Nogmaals, doe aub nooit iets met rechten want ik denk dat het fout afloopt.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
Ja maar hij heeft iets gelezen wat hij niet weet te interpreteren, dus heeft hij gelijk.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:17 schreef Baconbus het volgende:
[..]
Nogmaals, doe aub nooit iets met rechten want ik denk dat het fout afloopt.
Uitvoeringstermijnquote:Op maandag 29 mei 2017 13:14 schreef Armani XL het volgende:
[..]
Aangezien je zo heel zeker bent van je zaak, mag je die ook komen onderbouwen met een bron.
Tot die tijd geen onzin verkopen aub
quote:Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
Heeft TS de algemene voorwaarden al gelezen? Want het lijkt me dat CoolBlue die wel heeft dichtgespijkerd, zoals vrijwel iedere webshop.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
En laat het nou gewoon in vrijwel alle algemene voorwaarden staan. (in de algeme voorwaarden van de keurmerken staat het in elk geval wel.) Ik kan me niet voorstellen dat CB zo dom is om het er niet in te zetten.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
quote:Op maandag 29 mei 2017 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heeft TS de algemene voorwaarden al gelezen? Want het lijkt me dat CoolBlue die wel heeft dichtgespijkerd, zoals vrijwel iedere webshop.
quote:Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
quote:Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uitvoeringstermijn
De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk).
Verplichting tot leveren
Als een koop op afstand wordt gesloten, moet de leverancier uiteraard ook werkelijk gaan leveren. Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat. Hetzelfde geldt voor prijsveranderingen. Wat op de site staat, is het aanbod, en wie daar mee akkoord gaat, mag verwachten dat hij dat product tegen die prijs
De prijs moet echter wel redelijk zijn: een dure LCD televisie voor 99 euro is een ongeloofwaardige prijs. Een winkel die deze prijs laat zien, kan niet aan dat aanbod worden gehouden.
Uitvoeren binnen 30 dagen
Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten.
Vervangend product
Soms kan het voorkomen dat de leverancier een ander product of een andere dienst van gelijke kwaliteit en prijs kan leveren als het bestelde niet leverbaar is. Dit mag hij alleen doen als hij deze mogelijkheid vooraf duidelijk heeft aangegeven. De consument heeft dan wel het recht om op kosten van de leverancier het vervangende producten terug te sturen als hij gebruik maakt van de bovengenoemde herroepingsregeling.
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
[..]
Wil je dan nu ophouden met dat gejank?quote:LEVERING EN UITVOERING
Artikel 13.
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
Als je voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleemquote:Op maandag 29 mei 2017 13:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Tsja, nu geef je er zelf een draai aan.
Je probeert je onder je eigen ongelijk uit te draaien.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:26 schreef hottentot het volgende:
[..]
[..]
Wil je dan nu ophouden met dat gejank?
AARRGHGHGHGHquote:Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
Iets lezen is de helft, correct interpreteren de andere....quote:Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
CoolBlue heeft hieraan voldaan.quote:LEVERING EN UITVOERING
Artikel 13.
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
Als je voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
Ja CB met een omzet van 2 miljard heeft zijn leveringsvoorwaarden niet laten toetsen aan de wet.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
Pietverdriet heeft weer eens ongelijk op een anoniem internetforum, dat valt niet mee dus dan verbuigt hij alles net zolang tot hij weer gelijk heeft.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:30 schreef hottentot het volgende:
[..]
AARRGHGHGHGH
Donder toch op met je onzin vent.
1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljkquote:Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je probeert je onder je eigen ongelijk uit te draaien.
Houd daar mee op, zeg gewoon dat je fout zat en dat Coolblue dit keurig volgens alle regels heeft opgelost en dat TS geen enkel verder recht op meer of iets anders heeft.
Ik mag dan een grote bek hebben, maar dat is altijd nog beter dan kleine hersenen.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
2. Ik zei dat je je kan proberen je via je levervoorwaarden kan indekken, maar dat je dan mag proberen bij de rechter je gelijk te halen.
Kortom, ik heb gelijk, jij geen idee maar een grote bek
Awards die CoolBlue heet gewonnen door de jaren heenquote:Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
Dit heb je zelf gequoted in #78:quote:Op maandag 29 mei 2017 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
wat is daar chinees aan?quote:Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
Nou, simpel, het komt hem niet goed uit dus dan mag je het negeren.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dit heb je zelf gequoted in #78:
[..]
wat is daar chinees aan?
En waar had ik nu precies mis? Wet schrijft een leververplichting voor, en zoals ik in het voorbeeld van laptoppietpuntnl schreef kan je je proberen in te dekken met levervoorwaarden, en dan voor de rechter je gelijk gaan halen.quote:Op maandag 29 mei 2017 13:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Dit heb je zelf gequoted in #78:
[..]
wat is daar chinees aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |