ook een goeie idd...quote:Op vrijdag 23 juni 2017 10:00 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Of zoals ik al es gedaan heb: dashcam beelden effe mailen naar het bedrijf
of naar de verzekering na een aanrijding toen de tegenpartij ineens het verhaal omdraaidequote:
Die gaan niet voor de grap aan hoor, zal wel kortstondig iemand op de vluchtstrook hebben gestaan of iets dergelijks. Maar fijn is het natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:08 schreef Voszje het volgende:
De matrixborden springen aan: 50. Mensen komen aankachelen met 100 - 120 en gaan vol in de ankers. Vervolgens is er werkelijk niets aan de hand en staan de borden verderop niet eens aan. Lekker file creëren!
Niet reëel om dan maar vol in de ankers te gaan inderdaad, uitrollen en hoogstens wat bijremmem indien nodig.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan sporen ook niet
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 15:08 schreef Voszje het volgende:
De matrixborden springen aan: 50. Mensen komen aankachelen met 100 - 120 en gaan vol in de ankers. Vervolgens is er werkelijk niets aan de hand en staan de borden verderop niet eens aan. Lekker file creëren!
Och gisteren had ik het ook. Ik vermoed dat de borden waar 70 op hoorde te staan helemaal niks deed (stuk ofzo) precies ter hoogte waar het normaal van 100 naar 120 ging. Dus iedereen optrekken en verderop knipperde 50 en stond het al stil.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Ik heb echt niet zitten snurken. Wellicht was het hetzelfde probleem als bij Ferquote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Neh,niet altijd..A2 thv Utrecht richting Arnhem A12 heeft daar ook een handje van..niks aan het handje en dan in 1 maal 50Km/u..waar ze van 2 naar 1 baans gaan en er altijd wel een paar dropmongolen zijn die niet weten in te voegen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
volgens de regels (ik heb een opleiding gedaan voor dat soort afzettingen en snelheidsbeperkingen) mag een snelheidsbeperking in de regel niet meer dan 30km/u afstappen van de op dat moment geldende maximum snelheid.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 11:31 schreef Charged het volgende:
[..]
Neh,niet altijd..A2 thv Utrecht richting Arnhem A12 heeft daar ook een handje van..niks aan het handje en dan in 1 maal 50Km/u..waar ze van 2 naar 1 baans gaan en er altijd wel een paar dropmongolen zijn die niet weten in te voegen.
Beter dan een boete. Hier in de UK als de borden aangaan van 70 naar 40 mph en er zit toevallig een flitser naast het bord, ben je direct de lul. Een vertraging van 2 seconde zit er in die krengen. Niet genoeg dus om rustig te remmen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 18:52 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die vol in de ankers gaan sporen ook niet
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:29 schreef Charged het volgende:
Zeer grote irritatie..Ik zit op een 2 baans weg op de rechterbaan,rechts van mij moeten ze invoegen (van 3 naar 2 baans) Achter mij meter of 35 a 40 ruimte,voor me een meter of 10. Met z'n 5-en voor me erin pushen terwijl alle banen 10 a 15 km/u rijden...rot godverdomme op en leer invoegen..2 man voor me laten is genoeg,3 is fucked up en nr 4 en 5 laat me tot stilstand komen terwijl de ruimte achter me er nog steeds is.
Dus op wegen met vmax=130 krijgen we als eerst 100 te zien? Bij files en/of wegwerkzaamheden?quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90
Zware werkbus..mensen schijnen er een hekel eraan te hebben om achter me te zitten..met de S70 heb ik het nog niet meegemaakt,ben ik ze altijd wel voor.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
hehe, nummer 2 kon me al mijn rug op, zie hem er maar eens tussen te krijgen.. Ritsen is ritsen.
Als het echt niet anders kan ok, no problem, maar als het drammen is en er is ruimte zat achter me, mogen ze het altijd gewoon proberen
*50* en *70* er voor zelfs. Dus bij 'opeens' 50 heb je er al twee gemist. Al is het niet onmogelijk dat het verkeer zo abrupt vertraagt dat je al tussen de *50* en de 50 rijdt op het moment van inschakelen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:20 schreef Fer het volgende:
Bij file werken die borden automatisch. Stilstand op zo'n detectielus zal gelijk de 50km aanzetten erboven en dan 70 op de poort die ervoor komt.
90 kan niet vanzelf en moet vanuit de centrale.
Beter dan een boete? Je hebt gewoon goed te kijken wat er komt. Hier in Nederland is die onzin niet, hier heb je ruimte om uit te rollen. Bovenop je rem staan zou beboet moeten worden, en flink ook.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 12:20 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Beter dan een boete. Hier in de UK als de borden aangaan van 70 naar 40 mph en er zit toevallig een flitser naast het bord, ben je direct de lul. Een vertraging van 2 seconde zit er in die krengen. Niet genoeg dus om rustig te remmen.
In Nederland zou ik je gelijk geven, gezien het meerdere matrixborden van te voren al omlaag gebracht wordt.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 13:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beter dan een boete? Je hebt gewoon goed te kijken wat er komt. Hier in Nederland is die onzin niet, hier heb je ruimte om uit te rollen. Bovenop je rem staan zou beboet moeten worden, en flink ook.
Kan het me niet voorstellen.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 14:18 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
In Nederland zou ik je gelijk geven, gezien het meerdere matrixborden van te voren al omlaag gebracht wordt.
Hier dus niet. Als je hier net voor een matrixbord rijd en hij gaat aan, dan moet je hard remmen anders ben je gewoon de sjaak, tenzij je net in de 2 seconde vertraging zit.
Daarbij moet ik wel zeggen dat er een stuk of 4/5 matrixborden terug dan een 70 naar 50 is, en dan pas later eentje naar 40 of 30. Maar als je net bij de oorzaak in de buurt bent van het aanslaan van de borden, dan werkt het wel zo. En die borden slaan vrij snel aan, ook als er op de binnenste banen gewoon prima 70 gereden kan worden.quote:
Wat een onzin. Fileborden op 130 wegen geven meestal eerst 70 aan en daarna 50. Soms direct 50.quote:Op zaterdag 24 juni 2017 09:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
matrixborden geven hooguit 30 km snelheidsverschil aan met de geldende toegestane snelheid, dus eerst krijg je 90, dan 70, en dan pas 50.. Zomaar ineens 'BAM' 50 op de borden is dus impossibru. In extreme gevallen zie je hem om de paar seconden afschakelen in stappen, maar als je omhoog kijkt en je ziet ineens 50 staan, heb je zitten snurken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |