Dan nog zit ts hier om zijn eigen gelijk te bedelen terwijl hij hiervoor bij CoolBlue moet zijn. En ook is geweest.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Stel.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oké, neem een laptop als voorbeeld: end of life, is uitverkocht, komt niet meer
En nu?
Moet het wel kunnen.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Wat een onzin.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel.
Ik als Laptoppietpuntnl
Jij als klant
Jij koopt bij mij een laptop, maar oeps, ik loop het magazijn in en er is geen laptop meer
Ik: Sorry, hier is je geld terug, ik heb hem niet meer
Jij kijkt bij Bol op de site en daar hebben ze hem nog wel voor 100 euro meer, puur rechtelijk en formeel kan jij nu eisen dat ik hem daar haal en aan jou lever, of het prijsverschil betaal.
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:53 schreef hottentot het volgende:
[..]
Moet het wel kunnen.
TS heeft een tweedekansje gekocht, en die is niet leverbaar. En het is onzin dat de winkel dan maar een beter alternatief moet uitleveren voor dezelfde prijs.
Blijft over: Geld terug.
Raad je aan eens met een advocaat te gaan praten over kopen op afstand.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:54 schreef hottentot het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Voorwaarden: Als wij het product niet kunnen leveren word de koop ontbonden en krijg je je geld terug.
En de rest is gejank.
De Europese wetgeving zou Coolblue dus verplichten om elders een 2e hands toestel te kopen en deze aan TS uit te leveren?quote:Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Hoi, je loopt een beetje te zwetsen.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Raad jou aan om de voorwaarden en de rechtsgeldigheid van redelijke voorwaarden te begrijpen.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Raad je aan eens met een advocaat te gaan praten over kopen op afstand.
Strikt formeel gezien schrijft de wet dat voor, ja.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:57 schreef hottentot het volgende:
[..]
De Europese wetgeving zou Coolblue dus verplichten om elders een 2e hands toestel te kopen en deze aan TS uit te leveren?
Echt
Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.quote:Op maandag 29 mei 2017 12:47 schreef knokkels het volgende:
Wat de reden van dit topic dan ook is, I dunno
Richtlijn, regelgeving of wetgeving?quote:Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
quote:https://ictrecht.nl/2011/(...)rdt-ineens-verhoogd/
De wet biedt soms nog een mogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding (art. 7:37 BW, zie ook Klik, p. 159 en Wessels, p. 142). Wel is vereist dat je ‘redelijk’ te werk gaat. Opzettelijk de duurste alternatieve leverancier zoeken is niet redelijk, bijvoorbeeld. En de verkoper waarschuwen dat je dit gaat doen, lijkt mij ook redelijk.
De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?quote:Op maandag 29 mei 2017 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Strikt formeel gezien schrijft de wet dat voor, ja.
Cooolblue heeft een leververplichtingquote:Op maandag 29 mei 2017 13:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Dat is jouw probleem als verkoperquote:Op maandag 29 mei 2017 13:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.
Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Kijk, zie je dat het kloptquote:Op maandag 29 mei 2017 13:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Richtlijn, regelgeving of wetgeving?
Overigens is er wel iets dergelijks:
[..]
Val mij gerust in de rede, met die onzin die piet hier loopt te spuwen ben ik namelijk wel klaar.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:05 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.
Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Dat is wel degelijk een optie, en TS mag hem dan terugsturen en zijn geld terugvragen, dan klopt het juridisch wel. Je kan strikt formeel dus beter een doos schroot leveren dan niet leveren.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:06 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik CB was en had genoeg van TS dan had ik echt zo'n ding in vieren gezaagd en opgestuurd.
"U had een beschadigd model besteld?? Veel plezier met uw bestelling!"
Doe aub nooit iets met rechten.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is jouw probleem als verkoper
Nou nee, want:quote:
Lijkt me hier geen sprake van.quote:Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding
Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schadequote:
In dat verhaal werd de prijs verhoogd. In geval van TS is het artikel er niet meer. Klein verschil.quote:
quote:Wil je als consument blijven wachten, dan mag dat ook. De winkel kan niet eenzijdig besluiten dat jij wil annuleren omdat het product lange tijd niet leverbaar is – tenzij de periode zó lang is dat je redelijkerwijs niet langer nakoming kunt eisen. Maar dan hebben we het over meerdere maanden zo niet járen aan wachttijd.
Voor tweedekansjes zullen er wel wat alternatieve voorwaarden geldenquote:Op maandag 29 mei 2017 13:03 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Ik gok dat CoolBlue het wel netjes heeft beargumenteerd, dan wel voordien, dan wel achteraf.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is wel degelijk een optie, en TS mag hem dan terugsturen en zijn geld terugvragen, dan klopt het juridisch wel. Je kan strikt formeel dus beter een doos schroot leveren dan niet leveren.
Aangezien je zo heel zeker bent van je zaak, mag je die ook komen onderbouwen met een bron.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |