Het kan ook aangekomen zijn maar de doos is leeg of alles wat erin zit is kapot.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:53 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Maar die vraagt aan PostNL om de ontvangst bevestiging en ziet dat er voor ontvangst getekend is. De verzendende partij heeft dus bewijs dat het pakje is aangekomen.
En dan wordt het een probleem voor TS om aan te tonen dat het niet is aangekomen. Of gaan we nu stellen dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging geen bewijs is?
Dan zal je als ontvanger toch minimaal de lege doos of kapotte spullen aan de rechter moeten laten zien. Het enige dat hij nu kan tonen is een ontvangstbewijs met een handtekening.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:54 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Het kan ook aangekomen zijn maar de doos is leeg of alles wat erin zit is kapot.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt die ook een webshop hadden, komt regelmatig voor dat bezorgers zelf hun handtekening zetten en het pakket in de hal van flat zetten als niemand open doet.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:57 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dan zal je als ontvanger toch minimaal de lege doos of kapotte spullen aan de rechter moeten laten zien. Het enige dat hij nu kan tonen is een ontvangstbewijs met een handtekening.
Daarmee stel je dus dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging niets zegt over de aankomst van het pakje en dus geen enkele waarde heeft. En dat zelfs de verzekering van PostNL daar al rekening mee houdt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 10:58 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Ik heb bij een bedrijf gewerkt die ook een webshop hadden, komt regelmatig voor dat bezorgers zelf hun handtekening zetten en het pakket in de hal van flat zetten als niemand open doet.
Dit moesten wij altijd vergoeden regelen als het kwijt was, daar is die verzekering voor. PostNL moet er zelf dan voor zorgen dat zij dat weer verhalen op de criminele bezorger.
Alleen JOUW handtekening zegt iets, daar is het hele handtekening idee voor.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Daarmee stel je dus dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging niets zegt over de aankomst van het pakje en dus geen enkele waarde heeft. En dat zelfs de verzekering van PostNL daar al rekening mee houdt.
Duidelijk, ik ga gelijk wat spulletjes bestellen die ik al wilde hebben maar buiten mijn budget vielen.
LOL, daar verbaas ik mij ook al jaren over. Zelfs een Nokia 3310 is HiRes in vergelijking.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef EasyLife het volgende:
Al lijkt me dat tegenwoordig moelijk met die digitale handtekeningen van 30 bij 30 pixels
Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).quote:Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
Had 2 weken geleden nog een brievenbuspakje (verloopstekkertje laptoplader), was leeg, was opengescheurd en opnieuw dichtgeplakt door PostNL met een sticker waarop op stond: "uw brief was open, we hebben het opnieuw dichtgeplakt zonder erin te kijken."quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:24 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).
Dat snap ik, dus voortaan laat ik mijn vrouw of de schoonmaker tekenen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef EasyLife het volgende:
Alleen JOUW handtekening zegt iets, daar is het hele handtekening idee voor.
Je krijgt vaak vantevoren bericht dat je ervoor moet tekenen. Heb vaak genoeg een ochtend thuisgewerkt omdat dat moet. Maar in veel gevallen zal een partner ook goedgekeurd worden, schoonmaakster weet ik niet.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:08 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dat snap ik, dus voortaan laat ik mijn vrouw of de schoonmaker tekenen.
De postbode gaat het nog lastig krijgen om van zijn pakjes af te komen.
Niet alleen moet er iemand thuis zijn, maar ook nog de juiste persoon.
Wow, wel 4000 klachten per jaar, op een volume van gemiddeld 500.000 pakketjes per dag bij alleen PostNL (Volume 2015, zal nu dus nog hoger liggen), nu zal niet iedere klacht natuurlijk ook bij de consumenten bond terechtkomen, maar dan nog vind ik dat aantal klachten eigenlijk enorm laag gezien het volume. Eigenlijk laat het gewoon zien dat het aantal fouten bij de pakket bezorging procentueel gezien zeer laag ligt en er eigenlijk dus maar weinig te klagen valt.quote:Op donderdag 1 juni 2017 11:24 schreef Nemesis3 het volgende:
[..]
Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).
Dit jaar alleen al 3x problemen gehad met post/pakketjes, niks gemeld.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:16 schreef Dennism het volgende:
[..]
Wow, wel 4000 klachten per jaar, op een volume van gemiddeld 500.000 pakketjes per dag bij alleen PostNL (Volume 2015, zal nu dus nog hoger liggen), nu zal niet iedere klacht natuurlijk ook bij de consumenten bond terechtkomen, maar dan nog vind ik dat aantal klachten eigenlijk enorm laag gezien het volume. Eigenlijk laat het gewoon zien dat het aantal fouten bij de pakket bezorging procentueel gezien zeer laag ligt en er eigenlijk dus maar weinig te klagen valt.
Zeker nog nooit iets in china besteld.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:10 schreef EasyLife het volgende:
Je krijgt vaak vantevoren bericht dat je ervoor moet tekenen.
Klopt, kost maar 12,50 extra maar als er een keer een zoekraakt krijg je wel je 25 euo terug.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef EasyLife het volgende:
Daarom bij pakketjes van meer dan 25 euro altijd verzekeren.
Nee daarom bestel ik ook niets in China, waarom zou je dat doen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Zeker nog nooit iets in china besteld.
Pakje komt na 3 tot 60 dagen aan. En ook een handtekenig is volkomen willekeurig. Een laadsnoer van 2 dollar kan soms met handtekening, maar een lens is dan weer zonder.
Moet ik dan 57 dagen thuis blijven na een bestelling? Ik durf wel te stellen dat de postbode een krabbel van mijn vrouw, schoonmaker en zelfs mijn kat prima vind.
12,50?quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:22 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Klopt, kost maar 12,50 extra maar als er een keer een zoekraakt krijg je wel je 25 euo terug.
Zelfs al is het een fractie, met een beetje napkin math moeten 1.5 miljoen pakketten (op 300 werkbare dagen) permanent verloren gaan voordat ze onder de 99% betrouwbaarheid komen. En dan heb ik de 16% volume stijging in 2016 nog niet meegepakt. Uiteraard wel pakket dienst onlyquote:Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Dit jaar alleen al 3x problemen gehad met post/pakketjes, niks gemeld.
Alles geregeld met de verzender.
Die 4000 is maar een fractie denk ik. Daarom bij pakketjes van meer dan 25 euro altijd verzekeren.
Mooi toch, doen ze in ieder geval ook niet zo moeilijk als je een keer wel aanspraak op hun verzekering moet doen.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:24 schreef Dennism het volgende:
[..]
Zelfs al is het een fractie, met een beetje napkin math moeten het misgaan bij 1.5 miljoen pakketten (op 300 werkbare dagen) voordat ze onder de 99% betrouwbaarheid komen. Uiteraard wel pakket dienst only
Dat ligt er volgens mij meer aan hoe het pakket gedocumenteerd is, volgens mij moet je voor de verzekering iig de waarde van het verzonden item kunnen bewijzen, anders wordt er slechts op gewicht uitgekeerd.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:25 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Mooi toch, doen ze in ieder geval ook niet zo moeilijk als je een keer wel aanspraak op hun verzekering moet doen.
Waar vind je dat over uitkeren op gewicht? Heb laatst namelijk een telefoon van 300 euro verstuurd, aangetekend, ging er van uit dat ik bij verlies ook daadwerkelijk 300 euro krijg (tot 500 verzekerd).quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:29 schreef Dennism het volgende:
[..]
Dat ligt er volgens mij meer aan hoe het pakket gedocumenteerd is, volgens mij moet je voor de verzekering iig de waarde van het verzonden item kunnen bewijzen, anders wordt er slechts op gewicht uitgekeerd.
Mijn fout, dat is alleen van toepassing naar het buitenland.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:39 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Waar vind je dat over uitkeren op gewicht? Heb laatst namelijk een telefoon van 300 euro verstuurd, aangetekend, ging er van uit dat ik bij verlies ook daadwerkelijk 300 euro krijg (tot 500 verzekerd).
Frauderen kan natuurlijk altijd, ook als thuis iets kapot is of gestolen, maar dat is strafbaar.
Binnen Nederland moet je de waarde kunnen aantonen, anders krijg je hoogstens slechts ¤50 uitgekeerd.quote:voor aangetekende Niet Brievenbuspost: ¤ 500,- per
Poststuk. Indien niet aan de voorwaarden wordt
voldaan (onder andere het door de Afzender
overleggen van bewijs van de waarde van de inhoud),
geldt ten hoogste een vergoeding van ¤ 50,- per
Poststuk. In het geval van aangetekende Niet
Brievenbuspost naar het buitenland wordt de
voormelde vergoeding van ¤ 50,- vermeerderd met
¤ 5,- per kilogram, of gedeelte daarvan, beperkt tot
een maximum van ¤ 100,- per Poststuk. De totale
maximale schadevergoeding voor een aangetekend
Niet Brievenbuspost Poststuk naar het buitenland
van maximaal 20 kg bedraagt in dat geval ¤ 150,-.
Zo dan, dat weet bijna niemand denk ik. Hoe ga je dit in godsnaam aantonen? Een foto maken voordat je het verstuurt? Ik dacht dat het bij verlies verzekerd was tot 500 euro. Eventueel na aangifte bij politie ofzo.quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:16 schreef Dennism het volgende:
[..]
Mijn fout, dat is alleen van toepassing naar het buitenland.
[..]
Binnen Nederland moet je de waarde kunnen aantonen, anders krijg je hoogstens slechts ¤50 uitgekeerd.
En hoe denk je dat die betrouwbare webshops aan zijn spullen komt, of zijn leverancier.quote:Op donderdag 1 juni 2017 12:22 schreef EasyLife het volgende:
Bestel het liever bij betrouwbare webshops of ik haal het in de winkel.
Ja, niet mijn probleem.quote:Op donderdag 1 juni 2017 13:37 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
En hoe denk je dat die betrouwbare webshops aan zijn spullen komt, of zijn leverancier.
Er is in de keten iemand die het in china besteld en via PostNL binnenkrijgt.
Volgens mij was het ook niet jouw probleem dat er een pakje uit china zoek was, maar van TS.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |