Ik vind het fijn als ik wat in mijn auto kan vervoeren. De focus station kan ik gewoon een deur, herenfiets of wasdroger inschuiven als de achterban plat ligt. Bovendien heb ik 2 kinderen die al best lang aan het worden zijn. Dan kan ik dus al niet meer met de auto op vakantie als ik zo'n seniorengebakje zou nemen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zou nog naar koppel en koppelstijging kunnen kijken..
Maar je kiest nu een grote auto met de motorisering van een kleintje.. dan kun je dus beter een kleintje gaan rijden..
Want wat is er precies te klein aan een kleine auto? Een vw fox is net zo groot en zwaar als een golf 2.. de huidige polo is al zwaarder en groter..
Terwijl hele volksstammen in een golf 2 zijn vervoerd..
Autos moeten steeds maar groter en ik zie het nut er echt niet van in..
Genoeg kleine bakkies die perfecte rijeigenschappen hebben en prima voldoen..
Mijn moeder is ooit 45 jaar geleden met 4 man incl. koffers in een Fiat 500 (zo'n echte oude kleine) 3 weken naar Italie op vakantie geweest.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Want wat is er precies te klein aan een kleine auto? Een vw fox is net zo groot en zwaar als een golf 2.. de huidige polo is al zwaarder en groter..
Terwijl hele volksstammen in een golf 2 zijn vervoerd..
Seniorengebakje.. boodschappenkarretje... het zal allemaal best...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik vind het fijn als ik wat in mijn auto kan vervoeren. De focus station kan ik gewoon een deur, herenfiets of wasdroger inschuiven als de achterban plat ligt. Bovendien heb ik 2 kinderen die al best lang aan het worden zijn. Dan kan ik dus al niet meer met de auto op vakantie als ik zo'n seniorengebakje zou nemen.
Dan heb je wel jonge kinderen nodig, want mijn oom reed ook zo'n ding maar die zat op de achterbank en zn hoofd door het dakraam...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:09 schreef matig het volgende:
[..]
Mijn moeder is ooit 45 jaar geleden met 4 man incl. koffers in een Fiat 500 (zo'n echte oude kleine) 3 weken naar Italie op vakantie geweest.
Klopt, maar als er passagiers in zitten en je hebt bagage bij je gaat het waarschijnlijk vrij krap worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Ga gewoon proefrijden, een C4 Cactus is een vrij lichte auto dus heeft ook niet heel veel pk's nodig.
Als je minstens 100PK nodig hebt om op snelheid in te kunnen voegen kan je niet rijden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:52 schreef Achterhoker het volgende:
Hangt ook een beetje af van de motorkarakteristiek. Maar ik zou graag toch minimaal wel iets willen met 100pk. Anders is het niet vooruit te branden en bovendien gewoon gevaarlijk bij invoegen op drukke wegen.
Auto zal niet vaak voor woon/werk worden gebruikt, dat probeer ik dagelijks op de fiets te doen. Ik heb een auto nodig omdat ik een gezin heb en dus passagiers en vracht te vervoeren heb. Ik hoef geen babe-magnet. Veiligheid, gemak en comfort vind ik belangrijk. En daar hoort ook bij dat ik niet met een bezweette bilnaad de snelweg op rij en een trekker inhalen op een provinciale weg zou ook geen hartkloppingen moeten opleveren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
Het begrip 'acceptabel' is natuurlijk zo rekbaar als het maar kan..
Ik zit met mijn poletenbak en gewenst vlot rijgedrag om de haverklap achter auto's die zéker weten sneller kunnen accelereren als dat ze doen. De juiste vraag is meer: "is mijn auto geschikt voor wat ik ermee wil gaan doen?", en gezien de matige info die er nu in het topic staat valt er dus domweg geen zinnig woord over te zeggen..
Om jezelf en je aktentasje en klapjapanner naar je bureau 10 km verderop te vervoeren on a daily basis is elk gemotoriseerd apparaat afdoende. Deuren en wasdrogers vervoeren doe je één keer in de paar jaar ofzo, en dan volstaat een ecokarretje met afneembare trekhaak ook, want dan huur je gewon effe een aanhanger..
Wil je de toffe boi uithangen, neem je gewoon een veel te grote auto met een beest van een motor in het vooronder en daar lig je lekker krom voor.. moet je niet met drogredenen komen over verre vakanties, wasmachines, golfclubs, kinderen van 2 meter 50 lang en 4 koffers per man één keer per jaar.
Je hoeft je aankoop alleen maar tegenover jezelf te verantwoorden.. schijt aan vrouwen en buren, collega's en de publieke opinie.. JIJ wilt iets, dan koop je dat als je het kunt betalen., want private lease, is nog steeds een mooi woord voor geld lenen om een auto te kopen en rijden die je anders never nooit zou kunnen bekostigen.
dus....
Ik kan prima rijden, gaat meer om dat je wat vermogen achter de hand hebt mocht je hem op een drukke snelweg ergens nog voor moeten trekken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je minstens 100PK nodig hebt om op snelheid in te kunnen voegen kan je niet rijden.
Ik ga er ook maar niet op in.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Auto's worden steeds groter vanwege de steeds weer vernieuwde veiligheidseisen. Daardoor stijgt (helaas) het gewicht over het algemeen ook. Gelukkig komen er dan weer lichtere materialen (maar die zijn dan weer te duur).
En dat is natuurlijk leuk dat ze vroeger met z'n 4en in een Fiat 500 gingen, maar daarvoor gingen ze weer met paard en wagen Ik ging vroeger ook zonder airco naar Italië toe, nu zou ik toch echt niet meer zonder willen
invoegen op een snelweg en trekkers inhalen op een provinciale weg doe je dmv planning en inzicht, dat kan met elke auto op een veilige manier.. Het is mákkelijker met een bult PK's onder je voet, maar dat is dan meer om geen gebruik te hoeven maken van eerder genoemde skills, of domweg het gebrek daaraan te compenseren.. Als een vrachtwagen het kan, kan jij het ook met je cactus met hulpmotor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Auto zal niet vaak voor woon/werk worden gebruikt, dat probeer ik dagelijks op de fiets te doen. Ik heb een auto nodig omdat ik een gezin heb en dus passagiers en vracht te vervoeren heb. Ik hoef geen babe-magnet. Veiligheid, gemak en comfort vind ik belangrijk. En daar hoort ook bij dat ik niet met een bezweette bilnaad de snelweg op rij en een trekker inhalen op een provinciale weg zou ook geen hartkloppingen moeten opleveren.
Als ik de ervaringen van anderen lees, is de aangeboden Cactus een leuke auto, maar met deze motor gewoon niet geschikt om comfortabel de snelweg op te gaan.
Ik had gedacht dat de Cactus van binnen zelfs ruimer was voor passagiers dan de Focus?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik denk dat als je 'm als gezinsauto wilt gebruiken hij inderdaad net niet genoeg is. Als je nu de Focus al gewend bent is het qua ruimte (ook voor de kids) toch weer een stapje terug.
Wat een enorme onzin... niet geschikt.. niet comfortabel genoeg..uhu..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als ik de ervaringen van anderen lees, is de aangeboden Cactus een leuke auto, maar met deze motor gewoon niet geschikt om comfortabel de snelweg op te gaan.
Gerobotiseerde handbak. Makes a big difference. Dat ding rijdt niet als een doorsnee automaat (zoals SD bijvoorbeeld erin heeft hangen). Ding schakelt net zo snel als een Fiat 500 automaat... Zo traag als een bejaarde op zijn eerste rijles dus. En maakt soms rare versnellingskeuzes (helling, snelheidsverlies, dus dieper het gas in en wat meer toeren maken: "Hee, laat ik eens opschakelen"). Maargoed, daar heb je de flippers voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Deze auto wordt voor de goedkope prijs zelfs met automaat geleverd.
Volgens mij ben jij zo'n zurige rechterbaanklever.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:45 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Wat een enorme onzin... niet geschikt.. niet comfortabel genoeg..uhu..
Nee, het is gewoon fucking onzin. Tenzij je graag overal 200 rijdt, maar gezien je huidige autokeuze is dat niet het geval. Ding zal echt niet onder doen voor een Focus van 2004. Zet je hem naast de huidige Focus, ja, dan heb je duidelijk een verschil, die is wat rapper, maar een Focus uit 2004?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zo'n zurige rechterbaanklever.
Ach gaan we die kant op ja..? met je te dure leasebak die je helemaal niet kan betalen een beetje afgeven op een ander..?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij zo'n zurige rechterbaanklever.
Helaas hebben veel eco auto's een maximaal trekgewicht < 500 kilo ofzo.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
Deuren en wasdrogers vervoeren doe je één keer in de paar jaar ofzo, en dan volstaat een ecokarretje met afneembare trekhaak ook, want dan huur je gewon effe een aanhanger..
Je bedoeld: ze moeten eigen risico betalen bij schade... (waar ik ruim twee auto's voor koop)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:02 schreef DieselTank het volgende:
Gewoon een lekkere oude ragbak rijden als mij, ik rijd menig ander auto eruit aangezien ik met 110 over een drempel vlieg en al die dure ootoos netjes moeten afremmen.''want het kan ook kapot''
Heb jij een wasmachine van 500 kilo? Dat gaat zat in een bagagewagentje joh.. en daar knoop je ook een deur bovenop... en anders huur je een busje..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:03 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Helaas hebben veel eco auto's een maximaal trekgewicht < 500 kilo ofzo.
Ben zelf ook aan het rondkijken, maar zelfs de 1.6 eco diesel in de focus mag maximaal 300 kilo trekken. (Wij hebben een vouwwagen)
Je snapt er niks van.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:57 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ach gaan we die kant op ja..? met je te dure leasebak die je helemaal niet kan betalen een beetje afgeven op een ander..?
Maar ach het word voor je betaald en dan mag je opeens vanalles van anderen vinden en zeggen he? Beetje bumperkleven rechtvaardigen enzo.. rechts inhalen mag want die ander schiet niet op..
Leaserijders... toplui echt..
Ah.. en jij snapt er wel iets van wou je zeggen..? met je gelul over rechtsrijden?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je snapt er niks van.
We gaan die kant op omdat jij alleen maar loopt te zeuren over de goeie ouwe tijd toen Ome Frans in z'n volgeladen Opel Kadett helemaal naar Zuid-Spanje reed en dat toen ook allemaal hardstikke OK was.
En ik ben helemaal geen leaserijder. Via mijn werk krijg ik een korting als ik een auto wil leasen via dezelfde maatschappij als waar mijn werkgever de lease-auto's van betrekt. Waarom zou ik, als ik dat kan betalen, geen nieuwe auto rijden via een leaseconstructie inclusief verzekering, verzekering en wegenbelasting?
En je kan er al je vrienden familie etc er mee laten wegrijden, je hoeft alleen te zeggen als je ergens tegen aan rijdt bots dan aub niet tegen een andere autoquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:03 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je bedoeld: ze moeten eigen risico betalen bij schade... (waar ik ruim twee auto's voor koop)
Ja of haal ff een ander als de bumpers spontaan naar elkaar toe groeien..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:20 schreef DieselTank het volgende:
[..]
En je kan er al je vrienden familie etc er mee laten wegrijden, je hoeft alleen te zeggen als je ergens tegen aan rijdt bots dan aub niet tegen een andere auto
Mijn auto gaat bijna 100 in zn 2 dus invoegen is ook geen probleem Ik heb overigens tot dus toe nog geen last gehad van ingroeiende bumpers maar ik geef af en toe wel een kusje aan de muur van de garagequote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:26 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja of haal ff een ander als de bumpers spontaan naar elkaar toe groeien..
Ik ben ook niet zuinig op mn wegwerpaansteker...
Anne d'r Yaris mag gewoon 750 kilo trekken als ik me niet vergis..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:03 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Helaas hebben veel eco auto's een maximaal trekgewicht < 500 kilo ofzo.
Ben zelf ook aan het rondkijken, maar zelfs de 1.6 eco diesel in de focus mag maximaal 300 kilo trekken. (Wij hebben een vouwwagen)
Een kurk aan een touwtje aan het plafond hangen die net je voorruit raakt is DE oplossing.. parkdistancecontrolding maar dan zonder die 10 kilo extra gewicht in je autoquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:30 schreef DieselTank het volgende:
[..]
Mijn auto gaat bijna 100 in zn 2 dus invoegen is ook geen probleem Ik heb overigens tot dus toe nog geen last gehad van ingroeiende bumpers maar ik geef af en toe wel een kusje aan de muur van de garage
Je kan het dus niet betalen, want waarom zou je anders geld gaan lenen om in een nieuwe auto te rijden?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:09 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Je snapt er niks van.
We gaan die kant op omdat jij alleen maar loopt te zeuren over de goeie ouwe tijd toen Ome Frans in z'n volgeladen Opel Kadett helemaal naar Zuid-Spanje reed en dat toen ook allemaal hardstikke OK was.
En ik ben helemaal geen leaserijder. Via mijn werk krijg ik een korting als ik een auto wil leasen via dezelfde maatschappij als waar mijn werkgever de lease-auto's van betrekt. Waarom zou ik, als ik dat kan betalen, geen nieuwe auto rijden via een leaseconstructie inclusief verzekering, verzekering en wegenbelasting?
oude autoband of matras tegen de achterwand zetten werkt ook prima.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:36 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Een kurk aan een touwtje aan het plafond hangen die net je voorruit raakt is DE oplossing..
(tot mn vader het bij mn opa in de garage lollig vond om het touwtje een paar cm te verhangen.. die reed echt de achterwand eruit.. )
Maar je kunt wel heel snel een trekker inhalen op de provinciale weg.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:39 schreef fathank het volgende:
60kw is genoeg om achterin de file aan te sluiten.
Kwestie van gewenning. Ik heb een jaar in een Caddy SDI met 55 pk ofzo rondgereden. 8/10 keer ben je alsnog als eerste weg bij het stoplicht omdat iedereen optrekt met een ei onder het gaspedaal. Nu heb ik 180 pk onder de rechtervoet en ik ben geen minuut sneller op de zaak
Dat doe ik gewoon rechts door de berm.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar je kunt wel heel snel een trekker inhalen op de provinciale weg.
Ja lekker weer zon druivensuiker die denkt er nog wel ff snel langs te kunnen nouja het is iig beter mensen die half inhalen en dan beginnen met twijfelen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Maar je kunt wel heel snel een trekker inhalen op de provinciale weg.
Daar staan nog wel eens lichtmastenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doe ik gewoon rechts door de berm.
Of over het fietspadquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:43 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat doe ik gewoon rechts door de berm.
1ste keer wel 2de keer nietquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daar staan nog wel eens lichtmasten
quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daar staan nog wel eens lichtmasten
Oh ik dacht dat dat speciaal verlichte slalompilonnen waren...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Daar staan nog wel eens lichtmasten
Hoe krijg je stoeprandschade aan je velgen als er geen stoeprand is...quote:
Gewoon op staal rijdenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe krijg je stoeprandschade aan je velgen als er geen stoeprand is...
Voordeel is dat je zo langzamerhand een klasse lager kan gaan, aangezien ze al bijna net zo groot zijn als een klasse hoger 15 jaar geleden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Autos moeten steeds maar groter en ik zie het nut er echt niet van in..
Genoeg kleine bakkies die perfecte rijeigenschappen hebben en prima voldoen..
Oh pas wel op bij een Ka.. want die zijn echt bijster klein wat ruimte betreft.. helemaal de hoofdruimte achterin.. daar had net zo goed geen bank in gezet hoeven worden..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:30 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Voordeel is dat je zo langzamerhand een klasse lager kan gaan, aangezien ze al bijna net zo groot zijn als een klasse hoger 15 jaar geleden.
Ik ga zelf misschien van een oudere A3 naar een nieuwere Ibiza.
Zag laatst bij de dealer een Ford Ka staan, dat ding was al bijna net zo groot als vroeger een Honda Civic.
Yep, rij nu 240pk op 1385kg en ga straks misschien naar 115pk op 990kg, prima hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh pas wel op bij een Ka.. want die zijn echt bijster klein wat ruimte betreft.. helemaal de hoofdruimte achterin.. daar had net zo goed geen bank in gezet hoeven worden..
Maar idd.. goede indicatie is de Golf.. omdat ie er al zo lang is.. de Golf 2 woog 7 of 800 kg.. ik heb geen idee wat de nieuwste golf weegt maar als die tweemaal zoveel weegt verbaast me dat niets...
Mensen hebben ook geen idee wat een gti deed/was.. de gti's van tegenwoordig hebben die pk's gewoon nodig door hun gewicht..
Golf 1 GTI 110pk op 840kg (382cm x 163cm en wielbasis 240cm)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:38 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Denk zelfs dat er in een nieuwe Ibiza meer ruimte zit dan in een Golf 3, zeker meer dan in een Golf 1 en 2.
Hier ben ik het wel mee eens, zit zelf op 6,5 seconden en dat is al leuk hoor, maar alles onder de 10 is wel acceptabel voor een gezinswagen. Daar boven is het echt niet leuk meer, tot vervelend aan toe.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:53 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik 0-100 in 10 seconden wel prettig. Alles sneller is meegenomen en onder de 6s wordt echt leuk. Maar hoger dan 12s is echt sloom.
60-130 geven ze nooit op he...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Is meestal wat moeilijker te vinden en natuurlijk staat het wel in verband met elkaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Vet handig om van stoplicht naar stoplicht en drempel naar drempel te sprinten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:53 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik 0-100 in 10 seconden wel prettig. Alles sneller is meegenomen en onder de 6s wordt echt leuk. Maar hoger dan 12s is echt sloom.
Dit inderdaad. Hoe vaak rij je vanuit stilstand de snelweg op? En als je dat doet, hoe belangrijk is het dan dat je dat binnen 10, 12 of 15 seconden op de 100 zit? Zijn er eigenlijk nog nieuwe personenauto's te koop die er langer dan 15 seconden over doen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Wat ben jij een kortzichtige zuurpruim zeg. Ik lease omdat ik het heerlijk vindt precies te weten wat mijn auto me jaar in jaar uit gaat kosten en nooit omkijken heb naar onderhoud en slijtage. Zegt dat iets over mijn banksaldo?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kan het dus niet betalen, want waarom zou je anders geld gaan lenen om in een nieuwe auto te rijden?
Leasen is niks meer of minder als de bank je auto laten betalen bij de dealer. Aan het eind van de termijn is er niks van jou; tijdens ook niet trouwens, want als je andere wielen of een radio of andersoortige aanpassingen wilt doen zul je toestemming moeten vragen aan de feitelijke eigenaar; de leasemaatschappij.
[..]
oude autoband of matras tegen de achterwand zetten werkt ook prima.
Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:58 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Wat ben jij een kortzichtige zuurpruim zeg. Ik lease omdat ik het heerlijk vindt precies te weten wat mijn auto me jaar in jaar uit gaat kosten en nooit omkijken heb naar onderhoud en slijtage. Zegt dat iets over mijn banksaldo?
Het erom dat je ongeveer een indicatie krijgt hoe snel een auto is. Ik kan wel zeggen dat 110pk snel is, maar met een bak van 1600kg valt het weer tegen he. Nou goed, 1pk op 10kg is ook wel redelijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoe vaak rij je vanuit stilstand de snelweg op? En als je dat doet, hoe belangrijk is het dan dat je dat binnen 10, 12 of 15 seconden op de 100 zit? Zijn er eigenlijk nog nieuwe personenauto's te koop die er langer dan 15 seconden over doen?
Dat 80-120 vlot gaat in de hoogste versnelling is wel fijn, net als 60-100 in de 4e versnelling. maar dat heeft dan weer vrijwel niets met de 0 tot 100 tijd te maken.
Veel eco-gebakjes zittenbest in een redelijke tijd op de 100 dankzij relatief lichte overbrenging in de eerste 3 versnellingen, maar in de hogere, zwaardere versnellingen is de fut er compleet uit. Want ja, alles voor de cijfertjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Het erom dat je ongeveer een indicatie krijgt hoe snel een auto is. Ik kan wel zeggen dat 110pk snel is, maar met een bak van 1600kg valt het weer tegen he. Nou goed, 1pk op 10kg is ook wel redelijk.
Wat een geneuzel. Lease, of dat nou privé of zakelijk is, is een rekensom. En als die voordeliger uitvalt dan jouw rekensom is het gewoon slim.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.
Private lease is gewoon een duur woord voor 'geld lenen voor een auto', niks meer en niks minder.
nee, want ik kies 200% zelf wat ik wil rijden, en als ik hem oranje met paars wil spuiten of wil chippen of weet ik het wat, hoef ik dat aan niemand te vragen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:12 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Wat een geneuzel. Lease, of dat nou privé of zakelijk is, is een rekensom. En als die voordeliger uitvalt dan jouw rekensom is het gewoon slim.
Dit dus. Ik heb 45pk en ik erger me alsnog aan iedereen in het verkeer. Meeste mensen drukken hun gaspedaal niet verder dan 1% in geloof ik. Invoegen op de snelweg gaat trouwens ook gewoon prima. Anticiperen enz enz. 110 halen voor het eind van de invoegstrook is makkelijk te doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:39 schreef fathank het volgende:
60kw is genoeg om achterin de file aan te sluiten.
Kwestie van gewenning. Ik heb een jaar in een Caddy SDI met 55 pk ofzo rondgereden. 8/10 keer ben je alsnog als eerste weg bij het stoplicht omdat iedereen optrekt met een ei onder het gaspedaal. Nu heb ik 180 pk onder de rechtervoet en ik ben geen minuut sneller op de zaak
Nog niet eens vind ik. Als je geld leent bij de bank is na de laatste afbetaling de auto tenminste van jou. Aan het eind van de private lease periode sta je met helemaal niks.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.
Private lease is gewoon een duur woord voor 'geld lenen voor een auto', niks meer en niks minder.
Jawel hoor.. dan mag je de krasjes en deukjes nog even aftikken..quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:07 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nog niet eens vind ik. Als je geld leent bij de bank is na de laatste afbetaling de auto tenminste van jou. Aan het eind van de private lease periode sta je met helemaal niks.
Een auto heb je voor het gemak, niet voor het besparen van de kosten.. dat is enkel een mooie bijkomstigheid. Dus ja, als ik een auto koop neem ik daar ook zeker de bruikbaarheid voor vakantie in mee, is toch een soort vrijheid die je ermee wil hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heb jij een wasmachine van 500 kilo? Dat gaat zat in een bagagewagentje joh.. en daar knoop je ook een deur bovenop... en anders huur je een busje..
Omdat je 1 keer per jaar op vakantie gaat moet je je autokeuze daarop baseren?
Waarom mag dat niet? Met rijbewijs BE geen enkel probleem.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
En als jij jouw deur van 25 kilo in een boedelbak legt die tot 700 kilo beladen mag worden, mag deze alsnog niet achter een auto die slechts 500 kilo mag trekken, maar dat wist je zelf ook wel.
Oh dus je rijd een RR? Lekker makkelijk en als het toch niet over geld gaat..quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Een auto heb je voor het gemak, niet voor het besparen van de kosten.. dat is enkel een mooie bijkomstigheid. Dus ja, als ik een auto koop neem ik daar ook zeker de bruikbaarheid voor vakantie in mee, is toch een soort vrijheid die je ermee wil hebben.
En als jij jouw deur van 25 kilo in een boedelbak legt die tot 700 kilo beladen mag worden, mag deze alsnog niet achter een auto die slechts 500 kilo mag trekken, maar dat wist je zelf ook wel.
Ze kijken tegenwoordig naar het toelaatbare gewicht van de aanhanger, niet naar het werkelijke gewicht.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Met rijbewijs BE geen enkel probleem.
Waar het gaat om het juiste rijbewijs, wordt gekeken naar het maximale gewicht van de aanhanger en combinatie.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:12 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ze kijken tegenwoordig naar het toelaatbare gewicht van de aanhanger, niet naar het werkelijke gewicht.
Over vreemde reacties gesproken... Ik vind het opmerkelijk dat iemand met een leaseauto, privé of zakelijk, in jouw ogen dus én geen petrolhead kan zijn én een arme sloeber is die geen geld heeft voor een nieuwe auto. Ja dan ben je in mijn ogen kortzichtig ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, want ik kies 200% zelf wat ik wil rijden, en als ik hem oranje met paars wil spuiten of wil chippen of weet ik het wat, hoef ik dat aan niemand te vragen.
Ik ben een petrolhead, ik rijd wat ik fijn/tof/lekker/leuk vind en wat het kost interesseert me geen kont zolang het binnen mijn 'budget' valt.
En 'geneuzel', 'kortzichtig', 'zuurpruim'... Kun je ook nog op een normaal niveau communiceren, of zijn je papa en mama vergeten om je respect bij te brengen? Doe es een beetje normaal man, ik heb niet met je geknikkerd
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/trekgewicht_wet.phpquote:Op woensdag 7 juni 2017 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waar het gaat om het juiste rijbewijs, wordt gekeken naar het maximale gewicht van de aanhanger en combinatie.
Maar waar het zoals hier gaat om het bepalen of het voertuig geschikt is om te trekken, gaat het om het werkelijke gewicht.
Dus heb je een auto van 1200 kg die 500 kg mag trekken, een lading van 50 kg die je wilt vervoeren en een tandemasser die leeg 450kg weegt en beladen maximaal 2500 kg, dan mag je gewoon met de combinatie de weg op als je rijbewijs BE hebt.
Dat zijn best een hoop aannames in één post, en ik ga er lekker niet op in, want mijn aanname dat je ouders wat opvoeding hebben overgeslagen was blijkbaar wél een juiste, dus normaal communiceren zit er helaas niet in.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:44 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Over vreemde reacties gesproken... Ik vind het opmerkelijk dat iemand met een leaseauto, privé of zakelijk, in jouw ogen dus én geen petrolhead kan zijn én een arme sloeber is die geen geld heeft voor een nieuwe auto. Ja dan ben je in mijn ogen kortzichtig ja.
Weet jij hoe vermogend een leaserijder is? Weet jij of het een autoliefhebber is? Weet jij wat voor auto diegene er nog naast heeft misschien? Antwoord is nee maar jij hebt ondertussen wel je conclusie al getrokken.
Ga toch wieberen joh je bent een schande voor iedereen die zich petrolhead noemt, autoliefhebberij verbroederd normaal gesproken en daar horen zuurpruimen als jij niet bij.
Ja met een C4 kom je echt niet mee hoor op de snelweg. Pffff, met moeite 120 denk ikquote:Op donderdag 8 juni 2017 08:49 schreef spiritusbus het volgende:
Wat een nondiscussie is dit geworden zeg..
De één zegt dat je je beter in een kutgebakje kan laten vervoeren, een tweede dat leaserijders auto's rijden die ze niet kunnen betalen en ts loopt te blaten dat een c4 cactus ongeschikt is om mee te kunnen komen op de snelweg ".
Dit gaat echt helemaal nergens meer over
Jeh, alsof je op de snelweg continu tussen de C4's door aan het slalommen bentquote:Op donderdag 8 juni 2017 16:07 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja met een C4 kom je echt niet mee hoor op de snelweg. Pffff, met moeite 120 denk ik
Kansloos gejank.
Zie ze altijd slipstreamen achter vrachtwagens, ze kunnen net de 80 halen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, alsof je op de snelweg continu tussen de C4's door aan het slalommen bent
Ja, wind mee heuvel af.. anders wordt het mee steppen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:28 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Zie ze altijd slipstreamen achter vrachtwagens, ze kunnen net de 80 halen.
quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:01 schreef Hyperdude het volgende:
200PK per ton is een aardige leidraad om niet ongelukkig in je autootje te worden.
Hoe hoog leg jij de lat?quote:
Binnenkort.. Uhu..quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:00 schreef matigeuser het volgende:
Vergeet je jongensdromen niet!
Binnenkort bestaan benzinemotoren voor particulieren misschien niet eens meer. Koop die lekkere dikke bak die je altijd al hebt willen hebben. 200+ pk ftw. Je gaat toch niet in zo'n langzaam ouwelullenkoekblik rondtuffen?
Lekker rijden! Je leeft maar 1 keer en wellicht is het morgen afgelopen.
Snel die lekkere benzine verstoken, voordat de Chinezen het doen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:00 schreef matigeuser het volgende:
Vergeet je jongensdromen niet!
Binnenkort bestaan benzinemotoren voor particulieren misschien niet eens meer. Koop die lekkere dikke bak die je altijd al hebt willen hebben. 200+ pk ftw. Je gaat toch niet in zo'n langzaam ouwelullenkoekblik rondtuffen?
Lekker rijden! Je leeft maar 1 keer en wellicht is het morgen afgelopen.
Mwah, hoe hoog leg jij de lat of wanneer ben je ongelukkig in je auto zijn twee verschillende zaken.quote:
Ja, dat kun je wel redelijk een op een vergelijken. De Cactus is 200kg lichter dan jouw Ford, maar met 20 pk minder ga je dat echt merken. Bv de acceleratie van 0 tot 100 duurt bijna 2 seconden langer. In verhouding met jouw Focus wordt het zo goed als zeker meer toeren rijden en meer schakelen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben aan het overwegen mijn huidige auto (Ford Focus station 2004 1.6 benzine) weg te doen en via mijn werk kan ik voor een redelijke prijs private leasen.
De goedkoopste categorie zijn de boodschappenwagentjes, maar die zijn mij te klein. De goedkoopste 'grotere' auto is de Citroen C4 Cactus. Over het uiterlijk verschillen de meningen nogal; de 1 vindt hem mooi maar een ander vindt hem gruwelijk. Deze auto wordt voor de goedkope prijs zelfs met automaat geleverd. Het exacte model is 1.2 60kW S&S Pure Tech Shine ETG
Nu viel mij opeens op dat de motor slechts 60kW levert. De motor van mijn huidige auto levert 74kW. En eigenlijk vind ik dat die eigenlijk met optrekken en inhalen al wat aan de magere kant. Kan ik dit zomaar 1 op 1 vergelijken en er van uit gaan dat de aangeboden Cactus een slome duikelaar is?
Totdat je te weinig pk's hebt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:28 schreef spiritusbus het volgende:
Pk's interesseren me niet, comfort wel.
Helemaal niet. Een turbo blok zit juist lekkerder lager in de toeren dan een ouderwets ongeblazen blok.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat kun je wel redelijk een op een vergelijken. De Cactus is 200kg lichter dan jouw Ford, maar met 20 pk minder ga je dat echt merken. Bv de acceleratie van 0 tot 100 duurt bijna 2 seconden langer. In verhouding met jouw Focus wordt het zo goed als zeker meer toeren rijden en meer schakelen.
Als je te weinig PK's hebt waai je achteruit bij tegenwind.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Totdat je te weinig pk's hebt.
Een robotbak is idd minder, zéker als je ook nog eens niet zo veel powerz bij je hebt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:52 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een turbo blok zit juist lekkerder lager in de toeren dan een ouderwets ongeblazen blok.
Edit: off... Zit er geen turbo op zo'n ding
En die nep automaat moet je trouwens echt van weg blijven, dramatische bakken zijn dat.
Maar buiten dit alles zou ik voor 2 tientjes meer per maand liever de megane station rijden dan een c4 cactus.quote:Op donderdag 8 juni 2017 20:05 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Een robotbak is idd minder, zéker als je ook nog eens niet zo veel powerz bij je hebt.
3500 toeren bij 120 voor de cactus vs 3200 toeren voor de focus. Maakt dus niet zo veel verschil.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat kun je wel redelijk een op een vergelijken. De Cactus is 200kg lichter dan jouw Ford, maar met 20 pk minder ga je dat echt merken. Bv de acceleratie van 0 tot 100 duurt bijna 2 seconden langer. In verhouding met jouw Focus wordt het zo goed als zeker meer toeren rijden en meer schakelen.
Geef eens een voorbeeld.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Totdat je te weinig pk's hebt.
Hoe meer hoe beter natuurlijk. Maar aangezien meneer zit te kijken in een bepaalde prijsklasse en bepaald type auto, verwacht ik niet dat hij een 911 carrera wil of iets dergelijks.quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:07 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Binnenkort.. Uhu..
Weet je hoeveel van die dingen op de wereld zijn?
En waarom maar 200pk en geen 800 of 1500?
Dat rij ik nu dus ook. Maar mijne heeft nu 460.000km gereden en gaat nog maar 135quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik snap de pk-race niet zo. Ik heb in het verleden een Peugeot 106 diesel met whopping 58pk gehad. Die ging bij Meerssen ook gewoon de A2 omhoog..
Precies... en met 20 pk minder lukt dat ook prima..quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik snap de pk-race niet zo. Ik heb in het verleden een Peugeot 106 diesel met whopping 58pk gehad. Die ging bij Meerssen ook gewoon de A2 omhoog..
Heb je ooit in een 'echte' auto gereden? Of is dit gewoon een opmerking gebaseerd op lucht?quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik snap de pk-race niet zo. Ik heb in het verleden een Peugeot 106 diesel met whopping 58pk gehad. Die ging bij Meerssen ook gewoon de A2 omhoog..
Je moet de andere kant op, en dan hetzelfde truukje proberen op de E25 net voorbij Luik.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik snap de pk-race niet zo. Ik heb in het verleden een Peugeot 106 diesel met whopping 58pk gehad. Die ging bij Meerssen ook gewoon de A2 omhoog..
Als die Citroen een turbo had gehad, had hij wel iets meer dan 60kw gehad.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:52 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een turbo blok zit juist lekkerder lager in de toeren dan een ouderwets ongeblazen blok.
Edit: off... Zit er geen turbo op zo'n ding
En die nep automaat moet je trouwens echt van weg blijven, dramatische bakken zijn dat.
Geen probleem met 60 pk en een Caravan. Gewoon optijd terugschakelen en met 70-80 omhoog knallen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:00 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Je moet de andere kant op, en dan hetzelfde truukje proberen op de E25 net voorbij Luik.
De mensen die dit soort dingen het hardste roepen in de kroeg, zijn vaak van het type waar de vrouwtjes keihard voor wegrennen. Die hebben dan een Porsche om ze bij te kunnen houdenquote:Op donderdag 8 juni 2017 21:45 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb je ooit in een 'echte' auto gereden? Of is dit gewoon een opmerking gebaseerd op lucht?
Want zo kun je ook redeneren dat je jezelf prima met 2 vingers kunt aftrekken en dat je daar nooit problemen mee hebt gehad, maar dan ben je nog nooit gepijpt door 3 chicks tegelijk. En dan pas weet je dat je niet meer terug kunt naar deze armoedige aftrektechniek.
Absoluut niet met je eens. Nep-automaat ben ik echt geen voorstander van. Liever handgeschakeld of volautomaat.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als die Citroen een turbo had gehad, had hij wel iets meer dan 60kw gehad.
En die 'nep-automaten' doen het prima. Gewoon even leren hoe de electronica 'denkt'.
quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:45 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Heb je ooit in een 'echte' auto gereden? Of is dit gewoon een opmerking gebaseerd op lucht?
Want zo kun je ook redeneren dat je jezelf prima met 2 vingers kunt aftrekken en dat je daar nooit problemen mee hebt gehad, maar dan ben je nog nooit gepijpt door 3 chicks tegelijk. En dan pas weet je dat je niet meer terug kunt naar deze armoedige aftrektechniek.
Heb wel een 106 XSi voor je hoor Maar dát zijn wel echt leuk rijdende wagens! Was echt verrast toen ik ging proefrijden.quote:Op donderdag 8 juni 2017 23:05 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik weet niet wat voor treurig figuur jij bent, maar ik ben via een 206 hdi nu bij een C30 1.8 en voldoe prima aan de 100pk/ton.
Terug naar die 106? Geen probleem, alleen staat ie op sloop. Toen ik de 206 had vaak genoeg teruggedacht aan de 106, die was veel leuker..
Heb ook vaak gedacht om een 106 rallye oid te willen als tweede auto..
Qua 106 wil ik dan gewoon een ph2 Rallye of gti. Helaas ben ik feitelijk al te laat, want de goede exemplaren gaan voor veel geld. Een xsi is ook leuk hoor, maar het zal geen icoon zijn ITT de Rallye en gti.quote:Op donderdag 8 juni 2017 23:17 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Heb wel een 106 XSi voor je hoor Maar dát zijn wel echt leuk rijdende wagens! Was echt verrast toen ik ging proefrijden.
Ja die zijn ook vet! Al ben ik juist van de wat oudere auto's en vind een ph1 gewoon net even mooier (ph2 vind ik ook mooi overigens). Alleen de ph2 Rallye is 4kg lichter dan een ph1 XSi en ze hebben ongeveer evenveel pk. De GTi heeft wel meteen een stuk meer. Maar ik heb een XSi uit 1996 met een 1.6 105pk, dus niet de oude 1.4. Ze zijn al behoorlijk zeldzaam aan het worden en vind het juist ook wel een icoon aan het worden. Het is eigenlijk de GTi maar die naam wilde ze toen blijkbaar niet gebruiken. Maar allemaal leuke wagens! Mijn eerste was een 205 GTi 1.9 en heb nog een AX GT 1.4i gehad, allemaal leuk. Beter dan de moderne A-segmentersquote:Op donderdag 8 juni 2017 23:25 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Qua 106 wil ik dan gewoon een ph2 Rallye of gti. Helaas ben ik feitelijk al te laat, want de goede exemplaren gaan voor veel geld. Een xsi is ook leuk hoor, maar het zal geen icoon zijn ITT de Rallye en gti.
De ph1 Rallye met 1.3 motor is ook fantastisch. Vol in het rode op topsnelheid, en de auto wordt qua top tegengehouden door de korte bak.
En het rijgedrag van een 106 is inderdaad geweldig. Stukken leuker dan huidige a-Segmenters
Ik heb ook een voorkeur voor een volledig automatische transmissie, maar dat betekent niet dat de sequentiele semi-automaten slecht zijn. Ook niet als jij er het woordje 'nep' voor zet.quote:Op donderdag 8 juni 2017 22:36 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Absoluut niet met je eens. Nep-automaat ben ik echt geen voorstander van. Liever handgeschakeld of volautomaat.
De uitvoering is gewoon minder. Heb je ooit met een PSA semi-automaat gereden? Kan het je echt niet aanraden.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:23 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik heb ook een voorkeur voor een volledig automatische transmissie, maar dat betekent niet dat de sequentiele semi-automaten slecht zijn. Ook niet als jij er het woordje 'nep' voor zet.
En handgeschakeld is zoooo 1997!
Als je in een Astin Martin flippers aan het stuur hebt, is het uber-cool, maar zodra het in een Fiat 500 zit niet?
Heb nooit een PSA gereden en de kans dat dat gaat gebeuren is heul klein. Zo hebben we allemaal wat.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:42 schreef ErkendFokker het volgende:
De uitvoering is gewoon minder. Heb je ooit met een PSA semi-automaat gereden? Kan het je echt niet aanraden.
Dan heb je de hel dus niet meegemaaktquote:Op vrijdag 9 juni 2017 20:25 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Heb nooit een PSA gereden en de kans dat dat gaat gebeuren is heul klein. Zo hebben we allemaal wat.
Alles beter dan een lamme linkerpoot in de file.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 23:18 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Dan heb je de hel dus niet meegemaakt
Die PSA bak is/was écht heel verschrikkelijk.
Zo'n ding komt prima mee. Ook de benzineversie.quote:Op donderdag 8 juni 2017 21:45 schreef matigeuser het volgende:
Heb je ooit in een 'echte' auto gereden? Of is dit gewoon een opmerking gebaseerd op lucht?
Allemaal 'echte' auto's. Met 'echte' auto's doel ik op auto's die zijn gebouwd om je een fijne rijervaring te geven, niet een die is bedoeld voor zo goedkoop mogelijk produceren en rijden. Een Toyota Aygo is dus geen echte auto, maar een koekblik op wielen om van A naar B te komen.quote:Op zondag 11 juni 2017 12:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zo'n ding komt prima mee. Ook de benzineversie.
En echte auto's... Is een Panamera een echte auto? Of een 997? Of 718? Of F-Type S? RR Sport met V8? Model S P85D wellicht?
Oh, we gaan op die toer. Leuk. Ik heb echt met alles gereden dat ik net heb opgenoemd, ik weet hoe het voelt om vanuit stilstand plankgas weg te trekken met zo'n ding. En dan noem ik dingen als een SLS AMG, Mustang, Defender e.d. niet eens op. Of de standaard premium zooi waarmee ik gereden heb: BMW, Mercedes, Audi, Alfa, Lexus, Volvo, etc. En ook met die 106 1.5D of 1.1i met 60 PK. En een Aygo. En die Aygo komt ook gewoon prima mee. Of die Polo, A1, C2, DS3, 208, 308, 308SW, Clio, Clio SW, Megane, Megane SW, Picanto, etc, komen ook allemaal prima mee.quote:Op zondag 11 juni 2017 12:44 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Allemaal 'echte' auto's. Met 'echte' auto's doel ik op auto's die zijn gebouwd om je een fijne rijervaring te geven, niet een die is bedoeld voor zo goedkoop mogelijk produceren en rijden. Een Toyota Aygo is dus geen echte auto, maar een koekblik op wielen om van A naar B te komen.
En als je alleen maar in dat soort auto's hebt gereden, dan kun je ook helemaal niet oordelen over hoe het is om in een echte auto te rijden.
Net zoals je niet kunt oordelen over hoe muziek kan klinken uit 'echte' speakers als je gewend bent aan laptopspeakers of oortjes van 15 euro.
Je doet je naam eer aan met deze post, hulde daarvoor.quote:Op zondag 11 juni 2017 12:44 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Allemaal 'echte' auto's. Met 'echte' auto's doel ik op auto's die zijn gebouwd om je een fijne rijervaring te geven, niet een die is bedoeld voor zo goedkoop mogelijk produceren en rijden. Een Toyota Aygo is dus geen echte auto, maar een koekblik op wielen om van A naar B te komen.
En als je alleen maar in dat soort auto's hebt gereden, dan kun je ook helemaal niet oordelen over hoe het is om in een echte auto te rijden.
Net zoals je niet kunt oordelen over hoe muziek kan klinken uit 'echte' speakers als je gewend bent aan laptopspeakers of oortjes van 15 euro.
Maar dat neemt niet weg dat een Aygo geen auto is.quote:Op zondag 11 juni 2017 21:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Oh, we gaan op die toer. Leuk. Ik heb echt met alles gereden dat ik net heb opgenoemd, ik weet hoe het voelt om vanuit stilstand plankgas weg te trekken met zo'n ding. En dan noem ik dingen als een SLS AMG, Mustang, Defender e.d. niet eens op. Of de standaard premium zooi waarmee ik gereden heb: BMW, Mercedes, Audi, Alfa, Lexus, Volvo, etc. En ook met die 106 1.5D of 1.1i met 60 PK. En een Aygo. En die Aygo komt ook gewoon prima mee. Of die Polo, A1, C2, DS3, 208, 308, 308SW, Clio, Clio SW, Megane, Megane SW, Picanto, etc, komen ook allemaal prima mee.
En natuurlijk, ik rijd ook liever een 318i dan een Aygo, maar voor afstanden binnen Nederland, zeker de afstanden die de gemiddelde Nederlander maakt, is een Aygo ook prima. En in stadsverkeer heb ik hem zelfs liever, want die kan ik een stuk makkelijker kwijt dan een Panamera, 318i, RR Sport o.i.d. Op een normale parkeerplaats moet je met een Panamera, RR Sport, Defender, F-Type o.i.d. eigenlijk al dubbel parkeren om je deuren nog fatsoenlijk open te kunnen doen. En aangezien de gemiddelde Nederlandse bestuurder zijn deuren gewoon open flikkert...
Weet je wat pas een opgevoerde Canta is? Een Suzuki Ignis!quote:Op maandag 12 juni 2017 08:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat een Aygo geen auto is.
Heb 2 collega's en een kennis die in zo'n ding rondrijden, en die beamen dat alle drie.
Hoe verzeker je die dan? En belasting, hoe zit dat? Of is het toch gewoon een auto maar ben jij te ruig om het beestje bij de naam te noemen?quote:Op maandag 12 juni 2017 08:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar dat neemt niet weg dat een Aygo geen auto is.
Heb 2 collega's en een kennis die in zo'n ding rondrijden, en die beamen dat alle drie.
Moet je tegen de drie eigenaren zeggen die ik ken.quote:Op maandag 12 juni 2017 20:01 schreef Mano_ het volgende:
Begrijp me goed, ik zou voor geen goud zo'n ding willen hebben, maar stellen dat het geen auto is is gewoon kinderachtige bullshit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |