ik wilde dit eigenlijk postte, maar omdat lurker die via een ander topic hier terecht kwam durfde ik niet zo goed...quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:15 schreef Limone het volgende:
Ach GM, wat naar en verdrietig.En hoewel het normaal en logisch het voelt om voor nu de scheiding niet door te zetten, heeft hij je wel weer terug 'in je hok' gekregen. Wat gaat hij de volgende keer doen als je weer alles op poten hebt? Kies alsjeblieft voor jezelf en je kinderen en laat je niet te lang gevangen houden.
Beter kan ik het niet vertellen, k dacht precies hetzelfde.quote:Op zaterdag 3 juni 2017 22:15 schreef Limone het volgende:
Ach GM, wat naar en verdrietig.En hoewel het normaal en logisch het voelt om voor nu de scheiding niet door te zetten, heeft hij je wel weer terug 'in je hok' gekregen. Wat gaat hij de volgende keer doen als je weer alles op poten hebt? Kies alsjeblieft voor jezelf en je kinderen en laat je niet te lang gevangen houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met jouw vriezervoorraad haal je dat doel toch alsnog ruimschoots?quote:Op dinsdag 10 juli 2018 17:30 schreef Memoru het volgende:
De borstvoeding is zo goed als gestopt. Dat geeft ook rust en heb veel tijd over nu. Baal soms wel.. had zo graag mijn doel van 1 jaar gehaald. Maar goed het is niet anders.
What the fuck, hij beseft dus gewoon niet hoe ernstig de situatie is, en dat het nu écht tijd is dat hij zich gaat inspannen voor zijn gezin!quote:Man.. tjaa.. hij wilde eigenlijk vrijdagavond al weer gaan stappen want jaa.. een vriendin van je is
er nu toch?
Vervelend? Ik zou héél erg boos geworden zijn, hoe haalt hij het in zijn hoofd man.quote:Uiteindelijk is hij gelukkig toch thuis gebleven. Maar vond het eigenlijk al vervelend dat hij dat durfde te vragen.
Tijd voor zichzelf is prima, maar dan wel zonder dat het ten koste gaat van zijn taken als vader of dat het jouw herstel in de weg staat.quote:Momenteel hebben we veel discussie. Hij vindt dat hij tijd voor zichzelf nodig heeft. Dat houdt in.. iedere vrijdag- en zaterdagavond stappen. Als ik zeg dat ik dat teveel vind dan zegt hij dat ik meer dingen voor mezelf moet doen. Zo jammer dat hij zijn verantwoording niet pakt
Dit is denk ik typisch een puntje omdat zij je ouders zijn/blijven. Je bent volwassen, met een eigen gezin, maar jullie blijven in wezen je ‘oude rol’ nog vervullen van toen je nog onderdeel was van hun gezin. Dat is misschien ook een proces waar je doorheen moet?quote:Op maandag 16 juli 2018 16:45 schreef Minarosa het volgende:
Fijn die herkenning, dat scheelt al wat. Ik probeer inderdaad niet te actief te vergelijken, alleen is dat wel lastig als ze dan (in mijn ogen) een opmerking maakt over dat ze de kleinkinderen zo weinig ziet omdat het 'ver' rijden is/tijd kost. Die kost het mij ook, andersom, en ik heb al minder tijd die ik vrij kan besteden. Het is geen wedstrijd in wie heeft het het zwaarst, maar ik mis soms wat gevoel voor reflectie op mijn leven, het gaat echt niet allemaal vanzelf al lijken ze dat wel te denken. En ik kan dan gewoon echt geen 'geklaag' over weinig vakantiedagen hebben als je al zoveel weggaat, dan komt inderdaad mijn allerpinnigste zelf boven. En daarbij heb je als jonge ouder gewoon veel minder keuzevrijheid: zij kunnen (vind ik) gemakkelijk een ochtend sport afzeggen (ze sporten elk weekend de hele ochtend), maar ik zit wel meer vast aan ritme van de kinderen, dus nee het is niet handig om om twee uur te komen want dan doen ze hun middagslaapje, en nee dat slaan ze ook niet een keer over. Voor mijn gevoel zijn hun verplichtingen veel minder bindend, maar worden ze door hen wel als in beton gegoten beschouwd. Maar nu ben ik dus weer aan het vergelijken... en ik wil eigenlijk dus helemaal niet hiermee bezig zijn, maar gewoon de kinderen laten genieten van opa en oma, niet alles op een goudschaaltje wegen.
Laatst zag mijn moeder een collega issues hebben met kolven. Toen vroeg ze 'had jij dat ook zo?' Eh ja dus. Dat leek ze zich door die collega te realiseren. Voelde toch als een soort erkenning.
Luna, wat lastig voor je. Mer zulke opmerkingen kan je inderdaad ook helemaal niets, lijkt me.
quote:Op dinsdag 17 juli 2018 00:10 schreef Franny_G het volgende:
Ik herken dit niet van mijzelf, maar wel van mijn zussen. Vaak een beetje jaloers doen als de ander iets kan of doet, en pinnige opmerkingen. Ik vind dat heel moeilijk om mee om te gaan, het is zo onderhuids en ettert daardoor ook lang door. Dat zij zo zijn, is voor mij een van de redenen dat ik niet zoveel contact heb met mijn familie. Ik heb me er al vaak over uitgesproken, maar het verandert niet. Ik kan er echt buikpijn van krijgen.
Ik zou je willen aanraden: ga in gesprek met je moeder en spreek eerlijk uit waarmee je worstelt. En niet beschuldigend, over hoe zij hun leven inrichten en alles, maar over hoe jouw leven voor jou is en wat jij van haar nodig hebt of meer zou willen. Want je schrijft dat je reflectie op jouw leven mist: dat doen de meeste mensen niet zomaar vanzelf bij een ander, zelfs of misschien juist wel niet bij iemand die zo dichtbij staat. Want zij denkt misschien goed te weten hoe jouw leven is en hoe het met jou gaat. Maar uit jouw verhaal blijkt dat jullie elkaar niet goed begrijpen. Dat zul je haar moeten vertellen en uitleggen en hopelijk komen jullie dan nader tot elkaar. Dat denk ik wel eigenlijk. Het is misschien eng zo'n gesprek, maar het is het ook waard..
Er zijn genoeg mensen die prima functioneren op alle vlakken terwijl ze soms alcohol of drugs gebruiken, maar ik denk dat jouw man niet bij die mensen hoort. Met alcohol heeft hij al laten zien dat hij het gebruik niet onder controle heeft (had?), dat kan bij drugs natuurlijk ook gebeuren. Ik zou me dus ook zorgen maken.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 01:07 schreef Memoru het volgende:
Man gaat momenteel 1x in de week uit en ik heb ook 1 avond voor mezelf. Gaat prima en is wel zo eerlijk. Echter vertelde man dat hij een beetje aan heet experimenteren is met drugs (Wiet, hasj en cocaīne). Man zegt dit alleen te gebruiken tijdens het uitgaan/ bij vrienden is. Hij heeft belooft niet te gebruiken als hij met E. is en zegt dat zijn vrienden wel op hem letten. Ik heb 0% ervaring met drugs dus maak me er wel zorgen. Maar voel me een zeikerd als ik het hem moet gaan verbieden![]()
Nou dit vraag ik mij ook afquote:Op zaterdag 28 juli 2018 09:10 schreef simmu het volgende:
wat mij ook zorgen baart in deze combi zijn die 'vrienden'. die klinken niet als echte vrienden. ze letten wel op hem? hoe dan?
hier het zelfde hoor.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
Is altijd lekker makkelijk praten als je niet in die situatie zit dus je hebt er weinig aan, maar als mijn partner zulke dingen zou doen en dan ook nog aan de coke dan kan hij echt vertrekken![]()
(Niet dat ik daar zo licht over denk he, maar het gaat zo lijnrecht in tegen alles waar we in onze relatie voor staan dat wmb dan duidelijk is dat hij niet meer “in” de relatie is).
Dat dat voor iedereen anders is is evident.
Hier ook.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 11:14 schreef kwakz0r het volgende:
Is altijd lekker makkelijk praten als je niet in die situatie zit dus je hebt er weinig aan, maar als mijn partner zulke dingen zou doen en dan ook nog aan de coke dan kan hij echt vertrekken![]()
(Niet dat ik daar zo licht over denk he, maar het gaat zo lijnrecht in tegen alles waar we in onze relatie voor staan dat wmb dan duidelijk is dat hij niet meer “in” de relatie is).
Dat dat voor iedereen anders is is evident.
Dat is ook misquote:Op zaterdag 28 juli 2018 12:00 schreef Ticootje het volgende:
Zo enorm snel gaat het niet mis, behalve in je portemonnee.
Hij 25, ik 27quote:Op maandag 30 juli 2018 12:28 schreef Ticootje het volgende:
Hoe oud zijn jullie uberhaupt? Begin 20?
Heb je wel het idee dat als deze verandering permanent is dat jullie nog een goede match zijn?quote:Op maandag 30 juli 2018 13:07 schreef Memoru het volgende:
[..]
Hij 25, ik 27
Hij is zo enorm verandert sinds hij daar werkt en daardoor botsen we wat vaker. Misschien is relatietherapie wat. Ik ga even googlen. Bedankt voor de tip
momenteel snotverkouden en heel moe maar verder lijkt ze goed te begrijpen wat er gebeurdtquote:Op zaterdag 1 september 2018 09:24 schreef Omentielvo het volgende:
Gm, wat fijn dat jullie nu je eigen leventje kunnen gaan opbouwen.
Hoe gaat het met Saartje nu?
quote:Op vrijdag 14 juni 2019 23:17 schreef PinPin15 het volgende:
Hoi, ik voel dat ik even wil spuien..PinPin15, wat klinkt dit ook ontzettend zwaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel veel sterkte in ieder geval en je bent geen faalmoeder, echt niet
[ Bericht 2% gewijzigd door livelink op 15-06-2019 09:16:25 ]Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank voor alle reacties trouwens![]()
Dankjequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, dat moest ik even kwijt.
[ Bericht 2% gewijzigd door douche-eendje op 08-07-2019 07:32:47 ]
quote:Op maandag 8 juli 2019 07:25 schreef douche-eendje het volgende:
Zie ook mijn bevallingsverhaal voor het deel hiervoor, maar ik trek het allemaal even wat minder goed. Afgelopen vrijdag zat ik -op mijn verjaardag- weer met spoed in het ziekenhuis wegens neurologische uitvalsverschijnselen.Klinkt alsof je heel goed weet wat je wil en hoe je t wil... laat dat vooral je leidraad zijn, je hebt een heftige laatste trimester gehad (#lurker) nu lekker genieten en herstellen. En hormonen zijn voor de omgeving altijd een makkelijk excuus...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo, dat moest ik even kwijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Nee dat dan weer niet.quote:Op maandag 8 juli 2019 11:25 schreef Roomsnoes het volgende:
Zwanger van je ex?
Verder een![]()
Heb je hulp om eea te verwerken? Want om er voor je kinderen te zijn, mort je er zelf ook zijn, fysiek en mentaal. En JIJ bent het ook minstens zoveel waard om gelukkig te zijn, en nu klinkt het vooral als overleven en aanpoten.
Goede zet. Ik hoop dat je er wat aan hebt want je hebt aardig wat meegemaakt de laatste jaren. Hopelijk komt er snel rust.quote:Op maandag 8 juli 2019 12:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee dat dan weer niet.
Ik ben afgelopen week gestart bij een psycholoog. Goede klik dus goede hoop.
quote:Op maandag 8 juli 2019 12:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee dat dan weer niet.
Ik ben afgelopen week gestart bij een psycholoog. Goede klik dus goede hoop.
Ik had 2 fv kinderen die clusterden(de ene van 6-9, de andere van 5-10,heftig genoeg omdat je bij Fv niet kunt doorvoeren) en tot een maand of 5-6 ook niet doorsliepen. Dat geeft ook geen garanties helaasquote:Op maandag 8 juli 2019 12:56 schreef Stippelrientje het volgende:
Nachtvoedingen zijn de standaard en heel normaal. Je kindje houd zo en zijn bloedsuikerspiegel op peil. Neemt wat het nodig heeft. Het is een mooie samenwerking en natuurlijk proces. Clusteren is heet natuurlijk en lekker je ding doen. Je bent goed bezig!
Kunstvoeding geeft geen garantie tot doorslapen. Dat kan het zelfs verslechteren. Wellicht dat ze zien dat je het pittig hebt en zoeken daarvoor advies voor je.
Heb je ook last van hoge oogdruk door je hoge bloeddruk?quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:08 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, neuroloog gezien. Er is inderdaad echt iets aan de hand, maar wat is nog niet duidelijk. Gelijk bloed laten prikken, donderdag MRI hersenen en volgende week maandag terug voor eerste uitslagen. Moet ook nog naar de oogarts want dat kon ze niet goed zien door mijn oogafwijking. Bloeddruk was nog hoger dan dat ik hem heb gezien de afgelopen weken.
Ze wou kijken of er vocht achter mijn pupil zat, maar ik heb een aangeboren oogafwijking aan mijn rechteroog waardoor het voor haar heel moeilijk te zien was net, dus dat moet de oogarts even doen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:13 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Heb je ook last van hoge oogdruk door je hoge bloeddruk?
Jeetje, wat naar allemaal!
Nou had ik na de geboorte van wurm ook een idioot hoge bloeddruk waardoor ik mij knap beroerd voelde, maar dat is niks vergeleken bij jou geloof ik.
Erg spannend en veel sterkte!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus ja, dit is geen ontzwangeren meer.
Omgeving, maar ook gynaecoloog/verloskundige en verpleegkundige van het CB. Of dat ik gewoon moe ben door alles van de afgelopen weken, het moederschap nu met gebroken nachten en omdat ik borstvoeding geef.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 12:50 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat is een ferm rijtje!
Haaruitval, warmte flitsen, kraamzweet en tranen en zulks is ontzwangeren.... niet jouw rijtje.
Geven mensen, in jouw omgeving, het daar op af?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Had vanuit de MRI aanvraag dus ook een stukje mee dat borstvoeding de eerste 24 uur niet kon vanwege contrastvloeistof, lactatiekundige van het ziekenhuis gebeld en dat bleek ook achterhaald dus dat gaat zij weer aanpassen bij de afdeling radiologie. Argh.![]()
Tsja, ik hoop gewoon dat ze doordat ik haar met alles zo veel mogelijk betrek gewoon ziet dat het echt wel goed gaat -maar dan net even op een andere manier-. Want ik kan haar buiten sluiten, maar zij is wel degene die morgen mijn huis schoon komt maken zodat ik lekker met Bas kan knuffelen.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 17:33 schreef pinquit het volgende:
Shit DE, wat supernaar dat je lichamelijk zo slecht gaat![]()
En dat gezeur van je omgeving (schoonmoeders) bleeeeh!
Zo min mogelijk contact is de beste oplossing, en natuurlijk het gezeik negeren, maar 't doet toch altijd wel wat.
Ohja, dat is wel handig danquote:Op dinsdag 9 juli 2019 17:48 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Tsja, ik hoop gewoon dat ze doordat ik haar met alles zo veel mogelijk betrek gewoon ziet dat het echt wel goed gaat -maar dan net even op een andere manier-. Want ik kan haar buiten sluiten, maar zij is wel degene die morgen mijn huis schoon komt maken zodat ik lekker met Bas kan knuffelen.
Daar vond de gynaecoloog het vrijdag niet bij passen, vandaar nu iig neuroloog.quote:Op dinsdag 9 juli 2019 18:29 schreef pinquit het volgende:
Hebben ze het over postpartum eclampsie? Dat is blijkbaar ook een ding.. Je klachten passen er wel bij.
Zulke dingen had ik ook niet verwacht hoor. Als er uiteindelijk iets in de auto-immuun hoek uit komt rollen zal dat mij niet verbazen.quote:Op maandag 15 juli 2019 15:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Jemig eendje, wat een spanning. Wel grote opluchting dat er geen hersentumor of beroerte zit. Denk je zelf ergens aan? Hoe ben je er onder nu?
Ben je wel volledig hersteld?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 23:54 schreef L-E het volgende:
D-E, had jij niet pre-eclampsie of hellp tijdens je zwangerschap? Want bijna al je klachten passen helaas wel bij dat ziektebeeld (en helaas weten zelfs sommige gynaecologen dat niet). Het heeft hier jaren geduurd voordat ik fysiek hersteld was van hellp.. wil je niet horen maar het lijkt me goed als iemand dit even tegen je zegt. Goed dat je binnenstebuiten wordt gekeerd, ik ben benieuwd wat er precies uitkomt en wat ze voor je kunnen doen. PE/HELLP kan flinke sporen achterlaten, als je daar eens over wil kletsen mag je me altijd een pm sturen.
Ik ben inmiddels volledig hersteld, maar dat heeft echt iets van drie jaar geduurd. Helaas ken ik ook vrouwen met blijvende restklachten.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:08 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ben je wel volledig hersteld?
De hopelijk is alle ellende snel voorbij
Helaas hier.quote:Op woensdag 17 juli 2019 20:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels volledig hersteld, maar dat heeft echt iets van drie jaar geduurd. Helaas ken ik ook vrouwen met blijvende restklachten.
Wat zijn de "restjes" voor jou? Als ik vragen magquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Helaas hier.
Gelukkig ben je helemaal hersteld.
Wat naar om te horenquote:Op woensdag 17 juli 2019 21:26 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Helaas hier.
Gelukkig ben je helemaal hersteld.
Dat mag je best vragen.quote:Op vrijdag 19 juli 2019 06:14 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat zijn de "restjes" voor jou? Als ik vragen mag
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Nee klopt, we moesten verhuizen. Dat hebben we in januari gedaan. Wonen nu in een heel klein dorp, is echt heel fijn hier.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:16 schreef Minarosa het volgende:
Wat heftig en naar. Ik vroeg me ook regelmatig af hoe het met je was. Je huis in die straat is ook niet de allerprettigste plek, als ik het me goed herinner? Hopelijk komt er snel een uitweg
Hij heeft vandaag een bod op een huis gedaan. Als hij dat huis krijgt (er komt hier maar zeer mondjesmaat wat op de markt en er zijn veel gegadigden) dan is de opleverdatum ergens tussen januari en maart.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:27 schreef MevrouwCactus het volgende:
Is er al enig zicht op wanneer hij het huis uit zal gaan? En lukt het jou om de praktische zaken te regelen?
Ja, heb ik wel hoor. Ik heb een paar vriendinnen, lieve collega´s, sommige buren zijn op de hoogte (vooral voor het geval het weer uit de hand loopt) en ik heb gelukkig ook een fijne huisarts. Ik sta er niet helemaal alleen voor - maar het blijft lastig in deze fase. Ik merk dat mensen niet altijd goed weten hoe hiermee om te gaan. Niet zo raar - dat weet ik zelf ook eigenlijk niet.quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:36 schreef Cholula het volgende:
Een hele dikke knuffel! Wat ontzettend naar dat je je zo eenzaam voelt. Ik hoop dat hij snel uit jullie huis is. Heb je hulp bij dit alles?
Nou weet je, gek genoeg gaat het nu eigenlijk tegelijk ook best goed met me. Het heeft me echt goed gedaan om eindelijk die knoop door te hakken en ik ben erg bezig met vooruit kijken, Ik heb wel het gevoel dat het ergste achter de rug is. Nu alleen nog de lange adem, zeg maar...quote:Op zondag 27 oktober 2019 22:37 schreef Mariposas het volgende:
Oh jeetje @:Roxy_Monke wat een heftige tijd heb je achter de rug. Ik hoopte dat je in rustig vaarwater was beland na de verhuizing, maar niets blijkt dus minder waar te zijn... wat ontzettend naar! hopelijk kun je snel aan een nieuwe start beginnen!
Wat fijn, die kan ik goed gebruiken. Ik werk in Amsterdam, en kan soms een wat grotere auto lenen dus ik denk dat we misschien wel wat kunnen regelen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:23 schreef F_r het volgende:
Ik heb een bureaustoel voor je.
Woon niet in de buurt maar kom weleens die kant op. In nov gaan we naar a'dam
Ik vind het aanbod heel lief, maar ik kom eigenlijk nooit in die regio en de kosten voor benzine zijn hoger dan voor de glazen denk ik.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:32 schreef Aure het volgende:
Ik heb nog een hele doos met glazen staan (zal als ik thuis ben eens checken wat voor en hoeveel precies, sowieso een set bodum pavina glazen. Ik woon in Rotterdam, dus mocht je eens in de buurt zijn en je wilt ze hebben dan mag je ze komen ophalenmaar zal er eerst een foto van maken en naar je opsturen
Dank je wel. We zien elkaar natuurlijk vrij regelmatig, dus komt wel goed met die borden.quote:Op maandag 28 oktober 2019 10:36 schreef MissBliss het volgende:
RoxyIk vind het ongelofelijk knap hoe je het allemaal doet! Je doet het toch maar. En ik heb nog borden
Ik bedoelde afzien van partneralimentatie. Kinderalimentatie komt er wel in de vorm van een gedeelde kindrekening. Maar aangezien hij weigerde om zijn inkomen te laten vaststellen door een boekhouder (hij is ZZP'er) en ik geen zin had in een lange juridische strijd, komt hij wat dat betreft er ook niet slecht af.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:33 schreef SQ het volgende:
Jeetje Roxy, wat een hoop voor je kiezen zeg, wat naar om te lezenFijn dat je in elk geval in je huis kunt blijven. Maar eh... afzien van alimentatie is toch geen optie? Hij zal toch ook voor de zorg van de kinderen moeten betalen?
Ik heb tegen januari wel spullen zoals een wasmachine enzo, maar om die naar jou te krijgen kost meer geld dan dat ik je een enveloppe geef om er zelf eentje tweedehands te kopen. Laten we eens kijken wat we kunnen regelen, want dat kunnen we zeker
Wat ontzettend lief, dank je wel voor het aanbod! Jullie zijn altijd welkom hier natuurlijk. Al is het met OV wel lastig hierheen in deze uithoek.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:39 schreef SaskiaR het volgende:
Ik heb ook vaak aan je gedacht de laatste tijd! Wat super dapper dat je de stap hebt durven zetten![]()
We hebben hier vast nog wel wat spullen staan, bestek enzo. En een waterkoker en tosti-ijzer en dat soort dingen. Als je zin hebt, kunnen we vast snel bij je langskomen
Of verhuis student oid. Die hebben een busje en verhuizen spullen van a naar b voor weinig.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:33 schreef SQ het volgende:
Jeetje Roxy, wat een hoop voor je kiezen zeg, wat naar om te lezenFijn dat je in elk geval in je huis kunt blijven. Maar eh... afzien van alimentatie is toch geen optie? Hij zal toch ook voor de zorg van de kinderen moeten betalen?
Ik heb tegen januari wel spullen zoals een wasmachine enzo, maar om die naar jou te krijgen kost meer geld dan dat ik je een enveloppe geef om er zelf eentje tweedehands te kopen. Laten we eens kijken wat we kunnen regelen, want dat kunnen we zeker
Ik ben er in het weekend. Een beetje omrijden vind ik niet zo erg.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:42 schreef Roxy_Monke het volgende:
[..]
Wat fijn, die kan ik goed gebruiken. Ik werk in Amsterdam, en kan soms een wat grotere auto lenen dus ik denk dat we misschien wel wat kunnen regelen.
quote:Op maandag 28 oktober 2019 07:31 schreef Tink89 het volgende:
Of maak.ik je bijvoorbeeld blij met een cadeaubon van ikea ofzo?
Goed idee wat mij betreft, ik wil graag bijdragen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 11:28 schreef silliegirl het volgende:
Misschien kunnen we wat coordineren voor een gezamelijke fok-cadeaubon?
Fantastisch.quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:42 schreef F_r het volgende:
[..]
Ik ben er in het weekend. Een beetje omrijden vind ik niet zo erg.
Die had ik al getipt, ze heeft zich aangemeldquote:Op maandag 28 oktober 2019 12:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
[..]
Goed idee wat mij betreft, ik wil graag bijdragen.
En los hiervan: @:Roxy_Monke ze zoeken hier volgens mij nog ontvangers voor een kerstpakket: FHF / [ACTIE] Kerstpakkettenactie 2019 - Pakketten worden gemaakt!
Het is echt bedoeld voor FOK!ers die om wat voor reden dan ook een oppepper kunnen gebruiken.
Iemand anders kwam hier ook al mee via DM, ik heb me opgegeven (vooral omdat ze ontvangers te kort komen ook, ik denk wel dat er mensen zijn die het harder kunnen gebruiken hoor). Ik denk dat de kinderen dat wel heel leuk gaan vinden (en ik ook).quote:Op maandag 28 oktober 2019 12:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
En los hiervan: @:Roxy_Monke ze zoeken hier volgens mij nog ontvangers voor een kerstpakket: FHF / [ACTIE] Kerstpakkettenactie 2019 - Pakketten worden gemaakt!
Het is echt bedoeld voor FOK!ers die om wat voor reden dan ook een oppepper kunnen gebruiken.
Het weekend van 16 novquote:Op maandag 28 oktober 2019 13:47 schreef Roxy_Monke het volgende:
[..]
Fantastisch.Laat maar weten wanneer!
Fijn dat jij het coördineren op je wil nemen, ik ontvang graag zo'n betaallinkje (waarbij je zelf een bedrag mag kiezen) via DM.quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:53 schreef Tink89 het volgende:
En ik coördineer met liefde een cadeaubonnenactie ofzo, qua spullen heb ik niks dat op het lijstje staat, maar ik regel met liefde wat liefs en een doos en de verzendkosten enzo.
Goed gedaan.quote:Op maandag 28 oktober 2019 13:53 schreef Roxy_Monke het volgende:
Iemand anders kwam hier ook al mee via DM, ik heb me opgegeven (vooral omdat ze ontvangers te kort komen ook, ik denk wel dat er mensen zijn die het harder kunnen gebruiken hoor). Ik denk dat de kinderen dat wel heel leuk gaan vinden (en ik ook).
Ik maak even een lijstje voor het overzicht:quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Fijn dat jij het coördineren op je wil nemen, ik ontvang graag zo'n betaallinkje (waarbij je zelf een bedrag mag kiezen) via DM.
[..]
Goed gedaan.
Ik wil best wat sponseren. En rij een dus 16nov heen kleine dingen omg ehv kunnen meequote:Op maandag 28 oktober 2019 14:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik maak even een lijstje voor het overzicht:
Tink89
ViviRAWRS
Vult u maar aan, dan stuur ik over een dag of twee de linkjes rond.
SQquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tink89
ViviRAWRS
quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:31 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tink89
ViviRAWRS
SQ
Roomsnoes
quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Tink89
ViviRAWRS
SQ
Roomsnoes
F_r
Shopaholic1984
Framblij89
MevrouwCactus
Rijstebuiltje
Butterflower
quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:33 schreef Roomsnoes het volgende:
Ach Roxy wat een tijd heb je achter je. Ik ben zo blij voor je dat je deze beslissing hebt kunnen en durven nemen! Ik gun je zo veel rust en een mooi eigen plekje voor jullie drietjes!
Ik zou je ook graag wat toe willen stoppen. Als je het vervelend vindt als dit zo open gedaan wordt, moet je het zeggen hoor, maar ik zou het onwijs tof vinden als OUD ouders kan helpen.
En tja, er zullen vást mensen zijn die het harder nodig hebben. Maar nu vindt men hier dat JIJ het verdient. Kerstgevoel enzo. In oktober
Hoe oud zijn je mini’s nu?
+Silliegirl!quote:Op maandag 28 oktober 2019 14:52 schreef Tink89 het volgende:
Tink89
ViviRAWRS
SQ
Roomsnoes
F_r
Shopaholic
Precies dit... Fok hielp mij ooit de winter door, nu kan ik iets terugdoenquote:Op maandag 28 oktober 2019 14:57 schreef MevrouwCactus het volgende:
Cactus ook!
Dit is waarom ik van Fok! hou. Een paar jaar geleden hebben jullie mij enorm geholpen en nu kan ik wat terug doen.
Mijn Pinterest ziet eruit als industrieel meets urban jungle, zeg maar.quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:11 schreef silliegirl het volgende:
@:Roxy_Monke: zoek je dingen in een bepaalde stijl? Ik ben eerder dit jaar verhuisd en volgens mij hebben we nog wat plafondlampen over. Geen fancy lampen en ook niet nieuw, wel functioneel. Ik kan ze een dezer dagen wel is opzoeken op zolder en foto’s maken? Als er wat voor je bij zit stuur ik ze met liefde naar je toe!
quote:Op maandag 28 oktober 2019 15:37 schreef Puala het volgende:
+1 op het lijstje
En als je een lijstje post van wat je nodig hebt kan ik kijken wat we overhouden na verhuizen. We zijn 2 huishoudens aan het samenvoegen en daar blijft echt nog heel mooi spul over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb dus een wat uitgebreider lijstje gemaakt in een Google Docs bestand. Zie hierquote:Op maandag 28 oktober 2019 17:39 schreef PKM het volgende:
En ik wil ook op de lijst. Als je dat lastig vind snap ik dat, probeer dan maar te denken dat het ook voor een fijner huis voor je kindjes is. Misschien maakt dat het makkelijker.
Sommige dingen zijn echt geen acute noodzaak hoor, maar als er toevallig dingen tussenzitten die overblijven na het samenvoegen van een huishouden oid...Ook even een dikke kus aan jou voor je gevoel.quote:Op maandag 28 oktober 2019 17:02 schreef vencodark het volgende:
Roxy. Even een dikke kus. Ik vroeg me echt al een tijdje af hoe het met je is eigenlijk.![]()
Sterkte en wat vind ik je dapper.
Ik wens je veel succes en hoop dat je een goede weg op gaat.
Ik herken trouwens wel je gevoelens van minderwaardigheid etc. bij mezelf.
Ja, daar werk ik nog. Ben jij inmiddels gepromoveerd?quote:Op maandag 28 oktober 2019 17:48 schreef vlindertje89 het volgende:
Als Roxy nog steeds op dezelfde plek werkt in Amsterdam als destijds dan werk ik daar overigens met enige regelmaat ook nog, en kan ik evt wat spullen vanuit omgeving 030 een keer meenemen naar Amsterdam. Heb alleen wel kleine auto (Skoda citigo) dus grote kasten of bureaus gaan niet passen, maar kleiner spul kan wel!Wat lief dat je dat zegt.quote:Op maandag 28 oktober 2019 18:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Lieve, ik heb mijn inloggegevens maar weer eens opgezocht... Ik ging er eigenlijk vanuit dat je stilte een goed teken was. Vind je een dapper mens! En een sympatiek mens vond ik je alEn insgelijks!
Wat goed om te lezen, en wat fijn!quote:Op maandag 28 oktober 2019 19:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
RM, dappere goede keuze! Single parent zijn is zo slecht nog niet hoor, het went. En je eigen huisje maken is zo fijn!! Heb ik na bijna 2 jaar ook eindelijk gedaan en vandaag ook eindelijk nieuwe gordijnen opgehangen❤
Ik heb niet veel geld maar wil wel op de lijst want alle kleine beetjes helpen!Ja, ik hoorde laatst dat jullie ook uit elkaar waren. Goed dat het voor jullie zoveel fijner is. Het doet me goed om je ervaring te lezen.quote:Op maandag 28 oktober 2019 20:01 schreef JufMariska het volgende:
Mag ik ook op de lijst?
Pittige maar dappere keuze RM, ook al voelt het voor jou alsof je ‘m eerder had ‘moeten’ maken, je hebt het maar mooi gedaanIk hoop dat je gauw in rustiger vaarwater mag komen, dat is voor alle partijen zo veel fijner (zeg ik ook uit eigen ervaring) Dikke knuffel!
[ Bericht 3% gewijzigd door SQ op 06-11-2019 14:23:46 ]
Wauw, wat fantastisch.quote:Op maandag 28 oktober 2019 21:21 schreef Plumeria het volgende:
Ik heb ook wel een tuinset, 4 stoelen en een tafel van teakhout. Staat niet in de weg, dus als je die van het voorjaar komt halen is het prima. En handdoeken heb ik ook, een enkele keer gebruikt.
Mocht je een losse fauteuil willen hebben van Rivičra Maison, dan mag je die ook hebbenhij is crčme wit met stoffen bekleding. Kan je wel even een foto appen als je wilt.
Ik wilde m'n plastic tuinset doneren, maar teakquote:Op maandag 28 oktober 2019 21:21 schreef Plumeria het volgende:
Ik heb ook wel een tuinset, 4 stoelen en een tafel van teakhout. Staat niet in de weg, dus als je die van het voorjaar komt halen is het prima. En handdoeken heb ik ook, een enkele keer gebruikt.
Mocht je een losse fauteuil willen hebben van Rivičra Maison, dan mag je die ook hebbenhij is crčme wit met stoffen bekleding. Kan je wel even een foto appen als je wilt.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 08:11 schreef vencodark het volgende:
Zet mij ook maar op de lijst.
Je hoeft m toch niks te vertellen ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Wil veel liever helpen.![]()
Zeker Roxy!disclaimer
Ja, echt fantastisch.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik wilde m'n plastic tuinset doneren, maar teak![]()
Ik breng die van mij na de klusperiode wel naar de kringloop.
![]()
Je spoiler is een beetje een rode vlag voor mij. Ik ga je even een PM sturen.quote:
Waarheid komt altijd boven tafel. Dan heb je uiteindelijk nog meer gezeik.quote:
Oh wauw, klinkt heel tof! Ik ga je even een DM sturen, je woont niet ver weg.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 09:24 schreef snoenk het volgende:
Mij mag je ook op de lijst zetten.
Ik heb ook nog 2 van die grote simpele stalen vloerlampen. (omg Utrecht)
Ik weet niet of je dit wil vertellen dus voel vrij om het te negeren, maar hoe gaan jullie het doen? Co-ouderschap? Was hij het ook eens met het besluit om uit elkaar te gaan? Negeer indien te privéquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 14:08 schreef Roxy_Monke het volgende:
Bedankt allemaal weer.![]()
![]()
@:Stippel: we hebben ze gezien hun leeftijd en de onzekere termijn waarop er echt iets gaat veranderen in de leefsituatie, nog niets verteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik snap overigens wel je afwegingen over geen juridische strijd willen heel goed, zeker in deze situatie.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Wow, en dan nog ook wat mensen via dm die liever anoniem blijven. Ik heb wat linkjes te versturen straks!
Tink89
ViviRAWRS
SQ
Roomsnoes
F_r
Shopaholic1984
Framblij89
MevrouwCactus
Rijstebuiltje
Butterflower
Pinq
Phaidra
Silliegirl
Vlinder
Plumeria
Mousemickey
Lunapuella
Puala
Aure
SaskiaR
Gogo83
Adrian4
laziness
PKM
vlindertje89
Sicilia
Mevr_Mus
elliebell
gewoonmezelf87
JufMariska
Minarosa
Malteser
Amsel
Takkie88
Kyara
Omentielvo
Lemijn
Gevalletje
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 07:53 schreef Tink89 het volgende:
Wow, en dan nog ook wat mensen via dm die liever anoniem blijven. Ik heb wat linkjes te versturen straks!
Tink89
ViviRAWRS
SQ
Roomsnoes
F_r
Shopaholic1984
Framblij89
MevrouwCactus
Rijstebuiltje
Butterflower
Pinq
Phaidra
Silliegirl
Vlinder
Plumeria
Mousemickey
Lunapuella
Puala
Aure
SaskiaR
Gogo83
Adrian4
laziness
PKM
vlindertje89
Sicilia
Mevr_Mus
elliebell
gewoonmezelf87
JufMariska
Minarosa
Malteser
Amsel
Takkie88
Kyara
Omentielvo
Lemijn
Gevalletje
MissBliss
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 20:57 schreef Roxy_Monke het volgende:
Sorry, ik was even druk met wakkere peuter. Ik was nog wat aan het typen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weer wakkere peuter, zal straks nog ingaan op vragen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OK, het gaat nu om jou en weet niet waarom het me lukt dit er nu uit te gooien, maar het lucht wel op
Maargoed, neem het jezelf alsjeblieft niet kwalijkJe bent een topvrouw en vind het zo knap dat je zo voor jezelf op bent gekomen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Ik heb je een DM gestuurd.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:26 schreef Lingue het volgende:
Ik ben stil van je verhaal Roxy...
ik kende je vooral van t topic omtrent je buren en van hier meelezen zo nu en dan.
Ik heb hier eventueel een hanglamp (van glas) voor boven de eettafel en wat ovenschalen sowieso.
Mocht je daar in geīnteresseerd zijn, zal straks een foto van de lamp naar je dm’en dan kan ik die 9 of 11 nov in Eindhoven bij (ik dacht FR?) afgeven. Heb overigens ook nog een simpel wit tafeltje op wielen (ikea) over. Maar mogelijk past dat niet in de auto erbij...
Dat geldt alleen voor de WW -toeslag (WW-aanvulling tot sociaal minimum). Je hebt dus gewoon recht op een uitkering op grond vn de WW en het is daarbij niet relevant of je inkomsten hebt uit (partner)alimentatie.quote:
Zelfs ik ben te jong voor IAOW, dus Roxy zekerquote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:39 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de IOAW (WW-aanvulling tot sociaal minimum). Je hebt dus gewoon recht op een uitkering op grond vn de WW en het is daarbij niet relevant of je inkomsten hebt uit (partner)alimentatie.
Verder wel begrijpelijk, je keuze om op deze manier de scheiding te regelen. Wel lastig zeg, stel nou dat je over een jaar de liefde van je leven tegenkomt.![]()
Ik steun je ook!![]()
Het heet idd anders, het is toeslag op WW. post aangepast.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs ik ben te jong voor IAOW, dus Roxy zeker
Je moet van voor 1965 zijn om in aanmerking te komen.
De helft is iig al nonsens, en dat andere "verbod" zal voor een rechter idd geen stand houden, sterker nog; als hij je daarom voor de rechter sleept zou die de rollen wel eens om kunnen draaien.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:51 schreef Roxy_Monke het volgende:
Ja weet je, ik ben ook vooral akkoord gegaan omdat ik denk dat dit nooit stand zou houden joh. Het is gewoon te bizar, ik heb me er amper in verdiept verder. Ik vind het ook bijzonder dat hij een advocaat heeft gevonden om dit op te stellen.
Zelfs dan verhaalt het UWV volgens mij niet, je eigen vermogen telt ook niet mee, het is echt een soort bijstand 2.0... zelfde bedragen maar prettigere regels.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:54 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Het heet idd anders, het is toeslag op WW. post aangepast.
Ik zie het idd, vraag me dan erg af hoe en waarom die bijzondere clausule dan in het leven geroepen is.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zelfs dan verhaalt het UWV volgens mij niet, je eigen vermogen telt ook niet mee, het is echt een soort bijstand 2.0... zelfde bedragen maar prettigere regels.
[ Bericht 38% gewijzigd door MissBliss op 29-10-2019 23:57:08 ]Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
Daar helpt geen clausule tegen, juist om dit soort bizarre "afspraken" te voorkomen.quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 22:23 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik zie het idd, vraag me dan erg af hoe en waarom die bijzondere clausule dan in het leven geroepen is.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het bij een schuldsaneringstraject wel problemen gaat opleveren.
quote:Op dinsdag 29 oktober 2019 21:39 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Dat geldt alleen voor de WW -toeslag (WW-aanvulling tot sociaal minimum). Je hebt dus gewoon recht op een uitkering op grond vn de WW en het is daarbij niet relevant of je inkomsten hebt uit (partner)alimentatie.
Verder wel begrijpelijk, je keuze om op deze manier de scheiding te regelen. Wel lastig zeg, stel nou dat je over een jaar de liefde van je leven tegenkomt.![]()
Ik steun je ook!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |