en een heel klein plassertje denk ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:25 schreef OscarMopperkont het volgende:
Ambertje heeft wel een zware stem
Een ding weet ik wel met die muts in d'r groene hok. Met het rechts inhalen van die Amerikaan had ik d'r erin gereden Gelukkig rijdt het een behoorlijk herkenbaar hok, waarvoor dank, nu weet ik waarop te letten.quote:
Het duurde idioot lang voordat het kwartje viel...quote:
Je kunt niet altijd even scherp zijn heah.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 18:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Het duurde idioot lang voordat het kwartje viel...
Och bij de Hofplein staan verkeersregelaars. Mag je een kwartier wortel schieten voordat je erop mag.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:31 schreef Sounddragon het volgende:
Irritatie vanochtend; kom je met een zwaar masjientje vanuit Rotterdam Maasboulevard af rijden om de Brienenoord op te gaan richting zuid, staat er bij de rotonde onderaan de brug een verkeerslicht op rood terwijl er 0,0 verkeer rijdt.. Gevolg; Stop & Go penalty voor Jean Plassère, en met 30 km/u de brug op moeten sukkelen
Heeft ook iets verder doorgeduwd..kijk maar naar de stand van de achterwielen.quote:
Kan hier nooit medelijden mee hebben.quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Ik zag het; het lijkt wel een cross country uitvoering zo hoog dat hij staat.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:11 schreef Charged het volgende:
[..]
Heeft ook iets verder doorgeduwd..kijk maar naar de stand van de achterwielen.
Zou goed kunnen,handhaving was er iig erg snel bij.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
En nog even een boete voor milieuvervuiling, zou van mij wel mogen
op de Willemsbrug morgenavond ookquote:Op woensdag 14 juni 2017 02:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Och bij de Hofplein staan verkeersregelaars. Mag je een kwartier wortel schieten voordat je erop mag.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Dat plasje olie zijn ze vast niet blij mee. De straat wordt waarschijnlijk opengegraven. Milieudelicten nemen ze tegenwoordig heel serieus.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:17 schreef OscarMopperkont het volgende:
En nog even een boete voor milieuvervuiling, zou van mij wel mogen
Korrels,inbezemen en morgenvroeg de veegwagen er over. Die toegangsweg gaan ze echt niet opentrekken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 21:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Dat plasje olie zijn ze vast niet blij mee. De straat wordt waarschijnlijk opengegraven. Milieudelicten nemen ze tegenwoordig heel serieus.
Je hebt hem hopelijk toch wel even hardop uitgelachen?quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Mooi ook dat bordje op die eerste foto erbijquote:Op woensdag 14 juni 2017 18:56 schreef Charged het volgende:
Meneertje ongeduld achter me..die paal gaat na mij toch echt omhoog zoals je hebt kunnen merken..ik betwijfel of je verzekering dit gaat vergoeden.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Nee,meneer had het zelf ook in de gaten en zijn pols had een harde klap gekregen,had aandacht nodig.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:04 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je hebt hem hopelijk toch wel even hardop uitgelachen?
Helaas doen ze dat ook op andere dagenquote:Op zondag 18 juni 2017 22:49 schreef Voszje het volgende:
Al die zondagsrijders die met 100 op de linkerstrook blijven hangen terwijl je 130 mag... MOVE!
Voor hen is het altijd zondag.quote:Op zondag 18 juni 2017 22:50 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Helaas doen ze dat ook op andere dagen
Ook buiten de snelwegen. Bij de grens staat een duidelijk bord wat aangeeft dat je 100 mag buiten de bebouwde komquote:
Geen remlichten? of te weinig afstand houden?quote:Op maandag 19 juni 2017 08:49 schreef karr-1 het volgende:
En uiteraard moeten we bij elke boom of pitoresk dorpje hoog in de rem gaan om goed te kijken waar we zijn. de mensen achter je zijn tenslotte allemaal helderziend en weten van tevoren dat je gaat stoppen.
Ga naar rechts dan.quote:Op maandag 19 juni 2017 00:34 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik was op de Belgische snelweg stevig door het rijden op, toen plotseling de snelheid naar 90 verlaagd werd! Waarop ik natuurlijk het gas los liet, en mijn snelheid aan paste aan de maximale toegestane snelheid.
Zit achter mij wat een Belg te seinen met zijn lichten, en weet ik allemaal wat voor gebaren. Puur en alleen dat ik mij aan de maximale toegestane snelheid hou, of zien die soms niet die max snelheids borden?!
Als je niet op tijd zelf kunt remmen als je voorligger dat doet dan zit je er te dicht op!quote:Op maandag 19 juni 2017 08:49 schreef karr-1 het volgende:
Heeft iedereen een spontane doodswens of zo als het weer wat mooier wordt. Bejaarden die op de meest idiote manier op de weg rijden, cabriootjes die denken dat je rustig 80 mag rijden waar je 130 mag en ga zo even door.
En uiteraard moeten we bij elke boom of pitoresk dorpje hoog in de rem gaan om goed te kijken waar we zijn. de mensen achter je zijn tenslotte allemaal helderziend en weten van tevoren dat je gaat stoppen.
Daar hebben Belgen ook last van. Ik woon een paar kilometer van de Belgische grens, en het gebeurt meer dan vaak dat ze stug 70 blijven rijden op de provinciale weg, ondanks dat megagrote bord waar alle standaardsnelheden op aangegeven zijn.quote:Op maandag 19 juni 2017 00:05 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ook buiten de snelwegen. Bij de grens staat een duidelijk bord wat aangeeft dat je 100 mag buiten de bebouwde kom
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!quote:
Uiteraard hebben mensen voor je wel remlichten en is de afstand voldoende, maar als iemand vanuit het niets ineens hoog op de rem gaat is het toch wel even vervelend. Remmen heeft over het algemeen een oorzaak, die is niet altijd even zichtbaar.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:01 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Geen remlichten? of te weinig afstand houden?
Maakt het toch niet minder vervelend dat iemand remt uit het niks? Als er net iemand achter jou rijdt die met zijn smartphone bezig is, dan heb je kans dat die bij jou achterop knalt.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:03 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Als je niet op tijd zelf kunt remmen als je voorligger dat doet dan zit je er te dicht op!
Ik moest gisteren ook keihard op de rem trappen (ABS greep in) terwijl ik met 80 km/u door een groen stoplicht heen een kruispunt over wilde steken (buiten de bebouwde kom), maar er een complete idioot vlak voor me langs de weg over stak!
Of overstekende herten (die doen dat meestal niet bij een kruispunt)...
Je kunt er gewoonweg nooit vanuit gaan dat iemand netjes 80 (of 130 of wat dan ook de max ter plekke is) blijft rijden. En je kunt er al helemaal niet vanuit gaan dat jij voor je voorganger kunt bepalen wanneer hij wel/niet moet afremmen.
Ik ben meestal ook een van de weinigen. Sommige mensen gaan dan ook nog seinen omdat je je wel aan de snelheid houdt ofzoquote:Op maandag 19 juni 2017 09:47 schreef Ridocar het volgende:
Afgelopen weekend, A4 Den Haag-Amsterdam, wegwerkzaamheden, Vmax 50. En dan ben ik blijkbaar de enige die zich aan de maximumsnelheid houdt. De rest reed minimaal 70.
Dat is precies wat mij gisteren gebeurdequote:Op maandag 19 juni 2017 10:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik ben meestal ook een van de weinigen ben. Sommige mensen gaan dan ook nog seinen omdat je je wel aan de snelheid houdt ofzo
Jij en ik hebben een andere definitie van flink doorrijden.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!
Dat de Belg ermee weg komt om niet zijn boetes te betalen interesseert mij niet, ik heb in iedere geval geen zin in boetes. Dus verlaag ik mijn snelheid tot de max en maak ik mijn inhaalmanoeuvre af, of wanneer het veilig is keer ik weer terug naar rechts.
Dan ga ik dus niet voor zo'n Belgische trut die haar rijbewijs bij een pakje boter gekregen heeft, de snelheids limiet overschrijden. Ik hou mij ten alle tijden gewoon aan de toegestane snelheid, maakt mij dan ook niet uit als het inhalen iets langer duurt.
Gisteren namelijk flink doorgereden en telkens als ik te dicht op mijn voorligger kwam, heb ik ze gewoon ingehaald. Want 120km/u was de max en vanwege de vertraging die ik al opgelopen had, wilde ik dus ook die 120km/u rijden zodra dat mogelijk was.
Je goed recht maar niet altijd de meest veilige optie.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik had het toch over een hypothetische persoon achter jezelf.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Daarom moet je niet met je smartphone bezig houden: gisteren zag ik ook zo'n automobilist met zijn smartphone spelen, die reed in een dikke BMW en slingerde nogal over de weg. Toen dacht ik: laat ik hem eens wakker schudden, dus even bewust op mijn claxon gedrukt
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Ik rij op de GPSquote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.quote:Op maandag 19 juni 2017 12:31 schreef daNpy het volgende:
[..]
120 op de teller is 110 in het echt. Gas geven met die frikandel van je.
Dat klopt, maar als iemand dan zegt dat 'ie "flink doorrijdt", is dat een beetje tegenstrijdig .quote:Op maandag 19 juni 2017 14:06 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Het is geen verplichte snelheid. Misschien gewenst, maar als iemand langzamer rijdt, dan is dat maar zo.
Behoudens die mensen die +20 onder de maximumsnelheid gaat zitten uiteraard, dan hou je het verkeer alleen maar op...
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.quote:Op maandag 19 juni 2017 14:42 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Er is naast de verkeersregels ook nog zoiets als inzicht. Als je aan het inhalen bent en tijdens die manoeuvre wordt de snelheidslimiet verlaagd, is het niet de bedoeling om direct langzamer te gaan rijden. Maak het af met de snelheid waarmee je al reed en ga daarna vertragen.
En als er iets niet zwart-wit is, is dat het verkeer zelf. Je kunt als net als ambertje90 als een of andere regeltjesautist over de weg sjezen en je strikt aan ieder bord houden, maar je kunt ook de situatie inschatten en bepalen of je misschien nog even het gas erop moet houden.quote:Op maandag 19 juni 2017 15:32 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Als iets zwart wit is dan zijn het wel verkeersregels: op moment dat ik na het zien van het bordje 90km/u nog steeds 120km/u rij, dan ben ik gewoon in overtreding.
Flitsers plaatsen ze tegenwoordig al heel vlak achter zo'n snelheidsverlaging, en een paar honderd meter heb je met 120km/u in no time after gelegd!
Dus mijn inhaalmanoeuvre wil ik best afmaken, alleen dan wel met de toegestane maximum snelheid. En anders ga ik als het veilig kan gewoon weer naar rechts: want ik ga echt niet even mijn auto er tussen gooien! Dan moet het wel veilig kunnen!
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen .quote:Op maandag 19 juni 2017 15:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja ik ben ook een autist en dat bespaart mij in het verkeer de nodige verkeersboetes: want als ze controleren, dan komt daar bijna nooit een mens bij ten pas!
Alles doen ze tegenwoordig met camera's, laserguns etc. Dus dan krijg je automatisch die boete, en naar de rechter gaan heeft geen zin.
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!quote:Op maandag 19 juni 2017 15:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wat heeft dat precies te maken met wel of geen boetes krijgen .
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?quote:Op maandag 19 juni 2017 16:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Het zwart wit denken van een autist word in sociale situaties als negatief gezien, want de wereld is niet zwart wit. Maar verkeersregels zijn dat wel!
Die beperking werkt in het verkeer dus in mijn voordeel, daarom heb ik ook geen apps nodig zoals Flits Meister
Want ik hou mij ten alle tijde aan de toegestane snelheid, daar anticipeer ik dus ook op. Meestal is het gas loslaten voldoende, en dan zit ik op de goede snelheid nog voordat ik het bord passeer.
Als dat niet lukt, dan heb ik nog zoiets dat heet een rem. Zag gisteren trouwens ook opvallend veel auto's langs de vluchtstrook stil staan, bij eentje was een mevrouw volgens mij gewoon haar behoefte het doen.....
En de nodige auto's die in de file de vluchtstrook op reden.....
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!quote:Op maandag 19 juni 2017 16:08 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik bedoelde, waarom krijg jij minder boetes omdat alles automatisch gedaan wordt i.p.v. door mensen. Als die flitsen op snelheid maakt dat toch niks uit t.o.v. een flitskast?
En daarom kijk je voordat je begint met inhalen of je het af kunt maken. Als jij midden in je manoeuvre op de rem moet omdat je te hard gaat, had je niet moeten beginnen met inhalen. Heb je dat toch gedaan, rij dan gewoon door in plaats van in de ankers te gaan.quote:Op maandag 19 juni 2017 16:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Omdat bij een flitser geen mens te pas komt: oom agent zal het wellicht over het hoofd zien, terwijl de flitser geen greintje menselijkheid heeft!
Dus als je denkt van: het is beter om mijn inhaalmanoeuvre af te maken, dan denkt de flitspaal: flits en dan kun je dat verhaal van je inhaalmanoeuvre wel aan de rechter vertellen, maar dat houdt geen stand.
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Maja dat was niet veilig, dat heb namelijk wel gedaan zodra ik veilig terug kon naar rechts. Net zoals niet zomaar mijn auto op de linkerrijstrook gooi, doe ik dat ook niet bij het terug keren naar de rechterrijstrook.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:16 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik zou het nobel van je vinden als je mij op die manier ook een boete wil besparen, maar in de praktijk is het dan toch handiger om gewoon naar rechts te gaan of daar überhaupt te blijven.
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:05 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik kies toch voor in de ankers te gaan: of mag ik mij boetes op sturen naar jouw? Heb namelijk al vaak genoeg flitsers gezien die op slecht enkele honderden meters staan na de snelheids verlaging.
Klopt. Vanuit Den Haag kun je tot het derde portaal doorkarren en vanuit Gouda tot de tweede.quote:Op maandag 19 juni 2017 17:42 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat is geen beleid. Ook bij Overschie begint de traject controle niet direct bij het bord 80 bijv.
Ja, naar wat ik hier hoor moet je echt eens goed in de spiegel kijken. Zelfoverschatting hoort ook bij menig 18'er.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha ik heb meer rijervaring dan menig 18 pauper die de auto van mama en papa moet lenen, alleen ik vertrouw de overheid voor geen meter en daarom neem ik het onzekere voor het zekere.
Dan heb je niet opgelet, want die borden kun je al lang van tevoren zien. En dan had je dus rechts kunnen blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 09:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Hoezo? Als ik bezig ben met inhalen, en ik zie dat de snelheid van 120km/u naar 90km/u verlaagd wordt dan verlaag ik mijn snelheid ook direct!
quote:Op maandag 19 juni 2017 18:45 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ha ik heb meer rijervaring dan menig 18 pauper die de auto van mama en papa moet lenen, alleen ik vertrouw de overheid voor geen meter en daarom neem ik het onzekere voor het zekere.
Ik zie ze geregeld net achter het bord van de bebouwde kom staan. Vooral in Duitsland.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik heb nog nooit een boete gehad doordat ik mijn inhaalmanouvre afmaajte bij een snelheidsverlaging (100.000-150.000km per jaar).
Inhalen als je bijna de bebouwde kom in gaat lijkt me sowieso niet handig en dat doe ik dan ook niet (is me overigens alsnog niet echt opgevallen) 😉 Ik dacht dat het hier vooral over de snelweg ging.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:41 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik zie ze geregeld net achter het bord van de bebouwde kom staan. Vooral in Duitsland.
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.quote:Op maandag 19 juni 2017 18:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, naar wat ik hier hoor moet je echt eens goed in de spiegel kijken. Zelfoverschatting hoort ook bij menig 18'er.
Snelweg, binnen de bebouwde kom, buiten de bebouwde kom etc. Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.quote:Op maandag 19 juni 2017 19:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Inhalen als je bijna de bebouwde kom in gaat lijkt me sowieso niet handig en dat doe ik dan ook niet (is me overigens alsnog niet echt opgevallen) 😉 Ik dacht dat het hier vooral over de snelweg ging.
Contradictio in terminisquote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee hoor dat is geen zelfoverschatting: ik heb in korte periode, direct na het behalen van mijn rijbewijs al flink wat km's gereden.
Je wordt niet voor een paar km beboet. Er is immers al een correctie van toepassing. Op geijkte apparatuur. Tel daarbij op dat je snelheidsmeter in de auto niet geijkt is. Al 13 jaar rijervaring met twee (de eerste pas na 10 jaar) snelheidsovertredingen op mijn kerfstok van beide onder de 10 km op de snelweg. Waarvan ik er van één ook heel bewust was. Reed 120 op de teller op cruisecontrol op de A4 waar je op dat tijdstip 100 mocht. Ik was niet bekend met de trajectcontrole daar. Maar die kwam dus ook onder de 10 km te hard uit.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:03 schreef Diqiu-Long het volgende:Ik riskeer het gewoon niet, was onlangs nog op nieuws dat mensen voor een paar km beboet werden.
Vandaar ook mijn stugheid, al helemaal in Nederland. Want de boetes in ons land zijn buiten proporties en dan word auto rijden duur.
Klinkt goed en sociaal maar als je de Vmax moet overschrijden om in te halen rijdt je voorligger blijkbaar niet zo enorm langzaam en kun je er ook gewoon achter blijven.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:38 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je wordt niet voor een paar km beboet. Er is immers al een correctie van toepassing. Op geijkte apparatuur. Tel daarbij op dat je snelheidsmeter in de auto niet geijkt is. Al 13 jaar rijervaring met twee (de eerste pas na 10 jaar) snelheidsovertredingen op mijn kerfstok van beide onder de 10 km op de snelweg. Waarvan ik er van één ook heel bewust was. Reed 120 op de teller op cruisecontrol op de A4 waar je op dat tijdstip 100 mocht. Ik was niet bekend met de trajectcontrole daar. Maar die kwam dus ook onder de 10 km te hard uit.
Prima insteek natuurlijk om je aan de snelheid te houden maar die is echt niet heilig. Zo geef ik gerust gas bij op de linker baan om bijv ruimte te maken voor een invoeger. En op een 80 weg langzaam verkeer inhalen doe ik ook niet met 80. Max snelheid is er met een reden maar is echt niet altijd de meest veilige of sociale optie.
Er zijn genoeg wegen in Duitsland met een snelheidsbeperking. Meer dan zonder. En anders is er wel een Baustelle.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Probleem vind ik alleen dat oom agent niets te maken heeft met meest veilige, of sociale optie. Want als ik te dicht op mijn voorligger kom dan heb ik twee opties: snelheid verlagen?!
Of wanneer ik zoals gisteren graag thuis wil zijn, dan ga ik inhalen en als het snelverschil dan net 5km/u is ofzo. Dan duurt dat redelijk lang, maar dat vind ik een betere optie dan bumperkleven.
( Door de max mag ik ja niet sneller inhalen, iets wat in Duitsland bijna nooit een probleem is. Daar rij ik zorgeloos op de autosnelweg als er geen snelheidsbeperking is )
Gaat niet, dan ben ik in overtreding als mijn voorligger 115 rijd en ik 120 ( de max in BE ) en 125 rij om in te halen, dan ben in gewoon feitelijk in overtreding.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wegen in Duitsland met een snelheidsbeperking. Meer dan zonder. En anders is er wel een Baustelle.
Of je haalt niet met 5 km per uur in maar met 10. Zo lastig is het allemaal niet.
Te langzaam is te langzaam. Dan heb je het toch al snel over 100 op 120 weg. Als die dan vlak daarna overgaat in 100 zoals op de A16 vanaf Breda naar Dordrecht bij de N3 dan ga ik niet ook opeens 100 rijden om dan eeuwig naast iemand te zitten die al de hele tijd 100 meent te moeten rijden. Dan hinder ik degene die op dat stuk met 120 willen doorrijden. Ik heb nota bene met lessen gewoon geleerd dat je niet al te krampachtig moet rijden. Rubbertegel generatie van tegenwoordig.quote:Op maandag 19 juni 2017 22:57 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klinkt goed en sociaal maar als je de Vmax moet overschrijden om in te halen rijdt je voorligger blijkbaar niet zo enorm langzaam en kun je er ook gewoon achter blijven.
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruisequote:Op maandag 19 juni 2017 22:54 schreef Fer het volgende:
In principe doe ik ook 110 of 120 op de cruisecontrol, kan ik er wat aan doen dat mensen gas geven als je naast ze zit met inhalen.
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?quote:Op maandag 19 juni 2017 23:02 schreef alpeko het volgende:
[..]
Te langzaam is te langzaam. Dan heb je het toch al snel over 100 op 120 weg. Als die dan vlak daarna overgaat in 100 zoals op de A16 vanaf Breda naar Dordrecht bij de N3 dan ga ik niet ook opeens 100 rijden om dan eeuwig naast iemand te zitten die al de hele tijd 100 meent te moeten rijden. Dan hinder ik degene die op dat stuk met 120 willen doorrijden. Ik heb nota bene met lessen gewoon geleerd dat je niet al te krampachtig moet rijden. Rubbertegel generatie van tegenwoordig.
Dat heb ik op de radio verteld bij 3FM, die DJ had ook wat te zeiken over bestuurders die 100km/u op de rechterrijstrook rijden.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?
Het verschil in snelheid mag natuurlijk niet gevaarlijk zijn maar zolang iemand sneller rijdt dan een vrachtwagen zie ik het probleem niet.
Ik heb er ook geen probleem mee toch? Maar als ik kan inhalen doe ik dat. En inhalen doe je zo vlot mogelijk. Niet al te verstandig om lang in iemands dode hoek te blijven hangen. Ik ga dan echt niet perse Vmax. Als de situatie het toelaat maar soms is gas bij voor jezelf en de ander beter. Óf je haalt niet in en past je snelheid aan aan je voorganger of je haalt vlot in en gaat dan niet lopen miereneuken over 5 of 10 (op de teller) te hard. Die paar seconde. Er voorbij kruipen is in geen enkel geval de beste keuze. Ja als je een vrachtwagen rijdt, dan kun je niet anders.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:12 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je weet dat er alleen maar een maximumsnelheid geldt en geen minimum?
Het verschil in snelheid mag natuurlijk niet gevaarlijk zijn maar zolang iemand sneller rijdt dan een vrachtwagen zie ik het probleem niet.
Doen de mensen om mij heen ook als ze de tunnel door of brug over moeten.quote:Op maandag 19 juni 2017 23:07 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Cruise control heb ik niet: ik hou mijn rechtervoet gewoon op dezelfde hoogte waardoor ik als ware ook cruise
Ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk, wekt het wel de nodige irritaties op. Dan kun je zulke reacties ook verwachten.quote:Op maandag 19 juni 2017 10:42 schreef Diqiu-Long het volgende:
Niks ervan max is max, dus ook bij inhalen Dan duurt het maar wat langer, maar ik hou mij zo wel aan de max.
Maja dat interesseert mij dan niet zoveelquote:Op dinsdag 20 juni 2017 00:43 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Ondanks dat je gelijk hebt natuurlijk, wekt het wel de nodige irritaties op. Dan kun je zulke reacties ook verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |