Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.quote:Als u de zending nog steeds niet heeft ontvangen, adviseer ik u om de afzender hiervan op de hoogte te brengen zodat deze, volgens internationaal postverdrag een schadeclaim gaan indienen bij de buitenlandse postorganisatie aldaar.
Dat is dus een ebay verkoper uit china.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
Ik woon in een appartementencomplex, kan overal zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan nog proberen of de bezorger een GPS-locatie heeft van de plek waar hij de handtekening gezet heeft. Ik dacht althans dat die kastjes een GPS-tracker hadden.
Bar weinig (zeg maar niets).quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef delano.888 het volgende:
Overigens was dat mijn vraag niet, de vraag is wat ik nu het beste kan doen tegen postnl die gewoon zelf voor pakketjes tekent die vervolgens verdwijnen.
Is zoiets eigenlijk niet gewoon valsheid in geschrifte en dus strafbaar?quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)
Ja zoiets dacht ik ook al. Er staat mijn achternaam met een krabbel van hem.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Is zoiets eigenlijk niet gewoon valsheid in geschrifte en dus strafbaar?
In dat geval aangiften doen TS.
Heb je bewijs dat hij het krabbeltje heeft gezet? Wat een aso trouwens. Lange halen, snel thuis.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:29 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ja zoiets dacht ik ook al. Er staat mijn achternaam met een krabbel van hem.
Het is overduidelijk niet mijn handtekening (kan je zien online), en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:31 schreef knokkels het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat hij het krabbeltje heeft gezet? Wat een aso trouwens. Lange halen, snel thuis.
Wie zegt dat HIJ je bestelling niet heeft meegenomen?
Dat bedoel ik ...quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is overduidelijk niet mijn handtekening, en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.
Hij zegt overigens dat alle bezorgers dat doen, om maar van "het pakketje af te zijn".
Ik dacht er later nog eens over na, en dacht, als je dan toch bezorgd bij een andere buur, waarom teken je dan zelf en laat je niet die buur tekenen??
Omdat ik als buur niet teken voor pakketjes die niet voor mij zijn.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is overduidelijk niet mijn handtekening (kan je zien online), en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.
Hij zegt overigens dat alle bezorgers dat doen, om maar van "het pakketje af te zijn".
Ik dacht er later nog eens over na, en dacht, als je dan toch bezorgd bij een andere buur, waarom teken je dan zelf en laat je niet die buur tekenen??
Dit dus.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat ik als buur niet teken voor pakketjes die niet voor mij zijn.
Dan neemt de bezorger hem maar lekker weer mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Omdat ik als buur niet teken voor pakketjes die niet voor mij zijn.
Dat kost ze geld of tijd of allebei, dus dat gaan ze niet doen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dan neemt de bezorger hem maar lekker weer mee.
Precies, en als er gezeik mee komt mag ik het met de verzender, aldus iemand in china die nauwelijks engels spreekt, oplossen. Lekker geregeld.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat kost ze geld of tijd of allebei, dus dat gaan ze niet doen.
Het was jouw keuze om iets vanuit China te bestellen. Niet janken dus.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Precies, en als er gezeik mee komt mag ik het met de verzender, aldus iemand in china die nauwelijks engels spreekt, oplossen. Lekker geregeld.
Het was de keuze van de pakketbezorger om te frauderen en nu moet ik of de verzender er onder lijden volgens jou? Logisch.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:23 schreef r_one het volgende:
[..]
Het was jouw keuze om iets vanuit China te bestellen. Niet janken dus.
Nogmaals. Dat is een optie die ik (nog) niet wil gebruiken.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe heb je de verzender betaald?
Deze is verantwoordelijk voor levering, krijg je je pakket niet, betaling terugvorderen (daarom is paypal of creditcard bij internet bestellingen zo handig)
Jij bent geen partij in deze, je moet deze aap niet op je schouders nemen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nogmaals. Dat is een optie die ik (nog) niet wil gebruiken.
Ik wil dat postnl zijn verantwoordelijkheid neemt. Postnl raakt een pakketje kwijt, en de chinese verkoper mag 25 euro uit zijn eigen portemonnee betalen, vind je dat eerlijk? Ik niet.
Dat is jouw mening.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent geen partij in deze, je moet deze aap niet op je schouders nemen.
Als jij in China bestelt, wéét je dat het laatste deel van de reis door handen van een NL pakketbezorger gaat. En de verkoper weet dat ook.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het was de keuze van de pakketbezorger om te frauderen en nu moet ik of de verzender er onder lijden volgens jou? Logisch.
Je moet zelf weten wat je doet, maar als je de verkoper niet in gebreke stelt kan je straks fluiten naar je centen.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
De postbezorger heb ik gesproken, en hij heeft toegegeven zelf getekend te hebben. Vervolgens heb ik mijn pakketje niet. Waarom zou ik daar niet iets tegen mogen doen?
Dat is mijn probleem.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je moet zelf weten wat je doet, maar als je de verkoper niet in gebreke stelt kan je straks fluiten naar je centen.
Civielrechtelijk: niets.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem.
De vraag van dit topic is, wat kan ik het best doen met postnl (antwoorden op mail).
Heb een keer voor 1 product betaald via eBay. Deze is tot 3 keer toe niet aangekomen, de verkoper heeft de 4e op mijn verzoek naar een compleet andere stad naar mijn ouders huis gestuurd waar hij probleemloos aan is gekomen. Ik heb de overige 3 nooit van mijn leven gezien. Wilde toen ook een klacht indienen bij PostNL dat er blijkbaar een dief werkt maar dat kon en ging niet (eenvoudig). Mij heeft het verder niks gekost, maar de verkoper heeft wel verlies gemaakt. Hij maakte er overigens geen stennis of zo om.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:28 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het was de keuze van de pakketbezorger om te frauderen en nu moet ik of de verzender er onder lijden volgens jou? Logisch.
Onzin, het is geen vetpot maar wel een veelvoud van die 75ct. maar idd wel niets voor niet geleverde pakketjes bij afwezigheid.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid, als bezorger van DHL krijg je 75 cent per afgeleverd pakketje en nul cent voor elk niet afgeleverd pakketje. Het is dus begrijpelijk dat ze het liefst alle pakketjes in 1 avond bezorgen voor maximaal verdienste.
Hoe dit bij PostNL gaat zal wel ongeveer zoiets zijn.
zoals Piet al zegt, jij bent geen partij.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is jouw mening.
De postbezorger heb ik gesproken, en hij heeft toegegeven zelf getekend te hebben. Vervolgens heb ik mijn pakketje niet. Waarom zou ik daar niet iets tegen mogen doen?
chinese ebay verkopers bieden die optie ook tegenwoordig?quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:41 schreef Chai het volgende:
Volgende keer dus gewoon naar een afhaalpunt sturen.
Is het nou zo moeilijk om te begrijpen wat ts precies wil weten? Of ben ik nou zo slim?quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
zoals Piet al zegt, jij bent geen partij.
De verkoper heeft opdracht gegeven pakket te verzenden, jij hebt niet aan postNl opdracht gegeven om pakket te ontvangen
Als ze het via PostNL kunnen versturen moet er toch ook een mogelijkheid zijn om het bij een PostNL afhaalpunt te laten bezorgen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
chinese ebay verkopers bieden die optie ook tegenwoordig?
Ah duidelijk en natuurlijk logisch dat hij fraudeert, want dat is dan natuurlijk gewoon toegestaan.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid, als bezorger van DHL krijg je 75 cent per afgeleverd pakketje en nul cent voor elk niet afgeleverd pakketje. Het is dus begrijpelijk dat ze het liefst alle pakketjes in 1 avond bezorgen voor maximaal verdienste.
Heb jij gewerkt bij DHL? Ik wel. Tis 75ct wat de eindbezorger die aan de deur komt zelf krijgt. Wie de andere stukjes krijgt weet ik niet, de transporteur van depot A naar B misschien? Maar daar hebben we in dit topic niet over.quote:Op woensdag 31 mei 2017 06:28 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Onzin, het is geen vetpot maar wel een veelvoud van die 75ct. maar idd wel niets voor niet geleverde pakketjes bij afwezigheid.
Mijn post was bedoelt als uitleg waarom ze niet gewoon retour meenemen zoals iemand opperde.quote:Op woensdag 31 mei 2017 08:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ah duidelijk en natuurlijk logisch dat hij fraudeert, want dat is dan natuurlijk gewoon toegestaan.
Was ik even vergeten.
Voor maximale verdienste is is trouwens handig om de pakjes mee naar huis te nemen en zelf te verpatsen. Is dat dan ook toegestaan?
Als je opdrachtgever verwacht dat je iets retour neemt dan zou ik weten waarom je dat dan niet doet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:56 schreef Kloonhommel het volgende:
Mijn post was bedoelt als uitleg waarom ze niet gewoon retour meenemen zoals iemand opperde.
Ja oa ook bij DHL, ik vier trouwens dit jaar mijn 25jarig jubileum in pakketdistributie.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:54 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Heb jij gewerkt bij DHL? Ik wel. Tis 75ct wat de eindbezorger die aan de deur komt zelf krijgt. Wie de andere stukjes krijgt weet ik niet, de transporteur van depot A naar B misschien? Maar daar hebben we in dit topic niet over.
Uuuh? 2e keer dat je zo doet tegen mij. Ben ik de betreffende bezorger soms? Of zijn alle bezorgers zo volgens jou? Ik leg alleen uit waarom bezorger pakketjes liever niet mee terug willen nemen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Als je opdrachtgever verwacht dat je iets retour neemt dan zou ik weten waarom je dat dan niet doet.
Nu ga je dus voor 75ct lopen frauderen, goed bezig!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:04 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Ja oa ook bij DHL, ik vier trouwens dit jaar mijn 25jarig jubileum in pakketdistributie.
Jij bent wel degene die deze fraude blijkbaar goedkeurt en probeert recht te lullen omdat hij maar een laag bedrag voor een pakje krijgt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Als je nou minder persoonlijk was zou ik best met je willen discussieren en of meedenken.
Wat is voor DHL het verschil tussen een huis en een appartement?quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:21 schreef Roces18 het volgende:
Als je in een appartement woont is het ook erg laf om pakketjes thuis te laten afleveren. Laat ze lekker afleveren bij een DHL punt ofzo.
nee, dat is een dienst die beschikbaar is voor zakelijke klanten van PostNL(tegen kosten denk ik) Een Chinese particulier geeft geen opdracht aan PostNL maar Chinese verzenderquote:Op woensdag 31 mei 2017 08:06 schreef Chai het volgende:
[..]
Als ze het via PostNL kunnen versturen moet er toch ook een mogelijkheid zijn om het bij een PostNL afhaalpunt te laten bezorgen?
Is zo'n afhaalpunt voor een particulier pakketje geen mogelijkheid dan?
Moet je dan niet je pakket verzekerd laten opsturen? Ik bestel wel eens wat uit de VS en USPS is nu niet altijd betrouwbaar. In Nederland aangekomen neemt PostNL het over.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe heb je de verzender betaald?
Deze is verantwoordelijk voor levering, krijg je je pakket niet, betaling terugvorderen (daarom is paypal of creditcard bij internet bestellingen zo handig)
Dat klopt wel, maar als de verkoper vervolgens document onder ogen krijgt waar voor ontvangst is getekend dan heb je als koper nog een flinke klus om te bewijzen dat iets niets is aangekomen.quote:
Wie neemt dat pakketje aan dan als jij op 10 hoog woont. Denk je dat de bezorger dat naar je deur gaat brengen als die misschien een paar minuten per pakje heeft. En beneden neergooien kan die ook niet als het aangetekend is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:25 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Wat is voor DHL het verschil tussen een huis en een appartement?
Volgens mij woont 70% van de stedlingen in een appartement. Waarom zouden die geen pakjes thuis mogen ontvangen?
Ik als ontvanger heb niet bepaald dat hij een paar minuten per pakje heeft. Dat moet hij toch echt met zijn werkgever overleggen. Als ontvanger heb ik ook niet afgesproken dat de bezorger maar 75ct (of een veelvoud er van) krijgt.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:08 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Wie neemt dat pakketje aan dan als jij op 10 hoog woont. Denk je dat de bezorger dat naar je deur gaat brengen als die misschien een paar minuten per pakje heeft. En beneden neergooien kan die ook niet als het aangetekend is.
Oké. Dus verzekerd opsturen is alleen tbv eventuele beschadiging van het pakket maar heeft niets te maken met wel of niet geleverd.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar als de verkoper vervolgens document onder ogen krijgt waar voor ontvangst is getekend dan heb je als koper nog een flinke klus om te bewijzen dat iets niets is aangekomen.
jazeker wel, maar als de postbode heeft getekend en het pakje heeft zoekgemaakt dan kan jij niet meer aantonen dat hij niet is aangekomen. Er is immers voor getekend. En dan aan jouw de eer om te bewijzen dat dat een malafide postbezorger was.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:24 schreef Cherna het volgende:
[..]
Oké. Dus verzekerd opsturen is alleen tbv eventuele beschadiging van het pakket maar heeft niets te maken met wel of niet geleverd.
De vrij simpele versie omtrent het vermiste pakketje: Nietsquote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:46 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem.
De vraag van dit topic is, wat kan ik het best doen met postnl (antwoorden op mail).
Waar lees je dat gast? Je mankeert echt wat in je bovenkamer. Of je bent een relkloon. Dag.quote:Op woensdag 31 mei 2017 12:20 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Jij bent wel degene die deze fraude blijkbaar goedkeurt en probeert recht te lullen omdat hij maar een laag bedrag voor een pakje krijgt.
Ben je net zo iemand die serveersters ook geen fooi geeft omdat ze maar een betere baan moeten zoeken?quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:12 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Ik als ontvanger heb niet bepaald dat hij een paar minuten per pakje heeft. Dat moet hij toch echt met zijn werkgever overleggen. Als ontvanger heb ik ook niet afgesproken dat de bezorger maar 75ct (of een veelvoud er van) krijgt.
Mijn ouders hebben een oprijlaan, het duur 2 minuten voordat de poort helemaal open is. Die ook maar geen pakjes meer laten ontvangen?
En die man die ziek op bed ligt en even nodig heeft om bij de deur te komen?
#25:quote:Op woensdag 31 mei 2017 14:58 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Waar lees je dat gast? Je mankeert echt wat in je bovenkamer. Of je bent een relkloon. Dag.
Ik snap ook wel waarom sommige bezorgers het doen, als je soms ziet onder welke werkdruk ze zitten en zeker met de (meestal) aanwezige manieren om te weten wanneer een bezorg moment zal zijn doormiddel van tracking snap ik dan best dat het stervens irritant is wanneer iemand niet of zelf meerdere malen niet aanwezig is.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
#25:
Het is dus begrijpelijk
moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:00 schreef Dennism het volgende:
Neemt echter niet weg dat ik het absoluut een onaanvaardbare praktijk vind, waarvan ik vind dat minimaal door de werkgever (opdrachtgever) hard tegen opgetreden moet worden.
Ik geef wel een fooi als ik tevreden ben, ook de cafetaria mag geregeld mijn wisselgeld houden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:00 schreef Roces18 het volgende:
Ben je net zo iemand die serveersters ook geen fooi geeft omdat ze maar een betere baan moeten zoeken?
Ik zie liever dat ze helemaal niets aan de buren afgeven, maar drop al die zooi bij de afhaalpunten.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
In bepaalde gevallen is dat zeker handig, echter is het geen oplossing voor het handtekening zetten door de bezorger probleem.Deze moet gewoon nooit en te nimmer (kunnen) tekenen. Als de buurman niet wil tekenen (onder zijn eigen naam uiteraard), of niet mag tekenen omdat alleen de geadresseerde mag tekenen moet het pakket dan maar gewoon retour of nogmaals aangeboden worden.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
Bij de buren vind ik geen probleem, maar dan wel gedocumenteerd en zonder valse handtekeningen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:11 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik zie liever dat ze helemaal niets aan de buren afgeven, maar drop al die zooi bij de afhaalpunten.
In Nederland liever niet.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Bij de buren vind ik geen probleem, maar dan wel gedocumenteerd en zonder valse handtekeningen.
Dus jij leest 4 woorden en de rest van de zin is zeker onbelangrijk?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:38 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
#25:
Het is dus begrijpelijk
moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
quote:Op dinsdag 30 mei 2017 22:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Hoe dit bij PostNL gaat zal wel ongeveer zoiets zijn.
En o ja, voordat je doordramt: ik keur frauderen of stelen zeer zeker niet goed.quote:Op woensdag 31 mei 2017 11:56 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Mijn post was bedoelt als uitleg waarom ze niet gewoon retour meenemen zoals iemand opperde.
Ah gelukkig, ik was al bang dat je begrijpt dat mensen frauderen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:29 schreef Kloonhommel het volgende:
En o ja, voordat je doordramt: ik keur frauderen of stelen zeer zeker niet goed.
Volgens mij zitten we op een lijn.quote:Hiermee is onze onzinnige discussie wel klaar toch?
Ik zou in ieder geval aangifte doen van valsheid in geschrifte. Jij kan dan verklaren dat de bezorger het heeft toegeven, en dan mag hij vervolgens zijn verhaal doen bij de politie.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
Kort uitgelegd:
-2 weken geleden is een pakketje van mij, bezorgd bij "1 van de buren"
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)
-alle buren weten van niks
-er lag GEEN briefje in de bus
-bezorger weet niet meer waar hij het bezorgd heeft
Postnl zegt:
[..]
Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.
En dat vind ik belachelijk.
Postnl verzaakt hier toch heel erg? Ze ontwijken de verantwoordelijkheid toch heel erg zo?
Ik heb de postbezorger gesproken, hij zou met zijn manager overleggen of er een vergoeding mogelijk was, en zou vandaag weer langs komen, maar heeft dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik denk dus dat hij van postnl te horen heeft gekregen dat het niet zijn probleem is.
Iemand ideeën hoe ik het best kan reageren?
Nee, dat is het risico van de verzender, niet van de ontvanger. De verzender moet aantonen dat de ontvanger het pakket ontvangen heeft.quote:Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef Cherna het volgende:
[..]
Moet je dan niet je pakket verzekerd laten opsturen? Ik bestel wel eens wat uit de VS en USPS is nu niet altijd betrouwbaar. In Nederland aangekomen neemt PostNL het over.
Maar de verzender vraagt mij altijd of hij het verzekerd moet sturen. Dat is dan wel een stuk duurder.
Ditquote:Op woensdag 31 mei 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap het niet.
Er kunnen heel veel redenen zijn waarom ik als ontvanger geen handtekening wil zetten bij het pakje waarmee de postbode voor de deur staat.
• Misschien heb ik wil ruzie met de verzender en wilde ik het pakje aan de deur weigeren. Beetje lastig als de postbode dan tekent voor ontvangst.
• Misschien ben ik wel op vakantie en is het een pakje dat binnen een week betaald moet zijn, Nu kan ik dat niet.
• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Van wie 'moet' dat?quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, dat is het risico van de verzender, niet van de ontvanger. De verzender moet aantonen dat de ontvanger het pakket ontvangen heeft.
Een deurwaarder komt doorgaans in persoon bij je thuis met belangrijke paperassen.quote:Op woensdag 31 mei 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Yep, heb dit ook wel eens gehad, je kan hoog of laag springen, de verzendende partij moet het oplossen. Verder kan je gaan discusseren, maar helpt je niks.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
't ging ff om het idee.quote:Op woensdag 31 mei 2017 23:42 schreef r_one het volgende:
[..]
Een deurwaarder komt doorgaans in persoon bij je thuis met belangrijke paperassen.
Maar die vraagt aan PostNL om de ontvangst bevestiging en ziet dat er voor ontvangst getekend is. De verzendende partij heeft dus bewijs dat het pakje is aangekomen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:12 schreef EasyLife het volgende:
Yep, heb dit ook wel eens gehad, je kan hoog of laag springen, de verzendende partij moet het oplossen.
Het kan ook aangekomen zijn maar de doos is leeg of alles wat erin zit is kapot.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Maar die vraagt aan PostNL om de ontvangst bevestiging en ziet dat er voor ontvangst getekend is. De verzendende partij heeft dus bewijs dat het pakje is aangekomen.
En dan wordt het een probleem voor TS om aan te tonen dat het niet is aangekomen. Of gaan we nu stellen dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging geen bewijs is?
Dan zal je als ontvanger toch minimaal de lege doos of kapotte spullen aan de rechter moeten laten zien. Het enige dat hij nu kan tonen is een ontvangstbewijs met een handtekening.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:54 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Het kan ook aangekomen zijn maar de doos is leeg of alles wat erin zit is kapot.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt die ook een webshop hadden, komt regelmatig voor dat bezorgers zelf hun handtekening zetten en het pakket in de hal van flat zetten als niemand open doet.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dan zal je als ontvanger toch minimaal de lege doos of kapotte spullen aan de rechter moeten laten zien. Het enige dat hij nu kan tonen is een ontvangstbewijs met een handtekening.
Daarmee stel je dus dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging niets zegt over de aankomst van het pakje en dus geen enkele waarde heeft. En dat zelfs de verzekering van PostNL daar al rekening mee houdt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:58 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Ik heb bij een bedrijf gewerkt die ook een webshop hadden, komt regelmatig voor dat bezorgers zelf hun handtekening zetten en het pakket in de hal van flat zetten als niemand open doet.
Dit moesten wij altijd vergoeden regelen als het kwijt was, daar is die verzekering voor. PostNL moet er zelf dan voor zorgen dat zij dat weer verhalen op de criminele bezorger.
Alleen JOUW handtekening zegt iets, daar is het hele handtekening idee voor.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Daarmee stel je dus dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging niets zegt over de aankomst van het pakje en dus geen enkele waarde heeft. En dat zelfs de verzekering van PostNL daar al rekening mee houdt.
Duidelijk, ik ga gelijk wat spulletjes bestellen die ik al wilde hebben maar buiten mijn budget vielen.
LOL, daar verbaas ik mij ook al jaren over. Zelfs een Nokia 3310 is HiRes in vergelijking.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef EasyLife het volgende:
Al lijkt me dat tegenwoordig moelijk met die digitale handtekeningen van 30 bij 30 pixels
Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Had 2 weken geleden nog een brievenbuspakje (verloopstekkertje laptoplader), was leeg, was opengescheurd en opnieuw dichtgeplakt door PostNL met een sticker waarop op stond: "uw brief was open, we hebben het opnieuw dichtgeplakt zonder erin te kijken."quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:24 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).
Dat snap ik, dus voortaan laat ik mijn vrouw of de schoonmaker tekenen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef EasyLife het volgende:
Alleen JOUW handtekening zegt iets, daar is het hele handtekening idee voor.
Je krijgt vaak vantevoren bericht dat je ervoor moet tekenen. Heb vaak genoeg een ochtend thuisgewerkt omdat dat moet. Maar in veel gevallen zal een partner ook goedgekeurd worden, schoonmaakster weet ik niet.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat snap ik, dus voortaan laat ik mijn vrouw of de schoonmaker tekenen.
De postbode gaat het nog lastig krijgen om van zijn pakjes af te komen.
Niet alleen moet er iemand thuis zijn, maar ook nog de juiste persoon.
Wow, wel 4000 klachten per jaar, op een volume van gemiddeld 500.000 pakketjes per dag bij alleen PostNL (Volume 2015, zal nu dus nog hoger liggen), nu zal niet iedere klacht natuurlijk ook bij de consumenten bond terechtkomen, maar dan nog vind ik dat aantal klachten eigenlijk enorm laag gezien het volume. Eigenlijk laat het gewoon zien dat het aantal fouten bij de pakket bezorging procentueel gezien zeer laag ligt en er eigenlijk dus maar weinig te klagen valt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:24 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).
Dit jaar alleen al 3x problemen gehad met post/pakketjes, niks gemeld.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:16 schreef Dennism het volgende:
[..]
Wow, wel 4000 klachten per jaar, op een volume van gemiddeld 500.000 pakketjes per dag bij alleen PostNL (Volume 2015, zal nu dus nog hoger liggen), nu zal niet iedere klacht natuurlijk ook bij de consumenten bond terechtkomen, maar dan nog vind ik dat aantal klachten eigenlijk enorm laag gezien het volume. Eigenlijk laat het gewoon zien dat het aantal fouten bij de pakket bezorging procentueel gezien zeer laag ligt en er eigenlijk dus maar weinig te klagen valt.
Zeker nog nooit iets in china besteld.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:10 schreef EasyLife het volgende:
Je krijgt vaak vantevoren bericht dat je ervoor moet tekenen.
Klopt, kost maar 12,50 extra maar als er een keer een zoekraakt krijg je wel je 25 euo terug.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef EasyLife het volgende:
Daarom bij pakketjes van meer dan 25 euro altijd verzekeren.
Nee daarom bestel ik ook niets in China, waarom zou je dat doen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zeker nog nooit iets in china besteld.
Pakje komt na 3 tot 60 dagen aan. En ook een handtekenig is volkomen willekeurig. Een laadsnoer van 2 dollar kan soms met handtekening, maar een lens is dan weer zonder.
Moet ik dan 57 dagen thuis blijven na een bestelling? Ik durf wel te stellen dat de postbode een krabbel van mijn vrouw, schoonmaker en zelfs mijn kat prima vind.
12,50?quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:22 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Klopt, kost maar 12,50 extra maar als er een keer een zoekraakt krijg je wel je 25 euo terug.
Zelfs al is het een fractie, met een beetje napkin math moeten 1.5 miljoen pakketten (op 300 werkbare dagen) permanent verloren gaan voordat ze onder de 99% betrouwbaarheid komen. En dan heb ik de 16% volume stijging in 2016 nog niet meegepakt. Uiteraard wel pakket dienst onlyquote:Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Dit jaar alleen al 3x problemen gehad met post/pakketjes, niks gemeld.
Alles geregeld met de verzender.
Die 4000 is maar een fractie denk ik. Daarom bij pakketjes van meer dan 25 euro altijd verzekeren.
Mooi toch, doen ze in ieder geval ook niet zo moeilijk als je een keer wel aanspraak op hun verzekering moet doen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:24 schreef Dennism het volgende:
[..]
Zelfs al is het een fractie, met een beetje napkin math moeten het misgaan bij 1.5 miljoen pakketten (op 300 werkbare dagen) voordat ze onder de 99% betrouwbaarheid komen. Uiteraard wel pakket dienst only
Dat ligt er volgens mij meer aan hoe het pakket gedocumenteerd is, volgens mij moet je voor de verzekering iig de waarde van het verzonden item kunnen bewijzen, anders wordt er slechts op gewicht uitgekeerd.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:25 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Mooi toch, doen ze in ieder geval ook niet zo moeilijk als je een keer wel aanspraak op hun verzekering moet doen.
Waar vind je dat over uitkeren op gewicht? Heb laatst namelijk een telefoon van 300 euro verstuurd, aangetekend, ging er van uit dat ik bij verlies ook daadwerkelijk 300 euro krijg (tot 500 verzekerd).quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:29 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dat ligt er volgens mij meer aan hoe het pakket gedocumenteerd is, volgens mij moet je voor de verzekering iig de waarde van het verzonden item kunnen bewijzen, anders wordt er slechts op gewicht uitgekeerd.
Mijn fout, dat is alleen van toepassing naar het buitenland.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:39 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Waar vind je dat over uitkeren op gewicht? Heb laatst namelijk een telefoon van 300 euro verstuurd, aangetekend, ging er van uit dat ik bij verlies ook daadwerkelijk 300 euro krijg (tot 500 verzekerd).
Frauderen kan natuurlijk altijd, ook als thuis iets kapot is of gestolen, maar dat is strafbaar.
Binnen Nederland moet je de waarde kunnen aantonen, anders krijg je hoogstens slechts ¤50 uitgekeerd.quote:voor aangetekende Niet Brievenbuspost: ¤ 500,- per
Poststuk. Indien niet aan de voorwaarden wordt
voldaan (onder andere het door de Afzender
overleggen van bewijs van de waarde van de inhoud),
geldt ten hoogste een vergoeding van ¤ 50,- per
Poststuk. In het geval van aangetekende Niet
Brievenbuspost naar het buitenland wordt de
voormelde vergoeding van ¤ 50,- vermeerderd met
¤ 5,- per kilogram, of gedeelte daarvan, beperkt tot
een maximum van ¤ 100,- per Poststuk. De totale
maximale schadevergoeding voor een aangetekend
Niet Brievenbuspost Poststuk naar het buitenland
van maximaal 20 kg bedraagt in dat geval ¤ 150,-.
Zo dan, dat weet bijna niemand denk ik. Hoe ga je dit in godsnaam aantonen? Een foto maken voordat je het verstuurt? Ik dacht dat het bij verlies verzekerd was tot 500 euro. Eventueel na aangifte bij politie ofzo.quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:16 schreef Dennism het volgende:
[..]
Mijn fout, dat is alleen van toepassing naar het buitenland.
[..]
Binnen Nederland moet je de waarde kunnen aantonen, anders krijg je hoogstens slechts ¤50 uitgekeerd.
En hoe denk je dat die betrouwbare webshops aan zijn spullen komt, of zijn leverancier.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:22 schreef EasyLife het volgende:
Bestel het liever bij betrouwbare webshops of ik haal het in de winkel.
Ja, niet mijn probleem.quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En hoe denk je dat die betrouwbare webshops aan zijn spullen komt, of zijn leverancier.
Er is in de keten iemand die het in china besteld en via PostNL binnenkrijgt.
Volgens mij was het ook niet jouw probleem dat er een pakje uit china zoek was, maar van TS.quote:
Bel de rijdende rechter.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
Kort uitgelegd:
-2 weken geleden is een pakketje van mij, bezorgd bij "1 van de buren"
-alle buren weten van niks
-er lag GEEN briefje in de bus
-bezorger weet niet meer waar hij het bezorgd heeft
Postnl zegt:
[..]
Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.
En dat vind ik belachelijk.
Postnl verzaakt hier toch heel erg? Ze ontwijken de verantwoordelijkheid toch heel erg zo?
Ik heb de postbezorger gesproken, hij zou met zijn manager overleggen of er een vergoeding mogelijk was, en zou vandaag weer langs komen, maar heeft dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik denk dus dat hij van postnl te horen heeft gekregen dat het niet zijn probleem is.
Iemand ideeën hoe ik het best kan reageren?
De verkoper heeft een logistieke partij ingeschakeld die blijkbaar in Nederland samenwerkt met onbetrouwbare partners.quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:05 schreef delano.888 het volgende:
De verkoper heeft helemaal niks fout gedaan dus ik wil de 25 euro niet van hem terug hebben, dat is gewoon onzin.
Nog update?quote:Op donderdag 1 juni 2017 14:05 schreef delano.888 het volgende:
Plan van aanpak:
Wacht deze week of de postcode nog langs komt zoals beloofd, zaterdag hang ik een briefje op de bus of hij wil aanbellen, want hij werkt sowieso op zaterdag.
Als ik niks hoor ga ik aangifte doen voor de valse handtekening. En dan zien we wel weer verder.
Ik ga het niet door China laten regelen. De verkoper heeft helemaal niks fout gedaan dus ik wil de 25 euro niet van hem terug hebben, dat is gewoon onzin.
Indien nodig richt ik me verder wel tot de Consumentenbond ed. Eerst even dit proberen.
Dit schreef ik al eerder. Pas wel op, want door wat je schrijft is een bepaalde user van mening dat je het goedkeurt en probeert hij telkens je tot op de grond af te branden.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Jouw pakketje is er waarschijnlijk een waar PostNL 1x voor langskomt en als je niet thuis bent deze direct naar het afhaalpunt gaat. Volgens de regels van ZZP'ers (reed hij toevallig in een witte bus zonder oranje striping?) krijgt de bezorger niet betaald wanneer hij het pakketje naar het afhaalpunt moet brengen. Dit zal zeer waarschijnlijk de motivatie geweest zijn van de bezorger om het pakket met een "vervalste" handtekening als afgeleverd te markeren en bij een van de buren te brengen (of zelf mee te nemen).
Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit en er een memo is rondgegaan een maandje terug over het probleem "zelf tekenen". Met de recente influx aan Chinapakketjes is dat weer actueel geworden.
Disclaimer: ik ben pakketbezorger bij PNL
PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:31 schreef knokkels het volgende:
[..]
Heb je bewijs dat hij het krabbeltje heeft gezet? Wat een aso trouwens. Lange halen, snel thuis.
Wie zegt dat HIJ je bestelling niet heeft meegenomen?
Klinkt erg logisch inderdaad.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.
quote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:32 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dit schreef ik al eerder. Pas wel op, want door wat je schrijft is een bepaalde user van mening dat je het goedkeurt en probeert hij telkens je tot op de grond af te branden.
Risico afgedektquote:Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit
Ditquote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:42 schreef Megumi het volgende:
[..]
PostNL is een bedrijf wat voor een dubbeltje het personeel laat werken. Logisch dat je dat dan ook terug gaat vinden in de kwaliteit van hun personeel.
De bezorger heeft al toegegeven dat hij het ergens heeft afgegeven bij de buren, en zelf heeft getekend. Alle 10 buren weten van niks. Als ik niet snel weer wat hoor ga ik toch maar aangifte doen vanwege de valse handtekening.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 11:42 schreef VogeltjeTwiet het volgende:
Jouw pakketje is er waarschijnlijk een waar PostNL 1x voor langskomt en als je niet thuis bent deze direct naar het afhaalpunt gaat. Volgens de regels van ZZP'ers (reed hij toevallig in een witte bus zonder oranje striping?) krijgt de bezorger niet betaald wanneer hij het pakketje naar het afhaalpunt moet brengen. Dit zal zeer waarschijnlijk de motivatie geweest zijn van de bezorger om het pakket met een "vervalste" handtekening als afgeleverd te markeren en bij een van de buren te brengen (of zelf mee te nemen).
Feit is dat de bezorger in deze 100% fout zit en er een memo is rondgegaan een maandje terug over het probleem "zelf tekenen". Met de recente influx aan Chinapakketjes is dat weer actueel geworden.
Disclaimer: ik ben pakketbezorger bij PNL
Je punt is dat iemand die in een appartement woont het werk van de pakketbezorger maar moet overnemen?quote:Op woensdag 31 mei 2017 15:00 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Point is: we kunnen het elkaar allemaal wat makkelijker maken in het leven
Formeel:quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:23 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eindelijk eens iemand die de schuld bij postnl legt ipv makkelijk via paypal of ebay de verkoper ervoor laat opdraaien.
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:23 schreef Sotchi2014 het volgende:
Eindelijk eens iemand die de schuld bij postnl legt ipv makkelijk via paypal of ebay de verkoper ervoor laat opdraaien.
Helemaal mee eens, webshop moet het oplossen of versturende partij.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.
Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
Helemaal correct, toch zie je topics al dit iedere paar weken langskomen op fok. Als ik verkoop via internet wil ik van mijn klant weten wanneer iets niet aankomt, dan maak ik dat met hem in orde, en als de pakketdienst dit vaker doet trek in de accountmanager daarvan een oor lang, gebeurt het dan weer, wissel ik van pakketdienst.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat PostNL schuldig is of niet (in dit geval lijkt dat zo te zijn gezien de verklaring van TS). echter kun je daar als ontvangende partij niets mee. Richting jou als ontvanger is namelijk de verkoper verantwoordelijk, deze moet er voor zorgen dat het pakketje bij jou terecht komt, of ie dat nu via een koerier, PostNL, DHL doet of het pakket zelf komt brengen maakt daarbij niet uit.
Als het pakket echter niet aankomt bij jou (om welke reden dan ook), is juridisch gezien de verkoper jouw enige aanspreekpunt.Hij moet in orde maken dat jij als nog het gekochte product krijgt (of geld terug als er niet meer dan 1 in voorraad was). De verkoper mag daarna met de partij die hij heeft ingeschakeld voor de bezorging gaan uitvechten hoe hij zijn geld terug krijgt (of niet, bij onverzekerde verzending). Jij hebt als ontvanger echter niets te maken met PostNL en dus ook geen rechten bij PostNL (of welke andere bezorgdienst dan ook).
Ik kan daar zeker wel wat mee.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 17:44 schreef Dennism het volgende:
[..]
ls je even wat verder teruggaat in de thread zul je zien dat ik dat ook aangeef, de vervalste handtekening kun je inderdaad wel wat mee. Zou het echter bijv. om diefstal gaan van het pakket dan zou jij voor zover ik weet weer geen aangifte kunnen doen omdat het artikel nog niet jouw eigendom is tot de daadwerkelijke aflevering. Dat zou dan weer gedaan moeten worden door de verzender voor zover ik weet.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 19:10 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Ik kan daar zeker wel wat mee.
Ik heb digitaal bewijs van de vervalste handtekening, de bezorger heeft toegegeven zelf getekend te hebben, en het pakketje is verdwenen. Ik kan dus aangifte doen van valsheid in geschrifte en diefstal. En dat zal ik zeker doen als ze het niet oplossen.
Oh en ik heb de volledige naam en het telefoonnummer van de bezorger.
Nee, iemand die minimumloon krijgt nog meer moeite laten doen omdat jij te lui bent om het pakket bij een pick up point op te halen.quote:Op vrijdag 9 juni 2017 16:34 schreef Eix het volgende:
[..]
Je punt is dat iemand die in een appartement woont het werk van de pakketbezorger maar moet overnemen?
dat heeft niks met luiheid te maken. Die optie wordt vanuit webwinkels niet standaard aangeboden en bij pakketjes uit buitenland heb je uberhaubt niks te kiezenquote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:22 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nee, iemand die minimumloon krijgt nog meer moeite laten doen omdat jij te lui bent om het pakket bij een pick up point op te halen.
Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 09:26 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
dat heeft niks met luiheid te maken. Die optie wordt vanuit webwinkels niet standaard aangeboden en bij pakketjes uit buitenland heb je uberhaubt niks te kiezen
Nee hoor, zo werkt dat niet. Dan gaat ie gewoon retour afzenderquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
Nee hoor. Heb het zelf al 150 keer zo gedaan.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:05 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee hoor, zo werkt dat niet. Dan gaat ie gewoon retour afzender
Ja joh ga zelf lekker trucjes uithalen door een supermarkt als je woon adres in te vullen, wat een top plan.quote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Klets niet zo dom. Je kan het adres opgeven van de pickup point. Met je naam erbij en dan komt die er vanzelf.
nee. Wat minder onbeschoft kan ookquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:03 schreef Roces18 het volgende:
[..]
ja. en sorry heb nog last van mien katurquote:Op zaterdag 10 juni 2017 12:18 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
nee. Wat minder onbeschoft kan ook
Zeker duur pakketje?quote:Op zondag 11 juni 2017 05:28 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben al 1,5 jaar bezig mijn geld terug te krijgen voor een pakketje wat nooit bezorgd is maar waar wel voor getekend is met een onherkenbare vervalste krabbel. Aangifte gedaan van valsheid in geschrifte, PostNL 100x gevraagd te vergoeden, verkoper verwijst naar bezorger want ja 'volgens de track en trace is het bezorgd'.
En met juridisch advies inwinnen krijg ik toch telkens een wisselend verhaal of ik nou bij Postnl of bij verkoper moet zijn. Het verhaal is dan dat risico bij verkoper ligt tot aan de bezorging en ik daarom bij de verkoper moet zijn en die weer kan verhalen op PostNL maar de rechter moet nu juist beslissen of het bezorgd is of niet.
En met een Europese verordeningsprocedure weet ik niet of ik straks voor de kosten mag opdraaien als blijkt dat ik niet de juiste partij aanspreek.
Dus TS mocht het bij jou nog opgelost worden, dan hoor ik het graag. Ik geef het weinig kans.
Wetboek is hier vrij duidelijk over:quote:Op zondag 11 juni 2017 05:28 schreef diginoob2 het volgende:
Ik ben al 1,5 jaar bezig mijn geld terug te krijgen voor een pakketje wat nooit bezorgd is maar waar wel voor getekend is met een onherkenbare vervalste krabbel. Aangifte gedaan van valsheid in geschrifte, PostNL 100x gevraagd te vergoeden, verkoper verwijst naar bezorger want ja 'volgens de track en trace is het bezorgd'.
En met juridisch advies inwinnen krijg ik toch telkens een wisselend verhaal of ik nou bij Postnl of bij verkoper moet zijn. Het verhaal is dan dat risico bij verkoper ligt tot aan de bezorging en ik daarom bij de verkoper moet zijn en die weer kan verhalen op PostNL maar de rechter moet nu juist beslissen of het bezorgd is of niet.
En met een Europese verordeningsprocedure weet ik niet of ik straks voor de kosten mag opdraaien als blijkt dat ik niet de juiste partij aanspreek.
Dus TS mocht het bij jou nog opgelost worden, dan hoor ik het graag. Ik geef het weinig kans.
Fijn dat de wet er duidelijk in is, dit betekent echter niet dat PostNL zomaar overal mee weg kan komen.quote:Op zondag 11 juni 2017 13:37 schreef Dennism het volgende:
[..]
Wetboek is hier vrij duidelijk over:
De verkoper is verantwoordelijk tot de zaak bij jou of bij een door jou aangewezen 3de partij (die niet de bezorger is) is afgeleverd. Iets dat in jouw geval niet het geval is. Verkoper is dus nog steeds verantwoordelijk.
Zie http://wetten.overheid.nl(...)_Afdeling2_Artikel11 lid 1
De laatste versie van de postwet is zeker niet geschreven nadat het nog een staatsbedrijf was. PostNL komt trouwens ook zeker niet overal mee weg. Maar je moet wel de juiste juridische weg volgen en als koper is dat de verkoper verantwoordelijk houden. De verkoper mag dan PostNL verantwoordelijk houden, mits er sprake is van verzekerde verzending tenzij er sprake is van grove nalatigheid echter dit is juridisch zeer lastig te bewijzen. Is dit niet het geval dan biedt de postwet alsnog vrijwel geen ruimte.quote:Op zondag 11 juni 2017 13:39 schreef weethetevennietmeer het volgende:
[..]
Fijn dat de wet er duidelijk in is, dit betekent echter niet dat PostNL zomaar overal mee weg kan komen.
Die wet is zeker geschreven toen het nog een staatsbedrijf was, en ze zichzelf wilde beschermen.
Veel succes en sterkte iig!
Ja maar gaat om verkoper uit Griekenland. Bij Europese procedure voor geringe vorderingen gaat het volgens mij om EU recht..quote:Op zondag 11 juni 2017 13:37 schreef Dennism het volgende:
[..]
Wetboek is hier vrij duidelijk over:
De verkoper is verantwoordelijk tot de zaak bij jou of bij een door jou aangewezen 3de partij (die niet de bezorger is) is afgeleverd. Iets dat in jouw geval niet het geval is. Verkoper is dus nog steeds verantwoordelijk.
Ik zie in ieder geval niet hoe op basis van de door jou geleverde informatie een rechter zou kunnen beoordelen dat jij of een door jou aangewezen 3de de zaak heeft ontvangen (een buur is bijvoorbeeld niet een door jou aangewezen 3de, tenzij jij expliciet aangeeft dat wanneer jij niet aanwezig er afgeleverd kan worden bij Buurman X op adres Y).
Zie http://wetten.overheid.nl(...)_Afdeling2_Artikel11 lid 1
Als die verkoper hier zijn waren actief aanbied zal hij zich ook moeten conformeren aan het Nederlandse recht. Echter gelijk halen is natuurlijk wat anders dan gelijk hebben...quote:Op maandag 12 juni 2017 18:12 schreef diginoob2 het volgende:
[..]
Ja maar gaat om verkoper uit Griekenland. Bij Europese procedure voor geringe vorderingen gaat het volgens mij om EU recht..
quote:Je doet een bestelling, maar die komt nooit aan. Wat dan?
ACM: "Als je iets koopt via een webwinkel, blijft de verkoper verantwoordelijk voor een juiste aflevering.
quote:"De verkoper die verzendt, sluit een overeenkomst met de postbezorger", legt Gras uit. "Als er iets misgaat, kan de verkoper (en dus niet de ontvanger/koper) de postbezorger aansprakelijk stellen.
Als een pakket niet aangetekend wordt verstuurd, is het voor de verkoper lastig om de postbezorger aansprakelijk te stellen: er ontbreekt immers bewijs dat het poststuk niet is bezorgd.
Ook is aansprakelijkheid voor de postbezorging bij een normale zending vaak uitgesloten, wat betekent dat er geen schadevergoeding wordt uitgekeerd aan de verkoper. Voor de consument maakt het in principe niet uit of de verkoper een pakket wel of niet aangetekend verstuurt: hij kan de verkoper (bij een consumentenkoop) altijd aanspreken als er niet geleverd is."
PostNL: "Een consument kan altijd aankloppen bij PostNL, maar in principe doet een consument een aankoop bij een webshop", vertelt Limon. "Het is dus altijd goed om contact op te nemen bij de online winkel waar je je aankoop hebt gedaan."
Als er een klacht binnenkomt, wordt bij PostNL een onderzoek ingesteld om te achterhalen wat er met een pakket gebeurd kan zijn. "Via onze systemen proberen we de benodigde informatie te achterhalen en in de meeste gevallen komt een pakket weer boven water."
PostNL adviseert verder om rond te vragen bij huisgenoten en/of buren. "Pakketten kunnen aan anderen overhandigd worden", aldus Limon. "De bezorger doet dan een kennisgeving in de brievenbus, maar dit raakt weleens kwijt."
quote:Jouw pakket is afgeleverd bij de buurman, maar die is vervolgens onbereikbaar.
ACM: "Als je vooraf niet expliciet toestemming hebt gegeven om het pakket elders te laten bezorgen, kun je als consument terug naar de webwinkel of verkoper omdat er niet afgeleverd is.
Je kunt in het uiterste geval na dertig dagen na het sluiten van de overeenkomst ontbinden (op grond van niet levering) en jouw geld terugvragen bij de webwinkel. Als je wel expliciet toestemming hebt gegeven, heb je een civielrechtelijke kwestie met de buurman."
Scan / foto van een ID bewijs is gemakkelijkerquote:Op woensdag 21 juni 2017 19:55 schreef Modus het volgende:
Anno 2017 zou het toch mogelijk moeten zijn dat een verzender van de verzenddienst voor een pakje een unieke code krijgt, die vervolgens aan de ontvanger wordt doorgegeven die die code bij aflevering in een apparaatje moet intoetsen, wat voor de status 'afgeleverd' zorgt.
Dat hele concept van bewijzen dat je iets niet hebt gehad, terwijl PostNL wel een krabbel heeft is nogal lastig.
Ik vind het idee goed klinken, maar wat als de zoon wat besteld en niet thuis is en de zus/mama/papa doet open en weet niets van de bestelling/een code?quote:Op woensdag 21 juni 2017 19:55 schreef Modus het volgende:
Anno 2017 zou het toch mogelijk moeten zijn dat een verzender van de verzenddienst voor een pakje een unieke code krijgt, die vervolgens aan de ontvanger wordt doorgegeven die die code bij aflevering in een apparaatje moet intoetsen, wat voor de status 'afgeleverd' zorgt.
Dat hele concept van bewijzen dat je iets niet hebt gehad, terwijl PostNL wel een krabbel heeft is nogal lastig.
Denk dat jouw idee haalbaarder is, alhoewel het wel weer minuten gaat kosten voor de postbode omdat er telkens "gezocht" moet worden naar een ID (vooral als men niets van de bestelling afwist en de besteller zelf niet thuis is).quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Scan / foto van een ID bewijs is gemakkelijker
Dat is echt niet zo. Mag gewoon niet. Je mag niet zomaar iemands handtekening vervalsen, anders wordt dat helemaal overbodig. Het zal zeker geen beleid zijn, of iets wat regelmatig voorkomt. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:32 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Het is overduidelijk niet mijn handtekening (kan je zien online), en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.
Dan kan er dus niet afgeleverd worden. Het moet natuurlijk ook wel zo in elkaar zitten dat de status niet op 1 of andere manier door de bezorger te veranderen is, zonder code.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik vind het idee goed klinken, maar wat als de zoon wat besteld en niet thuis is en de zus/mama/papa doet open en weet niets van de bestelling/een code?
Pakketten terugnemen = verlies/verspilling van bruikbare middelen. Het idee van het wettelijk verplicht scannen van een ID spreekt me meer aan en is haalbaarder.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:23 schreef Modus het volgende:
[..]
Dan kan er dus niet afgeleverd worden. Het moet natuurlijk ook wel zo in elkaar zitten dat de status niet op 1 of andere manier door de bezorger te veranderen is, zonder code.
Het probleem is nu dat de regels an sich redelijk OK zijn, alleen men houdt zich niet aan de regels. Zolang dat gebeurt werkt geen enkel systeem.
En toch komt het voor. Heb het laatst ook gehad. Pakketje moest afgetekend worden maar zat gewoon in de brievenbus en de bezorger had zelf afgetekend.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo. Mag gewoon niet. Je mag niet zomaar iemands handtekening vervalsen, anders wordt dat helemaal overbodig. Het zal zeker geen beleid zijn, of iets wat regelmatig voorkomt. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
Ik heb mede vanwege deze topic, wist niet dat het zo erg was dat ze zelfs handtekeningen vervalsen, een paar keren gezegd van ik kom het zelf wel ophalen. Vandaag ook weer, wat ik zocht was niet voorradig in een filiaal wat to-taal niet in de buurt van mijn huis was maar zou kosteloos naar mijn huis gestuurd worden met PostNL, ik zei van uuuh... ik haal hem wel af in de filiaal dat het meest dichtbij mijn huis zit.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:27 schreef Charlie_Brown het volgende:
[..]
En toch komt het voor. Heb het laatst ook gehad. Pakketje moest afgetekend worden maar zat gewoon in de brievenbus en de bezorger had zelf afgetekend.
Zalando pakketten (gaan met PostNL) laat ik altijd bij een afhaalpunt hier in de buurt bezorgen. Als ik het daar afhaal krijg ik het toch echt alleen mee als ik mijn ID laat zien waarvan ze iets invoeren, en ik moet een krabbel zetten.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:31 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik heb mede vanwege deze topic, wist niet dat het zo erg was dat ze zelfs handtekeningen vervalsen, een paar keren gezegd van ik kom het zelf wel ophalen. Vandaag ook weer, wat ik zocht was niet voorradig in een filiaal wat to-taal niet in de buurt van mijn huis was maar zou kosteloos naar mijn huis gestuurd worden met PostNL, ik zei van uuuh... ik haal hem wel af in de filiaal dat het meest dichtbij mijn huis zit.
Ik gebruik nu ook steeds vaker Kiala, heb het idee dat het daar wel solide is. Nog nooit beschadigde of vermiste pakketten gehad daaro.
Haha mooi dat jij het nog nooit hebt meegemaakt. Maar ik heb toch echt een Postnl account waar 30 handtekeningen van mij staan, en 1 niet van mij. Op een tijdstip dat ik niet thuis was. En de buren weten van niks, en er lag geen briefje.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is echt niet zo. Mag gewoon niet. Je mag niet zomaar iemands handtekening vervalsen, anders wordt dat helemaal overbodig. Het zal zeker geen beleid zijn, of iets wat regelmatig voorkomt. Ik heb het iig nog nooit meegemaakt.
Heb je mijn nieuwssubmit nog gelezen?quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:54 schreef delano.888 het volgende:
Er is overigens een oplossing aangedragen, maar die hou ik nog even niet openbaar totdat het daadwerkelijk geregeld is.
Denk het wel.. Met die conclusie dat je bij de verzender moest zijn? Dat wist ik al, maar ik ga daar, uit principe niet mee akkoord.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:33 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Heb je mijn nieuwssubmit nog gelezen?
Reporten dan maar.quote:Op woensdag 21 juni 2017 20:51 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Haha mooi dat jij het nog nooit hebt meegemaakt. Maar ik heb toch echt een Postnl account waar 30 handtekeningen van mij staan, en 1 niet van mij. Op een tijdstip dat ik niet thuis was. En de buren weten van niks, en er lag geen briefje.
Oh en de bezorger heeft letterlijk tegen me gezegd dat hij wel vaker zelf tekent omdat hij alleen betaald krijgt voor geleverde pakketten.
Reporten? Wat?quote:
Qua post bezorging klopt dat.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Succes met aangifte doen, jij bent formeel geen partij in deze, de verzender moet aangifte doen.
Wat mij betreft heb je helemaal gelijk me je principes.quote:Op woensdag 21 juni 2017 23:48 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Denk het wel.. Met die conclusie dat je bij de verzender moest zijn? Dat wist ik al, maar ik ga daar, uit principe niet mee akkoord.
De verzender heeft niks fout gedaan, woont in china, praat niet super goed engels, en ik vind niet dat hij moet opdraaien voor het feit dat;
De bezorger van postnl zelf zijn handtekening heeft gezet EN het pakketje bij een willekeurige buur heeft afgegeven EN geen briefje in de bus heeft gedaan.
Dus ik ben nog steeds bezig om het geld terug te krijgen van Postnl. Ook al is het niet zoals het officieel zou moeten, dit zijn mijn principes en daar blijf ik achter staan. Ik verlies nog liever zelf de 25 euro en dat de bezorger 2 aangiftes aan zijn broek heeft, dan dat ik de chinese verzender de 25 onterecht op laat hoesten.
Diefstal betwijfel ik trouwens nog steeds, daar het eigendom nooit is over gegaan op jou, omdat dit wettelijk pas gebeurt bij correcte aflevering aan jou. Het zou dus goed kunnen zijn dat de verkoper aangifte moet doen van diefstal in dit geval, daar het eigendom nooit overgegaan is. En aangifte doen over iets dat officieel (nog) niet van jou is komt me ook een beetje vreemd over eigenlijk.quote:Op donderdag 22 juni 2017 09:36 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Qua post bezorging klopt dat.
Maar qua het vervalsen van mijn handtekening, en mogelijke diefstal van het pakketje, ben ik wel degelijk partij.
Maar nogmaals er is al een oplossing overeen gekomen wat nog loopt, dus als het goed is, is de aangifte niet nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |