abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 mei 2017 @ 08:44:50 #1
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171293591
Vorige week zag ik op de site van Coolblue een product staan, waarbij ook een zgn. tweedekansje werd aangeboden. Dat is dan een teruggestuurd product dus de verpakking is geopend maar verder krijg je wel garantie.

Dus ik bestel er eentje en reken af. Ik zie echter dat er na afrekenen nog een tweedekansje is van datzelfde product. Ik plaats nog een bestelling.

Dus vorige week krijg ik de eerste bestelling. Gisteren dacht ik, waar blijft die tweede bestelling eigenlijk? Ik kan de order wel vinden in m'n ordergeschiedenis op Coolblue maar de order zelf is leeg!

Als ik mail met klantenservice, geeft men aan dat er in het magazijn het tweedekansje toch niet is gevonden. Men heeft de order stilzwijgend ongedaan gemaakt en het geld al teruggestort. Excuses!

Dit doet toch een beetje vreemd aan. Als ik iets bestel en ook betaal, dan mag ik toch verwachten dat de koop is gesloten? Klantenservice zegt: "Helaas was het product niet vindbaar en daarom was het niet mogelijk om hem aan je te verkopen".

Maar je hebt hem toch al verkocht aan mij? Of zie ik iets over het hoofd?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:01:04 #2
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_171293751
als het er niet is dan is het er niet?
pi_171293778
Maar als ze het nu niet hebben.. wat stel je dan voor TS?
Make my day!
pi_171293802
Als ze niet zouden leveren en het geld houden zou je ook niet blij zijn vermoed ik.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:07:49 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171293817
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:04 schreef agter het volgende:
Maar als ze het nu niet hebben.. wat stel je dan voor TS?
Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171293836
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:07 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
Oké, hoe was je rondleiding door het magazijn?
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 09:12:03 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171293864
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oké, hoe was je rondleiding door het magazijn?
:D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171293867
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden

Een beetje joviaal opgesteld, maar de tekst die je zoekt staat bij artikel 13, lid 3
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_171293875
Hebben ze hetzelfde product nieuw? Je zou kunnen vragen of ze dan die willen leveren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:15:15 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171293915
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:13 schreef Ridocar het volgende:
Hebben ze hetzelfde product nieuw? Je zou kunnen vragen of ze dan die willen leveren.
Yep, hebben ze. Dat zou ik kunnen vragen ja, echter ik wilde hier even checken of dit redelijk is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171293936
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:07 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
Niet van het 'tweedekansje' wat jij wilde bestellen, en daar zit nou net het verschil vermoed ik.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:20:59 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171293991
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:16 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Niet van het 'tweedekansje' wat jij wilde bestellen, en daar zit nou net het verschil vermoed ik.
Ik heb nu twee keer een tweedekansje besteld. Maar beide zijn heel snel teruggestuurd en ik probeer het nu ook niet meer. Als CB zegt dat iets lichtbeschadigd is dan verwacht ik een lichte beschadiging en geen gehavend product.
Tot nooit .......
pi_171293998
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:07 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
precies hetzelfde product?

En als jij nieuw bestelt, en ze leveren een tweedehandsje, vind je dat dan ook hetzelfde product?
Make my day!
pi_171294020
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:21 schreef agter het volgende:

[..]

precies hetzelfde product?

En als jij nieuw bestelt, en ze leveren een tweedehandsje, vind je dat dan ook hetzelfde product?
Nee dan natuurlijk niet, maar andersom wel, dan komt de gierige Nederlander in mensen boven.
pi_171294063
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Yep, hebben ze. Dat zou ik kunnen vragen ja, echter ik wilde hier even checken of dit redelijk is.
bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171294070
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Yep, hebben ze. Dat zou ik kunnen vragen ja, echter ik wilde hier even checken of dit redelijk is.
Ik zou het wel redelijk vinden. Coolblie heeft een fout gemaakt op haar site, en door alleen te stellen dat er geen produkt aanwezig is terwijl het magazijn wel vol staat met ongeopende dozen vind ik een sterk staaltje bureaucratie. laat ze maar een nieuw produkt leveren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:26:25 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171294079
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:16 schreef Cyanide- het volgende:
Niet van het 'tweedekansje' wat jij wilde bestellen, en daar zit nou net het verschil vermoed ik.
Precies, en dat komt toch wat gek op mij over. Dan zou een webwinkel altijd kunnen ontbinden, namelijk op basis van "we willen niet leveren voor die prijs die we aangaven".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171294085
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
_O-
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:28:41 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171294117
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:26 schreef Hallmark het volgende:
Precies, en dat komt toch wat gek op mij over. Dan zou een webwinkel altijd kunnen ontbinden, namelijk op basis van "we willen niet leveren voor die prijs die we aangaven".
uitendelijk is alles natuurlijk 'zolang de voorraad strekt'.
Tot nooit .......
pi_171294134
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:26 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies, en dat komt toch wat gek op mij over. Dan zou een webwinkel altijd kunnen ontbinden, namelijk op basis van "we willen niet leveren voor die prijs die we aangaven".
Nee, dat zit toch wel anders. Maar omdat het in dit geval om een afgeprijsd artikel gaat gelden daar iets andere regels voor. Was laatst nog een topic over van Zargon bv.
pi_171294176
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
:D
pi_171294289
Wees blij dat ze het geld terug hebben gestort. Ze hadden ook kunnen zeggen: u heeft niks besteld meneer. (Dat zou Coolblue overigens nooit doen.) Maar als iets er niet is, dan kunnen ze het moeilijk naar je opsturen. Bestellingen zijn mijn inziens altijd onder voorbehoud van eventuele fouten.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:40:27 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171294320
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:38 schreef Krollie het volgende:
Ze hadden ook kunnen zeggen: u heeft niks besteld meneer.
Ehm nee? Er is betaald dus is er bewijs dat er in ieder geval iets besteld is. Anders kun je niet betalen.
And so is the past
  maandag 29 mei 2017 @ 09:48:27 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171294483
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:29 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Nee, dat zit toch wel anders. Maar omdat het in dit geval om een afgeprijsd artikel gaat gelden daar iets andere regels voor. Was laatst nog een topic over van Zargon bv.
Ah ja, dit topic.

Het is inderdaad een beetje vergelijkbaar. De koop is gesloten maar de verkoopprijs is lager dan men eigenlijk wil.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171294485
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ehm nee? Er is betaald dus is er bewijs dat er in ieder geval iets besteld is. Anders kun je niet betalen.
Het was een lege order, dan kunnen ze zeggen: foutje. Maar dat doet Coolblue niet, ze storten netjes het geld terug.
pi_171294521
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:48 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ah ja, dit topic.

Het is inderdaad een beetje vergelijkbaar. De koop is gesloten maar de verkoopprijs is lager dan men eigenlijk wil.
Nou ja, dat is net het verschil. Bij bol wilden ze echt van de koop af omdat het 'te goedkoop' was verkocht. Hier kocht jij een afgeprijsd artikel wat niet meer voorradig bleek te zijn. Ik denk dat JUIST omdat het een afgeprijsd artikel is men zich wél kan beroepen op een vergissing en met geld terug de boel is afgedaan.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:51:59 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171294543
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:48 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ah ja, dit topic.

Het is inderdaad een beetje vergelijkbaar. De koop is gesloten maar de verkoopprijs is lager dan men eigenlijk wil.
Ik vind het helemaal niet vergelijkbaar. Het geval van CB wilde het product waarschijnlijk dolgraag voor de prijs verkopen. Alleen het product is er niet meer. Niet kunnen vinden, misschien een dag eerder aan een ander verkocht en de voorraad niet bijgewerkt. Producten, en zeker met Krasjes en deukjes zijn natuurlijk altijd zolang de voorraad strekt.

Wat er niet is kan je niet verkopen. Ook niet voor een lagere prijs.
Tot nooit .......
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 09:55:59 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171294636
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet vergelijkbaar. Het geval van CB wilde het product waarschijnlijk dolgraag voor de prijs verkopen. Alleen het product is er niet meer. Niet kunnen vinden, misschien een dag eerder aan een ander verkocht en de voorraad niet bijgewerkt. Producten, en zeker met Krasjes en deukjes zijn natuurlijk altijd zolang de voorraad strekt.

Wat er niet is kan je niet verkopen. Ook niet voor een lagere prijs.
Dit. Daarbij, waar hebben we het over? Ik zie op CB ook vaak die tweedekansjes voorbij komen, maar die zijn echt nauwelijks goedkoper dan nieuw, dus ik vraag me dan af waarom je dan uberhaupt voor een tweedekansje zou gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171294790
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit. Daarbij, waar hebben we het over? Ik zie op CB ook vaak die tweedekansjes voorbij komen, maar die zijn echt nauwelijks goedkoper dan nieuw, dus ik vraag me dan af waarom je dan uberhaupt voor een tweedekansje zou gaan.
Omdat men zuunig is. Dat is ook de hele reden van dit topic, TS wil weten of hij nu een nieuwe kan 'eisen' voor de prijs van een tweedekansje.
pi_171294819
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:02 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Omdat men zuunig is. Dat is ook de hele reden van dit topic, TS wil weten of hij nu een nieuwe kan 'eisen' voor de prijs van een tweedekansje.
Eisen kan altijd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171294873
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Eisen kan altijd.
Ja, hij kan ook eisen dat hij een schadevergoeding van ¤5,000 krijgt, maarja.... :+
pi_171295000
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:06 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, hij kan ook eisen dat hij een schadevergoeding van ¤5,000 krijgt, maarja.... :+
Sure.
Maar ik had persoonlijk, zeker van Coolblue wel verwacht, aangezien ze zo pronken met hun service, dat ze ts gewoon een nieuwe leveren voor de prijs van het tweedekansje.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171295098
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sure.
Maar ik had persoonlijk, zeker van Coolblue wel verwacht, aangezien ze zo pronken met hun service, dat ze ts gewoon een nieuwe leveren voor de prijs van het tweedekansje.
Zolang we niet weten om welk artikel het gaat, kunnen we niet vaststellen of er nog nieuwe exemplaren bij CoolBlue op voorraad zijn ;)

Heb overigens vorige maand voor het eerst wat besteld bij CoolBlue (nieuwe Miele wasmachine) en dat werd netjes aangesloten, op werking getest, uitleg gegeven en gevraagd of ik tevreden was. Ook het tijdslot van de bezorging werd steeds nauwkeuriger, kreeg 30 minuten vantevoren een belletje, etc.

Wat dat betreft is de uitvoering wel perfect en boven verwachting.
pi_171295120
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sure.
Maar ik had persoonlijk, zeker van Coolblue wel verwacht, aangezien ze zo pronken met hun service, dat ze ts gewoon een nieuwe leveren voor de prijs van het tweedekansje.
Mwah, ik ben altijd zeer te spreken over hun service. Een cadeaubonnetje van 5 of 10 euro had leuk geweest, maar ik zie niet in waarom ze bij zo'n 'buitenkansje' hij dusdanig gecompenseerd dient te worden.
pi_171295134
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zolang we niet weten om welk artikel het gaat, kunnen we niet vaststellen of er nog nieuwe exemplaren bij CoolBlue op voorraad zijn ;)
TS zegt van wel

quote:
Heb overigens vorige maand voor het eerst wat besteld bij CoolBlue (nieuwe Miele wasmachine) en dat werd netjes aangesloten, op werking getest, uitleg gegeven en gevraagd of ik tevreden was.
Wat dat betreft is de uitvoering wel perfect.
Ik heb ook niks te klagen over hun service hoor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171295989
Als het goed is gaat het erom of er een wilsovereenkomst tot koop / verkoop tot stand gekomen is.

Zoals ik het nu kan beoordelen was er sprake van een wilsovereenkomst tussen Coolblue en TS om "2de kansje Product A" te verkopen / kopen voor bedrag Y.

Daar "2de kansje Product A" helaas niet meer aanwezig kan Coolblue mijn inziens de verkoop annuleren, ze kunnen immers niet leveren wat er aangeboden is en er is voor zover ik kan beoordelen ook nooit sprake geweest van een wilsovereenkomst om "Product A" (nieuw product, zonder toevoeging 2de kansje) te verkopen voor bedrag Y. Waardoor TS zich daar mijn inziens niet op kan beroepen. Wel was het netjes geweest als Coolblue TS op de hoogte had gebracht in plaats van zonder mededeling de koop te annuleren.

Voor zover ik kan beoordelen was het anders geweest wanneer Coolblue "Product A" had geadverteerd voor Prijs Y terwijl dit prijs Z had moeten zijn, in plaats van "2de Kansje Product A", dan had Coolblue namelijk alleen annuleren wanneer er duidelijk aantoonbaar sprake geweest zou zijn van een prijsfout (denk aan een TV van ¤999.99 voor ¤99.99).
  maandag 29 mei 2017 @ 11:04:43 #37
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171296171
Het lijkt mij, dat als TS nou spijkers met koppen wil slaan, hij even met CoolBlue zélf contact op moet nemen.
Kan via telefoon, whatsapp, chat-app op site. CoolBlue is écht zo moeilijk niet hoor. Tenzij er gewoon iets niet is, wat dus ook niet verkocht kan worden.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 11:16:12 #38
180174 Diemux
People vs Me
pi_171296356
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:57 schreef Dennism het volgende:
Als het goed is gaat het erom of er een wilsovereenkomst tot koop / verkoop tot stand gekomen is.

Zoals ik het nu kan beoordelen was er sprake van een wilsovereenkomst tussen Coolblue en TS om "2de kansje Product A" te verkopen / kopen voor bedrag Y.

Daar "2de kansje Product A" helaas niet meer aanwezig kan Coolblue mijn inziens de verkoop annuleren, ze kunnen immers niet leveren wat er aangeboden is en er is voor zover ik kan beoordelen ook nooit sprake geweest van een wilsovereenkomst om "Product A" (nieuw product, zonder toevoeging 2de kansje) te verkopen voor bedrag Y. Waardoor TS zich daar mijn inziens niet op kan beroepen. Wel was het netjes geweest als Coolblue TS op de hoogte had gebracht in plaats van zonder mededeling de koop te annuleren.

Voor zover ik kan beoordelen was het anders geweest wanneer Coolblue "Product A" had geadverteerd voor Prijs Y terwijl dit prijs Z had moeten zijn, in plaats van "2de Kansje Product A", dan had Coolblue namelijk alleen annuleren wanneer er duidelijk aantoonbaar sprake geweest zou zijn van een prijsfout (denk aan een TV van ¤999.99 voor ¤99.99).
TS, dit is volgens mij de beste juridische uitleg.

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:04 schreef knokkels het volgende:
Het lijkt mij, dat als TS nou spijkers met koppen wil slaan, hij even met CoolBlue zélf contact op moet nemen.
Kan via telefoon, whatsapp, chat-app op site. CoolBlue is écht zo moeilijk niet hoor. Tenzij er gewoon iets niet is, wat dus ook niet verkocht kan worden.
En dit is de praktische oplossing.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:27:12 #39
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_171296571
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:06 schreef MaGNeT het volgende:
Als ze niet zouden leveren en het geld houden zou je ook niet blij zijn vermoed ik.
Als ze het aanbieden en de koop is tot stand gekomen, dan zullen ze moeten leveren? Dan maar een nieuwe voor de prijs van een tweedekansje?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:39:48 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171296766
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:27 schreef Beelzebufo het volgende:
Als ze het aanbieden en de koop is tot stand gekomen
Bij een kraskoopje is er maar 1. Dus dus die kan makkelijk in het weekend verkocht zijn en dat de site nog moest bijgewerkt. Misschien was die al verkocht aan iemand maar ten tijde van de bestelling van TS nog niet betaald en inmiddels wel.

Wat een drukt om een artikel dat niet op voorraad is zeg.
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 12:17:21 #41
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171297514
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:57 schreef Dennism het volgende:
Daar "2de kansje Product A" helaas niet meer aanwezig kan Coolblue mijn inziens de verkoop annuleren, ze kunnen immers niet leveren wat er aangeboden is
quote:
en er is voor zover ik kan beoordelen ook nooit sprake geweest van een wilsovereenkomst om "Product A" (nieuw product, zonder toevoeging 2de kansje) te verkopen voor bedrag Y.
Kan ik dan in z'n algemeenheid zeggen: alhoewel er een koopovereenkomst is gesloten, ontbind ik die. Want ik heb een vergissing gemaakt bij het aanbieden van dit artikel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:17:36 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171297522
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:04 schreef knokkels het volgende:
Het lijkt mij, dat als TS nou spijkers met koppen wil slaan, hij even met CoolBlue zélf contact op moet nemen.
Dat heb ik uiteraard als eerste gedaan. Eerste antwoord: "Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat het tweedekans product uit je bestelling uiteindelijk niet vindbaar bleek te zijn in ons magazijn."

Toen ik vroeg of ze dus eenzijdig en zonder communicatie de koopovereenkomst verbreken, krijg ik als antwoord: "Helaas was de Apple Magic Trackpad 2 niet vindbaar en daarom was het niet mogelijk om hem aan je te verkopen"
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:19:43 #43
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171297575
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat heb ik uiteraard als eerste gedaan. Eerste antwoord: "Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat het tweedekans product uit je bestelling uiteindelijk niet vindbaar bleek te zijn in ons magazijn."

Toen ik vroeg of ze dus eenzijdig en zonder communicatie de koopovereenkomst verbreken, krijg ik als antwoord: "Helaas was de Apple Magic Trackpad 2 niet vindbaar en daarom was het niet mogelijk om hem aan je te verkopen"

Dus......... wat is het punt van je topic dan :?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 12:34:44 #44
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171297914
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:19 schreef knokkels het volgende:

[..]

Dus......... wat is het punt van je topic dan :?
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:17 schreef Hallmark het volgende:
Kan ik dan in z'n algemeenheid zeggen: alhoewel er een koopovereenkomst is gesloten, ontbind ik die. Want ik heb een vergissing gemaakt bij het aanbieden van dit artikel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:36:15 #45
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171297951
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:34 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Als er niets te (ver)kopen is, en het al gefixt is....
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 12:39:28 #46
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298019
Dit topic komt heel gierig over. Problematisch voor de mensheid.
wooblabalurg
  maandag 29 mei 2017 @ 12:43:08 #47
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171298090
Waarom wilde je 2x hetzelfde product trouwens? Omdat het goedkoper was?

2x een goedkoper produkt blijft altijd duurder dan 1x een goedkoper produkt hoor. Echt. No rocketscience there.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171298092
Artikel niet leverbaar en dus geld terug.

Netjes opgelost en verder valt er dan ook helemaal niets te eisen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 12:43:18 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298094
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298137
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Oké, neem een laptop als voorbeeld: webshop wil het bestellen bij leverandier, model blijkt ineens "end of life", is uitverkocht, komt niet meer.

En nu? Webshop kan nog een ander model aanraden maar als de klant die niet wil?

Als je niet kan leveren, geld terug.
Dat heeft CoolBlue gedaan.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:47:41 #51
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171298192
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Dan nog zit ts hier om zijn eigen gelijk te bedelen terwijl hij hiervoor bij CoolBlue moet zijn. En ook is geweest.
Wat de reden van dit topic dan ook is, I dunno
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 12:52:05 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298314
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oké, neem een laptop als voorbeeld: end of life, is uitverkocht, komt niet meer

En nu?
Stel.
Ik als Laptoppietpuntnl
Jij als klant
Jij koopt bij mij een laptop, maar oeps, ik loop het magazijn in en er is geen laptop meer
Ik: Sorry, hier is je geld terug, ik heb hem niet meer
Jij kijkt bij Bol op de site en daar hebben ze hem nog wel voor 100 euro meer, puur rechtelijk en formeel kan jij nu eisen dat ik hem daar haal en aan jou lever, of het prijsverschil betaal.
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298334
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Moet het wel kunnen.

TS heeft een tweedekansje gekocht, en die is niet leverbaar. En het is onzin dat de winkel dan maar een beter alternatief moet uitleveren voor dezelfde prijs.

Blijft over: Geld terug.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171298371
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stel.
Ik als Laptoppietpuntnl
Jij als klant
Jij koopt bij mij een laptop, maar oeps, ik loop het magazijn in en er is geen laptop meer
Ik: Sorry, hier is je geld terug, ik heb hem niet meer
Jij kijkt bij Bol op de site en daar hebben ze hem nog wel voor 100 euro meer, puur rechtelijk en formeel kan jij nu eisen dat ik hem daar haal en aan jou lever, of het prijsverschil betaal.
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
Wat een onzin.

Voorwaarden: Als wij het product niet kunnen leveren word de koop ontbonden en krijg je je geld terug.

En de rest is gejank.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 12:55:53 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298401
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

Moet het wel kunnen.

TS heeft een tweedekansje gekocht, en die is niet leverbaar. En het is onzin dat de winkel dan maar een beter alternatief moet uitleveren voor dezelfde prijs.

Blijft over: Geld terug.
Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:56:48 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298424
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Voorwaarden: Als wij het product niet kunnen leveren word de koop ontbonden en krijg je je geld terug.

En de rest is gejank.
Raad je aan eens met een advocaat te gaan praten over kopen op afstand.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298440
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
De Europese wetgeving zou Coolblue dus verplichten om elders een 2e hands toestel te kopen en deze aan TS uit te leveren?

Echt _O- _O- _O-
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 12:57:34 #58
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298442
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Hoi, je loopt een beetje te zwetsen.
wooblabalurg
pi_171298454
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Raad je aan eens met een advocaat te gaan praten over kopen op afstand.
Raad jou aan om de voorwaarden en de rechtsgeldigheid van redelijke voorwaarden te begrijpen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:00:57 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298525
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

De Europese wetgeving zou Coolblue dus verplichten om elders een 2e hands toestel te kopen en deze aan TS uit te leveren?

Echt _O- _O- _O-
Strikt formeel gezien schrijft de wet dat voor, ja.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:03:32 #61
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171298577
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:47 schreef knokkels het volgende:
Wat de reden van dit topic dan ook is, I dunno
Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171298602
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Richtlijn, regelgeving of wetgeving?

Overigens is er wel iets dergelijks:

quote:
https://ictrecht.nl/2011/(...)rdt-ineens-verhoogd/

De wet biedt soms nog een mogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding (art. 7:37 BW, zie ook Klik, p. 159 en Wessels, p. 142). Wel is vereist dat je ‘redelijk’ te werk gaat. Opzettelijk de duurste alternatieve leverancier zoeken is niet redelijk, bijvoorbeeld. En de verkoper waarschuwen dat je dit gaat doen, lijkt mij ook redelijk.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:05:02 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171298611
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Strikt formeel gezien schrijft de wet dat voor, ja.
De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.

Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:05:58 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298633
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Cooolblue heeft een leververplichting
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:06:34 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298645
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.

Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Dat is jouw probleem als verkoper
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:06:39 #66
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171298647
Als ik CB was en had genoeg van TS dan had ik echt zo'n ding in vieren gezaagd en opgestuurd.

"U had een beschadigd model besteld?? Veel plezier met uw bestelling!"
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:07:15 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298662
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Richtlijn, regelgeving of wetgeving?

Overigens is er wel iets dergelijks:

[..]

Kijk, zie je dat het klopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298668
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.

Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Val mij gerust in de rede, met die onzin die piet hier loopt te spuwen ben ik namelijk wel klaar.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:08:48 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298706
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:06 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik CB was en had genoeg van TS dan had ik echt zo'n ding in vieren gezaagd en opgestuurd.

"U had een beschadigd model besteld?? Veel plezier met uw bestelling!"
Dat is wel degelijk een optie, en TS mag hem dan terugsturen en zijn geld terugvragen, dan klopt het juridisch wel. Je kan strikt formeel dus beter een doos schroot leveren dan niet leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:09:02 #70
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298713
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem als verkoper
Doe aub nooit iets met rechten.
wooblabalurg
pi_171298722
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, zie je dat het klopt
Nou nee, want:

quote:
Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding
Lijkt me hier geen sprake van.

Of is TS echt afhankelijk van dat ding?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:10:30 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298755
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Doe aub nooit iets met rechten.
Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:10:49 #73
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171298763
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, zie je dat het klopt
In dat verhaal werd de prijs verhoogd. In geval van TS is het artikel er niet meer. Klein verschil.

Misschien dit een optie?
quote:
Wil je als consument blijven wachten, dan mag dat ook. De winkel kan niet eenzijdig besluiten dat jij wil annuleren omdat het product lange tijd niet leverbaar is – tenzij de periode zó lang is dat je redelijkerwijs niet langer nakoming kunt eisen. Maar dan hebben we het over meerdere maanden zo niet járen aan wachttijd.
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:13:45 #74
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171298825
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Voor tweedekansjes zullen er wel wat alternatieve voorwaarden gelden
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk een optie, en TS mag hem dan terugsturen en zijn geld terugvragen, dan klopt het juridisch wel. Je kan strikt formeel dus beter een doos schroot leveren dan niet leveren.
Ik gok dat CoolBlue het wel netjes heeft beargumenteerd, dan wel voordien, dan wel achteraf.
TS is m.i. gewoon aan het zeiken om het zeiken.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 13:14:52 #75
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171298851
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
Aangezien je zo heel zeker bent van je zaak, mag je die ook komen onderbouwen met een bron.
Tot die tijd geen onzin verkopen aub
  maandag 29 mei 2017 @ 13:17:05 #76
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298899
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
Nogmaals, doe aub nooit iets met rechten want ik denk dat het fout afloopt.
wooblabalurg
pi_171298916
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nogmaals, doe aub nooit iets met rechten want ik denk dat het fout afloopt.
Ja maar hij heeft iets gelezen wat hij niet weet te interpreteren, dus heeft hij gelijk.

Zo werkt dat met sommige mensen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:21:00 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299004
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:14 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Aangezien je zo heel zeker bent van je zaak, mag je die ook komen onderbouwen met een bron.
Tot die tijd geen onzin verkopen aub
Uitvoeringstermijn

De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk).

Verplichting tot leveren
Als een koop op afstand wordt gesloten, moet de leverancier uiteraard ook werkelijk gaan leveren. Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat. Hetzelfde geldt voor prijsveranderingen. Wat op de site staat, is het aanbod, en wie daar mee akkoord gaat, mag verwachten dat hij dat product tegen die prijs

De prijs moet echter wel redelijk zijn: een dure LCD televisie voor 99 euro is een ongeloofwaardige prijs. Een winkel die deze prijs laat zien, kan niet aan dat aanbod worden gehouden.

Uitvoeren binnen 30 dagen
Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten.

Vervangend product
Soms kan het voorkomen dat de leverancier een ander product of een andere dienst van gelijke kwaliteit en prijs kan leveren als het bestelde niet leverbaar is. Dit mag hij alleen doen als hij deze mogelijkheid vooraf duidelijk heeft aangegeven. De consument heeft dan wel het recht om op kosten van de leverancier het vervangende producten terug te sturen als hij gebruik maakt van de bovengenoemde herroepingsregeling.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:


Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299047
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Heeft TS de algemene voorwaarden al gelezen? Want het lijkt me dat CoolBlue die wel heeft dichtgespijkerd, zoals vrijwel iedere webshop.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:22:32 #80
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299050
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
En laat het nou gewoon in vrijwel alle algemene voorwaarden staan. (in de algeme voorwaarden van de keurmerken staat het in elk geval wel.) Ik kan me niet voorstellen dat CB zo dom is om het er niet in te zetten.
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:23:46 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299084
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heeft TS de algemene voorwaarden al gelezen? Want het lijkt me dat CoolBlue die wel heeft dichtgespijkerd, zoals vrijwel iedere webshop.
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:


Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299096
Overigens is dat "terugstorten binnen 30 dagen" inmiddels al teruggebracht naar "binnen 14 dagen" dus ook een wat verouderd artikel.
pi_171299128
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Tsja, nu geef je er zelf een draai aan.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:26:33 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299158
Het jezelf op je levervoorwaarde heeft vooral zin bij B2B, bij verkopen aan particulieren is dat een stuk lastiger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299169
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uitvoeringstermijn

De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk).

Verplichting tot leveren
Als een koop op afstand wordt gesloten, moet de leverancier uiteraard ook werkelijk gaan leveren. Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat. Hetzelfde geldt voor prijsveranderingen. Wat op de site staat, is het aanbod, en wie daar mee akkoord gaat, mag verwachten dat hij dat product tegen die prijs
De prijs moet echter wel redelijk zijn: een dure LCD televisie voor 99 euro is een ongeloofwaardige prijs. Een winkel die deze prijs laat zien, kan niet aan dat aanbod worden gehouden.

Uitvoeren binnen 30 dagen
Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten.

Vervangend product
Soms kan het voorkomen dat de leverancier een ander product of een andere dienst van gelijke kwaliteit en prijs kan leveren als het bestelde niet leverbaar is. Dit mag hij alleen doen als hij deze mogelijkheid vooraf duidelijk heeft aangegeven. De consument heeft dan wel het recht om op kosten van de leverancier het vervangende producten terug te sturen als hij gebruik maakt van de bovengenoemde herroepingsregeling.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

[..]

quote:
LEVERING EN UITVOERING
Artikel 13.
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.

Als je voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort.

Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.

Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
Wil je dan nu ophouden met dat gejank?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:27:09 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299173
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, nu geef je er zelf een draai aan.
Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299216
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
Je probeert je onder je eigen ongelijk uit te draaien.

Houd daar mee op, zeg gewoon dat je fout zat en dat Coolblue dit keurig volgens alle regels heeft opgelost en dat TS geen enkel verder recht op meer of iets anders heeft.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:29:12 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299221
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:26 schreef hottentot het volgende:

[..]


[..]

Wil je dan nu ophouden met dat gejank?
Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299241
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
AARRGHGHGHGH

Donder toch op met je onzin vent.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171299243
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
Iets lezen is de helft, correct interpreteren de andere....
  maandag 29 mei 2017 @ 13:30:20 #91
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171299246
quote:
LEVERING EN UITVOERING
Artikel 13.
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
Als je voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
CoolBlue heeft hieraan voldaan.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 13:31:06 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299261
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
Ja CB met een omzet van 2 miljard heeft zijn leveringsvoorwaarden niet laten toetsen aan de wet.
Tot nooit .......
pi_171299266
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

AARRGHGHGHGH

Donder toch op met je onzin vent.
Pietverdriet heeft weer eens ongelijk op een anoniem internetforum, dat valt niet mee dus dan verbuigt hij alles net zolang tot hij weer gelijk heeft.

Volgens mij is hij stiekem al bezig om de wetten te laten veranderen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:31:25 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299272
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je probeert je onder je eigen ongelijk uit te draaien.

Houd daar mee op, zeg gewoon dat je fout zat en dat Coolblue dit keurig volgens alle regels heeft opgelost en dat TS geen enkel verder recht op meer of iets anders heeft.
1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
2. Ik zei dat je je kan proberen je via je levervoorwaarden kan indekken, maar dat je dan mag proberen bij de rechter je gelijk te halen.
Kortom, ik heb gelijk, jij geen idee maar een grote bek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299292
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
2. Ik zei dat je je kan proberen je via je levervoorwaarden kan indekken, maar dat je dan mag proberen bij de rechter je gelijk te halen.
Kortom, ik heb gelijk, jij geen idee maar een grote bek
Ik mag dan een grote bek hebben, maar dat is altijd nog beter dan kleine hersenen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:32:49 #96
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171299310
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
Awards die CoolBlue heet gewonnen door de jaren heen

Dat hebben ze vast voor elkaar gekregen door vreselijk vervelend te zijn en slecht hun eigen algemene voorwaarden aan te houden. :O !
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 13:34:13 #97
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299334
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
Dit heb je zelf gequoted in #78:
quote:
Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
wat is daar chinees aan?
Tot nooit .......
pi_171299347
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit heb je zelf gequoted in #78:

[..]

wat is daar chinees aan?
Nou, simpel, het komt hem niet goed uit dus dan mag je het negeren.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:36:01 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299377
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit heb je zelf gequoted in #78:

[..]

wat is daar chinees aan?
En waar had ik nu precies mis? Wet schrijft een leververplichting voor, en zoals ik in het voorbeeld van laptoppietpuntnl schreef kan je je proberen in te dekken met levervoorwaarden, en dan voor de rechter je gelijk gaan halen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:37:39 #100
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171299423
Een aflevering met Piet die zijn gelijk probeert te bewijzen bij de Rijdende Rechter zou ik misschien wel kijken voor het eindoordeel.
wooblabalurg
pi_171299442
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar had ik nu precies mis? Wet schrijft een leververplichting voor, en zoals ik in het voorbeeld van laptoppietpuntnl schreef kan je je proberen in te dekken met levervoorwaarden, en dan voor de rechter je gelijk gaan halen.
Dus volgens jou moet Coolblue naar de rechter om zich op haar eigen voorwaarden te beroepen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')