ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal (sporen 11-16 buitendienst) zorgde ervoor dat op Gouda-Rotterdam Alexander alleen de sprinter reed. Tussen Nieuwerkerk en Alexander werd enkelspoor gereden over spoor 1. Dat zorgde wel voor +30 bij reizigers die op de perrons 2 stonden te kijken hoe hun trein naar Alexander van spoor 1 vertrok.
Een snelbus Alexander-Centraal was een beetje overbodig: op Alexander bood het een 25min overstap op de nog enige rijdende trein...
morgen in de spits naar ede-wageningen kan nu al niet wachten
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op zondag 28 mei 2017 17:57 schreef _JdM_ het volgende: Werkzaamheden bij Rotterdam Centraal (sporen 11-16 buitendienst) zorgde ervoor dat op Gouda-Rotterdam Alexander alleen de sprinter reed. Tussen Nieuwerkerk en Alexander werd enkelspoor gereden over spoor 1. Dat zorgde wel voor +30 bij reizigers die op de perrons 2 stonden te kijken hoe hun trein naar Alexander van spoor 1 vertrok.
Een snelbus Alexander-Centraal was een beetje overbodig: op Alexander bood het een 25min overstap op de nog enige rijdende trein...
Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op zondag 28 mei 2017 18:52 schreef dennistd het volgende: Nadat ik gisteren al een eerste video van de Westfalendampf-trein vanuit de drone plaatste hier de volledige video, met extra beelden en ook geluid (uit de mobiele filmpjes vanaf de grond):
Op eigen kosten ja. En dan nog blijft: waarom rijdt dan die snelbus? (Naar Rotterdam Noord stopbus + Tram (eigen kosten) was in totaal 4 min sneller. Maar bij een afgekocht NS-abonnement heb je daar niks aan...
Op eigen kosten ja. En dan nog blijft: waarom rijdt dan die snelbus? (Naar Rotterdam Noord stopbus + Tram (eigen kosten) was in totaal 4 min sneller. Maar bij een afgekocht NS-abonnement heb je daar niks aan...
Ach gut, reist voor een peuleschil door het ganse land in het weekend en moet dan 2 euro betalen, poeh poeh.
Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef RokStarr het volgende: Gok dat ik m'n pinpoints dan al voorbij de grens had staan haha. 25 km is makkelijk in een uurtje te fietsen
Ene meneer Van der Molen doet het in een half uurtje inderdaad.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op zondag 28 mei 2017 23:54 schreef RokStarr het volgende: Gok dat ik m'n pinpoints dan al voorbij de grens had staan haha. 25 km is makkelijk in een uurtje te fietsen
Ik deed een half uur per tien.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Afgelopen zaterdag was het weer tijd voor de jaarlijkse trein naar Amsterdam van Westfalendampf. Zoals elk jaar werd de tractie in Nederland verzorgd door de beide 23'ers van de VSM. In Duitsland was het dit keer een klassieke e-loc die de trein mocht trekken.
Locomotief 110 428 van Train Rental International trok de uit 13 rijtuigen bestaande trein van Lippstadt tot Bad Bentheim. Met een vertrek om 5.12u heeft de trein er al ruim 3,5 uur opzitten als hier de overweg Schümersmühle tussen Salzbergen en Schüttorf gepasseerd wordt.
Na het maken van wat foto's en drone-beelden bij de Bentheimerstraat in De Lutte reed ik verder naar station Borne om hier de trein naar Zwolle en uiteindelijk Amsterdam te pakken. Groot was mijn verbazing toen ik in Borne de VSM ineens aan zag komen vanuit Hengelo: de trein (38125) had al ruim zes minuten voorbij moeten zijn. Rechts is nog de vertrekkende sprinter naar Enschede te zien. Deze DM'90 zal vanaf de nieuwe dienstregeling ook niet meer aan te treffen zijn.
Na in Apeldoorn aan de kant gezet te zijn tot +30 mocht de trein verderop wel doorrijden bij een geplande stop waardoor met 20 minuten vertraging Amsterdam Centraal bereikt werd. Hierdoor werd het aankomstspoor ook gewijzigd van 15 in 13, waardoor er een mooier plaatje met de stationskap gemaakt kon worden. Met +30 werd uiteindelijk als trein 88300 met het ledig materieel naar de Westhaven vertrokken.
Wat heen gaat komt ook weer terug: als trein 38126 werd met een kwartier vertraging vertrokken uit Amsterdam. Onderweg liep het door een defecte trein van Connexxion bij Hoevelaken nog op tot +30. Bij Hengelo Westermaat passeert de trein hier om 21.01u in het laatste zonlicht van de dag met een vertraging van ruim 35 minuten.
Dankzij wat meewerkende verkeerslichten en een zware rechtervoet bereikte ik de afrit Oldenzaal van de A1 sneller dan de trein naastgelegen overweg in de Zandsteenweg, waardoor ook hier een foto gemaakt werd.
Na aankomst in Bad Bentheim werden de 23 076 en 23 071 van de trein af gehaald en vervangen door de TRI 110 428 hem vanochtend ook heeft gebracht. Even later kwamen de stoomlocs langs de trein rijden om water te gaan nemen uit de brandslangen aan de andere zijde van het station, waardoor deze foto met beide tractievormen gemaakt kon worden.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Haha in Deventer hebben ze weer wat nieuws. Een Ballot bin. Kan je stemmen met je peuk De vraag is wat de beste club aan de IJssel is, en de meeste peuken liggen dus in het vakje van Go Ahead, hoewel er ook opvallend veel in het vakje van PEC liggen
Op maandag 29 mei 2017 06:38 schreef Dr_Flash het volgende: Haha in Deventer hebben ze weer wat nieuws. Een Ballot bin. Kan je stemmen met je peuk De vraag is wat de beste club aan de IJssel is, en de meeste peuken liggen dus in het vakje van Go Ahead, hoewel er ook opvallend veel in het vakje van PEC liggen
Alsof rokers kijken waar ze hun peuk daartoe schieten
Meerdere partijen hebben interesse getoond in het ter ziele gegane Locomore, waaronder het Tsjechische bedrijf LEO Express. Locomore reed sinds december 2016 dagelijks een trein tussen Berlijn en Stuttgart, maar liet zich begin mei insolvent verklaren.
Zozo. Hebben ze toch kunnen regelen dat het vervoer per spoor gaat? Frankrijk scheen daar nogal lastig over te doen. Mooi om te zien dat de eerste nu echt naar Nederland komt En precies op tijd ook nog
Nieuwe dienstregeling NMBS is vanaf vandaag te vinden op hun website. Enkel voor binnenlands, maar ik heb een directe trein Brussel-Zuid - Noorderkempen kunnen vinden in treinserie 9200.
Op maandag 29 mei 2017 12:18 schreef James1988 het volgende: Nieuwe dienstregeling NMBS is vanaf vandaag te vinden op hun website. Enkel voor binnenlands, maar ik heb een directe trein Brussel-Zuid - Noorderkempen kunnen vinden in treinserie 9200.
Gaat het er dan toch van komen?
Rotterdam pakt ie ook. De reistijd Rotterdam-Brussel blijft exact gelijk. Overigens wordt er 3 minuten voor/achter de IC Den Haag - Eindhoven gereden waardoor je met overstap in Breda 3 minuten sneller bent. Ik ga er tenminste vanuit dat dit crossplatform op 3/4 (ri België) en 7/8 (ri Rotterdam) plaats gaat vinden. Hoe de integratie met de IC Direct serie 1000 er uit moet gaan zien snap ik trouwens ook nog niet helemaal, want dan krijg je een lange stop van 7-9 minuten op Rotterdam.
[ Bericht 5% gewijzigd door dennistd op 29-05-2017 12:46:09 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op maandag 29 mei 2017 12:50 schreef MTL het volgende: Ik denk dat het wel klopt. Dan is er wat speelruimte in dienstregeling en kan er alsnog gezegd worden dat de rijtijdswinst een klein half uur is.
Er zit al acht minuten in Breda in... Hoeveel tijd heb je nodig om kop te maken met een sandwich-stam in combinatie met een wisselmachinist?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Langer dan bij normale treinstellen, want je moet wachten tot de netwerkverbinding tussen beide locs is verbroken en daarna moet die verbinding weer opnieuw opgebouwd worden. Als je een beetje vlot bent een minuut of 3 (1 minuut voor afbouwen van de locs, twee minuten voor opbouwen en remproeven nemen).
Dat is wel iets langer dan ik verwachtte ja. Op zich kan ik die acht minuten dan wel begrijpen in Breda, zeker in combinatie met de 1100 die natuurlijk ook redelijk vast zit in tijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik ben nog even verder aan het proberen gegaan, maar het lijkt erop dat ze allemaal via Den Haag gaan met een stop van 12 (!) minuten in Rotterdam in beide richtingen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is dat hier niet al eens eerder besproken? Als Nederlander ben je geneigd 'm te lezen als "deze reis is met geen enkel vervoerbewijs toegestaan" terwijl de Belgen volgens mij bedoelen "deze reis is niet met alle vervoerbewijzen toegestaan".
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef dennistd het volgende: Ik ben nog even verder aan het proberen gegaan, maar het lijkt erop dat ze allemaal via Den Haag gaan met een stop van 12 (!) minuten in Rotterdam in beide richtingen...
Is dat niet die excuustruus die 4 keer per dag rijdt? Verder gok ik dat de trein vanaf Rotterdam onder een ander nummertje gaat rijden naar Mokum en daarom ook niet opvraagbaar is.
Ik meende inderdaad begrepen te hebben dat de 1000 gewoon als 1000 naar Rotterdam zou rijden, om vanaf daar als 9200 naar Breda en Brussel te gaan. Maar goed, niets is zo veranderlijk als het spoor
Op maandag 29 mei 2017 13:27 schreef dennistd het volgende: Ik ben nog even verder aan het proberen gegaan, maar het lijkt erop dat ze allemaal via Den Haag gaan met een stop van 12 (!) minuten in Rotterdam in beide richtingen...
Ik denk, ik ga eens even kijken, maar ik krijg de melding dat er ivm dienstregelingwisseling geen reisadviezen gegeven kunnen worden voor 10/12/2017. Hoe krijgen jullie het wel voor elkaar?
Op maandag 29 mei 2017 17:45 schreef Dr_Flash het volgende: Ennnn het is weer zo laat. Trein opgeheven. Nu in de Pimpel doei over Zwolle gaat zitplaats in de bistro dus bier. Prima ook.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
Op maandag 29 mei 2017 21:52 schreef Dr_Flash het volgende: op grond van sommige criteria zou de indruk kunnen ontstaan dat ik best wel een baas ben ja
Heb ik jullie al eens verteld van die keer dat ik naar Italië ging eigenlijk?
Op Hemelvaartsdag reed de SSN een trein van Gouda naar Goes om daar bij de SGB het evenement Sporen naar het Verleden te bezoeken. Na afloop werd via Breda gereden om de 01 1075 weer met de ketel voor te krijgen, want driehoeken is in het Zeeuwse niet mogelijk.
Als trein 38102 werd om 19.53u met een vertraging van 38 minuten vertrokken vanuit Rotterdam Centraal voor het laatste deel van de terugreis naar Gouda. Achter de loc bevindt zich de nieuwe waterwagen 51 84 92-99 068-5, waarachter een voormalig DB-postrijtuig en Railion-vrachtrijtuig uit de Overnight Express schuilgaat.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Naast al het museumgeweld van de afgelopen week (er volgt nog meer!) maar weer eens een plaatje uit de dagelijkse gang van zaken.
Tussen Den Haag Centraal en Eindhoven wordt sinds dit jaar over de HSL gereden tussen Rotterdam en Breda. Hiervoor worden negendelige ICRm-stammen ingezet, ingesloten tussen twee multiple geschakelde Traxx-locs. Op Den Haag Centraal staan twee van deze als treinstel behandelde combinaties: de linker met de 186 036 voorop klaar voor vertrek, terwijl rechts de 186 045 voorop de trein staat die een half uur eerder had moeten vertrekken maar uitgevallen is.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik sta op de plaats in een bepaald stukje van het amsterdamse centrum
Ik heb een paar jaar geleden een kwartier lang achter een Streetviewauto aan gejakkerd op mijn fiets. Heb mezelf nog steeds niet teruggevonden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Ik heb mezelf teruggevonden op de A4 tussen Den Haag en Rotterdam.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Hey Ziggy3, zat jij nog steeds richting Groningen? Ik had gisteren al Enschede aangedaan en een verwoesting achtergelaten (sectiestoring bij Wierden, overwegstoring bij Borne en een wisselstoring bij Hengelo), dus ik dacht: vandaag is Groningen even aan de beurt
Op dinsdag 30 mei 2017 11:36 schreef MTL het volgende: Hey Ziggy3, zat jij nog steeds richting Groningen? Ik had gisteren al Enschede aangedaan en een verwoesting achtergelaten (sectiestoring bij Wierden, overwegstoring bij Borne en een wisselstoring bij Hengelo), dus ik dacht: vandaag is Groningen even aan de beurt
Oh, had jij wissel 123 gesloopt?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Vandaag? Nee, moet nog beginnen Gisteren mocht ik wel vlak na Hengelo omkeren omdat het wissel niet in controle lag. Teruggestoken en, na nog wat reizigers uit de opgeheven Sprinter te hebben opgepikt, uiteindelijk linkerspoor naar Enschede gereden.
Op dinsdag 30 mei 2017 11:41 schreef MTL het volgende: Vandaag? Nee, moet nog beginnen Gisteren mocht ik wel vlak na Hengelo omkeren omdat het wissel niet in controle lag. Teruggestoken en, na nog wat reizigers uit de opgeheven Sprinter te hebben opgepikt, uiteindelijk linkerspoor naar Enschede gereden.
Oh zo. Nee, Twente is niet van ons. Ons gebied begint bij Onnen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Op dinsdag 30 mei 2017 11:44 schreef MTL het volgende: Ik denk: ik zal maar alvast waarschuwen dat ik er later op de middag aan kom. Kunnen jullie je alvast voorbereiden
Gelukkig hoef ik maar tot 14 uur. Mogen mijn collega's mooi puinruimen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed. <a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
Rotterdam pakt ie ook. De reistijd Rotterdam-Brussel blijft exact gelijk. Overigens wordt er 3 minuten voor/achter de IC Den Haag - Eindhoven gereden waardoor je met overstap in Breda 3 minuten sneller bent. Ik ga er tenminste vanuit dat dit crossplatform op 3/4 (ri België) en 7/8 (ri Rotterdam) plaats gaat vinden. Hoe de integratie met de IC Direct serie 1000 er uit moet gaan zien snap ik trouwens ook nog niet helemaal, want dan krijg je een lange stop van 7-9 minuten op Rotterdam.
Serie over markante spoorlijnen overal ter wereld.
Afl.:Groot-Brittannië:Esk Valley Line, Thirsk - Whitby
We trekken per trein door het Engelse graafschap Yorkshire.We meanderen er langs tal van lieflijke dorpjes gelegen in de groene valleien langs de rivier de Esk.
Het begin van onze reis is in Thirsk, het dorpje van de beroemdste dierenarts ter wereld:James Herriot.
Godverdomme je verzint het ook niet. Ik overweeg serieus om m'n auto op Schiphol P3 te parkeren en er in te slapen ipv 's ochtends de ICD vanuit Breda te moeten nemen
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Het project om met een smartphone te betalen in het openbaar vervoer is al na een week grotendeels stilgelegd. Klanten van Vodafone kunnen zich nog voor de app registreren,maar klanten van KPN en dochterbedrijven niet meer.
De app is 10.000 keer gedownload,maar niet meer dan 2500 mensen kregen hem aan de praat.Die 2500 kunnen hem wel blijven gebruiken,zegt OV-chip mobiel.
Het registratieproces hapert of duurt volgens gebruikers veel te lang,vooral bij klanten van KPN,Telfort,Simyo en Yes Telecom.De app-maker wil dat eerst oplossen voordat nieuwe gebruikers zich kunnen registreren.
Op dinsdag 30 mei 2017 01:41 schreef dennistd het volgende: een plaatje uit de dagelijkse gang van zaken. [...] rechts de 186 045 voorop de trein staat die een half uur eerder had moeten vertrekken maar uitgevallen is.
Op dinsdag 30 mei 2017 17:21 schreef JDude het volgende: Godverdomme je verzint het ook niet. Ik overweeg serieus om m'n auto op Schiphol P3 te parkeren en er in te slapen ipv 's ochtends de ICD vanuit Breda te moeten nemen
wel ver van te voren reserveren, anders ben je erg duur uit
Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef dennistd het volgende: Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
Wat me vandaag ook opviel: de zuidsectie van de HSL was weliswaar geblokkeerd omdat ze schilders uit een bakje aan het halen waren, maar er bleef nog wat rijden tussen Rotterdam en Breda. De 900 (Amsterdam - Breda) werd weliswaar beperkt tot Rotterdam, maar de 1100 (Den Haag - Eindhoven) werd omgeleid via Dordrecht
De paden waren niet ideaal (alles reed met +20) maar dat is beter dan "stap maar over in Dordrecht"
Op dinsdag 30 mei 2017 22:36 schreef dennistd het volgende: Het valt me op dat ProRail bij de stremming Venlo-Helmond vanavond in de spits één spoor vrijgegeven heeft, en dat morgen ook weer wil doen met de spitsen. Is dit de hand van Pier Eringa die we hierin zien? Ik kan me niet herinneren dat de afgelopen jaren op deze manier aan herstel gewerkt is...
Je denkt dat ze het zelf altijd maar fijn vinden om alles maar zo lang mogelijk plat te gooien?
De aankomst van de trein op Amsterdam Centraal was ruim 20 minuten vertraagd. Hierdoor werd ook het aankomstspoor op het laatste moment gewijzigd van spoor 15 naar spoor 13, waardoor de zon vanaf mijn standpunt niet een beetje verkeerd maar helemaal verkeerd stond. Ondanks dit toch een leuk tegenlichtplaatje met op de achtergrond de hoge dicht op elkaar gebouwde kantoren.
Op de terugweg werd met 15 minuten vertraging uit Amsterdam Centraal vertrokken. Hierdoor kwam de trein ook een kwartier te laat aan in Amersfoort waar een geplande stop was om de Intercity naar Enschede voor te laten. Door een defecte trein bij Hoevelaken liep dit wat anders: de Intercity naar Enschede staat opgeheven op spoor 4 terwijl over het naastgelegen spoor de VSM binnenrijdt.
Na de foto's in Hengelo en Oldenzaal kon de trein bij de afrit De Lutte van de A1 nogmaals worden vastgelegd. De voorste loc is vooraan niet geheel scherp, maar het mooie licht gaf mij de reden ook deze foto op Flickr te zetten.
Ook op het station van Bad Bentheim was ik de trein weer te snel af. Hierdoor kon ik deze foto maken voordat het hele perron vol stond met reizigers die allemaal de locs voor de laatste keer op de gevoelige chip vast willen leggen. Op de achtergrond staat een FLIRT van de Westfalenbahn naar Bielefeld, die volgend jaar vervangen zal worden door een FLIRT3 van Eurobahn/Keolis.
Als de 23 076 en 23 071 plaatsgemaakt hebben kan de 110 428 van TRI voor de trein komen staan. De loc is sinds februari in deze fraaie donkerblauwe kleurstelling onderweg. Overigens sowieso veel blauw op de foto: naast de relingen van het viaduct over de onderliggende weg zijn zelfs de hierboven geplaatste masten in bijpassende kleur gestoken.
Nadat de TRI 110 428 voor de trein heeft plaatsgenomen en de remproef geslaagd is kan de trein vertrekken. Echter niet voordat alle reizigers ingestapt zijn, iets wat makkelijker gezegd dan gedaan is als het om treinliefhebbers gaat. Uiteindelijk werd het na slechts een paar meter alweer gestopt: er kwamen nog twee reizigers aan lopen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Weer een trein minder van en naar Dordrecht. Ik word er boos en droevig van ...
Op woensdag 31 mei 2017 11:43 schreef Mr_Klaasje het volgende: Nou.. Het lijkt er op dat het in December echt gaat gebeuren.. De Benelux via de HSL. De opleiding van het Belgisch personeel is gestart en softwareversie 9 van de TRAXX is toegelaten..
Hoe zat dat ook alweer met Belgisch personeel, staken en personeel? Reed dat ding uberhaupt toen?
Aangezien er toch van machinist gewisseld moet worden in Breda zou ik ervoor kiezen dat op Amsterdam-Breda een Nederlander rijdt en op Breda-Brussel een Belg. Dan ben je de trein in elk geval niet kwijt voor binnenlands vervoer bij een Belgische staking.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende: Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Die machinisten van NS Int zijn toch allemaal hardlopers en sportievelingen?
Op woensdag 31 mei 2017 14:54 schreef Mr_Klaasje het volgende: Hoe wil jij anders een kering van 6 minuten aan de keernormen laten voldoen zonder wisselmachinist?
Voor zover ik weet gaat die ook als Sandwich rijden en is 6 minuten dan goed te doen zonder storingen in een loc
Tijdens de pendeldiensten bij Nedtrain NS Techniek keer ik 7x per dag zo'n ding om, ik weet waar ik het over heb. Afbreken kan in 15 seconden, teruglopen inderdaad 2 minuten, opbouwen 3 minuten en wegwezen.
Op woensdag 31 mei 2017 16:29 schreef Maegrim het volgende: Tijdens de pendeldiensten bij Nedtrain NS Techniek keer ik 7x per dag zo'n ding om, ik weet waar ik het over heb. Afbreken kan in 15 seconden, teruglopen inderdaad 2 minuten, opbouwen 3 minuten en wegwezen.
Alsof het de schuld van de apparatuur is. Is mensenissue. Als het zo gehaast moet dan gaat het geheid fout. Tevens komt die meuk uit België en wat rijdt er in België nou op tijd. Ik vind het ambitieus.
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaan
Op woensdag 31 mei 2017 16:59 schreef Mr_Klaasje het volgende: Je zou zeggen dat je dan die achterlijke wachttijd in Rotterdam ietwat inkort om dan iets langer in Breda te hebben.
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...
Op woensdag 31 mei 2017 17:40 schreef Yreal het volgende: Is er een logische reden voor totale desorientatie op lelylaan? Altijd compleet de weg kwijt daar met betrekking tot de richting van de trein.
Er zijn twee sporen daar en de trein rijdt rechts, de ene kant op stopt alles op Schiphol, de andere kant volgens mij alles op Centraal of Sloterdijk. Wat kan er fout gaan
ik zag net dat de eerste bak in ruwbouw van de M7 gereed is. Wat ik me afvraag, zou dat treintype in de toekomst ook naar Nederland komen, daar de bakken iets lager zijn dan M6 en hierdoor niet meer buiten profiel zijn?
Hiermee zou je de IC vanuit Essen namelijk door kunnen trekken naar Roosendaal
Ja, en als je al jaren je anus met zand schuurt betekent dat niet dat er geen betere middelen zijn. Hou op man. Ga in Hoogeveen klagen bij Mastwijk.
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.
Die achterlijke lange wachttijd heeft volgens mij met de brugopening bij Dordrecht te maken denk ik. Als de trein na paar minuten weer zou vetrekken zou hij de opening mijns inziens net niet halen en dus in Zwijndrecht op de rem moeten ...
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.
Ik ben geen treinenfapper of betweter zoals de meesten hier. Maar een dagelijkse treinreiziger uit Dordrecht die er qua verbindingen en reistijd sinds de nieuwe dienstregeling en met deze ontwikkeling enorm op achteruit is gegaan en gaat. Dus ik vind je opmerking enigszins ongepast!
Dat is 'ie echter niet. Het is al decennia bekend dat de Beneluxtrein uit Dordrecht gaat verdwijnen en je gebruikt geen echt argument. Je zegt "het was altijd zo en daarom goed". Ja, het biedt een snelle verbinding met Amsterdam en met Belgistan. Nou en? Die drie minuten extra reistijd die je nu gaat krijgen, och och och ende wee. Daarentegen zijn er veel meer mensen gebaat bij een verlegging van deze trein via de HSL.
Dus ja, je miept.
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
Op woensdag 31 mei 2017 18:00 schreef Peterselieman het volgende: ik zag net dat de eerste bak in ruwbouw van de M7 gereed is. Wat ik me afvraag, zou dat treintype in de toekomst ook naar Nederland komen, daar de bakken iets lager zijn dan M6 en hierdoor niet meer buiten profiel zijn?
Hiermee zou je de IC vanuit Essen namelijk door kunnen trekken naar Roosendaal
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?
Hoe zie je op renders dat de trein 'iets lager' is en dan ook voldoende laag is om 'binnen profiel' te zijn? En daarbij, zal wel voldoende aan Europese norm gok ik?
Volgens Wiki is M7 2,83 meter breed en 4,632 meter hoog
Ter vergelijking: VIRM is 3,02 meter breed en 4,670 meter hoog en M6 is 2,83 meter breed en 4,775 meter hoog.
Per definitie is het schappen van een stop in een treindienst slechter voor die plaats. Netzoals het extra toevoegen van een stop van een IC op een nog-niet-stop het beter zou maken. Maar niet voor het plaatje in het geheel. Voor andere plaatsen is het slechter (extra stop) of beter (geen extra stop)
Die Beneluxtrein is niet interessant in de richting Amsterdam. Er rijden al 4 IC's die niet veel trager zijn, ivm het ontzettend slechte pad van de Benelux(lange stop Den Haag HS EN Rotterdam Centraal) Doordat dat ding rijdt, en geen andere ligging mogelijk is, gaat ie dwars door de brugopening bij Dordrecht heen. Die moet elders heen waardoor sprinters en ICs daar eerder moeten vertrekken (maar niet eerder kunnen aankomen, dus extra reistijd) Daarnaast rijdt hij dwars door een sprinter Dordrecht-Roosendaal heen (dus inhalen dus extra reistijd sprinterreizigers+trage wissels+). Verder zorgt dat ding ervoor dat er geen halfuursIC in de ochtend op de Zeeuwse lijn kan rijden en dat er niet twee keer per uur afgetrapt kan worden op Roosendaal, en dat dan dus op Rotterdam moet gebeuren.
Neuh, dat ding over de HSL maakt een hoop ruimte vrij.
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.
De breedte is zo ongeveer het maximale in België. Het statisch omgrenzingsprofiel is vergelijkbaar met het Nederlandse, maar het dynamische / kinematische profiel is wat smaller. Er is een kans dat VIRM onderweg een en ander sloopt wanneer je het naar Antwerpen stuurt.
klopt. In Nederland moest in het begin ook het een en ander aangepast worden voor bredere treinen als SM'90, DM'90 en VIRM, maar het gaat vooral om de hoogte.
Was het niet zo dat M6 tegen de perronkap aan zou komen in Roosendaal?
Omdat Zwolle betekent wachten op aansluitingen en eerder wegrijden boze reizigerts creeert en dat wil de NS niet maar de andere kant op levert ook boze reizigerts op maar dat zijn er dan minder het is gewoon allemaal kut bel boos ofzo. doei.
Nee, het zijn er gewoon 3. Je kan niet weg tot die trein er is.
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
23.172 in- en uitstappers per dag in 2015. Dat rechtvaardigt gewoon geen 7 IC's naar waar dan ook, tenzij het een knooppunt is met zeven richtingen. Ter vergelijking; Deventer heeft maar marginaal minder reizigers maar maar 4 IC's per uur in de spits en 3 erbuiten. Geld kan maar één keer uitgegeven worden. Als Dordrecht zichzelf zo'n wereldstad vindt dat ze zoveel treinen per uur nodig hebben, dan tasten ze zelf maar in de buidel.
na even verder zoeken lijkt het te gaan om de uitklapbare trede die voor problemen kan zorgen in Roosendaal. En het is niet mogelijk om voor een station als Roosendaal ervoor te zorgen dat die tredes dan maar niet uitklappen, want buiten gebruik stellen moet handmatig gebeuren.
Enne, dildi. Onder het harentrekken niet vergeten zomedalek:
quote:
19.55-20.30 uur RAIL AWAY (HH)
Serie over markante spoorlijnen.
Groot-Brittannië: North Yorkshire Moors Railway,Pickering-Grosmont
We stappen op de stoomtrein van de North Yorkshire Moors Railway (NYMR), volgens liefhebbers een van de mooiste en populairste treinroutes ter wereld.
We stappen op in Pickering en via de in the middle of nowhere gelegen lieflijke stationnetjes van Levisham en Goathland,rijden we dwars door het natuurgebied van het North York Moors National Park.
Je rijdt niet dagelijks op dit traject? Van 7x per uur met een IC richting Rotterdam en verder naar 4x per uur (de IC naar Eindhoven/Venlo rijdt ook niet meer) is een enorme achteruitgang en dan spreken we niet over drie minuten extra reistijd. Als reiziger ervaar ik het als pure minachting. Dus als jij het miepen vindt. Prima! Ik ervaar het anders en heb geen boodschap aan de tijdswinst van anderen.
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Heb je nog iets van de politiek meegekregen? Dijsselbloem wilde er vanaf.
Hier aan toegevoegd, er rijden straks maar 2 rechtstreekse IC's naar Amsterdam, de andere 2 hebben een knip op Leiden met overstap die vaak mis gaat. en maar 1 troost IC naar Breda.
Al is het maar de vraag waarom Amsterdam zo belangrijk is voor Dordrecht, dan nog heeft Deventer (evenveel reizigers; en dichterbij) alleen maar 2 (spits) of 1 rechtstreekse verbindingen. Die andere twee verbindingen per uur met de bewoonde wereld hebben dat niet.
Op 1 punt geef ik de FNV wel gelijk, en dat is het (volgens NS) in concessie geven van retailformules, dat is echt zoiets als de kip met gouden eieren slachten. Ik kan mij niet voorstellen dat het de NS evenveel geld oplevert als uitbesteden. De concessiehouder gaat echt niet een formule overnemen en alle winst afdragen.
Lees je wel wat er staat? Er gaat niet minder geld naar NS..
De overstaptijd is volgens mij hetzelfde. 5 min is regelmatig gewoon net te krap.
Voordeel van Schiphol is wel dat ze via hetzelfde spoor binnen moeten komen (en daarna overzijde perron). Vaak zit de IC dus voor de IC Direct uit Rotterdam. Zo niet, dan heb je meer mogelijkheden.
De laatste drie personen die er over geklaagd hebben bij mij heb ik gemeld dat ze vanaf nu contact kunnen zoeken via SMS of niet en ze daarna geblokkeerd.
De laatste drie personen die er over geklaagd hebben bij mij heb ik gemeld dat ze vanaf nu contact kunnen zoeken via SMS of niet en ze daarna geblokkeerd.
Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Ik was bus aan het rijden. En dat gaat niet samen...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op woensdag 31 mei 2017 21:18 schreef Dr_Flash het volgende: Hee maar stelletje socialmedianazi's hebben jullie nou nog Rail Away gekeken zoals ik verordonneerd had?
Nope ik zat Netflix te gluren met Kuukske.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Jonge, met internet kunnen ze het kijken wanneer ze willen. Als ze niet weten dat het teruggekeken kan worden dan weten ze het helemaal niet. Ik hou de TV-gids nog wel in de gaten als ik tijd heb, maar dat doet de generatie van b2py al niet meer. En daarvan zitten er hier echt best wel veel.
Op woensdag 31 mei 2017 22:15 schreef Dr_Flash het volgende: Nou ik ga nog wel even de phonograaf opzetten hoor. Mooi wasrolletje met Bach of zo.
Wat valt daar aan te 'en De wereld verandert en niet iedereen verandert even hard mee joh. Nou en. Het is de diversiteit die het leven zo machtig interessant en zo machtig mooi maakt! Niet meeveranderen is je goed recht. Ontgun alleen anderen de verandering nooit
Nope. En al had ik die wel gehad: in tegenstelling tot een machinist moet een buschauffeur wel elke milliseconde voor zich kijken, want voor je het weet schiet er ineens een fietser van de stoep de weg op (zoals vanmiddag, ik kon nog net uitwijken...)
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station."
Op woensdag 31 mei 2017 23:50 schreef James1988 het volgende: De zuidsectie van de HSL ligt plat vanwege inzet van de brandweer, en bij Lage Zwaluwe is de brandweer actief vanwege een TIS 2.2: "een kleine brand in een trein of station."
Stadskanaal - Musselkanaal heb ik destijds gedaan met dieselloc + wagons. Terug met de stomert die een kwartiertje later uit Kanoal vertrokken was, maar eerder terug ging.
Tot mijn verbazing zag ik dat ik van dat weekend helemaal geen foto's online heb staan, dus met een vertraging van ongeveer +950.000:
In het weekend van 1 en 2 augustus 2015 werd in Musselkanaal het boten-evenement Mussailkanaal gehouden. Ter gelegenheid hiervan reed Arriva vanuit Veendam door naar Musselkanaal via de museumlijn van de STAR. Naast de moderne GTW's kwamen ook de historische treinen van de STAR op de baan.
Met de tweede en laatste doorgaande trein van de dag reisde ik vanuit Groningen naar Musselkanaal, waar ik na aankomst deze foto maakte van Arriva GTW 230 'Ede Staal'.
Zonder stationsnaambordje kan het natuurlijk overal zijn als je lokaal niet bekend bent, dus daarom met wat tegenlicht nogmaals Arriva GTW 230 'Ede Staal' met het bordje erbij. Links is de bij het station gelegen P+R te zien, die alleen in gebruik is op rijdagen van de STAR.
Bij het voormalig station Stadskanaal Pekelderweg kon een niet alledaagde treinkruising vastgelegd worden: de STAR 52 8060 op weg met een reizigerstrein van Stadskanaal naar Veendam loopt binnen terwijl Arriva GTW 228 'Jan Uitham' al staat te wachten om zijn rit van Veendam naar Musselkanaal te vervolgen.
Naast de stoomtrein van de STAR en de GTW's van Arriva kwam ook voormalig NS- en huidige STAR-diesel 2278 in actie. Na omlopen in Musselkanaal werd de trein aan de kant gezet om een GTW de ruimte te geven aan het perron. Zodra deze het station verlaten had trok de 2278 zijn trein weer langs het perron, iets dat met de nodige dieselwalmen gepaard gaat.
Ook stoomloc 52 8060 mocht een ritje naar Musselkanaal maken. Bij terugkomst in Stadskanaal kon de trein vastgelegd worden op de brug over de Drouwenermond.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
En ook al gaat die trein rijden dan rijdt ie nog steeds ver weg
Ik heb de kop al eerder gelezen, ni ook het artikel. De Star moet toch juist niet willen dat Arriva naar Staka gaat rijden, dan zijn ze hun spoor kwijt.
Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Verder, mooie foto's!
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende: Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende: Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Verder, mooie foto's!
Vaak niet. Dan rijden ze terug met de tender voor.
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Ik vind het belangrijk dat mogelijkheden om tegen aanvaardbare kosten de reistijden voor de treinreizigers te verbeteren ook daadwerkelijk benut worden, mits dat uiteraard maatschappelijk zinvol is. Snelheidsverhoging naar 160 km/u op het bestaande spoorwegnet kan één van die mogelijkheden zijn. Zoals aangegeven op 22 december 20086 kunnen hiervoor, naast ERTMS, de volgende systemen toegepast worden: «ATB code groen» en «ATBL-NL», inclusief de variant hierop die gebruik maakt van ERTMS-componenten: «EURO ATBM+». Elk daarvan vereist aanpassingen in de infrastructuur en in het materieel. Om NS tegemoet te komen heb ik haar het aanbod gedaan om de hiervoor benodigde materieelombouw te subsidiëren met een eenmalige bijdrage van maximaal 50 procent met een absoluut maximum van ¤ 25 miljoen. Op 16 maart 20098 heeft NS mij geïnformeerd geen gebruik te willen maken van mijn aanbod. Ik heb geprobeerd NS toch zover te krijgen dat zij hiervan gebruik wil maken. Daarom heb ik mijn subsidie-aanbod op 3 april 2009 verhoogd naar een eenmalige bijdrage van maximaal 75 procent met een absoluut maximum van ¤ 37,5 miljoen. Op 15 april 2009 heeft NS mij wederom geïnformeerd hiervan geen gebruik te willen maken.
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
En verder, hoe moet ik het fenomeen Tender zien? Ik denk bij tender aan aanbestedingen, maar dat zal het hier niet zijn denk ik
Ja, dat niveau snap ik. Maar welke van die assets is beschikbaar in Musselkanaal? En andere emplacementen? Heel veel behoefte aan dergelijke infra is er immers niet meer met materieel dat aan beide zijden een stuurinrichting heeft...
Op museumlijnen worden de locs niet gedraaid. Dat is toch niet nodig, met die lage snelheden.
Voor lange ritten op de hoofdlijn moet de loc natuurlijk wel goed staan, dan gaan ze meestal driehoeken.
Ik ken deze brief zo niet. Hij is al vrij oud trouwens. Ik kan me wel voorstellen dat NS niet gelijk toehapt. Immers, een Vmax van 160 km/u betekent niet dat je dat overal kunt rijden. En ook niet dat je er in dienstregelingen veel voordeel uithaalt. Wel weet je zeker dat je naast de subsidie zelf ook moet investeren. En dat het rendement daarvan niet echt zeker hoeft te zijn. Dus kan ik me voorstellen dat NS andere investeringskeuzes maakt...
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende: Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
4? - Lelystad - Zwolle - Amsterdam/Schiphol - Utrecht (er stonden bij de oplevering van de Bijlmerbogen bordjes 16 bij de toeritten) - Rijswijk - Leiden - Eindhoven - Boxtel - Eindhoven - Deurne (- Venlo)
Met wat kleine aanpassingen waren Zwolle - Amersfoort, Arnhem - Utrecht en Utrecht - Den Bosch ook mogelijk geweest.
In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd - Weesp - Lelystad - Boxtel - Eindhoven - Den Haag - Schiphol - Amsterdam - Utrecht
Dat er meer kunnen kan altijd
Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
Op donderdag 1 juni 2017 11:20 schreef James1988 het volgende: Misschien heeft NS niet gehapt omdat ze hadden becijferd dat dit een hogere energierekening oplevert?
Zou inderdaad wel interessant zijn om te weten waarom ze daar niet op in gingen ja Kan moeilijk anders dan een zwaktebod geweest zijn IMO.
Op donderdag 1 juni 2017 11:14 schreef b2py het volgende: In de brief staan specifiek 4 trajecten genoemd - Weesp - Lelystad - Boxtel - Eindhoven - Den Haag - Schiphol - Amsterdam - Utrecht
Dat er meer kunnen kan altijd
Die eerste is nu Weesp-Zwolle geworden maar dan zijn het er nog steeds 4.
quote:
Het meest interessante is wellicht dat in de tijd van die brief de 'geen 160 langs perron' policy nog niet van kracht was. Als je dit had doorgezet had je wellicht de verschuiving naar 'geen 160 langs perron' kunnen voorkomen. Dat zie je ook in Kampen-Zuid waar geen aparte doorgaande sporen zijn terwijl je er wel 160 mag.
Waarom zou je nu ineens geen 160 langs een perron mogen? Ik weet niet beter dan 'geen 200 langs perron'
Ik heb me vergist idd, moet 200 zijn, bij het zoeken daarnaar kwam ik wel dit tegen:
Doorrijden langs perron Langs sporen die geschikt zijn voor een passeersnelheid hoger dan 160km/u mogen geen nieuwe perrons worden aangelegd. Onder voorwaarden mag er met meer dan 140km/u lang perrons worden gereden: 80cm brede markering langs de perronrand voldoende resterende perronruimte visuele aankondiging van elke (snelle) trein auditieve aankondiging van elke (snelle) trein Voor de exacte details omtrent doorrijden langs het perron zie ontwerpvoorschrift OVS00067.
Op donderdag 1 juni 2017 11:36 schreef b2py het volgende: visuele aankondiging van elke (snelle) trein auditieve aankondiging van elke (snelle) trein
En over welk land gaat dit?
B en D hebben dit allang namelijk, NL nog lang niet.
Op donderdag 1 juni 2017 10:41 schreef b2py het volgende: Je kan je afvragen hoe laag het rendement is als je 75% van de kosten via een subsidie in je schoot gegooid krijgt. En daarbij hadden we nu op vier trajecten 160 kunnen rijden en daarmee wellicht een betere dienstregeling kunnen hebben?
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
Ik vraag mij dus af voor hoeverre dat ook daadwerkelijk 75% van de kosten is. Als het is uitgerekend op basis van één type trein aanpassen die dan op die trajecten zou moeten rijden dan zou dat ofwel minder flexibiliteit opleveren of betekenen dat ook de andere typen mee moeten. Als al het VIRM op basis van deze prijs zou zijn omgebouwd was dat ongeveer 2 ton per trein geweest terwijl in de wandelgangen een prijs voor een ATB-NG-kast van 4 ton wordt geroepen. Dan heb je ICM nog niet eens meegerekend.
Je zou 246 treinen kunnen doen bij 2 ton per kast, is dat niet ICM+VIRM?
Op donderdag 1 juni 2017 08:42 schreef Goverman het volgende: Hoe en waar kun je zo'n stoomlocomotief eigenlijk? Omlopen met wissels kan ik me voorstellen, maar hoe gaat de voorzijde van de locomotief weer in de rijrichting staan na aankomst?
Een draaischijf, maar die heeft niet elke museumclub (alleen de VSM en de MBS (met een eigen lijn) en de SSN (met alleen een depot in Rotterdam) hebben een draaischijf volgens mij).
Bij de rit van de SSN van Gouda naar Goes is er vanaf Rotterdam Noord Goederen (SSN depot) naar Gouda met tender voor gereden. Na het omlopen in Gouda (Goverwelle) reed de loc met de ketel voor naar Goes. In Zeeland is geen draaischijf, en ook geen mogelijkheid tot driehoeken. Daarom is bij de terugreis tender voor vertrokken naar Breda, waar na het omlopen de ketel weer voor stond richting Gouda.
De VSM heeft afgelopen zaterdag met tender voor van Apeldoorn naar Bentheim gereden, ketel voor van Bentheim naar Amsterdam. In Amsterdam is gedriehoekt via Westhaven - Houtrakpolder - Centraal - Westhaven, waardoor de terugrit ook weer met de ketel voor kon rijden. De losse locs zijn vervolgens vanuit Bentheim weer tender voor naar Apeldoorn gereden.
quote:
Verder, mooie foto's!
Dank je
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja gewoon die knik bij Harderwijk eruit snijden bedoel je
Extra spoorlijntje om de bebouwde kom heen is misschien op termijn zelfs wel nodig. De IC naar Schothorst kan dan doorgetrokken worden, ik zie dat qua rezigersaantallen in de spits nog wel nodig zijn op redelijk korte termijn.
Een traject als Boxtel - Eindhoven op 160? Dat kan uitgerekend worden, immers is dit traject vanaf station Boxtel tot Vredeoord (vlak voor station Strijp) 17 kilometer. Zelfs al zou je dit traject geheel exact tegen 140 (437 seconden) op 160 (383 seconden) aftikken, dan is je winst minder dan een minuut. Neem de acceleratie onder 1500V mee, plus dat je vanuit Tilburg en Vught volgens mij met 130 aan komt rijden, dan is het niet meer dan een 'inhaalsnelheid'. Voor de rest wordt er veel en lang gestopt op de genoemde trajecten en zijn de rijpaden nu al uitgebogen. Zie ook de Hanzelijn: daar win je dan wat, maar vervolgens sta je tig minuten op Zwolle stil?