abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:48:49 #1
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171492862
Ik ben aan het overwegen mijn huidige auto (Ford Focus station 2004 1.6 benzine) weg te doen en via mijn werk kan ik voor een redelijke prijs private leasen.

De goedkoopste categorie zijn de boodschappenwagentjes, maar die zijn mij te klein. De goedkoopste 'grotere' auto is de Citroen C4 Cactus. Over het uiterlijk verschillen de meningen nogal; de 1 vindt hem mooi maar een ander vindt hem gruwelijk. Deze auto wordt voor de goedkope prijs zelfs met automaat geleverd. Het exacte model is 1.2 60kW S&S Pure Tech Shine ETG

Nu viel mij opeens op dat de motor slechts 60kW levert. De motor van mijn huidige auto levert 74kW. En eigenlijk vind ik dat die eigenlijk met optrekken en inhalen al wat aan de magere kant. Kan ik dit zomaar 1 op 1 vergelijken en er van uit gaan dat de aangeboden Cactus een slome duikelaar is?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 6 juni 2017 @ 09:54:33 #2
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171492941
Je zou nog naar koppel en koppelstijging kunnen kijken..
Maar je kiest nu een grote auto met de motorisering van een kleintje.. dan kun je dus beter een kleintje gaan rijden..

Want wat is er precies te klein aan een kleine auto? Een vw fox is net zo groot en zwaar als een golf 2.. de huidige polo is al zwaarder en groter..
Terwijl hele volksstammen in een golf 2 zijn vervoerd..

Autos moeten steeds maar groter en ik zie het nut er echt niet van in..
Genoeg kleine bakkies die perfecte rijeigenschappen hebben en prima voldoen..
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:07:52 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171493131
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zou nog naar koppel en koppelstijging kunnen kijken..
Maar je kiest nu een grote auto met de motorisering van een kleintje.. dan kun je dus beter een kleintje gaan rijden..

Want wat is er precies te klein aan een kleine auto? Een vw fox is net zo groot en zwaar als een golf 2.. de huidige polo is al zwaarder en groter..
Terwijl hele volksstammen in een golf 2 zijn vervoerd..

Autos moeten steeds maar groter en ik zie het nut er echt niet van in..
Genoeg kleine bakkies die perfecte rijeigenschappen hebben en prima voldoen..
Ik vind het fijn als ik wat in mijn auto kan vervoeren. De focus station kan ik gewoon een deur, herenfiets of wasdroger inschuiven als de achterban plat ligt. Bovendien heb ik 2 kinderen die al best lang aan het worden zijn. Dan kan ik dus al niet meer met de auto op vakantie als ik zo'n seniorengebakje zou nemen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_171493135
Hangt van zoveel dingen af.

- Gewicht van de auto.
- Koppel dat door de motor geleverd wordt en de curve daarvan (1.0 Turbo met 90pk/180Nm kan sneller aanvoelen of zijn dan een 1.2 zonder Turbo met 90pk/130Nm).
- Versnellingsbak verhoudingen.
pi_171493160
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Want wat is er precies te klein aan een kleine auto? Een vw fox is net zo groot en zwaar als een golf 2.. de huidige polo is al zwaarder en groter..
Terwijl hele volksstammen in een golf 2 zijn vervoerd..
Mijn moeder is ooit 45 jaar geleden met 4 man incl. koffers in een Fiat 500 (zo'n echte oude kleine) 3 weken naar Italie op vakantie geweest. :D
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:13:26 #6
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171493214
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:07 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Ik vind het fijn als ik wat in mijn auto kan vervoeren. De focus station kan ik gewoon een deur, herenfiets of wasdroger inschuiven als de achterban plat ligt. Bovendien heb ik 2 kinderen die al best lang aan het worden zijn. Dan kan ik dus al niet meer met de auto op vakantie als ik zo'n seniorengebakje zou nemen.
Seniorengebakje.. boodschappenkarretje... het zal allemaal best...
Wij gingen als gezin van vier gewoon naar joegoslavie op vakantie met een ford fiesta uit 1983..

Ja maar dat kan helemaal niet want dat past nooit en ik kan niets vervoeren en het is moeilijk en te langzaam en.. en..

Koop dan een maybach en zeur niet zo.. :')
pi_171493235
75pk bij een stadsautotje is wel voldoende hoor: 60pk doet het hem ook nog wel, maar je gaat het wel op de autosnelweg merken.

Maar het verschilt per auto, de ene is met 60pk zo sloom als maar wat. Terwijl de andere gewoon goed mee komt met het verkeer.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:15:24 #8
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171493244
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:09 schreef matig het volgende:

[..]

Mijn moeder is ooit 45 jaar geleden met 4 man incl. koffers in een Fiat 500 (zo'n echte oude kleine) 3 weken naar Italie op vakantie geweest. :D
Dan heb je wel jonge kinderen nodig, want mijn oom reed ook zo'n ding maar die zat op de achterbank en zn hoofd door het dakraam... :+

Nee maar mensen kunnen echt wel zeiken over wat ze wel niet allemaal nodig hebben hoor.. En dan vooral allerlei namen verzinnen voor auto's die ze ongeschikt achten...
pi_171493304
Ga gewoon proefrijden, een C4 Cactus is een vrij lichte auto dus heeft ook niet heel veel pk's nodig.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_171493607
Die cactus heeft die motor omdat hij dan fiscaal aantrekkelijk is maar het rijdt niet echt fijn op de snelweg.
pi_171493677
Ik heb een 25 jaar oude 76 pk en dat ding vliegt erover.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:52:55 #12
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171493881
Hangt ook een beetje af van de motorkarakteristiek. Maar ik zou graag toch minimaal wel iets willen met 100pk. Anders is het niet vooruit te branden en bovendien gewoon gevaarlijk bij invoegen op drukke wegen.
Fade to Black
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:26:38 #13
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171494490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Ga gewoon proefrijden, een C4 Cactus is een vrij lichte auto dus heeft ook niet heel veel pk's nodig.
Klopt, maar als er passagiers in zitten en je hebt bagage bij je gaat het waarschijnlijk vrij krap worden.

Als ik alleen was, had ik ook met een Smart afgekund.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:35:32 #14
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171494688
Maandbedrag voor een Renault Mégane Estate TCe 100 74kW Life is maar 2 tientjes meer.

Daar heb ik een volwaardiger auto voor qua prestaties. Maar die is dan best wel weer saai.

Of een Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 85kW N-Connecta voor 50 euro meer per maand.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:45:18 #15
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171494899
Het begrip 'acceptabel' is natuurlijk zo rekbaar als het maar kan..

Ik zit met mijn poletenbak en gewenst vlot rijgedrag om de haverklap achter auto's die zéker weten sneller kunnen accelereren als dat ze doen. De juiste vraag is meer: "is mijn auto geschikt voor wat ik ermee wil gaan doen?", en gezien de matige info die er nu in het topic staat valt er dus domweg geen zinnig woord over te zeggen..

Om jezelf en je aktentasje en klapjapanner naar je bureau 10 km verderop te vervoeren on a daily basis is elk gemotoriseerd apparaat afdoende. Deuren en wasdrogers vervoeren doe je één keer in de paar jaar ofzo, en dan volstaat een ecokarretje met afneembare trekhaak ook, want dan huur je gewon effe een aanhanger..
Wil je de toffe boi uithangen, neem je gewoon een veel te grote auto met een beest van een motor in het vooronder en daar lig je lekker krom voor.. moet je niet met drogredenen komen over verre vakanties, wasmachines, golfclubs, kinderen van 2 meter 50 lang en 4 koffers per man één keer per jaar.

Je hoeft je aankoop alleen maar tegenover jezelf te verantwoorden.. schijt aan vrouwen en buren, collega's en de publieke opinie.. JIJ wilt iets, dan koop je dat als je het kunt betalen., want private lease, is nog steeds een mooi woord voor geld lenen om een auto te kopen en rijden die je anders never nooit zou kunnen bekostigen.

dus....
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:52:23 #16
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171495060
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:52 schreef Achterhoker het volgende:
Hangt ook een beetje af van de motorkarakteristiek. Maar ik zou graag toch minimaal wel iets willen met 100pk. Anders is het niet vooruit te branden en bovendien gewoon gevaarlijk bij invoegen op drukke wegen.
Als je minstens 100PK nodig hebt om op snelheid in te kunnen voegen kan je niet rijden.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_171495093
Auto's worden steeds groter vanwege de steeds weer vernieuwde veiligheidseisen. Daardoor stijgt (helaas) het gewicht over het algemeen ook. Gelukkig komen er dan weer lichtere materialen (maar die zijn dan weer te duur).

En dat is natuurlijk leuk dat ze vroeger met z'n 4en in een Fiat 500 gingen, maar daarvoor gingen ze weer met paard en wagen ;) Ik ging vroeger ook zonder airco naar Italië toe, nu zou ik toch echt niet meer zonder willen :7
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:53:30 #18
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171495094
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
Het begrip 'acceptabel' is natuurlijk zo rekbaar als het maar kan..

Ik zit met mijn poletenbak en gewenst vlot rijgedrag om de haverklap achter auto's die zéker weten sneller kunnen accelereren als dat ze doen. De juiste vraag is meer: "is mijn auto geschikt voor wat ik ermee wil gaan doen?", en gezien de matige info die er nu in het topic staat valt er dus domweg geen zinnig woord over te zeggen..

Om jezelf en je aktentasje en klapjapanner naar je bureau 10 km verderop te vervoeren on a daily basis is elk gemotoriseerd apparaat afdoende. Deuren en wasdrogers vervoeren doe je één keer in de paar jaar ofzo, en dan volstaat een ecokarretje met afneembare trekhaak ook, want dan huur je gewon effe een aanhanger..
Wil je de toffe boi uithangen, neem je gewoon een veel te grote auto met een beest van een motor in het vooronder en daar lig je lekker krom voor.. moet je niet met drogredenen komen over verre vakanties, wasmachines, golfclubs, kinderen van 2 meter 50 lang en 4 koffers per man één keer per jaar.

Je hoeft je aankoop alleen maar tegenover jezelf te verantwoorden.. schijt aan vrouwen en buren, collega's en de publieke opinie.. JIJ wilt iets, dan koop je dat als je het kunt betalen., want private lease, is nog steeds een mooi woord voor geld lenen om een auto te kopen en rijden die je anders never nooit zou kunnen bekostigen.

dus....
Auto zal niet vaak voor woon/werk worden gebruikt, dat probeer ik dagelijks op de fiets te doen. Ik heb een auto nodig omdat ik een gezin heb en dus passagiers en vracht te vervoeren heb. Ik hoef geen babe-magnet. Veiligheid, gemak en comfort vind ik belangrijk. En daar hoort ook bij dat ik niet met een bezweette bilnaad de snelweg op rij en een trekker inhalen op een provinciale weg zou ook geen hartkloppingen moeten opleveren.

Als ik de ervaringen van anderen lees, is de aangeboden Cactus een leuke auto, maar met deze motor gewoon niet geschikt om comfortabel de snelweg op te gaan.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:55:57 #19
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_171495156
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:52 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Als je minstens 100PK nodig hebt om op snelheid in te kunnen voegen kan je niet rijden.
Ik kan prima rijden, gaat meer om dat je wat vermogen achter de hand hebt mocht je hem op een drukke snelweg ergens nog voor moeten trekken.
Fade to Black
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:58:08 #20
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171495207
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Auto's worden steeds groter vanwege de steeds weer vernieuwde veiligheidseisen. Daardoor stijgt (helaas) het gewicht over het algemeen ook. Gelukkig komen er dan weer lichtere materialen (maar die zijn dan weer te duur).

En dat is natuurlijk leuk dat ze vroeger met z'n 4en in een Fiat 500 gingen, maar daarvoor gingen ze weer met paard en wagen ;) Ik ging vroeger ook zonder airco naar Italië toe, nu zou ik toch echt niet meer zonder willen :7
Ik ga er ook maar niet op in.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:14:01 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171495497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Auto zal niet vaak voor woon/werk worden gebruikt, dat probeer ik dagelijks op de fiets te doen. Ik heb een auto nodig omdat ik een gezin heb en dus passagiers en vracht te vervoeren heb. Ik hoef geen babe-magnet. Veiligheid, gemak en comfort vind ik belangrijk. En daar hoort ook bij dat ik niet met een bezweette bilnaad de snelweg op rij en een trekker inhalen op een provinciale weg zou ook geen hartkloppingen moeten opleveren.

Als ik de ervaringen van anderen lees, is de aangeboden Cactus een leuke auto, maar met deze motor gewoon niet geschikt om comfortabel de snelweg op te gaan.
invoegen op een snelweg en trekkers inhalen op een provinciale weg doe je dmv planning en inzicht, dat kan met elke auto op een veilige manier.. Het is mákkelijker met een bult PK's onder je voet, maar dat is dan meer om geen gebruik te hoeven maken van eerder genoemde skills, of domweg het gebrek daaraan te compenseren.. Als een vrachtwagen het kan, kan jij het ook met je cactus met hulpmotor.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171495505
Ik denk dat als je 'm als gezinsauto wilt gebruiken hij inderdaad net niet genoeg is. Als je nu de Focus al gewend bent is het qua ruimte (ook voor de kids) toch weer een stapje terug.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:43:07 #23
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_171496063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 12:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik denk dat als je 'm als gezinsauto wilt gebruiken hij inderdaad net niet genoeg is. Als je nu de Focus al gewend bent is het qua ruimte (ook voor de kids) toch weer een stapje terug.
Ik had gedacht dat de Cactus van binnen zelfs ruimer was voor passagiers dan de Focus?
Scratch a liberal and you will find a fascist
  dinsdag 6 juni 2017 @ 12:45:11 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171496115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]


Als ik de ervaringen van anderen lees, is de aangeboden Cactus een leuke auto, maar met deze motor gewoon niet geschikt om comfortabel de snelweg op te gaan.
Wat een enorme onzin... niet geschikt.. niet comfortabel genoeg..uhu.. :|W
  FOK!fotograaf dinsdag 6 juni 2017 @ 12:47:41 #25
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_171496178
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Deze auto wordt voor de goedkope prijs zelfs met automaat geleverd.
Gerobotiseerde handbak. Makes a big difference. Dat ding rijdt niet als een doorsnee automaat (zoals SD bijvoorbeeld erin heeft hangen). Ding schakelt net zo snel als een Fiat 500 automaat... Zo traag als een bejaarde op zijn eerste rijles dus. En maakt soms rare versnellingskeuzes (helling, snelheidsverlies, dus dieper het gas in en wat meer toeren maken: "Hee, laat ik eens opschakelen"). Maargoed, daar heb je de flippers voor.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')