quote:Op zondag 28 mei 2017 00:19 schreef aloa het volgende:
De KNMV geeft wel toe dat de groepen motorrijders soms groot zijn en daardoor veel geluid produceren.
Echt snel van begrip is deze meneer van de Satudarah KNMV nietquote:En toch wordt de motorrijder daarop aangekeken. Dat is voor ons onbegrijpelijk."
wat vervelend voor dat dorp.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
In Duitsland is men daar veel strenger op. Daar hoef je het echt niet te wagen om je geluidsdemper uit je uitlaat te halen. Bij een controle ben je gelijk aan de beurt.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
Je bent een stukje vergeten te quoten..quote:Op zondag 28 mei 2017 00:26 schreef OEM het volgende:
[..]
[..]
Echt snel van begrip is deze meneer van de Satudarah KNMV niet
Quote mining noemen we dat..quote:Net als in Lopik zijn er in Lingewaard te veel 'vervoersbewegingen' op de dijk, erkent Everink van de KNMV. "Maar het aantal motorrijders maakt daar maar vier procent van uit. En toch wordt de motorrijder daarop aangekeken. Dat is voor ons onbegrijpelijk."
beetje rijden met je motor. Levensgevaarlijke debielen.quote:
de wegbeheerder mag geen bordjes zetten?quote:Op zondag 28 mei 2017 02:27 schreef schreef RobbieRonald het volgende:
Lijkt me ook. Je kan niet zomaar op eigen houtje bij voorbaat iedere motorrijder weren. Een verbod zal gewoon via de rechter, met allerlei onderzoeken beoordeeld moeten worden.
Niet op basis van de mening van wat nimby's lijkt me. Hoe wil je juridisch aantonen dat er overlast is?quote:
alarm op je scooter hebbenquote:Op zondag 28 mei 2017 03:52 schreef raptorix het volgende:
Hier is ook zo een mongool, die geeft s'nachts altijd enorme dot gas in de straat waardoor het alarm van een stuk of 12 scooters afgaan.
Tjah is volgens mij verplicht voor de verzekering, maar heb nou nog nooit gezien dat iemand ging kijken als ie af gaat.quote:
waarom zou je je scooter voor diefstal verzekeren?quote:Op zondag 28 mei 2017 03:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah is volgens mij verplicht voor de verzekering, maar heb nou nog nooit gezien dat iemand ging kijken als ie af gaat.
Omdat niet iedereen 4000 euro kan aftikken elke keer dat ie gestolen word.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:57 schreef vaduz het volgende:
[..]
waarom zou je je scooter voor diefstal verzekeren?
Een paar? Echt wel 90% ofzo. Spreek eerst je vriendjes er maar eens op aan voordat je hier komt lopen janken.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:03 schreef Vallon het volgende:
Raar hoor, ik betaal wegenbelasting voor de openbare weg en ineens mag je in de zomer vanwege overlast, ergens gedurende het weekeinde niet (meer) rijden waar je dan wel met de auto of brommer mag komen.
Puur omdat een paar randdebielen (ja, ik ken ze ook) de grenzen willen en wetens overschrijden om uit hun dak te gaan. Pak die gestoorde verkeershufters aan en laat de rest gewoon in z'n weinige vrije tijd z'n hobby doen en lekker rondtuffen.
het voordeel voor justitie van zulke dijkwegen is dat ze die makkelijk als fuik kunnen afsluiten en dan meteen 50% van de motoren in de shredder kunnen duwen.quote:Op zondag 28 mei 2017 02:16 schreef Fir3fly het volgende:
Groot gelijk deze rechtszaak. Openbare weg, niet zeiken. Als een motor wettelijk te veel lawaai produceert hebben ze een terechte klacht, anders niet.
4% van de vervoersbewegingen maar 85% van de herrie. Groepen motorrijders zijn echt vreselijk storendquote:Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je bent een stukje vergeten te quoten..
[..]
Quote mining noemen we dat..
Niet als de wegbeheerder je laat betalen voor het gebruik van die weg.quote:
Wat een vreemde redenatie dan zou er geen enkel bord lang de weg staan en snelheidsbeperkingen met deze logica ook onzin zijn omdat we toch betalen voor het gebruik van de weg.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet als de wegbeheerder je laat betalen voor het gebruik van die weg.
Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een vreemde redenatie dan zou er geen enkel bord lang de weg staan en snelheidsbeperkingen met deze logica ook onzin zijn omdat we toch betalen voor het gebruik van de weg.
Och ja, in Amsterdam lijkt elke motorrijder dat te doen...bij praktisch elk stoplicht om dan toeristen te laten schrikken of bij een scooter standplaats om al die alarmen af te laten gaan. Ik houd er standaard rekening mee, dus schrik ik niet meer...maar het is wel een dilemma, ergens vind ik het namelijk wel grappig, ondanks dat ik het een gruwelijk kut-geluid vind.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:52 schreef raptorix het volgende:
Hier is ook zo een mongool, die geeft s'nachts altijd enorme dot gas in de straat waardoor het alarm van een stuk of 12 scooters afgaan.
het gaat alleen niet per se om te hard rijden, maar ook bv de overlast die ontstaat door groepen motorrijders die in kolonne door dorpen en over dijken rijdenquote:Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
quote:Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Dat verandert weinig aan de essentie: deze meneer van de Bandidos KNMV zit zo in z'n eigen wereldje, dat hij niet kan begrijpen dat ze overlast veroorzaken.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:45 schreef madam-april het volgende:
[..]
Je bent een stukje vergeten te quoten..
[..]
Quote mining noemen we dat..
En hoe lul jij het recht dat oldtimers of diesels op veel plekken niet meer welkom zijn?quote:Op zondag 28 mei 2017 08:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee want die regels gelden voor iedereen. Een motor moet net als een auto of welk ander vervoermiddel aan eisen voldoen en krijgt daarom een kenteken, een aanslag wegenbelasting en mag vervolgens van de weg gebruik maken. Als je voor weggebruik betaalt mag je de toegang tot die weg niet ontzegd worden. Dat is willekeur en rechtsongelijkheid.
Rijdt iemand op de motor te hard? Bekeuren. Voldoet een motor niet aan technische eisen? Bekeuren. Handhaven. Niet uitsluiten.
Als B&W geen besluiten mag nemen over hun eigen infrstructuur, wie dan wel? De vuilsnismannen? Duterte? Marsmannetjes?quote:Op zondag 28 mei 2017 09:56 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dit wettelijk mag, volgens mij is het niet aan een burgemeester om te bepalen welke voertuigen ergens mogen rijden
Volgens mij is de provincie hier verantwoordelijk voor, daarnaast nogal raar stel je voor dat elke burgemeester maar even adhoc gaat bepalen welke voertuigen er mogen rijden.quote:Op zondag 28 mei 2017 10:04 schreef OEM het volgende:
[..]
Als B&W geen besluiten mag nemen over hun eigen infrstructuur, wie dan wel? De vuilsnismannen? Duterte? Marsmannetjes?
Motoren mogen dat ook niet... Maar goed, schijnbaar is dat hogere wiskunde ofzo.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:07 schreef OscarMopperkont het volgende:
Het blijft sowieso een apart iets dat motoren veel herrie mogen maken, maar dat auto's aan bepaalde geluidsnormen dienen te voldoen.
Vreemd dat er dan zoveel lawaaimakende motoren zijn. Auto's worden er regelmatig voor staande gehouden.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Motoren mogen dat ook niet... Maar goed schijnbaar is dat hogere wiskunde ofzo.
Verdraagzaamheid is al een tijdje deaud in Nederland.. Er valt altijd wel wat te zeiken, en dat wordt dan ook standaard gedaan.quote:
Dat is helaas met alles zo. Een paar gekken verpesten het voor de rest.quote:Op zondag 28 mei 2017 09:45 schreef Piles het volgende:
Ik stond donderdag ook opeens voor zo'n bord (met de motor). Baalde er ook wel van, want ik cruise 50-60 over zo'n dijkje, zeker met de grote hoeveelheid fietsers op zo'n dag.
Maar ik werd ook ingehaald door 3 brullende motoren, die vooral hard en lawaaiig over die dijk willen.
Jammer dat de goeden dus onder de kwaden moeten lijden.
Heb zelf een motor, met intacte DB-killerquote:Op zondag 28 mei 2017 11:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vreemd dat er dan zoveel lawaaimakende motoren zijn. Auto's worden er regelmatig voor staande gehouden.
Ja maar dat is discriminatiequote:Op zondag 28 mei 2017 11:19 schreef MakkieR het volgende:
Dijkwegen zijn helemaal niet gemaakt voor Motorrijders, Je gaat toch ook niet met een motor op het fietspad rijden. Gewoon een algeheel verbod invoeren op dijkwegen, laat motors alleen maar rijden op autowegen en snelwegen en voor de rest zo veel mogelijk weren die krengen,
Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijkwegen zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.quote:
Dijkwegen zijn juist perfect voor motoren. En als motoren er niet passen dan auto's al helemaal niet.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:19 schreef MakkieR het volgende:
Dijkwegen zijn helemaal niet gemaakt voor Motorrijders, Je gaat toch ook niet met een motor op het fietspad rijden. Gewoon een algeheel verbod invoeren op dijkwegen, laat motors alleen maar rijden op autowegen en snelwegen en voor de rest zo veel mogelijk weren die krengen,
Je kunt ook leuk toeren met een motor op een fietspad, maar dat doen we ook niet.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dijkwegen zijn juist perfect voor motoren. En als motoren er niet passen dan auto's al helemaal niet.
Snelwegen e.d. zijn helemaal niet zo leuk om te rijden, supersaai. Gewoon lekker een beetje toeren, mooie omgeving, leuke bochtjes. Dat is juist zo leuk aan motorrijden.
Dan moet je die wegen gewoon sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer, dus ook auto's.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:19 schreef MakkieR het volgende:
Dijkwegen zijn helemaal niet gemaakt voor Motorrijders, Je gaat toch ook niet met een motor op het fietspad rijden. Gewoon een algeheel verbod invoeren op dijkwegen, laat motors alleen maar rijden op autowegen en snelwegen en voor de rest zo veel mogelijk weren die krengen,
Daar heb ik geen enkel probleem mee, alleen openhouden voor fietsers en wandelaars en bestemmingsverkeer. Als auto of motor heb je er niks te zoeken.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan moet je die wegen gewoon sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer, dus ook auto's.
Als het geen provinciale weg is, heeft de provincie weinig in te brengenquote:Op zondag 28 mei 2017 10:59 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij is de provincie hier verantwoordelijk voor, daarnaast nogal raar stel je voor dat elke burgemeester maar even adhoc gaat bepalen welke voertuigen er mogen rijden.
ik ben het dan ook met je eensquote:Op zondag 28 mei 2017 11:23 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijken zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.
Motoren ook, wees maar niet bang. Daarbij zitten motoren vaak tegen de norm aan en auto's zitten er over het algemeen ruim onder daarom ervaar je dat verschil zo.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:11 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Vreemd dat er dan zoveel lawaaimakende motoren zijn. Auto's worden er regelmatig voor staande gehouden.
Auto's zijn ook gevaarlijk op die dijkweggetjes. Vooral als ze denken er 80 te mogen rijden.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan moet je die wegen gewoon sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer, dus ook auto's.
HD geeft een laag geluid, die buikschuivers een snerpend hoog geluid wat verder draagt en vele male irritanter klinkt.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb zelf een motor, met intacte DB-killer, maar woon ook aan begin van zo'n motor route. Het ergst zijn van die roedels gaye HD-fags.
Kreeg vroeger mijn brommert terug van de politie minus expansiepijp en carb. Zouden ze bij motoren ook moeten doen.
Precies, daarom ook mijn opmerking dat ze dan beter de boel kunnen sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer. Dit gezanik over motoren alleen gaat weer nergens over.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:34 schreef aloa het volgende:
[..]
Auto's zijn ook gevaarlijk op die dijkweggetjes. Vooral als ze denken er 80 te mogen rijden.
Dat is waar.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, daarom ook mijn opmerking dat ze dan beter de boel kunnen sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer. Dit gezanik over motoren alleen gaat weer nergens over.
je maakt er wel een heel spektakel van niet? gewoon zonder dempers en katalysator.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:34 schreef LXIV het volgende:
Ik was een keer in een klein leuk dorpje toen zo'n hele groep van motorrijders daar binnenreed. Dat was niet normaal wat een kabaal dat gaf. Die motoren waren speciaal zo afgesteld dat ze extra veel lawaai maakten. Het hele dorpje werd vanaf dat moment volkomen gedomineerd door die motorgroep. Voor andere bezoekers was er nog maar weinig aan.
Omdat het er meer zijn en ze sneller gaan. Vrij simpele redenering, had 'ie zelf ook kunnen bedenken.quote:Op zondag 28 mei 2017 00:19 schreef aloa het volgende:
"Het is een openbare weg, ook voor wielrenners, oldtimers, wandelaars, noem maar op. Waarom dan alleen de motorrijder aanwijzen?"
Het gaat om wegen waar auto's ook mogen rijden, niet over fietspaden waarop geen auto's mogen rijden.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:27 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Je kunt ook leuk toeren met een motor op een fietspad, maar dat doen we ook niet.
Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het gaat om wegen waar auto's ook mogen rijden, niet over fietspaden waarop geen auto's mogen rijden.
Baarlijke onzin dit. En ja, je rijdt er alleen voor de fun, net zoals die fietsers.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
op die wegen rijden ook fietsersquote:Op zondag 28 mei 2017 11:47 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Het gaat om wegen waar auto's ook mogen rijden, niet over fietspaden waarop geen auto's mogen rijden.
Ja. Vandaar dat die wegen ook geen 100 wegen zijn, maar 60 wegen zijn.quote:
idd, helaas rijd het overgrote deel er minimaal 80.quote:Op zondag 28 mei 2017 12:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Ja. Vandaar dat die wegen ook geen 100 wegen zijn, maar 60 wegen zijn.
Mee eens. Het gemotoriseerd verkeer bestaat toch slechts uit mooie pooiers. Die een hoop herrie maken met hun motoren of auto's waar normale mensen willen studeren.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, daarom ook mijn opmerking dat ze dan beter de boel kunnen sluiten voor al het gemotoriseerde verkeer. Dit gezanik over motoren alleen gaat weer nergens over.
Wat heb je daar behoudens bestemmingsverkeer uberhaupt te zoeken.quote:Op zondag 28 mei 2017 12:17 schreef torentje het volgende:
[..]
Mee eens. Het gemotoriseerd verkeer bestaat toch slechts uit mooie pooiers. Die een hoop herrie maken met hun motoren of auto's waar normale mensen willen studeren.
Laat ik het anders zeggen. Het is niet aan de rechter om te oordelen waar er een bord moet komen te staan. Die mag alleen oordelen of de wegbeheerder een correcte beslissing maakt.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Niet op basis van de mening van wat nimby's lijkt me. Hoe wil je juridisch aantonen dat er overlast is?
quote:Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
Zouden ze die dan geen verbod moeten geven? Ze geven overlast.. houden met niemand rekening en betalen geen cent wegenbelasting..quote:Op zondag 28 mei 2017 11:23 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijkwegen zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.
quote:Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
Het zal me verder aan mijn reet roesten wat wel of niet afgesloten moet worden maar dan moet men wel consequent blijven en niet gaan mekkeren over die 4% motoren van het totale weggebruik...quote:Op zondag 28 mei 2017 12:46 schreef Yreal het volgende:
[..]Hoe is het op je zolderkamertje?
Gewoon alles afsluiten voor iedereen. Hoe durf je ergens te rijden waar fokkers vinden dat je niet mag rijden.
Als dijkwegen niet geschikt waren voor auto's of motoren, dan hadden die er ook niet mogen rijden.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:52 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat is juist het punt, dijkwegen zijn niet geschikt voor motors en auto's net zoals fietspaden. Je hebt er niks te zoeken, je rijdt er alleen maar for the fun. Maar het is wel levensgevaarlijk. Gewoon lekker houden bij de autowegen en snelwegen en laat de dijkwegen voor het overige verkeer zijn.Zij mogen geen gebruik maken van de snelwegen en autowegen. Dus als je het andersom draait is het ook discriminatie. Dan mogen fietsers ook op snelwegen.
lees nou nog eens goed wat je typt manquote:Op zondag 28 mei 2017 11:23 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee dat is veiligheid, op dijkwegen vind je los lopende kinderen, honden die worden uitgelaten, veel fietsers en wandelaars, deze dijkwegen zijn smal en door de hoge dijk onoverzichtelijk.
met een decibel meter.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:28 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Niet op basis van de mening van wat nimby's lijkt me. Hoe wil je juridisch aantonen dat er overlast is?
Je MRB argument is kolder. Het is een belasting op houden van, niet het rijden met.quote:Op zondag 28 mei 2017 14:46 schreef Red_85 het volgende:
Motorrijders betalen ook wegenbelasting, dus dit is een onrechtmatige verordening.
Aanvechten.
Dit.quote:
Ze parkeren hun motoren ook altijd keurig in de vakken en betalen voor het parkeren.quote:Op zondag 28 mei 2017 03:05 schreef TheThirdMark het volgende:
Fijn voor het gros motorrijders die zich wel aan de regels houden. Die komen met 100 man een dorpje in, geven de lokale ondernemers een omzet waar ze normaal een maand voor moeten werken en gaan weer vrolijk door.
De afname van de verdraagzaamheid is omgekeerd evenredig aan de toename van het egoisme, lijkt me.quote:Op zondag 28 mei 2017 11:12 schreef Sounddragon het volgende:
Verdraagzaamheid is al een tijdje deaud in Nederland..
Geen herrie=veel dode kinderen, beesten, (groepen) fietsers, (groepen) wandelaars etc...quote:Op zondag 28 mei 2017 16:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je hebt ook elektrische motors die totaal geen herrie produceren.
Geen herrie = niet stoer zijn?
Dat zou inderdaad een deel van het probleem op kunnen lossen, maar dan zullen er nog altijd een hoop motorrijders zijn die roekeloos rijgedrag blijven vertonen. Dat los je hier niet mee op.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je hebt ook elektrische motors die totaal geen herrie produceren.
Geen herrie = niet stoer zijn?
Zodra je een manier bedenkt dat ik een parkeerkaartje kan kopen, wil ik dat best doen. Maar dan ook niet zeuren dat motoren je parkeerplekken innemen he?quote:Op zondag 28 mei 2017 16:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze parkeren hun motoren ook altijd keurig in de vakken en betalen voor het parkeren.
Motoren maken herrie, ook binnen de wettelijke grenzen. Ze hebben tov een auto dan ook een demper van niks.
Jij hebt geen smartphone? Nooit van apps gehoord? Parkmobile, of zo?quote:Op zondag 28 mei 2017 16:53 schreef Yreal het volgende:
Zodra je een manier bedenkt dat ik een parkeerkaartje kan kopen, wil ik dat best doen. Maar dan ook niet zeuren dat motoren je parkeerplekken innemen he?
Vind jij.quote:Als het binnen de wettelijke norm blijft, is er dus niks aan de hand.
Jij bent niet zo van het 'rekening houden met', he? Als jij maar kunt doen wat je wil, moet de rest gewoon lekker zijn bek dichthouden. En dan vind je het vreemd dat mensen klagen over de motorrijders.quote:Jouw gezeur is ook irritant, daar zou de straf op moeten staan dat je internet afgesloten wordt. Maar dat kan niet he?
Ik heb een windowsphone.quote:Op zondag 28 mei 2017 16:57 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jij hebt geen smartphone? Nooit van apps gehoord? Parkmobile, of zo?
Een motor hoort gewoon in een vak te parkeren. Dat was vroeger ook al zo (zelf 12 jaar gereden).
Ja, als we de wet niet meer gaan gebruiken om met wettelijke mogelijkheden te bepalen wat wettelijk wel en niet mag zijn we ver van huis he.quote:Vind jij.
Natuurlijk wel. Harleys met open pijpen mogen wat mij betreft in de shredder. En ik heb een tam motortjes dat zachter klinkt dan de gemiddelde tomos.quote:Jij bent niet zo van het 'rekening houden met', he? Als jij maar kunt doen wat je wil, moet de rest gewoon lekker zijn bek dichthouden. En dan vind je het vreemd dat mensen klagen over de motorrijders.
Ik ook. Parkmobile werkt als een tierelier.quote:
Als jij 'de wet' nodig hebt om met anderen rekening te houden, dan ben ik een klap socialer dan jij.quote:Ja, als we de wet niet meer gaan gebruiken om met wettelijke mogelijkheden te bepalen wat wettelijk wel en niet mag zijn we ver van huis he.
Iedereen doet het verkeerd behalve ik...quote:Op zondag 28 mei 2017 16:03 schreef theDutcher het volgende:
Jammer, rij zelf ook motor, maar snap het wel.
Zitten aardig wat tokkies tussen...
Dat is niet beperken, dat is "overlast" (voor zover je van overlast kunt spreken overigens) verplaatsen... Of loop je het dorp uit?quote:Op zondag 28 mei 2017 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dus als ik 's ochtends om 6 uur de deur uit moest, dan liep ik een stukje de straat uit, startte hem daar en reed onmiddelijk weg, om de periode van overlast tot een minimum te beperken.
Ah oke. Nouja, nooit geprobeerd omdat het niet hoeftquote:Op zondag 28 mei 2017 17:09 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik ook. Parkmobile werkt als een tierelier.
Goed verhaal hans. Doe ik ook.quote:Als jij 'de wet' nodig hebt om met anderen rekening te houden, dan ben ik een klap socialer dan jij.
De meeste motorfietsen maken bij stationair toerental een heel donker geluid. Daar word je echt wakker van als de buurman zijn motor onder je slaapkamerraam start.
Dus als ik 's ochtends om 6 uur de deur uit moest, dan liep ik een stukje de straat uit, startte hem daar en reed onmiddelijk weg, om de periode van overlast tot een minimum te beperken.
Dus jij vindt dat dit moet kunnen.....quote:Op zondag 28 mei 2017 17:16 schreef Yreal het volgende:
Laten we eerlijk zijn, het is niet meer dan redelijk dat ze tussen de brommers mogen.
....en dit niet?quote:We kunnen niet mensen gaan straffen omdat ze in Lopik vinden dat die mensen gestraft moeten worden.
Dat zeg ik nergens... Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening met mijn medeweggebruikers te houden. Dat kun je van een hoop motorrijders (en automobilisten) niet zeggen.quote:
Dat zegt bijna iedereen als het om het verkeer gaat... Dat is wat ik bedoel, iedereen rijdt perfect auto/ motor, houdt rekening met anderen, doet nooit aan bumperkleven en rijdt niet onnodig links en zeker niet te hard... De rest van de weggebruikers daarentegen...quote:Op zondag 28 mei 2017 17:26 schreef theDutcher het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens... Ik probeer altijd zoveel mogelijk rekening met mijn medeweggebruikers te houden. Dat kun je van een hoop motorrijders (en automobilisten) niet zeggen.
De overheid bestaat uit maatjes van motorrijders en automobilisten. Was dat niet het geval dan werden de mensen niet gek van de herrie geproduceerd door motoren en auto's. Dat had het slecht namelijk nooit motoren en/of auto's.quote:Op zondag 28 mei 2017 15:52 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Dit.
Is niks meer dan automobilistje pesten. Maar daar is de overheid goed in.
Precies, jij snapt 'm!quote:Op zondag 28 mei 2017 17:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zegt bijna iedereen als het om het verkeer gaat... Dat is wat ik bedoel, iedereen rijdt perfect auto/ motor, houdt rekening met anderen, doet nooit aan bumperkleven en rijdt niet onnodig links en zeker niet te hard... De rest van de weggebruikers daarentegen...Dat zijn allemaal asocialen die er geen kut van begrijpen.
Dat jij dat hoopt.. en dat er veel motorrijders zich zo gedragen daar zeggen samen heel veel over de wijk waar je in woont... Past prima bij elkaar..quote:Op zondag 28 mei 2017 17:56 schreef Peter het volgende:
9 van de 10 keer als ik een motor hoor hengsten in de wijk (veel toeren om het geluid omhoog te jagen) is het van een motorfiets en niet van een auto.
Stiekem hoop ik dan dat de motor opgeblazen wordt.
quote:Op zondag 28 mei 2017 18:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat jij dat hoopt.. en dat er veel motorrijders zich zo gedragen daar zeggen samen heel veel over de wijk waar je in woont... Past prima bij elkaar..
Ho ho, ik zeg nergens dat her er veel zijn, maar ALS ik het hoor, zijn het meestal motorrijders.quote:Op zondag 28 mei 2017 18:15 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Dat jij dat hoopt.. en dat er veel motorrijders zich zo gedragen daar zeggen samen heel veel over de wijk waar je in woont... Past prima bij elkaar..
Generaliseren is ook een kunst en "janken" met de motor doe ik al helemaal niet.quote:Op zondag 28 mei 2017 08:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een paar? Echt wel 90% ofzo. Spreek eerst je vriendjes er maar eens op aan voordat je hier komt lopen janken.
Zo zou je een maximumsnelheid ook kunnen afschaffen, die wordt ook niet overal gehandhaafd..quote:Op zondag 28 mei 2017 19:14 schreef Vallon het volgende:
[..]
Generaliseren is ook een kunst en "janken" met de motor doe ik al helemaal niet.
Het zijn echt uitzonderingen die het bont maken en daarbij natuurlijk juist extra opvallen.
Los daarvan is het aan de overheid om adequaat toezicht te houden op het verkeer. Openbare wegen afsluiten voor bepaalde gebruikers omdat regels niet gehandhaafd worden, is ronduit idioot. Van mij mogen ze bekeuringen van motorrijders die snelheid en geluid overschrijden, gerust verdubbelen. desnoods ook via een puntenrijbewijs, 3 fouten; als sanctie een jaar niet motorrijden.
Dat is een mooie vorm van (overheids)oplichting en slim verbuigen van regels..... je mag wel belasting betalen voor het hebben maar kan daar verder geen gebruiksrechten aan ontlenen.quote:Op zondag 28 mei 2017 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je MRB argument is kolder. Het is een belasting op houden van, niet het rijden met.
hoe denk je over milieuzones dan?
Nope uit de vergelijkende context......quote:Op zondag 28 mei 2017 19:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Zo zou je een maximumsnelheid ook kunnen afschaffen, die wordt ook niet overal gehandhaafd..
drama queen, anderen niks gunnenquote:Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
ik gun het misgunners niet om niet te gunnenquote:Op zondag 28 mei 2017 20:29 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
drama queen, anderen niks gunnen
ik gun omwoners en overige recreanten dat ze geen last hebben van herrie makende motor optochtenquote:Op zondag 28 mei 2017 20:29 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
ik gun het misgunners niet om niet te gunnen
Dat hadden ze kunnen bedenken voordat ze aan een dijkweg gingen wonen.quote:Op zondag 28 mei 2017 20:31 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik gun omwoners en overige recreanten dat ze geen last hebben van herrie makende motor optochten
Het heeft niks met stoer zijn te maken. Elektrische motorquote:Op zondag 28 mei 2017 16:26 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Je hebt ook elektrische motors die totaal geen herrie produceren.
Geen herrie = niet stoer zijn?
de motorrijders zijn aan het huilie-huilie doen hoorquote:Op zondag 28 mei 2017 20:32 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dat hadden ze kunnen bedenken voordat ze aan een dijkweg gingen wonen.
Moet afgelopen zijn met die laffe slachtofferrol de hele fokking tijd altijd overal.
gaat hard man. Die bmw electra scooter is bijna net zo snel als de s1000rrquote:Op zondag 28 mei 2017 20:35 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Het heeft niks met stoer zijn te maken. Elektrische motordat gaat hem niet worden voor de meesten.
Helemaal mee eens. Dat gezeik over van alles en iedereen, mensen kunnen niks meer hebben en gunnen elkaar niks meer. Omdat ze zelf alleen maar de hele dag achter de geraniums willen zitten.quote:Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
Oh ja, neem alles serieus en letterlijk. Alsof hij dat meent, is gewoon een wijze van spreken. Moeilijk he cynisme.quote:Op zondag 28 mei 2017 21:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
echt, tegen de muur zetten ook?
het is gewoon hufterigheid, tokkie ten topquote:Op zondag 28 mei 2017 21:04 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ja, neem alles serieus en letterlijk. Alsof hij dat meent, is gewoon een wijze van spreken.
Stel je niet zo aan zeg...quote:Op zondag 28 mei 2017 21:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
het is gewoon hufterigheid, tokkie ten top
oh je bent er zo 1tje. die denkt dat jouw eigen weke gekwetstheid mijn probleem is.quote:Op zondag 28 mei 2017 21:06 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
het is gewoon hufterigheid, tokkie ten top
Te beginnen met mensen die anderen de rust niet gunnenquote:Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
De rust van het motorrijden idd.. die lui in hun auto vol stress omdat ze in de file moeten staan en over dijkwegen moeten zeiken, die gunnen niemand rust als ze zelf vrij zijn idd..quote:Op zondag 28 mei 2017 21:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Te beginnen met mensen die anderen de rust niet gunnen
Mensen die elkaar niet meer kunnen verstaan in hun eigen achtertuin omdat een stel pubers er van genieten het gas vol open te smijten...quote:Op zondag 28 mei 2017 21:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
De rust van het motorrijden idd.. die lui in hun auto vol stress omdat ze in de file moeten staan en over dijkwegen moeten zeiken, die gunnen niemand rust als ze zelf vrij zijn idd..
Blijven ze bij die achtertuin staan danquote:Op zondag 28 mei 2017 23:10 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Mensen die elkaar niet meer kunnen verstaan in hun eigen achtertuin omdat een stel pubers er van genieten het gas vol open te smijten...
Je betaald mrb om de weg te mogen gebruiken. Betaal je niet en ga je toch de straat op, heb je hommelis.quote:Op zondag 28 mei 2017 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je MRB argument is kolder. Het is een belasting op houden van, niet het rijden met.
hoe denk je over milieuzones dan?
Dit.quote:Op zondag 28 mei 2017 20:20 schreef Salvad0R het volgende:
ik vind dat er een lijst gemaakt moet worden van individuen die anderen niets gunnen, en die moeten we tegen de muur zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |