Dat verklaart het.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ze zitten in het Catshuis. De buren van Tjeenk Willink hadden geklaagd over die gluurders de hele dag in de straat.
Was wel mooi. Boeren kwamen daar in de zomer hun granen afleveren, wij keurden dat, sloegen het op en betaalden ze ervoor, en bierbrouwerijen en andere transportbedrijven kwamen die granen dan weer ophalen en betaalden 'ons' ervoor. Heerlijk werk joh, en maandag t/m zondag van de vroege ochtend tot in de nacht, want die boeren verdienen dan in enkele weken hun jaarinkomen. Kan nu alle granen wel van elkaar onderscheiden, toch een mooie vaardigheid waar je niets aan hebt. En m'n pa zat liever op de sjofel, dus zat ik gewoon de hele dag op dat kantoortje een beetje de administratie voor die boeren te doen en de transport in te plannen, terwijl m'n moeder aldoor eten kwam brengen. Wat een zomer; door die uren ook meer verdiend in een maand dan ik tijdens de rest van m'n leven ooit zal doen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een logistiek depot. Klinkt als echt werken, met je handen enzo.
Beetje vorkheftrucks rondrijden.
Klinkt als rent-seeking gedrag. Beetje ursuperen en speculeren met je opslagfaciliteit en daarmee de arme Noord-Groningse boer afzetten. Ook nog een kantoortje, straks vertel je me nog dat je een das droeg.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:25 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Was wel mooi. Boeren kwamen daar in de zomer hun granen afleveren, wij keurden dat, sloegen het op en betaalden ze ervoor, en bierbrouwerijen en andere transportbedrijven kwamen die granen dan weer ophalen en betaalden 'ons' ervoor. Heerlijk werk joh, en maandag t/m zondag van de vroege ochtend tot in de nacht, want die boeren verdienen dan in enkele weken hun jaarinkomen. Kan nu alle granen wel van elkaar onderscheiden, toch een mooie kwaliteit waar je niets van hebt. En m'n pa zat liever op de sjofel, dus zat ik gewoon de hele dag op dat kantoortje een beetje de administratie voor die boeren te doen en de transport in te plannen, terwijl m'n moeder aldoor eten kwam brengen. Wat een zomer; door die uren ook meer verdiend in een maand dan ik tijdens de rest van m'n leven ooit zal doen.
Nee joh, een overal. En beetje Gronings praten. Anders vertrouwen die boeren je niet. Was oprecht m'n leukste baantje ooit.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klinkt als rent-seeking gedrag. Beetje ursuperen en speculeren met je opslagfaciliteit en daarmee de arme Noord-Groningse boer afzetten. Ook nog een kantoortje, straks vertel je me nog dat je een das droeg.
Hopen dat je volgende baantje nog leuker wordt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:30 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Nee joh, een overal. En beetje Gronings praten. Anders vertrouwen die boeren je niet. Was oprecht m'n leukste baantje ooit.
Ik ben een beetje bang dat ik deze maand een contract zal tekenen dat gewoon weer ontbonden wordt indien ik 31 juli niet al kan aantonen dat ik in augustus af zal studeren.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:35 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hopen dat je volgende baantje nog leuker wordt.
Wat een kutclausule. Ik had ook al een vaste baan voor m'n afstuderen, gewoon niet tekenen, Kaas-.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ik ben een beetje bang dat ik deze maand een contract zal tekenen dat gewoon weer ontbonden wordt indien ik 31 juli niet al kan aantonen dat ik in augustus af zal studeren.
Hoeveel verdien jij per maand, Friek?quote:Op donderdag 8 juni 2017 11:20 schreef Friek_ het volgende:
[..]
En dan ook nog eens hbo gedaan hebben!_!
Mag hopen dat hij inmiddels wel op 3500 zit.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoeveel verdien jij per maand, Friek?
Ja, ik vind dat wel zo zorgwekkend dat ik, bij meerdere aanbiedingen, niet voor deze ga.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wat een kutclausule. Ik had ook al een vaste baan voor m'n afstuderen, gewoon niet tekenen, Kaas-.
Bruto?quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mag hopen dat hij inmiddels wel op 3500 zit.
Prima jaarinkomen. More is less.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mag hopen dat hij inmiddels wel op 3500 zit.
Uitstekend. Boefjes zijn het.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:41 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat wel zo zorgwekkend dat ik, bij meerdere aanbiedingen, niet voor deze ga.
Zoiets. Hij is docent, dus zit nu op z'n top met 45k per jaar.quote:
Wat zuur.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoiets. Hij is docent, dus zit nu op z'n top met 45k per jaar.
Las laatst nog een stuk over de salariëring in het onderwijs. Tweedegraadsdocent op een middelbare school loopt nog wel tot tegen de 60k per jaar, dus dat valt nog wel mee. 45k is het max voor PABOers.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zoiets. Hij is docent, dus zit nu op z'n top met 45k per jaar.
Zozo, 60k per jaar, dat is in de zomervakantie al gauw 8,5k verdienen voor 8 weken vakantie.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Las laatst nog een stuk over de salariëring in het onderwijs. Tweedegraadsdocent op een middelbare school loopt nog wel tot tegen de 60k per jaar, dus dat valt nog wel mee. 45k is het max voor PABOers.
Wel jammer echter, want het is misschien wel m'n favoriete optie. Maar goed, we gaan het zien.quote:
Maar je zoekt alleen bij de non-profit / overheid, toch?quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Wel jammer echter, want het is misschien wel m'n favoriete optie. Maar goed, we gaan het zien.
Zal toch niet? Ik laat me daar op het forum niet echt over uit.quote:Op donderdag 8 juni 2017 14:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar je zoekt alleen bij de non-profit / overheid, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |