abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171435700
Weten jullie wat ook altijd een natuurlijk proces is geweest? Niet alleen onder mensen, maar onder vele primaten en (zoog)dieren? Stammenoorlogen om dominantie/grondgebied/overheersing.
pi_171435705
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:23 schreef Tchock het volgende:

Tijd om te slapen. Adieu.
Truste.
  zondag 4 juni 2017 @ 01:27:52 #53
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_171435743
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is gewoon een kwestie van een beetje kennis van antropologie. The world until yesterday van Jared Diamond is wel een aardige bloemlezing van inheemse culturen.
Of van psychologie, afhankelijk van hoe je er naar kijkt. De mens heeft een grote behoefte aan innige contacten en het debat/onderzoek over/naar de natuurlijkheid van de hechte verbintenis is ook nog helemaal niet uitgespeeld.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_171435747
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:23 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, islamitische immigratie naar Europa is een natuurlijk proces van globalisatie die op geen enkele wijze tegengehouden had kunnen worden.
Globalisatie die het VK door middel van hun Empire al honderden jaren geleden begonnen is, maar goed, punt is en blijft dat het VK direct betrokken is geweest bij de oorlogen die de regio gedestabiliseerd hebben. Als je het nog extremer wilt stellen is het hele Midden Oosten min of meer een britse creatie zonder enig respect voor de mensen daar.
pi_171435871
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Globalisatie die het VK door middel van hun Empire al honderden jaren geleden begonnen is, maar goed, punt is en blijft dat het VK direct betrokken is geweest bij de oorlogen die de regio gedestabiliseerd hebben. Als je het nog extremer wilt stellen is het hele Midden Oosten min of meer een britse creatie zonder enig respect voor de mensen daar.
De geschiedenis van het VK is geen argument voor de acceptatie van de migratiestromen de laatste decennia. Ook de meest recente door hen gesteunde oorlogen is geen reëel argument (in tegenstelling zelfs). Het is geen afkoopsom geweest. Zo werkt dat simpelweg niet, al gebruiken sommige de (historische) daden als een middel tot manipulatie om de bereidheid daartoe te creëren. Welke gezonde natie accepteert (massale) migratie van groepen mensen die zich (deels, vanwege het islamitische) scharen onder de groep die door datzelfde land in ellende gestort wordt?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2017 01:37:47 ]
pi_171435938
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:27 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Of van psychologie, afhankelijk van hoe je er naar kijkt. De mens heeft een grote behoefte aan innige contacten en het debat/onderzoek over/naar de natuurlijkheid van de hechte verbintenis is ook nog helemaal niet uitgespeeld.
Ik spreek toch geen Chinees? Als je wilt weten hoe 'natuurlijk', wat in wezen neerkomt op hoe gangbaar, iets is dan kun je voor relatiestructuren kijken naar verschillende culturen. En dan zijn er vele culturen wat polygynie de norm was en zelfs nog is, in mindere mate polyandrie en nog vele andere vormen van samenleven en opvoeden van kinderen.
Je lijkt niet helemaal te snappen dat zo het gros van de continenten is gekoloniseerd en geassimileerd door Europeanen.
Psychologie heeft natuurlijk last van het feit dat je te maken hebt met culturen die een bepaald normatief effect hebben en daarmee ook psychologische effecten beïnvloeden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 4 juni 2017 @ 01:42:32 #57
441812 KetchupFTW
pi_171436057
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:36 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik spreek toch geen Chinees? Als je wilt weten hoe 'natuurlijk', wat in wezen neerkomt op hoe gangbaar, iets is dan kun je voor relatiestructuren kijken naar verschillende culturen. En dan zijn er vele culturen wat polygynie de norm was en zelfs nog is, in mindere mate polyandrie en nog vele andere vormen van samenleven en opvoeden van kinderen.
Je lijkt niet helemaal te snappen dat zo het gros van de continenten is gekoloniseerd en geassimileerd door Europeanen.
Psychologie heeft natuurlijk last van het feit dat je te maken hebt met culturen die een bepaald normatief effect hebben en daarmee ook psychologische effecten beïnvloeden.
Aha, dus als ik wat te weten wil komen over de natuurlijkheid van iets moet ik kijken naar culturele kenmerken.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zondag 4 juni 2017 @ 01:48:36 #58
441812 KetchupFTW
pi_171436179
Daarnaast, de aanname dat natuurlijk hetzelfde zou betekenen als gangbaar is ook iets wat je hopelijk zojuist zelf hebt verzonnen.
pi_171436246
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:42 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Aha, dus als ik wat te weten wil komen over de natuurlijkheid van iets moet ik kijken naar culturele kenmerken.
'Natuurlijk' is veelal een projectie van het dominante fenotype.
Verder is het zo dat het concept natuurlijk 'gegeven door de natuur' betekent en wordt geconstateerd met 'bepaald door de mens'. Als je die laatste factor wilt uitsluiten, dan kun je kijken naar de mate waarin iets voorkomt in verschillende culturen.
Zo moeilijk lijkt het me allemaal niet.
pi_171436318
quote:
7s.gif Op zondag 4 juni 2017 01:48 schreef KetchupFTW het volgende:
Daarnaast, de aanname dat natuurlijk hetzelfde zou betekenen als gangbaar is ook iets wat je hopelijk zojuist zelf hebt verzonnen.
Nee hoor, dat is hoe het door de drogredenaars doorgaans gehanteerd wordt.
Linkshandigheid heeft ook lange tijd een vrij negatief stigma gehad in veel culturen.
pi_171437001

Lijkt op een bomgordel
pi_171437957
Goedemorgen. Ik dacht net even een methode te hebben gevonden om de systeembeheerder van deze instelling te omzeilen, maar helaas: systeemherstel brengt alles weer terug bij af, dus ik zit alleen met Chrome hier...
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  zondag 4 juni 2017 @ 07:16:19 #64
66825 Reya
Fier Wallon
pi_171438002
Hallo.
pi_171438227
pi_171438291
Goedendag!
  zondag 4 juni 2017 @ 08:20:20 #67
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171438316
Goedemorgen iedereen.

Wat een kutzooi weer in London. -O-
  zondag 4 juni 2017 @ 08:28:00 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171438371
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:20 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Goedemorgen iedereen.

Wat een kutzooi weer in London. -O-
Ons schoolreisje naar Londen is net geweest. Als dat de komende week was geweest had er echt niemand meer mee gedurfd, na die bus in Calais en nu dit gedoe.

En verder inderdaad: wat een kutzooi. Dat ze eens kappen met onschuldige burgers tot doelwit verklaren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 4 juni 2017 @ 08:35:58 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171438439
Nu maar weer eens lekker gaan wandelen. Gelukkig niet zo achterlijk warm.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171438500
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ons schoolreisje naar Londen is net geweest. Als dat de komende week was geweest had er echt niemand meer mee gedurfd, na die bus in Calais en nu dit gedoe.

En verder inderdaad: wat een kutzooi. Dat ze eens kappen met onschuldige burgers tot doelwit verklaren.
Ik snap ook gewoon niet hoe dit kan. De cybersecurity van de britten is volgens mij vrij goed en toch glipt er weer zo'n gek door het net. Ook al in Duitsland... Terroristen denken niet aan grenzen, dus de inlichtingendiensten moeten innig met elkaar samenwerken imo
  zondag 4 juni 2017 @ 08:46:45 #71
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_171438551
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:42 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Ik snap ook gewoon niet hoe dit kan. De cybersecurity van de britten is volgens mij vrij goed en toch glipt er weer zo'n gek door het net. Ook al in Duitsland... Terroristen denken niet aan grenzen, dus de inlichtingendiensten moeten innig met elkaar samenwerken imo
Misschien moeten we eens stoppen met praten over zo'n gek alsof het op zichzelf staande feiten zijn en de trend erin gaan herkennen. Dit is gewoon de nieuwe vorm van oorlog voeren.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 4 juni 2017 @ 08:48:02 #72
379943 Paper_Tiger
pi_171438565
quote:
14s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:17 schreef 99.999 het volgende:
Goedendag!
En dat is het. Ook allemaal een goede morgen gewenst.
  zondag 4 juni 2017 @ 08:48:31 #73
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_171438566
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:42 schreef De_Nater het volgende:

[..]

Dit soort mensen zijn over het algemeen niet te stoppen. Ze pakken een groot keukenmes en stappen in een busje. Je hoeft niks illegaals te bestellen of dingen te regelen. We moeten gewoon accepteren dat niet alles te voorkomen is.

Al was dat figuur uit Manchester al een hele tijd op de radar. Daar ging waarschijnlijk iets mis bij Mi5.
pi_171438599
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Misschien moeten we eens stoppen met praten over zo'n gek alsof het op zichzelf staande feiten zijn en de trend erin gaan herkennen. Dit is gewoon de nieuwe vorm van oorlog voeren.
Klopt, en juist daarom snap ik niet hoe de inlichtingendiensten zo achterlijk kunnen zijn. Hoi AIVD, ja, ik heb het tegen jullie, mongolen! Ik heb al meerdere keren brutaal via Twitter bij de AIVD gesolliciteerd door onder andere een spelletje te spelen met de media (het was voor mij hilarisch). Ik heb echt letterlijk alles op Twitter gezet waar ik was en er was niemand op me afgelopen. Als ik zo in het openbaar vertel waar ik ben en er een zekere frustratie te lezen is in wat ik schrijf, dan stuur je toch op z'n minst iemand op mij af waaruit blijkt dat je de dreiging serieus neemt? Misschien kent de AIVD mijn goede hart te goed, maar echt, ze kunnen er in mijn ogen geen reet van...
DeNater twitterde op vrijdag 26-05-2017 om 10:04:31 Is er iemand van de @volkskrant die in Pjotr wil praten over #politiek dan wel #filosofie? reageer retweet
Vanaf hier, het heeft me uiteindelijk wel een goed contact bij de Volkskrant opgeleverd...
  zondag 4 juni 2017 @ 09:06:33 #75
379943 Paper_Tiger
pi_171438826
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 08:48 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dit soort mensen zijn over het algemeen niet te stoppen. Ze pakken een groot keukenmes en stappen in een busje. Je hoeft niks illegaals te bestellen of dingen te regelen. We moeten gewoon accepteren dat niet alles te voorkomen is.

Al was dat figuur uit Manchester al een hele tijd op de radar. Daar ging waarschijnlijk iets mis bij Mi5.
Dus we kunnen dit niet stoppen dus moeten we het accepteren maar we zijn wel in staat om aan de wereldthermostaatknop te draaien?
Hou toch op. Dit probleem is makkelijk uit te roeien maar de politieke wil ontbreekt. Daar heb je de Trumps van deze wereld voor nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')