abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_171334823
Kort uitgelegd:

-2 weken geleden is een pakketje van mij, bezorgd bij "1 van de buren"
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)
-alle buren weten van niks
-er lag GEEN briefje in de bus
-bezorger weet niet meer waar hij het bezorgd heeft

Postnl zegt:

quote:
Als u de zending nog steeds niet heeft ontvangen, adviseer ik u om de afzender hiervan op de hoogte te brengen zodat deze, volgens internationaal postverdrag een schadeclaim gaan indienen bij de buitenlandse postorganisatie aldaar.
Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.

En dat vind ik belachelijk.

Postnl verzaakt hier toch heel erg? Ze ontwijken de verantwoordelijkheid toch heel erg zo?

Ik heb de postbezorger gesproken, hij zou met zijn manager overleggen of er een vergoeding mogelijk was, en zou vandaag weer langs komen, maar heeft dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik denk dus dat hij van postnl te horen heeft gekregen dat het niet zijn probleem is.

Iemand ideeën hoe ik het best kan reageren?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:11:31 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171334882
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171335030
Je kan nog proberen of de bezorger een GPS-locatie heeft van de plek waar hij de handtekening gezet heeft. Ik dacht althans dat die kastjes een GPS-tracker hadden.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_171335038
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
Dat is dus een ebay verkoper uit china.
Ik weet nu al dat die (uit vriendelijkheid) het pakketje gaat vergoeden (ook omdat ze altijd bang zijn om negatieve feedback te krijgen).

En dat vind ik gewoon super oneerlijk, postnl komt hier gewoon VEEL te makkelijk mee weg zo.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef Jordy-B het volgende:
Je kan nog proberen of de bezorger een GPS-locatie heeft van de plek waar hij de handtekening gezet heeft. Ik dacht althans dat die kastjes een GPS-tracker hadden.
Ik woon in een appartementencomplex, kan overal zijn.
Maar de buren weten nergens van en zijn er niet mee gekomen in de afgelopen 2 weken.

Overigens was dat mijn vraag niet, de vraag is wat ik nu het beste kan doen tegen postnl die gewoon zelf voor pakketjes tekent die vervolgens verdwijnen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171335316
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:16 schreef delano.888 het volgende:

Overigens was dat mijn vraag niet, de vraag is wat ik nu het beste kan doen tegen postnl die gewoon zelf voor pakketjes tekent die vervolgens verdwijnen.
Bar weinig (zeg maar niets).
pi_171335364
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)

Is zoiets eigenlijk niet gewoon valsheid in geschrifte en dus strafbaar?
In dat geval aangiften doen TS.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171335407
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:27 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Is zoiets eigenlijk niet gewoon valsheid in geschrifte en dus strafbaar?
In dat geval aangiften doen TS.
Ja zoiets dacht ik ook al. Er staat mijn achternaam met een krabbel van hem.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:31:40 #8
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171335466
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:29 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Ja zoiets dacht ik ook al. Er staat mijn achternaam met een krabbel van hem.
Heb je bewijs dat hij het krabbeltje heeft gezet? Wat een aso trouwens. Lange halen, snel thuis.
Wie zegt dat HIJ je bestelling niet heeft meegenomen?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171335509
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:31 schreef knokkels het volgende:

[..]

Heb je bewijs dat hij het krabbeltje heeft gezet? Wat een aso trouwens. Lange halen, snel thuis.
Wie zegt dat HIJ je bestelling niet heeft meegenomen?
Het is overduidelijk niet mijn handtekening (kan je zien online), en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.

Hij zegt overigens dat alle bezorgers dat doen, om maar van "het pakketje af te zijn".

Ik dacht er later nog eens over na, en dacht, als je dan toch bezorgd bij een andere buur, waarom teken je dan zelf en laat je niet die buur tekenen??
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:36:09 #10
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171335598
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het is overduidelijk niet mijn handtekening, en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.

Hij zegt overigens dat alle bezorgers dat doen, om maar van "het pakketje af te zijn".

Ik dacht er later nog eens over na, en dacht, als je dan toch bezorgd bij een andere buur, waarom teken je dan zelf en laat je niet die buur tekenen??

Dat bedoel ik ...

Doet me denken aan Epson, vroegah.
Die hadden digitale camera's. Leuk tot ze de geest gaven. Kon je ze aanmelden voor RMA. Werden ze per koerier defect naar een reparatiecentrum gestuurd. Zo'n camera past in je jaszak.

Klant X stuurde een camera voor reparatie op, en dat was het laatste wat ie ervan zag.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171335897
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:32 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het is overduidelijk niet mijn handtekening (kan je zien online), en hij heeft het letterlijk tegen me gezegd, maarja, bewijs dat maar eens.

Hij zegt overigens dat alle bezorgers dat doen, om maar van "het pakketje af te zijn".

Ik dacht er later nog eens over na, en dacht, als je dan toch bezorgd bij een andere buur, waarom teken je dan zelf en laat je niet die buur tekenen??
Omdat ik als buur niet teken voor pakketjes die niet voor mij zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:50:17 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171335946
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat ik als buur niet teken voor pakketjes die niet voor mij zijn.
Dit dus.

En bezorgers interesseert het echt niet hoe de pakketjes bezorgd worden, als ze maar weg zijn uit de bus.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171335991
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat ik als buur niet teken voor pakketjes die niet voor mij zijn.
Dan neemt de bezorger hem maar lekker weer mee.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 21:53:32 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171336034
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:51 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dan neemt de bezorger hem maar lekker weer mee.
Dat kost ze geld of tijd of allebei, dus dat gaan ze niet doen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171336063
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat kost ze geld of tijd of allebei, dus dat gaan ze niet doen.
Precies, en als er gezeik mee komt mag ik het met de verzender, aldus iemand in china die nauwelijks engels spreekt, oplossen. Lekker geregeld.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171336769
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:54 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Precies, en als er gezeik mee komt mag ik het met de verzender, aldus iemand in china die nauwelijks engels spreekt, oplossen. Lekker geregeld.
Het was jouw keuze om iets vanuit China te bestellen. Niet janken dus.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_171336914
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Het was jouw keuze om iets vanuit China te bestellen. Niet janken dus.
Het was de keuze van de pakketbezorger om te frauderen en nu moet ik of de verzender er onder lijden volgens jou? Logisch.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:34:38 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171337091
Hoe heb je de verzender betaald?
Deze is verantwoordelijk voor levering, krijg je je pakket niet, betaling terugvorderen (daarom is paypal of creditcard bij internet bestellingen zo handig)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171337166
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe heb je de verzender betaald?
Deze is verantwoordelijk voor levering, krijg je je pakket niet, betaling terugvorderen (daarom is paypal of creditcard bij internet bestellingen zo handig)
Nogmaals. Dat is een optie die ik (nog) niet wil gebruiken.
Ik wil dat postnl zijn verantwoordelijkheid neemt. Postnl raakt een pakketje kwijt, en de chinese verkoper mag 25 euro uit zijn eigen portemonnee betalen, vind je dat eerlijk? Ik niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:37:41 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171337197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Nogmaals. Dat is een optie die ik (nog) niet wil gebruiken.
Ik wil dat postnl zijn verantwoordelijkheid neemt. Postnl raakt een pakketje kwijt, en de chinese verkoper mag 25 euro uit zijn eigen portemonnee betalen, vind je dat eerlijk? Ik niet.
Jij bent geen partij in deze, je moet deze aap niet op je schouders nemen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171337242
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent geen partij in deze, je moet deze aap niet op je schouders nemen.
Dat is jouw mening.
De postbezorger heb ik gesproken, en hij heeft toegegeven zelf getekend te hebben. Vervolgens heb ik mijn pakketje niet. Waarom zou ik daar niet iets tegen mogen doen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171337252
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het was de keuze van de pakketbezorger om te frauderen en nu moet ik of de verzender er onder lijden volgens jou? Logisch.
Als jij in China bestelt, wéét je dat het laatste deel van de reis door handen van een NL pakketbezorger gaat. En de verkoper weet dat ook.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 22:41:50 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171337316
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
De postbezorger heb ik gesproken, en hij heeft toegegeven zelf getekend te hebben. Vervolgens heb ik mijn pakketje niet. Waarom zou ik daar niet iets tegen mogen doen?
Je moet zelf weten wat je doet, maar als je de verkoper niet in gebreke stelt kan je straks fluiten naar je centen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171337439
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je moet zelf weten wat je doet, maar als je de verkoper niet in gebreke stelt kan je straks fluiten naar je centen.
Dat is mijn probleem.

De vraag van dit topic is, wat kan ik het best doen met postnl (antwoorden op mail).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_171337492
Ff voor alle duidelijkheid, als bezorger van DHL krijg je 75 cent per afgeleverd pakketje en nul cent voor elk niet afgeleverd pakketje. Het is dus begrijpelijk dat ze het liefst alle pakketjes in 1 avond bezorgen voor maximaal verdienste.

Hoe dit bij PostNL gaat zal wel ongeveer zoiets zijn.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171337500
Bottom line ts, de bezorgers kunnen elke dag 2 pakketjes houden of weggooien, of ergens dumpen, het effect van ZZPers die worden genaait door postbedrijven, en die komen er toch wel mee weg.
Prachtig he, een bedrijf zonder risico, alles is het probleem van de klant.

Maar er is als ontvanger niets aan te doen.
pi_171337540
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem.

De vraag van dit topic is, wat kan ik het best doen met postnl (antwoorden op mail).
Civielrechtelijk: niets.
Strafrechtelijk: aangifte doen.

Meer smaken zijn er niet.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_171337670
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:28 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Het was de keuze van de pakketbezorger om te frauderen en nu moet ik of de verzender er onder lijden volgens jou? Logisch.
Heb een keer voor 1 product betaald via eBay. Deze is tot 3 keer toe niet aangekomen, de verkoper heeft de 4e op mijn verzoek naar een compleet andere stad naar mijn ouders huis gestuurd waar hij probleemloos aan is gekomen. Ik heb de overige 3 nooit van mijn leven gezien. Wilde toen ook een klacht indienen bij PostNL dat er blijkbaar een dief werkt maar dat kon en ging niet (eenvoudig). Mij heeft het verder niks gekost, maar de verkoper heeft wel verlies gemaakt. Hij maakte er overigens geen stennis of zo om.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171340706
Ik pak voor de buren wel eens een pakketje aan en zij soms voor mij,ik laat de bezorger dan wel even een briefje in de bus gooien dat het bij mij ligt en soms ga ik zelf even rond een uur of 7 's avonds langs met het pakketje om te zien of ze al thuis zijn,ik bestel voornamelijk dvd's per post en die passen perfect in een bubbeltjes enveloppe die ze in de bus kunnen gooien.

Betaling gaat via Ideal en is nog nooit fout gegaan.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  woensdag 31 mei 2017 @ 06:28:51 #30
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_171340959
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid, als bezorger van DHL krijg je 75 cent per afgeleverd pakketje en nul cent voor elk niet afgeleverd pakketje. Het is dus begrijpelijk dat ze het liefst alle pakketjes in 1 avond bezorgen voor maximaal verdienste.

Hoe dit bij PostNL gaat zal wel ongeveer zoiets zijn.
Onzin, het is geen vetpot maar wel een veelvoud van die 75ct. maar idd wel niets voor niet geleverde pakketjes bij afwezigheid.
pi_171340972
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:39 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is jouw mening.
De postbezorger heb ik gesproken, en hij heeft toegegeven zelf getekend te hebben. Vervolgens heb ik mijn pakketje niet. Waarom zou ik daar niet iets tegen mogen doen?
zoals Piet al zegt, jij bent geen partij.
De verkoper heeft opdracht gegeven pakket te verzenden, jij hebt niet aan postNl opdracht gegeven om pakket te ontvangen
pi_171340988
Volgende keer dus gewoon naar een afhaalpunt sturen.
pi_171341010
quote:
14s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:41 schreef Chai het volgende:
Volgende keer dus gewoon naar een afhaalpunt sturen.
chinese ebay verkopers bieden die optie ook tegenwoordig?
pi_171341183
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:36 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

zoals Piet al zegt, jij bent geen partij.
De verkoper heeft opdracht gegeven pakket te verzenden, jij hebt niet aan postNl opdracht gegeven om pakket te ontvangen
Is het nou zo moeilijk om te begrijpen wat ts precies wil weten? Of ben ik nou zo slim?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171341430
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

chinese ebay verkopers bieden die optie ook tegenwoordig?
Als ze het via PostNL kunnen versturen moet er toch ook een mogelijkheid zijn om het bij een PostNL afhaalpunt te laten bezorgen?

Is zo'n afhaalpunt voor een particulier pakketje geen mogelijkheid dan?
  woensdag 31 mei 2017 @ 08:19:22 #36
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171341553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid, als bezorger van DHL krijg je 75 cent per afgeleverd pakketje en nul cent voor elk niet afgeleverd pakketje. Het is dus begrijpelijk dat ze het liefst alle pakketjes in 1 avond bezorgen voor maximaal verdienste.
Ah duidelijk en natuurlijk logisch dat hij fraudeert, want dat is dan natuurlijk gewoon toegestaan.
Was ik even vergeten.

Voor maximale verdienste is is trouwens handig om de pakjes mee naar huis te nemen en zelf te verpatsen. Is dat dan ook toegestaan?
Tot nooit .......
pi_171344822
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 06:28 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Onzin, het is geen vetpot maar wel een veelvoud van die 75ct. maar idd wel niets voor niet geleverde pakketjes bij afwezigheid.
Heb jij gewerkt bij DHL? Ik wel. Tis 75ct wat de eindbezorger die aan de deur komt zelf krijgt. Wie de andere stukjes krijgt weet ik niet, de transporteur van depot A naar B misschien? Maar daar hebben we in dit topic niet over.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171344863
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 08:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ah duidelijk en natuurlijk logisch dat hij fraudeert, want dat is dan natuurlijk gewoon toegestaan.
Was ik even vergeten.

Voor maximale verdienste is is trouwens handig om de pakjes mee naar huis te nemen en zelf te verpatsen. Is dat dan ook toegestaan?
Mijn post was bedoelt als uitleg waarom ze niet gewoon retour meenemen zoals iemand opperde.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 11:57:52 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171344890
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:56 schreef Kloonhommel het volgende:
Mijn post was bedoelt als uitleg waarom ze niet gewoon retour meenemen zoals iemand opperde.
Als je opdrachtgever verwacht dat je iets retour neemt dan zou ik weten waarom je dat dan niet doet.
Nu ga je dus voor 75ct lopen frauderen, goed bezig!
Tot nooit .......
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:04:17 #40
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_171345014
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:54 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Heb jij gewerkt bij DHL? Ik wel. Tis 75ct wat de eindbezorger die aan de deur komt zelf krijgt. Wie de andere stukjes krijgt weet ik niet, de transporteur van depot A naar B misschien? Maar daar hebben we in dit topic niet over.
Ja oa ook bij DHL, ik vier trouwens dit jaar mijn 25jarig jubileum in pakketdistributie.
pi_171345047
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Als je opdrachtgever verwacht dat je iets retour neemt dan zou ik weten waarom je dat dan niet doet.
Nu ga je dus voor 75ct lopen frauderen, goed bezig!
Uuuh? 2e keer dat je zo doet tegen mij. Ben ik de betreffende bezorger soms? Of zijn alle bezorgers zo volgens jou? Ik leg alleen uit waarom bezorger pakketjes liever niet mee terug willen nemen.

Als je nou minder persoonlijk was zou ik best met je willen discussieren en of meedenken.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171345094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:04 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

Ja oa ook bij DHL, ik vier trouwens dit jaar mijn 25jarig jubileum in pakketdistributie.
Gefeliciteerd! *O*
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:20:09 #43
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171345310
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:05 schreef Kloonhommel het volgende:
Als je nou minder persoonlijk was zou ik best met je willen discussieren en of meedenken.
Jij bent wel degene die deze fraude blijkbaar goedkeurt en probeert recht te lullen omdat hij maar een laag bedrag voor een pakje krijgt.
Tot nooit .......
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:21:53 #44
286575 Roces18
Chef de party
pi_171345335
Als je in een appartement woont is het ook erg laf om pakketjes thuis te laten afleveren. Laat ze lekker afleveren bij een DHL punt ofzo.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 31 mei 2017 @ 12:25:32 #45
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171345403
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:21 schreef Roces18 het volgende:
Als je in een appartement woont is het ook erg laf om pakketjes thuis te laten afleveren. Laat ze lekker afleveren bij een DHL punt ofzo.
Wat is voor DHL het verschil tussen een huis en een appartement?
Volgens mij woont 70% van de stedlingen in een appartement. Waarom zouden die geen pakjes thuis mogen ontvangen?
Tot nooit .......
pi_171345902
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 08:06 schreef Chai het volgende:

[..]

Als ze het via PostNL kunnen versturen moet er toch ook een mogelijkheid zijn om het bij een PostNL afhaalpunt te laten bezorgen?

Is zo'n afhaalpunt voor een particulier pakketje geen mogelijkheid dan?
nee, dat is een dienst die beschikbaar is voor zakelijke klanten van PostNL(tegen kosten denk ik) Een Chinese particulier geeft geen opdracht aan PostNL maar Chinese verzender
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:04:04 #47
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171346200
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe heb je de verzender betaald?
Deze is verantwoordelijk voor levering, krijg je je pakket niet, betaling terugvorderen (daarom is paypal of creditcard bij internet bestellingen zo handig)
Moet je dan niet je pakket verzekerd laten opsturen? Ik bestel wel eens wat uit de VS en USPS is nu niet altijd betrouwbaar. In Nederland aangekomen neemt PostNL het over.

Maar de verzender vraagt mij altijd of hij het verzekerd moet sturen. Dat is dan wel een stuk duurder.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:08:10 #48
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171346299
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef Cherna het volgende:
Deze is verantwoordelijk voor levering,
Dat klopt wel, maar als de verkoper vervolgens document onder ogen krijgt waar voor ontvangst is getekend dan heb je als koper nog een flinke klus om te bewijzen dat iets niets is aangekomen.
Tot nooit .......
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:08:48 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_171346319
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:25 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Wat is voor DHL het verschil tussen een huis en een appartement?
Volgens mij woont 70% van de stedlingen in een appartement. Waarom zouden die geen pakjes thuis mogen ontvangen?
Wie neemt dat pakketje aan dan als jij op 10 hoog woont. Denk je dat de bezorger dat naar je deur gaat brengen als die misschien een paar minuten per pakje heeft. En beneden neergooien kan die ook niet als het aangetekend is.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:12:56 #50
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171346400
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:08 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Wie neemt dat pakketje aan dan als jij op 10 hoog woont. Denk je dat de bezorger dat naar je deur gaat brengen als die misschien een paar minuten per pakje heeft. En beneden neergooien kan die ook niet als het aangetekend is.
Ik als ontvanger heb niet bepaald dat hij een paar minuten per pakje heeft. Dat moet hij toch echt met zijn werkgever overleggen. Als ontvanger heb ik ook niet afgesproken dat de bezorger maar 75ct (of een veelvoud er van) krijgt.

Mijn ouders hebben een oprijlaan, het duur 2 minuten voordat de poort helemaal open is. Die ook maar geen pakjes meer laten ontvangen?

En die man die ziek op bed ligt en even nodig heeft om bij de deur te komen?
Tot nooit .......
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:24:04 #51
321876 Cherna
Fuck the System
pi_171346643
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar als de verkoper vervolgens document onder ogen krijgt waar voor ontvangst is getekend dan heb je als koper nog een flinke klus om te bewijzen dat iets niets is aangekomen.
Oké. Dus verzekerd opsturen is alleen tbv eventuele beschadiging van het pakket maar heeft niets te maken met wel of niet geleverd.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:33:20 #52
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171346853
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Oké. Dus verzekerd opsturen is alleen tbv eventuele beschadiging van het pakket maar heeft niets te maken met wel of niet geleverd.
jazeker wel, maar als de postbode heeft getekend en het pakje heeft zoekgemaakt dan kan jij niet meer aantonen dat hij niet is aangekomen. Er is immers voor getekend. En dan aan jouw de eer om te bewijzen dat dat een malafide postbezorger was.

Een malafide postbezorger zal uiteindelijk eerder een pakje stelen met een verzekerde waarde van 1000 euro dan een pakje zonder verzekerde waarde.
Tot nooit .......
pi_171347503
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:46 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem.

De vraag van dit topic is, wat kan ik het best doen met postnl (antwoorden op mail).
De vrij simpele versie omtrent het vermiste pakketje: Niets

Jij bent geen opdrachtgever richting PostNL, dus ook geen partij richting PostNL in deze. Het is al vrij netjes dat ze reageren op jouw vraag, want zelfs dat hoeven ze in principe niet te doen daar jij geen opdracht gever bent. PostNL ontwijkt trouwens de verantwoordelijkheid niet, ze hebben alleen richting jou geen verantwoordelijkheid (alleen richting de partij die deze opdracht bij hun heeft neergelegd).

De verzender moet jou schadeloos stellen in principe, dit verder opnemen met de partij waarmee hij verzonden om daar te proberen te reclameren. Die partij kan dan mogelijk weer bij PostNL reclameren afhankelijk van de voorwaarden die zij hebben afgesproken.

Omtrent de vervalste handtekening: Dit kun je uiteraard wel melden bij PostNL en dat zou ik ook zeker doen, dit is namelijk gewoon een onbetrouwbare pakketbezorger. Daarnaast kun je mogelijk aangifte doen bij de politie, al weet ik niet hoe serieus deze dit op zal pakken.
pi_171348980
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:20 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Jij bent wel degene die deze fraude blijkbaar goedkeurt en probeert recht te lullen omdat hij maar een laag bedrag voor een pakje krijgt.
Waar lees je dat gast? Je mankeert echt wat in je bovenkamer. Of je bent een relkloon. Dag.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_171349011
Ik ben ook helemaal klaar met die bezorgbedrijven. Zo vaak dat er 'alleen huisadres' op staat en dat ze het toch bij de buren afleveren. En sowieso komen ze altijd overdag langs als we er niet zijn. Laatst was er ook es een pakketje door de brievenbus gefrommeld en de inhoud was daardoor beschadigd. Zag dat er ook een briefje in de bus lag met 'u was niet thuis'. Moet ik nu mijn buren verdenken dat ze het pakketje beschadigd door de brievenbus hebben gedrukt? Of heeft de bezorger dat gedaan? Heb een goede relatie met de buren en wil dat niet verstoord laten raken door mijn pakketjes die aldoor bij hen worden bezorgd.

Sinds een een tijdje bestel ik alleen nog maar bij winkels die bij een afhaalpunt bezorgen. Als je er een beetje op let zijn er best veel winkels die dit doen. Betekent wel dat ik soms bestellingen op het laatste moment heb afgebroken toen ik op de betaalpagina zag dat ze alleen naar je huisadres sturen. Dan maar op zoek naar een andere shop...
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:00:23 #56
286575 Roces18
Chef de party
pi_171349042
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:12 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik als ontvanger heb niet bepaald dat hij een paar minuten per pakje heeft. Dat moet hij toch echt met zijn werkgever overleggen. Als ontvanger heb ik ook niet afgesproken dat de bezorger maar 75ct (of een veelvoud er van) krijgt.

Mijn ouders hebben een oprijlaan, het duur 2 minuten voordat de poort helemaal open is. Die ook maar geen pakjes meer laten ontvangen?

En die man die ziek op bed ligt en even nodig heeft om bij de deur te komen?
Ben je net zo iemand die serveersters ook geen fooi geeft omdat ze maar een betere baan moeten zoeken?


Point is: we kunnen het elkaar allemaal wat makkelijker maken in het leven
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 31 mei 2017 @ 15:38:59 #57
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171350318
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 14:58 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Waar lees je dat gast? Je mankeert echt wat in je bovenkamer. Of je bent een relkloon. Dag.
#25:
Het is dus begrijpelijk

moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
Tot nooit .......
pi_171350927
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

#25:
Het is dus begrijpelijk

moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
Ik snap ook wel waarom sommige bezorgers het doen, als je soms ziet onder welke werkdruk ze zitten en zeker met de (meestal) aanwezige manieren om te weten wanneer een bezorg moment zal zijn doormiddel van tracking snap ik dan best dat het stervens irritant is wanneer iemand niet of zelf meerdere malen niet aanwezig is.

Neemt echter niet weg dat ik het absoluut een onaanvaardbare praktijk vind, waarvan ik vind dat minimaal door de werkgever (opdrachtgever) hard tegen opgetreden moet worden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:05:54 #59
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171351083
Ik snap het niet.
Er kunnen heel veel redenen zijn waarom ik als ontvanger geen handtekening wil zetten bij het pakje waarmee de postbode voor de deur staat.

• Misschien heb ik wil ruzie met de verzender en wilde ik het pakje aan de deur weigeren. Beetje lastig als de postbode dan tekent voor ontvangst.

• Misschien ben ik wel op vakantie en is het een pakje dat binnen een week betaald moet zijn, Nu kan ik dat niet.

• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Tot nooit .......
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:08:46 #60
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171351149
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:00 schreef Dennism het volgende:
Neemt echter niet weg dat ik het absoluut een onaanvaardbare praktijk vind, waarvan ik vind dat minimaal door de werkgever (opdrachtgever) hard tegen opgetreden moet worden.
Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
Tot nooit .......
pi_171351181
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:00 schreef Roces18 het volgende:
Ben je net zo iemand die serveersters ook geen fooi geeft omdat ze maar een betere baan moeten zoeken?
Ik geef wel een fooi als ik tevreden ben, ook de cafetaria mag geregeld mijn wisselgeld houden.

Wel vind ik het vreemd dat een serveerster en een kassavrouw bij de Aldi hetzelfde loon verdienen, maar van die eerste vinden velen het bijna een recht om wat meer te krijgen want als je geen fooi geeft krijg je boze blikken, en van die tweede denkt geen mens eraan om meer te geven.

Dat hele gedoe met fooien vind ik achterlijk. Vorige week ik Italië geweest, moet je weer goed op zoek naar de kleine lettertjes hoeveel toeslag je op de rekening krijgt als opgelegde fooi.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171351235
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
Ik zie liever dat ze helemaal niets aan de buren afgeven, maar drop al die zooi bij de afhaalpunten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171351250
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Het kan zo simpel, de bezorger moet gewoon in het systeem aan kunnen geven dat hij het bij een bepaald huisnummer heeft afgegeven.
In bepaalde gevallen is dat zeker handig, echter is het geen oplossing voor het handtekening zetten door de bezorger probleem.Deze moet gewoon nooit en te nimmer (kunnen) tekenen. Als de buurman niet wil tekenen (onder zijn eigen naam uiteraard), of niet mag tekenen omdat alleen de geadresseerde mag tekenen moet het pakket dan maar gewoon retour of nogmaals aangeboden worden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:19:07 #64
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171351448
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:11 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zie liever dat ze helemaal niets aan de buren afgeven, maar drop al die zooi bij de afhaalpunten.
Bij de buren vind ik geen probleem, maar dan wel gedocumenteerd en zonder valse handtekeningen.
Tot nooit .......
pi_171351613
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Bij de buren vind ik geen probleem, maar dan wel gedocumenteerd en zonder valse handtekeningen.
In Nederland liever niet.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171351767
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 15:38 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

#25:
Het is dus begrijpelijk

moet ik dat niet lezen als goedkeuring? Je begrijpt kennelijk dat de postbode valse handtekeningen zet.
Dus jij leest 4 woorden en de rest van de zin is zeker onbelangrijk?

Hier speciaal voor jou nog eens mijn quote, en de uitleg erna.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:48 schreef Kloonhommel het volgende:
Ff voor alle duidelijkheid, als bezorger van DHL krijg je 75 cent per afgeleverd pakketje en nul cent voor elk niet afgeleverd pakketje. Het is dus begrijpelijk dat ze het liefst alle pakketjes in 1 avond bezorgen voor maximaal verdienste.

Hoe dit bij PostNL gaat zal wel ongeveer zoiets zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:56 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Mijn post was bedoelt als uitleg waarom ze niet gewoon retour meenemen zoals iemand opperde.
En o ja, voordat je doordramt: ik keur frauderen of stelen zeer zeker niet goed.

Hiermee is onze onzinnige discussie wel klaar toch?
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  woensdag 31 mei 2017 @ 16:42:26 #67
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171352118
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:29 schreef Kloonhommel het volgende:
En o ja, voordat je doordramt: ik keur frauderen of stelen zeer zeker niet goed.
Ah gelukkig, ik was al bang dat je begrijpt dat mensen frauderen.
Ik begrijp het namelijk niet, heb er geen enkel begrip voor, ook niet als ze weinig verdienen.
quote:
Hiermee is onze onzinnige discussie wel klaar toch?
Volgens mij zitten we op een lijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 31-05-2017 16:48:01 ]
Tot nooit .......
pi_171363122
quote:
5s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef delano.888 het volgende:
Kort uitgelegd:

-2 weken geleden is een pakketje van mij, bezorgd bij "1 van de buren"
-bezorger heeft zelf een handtekening gezet onder mijn naam (en dat toegegeven aan mij)
-alle buren weten van niks
-er lag GEEN briefje in de bus
-bezorger weet niet meer waar hij het bezorgd heeft

Postnl zegt:

[..]

Conclusie is dus dat waarschijnlijk de afzender het straks niet op kan lossen, want die klacht gaat natuurlijk never nooit terecht komen bij postnl, waardoor waarschijnlijk de verzender straks mij de 25 euro terug gaat betalen.

En dat vind ik belachelijk.

Postnl verzaakt hier toch heel erg? Ze ontwijken de verantwoordelijkheid toch heel erg zo?

Ik heb de postbezorger gesproken, hij zou met zijn manager overleggen of er een vergoeding mogelijk was, en zou vandaag weer langs komen, maar heeft dat tot nu toe nog niet gedaan. Ik denk dus dat hij van postnl te horen heeft gekregen dat het niet zijn probleem is.

Iemand ideeën hoe ik het best kan reageren?
Ik zou in ieder geval aangifte doen van valsheid in geschrifte. Jij kan dan verklaren dat de bezorger het heeft toegeven, en dan mag hij vervolgens zijn verhaal doen bij de politie.
  woensdag 31 mei 2017 @ 23:13:45 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171363424
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef Cherna het volgende:

[..]

Moet je dan niet je pakket verzekerd laten opsturen? Ik bestel wel eens wat uit de VS en USPS is nu niet altijd betrouwbaar. In Nederland aangekomen neemt PostNL het over.

Maar de verzender vraagt mij altijd of hij het verzekerd moet sturen. Dat is dan wel een stuk duurder.
Nee, dat is het risico van de verzender, niet van de ontvanger. De verzender moet aantonen dat de ontvanger het pakket ontvangen heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171363772
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
Ik snap het niet.
Er kunnen heel veel redenen zijn waarom ik als ontvanger geen handtekening wil zetten bij het pakje waarmee de postbode voor de deur staat.

• Misschien heb ik wil ruzie met de verzender en wilde ik het pakje aan de deur weigeren. Beetje lastig als de postbode dan tekent voor ontvangst.

• Misschien ben ik wel op vakantie en is het een pakje dat binnen een week betaald moet zijn, Nu kan ik dat niet.

• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Dit ^O^. Wat zullen we nou krijgen, de eerste de beste pakketbezorger die zelf een handtekening zet dient op staande voet ontslagen te worden.

• Vaak zat op zoektocht geweest waar mijn pakket was, omdat het elders schijnbaar afgegeven was én er geen brief bij mij in de bus lag waar precies.

• Pakket achter het huis "gevonden" en niet iets simpels, maar gewoon dure spullen.

• Om positief af te sluiten, ook een pakketbezorger die mij aan het einde van zijn ronde zette, omdat hij wist dat ik dan wél thuis was :D
pi_171364142
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, dat is het risico van de verzender, niet van de ontvanger. De verzender moet aantonen dat de ontvanger het pakket ontvangen heeft.
Van wie 'moet' dat?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_171364290
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 16:05 schreef Speekselklier het volgende:
• Een brief van een deurwaarder. Nu tekent de postbode dat ik hem ontvangen heb terwijl ik met vakantie ben.
Een deurwaarder komt doorgaans in persoon bij je thuis met belangrijke paperassen.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:12:42 #73
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171369557
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
Yep, heb dit ook wel eens gehad, je kan hoog of laag springen, de verzendende partij moet het oplossen. Verder kan je gaan discusseren, maar helpt je niks.

De verzendende partij weet dit ook!

Daarom zijn die verzekeringen ook, want het kan altijd kwijt of stuk raken.
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:51:36 #74
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171370309
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 23:42 schreef r_one het volgende:

[..]

Een deurwaarder komt doorgaans in persoon bij je thuis met belangrijke paperassen.
't ging ff om het idee.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:53:53 #75
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171370346
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:12 schreef EasyLife het volgende:
Yep, heb dit ook wel eens gehad, je kan hoog of laag springen, de verzendende partij moet het oplossen.
Maar die vraagt aan PostNL om de ontvangst bevestiging en ziet dat er voor ontvangst getekend is. De verzendende partij heeft dus bewijs dat het pakje is aangekomen.

En dan wordt het een probleem voor TS om aan te tonen dat het niet is aangekomen. Of gaan we nu stellen dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging geen bewijs is?
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:54:47 #76
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171370368
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:53 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Maar die vraagt aan PostNL om de ontvangst bevestiging en ziet dat er voor ontvangst getekend is. De verzendende partij heeft dus bewijs dat het pakje is aangekomen.

En dan wordt het een probleem voor TS om aan te tonen dat het niet is aangekomen. Of gaan we nu stellen dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging geen bewijs is?
Het kan ook aangekomen zijn maar de doos is leeg of alles wat erin zit is kapot.

Als jij je pakketje niet hebt gekregen dan heb jij dat niet gekregen, dan moet de verzender het oplossen, hoe dan ook. Als de verzender dit niet wil, kan je denk ik de verzender aanklagen.

Alvast succes in China ;)
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:57:35 #77
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171370414
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:54 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Het kan ook aangekomen zijn maar de doos is leeg of alles wat erin zit is kapot.
Dan zal je als ontvanger toch minimaal de lege doos of kapotte spullen aan de rechter moeten laten zien. Het enige dat hij nu kan tonen is een ontvangstbewijs met een handtekening.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 10:58:57 #78
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171370443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:57 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dan zal je als ontvanger toch minimaal de lege doos of kapotte spullen aan de rechter moeten laten zien. Het enige dat hij nu kan tonen is een ontvangstbewijs met een handtekening.
Ik heb bij een bedrijf gewerkt die ook een webshop hadden, komt regelmatig voor dat bezorgers zelf hun handtekening zetten en het pakket in de hal van flat zetten als niemand open doet.

Dit moesten wij altijd vergoeden regelen als het kwijt was, daar is die verzekering voor. PostNL moet er zelf dan voor zorgen dat zij dat weer verhalen op de criminele bezorger.
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:05:09 #79
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171370574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 10:58 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ik heb bij een bedrijf gewerkt die ook een webshop hadden, komt regelmatig voor dat bezorgers zelf hun handtekening zetten en het pakket in de hal van flat zetten als niemand open doet.

Dit moesten wij altijd vergoeden regelen als het kwijt was, daar is die verzekering voor. PostNL moet er zelf dan voor zorgen dat zij dat weer verhalen op de criminele bezorger.
Daarmee stel je dus dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging niets zegt over de aankomst van het pakje en dus geen enkele waarde heeft. En dat zelfs de verzekering van PostNL daar al rekening mee houdt.

Duidelijk, ik ga gelijk wat spulletjes bestellen die ik al wilde hebben maar buiten mijn budget vielen.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:15:03 #80
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171370782
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Daarmee stel je dus dat een handtekening onder een ontvangstbevestiging niets zegt over de aankomst van het pakje en dus geen enkele waarde heeft. En dat zelfs de verzekering van PostNL daar al rekening mee houdt.

Duidelijk, ik ga gelijk wat spulletjes bestellen die ik al wilde hebben maar buiten mijn budget vielen.
Alleen JOUW handtekening zegt iets, daar is het hele handtekening idee voor.

Bij een rechtszaak/verzekeringszaak kan men uitzoeken of het echt jouw handtekening is.

Al lijkt me dat tegenwoordig moelijk met die digitale handtekeningen van 30 bij 30 pixels :')
pi_171370836
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef EasyLife het volgende:
Al lijkt me dat tegenwoordig moelijk met die digitale handtekeningen van 30 bij 30 pixels
LOL, daar verbaas ik mij ook al jaren over. Zelfs een Nokia 3310 is HiRes in vergelijking.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171370992
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:11 schreef Janneke141 het volgende:
Contact zoeken met het bedrijf waar je je pakketje besteld hebt. Zij hebben een overeenkomst met het bezorgbedrijf, jij niet.
Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).
  donderdag 1 juni 2017 @ 11:33:18 #83
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171371185
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:24 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).
Had 2 weken geleden nog een brievenbuspakje (verloopstekkertje laptoplader), was leeg, was opengescheurd en opnieuw dichtgeplakt door PostNL met een sticker waarop op stond: "uw brief was open, we hebben het opnieuw dichtgeplakt zonder erin te kijken."

Zo'n soort sticker (afbeelding Google Images):



Tegenwoordig is de tekst iets anders.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:08:06 #84
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171371818
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:15 schreef EasyLife het volgende:
Alleen JOUW handtekening zegt iets, daar is het hele handtekening idee voor.
Dat snap ik, dus voortaan laat ik mijn vrouw of de schoonmaker tekenen.
De postbode gaat het nog lastig krijgen om van zijn pakjes af te komen.
Niet alleen moet er iemand thuis zijn, maar ook nog de juiste persoon.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:10:34 #85
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171371859
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:08 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat snap ik, dus voortaan laat ik mijn vrouw of de schoonmaker tekenen.
De postbode gaat het nog lastig krijgen om van zijn pakjes af te komen.
Niet alleen moet er iemand thuis zijn, maar ook nog de juiste persoon.
Je krijgt vaak vantevoren bericht dat je ervoor moet tekenen. Heb vaak genoeg een ochtend thuisgewerkt omdat dat moet. Maar in veel gevallen zal een partner ook goedgekeurd worden, schoonmaakster weet ik niet.
pi_171371983
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 11:24 schreef Nemesis3 het volgende:

[..]

Correct, precies wat er in de laatste consumentengids staat. Met echter de kanttekening: bedrijf ziet dat het bezorgd is, en verwijst naar PostNL... Afgelopen jaar zijn er 4000 (!) klachten binnengekomen bij de consumentenbond betreffende zoekgeraakte / verkeerd bezorgde pakjes. In de meeste gevallen is het helaas, jammer, maar we doen er niets aan. Om wat meer zekerheid te hebben kan je het verzekerd versturen, maar ja, daar zit meestal weer een kostenplaatje aan (als het betreffende bedrijf deze verzendwijze al aanbiedt...).
Wow, wel 4000 klachten per jaar, op een volume van gemiddeld 500.000 pakketjes per dag bij alleen PostNL (Volume 2015, zal nu dus nog hoger liggen), nu zal niet iedere klacht natuurlijk ook bij de consumenten bond terechtkomen, maar dan nog vind ik dat aantal klachten eigenlijk enorm laag gezien het volume. Eigenlijk laat het gewoon zien dat het aantal fouten bij de pakket bezorging procentueel gezien zeer laag ligt en er eigenlijk dus maar weinig te klagen valt.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:19:23 #87
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171372049
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:16 schreef Dennism het volgende:

[..]

Wow, wel 4000 klachten per jaar, op een volume van gemiddeld 500.000 pakketjes per dag bij alleen PostNL (Volume 2015, zal nu dus nog hoger liggen), nu zal niet iedere klacht natuurlijk ook bij de consumenten bond terechtkomen, maar dan nog vind ik dat aantal klachten eigenlijk enorm laag gezien het volume. Eigenlijk laat het gewoon zien dat het aantal fouten bij de pakket bezorging procentueel gezien zeer laag ligt en er eigenlijk dus maar weinig te klagen valt.
Dit jaar alleen al 3x problemen gehad met post/pakketjes, niks gemeld.

Alles geregeld met de verzender.

Die 4000 is maar een fractie denk ik. Daarom bij pakketjes van meer dan 25 euro altijd verzekeren.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:19:58 #88
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171372071
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:10 schreef EasyLife het volgende:
Je krijgt vaak vantevoren bericht dat je ervoor moet tekenen.
Zeker nog nooit iets in china besteld.
Pakje komt na 3 tot 60 dagen aan. En ook een handtekenig is volkomen willekeurig. Een laadsnoer van 2 dollar kan soms met handtekening, maar een lens is dan weer zonder.

Moet ik dan 57 dagen thuis blijven na een bestelling? Ik durf wel te stellen dat de postbode een krabbel van mijn vrouw, schoonmaker en zelfs mijn kat prima vind.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:22:15 #89
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171372137
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef EasyLife het volgende:
Daarom bij pakketjes van meer dan 25 euro altijd verzekeren.
Klopt, kost maar 12,50 extra maar als er een keer een zoekraakt krijg je wel je 25 euo terug.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:22:57 #90
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171372160
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Zeker nog nooit iets in china besteld.
Pakje komt na 3 tot 60 dagen aan. En ook een handtekenig is volkomen willekeurig. Een laadsnoer van 2 dollar kan soms met handtekening, maar een lens is dan weer zonder.

Moet ik dan 57 dagen thuis blijven na een bestelling? Ik durf wel te stellen dat de postbode een krabbel van mijn vrouw, schoonmaker en zelfs mijn kat prima vind.
Nee daarom bestel ik ook niets in China, waarom zou je dat doen.

Vertrouw het voor geen meter, voor het geld dat je bespaart moet je het dan maar voor lief nemen dat er af en toe iets kwijt is. Bestel het liever bij betrouwbare webshops of ik haal het in de winkel.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:23:21 #91
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171372173
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:22 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Klopt, kost maar 12,50 extra maar als er een keer een zoekraakt krijg je wel je 25 euo terug.
12,50?
pi_171372196
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:19 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Dit jaar alleen al 3x problemen gehad met post/pakketjes, niks gemeld.

Alles geregeld met de verzender.

Die 4000 is maar een fractie denk ik. Daarom bij pakketjes van meer dan 25 euro altijd verzekeren.
Zelfs al is het een fractie, met een beetje napkin math moeten 1.5 miljoen pakketten (op 300 werkbare dagen) permanent verloren gaan voordat ze onder de 99% betrouwbaarheid komen. En dan heb ik de 16% volume stijging in 2016 nog niet meegepakt. Uiteraard wel pakket dienst only
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:25:44 #93
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171372237
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:24 schreef Dennism het volgende:

[..]

Zelfs al is het een fractie, met een beetje napkin math moeten het misgaan bij 1.5 miljoen pakketten (op 300 werkbare dagen) voordat ze onder de 99% betrouwbaarheid komen. Uiteraard wel pakket dienst only
Mooi toch, doen ze in ieder geval ook niet zo moeilijk als je een keer wel aanspraak op hun verzekering moet doen.
pi_171372361
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:25 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Mooi toch, doen ze in ieder geval ook niet zo moeilijk als je een keer wel aanspraak op hun verzekering moet doen.
Dat ligt er volgens mij meer aan hoe het pakket gedocumenteerd is, volgens mij moet je voor de verzekering iig de waarde van het verzonden item kunnen bewijzen, anders wordt er slechts op gewicht uitgekeerd.
  donderdag 1 juni 2017 @ 12:39:40 #95
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171372620
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:29 schreef Dennism het volgende:

[..]

Dat ligt er volgens mij meer aan hoe het pakket gedocumenteerd is, volgens mij moet je voor de verzekering iig de waarde van het verzonden item kunnen bewijzen, anders wordt er slechts op gewicht uitgekeerd.
Waar vind je dat over uitkeren op gewicht? Heb laatst namelijk een telefoon van 300 euro verstuurd, aangetekend, ging er van uit dat ik bij verlies ook daadwerkelijk 300 euro krijg (tot 500 verzekerd).

Frauderen kan natuurlijk altijd, ook als thuis iets kapot is of gestolen, maar dat is strafbaar.
pi_171373474
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:39 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Waar vind je dat over uitkeren op gewicht? Heb laatst namelijk een telefoon van 300 euro verstuurd, aangetekend, ging er van uit dat ik bij verlies ook daadwerkelijk 300 euro krijg (tot 500 verzekerd).

Frauderen kan natuurlijk altijd, ook als thuis iets kapot is of gestolen, maar dat is strafbaar.
Mijn fout, dat is alleen van toepassing naar het buitenland.

quote:
voor aangetekende Niet Brievenbuspost: ¤ 500,- per
Poststuk. Indien niet aan de voorwaarden wordt
voldaan (onder andere het door de Afzender
overleggen van bewijs van de waarde van de inhoud),
geldt ten hoogste een vergoeding van ¤ 50,- per
Poststuk. In het geval van aangetekende Niet
Brievenbuspost naar het buitenland wordt de
voormelde vergoeding van ¤ 50,- vermeerderd met
¤ 5,- per kilogram, of gedeelte daarvan, beperkt tot
een maximum van ¤ 100,- per Poststuk. De totale
maximale schadevergoeding voor een aangetekend
Niet Brievenbuspost Poststuk naar het buitenland
van maximaal 20 kg bedraagt in dat geval ¤ 150,-.
Binnen Nederland moet je de waarde kunnen aantonen, anders krijg je hoogstens slechts ¤50 uitgekeerd.
  donderdag 1 juni 2017 @ 13:18:01 #97
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171373516
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:16 schreef Dennism het volgende:

[..]

Mijn fout, dat is alleen van toepassing naar het buitenland.

[..]

Binnen Nederland moet je de waarde kunnen aantonen, anders krijg je hoogstens slechts ¤50 uitgekeerd.
Zo dan, dat weet bijna niemand denk ik. Hoe ga je dit in godsnaam aantonen? Een foto maken voordat je het verstuurt? Ik dacht dat het bij verlies verzekerd was tot 500 euro. Eventueel na aangifte bij politie ofzo.

Bij schade kan je het wel laten zien dat het beschadigd is denk ik.

Bij verlies door PostNL van bijvoorbeeld een 2e hands telefoon kan je dus fluiten naar je centen, hoe ga jij aantonen dat het 300 euro waard is. Al heb je bewijs dat die telefoon erin zat, hoe bewijs je dat ie het nog deed en onbeschadigd was.
  donderdag 1 juni 2017 @ 13:37:01 #98
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171373849
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 12:22 schreef EasyLife het volgende:
Bestel het liever bij betrouwbare webshops of ik haal het in de winkel.
En hoe denk je dat die betrouwbare webshops aan zijn spullen komt, of zijn leverancier.
Er is in de keten iemand die het in china besteld en via PostNL binnenkrijgt.
Tot nooit .......
  donderdag 1 juni 2017 @ 13:38:01 #99
466657 EasyLife
Live Cheap, Live Easy
pi_171373869
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:37 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

En hoe denk je dat die betrouwbare webshops aan zijn spullen komt, of zijn leverancier.
Er is in de keten iemand die het in china besteld en via PostNL binnenkrijgt.
Ja, niet mijn probleem.
  donderdag 1 juni 2017 @ 13:41:43 #100
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171373960
quote:
0s.gif Op donderdag 1 juni 2017 13:38 schreef EasyLife het volgende:

[..]

Ja, niet mijn probleem.
Volgens mij was het ook niet jouw probleem dat er een pakje uit china zoek was, maar van TS.
Tot nooit .......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')