abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 13:50:50 #51
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171497684
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:47 schreef fathank het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hoe krijg je stoeprandschade aan je velgen als er geen stoeprand is... :7
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:04:23 #52
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171498041
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Hoe krijg je stoeprandschade aan je velgen als er geen stoeprand is... :7
Gewoon op staal rijden
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:30:17 #53
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171498549
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Autos moeten steeds maar groter en ik zie het nut er echt niet van in..
Genoeg kleine bakkies die perfecte rijeigenschappen hebben en prima voldoen..
Voordeel is dat je zo langzamerhand een klasse lager kan gaan, aangezien ze al bijna net zo groot zijn als een klasse hoger 15 jaar geleden.

Ik ga zelf misschien van een oudere A3 naar een nieuwere Ibiza.

Zag laatst bij de dealer een Ford Ka staan, dat ding was al bijna net zo groot als vroeger een Honda Civic.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:37:01 #54
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171498752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:30 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Voordeel is dat je zo langzamerhand een klasse lager kan gaan, aangezien ze al bijna net zo groot zijn als een klasse hoger 15 jaar geleden.

Ik ga zelf misschien van een oudere A3 naar een nieuwere Ibiza.

Zag laatst bij de dealer een Ford Ka staan, dat ding was al bijna net zo groot als vroeger een Honda Civic.
Oh pas wel op bij een Ka.. want die zijn echt bijster klein wat ruimte betreft.. helemaal de hoofdruimte achterin.. daar had net zo goed geen bank in gezet hoeven worden..

Maar idd.. goede indicatie is de Golf.. omdat ie er al zo lang is.. de Golf 2 woog 7 of 800 kg.. ik heb geen idee wat de nieuwste golf weegt maar als die tweemaal zoveel weegt verbaast me dat niets...

Mensen hebben ook geen idee wat een gti deed/was.. de gti's van tegenwoordig hebben die pk's gewoon nodig door hun gewicht..
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:38:25 #55
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171498802
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:37 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Oh pas wel op bij een Ka.. want die zijn echt bijster klein wat ruimte betreft.. helemaal de hoofdruimte achterin.. daar had net zo goed geen bank in gezet hoeven worden..

Maar idd.. goede indicatie is de Golf.. omdat ie er al zo lang is.. de Golf 2 woog 7 of 800 kg.. ik heb geen idee wat de nieuwste golf weegt maar als die tweemaal zoveel weegt verbaast me dat niets...

Mensen hebben ook geen idee wat een gti deed/was.. de gti's van tegenwoordig hebben die pk's gewoon nodig door hun gewicht..
Yep, rij nu 240pk op 1385kg en ga straks misschien naar 115pk op 990kg, prima hoor.

Die Ford Ka wil ik niet hoor, maar zag gewoon hoe groot dat ding is geworden. En lelijk.

Denk zelfs dat er in een nieuwe Ibiza meer ruimte zit dan in een Golf 3, zeker meer dan in een Golf 1 en 2.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 14:38 schreef EasyLife het volgende:

[..]
Denk zelfs dat er in een nieuwe Ibiza meer ruimte zit dan in een Golf 3, zeker meer dan in een Golf 1 en 2.
Golf 1 GTI 110pk op 840kg (382cm x 163cm en wielbasis 240cm)
Golf 3 GTI 115pk op 1089kg (402cm x 170cm en wielbasis 248cm)

Nieuwe Ibiza 115pk op 1040kg (406cm x 178cm en wielbasis 256cm)

Je rijdt tegenwoordig in een Ibiza dus al een grotere auto met meer PK per KG dan een Golf 3 GTI.

[ Bericht 4% gewijzigd door EasyLife op 06-06-2017 14:49:31 ]
pi_171499141
Wat prettig rijdt is heel persoonlijk. Mijn huidige barrel heeft als het mee zit 60 pk voor 944 kg. En dat houdt niet over. In het begin was dat wel even wennen. Maar eigenlijk rijdt het zo gek nog niet.

En zo'n Polo uit 2001 biedt genoeg ruimte voor het dagelijks vervoer van 4 personen. Toevallig had ik afgelopen weekend voor het eerst volwassen passagiers op de achterbank en het leek er niet op dat ze slecht zaten. In de kofferbak genoeg ruimte voor de bagage. Hetzelfde geldt voor de Yaris van mijn ouders. Alleen heeft die Yaris tegen de 100 pk met slechts een paar kilo meer en is het daarmee een veel vlottere auto.

En die wasdroger, die schuif je er met de bank plat zo naar binnen in een B-segmenter. Als je niet voor de eco-versie kiest kan de deur makkelijk mee op de aanhanger (trekgewicht bij normale motorisering is zo'n 700 tot 1000 kg afhankelijk van merk en model). Voor de vakantie koop je dakdragers en een bagage box.

Als gezinsauto zou ik een A-segmenter wel overslaan. Die zijn op de achterbank vaak wel erg krap. En met de weekendboodschappen is het kofferbakje dan al snel te klein. Ook zijn ze doorgaans wat rumoeriger en onrustiger op de snelweg.

Mijn keuze zal eerder uitgaan naar een enigszins aangeklede, goed gemotoriseerde B segmenter dan naar een eco-versie met basic uitrusting uit het C-segment. De extra ruimte heb je bijna nooit nodig en kun je met dakdragers en/of trekhaak voor die enkele keer prima creëren.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 14:56:21 #57
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171499234
Ja A-segment moet je overslaan, ik rij wel eens in een Kia Picanto met 60pk, dat komt wel vooruit, maar het is echt wiebelen geblazen, altijd 2 handen aan het stuur, of in ieder geval 1 hand stevig.

Maar TS wilde een Cactus toch? Dat is volgens mij een opgehemelde B-segmenter.

3-cilinder met 80pk op 940kg dat is gewoon geen C-segment, alleen qua lengte, maarja een eerste generatie Fabia Combi zal die lengte ook wel halen.
pi_171500804
Persoonlijk vind ik 0-100 in 10 seconden wel prettig. Alles sneller is meegenomen en onder de 6s wordt echt leuk. Maar hoger dan 12s is echt sloom.
.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 15:58:29 #59
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171500950
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:53 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik 0-100 in 10 seconden wel prettig. Alles sneller is meegenomen en onder de 6s wordt echt leuk. Maar hoger dan 12s is echt sloom.
Hier ben ik het wel mee eens, zit zelf op 6,5 seconden en dat is al leuk hoor, maar alles onder de 10 is wel acceptabel voor een gezinswagen. Daar boven is het echt niet leuk meer, tot vervelend aan toe.

Voor boodschappenwagentjes met bijna alleen ritjes binnen de bebouwde kom zou ik 12 seconden aanhouden.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:09:24 #60
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171501244
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
pi_171501283
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
60-130 geven ze nooit op he...
.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:12:25 #62
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171501326
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Is meestal wat moeilijker te vinden en natuurlijk staat het wel in verband met elkaar.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 16:18:45 #63
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171501471
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 15:53 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik 0-100 in 10 seconden wel prettig. Alles sneller is meegenomen en onder de 6s wordt echt leuk. Maar hoger dan 12s is echt sloom.
Vet handig om van stoplicht naar stoplicht en drempel naar drempel te sprinten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_171502240
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Dit inderdaad. Hoe vaak rij je vanuit stilstand de snelweg op? En als je dat doet, hoe belangrijk is het dan dat je dat binnen 10, 12 of 15 seconden op de 100 zit? Zijn er eigenlijk nog nieuwe personenauto's te koop die er langer dan 15 seconden over doen?

Dat 80-120 vlot gaat in de hoogste versnelling is wel fijn, net als 60-100 in de 4e versnelling. maar dat heeft dan weer vrijwel niets met de 0 tot 100 tijd te maken.
pi_171502471
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je kan het dus niet betalen, want waarom zou je anders geld gaan lenen om in een nieuwe auto te rijden?
Leasen is niks meer of minder als de bank je auto laten betalen bij de dealer. Aan het eind van de termijn is er niks van jou; tijdens ook niet trouwens, want als je andere wielen of een radio of andersoortige aanpassingen wilt doen zul je toestemming moeten vragen aan de feitelijke eigenaar; de leasemaatschappij.

[..]

oude autoband of matras tegen de achterwand zetten werkt ook prima.
Wat ben jij een kortzichtige zuurpruim zeg. Ik lease omdat ik het heerlijk vindt precies te weten wat mijn auto me jaar in jaar uit gaat kosten en nooit omkijken heb naar onderhoud en slijtage. Zegt dat iets over mijn banksaldo?
  dinsdag 6 juni 2017 @ 17:36:30 #66
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171503394
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:58 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Wat ben jij een kortzichtige zuurpruim zeg. Ik lease omdat ik het heerlijk vindt precies te weten wat mijn auto me jaar in jaar uit gaat kosten en nooit omkijken heb naar onderhoud en slijtage. Zegt dat iets over mijn banksaldo?
Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.

Private lease is gewoon een duur woord voor 'geld lenen voor een auto', niks meer en niks minder.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171504087
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Hoe vaak rij je vanuit stilstand de snelweg op? En als je dat doet, hoe belangrijk is het dan dat je dat binnen 10, 12 of 15 seconden op de 100 zit? Zijn er eigenlijk nog nieuwe personenauto's te koop die er langer dan 15 seconden over doen?

Dat 80-120 vlot gaat in de hoogste versnelling is wel fijn, net als 60-100 in de 4e versnelling. maar dat heeft dan weer vrijwel niets met de 0 tot 100 tijd te maken.
Het erom dat je ongeveer een indicatie krijgt hoe snel een auto is. Ik kan wel zeggen dat 110pk snel is, maar met een bak van 1600kg valt het weer tegen he. Nou goed, 1pk op 10kg is ook wel redelijk.
.
pi_171506858
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 18:04 schreef Fer het volgende:

[..]

Het erom dat je ongeveer een indicatie krijgt hoe snel een auto is. Ik kan wel zeggen dat 110pk snel is, maar met een bak van 1600kg valt het weer tegen he. Nou goed, 1pk op 10kg is ook wel redelijk.
Veel eco-gebakjes zittenbest in een redelijke tijd op de 100 dankzij relatief lichte overbrenging in de eerste 3 versnellingen, maar in de hogere, zwaardere versnellingen is de fut er compleet uit. Want ja, alles voor de cijfertjes.

De niet-eco versie met grotere cilinderinhoud en andere versnellingsbak is misschien niet veel sterker en amper sneller, maar is doordat bij laag toerental aanzienlijk meer koppel beschikbaar is veel sneller van 80 naar 120 in de hoogste versnelling en daarmee veel fijner om te rijden. Bij normale rijstijl zal het praktikverbruik niet eens veel afwijken van een eco-versie die compleet wordt uitgeknepen.
pi_171512080
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.

Private lease is gewoon een duur woord voor 'geld lenen voor een auto', niks meer en niks minder.
Wat een geneuzel. Lease, of dat nou privé of zakelijk is, is een rekensom. En als die voordeliger uitvalt dan jouw rekensom is het gewoon slim.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 22:45:31 #70
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171513095
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:12 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Wat een geneuzel. Lease, of dat nou privé of zakelijk is, is een rekensom. En als die voordeliger uitvalt dan jouw rekensom is het gewoon slim.
nee, want ik kies 200% zelf wat ik wil rijden, en als ik hem oranje met paars wil spuiten of wil chippen of weet ik het wat, hoef ik dat aan niemand te vragen.
Ik ben een petrolhead, ik rijd wat ik fijn/tof/lekker/leuk vind en wat het kost interesseert me geen kont zolang het binnen mijn 'budget' valt.

En 'geneuzel', 'kortzichtig', 'zuurpruim'... Kun je ook nog op een normaal niveau communiceren, of zijn je papa en mama vergeten om je respect bij te brengen? Doe es een beetje normaal man, ik heb niet met je geknikkerd :{w
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 7 juni 2017 @ 08:12:31 #71
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_171516920
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:39 schreef fathank het volgende:
60kw is genoeg om achterin de file aan te sluiten.

Kwestie van gewenning. Ik heb een jaar in een Caddy SDI met 55 pk ofzo rondgereden. 8/10 keer ben je alsnog als eerste weg bij het stoplicht omdat iedereen optrekt met een ei onder het gaspedaal. Nu heb ik 180 pk onder de rechtervoet en ik ben geen minuut sneller op de zaak :')
Dit dus. Ik heb 45pk en ik erger me alsnog aan iedereen in het verkeer. Meeste mensen drukken hun gaspedaal niet verder dan 1% in geloof ik. Invoegen op de snelweg gaat trouwens ook gewoon prima. Anticiperen enz enz. 110 halen voor het eind van de invoegstrook is makkelijk te doen.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:07:18 #72
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_171518252
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.

Private lease is gewoon een duur woord voor 'geld lenen voor een auto', niks meer en niks minder.
Nog niet eens vind ik. Als je geld leent bij de bank is na de laatste afbetaling de auto tenminste van jou. Aan het eind van de private lease periode sta je met helemaal niks.
  woensdag 7 juni 2017 @ 10:22:38 #73
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171518541
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 10:07 schreef Tinos85 het volgende:

[..]

Nog niet eens vind ik. Als je geld leent bij de bank is na de laatste afbetaling de auto tenminste van jou. Aan het eind van de private lease periode sta je met helemaal niks.
Jawel hoor.. dan mag je de krasjes en deukjes nog even aftikken.. :s)
pi_171518568
Ik hou ook wel van doorrijden en heb als leaseauto een seat leon 1.6 tdi. Niet de snelste auto, maar met de 110pk kan ik er in Nederland prima mee uit de voeten op de linkerbaan. Dat andere auto's misschien sneller zijn is niet echt relevant, want de meeste mensen rijden langzaam en dus is een 1.6'je snel genoeg. Ook nadat je moet inhouden voor een inhalende vrachtwagen ben je daarna heel rap weer op de 150-160 (even terugschakelen naar de 5).

Op de Duitse autobaan kom ik ook nog een heel eind mee, tenzij je op vakantie vol bepakt bergop rijdt. Dan drukken de BMW's en Audi's je wel op als je niet harder dan 150 kunt :P

Heb ook een tijdje een Seat Ibiza 1.2 tdi (driecilinder met 75pk ofzo) gereden. Dat rijdt in principe ook prima tot de 100-120km/u, maar daarna duurt het wel lang om snelheid te maken (bijv. weer op gang komen na een inhalende vrachtwagen). Daarmee merk ik wel duidelijk verschil met mijn huidige 1.6.
pi_171520653
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:05 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Heb jij een wasmachine van 500 kilo? Dat gaat zat in een bagagewagentje joh.. en daar knoop je ook een deur bovenop... en anders huur je een busje..
Omdat je 1 keer per jaar op vakantie gaat moet je je autokeuze daarop baseren? :D
Een auto heb je voor het gemak, niet voor het besparen van de kosten.. dat is enkel een mooie bijkomstigheid. Dus ja, als ik een auto koop neem ik daar ook zeker de bruikbaarheid voor vakantie in mee, is toch een soort vrijheid die je ermee wil hebben.

En als jij jouw deur van 25 kilo in een boedelbak legt die tot 700 kilo beladen mag worden, mag deze alsnog niet achter een auto die slechts 500 kilo mag trekken, maar dat wist je zelf ook wel.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')