abonnement Unibet Coolblue
pi_171520905
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

En als jij jouw deur van 25 kilo in een boedelbak legt die tot 700 kilo beladen mag worden, mag deze alsnog niet achter een auto die slechts 500 kilo mag trekken, maar dat wist je zelf ook wel.
Waarom mag dat niet? Met rijbewijs BE geen enkel probleem.
  woensdag 7 juni 2017 @ 12:09:13 #77
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171520915
quote:
0s.gif Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Cultuur058 het volgende:

[..]

Een auto heb je voor het gemak, niet voor het besparen van de kosten.. dat is enkel een mooie bijkomstigheid. Dus ja, als ik een auto koop neem ik daar ook zeker de bruikbaarheid voor vakantie in mee, is toch een soort vrijheid die je ermee wil hebben.

En als jij jouw deur van 25 kilo in een boedelbak legt die tot 700 kilo beladen mag worden, mag deze alsnog niet achter een auto die slechts 500 kilo mag trekken, maar dat wist je zelf ook wel.
Oh dus je rijd een RR? Lekker makkelijk en als het toch niet over geld gaat..

Verder heb je over de optie van een busje huren heen gelezen blijkbaar.. Of vervoer je elke dag deuren?
Trouwens een deur gooi je gewoon op het dak..

Die 1 keer per 10 jaar dat ik een wasmachine moet vervoeren laat ik hem bezorgen.. en anders is dat zo sporadisch dat dat prima in een aanhanger gaat.. of dat nou wel of niet van de wet mag..

Maar als poen er niet toe doet.. tja dan had ik een privevliegtuig en een heli.. en geen auto..

Verder zijn er verdomd weinig auto's die niet meer dan 500kg mogen trekken..
  woensdag 7 juni 2017 @ 13:12:18 #78
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_171522444
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 12:08 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarom mag dat niet? Met rijbewijs BE geen enkel probleem.
Ze kijken tegenwoordig naar het toelaatbare gewicht van de aanhanger, niet naar het werkelijke gewicht.
pi_171522983
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:12 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ze kijken tegenwoordig naar het toelaatbare gewicht van de aanhanger, niet naar het werkelijke gewicht.
Waar het gaat om het juiste rijbewijs, wordt gekeken naar het maximale gewicht van de aanhanger en combinatie.

Maar waar het zoals hier gaat om het bepalen of het voertuig geschikt is om te trekken, gaat het om het werkelijke gewicht.

Dus heb je een auto van 1200 kg die 500 kg mag trekken, een lading van 50 kg die je wilt vervoeren en een tandemasser die leeg 450kg weegt en beladen maximaal 2500 kg, dan mag je gewoon met de combinatie de weg op als je rijbewijs BE hebt.
pi_171523349
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 22:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nee, want ik kies 200% zelf wat ik wil rijden, en als ik hem oranje met paars wil spuiten of wil chippen of weet ik het wat, hoef ik dat aan niemand te vragen.
Ik ben een petrolhead, ik rijd wat ik fijn/tof/lekker/leuk vind en wat het kost interesseert me geen kont zolang het binnen mijn 'budget' valt.

En 'geneuzel', 'kortzichtig', 'zuurpruim'... Kun je ook nog op een normaal niveau communiceren, of zijn je papa en mama vergeten om je respect bij te brengen? Doe es een beetje normaal man, ik heb niet met je geknikkerd :{w
Over vreemde reacties gesproken... Ik vind het opmerkelijk dat iemand met een leaseauto, privé of zakelijk, in jouw ogen dus én geen petrolhead kan zijn én een arme sloeber is die geen geld heeft voor een nieuwe auto. Ja dan ben je in mijn ogen kortzichtig ja.

Weet jij hoe vermogend een leaserijder is? Weet jij of het een autoliefhebber is? Weet jij wat voor auto diegene er nog naast heeft misschien? Antwoord is nee maar jij hebt ondertussen wel je conclusie al getrokken.

Ga toch wieberen joh je bent een schande voor iedereen die zich petrolhead noemt, autoliefhebberij verbroederd normaal gesproken en daar horen zuurpruimen als jij niet bij.
  woensdag 7 juni 2017 @ 14:07:14 #81
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_171523820
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waar het gaat om het juiste rijbewijs, wordt gekeken naar het maximale gewicht van de aanhanger en combinatie.

Maar waar het zoals hier gaat om het bepalen of het voertuig geschikt is om te trekken, gaat het om het werkelijke gewicht.

Dus heb je een auto van 1200 kg die 500 kg mag trekken, een lading van 50 kg die je wilt vervoeren en een tandemasser die leeg 450kg weegt en beladen maximaal 2500 kg, dan mag je gewoon met de combinatie de weg op als je rijbewijs BE hebt.
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/trekgewicht_wet.php
Ik neem mijn woorden terug, je hebt gelijk. Dit is sinds kort denk ik aangepast, waarbij ze toch weer naar de Werkelijke massa kijken ipv de toegestane maximum massa.

[ Bericht 100% gewijzigd door ErkendFokker op 07-06-2017 14:13:41 ]
  woensdag 7 juni 2017 @ 15:43:21 #82
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171526326
quote:
1s.gif Op woensdag 7 juni 2017 13:44 schreef pwmh82 het volgende:

[..]

Over vreemde reacties gesproken... Ik vind het opmerkelijk dat iemand met een leaseauto, privé of zakelijk, in jouw ogen dus én geen petrolhead kan zijn én een arme sloeber is die geen geld heeft voor een nieuwe auto. Ja dan ben je in mijn ogen kortzichtig ja.

Weet jij hoe vermogend een leaserijder is? Weet jij of het een autoliefhebber is? Weet jij wat voor auto diegene er nog naast heeft misschien? Antwoord is nee maar jij hebt ondertussen wel je conclusie al getrokken.

Ga toch wieberen joh je bent een schande voor iedereen die zich petrolhead noemt, autoliefhebberij verbroederd normaal gesproken en daar horen zuurpruimen als jij niet bij.
Dat zijn best een hoop aannames in één post, en ik ga er lekker niet op in, want mijn aanname dat je ouders wat opvoeding hebben overgeslagen was blijkbaar wél een juiste, dus normaal communiceren zit er helaas niet in.

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171542294
Wat een nondiscussie is dit geworden zeg..

De één zegt dat je je beter in een kutgebakje kan laten vervoeren, een tweede dat leaserijders auto's rijden die ze niet kunnen betalen en ts loopt te blaten dat een c4 cactus ongeschikt is om mee te kunnen komen op de snelweg ".

Dit gaat echt helemaal nergens meer over 8)7
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:01:24 #84
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171550710
200PK per ton is een aardige leidraad om niet ongelukkig in je autootje te worden. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:07:16 #85
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_171550883
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 08:49 schreef spiritusbus het volgende:
Wat een nondiscussie is dit geworden zeg..

De één zegt dat je je beter in een kutgebakje kan laten vervoeren, een tweede dat leaserijders auto's rijden die ze niet kunnen betalen en ts loopt te blaten dat een c4 cactus ongeschikt is om mee te kunnen komen op de snelweg ".

Dit gaat echt helemaal nergens meer over 8)7
Ja met een C4 kom je echt niet mee hoor op de snelweg. Pffff, met moeite 120 denk ik :')

Kansloos gejank.
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:15:01 #86
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171551072
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:07 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ja met een C4 kom je echt niet mee hoor op de snelweg. Pffff, met moeite 120 denk ik :')

Kansloos gejank.
Jeh, alsof je op de snelweg continu tussen de C4's door aan het slalommen bent _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:28:12 #87
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_171551437
quote:
10s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Jeh, alsof je op de snelweg continu tussen de C4's door aan het slalommen bent _O-
Zie ze altijd slipstreamen achter vrachtwagens, ze kunnen net de 80 halen.
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:33:00 #88
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171551549
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:28 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Zie ze altijd slipstreamen achter vrachtwagens, ze kunnen net de 80 halen.
Ja, wind mee heuvel af.. anders wordt het mee steppen. :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171551585
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:01 schreef Hyperdude het volgende:
200PK per ton is een aardige leidraad om niet ongelukkig in je autootje te worden. :)
:')
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:35:55 #90
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171551611
Ze organiseren ook toerritten speciaal voor C4's, alleen is dat meestal maar 15 - 20 km; niet iedereen wil meer dan 2 dagen van huis zijn O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 juni 2017 @ 16:44:08 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171551742
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:35 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

:')
Hoe hoog leg jij de lat? :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171552105
Vergeet je jongensdromen niet!

Binnenkort bestaan benzinemotoren voor particulieren misschien niet eens meer. Koop die lekkere dikke bak die je altijd al hebt willen hebben. 200+ pk ftw. Je gaat toch niet in zo'n langzaam ouwelullenkoekblik rondtuffen?

Lekker rijden! Je leeft maar 1 keer en wellicht is het morgen afgelopen.
  donderdag 8 juni 2017 @ 17:07:04 #93
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171552297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:00 schreef matigeuser het volgende:
Vergeet je jongensdromen niet!

Binnenkort bestaan benzinemotoren voor particulieren misschien niet eens meer. Koop die lekkere dikke bak die je altijd al hebt willen hebben. 200+ pk ftw. Je gaat toch niet in zo'n langzaam ouwelullenkoekblik rondtuffen?

Lekker rijden! Je leeft maar 1 keer en wellicht is het morgen afgelopen.
Binnenkort.. Uhu..
Weet je hoeveel van die dingen op de wereld zijn?
En waarom maar 200pk en geen 800 of 1500?
  donderdag 8 juni 2017 @ 17:17:20 #94
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171552594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:00 schreef matigeuser het volgende:
Vergeet je jongensdromen niet!

Binnenkort bestaan benzinemotoren voor particulieren misschien niet eens meer. Koop die lekkere dikke bak die je altijd al hebt willen hebben. 200+ pk ftw. Je gaat toch niet in zo'n langzaam ouwelullenkoekblik rondtuffen?

Lekker rijden! Je leeft maar 1 keer en wellicht is het morgen afgelopen.
Snel die lekkere benzine verstoken, voordat de Chinezen het doen. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171552902
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 16:44 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hoe hoog leg jij de lat? :P
Mwah, hoe hoog leg jij de lat of wanneer ben je ongelukkig in je auto zijn twee verschillende zaken.

Pk's interesseren me niet, comfort wel.
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:38:21 #96
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171555478
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 09:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben aan het overwegen mijn huidige auto (Ford Focus station 2004 1.6 benzine) weg te doen en via mijn werk kan ik voor een redelijke prijs private leasen.

De goedkoopste categorie zijn de boodschappenwagentjes, maar die zijn mij te klein. De goedkoopste 'grotere' auto is de Citroen C4 Cactus. Over het uiterlijk verschillen de meningen nogal; de 1 vindt hem mooi maar een ander vindt hem gruwelijk. Deze auto wordt voor de goedkope prijs zelfs met automaat geleverd. Het exacte model is 1.2 60kW S&S Pure Tech Shine ETG

Nu viel mij opeens op dat de motor slechts 60kW levert. De motor van mijn huidige auto levert 74kW. En eigenlijk vind ik dat die eigenlijk met optrekken en inhalen al wat aan de magere kant. Kan ik dit zomaar 1 op 1 vergelijken en er van uit gaan dat de aangeboden Cactus een slome duikelaar is?
Ja, dat kun je wel redelijk een op een vergelijken. De Cactus is 200kg lichter dan jouw Ford, maar met 20 pk minder ga je dat echt merken. Bv de acceleratie van 0 tot 100 duurt bijna 2 seconden langer. In verhouding met jouw Focus wordt het zo goed als zeker meer toeren rijden en meer schakelen.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:40:58 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171555540
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 17:28 schreef spiritusbus het volgende:

Pk's interesseren me niet, comfort wel.
Totdat je te weinig pk's hebt. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:52:08 #98
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_171555815
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ja, dat kun je wel redelijk een op een vergelijken. De Cactus is 200kg lichter dan jouw Ford, maar met 20 pk minder ga je dat echt merken. Bv de acceleratie van 0 tot 100 duurt bijna 2 seconden langer. In verhouding met jouw Focus wordt het zo goed als zeker meer toeren rijden en meer schakelen.
Helemaal niet. Een turbo blok zit juist lekkerder lager in de toeren dan een ouderwets ongeblazen blok.

Edit: off... Zit er geen turbo op zo'n ding :')
En die nep automaat moet je trouwens echt van weg blijven, dramatische bakken zijn dat.
  donderdag 8 juni 2017 @ 19:56:43 #99
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171555941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Totdat je te weinig pk's hebt. :)
Als je te weinig PK's hebt waai je achteruit bij tegenwind.

Het is best fijn om een auto te rijden met een bak PK/koppel, maar het is niet nódig.. met 75pk kom je ook op de plaats van bestemming, en nog niet eens heel veel sneller als dat je wél een bult vermogen hebt.. Op de momenten dat ik daadwerkelijk langer dan 10 seconden gebruik maak van het verrmogen van mijn auto, ben ik in de meeste gevallen verkeersregels aan het overtreden, beginnend met de geldende snelheidslimiet.
Hiervoor had ik een oud dieseltje zonder puf, ik denk qua vermogen zelfs vergelijkbaar met wat TS nu als voorbeeld neemt en dat rijdt helemaal prima. Het enige verschil is dat je in sommige gevallen een beetje moet anticiperen, maar je hoeft echt niks te laten qua inhalen ofzo hoor, dat is echt gelul.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 8 juni 2017 @ 20:05:31 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171556170
quote:
1s.gif Op donderdag 8 juni 2017 19:52 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Helemaal niet. Een turbo blok zit juist lekkerder lager in de toeren dan een ouderwets ongeblazen blok.

Edit: off... Zit er geen turbo op zo'n ding :')
En die nep automaat moet je trouwens echt van weg blijven, dramatische bakken zijn dat.
Een robotbak is idd minder, zéker als je ook nog eens niet zo veel powerz bij je hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')