abonnement Unibet Coolblue
pi_171261648
Motorrijders geweerd van dijkwegen: we voelen ons gediscrimineerd


Een strakblauwe lucht, zomerse temperaturen: voor veel mensen reden om erop uit te gaan. Maar weggebruikers en bewoners van dijken klagen over de overlast van motorrijders.

De gemeenten Lopik en Lingewaard hebben daarom besloten om motoren in de weekenden en op feestdagen te weren van de dijkwegen. Twee motorverenigingen voelen zich gediscrimineerd en spannen een rechtszaak aan tegen de gemeente Lingewaard.
Accepteren

Zeker in het weekend, als het mooi weer is, zijn het er honderden, vertelt de Lopikse wethouder Gerrit Spelt. "Die motorrijders genieten hier van de dijk. Maar de mensen die er wonen, genieten er niet van."

Vandaar het verbod. Maar de Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging (KNMV) en de Motorrijders Actie Groep (MAG) vinden het besluit onterecht.

"Iedereen wil op dit soort dagen van het mooie weer en de natuur genieten en dan moet iedereen met elkaar over één weg. De boodschap is dan om iedereen te accepteren", zegt Arjan Everink van de KNMV. "Het is een openbare weg, ook voor wielrenners, oldtimers, wandelaars, noem maar op. Waarom dan alleen de motorrijder aanwijzen?"

De KNMV geeft wel toe dat de groepen motorrijders soms groot zijn en daardoor veel geluid produceren. "Als op Facebook opgeroepen wordt tot een toertocht kan de groep snel groot worden", vertelt Everink. Volgens de vereniging zijn er wel onderlinge afspraken bij motorrijders om de overlast te beperken.
De borden zijn nu al twee keer weggehaald.
Jan Pieter Lokker, waarnemend burgemeester Lopik
Borden weggehaald

De gemeente Lingewaard zegt dat klachten van bewoners de oorzaak zijn van de afsluiting. "Dat kwam door de geluidsoverlast en doordat de verkeersveiligheid in het geding was. Motorrijders rijden er soms te hard, en er zijn ook fietsers en voetgangers op die wegen", vertelt een woordvoerder van de gemeente.

Ook in Lopik was de overlast voor bewoners de reden om motorrijders te weren van de dijkwegen. De burgemeester geeft toe dat de handhaving van zo'n verbod lastig is. "Er zijn geen extra agenten om te controleren of de motorrijders wegblijven, daar hebben ze onvoldoende capaciteit voor. Daarom roepen we ook de bewoners op om hun ogen en oren open te houden", vertelt Jan Pieter Lokker.

De burgemeester merkt dat het verbod veel losmaakt. "De borden zijn nu al twee keer weggehaald. We weten niet wie dit heeft gedaan, maar dat zal vast niet iemand zijn die blij is met het verbod.".
Verharde discussie

Om het verbod in Lingewaard ongedaan te maken zijn de motorverenigingen naar de rechter gestapt. Net als in Lopik zijn er in Lingewaard te veel 'vervoersbewegingen' op de dijk, erkent Everink van de KNMV. "Maar het aantal motorrijders maakt daar maar vier procent van uit. En toch wordt de motorrijder daarop aangekeken. Dat is voor ons onbegrijpelijk."

De problematiek rondom motoren is volgens de ANWB een terugkerend punt van discussie. Er wordt vaker geklaagd over de snelheid, het lawaai en het gebrek aan controle rondom motorverkeer. "Weggebruikers zitten elkaar in de weg, en dat leidt tot een verharde discussie", zegt Ad Vonk, woordvoerder van de ANWB.

Er is volgens de ANWB geen eenduidige optimale oplossing voor het probleem. Ad Vonk: "Het is ook de vraag of dit soort afsluitingen effect gaat hebben. Motorrijders zullen hier echt niet voor weglopen. Het probleem zal zich alleen maar verplaatsen."

http://nos.nl/artikel/217(...)gediscrimineerd.html


_O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2017 00:21:41 ]
pi_171261717
Wat een halve gare die motorrijders _O-
  zondag 28 mei 2017 @ 00:26:13 #3
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171261783
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:19 schreef aloa het volgende:
De KNMV geeft wel toe dat de groepen motorrijders soms groot zijn en daardoor veel geluid produceren.
quote:
En toch wordt de motorrijder daarop aangekeken. Dat is voor ons onbegrijpelijk."
Echt snel van begrip is deze meneer van de Satudarah KNMV niet
  zondag 28 mei 2017 @ 00:34:18 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_171261935
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_171261993
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
wat vervelend voor dat dorp.
pi_171262074
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
In Duitsland is men daar veel strenger op. Daar hoef je het echt niet te wagen om je geluidsdemper uit je uitlaat te halen. Bij een controle ben je gelijk aan de beurt.
  Beste debater 2022 zondag 28 mei 2017 @ 00:41:34 #7
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_171262098
Hier laatst ook... Schrok me te pletter, en denk daarna: "Ja hoor jongen, je hebt een heule grote motor".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_171262166
Motorrijders > wielrenners
standaarddrinker
pi_171262184
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:26 schreef OEM het volgende:

[..]


[..]

Echt snel van begrip is deze meneer van de Satudarah KNMV niet
Je bent een stukje vergeten te quoten..


quote:
Net als in Lopik zijn er in Lingewaard te veel 'vervoersbewegingen' op de dijk, erkent Everink van de KNMV. "Maar het aantal motorrijders maakt daar maar vier procent van uit. En toch wordt de motorrijder daarop aangekeken. Dat is voor ons onbegrijpelijk."
Quote mining noemen we dat..
pi_171262216
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Motorrijders > wielrenners
Eens ^O^
pi_171262352
Mooiweer rijders :r
5 Ferrari's op videoband!
pi_171262356
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Motorrijders > wielrenners
Een belediging van motorrijders. :(
  zondag 28 mei 2017 @ 01:04:34 #13
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_171262609
Joh. Wat een huilies in Lopik en Lingewaard. Zeker allemaal jaloers dat ze geen motor mogen rijden van vrouwlief.
pi_171262614
Alweer :?
Ze zijn volgens mij al een paar keer teruggefloten.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_171262827
De discriminatiekaart werkt tegenwoordig best goed, waarom niet proberen!
  zondag 28 mei 2017 @ 01:56:20 #16
258802 Yreal
henk..!
pi_171263365
quote:
2s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:23 schreef aloa het volgende:
Wat een halve gare die motorrijders _O-
beetje rijden met je motor. Levensgevaarlijke debielen.

Maar goed, db killers eruit mag je aanpakken hoor. Als je tering herrie maakt moet dat zijn omdat je hard gaat.

Verder zou ik als motorrijder graag een verbod zijnop voor fietsers op dijken. Die verpesten mijn genot van de dijk. En bejaarden.
pi_171263410
Maar ze hebben toch gelijk? Laat justitie motorrijders die dempers verwijderd hebben maar gewoon hard aanpakken. Waarom meteen de hele groep wegzetten?
  zondag 28 mei 2017 @ 02:16:13 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_171263540
Groot gelijk deze rechtszaak. Openbare weg, niet zeiken. Als een motor wettelijk te veel lawaai produceert hebben ze een terechte klacht, anders niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_171263595
Lijkt me ook. Je kan niet zomaar op eigen houtje bij voorbaat iedere motorrijder weren. Een verbod zal gewoon via de rechter, met allerlei onderzoeken beoordeeld moeten worden.
pi_171263597
dubbel.
  zondag 28 mei 2017 @ 03:03:23 #22
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171263775
Raar hoor, ik betaal wegenbelasting voor de openbare weg en ineens mag je in de zomer vanwege overlast, ergens gedurende het weekeinde niet (meer) rijden waar je dan wel met de auto of brommer mag komen.

Puur omdat een paar randdebielen (ja, ik ken ze ook) de grenzen willen en wetens overschrijden om uit hun dak te gaan. Pak die gestoorde verkeershufters aan en laat de rest gewoon in z'n weinige vrije tijd z'n hobby doen en lekker rondtuffen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 28 mei 2017 @ 03:05:10 #23
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_171263783
Fijn voor het gros motorrijders die zich wel aan de regels houden. Die komen met 100 man een dorpje in, geven de lokale ondernemers een omzet waar ze normaal een maand voor moeten werken en gaan weer vrolijk door.

De hufters gewoon meteen de motor in de pers doen, en dan op hun kosten direct naar huis laten vervoeren met de duurste koerier die er maar te vinden is.
  zondag 28 mei 2017 @ 03:08:46 #24
258802 Yreal
henk..!
pi_171263801
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 02:27 schreef schreef RobbieRonald het volgende:
Lijkt me ook. Je kan niet zomaar op eigen houtje bij voorbaat iedere motorrijder weren. Een verbod zal gewoon via de rechter, met allerlei onderzoeken beoordeeld moeten worden.
de wegbeheerder mag geen bordjes zetten?
pi_171263894
quote:
11s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

de wegbeheerder mag geen bordjes zetten?
Niet op basis van de mening van wat nimby's lijkt me. Hoe wil je juridisch aantonen dat er overlast is?
pi_171263912
Fags !
pi_171264070
Hier is ook zo een mongool, die geeft s'nachts altijd enorme dot gas in de straat waardoor het alarm van een stuk of 12 scooters afgaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171264092
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:52 schreef raptorix het volgende:
Hier is ook zo een mongool, die geeft s'nachts altijd enorme dot gas in de straat waardoor het alarm van een stuk of 12 scooters afgaan.
alarm op je scooter hebben :')
pi_171264108
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:54 schreef vaduz het volgende:

[..]

alarm op je scooter hebben :')
Tjah is volgens mij verplicht voor de verzekering, maar heb nou nog nooit gezien dat iemand ging kijken als ie af gaat.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171264117
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tjah is volgens mij verplicht voor de verzekering, maar heb nou nog nooit gezien dat iemand ging kijken als ie af gaat.
waarom zou je je scooter voor diefstal verzekeren? :?
pi_171264122
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:57 schreef vaduz het volgende:

[..]

waarom zou je je scooter voor diefstal verzekeren? :?
Omdat niet iedereen 4000 euro kan aftikken elke keer dat ie gestolen word.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171264531
Op fok was een tijd terug ook zo'n idioot met een motor die m dan in de stad even lekker losgooide. Want de mensen op het terras mochten wel even genieten van het lawaai van zijn motor. Kan me voorstellen als je non stop dat soort tokkies voor je huis hebt rijden dat je dan ook geen onderscheid meer maakt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  User die overal opduikt 2022 zondag 28 mei 2017 @ 08:03:57 #33
186611 Haags
pi_171264818
:')
Zonder wrijving geen glans
pi_171264857
quote:
11s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:03 schreef Vallon het volgende:
Raar hoor, ik betaal wegenbelasting voor de openbare weg en ineens mag je in de zomer vanwege overlast, ergens gedurende het weekeinde niet (meer) rijden waar je dan wel met de auto of brommer mag komen.

Puur omdat een paar randdebielen (ja, ik ken ze ook) de grenzen willen en wetens overschrijden om uit hun dak te gaan. Pak die gestoorde verkeershufters aan en laat de rest gewoon in z'n weinige vrije tijd z'n hobby doen en lekker rondtuffen.
Een paar? Echt wel 90% ofzo. Spreek eerst je vriendjes er maar eens op aan voordat je hier komt lopen janken.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171264859
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
Groot gelijk deze rechtszaak. Openbare weg, niet zeiken. Als een motor wettelijk te veel lawaai produceert hebben ze een terechte klacht, anders niet.
het voordeel voor justitie van zulke dijkwegen is dat ze die makkelijk als fuik kunnen afsluiten en dan meteen 50% van de motoren in de shredder kunnen duwen. :D
pi_171264874
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je bent een stukje vergeten te quoten..

[..]

Quote mining noemen we dat..
4% van de vervoersbewegingen maar 85% van de herrie. Groepen motorrijders zijn echt vreselijk storend
pi_171264895
Motorrijders zijn een beetje de kutmarokkanen onder de weggebruikers. Relatief weinig leden, grootste overlastveroorzakers en als je er iets van zegt schreeuwen ze: DISCRIMINAZI!!!!!!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 28 mei 2017 @ 08:31:30 #38
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_171264929
quote:
11s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

de wegbeheerder mag geen bordjes zetten?
Niet als de wegbeheerder je laat betalen voor het gebruik van die weg.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 28 mei 2017 @ 08:33:09 #39
146393 Sometimes
Panta Rhei
pi_171264936
Hoe groter de groep, hoe minder respect voor regels / acceptabel gedrag.
Geldt voor motorrijders, maar zeker ook voor fietsers (al dan niet wielrenners) en voetgangers.

Motorrijders maken er ook nog eens een berg lawaai bij. Niet heel vreemd dat ze daarmee meer in de picture staan.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_171264957
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Niet als de wegbeheerder je laat betalen voor het gebruik van die weg.
Wat een vreemde redenatie dan zou er geen enkel bord lang de weg staan en snelheidsbeperkingen met deze logica ook onzin zijn omdat we toch betalen voor het gebruik van de weg. :D
  zondag 28 mei 2017 @ 08:44:37 #41
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_171264990
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat een vreemde redenatie dan zou er geen enkel bord lang de weg staan en snelheidsbeperkingen met deze logica ook onzin zijn omdat we toch betalen voor het gebruik van de weg. :D
Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 28 mei 2017 @ 08:46:39 #42
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_171264998
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:52 schreef raptorix het volgende:
Hier is ook zo een mongool, die geeft s'nachts altijd enorme dot gas in de straat waardoor het alarm van een stuk of 12 scooters afgaan.
Och ja, in Amsterdam lijkt elke motorrijder dat te doen...bij praktisch elk stoplicht om dan toeristen te laten schrikken of bij een scooter standplaats om al die alarmen af te laten gaan. Ik houd er standaard rekening mee, dus schrik ik niet meer...maar het is wel een dilemma, ergens vind ik het namelijk wel grappig, ondanks dat ik het een gruwelijk kut-geluid vind.

Zowel het feit dat het ook wel een beetje leuk is om toeristen te laten schrikken (of die fokking scooters)...maar ook het idee dat zo'n motorrijder zeer zelfvoldaan op zijn bromfietsje zit en werkelijk denkt origineel en geniaal te zijn, terwijl dat gedrag eigenlijk vreselijk burgerlijk is. :')

Ik besef me best dat ik humor in de meest debiele zaken zie...een gave ;(
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_171265007
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
het gaat alleen niet per se om te hard rijden, maar ook bv de overlast die ontstaat door groepen motorrijders die in kolonne door dorpen en over dijken rijden
  zondag 28 mei 2017 @ 09:09:23 #44
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171265110
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
:')

Waarom denk je dat deze jongen (C11) bestaat:

pi_171265122
quote:
6s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:32 schreef Treinhomo het volgende:
Fags !
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 28 mei 2017 @ 09:16:19 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_171265150
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Motorrijders > wielrenners
De gemiddelde SS'er > wielrenners, dus dit zegt niks
Laffe huichelaar
  zondag 28 mei 2017 @ 09:26:34 #47
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171265247
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:

[..]

Je bent een stukje vergeten te quoten..

[..]

Quote mining noemen we dat..
Dat verandert weinig aan de essentie: deze meneer van de Bandidos KNMV zit zo in z'n eigen wereldje, dat hij niet kan begrijpen dat ze overlast veroorzaken.

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 28-05-2017 09:57:16 ]
pi_171265476
Ik stond donderdag ook opeens voor zo'n bord (met de motor). Baalde er ook wel van, want ik cruise 50-60 over zo'n dijkje, zeker met de grote hoeveelheid fietsers op zo'n dag.
Maar ik werd ook ingehaald door 3 brullende motoren, die vooral hard en lawaaiig over die dijk willen.
Jammer dat de goeden dus onder de kwaden moeten lijden.
pi_171265648
Ik vraag me af in hoeverre dit wettelijk mag, volgens mij is het niet aan een burgemeester om te bepalen welke voertuigen ergens mogen rijden, als ze overlast geven dan zou ik eens zeggen dat men gaat controleren op het geluid van die dingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171265709
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
En hoe lul jij het recht dat oldtimers of diesels op veel plekken niet meer welkom zijn?

Ik woonde vroeger aan de dijk en tegenwoordig aan een doorgaande weg, constant gekloot van die te dikke mannen in een leren jekkie en te klein pikkie :r. Ik verwacht dat de meeste ook eerst gezamenlijk een YMCA opvoeren voor een toertocht.

Het mooiste is als ze op hun bek gaan, vooral aan het begin van de lente.
  zondag 28 mei 2017 @ 10:04:38 #51
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171265821
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:56 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit wettelijk mag, volgens mij is het niet aan een burgemeester om te bepalen welke voertuigen ergens mogen rijden
Als B&W geen besluiten mag nemen over hun eigen infrstructuur, wie dan wel? De vuilsnismannen? Duterte? Marsmannetjes?
  zondag 28 mei 2017 @ 10:15:48 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171266051
Waarom niet gewoon oom agent op die dijk neerzetten zodat mensen die zich misdragen worden aangepakt?

Ik rij alleen samen met mijn man, nooit in een grote groep. Hou me keurig aan de snelheid of langzamer op zo'n dijk als het drukker is. Heb geen schreeuwmotor en ben beleefd in hoe ik rij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171266715
Ik woon ook in een klein dorp aan een dijk en in de weekenden barst het hier van de motoren.
En het over- overgrote merendeel houdt zich gewoon keurig aan de regels.

Sterker nog, degenen die hier steevast veel te hard over de dijk rijden zijn de dorpsbewoners zelf, in hun auto's.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_171266990
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:04 schreef OEM het volgende:

[..]

Als B&W geen besluiten mag nemen over hun eigen infrstructuur, wie dan wel? De vuilsnismannen? Duterte? Marsmannetjes?
Volgens mij is de provincie hier verantwoordelijk voor, daarnaast nogal raar stel je voor dat elke burgemeester maar even adhoc gaat bepalen welke voertuigen er mogen rijden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171267025
Imho doen ze liever wat aan de ontzettende grafherrie die sommige motoren veroorzaken, dan zoals wel vaker de goeden onder de slechten te laten lijden.
pi_171267144
Het blijft sowieso een apart iets dat motoren veel herrie mogen maken, maar dat auto's aan bepaalde geluidsnormen dienen te voldoen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 28 mei 2017 @ 11:07:27 #57
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 28 mei 2017 @ 11:09:37 #58
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171267187
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het blijft sowieso een apart iets dat motoren veel herrie mogen maken, maar dat auto's aan bepaalde geluidsnormen dienen te voldoen.
Motoren mogen dat ook niet... Maar goed, schijnbaar is dat hogere wiskunde ofzo.
pi_171267220
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:09 schreef AchJa het volgende:

[..]

Motoren mogen dat ook niet... Maar goed schijnbaar is dat hogere wiskunde ofzo.
Vreemd dat er dan zoveel lawaaimakende motoren zijn. Auto's worden er regelmatig voor staande gehouden.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 28 mei 2017 @ 11:12:23 #60
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171267239
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:07 schreef AchJa het volgende:
De Nederlander kan per jaar minder hebben... :')
Verdraagzaamheid is al een tijdje deaud in Nederland.. Er valt altijd wel wat te zeiken, en dat wordt dan ook standaard gedaan.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171267270
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:45 schreef Piles het volgende:
Ik stond donderdag ook opeens voor zo'n bord (met de motor). Baalde er ook wel van, want ik cruise 50-60 over zo'n dijkje, zeker met de grote hoeveelheid fietsers op zo'n dag.
Maar ik werd ook ingehaald door 3 brullende motoren, die vooral hard en lawaaiig over die dijk willen.
Jammer dat de goeden dus onder de kwaden moeten lijden.
Dat is helaas met alles zo. Een paar gekken verpesten het voor de rest.

Die motorrijders ook, die zonodig door het bos moeten crossen 8)7
  zondag 28 mei 2017 @ 11:17:16 #62
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171267345
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:11 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Vreemd dat er dan zoveel lawaaimakende motoren zijn. Auto's worden er regelmatig voor staande gehouden.
Heb zelf een motor, met intacte DB-killer :') , maar woon ook aan begin van zo'n motor route. Het ergst zijn van die roedels gaye HD-fags. :r

Kreeg vroeger mijn brommert terug van de politie minus expansiepijp en carb. Zouden ze bij motoren ook moeten doen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_171267388
Dijkwegen zijn helemaal niet gemaakt voor Motorrijders, Je gaat toch ook niet met een motor op het fietspad rijden. Gewoon een algeheel verbod invoeren op dijkwegen, laat motors alleen maar rijden op autowegen en snelwegen en voor de rest zo veel mogelijk weren die krengen,
pi_171267443
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:19 schreef MakkieR het volgende:
Dijkwegen zijn helemaal niet gemaakt voor Motorrijders, Je gaat toch ook niet met een motor op het fietspad rijden. Gewoon een algeheel verbod invoeren op dijkwegen, laat motors alleen maar rijden op autowegen en snelwegen en voor de rest zo veel mogelijk weren die krengen,
Ja maar dat is discriminatie :')
pi_171267468
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:22 schreef aloa het volgende:

[..]

Ja maar dat is discriminatie :')
Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijkwegen zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.

[ Bericht 6% gewijzigd door MakkieR op 28-05-2017 11:34:45 ]
  zondag 28 mei 2017 @ 11:24:29 #66
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171267500
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:19 schreef MakkieR het volgende:
Dijkwegen zijn helemaal niet gemaakt voor Motorrijders, Je gaat toch ook niet met een motor op het fietspad rijden. Gewoon een algeheel verbod invoeren op dijkwegen, laat motors alleen maar rijden op autowegen en snelwegen en voor de rest zo veel mogelijk weren die krengen,
Dijkwegen zijn juist perfect voor motoren. En als motoren er niet passen dan auto's al helemaal niet.
Snelwegen e.d. zijn helemaal niet zo leuk om te rijden, supersaai. Gewoon lekker een beetje toeren, mooie omgeving, leuke bochtjes. Dat is juist zo leuk aan motorrijden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171267572
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dijkwegen zijn juist perfect voor motoren. En als motoren er niet passen dan auto's al helemaal niet.
Snelwegen e.d. zijn helemaal niet zo leuk om te rijden, supersaai. Gewoon lekker een beetje toeren, mooie omgeving, leuke bochtjes. Dat is juist zo leuk aan motorrijden.
Je kunt ook leuk toeren met een motor op een fietspad, maar dat doen we ook niet.
pi_171267575
Nou de wielrenners nog.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:30:51 #69
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171267648
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:19 schreef MakkieR het volgende:
Dijkwegen zijn helemaal niet gemaakt voor Motorrijders, Je gaat toch ook niet met een motor op het fietspad rijden. Gewoon een algeheel verbod invoeren op dijkwegen, laat motors alleen maar rijden op autowegen en snelwegen en voor de rest zo veel mogelijk weren die krengen,
Dan moet je die wegen gewoon sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer, dus ook auto's.
pi_171267671
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan moet je die wegen gewoon sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer, dus ook auto's.
Daar heb ik geen enkel probleem mee, alleen openhouden voor fietsers en wandelaars en bestemmingsverkeer. Als auto of motor heb je er niks te zoeken.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:32:18 #71
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_171267676
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij is de provincie hier verantwoordelijk voor, daarnaast nogal raar stel je voor dat elke burgemeester maar even adhoc gaat bepalen welke voertuigen er mogen rijden.
Als het geen provinciale weg is, heeft de provincie weinig in te brengen
pi_171267684
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijken zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.
ik ben het dan ook met je eens ;)
  zondag 28 mei 2017 @ 11:33:08 #73
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171267695
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:11 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Vreemd dat er dan zoveel lawaaimakende motoren zijn. Auto's worden er regelmatig voor staande gehouden.
Motoren ook, wees maar niet bang. Daarbij zitten motoren vaak tegen de norm aan en auto's zitten er over het algemeen ruim onder daarom ervaar je dat verschil zo.
pi_171267725
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan moet je die wegen gewoon sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer, dus ook auto's.
Auto's zijn ook gevaarlijk op die dijkweggetjes. Vooral als ze denken er 80 te mogen rijden.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:35:14 #75
34027 devlinmr
Trolivier
pi_171267737
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:17 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Heb zelf een motor, met intacte DB-killer :') , maar woon ook aan begin van zo'n motor route. Het ergst zijn van die roedels gaye HD-fags. :r

Kreeg vroeger mijn brommert terug van de politie minus expansiepijp en carb. Zouden ze bij motoren ook moeten doen.
HD geeft een laag geluid, die buikschuivers een snerpend hoog geluid wat verder draagt en vele male irritanter klinkt.
Daarnaast vind ik motorrijders op zo'n raceding een stuk gayer, met hun leren pakjes en hun kontje in de lucht.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:36:08 #76
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171267752
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:34 schreef aloa het volgende:

[..]

Auto's zijn ook gevaarlijk op die dijkweggetjes. Vooral als ze denken er 80 te mogen rijden.
Precies, daarom ook mijn opmerking dat ze dan beter de boel kunnen sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer. Dit gezanik over motoren alleen gaat weer nergens over.
pi_171267820
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies, daarom ook mijn opmerking dat ze dan beter de boel kunnen sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer. Dit gezanik over motoren alleen gaat weer nergens over.
Dat is waar.

Ga eens 60 rijden op zo'n weg, wat volgens mij de toegestane snelheid is en je krijgt meteen een klever achter je die harder wil en je vervolgens op een zinloze manier gaat inhalen :D
  zondag 28 mei 2017 @ 11:40:12 #78
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_171267837
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
je maakt er wel een heel spektakel van niet? gewoon zonder dempers en katalysator.
Lachen joh.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:42:12 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_171267883
Lijkt mij trouwens een typisch symptoom van overbevolking.
Maar dat bestaat niet meer, toch. :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 28 mei 2017 @ 11:42:59 #80
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171267900
Prima maatregel. De volgende stap is om alle motoren te verbieden ooit nog bewoond gebied binnen te gaan, net zoals de brommers van paupertjes die zo graag herrie willen maken om toch nog gezien te worden.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zondag 28 mei 2017 @ 11:44:18 #81
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171267926
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:19 schreef aloa het volgende:
"Het is een openbare weg, ook voor wielrenners, oldtimers, wandelaars, noem maar op. Waarom dan alleen de motorrijder aanwijzen?"
Omdat het er meer zijn en ze sneller gaan. Vrij simpele redenering, had 'ie zelf ook kunnen bedenken.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zondag 28 mei 2017 @ 11:47:56 #82
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171268009
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:27 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Je kunt ook leuk toeren met een motor op een fietspad, maar dat doen we ook niet.
Het gaat om wegen waar auto's ook mogen rijden, niet over fietspaden waarop geen auto's mogen rijden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171268078
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gaat om wegen waar auto's ook mogen rijden, niet over fietspaden waarop geen auto's mogen rijden.
Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
  zondag 28 mei 2017 @ 11:57:55 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171268217
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
Baarlijke onzin dit. En ja, je rijdt er alleen voor de fun, net zoals die fietsers.

Gewoon rustig toeren daar, rekening houden met elkaar, dan is er geen enkel probleem. Niet elke dijk is zo onoverzichtelijk en is een dijk dat wel dan pas je je daaraan aan.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171268256
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Het gaat om wegen waar auto's ook mogen rijden, niet over fietspaden waarop geen auto's mogen rijden.
op die wegen rijden ook fietsers
  zondag 28 mei 2017 @ 12:01:11 #86
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171268277
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:59 schreef aloa het volgende:

[..]

op die wegen rijden ook fietsers
Ja. Vandaar dat die wegen ook geen 100 wegen zijn, maar 60 wegen zijn.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171268303
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ja. Vandaar dat die wegen ook geen 100 wegen zijn, maar 60 wegen zijn.
idd, helaas rijd het overgrote deel er minimaal 80.
pi_171268579
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Precies, daarom ook mijn opmerking dat ze dan beter de boel kunnen sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer. Dit gezanik over motoren alleen gaat weer nergens over.
Mee eens. Het gemotoriseerd verkeer bestaat toch slechts uit mooie pooiers. Die een hoop herrie maken met hun motoren of auto's waar normale mensen willen studeren.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:30:07 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171268822
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:17 schreef torentje het volgende:

[..]

Mee eens. Het gemotoriseerd verkeer bestaat toch slechts uit mooie pooiers. Die een hoop herrie maken met hun motoren of auto's waar normale mensen willen studeren.
Wat heb je daar behoudens bestemmingsverkeer uberhaupt te zoeken.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:36:53 #90
258802 Yreal
henk..!
pi_171268983
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:28 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Niet op basis van de mening van wat nimby's lijkt me. Hoe wil je juridisch aantonen dat er overlast is?
Laat ik het anders zeggen. Het is niet aan de rechter om te oordelen waar er een bord moet komen te staan. Die mag alleen oordelen of de wegbeheerder een correcte beslissing maakt.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:46:35 #91
258802 Yreal
henk..!
pi_171269209
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
:') Hoe is het op je zolderkamertje?

Gewoon alles afsluiten voor iedereen. Hoe durf je ergens te rijden waar fokkers vinden dat je niet mag rijden.
  zondag 28 mei 2017 @ 12:49:21 #92
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171269273
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijkwegen zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.
Zouden ze die dan geen verbod moeten geven? Ze geven overlast.. houden met niemand rekening en betalen geen cent wegenbelasting..

En juist met die figuren op straat wil je gehoord worden.. loud pipes saves lives.. Op een dijkweg met veel wind.. fietsers met oortjes in etc..
Verder mogen alle weekend/mooiweerrijders van mij wel verboden worden, de meeste hebben veel te weinig uren rijervaring..

Oh.. en waarom word er niet gewoon gecontroleerd? in een woonwijk gebeurt dat toch ook als er mensen klagen over hun snelle buurtbewoners.. dan komt er een drempeltje etc..
Verbieden is een beetje te makkelijk van je probleem afkomen..
pi_171269325
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
:') toch wel de grootste onzin die ik in tijden gehoord heb.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 28 mei 2017 @ 12:52:05 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171269330
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 12:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

:') Hoe is het op je zolderkamertje?

Gewoon alles afsluiten voor iedereen. Hoe durf je ergens te rijden waar fokkers vinden dat je niet mag rijden.
Het zal me verder aan mijn reet roesten wat wel of niet afgesloten moet worden maar dan moet men wel consequent blijven en niet gaan mekkeren over die 4% motoren van het totale weggebruik...

Dit soort dingen hebben altijd een enorm "ik toer daar ook maar ik ben fatsoenlijk en iedereen doet het verkeerd behalve ik" gehalte dus verbied het voor iedereen als ik er maar geen last van heb.
pi_171269366
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
Als dijkwegen niet geschikt waren voor auto's of motoren, dan hadden die er ook niet mogen rijden.

En je hond uitlaten op een dijkweg? Of je kind laten spelen? Sorry maar dan heb je niet echt begrepen waar een weg voor is .
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 28 mei 2017 @ 13:04:09 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171269626
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:23 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijkwegen zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.
lees nou nog eens goed wat je typt man :')

WEGEN.. wat dacht je van al dat andere schorriemorrie eraf en alleen auto's en motoren toelaten?
Tevens is een dijk in de regel aangelegd en qua niveau behoorlijk vlak, dus onoverzichtelijk is ook bullshit.. Tevens kun je daar desnoods de snelheid aanpassen op stukken waar bebouwing of begroeiing staat die het zicht ontneemt, en dat zijn meestal al 30/50 km zones..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171270160
Laten we hopen dat dit soort maatregelen het aantal orgaandonoren niet te ver omlaag brengt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_171271853
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:28 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Niet op basis van de mening van wat nimby's lijkt me. Hoe wil je juridisch aantonen dat er overlast is?
met een decibel meter.
  zondag 28 mei 2017 @ 14:46:28 #99
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171272354
Motorrijders betalen ook wegenbelasting, dus dit is een onrechtmatige verordening.

Aanvechten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 28 mei 2017 @ 14:54:30 #100
258802 Yreal
henk..!
pi_171272621
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:46 schreef Red_85 het volgende:
Motorrijders betalen ook wegenbelasting, dus dit is een onrechtmatige verordening.

Aanvechten.
Je MRB argument is kolder. Het is een belasting op houden van, niet het rijden met.

hoe denk je over milieuzones dan?
  zondag 28 mei 2017 @ 15:51:00 #101
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 28 mei 2017 @ 15:52:50 #102
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_171274824
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 15:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ook een kansloze onderneming.
Dit. :Y
Is niks meer dan automobilistje pesten. Maar daar is de overheid goed in.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  zondag 28 mei 2017 @ 15:53:45 #103
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_171274843
Motorrijden O+

Groepen motorrijders :r. Per definitie mongolen met het verstand van een aap.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_171275118
Jammer, rij zelf ook motor, maar snap het wel.

Zitten aardig wat tokkies tussen...
pi_171275761
Je hebt ook elektrische motors die totaal geen herrie produceren.
Geen herrie = niet stoer zijn?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  zondag 28 mei 2017 @ 16:35:14 #106
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171275956
quote:
14s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:05 schreef TheThirdMark het volgende:
Fijn voor het gros motorrijders die zich wel aan de regels houden. Die komen met 100 man een dorpje in, geven de lokale ondernemers een omzet waar ze normaal een maand voor moeten werken en gaan weer vrolijk door.
Ze parkeren hun motoren ook altijd keurig in de vakken en betalen voor het parkeren.

Motoren maken herrie, ook binnen de wettelijke grenzen. Ze hebben tov een auto dan ook een demper van niks.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 28 mei 2017 @ 16:43:38 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171276173
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 11:12 schreef Sounddragon het volgende:

Verdraagzaamheid is al een tijdje deaud in Nederland..
De afname van de verdraagzaamheid is omgekeerd evenredig aan de toename van het egoisme, lijkt me.

Je zou als motorrijder zelf kunnen denken: "Ja, ik vind het leuk om over dat dijkje te rijden, maar kan me voorstellen dat dat voor de bewoners vervelend is". Maar de meesten zullen daar niet mee bezig zijn en er zal ook een groep zijn die denkt: "Kan mij dat nou rotten, of iemand daar last van heeft!".

In een samenleving houd je rekening met elkaar. En dat wordt steeds minder. Logisch dat de verdraagzaamheid dan ook minder wordt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 28 mei 2017 @ 16:50:07 #108
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171276422
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je hebt ook elektrische motors die totaal geen herrie produceren.
Geen herrie = niet stoer zijn?
Geen herrie=veel dode kinderen, beesten, (groepen) fietsers, (groepen) wandelaars etc...

Stoer = geen geluid produceren met een hoog snelheidsverschil..?
pi_171276476
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je hebt ook elektrische motors die totaal geen herrie produceren.
Geen herrie = niet stoer zijn?
Dat zou inderdaad een deel van het probleem op kunnen lossen, maar dan zullen er nog altijd een hoop motorrijders zijn die roekeloos rijgedrag blijven vertonen. Dat los je hier niet mee op.
  zondag 28 mei 2017 @ 16:53:02 #110
258802 Yreal
henk..!
pi_171276525
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ze parkeren hun motoren ook altijd keurig in de vakken en betalen voor het parkeren.

Motoren maken herrie, ook binnen de wettelijke grenzen. Ze hebben tov een auto dan ook een demper van niks.
Zodra je een manier bedenkt dat ik een parkeerkaartje kan kopen, wil ik dat best doen. Maar dan ook niet zeuren dat motoren je parkeerplekken innemen he?

Als het binnen de wettelijke norm blijft, is er dus niks aan de hand. Jouw gezeur is ook irritant, daar zou de straf op moeten staan dat je internet afgesloten wordt. Maar dat kan niet he?
  zondag 28 mei 2017 @ 16:57:03 #111
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171276678
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:53 schreef Yreal het volgende:

Zodra je een manier bedenkt dat ik een parkeerkaartje kan kopen, wil ik dat best doen. Maar dan ook niet zeuren dat motoren je parkeerplekken innemen he?
Jij hebt geen smartphone? Nooit van apps gehoord? Parkmobile, of zo?
Een motor hoort gewoon in een vak te parkeren. Dat was vroeger ook al zo (zelf 12 jaar gereden).

quote:
Als het binnen de wettelijke norm blijft, is er dus niks aan de hand.
Vind jij.

quote:
Jouw gezeur is ook irritant, daar zou de straf op moeten staan dat je internet afgesloten wordt. Maar dat kan niet he?
Jij bent niet zo van het 'rekening houden met', he? Als jij maar kunt doen wat je wil, moet de rest gewoon lekker zijn bek dichthouden. En dan vind je het vreemd dat mensen klagen over de motorrijders.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 28 mei 2017 @ 17:02:21 #112
258802 Yreal
henk..!
pi_171276961
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Jij hebt geen smartphone? Nooit van apps gehoord? Parkmobile, of zo?
Een motor hoort gewoon in een vak te parkeren. Dat was vroeger ook al zo (zelf 12 jaar gereden).

Ik heb een windowsphone.

Hier in zoetermeer mag ik in het stadscentrum trouwens nergens parkeren, helemaal hilarisch. Ik wil best in een parkeervak staan hoor, maar de haat die je krijgt van automobilisten...
quote:
Vind jij.

Ja, als we de wet niet meer gaan gebruiken om met wettelijke mogelijkheden te bepalen wat wettelijk wel en niet mag zijn we ver van huis he.
quote:
Jij bent niet zo van het 'rekening houden met', he? Als jij maar kunt doen wat je wil, moet de rest gewoon lekker zijn bek dichthouden. En dan vind je het vreemd dat mensen klagen over de motorrijders.
Natuurlijk wel. Harleys met open pijpen mogen wat mij betreft in de shredder. En ik heb een tam motortjes dat zachter klinkt dan de gemiddelde tomos.
  zondag 28 mei 2017 @ 17:09:30 #113
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171277328
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:02 schreef Yreal het volgende:

Ik heb een windowsphone.
Ik ook. Parkmobile werkt als een tierelier.

quote:
Ja, als we de wet niet meer gaan gebruiken om met wettelijke mogelijkheden te bepalen wat wettelijk wel en niet mag zijn we ver van huis he.
Als jij 'de wet' nodig hebt om met anderen rekening te houden, dan ben ik een klap socialer dan jij.

De meeste motorfietsen maken bij stationair toerental een heel donker geluid. Daar word je echt wakker van als de buurman zijn motor onder je slaapkamerraam start.
Dus als ik 's ochtends om 6 uur de deur uit moest, dan liep ik een stukje de straat uit, startte hem daar en reed onmiddelijk weg, om de periode van overlast tot een minimum te beperken.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 28 mei 2017 @ 17:14:39 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 28 mei 2017 @ 17:16:11 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171277658
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

Dus als ik 's ochtends om 6 uur de deur uit moest, dan liep ik een stukje de straat uit, startte hem daar en reed onmiddelijk weg, om de periode van overlast tot een minimum te beperken.
Dat is niet beperken, dat is "overlast" (voor zover je van overlast kunt spreken overigens) verplaatsen... Of loop je het dorp uit?
  zondag 28 mei 2017 @ 17:16:15 #116
258802 Yreal
henk..!
pi_171277660
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik ook. Parkmobile werkt als een tierelier.

Ah oke. Nouja, nooit geprobeerd omdat het niet hoeft :P Laten we eerlijk zijn, het is niet meer dan redelijk dat ze tussen de brommers mogen.
quote:
Als jij 'de wet' nodig hebt om met anderen rekening te houden, dan ben ik een klap socialer dan jij.

De meeste motorfietsen maken bij stationair toerental een heel donker geluid. Daar word je echt wakker van als de buurman zijn motor onder je slaapkamerraam start.
Dus als ik 's ochtends om 6 uur de deur uit moest, dan liep ik een stukje de straat uit, startte hem daar en reed onmiddelijk weg, om de periode van overlast tot een minimum te beperken.
Goed verhaal hans. Doe ik ook.

Maar als we de wet niet meer gebruiken om de bepalen wat wel en niet mag, worden we een banenrepubliek :') We kunnen niet mensen gaan straffen omdat ze in Lopik vinden dat die mensen gestraft moeten worden. 8)7
  zondag 28 mei 2017 @ 17:20:57 #117
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171277905
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:16 schreef Yreal het volgende:

Laten we eerlijk zijn, het is niet meer dan redelijk dat ze tussen de brommers mogen.
Dus jij vindt dat dit moet kunnen.....
.
quote:
We kunnen niet mensen gaan straffen omdat ze in Lopik vinden dat die mensen gestraft moeten worden.
....en dit niet?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_171278173
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Iedereen doet het verkeerd behalve ik... *O*
Dat zeg ik nergens... Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening met mijn medeweggebruikers te houden. Dat kun je van een hoop motorrijders (en automobilisten) niet zeggen.

Daarmee zeg ik niet dat ik het nooit verkeerd doe.
  zondag 28 mei 2017 @ 17:41:33 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_171278899
quote:
7s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:26 schreef theDutcher het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens... Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening met mijn medeweggebruikers te houden. Dat kun je van een hoop motorrijders (en automobilisten) niet zeggen.
Dat zegt bijna iedereen als het om het verkeer gaat... Dat is wat ik bedoel, iedereen rijdt perfect auto/ motor, houdt rekening met anderen, doet nooit aan bumperkleven en rijdt niet onnodig links en zeker niet te hard... De rest van de weggebruikers daarentegen... :( Dat zijn allemaal asocialen die er geen kut van begrijpen.
pi_171278904
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 15:52 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Dit. :Y
Is niks meer dan automobilistje pesten. Maar daar is de overheid goed in.
De overheid bestaat uit maatjes van motorrijders en automobilisten. Was dat niet het geval dan werden de mensen niet gek van de herrie geproduceerd door motoren en auto's. Dat had het slecht namelijk nooit motoren en/of auto's.
pi_171279294
Als de weg te druk is, verboden verklaren voor al het verkeer m.u.v. bestemmingsverkeer en fietsers.
Klaar.
dag
pi_171279319
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:41 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat zegt bijna iedereen als het om het verkeer gaat... Dat is wat ik bedoel, iedereen rijdt perfect auto/ motor, houdt rekening met anderen, doet nooit aan bumperkleven en rijdt niet onnodig links en zeker niet te hard... De rest van de weggebruikers daarentegen... :( Dat zijn allemaal asocialen die er geen kut van begrijpen.
Precies, jij snapt 'm! :7

Zonder gekheid: je hebt zeker een goed punt.
pi_171279465
9 van de 10 keer als ik een motor hoor hengsten in de wijk (veel toeren om het geluid omhoog te jagen) is het van een motorfiets en niet van een auto.

Stiekem hoop ik dan dat de motor opgeblazen wordt.
dag
  zondag 28 mei 2017 @ 18:15:16 #124
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171280003
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 17:56 schreef Peter het volgende:
9 van de 10 keer als ik een motor hoor hengsten in de wijk (veel toeren om het geluid omhoog te jagen) is het van een motorfiets en niet van een auto.

Stiekem hoop ik dan dat de motor opgeblazen wordt.
Dat jij dat hoopt.. en dat er veel motorrijders zich zo gedragen daar zeggen samen heel veel over de wijk waar je in woont... Past prima bij elkaar.. ^O^
pi_171280030
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat jij dat hoopt.. en dat er veel motorrijders zich zo gedragen daar zeggen samen heel veel over de wijk waar je in woont... Past prima bij elkaar.. ^O^
_O-
pi_171280262
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 18:15 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dat jij dat hoopt.. en dat er veel motorrijders zich zo gedragen daar zeggen samen heel veel over de wijk waar je in woont... Past prima bij elkaar.. ^O^
Ho ho, ik zeg nergens dat her er veel zijn, maar ALS ik het hoor, zijn het meestal motorrijders.
Volk dat op stukjes van nog geen 300 meter hun gas helemaal open moeten trekken en daarna weer vol in de ankers gaan. En dan denken dat ze stoer zijn..
dag
  zondag 28 mei 2017 @ 19:14:08 #127
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171281720
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een paar? Echt wel 90% ofzo. Spreek eerst je vriendjes er maar eens op aan voordat je hier komt lopen janken.
Generaliseren is ook een kunst en "janken" met de motor doe ik al helemaal niet.
Het zijn echt uitzonderingen die het bont maken en daarbij natuurlijk juist extra opvallen.

Los daarvan is het aan de overheid om adequaat toezicht te houden op het verkeer. Openbare wegen afsluiten voor bepaalde gebruikers omdat regels niet gehandhaafd worden, is ronduit idioot. Van mij mogen ze bekeuringen van motorrijders die snelheid en geluid overschrijden, gerust verdubbelen. desnoods ook via een puntenrijbewijs, 3 fouten; als sanctie een jaar niet motorrijden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_171281838
quote:
11s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:14 schreef Vallon het volgende:

[..]

Generaliseren is ook een kunst en "janken" met de motor doe ik al helemaal niet.
Het zijn echt uitzonderingen die het bont maken en daarbij natuurlijk juist extra opvallen.

Los daarvan is het aan de overheid om adequaat toezicht te houden op het verkeer. Openbare wegen afsluiten voor bepaalde gebruikers omdat regels niet gehandhaafd worden, is ronduit idioot. Van mij mogen ze bekeuringen van motorrijders die snelheid en geluid overschrijden, gerust verdubbelen. desnoods ook via een puntenrijbewijs, 3 fouten; als sanctie een jaar niet motorrijden.
Zo zou je een maximumsnelheid ook kunnen afschaffen, die wordt ook niet overal gehandhaafd..
dag
  zondag 28 mei 2017 @ 19:36:07 #129
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171282332
quote:
15s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je MRB argument is kolder. Het is een belasting op houden van, niet het rijden met.

hoe denk je over milieuzones dan?
Dat is een mooie vorm van (overheids)oplichting en slim verbuigen van regels..... je mag wel belasting betalen voor het hebben maar kan daar verder geen gebruiksrechten aan ontlenen.

Die milieuzones zijn ook idioot. Op het moment dat een voertuig wettelijk toegelaten is, moet je geen gebieden aanwijzen waar je onderscheid maakt op grond van bouwjaar met (ongefundeerde) een veronderstelde belasting op het milieu.
Het is het bekende spel, ergens wonen en vervolgens op grond van jouw aanwezigheid, anderen de vrijelijke toegang en het gewenste gebruik van dat gebied ontzeggen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 28 mei 2017 @ 19:46:38 #130
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_171282623
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 19:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Zo zou je een maximumsnelheid ook kunnen afschaffen, die wordt ook niet overal gehandhaafd..
Nope uit de vergelijkende context......

Men sluit bepaalde wegen gedurende het weekeinde voor motorrijders omdat sommigen overlast veroorzaken. Je sluit de snelweg ook niet af in het weekeinde omdat sommige mensen zich niet aan de regels houden.

Motoren en hun berijders moeten voldoen aan (verkeers)regels, ook t.a.v. het geproduceerde geluid en gedrag.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 28 mei 2017 @ 20:20:42 #131
39581 Salvad0R
universal
pi_171283465
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
pi_171283724
quote:
6s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
drama queen, anderen niks gunnen _O-
  zondag 28 mei 2017 @ 20:29:39 #133
39581 Salvad0R
universal
pi_171283739
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

drama queen, anderen niks gunnen _O-
ik gun het misgunners niet om niet te gunnen
pi_171283811
quote:
6s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:29 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

ik gun het misgunners niet om niet te gunnen
ik gun omwoners en overige recreanten dat ze geen last hebben van herrie makende motor optochten
  zondag 28 mei 2017 @ 20:32:22 #135
39581 Salvad0R
universal
pi_171283850
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik gun omwoners en overige recreanten dat ze geen last hebben van herrie makende motor optochten
Dat hadden ze kunnen bedenken voordat ze aan een dijkweg gingen wonen.

Moet afgelopen zijn met die laffe slachtofferrol de hele fokking tijd altijd overal.
pi_171283982
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 16:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je hebt ook elektrische motors die totaal geen herrie produceren.
Geen herrie = niet stoer zijn?
Het heeft niks met stoer zijn te maken. Elektrische motor :') dat gaat hem niet worden voor de meesten.
pi_171284039
quote:
6s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dat hadden ze kunnen bedenken voordat ze aan een dijkweg gingen wonen.

Moet afgelopen zijn met die laffe slachtofferrol de hele fokking tijd altijd overal.
de motorrijders zijn aan het huilie-huilie doen hoor
  zondag 28 mei 2017 @ 20:56:49 #138
258802 Yreal
henk..!
pi_171284841
quote:
10s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het heeft niks met stoer zijn te maken. Elektrische motor :') dat gaat hem niet worden voor de meesten.
gaat hard man. Die bmw electra scooter is bijna net zo snel als de s1000rr _O_
pi_171284884
quote:
6s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
Helemaal mee eens. Dat gezeik over van alles en iedereen, mensen kunnen niks meer hebben en gunnen elkaar niks meer. Omdat ze zelf alleen maar de hele dag achter de geraniums willen zitten.
pi_171285052
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
echt, tegen de muur zetten ook? 8)7
pi_171285146
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

echt, tegen de muur zetten ook? 8)7
Oh ja, neem alles serieus en letterlijk. Alsof hij dat meent, is gewoon een wijze van spreken. Moeilijk he cynisme.
pi_171285225
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh ja, neem alles serieus en letterlijk. Alsof hij dat meent, is gewoon een wijze van spreken.
het is gewoon hufterigheid, tokkie ten top
pi_171285294
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het is gewoon hufterigheid, tokkie ten top
Stel je niet zo aan zeg... _O-
  zondag 28 mei 2017 @ 21:16:19 #144
39581 Salvad0R
universal
pi_171285615
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

het is gewoon hufterigheid, tokkie ten top
oh je bent er zo 1tje. die denkt dat jouw eigen weke gekwetstheid mijn probleem is.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/6057734.stm
  zondag 28 mei 2017 @ 21:46:28 #145
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171286956
quote:
6s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
Te beginnen met mensen die anderen de rust niet gunnen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 28 mei 2017 @ 21:56:12 #146
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171287395
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Te beginnen met mensen die anderen de rust niet gunnen
De rust van het motorrijden idd.. die lui in hun auto vol stress omdat ze in de file moeten staan en over dijkwegen moeten zeiken, die gunnen niemand rust als ze zelf vrij zijn idd..
  zondag 28 mei 2017 @ 23:10:35 #147
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_171290297
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

De rust van het motorrijden idd.. die lui in hun auto vol stress omdat ze in de file moeten staan en over dijkwegen moeten zeiken, die gunnen niemand rust als ze zelf vrij zijn idd..
Mensen die elkaar niet meer kunnen verstaan in hun eigen achtertuin omdat een stel pubers er van genieten het gas vol open te smijten...
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 28 mei 2017 @ 23:18:24 #148
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171290496
quote:
99s.gif Op zondag 28 mei 2017 23:10 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Mensen die elkaar niet meer kunnen verstaan in hun eigen achtertuin omdat een stel pubers er van genieten het gas vol open te smijten...
Blijven ze bij die achtertuin staan dan :?

Hier vliegt ook wel eens een vliegtuig over... so what? 2 seconden en dan hoor je hem niet meer.. oh man.. de ellende waar ik in moet leven..
  zondag 28 mei 2017 @ 23:18:28 #149
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171290497
quote:
15s.gif Op zondag 28 mei 2017 14:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

Je MRB argument is kolder. Het is een belasting op houden van, niet het rijden met.

hoe denk je over milieuzones dan?
Je betaald mrb om de weg te mogen gebruiken. Betaal je niet en ga je toch de straat op, heb je hommelis.

Milieuzones zijn pure aids. Compleet belachelijk en totaal de oplossing niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 28 mei 2017 @ 23:21:07 #150
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171290553
quote:
6s.gif Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
Dit.

Van die zijkertjes op anderen omdat ze willen dat een ander hetzelfde saaie leven gaat hebben dan zij zelf.
Flikker op. Magnieters. Blegh.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171290687
Wel goed een gemeente die luistert en handelt na klachten van zijn inwoners.
  maandag 29 mei 2017 @ 00:21:17 #152
39581 Salvad0R
universal
pi_171291892
quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Te beginnen met mensen die anderen de rust niet gunnen
Oh de oliebedrijven en motorbouwers? Kunnen heus wel stille machines maken.
  maandag 29 mei 2017 @ 07:33:07 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171293167
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oh de oliebedrijven en motorbouwers? Kunnen heus wel stille machines maken.
Het is precies deze mentaliteit waar motorrijders een dijkrijverbod aan te danken hebben
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171293196
Snap ook nooit waarom die motors zoveel kabaal mogen maken.
pi_171293198
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 07:41 schreef Chadi het volgende:
Snap ook nooit waarom die motors zoveel kabaal mogen maken.
Hoezo zou dat mogen dan?
pi_171293202
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 07:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hoezo zou dat mogen dan?
Dat vraag ik me af
  maandag 29 mei 2017 @ 07:54:24 #157
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293252
Dit is al heel lang bezig. Het probleem zijn vooral de zondagmotortoeristen, die alleen met goed weer rijden, op zondag. Er hebben ook borden gestaan met de vriendelijke suggestie om niet in grote groepen te rijden, de geluidsoverlast te beperken en je uiteraard aan de maximumsnelheid te houden.
Deden ze niet. Nu strengere maatregelen en ze doen huiliehuilie.

Die dijken worden door hun bochten als circuit misbruikt. De hele zondag door als het goed weer is. Doordat het geluid ver draagt over het water van de Lek, hoor je zo'n groep motorrijders van kilometers ver aankomen, tegen de tijd dat ze buiten gehoorafstand zijn, komt de volgende groep er al weer aan.

De dijk is redelijk smal waardoor je er niet veilig kunt fietsen met die motorisch gestoorde idioten. Bijvoorbeeld kinderen die naar een vriendje willen fietsen. Want er wonen en werken daar gewoon mensen, het is geen recreatiegebied wat veel motorrijders lijken te denken.
  maandag 29 mei 2017 @ 07:56:53 #158
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293258
quote:
6s.gif Op maandag 29 mei 2017 00:21 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Oh de oliebedrijven en motorbouwers? Kunnen heus wel stille machines maken.
Ja, zeker met als dat ze motorfietsen maken die langzaam kunnen rijden, maar dat de motorrijder beweert dat dat ding omvalt als hij zich aan de maximumsnelheid houdt.
pi_171293276
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 07:42 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af
Natuurlijk mag dat niet. Er is geen uitzondering voor motorrijders. Als je gepakt wordt zijn de gevolgen ook echt enorm.
pi_171293284
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 07:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, zeker met als dat ze motorfietsen maken die langzaam kunnen rijden, maar dat de motorrijder beweert dat dat ding omvalt als hij zich aan de maximumsnelheid houdt.
Het is veiliger voor motorrijders om net iets sneller dan de rest van het verkeer te gaan.
pi_171293286
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Natuurlijk mag dat niet. Er is geen uitzondering voor motorrijders. Als je gepakt wordt zijn de gevolgen ook echt enorm.
Wat is de geluidsnorm?
pi_171293308
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:02 schreef Chadi het volgende:

[..]

Wat is de geluidsnorm?
106db voor >1000cc.
pi_171293313
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:02 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Het is veiliger voor motorrijders om net iets sneller dan de rest van het verkeer te gaan.
Het is veiliger voor de motorrijders om niet motor te rijden.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:08:20 #164
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171293324
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 07:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, zeker met als dat ze motorfietsen maken die langzaam kunnen rijden, maar dat de motorrijder beweert dat dat ding omvalt als hij zich aan de maximumsnelheid houdt.
?

Heb werkelijk waar nog nooit horen beweren dat motoren omvallen bij normale snelheid. En lang niet elke motor heeft een gigantische topsnelheid.
Je weet dat stapvoets rijden onderdeel is van het rij examen? Elke motor kan langzaam rijden, veel langzamer dan de max snelheid, zelfs als dat maar 30 is.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171293325
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Het is veiliger voor de motorrijders om niet motor te rijden.
Dat kun je ook zeggen van mensen die in een auto rijden.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:12:58 #166
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293356
Het probleem zit vooral in een combinatie van dingen. Als je normaal 60 km/h over de dijk rijdt, kun je met die snelheid de bochten door. Rij je harder, dan moet je steeds remmen bij de bochten en daarna het gas er weer vol op (omdat je anders al bij de volgende bocht bent voor je je oorspronkelijke snelheid weer hebt). Als je dan óók nog vanwege het "lekkere geluid" in de verkeerde versnelling blijft hangen, ben je gewoon aso bezig, want de wettelijke max. gaat niet uit van voortdurend als een idioot remmen en optrekken.

Mijn neef woont aan die dijk en heeft al eens overwogen om wat fijn grind in de bocht te leggen...
  maandag 29 mei 2017 @ 08:15:27 #167
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293376
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:08 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

?

Heb werkelijk waar nog nooit horen beweren dat motoren omvallen bij normale snelheid. En lang niet elke motor heeft een gigantische topsnelheid.
Je weet dat stapvoets rijden onderdeel is van het rij examen? Elke motor kan langzaam rijden, veel langzamer dan de max snelheid, zelfs als dat maar 30 is.
Ik weet hoe keurig en beheerst politie en marechaussee met een motor om kunnen gaan, dus aan de machine zal het niet liggen.
Dat je niet langzaam kan met een motor lijkt mij dan ook een smoes om het eigen wangedrag goed te praten.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:17:06 #168
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293384
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

106db voor >1000cc.
Welke dB schaal?
pi_171293397
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:12 schreef Lunatiek het volgende:
Het probleem zit vooral in een combinatie van dingen. Als je normaal 60 km/h over de dijk rijdt, kun je met die snelheid de bochten door. Rij je harder, dan moet je steeds remmen bij de bochten en daarna het gas er weer vol op (omdat je anders al bij de volgende bocht bent voor je je oorspronkelijke snelheid weer hebt). Als je dan óók nog vanwege het "lekkere geluid" in de verkeerde versnelling blijft hangen, ben je gewoon aso bezig, want de wettelijke max. gaat niet uit van voortdurend als een idioot remmen en optrekken.

Mijn neef woont aan die dijk en heeft al eens overwogen om wat fijn grind in de bocht te leggen...
Mag toch hopen dat dat een grap was..
  maandag 29 mei 2017 @ 08:19:50 #170
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171293400
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:15 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ik weet hoe keurig en beheerst politie en marechaussee met een motor om kunnen gaan, dus aan de machine zal het niet liggen.
Dat je niet langzaam kan met een motor lijkt mij dan ook een smoes om het eigen wangedrag goed te praten.
Weet je zeker dat je het wel goed begrepen hebt? Want het is wel zo dat je iets trekkend door een bocht gaat, liever niet neutraal of remmend. Je remt voor de bocht en geeft gas in de bocht.

Dat hoeft natuurlijk niet vol het gas open te zijn (kan heel minimaal), maar wel trekkend zoals gezegd.
En motoren houden van wat hoger in toeren lopen als auto's. Wat jij de 'verkeerde' versnelling vindt is waarschijnlijk de juiste versnelling.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:31:10 #171
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293485
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:19 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Weet je zeker dat je het wel goed begrepen hebt? Want het is wel zo dat je iets trekkend door een bocht gaat, liever niet neutraal of remmend. Je remt voor de bocht en geeft gas in de bocht.

Dat hoeft natuurlijk niet vol het gas open te zijn (kan heel minimaal), maar wel trekkend zoals gezegd.
En motoren houden van wat hoger in toeren lopen als auto's. Wat jij de 'verkeerde' versnelling vindt is waarschijnlijk de juiste versnelling.
De verkeerde versnelling is die, die je kiest om opzettelijk extra lawaai te maken. Dat je ook zonder veel lawaai die dijk over kunt, bewijzen de normale motorrijders, maar in de weekenden zijn die in de minderheid.

En als iemand een bon krijgt voor te hard rijden en dan moppert dat z'n motor zo moeilijk langzaam kan rijden, tjaaaa... hoop "stoere" tokkies bij die motorgasten hoor.
pi_171293522
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De verkeerde versnelling is die, die je kiest om opzettelijk extra lawaai te maken. Dat je ook zonder veel lawaai die dijk over kunt, bewijzen de normale motorrijders, maar in de weekenden zijn die in de minderheid.

En als iemand een bon krijgt voor te hard rijden en dan moppert dat z'n motor zo moeilijk langzaam kan rijden, tjaaaa... hoop "stoere" tokkies bij die motorgasten hoor.
Wie moppert daarover dan? Waar heb je het allemaal over?


En opzettelijk geluid. Ach, sportief rijden noem ik het. :*
  maandag 29 mei 2017 @ 08:37:57 #173
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293533
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Mag toch hopen dat dat een grap was..
Van dat grind? Nee, niet nadat zijn zoontje in het ziekenhuis kwam te liggen na een aanrijding en de tweewielrijder niet eens stopte na de aanrijding.
Het zoontje stond aan de kant van de weg, niet midden op. Dus waar je normaalgesproken veilig bent.
Iedere mooie dag in het weekend ernstige geluidsoverlast maakt het er ook niet beter op qua gemoedsrust.

Punt is natuurlijk dat wanneer de meeste motorrijders normaal zouden rijden op die dijk er niks aan de hand zou zijn.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:41:27 #174
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171293563
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:31 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De verkeerde versnelling is die, die je kiest om opzettelijk extra lawaai te maken. Dat je ook zonder veel lawaai die dijk over kunt, bewijzen de normale motorrijders, maar in de weekenden zijn die in de minderheid.

En als iemand een bon krijgt voor te hard rijden en dan moppert dat z'n motor zo moeilijk langzaam kan rijden, tjaaaa... hoop "stoere" tokkies bij die motorgasten hoor.
Geen idee of ze dat doen (dat daarover mopperen), zou redelijk stompzinnig zijn aangezien het niet waar is en echt iedereen met het verstand van een ui dat weet.

Nogmaals stapvoets rijden (naast de rustig wandelende instructeur/examinator rijden) is deel van het normale rij examen. Zonder voetjes aan de grond.
Iedereen met een rijbewijs voor motoren kan dit dus.

Dat opzettelijk lawaai maken betwijfel ik, ook hier nogmaals, motoren hou je hoger in toeren dan een auto. Dat wat jij als opzettelijk ziet is waarschijnlijk gewoon de juiste versnelling.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171293590
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat kun je ook zeggen van mensen die in een auto rijden.
Dat is waar.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:46:03 #176
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171293611
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:12 schreef Lunatiek het volgende:
Het probleem zit vooral in een combinatie van dingen. Als je normaal 60 km/h over de dijk rijdt, kun je met die snelheid de bochten door. Rij je harder, dan moet je steeds remmen bij de bochten en daarna het gas er weer vol op (omdat je anders al bij de volgende bocht bent voor je je oorspronkelijke snelheid weer hebt). Als je dan óók nog vanwege het "lekkere geluid" in de verkeerde versnelling blijft hangen, ben je gewoon aso bezig, want de wettelijke max. gaat niet uit van voortdurend als een idioot remmen en optrekken.

Mijn neef woont aan die dijk en heeft al eens overwogen om wat fijn grind in de bocht te leggen...
Doodslag zou dat kunnen betekenen. Of moord, omdat het met voorbedachte rade is.

Neemt niet weg dat het openbare weg is, die motorrijders er voor betalen en ze er gewoon gebruik van mogen maken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 mei 2017 @ 08:48:00 #177
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171293629
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Van dat grind? Nee, niet nadat zijn zoontje in het ziekenhuis kwam te liggen na een aanrijding en de tweewielrijder niet eens stopte na de aanrijding.
Het zoontje stond aan de kant van de weg, niet midden op. Dus waar je normaalgesproken veilig bent.
Iedere mooie dag in het weekend ernstige geluidsoverlast maakt het er ook niet beter op qua gemoedsrust.

Punt is natuurlijk dat wanneer de meeste motorrijders normaal zouden rijden op die dijk er niks aan de hand zou zijn.
Dat is (terecht) strafbaar. Heeft bar weinig met motorrijden te maken, ook automobilisten doen dat soms.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 08:48:04 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171293630
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:07 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Het is veiliger voor de motorrijders om niet motor te rijden.
En dat komt alleen maar door andere idioten. Die vergeten zijn om zich heen te kijken en hun telefoon belangrijker vinden dan hun omgeving.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_171293657
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Van dat grind? Nee, niet nadat zijn zoontje in het ziekenhuis kwam te liggen na een aanrijding en de tweewielrijder niet eens stopte na de aanrijding.
Het zoontje stond aan de kant van de weg, niet midden op. Dus waar je normaalgesproken veilig bent.
Iedere mooie dag in het weekend ernstige geluidsoverlast maakt het er ook niet beter op qua gemoedsrust.

Punt is natuurlijk dat wanneer de meeste motorrijders normaal zouden rijden op die dijk er niks aan de hand zou zijn.
En dan ga je grind willen strooien in de hoop dat motorrijders verongelukken? Lekkere familie heb je zeg.

Wat een klootzak. 1 motorrijder stopt niet na een ongeval dus zal de rest maar boeten.
pi_171293774
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:06 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

106db voor >1000cc.
Dat is wel erg luid. Is dat voor auto's ook hetzelfde?
  maandag 29 mei 2017 @ 09:06:20 #181
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171293796
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En dan ga je grind willen strooien in de hoop dat motorrijders verongelukken? Lekkere familie heb je zeg.

Wat een klootzak. 1 motorrijder stopt niet na een ongeval dus zal de rest maar boeten.
De druppel die de emmer doet overlopen. Hij is, zoals je in de OP leest niet de enige met die emmer. Ik kan me goed voorstellen dat iemand ook echt dat grind zal strooien of andere harde maatregelen neemt. De klootzakken zitten daar immers op de motor, al jaren, en geen enkel vriendelijk verzoek heeft de overlast verminderd.
pi_171293840
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De druppel die de emmer doet overlopen. Hij is, zoals je in de OP leest niet de enige met die emmer. Ik kan me goed voorstellen dat iemand ook echt dat grind zal strooien of andere harde maatregelen neemt. De klootzakken zitten daar immers op de motor, al jaren, en geen enkel vriendelijk verzoek heeft de overlast verminderd.
Dan ben je echt bizar bezig hoor. En wat hoop je dan te bereiken? Dat een paar motorrijders, die helemaal niets met dat ongeluk van zijn zoon te maken hadden, verongelukken en je neef verantwoordelijk is voor hun dood? Stoer man.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2017 09:11:00 ]
pi_171293845
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat is wel erg luid. Is dat voor auto's ook hetzelfde?
Nee, wat lager. Geloof rond de 90.
  maandag 29 mei 2017 @ 09:37:34 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_171294267
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De druppel die de emmer doet overlopen. Hij is, zoals je in de OP leest niet de enige met die emmer. Ik kan me goed voorstellen dat iemand ook echt dat grind zal strooien of andere harde maatregelen neemt. De klootzakken zitten daar immers op de motor, al jaren, en geen enkel vriendelijk verzoek heeft de overlast verminderd.
Je bent gewoon een volslagen idioot.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 29 mei 2017 @ 09:49:41 #185
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171294505
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:12 schreef Lunatiek het volgende:
Mijn neef woont aan die dijk en heeft al eens overwogen om wat fijn grind in de bocht te leggen...
Dan moet ie daarvan ook de consequenties dragen...
Je moet je neef maar eens aanmelden bij een psychiater voor zn eigen veiligheid.. Want die eindigt dan wel in een rolstoel met dat soort fratsen.. 8)7
Je neef is knettergek.. ook erg veel verantwoordelijkheid voor de mensen om hem heen die hem moeten verzorgen...
Wrijf hem dat maar eens onder zn neus..
  maandag 29 mei 2017 @ 09:53:18 #186
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171294577
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 09:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De druppel die de emmer doet overlopen. Hij is, zoals je in de OP leest niet de enige met die emmer. Ik kan me goed voorstellen dat iemand ook echt dat grind zal strooien of andere harde maatregelen neemt. De klootzakken zitten daar immers op de motor, al jaren, en geen enkel vriendelijk verzoek heeft de overlast verminderd.
Welke klootzakken? Alle motorrijders? Waarom wonen dat soort lui daar en niet op een flatje of in een gesticht?
Over overlast gesproken..
  maandag 29 mei 2017 @ 12:15:35 #187
372997 Munktar
de Manke
pi_171297461
Goed plan om brommer eht moterrijders te discrimineren, moeten ze voortaan ook weer achter in de bus zitten...
Aai nooit een brandende hond.
pi_171298699
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En dat komt alleen maar door andere idioten. Die vergeten zijn om zich heen te kijken en hun telefoon belangrijker vinden dan hun omgeving.
Met zelf rijdende auto's wordt het alleen maar erger.
  maandag 29 mei 2017 @ 13:47:15 #189
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171299696
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:08 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Met zelf rijdende auto's wordt het alleen maar erger.
Gewoon een jammer mee.. Dan staan ze allemaal stil.. ~O>
pi_171299731
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:47 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Gewoon een jammer mee.. Dan staan ze allemaal stil.. ~O>
Dan stopt je zelf rijdende motor ook, en val je om..
  maandag 29 mei 2017 @ 13:49:49 #191
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171299768
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:48 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dan stopt je zelf rijdende motor ook, en val je om..
Die komen er niet..
pi_171300044
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 13:49 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Die komen er niet..
http://www.carros.nl/nieuws/bmw-motorrad-vision-next-100

Hoef je alleen nog maar erop te zitten, en doen alsof je moet poepen.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:08:33 #193
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171300232
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:00 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

http://www.carros.nl/nieuws/bmw-motorrad-vision-next-100

Hoef je alleen nog maar erop te zitten, en doen alsof je moet poepen.
Eehm.. "Het enige dat de berijder hoeft te doen is sturen"
Lekker autonoom joh.. _O-
Daarbij krijg je natuurlijk alles op twee wielen uit balans als je echt wil..
De wetten van de natuur.. zoals centrifugaalkracht kun je niet opeens veranderen..
  maandag 29 mei 2017 @ 14:22:28 #194
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171300572
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:00 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

http://www.carros.nl/nieuws/bmw-motorrad-vision-next-100

Hoef je alleen nog maar erop te zitten, en doen alsof je moet poepen.
Zal eerlijk zijn, zal nooit zo'n motor kopen. Motor rijden is een hobby, dat doe je voor het geheel.
Elektrisch, als dat wat beter wordt, wat breder wordt heb ik geen probleem mee, maar een semi zelfrijdende motor nee.
Een (goede!) zelfrijdende auto, die ik puur als vervoersmiddel gebruik zie ik wel als mogelijkheid voor de toekomst, maar zal er nog wel even mee wachten, eerst maar eens zien hoe dat zich ontwikkeld, staat nu nog teveel in de kinderschoenen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  maandag 29 mei 2017 @ 14:27:39 #195
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_171300690
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:12 schreef Lunatiek het volgende:
Het probleem zit vooral in een combinatie van dingen. Als je normaal 60 km/h over de dijk rijdt, kun je met die snelheid de bochten door. Rij je harder, dan moet je steeds remmen bij de bochten en daarna het gas er weer vol op (omdat je anders al bij de volgende bocht bent voor je je oorspronkelijke snelheid weer hebt). Als je dan óók nog vanwege het "lekkere geluid" in de verkeerde versnelling blijft hangen, ben je gewoon aso bezig, want de wettelijke max. gaat niet uit van voortdurend als een idioot remmen en optrekken.

Mijn neef woont aan die dijk en heeft al eens overwogen om wat fijn grind in de bocht te leggen...
Jouw neef :')
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171303356
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef DrDentz het volgende:
Motorrijders > wielrenners
dit
  maandag 29 mei 2017 @ 16:43:48 #197
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171303971
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 02:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maar ze hebben toch gelijk? Laat justitie motorrijders die dempers verwijderd hebben maar gewoon hard aanpakken. Waarom meteen de hele groep wegzetten?
Als motorrijder ben ik het hier wel mee eens. Juist door al die debielen met enorme herriepijpen worden dit soort wegen afgesloten maar pak dan de oorzaak aan en ga niet zomaar wegen afsluiten voor motorrijders. Wat als je daar woont bv? Mag je dan niet naar huis met je motor ofzo? Of je hebt daar familie wonen en je hebt alleen een motorfiets als vervoersmiddel? Niet iedere motorrijder is een mooiweer rijder die maar 500km per jaar rijdt.

quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Een paar? Echt wel 90% ofzo. Spreek eerst je vriendjes er maar eens op aan voordat je hier komt lopen janken.
Eerder 10%. De rest valt je gewoon niet op. Net als dat motorrijders die normaal door de file heenrijden niet opvallen maar die paar aso's wel.


quote:
1s.gif Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
Dit inderdaad.


quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 09:59 schreef Coritchando het volgende:

[..]

En hoe lul jij het recht dat oldtimers of diesels op veel plekken niet meer welkom zijn?
Dat is net zo goed achterlijk in het kwadraat en ik verbaas me er nog steeds over dat dat zomaar toegestaan wordt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 29 mei 2017 @ 18:14:21 #198
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171305837
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 14:27 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Jouw neef :')
Sorry, dat had moeten zijn

  maandag 29 mei 2017 @ 18:16:26 #199
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_171305867
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Sorry, dat had moeten zijn

[ afbeelding ]
Ik had moeten zeggen dat jouw moeder een terechte klacht is? Opmerkelijk.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  maandag 29 mei 2017 @ 18:37:55 #200
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171306471
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 16:43 schreef Metro2005 het volgende:
Eerder 10%. De rest valt je gewoon niet op. Net als dat motorrijders die normaal door de file heenrijden niet opvallen maar die paar aso's wel.
Op de Lekdijk is het 90% als het niet meer is. Omdat de gewone motorrijder daar gewoonlijk niet komt. Het is een route die enorm populair is bij motorclubs en motorvriendenclubjes. Je ziet er zelden een eenzame motorrijder. Hele groepen achter elkaar zijn het, tien, twintig motoren en dan de volgende groep. En allemaal schijt aan de verkeersregels. Het verschijnsel treedt alleen op bij goed weer, van de typische mooiweer- of zondagsrijders. Die de hele winter niet op die motor zaten en dan helemaal los gaan als ze in het voorjaar weer mogen rijden.
Gebeuren ongelukken mee. Zeker in het voorjaar.
pi_171306562
Wat is er eigenlijk mis met mooiweerrijders en zondagsrijders? Zijn er ook mensen die voor hun plezier lekker in een sneeuwbui gaan rijden dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 29 mei 2017 @ 18:57:41 #202
453086 OscarMopperkont
Hugs & Kisses
pi_171307100
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met mooiweerrijders en zondagsrijders? Zijn er ook mensen die voor hun plezier lekker in een sneeuwbui gaan rijden dan?
In de sneeuw rijden is best tof :D
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_171307385
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:57 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

In de sneeuw rijden is best tof :D
Lijkt mij lastig. maar in ander weer wat wel kut is dan, lijkt mij weinig mis met voor je plezier rijden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 29 mei 2017 @ 19:09:13 #204
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171307403
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met mooiweerrijders en zondagsrijders?
Te weinig rijervaring om fatsoenlijk te kunnen rijden. Daardoor ook vaak brokkenmakers.
pi_171307463
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:09 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Te weinig rijervaring om fatsoenlijk te kunnen rijden. Daardoor ook vaak brokkenmakers.
Ah op die manier, verleer je het snel dan?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171307551
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 03:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat niet iedereen 4000 euro kan aftikken elke keer dat ie gestolen word.
waarom zou je 4000 euro betalen voor een scooter?
  maandag 29 mei 2017 @ 19:24:10 #207
258802 Yreal
henk..!
pi_171307866
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met mooiweerrijders en zondagsrijders? Zijn er ook mensen die voor hun plezier lekker in een sneeuwbui gaan rijden dan?
an sich niet zo heel veel. Het is alleen een beetje behoorlijk :') om 800km/jaar te rijden maar jezelf wel als een supercoole biker te presenteren. #ridetolive, lifetoride toestanden zijn extra hopeloos als je een rondje maakt met pasen en hemelvaart en hem dan weer in de schuur gooit.

Helemaal omdat dat dus vaak types zijn met open pijpen die nog geen bocht kunnen maken.
pi_171307896
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:41 schreef FlippingCoin het volgende:
Wat is er eigenlijk mis met mooiweerrijders en zondagsrijders? Zijn er ook mensen die voor hun plezier lekker in een sneeuwbui gaan rijden dan?
Nou ja, sommige mensen hebben alleen een motor en geen auto ofzo hè.

Overigens rijd ik ook motor, en ook ik erger me kapot aan al die open pijpen die ik op mooie dagen hoor. En ik woon in Groningen. Ik kan me 100% voorstellen dat mensen aan dijken helemaal horendol worden van dat gejank. Maar het is al niet toegestaan om met open pijpen te rijden! Het is al niet toegestaan om de maximumsnelheid te overschrijden! De oplossing daar is niet er nóg een regel tegenaan gooien die idioten gaan negeren, de oplossing is handhaven.
Your opinion of me is none of my business.
pi_171308055
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

an sich niet zo heel veel. Het is alleen een beetje behoorlijk :') om 800km/jaar te rijden maar jezelf wel als een supercoole biker te presenteren. #ridetolive, lifetoride toestanden zijn extra hopeloos als je een rondje maakt met pasen en hemelvaart en hem dan weer in de schuur gooit.

Helemaal omdat dat dus vaak types zijn met open pijpen die nog geen bocht kunnen maken.
Ja oké, als je je dan zo gaat gedragen is het wel redelijk sneu.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171308084
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nou ja, sommige mensen hebben alleen een motor en geen auto ofzo hè.

Overigens rijd ik ook motor, en ook ik erger me kapot aan al die open pijpen die ik op mooie dagen hoor. En ik woon in Groningen. Ik kan me 100% voorstellen dat mensen aan dijken helemaal horendol worden van dat gejank. Maar het is al niet toegestaan om met open pijpen te rijden! Het is al niet toegestaan om de maximumsnelheid te overschrijden! De oplossing daar is niet er nóg een regel tegenaan gooien die idioten gaan negeren, de oplossing is handhaven.
Ja ik weet dat er ook mensen met de motor met rot weer rijden, maar ik vroeg mij gewoon af wat er mis is met mooiweerrijders. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_171308146
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 00:40 schreef rutger05 het volgende:

[..]

In Duitsland is men daar veel strenger op. Daar hoef je het echt niet te wagen om je geluidsdemper uit je uitlaat te halen. Bij een controle ben je gelijk aan de beurt.
Op welke wetgeving doel je precies die dit verbiedt? Mijn ervaring is dat grote groepjes motorrijders juist heel populair zijn in Deutschland.
pi_171308154
quote:
2s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:14 schreef Evertjan het volgende:

[..]

waarom zou je 4000 euro betalen voor een scooter?
Omdat sommige mensen een nieuwe scooter kopen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_171308169
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nou ja, sommige mensen hebben alleen een motor en geen auto ofzo hè.

Overigens rijd ik ook motor, en ook ik erger me kapot aan al die open pijpen die ik op mooie dagen hoor. En ik woon in Groningen. Ik kan me 100% voorstellen dat mensen aan dijken helemaal horendol worden van dat gejank. Maar het is al niet toegestaan om met open pijpen te rijden! Het is al niet toegestaan om de maximumsnelheid te overschrijden! De oplossing daar is niet er nóg een regel tegenaan gooien die idioten gaan negeren, de oplossing is handhaven.
Wie moet dat dan handhaven? Degene die overlast veroorzaken stoppen niet voor een ongewapend slapper iemand.
pi_171308196
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Wie moet dat dan handhaven? Degene die overlast veroorzaken stoppen niet voor een ongewapend slapper iemand.
Dezelfde mensen die de handhaving doen voor de andere verkeerregels?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 29 mei 2017 @ 19:39:21 #215
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171308209
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nou ja, sommige mensen hebben alleen een motor en geen auto ofzo hè.

Overigens rijd ik ook motor, en ook ik erger me kapot aan al die open pijpen die ik op mooie dagen hoor. En ik woon in Groningen. Ik kan me 100% voorstellen dat mensen aan dijken helemaal horendol worden van dat gejank. Maar het is al niet toegestaan om met open pijpen te rijden! Het is al niet toegestaan om de maximumsnelheid te overschrijden! De oplossing daar is niet er nóg een regel tegenaan gooien die idioten gaan negeren, de oplossing is handhaven.
Flink rolsplit op de weg strooien en borden plaatsen, let op, rolsplit.
Beetje hetzelfde idee als verkeersdrempels.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_171308233
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Wie moet dat dan handhaven? Degene die overlast veroorzaken stoppen niet voor een ongewapend slapper iemand.
:')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 29 mei 2017 @ 19:43:14 #217
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171308325
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Wie moet dat dan handhaven? Degene die overlast veroorzaken stoppen niet voor een ongewapend slapper iemand.
De politie, duhuh.

Zet er een motoragent neer (zijn ergere manieren om je werkdag door te komen), zet er een flitser neer (goed voor de kassa blijkbaar).
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171308425
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nou ja, sommige mensen hebben alleen een motor en geen auto ofzo hè.

Overigens rijd ik ook motor, en ook ik erger me kapot aan al die open pijpen die ik op mooie dagen hoor. En ik woon in Groningen. Ik kan me 100% voorstellen dat mensen aan dijken helemaal horendol worden van dat gejank. Maar het is al niet toegestaan om met open pijpen te rijden! Het is al niet toegestaan om de maximumsnelheid te overschrijden! De oplossing daar is niet er nóg een regel tegenaan gooien die idioten gaan negeren, de oplossing is handhaven.
Ik vroeg me ook al af hoe het kwam dat motoren zo verdovend luid zijn.
pi_171308851
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:46 schreef Hdero het volgende:

[..]

Ik vroeg me ook al af hoe het kwam dat motoren zo verdovend luid zijn.
Mijn motor hoor je amper. Scooters maken nog meer lawaai. Ja, je hoort 'm wel als ik 'm mishandel en flink in z'n toeren jaag, maar dat doe ik niet. :P Mijn eigen moeder let op het geluid omdat ze weet dat ik langskom als ze een motor hoort (dorp) en zelfs die hoort me lang niet altijd. Midden in een stille buurt, haar eigen oprit. En daar trek ik 'm vaak zelfs even open om haar te laten weten dat ik er ben (alleen 's middags :* ). Maar bij de scooter van de overbuurjongen kijkt ze wel direct uit het raam. :')

De kutmotoren die je hoort zijn motoren met een illegale demper of met een open pijp (helemaal geen demping). Die maken veel meer lawaai omdat ze dat leuk vinden, want vermogen win je er niet echt mee. Dus die trekken 'm vaak ook net iets hoger in de toeren en wat extra open langs terrasjes of over dijken. Die motoren onthoud je ook, omdat je daar last van hebt.
Your opinion of me is none of my business.
pi_171308889
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

De politie, duhuh.

Zet er een motoragent neer (zijn ergere manieren om je werkdag door te komen), zet er een flitser neer (goed voor de kassa blijkbaar).
De motoragenten dus die zelf ook overlast veroorzaken met hun motoren en auto's, in het kader van met het bezig zijn met criminaliteitsbestrijding? Lijkt me erger als de kwaal. Toch?
pi_171308907
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Flink rolsplit op de weg strooien en borden plaatsen, let op, rolsplit.
Beetje hetzelfde idee als verkeersdrempels.
Dat doet nog niks aan die tyfusherrie van die pijlen.
Your opinion of me is none of my business.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:06:27 #222
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171309015
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:02 schreef torentje het volgende:

[..]

De motoragenten dus die zelf ook overlast veroorzaken met hun motoren en auto's, in het kader van met het bezig zijn met criminaliteitsbestrijding? Lijkt me erger als de kwaal. Toch?
Die rijden niet met open pijpen. Die bmw's zijn niet zo lawaaierig.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_171309107
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:00 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Mijn motor hoor je amper. Scooters maken nog meer lawaai. Ja, je hoort 'm wel als ik 'm mishandel en flink in z'n toeren jaag, maar dat doe ik niet. :P Mijn eigen moeder let op het geluid omdat ze weet dat ik langskom als ze een motor hoort (dorp) en zelfs die hoort me lang niet altijd. Midden in een stille buurt, haar eigen oprit. En daar trek ik 'm vaak zelfs even open om haar te laten weten dat ik er ben (alleen 's middags :* ). Maar bij de scooter van de overbuurjongen kijkt ze wel direct uit het raam. :')

De kutmotoren die je hoort zijn motoren met een illegale demper of met een open pijp (helemaal geen demping). Die maken veel meer lawaai omdat ze dat leuk vinden, want vermogen win je er niet echt mee. Dus die trekken 'm vaak ook net iets hoger in de toeren en wat extra open langs terrasjes of over dijken. Die motoren onthoud je ook, omdat je daar last van hebt.
Over het algemeen maken motorfietsen veel meer lawaai want het aantal cc's oftewel vermogen is veel groter dan bij scooters. Maar er zullen vast uitzonderingen zijn. Vooral als de motor traag rijdt en de scooter snel misschien.
  maandag 29 mei 2017 @ 20:12:13 #224
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171309222
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 18:37 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Op de Lekdijk is het 90% als het niet meer is. Omdat de gewone motorrijder daar gewoonlijk niet komt. Het is een route die enorm populair is bij motorclubs en motorvriendenclubjes. Je ziet er zelden een eenzame motorrijder. Hele groepen achter elkaar zijn het, tien, twintig motoren en dan de volgende groep. En allemaal schijt aan de verkeersregels. Het verschijnsel treedt alleen op bij goed weer, van de typische mooiweer- of zondagsrijders. Die de hele winter niet op die motor zaten en dan helemaal los gaan als ze in het voorjaar weer mogen rijden.
Gebeuren ongelukken mee. Zeker in het voorjaar.
Dan is het toch heel simpel: Controleren. We hebben niet voor niks wetten en regels in dit land.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 29 mei 2017 @ 21:17:42 #225
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171311180
Ik hoor nu trouwens ook vogels... man daar moeten ze eens iets aan doen..
En net kwaakte er een eend.. Das dan weer een heel ander geluid dan al die vogels.. daarom viel het ook zo op..

Dat is hoofdreden nummer 1 voor klagen.. omdat mensen iets anders horen dan ze gewend zijn..
Als ze het altijd zouden horen werd er ook niet over geklaagd..
pi_171311246
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:17 schreef Zolderkamer het volgende:
Ik hoor nu trouwens ook vogels... man daar moeten ze eens iets aan doen..
En net kwaakte er een eend.. Das dan weer een heel ander geluid dan al die vogels.. daarom viel het ook zo op..

Dat is hoofdreden nummer 1 voor klagen.. omdat mensen iets anders horen dan ze gewend zijn..
Als ze het altijd zouden horen werd er ook niet over geklaagd..
Vogels zijn niet een tiende zo luid als sommige motoren van dichtbij.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:24:26 #227
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171311329
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:20 schreef Hdero het volgende:

[..]

Vogels zijn niet een tiende zo luid als sommige motoren van dichtbij.
Heb je wel eens een vogel van dichtbij gehoord? :(
Het gaat niet om de luidheid.. het gaat om andere dan normale dagelijkse geluiden
pi_171311423
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:24 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Heb je wel eens een vogel van dichtbij gehoord? :(
Het gaat niet om de luidheid.. het gaat om andere dan normale dagelijkse geluiden
Nee, de klacht (tenminste die van mij) gaat juist om het lawaai oftewel de hardheid van het geluid.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:34:03 #229
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171311593
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:28 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nee, de klacht (tenminste die van mij) gaat juist om het lawaai oftewel de hardheid van het geluid.
Zoals ik al eerder in dit topic vertelde: Een dijkweg.. wind.. fietsers met muziek in hun oren.. kinderen.. wandelaars die de hele breedte van de weg innemen..

Een beetje geluid is dan wel handig.. zonder geluid zijn er veel meer ongelukken..
Dat jij daar dan gaat wonen ipv in een hutje op de hei is niet iets waar je veiligheid voor op moet geven.. Jammer voor jou maar helaas...
  maandag 29 mei 2017 @ 21:35:14 #230
258802 Yreal
henk..!
pi_171311630
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:36 schreef raptorix het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen een nieuwe scooter kopen.
4 ruggen? Ik kan niet bedenken wat er in godsnaam 4000 euro nieuw is.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:36:18 #231
258802 Yreal
henk..!
pi_171311664
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Wie moet dat dan handhaven? Degene die overlast veroorzaken stoppen niet voor een ongewapend slapper iemand.
Je hoeft ook niet te stoppen he? Gewoon campingstoeltje in de berm met een flitskast. Als je helemaal actief wil doen een DB meter.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:38:07 #232
258802 Yreal
henk..!
pi_171311723
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:08 schreef Hdero het volgende:

[..]

Over het algemeen maken motorfietsen veel meer lawaai want het aantal cc's oftewel vermogen is veel groter dan bij scooters. Maar er zullen vast uitzonderingen zijn. Vooral als de motor traag rijdt en de scooter snel misschien.
Onder die logica zou een auto harder klinken
  maandag 29 mei 2017 @ 21:39:22 #233
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171311759
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:35 schreef Yreal het volgende:

[..]

4 ruggen? Ik kan niet bedenken wat er in godsnaam 4000 euro nieuw is.
Menig vespa?
pi_171311975
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Onder die logica zou een auto harder klinken
Nee want auto's hebben niet veel meer cc's dan motoren en bovendien hebben autos van nature een hele dikke stuk behuizing/onderdelen die geluidverspreiding blokkeren.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:46:34 #235
258802 Yreal
henk..!
pi_171311999
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:39 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Menig vespa?
https://www.voordeelscoot(...)4takt-matgrijs.html#

Als ik bij deze chap een vespa vol hangen met ieder stuk chroom wat ze maar aanbieden kom ik tot 4k. Je bent toch knettergestoord als je zoveel geld uitgeeft aan een SNORFIETS!?!?

Kan je een kek motortje voor kopen zeg maar.



4k. Dan ga je toch geen snorscooter met een lading chroom kopen :{w 8)7


Of als je het eerlijk wil houden, je kan er ook een nieuwe motorscooter voor halen zeg maar 8)7
pi_171312089
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder in dit topic vertelde: Een dijkweg.. wind.. fietsers met muziek in hun oren.. kinderen.. wandelaars die de hele breedte van de weg innemen..

Een beetje geluid is dan wel handig.. zonder geluid zijn er veel meer ongelukken..
Dat jij daar dan gaat wonen ipv in een hutje op de hei is niet iets waar je veiligheid voor op moet geven.. Jammer voor jou maar helaas...
Daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Laatst draaide een paard hier ook net zijn kont opzij toen er een elektrische auto aan kwam en er tegen dus. Omdat het paard die auto niet gehoord had.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:50:22 #237
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171312134
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:46 schreef Yreal het volgende:

[..]

https://www.voordeelscoot(...)4takt-matgrijs.html#

Als ik bij deze chap een vespa vol hangen met ieder stuk chroom wat ze maar aanbieden kom ik tot 4k. Je bent toch knettergestoord als je zoveel geld uitgeeft aan een SNORFIETS!?!?

Kan je een kek motortje voor kopen zeg maar.

[ afbeelding ]

4k. Dan ga je toch geen snorscooter met een lading chroom kopen :{w 8)7

[ afbeelding ]
Of als je het eerlijk wil houden, je kan er ook een nieuwe motorscooter voor halen zeg maar 8)7
weet je hoeveel zakken chips je van een tientje kan halen?
Of hoeveel elektrische fietsen je van 4000 euro kan halen?

Je gaat toch niet fietsen of chips eten als je ook je maandelijkse lasten ermee kan betalen??? 8)7 8)7

Wat wil je er nou precies mee zeggen :?
  maandag 29 mei 2017 @ 21:52:05 #238
258802 Yreal
henk..!
pi_171312193
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:46 schreef Hdero het volgende:

[..]

Nee want auto's hebben niet veel meer cc's dan motoren en bovendien hebben autos van nature een hele dikke stuk behuizing/onderdelen die geluidverspreiding blokkeren.
Een beetje auto heeft al snel het driedubbele aan cc's dan een motorfiets.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:53:26 #239
258802 Yreal
henk..!
pi_171312241
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:50 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

weet je hoeveel zakken chips je van een tientje kan halen?
Of hoeveel elektrische fietsen je van 4000 euro kan halen?

Je gaat toch niet fietsen of chips eten als je ook je maandelijkse lasten ermee kan betalen??? 8)7 8)7

Wat wil je er nou precies mee zeggen :?
Simpel. Je bent knettergek als je vier ruggen uitgeeft aan een snorfiets als je er ook een behoorlijke motorfiets voor kan halen.

Een leuke prijs voor een snorfiets is ongeveer wat je betaald voor een stukje chroom op je vespa.
  maandag 29 mei 2017 @ 21:56:24 #240
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171312363
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

Simpel. Je bent knettergek als je vier ruggen uitgeeft aan een snorfiets als je er ook een behoorlijke motorfiets voor kan halen.

Een leuke prijs voor een snorfiets is ongeveer wat je betaald voor een stukje chroom op je vespa.
Een beetje elec fiets kost ook vier ruggen.. nou en?
Weet je hoeveel van die dingen er rijden?

Je kan er ook vier behoorlijke motorfietsen van kopen.. Waarom zou je vier ruggen uitgeven aan eentje?
  maandag 29 mei 2017 @ 21:56:25 #241
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171312364
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 08:12 schreef Lunatiek het volgende:
Het probleem zit vooral in een combinatie van dingen. Als je normaal 60 km/h over de dijk rijdt, kun je met die snelheid de bochten door. Rij je harder, dan moet je steeds remmen bij de bochten en daarna het gas er weer vol op (omdat je anders al bij de volgende bocht bent voor je je oorspronkelijke snelheid weer hebt). Als je dan óók nog vanwege het "lekkere geluid" in de verkeerde versnelling blijft hangen, ben je gewoon aso bezig, want de wettelijke max. gaat niet uit van voortdurend als een idioot remmen en optrekken.

Mijn neef woont aan die dijk en heeft al eens overwogen om wat fijn grind in de bocht te leggen...
Je neef is gewoon compleet gestoord en rijp voor het gesticht. Dat zoiets uberhaupt in je opkomt. En dan ook nog om die reden die je opgeeft. Alsof er nooit ongelukken met automoblisten gebeuren, héél veel meer kan ik je verzekeren.

In Duitsland heeft iemand dat ook ooit gedaan (met olie op de weg) en daar is toen een motorrijder bij omgekomen. Stoer man. :r

Zoiets is gewoon doodslag.

Sowieso mensen die aan een dijkweg gaan wonen en vervolgens gaan klagen over langsrijdend verkeer vallen onder dezelfde categorie als mensen die in Hoofddorp gaan wonen en vervolgens elke dag klagen dat er vliegtuigen overkomen.
Of mensen die langs de A13 gaan wonen en gaan lopen janken over de luchtvervuiling.

De oplossing zit hem in domweg bestaande regels strenger handhaven maar in dit land gooien we er gewoon nóg een regeltje tegenaan (die ook niet gehandhaafd gaat worden).

[ Bericht 4% gewijzigd door Metro2005 op 29-05-2017 22:03:37 ]
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 29 mei 2017 @ 22:04:24 #242
258802 Yreal
henk..!
pi_171312713
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een beetje elec fiets kost ook vier ruggen.. nou en?
Weet je hoeveel van die dingen er rijden?

Je kan er ook vier behoorlijke motorfietsen van kopen.. Waarom zou je vier ruggen uitgeven aan eentje?
Het hele principe van dingen op hun waarde schatten ontgaat je een beetje he? Je kan ook een iphone kopen van 10.000 euro. Of eten uit de vuilnisbak, dat is gratis.
  maandag 29 mei 2017 @ 22:06:49 #243
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171312816
quote:
10s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het hele principe van dingen op hun waarde schatten ontgaat je een beetje he? Je kan ook een iphone kopen van 10.000 euro. Of eten uit de vuilnisbak, dat is gratis.
Dus je mag/kan/wilt geen auto of motor rijden maar hebt wel een hoop geld... En als je auto had gereden reed je mercedes...
Wat is dan het probleem om iets meer uit te geven aan je dagelijkse vervoer?
Omdat er ook een chinese scooter van 800 euro bestaat?

Verder is dit enorm offtopic geblaat.. :Y
pi_171314107
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:12 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dan is het toch heel simpel: Controleren. We hebben niet voor niks wetten en regels in dit land.
Inderdaad. Het enige wat we nog missen in onze regel en huilcultuur is strikte handhaving.
  maandag 29 mei 2017 @ 22:55:15 #245
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_171314735
vraag me af hoe het met se quad zit
die dingen maken ook een tering herrie .
zeker de china sloop gevallen
  maandag 29 mei 2017 @ 23:41:24 #246
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171316370
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 22:55 schreef suijkerbuijk het volgende:
vraag me af hoe het met se quad zit
die dingen maken ook een tering herrie .
zeker de china sloop gevallen
Zijn geen motorfietsen.. en hebben ook geen apk plicht dus die hebben vrij ruime eisen.. net als motorfietsen van voor een bepaald bouwjaar.. Het precieze daarvan moet je ff op de site van rdw opzoeken..
  maandag 29 mei 2017 @ 23:44:26 #247
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_171316453
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zijn geen motorfietsen.. en hebben ook geen apk plicht dus die hebben vrij ruime eisen.. net als motorfietsen van voor een bepaald bouwjaar.. Het precieze daarvan moet je ff op de site van rdw opzoeken..
maar dat is wat ik nu bedoelt
je krijg een verboden motor bord
maar een quad mag daar wel rijden .
die dingen zie je steeds meer rijden .
  maandag 29 mei 2017 @ 23:52:41 #248
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171316667
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:44 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]

maar dat is wat ik nu bedoelt
je krijg een verboden motor bord
maar een quad mag daar wel rijden .
die dingen zie je steeds meer rijden .
Ja en je mag daar ook autorijden fietsen met of zonder paard lopen je fietsband repareren..
Wat wil je nou precies duidelijk maken 8)7
pi_171316701
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:41 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zijn geen motorfietsen.. en hebben ook geen apk plicht dus die hebben vrij ruime eisen.. net als motorfietsen van voor een bepaald bouwjaar.. Het precieze daarvan moet je ff op de site van rdw opzoeken..
Motor heeft ook nooit apk
  dinsdag 30 mei 2017 @ 00:13:38 #250
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171317200
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 23:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Motor heeft ook nooit apk
Goh.. je meent het..
Het ging dan ook over een vierwielig motorvoertuig..
  dinsdag 30 mei 2017 @ 04:08:47 #251
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_171318637
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:17 schreef Zolderkamer het volgende:

Dat is hoofdreden nummer 1 voor klagen.. omdat mensen iets anders horen dan ze gewend zijn..
Als ze het altijd zouden horen werd er ook niet over geklaagd..
Dat is natuurlijk totale kolder.
Bij motoren gaat het om het volume en het gegeven dat het geluid zo doordringend is.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 30 mei 2017 @ 06:50:58 #252
156981 bijdehand
bijdevoet
pi_171318934
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 04:08 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk totale kolder.
Bij motoren gaat het om het volume en het gegeven dat het geluid zo doordringend is.
Het is natuurlijk wel een makkelijk argument, net als dat je jaloers bent dat je geen motor mag rijden of een ander niets gunt. Vroeger woonde ik aan een weg die in het weekend werd gebruikt om even een stukje hard te rijden met de motor, dit gaf zoveel geluidsoverlast (immers niet 1x herrie maar wel 60x per uur op warme dagen) dat motorrijders ook niet meer welkom waren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 30 mei 2017 @ 06:52:20 #253
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_171318938
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 20:03 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Dat doet nog niks aan die tyfusherrie van die pijlen.
Motorrijders gaan deze wegen mijden als de pest.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 06:53:57 #254
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171318943
quote:
14s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:34 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder in dit topic vertelde: Een dijkweg.. wind.. fietsers met muziek in hun oren.. kinderen.. wandelaars die de hele breedte van de weg innemen..

Een beetje geluid is dan wel handig.. zonder geluid zijn er veel meer ongelukken..
Dat jij daar dan gaat wonen ipv in een hutje op de hei is niet iets waar je veiligheid voor op moet geven.. Jammer voor jou maar helaas...
Ja, beetje geluid is handig. Daarvoor hoef je de motoren niet kilometers voordat ze er zijn te horen aankomen.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 07:03:02 #255
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171318991
quote:
0s.gif Op maandag 29 mei 2017 21:56 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Je neef is gewoon compleet gestoord en rijp voor het gesticht. Dat zoiets uberhaupt in je opkomt. En dan ook nog om die reden die je opgeeft. Alsof er nooit ongelukken met automoblisten gebeuren, héél veel meer kan ik je verzekeren.

In Duitsland heeft iemand dat ook ooit gedaan (met olie op de weg) en daar is toen een motorrijder bij omgekomen. Stoer man. :r

Zoiets is gewoon doodslag.

Sowieso mensen die aan een dijkweg gaan wonen en vervolgens gaan klagen over langsrijdend verkeer vallen onder dezelfde categorie als mensen die in Hoofddorp gaan wonen en vervolgens elke dag klagen dat er vliegtuigen overkomen.
Of mensen die langs de A13 gaan wonen en gaan lopen janken over de luchtvervuiling.

De oplossing zit hem in domweg bestaande regels strenger handhaven maar in dit land gooien we er gewoon nóg een regeltje tegenaan (die ook niet gehandhaafd gaat worden).

Je lult. De hele winter is er geen probleem met verkeer, door de week is er geen geluidsoverlast van verkeer, er is nooit overlast van auto's, er is alleen zware overlast als die motoren op zondagen komen langsdenderen met een geluid waardoor je op je terras niet eens een normaal gesprek kunt voeren.

Op een flatje gaan wonen als rustig alternatief voor die mensen? Met 100 koeien, top idee.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 07:10:45 #256
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171319050
quote:
1s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah op die manier, verleer je het snel dan?
Blijkbaar. Er wordt voor gewaarschuwd door de ANWB als ze voor het eerst in het jaar weer massaal gaan rijden. Of de andere weggebruikers er maar rekening mee willen houden.
Maar het is vermoedelijk eerder de easy rider kolder in de kop die de aanwezige kennis en kunde overruled.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 07:20:50 #257
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_171319090
quote:
3s.gif Op maandag 29 mei 2017 19:25 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nou ja, sommige mensen hebben alleen een motor en geen auto ofzo hè.

Overigens rijd ik ook motor, en ook ik erger me kapot aan al die open pijpen die ik op mooie dagen hoor. En ik woon in Groningen. Ik kan me 100% voorstellen dat mensen aan dijken helemaal horendol worden van dat gejank. Maar het is al niet toegestaan om met open pijpen te rijden! Het is al niet toegestaan om de maximumsnelheid te overschrijden! De oplossing daar is niet er nóg een regel tegenaan gooien die idioten gaan negeren, de oplossing is handhaven.
Handhaven zou voor iedereen prettig zijn. Helaas krijgt een regio wetshandhavers op basis van aantal inwoners, niet op basis van oppervlak. Die Lopikerwaard is ca. 30 km lang en 15 km breed, ik schat dat ze zo'n 10 politieagenten totaal hebben.
Veel wegbezuinigd daar.

En jammer dat bepaalde motorrijders het nodig vinden om zo massaal de wet te overtreden. Want ook op weg naar de dijk misdragen ze zich op de provinciale wegen, alleen zijn daar nauwelijks aanwonenden die last zouden kunnen hebben.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 07:26:51 #258
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171319117
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:03 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Je lult. De hele winter is er geen probleem met verkeer, door de week is er geen geluidsoverlast van verkeer, er is nooit overlast van auto's, er is alleen zware overlast als die motoren op zondagen komen langsdenderen met een geluid waardoor je op je terras niet eens een normaal gesprek kunt voeren.

Op een flatje gaan wonen als rustig alternatief voor die mensen? Met 100 koeien, top idee.
Exact. Het is een specifiek deel van de motorrijders dat zo nodig hun leventje relevant wil maken door met bepaalde uitlaat & snelheid te rijden.

Er moeten daarom specifieke maatregelen tegen dit soort volk worden genomen om ze het onmogelijk te maken. Daar kunnen creatieve geesten vast wat op verzinnen. En als de regering dat niet doet krijg je lui die zelf domme dingen gaan doen zoals olie op de weg leggen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171319144
Laat ze verplicht dempers op die dingen zetten. Maken te veel herrie. En sommige rijders doen dit met opzet.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 08:03:33 #260
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171319296
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:34 schreef Chadi het volgende:
Laat ze verplicht dempers op die dingen zetten. Maken te veel herrie. En sommige rijders doen dit met opzet.
Dat is al verplicht. Maar toch kopen sommige een andere uitlaat die meer herrie maakt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 08:08:07 #261
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171319334
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:03 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dat is al verplicht. Maar toch kopen sommige een andere uitlaat die meer herrie maakt.
Vrij makkelijk om 'flitspalen' te maken die enkel op decibel en motorrijders reageren.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171319378
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:08 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Vrij makkelijk om 'flitspalen' te maken die enkel op decibel en motorrijders reageren.
Niet echt. Lichtere motor betekent minder db
pi_171319444
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet echt. Lichtere motor betekent minder db
Er zijn genoeg motoren die meer lawaai maken dan een 1200cc mag.
Your opinion of me is none of my business.
pi_171319458
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 06:52 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Motorrijders gaan deze wegen mijden als de pest.
Dat is het probleem verplaatsen.
Your opinion of me is none of my business.
pi_171319483
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:18 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Er zijn genoeg motoren die meer lawaai maken dan een 1200cc mag.
Dus dan max op 106 en daarop flitsen? Zou een optie zijn ja.


Geen idee of ik daarboven zit overigens.
pi_171319519
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:21 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dus dan max op 106 en daarop flitsen? Zou een optie zijn ja.

Geen idee of ik daarboven zit overigens.
106 decibel is te veel. Zelfs een trein maakt minder herrie.
pi_171320615
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:23 schreef Chadi het volgende:

[..]

106 decibel is te veel. Zelfs een trein maakt minder herrie.
Een fiets ook. Een vliegtuig meer. En nu?


Valt me echt op dat dit topic echt zo zwartwit is over motorrijders en er ontzettend veel jankers hier zitten.

Ga je drukker maken om belangrijkere dingen op de weg. Zoals het steeds debielere gedrag van automobilisten bijvoorbeeld. Dat is tenminste direct verbonden aan ongelukken.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 09:52:02 #268
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171320651
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet echt. Lichtere motor betekent minder db
Nou mooi toch. Dan zijn die lichte krengen geen probleem.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 30 mei 2017 @ 09:52:29 #269
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171320660
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een fiets ook. Een vliegtuig meer. En nu?

Valt me echt op dat dit topic echt zo zwartwit is over motorrijders en er ontzettend veel jankers hier zitten.

Ga je drukker maken om belangrijkere dingen op de weg. Zoals het steeds debielere gedrag van automobilisten bijvoorbeeld. Dat is tenminste direct verbonden aan ongelukken.
Auto's met van die mongolenuitlaten zelfde behandeling.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_171321038
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een fiets ook. Een vliegtuig meer. En nu?

Valt me echt op dat dit topic echt zo zwartwit is over motorrijders en er ontzettend veel jankers hier zitten.

Ga je drukker maken om belangrijkere dingen op de weg. Zoals het steeds debielere gedrag van automobilisten bijvoorbeeld. Dat is tenminste direct verbonden aan ongelukken.
Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik, sinds ik ben gaan motorrijden, me steeds meer erger aan andere motorrijders. Er zijn er gewoon te veel die ontiegelijk veel lawaai maken, als een idioot over wegen knallen waar dat gevaarlijk is voor andere weggebruikers, of met 60km/h door een file 'filteren'. In mijn buurt rijdt elke nacht een motorrijder rond, met open pijp, die op elk recht stukje dat ding open trekt alsof z'n leven er vanaf hangt. Alleen al die idioot zou m.i. voldoende zijn voor ieder slaapliefhebbend mens om een hekel te krijgen aan motoren.

En ja, dan verpest de enkeling het voor de massa. Maar om heel eerlijk te zijn, ga ik ook op (kleine) groepsritjes met mensen die dus zo'n open of illegale pijp hebben. Die spreek ik daar niet op aan (hooguit een keer semi-lacherig als ik ze echt goed ken) en ik tolereer dat op die manier in zekere zin dus wel. Eigenlijk zou dat ook niet moeten, en dat is wel iets waar ik door dit topic wel extra over na ga denken.

Verder vind ik ook niet dat je hoeft te kiezen waar je je druk om mag maken. Los van het feit dat ik me graag sterk maak voor nuchter rijden (en daar ben ik hypocriet genoeg dan wel weer érg consequent in, ik stap niet in de auto met iemand die meer dan een biertje gedronken heeft en het zou ook zeker vriendschappen beschadigen als vrienden van mij dronken zouden rijden), kan ik me ook prima sterk maken voor legale uitlaten bij motoren. Je ziet het hier ook, mensen worden dusdanig gek van het lawaai dat sommigen overwegen (of het zelfs uitvoeren!) grind of olie in bochten te mikken. Dat is levensgevaarlijk, en een direct effect van het lawaai van de illegale dempers. Niet dat ik het goed keur, maar dat maakt nog maar weinig uit als ik degene ben die er toevallig door onderuit vliegt.
Your opinion of me is none of my business.
pi_171321082
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 09:49 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Een fiets ook. Een vliegtuig meer. En nu?

Valt me echt op dat dit topic echt zo zwartwit is over motorrijders en er ontzettend veel jankers hier zitten.

Ga je drukker maken om belangrijkere dingen op de weg. Zoals het steeds debielere gedrag van automobilisten bijvoorbeeld. Dat is tenminste direct verbonden aan ongelukken.
Sorry maar zo zwart /wit zit ik er niet in. Dat geluid is gewoon enorm. De meeste mensen ergeren zich daar erg aan omdat het hinderlijk is. Als je die hinder weg haalt dan mag je van mij best tussen de auto's door bij het verkeerslicht, voor mijn neus je brommer gooien en denken dat je daar recht op hebt omdat je dat kan doen, bij files als een hufter er langs racen..etc etc
  dinsdag 30 mei 2017 @ 10:44:59 #272
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171321436
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 02:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maar ze hebben toch gelijk? Laat justitie motorrijders die dempers verwijderd hebben maar gewoon hard aanpakken. Waarom meteen de hele groep wegzetten?
Omdat je niet in een busje met airconditioning kunt zitten vreten terwijl de apparatuur automatisch overtredingen signaleert, daar moeten ze voor aan het werk. Gewoon allemaal verbieden kan dan wel weer vanaf je luie reet, dus dat is de oplossing.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:08:59 #273
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171321858
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:12 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Niet echt. Lichtere motor betekent minder db
_O-
pi_171322163
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:08 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

_O-
Wat is er?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:36:05 #275
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_171322408
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:08 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Vrij makkelijk om 'flitspalen' te maken die enkel op decibel en motorrijders reageren.
Iets dat op decibel flitst zou een oplossing kunnen zijn inderdaad, weet niet in hoeverre dat mogelijk is, denk van wel, want zulk lawaai komt verder niet al teveel voor. En iets dat op snelheid flitst, dat hoeft dat niet specifiek op motoren, dat is er al.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:37:55 #276
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_171322457
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 08:08 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Vrij makkelijk om 'flitspalen' te maken die enkel op decibel en motorrijders reageren.
Vrij makkelijk zegt 'ie, jij zit op de marketingafdeling zeker?
  dinsdag 30 mei 2017 @ 11:42:22 #277
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171322566
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:23 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wat is er?
Een 50 cc brommer kan meer db's produceren dan een 6000cc v12..
Je opmerking klopt dus van geen kant..
Daarbij, hoe meer inhoud hoe minder rpm..
pi_171322949
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een 50 cc brommer kan meer db's produceren dan een 6000cc v12..
Je opmerking klopt dus van geen kant..
Daarbij, hoe meer inhoud hoe minder rpm..
... Ik had het over de toegestane db's.
  Moderator dinsdag 30 mei 2017 @ 12:03:09 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_171323022
quote:
0s.gif Op zondag 28 mei 2017 10:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij is de provincie hier verantwoordelijk voor, daarnaast nogal raar stel je voor dat elke burgemeester maar even adhoc gaat bepalen welke voertuigen er mogen rijden.
Dat ligt wie de wegbeheerder is, dat kan RWS, de provincie, de gemeente of het waterschap zijn.

Net zo goed dat je bepaalde wegen mag verbieden voor vrachtverkeer, gemotoriseerd verkeer, landbouwverkeer of verkeer met een aslast van meer dan 4 ton of een hoogte van 3,5m, heeft een wegbeheerder gewoon de mogelijkheid motoren te verbieden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 30 mei 2017 @ 12:30:09 #280
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171323480
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

... Ik had het over de toegestane db's.
Dan klopt er nog niets van je verhaal.. het gaat niet over zware of lichte motoren.. het gaat over de leeftijd van motoren als het over toegestane db's gaat..
pi_171323692
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 12:30 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Dan klopt er nog niets van je verhaal.. het gaat niet over zware of lichte motoren.. het gaat over de leeftijd van motoren als het over toegestane db's gaat..
Is dat zo? Ik dacht dat het dit was:

350 CC - 95 db
500 CC - 97 db
750 CC - 100 db
1000 CC - 103 db
> 1000 CC - 106 db


Wat is het dan volgens jou?
pi_171324047
Ga dan eens gewoon met een DB meter op die dijk staan. Is een prachtige natuurlijke fuik.

Teveel herrie? Honderdmiljoenmiljard boete en kenteken intrekken.

Dat laatste moet men sowieso eens gaan doen.


Verder, zo spannend is dat stukje bij Lopik helemaal niet. Zolang ze de Maasdijk maar niet afsluiten *O*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_171324112
quote:
3s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 10:21 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Nou, ik moet eerlijk zeggen dat ik, sinds ik ben gaan motorrijden, me steeds meer erger aan andere motorrijders. Er zijn er gewoon te veel die ontiegelijk veel lawaai maken, als een idioot over wegen knallen waar dat gevaarlijk is voor andere weggebruikers, of met 60km/h door een file 'filteren'. In mijn buurt rijdt elke nacht een motorrijder rond, met open pijp, die op elk recht stukje dat ding open trekt alsof z'n leven er vanaf hangt. Alleen al die idioot zou m.i. voldoende zijn voor ieder slaapliefhebbend mens om een hekel te krijgen aan motoren.

En ja, dan verpest de enkeling het voor de massa. Maar om heel eerlijk te zijn, ga ik ook op (kleine) groepsritjes met mensen die dus zo'n open of illegale pijp hebben. Die spreek ik daar niet op aan (hooguit een keer semi-lacherig als ik ze echt goed ken) en ik tolereer dat op die manier in zekere zin dus wel. Eigenlijk zou dat ook niet moeten, en dat is wel iets waar ik door dit topic wel extra over na ga denken.

Verder vind ik ook niet dat je hoeft te kiezen waar je je druk om mag maken. Los van het feit dat ik me graag sterk maak voor nuchter rijden (en daar ben ik hypocriet genoeg dan wel weer érg consequent in, ik stap niet in de auto met iemand die meer dan een biertje gedronken heeft en het zou ook zeker vriendschappen beschadigen als vrienden van mij dronken zouden rijden), kan ik me ook prima sterk maken voor legale uitlaten bij motoren. Je ziet het hier ook, mensen worden dusdanig gek van het lawaai dat sommigen overwegen (of het zelfs uitvoeren!) grind of olie in bochten te mikken. Dat is levensgevaarlijk, en een direct effect van het lawaai van de illegale dempers. Niet dat ik het goed keur, maar dat maakt nog maar weinig uit als ik degene ben die er toevallig door onderuit vliegt.
Aldus de vrouw met een gat in haar uitlaat :*
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_171324440
In Luxemburg kost het niet rijden met een DB-killer ¤ 74. Je pint en mag dan weer gewoon verder rijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door bloodymary1 op 30-05-2017 20:06:18 ]
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:29:05 #285
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171324512
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 11:42 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Een 50 cc brommer kan meer db's produceren dan een 6000cc v12..
Je opmerking klopt dus van geen kant..
Daarbij, hoe meer inhoud hoe minder rpm..
Brommernichten die teveel db's produceren zelfde behandeling.
En een vuistslag in het gezicht omdat ze gewoon zo treurig bezig zijn.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:37:48 #286
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171324726
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 12:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht dat het dit was:

350 CC - 95 db
500 CC - 97 db
750 CC - 100 db
1000 CC - 103 db
> 1000 CC - 106 db

Wat is het dan volgens jou?
Ja dat is zo.. Een oldtimer motorfiets heeft volgens mij helemaal geen eisen mbt db's
Stond een paar maand geleden nog bij de rdw waar open pijpen geen probleem waren (niet mijn fiets)
Wil je het precies weten mag je het zelf even opzoeken bij de rdw
  dinsdag 30 mei 2017 @ 13:38:33 #287
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171324745
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:29 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Brommernichten die teveel db's produceren zelfde behandeling.
En een vuistslag in het gezicht omdat ze gewoon zo treurig bezig zijn.
ok hans
pi_171328591
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 13:09 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Aldus de vrouw met een gat in haar uitlaat :*
Daarom staat 'ie stil. :*
Your opinion of me is none of my business.
pi_171332216
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Blijkbaar. Er wordt voor gewaarschuwd door de ANWB als ze voor het eerst in het jaar weer massaal gaan rijden. Of de andere weggebruikers er maar rekening mee willen houden.
Maar het is vermoedelijk eerder de easy rider kolder in de kop die de aanwezige kennis en kunde overruled.
Oh dat is wel vrij bizar.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 30 mei 2017 @ 20:01:33 #290
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_171333091
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 mei 2017 07:10 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Blijkbaar. Er wordt voor gewaarschuwd door de ANWB als ze voor het eerst in het jaar weer massaal gaan rijden. Of de andere weggebruikers er maar rekening mee willen houden.
Maar het is vermoedelijk eerder de easy rider kolder in de kop die de aanwezige kennis en kunde overruled.
En met jouw 100 koeien weet je ook dondersgoed dat er in oogsttijd gewaarschuwd word voor landbouwverkeer...
Heb je dan ook de kolder in je kop?

Oh en na de vakanties word er ook overal geroepen dat de scholen weer zijn begonnen.. dat is niet omdat je anders te laat op school komt hoor..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')