ook een goeie idd...quote:Op vrijdag 23 juni 2017 10:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Of zoals ik al es gedaan heb: dashcam beelden effe mailen naar het bedrijf
of naar de verzekering na een aanrijding toen de tegenpartij ineens het verhaal omdraaidequote:
Die gaan niet voor de grap aan hoor, zal wel kortstondig iemand op de vluchtstrook hebben gestaan of iets dergelijks. Maar fijn is het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:08 schreef Voszje het volgende:
De matrixborden springen aan: 50. Mensen komen aankachelen met 100 - 120 en gaan vol in de ankers. Vervolgens is er werkelijk niets aan de hand en staan de borden verderop niet eens aan. Lekker file creëren!
Niet reëel om dan maar vol in de ankers te gaan inderdaad, uitrollen en hoogstens wat bijremmem indien nodig.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan sporen ook niet
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:08 schreef Voszje het volgende:
De matrixborden springen aan: 50. Mensen komen aankachelen met 100 - 120 en gaan vol in de ankers. Vervolgens is er werkelijk niets aan de hand en staan de borden verderop niet eens aan. Lekker file creëren!
Och gisteren had ik het ook. Ik vermoed dat de borden waar 70 op hoorde te staan helemaal niks deed (stuk ofzo) precies ter hoogte waar het normaal van 100 naar 120 ging. Dus iedereen optrekken en verderop knipperde 50 en stond het al stil.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Ik heb echt niet zitten snurken. Wellicht was het hetzelfde probleem als bij Ferquote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Neh,niet altijd..A2 thv Utrecht richting Arnhem A12 heeft daar ook een handje van..niks aan het handje en dan in 1 maal 50Km/u..waar ze van 2 naar 1 baans gaan en er altijd wel een paar dropmongolen zijn die niet weten in te voegen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
volgens de regels (ik heb een opleiding gedaan voor dat soort afzettingen en snelheidsbeperkingen) mag een snelheidsbeperking in de regel niet meer dan 30km/u afstappen van de op dat moment geldende maximum snelheid.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 11:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Neh,niet altijd..A2 thv Utrecht richting Arnhem A12 heeft daar ook een handje van..niks aan het handje en dan in 1 maal 50Km/u..waar ze van 2 naar 1 baans gaan en er altijd wel een paar dropmongolen zijn die niet weten in te voegen.
Beter dan een boete. Hier in de UK als de borden aangaan van 70 naar 40 mph en er zit toevallig een flitser naast het bord, ben je direct de lul. Een vertraging van 2 seconde zit er in die krengen. Niet genoeg dus om rustig te remmen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan sporen ook niet
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:29 schreef Charged het volgende:
Zeer grote irritatie..Ik zit op een 2 baans weg op de rechterbaan,rechts van mij moeten ze invoegen (van 3 naar 2 baans) Achter mij meter of 35 a 40 ruimte,voor me een meter of 10. Met z'n 5-en voor me erin pushen terwijl alle banen 10 a 15 km/u rijden...rot godverdomme op en leer invoegen..2 man voor me laten is genoeg,3 is fucked up en nr 4 en 5 laat me tot stilstand komen terwijl de ruimte achter me er nog steeds is.
Dus op wegen met vmax=130 krijgen we als eerst 100 te zien? Bij files en/of wegwerkzaamheden?quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90
Zware werkbus..mensen schijnen er een hekel eraan te hebben om achter me te zitten..met de S70 heb ik het nog niet meegemaakt,ben ik ze altijd wel voor.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.
Als het echt niet anders kan ok, no problem, maar als het drammen is en er is ruimte zat achter me, mogen ze het altijd gewoon proberen
*50* en *70* er voor zelfs. Dus bij 'opeens' 50 heb je er al twee gemist. Al is het niet onmogelijk dat het verkeer zo abrupt vertraagt dat je al tussen de *50* en de 50 rijdt op het moment van inschakelen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:20 schreef Fer het volgende:
Bij file werken die borden automatisch. Stilstand op zo'n detectielus zal gelijk de 50km aanzetten erboven en dan 70 op de poort die ervoor komt.
90 kan niet vanzelf en moet vanuit de centrale.
Beter dan een boete? Je hebt gewoon goed te kijken wat er komt. Hier in Nederland is die onzin niet, hier heb je ruimte om uit te rollen. Bovenop je rem staan zou beboet moeten worden, en flink ook.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Beter dan een boete. Hier in de UK als de borden aangaan van 70 naar 40 mph en er zit toevallig een flitser naast het bord, ben je direct de lul. Een vertraging van 2 seconde zit er in die krengen. Niet genoeg dus om rustig te remmen.
In Nederland zou ik je gelijk geven, gezien het meerdere matrixborden van te voren al omlaag gebracht wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beter dan een boete? Je hebt gewoon goed te kijken wat er komt. Hier in Nederland is die onzin niet, hier heb je ruimte om uit te rollen. Bovenop je rem staan zou beboet moeten worden, en flink ook.
Kan het me niet voorstellen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:18 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In Nederland zou ik je gelijk geven, gezien het meerdere matrixborden van te voren al omlaag gebracht wordt.
Hier dus niet. Als je hier net voor een matrixbord rijd en hij gaat aan, dan moet je hard remmen anders ben je gewoon de sjaak, tenzij je net in de 2 seconde vertraging zit.
Daarbij moet ik wel zeggen dat er een stuk of 4/5 matrixborden terug dan een 70 naar 50 is, en dan pas later eentje naar 40 of 30. Maar als je net bij de oorzaak in de buurt bent van het aanslaan van de borden, dan werkt het wel zo. En die borden slaan vrij snel aan, ook als er op de binnenste banen gewoon prima 70 gereden kan worden.quote:
Wat een onzin. Fileborden op 130 wegen geven meestal eerst 70 aan en daarna 50. Soms direct 50.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Zo'n probeerder had ik gisteren nog. Die stuurde half over het verdrijvingsvlak in. Meeste mensen gaan dan opzij, ikke dus nietquote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.
Als het echt niet anders kan ok, no problem, maar als het drammen is en er is ruimte zat achter me, mogen ze het altijd gewoon proberen
ik ken het, al kunnen ze dat 'zware' niet zien natuurlijk, maar ik haat het ook om achter een bus te zitten, domweg omdat je ervoor niks kunt zien. Maar in de door jou beschreven situatie zou ik hem er niet plompverloren voorduwen, slaat nergens op..quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:26 schreef Charged het volgende:
[..]
Zware werkbus..mensen schijnen er een hekel eraan te hebben om achter me te zitten..met de S70 heb ik het nog niet meegemaakt,ben ik ze altijd wel voor.
Dit. Ik laat vaak bewust dan nog één of twee auto's passeren. Rijd een stuk relaxter.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
ik ken het, al kunnen ze dat 'zware' niet zien natuurlijk, maar ik haat het ook om achter een bus te zitten, domweg omdat je ervoor niks kunt zien.
I know,ik zit ook niet graag achter een kont zonder ramen. ergerlijker is dat ik net zo hard (zo niet harder) vloek en schreeuw op de mafklappers voor me....tijd voor vakantie misschien.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 16:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik ken het, al kunnen ze dat 'zware' niet zien natuurlijk, maar ik haat het ook om achter een bus te zitten, domweg omdat je ervoor niks kunt zien. Maar in de door jou beschreven situatie zou ik hem er niet plompverloren voorduwen, slaat nergens op..
quote:Op zaterdag 24 juni 2017 17:49 schreef Charged het volgende:
[..]
I know,ik zit ook niet graag achter een kont zonder ramen. ergerlijker is dat ik net zo hard (zo niet harder) vloek en schreeuw op de mafklappers voor me....tijd voor vakantie misschien.
Ach chief..we worden er niet jonger op,het lontje lijkt korter te worden,ik weet het soms niet meer.quote:
Dat zou normaal andersom zijn toch, hoe ouder hoe rustigerquote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:15 schreef Charged het volgende:
[..]
Ach chief..we worden er niet jonger op,het lontje lijkt korter te worden,ik weet het soms niet meer.
Is bij mij wel zo iig.. vroeger reed ik echt als een mongool; anytime anywhere zo hard als het ging en kon.. Ami rijden schaafde dat een beetje bij, en sinds de Benzen en exit randstad ben ik redelijk mak Wil nog wel doorrijden, maar als het niet kan rijd ik eco mode, dan moet die verbruiksmeter zo laag mogelijk, da's ook leuk, en veel beter voor je knip als stampen als een wezenlozequote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:42 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat zou normaal andersom zijn toch, hoe ouder hoe rustiger
Ik denk dat die zichtbare verbruiksmeter best wel veel mensen goed heeft gedaan. Of in ieder geval hun omgeving/bijrijders .quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
maar als het niet kan rijd ik eco mode, dan moet die verbruiksmeter zo laag mogelijk, da's ook leuk, en veel beter voor je knip als stampen als een wezenloze
Dat denk ik ook, BMW had dat ding stiekem al jaaaaaren, dat irritante metertje wat meteen de verkeerde hoek in dook als je naar je gaspedaal keek, maar die confronteerde je niet echt met cijfers.. nu kun je meestal alles wel checken, gemiddeld per rit, per tank, huidig verbruik, en dat in combi met je navi (checken hoeveel tijdwinst je eigenlijk hebt gehad van je gerace), maakt je veel bewuster van wat je eigenlijk aan het doen bent.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik denk dat die zichtbare verbruiksmeter best wel veel mensen goed heeft gedaan. Of in ieder geval hun omgeving/bijrijders .
Mijn benz uit 84 heeft zelfs zo'n metertje.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, BMW had dat ding stiekem al jaaaaaren, dat irritante metertje wat meteen de verkeerde hoek in dook als je naar je gaspedaal keek, maar die confronteerde je niet echt met cijfers.. nu kun je meestal alles wel checken, gemiddeld per rit, per tank, huidig verbruik, en dat in combi met je navi (checken hoeveel tijdwinst je eigenlijk hebt gehad van je gerace), maakt je veel bewuster van wat je eigenlijk aan het doen bent.
Stampen heeft alleen maar zin als je constant hard kunt rijden, en in NL kan dat gewoon niet, en dan is je tijdwinst nihil.. kun je nagaan wat bumperkleven en onderweg wel 15 hele auto's aan de kant terroriseren je gaat opleveren, behalve de kans op een koninklijk hoge prent, -50 vrienden en een bloeddruk van 180 over 120.
Afgelopen zondagmorgen moest ik om 07:00 in Hamburg zijn. Om 03:00 weggereden, binnen 3 kilometer ben ik de grens over en op de autobahn, dát was leuk 431 km in 3 uur en 13 minuten.. verbruik wil ik het niet over hebben
Geef zijn kenteken door, voor zoiets mag je rustig melding maken bij de politie. Ik kan je verzekeren dat die grijns van korte duur is, zeker als er meer mensen melding van hebben gemaakt krijgt ie vroeg of laat minimaal een telefoontje of bezoekje.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:44 schreef naiipajiiau het volgende:
Hahaha... tjaaa...^
Godver gisteren op de snelweg bijna van de weg afgereden door een man die eruit zag als een vrouw met kort pittig kapsel superblond kapsel wat alle kanten op stond die veel te druk bezig was met zijn eiphone en zelfs getoeter niet hoorde want had bijpassende Apple oordopjes in. En maar slingeren over de A2. Op de weg keek die niet, hij keek alleen maar naar die stomme telefoon. Waarom je in godsnaam nog oordopjes in zou doen IN je auto is mij ook een raadsel. Ik neem aan dat die nieuwere versie Twingo's ook gewoon een radio hebben...
Zo iemand mogen ze per direct het rijbewijs afpakken.. Het zat gewoon grijnzend achter het stuur omdat het iets grappigs op de telefoon zag. Maar opletten ho maar..
Ja hoor, heb ook wel eens telefoon gehad nadat ik iets had uitgevreten op de snelweg.. Beetje roadrage nadat een lamzak in een Leon Anne (op de motor) moedwillig bijna de vangrail indrukte en vervolgens zijn middelvinger opstak. Mensen hadden gebeld en kenteken doorgegeven, en toen werd ik ook gebeld met het verzoek om me te gedragen voortaan..quote:Op zondag 25 juni 2017 15:13 schreef PluggieOD het volgende:
Garfield, denk je dat politie iets met je melding doet?
Ik vraag me altijd af wat de lol er van is. Ik rijd ook wel te hard, maar dan wel waar het kan (snelweg).quote:Op zaterdag 24 juni 2017 18:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Is bij mij wel zo iig.. vroeger reed ik echt als een mongool; anytime anywhere zo hard als het ging en kon.. Ami rijden schaafde dat een beetje bij, en sinds de Benzen en exit randstad ben ik redelijk mak Wil nog wel doorrijden, maar als het niet kan rijd ik eco mode, dan moet die verbruiksmeter zo laag mogelijk, da's ook leuk, en veel beter voor je knip als stampen als een wezenloze
Sportuitlaten klinken nou eenmaal lekker met het gas erop, maar daar groei je overheen hoorquote:Op zondag 25 juni 2017 18:45 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat de lol er van is. Ik rijd ook wel te hard, maar dan wel waar het kan (snelweg).
Ik heb echt een bloedhekel aan die debielen die 80 rijden in de stad
Overheen groeien? Nou, lastig. Altijd fijn om met de Westfield door een tunnel te jagen, jammer genoeg trajectcontrole in de WA tunnel....quote:Op zondag 25 juni 2017 18:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sportuitlaten klinken nou eenmaal lekker met het gas erop, maar daar groei je overheen hoor
OK, laat ik het anders formuleren; IK ben er een beetje overheen gegroeidquote:Op zondag 25 juni 2017 19:33 schreef eRKa het volgende:
[..]
Overheen groeien? Nou, lastig. Altijd fijn om met de Westfield door een tunnel te jagen, jammer genoeg trajectcontrole in de WA tunnel....
Herkenbaar. Bij mij aan de gang op dit moment, na al die jaren... Ik rijd nog wel eens door, maar dagelijks 160 rijden in Nederland is er wel redelijk uit (althans, op dit moment )quote:Op zondag 25 juni 2017 19:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
OK, laat ik het anders formuleren; IK ben er een beetje overheen gegroeid
Een fatsoenlijke sportuitlaat is wel wat méér als alleen een stel buizen waar de standaard dempers tussenuit gehaald zijn hoor .quote:Op zondag 25 juni 2017 19:49 schreef PluggieOD het volgende:
Haal van een 1.0 de uitlaat eraf vanaf spruitstuk en elke auto waar je langs rijdt gaat alarm van af.
Je hebt letterlijk trillende ruiten in huizen waar je lang rijdt.
Dat maakt dat hele "sportuitlaat" fenomeen vrij grappig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |