abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2019 @ 14:15:56 #101
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_187812532
Sterkte dames!!

quote:
1s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:56 schreef Stippelrientje het volgende:

Nachtvoedingen zijn de standaard en heel normaal. Je kindje houd zo en zijn bloedsuikerspiegel op peil. Neemt wat het nodig heeft. Het is een mooie samenwerking en natuurlijk proces. Clusteren is heet natuurlijk en lekker je ding doen. Je bent goed bezig!

Kunstvoeding geeft geen garantie tot doorslapen. Dat kan het zelfs verslechteren. Wellicht dat ze zien dat je het pittig hebt en zoeken daarvoor advies voor je.
Ik had 2 fv kinderen die clusterden(de ene van 6-9, de andere van 5-10,heftig genoeg omdat je bij Fv niet kunt doorvoeren) en tot een maand of 5-6 ook niet doorsliepen. Dat geeft ook geen garanties helaas
pi_187813770
Mijn peuter slaapt nog steeds niet door :')
S. 2014
J. 2016
pi_187815076
Mijn bijna 4 jarige slaapt nu ongeveer 4h en dan weer 4h. Dat is echt pas sinds een paar maanden. Hij is altijd een keer of 12 per nacht geweest....

Zonder cosleeper zou ik nergens zijn geweest :P

(Hij dronk dan wel.... Maar het had niks met voeding meer te maken dat hij wakker werd.)
Schudden voor gebruik
  maandag 8 juli 2019 @ 17:13:18 #104
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187815580
@Schanu, het is ook een ontzettende rijkdom; maar als ik op een druk moment 5 keer zeer duidelijk continu mijn grens aan moet geven omdat ik door alle klachten ontzettend snel overprikkeld ben, ben ik daar na 2x wel behoorlijk klaar mee nu :@.

Stippel, dankjewel O+. Had vandaag ook een fijn gesprek bij de jeugdarts op het consultatiebureau, zij gaf ook aan dat ik de borstvoeding echt als verlengde mag zien van het laatste stuk zwangerschap waar ik nooit aan toe heb mogen komen en dat het voor ons allemaal heel goed is dat Bas borstvoeding krijgt. Dat het ook gewoon pittig is, want hij heeft de laatste groeispurt in de baarmoeder moeten missen aan lichaam en dat haalt hij nu in. Zijn hoofdje is namelijk wel volledig volgens de verwachte groeilijn. Maar ook dat ik hem lekker zo veel mogelijk bij mij mag houden, hem niet hoef te laten huilen en laat hem de eerste 3 maanden maar veel bij mij en mijn man in de buurt voor het hechtingsproces. (En mijn schoonmoeder was dus mee tijdens dit gesprek :) ).
Van mij hoeft hij ook absoluut niet door te slapen en kunstvoeding, ik zou niet weten hoe ik dat op dit moment zou moeten doen. Die tiet mik ik wel zijn mond in met wat kunst en vliegwerk en lekker dat hij het vind.

Ik mag morgenochtend naar de neuroloog, gelukkig.

GM :*. Dat klinkt ook ontzettend pittig zeg!
pi_187816433
D-E, de beste tip die ik je kan geven wat betreft het overprikkeld, is zorgen voor zo weinig mogelijk prikkels ^O^ Als er visite langskomt dan vooraf aangeven dat ze niet zo lang kunnen blijven en ze daar ook echt aan houden, trek je het commentaar van je schoonmoeder niet, dan een dutje doen als zij toevallig op visite is en verder lekker in je bubbel blijven :*
pi_187816440
GM :* wat een heftige tijd heb je gehad. Hopelijk kan de psycholoog je helpen met het verwerken van alles :*
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:08:34 #107
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187827277
Nou, neuroloog gezien. Er is inderdaad echt iets aan de hand, maar wat is nog niet duidelijk. Gelijk bloed laten prikken, donderdag MRI hersenen en volgende week maandag terug voor eerste uitslagen. Moet ook nog naar de oogarts want dat kon ze niet goed zien door mijn oogafwijking. Bloeddruk was nog hoger dan dat ik hem heb gezien de afgelopen weken.
pi_187827377
quote:
15s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:08 schreef douche-eendje het volgende:
Nou, neuroloog gezien. Er is inderdaad echt iets aan de hand, maar wat is nog niet duidelijk. Gelijk bloed laten prikken, donderdag MRI hersenen en volgende week maandag terug voor eerste uitslagen. Moet ook nog naar de oogarts want dat kon ze niet goed zien door mijn oogafwijking. Bloeddruk was nog hoger dan dat ik hem heb gezien de afgelopen weken.
Heb je ook last van hoge oogdruk door je hoge bloeddruk?

Jeetje, wat naar allemaal!

Nou had ik na de geboorte van wurm ook een idioot hoge bloeddruk waardoor ik mij knap beroerd voelde, maar dat is niks vergeleken bij jou geloof ik.

Erg spannend en veel sterkte!
Schudden voor gebruik
  dinsdag 9 juli 2019 @ 12:19:41 #109
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187827458
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:13 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Heb je ook last van hoge oogdruk door je hoge bloeddruk?

Jeetje, wat naar allemaal!

Nou had ik na de geboorte van wurm ook een idioot hoge bloeddruk waardoor ik mij knap beroerd voelde, maar dat is niks vergeleken bij jou geloof ik.

Erg spannend en veel sterkte!
Ze wou kijken of er vocht achter mijn pupil zat, maar ik heb een aangeboren oogafwijking aan mijn rechteroog waardoor het voor haar heel moeilijk te zien was net, dus dat moet de oogarts even doen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ja, dit is geen ontzwangeren meer :') .
pi_187827528
Jeetje DE... dat is niet mis...
Hopelijk snel duidelijk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_187827927
Dat is een ferm rijtje!

Haaruitval, warmte flitsen, kraamzweet en tranen en zulks is ontzwangeren.... niet jouw rijtje.

Geven mensen, in jouw omgeving, het daar op af?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 9 juli 2019 @ 13:57:14 #112
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187828761
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 12:50 schreef Stippelrientje het volgende:
Dat is een ferm rijtje!

Haaruitval, warmte flitsen, kraamzweet en tranen en zulks is ontzwangeren.... niet jouw rijtje.

Geven mensen, in jouw omgeving, het daar op af?
Omgeving, maar ook gynaecoloog/verloskundige en verpleegkundige van het CB. Of dat ik gewoon moe ben door alles van de afgelopen weken, het moederschap nu met gebroken nachten en omdat ik borstvoeding geef.
De verwijzing van de gynaecoloog naar neuroloog was letterlijk 'mevrouw vind dat ze niet snel genoeg hersteld', dus de neurologe wist amper wat ze ermee moest doen. Maar uit lichamelijk onderzoek was al snel duidelijk dat dit alles behalve hoort bij een zwangerschap of ontzwangeren.
Tranen, hete flitsen, kraamzweet heb ik ook echt wel. Maar mijn hete flitsen zijn niet alleen hete flitsen, maar ook regelmatig verhoging op mijn thermometer. En meten is nou eenmaal weten, dus er is ook een flinke rij aan labwaarden geprikt vandaag. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Mag maandag ook naar de oogarts.

Dus; om het even leuk te maken:
23 mei had ik mijn laatste werkdag in het ziekenhuis voor verlof. 5 juni werd ik opgenomen in een ander ziekenhuis en uiteindelijk was ik op 1 nachtje thuis slapen na, 10 juni weer thuis. 26 juni en 4 juli extra controle op het CB voor Bas en 8 juli eerste reguliere afspraak. 5 juli zat ik op mijn verjaardag bij de huisarts en als spoed in het ziekenhuis. Vanmorgen weer een paar uur ziekenhuis, donderdag weer en maandag mag ik ook dus nog 2x; neuroloog en oogarts. ARGH. 8)7. Ik had voorgenomen om tijdens mijn verlof zo min mogelijk zorgverleners en ziekenhuizen te zien.
Ow en Bas mag ook voor een heupecho vanwege familiaire heupdysplasie aan mijn mans kant :'). Werkelijk genieten dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 09-07-2019 14:54:07 ]
pi_187829691
Absurd dat afdoen! Nou is de ene arts de andere ook niet. Wij hebben een hoop horken gezien en gehoord :P

Je bent ook hondsmoe van een absurde hoge bloeddruk. Je lichaam vecht non stop.

Bij mij gaf borstvoeding juist een beetje natuurlijke rust en fijne hormonen af om het op een rij te houden.

Hopelijk snel duidelijkheid. Kijken ze ook naar vitamines en mineralen tekorten?
Schudden voor gebruik
  dinsdag 9 juli 2019 @ 15:59:55 #114
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187830411
Ja ik snap het ook echt niet. Net belde toevallig de kwaliteitsfunctionaris van verloskundeafdeling uit het ziekenhuis want ik had een gesprek daarmee aangevraagd om dit soort dingen ook van tijdens mijn opname terug te koppelen. Dus dat is nu gedaan.

Ik had een leuk rijtje bloed prikken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had vanuit de MRI aanvraag dus ook een stukje mee dat borstvoeding de eerste 24 uur niet kon vanwege contrastvloeistof, lactatiekundige van het ziekenhuis gebeld en dat bleek ook achterhaald dus dat gaat zij weer aanpassen bij de afdeling radiologie. Argh. :')
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:33:37 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187831824
Shit DE, wat supernaar dat je lichamelijk zo slecht gaat :{ :*

En dat gezeur van je omgeving (schoonmoeders }:| ) bleeeeh!
Zo min mogelijk contact is de beste oplossing, en natuurlijk het gezeik negeren, maar 't doet toch altijd wel wat.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 juli 2019 @ 17:48:19 #116
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187832036
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:33 schreef pinquit het volgende:
Shit DE, wat supernaar dat je lichamelijk zo slecht gaat :{ :*

En dat gezeur van je omgeving (schoonmoeders }:| ) bleeeeh!
Zo min mogelijk contact is de beste oplossing, en natuurlijk het gezeik negeren, maar 't doet toch altijd wel wat.
Tsja, ik hoop gewoon dat ze doordat ik haar met alles zo veel mogelijk betrek gewoon ziet dat het echt wel goed gaat -maar dan net even op een andere manier-. Want ik kan haar buiten sluiten, maar zij is wel degene die morgen mijn huis schoon komt maken zodat ik lekker met Bas kan knuffelen.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 18:06:37 #117
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187832259
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 17:48 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Tsja, ik hoop gewoon dat ze doordat ik haar met alles zo veel mogelijk betrek gewoon ziet dat het echt wel goed gaat -maar dan net even op een andere manier-. Want ik kan haar buiten sluiten, maar zij is wel degene die morgen mijn huis schoon komt maken zodat ik lekker met Bas kan knuffelen.
Ohja, dat is wel handig dan :+
Ik hoop dat ze wat meer kan veren straks.

Had je iets van deze lijst met lichamelijke klachten al voordat je zwanger was? Ik vind het zo heftig!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 18:16:14 #118
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187832379
Op de huiduitslag na is het allemaal nieuw. Maar die huiduitslag, het zou mij dus niks verbazen als er al jaren iets sluimert. Ik merk het wel...
  dinsdag 9 juli 2019 @ 18:29:15 #119
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187832575
Hebben ze het over postpartum eclampsie? Dat is blijkbaar ook een ding.. Je klachten passen er wel bij.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 18:43:37 #120
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187832795
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 18:29 schreef pinquit het volgende:
Hebben ze het over postpartum eclampsie? Dat is blijkbaar ook een ding.. Je klachten passen er wel bij.
Daar vond de gynaecoloog het vrijdag niet bij passen, vandaar nu iig neuroloog.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 19:10:16 #121
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187833241
Sterkte d-e, wat veel allemaal en dan ook nog die zorgen terwijl je gewoon aan het genieten zou moeten zijn van je kleine Bas. Hopelijk toont de MRI straks niks of een leuke verklaring van iets dat altijd 6 weken na de bevalling *poef* verdwijnt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187842327
Tjonge eendje... fijn dat de gyn je toch heeft doorgestuurd.
Wel lekker makkelijk om alles op ontzwangeren te gooien... succes met alle onderzoeken.
Hopelijk gauw duidelijkheid en dan het liefst iets wat van voorbijgaande aard is :*
Fake it till you make it...
  maandag 15 juli 2019 @ 13:54:34 #123
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187934310
SPOILER
pi_187935988
Jemig eendje, wat een spanning. Wel grote opluchting dat er geen hersentumor of beroerte zit. Denk je zelf ergens aan? Hoe ben je er onder nu?
  maandag 15 juli 2019 @ 16:57:24 #125
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187937263
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 15:44 schreef Roomsnoes het volgende:
Jemig eendje, wat een spanning. Wel grote opluchting dat er geen hersentumor of beroerte zit. Denk je zelf ergens aan? Hoe ben je er onder nu?
Zulke dingen had ik ook niet verwacht hoor. Als er uiteindelijk iets in de auto-immuun hoek uit komt rollen zal dat mij niet verbazen.
Het blijft gewoon heftig. Vind het vooral zo lastig met het moeder zijn, ik voel mij daarin beperkt terwijl ik normaal echt heel actief ben. Ik zorg er nu ook wel voor dat ik niet de hele tijd alleen met Bas ben, want anders kwijn ik weg. De hele tijd binnen zitten omdat ik niet veel kan is echt niet goed voor mij.
pi_187960681
D-E, had jij niet pre-eclampsie of hellp tijdens je zwangerschap? Want bijna al je klachten passen helaas wel bij dat ziektebeeld (en helaas weten zelfs sommige gynaecologen dat niet). Het heeft hier jaren geduurd voordat ik fysiek hersteld was van hellp.. wil je niet horen maar het lijkt me goed als iemand dit even tegen je zegt. Goed dat je binnenstebuiten wordt gekeerd, ik ben benieuwd wat er precies uitkomt en wat ze voor je kunnen doen. PE/HELLP kan flinke sporen achterlaten, als je daar eens over wil kletsen mag je me altijd een pm sturen. :)
  woensdag 17 juli 2019 @ 07:17:10 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187962366
Ik stuur je even een pm :)
pi_187973845
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 23:54 schreef L-E het volgende:
D-E, had jij niet pre-eclampsie of hellp tijdens je zwangerschap? Want bijna al je klachten passen helaas wel bij dat ziektebeeld (en helaas weten zelfs sommige gynaecologen dat niet). Het heeft hier jaren geduurd voordat ik fysiek hersteld was van hellp.. wil je niet horen maar het lijkt me goed als iemand dit even tegen je zegt. Goed dat je binnenstebuiten wordt gekeerd, ik ben benieuwd wat er precies uitkomt en wat ze voor je kunnen doen. PE/HELLP kan flinke sporen achterlaten, als je daar eens over wil kletsen mag je me altijd een pm sturen. :)
Ben je wel volledig hersteld?

De hopelijk is alle ellende snel voorbij
pi_187974129
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:08 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ben je wel volledig hersteld?

De hopelijk is alle ellende snel voorbij
Ik ben inmiddels volledig hersteld, maar dat heeft echt iets van drie jaar geduurd. Helaas ken ik ook vrouwen met blijvende restklachten.
pi_187975677
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:20 schreef L-E het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels volledig hersteld, maar dat heeft echt iets van drie jaar geduurd. Helaas ken ik ook vrouwen met blijvende restklachten.
Helaas hier.
Gelukkig ben je helemaal hersteld.
pi_187998322
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:26 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Helaas hier.
Wat zijn de "restjes" voor jou? Als ik vragen mag :@
Schudden voor gebruik
pi_188000104
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:26 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Helaas hier.
Wat naar om te horen :* Wat voor restklachten heb je nog?
pi_188001928
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 06:14 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat zijn de "restjes" voor jou? Als ik vragen mag :@
Dat mag je best vragen.
Fysiek:
Laag energie niveau. Het kan ineens helemaal op zijn
Schildklier is iets te snel. Geen meds nodig maar om de zoveel tijd bloedprikken.
Versneld hartritme
Wisselende bloeddruk en met pozen van duizigheid
Veel organen hebben wat schade. Het functioneert allemaal nog maar niet meer 100%

[ Bericht 4% gewijzigd door F_r op 20-07-2019 09:12:43 ]
pi_188016716
Getsie,

Hartritme lijkt mij helemaal gek!
Schudden voor gebruik
pi_188230307
Is er nog wat uitgekomen DE?
Schudden voor gebruik
pi_188230774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 02:40 schreef Stippelrientje het volgende:
Is er nog wat uitgekomen DE?
SPOILER
pi_188231074
He, wat jammer dat ze er nog niet achter zijn!
Schudden voor gebruik
pi_188289879
Hoort hier niet

[ Bericht 89% gewijzigd door F_r op 05-08-2019 07:48:27 ]
pi_188291257
O.o
Schudden voor gebruik
pi_188293119
Verkeerd topic
pi_188327154
Hoi, ik moet even wat kwijt

SPOILER
  woensdag 7 augustus 2019 @ 11:29:10 #142
319308 Tink89
To live is to dance
pi_188327741
Bottoms :* :*

SPOILER
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_188327848
SPOILER
pi_188327974
Bottoms

SPOILER
pi_188329473
Bottoms, wat naar dat je je zo voelt. Het is, denk ik, volkomen logisch dat je wat angstiger bent na een miskraam. Dat je omgeving het een beetje wegwuift, maakt het er ook niet makkelijker op :*. Hopelijk kan je ergens een écht luisterend oor vinden, dat kan al zoveel schelen.

Wat hierboven ook al gezegd is, laat het los dat je zou MOETEN genieten. Soms lukt dat door omstandigheden gewoon niet. Dit wil niet zeggen dat het kindje niet gewenst is of dat je er straks minder van zal houden. Helaas is een roze wolk niet voor iedereen weggelegd.

Ken je dit topic al? OUD / Depressief door de hormonen, deel 11

Misschien niet 100% compatible, maar wel veel verhalen van OUD-ere die ook niet (veel) konden genieten van zwanger zijn. Wellicht heb je er iets aan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_188428561
Beetje laat maar thanks voor alle tips. Het begint iets beter te gaan (vandaag 24 weken mijlpaal gehaald) , nu maar af en toe paniek. Nog 1 week werken en ik heb 10 dagen vakantie. Als het daarna nog nodig is zal ik aan de bel trekken. Ik kan nu in elk geval beter aanvaarden dat het is zoals het is en dat er niet perse iets mis is met mij :)
pi_189658717

[ Bericht 34% gewijzigd door SQ op 06-11-2019 14:18:11 (ivm privacy) ]
  Licht Ontvlambaar zondag 27 oktober 2019 @ 22:02:11 #148
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_189658804
Jeetje, heftig... ik hoop dat het nieuwe begin snel zal komen voor jou en de kinderen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_189659017
Oh Roxy, wat ontzettend heftig. Een heel dikke knuffel voor jou. Ik vind het heel knap en moedig dat je bij hem weg bent gegaan en hoop echt dat je snel een nieuw begin krijgt.
  zondag 27 oktober 2019 @ 22:11:04 #150
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_189659075
Nou zeg, ik moest van de week nog aan je denken Roxy. Of ik je weer eens een berichtje zou sturen. Had ik het maar gedaan! Wat een klotetijd heb je achter de rug. Ik wens je rust toe en een eigen plekje. Laat maar weten als ik hier iets van moet verwijderen morgen. liefs!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')