Als zelfs de kranten niet meer kunnen schrijven, wie dan wel?quote:
Henk Krol approves.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval zo dat mijn kinderen het zelf moeten doen. Pappie laat niet of nauwelijks geld na. Een erfenis maakt lui. Eigen ervaring.
Daarom moet de erfbelasting ook op de schop. Er worden allerlei percentages door elkaar gebruikt, waarmee de overheid sturing geeft aan wie jij geld nalaat. Gewoon een uniform tarief.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:12 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijker dat ik zelf bepaal aan wie ik mijn geld nalaat.
Jammer, maar hier trap ik niet in. Meneertje D666 homo best friend forever.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:14 schreef Kaas- het volgende:
Geen idee waar het precies voor staat overigens. Gewoon homo's en ander gespuis.
Beperkt eerlijk dus.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het is in ieder geval zo dat mijn kinderen het zelf moeten doen. Pappie laat niet of nauwelijks geld na. Een erfenis maakt lui. Eigen ervaring.
Nu schijnt het dat kranten uitsluitend hbo'ers in dienst hebben...quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:15 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als zelfs de kranten niet meer kunnen schrijven, wie dan wel?
Die valt meer in de categorie luie blanke Turkenhater.quote:
Gaat niet werken. Of partners komen in de problemen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Daarom moet de erfbelasting ook op de schop. Er worden allerlei percentages door elkaar gebruikt, waarmee de overheid sturing geeft aan wie jij geld nalaat. Gewoon een uniform tarief.
De H en Q weet ik echt niet. Van de I weet ik dat het voor "interseks" staat, maar daarvan weet ik dan weer niet wat dat is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Jammer, maar hier trap ik niet in. Meneertje D666 homo best friend forever.
Jouw ouders hebben een leuk vermogen opgebouwd?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wat is daar rechtvaardig aan als mijn ouders decennia lang hebben gespaard met de intentie om wat voor mij achter te laten? En dat werkt ook alleen in een sociale soevereine-samenleving, met bijbehorende sociale voorzieningen, waar geenszins spraken meer van is. Nu zie je het geld aan je neus voorbij gaan om in de neoliberale molen geperst te kunnen worden en je erfenis in een project in Oekraïne of zo terecht komt.
Watte?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gaat niet werken. Of partners komen in de problemen.
Ah, vandaar.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:16 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nu schijnt het dat kranten uitsluitend hbo'ers in dienst hebben...
Wellicht heeft Bart geadopteerd.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:16 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Beperkt eerlijk dus.
Door geboren te zijn in NL hebben ze eindeloos meer zonder hier iets voor hoeven te doen.
Waarom komt toch dat idee vandaan dat ik allerlei soorten buitenlanders haat? Mijn haat is heel nauwkeurig gericht op één groep mensen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die valt meer in de categorie luie blanke Turkenhater.
Logisch dat partners fiscaal gunstiger aan elkaar kunnen nalaten dan aan de broer van Henk de Vries. De afhankelijkheidsrelatie tussen partners kan immers groter zijn.quote:
Negers begint nou eenmaal niet met een T.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom komt toch dat idee vandaan dat ik allerlei soorten buitenlanders haat? Mijn haat is heel nauwkeurig gericht op één groep mensen.
Generaliseren is eenvoudiger.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Waarom komt toch dat idee vandaan dat ik allerlei soorten buitenlanders haat? Mijn haat is heel nauwkeurig gericht op één groep mensen.
Kwetsend voor alle hottentotten.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:18 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Wel nobel, LelijkKnap wil veel erven zodat hij geen bijstand meer hoeft te ontvangen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Jouw ouders hebben een leuk vermogen opgebouwd?
Welke helaas ook nog eens gedeeld zal moeten worden met een zusje.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:17 schreef Tem het volgende:
[..]
Jouw ouders hebben een leuk vermogen opgebouwd?
Wat is daar logisch aan? Laat iemand lekker zelf kiezen aan wie hij geld na wil laten, zonder prikkels om een bepaalde richting op te sturen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Logisch dat partners fiscaal gunstiger aan elkaar kunnen nalaten dan aan de broer van Henk de Vries. De afhankelijkheidsrelatie tussen partners kan immers groter zijn.
Negers zijn OK. Ben opgegroeid met hip-hop, hè.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Negers begint nou eenmaal niet met een T.
Ik had al een klein vermoeden.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:20 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Welke helaas ook nog eens gedeeld zal moeten worden met een zusje.
Ik heb i.i.g. een aanzienlijk deel geschonken aan invalide geraakte of over datum zijnde Sint Bernhard honden. Voor een mooie oude dag van die betrouwbare redders. Nog wel wat van die sympathieke kleinschalige dingen. Je krijgt het gewoon niet op. Maar wat dat betreft geef ik een hoop weg zonder tegenprestatie te eisen. Verder een bescheiden leven. Onze machines en apparatuur zijn minstens 20 jaar oud en we leven in een bescheiden maar zeer robuust hoekhuis in een prettige buurt. Hoewel Krav Maga en landkrabben hier steeds meer de macht overnemen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:14 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom heb je je erfenis niet geschonken aan een sociale vereniging?
Dat verklaart wellicht je afkeer tegen werken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:21 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Negers zijn OK. Ben opgegroeid met hip-hop, hè.
Mallerd.quote:
Een uniform tarief zonder prikkels zal er de facto op neerkomen dat partners een lager belastingvrij bedrag mogen erven. Dat zorgt er dus voor dat iemand waarmee een duurzaam huishouden werd gedeeld tot het moment van overlijden er op vergelijkbare manier van afkomt als ieder ander. In welk opzicht is dat "logisch" of "eerlijk"?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:21 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wat is daar logisch aan? Laat iemand lekker zelf kiezen aan wie hij geld na wil laten, zonder prikkels om een bepaalde richting op te sturen.
https://www.trouw.nl/home(...)r-van-iets~add7b25a/quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat verklaart wellicht je afkeer tegen werken.
Lolwat?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hoewel Krav Maga en landkrabben hier steeds meer de macht overnemen.
Nou nee. Een beetje zoals dit lijken zij op mij:quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wellicht heeft Bart geadopteerd.
Dan hebben ze in elk geval nog lief moeten lachen toen de adoptiefotograaf langs kwam in Sri Lanka.
Leuk voor die arme sloebers in de samenleving dat je dat geld weggeeft aan een stel stinkende kwijlende haarballen die over de datum zijn.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:22 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb i.i.g. een aanzienlijk deel geschonken aan invalide geraakte of over datum zijnde Sint Bernhard honden. Voor een mooie oude dag van die betrouwbare redders. Nog wel wat van die sympathieke kleinschalige dingen. Je krijgt het gewoon niet op. Maar wat dat betreft geef ik een hoop weg zonder tegenprestatie te eisen. Verder een bescheiden leven. Onze machines en apparatuur zijn minstens 20 jaar oud en we leven in een bescheiden maar zeer robuust hoekhuis in een prettige buurt. Hoewel Krav Maga en landkrabben hier steeds meer de macht overnemen.
Oei, beugels, dat duidt op zwakke genen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nou nee. Een beetje zoals dit lijken zij op mij:
[ afbeelding ]
Wel zo eerlijk.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Leuk voor die arme sloebers in de samenleving dat je dat geld weggeeft aan een stel stinkende kwijlende haarballen die over de datum zijn.
Nou ja, het is wel zo dat als ik via de erfenisbelasting een leuk bedrag moet afstaan het nogal cru zal zijn als ik vervolgens aan de bedelstaf raak omdat ik geen zin heb om dagelijks om 5 uur 's ochtends uit bed te klimmen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wel nobel, LelijkKnap wil veel erven zodat hij geen bijstand meer hoeft te ontvangen.
Men (en ik zeker niet) kan niet al het wereldleed op haar fragiele schouders torsen. Men doet wat men kan en wat men denkt wat goed is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:24 schreef Tem het volgende:
[..]
Leuk voor die arme sloebers in de samenleving dat je dat geld wegveegt aan een stel stinkende kwijlende haarballen die over de datum zijn.
Die ongelijke behandeling is belachelijk. Partners dienen niet voorgetrokken te worden op mensen zonder partner.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:23 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een uniform tarief zonder prikkels zal er de facto op neerkomen dat partners een lager belastingvrij bedrag mogen erven. Dat zorgt er dus voor dat iemand waarmee een duurzaam huishouden werd gedeeld tot het moment van overlijden er op vergelijkbare manier van afkomt als ieder ander. In welk opzicht is dat "logisch" of "eerlijk"?
Haha.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Men (en ik zeker niet) kan niet al het wereldleed op haar fragiele schouders torsen. Men doet wat men kan en wat men denkt wat goed is.
In welk opzicht is dat cru?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Nou ja, het is wel zo dat als ik via de erfenisbelasting een leuk bedrag moet afstaan het nogal cru zal zijn als ik vervolgens aan de bedelstaf raak omdat ik geen zin heb om dagelijks om 5 uur 's ochtends uit bed te klimmen.
Ach vent, lul niet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:26 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Men (en ik zeker niet) kan niet al het wereldleed op haar fragiele schouders torsen. Men doet wat men kan en wat men denkt wat goed is.
Nounou Bobbejan. Wat is loos? Wats kebeurt?quote:
Mogelijk voor een deel ja.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat verklaart wellicht je afkeer tegen werken.
Zolang partners ook fiscaal afwijkend worden behandeld van alleenstaanden (bijvoorbeeld de hoogte van de AOW) is het niet gek wanneer dat na overlijden en de erfbelasting ook het geval is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:26 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Die ongelijke behandeling is belachelijk. Partners dienen niet voorgetrokken te worden op mensen zonder partner.
Het is net donderdagavond en ik zit nu al bezopen thuis zonder verdere plannen vandaag.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:28 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nounou Bobbejan. Wat is loos? Wats kebeurt?
Ga m'n peuken roken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is net donderdagavond en ik zit nu al bezopen thuis zonder verdere plannen vandaag.
Effe dimmen, langstudeerder.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:29 schreef Kaas- het volgende:
Chill hoe Bob de laatste tijd geen greintje geduld heeft in deze SC.
Ach, iemand die 8 jaar wachtte op zijn bachelordiploma kan niet verweten worden geen geduld te hebben.quote:
Zonder Jefferson Beauregard Sessions lll is er officieel niemand meer aanwezig in team Trump die bewust de democratie ten val kan brengen. Dat is wel een prettige gedachte.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:29 schreef skysherrif het volgende:
Nou, heb het helaas in de bus moeten doen met twitter commentaar maar Trump zelf kwam er redelijk van af.
Vooral Sessions lijkt nu in gevaar, al moeten we nog maar zien wat Comey echt bedoelde.
Rubio is wel prima bezig.
De bijstand is niet gratis meer, hè. Participatie en zo. En het is nog maar de vraag in hoeverre of waarom de maatschappij (die ook niet meer is zoals ie ooit was) dat geld wel zonder tegenprestatie verdient.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
In welk opzicht is dat cru?
Als jij het geld uitgeeft aan hookers & blow is het ook cru wanneer je daarna weer bijstand ontvangt.
Ben een knor, dat is geen schande.quote:
Ben helaas in Alkmaartje.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Kom ze halen dan. Ik heb bier koud staan.
Hoezo dan?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:32 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zonder Jefferson Beauregard Sessions lll is er officieel niemand meer aanwezig in team Trump die bewust de democratie ten val kan brengen. Dat is wel een prettige gedachte.
Volgens mij is de afwijkende constructie bij erfbelasting voor partners vooral gestoeld op de gedachte van de "ongestoorde voortzetting", of hoe dat ook heet. Het idee dat je, wanneer je in een huwelijk/geregistreerd partnerschap een echtelijke woning hebt, het nogal zuur zou zijn als de langslevende partner de toko moet verkopen omdat de partner het hoekje om is.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang partners ook fiscaal afwijkend worden behandeld van alleenstaanden (bijvoorbeeld de hoogte van de AOW) is het niet gek wanneer dat na overlijden en de erfbelasting ook het geval is.
Tenzij je de AOW voor samenwoners ook wil verhogen van ¤800 per maand maar ¤1150 per maand per persoon.
Omdat Sessies wel weer hoe het spelletje gespeeld wordt. Door en door corrupt en racistisch en slecht, maar niet dom of onwetendend.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:34 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoezo dan?
En wat hang Sessions boven het hoofd?
De maatschappij heeft jou toch in leven gehouden?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:33 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De bijstand is niet gratis meer, hè. Participatie en zo. En het is nog maar de vraag in hoeverre of waarom de maatschappij (die ook niet meer is zoals ie ooit was) dat geld wel zonder tegenprestatie verdient.
Heb ik ook ongeveer 20 jaar lang gedaan. Al met al en in retrospectief was dat heels geen slechte tijd. Misschien wel de beste.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Het is net donderdagavond en ik zit nu al bezopen thuis zonder verdere plannen vandaag.
Wij moeten met Pokkel en Ketjap nog eens Counter Strike spelen, dat wordt ook gegarandeerd een hilarisch avondje.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:36 schreef skysherrif het volgende:
Ik heb ESO Morrowind gekocht![]()
![]()
![]()
Iemand toevallig ook?
Hoe zeker is dat?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat Sessies wel weer hoe het spelletje gespeeld wordt. Door en door corrupt en racistisch en slecht, maar niet dom of onwetendend.
In ieder geval dat ie uit z'n functie wordt gezet, het is me teveel rook om nu te bepalen wat hij nu precies gedaan heeft.
Eh, die oude Elder Scrolls?quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:36 schreef skysherrif het volgende:
Ik heb ESO Morrowind gekocht![]()
![]()
![]()
Iemand toevallig ook?
Beetje druk momenteel, maar kan wellicht van het weekend wat tijd maken.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wij moeten met Pokkel en Ketjap nog eens Counter Strike spelen, dat wordt ook gegarandeerd een hilarisch avondje.
Geen idee, ik lees het zaterdag wel in de NRC. Die duiden dat soort dingen voor me.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:36 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Hoe zeker is dat?
En ook iets dat hij zei dat Mueller inderdaad met obstruction of justice bezig is wat tot impeachment kan leiden toch?
Lijkt me alleszins redelijk. Moet je wel even een testamentje maken en je kinderen onterven, scheelt weer erfbelasting. Die kinderen erven wel als vader of (veelal) moeder als langstlevende is komen te overlijden.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:34 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Volgens mij is de afwijkende constructie bij erfbelasting voor partners vooral gestoeld op de gedachte van de "ongestoorde voortzetting", of hoe dat ook heet. Het idee dat je, wanneer je in een huwelijk/geregistreerd partnerschap een echtelijke woning hebt, het nogal zuur zou zijn als de langslevende partner de toko moet verkopen omdat de partner het hoekje om is.
Met een riante vrijstelling is dat risico in ieder geval wat verminderd. Voor die vrijstelling van zes ton zou je dus prima een huwelijksgemeenschap van 1,2 miljoen over kunnen nemen.
Klopt ja, laatste keer schaamde me ik wel een beetje tussen het niveau verschil van pokkel en mij.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:36 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wij moeten met Pokkel en Ketjap nog eens Counter Strike spelen, dat wordt ook gegarandeerd een hilarisch avondje.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |