Hoe krijg je stoeprandschade aan je velgen als er geen stoeprand is...quote:
Gewoon op staal rijdenquote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:50 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Hoe krijg je stoeprandschade aan je velgen als er geen stoeprand is...
Voordeel is dat je zo langzamerhand een klasse lager kan gaan, aangezien ze al bijna net zo groot zijn als een klasse hoger 15 jaar geleden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Autos moeten steeds maar groter en ik zie het nut er echt niet van in..
Genoeg kleine bakkies die perfecte rijeigenschappen hebben en prima voldoen..
Oh pas wel op bij een Ka.. want die zijn echt bijster klein wat ruimte betreft.. helemaal de hoofdruimte achterin.. daar had net zo goed geen bank in gezet hoeven worden..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:30 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Voordeel is dat je zo langzamerhand een klasse lager kan gaan, aangezien ze al bijna net zo groot zijn als een klasse hoger 15 jaar geleden.
Ik ga zelf misschien van een oudere A3 naar een nieuwere Ibiza.
Zag laatst bij de dealer een Ford Ka staan, dat ding was al bijna net zo groot als vroeger een Honda Civic.
Yep, rij nu 240pk op 1385kg en ga straks misschien naar 115pk op 990kg, prima hoor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh pas wel op bij een Ka.. want die zijn echt bijster klein wat ruimte betreft.. helemaal de hoofdruimte achterin.. daar had net zo goed geen bank in gezet hoeven worden..
Maar idd.. goede indicatie is de Golf.. omdat ie er al zo lang is.. de Golf 2 woog 7 of 800 kg.. ik heb geen idee wat de nieuwste golf weegt maar als die tweemaal zoveel weegt verbaast me dat niets...
Mensen hebben ook geen idee wat een gti deed/was.. de gti's van tegenwoordig hebben die pk's gewoon nodig door hun gewicht..
Golf 1 GTI 110pk op 840kg (382cm x 163cm en wielbasis 240cm)quote:Op dinsdag 6 juni 2017 14:38 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Denk zelfs dat er in een nieuwe Ibiza meer ruimte zit dan in een Golf 3, zeker meer dan in een Golf 1 en 2.
Hier ben ik het wel mee eens, zit zelf op 6,5 seconden en dat is al leuk hoor, maar alles onder de 10 is wel acceptabel voor een gezinswagen. Daar boven is het echt niet leuk meer, tot vervelend aan toe.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:53 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik 0-100 in 10 seconden wel prettig. Alles sneller is meegenomen en onder de 6s wordt echt leuk. Maar hoger dan 12s is echt sloom.
60-130 geven ze nooit op he...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Is meestal wat moeilijker te vinden en natuurlijk staat het wel in verband met elkaar.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Vet handig om van stoplicht naar stoplicht en drempel naar drempel te sprinten.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 15:53 schreef Fer het volgende:
Persoonlijk vind ik 0-100 in 10 seconden wel prettig. Alles sneller is meegenomen en onder de 6s wordt echt leuk. Maar hoger dan 12s is echt sloom.
Dit inderdaad. Hoe vaak rij je vanuit stilstand de snelweg op? En als je dat doet, hoe belangrijk is het dan dat je dat binnen 10, 12 of 15 seconden op de 100 zit? Zijn er eigenlijk nog nieuwe personenauto's te koop die er langer dan 15 seconden over doen?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:09 schreef Zolderkamer het volgende:
Wat heeft 0 tot 100 nou te maken met inhalen of vlot in het verkeer zijn?
60-130 is veel meer van belang...
Wat ben jij een kortzichtige zuurpruim zeg. Ik lease omdat ik het heerlijk vindt precies te weten wat mijn auto me jaar in jaar uit gaat kosten en nooit omkijken heb naar onderhoud en slijtage. Zegt dat iets over mijn banksaldo?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kan het dus niet betalen, want waarom zou je anders geld gaan lenen om in een nieuwe auto te rijden?
Leasen is niks meer of minder als de bank je auto laten betalen bij de dealer. Aan het eind van de termijn is er niks van jou; tijdens ook niet trouwens, want als je andere wielen of een radio of andersoortige aanpassingen wilt doen zul je toestemming moeten vragen aan de feitelijke eigenaar; de leasemaatschappij.
[..]
oude autoband of matras tegen de achterwand zetten werkt ook prima.
Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:58 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Wat ben jij een kortzichtige zuurpruim zeg. Ik lease omdat ik het heerlijk vindt precies te weten wat mijn auto me jaar in jaar uit gaat kosten en nooit omkijken heb naar onderhoud en slijtage. Zegt dat iets over mijn banksaldo?
Het erom dat je ongeveer een indicatie krijgt hoe snel een auto is. Ik kan wel zeggen dat 110pk snel is, maar met een bak van 1600kg valt het weer tegen he. Nou goed, 1pk op 10kg is ook wel redelijk.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Hoe vaak rij je vanuit stilstand de snelweg op? En als je dat doet, hoe belangrijk is het dan dat je dat binnen 10, 12 of 15 seconden op de 100 zit? Zijn er eigenlijk nog nieuwe personenauto's te koop die er langer dan 15 seconden over doen?
Dat 80-120 vlot gaat in de hoogste versnelling is wel fijn, net als 60-100 in de 4e versnelling. maar dat heeft dan weer vrijwel niets met de 0 tot 100 tijd te maken.
Veel eco-gebakjes zittenbest in een redelijke tijd op de 100 dankzij relatief lichte overbrenging in de eerste 3 versnellingen, maar in de hogere, zwaardere versnellingen is de fut er compleet uit. Want ja, alles voor de cijfertjes.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 18:04 schreef Fer het volgende:
[..]
Het erom dat je ongeveer een indicatie krijgt hoe snel een auto is. Ik kan wel zeggen dat 110pk snel is, maar met een bak van 1600kg valt het weer tegen he. Nou goed, 1pk op 10kg is ook wel redelijk.
Wat een geneuzel. Lease, of dat nou privé of zakelijk is, is een rekensom. En als die voordeliger uitvalt dan jouw rekensom is het gewoon slim.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.
Private lease is gewoon een duur woord voor 'geld lenen voor een auto', niks meer en niks minder.
nee, want ik kies 200% zelf wat ik wil rijden, en als ik hem oranje met paars wil spuiten of wil chippen of weet ik het wat, hoef ik dat aan niemand te vragen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:12 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Wat een geneuzel. Lease, of dat nou privé of zakelijk is, is een rekensom. En als die voordeliger uitvalt dan jouw rekensom is het gewoon slim.
Dit dus. Ik heb 45pk en ik erger me alsnog aan iedereen in het verkeer. Meeste mensen drukken hun gaspedaal niet verder dan 1% in geloof ik. Invoegen op de snelweg gaat trouwens ook gewoon prima. Anticiperen enz enz. 110 halen voor het eind van de invoegstrook is makkelijk te doen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:39 schreef fathank het volgende:
60kw is genoeg om achterin de file aan te sluiten.
Kwestie van gewenning. Ik heb een jaar in een Caddy SDI met 55 pk ofzo rondgereden. 8/10 keer ben je alsnog als eerste weg bij het stoplicht omdat iedereen optrekt met een ei onder het gaspedaal. Nu heb ik 180 pk onder de rechtervoet en ik ben geen minuut sneller op de zaak
Nog niet eens vind ik. Als je geld leent bij de bank is na de laatste afbetaling de auto tenminste van jou. Aan het eind van de private lease periode sta je met helemaal niks.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 17:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, anders had het je geen reet uitgemaakt wat het kostte.. Dan koop je een nieuwe auto, calculeer je je afschrijving, beurtjes, bandenslijtage, MRB en verzekering en de rest is garantie en/of pech.
Private lease is gewoon een duur woord voor 'geld lenen voor een auto', niks meer en niks minder.
Jawel hoor.. dan mag je de krasjes en deukjes nog even aftikken..quote:Op woensdag 7 juni 2017 10:07 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nog niet eens vind ik. Als je geld leent bij de bank is na de laatste afbetaling de auto tenminste van jou. Aan het eind van de private lease periode sta je met helemaal niks.
Een auto heb je voor het gemak, niet voor het besparen van de kosten.. dat is enkel een mooie bijkomstigheid. Dus ja, als ik een auto koop neem ik daar ook zeker de bruikbaarheid voor vakantie in mee, is toch een soort vrijheid die je ermee wil hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 13:05 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Heb jij een wasmachine van 500 kilo? Dat gaat zat in een bagagewagentje joh.. en daar knoop je ook een deur bovenop... en anders huur je een busje..
Omdat je 1 keer per jaar op vakantie gaat moet je je autokeuze daarop baseren?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |