Misschien hebben ze het hoofd van Geert er al opgezet. Vindt ie leuk...quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat leidt teveel af van Wilders, natuurlijk.
Is dat geen verkapte doodsverwensing, Linus?quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Misschien hebben ze het hoofd van Geert er al opgezet. Vindt hij leuk...
[ afbeelding ]
Nee, ik geloof van niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat geen verkapte doodsverwensing, Linus?
Drank maakt meer kapot dan je lief is, he?quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:45 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Geert en Hero liggen elkaar niet meer zo echter.
Oh, op die fiets... Ik zat zelf meer aan een houten replica van het hoofd van Wilders te denken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Geeft niks hoor, Wilders zijn hoofd op een houten beeld zie ik als wereldverbetering
Ja, jij bent dan ook veel te lief voor deze harde wereldquote:Op woensdag 28 juni 2017 10:47 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Oh, op die fiets... Ik zat zelf meer aan een houten replica van het hoofd van Wilders te denken.
Krol redt het land, terwijl het partijkartel de burger angst aan probeert te praten. Goed werk Krol.quote:
Wat zegt hij nou eigenlijk. Moet de meetmethode aangepast worden of moet het kabinet even een wereldwijd probleem zomaar oplossen?quote:
Vrijdag heeft mijn zoon zijn eerste prikken gehad in beide beentjes.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:46 schreef Jip141 het volgende:
"Discussie" met een nicht van me gehad die op internet gelezen dat vaccineren niet goed is en ze haar pasgeboren kind eigenlijk niet wilde vaccineren.
Nou ja ik heb me echt wel beheerst want met boosheid overtuig je niemand.
Was wel geïrriteerd.
Mooi. Hopelijk een lang, gezond en gelukkig leven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Vrijdag heeft mijn zoon zijn eerste prikken gehad in beide beentjes.
Ik houd nog even vast aan het gedicht van Annie M.G. Schmidt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, jij bent dan ook veel te lief voor deze harde wereld
Lekker onverantwoord weer. Je weet toch dat kinderen daar autisme van krijgen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:50 schreef Tem het volgende:
[..]
Vrijdag heeft mijn zoon zijn eerste prikken gehad in beide beentjes.
Je kan ook wat verborgen sneren erin verwerken zoals "nou, dan zal ik maar vaak langs komen dit eerste jaar want daarna is het wellicht al te laat".quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:46 schreef Jip141 het volgende:
"Discussie" met een nicht van me gehad die op internet gelezen dat vaccineren niet goed is en ze haar pasgeboren kind eigenlijk niet wilde vaccineren.
Was wel geïrriteerd.
Het stoort me dat zelfs opgeleide mensen niet in staat zijn om betrouwbare bronnen te herkennen. Die gewoon geloven dat websites als dewaarheidovervaccineren.nl waar zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:46 schreef Jip141 het volgende:
Was wel geïrriteerd.
Het eerste vooral. En daar heeft hij wel een punt. Als het jaren van toepassing blijft, dan verliest het waarde.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:49 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Wat zegt hij nou eigenlijk. Moet de meetmethode aangepast worden of moet het kabinet even een wereldwijd probleem zomaar oplossen?
Dat hoop ik ook. Bij mij zijn die vaccinaties nooit een discussie.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:50 schreef Jip141 het volgende:
[..]
Mooi. Hopelijk een lang, gezond en gelukkig leven.
Of meer een regiogebonden niveau toepassen. Zo kan Meppel altijd op groen blijven, en de Schilderswijk op zwart.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het eerste vooral. En daar heeft hij wel een punt. Als het jaren van toepassing blijft, dan verliest het waarde.
Maar als jij iemand op straat vraagt wat het dreigingsnivo is dan is het antwoord "Huh? Watte?". Dat heeft namelijk geen ruk met de man in de straat te maken maar is vooral relevant voor politie en andere diensten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het eerste vooral. En daar heeft hij wel een punt. Als het jaren van toepassing blijft, dan verliest het waarde.
Zag inderdaad een bijna overtuigend betoog van het type Universiteit van het leven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lekker onverantwoord weer. Je weet toch dat kinderen daar autisme van krijgen?
Erg vervelend idd. Ik vermoed dat de reden dat dit soort onzin zo verrassend populair is, is dat moeders denken met hun hart als het hun kind betreft en vervolgens argumenten zoeken bij die gevoelens/angsten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:46 schreef Jip141 het volgende:
Was wel geïrriteerd.
Dat zijn mensen die praten op basis van ERVARING en niet op basis van BOEKENWIJSHEID zoals al die dokters dat wel doen. Wat is nou belangrijker???quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Zag inderdaad een bijna overtuigend betoog van het type Universiteit van het leven.
Was getekend, Japie?quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:53 schreef Tem het volgende:
[..]
Zag inderdaad een bijna overtuigend betoog van het type Universiteit van het leven.
Volgens Jaap Jansen van BNR wel. En die heb ik nog niet vaak op grapjes kunnen betrappen.quote:
twitter:JaapJansen twitterde op woensdag 28-06-2017 om 06:22:5450plus-Kamerlid @HenkKrol wil per motie het dreigingsniveau terugbrengen tot aanvaardbaar niveau https://t.co/prEOijpSai reageer retweet
Waar is Japie eigenlijk?quote:
Heel goed.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:53 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Of meer een regiogebonden niveau toepassen. Zo kan Meppel altijd op groen blijven, en de Schilderswijk op zwart.
Banhammer, geloof ik.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar is Japie eigenlijk?
Dat was immers een zeer gewaardeerde SC'er.
Op vakantie voor het leven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar is Japie eigenlijk?
Dat was immers een zeer gewaardeerde SC'er.
En met overmatig gebruik van HOOFDLETTERS bovendien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die praten op basis van ERVARING en niet op basis van BOEKENWIJSHEID zoals al die dokters dat wel doen. Wat is nou belangrijker???
Ja, hoe maakt je anders duidelijk dat het HEEL belangrijk is? En bovendien WAAR!quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:00 schreef remlof het volgende:
[..]
En met overmatig gebruik van HOOFDLETTERS bovendien.
Hihi.quote:
Yep. Komt niet meer goed, denk ik, tenminste niet tot het goed fout gaat. En dan gaan ze huilen dat de overheid wat had moeten doen!quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hihi.
Overigens zijn de vaccinatiepercentages weer gedaald en sommigen bevinden zich werkelijk op een schrikbarend laag niveau.
Ik weet niet of het zo'n vaart zal lopen, maar het is wel te hopen dat de recente trend van wantrouwen in instituties niet doorzet. Geeft toch wel een hoop gedoetjes, en een desinformatiemaatschappij.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yep. Komt niet meer goed, denk ik, tenminste niet tot het goed fout gaat. En dan gaan ze huilen dat de overheid wat had moeten doen!
Klinkt als Amsterdammers.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:05 schreef Tem het volgende:
Vroeger waren het alleen gereformeerden die het in Gods handen lieten naar nu zijn het allemaal van die hippe bio verantwoorde ouders die het ook nalaten.
Jij bent nog jong, Kaas-, jij gelooft nog in de mensheidquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:05 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zo'n vaart zal lopen, maar het is wel te hopen dat de recente trend van wantrouwen in instituties niet doorzet. Geeft toch wel een hoop gedoetjes, en een desinformatiemaatschappij.
Bizar ook dat ze het aan zichzelf kunnen verkopen als "het beste voor het kind". Konden die ouders maar de mazelen krijgen, in plaats van hun kind er toe te veroordelen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:05 schreef Tem het volgende:
Vroeger waren het alleen gereformeerden die het in Gods handen lieten naar nu zijn het allemaal van die hippe bio verantwoorde ouders die het ook nalaten.
Nee, enkel in ware Europeanen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij bent nog jong, Kaas-, jij gelooft nog in de mensheid
Ware Europeanen gaan gewoon naar Gauchos.quote:
Dat doet pijn, waht.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ware Europeanen gaan gewoon naar Gauchos.
Van die mensen vervangen "God" door "de natuur". Geraffineerde suiker is slecht, vruchtensap met suiker is goed. Ve-tsin als poeder is slecht, zongedroogde tomaten vol glutamaat zijn goed, enz.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:09 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bizar ook dat ze het aan zichzelf kunnen verkopen als "het beste voor het kind". Konden die ouders maar de mazelen krijgen, in plaats van hun kind er toe te veroordelen.
Dat is ook zo onbegrijpelijk. Met hun paleodieet. Of alles rauw willen eten. Het gaat gewoon te goed in dit land, dat mensen zich hier druk over gaan maken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Van die mensen vervangen "God" door "de natuur". Geraffineerde suiker is slecht, vruchtensap met suiker is goed. Ve-tsin als poeder is slecht, zongedroogde tomaten vol glutamaat zijn goed, enz.
Tja. Vroeger leefde men "natuurlijk" en was de levensverwachting 35 jaar ofzo. Maar dat gaat er bij die mensen niet in.
Hoho, anti vaxxers zijn niet alleen links en hoogopgeleid, onderzoeken daarover zeggen nu juist dat anti vaxxers in alle politieke overtuigingen min of meer gelijk voorkomen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Van die mensen vervangen "God" door "de natuur". Geraffineerde suiker is slecht, vruchtensap met suiker is goed. Ve-tsin als poeder is slecht, zongedroogde tomaten vol glutamaat zijn goed, enz.
Tja. Vroeger leefde men "natuurlijk" en was de levensverwachting 35 jaar ofzo. Maar dat gaat er bij die mensen niet in.
FIFA constateert geen corruptie. Nou nou.quote:De organisatie van het WK voetbal van 2022 in Qatar heeft de conclusies uit het langverwachte onderzoeksrapport naar corruptie van de mondiale bond FIFA omarmd.
"Dit bekrachtigt de integriteit van ons bid", luidt een verklaring uit Doha.
Het dinsdag gepubliceerde rapport van de Amerikaanse jurist Michael Garcia bevat geen harde bewijzen voor corruptie bij de toewijzing in 2010 van de WK's van 2018 (Rusland) en 2022.
Wel geeft het dossier van 430 pagina's inzicht in een verdorven systeem waarin "eigenbelang, hoogmoed en hebzucht bij de 22 stemgerechtigde bestuursleden van de wereldvoetbalbond om voorrang streden".
Wat wil je met zo'n opperhoofd?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:15 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
FIFA constateert geen corruptie. Nou nou.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is ook zo onbegrijpelijk. Met hun paleodieet. Of alles rauw willen eten. Het gaat gewoon te goed in dit land, dat mensen zich hier druk over gaan maken.
quote:Baby overleden door superfoods, OM eist celstraf tegen Belgische ouders
Een vader en moeder riskeren 18 maanden gevangenisstraf omdat hun baby is gestorven aan dehydratie en ondervoeding. Het stel uit Beveren (België) ging er zonder een arts te raadplegen vanuit dat de baby lactose- en glutenintolerant was. Het jongetje kreeg alleen nog maar alternatieve drankjes zoals quinoamelk.
Deze nieuwe richtlijn doet me denken aan de post die er ooit voor zorgde dat ik in POL terecht kwam.quote:Op dinsdag 27 juni 2017 16:10 schreef Euribob het volgende:
Naar aanleiding van de toenemende hoeveelheid nepnieuws op FOK! en op POL is door de moderatie besloten om ter verduidelijking van ons beleid enkele aanvullende richtlijnen op te stellen omtrent de inhoud van discussies.
Deze posts zijn niet welkom:
1. Posts met als doel de legitimiteit van en/of het vertrouwen in de democratie en rechtsstaat in Westerse landen te ondermijnen zonder enig bijgaand bewijs hiervan.
2. Geplaatste memes/afbeeldingen welke door hun foutieve en/of extreme inhoud het topic ontregelen en daardoor de discussie verstoren.
3. Topics en (openings)posts waar gebruik gemaakt wordt van alternatieve feiten afkomstig uit bronnen die verder niets met de werkelijkheid van doen hebben.
4. (Vermoedelijke) propaganda door nepaccounts afkomstig van organisaties met andere achterliggende doeleinden.
5. Posts in zijn algemeenheid waar gesproken wordt van samenzweringen, complotten, het bestaan van een "deep state" etc.
6. Filmpjes van videosites als YouTube afkomstig van kanalen met een onbetrouwbare reputatie.
Ook voor deze bovenstaande punten geldt dat het vooral richtlijnen zijn waar zowel de users als de moderators op kunnen letten om het forum leuk en netjes te houden. De uitvoering / naleving hiervan wordt gezocht in de redelijkheid van de users en moderators, en is dus aan interpretatie onderhevig
Eigenlijk wel de moeite van een nieuw topic waard. Van "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving" naar "fake-news". Wat gebeurde er met de manipulaties in het afgelopen decennium?quote:Op donderdag 8 juli 2004 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
Ik begin me godsgruwelijk te ergeren aan de manier waarop in WFL en POL het argument van de "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving" zich is gaan ontwikkelen als een drogreden.
Korte uitleg:
De zeer gerespecteerde user sjuuun is bij mijn weten auteur van een doorwrocht argument dat bekend staat en populair is geworden onder de noemer "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving". Dit argument houdt kort en goed in dat wij door onze schoolopleiding en door de media worden gehersenspoeld om te geloven in zogenaamde linkse en liberale ideeën. Eindelijk zijn er een aantal mensen opgestaan (denk aan de LPF) die de samenzwering van linkse krachten hebben doorzien en doorleefd en nu bezig zijn met een rijkelijk succesvol tegenoffensief, luidt de boodschap. Natuurlijk zijn er nog wat tegensputterende linkse individuen aanwezig, maar die worden dankzij het inzicht van de verlichte minderheid hun plaats gewezen adh van het "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving"-argument. Er wordt dus eenvoudigweg verkondigt dat zij in een soort sekte hebben gezetten, die hun kritische vermogens heeft aangetast. De rest van de goegemeente, die wat minder aangetast is, zal binnenkort wel zo verstandig zijn om langzaam te accomoderen aan de nieuwe - nee, de echte - werkelijkheidsbeleving, waarin - heel belangrijk - geen slachtoffers meer bestaan en iedereen verantwoordelijk is voor de eigen situatie. Het lijkt dus wel wat op een paradigmaverschuiving, die goedschiks of kwaadschiks door je strot gehaald wordt. Het is een aantrekkelijk argument gebleken, want het wordt te pas te onpas overal gebruikt. Het devalueert de argumentatie van de opponent en verheft de eigen visie tot dé waarheid.
Dit laatste is meteen al een weggevertje wat betreft de waarachtigheid van het argument. Buiten de axiomatische wiskunde bestaat geen waar of onwaar (zeker niet waar het politiek of levensbeschouwing betreft) alleen gradaties van waarschijnlijkheid. Maar er zijn meer redenen om aan te nemen dat we hier spreken over een drogreden.
Wil de stelling waar zijn dan moet nl. aan een drietal criteria worden voldaan.
1. Er dient bewezen te worden dat er idd zoiets bestaat als manipulatie door links via media en schoolopleiding. Het liefst zelfs zou moeten worden bewezen dat er een samenzwering bestaat, want zoiets wordt wel gesuggereerd. Sturman heeft geprobeerd te bewijzen dat het NOS-journaal links is, maar Sturman is niet onafhankelijk en de gebruikte definities waren arbitrair. Bovendien is met naam en toenaam bewezen dat een bepaalde spraakmakende NOS-journalist, die men betichtte van (extreem)linkse sympathieën, nog nooit links heeft gestemd.
2. Er moet dmv wetenschappelijke kennis, die door alle partijen wordt erkend, bewezen worden dat wat door links gezegd wordt idd een (grove) vertekening is van de werkelijkheid. Lukt dit niet dan slaat het argument ook terug op de gebruiker zelf (nipped in the butt dus). Hoe weten wij immers dat zijn visie wél de juiste is omtrent de werkelijkheid? Je kunt maw geen scheidsrechter en deelnemer ineen zijn in discussies rondom de werkelijkheid (om niet solipsistisch te zijn) en al eerder aangehaald tegenargument geldt ook: er bestaan slechts gradaties van waarschijnlijkheid, geen waarheden.
3. Als laatste zou bewezen dienen te worden dat het bij mensen die linkse sympathieën koesteren (zoals ik bijv.) stelselmatig aan kritische vermogens ontbreekt. Immers zij kunnen niet meer zelfstandig nadenken, aangezien zij gehersenspoeld zijn.
Enfin, geen verrassing, volgens mij is aan geen van de drie criteria te voldoen en dus balanceren we m.i. op het slappe koord van de drogreden. Uiteraard staat het een ieder vrij om de criteria ter discussie te stellen dan wel argumentatie aan te dragen om aan de criteria te voldoen. Echter lukt dit niet dat zou het toch niet al te veel gevraagd zijn van de rechtse usertjes om voortaan deze drogreden niet meer te gebruiken.
Dank voor u aandacht.
WG Ryan3.
Die kunnen ook maar beter uitsterven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:05 schreef Tem het volgende:
Oh...dat wordt een spektakel topicquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:17 schreef sigme het volgende:
Eigenlijk wel de moeite van een nieuw topic waard. Van "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving" naar "fake-news". Wat gebeurde er met de manipulaties in het afgelopen decennium?
M.a.w: in 2004 liepen er op Fok! nog grotere randdebielen rond dan nu.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:17 schreef sigme het volgende:
[..]
Deze nieuwe richtlijn doet me denken aan de post die er ooit voor zorgde dat ik in POL terecht kwam.
[..]
Eigenlijk wel de moeite van een nieuw topic waard. Van "gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving" naar "fake-news". Wat gebeurde er met de manipulaties in het afgelopen decennium?
En die zich dat kunnen permitteren omdat de rest hun kinderen wel laat vaccineren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:05 schreef Tem het volgende:
Hehehe, oh wacht...toen was ik er ook al en toen was Ryan nog een stem der redelijkheid.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
M.a.w: in 2004 liepen er op Fok! nog grotere randdebielen rond dan nu.
Is Ryan omgeslagen dan?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehehe, oh wacht...toen was ik er ook al en toen was Ryan nog een stem der redelijkheid.
Hoeveel zouden ze voor die conclusie van dat onderzoek gevangen hebben?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:15 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
FIFA constateert geen corruptie. Nou nou.
Idd ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehehe, oh wacht...toen was ik er ook al en toen was Ryan nog een stem der redelijkheid.
Anders. De dubieuze figuren waren meer geslepen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
M.a.w: in 2004 liepen er op Fok! nog grotere randdebielen rond dan nu.
Een riante vergoeding. Maar die krijgen ze ongeacht wat ze doen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hoeveel zouden ze voor die conclusie van dat onderzoek gevangen hebben?
Ene du_ke herinner ik me nog wel. Die heeft meer dan 100.000 posts.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Anders. De dubieuze figuren waren meer geslepen.
IIG meestal wel een stuk intelligenter en in staat om een hele alinea foutloos te schrijven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Anders. De dubieuze figuren waren meer geslepen.
Dat was wel een van de ergste, ja. Die kan ik mij ook nog wel herinneren, vraag mij af wat die doet tegenwoordig...quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:36 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ene du_ke herinner ik me nog wel. Die heeft meer dan 100.000 posts.
Naar kereltje was dat.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:36 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ene du_ke herinner ik me nog wel. Die heeft meer dan 100.000 posts.
Ja, dat van Stali heb ik gezien (van Ryan & Stali zelf).quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hij lijkt wat verbitterd. Hoorde iets van dat Stali bij hem weg is.
Ja, daar lijkt het wel op in discussies. Meer onbegrijpelijke en hardere bewoordingen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ja, dat van Stali heb ik gezien (van Ryan & Stali zelf).
Maar is hij politiek omgeslagen / onredelijk geworden?
Het kan altijd extra riant hè.... zeg een zwembad bij je huis en een leuke Maserati en een in een contrastkleur voor de vrouw.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:35 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Een riante vergoeding. Maar die krijgen ze ongeacht wat ze doen.
WGR / Even zo een frietkraam? (4) Het afwachtenquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En een extra vrouw wellicht.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het kan altijd extra riant hè.... zeg een zwembad bij je huis en een leuke Maserati en een in een contrastkleur voor de vrouw.
Eigenaardig dan als ik zondag jl. nog deze posts plaats:quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:43 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, daar lijkt het wel op in discussies. Meer onbegrijpelijke en hardere bewoordingen.
quote:Op zondag 25 juni 2017 17:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, blijft idd het merkwaardigste fenomeen afgeven op islam vanwege afwijkend waardesysteem tav vrouwen, andersdenkenden, homo's, opvoeding etc. maar dan vervolgens anti-links zijn, terwijl juist door links sinds de jaren 60/70 ons waardesysteem dusdanig is veranderd dat dit diametraal staat tov de islam. Komt ook nog eens bij dat zeker niet gesteld kan worden dat linksen de gastarbeiders het land hebben binnengehaald, zoals ook iedereen wel weet.
quote:[quote]Op zondag 25 juni 2017 17:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jaloers op islam? Nee, dat geloof ik ook niet.
Overigens is natuurlijk de cultureel-marxisme narratief vervolgens de merkwaardigste uitvlucht die men dan volgt. In principe zegt men dan dat de westerse samenleving geïnfiltreerd is door de ideeën van een groepje (joodse) geleerden, wiens doel het was/is om zoals ze dat tegenwoordig zo mooi uitdrukken Europa c.q. het blanke ras om te volken. Niet alleen brachten die door de grote mars door de instituten de emancipatie van vrouwen, homo's, arbeiders etc. voort ook leerden zij ons het cultuur-relativisme aan: de stelling dat alle culturen in feite gelijkwaardig zijn. Vervolgens wordt er een link gelegd tussen het cultuur-marxisme (links) en de diepe staat (een term die tegenwoordig ingang begint te vinden), bankwezen i.c. Goldman-Sachs, Bilderberg, elite etc. en samen hebben ze het plannetje bedacht om het witte ras op te heffen. Tegenwoordig is de bijvoeging graaf Coudenhove-Kalergi, Soros, SJWs, Sylvana Simons, verstopeitjes tijdens Pasen etc.
Hierop reageert links dan weer als door een wesp gestoken en gaat alle kritiek op onderdelen afwijzen dwz o.a. islamkritiek. Wat ook niet zuiver is.
Volgens mij ben ik de meest niet-verbitterde figuur waarbij ineens, op een namiddag in december, zijn vrouw zomaar wegloopt, zonder ruzie, en nog vlak nadat ze vertelde dat we altijd bij elkaar zouden blijven en dat ze iedere dag hard om een grap van mij kan lachen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Laat ik eerlijk zeggen Ryan dat als dat echt gebeurd is, ik dat wel teringnaar voor je vind. Dat verdient een mens niet. Gelukkig ben je nog een vrolijke jongen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik de meest niet-verbitterde figuur waarbij ineens, op een namiddag in december, zijn vrouw zomaar wegloopt, zonder ruzie, en nog vlak nadat ze vertelde dat we altijd bij elkaar zouden blijven en dat ze iedere dag hard om een grap van mij kan lachen.
Friek zal wel op het vinkentouwtje zitten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Laat ik eerlijk zeggen Ryan dat als dat echt gebeurd is, ik dat wel teringnaar voor je vind. Dat verdient een mens niet. Gelukkig ben je nog een vrolijke jongen.
Ja, ja.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Laat ik eerlijk zeggen Ryan dat als dat echt gebeurd is, ik dat wel teringnaar voor je vind. Dat verdient een mens niet. Gelukkig ben je nog een vrolijke jongen.
Wel een jong mannetje, via twitter leren kennen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Friek zal wel op het vinkentouwtje zitten.
Dat kan, uiteraard, altijd, helaas zal dat dan wel gemeld moeten worden aan de verantwoordelijken van de VVD webcare, natuurlijkquote:Op woensdag 28 juni 2017 11:53 schreef Ryon het volgende:
Kan ik dit topic dan eindelijk praten over omvolking en the deep state? of zijn daar tegenwoordig regels voor?
O ja, Mark zat achter dat hele omvolkingsplan. Kut.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan, uiteraard, altijd, helaas zal dat dan wel gemeld moeten worden aan de verantwoordelijken van de VVD webcare, natuurlijk
Wist jij niet, he? Zo zie je maar weer, de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet. Nu ja, wel bij sommige VVD'ers, natuurlijk, daar graait de rechterhand vooralquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, Mark zat achter dat hele omvolkingsplan. Kut.
Maar wat vind jij van het fake news in relatie tot de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving ( en het paradigma natuurlijk)?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Eigenaardig dan als ik zondag jl. nog deze posts plaats:
[..]
[..]
Wil je vriendjes worden met LK?quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:53 schreef Ryon het volgende:
Kan ik dit topic dan eindelijk praten over omvolking en the deep state? of zijn daar tegenwoordig regels voor?
Nee, stond wel op de mail. Maar ja, hoe belangrijk zijn dat soort complotten nou echt?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wist jij niet, he? Zo zie je maar weer, de linkerhand weet niet wat de rechterhand doet. Nu ja, wel bij sommige VVD'ers, natuurlijk, daar graait de rechterhand vooral
True. Kost allemaal veel te veel tijd om je daar mee bezig te houden, voor je het weet zit je in de bijstand omdat je vergat je werk te doen door alle complotten te volgen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, stond wel op de mail. Maar ja, hoe belangrijk zijn dat soort complotten nou echt?
Gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving is m.i. van een geheel ander karakter dan 'fake news'. Alhoewel fake news uiteraard wel de bedoeling heeft om meningen te manipuleren. Gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving stelt echter gewoon dat al jouw kennis mbt een onderwerp vanaf het moment dat je naar school gaat gemanipuleerd werd door uiteindelijk die snode cultureel-marxisten die hun grote mars door de instituten hebben ondernomen. Dit is m.i. nog steeds gewoon onaantoonbaar. Enfin hier een ander topic en dan over cultureel-marxisme: POL / Het cultureel marxisme...#1quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:07 schreef sigme het volgende:
[..]
Maar wat vind jij van het fake news in relatie tot de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving ( en het paradigma natuurlijk)?
Heb je ook een extra huis met zwembad nodig.... maar ik gok dat dat in die kringen geen probleem zou zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 11:47 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
En een extra vrouw wellicht.
Dan moet je toch wel tot het nivo van Infantino komen anders levert het niet genoeg op, natuurlijk, zo duur zijn FIFA officials niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Heb je ook een extra huis met zwembad nodig.... maar ik gok dat dat in die kringen geen probleem zou zijn.
Dat het een heel ander karakter heeft ben ik met je eens. Maar het lijkt me toch dat er een relatie is. Wie eerst de ander beschuldigde van een gemanipuleerd wereldbeeld gebruikt nu een andere taktiek: maken van fake news en dan de ander beschuldigen van fake news. Denk ik.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving is m.i. van een geheel ander karakter dan 'fake news'. Alhoewel fake news uiteraard wel de bedoeling heeft om meningen te manipuleren. Gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving stelt echter gewoon dat al jouw kennis mbt een onderwerp vanaf het moment dat je naar school gaat gemanipuleerd werd door uiteindelijk die snode cultureel-marxisten die hun grote mars door de instituten hebben ondernomen. Dit is m.i. nog steeds gewoon onaantoonbaar. Enfin hier een ander topic en dan over cultureel-marxisme: POL / Het cultureel marxisme...#1
Tjah:quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat het een heel ander karakter heeft ben ik met je eens. Maar het lijkt me toch dat er een relatie is. Wie eerst de ander beschuldigde van een gemanipuleerd wereldbeeld gebruikt nu een andere taktiek: maken van fake news en dan de ander beschuldigen van fake news. Denk ik.
In feite zijn het dezelfde tactieken op andere wijze uitgevoerd, je kan zo'n betoog over gemanipuleerde werkelijkheid ook zien als simpelweg de complexere voorganger van fake news. Een lang complex verhaal slaat minder goed aan dan "Hillary is a pedophile!"quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat het een heel ander karakter heeft ben ik met je eens. Maar het lijkt me toch dat er een relatie is. Wie eerst de ander beschuldigde van een gemanipuleerd wereldbeeld gebruikt nu een andere taktiek: maken van fake news en dan de ander beschuldigen van fake news. Denk ik.
Bagger.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah:
http://politiek.tpo.nl/co(...)dereen-langzaam-gek/
Is wel sprake van een relatie uiteraard, ik haal dat ook aan in dat topic over cultureel-marxisme, alleen wat ik zeg zoals de term gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving hier in WFL-POL werd gebruikt ging het veel verder dan slechts fake-news. Denk dat de origine van de term fake news heel precies aan te wijzen valt (ergens tijdens jl. presidentsverkiezingen) en dus eigenlijk een heel rechte term is.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat het een heel ander karakter heeft ben ik met je eens. Maar het lijkt me toch dat er een relatie is. Wie eerst de ander beschuldigde van een gemanipuleerd wereldbeeld gebruikt nu een andere taktiek: maken van fake news en dan de ander beschuldigen van gake news. Denk ik.
Het is hetzelfde narrative in een ander jasje.quote:
Ja, nou ja, gaslighting vind ik dan wel weer een heel aardig gevonden begrip hoor. Moet er altijd aan denken als Leo Lucassen zijn colleges op youtube over migratie in de 17de eeuw tijdens de Republiek aanprijst in een tweet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah:
http://politiek.tpo.nl/co(...)dereen-langzaam-gek/
Et tu, Brute?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja, gaslighting vind ik dan wel weer een heel aardig gevonden begrip hoor. Moet er altijd aan denken als Leo Lucassen zijn college tour over migratie in de 17de eeuw tijdens de Republiek aanprijst in een tweet.
Nee, niet et, tu, Brute, je kunt heel goed beargumenteren dat migratie 17de eeuw in de Republiek heel wat anders is dan migratie 21ste eeuw.quote:
Beetje dit spoor?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is hetzelfde narrative in een ander jasje.
Het is trouwens zo oud als de weg naar Rome. Veel mensen lijden aan het "outsider-syndrome". Zij hebben het gevoel de enige te zijn die niet in de kudde past. Daardoor denken zij het complot wel te zien dat door de machthebbers in gang is gezet. Ook zonder reptillians en Bilderbergconferenties denken mensen al snel dat er opzet in het spel is.
Als je een inrichting hebt gezeten kom je met een onsamenhangend verhaal aanzetten over pedofielen en het koningshuis. Als je een academische achtergrond hebt kom je dan met een allegaartje aanzetten van vage filosofische en slecht geïnterpreteerde wetenschappelijke theorieën. Zelfde laken een pak uiteindelijk.
Stel je Baudet nou gelijk aan iemand die geestelijke gezondheidszorg nodig heeft?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is hetzelfde narrative in een ander jasje.
Het is trouwens zo oud als de weg naar Rome. Veel mensen lijden aan het "outsider-syndrome". Zij hebben het gevoel de enige te zijn die niet in de kudde past. Daardoor denken zij het complot wel te zien dat door de machthebbers in gang is gezet. Ook zonder reptillians en Bilderbergconferenties denken mensen al snel dat er opzet in het spel is.
Als je een inrichting hebt gezeten kom je met een onsamenhangend verhaal aanzetten over pedofielen en het koningshuis. Als je een academische achtergrond hebt kom je dan met een allegaartje aanzetten van vage filosofische en slecht geïnterpreteerde wetenschappelijke theorieën. Zelfde laken een pak uiteindelijk.
Ja, dus de cultureel marxisten en de gaslighters hebben de samenleving toch nog misleid?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, niet et, tu, Brute, je kunt heel goed beargumenteren dat migratie 17de eeuw in de Republiek heel wat anders is dan migratie 21ste eeuw.
Hmm. Ik ga even proberen wat op te zoeken dat hier mee te maken heeft.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is wel sprake van een relatie uiteraard, ik haal dat ook aan in dat topic over cultureel-marxisme, alleen wat ik zeg zoals de term gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving hier in WFL-POL werd gebruikt ging het veel verder dan slechts fake-news. Denk dat de origine van de term fake news heel precies aan te wijzen valt (ergens tijdens jl. presidentsverkiezingen) en dus eigenlijk een heel rechte term is.
Overigens grappige is dat je min of meer kunt stellen dat het argument van de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving zover ging dat het uitliep op Holocaustbagatellisering/-ontkenning, tegenwoordig zie ik daar bij degenen die de omvolkingscomplottheorie van het cultureel-marxisme ism de elite hanteren niet echt meer iets van terug. Althans niet in de media.
Ja, dat dus. Alleen dan met een column op TPO dus.quote:
https://www.theguardian.c(...)rts-how-we-see-worldquote:Op woensdag 28 juni 2017 12:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is wel sprake van een relatie uiteraard, ik haal dat ook aan in dat topic over cultureel-marxisme, alleen wat ik zeg zoals de term gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving hier in WFL-POL werd gebruikt ging het veel verder dan slechts fake-news. Denk dat de origine van de term fake news heel precies aan te wijzen valt (ergens tijdens jl. presidentsverkiezingen) en dus eigenlijk een heel rechte term is.
Overigens grappige is dat je min of meer kunt stellen dat het argument van de gemanipuleerde werkelijkheidsbeleving zover ging dat het uitliep op Holocaustbagatellisering/-ontkenning, tegenwoordig zie ik daar bij degenen die de omvolkingscomplottheorie van het cultureel-marxisme ism de elite hanteren niet echt meer iets van terug. Althans niet in de media.
Sid werd in één adem genoemd met Breivik en was erg kwaad en reageerde met:quote:En een spraakcode die ervoor zorgt dat 'niets meer mag worden gezegd' - de welbekende politieke correctheid. Die is uiteraard ook een product van een elite-samenzwering, ditmaal die van het 'cultureel marxisme', een academische stroming die tot doel zou hebben de westerse cultuur te vernietigen door haar belangrijkste begrippen zo te herdefiniëren dat ze alle traditionele waarde verliezen. Dit is een door Anders Breivik berucht gemaakte theorie, in Nederland gepopulariseerd door Sid Lukkassen, historicus en VVD-raadslid in Duiven.
Wat het er helaas niet veel beter op maakte.quote:Nogmaals: cultuurmarxisme is géén complot, zoals Livestro het stelt, uitgevoerd door een schimmige elite. In De Democratie en haar Media (2017) betoog ik nu juist dat er in Nederland geen ideologisch gedreven elite is. En dus ook geen cultuurmarxistisch gedreven elite. De elite die we vandaag hebben is juist post-ideologisch: politieke ideologie wordt voortdurend bijgewerkt om aan te sluiten op opiniepeilingen. Meer dan ideologie zijn korte lijntjes met het bedrijfsleven bepalend voor de scouting van verkiesbare kandidaten.
Voor onze postmoderne elite geldt: “waar is dat wat werkt”. In de praktijk is de uitwerking dat het draaiend houden van ambtelijke molens vaak bepalender is dan verkiezingsprogramma’s. Wellicht verklaart de ideologische leegheid van de politieke elite de oplaaiende culture wars binnen het maatschappelijk middenveld.
Niettemin heeft cultuurmarxisme invloed. Dat heeft alles te maken met de inbedding van dit gedachtegoed in het maatschappelijk middenveld en in de cultuur. Als mensen makkelijk te manipuleren zijn met zielige beelden van een verdronken peuter, om een voorbeeld te nemen, spinnen NGO’s die zich inzetten voor vluchtelingen hier garen bij. Idem dito voor het thema “klimaatvluchtelingen”. Cultuurmarxistische beginselen beantwoorden enerzijds aan een individuele behoefte tot profileren “ik zet me in voor zwakkeren en minderbedeelden”, en sluiten anderzijds goed aan op een protestantse achtergrond. De koloniale geschiedenis staat hier voor een zondeval, waarbij men dorst naar boetedoening om te kunnen worden ‘verlost’.
Ja. Baudet heeft een ratio.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:45 schreef Tijger_m het volgende:
Zit er uberhaupt nog enig half ontwikkeld verstand bij wat men noemt radicaal rechts?
Maar ik mag altijd graag zien dat ze elkaar de maat nemen, dat is altijd wel leuk.
Hij en Tofiki Dibi zijn het wel. De rest stelt teleur.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:46 schreef Ryon het volgende:
Baudet is naar eigen zeggen de belangrijkste intellectueel van onze generatie.. Dus.. Ja..
Is dat zo, Breivik Fjotolf Hansen?quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:48 schreef Mystikvm het volgende:
Tegen het cultureel marxisme ageren is eigenlijk gewoon een vrijbrief om een klootzak te zijn.
Voor veel mensen, bedoelde ik.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:48 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Is dat zo, Breivik Fjotolf Hansen?
Ze een 'hork' noemen, vind ik nog mild. Tegenwoordig is het eerder een excuus om eens lekker racistisch, islamofobisch en seksistisch te zijn onder de noemer 'problemen benoemen'.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:46 schreef Mystikvm het volgende:
Ik lees in dat gezemel over cultureel marxisme vooral wensdenken van figuren die er erg trots op zijn niet politiek correct te zijn, die er dus voor het gemak maar een complot bij verzonnen hebben om hun standpunt te legitimeren. "Ik ben een hork, maar ik trap in elk geval niet in dat wat de politiek ons wil laten zeggen".
Ok, goed punt, ik wist niet dat zijn waanbeelden al op dat nivo zaten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:46 schreef Ryon het volgende:
Baudet is naar eigen zeggen de belangrijkste intellectueel van onze generatie.. Dus.. Ja..
'Deep state' doet ook lijken alsof het overheidsapparaat vol zit met doelmatige competente lui.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
De diepe staat, dan denk ik aan alle onverkozen ambtenaren.
Niveau.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok, goed punt, ik wist niet dat zijn waanbeelden al op dat nivo zaten.
Vergeet niet een sausje van pseudo-intellectualisme om je argument de schijn van legitimiteit te geven. Zeggen dat je geen reet geeft om een verdronken peuter komt een stuk beter over als je het verhult in moeilijke termen en valse verbanden. Het gaat niet om de peuter, maar om dat de elite een symbool wil maken van de peuter!quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:50 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ze een 'hork' noemen, vind ik nog mild. Tegenwoordig is het eerder een excuus om eens lekker racistisch, islamofobisch en seksistisch te zijn onder de noemer 'problemen benoemen'.
aka regen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:57 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Smerig vochtig is het buiten overigens.
Ja, dat is wel een probleempje idd... alhoewel weer niet fake news. Fake news ligt meer in de actualiteit en wordt in de VS vooral via FB en twitter verspreid, in de bubble waarin mensen zich bevinden. Ook in NL gebeurt dit op twitter veel, dan vaak overgenomen van een Amerikaanse bron.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:41 schreef sigme het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)rts-how-we-see-world
Nee zonder regen. Dat zweten geen zin heeft want de lucht zit al aan de max.quote:
En vooral vaak het woord elite gebruiken, natuurlijk. Dat helpt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vergeet niet een sausje van pseudo-intellectualisme om je argument de schijn van legitimiteit te geven. Zeggen dat je geen reet geeft om een verdronken peuter komt een stuk beter over als je het verhult in moeilijke termen en valse verbanden. Het gaat niet om de peuter, maar om dat de elite een symbool wil maken van de peuter!
Moeilijke woorden zijn sowieso vervelend omdat het zo goed werkt. Als je maar met genoeg lastige termen komt, raakt de ander vanzelf de draad kwijt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:54 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Vergeet niet een sausje van pseudo-intellectualisme om je argument de schijn van legitimiteit te geven. Zeggen dat je geen reet geeft om een verdronken peuter komt een stuk beter over als je het verhult in moeilijke termen en valse verbanden. Het gaat niet om de peuter, maar om dat de elite een symbool wil maken van de peuter!
Vanochtend weer zo'n leuk stukje proza gelezen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En vooral vaak het woord elite gebruiken, natuurlijk. Dat helpt.
Want wie daar nou bij horen? Vroeger was mijn ideaal altijd om middelmatig te zijn, dat werd je ook geleerd op school, je gaat nooit voor die 10, natuurlijk, daar wordt je maar elite mee.
Het is geen complot, maar toch wel een complot.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:41 schreef Ryon het volgende:
Over Cultureel Marxisme gesproken. Dit had Livestro er over te zeggen:
[..]
Sid werd in één adem genoemd met Breivik en was erg kwaad en reageerde met:
http://media.tpo.nl/2017/06/04/joshua-livestro-dieptepunt/
[..]
Wat het er helaas niet veel beter op maakte.
Een dropout met een salaris van 30k in Arizona heeft namelijk dezelfde culturele normen als een self-made man in Massachussetts met een jaarlijks inkomen van 130k.quote:wwk’s, ‘witte werkende klasse’ genoemd door Williams en huishoudens bestrijkend die tussen de 30.000 en 130.000 dollar verdienen en, vooral, geen universitaire graad bezitten
Puike foto bij het artikel.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vanochtend weer zo'n leuk stukje proza gelezen.
Genoeg te doen voor Ryon c.s.
Slaapwandelend naar een klassenguerrilla
Ja, allemaal sociologisch te onderbouwen. Dank je voor het vertrouwen hebben in de wetenschap.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:01 schreef GSbrder het volgende:
Even een brede groep definieren met een afkorting:
[..]
Een dropout met een salaris van 30k in Arizona heeft namelijk dezelfde culturele normen als een self-made man in Massachussetts met een jaarlijks inkomen van 130k.
Het is gewoon lekker om hogere machten de schuld te geven. Vroeger was het God, nu is het Mark Rutte die jou alles aandoet. Of de linkse politiek. Zolang je zelf maar geen verantwoording voor je mislukte kutleven hoeft te nemen is het goed.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En vooral vaak het woord elite gebruiken, natuurlijk. Dat helpt.
Want wie daar nou bij horen? Vroeger was mijn ideaal altijd om middelmatig te zijn, dat werd je ook geleerd op school, je gaat nooit voor die 10, natuurlijk, daar wordt je maar elite mee.
Ik vertrouw de witte Westerse wetenschap voor geen millimeter.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, allemaal sociologisch te onderbouwen. Dank je voor het vertrouwen hebben in de wetenschap.
Wel waar. De Arabische wetenschap is al veel verder dan die van ons. Daarom laten wij ons ook zo makkelijk omvolken naar een Islamitische heilstaat.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vertrouw de witte Westerse wetenschap voor geen millimeter.
Allemaal instrumentarium van de patriarchy om de oosterse niet-blanke kennis af te doen als kwakzalverij en ongefundeerd bijgeloof.
History is written by the victors, zoals Churchill al zei.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wel waar. De Arabische wetenschap is al veel verder dan die van ons. Daarom laten wij ons ook zo makkelijk omvolken naar een Islamitische heilstaat.
De American Dream bestaat nog.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:05 schreef Tijger_m het volgende:
De grootste ironie is dat ze stemden en stemmen op de mensen die mogelijk maken en gemaakt hebben wat ze zo haten.
Maar blijkbaar is het voor deze mensen makkelijker om de schuld bij minderheden van allerlei aard te leggen als te accepteren dat hun American Dream verneukt is door henzelf.
En ik maar denken dat het de schuld van Timmermans is...quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wel waar. De Arabische wetenschap is al veel verder dan die van ons. Daarom laten wij ons ook zo makkelijk omvolken naar een Islamitische heilstaat.
Dat is wel waar, jaquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De American Dream bestaat nog.
Alleen nu in China.
Ik heb geen tijd om het echt uit te zoeken, maar er is een rechtstreekse lijn van de firma die (juist) dit item bovenaan google zette en wat allerlei 'nieuws' verzorgde in de verkiezingsstrijd bij Brexit (en later USA, dacht ik)quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een probleempje idd... alhoewel weer niet fake news. Fake news ligt meer in de actualiteit en wordt in de VS vooral via FB en twitter verspreid, in de bubble waarin mensen zich bevinden. Ook in NL gebeurt dit op twitter veel, dan vaak overgenomen van een Amerikaanse bron.
quote:My entry point into this story began, as so many things do, with a late-night Google. Last December, I took an unsettling tumble into a wormhole of Google autocomplete suggestions that ended with “did the holocaust happen”. And an entire page of results that claimed it didn’t.
Wel aardig stuk. Als je de eigen inbreng van de auteur en onze huiseconoom Ewald Engelen even negeert:quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vanochtend weer zo'n leuk stukje proza gelezen.
Genoeg te doen voor Ryon c.s.
Slaapwandelend naar een klassenguerrilla
Dit is het aspect dat men - naar mijn eigen verbazing - aan de linkerkant van het politieke spectrum nog wel eens lijkt te vergeten. Men negeert totaal wat de werkelijke behoeftes zijn van de middenklasse en schrijft vervolgens voor wat de middenklasse zou moeten vinden. Iets dat niet meer werkt als je maatschappelijke positie door dezelfde middenklasse vervolgens betwist wordt.quote:Zowel de witte werkende man als zijn vrouw hunkert naar het traditionele kostwinnersmodel. De man behoort voldoende te verdienen om zijn echtgenote te kunnen onderhouden en haar in staat te stellen zich volledig aan het huishouden te wijden. Dat is ten diepste geworteld in de familiewaarden van de Amerikaanse werkende klasse. En dat kan de progressieve elite, waartoe ik ook behoor, wel als achterlijk of achterhaald zien, maar feit blijft dat hun aspiraties net als de onze sociaal-economisch bepaald zijn. En dat het niet aangaat om onze eigen aspiraties voor maatgevend te houden. Dat is wel wat we doen en wat ons zo onuitstaanbaar maakt in de ogen van de witte werkende klasse.’
Is nu een man ogenschijnlijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:06 schreef Verfassungsschutz het volgende:
Dit figuur: https://www.groene.nl/auteur/mounir-samuel
Die kreeg nog van die mooie reality checks bij P&W.
Hey sigme, even terzijde, wanneer ga jij op pad voor je wandelplan? 2700km is toch wel ontzettende ver lopen, ik vind het knapquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd om het echt uit te zoeken, maar er is een rechtstreekse lijn van de firma die (juist) dit item bovenaan google zette en wat allerlei 'nieuws' verzorgde in de verkiezingsstrijd bij Brexit (en later USA, dacht ik)
https://www.theguardian.c(...)y-hijacked-democracy
[..]
Hij is een transgender inderdaad.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:11 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Is nu een man ogenschijnlijk.
Maar wat is dat voor een achtergebleven onzin? Als dat echt is wat die mensen geloven terwijl de hele wereld om ze heen er anders uit ziet dan zijn ze toch gewoon van het padje?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wel aardig stuk. Als je de eigen inbreng van de auteur en onze huiseconoom Ewald Engelen even negeert:
[..]
Dit is het aspect dat men - naar mijn eigen verbazing - aan de linkerkant van het politieke spectrum nog wel eens lijkt te vergeten. Men negeert totaal wat de werkelijke behoeftes zijn van de middenklasse en schrijft vervolgens voor wat de middenklasse zou moeten vinden. Iets dat niet meer werkt als je maatschappelijke positie door dezelfde middenklasse vervolgens betwist wordt.
Als het respect voor de dominee, de journalist en de politicus daalt, dan laat men zich ook niet meer zo makkelijk de les voorschrijven.
Vandaar ook al het gezeik over de policor bovenlaag met hun dwingende groepsmoraal.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
Wel aardig stuk. Als je de eigen inbreng van de auteur en onze huiseconoom Ewald Engelen even negeert:
[..]
Dit is het aspect dat men - naar mijn eigen verbazing - aan de linkerkant van het politieke spectrum nog wel eens lijkt te vergeten. Men negeert totaal wat de werkelijke behoeftes zijn van de middenklasse en schrijft vervolgens voor wat de middenklasse zou moeten vinden. Iets dat niet meer werkt als je maatschappelijke positie door dezelfde middenklasse vervolgens betwist wordt.
Als het respect voor de dominee, de journalist en de politicus daalt, dan laat men zich ook niet meer zo makkelijk de les voorschrijven.
Oh flikker toch op, alsof vrouwen zitten te wachten op een man die wel eventjes een buffel gaat schieten om het gezin te onderhouden, dan kunnen ze zelf wel tegenwoordig, ze willen een partner die naast ze staat, niet boven ze.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vandaar ook al het gezeik over de policor bovenlaag met hun dwingende groepsmoraal.
Dat heb je netjes gezegd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:13 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Hij is een transgender inderdaad.
Komt natuurlijk ook door de breedheid van de middenklasse. Er zijn middenpartijen (van PvdA tot VVD) die een deel van de middenklasse aanspreken, maar dat maakt ze nog niet de spreekbuis van de absolute middenklasse. Iemand met een modaal salaris van eind 50 heeft volledig andere politieke wensen dan iemand met hetzelfde salaris begin 20.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:11 schreef Ryon het volgende:
[..]
[..]
Ik heb dat artikel al eens eerder gelezen. Handig truukje om de search results te beïnvloeden, maar het is natuurlijk het moderne equivalent van heel veel pamfletten drukken en die verspreiden zodat veel mensen je boodschap zien.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:08 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb geen tijd om het echt uit te zoeken, maar er is een rechtstreekse lijn van de firma die (juist) dit item bovenaan google zette en wat allerlei 'nieuws' verzorgde in de verkiezingsstrijd bij Brexit (en later USA, dacht ik)
https://www.theguardian.c(...)y-hijacked-democracy
[..]
De wereld om ons heen ziet er ook anders uit dan hoe jij en ik het leven zien, beste Tijger.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wat is dat voor een achtergebleven onzin? Als dat echt is wat die mensen geloven terwijl de hele wereld om ze heen er anders uit ziet dan zijn ze toch gewoon van het padje?
Jij kent alle vrouwen en al hun behoeften?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh flikker toch op, alsof vrouwen zitten te wachten op een man die wel eventjes een buffel gaat schieten om het gezin te onderhouden, dan kunnen ze zelf wel tegenwoordig, ze willen een partner die naast ze staat, niet boven ze.
Je bewijst Ryon zijn stelling alleen maar, elitetijgert.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Oh flikker toch op, alsof vrouwen zitten te wachten op een man die wel eventjes een buffel gaat schieten om het gezin te onderhouden, dan kunnen ze zelf wel tegenwoordig, ze willen een partner die naast ze staat, niet boven ze.
En zo is het. Iedereen heeft zo z'n eigen voorkeuren en blinde vlekken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De wereld om ons heen ziet er ook anders uit dan hoe jij en ik het leven zien, beste Tijger.
Als ik bij mij in de straat kijk zie ik welgeteld 1 van de 7 huizen hier een gezin hebben waar de vrouw thuis is en dat is een eenouder gezin. Dat is mijn wereld in mijn directe omgeving.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De wereld om ons heen ziet er ook anders uit dan hoe jij en ik het leven zien, beste Tijger.
Niet echt? Aspiraties en sociale waarden zijn niet adaptief. Dat geldt niet alleen voor individuen (of gemeenschappen) maar ook voor organisaties. De wereld (of eigenlijk de sociale werkelijkheid) verandert over het algemeen sneller dat de opvattingen van inwoners. Dat heeft soms meerdere generaties nodig.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar wat is dat voor een achtergebleven onzin? Als dat echt is wat die mensen geloven terwijl de hele wereld om ze heen er anders uit ziet dan zijn ze toch gewoon van het padje?
Dan is jouw directe omgeving geen afspiegeling van Nederland.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Als ik bij mij in de straat kijk zie ik welgeteld 1 van de 7 huizen hier een gezin hebben waar de vrouw thuis is en dat is een eenouder gezin. Dat is mijn wereld in mijn directe omgeving.
Nee, maar het is wel opvallend dat je die vrouwen zelden hoort. Het zijn vaak mannen die pretenderen wel weten wat de vrouwtjes willen. Als een man iets zegt over de behoeften van een vrouw, dan hecht ik er geen waarde aan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij kent alle vrouwen en al hun behoeften?
Zaterdag. Ben je in NL? Zulk weer hoort thuis in het VK. Hou dat water bij julliequote:Op woensdag 28 juni 2017 13:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hey sigme, even terzijde, wanneer ga jij op pad voor je wandelplan? 2700km is toch wel ontzettende ver lopen, ik vind het knap
Eens. Of een man nu zegt dat alle vrouwen het liefst een baan willen, of dat alle vrouwen het liefst thuis zitten en mooi wezen, is in feite gelijk.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel opvallend dat je die vrouwen zelden hoort. Het zijn vaak mannen die pretenderen wel weten wat de vrouwtjes willen. Als een man iets zegt over de behoeften van een vrouw, dan hecht ik er geen waarde aan.
Jij bent ook een man, dus deze stelling is waardeloos.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel opvallend dat je die vrouwen zelden hoort. Het zijn vaak mannen die pretenderen wel weten wat de vrouwtjes willen. Als een man iets zegt over de behoeften van een vrouw, dan hecht ik er geen waarde aan.
Prima, joh, maar tien keer liever elite genoemd worden dan onrendabel en aan de kant geschoven worden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je bewijst Ryon zijn stelling alleen maar, elitetijgert.
Dat is waar.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Eens. Of een man nu zegt dat alle vrouwen het liefst een baan willen, of dat alle vrouwen het liefst thuis zitten en mooi wezen, is in feite gelijk.
Emile Roemer kon natuurlijk niet voor de lunch betalen met z'n maandsalaris, dus wachtte op de uitnodiging van Rutte zodat Markie hem kon fêteren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:18 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dacht die meneer van de Telegraaf eindelijk Roemer te kunnen pakken...
[ afbeelding ]
... klopt het niet.
Ik ben in Nederland dus helaas, zelfde regen als jij hebtquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Zaterdag. Ben je in NL? Zulk weer hoort thuis in het VK. Hou dat water bij jullie.
Jammer genoeg zijn de tijden ook veranderd dat de middenklasse meestemde met de elite.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Prima, joh, maar tien keer liever elite genoemd worden dan onrendabel en aan de kant geschoven worden.
Ik kan er niks mee, times have changed, je gaat of mee of ten onder.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Emile Roemer kon natuurlijk niet voor de lunch betalen met z'n maandsalaris, dus wachtte op de uitnodiging van Rutte zodat Markie hem kon fêteren.
Ja, dat is een bekende misvatting. Mensen (bijvoorbeeld de FVD) geloven soms oprecht dat kiezers zichzelf slecht laten informeren. Zij snappen het wel, de rest van Nederland snapt het niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Komt natuurlijk ook door de breedheid van de middenklasse. Er zijn middenpartijen (van PvdA tot VVD) die een deel van de middenklasse aanspreken, maar dat maakt ze nog niet de spreekbuis van de absolute middenklasse. Iemand met een modaal salaris van eind 50 heeft volledig andere politieke wensen dan iemand met hetzelfde salaris begin 20.
Ik moet ook vaak lachen als mensen mopperen over de VVD en dat het dom is wanneer tout Vinex-Nederland op die partij stemt. Daarmee doen ze de behoeften van zo'n individu af als onecht, dom of ongeinformeerd, omdat zij als enigen - op afstand - weten wat goed is voor de mens.
Middenklasse en elite hebben tegenwoordig een grondige hekel aan elkaar zelfs.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn de tijden ook veranderd dat de middenklasse meestemde met de elite.
Renske Leijten komt net binnen. Effe gluren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij is vaak niet bepaald de gangmaker van zo'n lunch.
Hehehe, ik moet er zelf om lachen, ik kom uit een arbeiderswijk, mijn opa was havenarbeider, mijn vader een miskend talent die zijn hele leven mislukte omdat hij te slim was voor zijn werk, mijn moeder behept met alle erfenissen van arm opgroeien en dan eindig ik in de elitequote:Op woensdag 28 juni 2017 13:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jammer genoeg zijn de tijden ook veranderd dat de middenklasse meestemde met de elite.
Vroeger, toen opwaartse mobiliteit nog bestond.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehehe, ik moet er zelf om lachen, ik kom uit een arbeiderswijk, mijn opa was havenarbeider, mijn vader een miskend talent die zijn hele leven mislukte omdat hij te slim was voor zijn werk, mijn moeder behept met alle erfenissen van arm opgroeien en dan eindig ik in de elite
En dat allemaal door juist te trouwen. Zo simpel kan het leven van de elite zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hehehe, ik moet er zelf om lachen, ik kom uit een arbeiderswijk, mijn opa was havenarbeider, mijn vader een miskend talent die zijn hele leven mislukte omdat hij te slim was voor zijn werk, mijn moeder behept met alle erfenissen van arm opgroeien en dan eindig ik in de elite
Voor de record: ik, als vrouw, kan evenmin iets zeggen voor of namens 'de vrouwen'.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:18 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ja nou, ook zo lang geledenquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vroeger, toen opwaartse mobiliteit nog bestond.
Ik was al met pensioen voordat mijn vrouw meer dan een ton verdiende, GSquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En dat allemaal door juist te trouwen. Zo simpel kan het leven van de elite zijn.
Verklaart een boel iddquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:25 schreef Verfassungsschutz het volgende:
De elite van vandaag is gewoon de lagere klasse, ik herhaal het nog maar eens.
De kroon op uw werk, zo u wilt.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik was al met pensioen voordat mijn vrouw meer dan een ton verdiende, GS
Mischien moet we gewoon eens ophouden met die elite onzin, gaat mischien nog helpen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:25 schreef Verfassungsschutz het volgende:
De elite van vandaag is gewoon de lagere klasse, ik herhaal het nog maar eens.
Dat was het voor mij wel, ja. Ik kon er eigenlijk alleen maar om lachen toen mijn manager met een gespeeld pijnlijk gezicht met de mededeling kwam dat zij mij een aanbod wilden doen om het bedrijf te verlatenquote:
Nog maar een generatie geleden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vroeger, toen opwaartse mobiliteit nog bestond.
Over 100 jaar zullen uw kleinkinderen er ook om lachen, als ze tot hun 95e mogen werken om de verzorgingsstaat te betalen. Mooi was die tijd, toen mensen nog een vaste baan kregen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was het voor mij wel, ja. Ik kon er eigenlijk alleen maar om lachen toen mijn manager met een gespeeld pijnlijk gezicht met de mededeling kwam dat zij mij een aanbod wilden doen om het bedrijf te verlaten
Ik gok dat het in de negentiende eeuw is misgegaan. Toen werd de ideale vrouw een soort labiel kind van porselein. Natuurlijk moesten de arme mensen nog keihard werken. Maar als je een beetje geld had, moest vrouwlief vooral mooi en onschuldig zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de record: ik, als vrouw, kan evenmin iets zeggen voor of namens 'de vrouwen'.
Maar dat de vrouw thuis hoort lekker dingetjes doen, is historisch gezien natuurlijk kolder. Vrouwen en mannen hebben altijd keihard gewerkt, muv een kleine rijke elite, die ook meestel best wat deed voor de kost.
Vroeger moest er ook thuis heel hard gewerkt worden. Toen de kleren nog niet in de winkel groeiden, het stof zichzelf niet zoog, geen koelkast vlees en melk koelhield en dat ook al niet geseald bij de kruidenier lag. En de waterleiding niet alvast gegoten in de muren weggeflext zat en sowieso huizen niet met een bouwkraan en een betonmixer uit de grond sprongen.
Nu ook nog. Zat twee jaar geleden nog met een hbo'er in college.quote:
Nah, gaat niet gebeuren. Wij hebben geen kinderen en gaan die ook niet krijgenquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Over 100 jaar zullen uw kleinkinderen er ook om lachen, als ze tot hun 95e mogen werken om de verzorgingsstaat te betalen. Mooi was die tijd, toen mensen nog een vaste baan kregen.
Zonde.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah, gaat niet gebeuren. Wij hebben geen kinderen en gaan die ook niet krijgen
En kijk waar jij nu zit, lid van elite in de hoofdstad van Nederland. Mooi, toch?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:28 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu ook nog. Zat twee jaar geleden nog met een hbo'er in college.
Alleen de huishoudens die hun schaapjes op het droge hadden konden het permitteren dat moeders de vrouw thuis zat en het huishouden bestierde. Terwijl zij feesten organiseerde en prachtige kleding droeg. Dat is dan ook eeuwenlang het ideaal geweest. De arbeidende vrouw moest zwoegen en zweten om brood op de plank te krijgen en daarnaast nog een shitload aan kinderen verzorgen. Geen droomleven.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:23 schreef sigme het volgende:
[..]
Voor de record: ik, als vrouw, kan evenmin iets zeggen voor of namens 'de vrouwen'.
Maar dat de vrouw thuis hoort lekker dingetjes doen, is historisch gezien natuurlijk kolder. Vrouwen en mannen hebben altijd keihard gewerkt, muv een kleine rijke elite, die ook meestel best wat deed voor de kost.
Vroeger moest er ook thuis heel hard gewerkt worden. Toen de kleren nog niet in de winkel groeiden, het stof zichzelf niet zoog, geen koelkast vlees en melk koelhield en dat ook al niet geseald bij de kruidenier lag. En de waterleiding niet alvast gegoten in de muren weggeflext zat en sowieso huizen niet met een bouwkraan en een betonmixer uit de grond sprongen.
Ik ben niet elitair. Gewone middenklasse-jongen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En kijk waar jij nu zit, lid van elite in de hoofdstad van Nederland. Mooi, toch?
Trophy wives komen een beetje uit die periode, ja. Zoals Baudet ze bijvoorbeeld ook graag ziet. Het moet geen dom kuiken zijn, maar wel eentje die thuis lekker poëzie leest en wat aanrommelt, en 's avonds manlief vergezelt bij het socializen. Alwaar ze aan de vrouwentafel plaats moet nemen terwijl de mannen lekker wegzakken in de Chesterfields.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik gok dat het in de negentiende eeuw is misgegaan. Toen werd de ideale vrouw een soort labiel kind van porselein. Natuurlijk moesten de arme mensen nog keihard werken. Maar als je een beetje geld had, moest vrouwlief vooral mooi en onschuldig zijn.
Anouk, bedoel je? Meisje maakt toch leuke muziek?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zonde.
Daar gaat een elitaire familie verloren, terwijl in de Bijlmer vrouwen bevallen van hun 5e kind met hun 4e vriend op hun 23e.
Over 50 jaar, dan ben ik net 70.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Anouk, bedoel je? Meisje maakt toch leuke muziek?
Anyway, dat is meer voor jouw benefit, toch, iemand zal jou toch over 50 jaar moeten verzorgen
Mooi en onschuldig voor zover anderen weten. In bed natuurlijk een beest.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik gok dat het in de negentiende eeuw is misgegaan. Toen werd de ideale vrouw een soort labiel kind van porselein. Natuurlijk moesten de arme mensen nog keihard werken. Maar als je een beetje geld had, moest vrouwlief vooral mooi en onschuldig zijn.
Een mix tussen Downton Abbey en Sisi.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Trophy wives komen een beetje uit die periode, ja. Zoals Baudet ze bijvoorbeeld ook graag ziet. Het moet geen dom kuiken zijn, maar wel eentje die thuis lekker poëzie leest en wat aanrommelt, en 's avonds manlief vergezelt bij het socializen. Alwaar ze aan de vrouwentafel plaats moet nemen terwijl de mannen lekker wegzakken in de Chesterfields.
Ik hoop voor je van wel maar sommige mensen zijn workaholics, natuurlijk, is ook primaquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Over 50 jaar, dan ben ik net 70.
Mag hopen dat ik dan nog niet met pensioen ben.
Sommige vrouwen vinden dat fijn he. Jij ook wellicht.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:28 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik zou het recente werk van Geert Mak lezen:quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:30 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Trophy wives komen een beetje uit die periode, ja. Zoals Baudet ze bijvoorbeeld ook graag ziet. Het moet geen dom kuiken zijn, maar wel eentje die thuis lekker poëzie leest en wat aanrommelt, en 's avonds manlief vergezelt bij het socializen. Alwaar ze aan de vrouwentafel plaats moet nemen terwijl de mannen lekker wegzakken in de Chesterfields.
Onzin, voor in bed had je als man een bijvrouw.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mooi en onschuldig voor zover anderen weten. In bed natuurlijk een beest.
Sommige mannen vinden het fijn om in testikels geschopt te worden, letterlijk dan wel, er zijn altijd outliersquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:32 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Sommige vrouwen vinden dat fijn he. Jij ook wellicht.
Ik ontleen mijn identiteit aan m'n beroep.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik hoop voor je van wel maar sommige mensen zijn workaholics, natuurlijk, is ook prima
Heb je wel eens die pamfletten gelezen over hoe een nette vrouw zich moest gedragen in bed? Stilliggen, opzij kijken en net doen alsof de man niet bezig was. Ze mocht hem vooral niet aanmoedigen om door te gaan. En zij mocht op geen enkel moment blijk geven dat ze er van genoot.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:31 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Mooi en onschuldig voor zover anderen weten. In bed natuurlijk een beest.
Ah, da's ook een invulling, natuurlijk. Hoe was Renske, trouwens?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ontleen mijn identiteit aan m'n beroep.
Als nobele makelaar verricht ik het werk wat jonge jongetjes willen hebben als ze later groot zijn.
Vooruit. Maar het ideaalbeeld van de vrouw is nog steeds het type dat je wel aan je moeder voor kan stellen, maar achter de slaapkamerdeur verandert in een wilde nymfomaan.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:32 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onzin, voor in bed had je als man een bijvrouw.
Je vrouw was om kindjes mee te maken en gesprekken mee te voeren, dat uit elkaar trekken deed je met een meid van een lagere stand.
Maar in dit geval gaat het niet om outliers maar een meerderheid.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sommige mannen vinden het fijn om in testikels geschopt te worden, letterlijk dan wel, er zijn altijd outliers
Waaruit blijkt dat Somalische vrouwen slechte toneelspelers waren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Heb je wel eens die pamfletten gelezen over hoe een nette vrouw zich moest gedragen in bed? Stilliggen, opzij kijken en net doen alsof de man niet bezig was. Ze mocht hem vooral niet aanmoedigen om door te gaan. Zij mocht op geen enkel moment blijk geven dat ze er van genoot.
Da's wel relaxed, toch? Nu moeten ze van alles en nog wat faken, dat is toch wel hard werken, lijkt mijquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Heb je wel eens die pamfletten gelezen over hoe een nette vrouw zich moest gedragen in bed? Stilliggen, opzij kijken en net doen alsof de man niet bezig was. Ze mocht hem vooral niet aanmoedigen om door te gaan. En zij mocht op geen enkel moment blijk geven dat ze er van genoot.
Thanks voor de tip! Ik ben binnenkort jarig, dus deze gaat op de verlanglijst.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zou het recente werk van Geert Mak lezen:
https://www.bol.com/nl/f/de-levens-van-jan-six/9200000051759373/
Die laat mooi zien hoe in hoeverre de genderverhoudingensinds de 16de eeuw aan verandering onderhevig waren binnen de Nederlandse elite.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat Somalische vrouwen slechte toneelspelers waren.
Anders zouden dergelijke draconische maatregelen niet nodig zijn geweest.
Goed, ze zocht een hok voor 2 ton in de hoofdstad.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, da's ook een invulling, natuurlijk. Hoe was Renske, trouwens?
Nee, ik houd mij uitsluitend bezig met verlichtende literatuur.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Heb je wel eens die pamfletten gelezen over hoe een nette vrouw zich moest gedragen in bed? Stilliggen, opzij kijken en net doen alsof de man niet bezig was. Ze mocht hem vooral niet aanmoedigen om door te gaan. En zij mocht op geen enkel moment blijk geven dat ze er van genoot.
Twee ton in Amsterdam? Ze zocht een parkeerplaats dan, zeker?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed, ze zocht een hok voor 2 ton in de hoofdstad.
Heb gevraagd of ze achteraan de rij wou plaatsnemen. Wellicht is er in 2027 iets.
Voldoen aan het onhaalbare ideaalbeeld van Jenna Jameson die altijd wil.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel relaxed, toch? Nu moeten ze van alles en nog wat faken, dat is toch wel hard werken, lijkt mij
Sommige mensen menen recht te hebben op een eigen, ongedeelde, eengezinswoning.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:35 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Twee ton in Amsterdam? Ze zocht een parkeerplaats dan, zeker?
Klinkt als een moeilijk leven, had ze nou maar voor GL gekozen, dan had ze wat meer bestedingsruimte gehadquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:36 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Sommige mensen menen recht te hebben op een eigen, ongedeelde, eengezinswoning.
Zo ook de dames van de SP. Krijgen ze iets niet wat ze willen, dan is het marktfalen.
Had ze weer verplicht op Jesse moeten wippen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Klinkt als een moeilijk leven, had ze nou maar voor GL gekozen, dan had ze wat meer bestedingsruimte gehad
Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling om te genieten van seks, zeker als vrouw niet. Daar zou de dominee niet blij mee zijn en leidt in het ergste geval zelfs tot ongewenste zwangerschappen. Het is meer een noodzakelijk kwaad om de reproductie van de samenleving te kunnen verzekeren.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Huishouden bestieren was vroeger een dagtaak. Je kan niet een beetje in het wilde weg wat hitjes aannemen, ze geld geven en dan denken dat inkoop, voorraadbeheer, kledij en huisonderhoud wel door die meiskes gedaan wordt. Ze werkt het niet - vrouw des huizes is de hele dag in touw.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Alleen de huishoudens die hun schaapjes op het droge hadden konden het permitteren dat moeders de vrouw thuis zat en het huishouden bestierde. Terwijl zij feesten organiseerde en prachtige kleding droeg. Dat is dan ook eeuwenlang het ideaal geweest. De arbeidende vrouw moest zwoegen en zweten om brood op de plank te krijgen en daarnaast nog een shitload aan kinderen verzorgen. Geen droomleven.
Ik verwijs nu even naar de socioloog Elias (voor de kenners) maar het is juist dat ideaal dat vervolgens bewierookt werd door de opkomende middenklasse. De man als succesvolle kostwinner die trouwde met een "dame" die hij kon onderhouden. Dat werkte uiteindelijk in de praktijk verstikkend, maar toen vrouwen begonnen te werken (rond de jaren zestig) was er in begin veel zorgen over of dat de sociaal-maatschappelijke posities van die gezinnen wel ten goede zou komen.
Dan zou ik toch zelf liever ook op een lekker rustig kantoor gaan werken met gratis koffiequote:Op woensdag 28 juni 2017 13:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Huishouden bestieren was vroeger een dagtaak. Je kan niet een beetje in het wilde weg wat hitjes aannemen, ze geld geven en dan denken dat inkoop, voorraadbeheer, kledij en huisonderhoud wel door die meiskes gedaan wordt. Ze werkt het niet - vrouw des huizes is de hele dag in touw.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zou ik toch zelf liever ook op een lekker rustig kantoor gaan werken met gratis koffie
We hebben hier geen koffie, we hebben Maaswater.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan zou ik toch zelf liever ook op een lekker rustig kantoor gaan werken met gratis koffie
Ik betaal liever voor m'n koffie, het gratis spul is inferieur.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Precies...quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling om te genieten van seks, zeker als vrouw niet. Daar zou de dominee niet blij mee zijn en leidt in het ergste geval zelfs tot ongewenste zwangerschappen. Het is meer een noodzakelijk kwaad om de reproductie van de samenleving te kunnen verzekeren.
quote:"When I hear his steps outside my door I lie down on my bed, open my legs and think of England."
Lekker het afvalwater van Europa drinken.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:41 schreef sigme het volgende:
[..]
We hebben hier geen koffie, we hebben Maaswater.
We hebben hier gelukkig wel een inpandig 'Grand cafe'. Met echte koffie. Espresso 85 cent meen ik, betaalbaar in elk geval.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik betaal liever voor m'n koffie, het gratis spul is inferieur.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:44 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Lekker het afvalwater van Europa drinken.
Al het bronwater in Nederland is gewoon net uitgepist door je buurman.
Nee, weer weggepest door hetzelfde kliekje zoals dat altijd gaat.quote:
Vijanden hebben is veel vermakelijker.quote:Op woensdag 28 juni 2017 12:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Leuk voor LK, weet hij ook eens hoe dat voelt, vriendschap
Excuseer. Mijn waterautisme sloeg opeens aan.quote:
Mogge, genoten van uw welverdiende nachtrust?quote:
Was te verwachten. Zal even verder lezen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, weer weggepest door hetzelfde kliekje zoals dat altijd gaat.
Moet 'ie maar niet gehandicapt zijn.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:46 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, weer weggepest door hetzelfde kliekje zoals dat altijd gaat.
quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:47 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Excuseer. Mijn waterautisme sloeg opeens aan.
Goedemorgen. Absoluut, al was ik liever twee uurtjes geleden wakker geworden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mogge, genoten van uw welverdiende nachtrust?
Ja, dan heb je nog wat aan je dag. Kan er bijvoorbeeld nog een sollicitatie uit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:49 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Goedemorgen. Absoluut, al was ik liever twee uurtjes geleden wakker geworden.
Ja, zoiets hebben we ook. Cappuccino 1,30 als ik het goed heb.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:44 schreef sigme het volgende:
[..]
We hebben hier gelukkig wel een inpandig 'Grand cafe'. Met echte koffie. Espresso 85 cent meen ik, betaalbaar in elk geval.
Maar ik drink m'n espresso wel thuis. Is lekkerder.
Ho ho, de echte beloning van vroeg opstaan is WNL.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dan heb je nog wat aan je dag. Kan er bijvoorbeeld nog een sollicitatie uit.
Ja, of eindelijk eens een interessante user in de SC treffen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:50 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dan heb je nog wat aan je dag. Kan er bijvoorbeeld nog een sollicitatie uit.
Ik wacht ook al een jaar of 10.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:52 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja, of eindelijk eens een interessante user in de SC treffen.
Oh ik las Reya.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:49 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Moet 'ie maar niet gehandicapt zijn.
Die Perzische escort was wel interessant. Ik meen haar laatst te hebben gezien bij een fotorapportage van een Arabische sjeik.quote:
Dat waren nog eens tijden.quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:56 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Die Perzische escort was wel interessant. Ik meen haar laatst te hebben gezien bij een fotorapportage van een Arabische sjeik.
Is dat Aniko?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ho ho, de echte beloning van vroeg opstaan is WNL.
[ afbeelding ]
Daar zijn ook andere manieren voor om tot het doel te komen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Lamme zak, daar gaat je kans op een ministerspost.
Hoeveel weeg jij dan en hoe lang ben je?quote:Op woensdag 28 juni 2017 09:40 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ik heb al vijftien jaar nul kosten gemaakt, dus dat valt mee.
Maar verder heb je wel gelijk.
Privacy John, dat deel ik hier niet.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel weeg jij dan en hoe lang ben je?
Hoeft ook niet ik zou toch met de opmerking komen, niet alleen je hoofd!quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:05 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Privacy John, dat deel ik hier niet.
Maar laten we zeggen minder dan Ton Elias, meer dan Khadija Arib.
Oh tof! In die categorie zit ik ookquote:Op woensdag 28 juni 2017 14:05 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Privacy John, dat deel ik hier niet.
Maar laten we zeggen minder dan Ton Elias, meer dan Khadija Arib.
Kennis van ons heeft ook een snackbar, nooit een mens binnen drie dikke auto s, en stemt VVD.quote:Op woensdag 28 juni 2017 10:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zonder:
[ afbeelding ]
Met:
[ afbeelding ]
Wat een zwendel blijft het toch ook.quote:De grote accountantskantoren presteren nog altijd ver onder de maat, hoewel de beroepsgroep al jaren bezig is de kwaliteit van zijn werk te verbeteren. Dat blijkt uit onderzoek van de Autoriteit Financiële Markten (AFM), de toezichthouder op accountants. Van de grote vier heeft EY de slechtste resultaten geboekt.
[..]
EY en KPMG kregen de meeste ‘onvoldoendes’. Van de acht onderzochte controles waren er zes onvoldoende. Bij PwC en Deloitte waren dat er respectievelijk vier en drie. De AFM deelt een onvoldoende uit als er sprake is van “ernstige tekortkomingen”.
[..]
De resultaten zijn nog slechter dan die van een vergelijkbaar onderzoek in 2014. Toen beoordeelde de AFM iets minder dan de helft van de onderzochte controles als ‘onvoldoende’.
Dat is de ergste van WNLquote:Op woensdag 28 juni 2017 13:52 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Ho ho, de echte beloning van vroeg opstaan is WNL.
[ afbeelding ]
Ziba?quote:Op woensdag 28 juni 2017 13:56 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Die Perzische escort was wel interessant. Ik meen haar laatst te hebben gezien bij een fotorapportage van een Arabische sjeik.
Of hij verkoopt ook envelopjes poedersuiker..quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Kennis van ons heeft ook een snackbar, nooit een mens binnen drie dikke auto s, en stemt VVD.
Ga er wel vaak mee in discussie en vraag dan hoe kan je op die stemmen, het gros van je klanten wordt het geld genomen?
Vraag me dus af met of dat ik haast nooit iemand binnen zie, of die ergens plantjes heeft staan?
Je gaat natuurlijk ook niet al te kritisch kijken naar zo'n jaarrekening. Anders kiezen ze volgend jaar een ander kantoor uit.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:11 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Wat een zwendel blijft het toch ook.
Accountancy is primair bezigheidstherapie voor mierenneukers. Maar inderdaad moeten ze niet al te kritisch zijn, dat is schieten in eigen voeten.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je gaat natuurlijk ook niet al te kritisch kijken naar zo'n jaarrekening. Anders kiezen ze volgend jaar een ander kantoor uit.
Ontiegelijk slecht stuk. Landsbelang kan wel degelijk bestaan, net zoals partij en -eigenbelang ook kunnen bestaan. 'Belang' is een persoonlijk iets; het gaat over de intrinsieke motivatie van de betreffende 'mannetjes'. Het is geen algemeen ding wat iets te zeggen of willen heeft. Met dit soort domme stukjes kun je ook echt alleen bij de Volkskrant aankloppen.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
De column van Sheila Sitalsing is weer goed.
BAM! En john pakt even de langstudeerders aan. Nice.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:20 schreef john2406 het volgende:
Kritisch kijken wie doet dat nog, hoeveel zijn er net als jouw blijven plakken, als men daar kritiisch naar deed kijken kreeg jij van mij helemaal niks meer wat betref DUO.
Zou het zo werken? Ik denk dat de opdrachtgevers ook wel blij zijn met de fouten. Het staat niet in het artikel, maar ik heb zo het vermoeden dat de gemaakte fouten steevast in het voordeel zijn van de opdrachtgever.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:16 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Je gaat natuurlijk ook niet al te kritisch kijken naar zo'n jaarrekening. Anders kiezen ze volgend jaar een ander kantoor uit.
Nee ,als het aan mij ligt, alleen die met een grote bek!quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:22 schreef Ryon het volgende:
[..]
BAM! En john pakt even de langstudeerders aan. Nice.
Gegarandeerd.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou het zo werken? Ik denk dat de opdrachtgevers ook wel blij zijn met de fouten. Het staat niet in het artikel, maar ik heb zo het vermoeden dat de gemaakte fouten steevast in het voordeel zijn van de opdrachtgever.
Ik vroeg mij de hele tijd af, "Wanneer komt ze nou met haar punt?", en toen was de column alweer voorbij. Ik kan toch vaak slecht overweg met dat concept.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
De column van Sheila Sitalsing is weer goed.
Vrouw he.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vroeg mij de hele tijd af, "Wanneer komt ze nou met haar punt?", en toen was de column alweer voorbij. Ik kan toch vaak slecht overweg met dat concept.
Het gaat om het gevoel terwijl je de column leest.quote:Op woensdag 28 juni 2017 14:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik vroeg mij de hele tijd af, "Wanneer komt ze nou met haar punt?", en toen was de column alweer voorbij. Ik kan toch vaak slecht overweg met dat concept.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |