abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171372698


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

pi_171372709
Laatste post:

quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160?
Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'.
Voor de rest wordt er veel en lang gestopt op de genoemde trajecten en zijn de rijpaden nu al uitgebogen. Zie ook de Hanzelijn: daar win je dan wat, maar vervolgens sta je tig minuten op Zwolle stil?
pi_171373128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:43 schreef b2py het volgende:
Laatste post:

[..]

Kijk, als er zoveel moeite nou ook eens gestoken zou worden in een betoog voor een maatregel waar reizigers WEL wat aan hebben _O_

DAN en eerder niet, kunnen we weer beginnen te denken aan woorden als "tariefstijging".
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171375433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:40 schreef Doc__Zenith het volgende:
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160?
Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'.
Dús moet je maar niets doen? Omdat je op dit éne stukje dan toevallig nog geen halve minuut winst hebt? Waarom kan er in België tegen normaal tarief een binnenlandse HSL aangelegd worden die ongeveer dezelfde afstand kent als Zwolle-Amersfoort bijvoorbeeld? Door veel moeilijker landschap.
En binnenlandse IC's rijden daar 'slechts' 200.

Ik vind dat je, als je spullen aanlegt voor een bepaalde bedrijfssnelheid, ook een inspanning moet verrichten om die bedrijfssnelheid te kunnen halen. Die halve minuut waar jij het over hebt zet misschien geen zoden aan de dijk op het eerste gezicht, maar hoeveel extra overstappen kunnen er door dat soort grapjes gehaald worden bijvoorbeeld? En heeft het zin om alleen naar de reistijdverbetering op dít stuk te kijken als het gaat om een groter pakket? Wat is de impact van de combinatie van alles.
Bier.
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:46:27 #5
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171375444
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:54 schreef b2py het volgende:

[..]

Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?
Alleen VIRM zijn al bijna 200 stellen en je hebt ook al bijna 100 drietjes ICM. Dan moeten de viertjes er nog bij. Als je dus al korting krijgt voor een grote partij in één keer dan is nog steeds de vraag of dat binnen dat bedrag haalbaar zou zijn geweest.
pi_171375480
En dan is er nog een pak aan locomotieven. Was. Toen.
Bier.
pi_171375552
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:46 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Alleen VIRM zijn al bijna 200 stellen en je hebt ook al bijna 100 drietjes ICM. Dan moeten de viertjes er nog bij. Als je dus al korting krijgt voor een grote partij in één keer dan is nog steeds de vraag of dat binnen dat bedrag haalbaar zou zijn geweest.
200?! Man, ik heb altijd het idee dat het ongeveer de helft is :')
pi_171375562
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dús moet je maar niets doen? Omdat je op dit éne stukje dan toevallig nog geen halve minuut winst hebt? Waarom kan er in België tegen normaal tarief een binnenlandse HSL aangelegd worden die ongeveer dezelfde afstand kent als Zwolle-Amersfoort bijvoorbeeld? Door veel moeilijker landschap.
En binnenlandse IC's rijden daar 'slechts' 200.

Ik vind dat je, als je spullen aanlegt voor een bepaalde bedrijfssnelheid, ook een inspanning moet verrichten om die bedrijfssnelheid te kunnen halen. Die halve minuut waar jij het over hebt zet misschien geen zoden aan de dijk op het eerste gezicht, maar hoeveel extra overstappen kunnen er door dat soort grapjes gehaald worden bijvoorbeeld? En heeft het zin om alleen naar de reistijdverbetering op dít stuk te kijken als het gaat om een groter pakket? Wat is de impact van de combinatie van alles.
Niet alleen overstappen maar kan net de afronding schelen en zo een minuut winnen, hele dure minuten. En voor 37 miljoen een minuut? Nou, dat haal je niet gauw.
  donderdag 1 juni 2017 @ 14:57:59 #9
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171375659
Op emplacementen is dat vaak nog wel te doen. Maar dan moet je van 40 km/h naar 80 km/h gaan of iets in die orde van grootte.
pi_171375671
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:51 schreef b2py het volgende:

[..]

200?! Man, ik heb altijd het idee dat het ongeveer de helft is :')
DUBBELdekker eah ;)
Bier.
pi_171375695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:58 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

DUBBELdekker eah ;)
:D
pi_171375714
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Op emplacementen is dat vaak nog wel te doen. Maar dan moet je van 40 km/h naar 80 km/h gaan of iets in die orde van grootte.
Neem je Eindhoven Hbf gelijk mee :Y
pi_171377084
Hey @Maegrim, ik haal 3 minuut 15 voor compleet ombouwen sandwich-6 incl beproevingen. Ik moet toegeven ik heb een beetje doorgelopen :P
pi_171377119
"He heb je haast MTL? Nee ik moet even een snellere tijd neerzetten dan zo'n andere machinist die het in 3:45 deed."

_O-
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:26:59 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171377229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:20 schreef b2py het volgende:
"He heb je haast MTL? Nee ik moet even een snellere tijd neerzetten dan zo'n andere machinist internetopschepper die het in 3:45 deed."

_O-
FTFY :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171377232
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:17 schreef MTL het volgende:
Hey @Maegrim, ik haal 3 minuut 15 voor compleet ombouwen sandwich-6 incl beproevingen. Ik moet toegeven ik heb een beetje doorgelopen :P
moet ik het nou echt op de fiets gaan doen?
ik liep het tempo van een typische NSR machiniks :P
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

FTFY :+
ben ik een keer serieus, is het weer niet goed :')
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:30:17 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171377276
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 14:45 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dús moet je maar niets doen? [..]
Ja precies dat. Er wordt met opzienbarende ijver gezocht naar smoesjes om niet met die hogere snelheid te hoeven gaan rijden. Vergelijkbare ijver bij het uitvoeren van de core business, namelijke mensen vervoeren, en een beetje op tijd en comfortabel, zou ook een keertje leuk zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 16:32:31 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171377309
*O* Kijkalarm *O*

quote:
19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)

Serie over markante spoorlijnen.

Slowakije: Zilina-Strba-Tatranska
Lomnica

We beginnen in Zilina.Na een korte
kennismaking gaat de treinreis vanuit
Zilina door een groene vallei op zoek
naar de bergen.In Strba stappen we over
op een tandradbaan en gaan de Hoge
Tatra in,het gebergte in het noorden
van Slowakije,aan de grens met Polen.

Met nog twee verschillende treintjes
rijden we vervolgens langs de bergen.
Maar u kunt deze prachtige culturele registratie natuurlijk desgewenst ook op een ander tijdstip tot zich nemen :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 16:36:05 #19
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171377367
quote:
6s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:32 schreef Dr_Flash het volgende:
*O* Kijkalarm *O*

[..]

Maar u kunt deze prachtige culturele registratie natuurlijk desgewenst ook op een ander tijdstip tot zich nemen :s)
Zal ik doen, het is lekker visweer vanavond.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171377429
Gewoon onder de douche zetten
pi_171378664
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:27 schreef Maegrim het volgende:

[..]

moet ik het nou echt op de fiets gaan doen?
ik liep het tempo van een typische NSR machiniks :P

[..]
Ik heb twee pogingen gedaan. 1e keer kwam ik ook rond de 3:30-3:45 uit, dus de keer erna heb ik ff iets sneller gelopen :P
Overigens viel het wandeltempo nog mee. Ik heb niet gerend of absurd snel gelopen :P
pi_171378736
ik had niet het gemak van een perron maar moest de loc echt in en uit klimmen, win ik al!? ;(
  donderdag 1 juni 2017 @ 17:48:08 #23
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171378786
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171378974
Met het inleggen van treinen in Donna ben ik er nog meer van overtuigd dat de kaalslag van wissels bij Utrecht een stom idee is. Wist niet dat het mogelijk was.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_171380116
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 17:46 schreef Maegrim het volgende:
ik had niet het gemak van een perron maar moest de loc echt in en uit klimmen, win ik al!? ;(
Oké, oké, ik neem mijn verlies ;(
Gefeliciteerd *O*

Edit: ik neem aan dat je wel de frontseinen in alle vier de standen hebt gecontroleerd?

Edit 2: en keurig volgens voorschriften gewacht met het maken van de SoM tot de netwerkverbinding tussen beide locs tot stand is gebracht?

Edit 3: en dodemanbeproeving helemaal naar 0 bar hebt laten afblazen?

Anders win ik alsnog :P

[ Bericht 11% gewijzigd door MTL op 01-06-2017 19:02:03 ]
pi_171380403
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 18:53 schreef MTL het volgende:

[..]

Oké, oké, ik neem mijn verlies ;(
Gefeliciteerd *O*

Edit: ik neem aan dat je wel de frontseinen in alle vier de standen hebt gecontroleerd?

Edit 2: en keurig volgens voorschriften gewacht met het maken van de SoM tot de netwerkverbinding tussen beide locs tot stand is gebracht?

Edit 3: en dodemanbeproeving helemaal naar 0 bar hebt laten afblazen?

Anders win ik alsnog :P

nee, ja, ja ;)
  donderdag 1 juni 2017 @ 19:09:12 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171380407
Wachten op netwerkverbinding :') Het is fakking siberië niet :")
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171380692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:08 schreef Maegrim het volgende:

[..]

nee ja, ja ;)
Foei :P
(succes dan overigens met telkens cabine in en uit klimmen :+)


Netwerkverbinding is noodzakelijk voor communicatie tussen twee locs. Er wordt een soort van LAN verbinding gemaakt, waarna de twee locs gaan vechten om wie er voorop rijdt :P
Opzetten van die verbinding kost een seconde of 15, dus valt op zich wel mee.
pi_171380908
Ik mis de Saletrel tijd
  donderdag 1 juni 2017 @ 19:35:44 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171380966
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:23 schreef MTL het volgende:

[..]

Foei :P
(succes dan overigens met telkens cabine in en uit klimmen :+)

Netwerkverbinding is noodzakelijk voor communicatie tussen twee locs. Er wordt een soort van LAN verbinding gemaakt, waarna de twee locs gaan vechten om wie er voorop rijdt :P
Opzetten van die verbinding kost een seconde of 15, dus valt op zich wel mee.
Verbinding maken met de wifi op mn werk duurt soms langer..
pi_171381027
Je hebt tenminste een WiFi verbinding
pi_171381047
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:33 schreef b2py het volgende:
Ik mis de Saletrel tijd
Als ie op de ICD zou rijden, zou het vast rond de 6 tot 10 minuten uitkomen met zijn looptempo :+
pi_171381116
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:23 schreef MTL het volgende:

[..]

Foei :P
(succes dan overigens met telkens cabine in en uit klimmen :+)
Niet telkens, maar nu moest ik er een ophalen en naar het perron brengen. Beetje dom om tig keer de loc in en uit te klimmen als je later wissels om moet gooien en bij een perron uitstapt :s)
pi_171381180
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:39 schreef MTL het volgende:

[..]

Als ie op de ICD zou rijden, zou het vast rond de 6 tot 10 minuten uitkomen met zijn looptempo :+
Daarom :P
  donderdag 1 juni 2017 @ 19:59:31 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171381426
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:38 schreef b2py het volgende:
Je hebt tenminste een WiFi verbinding
Ja, "wifi in de trein" zeker :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:07:35 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171381559
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 19:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, "wifi in de trein" zeker :')
WiFi in de trein is beter dan wifi bij mij op kantoor.

En nee, ik overdrijf niet. Ik heb in de trein meer bandbreedte en lagere latency.
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 20:09:24 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171381595
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

WiFi in de trein is beter dan wifi bij mij op kantoor.

En nee, ik overdrijf niet. Ik heb in de trein meer bandbreedte en lagere latency.
Werk je in een Duitse bunker?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 1 juni 2017 @ 20:10:53 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171381625
Wat zou dit geintje retour kosten trouwens? Meer dan ¤1000 voor vijf personen?

Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 1 juni 2017 @ 20:12:47 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171381650
quote:
10s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:09 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Werk je in een Duitse bunker?
Nee :')
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:10 schreef derLudolf het volgende:
Wat zou dit geintje retour kosten trouwens? Meer dan ¤1000 voor vijf personen?

[ afbeelding ]
Italien Spezial, enkele reis vanaf 39 euro de neus.
pi_171383808
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 16:17 schreef MTL het volgende:
Hey @Maegrim, ik haal 3 minuut 15 voor compleet ombouwen sandwich-6 incl beproevingen. Ik moet toegeven ik heb een beetje doorgelopen :P
Die ruimere keertijden waar sommigen om roepen zijn dus helemaal niet nodig 😂
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 21:44:58 #41
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171384144
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Italien Spezial, enkele reis vanaf 39 euro de neus.
En ga je met zes man dan kun je ook nog profiteren van de soms nog voordeliger groepstarieven.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 21:48:56 #42
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171384280
Was de presentatie van de FLIRT3 van Syntus hier al voorbij gekomen?
https://www.facebook.com/NVBS.Twente/posts/837623456396114
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:07:28 #43
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_171384837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 21:48 schreef dennistd het volgende:
Was de presentatie van de FLIRT3 van Syntus hier al voorbij gekomen?
https://www.facebook.com/NVBS.Twente/posts/837623456396114
Ziet er goed uit! Wel bijzonder, maar 1 deur per bak, maar mss is dat in die rustige gebieden ook wel voldoende.
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:36:49 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171385682
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 20:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

WiFi in de trein is beter dan wifi bij mij op kantoor.

En nee, ik overdrijf niet. Ik heb in de trein meer bandbreedte en lagere latency.
Ja, en de kindertjes in Afrika hebben het NOG slechter. Zo lust ik er nog wel een paar. Dat is geen argument.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:38:16 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171385727
quote:
13s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, en de kindertjes in Afrika hebben het NOG slechter. Zo lust ik er nog wel een paar. Dat is geen argument.
Zo was mijn post helemaal niet bedoeld?
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 22:38:27 #46
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171385734
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:07 schreef GlennQuagmire het volgende:

[..]

Ziet er goed uit! Wel bijzonder, maar 1 deur per bak, maar mss is dat in die rustige gebieden ook wel voldoende.
Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.

quote:
De door de inschrijver ingezette voertuigcapaciteit is voorts dusdanig dat gedurende de periode 7:30 – 8:45 uur op werkdagen, ten hoogste 20% van de Reizigers niet direct een zitplaats kan vinden en deze Reizigers niet langer dan 10 minuten hoeven staan. Op alle overige tijdstippen moet elke Reiziger direct een zitplaats kunnen vinden.
Alleen op Zwolle-Kampen, Zwolle-Heino en Hengelo-Enschede (drukke stukken met max. 10 minuten reistijd) mogen dus mensen moeten staan, en ook alleen in de ochtendspits. Het niet voldoen aan deze eis kost trouwens ¤300.000 per kwartaal.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171385916
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.
Dat maakt het dan wel weer vreemd dat die wc zo belachelijk ruim is.
  donderdag 1 juni 2017 @ 22:45:59 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171385972
quote:
1s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo was mijn post helemaal niet bedoeld?
Oh, okee :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 22:49:02 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171386062
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:44 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dat maakt het dan wel weer vreemd dat die wc zo belachelijk ruim is.
Tja, eisen aan rolstoeltoegankelijkheid zorgen daarvoor:

quote:
De Concessiehouder is verplicht om de treinstellen uit te rusten met een 1e en 2e klas, akoestisch dempende stiltezones, een rolstoeltoegankelijk toilet, camera’s, goed functionerend snel en gratis draadloos internet (WiFi) en per acht zitplaatsen tenminste één stroompunt (220v).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171386351
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:08:39 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171386602
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, okee :)
Ik heb een speedtest gedaan. Wifi op kantoor: 240 Kb/s down. Wifi in de trein: 420 Kb/s down.

:')
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Het is economisch niet verantwoord om dat te installeren in de ICd omdat die bakken over 4 jaar aan de kant gaan.
pi_171386719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Speciaal om jou te pesten :+

Zonder gekheid: de rijtuigen zijn zodanig oud dat het uitrusten met WiFi behoorlijk wat geld gaat kosten, omdat de bijvoorbeeld batterijcapaciteit dramatisch is (en die WiFi en reisinformatie het wel continu moeten blijven werken, ook tijdens het wisselen van spanning).
Daarvoor zouden constructiewijzigingen gemaakt moeten worden, waardoor er weer opnieuw een toelatingsprocedure moet worden doorlopen. Voor die paar jaar dat die dingen nog rijden (2022 zouden de nieuwe treinen moeten rijden) is dat niet meer de moeite waard.

Daarnaast heb je het probleem dat de HSL in het jaar nul (van de 21e eeuw :P) is ontworpen, dus toen was dekking in de tunnels niet interessant genoeg. De mogelijkheden zijn aanwezig, maar de providers vinden het te veel geld kosten om de tunnels nog met bereik uit te rusten. Daardoor zou WiFi in de trein ook grote delen van het traject niet goed functioneren.
pi_171386790
En die toelating moet ook nog eens in twee landen...
Bier.
pi_171387003
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:38 schreef dennistd het volgende:

[..]

Een extra deur gaat al snel ten koste van 8-12 zitplaatsen. De trein is ook gebouwd op zitplaatsen, niet op staanplaatsen.

[..]

Alleen op Zwolle-Kampen, Zwolle-Heino en Hengelo-Enschede (drukke stukken met max. 10 minuten reistijd) mogen dus mensen moeten staan, en ook alleen in de ochtendspits. Het niet voldoen aan deze eis kost trouwens ¤300.000 per kwartaal.
En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 23:27:01 #55
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171387125
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:23 schreef b2py het volgende:

[..]

En het punctualiteitsverlies dat daarmee verloren gaat, staat daar iets over in voor de vervoerder?
Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171387210
quote:
14s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen lijkt me, omdat de trein in zowel Zwolle als Hengelo in de knoop zit. Sneller accelereren maakt het eventuele tijdverlies wel goed.
Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 1 juni 2017 @ 23:32:37 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171387296
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is juist het belangrijke aan op tijd zijn, je zit vast aan een knoop. Arriva in Limburg anyone?
Die hebben meer deuren, maar veel krappere rijtijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_171387469
I rest my case
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 23:39:17 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171387531
Het past nu ook in de knoop, met zeer traag dieselmaterieel. Ik lees voor DM'90 een acceleratie van 0-100km/h in 125 seconden. Een FLIRT zit daarop in minder dan 31,2 seconden (zie https://www.somda.nl/foru(...)FLIRT3-treinstellen/, daarom is ie namelijk beperkt bij NS tot 60% tractie). Dit is de volledige tabel: https://zoek.officielebek(...)48-p41-SC68000-4.gif
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171387569
Ik ga ervan uit dat de knoop gesloopt wordt te Hengelo ten faveure van Zwolle, of een kwartier verschuift maar dat lijkt mij onrealistisch
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 23:43:59 #61
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171387656
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 1 juni 2017 @ 23:44:11 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171387660
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 22:59 schreef RokStarr het volgende:
Heeft er iemand trouwens enig idee waarom een gewone IC wél wifi in de trein heeft, en een ICd niet?
Vanwege de iets hogere snelheid brengt dat allerlei veiligheidscomplicaties met zich mee. Fietsen mogen ook niet in de ICD. Staanplaatsen mogen ook niet in de ICD. Ademhalen hebben ze ook liever niet in de ICD. Maar goed dat hij zo vaak uitvalt, dat is beter voor de veiligheid ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_171387706
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:43 schreef dennistd het volgende:
Reken er maar op dat de knoop Hengelo gewoon blijft bestaan. Hij zal alleen wat robuuster worden en weer in alle richtingen hersteld worden (nu is Delden-Borne v.v. niet mogelijk). Later uit Almelo weg kan toch niet (dan hangt de IC er te dicht op). Verder heb je tijd nodig om een paar minuten in Raalte te kamperen voor de kruising met de aldaar doorrijdende sneltrein.
Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
  Redactie Sport donderdag 1 juni 2017 @ 23:55:42 #64
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171388015
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 23:45 schreef b2py het volgende:

[..]

Waar wil je anders 12 minuten reistijd vandaan toveren? Alleen Almelo - Zwolle?
Waar haal jij die 12 minuten ineens weg? Uit een rapport over de elektrificatie en mogelijke verdubbelingen haal ik:
quote:
Rijtijd Zwolle – Enschede: sprinter 66 minuten, sneltrein 51 minuten
Dat is 1-3 minuten sneller dan nu, dat is wel te pakken op Almelo-Zwolle. De sneltrein wordt wel fors sneller, maar die komt in Zwolle pas na de knoop aan (net voor vertrek van de stopper) en vertrekt daar voor de knoop (zogauw de stopper binnen is).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171388372
Electrificatie, deels 140 en maar 3 minuten. Wat een weggrgooid geld
  Redactie Sport vrijdag 2 juni 2017 @ 00:26:56 #66
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171388579
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171388954
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
die komt er niet voorlopig toch?
  Redactie Sport vrijdag 2 juni 2017 @ 01:17:01 #68
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_171389179
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:54 schreef Salatrel het volgende:

[..]

die komt er niet voorlopig toch?
Die is een jaar uitgesteld omdat dit jaar geen enkele aannemer binnen de buitendienststellingstijd die ProRail in gedachten had Zwolle wou verbouwen (de oostzijde). En ProRail verwacht dat volgend jaar het wel binnen diezelfde tijd kan gebeuren.

Overigens moeten ook Heino en Raalte aangepast worden om met 140km/h doorheen te rijden: nu is het max. 60km/h daar volgens mij. Verder moet er in Raalte een nieuw zijperron gebouwd worden: daar vliegt de sneltrein voorbij terwijl de stoptrein staat te laden en lossen, en dat aan hetzelfde nog geen drie meter brede eilandperron.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_171390544
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 00:26 schreef dennistd het volgende:
Nee, bijna 20 minuten doordat er ruimte komt door een sneltrein (1x p/u).
Daar heb je de elektrificatie niet voor nodig, dat had je ook voor diesel kunnen fixen
  vrijdag 2 juni 2017 @ 08:28:47 #70
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171390654
Snelheidswinst is niet het enige doel van electrificatie.
  vrijdag 2 juni 2017 @ 09:56:30 #71
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171391979
De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
pi_171392131
Ben toch verbaasd dat die elektrificatie zo weinig versnelling oplevert..
  vrijdag 2 juni 2017 @ 10:40:44 #73
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_171392752
Ja, wat wil je met enkelspoor.. Als je sneller bent zouden de kruisingen ook meeverplaatst moeten worden om dat te kunnen incasseren. Dat gebeurt niet omdat daar geen dubbelspoor is. Wel is er zoveel rijtijdverkorting mogelijk op het stuk Heino-Nijverdal dat de stoptrein daardoor 4 in plaats van 1 minuut kan stilstaan in Raalte. Die 4 minuten worden gebruik om gepasseerd te worden door de doorgaande sneltrein.
pi_171393941
Voor het eerst een reisje gemaakt met de Thalys, best wel leuk :) Alleen jammer dat de beenruimte best wel krap is, ik moet me redelijk opvouwen...

De terugweg vanavond wordt ook nog wel interessant, 2 overstappen van minder dan 10 minuten in België. Ik ben benieuwd of dat een beetje gaat lukken...
pi_171394571
Terug niet met Thalys?!
pi_171394896
Geven de automaten op Schiphol nog steeds standaard 1e klas kaartjes?
Bier.
pi_171397437
quote:
6s.gif Op donderdag 1 juni 2017 17:56 schreef Litpho het volgende:
Met het inleggen van treinen in Donna ben ik er nog meer van overtuigd dat de kaalslag van wissels bij Utrecht een stom idee is. Wist niet dat het mogelijk was.
Dagplan? Drgl hier ;)
pi_171407851
treintjes hier

klikbaar
pi_171409133
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 12:15 schreef b2py het volgende:
Terug niet met Thalys?!
Nee, die kon mij geen overstap op een handig tijdstip aanbieden op mijn terugreis.

En over die terugreis...
De TGV naar Brussel was vertraagd, dus ik had mijn overstap gemist. Aan de balie om een oplossing gevraagd, en daar werd me doodleuk verteld dat mijn overstap (die aan mij verkocht is, bevestigd is en in de app staat) niet bestaat en er niets geregeld kon worden. Een beetje knarsetanded dus alsnog maar een kaartje voor de Thalys gekocht, en interessant genoeg was die dusdanig op tijd in Rotterdam dat mijn reis verder nog lukt ook. Ik ben benieuwd wat de NMBS (bij wie ik had geboekt) mij dinsdag hier verder over gaat vertellen aan de telefoon.
pi_171413684
Na een lang traject tijdens de aanbesteding met valsspelende winnaar Abellio is het contract voor (nagenoeg) al het OV in de provincie Limburg gegund aan goede 2e, Arriva. Sinds 11 december 2016 verzorgen zij het treinvervoer op de regionale spoorlijnen in Limburg en al het busvervoer in de hele provincie.

Op de Maaslijn zijn de GTW-stellen van de vorige vervoerder Veolia overgenomen. Tot nog toe reden deze in de rood/witte huisstijl van Veolia met een Arriva-logo maar onlangs zijn de eerste stellen in de fraaie blauwe Limburgse huisstijl de baan opgekomen.

Tweetje 10277 is op zaterdag 27 mei 2017 solo onderweg als trein 32234 van Roermond naar Venlo en heeft zojuist station Tegelen achter zich gelaten als het hier ter hoogte van het knooppunt Tiglia op de A73/A74 passeert.

Er werden deze zaterdag slechts twee bestickerde stellen ingezet. De 10382 kon drie uur en een kwartier later als trein 32245 uit Nijmegen naar Roermond vanaf het talud van de A73 worden gefotografeerd.
pi_171414385
ProRail kan 70 tot 90 procent van wisselstoringen voorspellen

ProRail hoopt met een nieuwe aanpak van storingen het aantal vertragingen op het spoor terug te brengen. De spoorbeheerder heeft via het zogenoemde 'Datalab' allerlei gegevens over storingen verzameld en kan nu voorspellen waar het mis zal gaan met een wissel.

''We hebben de afgelopen jaren door het verzamelen van data een bepaald beeld van de ontwikkelingen en trends gekregen. We kunnen nu bij een aantal wissels met 70 tot 90 procent zekerheid voorspellen waar en wanneer het misgaat. We kunnen nu preventief actie nemen en de storingen voor zijn. We hopen dat het aantal storingen hierdoor flink zal dalen'', zegt een woordvoerder naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.

Sinds deze maand wordt er meteen een monteur op storingen afgestuurd. De problemen kunnen snel worden verholpen.

Van de in totaal zevenduizend wissels gingen er vorig jaar duizend stuk. Een storing zorgt gemiddeld voor een vertraging van een uur.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 10:43:02 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_171414633
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 09:56 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De optelsom van niet meer voor diesel te hoeven betalen en extra de bovenleiding aan te leggen kwam positief uit de bus. Daarmee is bovenleiding ook zonder versnelling voordelig.
En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 3 juni 2017 @ 11:42:29 #83
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_171415744
Leuk stukje over de Inlandsbanan vandaag in het Volkskrantmagazine
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_171416017
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 10:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

En de wil te investeren in een oplossing met geringere CO2-uitstoot. Niet alles hoeft in eerste instantie financieel voordeel op te leveren.
En ook niet op lange termijn. Het is een van de grootste consumenten van energie van Nederland, het goede voorbeeld geven lijkt me wel zo netjes, helemaal met de overheid als enige aandeelhouder van beide partijen en met de Duitse overheid als grootaandeelhouder van een andere spoorwegonderneming. Fijnstofreductie alleen al zou genoeg moeten zijn. Eén dode minder is trouwens meer dan 2 miljoen theoretische euros bespaard dus dat. Enzo.
Bier.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:12:24 #85
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_171416399
Het verminderen van uitstoot van schadelijke stoffen probeerde men tot een aantal jaar geleden vooral te bereiken door 'schonere' dieselmotoren te eisen bij aanbestedingen.

De wil om te investeren in elektrificatie kwam er pas toen de dieselprijs steeg: het afschaffen van de rode diesel in 2013 was voor de meeste provincies de aanleiding om serieus te gaan kijken naar elektrificatie.
  zaterdag 3 juni 2017 @ 12:20:59 #86
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_171416555
quote:
Spoorbeheerder ProRail wil het aantal
vertragingen op het spoor terugbrengen
door wisselstoringen te voorspellen.Van
sommige typen wissels is met 70 tot 90
procent zekerheid te zeggen wanneer het
misgaat,zegt ProRail.

Sensoren op de wissels geven informatie
door over het stroomverbruik,warmte en
trillingen van de wissels.Door die info
te analyseren kan worden voorspeld waar
en wanneer een storing optreedt.

ProRail stuurt vanaf deze maand alvast
monteurs zodra er aanwijzingen zijn dat
het dreigt mis te gaan.ProRail zegt dat
het aantal vertragingen mogelijk met
bijna de helft kan afnemen.
goeie zaak! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 juni 2017 @ 18:09:23 #87
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_171423077
Een paar hoogtepunten uit het Maintal afgelopen dagen:
28 Mei 2017 - te Harrbach komt een fraaie autotrein van Rurtalbahn voorbij met een Vectron en Traxx in opzending. De trein is onderweg in de richting Gemünden am Main en verder.

29 Mei 2017 - Bij Retzbach-Zellingen passeert de Henkelzug richting Wassertrüdingen.

29 Mei 2017 - Totaal onverwachts kwam er een rijtuigoverbenging vanuit DB Museum Koblenz voorbij richting het Zuiden en uiteindelijk Nürnberg.

30 Mei 2017 - Tijdens het opklaren van de wolken kwam TXL met een vrolijk bestickerde locomotief langs bij Karlstadt onderweg vanaf Köln Eifeltor naar Verona Q.E., met op de fronten de Duitse vlag uitgebeeld, en op de zijkanten enkele hoogtepunten van steden.

1 Juni 2017 - Bij Thüngersheim passeert in een fraai zonnetje de Nürnberg-shuttle uit de Rotterdamse Maasvlakte naar Nürnberg, met een vrolijk zwaaiende Nederlandse machinist op de lok.

1 Juni 2017 - Als fraaie afsluiter van de dag passeert bij Retzbach-Zellingen de TXL 182 560 met bestickering voor de 25 jaar opening van de muur tussen Oost en West. De trein is onderweg van Wien Freudenau Hafen naar Wanne-Eickel.

2 Juni 2017 - Bij Wernfeld passeert in een vol zonnetje een zeer fraai beladen containertrein van Boxxpress naar het Noorden, met een eveneens fraai bestickerde Vectron.

2 Juni 2017 - Als afsluiter van de dag kwam een bekende machinist langs met zijn volbeladen containertrein naar Emmerich en uiteindelijk na een lokwissel door naar de Rotterdamse Maasvlakte bij het dorpje Retzbach en Zellingen. Helaas liet de zon het ook hier vlak voor passage afweten, maar elders in het dal was er ook geen zon meer.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 juni 2017 @ 20:27:42 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171426293
Iemand uit Emmen of omgeving is een petitie gestart om meer spoor in het noorden te krijgen. De voorstellen behelsen Emmen - Stadskanaal - Groningen, Emmen - Groningen (via N34) en Emmen - Assen - Drachten - Leeuwarden

https://petities.nl/petit(...)ningen-en-leeuwarden

Altijd lachen zoiets :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 juni 2017 @ 20:40:56 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_171426697
quote:
In de toekomst komt er al een sneltrein van Enschede naar Emmen
Ehhh... komt die er?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 juni 2017 @ 21:07:31 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171427652
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehhh... komt die er?
nee, niet echt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 21:54:44 #91
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171429502
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:27 schreef Peterselieman het volgende:
Iemand uit Emmen of omgeving is een petitie gestart om meer spoor in het noorden te krijgen.
Ik ben onschuldig :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 21:59:31 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171429679
Mooie plaatjes van die 140'ers greavy. Dat beige/blauw vind ik een fraaie kleurstelling en dat groene staat die loc ook goed. Konden zo plaatjes uit de zeventiger jaren zijn
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 juni 2017 @ 22:01:50 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_171429793
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 21:54 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik ben onschuldig :7
ja ja. Dat zeggen ze allemaal :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zaterdag 3 juni 2017 @ 22:07:32 #94
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171429995
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja ja. Dat zeggen ze allemaal :P
Ik had op zijn minst gepleit voor een aansluiting op de Emslandstrecke :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_171439093
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 juni 2017 14:44 schreef toblorone het volgende:

[..]

Dagplan? Drgl hier ;)
Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_171439137
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 juni 2017 20:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ehhh... komt die er?
De "Attraktie Express"! Reed met die naam al in de zomer van '94 ;)
pi_171439248
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
Heel goed :P
  zondag 4 juni 2017 @ 10:06:44 #98
256146 b2py
Beton!
pi_171439753
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
Out-of-the-box suggesties zijn uit den boze? :')
pi_171439755
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:25 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ontwikkeling. Maar ook dan sturen ze je op een cursus plannen zodat je niet al te veel ontwikkelt wat in de praktijk niet te gebruiken is :+.
hoe is de huidige dienstregeling erdoorheen geglipt dan?
pi_171443412
quote:
1s.gif Op zondag 4 juni 2017 10:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

hoe is de huidige dienstregeling erdoorheen geglipt dan?
Het gaat om de bruikbaarheid van het gereedschap. Wat mensen er dan vervolgens mee doen, tja, je kan een schroevendraaier ook misbruiken.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')