en een heel klein plassertje denk ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ambertje heeft wel een zware stem
Een ding weet ik wel met die muts in d'r groene hok. Met het rechts inhalen van die Amerikaan had ik d'r erin gereden Gelukkig rijdt het een behoorlijk herkenbaar hok, waarvoor dank, nu weet ik waarop te letten.quote:
Het duurde idioot lang voordat het kwartje viel...quote:
Je kunt niet altijd even scherp zijn heah.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 18:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Het duurde idioot lang voordat het kwartje viel...
Och bij de Hofplein staan verkeersregelaars. Mag je een kwartier wortel schieten voordat je erop mag.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie vanochtend; kom je met een zwaar masjientje vanuit Rotterdam Maasboulevard af rijden om de Brienenoord op te gaan richting zuid, staat er bij de rotonde onderaan de brug een verkeerslicht op rood terwijl er 0,0 verkeer rijdt.. Gevolg; Stop & Go penalty voor Jean Plassère, en met 30 km/u de brug op moeten sukkelen
Heeft ook iets verder doorgeduwd..kijk maar naar de stand van de achterwielen.quote:
Kan hier nooit medelijden mee hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zag het; het lijkt wel een cross country uitvoering zo hoog dat hij staat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:11 schreef Charged het volgende:
[..]
Heeft ook iets verder doorgeduwd..kijk maar naar de stand van de achterwielen.
Zou goed kunnen,handhaving was er iig erg snel bij.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
En nog even een boete voor milieuvervuiling, zou van mij wel mogen
op de Willemsbrug morgenavond ookquote:Op woensdag 14 juni 2017 02:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Och bij de Hofplein staan verkeersregelaars. Mag je een kwartier wortel schieten voordat je erop mag.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat plasje olie zijn ze vast niet blij mee. De straat wordt waarschijnlijk opengegraven. Milieudelicten nemen ze tegenwoordig heel serieus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
En nog even een boete voor milieuvervuiling, zou van mij wel mogen
Korrels,inbezemen en morgenvroeg de veegwagen er over. Die toegangsweg gaan ze echt niet opentrekken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat plasje olie zijn ze vast niet blij mee. De straat wordt waarschijnlijk opengegraven. Milieudelicten nemen ze tegenwoordig heel serieus.
Je hebt hem hopelijk toch wel even hardop uitgelachen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi ook dat bordje op die eerste foto erbijquote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee,meneer had het zelf ook in de gaten en zijn pols had een harde klap gekregen,had aandacht nodig.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:04 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je hebt hem hopelijk toch wel even hardop uitgelachen?
Helaas doen ze dat ook op andere dagenquote:Op zondag 18 juni 2017 22:49 schreef Voszje het volgende:
Al die zondagsrijders die met 100 op de linkerstrook blijven hangen terwijl je 130 mag... MOVE!
Voor hen is het altijd zondag.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Helaas doen ze dat ook op andere dagen
Ook buiten de snelwegen. Bij de grens staat een duidelijk bord wat aangeeft dat je 100 mag buiten de bebouwde komquote:
Geen remlichten? of te weinig afstand houden?quote:Op maandag 19 juni 2017 08:49 schreef karr-1 het volgende:
En uiteraard moeten we bij elke boom of pitoresk dorpje hoog in de rem gaan om goed te kijken waar we zijn. de mensen achter je zijn tenslotte allemaal helderziend en weten van tevoren dat je gaat stoppen.
Ga naar rechts dan.quote:Op maandag 19 juni 2017 00:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik was op de Belgische snelweg stevig door het rijden op, toen plotseling de snelheid naar 90 verlaagd werd! Waarop ik natuurlijk het gas los liet, en mijn snelheid aan paste aan de maximale toegestane snelheid.
Zit achter mij wat een Belg te seinen met zijn lichten, en weet ik allemaal wat voor gebaren. Puur en alleen dat ik mij aan de maximale toegestane snelheid hou, of zien die soms niet die max snelheids borden?!
Als je niet op tijd zelf kunt remmen als je voorligger dat doet dan zit je er te dicht op!quote:Op maandag 19 juni 2017 08:49 schreef karr-1 het volgende:
Heeft iedereen een spontane doodswens of zo als het weer wat mooier wordt. Bejaarden die op de meest idiote manier op de weg rijden, cabriootjes die denken dat je rustig 80 mag rijden waar je 130 mag en ga zo even door.
En uiteraard moeten we bij elke boom of pitoresk dorpje hoog in de rem gaan om goed te kijken waar we zijn. de mensen achter je zijn tenslotte allemaal helderziend en weten van tevoren dat je gaat stoppen.
Daar hebben Belgen ook last van. Ik woon een paar kilometer van de Belgische grens, en het gebeurt meer dan vaak dat ze stug 70 blijven rijden op de provinciale weg, ondanks dat megagrote bord waar alle standaardsnelheden op aangegeven zijn.quote:Op maandag 19 juni 2017 00:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook buiten de snelwegen. Bij de grens staat een duidelijk bord wat aangeeft dat je 100 mag buiten de bebouwde kom
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!quote:
Uiteraard hebben mensen voor je wel remlichten en is de afstand voldoende, maar als iemand vanuit het niets ineens hoog op de rem gaat is het toch wel even vervelend. Remmen heeft over het algemeen een oorzaak, die is niet altijd even zichtbaar.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:01 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geen remlichten? of te weinig afstand houden?
Maakt het toch niet minder vervelend dat iemand remt uit het niks? Als er net iemand achter jou rijdt die met zijn smartphone bezig is, dan heb je kans dat die bij jou achterop knalt.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je niet op tijd zelf kunt remmen als je voorligger dat doet dan zit je er te dicht op!
Ik moest gisteren ook keihard op de rem trappen (ABS greep in) terwijl ik met 80 km/u door een groen stoplicht heen een kruispunt over wilde steken (buiten de bebouwde kom), maar er een complete idioot vlak voor me langs de weg over stak!
Of overstekende herten (die doen dat meestal niet bij een kruispunt)...
Je kunt er gewoonweg nooit vanuit gaan dat iemand netjes 80 (of 130 of wat dan ook de max ter plekke is) blijft rijden. En je kunt er al helemaal niet vanuit gaan dat jij voor je voorganger kunt bepalen wanneer hij wel/niet moet afremmen.
Ik ben meestal ook een van de weinigen. Sommige mensen gaan dan ook nog seinen omdat je je wel aan de snelheid houdt ofzoquote:Op maandag 19 juni 2017 09:47 schreef Ridocar het volgende:
Afgelopen weekend, A4 Den Haag-Amsterdam, wegwerkzaamheden, Vmax 50. En dan ben ik blijkbaar de enige die zich aan de maximumsnelheid houdt. De rest reed minimaal 70.
Dat is precies wat mij gisteren gebeurdequote:Op maandag 19 juni 2017 10:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben meestal ook een van de weinigen ben. Sommige mensen gaan dan ook nog seinen omdat je je wel aan de snelheid houdt ofzo
Jij en ik hebben een andere definitie van flink doorrijden.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!
Dat de Belg ermee weg komt om niet zijn boetes te betalen interesseert mij niet, ik heb in iedere geval geen zin in boetes. Dus verlaag ik mijn snelheid tot de max en maak ik mijn inhaalmanoeuvre af, of wanneer het veilig is keer ik weer terug naar rechts.
Dan ga ik dus niet voor zo'n Belgische trut die haar rijbewijs bij een pakje boter gekregen heeft, de snelheids limiet overschrijden. Ik hou mij ten alle tijden gewoon aan de toegestane snelheid, maakt mij dan ook niet uit als het inhalen iets langer duurt.
Gisteren namelijk flink doorgereden en telkens als ik te dicht op mijn voorligger kwam, heb ik ze gewoon ingehaald. Want 120km/u was de max en vanwege de vertraging die ik al opgelopen had, wilde ik dus ook die 120km/u rijden zodra dat mogelijk was.
Je goed recht maar niet altijd de meest veilige optie.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik had het toch over een hypothetische persoon achter jezelf.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daarom moet je niet met je smartphone bezig houden: gisteren zag ik ook zo'n automobilist met zijn smartphone spelen, die reed in een dikke BMW en slingerde nogal over de weg. Toen dacht ik: laat ik hem eens wakker schudden, dus even bewust op mijn claxon gedrukt
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik rij op de GPSquote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.quote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Dat klopt, maar als iemand dan zegt dat 'ie "flink doorrijdt", is dat een beetje tegenstrijdig .quote:Op maandag 19 juni 2017 14:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.
Behoudens die mensen die +20 onder de maximumsnelheid gaat zitten uiteraard, dan hou je het verkeer alleen maar op...
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.quote:Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.
En als er iets niet zwart-wit is, is dat het verkeer zelf. Je kunt als net als ambertje90 als een of andere regeltjesautist over de weg sjezen en je strikt aan ieder bord houden, maar je kunt ook de situatie inschatten en bepalen of je misschien nog even het gas erop moet houden.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.
Flitsers plaatsen ze tegenwoordig al heel vlak achter zo'n snelheidsverlaging, en een paar honderd meter heb je met 120km/u in no time after gelegd!
Dus mijn inhaalmanoeuvre wil ik best afmaken, alleen dan wel met de toegestane maximum snelheid. En anders ga ik als het veilig kan gewoon weer naar rechts: want ik ga echt niet even mijn auto er tussen gooien! Dan moet het wel veilig kunnen!
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen .quote:Op maandag 19 juni 2017 15:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja ik ben ook een autist en dat bespaart mij in het verkeer de nodige verkeersboetes: want als ze controleren, dan komt daar bijna nooit een mens bij ten pas!
Alles doen ze tegenwoordig met camera's, laserguns etc. Dus dan krijg je automatisch die boete, en naar de rechter gaan heeft geen zin.
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!quote:Op maandag 19 juni 2017 15:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen .
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?quote:Op maandag 19 juni 2017 16:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!
Die beperking werkt in het verkeer dus in mijn voordeel, daarom heb ik ook geen apps nodig zoals Flits Meister
Want ik hou mij ten alle tijde aan de toegestane snelheid, daar anticipeer ik dus ook op. Meestal is het gas loslaten voldoende, en dan zit ik op de goede snelheid nog voordat ik het bord passeer.
Als dat niet lukt, dan heb ik nog zoiets dat heet een rem. Zag gisteren trouwens ook opvallend veel auto's langs de vluchtstrook stil staan, bij eentje was een mevrouw volgens mij gewoon haar behoefte het doen.....
En de nodige auto's die in de file de vluchtstrook op reden.....
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!quote:Op maandag 19 juni 2017 16:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?
En daarom kijk je voordat je begint met inhalen of je het af kunt maken. Als jij midden in je manoeuvre op de rem moet omdat je te hard gaat, had je niet moeten beginnen met inhalen. Heb je dat toch gedaan, rij dan gewoon door in plaats van in de ankers te gaan.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!
Dus als je denkt van: het is beter om mijn inhaalmanoeuvre af te maken, dan denkt de flitspaal: flits en dan kun je dat verhaal van je inhaalmanoeuvre wel aan de rechter vertellen, maar dat houdt geen stand.
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Maja dat was niet veilig, dat heb namelijk wel gedaan zodra ik veilig terug kon naar rechts. Net zoals niet zomaar mijn auto op de linkerrijstrook gooi, doe ik dat ook niet bij het terug keren naar de rechterrijstrook.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Klopt. Vanuit Den Haag kun je tot het derde portaal doorkarren en vanuit Gouda tot de tweede.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.
Ja, naar wat ik hier hoor moet je echt eens goed in de spiegel kijken. Zelfoverschatting hoort ook bij menig 18'er.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha ik heb meer rijervaring dan menig 18 pauper die de auto van mama en papa moet lenen, alleen ik vertrouw de overheid voor geen meter en daarom neem ik het onzekere voor het zekere.
Dan heb je niet opgelet, want die borden kun je al lang van tevoren zien. En dan had je dus rechts kunnen blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!
quote:Op maandag 19 juni 2017 18:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha ik heb meer rijervaring dan menig 18 pauper die de auto van mama en papa moet lenen, alleen ik vertrouw de overheid voor geen meter en daarom neem ik het onzekere voor het zekere.
Ik zie ze geregeld net achter het bord van de bebouwde kom staan. Vooral in Duitsland.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb nog nooit een boete gehad doordat ik mijn inhaalmanouvre afmaajte bij een snelheidsverlaging (100.000-150.000km per jaar).
Inhalen als je bijna de bebouwde kom in gaat lijkt me sowieso niet handig en dat doe ik dan ook niet (is me overigens alsnog niet echt opgevallen) 😉 Ik dacht dat het hier vooral over de snelweg ging.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zie ze geregeld net achter het bord van de bebouwde kom staan. Vooral in Duitsland.
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, naar wat ik hier hoor moet je echt eens goed in de spiegel kijken. Zelfoverschatting hoort ook bij menig 18'er.
Snelweg, binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Inhalen als je bijna de bebouwde kom in gaat lijkt me sowieso niet handig en dat doe ik dan ook niet (is me overigens alsnog niet echt opgevallen) 😉 Ik dacht dat het hier vooral over de snelweg ging.
Contradictio in terminisquote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.
Je wordt niet voor een paar km beboet. Er is immers al een correctie van toepassing. Op geijkte apparatuur. Tel daarbij op dat je snelheidsmeter in de auto niet geijkt is. Al 13 jaar rijervaring met twee (de eerste pas na 10 jaar) snelheidsovertredingen op mijn kerfstok van beide onder de 10 km op de snelweg. Waarvan ik er van één ook heel bewust was. Reed 120 op de teller op cruisecontrol op de A4 waar je op dat tijdstip 100 mocht. Ik was niet bekend met de trajectcontrole daar. Maar die kwam dus ook onder de 10 km te hard uit.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.
Vandaar ook mijn stugheid, al helemaal in Nederland. Want de boetes in ons land zijn buiten proporties en dan word auto rijden duur.
Klinkt goed en sociaal maar als je de Vmax moet overschrijden om in te halen rijdt je voorligger blijkbaar niet zo enorm langzaam en kun je er ook gewoon achter blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je wordt niet voor een paar km beboet. Er is immers al een correctie van toepassing. Op geijkte apparatuur. Tel daarbij op dat je snelheidsmeter in de auto niet geijkt is. Al 13 jaar rijervaring met twee (de eerste pas na 10 jaar) snelheidsovertredingen op mijn kerfstok van beide onder de 10 km op de snelweg. Waarvan ik er van één ook heel bewust was. Reed 120 op de teller op cruisecontrol op de A4 waar je op dat tijdstip 100 mocht. Ik was niet bekend met de trajectcontrole daar. Maar die kwam dus ook onder de 10 km te hard uit.
Prima insteek natuurlijk om je aan de snelheid te houden maar die is echt niet heilig. Zo geef ik gerust gas bij op de linker baan om bijv ruimte te maken voor een invoeger. En op een 80 weg langzaam verkeer inhalen doe ik ook niet met 80. Max snelheid is er met een reden maar is echt niet altijd de meest veilige of sociale optie.
Er zijn genoeg wegen in Duitsland met een snelheidsbeperking. Meer dan zonder. En anders is er wel een Baustelle.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Probleem vind ik alleen dat oom agent niets te maken heeft met meest veilige, of sociale optie. Want als ik te dicht op mijn voorligger kom dan heb ik twee opties: snelheid verlagen?!
Of wanneer ik zoals gisteren graag thuis wil zijn, dan ga ik inhalen en als het snelverschil dan net 5km/u is ofzo. Dan duurt dat redelijk lang, maar dat vind ik een betere optie dan bumperkleven.
( Door de max mag ik ja niet sneller inhalen, iets wat in Duitsland bijna nooit een probleem is. Daar rij ik zorgeloos op de autosnelweg als er geen snelheidsbeperking is )
Gaat niet, dan ben ik in overtreding als mijn voorligger 115 rijd en ik 120 ( de max in BE ) en 125 rij om in te halen, dan ben in gewoon feitelijk in overtreding.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wegen in Duitsland met een snelheidsbeperking. Meer dan zonder. En anders is er wel een Baustelle.
Of je haalt niet met 5 km per uur in maar met 10. Zo lastig is het allemaal niet.
Te langzaam is te langzaam. Dan heb je het toch al snel over 100 op 120 weg. Als die dan vlak daarna overgaat in 100 zoals op de A16 vanaf Breda naar Dordrecht bij de N3 dan ga ik niet ook opeens 100 rijden om dan eeuwig naast iemand te zitten die al de hele tijd 100 meent te moeten rijden. Dan hinder ik degene die op dat stuk met 120 willen doorrijden. Ik heb nota bene met lessen gewoon geleerd dat je niet al te krampachtig moet rijden. Rubbertegel generatie van tegenwoordig.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klinkt goed en sociaal maar als je de Vmax moet overschrijden om in te halen rijdt je voorligger blijkbaar niet zo enorm langzaam en kun je er ook gewoon achter blijven.
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruisequote:Op maandag 19 juni 2017 22:54 schreef Fer het volgende:
In principe doe ik ook 110 of 120 op de cruisecontrol, kan ik er wat aan doen dat mensen gas geven als je naast ze zit met inhalen.
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?quote:Op maandag 19 juni 2017 23:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Te langzaam is te langzaam. Dan heb je het toch al snel over 100 op 120 weg. Als die dan vlak daarna overgaat in 100 zoals op de A16 vanaf Breda naar Dordrecht bij de N3 dan ga ik niet ook opeens 100 rijden om dan eeuwig naast iemand te zitten die al de hele tijd 100 meent te moeten rijden. Dan hinder ik degene die op dat stuk met 120 willen doorrijden. Ik heb nota bene met lessen gewoon geleerd dat je niet al te krampachtig moet rijden. Rubbertegel generatie van tegenwoordig.
Dat heb ik op de radio verteld bij 3FM, die DJ had ook wat te zeiken over bestuurders die 100km/u op de rechterrijstrook rijden.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?
Het verschil in snelheid mag natuurlijk niet gevaarlijk zijn maar zolang iemand sneller rijdt dan een vrachtwagen zie ik het probleem niet.
Ik heb er ook geen probleem mee toch? Maar als ik kan inhalen doe ik dat. En inhalen doe je zo vlot mogelijk. Niet al te verstandig om lang in iemands dode hoek te blijven hangen. Ik ga dan echt niet perse Vmax. Als de situatie het toelaat maar soms is gas bij voor jezelf en de ander beter. Óf je haalt niet in en past je snelheid aan aan je voorganger of je haalt vlot in en gaat dan niet lopen miereneuken over 5 of 10 (op de teller) te hard. Die paar seconde. Er voorbij kruipen is in geen enkel geval de beste keuze. Ja als je een vrachtwagen rijdt, dan kun je niet anders.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?
Het verschil in snelheid mag natuurlijk niet gevaarlijk zijn maar zolang iemand sneller rijdt dan een vrachtwagen zie ik het probleem niet.
Doen de mensen om mij heen ook als ze de tunnel door of brug over moeten.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruise
Ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk, wekt het wel de nodige irritaties op. Dan kun je zulke reacties ook verwachten.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Maja dat interesseert mij dan niet zoveelquote:Op dinsdag 20 juni 2017 00:43 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk, wekt het wel de nodige irritaties op. Dan kun je zulke reacties ook verwachten.
Blijkbaar wel anders plaats je het niet hier 😉 En in het verkeer is het ook een beetje geven en nemen, egoïsme is geen handige eigenschap op de weg.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 01:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maja dat interesseert mij dan niet zoveel
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 01:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Blijkbaar wel anders plaats je het niet hier 😉 En in het verkeer is het ook een beetje geven en nemen, egoïsme is geen handige eigenschap op de weg.
Belgen kunnen echt compleet niet rijden na 5 lessen van hun vader.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.
Je weet dat seinen dat je iemand in wilt halen ook gewoon volgens de regels is he?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja
Maar gelukkig rijd je geen km te hard.....quote:Op maandag 19 juni 2017 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
dus even bewust op mijn claxon gedrukt
Als je vol in de ankers gaat (jouw woorden) terwijl je aan het inhalen bent, lijkt me dat geen vreemde reactie.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.
Inhalen moet idd zo vlot mogelijk, niet met wandelsnelheid als verschil.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:20 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen probleem mee toch? Maar als ik kan inhalen doe ik dat. En inhalen doe je zo vlot mogelijk. Niet al te verstandig om lang in iemands dode hoek te blijven hangen. Ik ga dan echt niet perse Vmax. Als de situatie het toelaat maar soms is gas bij voor jezelf en de ander beter. Óf je haalt niet in en past je snelheid aan aan je voorganger of je haalt vlot in en gaat dan niet lopen miereneuken over 5 of 10 (op de teller) te hard. Die paar seconde. Er voorbij kruipen is in geen enkel geval de beste keuze. Ja als je een vrachtwagen rijdt, dan kun je niet anders.
Per geval maak je een inschatting. Wat doet Diqiu-Long als de auto die hij inhaalt opeens versnelt naar Vmax? Wat ik vaak zat meemaak. Hebben ze niet door dat er iemand inhaalt. Gaat hij dan op de rem om de manoeuvre af te breken? Riskant met verkeer achter je.
Het is dan ook niet handig om in te halen als er een flitser staat (ervan uitgaande dat je daarbij wat harder rijdt dan de vmax). Zonder flitser haal ik liever met 10km/u in dan 5km/u zodat het verkeer vlot blijft doorstromen. Als je daarna gewoon weer naar rechts gaat en je snelheid aanpast is er niets aan de hand.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:01 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Gaat niet, dan ben ik in overtreding als mijn voorligger 115 rijd en ik 120 ( de max in BE ) en 125 rij om in te halen, dan ben in gewoon feitelijk in overtreding.
En dan krijg je na correctie inderdaad een boete voor een paar km
Als je zo van de regelneukerij bent, dan ben je vast ook bekend met artikel 5: je mag jezelf en andere weggebruikers niet in gevaar brengen. Plotseling afremmen tijdens een inhaalactie met verkeer achter je is niets anders dan gevaar veroorzaken in het verkeer. Als je met 120 in begint te halen en je daarmee een snelheidsverlaging in rijdt: getuigt dat van onvoldoende verkeersinzicht, waardoor je gevaar veroorzaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 01:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Maja dat interesseert mij dan niet zoveel
De snelste manier voor de bumperklever om door te gaan is als jij je weer achter de truck laat afzakken, de audi komt dan voorbij waarbij jij een galant gaat-u-voor gebaar maakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 02:16 schreef Diqiu-Long het volgende:
De irritatie dat iemand dan gaat seinen met zijn licht omdat ik mij aan de verkeersregels hou ja, en die stomme Belg niet omdat ze haar rijbewijs bij pakje boter gekregen heeft.
Laat het regeltje dan maar eens zien. Iedereen die dat internationale handvest gebruikt om het seinen toe te staan kan die tekst helemaal niet lezen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 06:10 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Je weet dat seinen dat je iemand in wilt halen ook gewoon volgens de regels is he?
Wat is flink wat km's? 100? 1000? 5000? Wees eens concreet, in plaats van die stoere praat.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.
Dat je met zo verschrikkelijk veel ervaring de hotspots nog niet weet joh.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
Snelweg, binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.
Vandaar ook mijn stugheid, al helemaal in Nederland. Want de boetes in ons land zijn buiten proporties en dan word auto rijden duur
Weet je zeker dat je die can-of-worms wilt openen?quote:
Oftewel bij een beetje helling omhoog kakt jou snelheid in en bij een helling omlaag ga je toch ineens veel te hard rijden?quote:Op maandag 19 juni 2017 23:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruise
Doe maar lekker niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je die can-of-worms wilt openen?
Dus jij maakt het probleem van de invoeger het probleem van de passat? Blijf gewoon op je baan. Dankzij dit soort acties kan er niemand in NL meer invoegen zoals het hoort.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vanmorgen:
Ik rij naar mn werk op een N-weg (100km/h)
Ik rij daar vaak iets boven (110). Komt er een korte invoegstrook waarbij er een auto op mijn rijbaan wil invoegen dus ik ga naar links, en daar komt net een zakenmannetje in een nieuwe Pasaat met 130 aanzeilen die voor mij in de ankers moet
Ik rij al te hard en dan ook nog gebaren dat ik aan de kant moet. Toen heb ik mn CC effe teruggesteld naar 100.
herkenbaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij maakt het probleem van de invoeger het probleem van de passat? Blijf gewoon op je baan. Dankzij dit soort acties kan er niemand in NL meer invoegen zoals het hoort.
Dankzij mijn actie kan er Juist iemand invoegen. Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebtquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:10 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dus jij maakt het probleem van de invoeger het probleem van de passat? Blijf gewoon op je baan. Dankzij dit soort acties kan er niemand in NL meer invoegen zoals het hoort.
Seinen om je tegenligger er op te attenderen dat hij/zij onterecht groot licht draagt is al strafbaar met een boete van 90 euro. Dus nee, ik denk niet dat seinen omdat je met je aso gedrag er voorbij wilt wel is toegestaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 09:43 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je die can-of-worms wilt openen?
Nee, jij hoeft je niet aan te passen. De meneer op de linker rijstrook ook niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dankzij mijn actie kan er Juist iemand invoegen. Ik denk dat je mijn post niet goed gelezen hebt
Dus dan moet ik maar in de ankers? als je harder van V max wil rijden prima maar dan pas je je maar aan.
Maar dan krijg Ik gezeik met Danpy dat er in HEEL NL nooit meer iemand kan invoegen!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, jij hoeft je niet aan te passen. De meneer op de linker rijstrook ook niet.
Wie blijft er dan nog over? De invoeger!
Het kan wel. Als Pasaat meneer zich keurig aan de snelheid had gehouden. Maar meneer wil zo nodig de wet overtreden, dan pas je je maar aanquote:
Nee, dan krijg je van danpy te horen dat iedereen juist weer kan invoegen zoals het hoort.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar dan krijg Ik gezeik met Danpy dat er in HEEL NL nooit meer iemand kan invoegen!
Ok dus als ik de invoeger geen ruimte geef, kan iedereen weer goed invoegen....help me effequote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:31 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, dan krijg je van danpy te horen dat iedereen juist weer kan invoegen zoals het hoort.
Niet zo selectief lezen.
De invoeger dient te anticiperen op het verkeer op de hoofdrijbaan. De invoeger moet dus zorgen dat hij dus zonder anderen te hinderen invoegt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ok dus als ik de invoeger geen ruimte geef, kan iedereen weer goed invoegen....help me effe
Maar helpt dat met invoegen/doorstroming?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:34 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
De invoeger dient te anticiperen op het verkeer op de hoofdrijbaan. De invoeger moet dus zorgen dat hij dus zonder anderen te hinderen invoegt.
Als iedereen dat op de juiste manier doet, dan wel ja.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar helpt dat met invoegen/doorstroming?
Ja maar dat gebeurt dus niet altijd want de invoeger knelt hem ervoor, dan ga ik of naar links (en een wetsovertreder laten afremmen) of ik moet in de ankers en heb ik een auto in me kofferbak, of ik wordt opzij gedruktquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:35 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Als iedereen dat op de juiste manier doet, dan wel ja.
OP een lange invoegstrook waarbij de invoeger al naast me rijdt en ik kan niet naar links doe ik dat ook niet, maar zo'n korte waar iemand met 90 ineens om de hoek komt en hem ertussen zet....tsja dan kies ik voor mezelf en laat ik de overtreder maar boetenquote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:38 schreef Gezicht het volgende:
Houden jullie er rekening mee dat menig invoeger 'gewoon' naar links komt? Hoe vaak ik al in de ankers ben moeten gaan voor lui die met 90 naar links komen. Dan ga je vanzelf wel invoeghulp geven ja. (Wat niet wil zeggen dat ik dat altijd doe).
Eens.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:40 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
OP een lange invoegstrook waarbij de invoeger al naast me rijdt en ik kan niet naar links doe ik dat ook niet, maar zo'n korte waar iemand met 90 ineens om de hoek komt en hem ertussen zet....tsja dan kies ik voor mezelf en laat ik de overtreder maar boeten
Remmen is de beste optie. of heeft jouw auto alleen een stuur en een gaspedaal?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:37 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja maar dat gebeurt dus niet altijd want de invoeger knelt hem ervoor, dan ga ik of naar links (en een wetsovertreder laten afremmen) of ik moet in de ankers en heb ik een auto in me kofferbak, of ik wordt opzij gedrukt
Kies jij de beste optie?
Ja en dan een auto in mijn kofferbak. Nee dank u. Die auto achter mij kan er ook niets aan doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:44 schreef Nakketikker het volgende:
[..]
Remmen is de beste optie. of heeft jouw auto alleen een stuur en een gaspedaal?
Rechts inhalen is verboden dus jij was fout in deze.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:43 schreef Anne het volgende:
Ik had laatst toch een apart iets..
Een knul in een aardig nieuwe jeep-achtige wagen drukte per ongeluk bijna een motor van de linkerrijstrook, door dus van baan te wisselen.
Hij schrok, trok meteen ook aan het stuur terug, foutje bedankt, kan gebeuren.
Hij deed het daarna echter wéér.
Uiteindelijk na het inhalen van wat vrachtwagens, reed ie weer rechts en zat ik links naast hem.. en hij doet gewoon bij mij wat hij bij die motor deed! Dus ik druk laaaaaaaang mijn toeter in, maar de jongen blijft gewoon stoïcijns vooruit kijken en drukt zijn auto gewoon verder.
Gezien er rechts nog heel wat ruimte was, heb ik hem heel stout met mijn Yaris (dat zegt genoeg over de ruimte die er dus was) rechts ingehaald en even gebaard of ie wel goed was?! Geen reactie.. niks.. je zou bijna zeggen dat ie on drugs was ofzo.
Er zijn er meer die er anders over denken. Ik krijg ook vaak onterechte invoeghulp, nergens voor nodig. Een beetje bestuurder op de invoegstrook moet zelf maar een plekje zoeken, dat is niet de taak van het verkeer op de doorgaande rijbaan.quote:
Die 'wetsovertreder' van je op de linkerbaan kan er net zo min wat aan doen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja en dan een auto in mijn kofferbak. Nee dank u. Die auto achter mij kan er ook niets aan doen.
Stoïcijns voor zich uitkijken na een voorrangsfout is standaard. Negeren, negeren, negeren, misschien gaat het wel over.... Kereltje weet dondersgoed dat 'ie fout zat.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:43 schreef Anne het volgende:
Ik had laatst toch een apart iets..
Een knul in een aardig nieuwe jeep-achtige wagen drukte per ongeluk bijna een motor van de linkerrijstrook, door dus van baan te wisselen.
Hij schrok, trok meteen ook aan het stuur terug, foutje bedankt, kan gebeuren.
Hij deed het daarna echter wéér.
Uiteindelijk na het inhalen van wat vrachtwagens, reed ie weer rechts en zat ik links naast hem.. en hij doet gewoon bij mij wat hij bij die motor deed! Dus ik druk laaaaaaaang mijn toeter in, maar de jongen blijft gewoon stoïcijns vooruit kijken en drukt zijn auto gewoon verder.
Gezien er rechts nog heel wat ruimte was, heb ik hem heel stout met mijn Yaris (dat zegt genoeg over de ruimte die er dus was) rechts ingehaald en even gebaard of ie wel goed was?! Geen reactie.. niks.. je zou bijna zeggen dat ie on drugs was ofzo.
het gaat hier niet om goed of fout, moraalridder. hij zet uiteen dat hij iets aparts heeft meegemaakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Rechts inhalen is verboden dus jij was fout in deze.
Die auto achter jou houdt dan sowieso te weinig afstand, houdt ook geen rekening met het anticiperen op de invoegende auto en wat de mogelijkheden zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja en dan een auto in mijn kofferbak. Nee dank u. Die auto achter mij kan er ook niets aan doen.
Kweetnie. Voor mijn idee waren 2 van de 3 fouten doelbewust. Het lijkt me sterk dat je de motor die je net bijna aanreed, direct erna nog een keer van de weg probeert te drukken. Dat móet je gezien hebben.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:50 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Stoïcijns voor zich uitkijken na een voorrangsfout is standaard. Negeren, negeren, negeren, misschien gaat het wel over....
dit dus.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die auto achter jou houdt dan sowieso te weinig afstand, houdt ook geen rekening met het anticiperen op de invoegende auto en wat de mogelijkheden zijn.
Blijf jij op je baan en krijg je iemand achterop, dan zit hij fout. Gooi jij hem naar links en komt er iemand achterop, dan zit JIJ fout.
Zo zwart/wit is het niet. Als iemand met 150 komt aan zetten dan mag er niet van jou verwacht worden dat je die snelheid kunt inschatten. Het is ook een kwestie van de weg lezen voor de linksrijder. Zeker bij een invoegpunt dien je rekening te houden met zulke acties.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Die auto achter jou houdt dan sowieso te weinig afstand, houdt ook geen rekening met het anticiperen op de invoegende auto en wat de mogelijkheden zijn.
Blijf jij op je baan en krijg je iemand achterop, dan zit hij fout. Gooi jij hem naar links en komt er iemand achterop, dan zit JIJ fout.
Dat zou je denken idd, maar het lijkt mij het typische gedrag van een telefoonverslaafde. Het kan ook drugs zijn, schijnt ook gekke dingen met je te doen, net als een lage suikerspiegel...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:53 schreef Anne het volgende:
[..]
Kweetnie. Voor mijn idee waren 2 van de 3 fouten doelbewust. Het lijkt me sterk dat je de motor die je net bijna aanreed, direct erna nog een keer van de weg probeert te drukken. Dat móet je gezien hebben.
Klopt, maar dan nog. Alles komt neer op anticiperen en in je spiegels kijken. Je kan vrij makkelijk zien of een achteropkomende auto veel harder rijdt of niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet. Als iemand met 150 komt aan zetten dan mag er niet van jou verwacht worden dat je die snelheid kunt inschatten. Het is ook een kwestie van de weg lezen voor de linksrijder. Zeker bij een invoegpunt dien je rekening te houden met zulke acties.
Nee, daar is genoeg jurisprudentie over.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:56 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Klopt, maar dan nog. Alles komt neer op anticiperen en in je spiegels kijken. Je kan vrij makkelijk zien of een achteropkomende auto veel harder rijdt of niet.
Ik zeg toch ook nergens dat ik het niet met je eens ben. Ik zeg alleen dat men beter moet kijken en anticiperen. Daar begint alles toch echt mee.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:58 schreef alpeko het volgende:
[..]
Nee, daar is genoeg jurisprudentie over.
Dat ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:59 schreef Gezicht het volgende:
Los van wat de wet en de jurispridentie hierover zegt blijft het een eindeloze discussie
En los van de eindeloze discussie is Oxy dus gewoon de lul. Anderzijds mag hij gaan aantonen dat het ongeluk aan niks anders te wijten is dan het snelheidsverschil. én hij mag gaan aantonen dat uitwijken naar links de enige manier was om een aanrijding met de invoeger te voorkomen. (en dus aantonen dat uitwijken naar links een betere optie was dan remmen op zijn eigen baan).quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:59 schreef Gezicht het volgende:
Los van wat de wet en de jurispridentie hierover zegt blijft het een eindeloze discussie
Dat ligt er maar net aan hoe hard je daar mag, daar is al eens een rechterlijke uitspraak over geweest. Als de limiet 130 is, kan jij dat niet inschatten. Het verschil tussen 130 en 150 is namelijk dermate klein, dat jij dat niet kan zien in je spiegel. Daar moet jij gewoon voorrang aan verlenen en die 150 is voor jou als rechts rijder geen ontlastende factor. Is de limiet 100 of zelfs 80, dan is het een ander verhaal. Dat verschil is dusdanig groot geworden, dat je dat volgens de rechter niet meer hoeft te verwachten.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:53 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zo zwart/wit is het niet. Als iemand met 150 komt aan zetten dan mag er niet van jou verwacht worden dat je die snelheid kunt inschatten. Het is ook een kwestie van de weg lezen voor de linksrijder. Zeker bij een invoegpunt dien je rekening houden met zulke acties.
Gewoon onwetendheid of een inschattingsfout als gevolg van een veel hogere snelheid is idd wat anders dan moedwillig voorrang nemen omdat de ander een overtreding maakt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:44 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan hoe hard je daar mag, daar is al eens een rechterlijke uitspraak over geweest. Als de limiet 130 is, kan jij dat niet inschatten. Het verschil tussen 130 en 150 is namelijk dermate klein, dat jij dat niet kan zien in je spiegel. Daar moet jij gewoon voorrang aan verlenen en die 150 is voor jou als rechts rijder geen ontlastende factor. Is de limiet 100 of zelfs 80, dan is het een ander verhaal. Dat verschil is dusdanig groot geworden, dat je dat volgens de rechter niet meer hoeft te verwachten.
Typisch schoolmeester gedrag. "Maar hij rijdt te hard". Dat is een overtreding. Ondertussen, door hem ervoor te zetten en daarna af te remmen, rij jij onnodig links (overtreding 1), verleen je geen voorrang aan de andere weggebruiker bij het wisselen van rijstrook (overtreding 2) en veroorzaak je met het afremmen bewust een gevaarlijke situatie (en dat is een misdrijf).quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het kan wel. Als Pasaat meneer zich keurig aan de snelheid had gehouden. Maar meneer wil zo nodig de wet overtreden, dan pas je je maar aan
Seinen voor gevaar (verblindende lichten) is niet verboden natuurlijk. En heb jij nog nooit gebeld op de fiets als je er langs wilt?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:28 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Seinen om je tegenligger er op te attenderen dat hij/zij onterecht groot licht draagt is al strafbaar met een boete van 90 euro. Dus nee, ik denk niet dat seinen omdat je met je aso gedrag er voorbij wilt wel is toegestaan.
Goed punt! ik laat voortaan de invoeger er niet tussen als het niet kan, en als de invoeger naar links komt, raak ik hem op zn kont, draait hij om en vliegt hij 10x over de kop. Maar et was niet mijn schuld! bedanktquote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Typisch schoolmeester gedrag. "Maar hij rijdt te hard". Dat is een overtreding. Ondertussen, door hem ervoor te zetten en daarna af te remmen, rij jij onnodig links (overtreding 1), verleen je geen voorrang aan de andere weggebruiker bij het wisselen van rijstrook (overtreding 2) en veroorzaak je met het afremmen bewust een gevaarlijke situatie (en dat is een misdrijf).
Invoeghulp? Ja laten we het daar nog eens over hebben...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
Goed punt! ik laat voortaan de invoeger er niet tussen als het niet kan
Nee de invoeger moet het maar oplossen dus ik help niet meer.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:01 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Invoeghulp? Ja laten we het daar nog eens over hebben...
Hey, ik maak de regels niet. Ga lekker klagen bij de overheid. Seinen met grootlicht om grootlicht is verboden.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 11:53 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Seinen voor gevaar (verblindende lichten) is niet verboden natuurlijk. En heb jij nog nooit gebeld op de fiets als je er langs wilt?
Ja ik. Mensen die denken het beter te weten dan de wet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Anne het volgende:
Goed. Ander onderwerp!
Iemand anders nog een irritatie die hij of zij kwijt wil?
Ah dan spreken wij op verschillende niveaus.quote:
Gedaan over de de schijnbare tegenstrijdigheid tussen RVV28 en Wenen 28, IenM bevestigt dat seinen bij inhalen mag.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ga lekker klagen bij de overheid.
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 10:29 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Maar dan krijg Ik gezeik met Danpy dat er in HEEL NL nooit meer iemand kan invoegen!
Tja, seinen bij mij zorgt toch echt voor een reactie dat ik echt niet sneller ga voor iemand die te hard rijdt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ah dan spreken wij op verschillende niveaus.
[..]
Gedaan over de de schijnbare tegenstrijdigheid tussen RVV28 en Wenen 28, IenM bevestigt dat seinen bij inhalen mag.
Daar heb je veel aan als die invoeger met 90 naar links komt zonder met jou rekening te houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Invoegen is de verantwoordelijkheid van de invoeger.
Linksrijders, middenstrookterroristen, bochtafsnijders, niet-klauw-uitsteekfietsers, alarmlichtparkeerders, spookinhalers, linksknipperen-en-rechtdoor-op-de-rotonde-mutsen, makeuppen achter het stuur, tandenpoetsen achter het stuur, mistlampen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Anne het volgende:
Iemand anders nog een irritatie die hij of zij kwijt wil?
Hou op! Op de motor heb je tenminste nog een helm op!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:32 schreef Xaryna het volgende:
Ruitensproeiers op de snelweg. In de auto is dat al naar, maar als je er op de motor achter zit is het nog veel erder
Ruitensproeiers gebruik ik al bijna nauwelijks, want meestal word het er juist erger door inplaats schoner en meer zicht. Dus dat ik met glassex en een theedoek, kleine moeite en zo worden de ramen veel schoner.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:32 schreef Xaryna het volgende:
Ruitensproeiers op de snelweg. In de auto is dat al naar, maar als je er op de motor achter zit is het nog veel erger
Ik zat rustig in de rechterbaan, omdat mijn afslag er bijna aankwam, wanneer ik werd ingehaald door een auto die voor mij invoegt en even flink gaat lopen sproeien. Man, man, allemaal druppels op mijn vizier (minder zicht) en ik meur naar antivries.
Je ziet spoken, ik denk dat je brief eerder voor de nodige lachers heeft gezorgd. De wetteksten zijn duidelijk, daar valt geen speld tussen te krijgen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:16 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Ah dan spreken wij op verschillende niveaus.
[..]
Gedaan over de de schijnbare tegenstrijdigheid tussen RVV28 en Wenen 28, IenM bevestigt dat seinen bij inhalen mag.
Vroeger hadden ze een stofbrilletje op. Misschien eens zo'n ding opzetten als je open rijdt.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:35 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Hou op! Op de motor heb je tenminste nog een helm op!
Zand dat van vrachtwagens of aanhangers afstuift!
YAFIYGI http://i.imgur.com/PaEtd9r.pngquote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:56 schreef Ridocar het volgende:
ag.
Je ziet spoken, ik denk dat je brief eerder voor de nodige lachers heeft gezorgd. De wetteksten zijn duidelijk, daar valt geen speld tussen te krijgen.
Ik zie nog steeds nergens staan dat de voorste bestuurder verplicht is naar rechts te gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:07 schreef ambertje90 het volgende:
Zonnebril ja, maar jde rest van je gezicht wordt alsnog gezandstraald..
[..]
YAFIYGI http://i.imgur.com/PaEtd9r.png
Daarbij staat er "Als het WENSELIJK is"quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds nergens staan dat de voorste bestuurder verplicht is naar rechts te gaan.
Maar waarom wordt het dan wel als zodanig geïntepreteerd? Dit soort regels gaan over provinciale wegen, om te voorkomen dat twee bestuurder tegelijkertijd in willen halen, niet als je op de snelweg op rijstrook 1 rijdt met een bestuurder voor je.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:37 schreef ambertje90 het volgende:
Dan geven we elkaar een hand, want ik zie nergens staan waar ik dat beweerd zou hebben.
Dat zijn niet mijn interpretaties. Check dit forum en die van Flitsservice maar, daar denken ze er anders over.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 13:54 schreef ambertje90 het volgende:
Je kan mij niet verantwoordelijk houden voor jouw interpretaties.
Ik wil het over tetten hebben, mag dat? En ik wil ook mooie lipjes. Onderlipjes dan he.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:09 schreef Anne het volgende:
Goed. Ander onderwerp!
Iemand anders nog een irritatie die hij of zij kwijt wil?
Dan moet je je pompje eens nakijken. En nieuwe wisserbladen monteren.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ruitensproeiers gebruik ik al bijna nauwelijks, want meestal word het er juist erger door inplaats schoner en meer zicht. Dus dat ik met glassex en een theedoek, kleine moeite en zo worden de ramen veel schoner.
quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik wil het over tetten hebben, mag dat? En ik wil ook mooie lipjes. Onderlipjes dan he.
Irritatie: ik wil grotere onderlipjes op de weg.
Daarvoor mag je naar de politie bellen. Als je auto begint te glibberen over dat zand krijg je grotere problemen dan alleen zand tegen je auto.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:10 schreef kaasplankje het volgende:
Ik reed gisteren op de ring Rotterdam met een vrachtwagen voor me met een kiepbak waar grind of zand in zat en de klep niet goed dicht, of iig hij lekte als een zeef. Allemaal klein gruis tegen mijn auto gvd. Het was bij de wisselstrook A20/ring bij Alexander. Snel naar de meest linkse baan gestuurd.
Beide al gedaan: mijn ruitenwissers werken gewoon prima, zijn nieuwe die ik erop gezet heb. En ruitenvloeistof reservoir is ook vol!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:23 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dan moet je je pompje eens nakijken. En nieuwe wisserbladen monteren.
Je pompje nakijken... Niet je reservoir Dat 205 ding is minimaal 20 jaar oud, zo'n pomp is ook wel eens op.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Beide al gedaan: mijn ruitenwissers werken gewoon prima, zijn nieuwe die ik erop gezet heb. En ruitenvloeistof reservoir is ook vol!
Bij de 106 heb ik toen zelfs nog spul voor de zomer erin gegooid, maar daar werden de ruiten ook niet bepaald schoner door. Dus doe het schoonmaken wel met de hand
Ik realiseerde me gisteren te laat dat er wel eens schade zou kunnen zijn. Nu heb ik net gekeken naar de neus en er zitten kleine putjes in de lak overal van 0.5-1mm steengruis zit er ook nog op. Geen deuken volgens mij alleen chips vd lak.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:25 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Daarvoor mag je naar de politie bellen. Als je auto begint te glibberen over dat zand krijg je grotere problemen dan alleen zand tegen je auto.
Ai, das balen. Dan kan je weinig meer doen. Ook voor dit soort dingen heb ik maar een dashcam besteld.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik realiseerde me gisteren te laat dat er wel eens schade zou kunnen zijn. Nu heb ik net gekeken naar de neus en er zitten kleine putjes in de lak overal van 0.5-1mm steengruis zit er ook nog op. Geen deuken volgens mij alleen chips vd lak.
Ik heb geen kenteken genoteerd, dom achteraf. Net met de politie gebeld en die kunnen ook weinig voor me doen, verder geen meldingen geweest daaromtrent gisteren. Ze adviseren aangifte te doen via internet. En er is een waarborgfonds voor afgevallen lading maar dan moet je ook een aangifte hebben en zonder kenteken wordt dit een lastig verhaal perhaps.
Die hebben maar één tot twee keer per jaar iets achter hun auto hangen. Dan vind je dat als kantoorpappa heel spannend en moet je tegelijkertijd een stoer gezicht blijven trekken voor de rest van de passagiers, want met twee keer de normale lengte waan je je king of the road.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:27 schreef karr-1 het volgende:
Ergernis in deze tijd van het jaar, mensen die met een caravan achter de auto de weg op gaan en dan vooral niet door durven te rijden. Dat je je aanpast snap ik, maar het kan wel iets sneller toch?
Ja blijkbaar zo iets maar ik voel me toch niet zo prettig als ik gedwongen wordt om met 60 de snelweg op te gaan omdat kantoorpappa niet door durft te rijden met zijn sleurhut.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die hebben maar één tot twee keer per jaar iets achter hun auto hangen. Dan vind je dat als kantoorpappa heel spannend en moet je tegelijkertijd een stoer gezicht blijven trekken voor de rest van de passagiers, want met twee keer de normale lengte waan je je king of the road.
De hele neus zit onder de putjes en de auto is krap 1.5 jaar oud. Maargoed ik ga proberen hier maar mee aan de slag te gaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:39 schreef PluggieOD het volgende:
Hoe zag je dat voor je? Ja ik heb 3 putjes van de vrachtwagen voor me?
Verzekering: ah en die andere 10 had u die al?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik realiseerde me gisteren te laat dat er wel eens schade zou kunnen zijn. Nu heb ik net gekeken naar de neus en er zitten kleine putjes in de lak overal van 0.5-1mm steengruis zit er ook nog op. Geen deuken volgens mij alleen chips vd lak.
Ik heb geen kenteken genoteerd, dom achteraf. Net met de politie gebeld en die kunnen ook weinig voor me doen, verder geen meldingen geweest daaromtrent gisteren. Ze adviseren aangifte te doen via internet. En er is een waarborgfonds voor afgevallen lading maar dan moet je ook een aangifte hebben en zonder kenteken wordt dit een lastig verhaal perhaps.
Daarom neem je ook gewoon afstand op de invoegstrook. Laat je hem aan het begin van de rijbaan toch lekker eerst even stationair in zijn 2 doorpruttelen? Gat laten vallen, zelf doortrappen en jij gaat fluitend met 100 de snelweg op en kan met een beetje mazzel zelfs nog de sleurhutpappa over de invoegstrook voorbij prikken.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja blijkbaar zo iets maar ik voel me toch niet zo prettig als ik gedwongen wordt om met 60 de snelweg op te gaan omdat kantoorpappa niet door durft te rijden met zijn sleurhut.
Dat doe ik ook indien mogelijk maar soms lukt dat ook niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Daarom neem je ook gewoon afstand op de invoegstrook. Laat je hem aan het begin van de rijbaan toch lekker eerst even stationair in zijn 2 doorpruttelen? Gat laten vallen, zelf doortrappen en jij gaat fluitend met 100 de snelweg op en kan met een beetje mazzel zelfs nog de sleurhutpappa over de invoegstrook voorbij prikken.
Meer oefenen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook indien mogelijk maar soms lukt dat ook niet.
Met een caravan moet je op bepaalde punten toch ook voorzichtig zijn, omdat het zo'n licht ding is waar bijna geen lading in mag en daardoor het risico op kantelen groter is?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die hebben maar één tot twee keer per jaar iets achter hun auto hangen. Dan vind je dat als kantoorpappa heel spannend en moet je tegelijkertijd een stoer gezicht blijven trekken voor de rest van de passagiers, want met twee keer de normale lengte waan je je king of the road.
Kan me niet voorstellen dat zo iemand normaal wel handig met invoegen is.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:41 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja blijkbaar zo iets maar ik voel me toch niet zo prettig als ik gedwongen wordt om met 60 de snelweg op te gaan omdat kantoorpappa niet door durft te rijden met zijn sleurhut.
Auto is wel verzekerd natuurlijk vriend alleen als ik die laat opdraaien kan het voor mijn no claim gevolgen hebben? Weet jij dat?quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:43 schreef PluggieOD het volgende:
Verzekering
[..]
Verzekering: ah en die andere 10 had u die al?
Hmm ja wie weet......quote:
Oe zo herkenbaar. Vooral nadat ze een domme manoeuvre hebben gemaakt (ineens naar links gooien terwijl jij ernaast zit, ik noem maar wat) moet je even opzij kijken als je ze voorbij gaat. Echt al-tijd zit er dan zo'n stoer-chagrijnige bakkes opzichtig niet opzij te kijken omdat onrust bij de rest van het nest zal worden opgepikt ("Waarom kijkt ze zo, schat? Heb je iets doms gedaan?")quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:39 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Die hebben maar één tot twee keer per jaar iets achter hun auto hangen. Dan vind je dat als kantoorpappa heel spannend en moet je tegelijkertijd een stoer gezicht blijven trekken voor de rest van de passagiers, want met twee keer de normale lengte waan je je king of the road.
Glassex kan een waas achterlaten, misschien werkt het daarom allemaal niet zo jofel. Voor je glazen tafel en spiegel is glassex prima, voor je autoruiten kun je beter ander spul nemen.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 12:46 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Ruitensproeiers gebruik ik al bijna nauwelijks, want meestal word het er juist erger door inplaats schoner en meer zicht. Dus dat ik met glassex en een theedoek, kleine moeite en zo worden de ramen veel schoner.
Glassex moet je goed uitpoetsen, dan gaat die waas weg.quote:Op dinsdag 20 juni 2017 14:54 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Glassex kan een waas achterlaten, misschien werkt het daarom allemaal niet zo jofel. Voor je glazen tafel en spiegel is glassex prima, voor je autoruiten kun je beter ander spul nemen.
Ah dat wist ik niet. Ik gebruik ook gewoon scheurje Dreft 😄quote:Op dinsdag 20 juni 2017 15:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Glassex moet je goed uitpoetsen, dan gaat die waas weg.
De echte glassex is goed te doen met uitwrijven, die muk van bijv. de Aldi kun je een kwartier op schrobben en dan kun je nog niet door je ruit kijken.
Ik heb nu ruitenreiniger van Dunlop, werkt ook goed
vochtige spons en een berg oude kranten.quote:
Ik heb binnen geen ruitensproeiers...quote:Op dinsdag 20 juni 2017 21:00 schreef Fer het volgende:
Ruitensproeiers bij het stoplicht gebruiken of als je langzaam rijdt, veel effectiever.
Loop jij even binnen!quote:Op dinsdag 20 juni 2017 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff met de spuiter gebeld en kan ws zo 500-600 euro schade zijn. Vanavond maar aangifte doen maar ik moet daarvoor mijn digi d opzoeken.
Had ik nou maar het kenteken genoteerd. Zucht.
Oh ja? Voorlopig zit ik met schade.quote:
Tijd voor een dashcamquote:Op dinsdag 20 juni 2017 15:20 schreef kaasplankje het volgende:
Net ff met de spuiter gebeld en kan ws zo 500-600 euro schade zijn. Vanavond maar aangifte doen maar ik moet daarvoor mijn digi d opzoeken.
Had ik nou maar het kenteken genoteerd. Zucht.
Hoe krijg je dat in godsnaam uit je vingersquote:Op woensdag 21 juni 2017 13:15 schreef PluggieOD het volgende:
Ik denk dat de dashcam je keihard uitlagt.
Geen idee, dat zou je aan die negroïde bestuurder moeten vragen.quote:Op woensdag 21 juni 2017 14:20 schreef PluggieOD het volgende:
Waarom in vredesnaam in een korte broek op een brommer?
Mijn beste maat reed RSV Mille op circuit. Denk je dat ik ook maar zonder leren broek achterop mocht?
Hoe krijg je dat in godsnaam uit je vingers.
Dit gaat hem niet worden. Post je een foto van jezelf op je brommer?quote:Op woensdag 21 juni 2017 14:25 schreef x3ro het volgende:
[..]
Geen idee, dat zou je aan die negroïde bestuurder moeten vragen.
Verder geen idee waar je op doelt met het copy pasten van mijn opmerkingen,. aangezien ik lachen niet met een 'G' schrijf.
Een keer een motorrijder gezien met 30 graden op een racer, keurig in racepak.quote:Op woensdag 21 juni 2017 14:16 schreef x3ro het volgende:
Ik weet dat 't deze week behoorlijk warm is, maar om nou op je GSX-R te stappen met letterlijk een tanktop, korte broek en gele Adidas slippers is ook wel zo'n dingetje....
quote:Op woensdag 21 juni 2017 14:27 schreef PluggieOD het volgende:
Omdat je uit je nek lult.
[..]
Dit gaat hem niet worden. Post je een foto van jezelf op je brommer?
Na 3 posts nog niet doorhebben dat ik dat vanuit mijn auto in de file heb gezienquote:
1980?quote:Op woensdag 21 juni 2017 14:57 schreef PluggieOD het volgende:
Andere tijden:
[ afbeelding ]
LAAG=RELATIEF.
1986. CB22 met CD30 bak. Bak van Pillie zit nu op 280Pk+.quote:
geen tijd druk met werkquote:Op woensdag 21 juni 2017 16:12 schreef PluggieOD het volgende:
Hoe is het met het schadeformulier Kaasplank?
Ik heb nog wel eens overwogen om ze even op te bellen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 07:06 schreef aloa het volgende:
Achterlijke werknemers in bedrijfsbusjes. Ze rijden als asociale, maar vergeten dat er op hun busje de naam van het bedrijf staat.
Goeie reclame...Daar zal de baas blij mee zijn.
Misschien had hij de chef aan de telefoonquote:Op donderdag 22 juni 2017 23:01 schreef eRKa het volgende:
Rustig aan door gereden en zie die minkukel ineens bellen (handheld ofcourse), komt hij weer aan gereden toeteren, vuist zwaaien op diverse andere chauffeurs en mijzelf.
Waarschijnlijk welquote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:11 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Misschien had hij de chef aan de telefoon
gewoon doen, dan houd het snel op.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 08:54 schreef Gezicht het volgende:
Hier staat ook zo'n bedrijfsbusje in de buurt structureel fout geparkeerd waardoor de doorstroming van het verkeer volledig wordt verneukt. Heb overwogen ook wel eens te bellen of te mailen, maar dat komt er uiteindelijk toch nooit van.
Of zoals ik al es gedaan heb: dashcam beelden effe mailen naar het bedrijfquote:Op vrijdag 23 juni 2017 09:47 schreef aloa het volgende:
[..]
gewoon doen, dan houd het snel op.
Als een bedrijf iets niet wil, dan is het anti-reclame.
Nummerbord even doorgeven, dan kan die persoon op het matje worden geroepen.
ook een goeie idd...quote:Op vrijdag 23 juni 2017 10:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Of zoals ik al es gedaan heb: dashcam beelden effe mailen naar het bedrijf
of naar de verzekering na een aanrijding toen de tegenpartij ineens het verhaal omdraaidequote:
Die gaan niet voor de grap aan hoor, zal wel kortstondig iemand op de vluchtstrook hebben gestaan of iets dergelijks. Maar fijn is het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:08 schreef Voszje het volgende:
De matrixborden springen aan: 50. Mensen komen aankachelen met 100 - 120 en gaan vol in de ankers. Vervolgens is er werkelijk niets aan de hand en staan de borden verderop niet eens aan. Lekker file creëren!
Niet reëel om dan maar vol in de ankers te gaan inderdaad, uitrollen en hoogstens wat bijremmem indien nodig.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan sporen ook niet
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:08 schreef Voszje het volgende:
De matrixborden springen aan: 50. Mensen komen aankachelen met 100 - 120 en gaan vol in de ankers. Vervolgens is er werkelijk niets aan de hand en staan de borden verderop niet eens aan. Lekker file creëren!
Och gisteren had ik het ook. Ik vermoed dat de borden waar 70 op hoorde te staan helemaal niks deed (stuk ofzo) precies ter hoogte waar het normaal van 100 naar 120 ging. Dus iedereen optrekken en verderop knipperde 50 en stond het al stil.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Ik heb echt niet zitten snurken. Wellicht was het hetzelfde probleem als bij Ferquote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Neh,niet altijd..A2 thv Utrecht richting Arnhem A12 heeft daar ook een handje van..niks aan het handje en dan in 1 maal 50Km/u..waar ze van 2 naar 1 baans gaan en er altijd wel een paar dropmongolen zijn die niet weten in te voegen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
volgens de regels (ik heb een opleiding gedaan voor dat soort afzettingen en snelheidsbeperkingen) mag een snelheidsbeperking in de regel niet meer dan 30km/u afstappen van de op dat moment geldende maximum snelheid.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 11:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Neh,niet altijd..A2 thv Utrecht richting Arnhem A12 heeft daar ook een handje van..niks aan het handje en dan in 1 maal 50Km/u..waar ze van 2 naar 1 baans gaan en er altijd wel een paar dropmongolen zijn die niet weten in te voegen.
Beter dan een boete. Hier in de UK als de borden aangaan van 70 naar 40 mph en er zit toevallig een flitser naast het bord, ben je direct de lul. Een vertraging van 2 seconde zit er in die krengen. Niet genoeg dus om rustig te remmen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan sporen ook niet
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:29 schreef Charged het volgende:
Zeer grote irritatie..Ik zit op een 2 baans weg op de rechterbaan,rechts van mij moeten ze invoegen (van 3 naar 2 baans) Achter mij meter of 35 a 40 ruimte,voor me een meter of 10. Met z'n 5-en voor me erin pushen terwijl alle banen 10 a 15 km/u rijden...rot godverdomme op en leer invoegen..2 man voor me laten is genoeg,3 is fucked up en nr 4 en 5 laat me tot stilstand komen terwijl de ruimte achter me er nog steeds is.
Dus op wegen met vmax=130 krijgen we als eerst 100 te zien? Bij files en/of wegwerkzaamheden?quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90
Zware werkbus..mensen schijnen er een hekel eraan te hebben om achter me te zitten..met de S70 heb ik het nog niet meegemaakt,ben ik ze altijd wel voor.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.
Als het echt niet anders kan ok, no problem, maar als het drammen is en er is ruimte zat achter me, mogen ze het altijd gewoon proberen
*50* en *70* er voor zelfs. Dus bij 'opeens' 50 heb je er al twee gemist. Al is het niet onmogelijk dat het verkeer zo abrupt vertraagt dat je al tussen de *50* en de 50 rijdt op het moment van inschakelen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:20 schreef Fer het volgende:
Bij file werken die borden automatisch. Stilstand op zo'n detectielus zal gelijk de 50km aanzetten erboven en dan 70 op de poort die ervoor komt.
90 kan niet vanzelf en moet vanuit de centrale.
Beter dan een boete? Je hebt gewoon goed te kijken wat er komt. Hier in Nederland is die onzin niet, hier heb je ruimte om uit te rollen. Bovenop je rem staan zou beboet moeten worden, en flink ook.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Beter dan een boete. Hier in de UK als de borden aangaan van 70 naar 40 mph en er zit toevallig een flitser naast het bord, ben je direct de lul. Een vertraging van 2 seconde zit er in die krengen. Niet genoeg dus om rustig te remmen.
In Nederland zou ik je gelijk geven, gezien het meerdere matrixborden van te voren al omlaag gebracht wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beter dan een boete? Je hebt gewoon goed te kijken wat er komt. Hier in Nederland is die onzin niet, hier heb je ruimte om uit te rollen. Bovenop je rem staan zou beboet moeten worden, en flink ook.
Kan het me niet voorstellen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:18 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In Nederland zou ik je gelijk geven, gezien het meerdere matrixborden van te voren al omlaag gebracht wordt.
Hier dus niet. Als je hier net voor een matrixbord rijd en hij gaat aan, dan moet je hard remmen anders ben je gewoon de sjaak, tenzij je net in de 2 seconde vertraging zit.
Daarbij moet ik wel zeggen dat er een stuk of 4/5 matrixborden terug dan een 70 naar 50 is, en dan pas later eentje naar 40 of 30. Maar als je net bij de oorzaak in de buurt bent van het aanslaan van de borden, dan werkt het wel zo. En die borden slaan vrij snel aan, ook als er op de binnenste banen gewoon prima 70 gereden kan worden.quote:
Wat een onzin. Fileborden op 130 wegen geven meestal eerst 70 aan en daarna 50. Soms direct 50.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Zo'n probeerder had ik gisteren nog. Die stuurde half over het verdrijvingsvlak in. Meeste mensen gaan dan opzij, ikke dus nietquote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.
Als het echt niet anders kan ok, no problem, maar als het drammen is en er is ruimte zat achter me, mogen ze het altijd gewoon proberen
ik ken het, al kunnen ze dat 'zware' niet zien natuurlijk, maar ik haat het ook om achter een bus te zitten, domweg omdat je ervoor niks kunt zien. Maar in de door jou beschreven situatie zou ik hem er niet plompverloren voorduwen, slaat nergens op..quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:26 schreef Charged het volgende:
[..]
Zware werkbus..mensen schijnen er een hekel eraan te hebben om achter me te zitten..met de S70 heb ik het nog niet meegemaakt,ben ik ze altijd wel voor.
Dit. Ik laat vaak bewust dan nog één of twee auto's passeren. Rijd een stuk relaxter.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
ik ken het, al kunnen ze dat 'zware' niet zien natuurlijk, maar ik haat het ook om achter een bus te zitten, domweg omdat je ervoor niks kunt zien.
I know,ik zit ook niet graag achter een kont zonder ramen. ergerlijker is dat ik net zo hard (zo niet harder) vloek en schreeuw op de mafklappers voor me....tijd voor vakantie misschien.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ken het, al kunnen ze dat 'zware' niet zien natuurlijk, maar ik haat het ook om achter een bus te zitten, domweg omdat je ervoor niks kunt zien. Maar in de door jou beschreven situatie zou ik hem er niet plompverloren voorduwen, slaat nergens op..
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 17:49 schreef Charged het volgende:
[..]
I know,ik zit ook niet graag achter een kont zonder ramen. ergerlijker is dat ik net zo hard (zo niet harder) vloek en schreeuw op de mafklappers voor me....tijd voor vakantie misschien.
Ach chief..we worden er niet jonger op,het lontje lijkt korter te worden,ik weet het soms niet meer.quote:
Dat zou normaal andersom zijn toch, hoe ouder hoe rustigerquote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:15 schreef Charged het volgende:
[..]
Ach chief..we worden er niet jonger op,het lontje lijkt korter te worden,ik weet het soms niet meer.
Is bij mij wel zo iig.. vroeger reed ik echt als een mongool; anytime anywhere zo hard als het ging en kon.. Ami rijden schaafde dat een beetje bij, en sinds de Benzen en exit randstad ben ik redelijk mak Wil nog wel doorrijden, maar als het niet kan rijd ik eco mode, dan moet die verbruiksmeter zo laag mogelijk, da's ook leuk, en veel beter voor je knip als stampen als een wezenlozequote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zou normaal andersom zijn toch, hoe ouder hoe rustiger
Ik denk dat die zichtbare verbruiksmeter best wel veel mensen goed heeft gedaan. Of in ieder geval hun omgeving/bijrijders .quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
maar als het niet kan rijd ik eco mode, dan moet die verbruiksmeter zo laag mogelijk, da's ook leuk, en veel beter voor je knip als stampen als een wezenloze
Dat denk ik ook, BMW had dat ding stiekem al jaaaaaren, dat irritante metertje wat meteen de verkeerde hoek in dook als je naar je gaspedaal keek, maar die confronteerde je niet echt met cijfers.. nu kun je meestal alles wel checken, gemiddeld per rit, per tank, huidig verbruik, en dat in combi met je navi (checken hoeveel tijdwinst je eigenlijk hebt gehad van je gerace), maakt je veel bewuster van wat je eigenlijk aan het doen bent.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat die zichtbare verbruiksmeter best wel veel mensen goed heeft gedaan. Of in ieder geval hun omgeving/bijrijders .
Mijn benz uit 84 heeft zelfs zo'n metertje.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, BMW had dat ding stiekem al jaaaaaren, dat irritante metertje wat meteen de verkeerde hoek in dook als je naar je gaspedaal keek, maar die confronteerde je niet echt met cijfers.. nu kun je meestal alles wel checken, gemiddeld per rit, per tank, huidig verbruik, en dat in combi met je navi (checken hoeveel tijdwinst je eigenlijk hebt gehad van je gerace), maakt je veel bewuster van wat je eigenlijk aan het doen bent.
Stampen heeft alleen maar zin als je constant hard kunt rijden, en in NL kan dat gewoon niet, en dan is je tijdwinst nihil.. kun je nagaan wat bumperkleven en onderweg wel 15 hele auto's aan de kant terroriseren je gaat opleveren, behalve de kans op een koninklijk hoge prent, -50 vrienden en een bloeddruk van 180 over 120.
Afgelopen zondagmorgen moest ik om 07:00 in Hamburg zijn. Om 03:00 weggereden, binnen 3 kilometer ben ik de grens over en op de autobahn, dát was leuk 431 km in 3 uur en 13 minuten.. verbruik wil ik het niet over hebben
Geef zijn kenteken door, voor zoiets mag je rustig melding maken bij de politie. Ik kan je verzekeren dat die grijns van korte duur is, zeker als er meer mensen melding van hebben gemaakt krijgt ie vroeg of laat minimaal een telefoontje of bezoekje.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:44 schreef naiipajiiau het volgende:
Hahaha... tjaaa...^
Godver gisteren op de snelweg bijna van de weg afgereden door een man die eruit zag als een vrouw met kort pittig kapsel superblond kapsel wat alle kanten op stond die veel te druk bezig was met zijn eiphone en zelfs getoeter niet hoorde want had bijpassende Apple oordopjes in. En maar slingeren over de A2. Op de weg keek die niet, hij keek alleen maar naar die stomme telefoon. Waarom je in godsnaam nog oordopjes in zou doen IN je auto is mij ook een raadsel. Ik neem aan dat die nieuwere versie Twingo's ook gewoon een radio hebben...
Zo iemand mogen ze per direct het rijbewijs afpakken.. Het zat gewoon grijnzend achter het stuur omdat het iets grappigs op de telefoon zag. Maar opletten ho maar..
Ja hoor, heb ook wel eens telefoon gehad nadat ik iets had uitgevreten op de snelweg.. Beetje roadrage nadat een lamzak in een Leon Anne (op de motor) moedwillig bijna de vangrail indrukte en vervolgens zijn middelvinger opstak. Mensen hadden gebeld en kenteken doorgegeven, en toen werd ik ook gebeld met het verzoek om me te gedragen voortaan..quote:Op zondag 25 juni 2017 15:13 schreef PluggieOD het volgende:
Garfield, denk je dat politie iets met je melding doet?
Ik vraag me altijd af wat de lol er van is. Ik rijd ook wel te hard, maar dan wel waar het kan (snelweg).quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is bij mij wel zo iig.. vroeger reed ik echt als een mongool; anytime anywhere zo hard als het ging en kon.. Ami rijden schaafde dat een beetje bij, en sinds de Benzen en exit randstad ben ik redelijk mak Wil nog wel doorrijden, maar als het niet kan rijd ik eco mode, dan moet die verbruiksmeter zo laag mogelijk, da's ook leuk, en veel beter voor je knip als stampen als een wezenloze
Sportuitlaten klinken nou eenmaal lekker met het gas erop, maar daar groei je overheen hoorquote:Op zondag 25 juni 2017 18:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat de lol er van is. Ik rijd ook wel te hard, maar dan wel waar het kan (snelweg).
Ik heb echt een bloedhekel aan die debielen die 80 rijden in de stad
Overheen groeien? Nou, lastig. Altijd fijn om met de Westfield door een tunnel te jagen, jammer genoeg trajectcontrole in de WA tunnel....quote:Op zondag 25 juni 2017 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sportuitlaten klinken nou eenmaal lekker met het gas erop, maar daar groei je overheen hoor
OK, laat ik het anders formuleren; IK ben er een beetje overheen gegroeidquote:Op zondag 25 juni 2017 19:33 schreef eRKa het volgende:
[..]
Overheen groeien? Nou, lastig. Altijd fijn om met de Westfield door een tunnel te jagen, jammer genoeg trajectcontrole in de WA tunnel....
Herkenbaar. Bij mij aan de gang op dit moment, na al die jaren... Ik rijd nog wel eens door, maar dagelijks 160 rijden in Nederland is er wel redelijk uit (althans, op dit moment )quote:Op zondag 25 juni 2017 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
OK, laat ik het anders formuleren; IK ben er een beetje overheen gegroeid
Een fatsoenlijke sportuitlaat is wel wat méér als alleen een stel buizen waar de standaard dempers tussenuit gehaald zijn hoor .quote:Op zondag 25 juni 2017 19:49 schreef PluggieOD het volgende:
Haal van een 1.0 de uitlaat eraf vanaf spruitstuk en elke auto waar je langs rijdt gaat alarm van af.
Je hebt letterlijk trillende ruiten in huizen waar je lang rijdt.
Dat maakt dat hele "sportuitlaat" fenomeen vrij grappig.
In de tijd dat ik zo reed was de brandstof ook nog een beetje betaalbaar, toen kon je nog voor de fun effe een tankje leegstampen voor een vossenjachtje op de zaterdagnacht of zo. Tegenwoordig is dat niet meer grappig. Het doorrijden is nog steeds wel leuk, maar het kost gewoon meer dan het oplevert, en dan is de leut er vlot vanaf.quote:Op zondag 25 juni 2017 22:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Herkenbaar. Bij mij aan de gang op dit moment, na al die jaren... Ik rijd nog wel eens door, maar dagelijks 160 rijden in Nederland is er wel redelijk uit (althans, op dit moment )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |