Dus na een paar slechte ervaringen met autochtone werknemers, weigeren werkgevers plots om nog autochtonen aan te nemen? Kun je me daarvan ook maar één voorbeeld geven?quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:19 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens 'eerder onderzoek' is dit niet waar.
Neen.quote:
Ik zou dat eerder vooroordelen noemen. Maar dat kan tot discriminatie leiden.quote:Op woensdag 5 juli 2017 21:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je als eenling de verantwoordelijkheid voor de gedragingen van een veronderstelde groep moet dragen, dan heet dat discriminatie.
Ja maar dan komen ex Kamerleden nooit meer aan de bak...quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:19 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Criminelen worden dan ook te veel beschermd in Nederland. Iedereen die veroordeeld is voor een misdaad moet in een open register komen.
quote:Op donderdag 6 juli 2017 00:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand van Chinese afkomst veel last heeft van discriminatie op de arbeidsmarkt. Of een kenniswerker uit Europa. Een werkgever wil goed personeel. Dan maakt afkomst echt niet veel uit.
Maar goed, als migrant synoniem is voor Mohamed geboren in Rabat. Snap ik wel hoe ze aan dit soort cijfers komen.
Goede lijden onder de kwaden, zo is het altijd al geweest.quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:57 schreef AnanYaw het volgende:
Voor een individu is dit niet een groot probleem. Werken in een omgeving waar mensen negatief tegenover je afkomst staan is op termijn vervelender dan met moeite een baan vinden. Daarnaast is het zo dat, als je jezelf positief onderscheid, het echt wel goed komt. Dat geldt zeker voor de hoogst opgeleide groep.
Voor de maatschappij als geheel is dit natuurlijk wel problematisch. Groepen mensen die prima kunnen werken, maar niet aan een baan kunnen komen kosten ons allemaal geld. Daarnaast versterkt dit de segregatie in de maatschappij en maakt vermogenscriminaliteit een interessantere optie.
Daarom is het wel grappig dat dit behandeld wordt als een "eigen schuld, dikke bult". Buiten de implicatie dat je buitenlandse naam je schuldig maakt, is de bult voor ons allemaal.
Ja dat zeg ik, maar het is de hele maatschappij die eronder lijdt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Goede lijden onder de kwaden, zo is het altijd al geweest.
Natuurlijk komen ze wel aan een baan, via een uitzendbureau kunnen ze laten zien dat ze wel normaal kunnen meedraaien in het bedrijf.
Dit geldt dan natuurlijk voor hen die naast hun afkomst ook een brak CV hebben, zij die een normaal CV kunnen tonen en degelijke scholing hebben genoten en afgemaakt zullen niet snel problemen hebben.
Zeker niet als ze ook goede getuigenschriften van eerdere werkgevers kunnen tonen.
Waarschijnlijk dachten de werkgevers dat ze op de proef gesteld werden en of ze ex-gevangenen zouden aannemen, aangezien hier al shit over geweest is een paar jaar terug, dachten ze waarschijnlijk, daar trappen we niet meer in!quote:Op donderdag 6 juli 2017 07:29 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik zou dat eerder vooroordelen noemen. Maar dat kan tot discriminatie leiden.
Maar waarom kijken we niet naar de positieve kant van dit onderzoek? Blijkbaar is het hebben van een strafblad niet meer een onoverkomelijk stigma bij de zoektocht naar werk?! Hoera, denk ik...
Dat denk ik eigenlijk ook ja. Dit is echt een raar opgezet onderzoek. De overheid pusht bedrijven al heel lang om re-integrerende criminelen opnieuw aan een baan te helpen, zodat ze niet langer het verkeerde pad op gaan. Nu blijken ze dat ook te doen, en nu is het weer niet goed, want opeens zijn allochtonen weer belangrijker.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:30 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dachten de werkgevers dat ze op de proef gesteld werden en of ze ex-gevangenen zouden aannemen, aangezien hier al shit over geweest is een paar jaar terug, dachten ze waarschijnlijk, daar trappen we niet meer in!
Dat is eigenlijk ook wel een twijfelachtig punt, zijn alle werkgevers die werden aangeschreven wel blank? Over de etniciteit van die partij wordt niets gezegd.quote:Op woensdag 5 juli 2017 15:05 schreef Knudde het volgende:
Racisme zit wel heel diep bij de "Witte" werkgeveren het heel gek vinden, waarom veel allochtonen in de bijstand zitten
Als het om racisme gaat schijnt dat ook voor álle nederlanders te gelden.quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:17 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat migranten 1 homogene groep zijn
Zouden de politie en diverse overheden ook meegenomen zijn in het onderzoek? Zij hebben juist het beleid om zoveel mogelijk allochtonen mensen met een immigratieachtergrond aan te nemen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:39 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Dat denk ik eigenlijk ook ja. Dit is echt een raar opgezet onderzoek. De overheid pusht bedrijven al heel lang om re-integrerende criminelen opnieuw aan een baan te helpen, zodat ze niet langer het verkeerde pad op gaan. Nu blijken ze dat ook te doen, en nu is het weer niet goed, want opeens zijn allochtonen weer belangrijker.
Het is om gek van te worden.
Tot hij zelf een bedrijf heeft en de lonen moet betalen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 09:30 schreef ietjefietje het volgende:
[..]
En dan die Asscher, hij vindt het walgelijk!
Ja, waarom?quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Precies, dat gebeurt niet. Waarom dan die dubbele standaard richting allochtonen?
Volgens mij snap je het niet helemaal.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Precies, dat gebeurt niet. Waarom dan die dubbele standaard richting allochtonen?
Jup, maar dat wordt al te vaak vergeten. Of men kijkt er van weg.quote:Op donderdag 6 juli 2017 08:39 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik, maar het is de hele maatschappij die eronder lijdt.
Denk vooral dat jij het niet snapt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Nee, hij heeft het gewoon verkeerd begrepen. Dat het met opzet is, zoals gewoonlijk, is niet zo relevant eigenlijk.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk vooral dat jij het niet snapt.
Hoewel jij volgens mij prima begrijpt welk punt Sir maakt.
Leg het even uit dan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:27 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Volgens mij snap je het niet helemaal.
Dan mis je dus het punt.quote:Op donderdag 6 juli 2017 12:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het gewoon verkeerd begrepen. Dat het met opzet is, zoals gewoonlijk, is niet zo relevant eigenlijk.
Nogmaals: volgens dit onderzoek doet een strafblad er niet of nauwelijks toe bij autochtonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |