Waarom mag dat niet? Met rijbewijs BE geen enkel probleem.quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
En als jij jouw deur van 25 kilo in een boedelbak legt die tot 700 kilo beladen mag worden, mag deze alsnog niet achter een auto die slechts 500 kilo mag trekken, maar dat wist je zelf ook wel.
Oh dus je rijd een RR? Lekker makkelijk en als het toch niet over geld gaat..quote:Op woensdag 7 juni 2017 11:57 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Een auto heb je voor het gemak, niet voor het besparen van de kosten.. dat is enkel een mooie bijkomstigheid. Dus ja, als ik een auto koop neem ik daar ook zeker de bruikbaarheid voor vakantie in mee, is toch een soort vrijheid die je ermee wil hebben.
En als jij jouw deur van 25 kilo in een boedelbak legt die tot 700 kilo beladen mag worden, mag deze alsnog niet achter een auto die slechts 500 kilo mag trekken, maar dat wist je zelf ook wel.
Ze kijken tegenwoordig naar het toelaatbare gewicht van de aanhanger, niet naar het werkelijke gewicht.quote:Op woensdag 7 juni 2017 12:08 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet? Met rijbewijs BE geen enkel probleem.
Waar het gaat om het juiste rijbewijs, wordt gekeken naar het maximale gewicht van de aanhanger en combinatie.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:12 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ze kijken tegenwoordig naar het toelaatbare gewicht van de aanhanger, niet naar het werkelijke gewicht.
Over vreemde reacties gesproken... Ik vind het opmerkelijk dat iemand met een leaseauto, privé of zakelijk, in jouw ogen dus én geen petrolhead kan zijn én een arme sloeber is die geen geld heeft voor een nieuwe auto. Ja dan ben je in mijn ogen kortzichtig ja.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
nee, want ik kies 200% zelf wat ik wil rijden, en als ik hem oranje met paars wil spuiten of wil chippen of weet ik het wat, hoef ik dat aan niemand te vragen.
Ik ben een petrolhead, ik rijd wat ik fijn/tof/lekker/leuk vind en wat het kost interesseert me geen kont zolang het binnen mijn 'budget' valt.
En 'geneuzel', 'kortzichtig', 'zuurpruim'... Kun je ook nog op een normaal niveau communiceren, of zijn je papa en mama vergeten om je respect bij te brengen? Doe es een beetje normaal man, ik heb niet met je geknikkerd
http://www.caravantrekker.nl/algemeen/trekgewicht_wet.phpquote:Op woensdag 7 juni 2017 13:31 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Waar het gaat om het juiste rijbewijs, wordt gekeken naar het maximale gewicht van de aanhanger en combinatie.
Maar waar het zoals hier gaat om het bepalen of het voertuig geschikt is om te trekken, gaat het om het werkelijke gewicht.
Dus heb je een auto van 1200 kg die 500 kg mag trekken, een lading van 50 kg die je wilt vervoeren en een tandemasser die leeg 450kg weegt en beladen maximaal 2500 kg, dan mag je gewoon met de combinatie de weg op als je rijbewijs BE hebt.
Dat zijn best een hoop aannames in één post, en ik ga er lekker niet op in, want mijn aanname dat je ouders wat opvoeding hebben overgeslagen was blijkbaar wél een juiste, dus normaal communiceren zit er helaas niet in.quote:Op woensdag 7 juni 2017 13:44 schreef pwmh82 het volgende:
[..]
Over vreemde reacties gesproken... Ik vind het opmerkelijk dat iemand met een leaseauto, privé of zakelijk, in jouw ogen dus én geen petrolhead kan zijn én een arme sloeber is die geen geld heeft voor een nieuwe auto. Ja dan ben je in mijn ogen kortzichtig ja.
Weet jij hoe vermogend een leaserijder is? Weet jij of het een autoliefhebber is? Weet jij wat voor auto diegene er nog naast heeft misschien? Antwoord is nee maar jij hebt ondertussen wel je conclusie al getrokken.
Ga toch wieberen joh je bent een schande voor iedereen die zich petrolhead noemt, autoliefhebberij verbroederd normaal gesproken en daar horen zuurpruimen als jij niet bij.
Ja met een C4 kom je echt niet mee hoor op de snelweg. Pffff, met moeite 120 denk ikquote:Op donderdag 8 juni 2017 08:49 schreef spiritusbus het volgende:
Wat een nondiscussie is dit geworden zeg..
De één zegt dat je je beter in een kutgebakje kan laten vervoeren, een tweede dat leaserijders auto's rijden die ze niet kunnen betalen en ts loopt te blaten dat een c4 cactus ongeschikt is om mee te kunnen komen op de snelweg ".
Dit gaat echt helemaal nergens meer over
Jeh, alsof je op de snelweg continu tussen de C4's door aan het slalommen bentquote:Op donderdag 8 juni 2017 16:07 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ja met een C4 kom je echt niet mee hoor op de snelweg. Pffff, met moeite 120 denk ik
Kansloos gejank.
Zie ze altijd slipstreamen achter vrachtwagens, ze kunnen net de 80 halen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jeh, alsof je op de snelweg continu tussen de C4's door aan het slalommen bent
Ja, wind mee heuvel af.. anders wordt het mee steppen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:28 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Zie ze altijd slipstreamen achter vrachtwagens, ze kunnen net de 80 halen.
quote:Op donderdag 8 juni 2017 16:01 schreef Hyperdude het volgende:
200PK per ton is een aardige leidraad om niet ongelukkig in je autootje te worden.
Hoe hoog leg jij de lat?quote:
Binnenkort.. Uhu..quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:00 schreef matigeuser het volgende:
Vergeet je jongensdromen niet!
Binnenkort bestaan benzinemotoren voor particulieren misschien niet eens meer. Koop die lekkere dikke bak die je altijd al hebt willen hebben. 200+ pk ftw. Je gaat toch niet in zo'n langzaam ouwelullenkoekblik rondtuffen?
Lekker rijden! Je leeft maar 1 keer en wellicht is het morgen afgelopen.
Snel die lekkere benzine verstoken, voordat de Chinezen het doen.quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:00 schreef matigeuser het volgende:
Vergeet je jongensdromen niet!
Binnenkort bestaan benzinemotoren voor particulieren misschien niet eens meer. Koop die lekkere dikke bak die je altijd al hebt willen hebben. 200+ pk ftw. Je gaat toch niet in zo'n langzaam ouwelullenkoekblik rondtuffen?
Lekker rijden! Je leeft maar 1 keer en wellicht is het morgen afgelopen.
Mwah, hoe hoog leg jij de lat of wanneer ben je ongelukkig in je auto zijn twee verschillende zaken.quote:
Ja, dat kun je wel redelijk een op een vergelijken. De Cactus is 200kg lichter dan jouw Ford, maar met 20 pk minder ga je dat echt merken. Bv de acceleratie van 0 tot 100 duurt bijna 2 seconden langer. In verhouding met jouw Focus wordt het zo goed als zeker meer toeren rijden en meer schakelen.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 09:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben aan het overwegen mijn huidige auto (Ford Focus station 2004 1.6 benzine) weg te doen en via mijn werk kan ik voor een redelijke prijs private leasen.
De goedkoopste categorie zijn de boodschappenwagentjes, maar die zijn mij te klein. De goedkoopste 'grotere' auto is de Citroen C4 Cactus. Over het uiterlijk verschillen de meningen nogal; de 1 vindt hem mooi maar een ander vindt hem gruwelijk. Deze auto wordt voor de goedkope prijs zelfs met automaat geleverd. Het exacte model is 1.2 60kW S&S Pure Tech Shine ETG
Nu viel mij opeens op dat de motor slechts 60kW levert. De motor van mijn huidige auto levert 74kW. En eigenlijk vind ik dat die eigenlijk met optrekken en inhalen al wat aan de magere kant. Kan ik dit zomaar 1 op 1 vergelijken en er van uit gaan dat de aangeboden Cactus een slome duikelaar is?
Totdat je te weinig pk's hebt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 17:28 schreef spiritusbus het volgende:
Pk's interesseren me niet, comfort wel.
Helemaal niet. Een turbo blok zit juist lekkerder lager in de toeren dan een ouderwets ongeblazen blok.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:38 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ja, dat kun je wel redelijk een op een vergelijken. De Cactus is 200kg lichter dan jouw Ford, maar met 20 pk minder ga je dat echt merken. Bv de acceleratie van 0 tot 100 duurt bijna 2 seconden langer. In verhouding met jouw Focus wordt het zo goed als zeker meer toeren rijden en meer schakelen.
Als je te weinig PK's hebt waai je achteruit bij tegenwind.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Totdat je te weinig pk's hebt.
Een robotbak is idd minder, zéker als je ook nog eens niet zo veel powerz bij je hebt.quote:Op donderdag 8 juni 2017 19:52 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een turbo blok zit juist lekkerder lager in de toeren dan een ouderwets ongeblazen blok.
Edit: off... Zit er geen turbo op zo'n ding
En die nep automaat moet je trouwens echt van weg blijven, dramatische bakken zijn dat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |