quote:Op zondag 28 mei 2017 00:19 schreef aloa het volgende:
De KNMV geeft wel toe dat de groepen motorrijders soms groot zijn en daardoor veel geluid produceren.
Echt snel van begrip is deze meneer van de Satudarah KNMV nietquote:En toch wordt de motorrijder daarop aangekeken. Dat is voor ons onbegrijpelijk."
wat vervelend voor dat dorp.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
In Duitsland is men daar veel strenger op. Daar hoef je het echt niet te wagen om je geluidsdemper uit je uitlaat te halen. Bij een controle ben je gelijk aan de beurt.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
Je bent een stukje vergeten te quoten..quote:Op zondag 28 mei 2017 00:26 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Echt snel van begrip is deze meneer van de Satudarah KNMV niet
Quote mining noemen we dat..quote:Net als in Lopik zijn er in Lingewaard te veel 'vervoersbewegingen' op de dijk, erkent Everink van de KNMV. "Maar het aantal motorrijders maakt daar maar vier procent van uit. En toch wordt de motorrijder daarop aangekeken. Dat is voor ons onbegrijpelijk."
beetje rijden met je motor. Levensgevaarlijke debielen.quote:
de wegbeheerder mag geen bordjes zetten?quote:Op zondag 28 mei 2017 02:27 schreef schreef RobbieRonald het volgende:
Lijkt me ook. Je kan niet zomaar op eigen houtje bij voorbaat iedere motorrijder weren. Een verbod zal gewoon via de rechter, met allerlei onderzoeken beoordeeld moeten worden.
Niet op basis van de mening van wat nimby's lijkt me. Hoe wil je juridisch aantonen dat er overlast is?quote:
alarm op je scooter hebbenquote:Op zondag 28 mei 2017 03:52 schreef raptorix het volgende:
Hier is ook zo een mongool, die geeft s'nachts altijd enorme dot gas in de straat waardoor het alarm van een stuk of 12 scooters afgaan.
Tjah is volgens mij verplicht voor de verzekering, maar heb nou nog nooit gezien dat iemand ging kijken als ie af gaat.quote:
waarom zou je je scooter voor diefstal verzekeren?quote:Op zondag 28 mei 2017 03:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah is volgens mij verplicht voor de verzekering, maar heb nou nog nooit gezien dat iemand ging kijken als ie af gaat.
Omdat niet iedereen 4000 euro kan aftikken elke keer dat ie gestolen word.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:57 schreef vaduz het volgende:
[..]
waarom zou je je scooter voor diefstal verzekeren?
Een paar? Echt wel 90% ofzo. Spreek eerst je vriendjes er maar eens op aan voordat je hier komt lopen janken.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:03 schreef Vallon het volgende:
Raar hoor, ik betaal wegenbelasting voor de openbare weg en ineens mag je in de zomer vanwege overlast, ergens gedurende het weekeinde niet (meer) rijden waar je dan wel met de auto of brommer mag komen.
Puur omdat een paar randdebielen (ja, ik ken ze ook) de grenzen willen en wetens overschrijden om uit hun dak te gaan. Pak die gestoorde verkeershufters aan en laat de rest gewoon in z'n weinige vrije tijd z'n hobby doen en lekker rondtuffen.
het voordeel voor justitie van zulke dijkwegen is dat ze die makkelijk als fuik kunnen afsluiten en dan meteen 50% van de motoren in de shredder kunnen duwen.quote:Op zondag 28 mei 2017 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
Groot gelijk deze rechtszaak. Openbare weg, niet zeiken. Als een motor wettelijk te veel lawaai produceert hebben ze een terechte klacht, anders niet.
4% van de vervoersbewegingen maar 85% van de herrie. Groepen motorrijders zijn echt vreselijk storendquote:Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je bent een stukje vergeten te quoten..
[..]
Quote mining noemen we dat..
Niet als de wegbeheerder je laat betalen voor het gebruik van die weg.quote:
Wat een vreemde redenatie dan zou er geen enkel bord lang de weg staan en snelheidsbeperkingen met deze logica ook onzin zijn omdat we toch betalen voor het gebruik van de weg.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet als de wegbeheerder je laat betalen voor het gebruik van die weg.
Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vreemde redenatie dan zou er geen enkel bord lang de weg staan en snelheidsbeperkingen met deze logica ook onzin zijn omdat we toch betalen voor het gebruik van de weg.
Och ja, in Amsterdam lijkt elke motorrijder dat te doen...bij praktisch elk stoplicht om dan toeristen te laten schrikken of bij een scooter standplaats om al die alarmen af te laten gaan. Ik houd er standaard rekening mee, dus schrik ik niet meer...maar het is wel een dilemma, ergens vind ik het namelijk wel grappig, ondanks dat ik het een gruwelijk kut-geluid vind.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:52 schreef raptorix het volgende:
Hier is ook zo een mongool, die geeft s'nachts altijd enorme dot gas in de straat waardoor het alarm van een stuk of 12 scooters afgaan.
het gaat alleen niet per se om te hard rijden, maar ook bv de overlast die ontstaat door groepen motorrijders die in kolonne door dorpen en over dijken rijdenquote:Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
quote:Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Dat verandert weinig aan de essentie: deze meneer van de Bandidos KNMV zit zo in z'n eigen wereldje, dat hij niet kan begrijpen dat ze overlast veroorzaken.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je bent een stukje vergeten te quoten..
[..]
Quote mining noemen we dat..
En hoe lul jij het recht dat oldtimers of diesels op veel plekken niet meer welkom zijn?quote:Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |