SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Het is routine inderdaad, en planning.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:24 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vind het thuis ook altijd moeilijker, junkie. Minder routine ofzo. Hoe oud is jouw kindje ook al weer? Hoe gaat heet trouwens met hem?
Ja, darn it! Ik was 20 minuten bezig en wilde het vandaag verder kijken. Assholesquote:Op maandag 12 juni 2017 21:18 schreef Cathmar het volgende:
Helemaal bedacht om eindelijk die sugar film te gaan kijken. Niet meer beschikbaar grrrr...!
fijn dat het zo goed met hem gaat! Ik kan me nog herinneren dat het een heftige start was.quote:Op maandag 12 juni 2017 21:33 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Het is routine inderdaad, en planning.
18 maanden nu (vanaf de uitgerekende datum)
Gaat heel goed, was nogal een heftige start met 6 weken te vroeg geboren en na 1 dag gelijk een flinke operatie maar je zou het nu niet meer zeggen dat hij bijna niet gered heeft.
Eet als een bootwerker en groeit goed
Jij bent pas bevallen toch? Alles goed?
Nopleasedo!quote:Op maandag 12 juni 2017 21:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
fijn dat het zo goed met hem gaat! Ik kan me nog herinneren dat het een heftige start was.
Ik ben 8 maart bevallen ja. Is alweer een flinke beer van 7 kilo, mijn kleine babydoet het prima dus
BEhatetosayItoldyouso
Ik heb dat vooral in het weekend. Door de week nergens last van. Maar dan in het weekend krijg ik ineens zin in koek/snoep/chips. Net of mijn lichaam weet van het is weekend dus je nu genieten. Uhm nee, niet meer.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:12 schreef Status het volgende:
Ok, hele week heel goed gegaan. En nu opeens zin in alllll het ongezonde eten. Chocolade, chips, wat is dat toch voor raars. Ene dag heb je er geen moeite mee en de andere dag snak je ernaar.
Moe misschien?quote:Op maandag 12 juni 2017 22:12 schreef Status het volgende:
Ok, hele week heel goed gegaan. En nu opeens zin in alllll het ongezonde eten. Chocolade, chips, wat is dat toch voor raars. Ene dag heb je er geen moeite mee en de andere dag snak je ernaar.
Hoe bedoel je? Ik ben nu wel een weekje vrij na 6 maand non-stop werken. Misschien is dat het ofzo.quote:
Je bent uit je ritme, het voelt als vakantie, lijkt me, waarin je vaak al meer mag jezelf. Al met al klinkt t niet vreemdquote:Op maandag 12 juni 2017 22:54 schreef Status het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik ben nu wel een weekje vrij na 6 maand non-stop werken. Misschien is dat het ofzo.
nou daar heb je je verklaring. In plaats van de hele dag afleiding te vinden in je werk heb je nu ineens tijd om aan eten te denkenquote:Op maandag 12 juni 2017 22:54 schreef Status het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik ben nu wel een weekje vrij na 6 maand non-stop werken. Misschien is dat het ofzo.
Structuur ontbreekt denk ik. Komt wel weer terug als je weer in de alledaagse sleur komt en als je zat bent van al dat slechte vreten en die hoge getallen op de weegschaal.quote:Op maandag 12 juni 2017 22:54 schreef Status het volgende:
[..]
Streefgewicht is toch een prima woord?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:54 schreef Cue_ het volgende:
-0.9 tov gister, -0.2 tov streefgewicht (moet hier nog een ander woord voor bedenken)
Wat is er mis met streefgewicht?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:54 schreef Cue_ het volgende:
-0.9 tov gister, -0.2 tov streefgewicht (moet hier nog een ander woord voor bedenken)
Nouja, het is mijn bereikte streefgewicht, maar nu heb ik weer een nieuwequote:
Zou zo maar kunnen. Heb ik zelf ook (iets met structuurquote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:56 schreef Stormqueen het volgende:
Ik was ook flink lichter weer op de weegschaal. Werkdagen doen het altijd goed bij mij. Dan drink en beweeg ik meer en ben dus altijd veel lichter dan na een dag thuis?
Tussentijds streefgewichtquote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, het is mijn bereikte streefgewicht, maar nu heb ik weer een nieuwe
Dus eigenlijk is het .. uhm..
Er mag nog zo'n 6 tot 10 kilo vanaf. Dus nog wel een tijdjequote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:58 schreef Stormqueen het volgende:
Tussentijds streefgewicht
Oorspronkelijke streefgewicht?
Hoe lang wil je nog tegen dat streefgewicht afmeten eigenlijk?
nee maar als je nu een ander streefgewicht hebt, dan neem je dát getal toch als uitgangspunt?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:59 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Er mag nog zo'n 6 tot 10 kilo vanaf. Dus nog wel een tijdje
Een beetje een mix van tussen wat ik weet wat haalbaar is en waarbij ik weer in maat 38/40 pasquote:
Dan is het niet meer je streefgewicht en heb je dus helemaal niets behaald nog.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:57 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja, het is mijn bereikte streefgewicht, maar nu heb ik weer een nieuwe
Dus eigenlijk is het .. uhm..
Totaal random, waar je je maar comfortabel bij voelt.quote:
Ja. Een groen BMI. Maar nu ik daar net in zit, wil ik toch nog graag wat meer marge.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een beetje een mix van tussen wat ik weet wat haalbaar is en waarbij ik weer in maat 38/40 pas![]()
En een groen BMI.Voor mij ligt die grens op ongeveer 70 kilo.
ik vroeg je niet om jezelf te verantwoorden toch?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:03 schreef agter het volgende:
[..]
Ja. Een groen BMI. Maar nu ik daar net in zit, wil ik toch nog graag wat meer marge.
Dus stel ik mijn streefgewicht weer wat bij naar beneden.
Vandaar mijn vraag.
Daarom vraag ik het aan jullie:quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik vroeg je niet om jezelf te verantwoorden toch?
Wat zou je zelf als je ideale gewicht zien?
OK. Mijn antwoord heb jequote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:07 schreef agter het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het aan jullie:
Hoe bepaal jij je streefgewicht.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:59 schreef Stormqueen het volgende:
nee maar als je nu een ander streefgewicht hebt, dan neem je dát getal toch als uitgangspunt?
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:59 schreef Stormqueen het volgende:
nee maar als je nu een ander streefgewicht hebt, dan neem je dát getal toch als uitgangspunt?
Klopt.. dus vandaar dat het ook niet het juiste woord wasquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:01 schreef Rauw. het volgende:
Dan is het niet meer je streefgewicht en heb je dus helemaal niets behaald nog.
Je moet gewoon zeggen "dudes ik ben al 25,2 kilo afgevallen, like a bossquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
[..]
[..]
Klopt.. dus vandaar dat het ook niet het juiste woord was
Maar wil niet zeggen +9.8 tov streefgewicht.. vindt een min getal mooier
Combi van wat ik graag zou willen / ook als haalbaar zie.quote:
Whahahaquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:12 schreef Stormqueen het volgende:
Je moet gewoon zeggen "dudes ik ben al 25,2 kilo afgevallen, like a boss"
En dan niks zeggen over streefgewichten
Ik baal zo dat ik al m'n fatsuits heb weggedaanquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:13 schreef Vanyel het volgende:
Ik roep maar wat tegen mezelf, passend bij wat ik de laatste keer een lekker gewicht vond. Belangrijkste is of mijn kleren lekker zitten. Dat is nu alleen zo bij kleren die ik heel recent gekocht heb.
Voordeel van maar 1 kind barenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik baal zo dat ik al m'n fatsuits heb weggedaanNu heb ik een kast vol 38/40 en een lijf maat 44/46.
Anderszijds maakt dat de nood wel hoog. Ik heb drie cheapass passende jeans gekocht tot mijn mamaflap weer in mijn grootste oude jeans past. Ik draag wijdvallende shirtjes (die nu niet zo wijd vallen) en daar moet ik het deze zomer mee doen van mezelf.
Kan een kwestie van gewenning zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:22 schreef Pinuts het volgende:
Vgm kan ik s'ochtends sporten gewoon niet handelen, want vandaag alleen een banaan gegeten en nog steeds een beetje misselijk. Terwijl ik als ik s'avonds sport gewoon een avondmaaltijd kan eten en daarna meteen kan sporten zonder problemen.
Mijn streefgewicht is trouwens onder de 70 kg (kom van 80 af). Daarna wil ik me meer gaan focussen op strakker worden ivm echt afvallen.
Ja ik kon het kleien van kind #2 niet aan m'n eega overdragen elaas, anders had ik het met liefde gedaanquote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Voordeel van maar 1 kind baren
Zo zwaar (12 meer dan mijn huidige max) word ik echt nooit meer, dus dat spul mis ik ook niet.
Soms wel, soms niet. We verdelen het een beetje. Pizza is wel echt zijn kunstje, zeker vandaag. Ik ga vanuit kantoor boodschappen doen en ben dus pas rond zeven uur thuis. Dan is koken zijn feestje, ik ga daar om zeven uur niet meer aan begonnen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:36 schreef Stormqueen het volgende:
Mango's
Is jouw man thuis de kok, Tink?
Ikke:
O: yoghurt, aardbeien, banaan, muesli
T: Ik heb 2 perziken en 3 nectarines in mn tas (zie probleem van gisteren)
L: Ergens op de campus, geen idee nog waar of wat. Proberen de hoeveelheid brood en deeg te beperken en dan loopt het wel los.
D: Nasi uit de vriezer
Verdere T's zijn even afhankelijk van mijn L
Voor mij het gewicht waarop ik me mooi en slank voelde en waarvan ik weet dat ik het kan bereiken en volhouden, ongeveer 72 kilo.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Een beetje een mix van tussen wat ik weet wat haalbaar is en waarbij ik weer in maat 38/40 pas![]()
En een groen BMI.Voor mij ligt die grens op ongeveer 70 kilo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb t (met hardlopen) precies omgedraaid. 's ochtends hardlopen gaat een stuk lekkerder dan ;s avonds. Terwijl ik in beide gevallen al een paar uur niks gegeten heb ('s avonds ga ik voor het avondeten, erna is helemaal een ramp). Maar bij mij komt 't gewoon doordat mijn werk me al zoveel energie kost dat ik te weinig over heb voor een fatsoenlijke sportieve prestatie.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:22 schreef Pinuts het volgende:
Vgm kan ik s'ochtends sporten gewoon niet handelen, want vandaag alleen een banaan gegeten en nog steeds een beetje misselijk. Terwijl ik als ik s'avonds sport gewoon een avondmaaltijd kan eten en daarna meteen kan sporten zonder problemen.
Heb vooralsnog niks geks gegeten. Heb gisteravond maar 100 gram blauwe bessen gegeten. Dat kan bestquote:Op dinsdag 13 juni 2017 08:51 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Structuur ontbreekt denk ik. Komt wel weer terug als je weer in de alledaagse sleur komt en als je zat bent van al dat slechte vreten en die hoge getallen op de weegschaal.
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:53 schreef Cue_ het volgende:
Ik zag ooit dit plaatje eens, dus enkel op BMI ga ik niet af. Maarja, eer je zover bent weet je wel dat je gezond bent en dat het bmi getal er niet toe doet
Dat klopt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uiteindelijk wil ik mijn bodyfat naar beneden hebben. Maar dat percentage verlagen is kennelijk moeilijker dan 'gewoon' afvallen.
Ondanks dat ik er flink bij krachtsport en goed eiwitten eet.
Tot nu toe gaat mijn gewicht gestaag naar beneden. Maar mijn FB% blijft ongeveer hetzelfde (is dus in KG-vet ook minder, dat dan weer wel).Make my day!
Dat is onzin, als je gewicht lager word en je spiermassa word hoger dan gaat je vetpercentage naar beneden. Tenzij je alleen water verliest, maar dan zou je na 5kg afvallen totaal uitgedroogd moeten zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:55 schreef agter het volgende:
[..]
Dat klopt.
Uiteindelijk wil ik mijn bodyfat naar beneden hebben. Maar dat percentage verlagen is kennelijk moeilijker dan 'gewoon' afvallen.
Tot nu toe gaat mijn gewicht gestaag naar beneden. Maar mijn FB% blijft ongeveer hetzelfde (is dus in KG-vet ook minder, dat dan weer wel).
Tijd om de realiteit onder ogen te zien dan.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:53 schreef Status het volgende:
[..]
Heb vooralsnog niks geks gegeten. Heb gisteravond maar 100 gram blauwe bessen gegeten. Dat kan besthoewel ik verlangde naar andere dingen, maar goed. En op de weegschaal durf ik nog niet
; is zowat het belangrijkste om te checken hoeveel eraf gaat, maar ik kan de realiteit nog niet onder ogen zien. Ik ben in een jaar tijd wel zo'n 15-20 kilo aangekomen denk ik. Pas geen enkele broek meer.
Als je gewicht naar beneden gaat en je bodyfat-percentage blijft gelijk verlies je dus spieren. Anders is dat onmogelijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:55 schreef agter het volgende:
[..]
Dat klopt.
Tot nu toe gaat mijn gewicht gestaag naar beneden. Maar mijn FB% blijft ongeveer hetzelfde (is dus in KG-vet ook minder, dat dan weer wel).
Dat begrijp ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:01 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dat is onzin, als je gewicht lager word en je spiermassa word hoger dan gaat je vetpercentage naar beneden. Tenzij je alleen water verliest, maar dan zou je na 5kg afvallen totaal uitgedroogd moeten zijn.
Ik denk het ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:07 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als je gewicht naar beneden gaat en je bodyfat-percentage blijft gelijk verlies je dus spieren. Anders is dat onmogelijk.
En wat zegt het meetlint?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:42 schreef agter het volgende:
[..]
Dat begrijp ik.
Maar ik kan alleen vertellen wat mijn weegschaal aangeeft.
Spieren én vet in gelijke percentages dus he? Als je van 100 naar 80 kilo gaat en je hebt nog steeds een vetpercentage van 50% ben je dus ook 10 kilo vet kwijt. Alleen ook 10 kilo spieren...quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:07 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Als je gewicht naar beneden gaat en je bodyfat-percentage blijft gelijk verlies je dus spieren. Anders is dat onmogelijk.
Klopt. Maar dat zijn nog steeds 10 kilo spieren die je eigenlijk niet kwijt wilde.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:47 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Spieren én vet in gelijke percentages dus he? Als je van 100 naar 80 kilo gaat en je hebt nog steeds een vetpercentage van 50% ben je dus ook 10 kilo vet kwijt. Alleen ook 10 kilo spieren...
Mijn streefgewicht was altijd 68 kilo. Geen idee waarom. Onder de 70 maar wel met een bepaalde speling ofzo.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 09:07 schreef agter het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het aan jullie:
Hoe bepaal jij je streefgewicht.
even inbreken hierquote:
Op de lange termijn wel, op de korte termijn is het vochtverlies.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:07 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nou, ik goktequote:Op maandag 12 juni 2017 22:54 schreef Status het volgende:
[..]
Ik zit een week of 20 nu ongeveer 300 kcals onder onderhoud. Wat ik sport, eet ik er weer bij, tot die 300 kcals.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 10:46 schreef Rauw. het volgende:
[..]
En wat zegt het meetlint?
Je weegschaal liegt waarschijnlijk over je vetpercentage, je spiermassa of je vochtpercentage.
Als je serieus wil weten wat je vetpercentage is zou je eens kunnen kijken naar een huidplooimeting of iets dergelijks.
Hoeveel tekort neem je dagelijks en hoeveel eiwitten (g/kg) neem je?
Idem!!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn streefgewicht zit op 75, maar voor nu is richting de 80 mijn eerste doel. Kilootje of vijf te gaan nu dus.
Doelboksquote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:53 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Idem!!![]()
BMI is dan 24.9. Dus dan ben ik er nog niet.
Netjes!! 80 is bij mij 26.4. Laatste keer dat ik daar was was begin 2012. Pre laatste kinderen. Kan niet wachten.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:57 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Doelboks![]()
Bij 80 zit ik op 25,8, dus op zich best redelijk gezien mijn historie. BMI zou op 75 24,2 zijn, dus da's wel prima wat mij betreft.
Eventuele post-zwangerschapskilo's weiger ik voorlopig bij stil te staan in mijn planning.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:59 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Netjes!! 80 is bij mij 26.4. Laatste keer dat ik daar was was begin 2012. Pre laatste kinderen. Kan niet wachten.
Voor behoud van spier in een tekort worden meer eiwitten aangeraden dan die 1g/kg dus dat er wat spier verloren is gegaan zou daardoor te verklaren kunnen zijn.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:46 schreef agter het volgende:
[..]
Ik zit een week of 20 nu ongeveer 300 kcals onder onderhoud. Wat ik sport, eet ik er weer bij, tot die 300 kcals.
Niet alle weken waren even goed.
Maar ben een kilo of 8 afgevallen nu.
Ik eet ongeveer 1 gram eiwit per kilo lichaamsgewicht (dus niet van mijn vet vrije massa, maar echt lichaamsgewicht). Soms wat meer, nooit minder.
Mijn macro's zijn 40k, 30v, 30e.
Ik registreer dagelijks alles in MFP. En sporten wordt geregistreerd op mijn Polar (die dat weer doorgeeft aan MFP).
Het is niet zo dat ik geen vet verlies. Maar het gaat minder snel dan gewicht. Ongeveer 2% minder lichaamsvet volgens de weegschaal.
Dus ja. Ik zal wsl ook wel wat spierweefsel verbrand hebben.
Ach, het zij zo.
Maar het blijft wonderlijk hoe ons lichaam werkt. 😄
Overgewicht heb ik niet meer. Maar zou graag wat meer vet kwijt willen raken.
Maar het is wel minder ernstig te zwaar, bmi-technisch.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Ik zit nu nog op 30.5 volgens de berekening, en zou ik er 10 kilo vanaf hebben dan op 26.8
Dus dan nog altijd te zwaar
Een bewegingswetenschapper zei tegen mij dat als je aankomt dat gemiddeld ook voor 1/3e spiermassa is, om het extra gewicht te dragen. Zal dus ook wel andersom zo zijn dat je ook altijd spieren verliest, puur en alleen vet verliezen is volgens mij heel moeilijk. Maar je wilt natuurlijk wel een zo hoog mogelijke verhouding vet/spieren verliezen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:03 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Voor behoud van spier in een tekort worden meer eiwitten aangeraden dan die 1g/kg dus dat er wat spier verloren is gegaan zou daardoor te verklaren kunnen zijn.
Dat je met zo'n klein tekort zoveel spiermassa verloren hebt ten opzichte van vet is wel afwijkend, heb je al eens wat anders geprobeerd in je Macro's? Andere vormen van training?
Ik ben er eigenlijk sinds ik er mee bezig ben over verbaast hoe simpel het lichaam in elkaar zit. In 9 van de 10 gevallen is het prima te verklaren wat er gebeurt. Ik heb alleen het idee dat veel mensen het overdreven ingewikkeld maken.
Ik zal de eiwitten eens omhoog gooien voor een week of 4 a 6. Eens kijken wat dat doet als ik de macro's aanpas.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:03 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Voor behoud van spier in een tekort worden meer eiwitten aangeraden dan die 1g/kg dus dat er wat spier verloren is gegaan zou daardoor te verklaren kunnen zijn.
Dat je met zo'n klein tekort zoveel spiermassa verloren hebt ten opzichte van vet is wel afwijkend, heb je al eens wat anders geprobeerd in je Macro's? Andere vormen van training?
Ik ben er eigenlijk sinds ik er mee bezig ben over verbaast hoe simpel het lichaam in elkaar zit. In 9 van de 10 gevallen is het prima te verklaren wat er gebeurt. Ik heb alleen het idee dat veel mensen het overdreven ingewikkeld maken.
Ja, maar tegen die tijd geldt dat plaatje van hierboven zeker ook wel voor jou. Dat bmi vergelijkingsding. Jij bent dan links, en niet rechts.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:02 schreef Cue_ het volgende:
Ik zit nu nog op 30.5 volgens de berekening, en zou ik er 10 kilo vanaf hebben dan op 26.8
Dus dan nog altijd te zwaar
Ik weet dat het wel mogelijk is maar dan gaat het zeer traag allemaal. Heb daar recentelijk heel veel info over ingewonnen omdat ik zelf stevig train en daar dus ook naar moet eten, maar eigenlijk niet te veel vet aan wil zetten/vet wil verliezen.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:12 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Een bewegingswetenschapper zei tegen mij dat als je aankomt dat gemiddeld ook voor 1/3e spiermassa is, om het extra gewicht te dragen. Zal dus ook wel andersom zo zijn dat je ook altijd spieren verliest, puur en alleen vet verliezen is volgens mij heel moeilijk. Maar je wilt natuurlijk wel een zo hoog mogelijke verhouding vet/spieren verliezen.
Zenuwsysteem inderdaad, dat is inderdaad waar voor de meeste mensen best veel te winnen is.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:25 schreef La_Tramposa het volgende:
CNS = aansturing? Volgens mij win je daar ook nog heel veel mee bij het doen van krachttraining.
De bronnen waarvan ik gelezen heb (vooral Bodybuilders) zeggen allemaal dat het zelfs met een laag BF% nog wel mogelijk is, maar dat het heel persoonlijk is waar het omslagpunt ligt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:25 schreef Cue_ het volgende:
Het hele vet verliezen / spier aankomen is best lastig van wat ik vaak lees / hoor.
Zeker als je een beginner bent / veel overgewicht, is dat goed te doen in het begin. Maar vooral later wordt het lastiger.
Jij drinkt 3,5 liter water per dag? Waarom?quote:
Dat heb ik nodig.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jij drinkt 3,5 liter water per dag? Waarom?
Aan mijn dorst, prestaties, slaap, kleur van urine.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Merk je dat ook dan ofzo? En waaraan?
Of nouja, hoe weet je hoeveel je nodig hebt?
Serieus ja?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:43 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Aan mijn dorst, prestaties, slaap, kleur van urine.
Da's niet zo wild? Rauw is niet klein en sport veel. Dan is 3,5 niet zo'n gekke hoeveelheid, vind ik, als 2 liter de richtlijn is voor een gemiddeld persoon.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jij drinkt 3,5 liter water per dag? Waarom?
Dorst is het ingebouwde mechanisme van je lichaam om te vertellen dat hij/zij wat vocht wil hebben. Kleur van je urine is een goede 2e indicatie.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Serieus ja?
Dorst is gewenning voor mijn gevoel, kleur is logisch idd, net waar je wilt dat t is.
Aan slaap, zou ik enkel kunnen meten hoe vaak ik naar de wc moet dnachts![]()
Maar net als met prestaties zou ik het niet snel zoeken in evt te weinig water drinken. Want er zijn zoveel variabelen die er invloed op hebben.
Dat je het nodig hebt snap ik, maar bedoel meer dat je echt verschil merkt met dagen als je juist veel of weinig gedronken hebt. Dat je dat echt voor jezelf aan elkaar kon linken lijkt mij knap.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:58 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Dorst is het ingebouwde mechanisme van je lichaam om te vertellen dat hij/zij wat vocht wil hebben. Kleur van je urine is een goede 2e indicatie.
+ Ik word vaker wakker van dorst of een droge mond dan dat ik naar de WC moet.
En prestaties worden wel degelijk beïnvloed door water, je spieren werken op water.
Ik zweet veel dus ik moet veel bijvullen.
ja dat merk je. Net als dat je niet eet eigenlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 15:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat je het nodig hebt snap ik, maar bedoel meer dat je echt verschil merkt met dagen als je juist veel of weinig gedronken hebt. Dat je dat echt voor jezelf aan elkaar kon linken lijkt mij knap.
Maar ik ben dan ook geen drinker.
plan jij tussendoortjes in?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 16:36 schreef Brighteyes het volgende:
Hmpf... ik faalde ineens net bij het thuiskomen
Kinderen aan wat lekkers en toen vond mijn innerlijke kleuter dat ze ook wat moest.
2 rijstewafels met pindakaas en 2 eierkoeken.
De richtlijn voor een gemiddeld persoon is 2l vocht per dag. Inclusief vocht uit voeding, koffie en thee. Komt neer op 1-1,5 liter drinken.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:55 schreef Artoo het volgende:
[..]
Da's niet zo wild? Rauw is niet klein en sport veel. Dan is 3,5 niet zo'n gekke hoeveelheid, vind ik, als 2 liter de richtlijn is voor een gemiddeld persoon.
slimquote:Op dinsdag 13 juni 2017 16:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar ik had ze al op in de trein.
Volgende week dinsdag wacht ik er dus gewoon mee
zweetnekquote:Op dinsdag 13 juni 2017 18:08 schreef Rauw. het volgende:
Om een indicatie te geven.
Zojuist vóór en ná een intensieve intervaltraining van plus minus een half uur gewogen. Verschil is -0.3 (wat neerkomt op 300ml vocht).
Zij het niet dat ik terwijl ik aan het trainen was zo'n 800ml gedronken heb.
Dat maakt -1.1kg in ~30 minuten tijd.
Die 1,5/2 liter is waarschijnlijk gebaseerd op een man van 75kg die overdreven niets doet. En dat vind ik prima, als hij zich daar lekker bij voelt.
ik plan per week vooruit maar er zijn best veel dingen die we elke week of om de week eten hoor. Anders blijf je bezig.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 18:08 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
Ik drink 1,5 tot 2 liter water/thee op een dag. Voor de rest drink ik geen andere dingen en het vocht uit voeding reken ik verder niet mee. Als ik minder drink krijg ik hoofdpijn en krijg ik sneller last van mijn blaas (krampen).
Heb daarnet een weekmenu gemaakt zodat ik samen met mijn partner gericht gezonde boodschappen kan doen voor komende dagen. Doen jullie dat ook? Ik merk wel dat ik het heel lastig vind om elke dag weer wat anders te verzinnen, ondanks dat het internet vol staat met recepten.
Ik maak altijd een weekplanning. Ik heb een lijst in de kast met succesrecepten (iig ivm de kinderen, die moeten echt wel voedzame dingen binnen krijgen eens in de paar dagen, ik kan wel toe met een bak kwark als een recept slecht uit pakt) en dan kies ik gemiddeld 2 keer per week iets nieuws via pinterest of dingen die hier langs komen, maar soms ook een hele week het bekende repertoire.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 18:08 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
Ik drink 1,5 tot 2 liter water/thee op een dag. Voor de rest drink ik geen andere dingen en het vocht uit voeding reken ik verder niet mee. Als ik minder drink krijg ik hoofdpijn en krijg ik sneller last van mijn blaas (krampen).
Heb daarnet een weekmenu gemaakt zodat ik samen met mijn partner gericht gezonde boodschappen kan doen voor komende dagen. Doen jullie dat ook? Ik merk wel dat ik het heel lastig vind om elke dag weer wat anders te verzinnen, ondanks dat het internet vol staat met recepten.
Uhm, en anders kookt ze toch een keer zelf? Of samen?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 19:55 schreef Iloveyoucherrymuch. het volgende:
Leuk om te lezen hoe jullie dat allemaal doenWij zijn ook meer van de driedaagse planning zoals Gogo, vooral omdat mijn vriendin nogal lastig is met dat ze nooit weet wat ze wil eten en alleen wil eten waar ze op dat moment trek in heeft. Daarbij wil ze ook het liefst elke dag wat nieuws proberen.. maar koken is dan weer minder haar ding dus dat doe ik meestal, maar ik weet van gekkigheid niet meer wat ik moet klaarmaken. Ook vindt ze mijn nieuwe eetgewoontes maar lastig want daar past geen thuisbezorgd en kant en klaar zooi meer in.
Als ik 't zo lees denk ik dat ik toch maar wat minder ga variëren en gewoon de succes recepten ga pakken. Zoveel energie en inspiratie heb ik nou ook weer niet
Ja, daar verzoek ik wel eens om maar dan krijg ik iets wat niet in mijn leefwijze past want dat is 'te moeilijk'...quote:Op dinsdag 13 juni 2017 20:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhm, en anders kookt ze toch een keer zelf? Of samen?
Ik ookquote:Op dinsdag 13 juni 2017 20:28 schreef Cue_ het volgende:
Ik zou zeggen, je vreet maar wat de pot schaft en wil je wat anders, kook je zelf maar een keer
https://www.lekkerensimpe(...)liaanse-ovenschotel/quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:33 schreef Cathmar het volgende:
Kom er maar in met de laatste succes recepten!!
Wij hebben een lijst van 20 gerechten waar ik op terug val. Met om de week een uitprobeersel.
Heb je weer 6 jaar komijn in de kast staan wat je nooit meer gebruikt, i feel your painquote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:35 schreef DeLuna het volgende:
Ik vind de meeste recepten vooral nog lastig en gedoe. Moet je weer kruiden kopen en dit en dat. Maar gelukkig hebben we inmiddels een redelijke verzameling en krijgen we er steeds meer handigheid in.
Hier ookquote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:12 schreef Gogo83 het volgende:
Eens met Cue. Maar ik heb gelukkig ook mazzel met een redelijk makkelijke man, die wel een paar dingen minder lekker vind, maar het wel gewoon eet. En hij kookt zelf ook heel regelmatig. En lekker ook.
ik wil richting 75 (iets er onder liefst), maar in elk geval onder de 80. Gewoon omdat de weegschaal dan niet meer hoeft te vragen wie ik benquote:Op dinsdag 13 juni 2017 11:49 schreef IJsdraakje het volgende:
Mijn streefgewicht zit op 75, maar voor nu is richting de 80 mijn eerste doel. Kilootje of vijf te gaan nu dus.
En de reden is een combinatie tussen een groen bmi en een "dan weeg ik ongeveer hetzelfde als mijn vent". En dat vind ik grappig.
Precies dit!quote:Op dinsdag 13 juni 2017 21:45 schreef MutedFaith het volgende:
Mijn vrouw eet ondertussen ook wel gewoon wat ik kook. Maar als ik haar laat kiezen of koken dan krijg ik standaard iets wat eigenlijk niet in mijn plan past.
Beetje roerbakgroenten, beetje ei en bacon. Komijn, paprikapoeder, peper, zout.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 22:37 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Heb je weer 6 jaar komijn in de kast staan wat je nooit meer gebruikt, i feel your pain
Herkenbaarquote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gewoon omdat de weegschaal dan niet meer hoeft te vragen wie ik ben
quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:51 schreef sararaats het volgende:
En de 60kg is een feit![]()
Ik zit beter in mijn vel ondanks de hoofdpijn.
Wat leuk van je collega!quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:52 schreef Cue_ het volgende:
Kom ik vanmorgen op het werk, zie ik een envelop onder m'n toetsenbord liggen. Kaartje van collega van dat ze het zo knap van me vindt en daarin een bon voor hunkemollerDe schat
Ja, ze is echt een schat!quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:57 schreef MutedFaith het volgende:
Wat leuk van je collega!
Ik krijg alleen vreemde blikken als ik weer eens een hele komkommer opknaag.
bwehehe.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik wil richting 75 (iets er onder liefst), maar in elk geval onder de 80. Gewoon omdat de weegschaal dan niet meer hoeft te vragen wie ik ben
quote:Op dinsdag 13 juni 2017 23:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik wil richting 75 (iets er onder liefst), maar in elk geval onder de 80. Gewoon omdat de weegschaal dan niet meer hoeft te vragen wie ik ben
wil jij ook een bon van Hünkemöllerquote:Op woensdag 14 juni 2017 07:57 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Wat leuk van je collega!
Ik krijg alleen vreemde blikken als ik weer eens een hele komkommer opknaag.
jouw internetpenis past toch nooit in zo'n hunkemoller damesstring gekkie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:43 schreef MutedFaith het volgende:
Tuurlijk. Kan ik weer eens nieuwe strings kopen.
#sunsoutbunsout
quote:Op woensdag 14 juni 2017 08:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jouw internetpenis past toch nooit in zo'n hunkemoller damesstring gekkie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wegens shit-in-the-head vanmiddag eindgesprek met de stagaire wiens proefkonijn ik was. 3 weken voor het eind, maar is beter zo. Vaste sportmomenten zijn nu te heftig.
Lijstje:
O: 2 broodjes met makreelsalade.
T: nieuwe haring bitches.
L: skyr? roggebrood kaas? dunno.
B: 20 km fietsen, voor eind gesprek.
D: Soep met stukje porkbelly, broccoi, tauge.
T: Fruits.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op woensdag 14 juni 2017 10:56 schreef Lonaa het volgende:
Ok, startpunt gemaakt.Goed bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wegens shit-in-the-head vanmiddag eindgesprek met de stagaire wiens proefkonijn ik was. 3 weken voor het eind, maar is beter zo. Vaste sportmomenten zijn nu te heftig.
Lijstje:
O: 2 broodjes met makreelsalade.
T: nieuwe haring bitches.
L: skyr? roggebrood kaas? dunno.
B: 20 km fietsen, voor eind gesprek.
D: Soep met stukje porkbelly, broccoi, tauge.
T: Fruits.
En júk, haring!![]()
Ik heb net een pannenkoekje gebakken van beslag wat al een tijdje in de koelkast stond en nu voel ik me niet zo lekkerEr is weinig in huis dus de keuzes die ik maak zijn niet al te best atm
freedom is just another word for nothing left to lose
Volgens mij moeten wij een keer een pornstarmartini-haring-date plannen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:18 schreef Barreltje het volgende:
Haring!!!![]()
![]()
![]()
Mijn lijstje:
O: 2 eiwitten, 1 ei
t: meusli bolletje
L: 2 crackers met tartaar
t: BWL + sinaasappel
D: pasta met zelfgemaakte pastasaus met extra courgette en champignon
S: bedrijven volleybal toernooi..
Heb je niks aan nu wrsch, maar je moet deze havermout-banaanpannekoekjes van L_T een proberen!quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:44 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Goed bezig
En júk, haring!![]()
Ik heb net een pannenkoekje gebakken van beslag wat al een tijdje in de koelkast stond en nu voel ik me niet zo lekkerEr is weinig in huis dus de keuzes die ik maak zijn niet al te best atm
je bent van harte welkom als je een dagje (of langer) richting de kust wilt komen..quote:Op woensdag 14 juni 2017 11:51 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Volgens mij moeten wij een keer een pornstarmartini-haring-date plannen.
Oooooooooooooooooooooooooh. Ja.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
je bent van harte welkom als je een dagje (of langer) richting de kust wilt komen..
Sla als in salade of echt alleen maar sla?quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:01 schreef Cue_ het volgende:
O kwark
L Sla
T komkommer + leverworst evt nog wat kip
D geen idee, eet bij vriendin. Update: Gevulde paprika
T zie andere T
Goh wat een simpel bestaan is het toch![]()
-0.2 tov gister
Nee, m'n standaard sla. Dus krulmelange, 150gr kip erin, puntpaprika en yofresh dressing.quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:20 schreef Sarabi het volgende:
Sla als in salade of echt alleen maar sla?
iets te veel peper bij mijn omelet gedaan
Beetje peper is gezond ofzo toch?quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:23 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, m'n standaard sla. Dus krulmelange, 150gr kip erin, puntpaprika en yofresh dressing.
Ben helaas de gekookte eieren vergeten.
Haha sukkel
Met nadruk op 'beetje'quote:Op woensdag 14 juni 2017 12:24 schreef Sarabi het volgende:
Beetje peper is gezond ofzo toch?
Dat klinkt ook wel als een salade die ik zou kunnen maken
Moet volgende week sowieso veel eieren eten, iets te veel gekocht.
Dat klinkt lekker! Alhoewel ik geen eiwit ga gebruiken om de dooier dan weg te gooien.. dooiersquote:Op woensdag 14 juni 2017 12:08 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je niks aan nu wrsch, maar je moet deze havermout-banaanpannekoekjes van L_T een proberen!
LIF / [Dieetclub] #739
die kun je los kopen!quote:Op woensdag 14 juni 2017 13:18 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
Dat klinkt lekker! Alhoewel ik geen eiwit ga gebruiken om de dooier dan weg te gooien.. dooiers
Goede optie voor een volgende keer
Diegene heeft zijn/haar best dan gedaan toch?quote:Op woensdag 14 juni 2017 14:42 schreef Tink89 het volgende:
Als je een evenement organiseert met lunch en er vraagt één iemand om een lactosevrije lunch en alle andere mensen hebben broodjes met verschillende soorten luxe beleg en kroketten en tosti's en zulks... Maak je dan zonder dat te checken met de eter in kwestie een bord rucola met een shitzooi rode ui, twee tomaten, 3 verdwaalde olijven en een shitload garnalen? Ik voelde me een onwijze trut, maar ik heb om iets anders gevraagd. Garnalen vind ik echt gruwelijk vies...
Er zijn een miljoen soorten brood waar geen melk in zit. Simpel afbakbroodje/pistoletje/cracker was prima geweest.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:01 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Diegene heeft zijn/haar best dan gedaan toch?
Voor mijn beeldvorming, is brood/boterham eten uit den boze met lactoseintolerantie?
Ik was zelf eerder op kip uitgekomen, maar ik heb dan nogal een kipsessie.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Er zijn een miljoen soorten brood waar geen melk in zit. Simpel afbakbroodje/pistoletje/cracker was prima geweest.
Ik had overigens al regelmatig contact gehad per telefoon en over de e-mail over het evenement. Het ging mij ook niet om salade an sich hoor, maar zou je zonder het te checken durven kiezen voor garnalen?
Ik ken ook iemand die tot z'n 25e niet wist dat hij een schaaldierenallergie had. Bijna RIP in het gangpad van de WOK.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:16 schreef Cue_ het volgende:
Denk dat meer mensen kip eten dan garnalen/vis. (of dat is mijn belevingswereld)
Dus om voor garnalen te gaan is best een risico.
Voor de niet-lactose-intolerante mensen waren er vier soorten broodjes met beleg, twee soorten tosti's, kroketten, melk, yoghurt, fruit en fruitsap.quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:19 schreef MutedFaith het volgende:
Vragen ze de niet lactose-intolerante mensen ook of ze wel kroketten lusten?
Huh, op welk lijstje?quote:Op woensdag 14 juni 2017 15:32 schreef sararaats het volgende:
Zo hadden ze bij mij op een lijstje gezet dat ik geen melk mag drinken.
Dus geen pudding en ik lust dat zo graag.
Nog straffer. Ik lust heel graag melk.
hahaha serieus? Ik ken 2 mensen die ze niét lustenquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:18 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Huh, op welk lijstje?
En ik begrijp uit dit topic dat ik moeilijk doeIk ken gewoon echt helemaal niemand die garnalen lust (behalve in dit topic) en snapte daarom niet zo goed dat een organisatie dat als enige optie voor iemand zou serveren, of je nou lactose-intolerant bent of niet.
Je moet er ook maar net aan denken hoor.... ik had ook een keer zo'n verrassingsmenu en goddank riep ik heel spontaan dat ik geen eend lust (staat verder ook niet bij hen op de kaart), want dat was mooi wel wat er op de planning stondquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:26 schreef Sarabi het volgende:
Doet me denken aan toen we met een vriendengroep uit eten gingen, tijdens het reserveren werd er om allergieen gevraagd en op de dag zelf nog werd er ook om bijzonderheden gevraagd. Maar niemand had iets doorgegeven en vervolgens zat 50% wel om alles te zeuren dat ze het niet lusten![]()
Garnalen zijn wel bijzonderder dan kip, maar denk dat ze er van uit gingen dat je wel doorgegeven had als er nog andere no-no's waren
Ja. Je moet er net aan denken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je moet er ook maar net aan denken hoor.... ik had ook een keer zo'n verrassingsmenu en goddank riep ik heel spontaan dat ik geen eend lust (staat verder ook niet bij hen op de kaart), want dat was mooi wel wat er op de planning stond
Lust je geen eend maar wel kip? Eend kan toch ook op heel veel manieren klaargemaakt worden en dus heel anders smaken?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je moet er ook maar net aan denken hoor.... ik had ook een keer zo'n verrassingsmenu en goddank riep ik heel spontaan dat ik geen eend lust (staat verder ook niet bij hen op de kaart), want dat was mooi wel wat er op de planning stond
Echt zo'n "ik eet het nooit, dus ik sta er niet bij stil dat het bestaat"-effect.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:44 schreef Gogo83 het volgende:
Dat heb ik ook wel eens gehad. Ik hou echt niet van bietjes, maar was het vergeten te noemen toen ik de vraag kreeg of ik iets niet at.
Precies dat ja!quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:46 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Echt zo'n "ik eet het nooit, dus ik sta er niet bij stil dat het bestaat"-effect.
Als er zoveel combi's zijn die je niet lekker vindt, denk ik niet dat je snel voor een verrassingsmenu zult gaan.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik lust best veel dingen niet / vind ik niet lekker. MAar vergeet ze vaak wel aan te geven bij allergien / bijzonderheden.
Zo was ik ooit eens op een kamp die dus ook vroegen of je bepaalde bijzondere eetgewoontes had.
Nouja opzich niet, ik eet geen vis, dus dat opgegeven.
Kreeg ik vervolgens allerlei dingen met noten en verse tomaten, champignons etc. Allerlei combi's die ik niet te eten vind.
Voortaan noem ik die dingen dus altijd maar op
Oh wow, dan ben jij echt wel een moeilijke eter. Heb je daar zelf geen last van?quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:45 schreef Cue_ het volgende:
Ik lust best veel dingen niet / vind ik niet lekker. MAar vergeet ze vaak wel aan te geven bij allergien / bijzonderheden.
Zo was ik ooit eens op een kamp die dus ook vroegen of je bepaalde bijzondere eetgewoontes had.
Nouja opzich niet, ik eet geen vis, dus dat opgegeven.
Kreeg ik vervolgens allerlei dingen met noten en verse tomaten, champignons etc. Allerlei combi's die ik niet te eten vind.
Voortaan noem ik die dingen dus altijd maar op
Klopt. maar ook wel eens handig om aan te geven als je bij mensen gaat etenquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:47 schreef agter het volgende:
Als er zoveel combi's zijn die je niet lekker vindt, denk ik niet dat je snel voor een verrassingsmenu zult gaan.
Jewel, want is gewoon lastig.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:47 schreef Tink89 het volgende:
Oh wow, dan ben jij echt wel een moeilijke eter. Heb je daar zelf geen last van?
Voor kampen enzo regel ik overigens altijd gewoon zelf m'n eten, daar ga ik mensen die als vrijwilliger komen koken niet mee opzadelen.
Snap ik ook wel, maar het was gewoon dat 5 van de 10 mensen het dus 'vergeten' waren.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik lust wel kip ja. En er zullen vast manieren zijn die wel te eten zijn, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Als ik dan werk-gerelateerd op eigen kosten uit eten moet, mag er van mij tenminste iets op het menu staan dat ik naar binnen krijgquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Lust je geen eend maar wel kip? Eend kan toch ook op heel veel manieren klaargemaakt worden en dus heel anders smaken?
Ik vind dat eigenlijk ook wel de charme van een verrassingsmenu, dat je alleen dingen doorgeeft die je echt niet kunt/mag eten. Vaak maken ze het weer op zo'n manier klaar dat je het ineens wel lust of niet eens doorhebt dat je datgene eet wat je normaal niet lekker vindt.
Maar goed, ik ben dan ook niet zo'n moeilijke eter.
't wordt pas stom als die mensen daar dan over gaan zeuren en een slechte review achterlaten omdat ze iets kregen wat ze niet lekker vinden, terwijl ze daar niks over aangegeven hadden.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:51 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, maar het was gewoon dat 5 van de 10 mensen het dus 'vergeten' waren.
Vond ik toch wel een beetje stom, ook voor het restaurant.
Met dat soort mensen zou ik geen vrienden zijnquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:53 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
't wordt pas stom als die mensen daar dan over gaan zeuren en een slechte review achterlaten omdat ze iets kregen wat ze niet lekker vinden, terwijl ze daar niks over aangegeven hadden.
Een bekende van mij kan niet tegen paprika. Maar mensen vinden dat lastig te geloven, dus die denken dat hij het niet lust en jokt dat 'ie er niet tegen kan. Ze verstoppen het in zijn eten, lachen in hun vuistje omdat hij erin is getrapt en na een poosje vomeert 'ie de hele boel onder. Ook zo grappigquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:52 schreef MutedFaith het volgende:
Ik at tot een paar maanden geleden geen paprika. Voor de rest gewoon alles. En zelfs dat vond ik zo vervelend dat ik mezelf gewoon aangeleerd heb om paprika niet meer vies te vinden.
Wat een kutstreek.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een bekende van mij kan niet tegen paprika. Maar mensen vinden dat lastig te geloven, dus die denken dat hij het niet lust en jokt dat 'ie er niet tegen kan. Ze verstoppen het in zijn eten, lachen in hun vuistje omdat hij erin is getrapt en na een poosje vomeert 'ie de hele boel onder. Ook zo grappig![]()
Bij mij zei 'ie ooit een keer verbaasd, toen 'ie na een uur zijn eten nog binnen hield: 'He, je hebt er geen paprika in verstopt.' Eh, nee
Heeft mijn beste vriendin ookquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Een bekende van mij kan niet tegen paprika. Maar mensen vinden dat lastig te geloven, dus die denken dat hij het niet lust en jokt dat 'ie er niet tegen kan. Ze verstoppen het in zijn eten, lachen in hun vuistje omdat hij erin is getrapt en na een poosje vomeert 'ie de hele boel onder. Ook zo grappig![]()
Bij mij zei 'ie ooit een keer verbaasd, toen 'ie na een uur zijn eten nog binnen hield: 'He, je hebt er geen paprika in verstopt.' Eh, nee
Werkgerelateerd maar wel op eigen kosten uit eten moeten vind ik sowieso best gek..quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:52 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik lust wel kip ja. En er zullen vast manieren zijn die wel te eten zijn, maar ik ben ze nog niet tegengekomen. Als ik dan werk-gerelateerd op eigen kosten uit eten moet, mag er van mij tenminste iets op het menu staan dat ik naar binnen krijg![]()
Oh, en dat verrassingsmenu was ook niet mijn eigen keuze. Ik ben best een makkelijke eter, behalve als het op vlees aan komt. Ik hou vooral van mager vlees zonder vet (vooruit, een randje om de entrecote mag best, maar daar houdt het dan ook op). Jeugdtrauma
Dat is gewoon asociaal. Als iemand aangeeft echt ergens niet tegen te kunnen.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Je staat er echt van versteld wat mensen van je allergieën menen te weten.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:57 schreef agter het volgende:
[..]
Dat is gewoon asociaal. Als iemand aangeeft echt ergens niet tegen te kunnen.
Betweterigheid. Ja. Daar hebben veel mensen een handje van.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:00 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Je staat er echt van versteld wat mensen van je allergieën menen te weten.
Dingen claimen over andermans allergie zit in mijn allergiezone.
Laat ik het zo zeggen, ik ben zelf heel blij dat ik nergens echt stuk van ga, anders was dat allang gebeurd.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:02 schreef agter het volgende:
[..]
Betweterigheid. Ja. Daar hebben veel mensen een handje van.
Maar je gaat toch niet moetwillig iemands allergie provoceren? Die dingen kunnen levensgevaarlijk zijn.
Hij vindt het zelf gelukkig niet zo erg, hij gooit het eruit en gaat weer verder met zijn leven. Geen enge dingen of zo. Ik snap die mensen alleen echt niet, die neiging om op te voeden of je gelijk te halen. Als ik geen zin heb om moeite voor iemand te doen, nodig ik ze gewoon niet (meer) uit.quote:
Ja, soms zijn dat van die verplichtingen waar je niet onder uit kan. En aangezien ik zeer gelukkig was dat ik de betreffende collega uit kon zwaaien, had ik het er graag voor overquote:Op woensdag 14 juni 2017 16:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Werkgerelateerd maar wel op eigen kosten uit eten moeten vind ik sowieso best gek..
Ik houd ook niet van vetrandjes, maar krokante eend of zo of eendencarpaccio vind ik echt lekker!
Klopt. Daarbij is m'n smakenpallet ook niet echt ontwikkeld.quote:Op woensdag 14 juni 2017 16:54 schreef agter het volgende:
Als je veel dingen niet lekker vindt, het lijkt me dat je dan een heel pallet aan smaken misloopt.
Er is zoveel lekkers. Of kan lekker klaargemaakt worden.
Ik zou het persoonlijk echt als een handicap ervaren.
Ja, maar sorry, daar ga ik toch echt niet voor uit eten, om veel geld te betalen om met moeite dingen binnen te houden die ik niet lust (als dat al lukt, ik denk dat ik een speklap met geen mogelijkheid binnen zou kunnen houden).quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:39 schreef Lot_1 het volgende:
Ik geef nooit aan dat ik iets niet lustGewoon eten wat de pot schaft en je niet aanstellen
Dan eet je maar een keer iets wat je niet lekker vindt.. (met allergieën is dat wel anders natuurlijk). En dat terwijl er best veel dingen zijn die ik niet zo lekker vindt of niet lust. Alleen als mensen er specifiek naar vragen geef ik mijn wensen door.
Andersom kook ik wel graag wat mensen lekker vinden. Als ik uitgebreid kook en ze eten maar een klein beetje met zichtbare tegenzin is dat ook zo jammer.
Dat is waar maar als jij met een lijst van 15 dingen aankomt moet je wel beseffen dat het probleem bij jou ligt en niet bij degene die kookt. Zo'n fysieke afkeer komt trouwens dan wel vanuit iets wat je je mentaal hebt ingeprent.quote:Op woensdag 14 juni 2017 17:53 schreef Stormqueen het volgende:
Het is niet altijd een kwestie van "aanstellen" bij niet lustenal hebben onze ouders ons dat wel zo geleerd. Bij sommige mensen zit dat gewoon echt heel diep, die krijgen daar hele sterke afkeer van, dan kunnen ze fysiek dus echt niet meer eten.
Korianderquote:Op woensdag 14 juni 2017 19:14 schreef MutedFaith het volgende:
Niet per se. Kan ook een gendefect zijn, zoals bijvoorbeeld bij koriander.
Smaakt t naar zeep?quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Korianderdat is een van de dingen die ik echt niet lust
Net terug van ruim een uur wandelen, dit is toch echt niet mijn favoriete weer
Zo heb ik een collega die glutenvrij moet eten (echt, geen modegril), maar dan tegelijkertijd ook zeggen 'en ik lust geen ei en ik ben vegetarisch, incl vis'.quote:Op woensdag 14 juni 2017 18:37 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Dat is waar maar als jij met een lijst van 15 dingen aankomt moet je wel beseffen dat het probleem bij jou ligt en niet bij degene die kookt. Zo'n fysieke afkeer komt trouwens dan wel vanuit iets wat je je mentaal hebt ingeprent.
ik haat het als mensen zeggen dat ze vegetarisch zijnquote:Op woensdag 14 juni 2017 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zo heb ik een collega die glutenvrij moet eten (echt, geen modegril), maar dan tegelijkertijd ook zeggen 'en ik lust geen ei en ik ben vegetarisch, incl vis'.Nou meid, hier heb je een krop sla, succes ermee!
Toch kun je zelfs dat leren eten. Ik vond het vroeger echt afwasmiddel, at niets waar maar een spoor van t spul in zat. Tot ik vond dat dat niet meer kon een ben gaan doen wat jij met paprika deed.quote:Op woensdag 14 juni 2017 19:14 schreef MutedFaith het volgende:
Niet per se. Kan ook een gendefect zijn, zoals bijvoorbeeld bij koriander.
Ik vind t niet vies, maar heb wel t gendefect waardoor t naar zeep smaakt.quote:Op woensdag 14 juni 2017 20:39 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Toch kun je zelfs dat leren eten. Ik vond het vroeger echt afwasmiddel, at niets waar maar een spoor van t spul in zat. Tot ik vond dat dat niet meer kon een ben gaan doen wat jij met paprika deed.
Nu vind ik het oprecht lekker, al kan ik nog wel proeven wat ik er zo vies aan vond.
Ik gebruik het echt nooit, maar ik kan ook echt niet creatief koken.quote:Op woensdag 14 juni 2017 07:08 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Beetje roerbakgroenten, beetje ei en bacon. Komijn, paprikapoeder, peper, zout.![]()
Van alle kruiden die ik in de kast heb is komijn toch wel een veelgebruikteDat kan echt overal wel in.
Klopt zou ik ook moeten doen, maar dat is meer wat voor het weekend.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Gewoon wat spullen op de markt kopen en aan de slag gaan zonder recept is echt het beste wat ik de afgelopen jaren geleerd heb! Zorgt er ook voor dat ik nu gewoon de groente e.d. kan kopen wat in het seizoen of in de aanbieding is en dan zie ik gedurende de week wel wat ik kook. Lekker proeven tussendoor en kruiden toevoegen! Dan is koken ook een stuk leuker dan standaard receptjes of uit pakjes.
panga zou ik dan ook weer niet eten, maar dat is meer uit principe...quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:34 schreef junkiexp het volgende:
Hier lust mijn vriendin geen vis, maar die is ook wel een beetje flauw want die wil ook echt niets proberen.
Heb vanvond pangasiusfilet op en daar zit echt geen overdreven vissmaak aan.
Maar ze wil het echt niet proberen, als ik er te lang over door ga wordt ze zelfs een beetje sacho![]()
Ik ben helemaal gek van kippenpoten trouwens, maar dat eet ik nu bijna niet meer, schrok echt van de kcal.
(ik at er dan ook meestal minimaal 2 of 3)
Vanavond 700 kcal verbrand met 16km fietsen, was echt perfect weer, lekkere temperatuur en relatief weinig wind.
Gaat je veel tijd schelen!! En heb impuls aankopen. Win/win.quote:Op woensdag 14 juni 2017 22:36 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Klopt zou ik ook moeten doen, maar dat is meer wat voor het weekend.
Wij hebben een weekmenu gemaakt en ik ga dat vanaf nu elke week bij de Jumbo bestellen en ophalen of thuis laten bezorgen.
Sowieso is boodschappen doen niet mijn hobby, en ik doe het vaak vanuit mijn werk en dan heb ik honger dus dan is het risico extra hoog om iets 'fouts' mee te nemen.
rauwe tonijnquote:
Vooral die blikjes en salade enzo jaquote:Op woensdag 14 juni 2017 22:48 schreef Stormqueen het volgende:
Tonijn ziet er uit als kots??
Of bedoel je van die tonijnstukjes uit een blikkie? Daar heeft weinig met het oorspronkelijke product te maken imo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |