Uiteraard, dat is natuurlijk ook niet okee geweest. Ik sta ook versteld hoe de overheid dit allemaal georganiseerd heeft.quote:Op maandag 29 mei 2017 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat klopt maar die kampen hadden natuurlijk wel het uiterlijk van een concentratie kamp.
En kamp Vught was echt een afschuwelijk kamp ,kindertransporten ,bunkerdrama en de Deppner-executies.
Klopt idd.quote:Op maandag 29 mei 2017 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
mij ook al is hij voor mijn gevoel in de afgelopen 40 jaar al 40x beantwoord
maar als er nieuwe gegevens zijn moet je dat natuurlijk uitzoeken, hoef je die mannen niet voor achter de tralies te gooien maar het is wel belangrijk om uit te vinden waar dat dan fout ging
ja nou die hebben pech hoorquote:Op maandag 29 mei 2017 20:49 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nou ja sommige nabestaanden van 'slachtoffers' willen geld.
Ze wouden er niet weg.. omdat ze dat als permanent zagen.. en ze wouden terug..quote:Op maandag 29 mei 2017 20:47 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Bleven die kampen ook niet zolang bestaan omdat ze zelf niet wilden vertrekken naar gewone woningen? Of dat wilden ze wel echter alleen naar woonwijken waar ze bij elkaar zouden wonen en niet verspreid door dorpen en steden.
Ach daar hebben ze natuurlijk van afgekeken dat ze een school met kinderen moesten gijzelen...quote:Op maandag 29 mei 2017 20:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Dat klopt maar die kampen hadden natuurlijk wel het uiterlijk van een concentratie kamp.
En kamp Vught was echt een afschuwelijk kamp ,kindertransporten ,bunkerdrama en de Deppner-executies.
Heel simpel: doe je handen omhoog! En dan is er geen reactie.. Dan voldoe je niet aan het bevel..quote:Op maandag 29 mei 2017 20:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
mij ook al is hij voor mijn gevoel in de afgelopen 40 jaar al 40x beantwoord
maar als er nieuwe gegevens zijn moet je dat natuurlijk uitzoeken, hoef je die mannen niet voor achter de tralies te gooien maar het is wel belangrijk om uit te vinden waar dat dan fout ging
Daarbij, in de mess is bijna het complete korps plotseling ingezet en aanwezig geweest bij de Punt...quote:Op maandag 29 mei 2017 20:46 schreef sp3c het volgende:
het gaat hier niet echt om de 'slachtoffers' maar om onze mariniers, die executeren geen mensen ... vinden we niet tof
Wouden ?quote:Op maandag 29 mei 2017 20:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ze wouden er niet weg.. omdat ze dat als permanent zagen.. en ze wouden terug..
Ik woon dan ook 20km van duitsland..quote:Op maandag 29 mei 2017 20:59 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Wouden ?
Btw
Vroeger was wouden of wou[w]en wel gebruikelijk, onder invloed van het Duitse wollten
Zijn die nog niet met pensioen dan?quote:Op maandag 29 mei 2017 20:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij, in de mess is bijna het complete korps plotseling ingezet en aanwezig geweest bij de Punt...
daarom zijn er natuurlijk zoveel kogels gebruikt!!!quote:Op maandag 29 mei 2017 20:58 schreef AchJa het volgende:
[..]
Daarbij, in de mess is bijna het complete korps plotseling ingezet en aanwezig geweest bij de Punt...
Dan mag het !!quote:Op maandag 29 mei 2017 21:01 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ik woon dan ook 20km van duitsland..
Zelfs in de YP-408's en de Starfighters zaten mariniers.quote:Op maandag 29 mei 2017 21:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarom zijn er natuurlijk zoveel kogels gebruikt!!!
ze waren gewoon met heel veel mensen ... mogelijk stond er ook nog een peloton bij de snelweg met een kraampje te flyeren hoe cool ze wel niet zijn?
Klopt idd, wijlen schoonvader van mijn broer was een Lt/t/z-3kl-OC marine-officier, was al met pensioen op zijn 51ste idd.quote:Op maandag 29 mei 2017 21:14 schreef AchJa het volgende:
[..]
Marns... minus wat tropenjaren ruim eerder.
Bij terroristen is ''uitgeschakeld'' hetzelfde als morsdood. Niet gewond, ontwapend, overgegeven. Nee. Neermaaien en 3 kogels in de schedel om er zeker van te zijn. Er waren immers explosieven aan boord, de terroristen hadden al laten zien dat ze geilden op het moorden en er was geen tijd meer voor een kopje thee.quote:Op maandag 29 mei 2017 18:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Daar gaat het inderdaad over. In deze discussie mag de emotie niet de overhand voeren. Als ze al waren uitgeschakeld is het barbaars ze alsnog te excecuteren. Dat is standrechtelijk. En daar moet een rechter over beslissen. Niet een met adrenaline overgoten brigade.
quote:Op maandag 29 mei 2017 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit die docu te kijken, volgens het hoofd van de school, hebben ze die kinderen wel heel goed behandeld. Geen haar gekrengd, eerder het tegenovergestelde, volgens hem.
Goeie gasten dus! Misschien hadden ze het dus vaker moeten doen volgens jou?quote:Op maandag 29 mei 2017 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ik zit die docu te kijken, volgens het hoofd van de school, hebben ze die kinderen wel heel goed behandeld. Geen haar gekrengd, eerder het tegenovergestelde, volgens hem.
Ik geef alleen weer wat in die docu wordt gezegd, geef geen commentaar erop.quote:Op maandag 29 mei 2017 21:27 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Goeie gasten dus! Misschien hadden ze het dus vaker moeten doen volgens jou?
Ja. Zo heb ik het ook begrepen.quote:Op maandag 29 mei 2017 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ja en dan is het niet erg ofzo?quote:Op maandag 29 mei 2017 21:23 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dat was uiteraard ongehoord. Ik geef alleen weer wat in de docu wordt gezegd door het hoofd van de school.quote:Op maandag 29 mei 2017 21:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja en dan is het niet erg ofzo?![]()
Zeven(!!) dagen geleden:
"Ik heb eigenlijk dertig jaar niet geslapen. Ik was altijd bang. Ik vermeed donkere mensen." Gonda Boersma is een van de leerlingen van de school in Bovensmilde, die in 1977 gegijzeld werden door Molukkers.
Gegijzelden hebben het nog altijd moeilijk: 'Ik ben er nogal van beschadigd'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |