quote:De heer v.d. Laar heeft , net als de voorgaande blaaskaken in de directie bij Sandd, een hele grote bek, maar het zou hem sieren eerst eens in eigen huis schoon schip te maken in plaats van zich met allerhande luchtfietserij bezig te houden. Van alle plannen en goede voornemens in de laatste vijf jaar is nooit iets terecht gekomen. In tegendeel: de hoeveelheid post, die de bezorgers te verwerken krijgen is meer dan gehalveerd, dit ondanks de overname van Selektmail. Reden: Verlies van tal van klanten ( o.a. Postcodeloterij ), een totaal gebrek aan commerciėle slagvaardigheid en het respectloos omgaan met het personeel en de door het personeel op de werkvloer aangedragen signalen uit de markt. Ook in Apeldoorn blijkt een ivoren toren te staan !
Geen idee, op dit forum zijn bij mijn weten geen pakketchauffeurs actief. Mijn eigen pakketbezorger komt overigens ook bijna nooit voor 18.00 uur.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:57 schreef Fer het volgende:
Zijn er bezorgers vertrokken of is het drukker geworden? Het lijkt er steeds vaker op dat de pakketdienst overbelast raakt, pakken te laat bezorgd of dat er tot in de avond doorgereden wordt.
Ik gok dat het flink drukker is geworden. Pakketchauffeurs mogen/moeten tot laat in de avond bezorgen. In mijn wijk kan ik de klok er gelukkig nog bijna op gelijk zetten.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 18:57 schreef Fer het volgende:
Zijn er bezorgers vertrokken of is het drukker geworden? Het lijkt er steeds vaker op dat de pakketdienst overbelast raakt, pakken te laat bezorgd of dat er tot in de avond doorgereden wordt.
Die kleintjes worden doorgaans door postbezorgers bezorgd en postbezorgers bezorgen - of niet - tot 18 uur.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 19:17 schreef Fer het volgende:
Wie bezorgen eigenlijk de kleine Chinese bubbelenveloppes? Pakketbezorgers of postbezorgers?
Volgens mij is dat hele systeem kapot. Goedgekeurd verlof staat ook nog als nieuw.quote:Op vrijdag 30 juni 2017 20:29 schreef Thomas-sama het volgende:
De plusuren kloppen nog steeds niet t/m vorige week
Die zogenaamde "winst" in de voorbereiding is toch al een merkwaardig statement. Zeker gezien er door sommige tc's altijd werd beweerd dat het niet veel uitmaakt of je nu 1 of 10 rode bakken voor een wijk hebt.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 15:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Mij bereiken overigens steeds meer signalen dat die postvestpilot toch niet zo'n heel groot succes is. Er worden steeds vaker bezorgers gesignaleerd in de pilotgebieden die het vest aan de wilgen hebben gehangen, en uit sarren moede maar met twee bundels op de arm en/of in de hand zij gaan lopen. Daarnaast blijkt de beoogde tijdswinst bij het voorbereiden ook minder groot dan gedacht. PostNL probeert dit echter onder de pet te houden, en snoert criticasters de mond.
Die bordjes bij het vossen zagen er leuk uit met van die lekkere lange codes voor de wijkenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:40 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons schakelen ze ook zo langzamerhand over op de nieuwe systemen. Gaat nog wat worden zo, omdat elke logica ontbreekt ...
moet je allerlei onlogische codes gaan leren ipv postcodes zoals het nu gaatquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die bordjes bij het vossen zagen er leuk uit met van die lekkere lange codes voor de wijken
De theorie is dat je niks hoeft te leren aangezien die code ook op elk poststuk zou moeten terugkomenquote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
moet je allerlei onlogische codes gaan leren ipv postcodes zoals het nu gaat
En vergeet niet dat veel fulltimers constant enorm in de min staan, doordat hun wijken zijn "afgepakt" door postbezorgers. Die minuren worden aan het einde van het tijdvak kwijtgescholden. Dus op het moment dat je ze tot hogere snelheid aanspoort bij het voorbereiden zodat ze eerder klaar zijn heeft de TC op papier wel groen gedraaid, maar hebben ze ook weer meer minuren opgelopen, die hoe dan ook toch uitbetaald moeten worden, zodat PostNL uiteindelijk geen cent bespaard heeft.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 15:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die zogenaamde "winst" in de voorbereiding is toch al een merkwaardig statement. Zeker gezien er door sommige tc's altijd werd beweerd dat het niet veel uitmaakt of je nu 1 of 10 rode bakken voor een wijk hebt.
De praktijk is dat je nu ieder poststuk uitgebreid moet bestuderen waar het heen moet. In de situatie tot nu toe heb je aan een straatnaam of een gedeelte van de postcode al genoeg.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
De theorie is dat je niks hoeft te leren aangezien die code ook op elk poststuk zou moeten terugkomen
Klopt. Laatst stonden er ook twee codes op 1 tijdschrift. Zou dat het nieuwe sterretje 21 zijn?quote:Op zaterdag 1 juli 2017 17:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De praktijk is dat je nu ieder poststuk uitgebreid moet bestuderen waar het heen moet. In de situatie tot nu toe heb je aan een straatnaam of een gedeelte van de postcode al genoeg.
Geen idee. Ik heb slechts zeer summiere info gekregen en dat terwijl ik de laatste tijd toch weer af en toe in de VOS zit.quote:Op zaterdag 1 juli 2017 18:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Klopt. Laatst stonden er ook twee codes op 1 tijdschrift. Zou dat het nieuwe sterretje 21 zijn?
Keuze uit 7 vacatures binnen twee kilometer...quote:Op dinsdag 4 juli 2017 09:28 schreef Globetrottertje het volgende:
Misschien dat daardoor veel mensen denken van "Ja daaaag!"
Als je iemand ergens van beschuldigt moet je wel met bewijzen komen, niet met vermoedens.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:06 schreef edraket31 het volgende:
Hoe gaat post.nl met medewerkers om die schade toebrengen aan het huis van de geadresseerde?
Volgens track&trace heeft een bezorger bij mij aan de deur gestaan. Echter geen briefje in de bus, maar wel het kattenluik gesloopt. Ik vermoed dat de bezorger geprobeerd heeft om t pakketje door t luik te duwen (doen ze regelmatig).
Klantenservice gebeld en de dame aan de telefoon was nog sneller met oordelen dan ik zelf, ze klonk nogal onheilspellend.....
Daarom wel even benieuwd hoe er intern met zoiets wordt omgegaan.
Daarom schreef ik ook dat het vermoedde en dat je collega zelf al snel de conclusie trok nav mijn verhaal, heb niemand beschuldigdquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Als je iemand ergens van beschuldigt moet je wel met bewijzen komen, niet met vermoedens.
Maar waarom vermoed je dan dat de bezorger het gedaan heeft, en niet, bijvoorbeeld, de kat van de buren of het rotkind van nummer 17?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:11 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Daarom schreef ik ook dat het vermoedde en dat je collega zelf al snel de conclusie trok nav mijn verhaal, heb niemand beschuldigd
Mijn ervaring is dat PostNL over het algemeen de schade wel vergoedt. Kapotte brievenbussen, afgebroken tochtstroken, dat soort zaken komt vaker voor. Nu zijn dit over het algemeen geen hele hoge kosten, (en gaat het om gevallen waarbij de schade vrijwel zeker door de postbode is veroorzaakt) en ik kan me voorstellen dat bij wat grotere schades er toch wel door de eisende partij bewezen moet worden dat de postbode van PostNL (dus niet die van een concurrent) hier schuldig aan is.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef edraket31 het volgende:
Dat was mijn vraag niet, ik vroeg hoe er intern mee omgegaan wordt
mijn ervaring is dat ze de klager maar gewoon gelijk geven en de schade vergoeden en de postbode/ bezorger soms opdragen om persoonlijk excuses aan te bieden, ook als de postbode/bezorger zegt de schade niet veroorzaakt te hebben.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:06 schreef edraket31 het volgende:
Hoe gaat post.nl met medewerkers om die schade toebrengen aan het huis van de geadresseerde?
Volgens track&trace heeft een bezorger bij mij aan de deur gestaan. Echter geen briefje in de bus, maar wel het kattenluik gesloopt. Ik vermoed dat de bezorger geprobeerd heeft om t pakketje door t luik te duwen (doen ze regelmatig).
Klantenservice gebeld en de dame aan de telefoon was nog sneller met oordelen dan ik zelf, ze klonk nogal onheilspellend.....
Daarom wel even benieuwd hoe er intern met zoiets wordt omgegaan.
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:15 schreef edraket31 het volgende:
Dat was mijn vraag niet, ik vroeg hoe er intern mee omgegaan wordt
joh, doe niet zo moeilijk. Als hier mensen zitten die iets dergelijks wel eens hebben meegemaakt kunnen die best antwoord geven op zijn vraag.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:45 schreef blijevis het volgende:
[..]
Dat moet je niet vragen in een bezorgersforum, wij zijn niet degenen die klachten van bewoners behandelen. Neem opnieuw contact op met de instantie waar je je klacht hebt gedeponeerd en vraag daar maar hoe ze dit soort klachten afhandelen. Waarschijnlijk zullen ze je eerder naar de mond praten dan dat ze een eerlijk antwoord.geven, maar ook zo'n klachtenservice kan niet zomaar iemand vervolgen op basis van een vaag vermoeden.
over het algemeen speelt de klantenservice de klacht door naar de teamcoach bezorgen van het desbetreffende gebied/ teamcoach pakketten, en die spreekt dan de bezorger er op aan. Zelf betalen hoeft gelukkig niet, tenzij ze de boel moedwillig gesloopt hebben of zo, dan zal het waarschijnlijk iets anders liggen.quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:49 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?
Ik vraag gewoon uit interesse hoe daarmee wordt omgesprongen richting de bezorger......
Ik was gewoon benieuwd of jullie daar wat over te horen krijgen of t zelfs nog moeten vergoeden (weet ik veel).
En wat heeft het voor zin om het aan de klachtenservice te vragen als ze mij toch "naar de mond praten"?
Oké, dank je voor je antwoordquote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:57 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
over het algemeen speelt de klantenservice de klacht door naar de teamcoach bezorgen van het desbetreffende gebied/ teamcoach pakketten, en die spreekt dan de bezorger er op aan. Zelf betalen hoeft gelukkig niet, tenzij ze de boel moedwillig gesloopt hebben of zo, dan zal het waarschijnlijk iets anders liggen.
Nee. Wil je mij misschien beschuldigen van het beschadigen van je kattenluik?quote:Op dinsdag 4 juli 2017 21:49 schreef edraket31 het volgende:
[..]
Jemig, was jij vanmiddag bij mij aan de deur of zo?
Zijn dat dezelfde ICT-ers die die gammele Mijn Werk App in elkaar hebben geprutst?quote:Op woensdag 5 juli 2017 11:09 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
De manpower site update...
Men kan dus niet meer inloggen
en dan te bedenken dat meerdere ervaren ICT-ers bij postNL werken via manpower die dit website prutswerk mogen aanschouwen....
Maar ja ervaren ICT-ers worden niet aangenomen in de ICT want risico ze zijn oud en zo.....
Ja, hier ook. Vast een foutje van een onoplettende TC.quote:Op woensdag 5 juli 2017 18:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Nieuws over Projekt Amsterdam Schoon in het nieuws van "mijnwerk"
Maarreh... ik zit hier aan de andere kant van het land.
Een verzoek om uit collegialiteit Amsterdam niet te vuil te maken als je op bezoek komtquote:Op woensdag 5 juli 2017 18:27 schreef Globetrottertje het volgende:
Nieuws over Projekt Amsterdam Schoon in het nieuws van "mijnwerk"
Maarreh... ik zit hier aan de andere kant van het land.
Qua pakjes lijkt het me ergens ook wel weer voor de hand liggend dat het er nu meer zijn, meer mensen vakantie dus ook meer tijd om dingen te bestellen.quote:Op woensdag 5 juli 2017 22:29 schreef Hondsdraf het volgende:
Zomerdal, wat een onzin zeg! Nog nooit zo veel pakjes gezien (zowel scan als chinese meuk) als de laatste twee dagen.
Zal wel uitbesteed zijn voor 1 of twee apps ga je geen mensen in dienst nemenquote:Op woensdag 5 juli 2017 17:44 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde ICT-ers die die gammele Mijn Werk App in elkaar hebben geprutst?
Betekent dat ook dat we onze elastieken en plastic binders niet meer op de grond mogen deponeren?quote:Op woensdag 5 juli 2017 19:22 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Een verzoek om uit collegialiteit Amsterdam niet te vuil te maken als je op bezoek komt
Die kunt je altijd in een tas stoppen van een collega die nog de straat op moet. Bij voorkeur de tas goed vullenquote:Op woensdag 5 juli 2017 23:43 schreef blijevis het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat we onze elastieken en plastic binders niet meer op de grond mogen deponeren?
Dat mag gewoon nog. Dat kan alleen niet in het gebied waar de pilot "geef je aso-collega door" looptquote:Op woensdag 5 juli 2017 23:43 schreef blijevis het volgende:
[..]
Betekent dat ook dat we onze elastieken en plastic binders niet meer op de grond mogen deponeren?
Ik dacht altijd dat je ze aan de buurtkindertjes moest geven.quote:Op woensdag 5 juli 2017 23:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die kunt je altijd in een tas stoppen van een collega die nog de straat op moet. Bij voorkeur de tas goed vullen
Vraag me af of dat echt nodig is. Ik heb één keer de instructie opgevolgd en de code van het Bol.com pakje overgenomen en alleen het bovenste gedeelte van de sticker geplakt. Maar daar waren ze bij de retailer niet blijf mee, want dan konden ze het niet scannenquote:Op donderdag 6 juli 2017 10:22 schreef VixenFromHell het volgende:
Iedereen al zin in het scannen vd ali meuk? Dan mag je natuurlijk bij niet af kunnen leveren, ook die barcodes over gaan schrijven. Zo'n sticker plakken is dan wel een stuk makkelijker. Krijgen jullie ook nieuwe kennisgevingen trouwens?
Ja dat zei ik ook. Maar nee, we kunnen daar niks mee was het antwoord. Dus sindsdien schrijf ik maar geen codes meer opquote:Op donderdag 6 juli 2017 11:20 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze moeten dan gewoon de barcode op het pakje scannen, de code die er oorspronkelijk al op zat dan dus.. waren ze niet zo slim daar?
Is straks met dat postvest geen probleem, trek je er gewoon nog één achterstevoren aan.quote:Op donderdag 6 juli 2017 21:07 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik had voor die wijk ook nog gewoon 4 tassen van vandaag. Leek me niet handig als ik ook nog overal uit 2 bundels zou moeten gaan werken
Postvest voor, postvest achter, twee schoudertassen en misschien is dit nog een idee:quote:Op donderdag 6 juli 2017 22:48 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Is straks met dat postvest geen probleem, trek je er gewoon nog één achterstevoren aan.
Die hebben wij tot enkele jaren geleden gebruikt als steunpunt. Je had wel echt een giga sleutel nodig om die dingen open te krijgen.quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:16 schreef V__L_N het volgende:
Zijwaarts kan ook. Dan heb je een platootje op elk heup en 1 op je buik...
Jullie zijn slim he
In sommige steden zit er onder de oranje brievenbussen een witte kast. Wat is daar het doel van? Zit er iets in of wat?
Serieus? Geinig, ik ben zo'n beetje uit de tijd dat de steunpunten net afgeschaft werden. (6 jaar geleden). Maar we hadden ze hier überhaupt niet. Vandaar dat ik ze alleen ken uit de stad. Hier hadden we tot 3 jaar terug nog rode brievenbussen ipv oranje.quote:Op donderdag 6 juli 2017 23:23 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die hebben wij tot enkele jaren geleden gebruikt als steunpunt. Je had wel echt een giga sleutel nodig om die dingen open te krijgen.
Maar er geen tijd bij krijgt.. want.. minder volume en blabla.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 00:03 schreef Peterselieman het volgende:
Daarnaast worden er af en toe ook nog depots samengevoegd, waardoor je bij bepaalde wijken een stuk verder moet fietsen.
Volgens mij niet. Die zitten op deze site.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
Hebben sandd bezorgers een eigen topic? Of word ik hier niet met pek en veren verjaagd?
Hooguit met elastiekjesquote:Op vrijdag 7 juli 2017 08:24 schreef Eenskijken het volgende:
Hebben sandd bezorgers een eigen topic? Of word ik hier niet met pek en veren verjaagd?
https://postbezorgers.org/forum/viewtopic.php?p=39332#p39332quote:Wij hadden de afgelopen weken een plaatsvervangende teamleider (de onze was op vakantie). Deze man zei dat bij de evaluatie van postvest/combibundel in mijn regio Almere/Gooi het postvest vooral negatief scoort op veiligheid. Morgen is hier een bijeenkomst over voor alle postbezorgers die daar over willen meepraten/-denken. Helaas kan ik zelf niet gaan omdat ik twee nieuwe collega's in opleiding heb.
Deze teamleider zei ook dat de invoering van de combibundel sowieso doorgaat (en ik kreeg de indruk dat hij landelijke invoering bedoelde) maar dat de verplichting van het postvest niet zeker was.
Toen ik begon kregen alle bezorgers de post aan huis. En bij de wijk die ik toen meestal had had ik dan onderweg 3 steunpunten. Daaraan kun je op zich ook wel weer zien dat de hoeveelheid toch wel flink is afgenomen. Toen had ik die 3 steunpunten ook nog echt nodig en moest ik bij 1 punt zowel op de heen- als terugweg aan om alles mee te kunnen krijgen.Nu red je het voor diezelfde wijk makkelijk met 1 keertje terug naar het depotquote:Op donderdag 6 juli 2017 23:33 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb zelfs nog een periode meegemaakt dat een aantal bezorgers de post aan huis afgeleverd kregen en dat er op bepaalde adressen tassen werden neergezet, zodat de bezorger onderweg bij kon laden
Nu is zoiets ondenkbaar, al komt het wel eens voor dat collega's onderling elkaar een dienst bewijzen door iets voor een ander mee te nemen.
Ze stonden hier ook niet in te takenlijst. Het scanicoontje ontbrak ook. Maar toch had ik 3 pakjes met een R(s) code die ik kon scannen.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 11:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zie nog geen afwijkende codes in de takenlijst staan
Ik denk dat het een opstartfoutje is. De al verzonden pakjes zullen dat icoontje waarschijnlijk nog niet hebben. Op die foto in de instructie ontbreekt dat icoontje namelijk ook nog. Die pakjes die ik vandaag gescand heb hadden wel een code die ik nog niet eerder bij ons gezien had.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 19:49 schreef gelestipjes het volgende:
In het nieuwsbericht stond duidelijk dat het ging om pakjes met zo'n scanicoontje. Dus als die er niet op staat hoef je ook niet te scannen.
Klinkt logisch alle aliexpress meuk hier kreeg vorige week ineens een LX code. Instructie is gewoon niet geheel duidelijk.quote:Op vrijdag 7 juli 2017 18:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik had er hier wel een met zo'n raar icoontje. Gescanned, maar de code begon met LX... Dat was dan weer niet wat in de instructie stond. (Maar bij twijfel scan ik alles)
Wel voldoende slapen jijquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier op de 2e wijk ook nog een half uur boven op de zomerdaltijd. Bezig geweest van 13.00 tot 18.30, net als vorige zaterdag. Hopelijk is het volgende week zaterdag toch echt rustiger, want anders ben ik weer tot half 7 bezig.
Ook de eerste piekdag met de activity tracker
[ afbeelding ]
Nog wel met de standaard goals
Vraag me wel af of het aantal actieve minuten klopt. is nog wel een stukje minder dan de gewerkte tijd. Dat kan natuurlijk, want je staat ook stil. Maar ik ben ook van huis naar het depot gegaan, heb daar nog heen en weer lopen sjouwen, op de weg terug naar huis naar de winkel geweest. Nuja, het is alsnog wel geinig om eea een beetje bij te houden
Edit again: Vaag, heb eea opgezocht, maar onder active minutes verstaan ze activiteit die zwaarder is dan gewoon normaal rustig lopen. Ok dan
Oh oh, laat de baas niet meelezen: gij zult wel meer dan normaal actief doen tijdens het bezorgenquote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Edit again: Vaag, heb eea opgezocht, maar onder active minutes verstaan ze activiteit die zwaarder is dan gewoon normaal rustig lopen. Ok dan
Hier ook behoorlijk veel, ik deed er zelfs langer over dan de officiėle basistijden. Niet veel, maar toch. Dit kwam ook deels door de nieuwe manier van voorbereiden die hier sinds een paar maanden gehanteerd wordt, het zgn. "doorbundelen". Dat houdt in dat voorbereiders bundels moeten maken van exact 10 cm, niet minder en niet meer. In de praktijk komt dat erop neer dat er stukken straat bij elkaar in 1 bundel worden gestopt, die helemaal niet bij elkaar horen. Dan is bijv. de eerste bundel de complete straat A, plus de oneven kant van straat B. En de tweede bundel is de even kant van straat B, plus straat C (klein straatje), plus de eerste 10 huizen van straat D. Gevolg is dat je op straat niet langer meer handig je rondjes bij elkaar kunt pakken, maar je bundels uit elkaar moet gaan trekken en weer samenbundelen met andere stukken. Op daldagen is het prima, dat doorbundelen, maar op piekdagen is het een kutsysteem. Laat ze lekker per vakje afbundelen! Waarom ze het zo doen is niet duidelijk, misschien willen ze elastiekjes uitsparen of zo.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 17:17 schreef Peterselieman het volgende:
Er was meer dan verwacht, maar het was niet zo dat de zomerdaltijden niet haalbaar waren.
Logisch, dus je bent ten eerste meer tijd kwijt om post uit twee bundels te pakken en ten tweede moet je uit nog meer bundels graaien om een fatsoenlijk rondje bij elkaar te krijgen.quote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:00 schreef V__L_N het volgende:
Heeft te maken met het invoeren van de dubbele bundels, dan is dat beleid. Hier doen ze het al maanden, vreet tijd en enorm klote met kerstkaartjes en tijdschriften bv in een bundel.
Screenshot van mijn resultaten vandaag:quote:Op zaterdag 8 juli 2017 19:00 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier op de 2e wijk ook nog een half uur boven op de zomerdaltijd. Bezig geweest van 13.00 tot 18.30, net als vorige zaterdag. Hopelijk is het volgende week zaterdag toch echt rustiger, want anders ben ik weer tot half 7 bezig.
Ook de eerste piekdag met de activity tracker
[ afbeelding ]
Nog wel met de standaard goals
Vraag me wel af of het aantal actieve minuten klopt. is nog wel een stukje minder dan de gewerkte tijd. Dat kan natuurlijk, want je staat ook stil. Maar ik ben ook van huis naar het depot gegaan, heb daar nog heen en weer lopen sjouwen, op de weg terug naar huis naar de winkel geweest. Nuja, het is alsnog wel geinig om eea een beetje bij te houden
Edit again: Vaag, heb eea opgezocht, maar onder active minutes verstaan ze activiteit die zwaarder is dan gewoon normaal rustig lopen. Ok dan
Moeten die calorieen in die screenshot niet eigenlijk kilocalorieen zijn?quote:Op zaterdag 8 juli 2017 23:15 schreef Rafierafie het volgende:
Screenshot van mijn resultaten vandaag:
[ afbeelding ]
Dit is normaal geworden op de zaterdag voor mij. Komt ook omdat de hond ook nog wel eens uitgelaten moet worden.
Uiteraard. Anders zou ik wel heel efficiėnt met energie omgaan.quote:Op zondag 9 juli 2017 00:53 schreef blijevis het volgende:
[..]
Moeten die calorieen in die screenshot niet eigenlijk kilocalorieen zijn?
Met de een-na-laatste alinea ben ik het wel eens. Er wordt inderdaad geld verspild door het op een kunstmatige manier afdwingen van concurrentie in een krimpende markt. Maar helaas trekt Kamp hier niet de enige juiste conclusie uit: namelijk dat concurrentie onwenselijk is. Er lopen op sommige dagen wel 4 postbodes door de straat, een enorme verspilling van geld. En de concurrenten worden inderdaad kunstmatig overeind gehouden doordat zij zich niet aan allerlei bepalingen uit de postwet hoeven houden, zwaar gesubsidieerd worden door de overheid (bezorgdiensten van de sociale werkplaatsen), en bezorgers nog steeds onder het minimumloon uitbetalen (Sandd en Van Straten Post).quote:Postbedrijven moeten samenwerken
Amsterdam - Postbedrijven moeten samenwerken en op zoek gaan naar nieuwe verdienmodellen om de krimp van de fysieke post op te vangen. Dat blijkt uit een analyse van het ministerie van Economische Zaken.
„De tas van de postbode en de brievenbussen raken steeds leger, terwijl de eisen aan bezorging hoog zijn. Dat dwingt ons om op korte termijn het gereguleerde deel van de postmarkt te herzien”, zegt minister Kamp naar aanleiding van de studie.
Hij wil zo snel mogelijk ’een discussie’ starten met de betrokken postbedrijven. De postmarkt in Nederland wordt gedomineerd door PostNL en Sandd.
De zogeheten wet op universele postdienstverlening (UPD) regelt de postbezorging aan particulieren, onder meer het aantal bezorgdagen, de postzegelprijs en het aantal brievenbussen in Nederland. PostNL voert de UPD op dit moment uit.
Minister Kamp is voorstander van aanpassing van deze regelgeving, maar de keuzes die daarin gemaakt worden, zullen door zijn opvolger gemaakt worden.
De afgelopen jaren verdubbelde de prijs van een postzegel zodat een kaart of brief versturen steeds duurder is geworden. De onderzoekers stellen nu dat de rek eruit raakt.
Versobering van de regeling lijkt onvermijdelijk, maar is lastig. Zo is het op grond van Europese regelgeving verplicht dat er vijf dagen in de week post bezorgd moet worden. Voor ’the last mile’, het kostbaarste onderdeel, kan samenwerking gezocht worden met lokale postbedrijven.
Uit het onderzoek van het ministerie blijkt dat de levering van het resterende volume brievenpost waarschijnlijk in de toekomst worden meegenomen in andere logistieke ketens, bijvoorbeelde pizza- of pakketbezorgers.
Transporteurs als DHL en FedEx gaan ook dagelijks langs de deuren als gevolg van de sterke groei van het online-winkelen en zij zouden daarom ook brieven kunnen meenemen. Het aantal bezorgde pakketjes ten opzichte van 2010 is hard gestegen van 160 miljoen naar 300 miljoen stuks.
Het ministerie ziet dat er een hybride model zou kunnen ontstaan; concurrentie waar het kan, samenwerking waar het moet, bijvoorbeeld in dunbevolkte gebieden. Kamp vindt verder dat postbedrijven zelf op zoek moeten naar nieuwe verdienmodellen.
Verder worden er momenteel tientallen miljoenen verspild door de postbedrijven, omdat er op een kunstmatige manier concurrentie afgedwongen moet worden in een krimpende markt. „Door dalende volumes wegen de voordelen van concurrentie mogelijk minder op tegen de nadelen van het niet volledig kunnen benutten van schaalvoordelen”, stelt het rapport.
De studie biedt een opening naar het initiatief van postbedrijf Sandd. Dit bedrijf heeft eind vorig jaar een ondernemingsplan bij minister Kamp neergelegd om de UPD te gaan verzorgen. Bij de dienstverlening van Sandd zou de postzegelprijs met 40% omlaag kunnen naar ¤0,55 per zegel, waar PostNL nu ¤0,78 in rekening brengt. De partijen in de Tweede Kamer reageerden enthousiast over het voorstel van de concurrent van PostNL.
Ahahquote:Op zondag 9 juli 2017 12:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Nee, zoiets:
[ link | afbeelding ]
Yep, en als-ie toch onderweg is de post bezorgen.quote:Op maandag 10 juli 2017 19:58 schreef blijevis het volgende:
Wellicht kan zijn chauffeur (ook al werkzaam in een logistieke keten) dan een goederentrein
voor zijn rekening nemen.
en voor taxi spelen, want er zijn altijd wel mensen die dezelfde kant op moeten als de ministerquote:Op maandag 10 juli 2017 20:23 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Yep, en als-ie toch onderweg is de post bezorgen.
Gaat over de naam van de geadresseerdequote:Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
2.2
Breng het poststuk dezelfde dag vóór 17:00 uur naar de afhaallocatie die op de sticker is gedrukt en draag het poststuk over.
Je ontvangt een bonnetje ter bevestiging.
Dit bonnetje hoef je niet te bewaren; het poststuk is ook te traceren via het systeem.
Uit de instructie bij de nieuwe kennisgeving. Wij moeten die dingen toch echt inleveren nog altijd, voor het geval er wat mis gaat. Anders kan ik natuurlijk niet bewijzen dat ik hem afgeleverd heb
Ik lever ze overigens nooit meer in op het depot, ik bewaar ze zelf wel ergens. Op het depot ligt een enorme stapel t/m maaaaanden terug. De TC kijkt er ook nooit naar.
Ook mooi dat ze toch voor 17.00 ingeleverd moeten zijn, terwijl wij hier regelmatig tot na 18.00 lopen. Voor mij komende zaterdag waarschijnlijk ook al weer voor de 3e keer op rij tot 18.30, maar ik ga mooi weer bezwaar maken en verzoeken om de post eerder te krijgen. Als je dan nog tussendoor naar de retailer moet omdat het voor 17.00 daar moet liggen, dan kost je dat zo weer een half uur extra
Oh en
Belangrijk:
Zorg dat je naam en barcode goed leesbaar zijn. Plak stickers niet over tekst en barcodes
Ik vind "uw bezorger" eigenlijk wel prima of bedoelen ze misschien de naam, dus de naam vd geadresseerde, dat die er duidelijk op moet staan.
Bij ons is dat al aangepast. Op de stickers stond voorheen dat de zending dezelfde werkdag na 17.00 uur was af te halen, maar dat is later veranderd in de volgende werkdag na 15.00 uur. Dit omdat de bezorgers het niet altijd redden om het pakje dezelfde dag voor 17.00 uur naar de retailer te brengen.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:21 schreef VixenFromHell het volgende:
2.2
Breng het poststuk dezelfde dag vóór 17:00 uur naar de afhaallocatie die op de sticker is gedrukt en draag het poststuk over.
Gelukkig echt geen zin om mijn eigen naam overal op te gaan zetten.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gaat over de naam van de geadresseerde
Op vorige versies van de kennisgevingen moest je eigenlijk wel je naam zetten. Als ik dat al deed, maakte ik het bewust onleesbaar.quote:Op maandag 10 juli 2017 20:51 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Gelukkig echt geen zin om mijn eigen naam overal op te gaan zetten.
En hier staat er op de stickers nu ook wel volgende dag na 15.00, hopelijk blijft dat zo.
Klopt. Dat stond ook al in het MZ-Journaal. De werkzaamheden van Pakketservice gaan van Amsterdam en Rotterdam naar Den Haag, en de sorteermedewerkers die nu in Den Haag werken moeten straks naar Amsterdam en/of Rotterdam. Maar, de OR moet hier geloof ik nog mee instemmen en laat de personele gevolgen zwaar meewegen. Zeggen ze.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 02:27 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ondertussen worden vergaderingen belegd en gaan verhuizingen van werkzaamheden/banen plaatsvinden.
zowel Rdam als Adam gaan rake klappen krijgen..
Veel gaat naar den-haag toe reistijd voor medewerkers....
En werk wat in den h zat gaat weer naar Adam...
Okee, het gaat om een artikel uit de Telegraaf,quote:Op maandag 10 juli 2017 19:58 schreef blijevis het volgende:
> Uit het onderzoek van het ministerie blijkt dat de levering van het resterende volume brievenpost
> [brievenpost?] waarschijnlijk in de toekomst worden [de levering worden?] meegenomen in andere
> logistieke ketens, bijvoorbeelde [bijvoorbeelde?] pizza- of pakketbezorgers.
zou Sand die doen dan? nee toch?quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Sandd is zeker ook de Espresso doosjes kwijtgeraakt met capsules, want wij hadden ze te bezorgen. In ieder geval bij ons depot.
Die krengen die ze expres(so) te groot hebben gemaakt, zodat ze net niet in de bus passen (want aanbellen verhoogt de attentiewaarde).... ben je mooi klaar mee dan.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 14:57 schreef Globetrottertje het volgende:
Sandd is zeker ook de Espresso doosjes kwijtgeraakt met capsules, want wij hadden ze te bezorgen. In ieder geval bij ons depot.
Weet niet of je ze gezien hebt, maar het zijn kleine doosjes....weinig bussen die dat niet aankunnen, anders mag je die bewoners aanklagenquote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:28 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Die krengen die ze expres(so) te groot hebben gemaakt, zodat ze net niet in de bus passen (want aanbellen verhoogt de attentiewaarde).... ben je mooi klaar mee dan.
Misschien hebben ze de doosjes eindelijk dunner gemaakt (kregen er zeker teveel retour). Maar goed..... wel weer een klant die is overgestapt.quote:Op dinsdag 11 juli 2017 15:43 schreef liedetector het volgende:
[..]
Weet niet of je ze gezien hebt, maar het zijn kleine doosjes....weinig bussen die dat niet aankunnen, anders mag je die bewoners aanklagen
doosjes van niks zijn hetquote:Op dinsdag 11 juli 2017 16:02 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Misschien hebben ze de doosjes eindelijk dunner gemaakt (kregen er zeker teveel retour). Maar goed..... wel weer een klant die is overgestapt.
Vast een paar ingehuurde mensen, die jubelen dat het vest zo fijn is dat ze het zelfs in de vakantie dragen.quote:Op donderdag 13 juli 2017 10:53 schreef VixenFromHell het volgende:
Die lyrische posts over dat vest begon ik al irritant te vinden ik had eigenlijk verwacht dat het meer anti vest zou zijn.
quote:Op maandag 10 juli 2017 18:18 schreef diesnelle het volgende:
Alstublieft, uw pizza - sorry beetje koud - en de niet-thuis-pakjes voor de hele straat.
(Reuze handig, pizzabestellers doen meestal wel open.)
Geen mening, want nooit van gehoord.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 21:36 schreef Erasmo het volgende:
Half relevant maar wat vinden jullie van Red je Pakketje?
Het pakje is er inmiddels, maar wel een vaag verhaal. Ik kreeg dus donderdag mail dat ie voor zo en zo laat op de post zou gaan, plus een afbeelding met een T&T code. Van het weekend nog contact gehad met de webcare, die konden ook niets vinden. Vandaag kreeg ik mail dat het gisteren op de post is gegaan, en het was er idd vandaag. Maar met gewone postzegels die afbeelding die ik eerder kreeg, ging over verzending via de online service (was de eerste keer dat diegene dat gebruikte). In de afbeelding zag ik ook een linkje waarmee de afzender het pakketje kon volgen. Ik keek dus wel raar op toen er gewone zegels op zatenquote:Op vrijdag 14 juli 2017 23:48 schreef VixenFromHell het volgende:
Er is gistermiddag een buspakje naar mij gestuurd, maar als ik de code invul krijg ik te zien dat er geen zending gevonden is. Mijn collega had hem niet in de tas zitten vandaag, hopelijk morgen dan wel.
Hallo uitkering?quote:
Rabobank de schuld geven en elke dag pitt bier drinkenquote:
quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:53 schreef ikweetnietwat het volgende:
[..]
Rabobank de schuld geven en elke dag pitt bier drinken
zo groot is de afstand Den Haag - Rotterdam toch niet? En je moet ook maar de luxe hebben om zomaar te kunnen stoppen.quote:Op woensdag 19 juli 2017 09:56 schreef ikweetnietwat het volgende:
Wel bizar hoe iedereen die daar werkt gewoon meeverhuisd naar Rotterdam, zelf zou ik dat dus echt niet kunnen :F
Achja, straks opleiding tot treinmachinist en dan heb ik hopelijk een mooie job zonder extreme drang om te centraliseren
Helaas heeft PostNL daar geen boodschap aan. Die managers redeneren puur vanuit zichzelf: zij hebben allemaal een leasebak van de zaak en beginnen om 9 uur 's ochtends. Dat veel voorbereiders en sorteerders geen auto hebben (en dat vaak met hun minimumloon-deeltijdbaantje ook niet eens zouden kunnen betalen), dat vergeten ze. Of misschien vergeten ze het niet, maar interesseert het ze gewoon geen reet. En met het OV naar je werk is om 5 uur 's ochtends uiteraard ook geen optie.quote:Op woensdag 19 juli 2017 14:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dan moet je natuurlijk wel de beschikking hebben over een auto. Met de fiets wordt Rotterdam naar Den Haag een lange weg. Zelf gelukkig nog geen verhuizingen meegemaakt die verder waren dan een paar kilometer.
carpoolen he. Bij ons genoeg mensen zonder auto/rijbewijs, maar niemand heeft om die reden moeten stoppen, altijd wel iemand waarmee je kunt meerijden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 14:47 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Dan moet je natuurlijk wel de beschikking hebben over een auto. Met de fiets wordt Rotterdam naar Den Haag een lange weg. Zelf gelukkig nog geen verhuizingen meegemaakt die verder waren dan een paar kilometer.
Wordt hier toch lastig. Mensen met een auto komen hier uit een totaal andere richting doordat ze al eerder over een langere afstand verhuisd zijn. De mensen die dichterbij wonen komen voor het grootste gedeelte met de fiets/lopend.quote:Op woensdag 19 juli 2017 15:55 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
carpoolen he. Bij ons genoeg mensen zonder auto/rijbewijs, maar niemand heeft om die reden moeten stoppen, altijd wel iemand waarmee je kunt meerijden.
Bij ons zijn er wel mensen die eerst 8 km moeten fietsen of zo om ergens opgepikt te kunnen worden door een collega. Maar hier heeft het dus geen al te grote problemen opgeleverd.quote:Op woensdag 19 juli 2017 15:59 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Wordt hier toch lastig. Mensen met een auto komen hier uit een totaal andere richting doordat ze al eerder over een langere afstand verhuisd zijn. De mensen die dichterbij wonen komen voor het grootste gedeelte met de fiets/lopend.
Ja, zonder reiskostenvergoeding wordt het wel erg onaantrekkelijk natuurlijk.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:12 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Met mijn zaterdagcontract heb ik pas recht op een vergoeding als ik 3 of meer dagen werk. Waarbij er ook nog een uitzondering is voor vakantiewerk. Bij mij schommelt het aantal sorteerdagen tussen de 1 en de 5. Waardoor ik helft van de tijd die vergoeding niet ontvang.
Overigens lijkt mij bij het langere reizen vooral de verhouding werken/reizen heel krom worden. Op sommige rustige dagen sta je binnen 2 of 3 uurtjes weer buiten. Dan loont het bijna niet om lang te gaan reizen.
Ik was de laatste op ronde en maakte een klein praatje met de chauffeur, qua werk en organisatie vindt ie het veel fijner dan PostNL.quote:Op dinsdag 18 juli 2017 22:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Geen mening, want nooit van gehoord.
hm, misschien moeten ze wel eens werken aan hun naamsbekendheid dan. Nog nooit van gehoord, ook nog nooit een auto van zien rijden.quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:22 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik was de laatste op ronde en maakte een klein praatje met de chauffeur, qua werk en organisatie vindt ie het veel fijner dan PostNL.
Nou succes met al die keuringenquote:Op woensdag 19 juli 2017 09:56 schreef ikweetnietwat het volgende:
Wel bizar hoe iedereen die daar werkt gewoon meeverhuisd naar Rotterdam, zelf zou ik dat dus echt niet kunnen :F
Achja, straks opleiding tot treinmachinist en dan heb ik hopelijk een mooie job zonder extreme drang om te centraliseren
Of 6 dagen.. en 4 dagen reiskosten tegemoetkoming ontvangt...quote:Op woensdag 19 juli 2017 16:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons zijn er wel mensen die eerst 8 km moeten fietsen of zo om ergens opgepikt te kunnen worden door een collega. Maar hier heeft het dus geen al te grote problemen opgeleverd.
En sommige mensen hebben maar gewoon een auto gekocht vanwege de verhuizing. Op zich is de reiskostenvergoedingsregeling nog niet heel erg slecht moet ik zeggen. Al hoorde ik wel ergens dat men die regeling wil gaan aanpakken.
Heb het overigens wel altijd vreemd gevonden dat het qua reiskostenvergoeding niks uitmaakt of je 4 of 5 dagen werkt, die logica heb ik nooit begrepen.
Bij ons is niemand meer die 6 dagen moet werken, dus dat scenario hebben we niet. Ik vind de tegemoetkoming in reiskosten prima, kan bij ons in ieder geval eigenlijk bij iedereen wel uit, al wordt het als je meer dan 4 dagen werkt dus wel wat krapper.quote:Op donderdag 20 juli 2017 01:20 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Of 6 dagen.. en 4 dagen reiskosten tegemoetkoming ontvangt...
En de tegemoetkoming in de reiskosten is al zeer mager bijna niemand kan daarvoor heen en weer reizen.
Behalve dat ik voorheen slechts 20 minuten hoefde te fietsen naar ScB Den haag voor mijn nachtdiensten achter de SMK terwijl ScB Rotterdam bijna 40 minuten met de brommer is vanuit Zoetjemeerquote:Op woensdag 19 juli 2017 14:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
zo groot is de afstand Den Haag - Rotterdam toch niet? En je moet ook maar de luxe hebben om zomaar te kunnen stoppen.
En verder reizen wordt voor steeds meer mensen natuurlijk een feit, met het sluiten van steeds meer kantoren.
Zelf vond ik het verder reizen niet zo'n probleem, het feit dat we ineens 1,5 uur vroeger moesten beginnen daarentegen....6 uur voelde altijd al als vrij vroeg, half 5 is best afzien, zeker als je reistijd dus ook nog eens langer is geworden. Vaarwel sociaal leven, want dat is er niet echt meer bij als je zo vroeg naar bed moet
quote:
ja voor die paar knikkers gewoon asociaal, ze doen alsof er miljoenen wordt verdiend in de voorbereiding, als ik persoonlijk in die situatie zat had ik er lekker mee gestopt.quote:Op woensdag 19 juli 2017 15:53 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas heeft PostNL daar geen boodschap aan. Die managers redeneren puur vanuit zichzelf: zij hebben allemaal een leasebak van de zaak en beginnen om 9 uur 's ochtends. Dat veel voorbereiders en sorteerders geen auto hebben (en dat vaak met hun minimumloon-deeltijdbaantje ook niet eens zouden kunnen betalen), dat vergeten ze. Of misschien vergeten ze het niet, maar interesseert het ze gewoon geen reet. En met het OV naar je werk is om 5 uur 's ochtends uiteraard ook geen optie.
Dat is wel absurd veel, van 75 naar 30 minuten. Er zijn toch landelijke afspraken over hoeveel tijd er af gaat? Voor volgende week zou dit 20% moeten zijn, en op zaterdag 6%. Van een wijk van 5 kwartier zou dus hooguit 15 minuten af mogen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 19:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja wijken waar normaal een uur en kwartier voor staat op een piekdag, staat nu een half uurtje voor.
En stel dat je ondanks plussen nirt aan je uren komt? Admi plant je te weinig in. Moet je die uren inleveren van je vakantietijd of vervallen ze aan het einde van de maand? Admi planned te weinig in.
Ik vraag me dan ook af hoe dat urensysteem precies werkt. Je zou toch zeggen dat met één druk op de knop alle wijken worden aangepast. Ik kan me niet voorstellen dat de admie al die wijken handmatig zit aan te passenquote:Op donderdag 20 juli 2017 19:58 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Overigens is het bij ons ook zo dat er van sommige wijken veel meer dan het beloofde percentage af is gegaan, wijken van 2 uur waar dan een half uur af gaat. Dat is - 25% terwijl het deze week -12% zou zijn.
Let daar maar goed op, officieel mogen ze minuren alleen met jouw toestemming van je verlof afhalen. Maar hier (gelderse hoofdstad, dus) hadden ze er een handje van mij (= iemand met nog veel verlofuren) zo min mogelijk in te plannen, om zo hun rode cijfertjes te kunnen wegsluizen.quote:Op donderdag 20 juli 2017 19:29 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja wijken waar normaal een uur en kwartier voor staat op een piekdag, staat nu een half uurtje voor.
En stel dat je ondanks plussen nirt aan je uren komt? Admi plant je te weinig in. Moet je die uren inleveren van je vakantietijd of vervallen ze aan het einde van de maand? Admi planned te weinig in.
Dit zou misschien enige duidelijkheid moeten verschaffen:quote:Op donderdag 20 juli 2017 20:05 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Ik vraag me dan ook af hoe dat urensysteem precies werkt. Je zou toch zeggen dat met één druk op de knop alle wijken worden aangepast. Ik kan me niet voorstellen dat de admie al die wijken handmatig zit aan te passen
Dat schijnt hier ook gebeurd te zijn, een harmony uitdraai printen die precies klopt en dan nog even wat aanpassen zodat de cijfers ook allemaal kloppen. Op de uitdraai die de medewerkers zagen stond dan dus wat anders dan in het systeem. Volgens mij werd er toen stiekem heel wat verlof afgesnoept van medewerkers.quote:Op donderdag 20 juli 2017 23:03 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Let daar maar goed op, officieel mogen ze minuren alleen met jouw toestemming van je verlof afhalen. Maar hier (gelderse hoofdstad, dus) hadden ze er een handje van mij (= iemand met nog veel verlofuren) zo min mogelijk in te plannen, om zo hun rode cijfertjes te kunnen wegsluizen.
Begrijpelijk natuurlijk, maar voor het opbouwen van dat verlof (de extra zware loopuurtjes, tot acht uur 's avonds) werden die anderen van het team nooit gevraagd.
Je moet tegenwoordig bij verlof aanvraag per dag opgeven hoeveel uur je wil inleveren. Als je maar aanvraagt voordat het rooster bekend is, is het geen probleem dan. Zet je dus gewoon elke dag op 2uur en 24 minuten.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 08:22 schreef Globetrottertje het volgende:
Vorig jaar werd ik ook vanwege zomerdal de laatste week voor mijn vakantie op maar een dag ingepland. Mijn wijken gingen die week naar anderen die niet aan hun uren kwamen. Ik had geen meertijd op dat moment.
Aan het einde van mijn vakantie later kwam ik er via mijn vakantiekaart achter dat ze die niet ingeplande tijd mooi van mijn vakantie hadden afgehaald.
P.s. als ik wil dat ze maar 12 uur per week afschrijven van mijn vakantie (mijn contracturen) en niet het 13 weeks gemiddelde (dat was ongeveer 13 1/2 uur) dan moet ik dat even aan de admi doorgeven?
quote:Op donderdag 20 juli 2017 18:36 schreef ophaling10 het volgende:
goed stuk net uitgekomen
https://www.rodemorgen.nl(...)19%20juli%202017.pdf
Dat is voor verlof wat je nu aanvraagt.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 11:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je moet tegenwoordig bij verlof aanvraag per dag opgeven hoeveel uur je wil inleveren. Als je maar aanvraagt voordat het rooster bekend is, is het geen probleem dan. Zet je dus gewoon elke dag op 2uur en 24 minuten.
Oh dat heb ik in overleg met mijn tc opgelost. Terwijl we aan de telefoon waren geannuleerd en meteen opnieuw aangevraagd en door hem goedgekeurd.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 14:05 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Dat is voor verlof wat je nu aanvraagt.
Bij verlof wat vorig jaar november aangevraagd moest worden was dit nog niet.
Ik heb dezelfde situatie. 8-uur contract, gemiddeld over de 12 uur. Ze schrijven maar mooi die 8 uur af.
quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:12 schreef V__L_N het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)k-machtmisbruik.html
Kan iemand die eikels bij sandd wat verstand in timmeren?
Werken bij de NOSquote:PostNL zou lage prijzen kunnen rekenen voor zakelijke klanten omdat het bedrijf veel geld verdient aan de particuliere postmarkt, waar het bedrijf alleenrecht op heeft.
Het is overigens ook helemaal niet waar dat PostNL het alleenrecht heeft op het bezorgen van particuliere post. Als Sandd zo graag particuliere post wil bezorgen, dan kan dat.quote:
Daarom dat stuk ook gequote.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 17:08 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Het is overigens ook helemaal niet waar dat PostNL het alleenrecht heeft op het bezorgen van particuliere post. Als Sandd zo graag particuliere post wil bezorgen, dan kan dat.
Haha ik vanmorgen nog lekker boos tierend mijn vriendin uitgelegd waarom ik zo'n hekel aan die lui heb toen opvolgend Sand, van straten en dhl voorbij kwamen.quote:Op vrijdag 21 juli 2017 18:53 schreef Zelva het volgende:
[..]
Daarom dat stuk ook gequote.
Sterker nog, ze bezorgen ook al particuliere post.
Toch makkelijk dat ze daar nog steeds inkunnen als ze je telefoon jatten...quote:Op vrijdag 21 juli 2017 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
Vanaf 14 augustus moet je een extra code invoeren om toegang te krijgen tot Zelf Doen en Mijn HR. Als je daar naar toe wilt is het huidige inloggen niet meer genoeg, maar krijg je ook nog een sms met een code op je telefoon.
https://mijnpostnl.mijnpo(...)ummerinzelfdoen.aspx
Zeker! Dan jatten ze je telefoon, loggen ze in op Mijn Werk en kunnen ze onder Zelf Doen meteen jouw rekeningnummer wijzigen in het hunne. En jij je maar afvragen wanneer je salaris nou eens gestort wordt....quote:Op vrijdag 21 juli 2017 19:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Toch makkelijk dat ze daar nog steeds inkunnen als ze je telefoon jatten...
Het is al enige tijd niet meer mogelijk om je rekeningnummer te wijzigen via zelf doen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 13:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zeker! Dan jatten ze je telefoon, loggen ze in op Mijn Werk en kunnen ze onder Zelf Doen meteen jouw rekeningnummer wijzigen in het hunne. En jij je maar afvragen wanneer je salaris nou eens gestort wordt....
Dat is nieuw voor me. Twee jaar geleden kon het nog wel.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 13:30 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is al enige tijd niet meer mogelijk om je rekeningnummer te wijzigen via zelf doen.
Bezwaar wordt niet gehonoreerd. Teveel mensen vakantie en ik moet wel aan mijn uren komen. Mijn argumenten werden allemaal aan de kant geschoven. Ik moet het dus gewoon maar doen eerder brengen ging ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 20 juli 2017 19:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Er blijft volgende week weer weinig over vd tijden. Nu willen ze dat ik donderdag 2 grote wijken en 1 iets kleinere ga doen. Ze gaan daarbij wel mooi uit van onhaalbare tijden. Heb bezwaar gemaakt, maar vrees dat ze gaan mopperen dat ik wel aan mijn uren moet komen.
Dinsdag is er de H&M. -20% is dan helemaal onrealistischquote:Op zaterdag 22 juli 2017 13:55 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Bezwaar wordt niet gehonoreerd. Teveel mensen vakantie en ik moet wel aan mijn uren komen. Mijn argumenten werden allemaal aan de kant geschoven. Ik moet het dus gewoon maar doen eerder brengen ging ook niet gebeuren.
het levert wat extra gewicht opquote:Op zaterdag 22 juli 2017 14:30 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Dinsdag is er de H&M. -20% is dan helemaal onrealistisch
Verstandd?quote:Op vrijdag 21 juli 2017 15:12 schreef V__L_N het volgende:
http://nos.nl/artikel/218(...)k-machtmisbruik.html
Kan iemand die eikels bij sandd wat verstand in timmeren?
Die berichten krijg ik meestal niet. Wat is de strekking. Uitstel of schaffen ze het helemaal af?quote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:19 schreef VixenFromHell het volgende:
Het zou heel rustig gaan worden en hij vond eigenlijk ook dat ik af moest wachten ipv meteen bezwaar. Maar volgende week kan ik geen bezwaar meer maken he... En eigenlijk zou ik volgende week vakantie hebben, als ik niet akkoord was gegaan met verplaatsen omdat het ze niet goed uit kwam. En dan krijgen we dit
Het prikbordnieuws mbt het vest al gezien? Ze zien toch in dat eea niet gaat werken zo
quote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Die berichten krijg ik meestal niet. Wat is de strekking. Uitstel of schaffen ze het helemaal af?
quote:Prikbordnieuws
Voor Postbezorgers, postbodes, zaterdagbestellers, voorbereiders
Datum 22 juli 2017
Afzender Directeur Operations
Combibundel en postvest
Evaluatie pilot wijst uit: heroriėntatie nodig
Dit jaar hebben we in Rotterdam, Alphen aan den Rijn en Almere een pilot gedaan met een combibundel en postvest. De combibundel bestaat uit twee aparte bundels geadresseerde post op loopvolgorde. We hebben samen met de betrokken bezorgers uitgebreid geėvalueerd. Daaruit blijkt dat we iets moeten doen aan het gebruik en de veiligheid van het postvest.Uiteraard zijn er nog meer opmerkingen gemaakt. Het management en de Ondernemingsraad Productie hebben afspraken gemaakt over de komende periode.
Wat doen we met de resultaten van de evaluatie?
De bezorgers uit de pilotgebieden hebben ons goede feedback gegeven over wat wel en niet werkt.Op basis hiervan gaan we samen met een aantal postbezorgers vanaf week 30 (24 juli)
een aantal weken de combibundel met de hulpmiddelen (zoals het postvest, maar andere alternatieven behoren tot de mogelijkheden) verbeteren.We willen komen tot een logisch en acceptabel ontwerp. We ontwikkelen en testen meerdere alternatieven voor zowel piek- als daldagen. We hebben gekozen om dit te doen op twee depots in het gebied Alphen aan den Rijn.
Wat gebeurt er met het uitrolplan van codeerregel en combibundel?
Verder hebben we besloten dat de collega’s van de pilotlocaties en de kantoren die in september zouden starten met het gebruik van de combibundel, de combibundel en het postvest alleen gaan gebruiken op piekdagen. Op daldagen wordt de post op deze kantoren vanaf 12 september samengevoegd zoals we dat overal in het land doen. Het gebruik van het postvest is op daldagen vrijwillig. Voor de uitrol van oktober en november hebben we besloten alleen de codeerregel in te voeren.
Adviesaanvraag
Zolang we bezig zijn met het optimaliseren van het ontwerp van de combibundel en de hulpmiddelen zoals het postvest wordt de adviesaanvraag ‘combibundel’ voorlopig
aangehouden. Het vervolg wordt in het najaar bepaald nadat de uitkomsten uit Alphen aan den Rijn duidelijk zijn. Heb je vragen? Dan kun je altijd terecht bij je leidinggevende.
Met vriendelijke groet,
Maarten van Hest
Directeur Operations
mwah, ze gaan er door de invoering van die codeerregel alsnog vanuit dat ze een stuk minder mensen nodig hebben. In ieder geval zoveel minder dat er bij ons al een afspiegeling is aangekondigdquote:Op zaterdag 22 juli 2017 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
Gelezen ja. Dit heeft landelijk een behoorlijke impact waar het bedrijf niet op gerekend had. De invoering van de combibundel wordt uitgesteld, waardoor in de voorbereiding veel meer mensen nodig zijn dan op gerekend is.
Inmiddels is echter op de pilotlocaties gebleken dat die codeerregel helemaal niet zoveel sneller werkt. Ervaren mensen zijn zelfs langer bezig, nu ze niet meer op straatnaam mogen sorteren maar moeten kijken naar cijfer-lettercombinaties die achter elkaar zijn geschreven in vaak een zeer kleine puntgrootte, en bovendien sterk op elkaar lijken. Bijv D1A vs D2A. Aanvankelijk kon je deze code nog negeren en gewoon op straatnaam blijven sorteren en zetten met gebruikmaking van je eigen wijkkennis, maar dit is de leiding kennelijk een doorn in het oog dus is er bij ons al aangekondigd dat men straks massaal naar andere teams moet. Zo kan niemand meer zijn kennis gebruiken en MOET je wel blind op de codeerregel varen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 18:08 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
mwah, ze gaan er door de invoering van die codeerregel alsnog vanuit dat ze een stuk minder mensen nodig hebben. In ieder geval zoveel minder dat er bij ons al een afspiegeling is aangekondigd
Volgens mij kan het ook alleen sneller werken bij bis nummers en wijken met zeer vreemde volgordes (hoewel je die op een gegeven moment ook wel weet).quote:Op zaterdag 22 juli 2017 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inmiddels is echter op de pilotlocaties gebleken dat die codeerregel helemaal niet zoveel sneller werkt. Ervaren mensen zijn zelfs langer bezig, nu ze niet meer op straatnaam mogen sorteren maar moeten kijken naar cijfer-lettercombinaties die achter elkaar zijn geschreven in vaak een zeer kleine puntgrootte, en bovendien sterk op elkaar lijken. Bijv D1A vs D2A. Aanvankelijk kon je deze code nog negeren en gewoon op straatnaam blijven sorteren en zetten met gebruikmaking van je eigen wijkkennis, maar dit is de leiding kennelijk een doorn in het oog dus is er bij ons al aangekondigd dat men straks massaal naar andere teams moet. Zo kan niemand meer zijn kennis gebruiken en MOET je wel blind op de codeerregel varen.
RO3CC#2421Y3A#21#205#
In dit geval moet je bij het vossen dus kijken naar die Y3. Die A is bij ons betekenisloos, want alle wijkcodes eindigen op A. Probleem is dat in elk team een wijk is die Y3 heet, dus komt een postbezorger soms in zijn wijk een hele stapel post tegen voor een heel ander dorp.
uhuh. Dat idee had ik bij de aankondiging al. Ik heb van een aantal al gehoord dat ze gewoon op kennis blijven sorteren, omdat dit veel sneller is.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 18:19 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Inmiddels is echter op de pilotlocaties gebleken dat die codeerregel helemaal niet zoveel sneller werkt. Ervaren mensen zijn zelfs langer bezig, nu ze niet meer op straatnaam mogen sorteren maar moeten kijken naar cijfer-lettercombinaties die achter elkaar zijn geschreven in vaak een zeer kleine puntgrootte, en bovendien sterk op elkaar lijken. Bijv D1A vs D2A. Aanvankelijk kon je deze code nog negeren en gewoon op straatnaam blijven sorteren en zetten met gebruikmaking van je eigen wijkkennis, maar dit is de leiding kennelijk een doorn in het oog dus is er bij ons al aangekondigd dat men straks massaal naar andere teams moet. Zo kan niemand meer zijn kennis gebruiken en MOET je wel blind op de codeerregel varen.
RO3CC#2421Y3A#21#205#
In dit geval moet je bij het vossen dus kijken naar die Y3. Die A is bij ons betekenisloos, want alle wijkcodes eindigen op A. Probleem is dat in elk team een wijk is die Y3 heet, dus komt een postbezorger soms in zijn wijk een hele stapel post tegen voor een heel ander dorp.
maar je kan straks met vossen niet meer zien welke wijk het is want alleen de codes staan dan nog op de borden en de wijken worden compleet omgegooid, dus hoe wil je dan nog op kennis sorteren? Een straat die qua postcode vroeger in de 23B zou vallen kan nu ineens heel ergens anders bij horen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 18:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Dat idee had ik bij de aankondiging al. Ik heb van een aantal al gehoord dat ze gewoon op kennis blijven sorteren, omdat dit veel sneller is.
Nou, bij ons tegelijk met de invoering van de codeerregel, in oktober.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
klopt, maar de vraag is wanneer ze het om willen gooien en de wijken groter willen maken.
Wel handig bij ziekte enzo. Voor veel mensen is een extra wijk prima, maar 6 uur lopen is toch wat veel voor de meeste bezorgers. Krijg je weer allemaal halve wijken waarvan de helft nooit de helft is.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, bij ons tegelijk met de invoering van de codeerregel, in oktober.
En ze willen de wijken niet perse groter maken, sommige worden groter, sommige worden kleiner, het moeten allemaal wijken van rond de 3 uur worden
Bij ons gaan we officieel in september met de codeerregel werken, tegelijkertijd met de invoering van het postvest. Maar de codeerregel staat al wel op de post, in plaats van de oude wijkcodes. (Dus bijv Y4A ipv 5107). Ook zijn de wijkcodes in dezelfde volgorde aan de wijken toegekend zoals ze nu staan, (dus 5107 wordt Y4A, 5108 wordt Y5A), dus daaruit meen ik op te kunnen maken dat de wijkindeling bij ons blijft zoals ķe is. Het zou ook wel erg kort dag worden om dat nu nog om te gooien, want dan zouden ze daar nog 7 weken voor hebben.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, bij ons tegelijk met de invoering van de codeerregel, in oktober.
En ze willen de wijken niet perse groter maken, sommige worden groter, sommige worden kleiner, het moeten allemaal wijken van rond de 3 uur worden
3 uur op zaterdag of op woensdag. Nog al een verschilletje.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:06 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, bij ons tegelijk met de invoering van de codeerregel, in oktober.
En ze willen de wijken niet perse groter maken, sommige worden groter, sommige worden kleiner, het moeten allemaal wijken van rond de 3 uur worden
Op daldagen moeten het allemaal wijken van 2 uur wordenquote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:56 schreef V__L_N het volgende:
[..]
3 uur op zaterdag of op woensdag. Nog al een verschilletje.
Bij ons is het nu ook nog zo, maar de wijken zijn nu ook nog ongewijzigd he, en ze willen graag dat we nu met vossen al een beetje oefenen. Dat gaat natuurlijk niet als er nu al een codeerregel van de nieuwe indeling opstaat.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 19:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij ons gaan we officieel in september met de codeerregel werken, tegelijkertijd met de invoering van het postvest. Maar de codeerregel staat al wel op de post, in plaats van de oude wijkcodes. (Dus bijv Y4A ipv 5107). Ook zijn de wijkcodes in dezelfde volgorde aan de wijken toegekend zoals ze nu staan, (dus 5107 wordt Y4A, 5108 wordt Y5A), dus daaruit meen ik op te kunnen maken dat de wijkindeling bij ons blijft zoals ķe is. Het zou ook wel erg kort dag worden om dat nu nog om te gooien, want dan zouden ze daar nog 7 weken voor hebben.
En hoe gaan ze die wijken opnieuw indelen? Ze gaan toch niet voor de zoveelste keer dat al tweemaal geflopte Georoute uit de kast trekken? Dan ga ik huilen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:07 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Bij ons is het nu ook nog zo, maar de wijken zijn nu ook nog ongewijzigd he, en ze willen graag dat we nu met vossen al een beetje oefenen. Dat gaat natuurlijk niet als er nu al een codeerregel van de nieuwe indeling opstaat.
Ze zijn bij ons wel al druk bezig met de nieuwe indeling, maar neem aan dat dat dus pas in de codeerregel te zien is zodra we die ook echt moeten gebruiken
Serieus? Dat bedoelden ze dan zeker in het prikbordbericht met de zin dat ze nog iets aan de veiligheid van het postvest moeten doen.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Een vriendin van mij die dat postvest heeft getest, heeft door dat postvest tijdens de test een ernstig ongeval gehad.
Ze is nu aan haar voet geopereerd en moet revalideren. Het is de vraag of ze ooit nog post kan bezorgen.
Dat is toch te erg voor woorden.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Een vriendin van mij die dat postvest heeft getest, heeft door dat postvest tijdens de test een ernstig ongeval gehad.
Ze is nu aan haar voet geopereerd en moet revalideren. Het is de vraag of ze ooit nog post kan bezorgen.
Dat zijn op zaterdag dus wijken van 3,5 ~ 4 uurquote:Op zaterdag 22 juli 2017 20:02 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Op daldagen moeten het allemaal wijken van 2 uur worden
damn zeg. Daar ben je mooi klaar mee ...quote:Op zaterdag 22 juli 2017 21:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Ze had een wijk met een aantal huizen trappetjes. Trappetjes op met het postvest ging wel. Trappetjes af niet. Het waren van die stenen trappetjes zonder leuning. De huizen staan bovenaan een helling. Allemaal vrijstaande huizen en bij elk huis moet je hellingen of trappen op en af. Soms kun je tussendoor steken om naar het volgende huis te gaan.
Een rechttoe, rechtaan straat gaat wel, maar als je een trap op of af moet, dan zie je niet goed waar je loopt.
Voet op meerdere plaatsen gebroken.
leuk, maar feekquote:Op zaterdag 22 juli 2017 09:30 schreef V__L_N het volgende:
https://motherboard.vice.(...)post-en-afsluitingen
Ze hebben die 1234 gefaked ja. Maar er zijn wel meer van dat soort adressen. Collega bezorgt op 1111. Dat schijnt wel een hoop zooi te krijgen.quote:
Dankzij het reddingsvest is erger voorkomen. (Valt me mee dat PostNL het niet zo brengt.)quote:Op zaterdag 22 juli 2017 21:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Voet op meerdere plaatsen gebroken.
Wat erg, echt een nachtmerrie dit.quote:Op zondag 23 juli 2017 07:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Ja daar is ze al mee bezig. Voorlopig kan ze niet werken dus ze heeft tijd genoeg om er werk van te maken. Tussen het revalideren door. Waarschijnlijk moet ze ook nog een speciale schoen gaan dragen.
Maar hoe moet het dan met de mensen met grote contracten, of mensen die niet elke dag werken? Met 3 uur per (werk)dag kom je hooguit nog aan 15 uur.quote:Op zaterdag 22 juli 2017 23:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar waren mijn collega's ook al bang voor, zulke ongelukken
En als ze de wijken zo groot gaan maken, dan is het hier dan straks voor iedereen 1 wijk, neem ik aan. We kunnen pas starten om 1 uur, dus een dienst van 6 uur of nog langer lijkt me out of the question. Dat opdelen van wijken is inderdaad een hoop gekloot. Al weet je het maar nooit, onze TC gaf laatst al aan tot 19.00 lopen nog acceptabel te vinden. Nou ja, de meeste bezorgers toch echt niet
Ze zijn nu een nieuwe versie aan het testen met een ingebouwde airbag.quote:Op zondag 23 juli 2017 00:10 schreef diesnelle het volgende:
[..]
Dankzij het reddingsvest is erger voorkomen. (Valt me mee dat PostNL het niet zo brengt.)
Hahaquote:Op zondag 23 juli 2017 07:40 schreef bmp80 het volgende:
[..]
Wat erg, echt een nachtmerrie dit.
Edit, even iets anders :
https://twitter.com/ries1969dejonge/status/885489533520883713
Een postbezorger die de verstrekte elektrische fiets of scooter privé gebruikt krijgt het grootst mogelijke gelazer, maar een TC mag gewoon lekker naar spanje in z'n VW Up. Hoezo, meten met twee maten?quote:
Een reactie op de PostNL website over die scanner: Uit de gebruiksaanwijzing van de scanner: "To comply with EU RF exposure requirements, this device must be operated in the hand with a minimum separation distance of 20 cm or more from a person's body. Other operation configurations should be avoided". Dus wellicht is het toch niet zo'n goed idee om 'm aan een koord om je nek tequote:
Hangt er een beetje vanaf hoe je "operated" moet opvatten (ik verwacht dat bedoeld wordt dat dan de laser aan staat). Op het moment dat je de scanner daadwerkelijk gebruikt om te scannen heb je'm in de hand en hangt-ie niet om je nek.quote:Op woensdag 26 juli 2017 17:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Een reactie op de PostNL website over die scanner: Uit de gebruiksaanwijzing van de scanner: "To comply with EU RF exposure requirements, this device must be operated in the hand with a minimum separation distance of 20 cm or more from a person's body. Other operation configurations should be avoided". Dus wellicht is het toch niet zo'n goed idee om 'm aan een koord om je nek te
Alle draadloze apparatuur zendt radiogolven uit. Dat is volgens mij wat er bedoeld wordt met RF exposure. Er staat ook in de gebruiksaanwijzing dat mensen met een pacemaker de scanner onder geen voorwaarde in hun borstzakje moeten stoppen. Dus dan gaat het denk ik niet alleen om dat infraroodlampje wat oplicht als je scant.quote:Op woensdag 26 juli 2017 17:17 schreef blijevis het volgende:
[..]
Hangt er een beetje vanaf hoe je "operated" moet opvatten (ik verwacht dat bedoeld wordt dat dan de laser aan staat). Op het moment dat je de scanner daadwerkelijk gebruikt om te scannen heb je'm in de hand en hangt-ie niet om je nek.
Met mijn eigen telefoon duurt het zo nu en dan ook enkele minuten voor het verwerkt is. Om de verwarring nog groter te maken verwerkt hij hem correct maar geeft hij toch een melding "scannen mislukt"quote:Op woensdag 26 juli 2017 18:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Het klinkt wel als een fijn ding, alleen dat je pas na een tijdje kan zien of het goed is gegaan is wel een probleem.
In dat geval (dat je een pacemaker gebruikt) zou je dus ook de telefoon beter niet in je borstzak steken (de draadloze communicatie vindt immers plaats tussen de scanner en de telefoon).quote:Op woensdag 26 juli 2017 17:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Alle draadloze apparatuur zendt radiogolven uit. Dat is volgens mij wat er bedoeld wordt met RF exposure. Er staat ook in de gebruiksaanwijzing dat mensen met een pacemaker de scanner onder geen voorwaarde in hun borstzakje moeten stoppen. Dus dan gaat het denk ik niet alleen om dat infraroodlampje wat oplicht als je scant.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo erg is die van ons nog net nietNobody ever seems to remember life is a game we play
Ik had ze inderdaad van mijn telefoonscherm gescand. In de brochure stond immers: "Start de mijn werk app...................je ziet nu 3 barcodes..............scan deze barcodes". Dat wekt toch de indruk dat je ze van je telefoonscherm moet scannen. Ik heb ze trouwens ook vanuit de folder geprobeerd te scannen (de barcodes waren immers identiek), maar dat ging ook niet echt lekker, met name met code 3 had ķe veel moeite, waarschijnlijk omdat ķe zo onscherp afgedrukt is.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:25 schreef V__L_N het volgende:
Kramerica ik zou even contact opnemen met het implementatie team. Want dat hoort ie niet te doen. Dus of er is iets mis met je bluetooth of met je scanner. Overigens probeerde veel collegas de barcodes te scannen die op je telefoon staan. Dat is niet de bedoeling, je moet die uit de folder hebben.
Vixen, jou tc is een eikel. Zo is het helemaal niet door het bedrijf bedoeld. Sterker nog, als je straks een scanner hebt is het juist de bedoeling dat je lekker gaat doorscannen en doorloopt en aan het einde gaat kijken of alles werkt. Je krijgt straks ook tijdschriften en stempassen om te scannen, heus niet de bedoeling dat je dan elke keer gaat wachten.
Overigens is de scanner sterker dan je mobiel om te scannen, dus zullen er ook minder fouten worden gemaakt.
Ik heb wel een gerucht gehoord dat ze de functioneringsgesprekken weer willen invoeren. Misschien dat je dan een veeg uit de pan krijgt?quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:51 schreef V__L_N het volgende:
Welke beoordeling aan het einde van het jaar. Die hebben we hier helemaal niet gehad.
in al die jaren twee keer zo'n gesprek gehad. Laatste keer is al lang geledenquote:Op woensdag 26 juli 2017 22:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb wel een gerucht gehoord dat ze de functioneringsgesprekken weer willen invoeren. Misschien dat je dan een veeg uit de pan krijgt?
Ah en postnl wordt dan ook het eerste bedrijf dat post gaat bezorgen op mars?quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb wel een gerucht gehoord dat ze de functioneringsgesprekken weer willen invoeren. Misschien dat je dan een veeg uit de pan krijgt?
Ik eentje van 5 minuten. Daarna werd het afgeschaft.quote:Op woensdag 26 juli 2017 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in al die jaren twee keer zo'n gesprek gehad. Laatste keer is al lang geleden
quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik vind het niet zo erg dat ie binnenkort vertrekt, daar zal ik het maar op houden
Maar uit die discussie op de chat bleek wel dat het nog erger konToen een week of wat terug de app niet werkte (bij mij en meerdere collega's) en ik daar de TC over belde, zei hij: wat doen jullie toch allemaal met die app, gevolgd door een paar vloeken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo erg is die van ons nog net niet
Hahaha, ze weten van gekkigheid niet meer wat voor dreigementen ze uit de kast moeten halen, ergens op korten kan haast niet meer.quote:Op woensdag 26 juli 2017 22:39 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Bij herhaling volgt er een "persoonlijk gesprek" en kan dit "mogelijk gevolgen hebben voor je beoordeling aan het eind van het jaar."
Dat betekent dus nog meer meuk van Ali in de tas van de postbezorgers? Dat noem ik geen win-winsituatie voor alle partijen.quote:Gevolg verder is ook nog dat de buspakjes via het brievennetwerk afgeleverd gaan worden, zoals alle brievenbuspakjes ZAD. Een mooie win-winsituatie voor alle partijen!
Volgens de gebruiksaanwijzing in de app hoor je de codes van je telefoon te scannen.quote:Op woensdag 26 juli 2017 21:25 schreef V__L_N het volgende:
Kramerica ik zou even contact opnemen met het implementatie team. Want dat hoort ie niet te doen. Dus of er is iets mis met je bluetooth of met je scanner. Overigens probeerde veel collegas de barcodes te scannen die op je telefoon staan. Dat is niet de bedoeling, je moet die uit de folder hebben.
Tc, omdat het blijkbaar vaak niet lukt om ze te scannen van een scherm.quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:02 schreef blijevis het volgende:
[..]
Volgens de gebruiksaanwijzing in de app hoor je de codes van je telefoon te scannen.
Alle bezorgers die ik ken (mijzelf incluis) die hun scanner met succes aan de praat
hebben gekregen, hebben de codes van de telefoon gebruikt.
Van welke bron komt het idee om de codes uit de folder te scannen?
Het is geen meuk, het is gewoon post,quote:Op donderdag 27 juli 2017 09:19 schreef Rafierafie het volgende:
Deze heb ik hier nog niet voorbij zien komen:
http://bvpp.nl/index.php/(...)diensten-te-bezorgen
[..]
Dat betekent dus nog meer meuk van Ali in de tas van de postbezorgers? Dat noem ik geen win-winsituatie voor alle partijen.
Misschien een kwestie van beter richten?quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Tc, omdat het blijkbaar vaak niet lukt om ze te scannen van een scherm.
quote:Maar als je dan dingen hebt met inhoud ter waarde van een paar euro en je hebt er een hoop werk aan met scannen en aanbellen etc, dan wekt dat wel eens ergernis op. [...]
Het is denk ik toch een kwestie van wennen (mensen bestellen dit soort pakjes nu eenmaal steeds vaker).quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Maar als je dan dingen hebt met inhoud ter waarde van een paar euro en je hebt er een hoop werk aan met scannen en aanbellen etc, dan wekt dat wel eens ergernis op. Nuja, ik ben ook blij als mijn collega weer eens wat telefoonhoejes oid heeft gebracht
Misschien zeg je te gemakkelijk 'ja, doe toch maar' ?quote:Op donderdag 27 juli 2017 18:57 schreef VixenFromHell het volgende:
En zucht @ rooster, dinsdag weer 3 wijken. Woensdag 4, maar niet de wijk die ik aangegeven had te willen lopen boven op mijn andere 3. Ik kreeg de keuze uit 3 wijken, en dan geven ze me alsnog een andere. En dan donderdag maar 1 wijk. Ga wel weer bezwaar maken, maar dat wordt ongetwijfeld weer niet gehonoreerd. Die dienst is meer dan die van vandaag..... waar ik ook al bezaar op had gemaakt.
Gaat wel weer over als er straks gewoon over alle producten 21% btw moet worden betaald. Ook over producten onder de 22 euro.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:06 schreef blijevis het volgende:
Het is denk ik toch een kwestie van wennen (mensen bestellen dit soort pakjes nu eenmaal steeds vaker).
Denk je dat die paar procent extra BTW veel verschil gaat maken? Volgens mij is het gerommel in de marge.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:14 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Gaat wel weer over als er straks gewoon over alle producten 21% btw moet worden betaald. Ook over producten onder de 22 euro.
Had-ie maar geen buur moeten worden.quote:Op donderdag 27 juli 2017 19:23 schreef Thomas-sama het volgende:
Boze buur vandaag, wilde niet gestoord worden..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |