abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 mei 2017 @ 08:44:50 #1
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171293591
Vorige week zag ik op de site van Coolblue een product staan, waarbij ook een zgn. tweedekansje werd aangeboden. Dat is dan een teruggestuurd product dus de verpakking is geopend maar verder krijg je wel garantie.

Dus ik bestel er eentje en reken af. Ik zie echter dat er na afrekenen nog een tweedekansje is van datzelfde product. Ik plaats nog een bestelling.

Dus vorige week krijg ik de eerste bestelling. Gisteren dacht ik, waar blijft die tweede bestelling eigenlijk? Ik kan de order wel vinden in m'n ordergeschiedenis op Coolblue maar de order zelf is leeg!

Als ik mail met klantenservice, geeft men aan dat er in het magazijn het tweedekansje toch niet is gevonden. Men heeft de order stilzwijgend ongedaan gemaakt en het geld al teruggestort. Excuses!

Dit doet toch een beetje vreemd aan. Als ik iets bestel en ook betaal, dan mag ik toch verwachten dat de koop is gesloten? Klantenservice zegt: "Helaas was het product niet vindbaar en daarom was het niet mogelijk om hem aan je te verkopen".

Maar je hebt hem toch al verkocht aan mij? Of zie ik iets over het hoofd?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:01:04 #2
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_171293751
als het er niet is dan is het er niet?
pi_171293778
Maar als ze het nu niet hebben.. wat stel je dan voor TS?
Make my day!
pi_171293802
Als ze niet zouden leveren en het geld houden zou je ook niet blij zijn vermoed ik.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:07:49 #5
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171293817
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:04 schreef agter het volgende:
Maar als ze het nu niet hebben.. wat stel je dan voor TS?
Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171293836
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:07 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
Oké, hoe was je rondleiding door het magazijn?
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 09:12:03 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171293864
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:09 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oké, hoe was je rondleiding door het magazijn?
:D
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171293867
https://www.coolblue.nl/algemenevoorwaarden

Een beetje joviaal opgesteld, maar de tekst die je zoekt staat bij artikel 13, lid 3
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_171293875
Hebben ze hetzelfde product nieuw? Je zou kunnen vragen of ze dan die willen leveren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:15:15 #10
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171293915
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:13 schreef Ridocar het volgende:
Hebben ze hetzelfde product nieuw? Je zou kunnen vragen of ze dan die willen leveren.
Yep, hebben ze. Dat zou ik kunnen vragen ja, echter ik wilde hier even checken of dit redelijk is.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171293936
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:07 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
Niet van het 'tweedekansje' wat jij wilde bestellen, en daar zit nou net het verschil vermoed ik.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:20:59 #12
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171293991
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:16 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Niet van het 'tweedekansje' wat jij wilde bestellen, en daar zit nou net het verschil vermoed ik.
Ik heb nu twee keer een tweedekansje besteld. Maar beide zijn heel snel teruggestuurd en ik probeer het nu ook niet meer. Als CB zegt dat iets lichtbeschadigd is dan verwacht ik een lichte beschadiging en geen gehavend product.
Tot nooit .......
pi_171293998
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:07 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ze hebben het product natuurlijk wel. Sterker nog, ze hebben hele pallets van dat spul. Echter ze willen niet leveren tegen die prijs.
precies hetzelfde product?

En als jij nieuw bestelt, en ze leveren een tweedehandsje, vind je dat dan ook hetzelfde product?
Make my day!
pi_171294020
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:21 schreef agter het volgende:

[..]

precies hetzelfde product?

En als jij nieuw bestelt, en ze leveren een tweedehandsje, vind je dat dan ook hetzelfde product?
Nee dan natuurlijk niet, maar andersom wel, dan komt de gierige Nederlander in mensen boven.
pi_171294063
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Yep, hebben ze. Dat zou ik kunnen vragen ja, echter ik wilde hier even checken of dit redelijk is.
bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_171294070
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Yep, hebben ze. Dat zou ik kunnen vragen ja, echter ik wilde hier even checken of dit redelijk is.
Ik zou het wel redelijk vinden. Coolblie heeft een fout gemaakt op haar site, en door alleen te stellen dat er geen produkt aanwezig is terwijl het magazijn wel vol staat met ongeopende dozen vind ik een sterk staaltje bureaucratie. laat ze maar een nieuw produkt leveren.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:26:25 #17
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171294079
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:16 schreef Cyanide- het volgende:
Niet van het 'tweedekansje' wat jij wilde bestellen, en daar zit nou net het verschil vermoed ik.
Precies, en dat komt toch wat gek op mij over. Dan zou een webwinkel altijd kunnen ontbinden, namelijk op basis van "we willen niet leveren voor die prijs die we aangaven".
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171294085
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
_O-
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:28:41 #19
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171294117
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:26 schreef Hallmark het volgende:
Precies, en dat komt toch wat gek op mij over. Dan zou een webwinkel altijd kunnen ontbinden, namelijk op basis van "we willen niet leveren voor die prijs die we aangaven".
uitendelijk is alles natuurlijk 'zolang de voorraad strekt'.
Tot nooit .......
pi_171294134
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:26 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Precies, en dat komt toch wat gek op mij over. Dan zou een webwinkel altijd kunnen ontbinden, namelijk op basis van "we willen niet leveren voor die prijs die we aangaven".
Nee, dat zit toch wel anders. Maar omdat het in dit geval om een afgeprijsd artikel gaat gelden daar iets andere regels voor. Was laatst nog een topic over van Zargon bv.
pi_171294176
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
:D
pi_171294289
Wees blij dat ze het geld terug hebben gestort. Ze hadden ook kunnen zeggen: u heeft niks besteld meneer. (Dat zou Coolblue overigens nooit doen.) Maar als iets er niet is, dan kunnen ze het moeilijk naar je opsturen. Bestellingen zijn mijn inziens altijd onder voorbehoud van eventuele fouten.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:40:27 #23
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_171294320
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:38 schreef Krollie het volgende:
Ze hadden ook kunnen zeggen: u heeft niks besteld meneer.
Ehm nee? Er is betaald dus is er bewijs dat er in ieder geval iets besteld is. Anders kun je niet betalen.
And so is the past
  maandag 29 mei 2017 @ 09:48:27 #24
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171294483
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:29 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Nee, dat zit toch wel anders. Maar omdat het in dit geval om een afgeprijsd artikel gaat gelden daar iets andere regels voor. Was laatst nog een topic over van Zargon bv.
Ah ja, dit topic.

Het is inderdaad een beetje vergelijkbaar. De koop is gesloten maar de verkoopprijs is lager dan men eigenlijk wil.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171294485
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ehm nee? Er is betaald dus is er bewijs dat er in ieder geval iets besteld is. Anders kun je niet betalen.
Het was een lege order, dan kunnen ze zeggen: foutje. Maar dat doet Coolblue niet, ze storten netjes het geld terug.
pi_171294521
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:48 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ah ja, dit topic.

Het is inderdaad een beetje vergelijkbaar. De koop is gesloten maar de verkoopprijs is lager dan men eigenlijk wil.
Nou ja, dat is net het verschil. Bij bol wilden ze echt van de koop af omdat het 'te goedkoop' was verkocht. Hier kocht jij een afgeprijsd artikel wat niet meer voorradig bleek te zijn. Ik denk dat JUIST omdat het een afgeprijsd artikel is men zich wél kan beroepen op een vergissing en met geld terug de boel is afgedaan.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:51:59 #27
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171294543
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:48 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ah ja, dit topic.

Het is inderdaad een beetje vergelijkbaar. De koop is gesloten maar de verkoopprijs is lager dan men eigenlijk wil.
Ik vind het helemaal niet vergelijkbaar. Het geval van CB wilde het product waarschijnlijk dolgraag voor de prijs verkopen. Alleen het product is er niet meer. Niet kunnen vinden, misschien een dag eerder aan een ander verkocht en de voorraad niet bijgewerkt. Producten, en zeker met Krasjes en deukjes zijn natuurlijk altijd zolang de voorraad strekt.

Wat er niet is kan je niet verkopen. Ook niet voor een lagere prijs.
Tot nooit .......
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 09:55:59 #28
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_171294636
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:51 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet vergelijkbaar. Het geval van CB wilde het product waarschijnlijk dolgraag voor de prijs verkopen. Alleen het product is er niet meer. Niet kunnen vinden, misschien een dag eerder aan een ander verkocht en de voorraad niet bijgewerkt. Producten, en zeker met Krasjes en deukjes zijn natuurlijk altijd zolang de voorraad strekt.

Wat er niet is kan je niet verkopen. Ook niet voor een lagere prijs.
Dit. Daarbij, waar hebben we het over? Ik zie op CB ook vaak die tweedekansjes voorbij komen, maar die zijn echt nauwelijks goedkoper dan nieuw, dus ik vraag me dan af waarom je dan uberhaupt voor een tweedekansje zou gaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_171294790
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit. Daarbij, waar hebben we het over? Ik zie op CB ook vaak die tweedekansjes voorbij komen, maar die zijn echt nauwelijks goedkoper dan nieuw, dus ik vraag me dan af waarom je dan uberhaupt voor een tweedekansje zou gaan.
Omdat men zuunig is. Dat is ook de hele reden van dit topic, TS wil weten of hij nu een nieuwe kan 'eisen' voor de prijs van een tweedekansje.
pi_171294819
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:02 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Omdat men zuunig is. Dat is ook de hele reden van dit topic, TS wil weten of hij nu een nieuwe kan 'eisen' voor de prijs van een tweedekansje.
Eisen kan altijd.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171294873
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Eisen kan altijd.
Ja, hij kan ook eisen dat hij een schadevergoeding van ¤5,000 krijgt, maarja.... :+
pi_171295000
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:06 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, hij kan ook eisen dat hij een schadevergoeding van ¤5,000 krijgt, maarja.... :+
Sure.
Maar ik had persoonlijk, zeker van Coolblue wel verwacht, aangezien ze zo pronken met hun service, dat ze ts gewoon een nieuwe leveren voor de prijs van het tweedekansje.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171295098
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sure.
Maar ik had persoonlijk, zeker van Coolblue wel verwacht, aangezien ze zo pronken met hun service, dat ze ts gewoon een nieuwe leveren voor de prijs van het tweedekansje.
Zolang we niet weten om welk artikel het gaat, kunnen we niet vaststellen of er nog nieuwe exemplaren bij CoolBlue op voorraad zijn ;)

Heb overigens vorige maand voor het eerst wat besteld bij CoolBlue (nieuwe Miele wasmachine) en dat werd netjes aangesloten, op werking getest, uitleg gegeven en gevraagd of ik tevreden was. Ook het tijdslot van de bezorging werd steeds nauwkeuriger, kreeg 30 minuten vantevoren een belletje, etc.

Wat dat betreft is de uitvoering wel perfect en boven verwachting.
pi_171295120
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:11 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Sure.
Maar ik had persoonlijk, zeker van Coolblue wel verwacht, aangezien ze zo pronken met hun service, dat ze ts gewoon een nieuwe leveren voor de prijs van het tweedekansje.
Mwah, ik ben altijd zeer te spreken over hun service. Een cadeaubonnetje van 5 of 10 euro had leuk geweest, maar ik zie niet in waarom ze bij zo'n 'buitenkansje' hij dusdanig gecompenseerd dient te worden.
pi_171295134
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:16 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Zolang we niet weten om welk artikel het gaat, kunnen we niet vaststellen of er nog nieuwe exemplaren bij CoolBlue op voorraad zijn ;)
TS zegt van wel

quote:
Heb overigens vorige maand voor het eerst wat besteld bij CoolBlue (nieuwe Miele wasmachine) en dat werd netjes aangesloten, op werking getest, uitleg gegeven en gevraagd of ik tevreden was.
Wat dat betreft is de uitvoering wel perfect.
Ik heb ook niks te klagen over hun service hoor.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_171295989
Als het goed is gaat het erom of er een wilsovereenkomst tot koop / verkoop tot stand gekomen is.

Zoals ik het nu kan beoordelen was er sprake van een wilsovereenkomst tussen Coolblue en TS om "2de kansje Product A" te verkopen / kopen voor bedrag Y.

Daar "2de kansje Product A" helaas niet meer aanwezig kan Coolblue mijn inziens de verkoop annuleren, ze kunnen immers niet leveren wat er aangeboden is en er is voor zover ik kan beoordelen ook nooit sprake geweest van een wilsovereenkomst om "Product A" (nieuw product, zonder toevoeging 2de kansje) te verkopen voor bedrag Y. Waardoor TS zich daar mijn inziens niet op kan beroepen. Wel was het netjes geweest als Coolblue TS op de hoogte had gebracht in plaats van zonder mededeling de koop te annuleren.

Voor zover ik kan beoordelen was het anders geweest wanneer Coolblue "Product A" had geadverteerd voor Prijs Y terwijl dit prijs Z had moeten zijn, in plaats van "2de Kansje Product A", dan had Coolblue namelijk alleen annuleren wanneer er duidelijk aantoonbaar sprake geweest zou zijn van een prijsfout (denk aan een TV van ¤999.99 voor ¤99.99).
  maandag 29 mei 2017 @ 11:04:43 #37
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171296171
Het lijkt mij, dat als TS nou spijkers met koppen wil slaan, hij even met CoolBlue zélf contact op moet nemen.
Kan via telefoon, whatsapp, chat-app op site. CoolBlue is écht zo moeilijk niet hoor. Tenzij er gewoon iets niet is, wat dus ook niet verkocht kan worden.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 11:16:12 #38
180174 Diemux
People vs Me
pi_171296356
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:57 schreef Dennism het volgende:
Als het goed is gaat het erom of er een wilsovereenkomst tot koop / verkoop tot stand gekomen is.

Zoals ik het nu kan beoordelen was er sprake van een wilsovereenkomst tussen Coolblue en TS om "2de kansje Product A" te verkopen / kopen voor bedrag Y.

Daar "2de kansje Product A" helaas niet meer aanwezig kan Coolblue mijn inziens de verkoop annuleren, ze kunnen immers niet leveren wat er aangeboden is en er is voor zover ik kan beoordelen ook nooit sprake geweest van een wilsovereenkomst om "Product A" (nieuw product, zonder toevoeging 2de kansje) te verkopen voor bedrag Y. Waardoor TS zich daar mijn inziens niet op kan beroepen. Wel was het netjes geweest als Coolblue TS op de hoogte had gebracht in plaats van zonder mededeling de koop te annuleren.

Voor zover ik kan beoordelen was het anders geweest wanneer Coolblue "Product A" had geadverteerd voor Prijs Y terwijl dit prijs Z had moeten zijn, in plaats van "2de Kansje Product A", dan had Coolblue namelijk alleen annuleren wanneer er duidelijk aantoonbaar sprake geweest zou zijn van een prijsfout (denk aan een TV van ¤999.99 voor ¤99.99).
TS, dit is volgens mij de beste juridische uitleg.

quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:04 schreef knokkels het volgende:
Het lijkt mij, dat als TS nou spijkers met koppen wil slaan, hij even met CoolBlue zélf contact op moet nemen.
Kan via telefoon, whatsapp, chat-app op site. CoolBlue is écht zo moeilijk niet hoor. Tenzij er gewoon iets niet is, wat dus ook niet verkocht kan worden.
En dit is de praktische oplossing.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:27:12 #39
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_171296571
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:06 schreef MaGNeT het volgende:
Als ze niet zouden leveren en het geld houden zou je ook niet blij zijn vermoed ik.
Als ze het aanbieden en de koop is tot stand gekomen, dan zullen ze moeten leveren? Dan maar een nieuwe voor de prijs van een tweedekansje?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  maandag 29 mei 2017 @ 11:39:48 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171296766
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:27 schreef Beelzebufo het volgende:
Als ze het aanbieden en de koop is tot stand gekomen
Bij een kraskoopje is er maar 1. Dus dus die kan makkelijk in het weekend verkocht zijn en dat de site nog moest bijgewerkt. Misschien was die al verkocht aan iemand maar ten tijde van de bestelling van TS nog niet betaald en inmiddels wel.

Wat een drukt om een artikel dat niet op voorraad is zeg.
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 12:17:21 #41
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171297514
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 10:57 schreef Dennism het volgende:
Daar "2de kansje Product A" helaas niet meer aanwezig kan Coolblue mijn inziens de verkoop annuleren, ze kunnen immers niet leveren wat er aangeboden is
quote:
en er is voor zover ik kan beoordelen ook nooit sprake geweest van een wilsovereenkomst om "Product A" (nieuw product, zonder toevoeging 2de kansje) te verkopen voor bedrag Y.
Kan ik dan in z'n algemeenheid zeggen: alhoewel er een koopovereenkomst is gesloten, ontbind ik die. Want ik heb een vergissing gemaakt bij het aanbieden van dit artikel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:17:36 #42
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171297522
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 11:04 schreef knokkels het volgende:
Het lijkt mij, dat als TS nou spijkers met koppen wil slaan, hij even met CoolBlue zélf contact op moet nemen.
Dat heb ik uiteraard als eerste gedaan. Eerste antwoord: "Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat het tweedekans product uit je bestelling uiteindelijk niet vindbaar bleek te zijn in ons magazijn."

Toen ik vroeg of ze dus eenzijdig en zonder communicatie de koopovereenkomst verbreken, krijg ik als antwoord: "Helaas was de Apple Magic Trackpad 2 niet vindbaar en daarom was het niet mogelijk om hem aan je te verkopen"
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:19:43 #43
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171297575
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat heb ik uiteraard als eerste gedaan. Eerste antwoord: "Ik heb direct je gegevens erbij gepakt en zie dat het tweedekans product uit je bestelling uiteindelijk niet vindbaar bleek te zijn in ons magazijn."

Toen ik vroeg of ze dus eenzijdig en zonder communicatie de koopovereenkomst verbreken, krijg ik als antwoord: "Helaas was de Apple Magic Trackpad 2 niet vindbaar en daarom was het niet mogelijk om hem aan je te verkopen"

Dus......... wat is het punt van je topic dan :?
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 12:34:44 #44
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171297914
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:19 schreef knokkels het volgende:

[..]

Dus......... wat is het punt van je topic dan :?
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:17 schreef Hallmark het volgende:
Kan ik dan in z'n algemeenheid zeggen: alhoewel er een koopovereenkomst is gesloten, ontbind ik die. Want ik heb een vergissing gemaakt bij het aanbieden van dit artikel.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:36:15 #45
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171297951
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:34 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Als er niets te (ver)kopen is, en het al gefixt is....
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 12:39:28 #46
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298019
Dit topic komt heel gierig over. Problematisch voor de mensheid.
wooblabalurg
  maandag 29 mei 2017 @ 12:43:08 #47
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171298090
Waarom wilde je 2x hetzelfde product trouwens? Omdat het goedkoper was?

2x een goedkoper produkt blijft altijd duurder dan 1x een goedkoper produkt hoor. Echt. No rocketscience there.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171298092
Artikel niet leverbaar en dus geld terug.

Netjes opgelost en verder valt er dan ook helemaal niets te eisen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 12:43:18 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298094
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298137
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Oké, neem een laptop als voorbeeld: webshop wil het bestellen bij leverandier, model blijkt ineens "end of life", is uitverkocht, komt niet meer.

En nu? Webshop kan nog een ander model aanraden maar als de klant die niet wil?

Als je niet kan leveren, geld terug.
Dat heeft CoolBlue gedaan.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:47:41 #51
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171298192
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Dan nog zit ts hier om zijn eigen gelijk te bedelen terwijl hij hiervoor bij CoolBlue moet zijn. En ook is geweest.
Wat de reden van dit topic dan ook is, I dunno
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 12:52:05 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298314
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:45 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Oké, neem een laptop als voorbeeld: end of life, is uitverkocht, komt niet meer

En nu?
Stel.
Ik als Laptoppietpuntnl
Jij als klant
Jij koopt bij mij een laptop, maar oeps, ik loop het magazijn in en er is geen laptop meer
Ik: Sorry, hier is je geld terug, ik heb hem niet meer
Jij kijkt bij Bol op de site en daar hebben ze hem nog wel voor 100 euro meer, puur rechtelijk en formeel kan jij nu eisen dat ik hem daar haal en aan jou lever, of het prijsverschil betaal.
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298334
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Moet het wel kunnen.

TS heeft een tweedekansje gekocht, en die is niet leverbaar. En het is onzin dat de winkel dan maar een beter alternatief moet uitleveren voor dezelfde prijs.

Blijft over: Geld terug.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171298371
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stel.
Ik als Laptoppietpuntnl
Jij als klant
Jij koopt bij mij een laptop, maar oeps, ik loop het magazijn in en er is geen laptop meer
Ik: Sorry, hier is je geld terug, ik heb hem niet meer
Jij kijkt bij Bol op de site en daar hebben ze hem nog wel voor 100 euro meer, puur rechtelijk en formeel kan jij nu eisen dat ik hem daar haal en aan jou lever, of het prijsverschil betaal.
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
Wat een onzin.

Voorwaarden: Als wij het product niet kunnen leveren word de koop ontbonden en krijg je je geld terug.

En de rest is gejank.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 12:55:53 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298401
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

Moet het wel kunnen.

TS heeft een tweedekansje gekocht, en die is niet leverbaar. En het is onzin dat de winkel dan maar een beter alternatief moet uitleveren voor dezelfde prijs.

Blijft over: Geld terug.
Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 12:56:48 #56
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298424
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:54 schreef hottentot het volgende:

[..]

Wat een onzin.

Voorwaarden: Als wij het product niet kunnen leveren word de koop ontbonden en krijg je je geld terug.

En de rest is gejank.
Raad je aan eens met een advocaat te gaan praten over kopen op afstand.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298440
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
De Europese wetgeving zou Coolblue dus verplichten om elders een 2e hands toestel te kopen en deze aan TS uit te leveren?

Echt _O- _O- _O-
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 12:57:34 #58
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298442
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Hoi, je loopt een beetje te zwetsen.
wooblabalurg
pi_171298454
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Raad je aan eens met een advocaat te gaan praten over kopen op afstand.
Raad jou aan om de voorwaarden en de rechtsgeldigheid van redelijke voorwaarden te begrijpen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:00:57 #60
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298525
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:57 schreef hottentot het volgende:

[..]

De Europese wetgeving zou Coolblue dus verplichten om elders een 2e hands toestel te kopen en deze aan TS uit te leveren?

Echt _O- _O- _O-
Strikt formeel gezien schrijft de wet dat voor, ja.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:03:32 #61
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171298577
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:47 schreef knokkels het volgende:
Wat de reden van dit topic dan ook is, I dunno
Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171298602
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden, en ik vind dat ook niet onredelijk, maar dat is niet hoe de europese regelgeving het ziet.
Als jij iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Richtlijn, regelgeving of wetgeving?

Overigens is er wel iets dergelijks:

quote:
https://ictrecht.nl/2011/(...)rdt-ineens-verhoogd/

De wet biedt soms nog een mogelijkheid. Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding (art. 7:37 BW, zie ook Klik, p. 159 en Wessels, p. 142). Wel is vereist dat je ‘redelijk’ te werk gaat. Opzettelijk de duurste alternatieve leverancier zoeken is niet redelijk, bijvoorbeeld. En de verkoper waarschuwen dat je dit gaat doen, lijkt mij ook redelijk.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:05:02 #63
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171298611
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Strikt formeel gezien schrijft de wet dat voor, ja.
De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.

Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:05:58 #64
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298633
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Cooolblue heeft een leververplichting
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:06:34 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298645
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.

Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Dat is jouw probleem als verkoper
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:06:39 #66
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171298647
Als ik CB was en had genoeg van TS dan had ik echt zo'n ding in vieren gezaagd en opgestuurd.

"U had een beschadigd model besteld?? Veel plezier met uw bestelling!"
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:07:15 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298662
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Richtlijn, regelgeving of wetgeving?

Overigens is er wel iets dergelijks:

[..]

Kijk, zie je dat het klopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171298668
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:05 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

De wet schrijft voor om iets te leveren wat er niet meer is?
Ik ga je niet vragen in welk artikel dat staat want dan val ik Hottentot in de rede.

Maar even praktisch gezien, hoe wil je iets levern dat er gewoonweg niet is?
Val mij gerust in de rede, met die onzin die piet hier loopt te spuwen ben ik namelijk wel klaar.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:08:48 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298706
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:06 schreef Speekselklier het volgende:
Als ik CB was en had genoeg van TS dan had ik echt zo'n ding in vieren gezaagd en opgestuurd.

"U had een beschadigd model besteld?? Veel plezier met uw bestelling!"
Dat is wel degelijk een optie, en TS mag hem dan terugsturen en zijn geld terugvragen, dan klopt het juridisch wel. Je kan strikt formeel dus beter een doos schroot leveren dan niet leveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:09:02 #70
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298713
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is jouw probleem als verkoper
Doe aub nooit iets met rechten.
wooblabalurg
pi_171298722
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, zie je dat het klopt
Nou nee, want:

quote:
Zo kun je bijvoorbeeld als je de camera écht nodig hebt als ‘dekkingskoop’ dezelfde camera elders kopen en dan het prijsverschil vorderen als schadevergoeding
Lijkt me hier geen sprake van.

Of is TS echt afhankelijk van dat ding?
  maandag 29 mei 2017 @ 13:10:30 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171298755
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:09 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Doe aub nooit iets met rechten.
Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:10:49 #73
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171298763
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, zie je dat het klopt
In dat verhaal werd de prijs verhoogd. In geval van TS is het artikel er niet meer. Klein verschil.

Misschien dit een optie?
quote:
Wil je als consument blijven wachten, dan mag dat ook. De winkel kan niet eenzijdig besluiten dat jij wil annuleren omdat het product lange tijd niet leverbaar is – tenzij de periode zó lang is dat je redelijkerwijs niet langer nakoming kunt eisen. Maar dan hebben we het over meerdere maanden zo niet járen aan wachttijd.
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:13:45 #74
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171298825
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:03 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik wil gewoon graag weten hoe het juridisch zit.
Voor tweedekansjes zullen er wel wat alternatieve voorwaarden gelden
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat is wel degelijk een optie, en TS mag hem dan terugsturen en zijn geld terugvragen, dan klopt het juridisch wel. Je kan strikt formeel dus beter een doos schroot leveren dan niet leveren.
Ik gok dat CoolBlue het wel netjes heeft beargumenteerd, dan wel voordien, dan wel achteraf.
TS is m.i. gewoon aan het zeiken om het zeiken.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  Moderator maandag 29 mei 2017 @ 13:14:52 #75
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171298851
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
Aangezien je zo heel zeker bent van je zaak, mag je die ook komen onderbouwen met een bron.
Tot die tijd geen onzin verkopen aub
  maandag 29 mei 2017 @ 13:17:05 #76
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171298899
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ga vooral webshop adviseren en stel je aansprakelijk voor de veroorzaakte schade
Nogmaals, doe aub nooit iets met rechten want ik denk dat het fout afloopt.
wooblabalurg
pi_171298916
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:17 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Nogmaals, doe aub nooit iets met rechten want ik denk dat het fout afloopt.
Ja maar hij heeft iets gelezen wat hij niet weet te interpreteren, dus heeft hij gelijk.

Zo werkt dat met sommige mensen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:21:00 #78
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299004
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:14 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Aangezien je zo heel zeker bent van je zaak, mag je die ook komen onderbouwen met een bron.
Tot die tijd geen onzin verkopen aub
Uitvoeringstermijn

De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk).

Verplichting tot leveren
Als een koop op afstand wordt gesloten, moet de leverancier uiteraard ook werkelijk gaan leveren. Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat. Hetzelfde geldt voor prijsveranderingen. Wat op de site staat, is het aanbod, en wie daar mee akkoord gaat, mag verwachten dat hij dat product tegen die prijs

De prijs moet echter wel redelijk zijn: een dure LCD televisie voor 99 euro is een ongeloofwaardige prijs. Een winkel die deze prijs laat zien, kan niet aan dat aanbod worden gehouden.

Uitvoeren binnen 30 dagen
Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten.

Vervangend product
Soms kan het voorkomen dat de leverancier een ander product of een andere dienst van gelijke kwaliteit en prijs kan leveren als het bestelde niet leverbaar is. Dit mag hij alleen doen als hij deze mogelijkheid vooraf duidelijk heeft aangegeven. De consument heeft dan wel het recht om op kosten van de leverancier het vervangende producten terug te sturen als hij gebruik maakt van de bovengenoemde herroepingsregeling.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:


Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299047
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]
Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Heeft TS de algemene voorwaarden al gelezen? Want het lijkt me dat CoolBlue die wel heeft dichtgespijkerd, zoals vrijwel iedere webshop.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:22:32 #80
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299050
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
En laat het nou gewoon in vrijwel alle algemene voorwaarden staan. (in de algeme voorwaarden van de keurmerken staat het in elk geval wel.) Ik kan me niet voorstellen dat CB zo dom is om het er niet in te zetten.
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:23:46 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299084
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heeft TS de algemene voorwaarden al gelezen? Want het lijkt me dat CoolBlue die wel heeft dichtgespijkerd, zoals vrijwel iedere webshop.
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:


Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299096
Overigens is dat "terugstorten binnen 30 dagen" inmiddels al teruggebracht naar "binnen 14 dagen" dus ook een wat verouderd artikel.
pi_171299128
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Tsja, nu geef je er zelf een draai aan.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:26:33 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299158
Het jezelf op je levervoorwaarde heeft vooral zin bij B2B, bij verkopen aan particulieren is dat een stuk lastiger.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299169
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uitvoeringstermijn

De bestelling moet binnen 30 dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Lukt dat niet, dan moet de leverancier daar de klant tijdig van op de hoogte stellen. De klant mag dan van het contract af (maar dat hoeft niet natuurlijk).

Verplichting tot leveren
Als een koop op afstand wordt gesloten, moet de leverancier uiteraard ook werkelijk gaan leveren. Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat. Hetzelfde geldt voor prijsveranderingen. Wat op de site staat, is het aanbod, en wie daar mee akkoord gaat, mag verwachten dat hij dat product tegen die prijs
De prijs moet echter wel redelijk zijn: een dure LCD televisie voor 99 euro is een ongeloofwaardige prijs. Een winkel die deze prijs laat zien, kan niet aan dat aanbod worden gehouden.

Uitvoeren binnen 30 dagen
Tenzij de consument en de leverancier vooraf anders afspreken, moet de bestelling binnen dertig dagen na plaatsing worden uitgevoerd. Als het bestelde goed of de bestelde dienst niet leverbaar is, moet de leverancier de consument daarvan op de hoogte stellen en eventuele betalingen binnen dertig dagen terugstorten.

Vervangend product
Soms kan het voorkomen dat de leverancier een ander product of een andere dienst van gelijke kwaliteit en prijs kan leveren als het bestelde niet leverbaar is. Dit mag hij alleen doen als hij deze mogelijkheid vooraf duidelijk heeft aangegeven. De consument heeft dan wel het recht om op kosten van de leverancier het vervangende producten terug te sturen als hij gebruik maakt van de bovengenoemde herroepingsregeling.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

[..]

quote:
LEVERING EN UITVOERING
Artikel 13.
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.

Als je voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort.

Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.

Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
Wil je dan nu ophouden met dat gejank?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:27:09 #86
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299173
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Tsja, nu geef je er zelf een draai aan.
Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299216
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
Je probeert je onder je eigen ongelijk uit te draaien.

Houd daar mee op, zeg gewoon dat je fout zat en dat Coolblue dit keurig volgens alle regels heeft opgelost en dat TS geen enkel verder recht op meer of iets anders heeft.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:29:12 #88
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299221
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:26 schreef hottentot het volgende:

[..]


[..]

Wil je dan nu ophouden met dat gejank?
Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299241
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
AARRGHGHGHGH

Donder toch op met je onzin vent.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171299243
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat jij niet lezen kan is niet mijn probleem
Iets lezen is de helft, correct interpreteren de andere....
  maandag 29 mei 2017 @ 13:30:20 #91
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171299246
quote:
LEVERING EN UITVOERING
Artikel 13.
Wij doen ons best om jou goed van dienst te zijn. Daar zijn we een beetje obsessief in.
Als je voor 23.59 uur iets bij ons bestelt, ontvang je het al de volgende dag. Tenzij we iets anders met je hebben afgesproken. Als de bezorging van het product langer duurt, of als we niet alles op tijd kunnen bezorgen, hoor je dat zo snel mogelijk. Op dat moment kun je afzien van je aankoop. Als je van tevoren al had betaald, krijg je je betaling zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen teruggestort.
Als we een besteld product niet meer kunnen leveren krijg je je geld terug, of bieden we je een goed alternatief aan. Zo'n vervangend artikel mag je altijd ruilen.
Als een product beschadigd of kwijt raakt voordat het bij jou of een door jou aangewezen ontvanger aankomt, is dat onze verantwoordelijkheid.
CoolBlue heeft hieraan voldaan.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 13:31:06 #92
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299261
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
Ja CB met een omzet van 2 miljard heeft zijn leveringsvoorwaarden niet laten toetsen aan de wet.
Tot nooit .......
pi_171299266
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

AARRGHGHGHGH

Donder toch op met je onzin vent.
Pietverdriet heeft weer eens ongelijk op een anoniem internetforum, dat valt niet mee dus dan verbuigt hij alles net zolang tot hij weer gelijk heeft.

Volgens mij is hij stiekem al bezig om de wetten te laten veranderen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:31:25 #94
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299272
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Je probeert je onder je eigen ongelijk uit te draaien.

Houd daar mee op, zeg gewoon dat je fout zat en dat Coolblue dit keurig volgens alle regels heeft opgelost en dat TS geen enkel verder recht op meer of iets anders heeft.
1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
2. Ik zei dat je je kan proberen je via je levervoorwaarden kan indekken, maar dat je dan mag proberen bij de rechter je gelijk te halen.
Kortom, ik heb gelijk, jij geen idee maar een grote bek
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299292
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
2. Ik zei dat je je kan proberen je via je levervoorwaarden kan indekken, maar dat je dan mag proberen bij de rechter je gelijk te halen.
Kortom, ik heb gelijk, jij geen idee maar een grote bek
Ik mag dan een grote bek hebben, maar dat is altijd nog beter dan kleine hersenen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:32:49 #96
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171299310
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan van alles schrijven in je levervoorwaarden, dat zegt niets over hoe de wetgeving het zegt en of je levervoorwaarden rechtsgeldig zijn, zoals ik zei, heeft er ook mee te maken wanneer het koopcontact tot stand komt.
Awards die CoolBlue heet gewonnen door de jaren heen

Dat hebben ze vast voor elkaar gekregen door vreselijk vervelend te zijn en slecht hun eigen algemene voorwaarden aan te houden. :O !
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 13:34:13 #97
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299334
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:31 schreef Pietverdriet het volgende:
1. Ik zei dat de wetgeving leververplichting voorschrijft, en hee, ik heb geljk
Dit heb je zelf gequoted in #78:
quote:
Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
wat is daar chinees aan?
Tot nooit .......
pi_171299347
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit heb je zelf gequoted in #78:

[..]

wat is daar chinees aan?
Nou, simpel, het komt hem niet goed uit dus dan mag je het negeren.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:36:01 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299377
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:34 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dit heb je zelf gequoted in #78:

[..]

wat is daar chinees aan?
En waar had ik nu precies mis? Wet schrijft een leververplichting voor, en zoals ik in het voorbeeld van laptoppietpuntnl schreef kan je je proberen in te dekken met levervoorwaarden, en dan voor de rechter je gelijk gaan halen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:37:39 #100
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171299423
Een aflevering met Piet die zijn gelijk probeert te bewijzen bij de Rijdende Rechter zou ik misschien wel kijken voor het eindoordeel.
wooblabalurg
pi_171299442
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar had ik nu precies mis? Wet schrijft een leververplichting voor, en zoals ik in het voorbeeld van laptoppietpuntnl schreef kan je je proberen in te dekken met levervoorwaarden, en dan voor de rechter je gelijk gaan halen.
Dus volgens jou moet Coolblue naar de rechter om zich op haar eigen voorwaarden te beroepen?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:39:43 #102
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299486
CB heeft geen schade volgens mij. De enige die denkt naar de rechter te kunnen stappen is TS.
CB eist en verwacht niets meer van TS.
Tot nooit .......
pi_171299520
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:39 schreef Speekselklier het volgende:
CB heeft geen schade volgens mij. De enige die denkt naar de rechter te kunnen stappen is TS.
Ja, dat weten jij en ik. (En iedereen wiens naam niet verbonden is aan een snoepjes weggevende gekleurde helper van een stevige baardmans.)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:41:12 #104
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299529
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:39 schreef Speekselklier het volgende:
CB heeft geen schade volgens mij. De enige die denkt naar de rechter te kunnen stappen is TS.
Waar CB mag proberen zich achter de levervoorwaarden te dekken, en wanneer de aankoop tot stand is gekomen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299547
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:37 schreef Baconbus het volgende:
Een aflevering met Piet die zijn gelijk probeert te bewijzen bij de Rijdende Rechter zou ik misschien wel kijken voor het eindoordeel.
Tot zijn verdriet verliest Piet.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:42:46 #106
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171299567
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

AARRGHGHGHGH

Donder toch op met je onzin vent.
Maak je niet druk, slecht voor je hart.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:44:15 #107
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299611
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar CB mag proberen zich achter de levervoorwaarden te dekken, en wanneer de aankoop tot stand is gekomen.
Als je weer nuchter bent, leg dan even uit wat je hier nou bedoeld....
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:45:15 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299640
Waar had ik ongelijk?

[ Bericht 93% gewijzigd door Armani XL op 29-05-2017 19:31:38 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:47:12 #109
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171299693
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En waar had ik nu precies mis? Wet schrijft een leververplichting voor, en zoals ik in het voorbeeld van laptoppietpuntnl schreef kan je je proberen in te dekken met levervoorwaarden, en dan voor de rechter je gelijk gaan halen.
En die leveringsvoorwaarden gelden expliciet voor nieuwe producten, waarvoor ze afhankelijk zijn van leveranciers met contractuele verplichtingen. Niet voor tweedekansjes. Dat zijn apparaten die al bij de klant zijn geweest, en om wat voor reden weer teruggestuurd zijn.
Daar kun je als bedrijf net op anticiperen. Deze keer is het lullig voor TS dat hij het tweede, identieke produkt niet geleverd kon krijgen omdat het nét blijkbaar voor zijn neus is weggekaapt door iemand anders die er OOK wel interesse in had.
Maar goed, TS heeft er in ieder geval 1. Die tweede was mazzel geweest.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  maandag 29 mei 2017 @ 13:48:14 #110
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299721
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar had ik ongelijk?
in #49 #52 #55 #56 #60 #64 #65 #67 #69 #72 #78 #81 #84 #86 #88 #95 #102 #107 en #109
Tot nooit .......
pi_171299781
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

in #49 #52 #55 #56 #60 #64 #65 #67 #69 #72 #78 #81 #84 #86 #88 #95 #102 #107 en #109
Held

_O- _O_ _O_ _O_
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171299796
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:47 schreef knokkels het volgende:

[..]

En die leveringsvoorwaarden gelden expliciet voor nieuwe producten, waarvoor ze afhankelijk zijn van leveranciers met contractuele verplichtingen. Niet voor tweedekansjes. Dat zijn apparaten die al bij de klant zijn geweest, en om wat voor reden weer teruggestuurd zijn.
Daar kun je als bedrijf net op anticiperen. Deze keer is het lullig voor TS dat hij het tweede, identieke produkt niet geleverd kon krijgen omdat het nét blijkbaar voor zijn neus is weggekaapt door iemand anders die er OOK wel interesse in had.
Maar goed, TS heeft er in ieder geval 1. Die tweede was mazzel geweest.
Grote kans dat er 2 advertenties zijn gemaakt voor 1 tweede-kansje door 2 verschillende collega's. Dat gaat wel vaker fout in winkels :P Is er dan 1 verkocht, dan kom je er achter dat die 2e er nooit geweest is.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:53:15 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171299865
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:48 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

in #49 #52 #55 #56 #60 #64 #65 #67 #69 #72 #78 #81 #84 #86 #88 #95 #102 #107 en #109
Ik stelde dat de wet een leververplichting voorschrijft
Dit is correct
Ik stelde dat een leverancier zich kan proberen in te dekken met levervoorwaarden, maar dat het aan de rechter ligt en aan wanneer de verkoop tot stand is gekomen of dit houdbaar is
Dit is correct
Maar ga lekker door met op de man spelen, half lezen en onzin spuien
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171299868
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:42 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Maak je niet druk, slecht voor je hart.
2 jaar geleden een hartfunctietest gehad in het ziekenhuis, was uitstekend en kan wel wat hebben volgens de ecg.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 29 mei 2017 @ 13:53:59 #115
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299884
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:50 schreef MaGNeT het volgende:
Grote kans dat er 2 advertenties zijn gemaakt voor 1 tweede-kansje door 2 verschillende collega's. Dat gaat wel vaker fout in winkels :P Is er dan 1 verkocht, dan kom je er achter dat die 2e er nooit geweest is.
Ik verkoop veel kleine onderdelen die ik nooit tel. Als er een kapot aankomt bij de klant pak ik een nieuwe en stuur die op. Als de bak 10% vol is bestel ik nieuw. Je kan op mijn site rustig 11 artikelen bestellen terwijl er mogelijk maar 5 op voorraad zijn.
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:54:36 #116
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171299898
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar had ik ongelijk?
ik vergat #118
Tot nooit .......
  maandag 29 mei 2017 @ 13:56:13 #117
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171299943
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik stelde dat de wet een leververplichting voorschrijft
Dit is correct
Ik stelde dat een leverancier zich kan proberen in te dekken met levervoorwaarden, maar dat het aan de rechter ligt en aan wanneer de verkoop tot stand is gekomen of dit houdbaar is
Dit is correct
Maar ga lekker door met op de man spelen, half lezen en onzin spuien
Wat jij zegt is dat er lucht in een bal zit en we 11 tegen 11 spelen op echt gras terwijl de vraag is of de bal over de doellijn was.
wooblabalurg
pi_171300056
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik stelde dat de wet een leververplichting voorschrijft
Dit is correct
Ik stelde dat een leverancier zich kan proberen in te dekken met levervoorwaarden, maar dat het aan de rechter ligt en aan wanneer de verkoop tot stand is gekomen of dit houdbaar is
Dit is correct
Maar ga lekker door met op de man spelen, half lezen en onzin spuien
De wet: Er geld een leververplichting, maar als dit is aangegeven in de algemene voorwaarden mag de koop ongedaan worden gemaakt mits niet leverbaar en het geld terug worden gegeven.

Voorwaarden winkel: als het artikel niet leverbaar is krijg je je geld terug.

[ Bericht 7% gewijzigd door Armani XL op 29-05-2017 19:33:25 (Niet nodig) ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171305735
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Zover ik weet, als je iets verkoopt ben je verplicht het te leveren.
Klopt, even uit mijn hoofd, tenzij het onmogelijk is of in redelijkheid niet van verkoper verwacht kan worden. Gebrek aan winstmarge telt niet als zodanig en een beter vervangend product telt wel als leveren.

Als je niet zeker weet of je het te verkopen product kunt leveren moet je het nog niet verkopen en dus nog niet zonder voorbehoud aanbieden, want bij aanvaarding van het aanbod is de koop gesloten. .
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171305953
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, even uit mijn hoofd, tenzij het onmogelijk is of in redelijkheid niet van verkoper verwacht kan worden. Gebrek aan winstmarge telt niet als zodanig en een beter vervangend product telt wel als leveren.

Als je niet zeker weet of je het te verkopen product kunt leveren moet je het nog niet verkopen en dus nog niet zonder voorbehoud aanbieden, want bij aanvaarding van het aanbod is de koop gesloten. .
Oh, alsjeblieft zeg, ga hem nog even gelijk geven ook....
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171307241
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
Zo kan je eigenlijk met vrij weinig moeite keer op keer coolblue oplichten. Vraag me af of dat regelmatig gebeurd, zal toch wel?

Of kan je geen tweedekansje kopen van het zelfde product wat je al nieuw hebt gekocht oid, dat zou een goede oplossing zijn.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 29 mei 2017 @ 19:26:19 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171307938
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:19 schreef hottentot het volgende:

[..]

Oh, alsjeblieft zeg, ga hem nog even gelijk geven ook....
Dat hoeft ie niet, ik heb gewoon gelijk

[ Bericht 0% gewijzigd door Armani XL op 29-05-2017 19:30:07 (Die toevoeging hoeft niet) ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:28:11 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171307985
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zo kan je eigenlijk met vrij weinig moeite keer op keer coolblue oplichten. Vraag me af of dat regelmatig gebeurd, zal toch wel?

Of kan je geen tweedekansje kopen van het zelfde product wat je al nieuw hebt gekocht oid, dat zou een goede oplossing zijn.
Als er in de media sprake is van oplichting op internet hebben ze het altijd over klanten die opgelicht worden. Echter, webshops worden net zo vaak opgelicht door klanten, zo niet vaker.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171310288
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar ga lekker door met op de man spelen, half lezen en onzin spuien
Ben bang dat dit wel eens een gevalletje "de pot verwijt de kertel dat hij zwart ziet" kan worden. Vraag mij ook af hoe jij de schade die de TS geleden zou hebben wilt gaan vast stellen.
pi_171310368
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als er in de media sprake is van oplichting op internet hebben ze het altijd over klanten die opgelicht worden. Echter, webshops worden net zo vaak opgelicht door klanten, zo niet vaker.
Webshops verkeren in de positie dat ze de verliezen over een groot aantal orders kunnen spreiden. Neemt niet weg dat het voor webshops zeker de moeite waard is om fraude preventie maatregelen te nemen, hoewel sommige daarvan een negatief effect op de klantvriendelijkheid kunnen hebben.
pi_171311053
Wat TS eisen?

Levering is onmogelijk nu het product met status "geopend en teruggestuurd" er niet meer is. En heeft de ts nu schade geleden?
.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:31:21 #127
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171311510
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:03 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Zo kan je eigenlijk met vrij weinig moeite keer op keer coolblue oplichten.

Of kan je geen tweedekansje kopen van het zelfde product wat je al nieuw hebt gekocht oid, dat zou een goede oplossing zijn.
Nee, dat kan niet. CB houdt gewoon zijn retouren bij en zet dan zo'n retour in de webshop.

Echter, in dit geval hebben ze dat niet nauwkeurig gedaan en zeggen dat ze niet gaan leveren. Men nodigt mij uit om een nieuwe order te plaatsen voor een nieuw product (en dus de gewone nieuwprijs te betalen).
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171312268
Ik heb ooit een tweedekans artikel ("als nieuw") besteld bij CoolBlue, dat ook onvindbaar bleek in het magazijn. Daar heb ik toen een nieuw artikel voor in de plaats gehad, voor de prijs van de tweedekans.
  maandag 29 mei 2017 @ 23:20:59 #129
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171315698
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:50 schreef vaduz het volgende:

[..]

Webshops verkeren in de positie dat ze de verliezen over een groot aantal orders kunnen spreiden. Neemt niet weg dat het voor webshops zeker de moeite waard is om fraude preventie maatregelen te nemen, hoewel sommige daarvan een negatief effect op de klantvriendelijkheid kunnen hebben.
Correct, neemt echter niet weg dat het beeld van bedrog in internethandel nogal eenzijdig is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 29 mei 2017 @ 23:23:46 #130
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171315825
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:47 schreef vaduz het volgende:

[..]

Ben bang dat dit wel eens een gevalletje "de pot verwijt de kertel dat hij zwart ziet" kan worden. Vraag mij ook af hoe jij de schade die de TS geleden zou hebben wilt gaan vast stellen.
Waarom zou ik dat moeten doen? Ik heb enkel uitgelegd hoe de wetgever het ziet, echter ben ik wel in staat een verschil te maken in wat ik vind, en wat juridisch het geval is, meeste zolderkamerautisten hier zijn dat niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171316820
Tsja je kan je ook afvragen in hoeverre niet leverbaar ook echt niet leverbaar betekent.

Die heb ik ooit eens met weer een andere grote keten gehad. Er was sprake van een kapotte wasmachine die nog onder garantie viel. Het model bleek niet meer leverbaar dus ik mocht een andere uitzoeken. Dus ik had er een gevonden die was afgeprijsd en na afprijzing vergelijkbaar was met het oude model dat ik had en ik zou het verschil na afprijzing bijbetalen. Dit andere model bleek vervolgens ook niet leverbaar terwijl op de website was aangegeven van wel. Dat begon bij mij toch wel vragen op te roepen, uiteindelijk werd het binnen de keten op verder aandringen verder geëscaleerd en bleek het nieuwe model alsnog leverbaar alleen hadden de medewerkers die ik had gesproken/gemaild niet de bevoegdheid om de levering in gang te zetten.

Grappig genoeg ben ik dus geëindigd met een duurdere wasmachine waar ik geen extra geld voor bij hoefde te leggen (als goedmaker voor de slechte service) maar daar gingen wel 7 weken overheen, de levering zelf verliep namelijk ook nog eens niet helemaal vlekkeloos.

Geen idee dus hoe het zit met bevoegdheid binnen Coolblue, maar in mijn case heeft het het verschil gemaakt tussen wel of niet leveren.
pi_171317276
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom zou ik dat moeten doen? Ik heb enkel uitgelegd hoe de wetgever het ziet, echter ben ik wel in staat een verschil te maken in wat ik vind, en wat juridisch het geval is, meeste zolderkamerautisten hier zijn dat niet.
Dus wij zijn de autisten, en jij als fucking draaikont met je selectief leesvermogen zou dat niet zijn.

_O- _O- _O- _O- :W
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171318616
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Raad je aan eens met een advocaat te gaan praten over kopen op afstand.
Ja hoi. Wat wilde je graag weten?
pi_171318617
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Strikt formeel gezien schrijft de wet dat voor, ja.
Doe voor de gein eens een linkje naar dat wetsartikel.
pi_171318623
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Echter, het ligt er ook aan wanneer het koopverdrag tot stand komt, als ik stel in mijn vooraaarde dat het pas bij levering het geval is, en niet bij bestelling zou ik dat eventueel geldend kunnen maken voor de rechter, dit heeft echter weer andere nadelen.
Ik zou jou graag eens in de rechtbank ontmoeten om je dat 'geldend maken' te horen bepleiten (en van repliek te dienen, uiteraard); heeft de rechter ook eens een hilarische zitting.

Wanneer schikt het je?

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 30-05-2017 04:01:14 ]
  dinsdag 30 mei 2017 @ 07:52:20 #136
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171319225
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 03:45 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja hoi. Wat wilde je graag weten?
Er is een koop gesloten en betaald. De webwinkel draait de koop terug want het product is niet voorradig, zeggen ze. Dat mogen ze altijd doen, want "zie voorwaarden".

Dit doet voor mij toch wat gek aan. Ze maken dan in hun algemene voorwaarden een behoorlijke aanpassing aan de rechten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 07:56:00 #137
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_171319246
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 03:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou jou graag eens in de rechtbank ontmoeten om je dat 'geldend maken' te horen bepleiten (en van repliek te dienen, uiteraard); heeft de rechter ook eens een hilarische zitting.

Wanneer schikt het je?
Even goed afstemmen, dan maken we er een WGR uitje van!
  dinsdag 30 mei 2017 @ 08:01:32 #138
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171319276
Ze maken 7n de algemene voorwaarden een volledig legitieme en logische uitzondering om dat ze beseffen dat je geen ijzer met handen kan breken.
Tot nooit .......
pi_171321140
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:52 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Er is een koop gesloten en betaald. De webwinkel draait de koop terug want het product is niet voorradig, zeggen ze. Dat mogen ze altijd doen, want "zie voorwaarden".

Dit doet voor mij toch wat gek aan. Ze maken dan in hun algemene voorwaarden een behoorlijke aanpassing aan de rechten.
Bij tweedekansjes kun je, net als bij die ene oranje Lamborghini occasion uit 2005 met 87.000 km op de teller en een krasje op het linker spatscherm , nauwelijks spreken van een 'voorraad'.

Als de Lamborghini net voor jouw online 'verkocht!' tijdens een testrit TL is gereden, of offline verkocht is, wil je dan ook een nieuwe eisen (zie Piet) of levering vorderen?

[ Bericht 1% gewijzigd door r_one op 30-05-2017 10:34:20 ]
pi_171321183
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:56 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Even goed afstemmen, dan maken we er een WGR uitje van!
Neem jij de koffie mee, zorg ik voor wat lekkers erbij w/
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:03:49 #141
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171321752
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:28 schreef r_one het volgende:
Bij tweedekansjes kun je, net als bij die ene oranje Lamborghini occasion uit 2005 met 87.000 km op de teller en een krasje op het linker spatscherm , nauwelijks spreken van een 'voorraad'.

Als de Lamborghini net voor jouw online 'verkocht!' tijdens een testrit TL is gereden, of offline verkocht is, wil je dan ook een nieuwe eisen (zie Piet) of levering vorderen?
Nee, maar wel een nieuwe met een krasje op het linkerscherm.
Tot nooit .......
pi_171321790
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:03 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Nee, maar wel een nieuwe met een krasje op het linkerscherm.
En oranje?
En uit 2005?
En met 87k op de teller?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:17:04 #143
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171322030
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:05 schreef r_one het volgende:

[..]

En oranje?
En uit 2005?
En met 87k op de teller?
Dat is geen goede vergelijking. Een betere zou deze zijn. Er staan drie Lamborghini's bij de dealer. Met eentje is een aantal proefritjes gemaakt. Afgesproken is dat ik percentage korting krijg. Ik ga naar huis, betaal elektronisch en kom hem ophalen. Aldaar gekomen is hij er helaas niet meer. Men stort het geld terug, de koop wordt ongedaan gemaakt.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171322081
Als een koopovereenkomst eenmaal tot stand gekomen is dan zit je er aan vast. Als koper en ook als verkoper dien je dan je verplichtingen na te komen. Zodra er een factuur is betaald is dat een sterke aanwijzing dat de overeenkomst inderdaad tot stand is gekomen en blijft de verkoper in gebreke als ze vervolgens niet leveren. Dat een produkt niet meer in het magazijn gevonden kan worden is vervelend, maar ontslaat in beginsel de verkoper niet van zijn plichten vanwege de overeenkomst. De verkoper zal dus een oplossing moeten zoeken die redelijk is. De koper hoeft m.i. niet akkoord te gaan met een eenzijdige ontbinding van de koopovereenkomst en terugbetaling van het aankoopbedrag.

In het geval van die Lambo is het nog duidelijker: stel dat koper A een overeenkomst heeft gesloten om die auto voor ¤150.000 te kopen, maar dan blijkt niet geleverd te kunnen worden omdat een andere koper (koper B) intussen tijdens een proefrit de auto al gekocht heeft, en koper B verkoopt de auto vervolgens door voor ¤175.000, dan is in een civiele zaak een schade van ¤25.000 voor de koper (misgelopen winst bij doorverkoop) eenvoudig aan te tonen. Over dat soort zaken is zeker jurisprudentie te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2017 11:19:45 ]
pi_171322111
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:17 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat is geen goede vergelijking. Een betere zou deze zijn. Er staan drie Lamborghini's bij de dealer. Met eentje is een aantal proefritjes gemaakt. Afgesproken is dat ik percentage korting krijg. Ik ga naar huis, betaal elektronisch en kom hem ophalen. Aldaar gekomen is hij er helaas niet meer. Men stort het geld terug, de koop wordt ongedaan gemaakt.
Nee. Er is een wilsbeschikking voor DIE Lamborghini, niet voor EEN Lamborghini.
pi_171322277
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als een koopovereenkomst eenmaal tot stand gekomen is dan zit je er aan vast. Als koper en ook als verkoper dien je dan je verplichtingen na te komen. Zodra er een factuur is betaald is dat een sterke aanwijzing dat de overeenkomst inderdaad tot stand is gekomen en blijft de verkoper in gebreke als ze vervolgens niet leveren. Dat een produkt niet meer in het magazijn gevonden kan worden is vervelend, maar ontslaat in beginsel de verkoper niet van zijn plichten vanwege de overeenkomst. De verkoper zal dus een oplossing moeten zoeken die redelijk is. De koper hoeft m.i. niet akkoord te gaan met een eenzijdige ontbinding van de koopovereenkomst en terugbetaling van het aankoopbedrag.
En dit nog willen beweren terwijl al meerdere malen is aangetoond dat dit niet het geval is voor de situatie van TS....
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171322280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Als een koopovereenkomst eenmaal tot stand gekomen is dan zit je er aan vast. Als koper en ook als verkoper dien je dan je verplichtingen na te komen. Zodra er een factuur is betaald is dat een sterke aanwijzing dat de overeenkomst inderdaad tot stand is gekomen en blijft de verkoper in gebreke als ze vervolgens niet leveren. Dat een produkt niet meer in het magazijn gevonden kan worden is vervelend, maar ontslaat in beginsel de verkoper niet van zijn plichten vanwege de overeenkomst. De verkoper zal dus een oplossing moeten zoeken die redelijk is. De koper hoeft m.i. niet akkoord te gaan met een eenzijdige ontbinding van de koopovereenkomst en terugbetaling van het aankoopbedrag.

In het geval van die Lambo is het nog duidelijker: stel dat koper A een overeenkomst heeft gesloten om die auto voor ¤150.000 te kopen, maar dan blijkt niet geleverd te kunnen worden omdat een andere koper (koper B) intussen tijdens een proefrit de auto al gekocht heeft, en koper B verkoopt de auto vervolgens door voor ¤175.000, dan is in een civiele zaak een schade van ¤25.000 voor de koper (misgelopen winst bij doorverkoop) eenvoudig aan te tonen. Over dat soort zaken is zeker jurisprudentie te vinden.
Ik zou wel eens een dergelijk arrest willen zien. Kan me niet voorstellen dat een rechter bepaald heeft dat een reeds aan koper B verkocht product alsnog rechtmatig verkocht had kunnen worden aan koper A.
pi_171322294
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:21 schreef r_one het volgende:

[..]

Nee. Er is een wilsbeschikking voor DIE Lamborghini, niet voor EEN Lamborghini.
Zou hij ook akkoord gaan met een Lamborghini die 10.000,- goedkoper is? Want hey, toch allemaal gelijk.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171322315
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Zou hij ook akkoord gaan met een Lamborghini die 10.000,- goedkoper is? Want hey, toch allemaal gelijk.
Edit: Lama. Ik las 'jij'.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:00:43 #150
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171323932
Er is ook nog wel een verschil tussen een koop die naast een auto is besloten waarvan de betaling nog een dagje duurt en een digitale aankoop waar een artikel zoek is geraakt.

Als de Lambo een uur na betaling uitbrand kan de garage ook niet meer leveren.
Tot nooit .......
pi_171324122
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:00 schreef Speekselklier het volgende:
Er is ook nog wel een verschil tussen een koop die naast een auto is besloten waarvan de betaling nog een dagje duurt en een digitale aankoop waar een artikel zoek is geraakt.

Als de Lambo een uur na betaling uitbrand kan de garage ook niet meer leveren.
En wat precies is het verschil :)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:15:26 #152
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171324216
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:21 schreef r_one het volgende:
Nee. Er is een wilsbeschikking voor DIE Lamborghini, niet voor EEN Lamborghini.
Prima, dat zou zomaar kunnen. Maar mijn vergelijking is accurater.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:26:00 #153
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171324447
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:50 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Grote kans dat er 2 advertenties zijn gemaakt voor 1 tweede-kansje door 2 verschillende collega's. Dat gaat wel vaker fout in winkels :P Is er dan 1 verkocht, dan kom je er achter dat die 2e er nooit geweest is.
Of dat ts gewoon verkeerd gekeken heeft, en 1 tweedekansje zag, en die heeft besteld. Daarna was de tweedehandsjes voorraad nog niet bijgewerkt, dus ging ie er, Hollander als ie nog een keer voor, met de aanname dat er nog een tweedehandsje zou zijn. Blijkt dat het maar 1 tweedekansje was.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:26:31 #154
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_171324456
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Prima, dat zou zomaar kunnen. Maar mijn vergelijking is accurater.
Je hebt een hele stellage met Hallmark kaartjes voor je hoofd lijkt het wel.
wooblabalurg
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:28:46 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171324508
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

En wat precies is het verschil :)
Dat er met online verkopen never nooit zekerheid kan worden gegeven dat een artikel dat op voorraad zou moeten zijn er nog daadwerkelijk is. Een artikel kan tussen bestelling en betaling in de winkel zijn verkocht.

Een artikel kan op een website staan omdat een leverancier claimt hem op voorraad te hebben.
Een artikel kan zo op 10 verschillende websites staan en verkocht worden terwijl er maar 1 leverbaar is.

Als ik leverplicht heb op alle artikelen die wel besteld maar nooit betaald zijn dan heb ik nog een extra magazijn nodig. Want stel dat de goede man na 3 maanden nog een keer betaald.
Tot nooit .......
pi_171324510
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Prima, dat zou zomaar kunnen. Maar mijn vergelijking is accurater.
Dat denk jij, en dat komt omdat jij gelijk wilt hebben ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171324558
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:28 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Dat er met online verkopen never nooit zekerheid kan worden gegeven dat een artikel dat op voorraad zou moeten zijn er nog daadwerkelijk is. Een artikel kan tussen bestelling en betaling in de winkel zijn verkocht.

Een artikel kan op een website staan omdat een leverancier claimt hem op voorraad te hebben.
Een artikel kan zo op 10 verschillende websites staan en verkocht worden terwijl er maar 1 leverbaar is.

Als ik leverplicht heb op alle artikelen die wel besteld maar nooit betaald zijn dan heb ik nog een extra magazijn nodig. Want stel dat de goede man na 3 maanden nog een keer betaald.
Het gaat erom of er een overeenkomst is, in beide gevallen zie ik een koopovereenkomst waarbij de verkoper niet meer kan leveren. Of die koopovereenkomst dan toestaat om een dag later te betalen is niet boeiend en de wet maakt ook geen onderscheid tussen een auto van 5 ton, of een zak lollies van 5,-
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171325797
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Prima, dat zou zomaar kunnen. Maar mijn vergelijking is accurater.
Ow? Coolblue heeft nóg twee tweedekansje Magic Keyboards meer te koop? Dat had ik er niet van begrepen, mea culpa.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 14:26:36 #159
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_171325882
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:15 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Prima, dat zou zomaar kunnen. Maar mijn vergelijking is accurater.
Nee. Kap met janken en neem je ongelijk.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 14:52:58 #160
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171326609
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:23 schreef r_one het volgende:

[..]

Ow? Coolblue heeft nóg twee tweedekansje Magic Keyboards meer te koop? Dat had ik er niet van begrepen, mea culpa.
Ik wil niet vervallen in geneuzel van mijn kant, dus ik parkeer hem even.

Dus to-the-point, als ik de algemene opinie mag samenvatten, dan vinden we over het algemeen dat:
• een webwinkel de koopovereenkomst eenzijdig mag ontbinden als blijkt dat er een fout is gemaakt qua voorraad
• en voor een webwinkel is het okay om zo'n uitzondering in de algemene voorwaarden te plaatsen

Correct samengevat?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171326825
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:52 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik wil niet vervallen in geneuzel van mijn kant, dus ik parkeer hem even.

Dus to-the-point, als ik de algemene opinie mag samenvatten, dan vinden we over het algemeen dat:
• een webwinkel de koopovereenkomst eenzijdig mag ontbinden als blijkt dat er een fout is gemaakt qua voorraad
• en voor een webwinkel is het okay om zo'n uitzondering in de algemene voorwaarden te plaatsen

Correct samengevat?
Dat vinden wij niet alleen, dat vind de wet.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nizno op 30-05-2017 17:25:12 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:04:53 #162
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171326898
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:52 schreef Hallmark het volgende:
Dus to-the-point, als ik de algemene opinie mag samenvatten, dan vinden we over het algemeen dat:
• een webwinkel de koopovereenkomst eenzijdig mag ontbinden als blijkt dat er een fout is gemaakt qua voorraad
• en voor een webwinkel is het okay om zo'n uitzondering in de algemene voorwaarden te plaatsen

Correct samengevat?
Correct, alleen 'in het algemeen' kan je vervangen door 'iedereen, behalve pietverdriet.'
Tot nooit .......
pi_171327006
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 14:52 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik wil niet vervallen in geneuzel van mijn kant, dus ik parkeer hem even.
Huh? Niet dat je verhaal er nu duidelijker van wordt. Dus haal 'm even weer uit het parkeervak.

De rest van je post is namelijk al tig keer beantwoord.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:25:24 #164
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171327262
Resultaat is dus eigenlijk dat een bestelling bij een webwinkel feitelijk nog heel weinig lijkt op een koopovereenkomst. Wel handig voor ze.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:35:09 #165
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171327474
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:04 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Correct, alleen 'in het algemeen' kan je vervangen door 'iedereen, behalve pietverdriet.'
Nee hoor. Piet heeft gewoon gelijk. Althans, een koopovereenkomst moet bij mijn weten gewoon worden nagekomen. Als dat niet kan dan is zo'n eenzijdige ontbinding zoals CB nu doet wel erg kort door de bocht. Mij lijkt een schadevergoeding redelijk. Immers zal TS nu een alternatief moeten zoeken. Mij lijkt dat een rechter op basis van redelijkheid en billijkheid zal oordelen dat een niet-afgeprijsd (nieuw) product dan het 'next best alternative' is. Even ervanuitgaande dat het tweede kansje simpelweg iets was als 'vanwege geopende verpakking 10 euro korting'.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171327532
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Nee hoor. Piet heeft gewoon gelijk. Althans, een koopovereenkomst moet bij mijn weten gewoon worden nagekomen. Als dat niet kan dan is zo'n eenzijdige ontbinding zoals CB nu doet wel erg kort door de bocht. Mij lijkt een schadevergoeding redelijk. Immers zal TS nu een alternatief moeten zoeken. Mij lijkt dat een rechter op basis van redelijkheid en billijkheid zal oordelen dat een niet-afgeprijsd (nieuw) product dan het 'next best alternative' is. Even ervanuitgaande dat het tweede kansje simpelweg iets was als 'vanwege geopende verpakking 10 euro korting'.
De rechter zal kijken naar artikel 78 en zich afvragen welke malloot TS heeft aangeraden om deze kansloze zaak voor de rechter te brengen.

Maar volgens welke wet kan volgens jou de rechter CB veroordelen tot uitlevering? Dan willen wij dat artikel graag weten.

Tip: Het recht baseert zich niet op jouw of mijn mening, maar op de wet en de feiten.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:41:45 #167
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171327607
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:35 schreef Eix het volgende:
Even ervanuitgaande dat het tweede kansje simpelweg iets was als 'vanwege geopende verpakking 10 euro korting'.
Ik ga er vanuit dat als het verschil 10 euro zou zijn dat CB dan zelf een nieuwe had gegeven. CB zal op een nieuwe vast wel meer dan 10 euro verdienen dus ze zouden gek zijn als ze niet met 10 euro minder genoegen zouden nemen.
Tot nooit .......
pi_171327919
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Nee hoor. Piet heeft gewoon gelijk. Althans, een koopovereenkomst moet bij mijn weten gewoon worden nagekomen. Als dat niet kan dan is zo'n eenzijdige ontbinding zoals CB nu doet wel erg kort door de bocht. Mij lijkt een schadevergoeding redelijk. Immers zal TS nu een alternatief moeten zoeken. Mij lijkt dat een rechter op basis van redelijkheid en billijkheid zal oordelen dat een niet-afgeprijsd (nieuw) product dan het 'next best alternative' is. Even ervanuitgaande dat het tweede kansje simpelweg iets was als 'vanwege geopende verpakking 10 euro korting'.
Even een zijweggetje: Hoezo schadevergoeding, hoezo alternatief? TS had al een Magic Keyboard op de kop getikt en ging voor de tweede omdat hij dezelfde nogmaals aangeboden zag. Ben wel benieuwd hoe een rechter dit handelen ziet in relatie tot zijn 'schade'.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:57:02 #169
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171327950
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:41 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat als het verschil 10 euro zou zijn dat CB dan zelf een nieuwe had gegeven. CB zal op een nieuwe vast wel meer dan 10 euro verdienen dus ze zouden gek zijn als ze niet met 10 euro minder genoegen zouden nemen.
Artikel nieuw is 145 euro, tweedekans was 132 euro.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:57:55 #170
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171327978
Aaaaarg hebben we het over 13 euro!
Ik zwaait af.
Tot nooit .......
  dinsdag 30 mei 2017 @ 15:58:52 #171
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171327999
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:55 schreef r_one het volgende:
en ging voor de tweede omdat hij dezelfde nogmaals aangeboden zag. Ben wel benieuwd hoe een rechter dit handelen ziet in relatie tot zijn 'schade'.
Zo raar is dat toch niet? Ik zit op kantoor maar heb ook een vaste werkplek bij de klant.

Het is niet dat ik probeer te profiteren door weer te verkopen of zo. Ik wilde graag mijn twee oude trackpads vervangen door het nieuwere model.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 16:00:40 #172
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171328027
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:57 schreef Speekselklier het volgende:
Aaaaarg hebben we het over 13 euro!
Ik zwaait af.
Ja nee natuurlijk ben ik het met je eens dat het nergens over gaat. Wat kan mij die dertien euro schelen? Ik vond het gewoon raar dat men stilzwijgend gewoon de koop terug draait. Sterker nog, mijn order is in hun systeem aangepast zodat er een order van 0 euro staat. Geen credit factuur of zo :)
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171328343
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:30 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik zou wel eens een dergelijk arrest willen zien. Kan me niet voorstellen dat een rechter bepaald heeft dat een reeds aan koper B verkocht product alsnog rechtmatig verkocht had kunnen worden aan koper A.
Het gaat er niet over of het kan, het gaat er over of er een rechtsgeldige koopovereenkomst is gesloten. Als één van de contracten zijn verplichtingen die voortvloeien uit die overeenkomst niet kan nakomen, betekent dat in principe niet dat die overeenkomst daarmee vernietigbaar is (of nietig).
  dinsdag 30 mei 2017 @ 16:14:24 #174
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_171328349
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:00 schreef Hallmark het volgende:
Ja nee natuurlijk ben ik het met je eens dat het nergens over gaat
En ik zou ook om 13 euro geen ontevrede kant willen,
Vanuit mijn kruideniersmentaliteit vind ik dat een beetje dom van ze.
(maar ja, daarom heb ik misschien ook geen omzet van 1.2mljd)
Tot nooit .......
  dinsdag 30 mei 2017 @ 16:17:33 #175
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171328443
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:38 schreef hottentot het volgende:

[..]

De rechter zal kijken naar artikel 78 en zich afvragen welke malloot TS heeft aangeraden om deze kansloze zaak voor de rechter te brengen.

Maar volgens welke wet kan volgens jou de rechter CB veroordelen tot uitlevering? Dan willen wij dat artikel graag weten.
Ik beweer niet dat CB moet uitleveren. Althans, wat er niet is kan men ook niet leveren. Ik vind het een aan CB toe te rekenen fout. En om die reden lijkt mij een schadevergoeding op zijn plaats. Dat baseer ik oa op dit verhaal:http://www.wetrecht.nl/sc(...)an-een-overeenkomst/

quote:
Tip: Het recht baseert zich niet op jouw of mijn mening, maar op de wet en de feiten.
Uiteraard. Maar in de rechtspraak is redelijkheid en billijkheid ook een groot goed. Als er een koopovereenkomst wordt gesloten en TS zijn verplichting nakomt door te betalen dan moet CB dat in beginsel ook. Anders moet CB hun proces maar anders inrichten: in plaats van kopen eerst vrijblijvend reserveren, voorraad checken en dan overeenkomst sluiten.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171328481
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het gaat er niet over of het kan, het gaat er over of er een rechtsgeldige koopovereenkomst is gesloten. Als één van de contracten zijn verplichtingen die voortvloeien uit die overeenkomst niet kan nakomen, betekent dat in principe niet dat die overeenkomst daarmee vernietigbaar is (of nietig).
En hoe stel je dat voor met Marktplaats verkopen waar x (2 of meer) kopers achter elkaar "verkocht!" mailen, dan is de verkoper dus x-1 keer in verzuim volgens jou?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 16:19:50 #177
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171328508
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 15:55 schreef r_one het volgende:

[..]

Even een zijweggetje: Hoezo schadevergoeding, hoezo alternatief? TS had al een Magic Keyboard op de kop getikt en ging voor de tweede omdat hij dezelfde nogmaals aangeboden zag. Ben wel benieuwd hoe een rechter dit handelen ziet in relatie tot zijn 'schade'.
Hij kocht het misschien om cadeau te doen aan zijn tweeling neefjes. I dunnow. Bottom line is dat hij nu meer geld kwijt is voor een vervangend product. Dat is zijn schade.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171328541
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:19 schreef Eix het volgende:

[..]

Hij kocht het misschien om cadeau te doen aan zijn tweeling neefjes. I dunnow. Bottom line is dat hij nu meer geld kwijt is voor een vervangend product. Dat is zijn schade.
Hadden we het over een voorraadsartikel en niet over een tweedekansje, dan gaf ik je onmiddellijk gelijk.
pi_171328688
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:17 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik beweer niet dat CB moet uitleveren. Althans, wat er niet is kan men ook niet leveren. Ik vind het een aan CB toe te rekenen fout. En om die reden lijkt mij een schadevergoeding op zijn plaats. Dat baseer ik oa op dit verhaal:http://www.wetrecht.nl/sc(...)an-een-overeenkomst/

[..]

Uiteraard. Maar in de rechtspraak is redelijkheid en billijkheid ook een groot goed. Als er een koopovereenkomst wordt gesloten en TS zijn verplichting nakomt door te betalen dan moet CB dat in beginsel ook. Anders moet CB hun proces maar anders inrichten: in plaats van kopen eerst vrijblijvend reserveren, voorraad checken en dan overeenkomst sluiten.
Maar als ik nu beweer dat de algemene voorwaarden onlosmakelijk verbonden zijn met de koopovereenkomst en dat de koper zich akkoord verklaart met die voorwaarden, en dat die voorwaarden waar de klant mee akkoord gaat en die in elk geval aangaande dit gedeelte volledig worden ondersteunt door de wet dmv artikel 78 het toestaan dat de verkopende partij indien deze niet in staat is om uit te leveren wegens het niet meer op voorraad hebben van een artikel en tevens dat dit duidelijk staat aangegeven in de algemene voorwaarden (iets waar CB keurig aan voldoet) om de klant zijn geld terug te geven.

Op welk wetsartikel denk jij dan aanspraak te kunnen maken om een schadevergoeding te eisen, een vervangend artikel of wat dan ook wat in jouw of TS zijn ogen meer bied dan de oplossing waarvoor CB heeft gekozen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171329041
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:18 schreef r_one het volgende:

[..]

En hoe stel je dat voor met Marktplaats verkopen waar x (2 of meer) kopers achter elkaar "verkocht!" mailen, dan is de verkoper dus x-1 keer in verzuim volgens jou?
Dat denk ik niet. Ik denk geen rechter er in meegaat dat er, gezien de manier waarop marktplaats werkt, er dan sprake is van aanbod en acceptatie en dus een rechtsgeldige overeenkomst. Daar zal nog een bevestiging van de verkoper voor nodig zijn. Wanneer het een professionele webwinkel betreft is het een ander verhaal, en al helemaal nadat er een factuur is verzonden en betaald.

Mochten van een produkt geen exemplaren meer op voorraad zijn en is het bovendien niet meer leverbaar, dan kan de koop ontbonden worden als dat op de site of in de AV vermeld staat. Maar als het zoals hier gaat om een "tweedekans" artikel dat als alternatief nog nieuw leverbaar is dan denk ik dat die vlieger niet opgaat en dat de webwinkel zijn paar eurootjes verlies moet nemen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 16:46:35 #181
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171329139
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:26 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar als ik nu beweer dat de algemene voorwaarden onlosmakelijk verbonden zijn met de koopovereenkomst en dat de koper zich akkoord verklaart met die voorwaarden, en dat die voorwaarden waar de klant mee akkoord gaat en die in elk geval aangaande dit gedeelte volledig worden ondersteunt door de wet dmv artikel 78 het toestaan dat de verkopende partij indien deze niet in staat is om uit te leveren wegens het niet meer op voorraad hebben van een artikel en tevens dat dit duidelijk staat aangegeven in de algemene voorwaarden (iets waar CB keurig aan voldoet) om de klant zijn geld terug te geven.

Op welk wetsartikel denk jij dan aanspraak te kunnen maken om een schadevergoeding te eisen, een vervangend artikel of wat dan ook wat in jouw of TS zijn ogen meer bied dan de oplossing waarvoor CB heeft gekozen.
Vanwege het feit dat een vrijwel soortgelijk artikel wel kan worden geleverd. Dus nakoming is in redelijkheid gewoon mogelijk. Dus naar redelijkheid en billijkheid vind ik het onzin om de koopovereenkomst te ontbinden.

Verder ga ik niet beginnen met rondstrooien met wetsartikelen. Zonder uitgebreide juridische kennis van hoe alle artikelen zich tot elkaar verhouden en bijhorend jurisprudentie zegt een artikel vrij weinig. En die kennis heb ik niet. Daarentegen weet ik wel dat het consumentenrecht in Nederland in het algemeen sterk in het voordeel van de consument is. En een koopovereenkomst ook het nodige waard is. En in deze casus een zeer redelijke oplossing mogelijk is. Het lijkt mij dan ook uiterst stug dat een ondernemer zich zo met een 'jantje-van-leiden' er vanaf kan maken. Maar, als jij zegt dat dit wel kan want artikel zoveel dan soit.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171329251
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

Mochten van een produkt geen exemplaren meer op voorraad zijn en is het bovendien niet meer leverbaar, dan kan de koop ontbonden worden als dat op de site of in de AV vermeld staat. Maar als het zoals hier gaat om een "tweedekans" artikel dat als alternatief nog nieuw leverbaar is dan denk ik dat die vlieger niet opgaat en dat de webwinkel zijn paar eurootjes verlies moet nemen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:46 schreef Eix het volgende:
Vanwege het feit dat een vrijwel soortgelijk artikel wel kan worden geleverd. Dus nakoming is in redelijkheid gewoon mogelijk. Dus naar redelijkheid en billijkheid vind ik het onzin om de koopovereenkomst te ontbinden.
Dus stel het zou om een auto/caravan/80" TV gaan, dan dient de winkel TS maar een nieuwe auto/caravan/80" TV te geven.

Indien je vind van niet, waar zit dan het wettelijk onderscheid?

Oh, en redelijk is dat beide partijen niet zeuren als de ander zich aan de voorwaarden en wetten houd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171329287
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:46 schreef Eix het volgende:
Maar, als jij zegt dat dit wel kan want artikel zoveel dan soit.
Artikel is reeds meerdere keren gequote in dit topic. En ik kan ook niets aan de wet veranderen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171329313
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:31 schreef r_one het volgende:

[..]

Noprob. Maar het heeft er alle schijn van dat we kunnen wachten tot we eens ons wegen op het o zo begeerde wetsartikel van Piet.
Er gaat dan ook wel enige tijd overheen voordat een nieuwe wet is aangenomen, en ik betwijfel dat men om Piet in dit topic nog te kunnen helpen, de politiek er deze week nog een noodwet doorheen drukt.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171329488
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:52 schreef hottentot het volgende:

[..]

[..]

Dus stel het zou om een auto/caravan/80" TV gaan, dan dient de winkel TS maar een nieuwe auto/caravan/80" TV te geven.
Dat hangt er vanaf. Als jou een occasion was verkocht met 120.000 km op de teller dan zal een nieuwe auto in redelijkheid niet verwacht mogen worden. Maar als het een 80" tv was die met een beroep op de wet koop of afstand als nieuw is geretourneerd dan zou de rechter dat weleens een redelijke oplossing kunnen vinden. Je moet ook niet vergeten dat civiel recht geen strafrecht is: in civielrechtelijke zaken is het oordeel en de overtuiging van de rechter veel belangrijker dan in het strafrecht.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 17:13:25 #186
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_171329683
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:52 schreef hottentot het volgende:

[..]


[..]

Dus stel het zou om een auto/caravan/80" TV gaan, dan dient de winkel TS maar een nieuwe auto/caravan/80" TV te geven.

Indien je vind van niet, waar zit dan het wettelijk onderscheid?

Oh, en redelijk is dat beide partijen niet zeuren als de ander zich aan de voorwaarden en wetten houd.
Redelijk is dat een bedrijf dat prat gaat op hun klant-is-koning mentaliteit niet een order stilzwijgend schrapt maar samen met de klant kijkt naar een nette oplossing.

Verder ben ik geen jurist, dus waar het wettelijk onderscheid precies ligt: geen idee. Als de wetgeving zo simpel was dat bij iedere case even het wetboek kon worden gepakt en voila, een antwoord dan hadden we geen rechters meer nodig in dit land. Een rechter bekijkt hoe de case zich verhoudt tot de wet en eerdere uitspraken. Als je het mij persoonlijk vraagt: als een winkel een beschadigde wasmachine aanbiedt voor 600 euro en vervolgens niet kan leveren. Een nieuwe 1000 euro kost. Maar tweedehands zelfde model en dus soortgelijk 620 euro dan is de koopovereenkomst ontbinden en bijbetaling van 20 euro verwachten onredelijk. Als verkoper. Als koper een nieuwe verwachten is dan ook onredelijk. Verschilt dus per geval. Maar zoals ik al aangaf, ik ga niet rondstrooien met losse wetten en jurisprudentie want enkel een jurist / rechter kan die daadwerkelijk op waarde schatten. Dus, als jij hier roept van zie dit wetsartikel, zo is het en anders noem maar een ander artikel dan prima: jij wint. :*
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_171329700
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:04 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf. Als jou een occasion was verkocht met 120.000 km op de teller dan zal een nieuwe auto in redelijkheid niet verwacht mogen worden. Maar als het een 80" tv was die met een beroep op de wet koop of afstand als nieuw is geretourneerd dan zou de rechter dat weleens een redelijke oplossing kunnen vinden. Je moet ook niet vergeten dat civiel recht geen strafrecht is: in civielrechtelijke zaken is het oordeel en de overtuiging van de rechter veel belangrijker dan in het strafrecht.
Maar het gaat hier niet om nieuw. Het gaat hier om een geretourneerd exemplaar wat in nieuwstaat zou kunnen verkeren. Als dit om een nieuw voorradig of nog te bestellen artikel ging hadden wij jullie allang gelijk gegeven.

En de rechter kan nog zoveel redelijk vinden, de rechter kan niet de wet aan de kant schuiven, en zal allereerst aan de wet toetsen. En als hij weet welke partij de wet aan zijn kant heeft kan hij matigen en dergelijke, maar hij kan niet zeggen: Nou partij A jij hebt de wet aan jouw zijde, maar toch ga ik jou veroordelen tot iets in het voordeel van partij B welke de wet niet aan zijn zijde heeft.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171329779
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:14 schreef hottentot het volgende:

[..]

Maar het gaat hier niet om nieuw. Het gaat hier om een geretourneerd exemplaar wat in nieuwstaat zou kunnen verkeren. Als dit om een nieuw voorradig of nog te bestellen artikel ging hadden wij jullie allang gelijk gegeven.

En de rechter kan nog zoveel redelijk vinden, de rechter kan niet de wet aan de kant schuiven, en zal allereerst aan de wet toetsen. En als hij weet welke partij de wet aan zijn kant heeft kan hij matigen en dergelijke, maar hij kan niet zeggen: Nou partij A jij hebt de wet aan jouw zijde, maar toch ga ik jou veroordelen tot iets in het voordeel van partij B welke de wet niet aan zijn zijde heeft.
Over welke wetsartikel heb je het nu? :)
pi_171329848
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:18 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Over welke wetsartikel heb je het nu? :)
Lees het topic even door, staat er meerdere keren tussen ;)

Art 78 ;)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171329996
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:22 schreef hottentot het volgende:

[..]

Lees het topic even door, staat er meerdere keren tussen ;)

Art 78 ;)
Thanks! Heb je ook een link? Ik kan er niet zo heel veel over vinden :)
pi_171330616
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:30 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Thanks! Heb je ook een link? Ik kan er niet zo heel veel over vinden :)
ik zit mij nu even vreselijk af te vragen hoe ik bij 78 kwam? (30 graden, strontverkouden, en een wegens koekjes vindende stuiterende kleine om mij heen, maar ik ga je dit antwoord schuldig blijven en je verwijzen naar post 78.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 30 mei 2017 @ 18:14:54 #192
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_171330697
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_171331361
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 16:42 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat denk ik niet. Ik denk geen rechter er in meegaat dat er, gezien de manier waarop marktplaats werkt, er dan sprake is van aanbod en acceptatie en dus een rechtsgeldige overeenkomst. Daar zal nog een bevestiging van de verkoper voor nodig zijn. Wanneer het een professionele webwinkel betreft is het een ander verhaal, en al helemaal nadat er een factuur is verzonden en betaald.

Mochten van een produkt geen exemplaren meer op voorraad zijn en is het bovendien niet meer leverbaar, dan kan de koop ontbonden worden als dat op de site of in de AV vermeld staat. Maar als het zoals hier gaat om een "tweedekans" artikel dat als alternatief nog nieuw leverbaar is dan denk ik dat die vlieger niet opgaat en dat de webwinkel zijn paar eurootjes verlies moet nemen.
Grappig dat jij verschil ziet. Saillant detail is namelijk dat Coolblue ook op Marktplaats als verkoper actief is met uitsluitend die vermaledijde tweedekansjes.

https://www.marktplaats.nl/verkopers/15762912.html
pi_171331476
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 17:13 schreef Eix het volgende:

[..]

Redelijk is dat een bedrijf dat prat gaat op hun klant-is-koning mentaliteit niet een order stilzwijgend schrapt maar samen met de klant kijkt naar een nette oplossing.

Verder ben ik geen jurist, dus waar het wettelijk onderscheid precies ligt: geen idee. Als de wetgeving zo simpel was dat bij iedere case even het wetboek kon worden gepakt en voila, een antwoord dan hadden we geen rechters meer nodig in dit land. Een rechter bekijkt hoe de case zich verhoudt tot de wet en eerdere uitspraken. Als je het mij persoonlijk vraagt: als een winkel een beschadigde wasmachine aanbiedt voor 600 euro en vervolgens niet kan leveren. Een nieuwe 1000 euro kost. Maar tweedehands zelfde model en dus soortgelijk 620 euro dan is de koopovereenkomst ontbinden en bijbetaling van 20 euro verwachten onredelijk. Als verkoper. Als koper een nieuwe verwachten is dan ook onredelijk. Verschilt dus per geval. Maar zoals ik al aangaf, ik ga niet rondstrooien met losse wetten en jurisprudentie want enkel een jurist / rechter kan die daadwerkelijk op waarde schatten. Dus, als jij hier roept van zie dit wetsartikel, zo is het en anders noem maar een ander artikel dan prima: jij wint. :*
Het onderscheid zit hier in het feit dat TS geen overeenskomst heeft gesloten voor EEN trackpad, maar voor een heel specifieke trackpad. Namelijk een die teruggestuurd is door een klant, opengemaakt en bekeken. En die specifieke, teruggestuurde trackpad is er niet meer en levering is onmogelijk geworden.

Ts heeft hooguit recht op een schadevergoeding, maar om u te stellen dat dat het prijsverschil is tussen een teruggestuurde en een nieuwe, is een brug te ver.
.
pi_171333072
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

2 jaar geleden een hartfunctietest gehad in het ziekenhuis, was uitstekend en kan wel wat hebben volgens de ecg.
Kan veel veranderen in twee jaar. :7
pi_171333428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:10 schreef hottentot het volgende:

[..]

ik zit mij nu even vreselijk af te vragen hoe ik bij 78 kwam? (30 graden, strontverkouden, en een wegens koekjes vindende stuiterende kleine om mij heen, maar ik ga je dit antwoord schuldig blijven en je verwijzen naar post 78.
Beterschap! Hier ook verkouden. Maar er is dus geen wet waar jij je post op baseerde?

Ik ben zelf van mening dat een shop gewoon moet leveren. Of tenminste in overleg met de klant voor een passende oplossing, niet zomaar de order aanpassen. Maar geen idee wat de wet hierover zegt :)
pi_171333474
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 18:43 schreef r_one het volgende:

[..]

Grappig dat jij verschil ziet. Saillant detail is namelijk dat Coolblue ook op Marktplaats als verkoper actief is met uitsluitend die vermaledijde tweedekansjes.

https://www.marktplaats.nl/verkopers/15762912.html
Ja en? Er is in dat geval dus helemaal geen verschil. Ook hier geldt dat een mailtje sturen waarin je zegt dat tweedekansje te willen kopen onvoldoende is om een koopovereenkomst tot stand te brengen. Maar als CB je, zoals in het geval van TS, eenmaal een factuur heeft gestuurd voor je tweedekansje dan is die overeenkomst er wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2017 20:22:11 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 30 mei 2017 @ 20:23:44 #198
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_171333592
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:16 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Beterschap! Hier ook verkouden. Maar er is dus geen wet waar jij je post op baseerde?

Ik ben zelf van mening dat een shop gewoon moet leveren. Of tenminste in overleg met de klant voor een passende oplossing, niet zomaar de order aanpassen. Maar geen idee wat de wet hierover zegt :)
hij geeft aan post 78, hierin wordt het volledige gedeelte van de wet koop op afstand genoemd wat hier van toepassing is.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_171334084
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ja en? Er is in dat geval dus helemaal geen verschil. Ook hier geldt dat een mailtje sturen waarin je zegt dat tweedekansje te willen kopen onvoldoende is om een koopovereenkomst tot stand te brengen. Maar als CB je, zoals in het geval van TS, eenmaal een factuur heeft gestuurd voor je tweedekansje dan is die overeenkomst er wel.
Ik lees nergens iets over het sturen van een factuur.
pi_171334306
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:23 schreef Nizno het volgende:

[..]

hij geeft aan post 78, hierin wordt het volledige gedeelte van de wet koop op afstand genoemd wat hier van toepassing is.

http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/
Ja, en? Heb je het wel gelezen?
pi_171334466
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik lees nergens iets over het sturen van een factuur.
Ik heb de OP nog een keer gelezen. Daar lijkt het er op dat TS via de CB-website een tweedekansje heeft gekocht en betaald. Zo een betaling gaat normaalgesproken via een PSP en bij succesvolle betaling krijg je een bevestiging van je aankoop van CB.

Als je bestelt via Marktplaats krijg je van CB een rekening/factuur met een betaalverzoek. Het kan ook telefonisch en ook dan krijg je een factuur met betaalverzoek. Je krijgt een periode de tijd om te betalen en in die periode kan het tweedekansje niet nog een keer verkocht worden.

Als een ander je voor was krijg je geen factuur en geen betaalverzoek maar een bericht dat het artikel helaas al verkocht was.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2017 20:59:02 ]
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 30 mei 2017 @ 20:59:16 #202
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_171334519
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ja, en? Heb je het wel gelezen?
je vraagt naar de wet waarop hot zich baseerde. Ik meldt jou welke wet hij naar refereert die in die post staat.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_171334652
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:50 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Ja, en? Heb je het wel gelezen?
Ja.

quote:
Verplichting tot leveren:
Als een koop op afstand wordt gesloten, moet de leverancier uiteraard ook werkelijk gaan leveren. Hij kan er niet onderuit door te zeggen dat hij het product niet meer op voorraad heeft, tenzij dit expliciet op de site (of in de algemene voorwaarden) vermeld staat.
Jij ook?

Het bizarre is dat Piet zelf daarmee komt in dit topic en dan het tegendeel gaat beweren.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171334829
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb de OP nog een keer gelezen. Daar lijkt het er op dat TS via de CB-website een tweedekansje heeft gekocht en betaald. Zo een betaling gaat normaalgesproken via een PSP en bij succesvolle betaling krijg je een bevestiging van je aankoop van CB.

Als je bestelt via Marktplaats krijg je van CB een rekening/factuur met een betaalverzoek. Het kan ook telefonisch en ook dan krijg je een factuur met betaalverzoek. Je krijgt een periode de tijd om te betalen en in die periode kan het tweedekansje niet nog een keer verkocht worden.

Als een ander je voor was krijg je geen factuur en geen betaalverzoek maar een bericht dat het artikel helaas al verkocht was.
Goed. Dat gezegd hebbende, nu weer terug naar de Lamborghini van ¤ 150k uit post #99 die koper A gekocht zou hebben.

Mijn vraag: hoe dan?

Hoe zou die 'overeenkomst' dan tot stand moeten zijn gekomen? Lijkt mij toch niet online en ook niet dat hij een factuur toegestuurd heeft gekregen.
pi_171336907
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 21:09 schreef r_one het volgende:

[..]

Goed. Dat gezegd hebbende, nu weer terug naar de Lamborghini van ¤ 150k uit post #99 die koper A gekocht zou hebben.

Mijn vraag: hoe dan?

Hoe zou die 'overeenkomst' dan tot stand moeten zijn gekomen? Lijkt mij toch niet online en ook niet dat hij een factuur toegestuurd heeft gekregen.
Factuur of niet, als de verkoper twee keer een koopovereenkomst is aangegaan heeft de verkoper een probleem.
pi_171337178
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:28 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Factuur of niet, als de verkoper twee keer een koopovereenkomst is aangegaan heeft de verkoper een probleem.
Maar de vraag is vervolgens OF en WANNEER er eigenlijk wel een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen, dáár wil(de) ik naartoe.

En in dat licht bezien had ik dan zo graag de door jou aangestipte jurisprudentie willen duiden.

Ik kan namelijk niks met frasen als 'ALS er een koopovereenkomst tot stand is gekomen .... bladiebla'. Noch bij een keyboard van Coolblue, noch bij een Lamborghini van Piets Puike Personenauto's.
pi_171338457
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 22:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar de vraag is vervolgens OF en WANNEER er eigenlijk wel een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen, dáár wil(de) ik naartoe.

En in dat licht bezien had ik dan zo graag de door jou aangestipte jurisprudentie willen duiden.

Ik kan namelijk niks met frasen als 'ALS er een koopovereenkomst tot stand is gekomen .... bladiebla'. Noch bij een keyboard van Coolblue, noch bij een Lamborghini van Piets Puike Personenauto's.
Als een potentiele koper een aanbod accepteert, en de deal wordt aan de koper bevestigd door de verkoper, dan is er een koopovereenkomst. Daar valt nauwelijks aan te twijfelen.

De jurisprudentie die ik aanstipte ging niet daarover. Ik weet van een zaak waar een koopovereenkomst werd gesloten over een domeinnaam. Die werd niet veel later en nog voor overdracht van de domeinnaam door de verkoper weer ontbonden omdat ie de naam intussen aan een ander had verkocht. Het vermoeden van de gedupeerde koper was dat de andere koper een hogere prijs wilde betalen.

Voor de rechter bleek dat inderdaad het geval te zijn. De verkoper heeft toen als schadevergoeding het verschil tussen de eerst overeengekomen prijs en de latere hogere prijs aan de gedupeerde koper moeten betalen. De rechter redeneerde dat die schade verwijtbaar was en makkelijk te bewijzen, omdat de eerste koper dat bedrag zonder twijfel als winst op eventuele doorverkoop aan een andere gegadigde was misgelopen.

Overigens was dit geen arrest, waar je in een eerdere post over sprak, maar een uitspraak van een lagere rechtbank.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-05-2017 23:32:03 ]
pi_171339014
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als een potentiele koper een aanbod accepteert, en de deal wordt aan de koper bevestigd door de verkoper, dan is er een koopovereenkomst. Daar valt nauwelijks aan te twijfelen.
Daar twijfel ik dus wel aan. De bevestiging is een volledig geautomatiseerd onderdeel van het bestelproces, daar komt geen levend mens aan te pas.

Uitgaande van het principe van aanbod en acceptatie kun je je afvragen of er wel een koopovereenkomst is. Immers, de acceptatie is er wel maar het aanbod niet (meer).

Nou hoor ik je zeggen, dat is het probleem/risico van de verkoper als die het bestelproces vergaand automatiseert. Dat vraag ik me dus af. En dáár is waar een rechter (en jurisprudentie) in beeld komt om duidelijkheid te bieden of een dergelijke geautomatiseerde 'bevestiging' kan worden aangemerkt als een bevestiging van de wilsovereenkomst zijdens de verkoper. Want zonder dat, is er géén rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen en kunnen ook niet de in dit topic genoemde consequenties er aan verbonden worden.

Helaas ziet jouw voorbeeld over domeinnaam(kaping) daar niet op en zelf heb ik geen jurisprudentie dienaangaande gevonden.
  woensdag 31 mei 2017 @ 00:47:13 #209
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171339703
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 20:41 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik lees nergens iets over het sturen van een factuur.
Geen factuur gekregen, wel een orderbevestiging inclusief bevestiging van de betaling.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171342116
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:57 schreef r_one het volgende:

[...]

Helaas ziet jouw voorbeeld over domeinnaam(kaping) daar niet op en zelf heb ik geen jurisprudentie dienaangaande gevonden.
Kaping verzin je zelf. En nogmaals: die zaak ging over schade en niet over of er nou wel of niet een koopovereenkomst is gesloten. Het is lastig discussieren met iemand die niet goed leest.
pi_171342334
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:57 schreef r_one het volgende:

[..]

Daar twijfel ik dus wel aan. De bevestiging is een volledig geautomatiseerd onderdeel van het bestelproces, daar komt geen levend mens aan te pas.
In de wet wordt volgens mij geen verschil gemaakt tussen handmatige bevestigingen en geautomatiseerde bevestigingen.

quote:
Uitgaande van het principe van aanbod en acceptatie kun je je afvragen of er wel een koopovereenkomst is. Immers, de acceptatie is er wel maar het aanbod niet (meer).
Het aanbod was er vóór de acceptatie. De levering zou plaats moeten vinden na de acceptatie maar daar zit het probleem. Het probleem is niet het aanbod, maar de levering, de naleving van de overeenkomst. Dat niet geleverd kan worden wil betekent niet dat er geen aanbod was.

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2017 09:29:10 ]
pi_171344247
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 09:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Kaping verzin je zelf. En nogmaals: die zaak ging over schade en niet over of er nou wel of niet een koopovereenkomst is gesloten. Het is lastig discussieren met iemand die niet goed leest.
Joh ...

Bedankt voor de terechtwijzing ... had ik toch verdorie toch niet door waar het over ging ... mea culpa.
pi_171344285
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 09:26 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In de wet wordt volgens mij geen verschil gemaakt tussen handmatige bevestigingen en geautomatiseerde bevestigingen.
In de wet wordt volgens mij überhaupt niet gesproken over bevestigingen.
quote:
[..]

Het aanbod was er vóór de acceptatie. De levering zou plaats moeten vinden na de acceptatie maar daar zit het probleem. Het probleem is niet het aanbod, maar de levering, de naleving van de overeenkomst. Dat niet geleverd kan worden wil betekent niet dat er geen aanbod was.
Het probleem is wél het aanbod; zou het aanbod er nog zijn, zou CB beslist wel leveren.
pi_171344907
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:28 schreef r_one het volgende:

[..]

In de wet wordt volgens mij überhaupt niet gesproken over bevestigingen.
Wel over aanvaardingen. De bevestiging kan worden gezien als de aanvaarding van het aanbod van de koper om een artikel te kopen. Zo is de koopovereenkomst van beide zijden aanvaardt. Er wordt bij mijn weten geen onderscheid gemaakt tussen geautomatiseerde en handmatige bevestigingen/aanvaardingen.

quote:
Het probleem is wél het aanbod; zou het aanbod er nog zijn, zou CB beslist wel leveren.
Er vanuitgaande dat wil en wilsverklaring met elkaar in overeenstemming zijn is het te koop zetten van een artikel voor een bepaalde prijs het aanbod. Het wel of niet op voorraad zijn van een artikel bepaalt niet of er sprake is van een aanbod in de zin van een (koop)overeenkomst. Het te koop zetten is het aanbod, niet of het artikel op voorraad is. Aanbod in de juridische zin van een (koop)overeenkomst is niet hetzelfde als economisch aanbod in de zin van beschikbaarheid op de markt.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2017 12:00:16 ]
  Spellchecker woensdag 31 mei 2017 @ 12:01:45 #215
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_171344961
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:25 schreef tombolafan het volgende:

[..]

bestel een nieuwe en stuur die terug, dan hebben ze weer een tweedekansje :+
Ik voorzie een nieuwe manier van shoppen .... Laat je oma een kekke keukenmachine bestellen (die jij graag wil hebben), en het product valt tegen voor haar, ze stuurt hem terug en jij zit al klaar achter je pc om die machine tegen een tweedekansje-prijs te kopen :D
pi_171345783
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 23:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als een potentiele koper een aanbod accepteert, en de deal wordt aan de koper bevestigd door de verkoper, dan is er een koopovereenkomst. Daar valt nauwelijks aan te twijfelen.
Volgens Arnoud Engelfriet valt uit het aloude "Otto Arrest" al op te maken dat een automatisch verstuurde orderbevestiging geen blijk is van wilsovereenkomst, maar slechts een bevestiging van ontvangst van de order.

Zie https://blog.iusmentis.co(...)epaste-kortingscode/

quote:
Verder had Teufel nog een mailtje gestuurd met daarin de frase “bindende opdrachtbevestiging”. Ik denk niet dat dat veel betekenis heeft: die mail is automatisch gegenereerd, en uit het Otto-arrest blijkt dat je geen rechten kunt ontlenen aan zulke automatische mails, zeker niet als ze wettelijk verplicht verzonden moeten worden:

Otto heeft daarmee enkel bevestigd dat de bestelling van de consument haar heeft bereikt (artikel 3:37 lid 3 BW). Juist omdat bij een bestelling die via elektronische weg wordt gedaan geen direct menselijk contact plaatsvindt, is … wettelijk vereist dat de dienstverlener, in casu Otto, zo spoedig mogelijk via elektronische weg de ontvangst van de bestelling bevestigd (artikel 6:227 c lid 2 BW). Het betreft dus geen ‘opdrachtbevestiging’ doch enkel een ontvangstbevestiging. Een ontvangstbevestiging geeft geen uitsluitsel over de vraag of er al dan niet een overeenkomst tot stand is gekomen.
pi_171345955
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 11:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Wel over aanvaardingen. De bevestiging kan worden gezien als de aanvaarding van het aanbod van de verkoper om een artikel te kopen. Zo is de koopovereenkomst van beide zijden aanvaardt. Er wordt bij mijn weten geen onderscheid gemaakt tussen geautomatiseerde en handmatige bevestigingen/aanvaardingen.
Verkoper, toch?

Nee, op het moment van aanvaarding, was er geen aanbod meer. Dus ook geen aanvaarding van beide zijden. De bevestiging kan worden gezien dat koper een bestelling heeft geplaatst én de bijbehorende voorwaarden heeft geaccepteerd. Laat de voorwaarden nou net een ontsnappingsclausule bieden voor het geval het product niet meer leverbaar is (lees: er inmiddels geen aanbod meer is). En dan heb ik het niet over een plankvoorraad van tig stuks die opeens op blijkt te zijn maar over het ene unieke tweedekansje wat nét ervóór verkocht is (naar alle waarschijnlijkheid ook nog eens aan TS zelf).
quote:
[..]

Er vanuitgaande dat wil en wilsverklaring met elkaar in overeenstemming zijn is het te koop zetten van een artikel voor een bepaalde prijs het aanbod. Het wel of niet op voorraad zijn van een artikel bepaalt niet of er sprake is van een aanbod in de zin van een (koop)overeenkomst. Het te koop zetten is het aanbod, niet of het artikel op voorraad is. Aanbod in de juridische zin van een (koop)overeenkomst is niet hetzelfde als economisch aanbod in de zin van beschikbaarheid op de markt.
Wil je toch zo strikt alléén volgens de letter der wet redeneren, dan heeft de Marktplaatsverkoper alsnog evengoed een probleem: er is een aanbod (de MP-koper zet een artikel te koop voor een bepaalde prijs), er is een aanvaarding (wil en wilsverklaring zijn met elkaar in overeenstemming), 'dus' er is een overeenkomst.

Kijk, als TS nou het artikel had gekocht, er was een volledig rechtsgeldige overeenkomst tot stand gekomen, compleet met aanbod, aanvaarding, wil en wilsovereenstemming, en daarná verkocht de verkoper het (al dan niet voor een hogere prijs) alsnog aan een ander, vergelijkbaar met de domein(kaping) (mijn woorden ja, maar let op de haakjes ;) ), dán had je recht van spreken. Want dán was er én aanbod, én aanvaarding, dús een overeenkomst en díe zou dan worden gebroken. Dat kan natuurlijk niet.
pi_171346094
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Volgens Arnoud Engelfriet valt uit het aloude "Otto Arrest" al op te maken dat een automatisch verstuurde orderbevestiging geen blijk is van wilsovereenkomst, maar slechts een bevestiging van ontvangst van de order.

Zie https://blog.iusmentis.co(...)epaste-kortingscode/

[..]

Dat gaat over de vraag of wil en wilsverklaring met elkaar overeenkomen. Dat is bijvoorbeeld van belang als een artikel overduidelijk voor een onrealistisch lage prijs wordt aangeboden (een nieuw tv voor ¤4,99 bijvoorbeeld). Zeg maar een variant op het "onder voorbehoud van drukfouten".
pi_171346158
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat gaat over de vraag of wil en wilsverklaring met elkaar overeenkomen. Dat is bijvoorbeeld van belang als een artikel overduidelijk voor een onrealistisch lage prijs wordt aangeboden (een nieuw tv voor ¤4,99 bijvoorbeeld). Zeg maar een variant op het "onder voorbehoud van drukfouten".
Ook. Maar ook over de rechtsopvattingen omtrent de 'bevestiging':
quote:
Otto heeft daarmee enkel bevestigd dat de bestelling van de consument haar heeft bereikt (artikel 3:37 lid 3 BW). Juist omdat bij een bestelling die via elektronische weg wordt gedaan geen direct menselijk contact plaatsvindt, is … wettelijk vereist dat de dienstverlener, in casu Otto, zo spoedig mogelijk via elektronische weg de ontvangst van de bestelling bevestigd (artikel 6:227 c lid 2 BW). Het betreft dus geen ‘opdrachtbevestiging’ doch enkel een ontvangstbevestiging. Een ontvangstbevestiging geeft geen uitsluitsel over de vraag of er al dan niet een overeenkomst tot stand is gekomen.
pi_171346185
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:52 schreef r_one het volgende:

[..]

Verkoper, toch?

Nee als je goed leest zie je dat ik het hier over de koper heb:

quote:
De bevestiging kan worden gezien als de aanvaarding van het aanbod van de koper om een artikel te kopen.
Maar natuurlijk was er ook een aanbod van de verkoper, namelijk het te koop zetten van het artikel voor een bepaalde prijs.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2017 13:03:38 ]
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:04:22 #221
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171346204
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:44 schreef Dennism het volgende:

[..]

Volgens Arnoud Engelfriet valt uit het aloude "Otto Arrest" al op te maken dat een automatisch verstuurde orderbevestiging geen blijk is van wilsovereenkomst, maar slechts een bevestiging van ontvangst van de order.

Zie https://blog.iusmentis.co(...)epaste-kortingscode/

[..]

Heet het daarom misschien dan een orderbevestiging?
Deze hele discussie gaat inmiddels over semantiek. Partij A vind dat de orderbevestiging iets anders inhoudt dan partij B.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171346222
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee als je goed leest zie je dat ik het hier over de koper heb:

[..]

Maar natuurlijk was er ook een aanbod van de verkoper, namelijk het te koop zetten van het artikel voor een bepaalde prijs.
Als ik (ahum) goed lees:
Het aanbod van de koper? Welk aanbod van de koper? :?

Ik denk dat je bedoelt: 'het accepteren (van het aanbod) door de koper'.
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:06:00 #223
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171346240
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee als je goed leest zie je dat ik het hier over de koper heb:

[..]

Maar natuurlijk was er ook een aanbod van de verkoper, namelijk het te koop zetten van het artikel voor een bepaalde prijs.
Hoeveel keer per uur, minuut, seconde wordt er bij CoolBlue een bestelling geplaatst?
TS koopt produkt, ziet op dat moment hetzelfde product onder dezelfde condities staan, maar klant B heeft die ook gezien en was een fractie van een seconde eerder met de bestelling. Helaas.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171346243
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:04 schreef knokkels het volgende:

[..]

Heet het daarom misschien dan een orderbevestiging?
Deze hele discussie gaat inmiddels over semantiek. Partij A vind dat de orderbevestiging iets anders inhoudt dan partij B.
Een groot deel van de rechtszaken gáát ook over semantiek (rechtsopvattingen). Leuk he?!
pi_171346257
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Dat gaat over de vraag of wil en wilsverklaring met elkaar overeenkomen. Dat is bijvoorbeeld van belang als een artikel overduidelijk voor een onrealistisch lage prijs wordt aangeboden (een nieuw tv voor ¤4,99 bijvoorbeeld). Zeg maar een variant op het "onder voorbehoud van drukfouten".
Volgens mij lees je de gehele quote niet (vooral het italic gedeelte is het meest van belang en het stukje over bindende opdrachtbevestiging ). Ik had juist niet enkel de link geplaatst naar het artikel omdat het dan inderdaad over de prijsfout zou gaan (of over de coupons van teufel).

Maar wilde juist de nadruk leggen op het feit dat een automatisch verstuurde orderbevestiging juridisch gezien niet opgevat mag worden als een bevestiging dat er een overeenkomst tot stand gekomen is.
  woensdag 31 mei 2017 @ 13:10:24 #226
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171346350
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:06 schreef r_one het volgende:

[..]

Een groot deel van de rechtszaken gáát ook over semantiek (rechtsopvattingen). Leuk he?!
quote:
Vandaag op de rol
CoolBlue vs een voor een dubbeltje op de eerste rang willen zittende eiser.
De rechtbank. Gaat u staan alstublieft :Y
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171346431
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Als ik (ahum) goed lees:
Het aanbod van de koper? Welk aanbod van de koper? :?

Ik denk dat je bedoelt: 'het accepteren (van het aanbod) door de koper'.
Het aanbod van de koper om een bepaald aantal euro's te ruilen voor het produkt van de verkoper. Dat was gelijk de aanvaarding door de koper van het aanbod van de verkoper. Aanvaarding en aanbod in één.
pi_171346670
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:14 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Het aanbod van de koper om een bepaald aantal euro's te ruilen voor het produkt van de verkoper. Dat was gelijk de aanvaarding door de koper van het aanbod van de verkoper. Aanvaarding en aanbod in één.
Je maakt het er niet duidelijker op 8)7

En dan mij slecht lezen verwijten |:( :{w :|W
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:29:23 #229
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171356296
Interessante discussie tot zover!
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171356393
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 13:06 schreef knokkels het volgende:

[..]

Hoeveel keer per uur, minuut, seconde wordt er bij CoolBlue een bestelling geplaatst?
TS koopt produkt, ziet op dat moment hetzelfde product onder dezelfde condities staan, maar klant B heeft die ook gezien en was een fractie van een seconde eerder met de bestelling. Helaas.
Op het moment dat een ander er voor betaald heeft, moet een ander niet meer kunnen betalen. Al krijgen ze honderden bestellingen per seconde binnen. Is geen rocket science om te programmeren.
  woensdag 31 mei 2017 @ 19:32:05 #231
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171356401
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:29 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ga je het nu op de man spelen?
Neuh, als je dat zo opneemt dan ligt dat bij jou. Ik bekijk het gewoon zoals ik het zie.
En ik kan het ook fout hebben, dus. Als dat zo is, mijn excuses.

Toch vind ik het wel apart dat er hier een heel topic aan wordt gewijd, terwijl ik uit eigen ervaring weet dat de CoolBlue klantenservice best okee is.
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171357301
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:29 schreef Hallmark het volgende:
Interessante discussie tot zover!
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:29 schreef Hallmark het volgende:
Ga je het nu op de man spelen?
Huh? Ninja-edit?
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:00:22 #233
38344 knokkels
Radio49 voor je kanus! O+
pi_171357353
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:59 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Huh? Ninja-edit?
:D Die heb ik dan gemist :D
Op zondag 7 oktober 2018 02:15 schreef MTheBassman het volgende:[/b]
Jij hebt wat rare shit in je lijst staan Knokkels :P
pi_171357664
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:31 schreef xaban06 het volgende:

[..]

Op het moment dat een ander er voor betaald heeft, moet een ander niet meer kunnen betalen. Al krijgen ze honderden bestellingen per seconde binnen. Is geen rocket science om te programmeren.
In een klein systeem niet, maar in grote schalende/schaalbare gedustribueerde systemen kan dat behoorlijk ingewikkeld worden. Dan heb je vaak niet maar één database die de "single source of truth" is.

Je hebt dan bijvoorbeeld een database waar alle bestellingen en betalingen in worden geregistreerd. Maar de website leest niet rechtstreeks uit die database maar uit een cache. De cache wordt bijgewerkt uit de database en daar is een klein beetje tijd voor nodig. Het kan dus gebeuren dat bezoeker A het laatste produkt bestelt, maar dat bezoeker B vlak daarna de website bezoekt en de nog niet bijgewerkte voorraadinformatie uit de cache te zien krijgt. Bezoeker A mag over zijn eigen bestellingen geen informatie uit de cache krijgen, maar die moet rechtstreeks uit de database komen want anders kan het zijn dat zijn net betaalde bestelling voor hem niet zichtbaar is.

In praktijk zijn er in dit soort architecturen nog meer systemen die dezelfde informatie bevatten maar waarvoor het een beetje tijd kost om ze "in sync" te houden. Denk aan event stores, message queues, document databases, andere typen caches, etc.

In dit soort architecturen wordt gestreefd naar wat "eventual consistency" wordt genoemd: na verloop van tijd is de informatie in alle subsystemen consistent. Het is zeker niet triviaal om zo een systeem te bouwen dat op ieder moment aan iedere bezoeker de meest actuele informatie toont en ook nog schaalbaar is.
  woensdag 31 mei 2017 @ 20:50:06 #235
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171358729
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 19:59 schreef r_one het volgende:

[..]

[..]

Huh? Ninja-edit?
Ja, bij nader inzien dacht ik: waarom focus ik op zoiets, terwijl er eigenlijk een geweldige discussie is ontstaan! Ik vind het echt super leerzaam. Als ik het als leek zo bekijk, lijkt het er op dat de verregaande automatisering niet lekker samenwerkt met een rigide blik op koopovereenkomst.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171359619
quote:
1s.gif Op woensdag 31 mei 2017 20:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

In een klein systeem niet, maar in grote schalende/schaalbare gedustribueerde systemen kan dat behoorlijk ingewikkeld worden. Dan heb je vaak niet maar één database die de "single source of truth" is.
Klopt

quote:
Je hebt dan bijvoorbeeld een database waar alle bestellingen en betalingen in worden geregistreerd. Maar de website leest niet rechtstreeks uit die database maar uit een cache. De cache wordt bijgewerkt uit de database en daar is een klein beetje tijd voor nodig.
Uiteraard, performance is key. Dus begrijpelijk dat je caching toepast op veel gevraagde informatie.
quote:
Het kan dus gebeuren dat bezoeker A het laatste produkt bestelt, maar dat bezoeker B vlak daarna de website bezoekt en de nog niet bijgewerkte voorraadinformatie uit de cache te zien krijgt. Bezoeker A mag over zijn eigen bestellingen geen informatie uit de cache krijgen, maar die moet rechtstreeks uit de database komen want anders kan het zijn dat zijn net betaalde bestelling voor hem niet zichtbaar is.
Op het moment dat men klikt op 'koop' of 'voeg toe aan winkelmand' doe je je check op een tabel/database waar geen caching op zit lijkt me. Je hoeft namelijk niet alles te cachen, data wat niet razendsnel naar voren moet komen of wat niet vaak wordt opgevraagd ga je ook niet cachen.

quote:
In praktijk zijn er in dit soort architecturen nog meer systemen die dezelfde informatie bevatten maar waarvoor het een beetje tijd kost om ze "in sync" te houden. Denk aan event stores, message queues, document databases, andere typen caches, etc.

In dit soort architecturen wordt gestreefd naar wat "eventual consistency" wordt genoemd: na verloop van tijd is de informatie in alle subsystemen consistent. Het is zeker niet triviaal om zo een systeem te bouwen dat op ieder moment aan iedere bezoeker de meest actuele informatie toont en ook nog schaalbaar is.
pi_171360457
quote:
0s.gif Op woensdag 31 mei 2017 21:15 schreef xaban06 het volgende:
Op het moment dat men klikt op 'koop' of 'voeg toe aan winkelmand' doe je je check op een tabel/database waar geen caching op zit lijkt me. Je hoeft namelijk niet alles te cachen, data wat niet razendsnel naar voren moet komen of wat niet vaak wordt opgevraagd ga je ook niet cachen.
Dit inderdaad, anders zou je met sommige producten enorm de fout in kunnen gaan, denk aan game of console releases.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171449494
Grappig, heb bijna hetzelfde gehad een half jaartje terug. Tweedekans product besteld voor 230 euro o.i.d., nieuw 289 euro. Uiteindelijk werd het ook niet gevonden in het magazijn. Wat bij mij nog meespeelde was dat op de order niet '2e kans' product stond. Dus heel feitelijk gezien had ik een koopovereenkomst voor het product. In beginsel deed CB moeilijk, 'ja het is er niet dus jammer'. Uiteindelijk via Facebook even bericht dat ik het heel bizar vond wat voor mails ik kreeg, en als oplossing zelf voorgesteld om een nieuw model te krijgen, en dan 50/50 te doen. Hier gingen ze mee akkoord.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 5 juni 2017 @ 08:29:21 #239
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171466632
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 16:49 schreef rene90 het volgende:
voorgesteld om een nieuw model te krijgen, en dan 50/50 te doen. Hier gingen ze mee akkoord.
Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Men sluit volautomatisch een deal vanwege de kostenbesparingen. Maar als het systeem dan tekort schiet vanwege gebrek aan automatisering, dan hoeft de webwinkel de deal niet gestand te doen.

Of je moet zelf gaan onderhandelen. Mja, voor 13 euro korting laat ik dat dan zitten.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171470998
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:29 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Men sluit volautomatisch een deal vanwege de kostenbesparingen. Maar als het systeem dan tekort schiet vanwege gebrek aan automatisering, dan hoeft de webwinkel de deal niet gestand te doen.

Of je moet zelf gaan onderhandelen. Mja, voor 13 euro korting laat ik dat dan zitten.
'Men' heeft geen deal gesloten.
pi_171472100
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:56 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Even goed afstemmen, dan maken we er een WGR uitje van!
Vergeet me niet te PM-men, want ik wil absoluut & most def mee ^O^ :Y
  maandag 5 juni 2017 @ 15:23:40 #242
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171474994
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 08:29 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik blijf het een vreemde zaak vinden. Men sluit volautomatisch een deal vanwege de kostenbesparingen. Maar als het systeem dan tekort schiet vanwege gebrek aan automatisering, dan hoeft de webwinkel de deal niet gestand te doen.

Of je moet zelf gaan onderhandelen. Mja, voor 13 euro korting laat ik dat dan zitten.
Ik denk dat je het anders moet zien. Ten eerste is 'het systeem' geen kostenbesparing, maar gewoon de enige manier om anno 2017 op grote schaal handel te kunnen drijven. Ten tweede, ik denk dat je juridisch volledig in je recht staat als je gewoon het product opeist, gevonden of niet. Je bent een overeenkomst aangegaan. Persoonlijk vind ik het echter niet heel redelijk om je juridische gelijk te halen, het betref hier een foutje van CB waardoor verder niemand schade heeft geleden, op een kleine teleurstelling van jouw kant na. Om die teleurstelling te compenseren doen ze een kleine schenking. Prima toch?
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 5 juni 2017 @ 16:05:27 #243
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171476157
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 12:31 schreef r_one het volgende:

[..]

'Men' heeft geen deal gesloten.
Nee, dat is zo.

Wat er dan wel is gebeurd, daar heb ik dan weer geen woord voor.

quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:23 schreef TC03 het volgende:
Om die teleurstelling te compenseren doen ze een kleine schenking. Prima toch?
Nee hoor, CB doet geen schenking. Of begrijp ik iets verkeerd :?
Verder wel met je eens, ja. Overigens als ik Coolblue even buiten deze discussie laat, dan vind ik het buitengewoon storend dat er over zoiets basaals als een internet-aankoop twijfel kan bestaan.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171477682
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 15:23 schreef TC03 het volgende:
ik denk dat je juridisch volledig in je recht staat als je gewoon het product opeist, gevonden of niet.
Hoe wil je iets opeisen waarvan je weet dat het er niet is?
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  maandag 5 juni 2017 @ 17:10:54 #245
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_171478345
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 16:53 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hoe wil je iets opeisen waarvan je weet dat het er niet is?
Het is er wel, alleen niet in geopende doos. Dan moeten ze gewoon een nieuwe geven voor die prijs.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_171478976
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het is er wel, alleen niet in geopende doos. Dan moeten ze gewoon een nieuwe geven voor die prijs.
Nee het is er niet, jij verwart verschillende producten met elkaar.

Als ik een ingeruilde auto in nieuwstaat koop en het blijkt dat die kwijt is dan heb ik recht op een nieuwe volgens jou...
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171478980
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:10 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het is er wel, alleen niet in geopende doos. Dan moeten ze gewoon een nieuwe geven voor die prijs.
En daar is dan juridisch weer geen basis voor, want Coolblue had enkel de wil om een 2de kansje voor de bedrag te verkopen, niet om een nieuwe te verkopen voor de prijs van het 2de kansje.

"2de kansje Product A" is juridisch gezien niet dezelfde zaak als "Product A"
  maandag 5 juni 2017 @ 21:45:35 #248
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171485615
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:33 schreef Dennism het volgende:
"2de kansje Product A" is juridisch gezien niet dezelfde zaak als "Product A"
Aan de ene kant met je eens. Aan de andere kant, kijk even op de website. Je kijkt naar de gewone productpagina, en dan staat onder de normale prijs: "Ook als tweedekansje!"
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171489911
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 21:45 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Aan de ene kant met je eens. Aan de andere kant, kijk even op de website. Je kijkt naar de gewone productpagina, en dan staat onder de normale prijs: "Ook als tweedekansje!"
Ja en?
pi_171491792
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 17:33 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee het is er niet, jij verwart verschillende producten met elkaar.

Als ik een ingeruilde auto in nieuwstaat koop en het blijkt dat die kwijt is dan heb ik recht op een nieuwe volgens jou...
De waarde van een auto is sterk afhankelijk van het aantal eigenaren en de kilometerstand, ook al is de auto uitelijk hagelnieuw. Bij een CB-produkt heb je dat veel minder. Dat zie je al aan de prijs van een tweedekansje, dat verschilt maar een stuk of wat tientjes. Een auto kan zomaar een kwart minder waard zijn als deze al een tweede keer op naam is gesteld, ook al heeft 'ie de showroom nog nooit verlaten.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 07:29:01 #251
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171491797
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 00:05 schreef r_one het volgende:

[..]

Ja en?
Er is geen aparte koopjeshoek zoals in de Ikea. Ik vind dat een verschil qua presentatie en indruk geven aan de klant.

Geen idee of dat ook maar ene sikkepit uitmaakt. Maar ik zeg het maar even :-P
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171493207
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 07:28 schreef Ridocar het volgende:

[..]

De waarde van een auto is sterk afhankelijk van het aantal eigenaren en de kilometerstand, ook al is de auto uitelijk hagelnieuw. Bij een CB-produkt heb je dat veel minder. Dat zie je al aan de prijs van een tweedekansje, dat verschilt maar een stuk of wat tientjes. Een auto kan zomaar een kwart minder waard zijn als deze al een tweede keer op naam is gesteld, ook al heeft 'ie de showroom nog nooit verlaten.
Ja en?

Waarom bij een auto niet en bij een ander product wel, waar ligt dan volgens jou wettelijk de grens (want die zou er dus moeten zijn als jij gelijk hebt._
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171493227
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 07:29 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Er is geen aparte koopjeshoek zoals in de Ikea. Ik vind dat een verschil qua presentatie en indruk geven aan de klant.

Geen idee of dat ook maar ene sikkepit uitmaakt. Maar ik zeg het maar even :-P
En wat is er mis met de presentatie? Jij wist namelijk prima wat jij kocht.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171493422
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:13 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ja en?

Waarom bij een auto niet en bij een ander product wel, waar ligt dan volgens jou wettelijk de grens (want die zou er dus moeten zijn als jij gelijk hebt._
Het gaat niet om een wettelijke grens, het gaat om een stukje goodwill van een bedrijf. Zowel bij de auto als bij het tweedekansje mag het bedrijf gewoon weigeren op grond van onvoldoende voorraad. Echter, het is bij een autobedrijf minder vanzelfsprekend een nieuwe auto mee te geven (want de waarde is niet alleen afhankelijk van de uiterlijke technische staat) dan bij een wit- en bruingoedwinkel (waar een eerder verkocht apparaat niet hoeft te verschillen van een nieuwe)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_171493484
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:27 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Het gaat niet om een wettelijke grens, het gaat om een stukje goodwill van een bedrijf. Zowel bij de auto als bij het tweedekansje mag het bedrijf gewoon weigeren op grond van onvoldoende voorraad. Echter, het is bij een autobedrijf minder vanzelfsprekend een nieuwe auto mee te geven (want de waarde is niet alleen afhankelijk van de uiterlijke technische staat) dan bij een wit- en bruingoedwinkel (waar een eerder verkocht apparaat niet hoeft te verschillen van een nieuwe)
Het ging mij wel om de wet, want mijn reactie was aan TC03 en die spreekt heel duidelijk over "MOETEN"
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171493525
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Het ging mij wel om de wet, want mijn reactie was aan TC03 en die spreekt heel duidelijk over "MOETEN"
Eens, een bedrijf moet helemaal niets. Alleen de vergelijking met een auto ging wmb een beetje mank, omdat het twee heel verschillende produkten zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 10:32:42 #257
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171493534
- Edit: slaat nergens op -

[ Bericht 95% gewijzigd door Hallmark op 06-06-2017 11:40:02 ]
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171493565
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eens, een bedrijf moet helemaal niets. Alleen de vergelijking met een auto ging wmb een beetje mank, omdat het twee heel verschillende produkten zijn.
De auto om TC03 te verleiden tot het uitvinden waar de scheidslijn dan zou liggen in de hoop dat daar een stukje inzicht uit zou voortkomen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171493577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend als dat jij het laat klinken, hoor :D
Vertel..
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171493611
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:32 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo vanzelfsprekend als dat jij het laat klinken, hoor :D
Eigenlijk wel. wettelijk gezien verschilt "produkt X" van "produkt X met ervaring". Je zou alleen CB lief kunnen vragen of er iets te regelen valt met een nieuwe "X", meer niet.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  dinsdag 6 juni 2017 @ 11:39:16 #261
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_171494757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

Vertel..
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 10:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Eigenlijk wel. wettelijk gezien verschilt "produkt X" van "produkt X met ervaring". Je zou alleen CB lief kunnen vragen of er iets te regelen valt met een nieuwe "X", meer niet.
Sorry, ik lees wederom selectief +)

Ik las iets anders, en mijn reactie slaat daarom nergens op. Ik heb 'm ge-edit.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_171495872
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 11:39 schreef Hallmark het volgende:

[..]

[..]

Sorry, ik lees wederom selectief +)

Ik las iets anders, en mijn reactie slaat daarom nergens op. Ik heb 'm ge-edit.
:+
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_171504664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 07:29 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Er is geen aparte koopjeshoek zoals in de Ikea. Ik vind dat een verschil qua presentatie en indruk geven aan de klant.

Geen idee of dat ook maar ene sikkepit uitmaakt. Maar ik zeg het maar even :-P
Het maakt dus geen sikkepit uit. Of je de afgeprijsde artikelen nou bij elkaar in een 'hoek' zet of ze met een oranje sticker in het schap laat staan/liggen ... ze worden er niet goedkoper of duurder van en ook niet minder of meer tweede keus.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')