Ik vind het fijn als ik wat in mijn auto kan vervoeren. De focus station kan ik gewoon een deur, herenfiets of wasdroger inschuiven als de achterban plat ligt. Bovendien heb ik 2 kinderen die al best lang aan het worden zijn. Dan kan ik dus al niet meer met de auto op vakantie als ik zo'n seniorengebakje zou nemen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Je zou nog naar koppel en koppelstijging kunnen kijken..
Maar je kiest nu een grote auto met de motorisering van een kleintje.. dan kun je dus beter een kleintje gaan rijden..
Want wat is er precies te klein aan een kleine auto? Een vw fox is net zo groot en zwaar als een golf 2.. de huidige polo is al zwaarder en groter..
Terwijl hele volksstammen in een golf 2 zijn vervoerd..
Autos moeten steeds maar groter en ik zie het nut er echt niet van in..
Genoeg kleine bakkies die perfecte rijeigenschappen hebben en prima voldoen..
Mijn moeder is ooit 45 jaar geleden met 4 man incl. koffers in een Fiat 500 (zo'n echte oude kleine) 3 weken naar Italie op vakantie geweest.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:54 schreef Zolderkamer het volgende:
Want wat is er precies te klein aan een kleine auto? Een vw fox is net zo groot en zwaar als een golf 2.. de huidige polo is al zwaarder en groter..
Terwijl hele volksstammen in een golf 2 zijn vervoerd..
Seniorengebakje.. boodschappenkarretje... het zal allemaal best...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Ik vind het fijn als ik wat in mijn auto kan vervoeren. De focus station kan ik gewoon een deur, herenfiets of wasdroger inschuiven als de achterban plat ligt. Bovendien heb ik 2 kinderen die al best lang aan het worden zijn. Dan kan ik dus al niet meer met de auto op vakantie als ik zo'n seniorengebakje zou nemen.
Dan heb je wel jonge kinderen nodig, want mijn oom reed ook zo'n ding maar die zat op de achterbank en zn hoofd door het dakraam...quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:09 schreef matig het volgende:
[..]
Mijn moeder is ooit 45 jaar geleden met 4 man incl. koffers in een Fiat 500 (zo'n echte oude kleine) 3 weken naar Italie op vakantie geweest.
Klopt, maar als er passagiers in zitten en je hebt bagage bij je gaat het waarschijnlijk vrij krap worden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:19 schreef Sjoegerd het volgende:
Ga gewoon proefrijden, een C4 Cactus is een vrij lichte auto dus heeft ook niet heel veel pk's nodig.
Als je minstens 100PK nodig hebt om op snelheid in te kunnen voegen kan je niet rijden.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 10:52 schreef Achterhoker het volgende:
Hangt ook een beetje af van de motorkarakteristiek. Maar ik zou graag toch minimaal wel iets willen met 100pk. Anders is het niet vooruit te branden en bovendien gewoon gevaarlijk bij invoegen op drukke wegen.
Auto zal niet vaak voor woon/werk worden gebruikt, dat probeer ik dagelijks op de fiets te doen. Ik heb een auto nodig omdat ik een gezin heb en dus passagiers en vracht te vervoeren heb. Ik hoef geen babe-magnet. Veiligheid, gemak en comfort vind ik belangrijk. En daar hoort ook bij dat ik niet met een bezweette bilnaad de snelweg op rij en een trekker inhalen op een provinciale weg zou ook geen hartkloppingen moeten opleveren.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:45 schreef Sounddragon het volgende:
Het begrip 'acceptabel' is natuurlijk zo rekbaar als het maar kan..
Ik zit met mijn poletenbak en gewenst vlot rijgedrag om de haverklap achter auto's die zéker weten sneller kunnen accelereren als dat ze doen. De juiste vraag is meer: "is mijn auto geschikt voor wat ik ermee wil gaan doen?", en gezien de matige info die er nu in het topic staat valt er dus domweg geen zinnig woord over te zeggen..
Om jezelf en je aktentasje en klapjapanner naar je bureau 10 km verderop te vervoeren on a daily basis is elk gemotoriseerd apparaat afdoende. Deuren en wasdrogers vervoeren doe je één keer in de paar jaar ofzo, en dan volstaat een ecokarretje met afneembare trekhaak ook, want dan huur je gewon effe een aanhanger..
Wil je de toffe boi uithangen, neem je gewoon een veel te grote auto met een beest van een motor in het vooronder en daar lig je lekker krom voor.. moet je niet met drogredenen komen over verre vakanties, wasmachines, golfclubs, kinderen van 2 meter 50 lang en 4 koffers per man één keer per jaar.
Je hoeft je aankoop alleen maar tegenover jezelf te verantwoorden.. schijt aan vrouwen en buren, collega's en de publieke opinie.. JIJ wilt iets, dan koop je dat als je het kunt betalen., want private lease, is nog steeds een mooi woord voor geld lenen om een auto te kopen en rijden die je anders never nooit zou kunnen bekostigen.
dus....
Ik kan prima rijden, gaat meer om dat je wat vermogen achter de hand hebt mocht je hem op een drukke snelweg ergens nog voor moeten trekken.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:52 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je minstens 100PK nodig hebt om op snelheid in te kunnen voegen kan je niet rijden.
Ik ga er ook maar niet op in.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Auto's worden steeds groter vanwege de steeds weer vernieuwde veiligheidseisen. Daardoor stijgt (helaas) het gewicht over het algemeen ook. Gelukkig komen er dan weer lichtere materialen (maar die zijn dan weer te duur).
En dat is natuurlijk leuk dat ze vroeger met z'n 4en in een Fiat 500 gingen, maar daarvoor gingen ze weer met paard en wagen Ik ging vroeger ook zonder airco naar Italië toe, nu zou ik toch echt niet meer zonder willen
invoegen op een snelweg en trekkers inhalen op een provinciale weg doe je dmv planning en inzicht, dat kan met elke auto op een veilige manier.. Het is mákkelijker met een bult PK's onder je voet, maar dat is dan meer om geen gebruik te hoeven maken van eerder genoemde skills, of domweg het gebrek daaraan te compenseren.. Als een vrachtwagen het kan, kan jij het ook met je cactus met hulpmotor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Auto zal niet vaak voor woon/werk worden gebruikt, dat probeer ik dagelijks op de fiets te doen. Ik heb een auto nodig omdat ik een gezin heb en dus passagiers en vracht te vervoeren heb. Ik hoef geen babe-magnet. Veiligheid, gemak en comfort vind ik belangrijk. En daar hoort ook bij dat ik niet met een bezweette bilnaad de snelweg op rij en een trekker inhalen op een provinciale weg zou ook geen hartkloppingen moeten opleveren.
Als ik de ervaringen van anderen lees, is de aangeboden Cactus een leuke auto, maar met deze motor gewoon niet geschikt om comfortabel de snelweg op te gaan.
Ik had gedacht dat de Cactus van binnen zelfs ruimer was voor passagiers dan de Focus?quote:Op dinsdag 6 juni 2017 12:14 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik denk dat als je 'm als gezinsauto wilt gebruiken hij inderdaad net niet genoeg is. Als je nu de Focus al gewend bent is het qua ruimte (ook voor de kids) toch weer een stapje terug.
Wat een enorme onzin... niet geschikt.. niet comfortabel genoeg..uhu..quote:Op dinsdag 6 juni 2017 11:53 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Als ik de ervaringen van anderen lees, is de aangeboden Cactus een leuke auto, maar met deze motor gewoon niet geschikt om comfortabel de snelweg op te gaan.
Gerobotiseerde handbak. Makes a big difference. Dat ding rijdt niet als een doorsnee automaat (zoals SD bijvoorbeeld erin heeft hangen). Ding schakelt net zo snel als een Fiat 500 automaat... Zo traag als een bejaarde op zijn eerste rijles dus. En maakt soms rare versnellingskeuzes (helling, snelheidsverlies, dus dieper het gas in en wat meer toeren maken: "Hee, laat ik eens opschakelen"). Maargoed, daar heb je de flippers voor.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Deze auto wordt voor de goedkope prijs zelfs met automaat geleverd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |