waarom dit plaatje?quote:Op maandag 22 mei 2017 22:44 schreef Kaas- het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen s welkom, vooral economen.
[ afbeelding ]
Je TT ging niet door. Net als je meet.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:45 schreef Friek_ het volgende:
Godverdomme, ik had net echt een goed vunzige TT bedacht.
quote:Op maandag 22 mei 2017 22:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je TT ging niet door. Net als je meet.
Hijihihijihink
Het werktuig der economen?quote:
Oké. 5/10.quote:
quote:Op maandag 22 mei 2017 22:46 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Alleen economen, Ewald Engelen en Reya begrijpen dat. Incrowd grapje.
dat snapte ik want die grap maakte kowloon gisteravond nogquote:
Het was vrij nuchter.quote:Op maandag 22 mei 2017 22:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hoorde goede dingen over de Zijlstra-speech trouwens.
Denk dat Zijlstra inmiddels ook een paracetamolletje genomen had.quote:
Staat er wel, beter zoeken.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Jammer dat z'n speech op het congres nog niet op Youtube staat.
Hexa gelooft dit niet.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:08 schreef Kowloon het volgende:
D66 gaat in het pak genaaid worden door VVD, CDA en CU.
Ik mag hopen dat ze doodleuk even de boel afwachten in plaats van in zo'n kabinet te stappen.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:08 schreef Kowloon het volgende:
Dat zou wel gek zijn van een partij die de SP net een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel heeft verweten door gesprekken te weigeren.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:15 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat ze doodleuk even de boel afwachten in plaats van in zo'n kabinet te stappen.
Met SP regeren (met een zeer stabiele meerderheid) is natuurlijk wel iets anders dan CU (kleinst mogelijke meerderheid). Desondanks blijft het uiteraard een schaakspelletje - eentje waarin D66 vooral even aan eigen lijfsbehoud moet denken.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:21 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat zou wel gek zijn van een partij die de SP net een gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel heeft verweten door gesprekken te weigeren.
Ik verbaas me er over dat dit nog een punt van discussie is. Het uitsluiten van de VVD was ongeveer Roemers belangrijkste campagnepunt na het eigen risico. Weet je nog dat hij in debatten Pechtold en Klaver ging uitdagen hetzelfde te doen? En dan zou hij nu ineens bijdraaien?quote:Op maandag 22 mei 2017 23:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met SP regeren (met een zeer stabiele meerderheid)
D66 moet aan het landsbelang denken.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:23 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Met SP regeren (met een zeer stabiele meerderheid) is natuurlijk wel iets anders dan CU (kleinst mogelijke meerderheid). Desondanks blijft het uiteraard een schaakspelletje - eentje waarin D66 vooral even aan eigen lijfsbehoud moet denken.
Met alleen CDA en VVD was al geen succes. Laat staan met CU.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:08 schreef Kowloon het volgende:
Een riante meerderheid, maar niet stabiel, inderdaad.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik verbaas me er over dat dit nog een punt van discussie is. Het uitsluiten van de VVD was ongeveer Roemers belangrijkste campagnepunt na het eigen risico. Weet je nog dat hij in debatten Pechtold en Klaver ging uitdagen hetzelfde te doen? En dan zou hij nu ineens bijdraaien?
Misschien heb ik een te hoge pet op van Emile Roemer maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk en ook heel dom.
Who knew geography was that difficult!quote:Op maandag 22 mei 2017 23:16 schreef skysherrif het volgende:
https://twitter.com/erikmouthaanRTL/status/866763644360675328
whehe, die vent rechts
Ik verwacht het ook absoluut niet, maar ik heb veel liever dat VVD-D66-CDA-GL of VVD-D66-CDA-PvdA onderzocht wordt, in plaats van dat we een zeer riskant avontuur aangaan met de CU. De SP wordt er zomaar bijgetrokken, terwijl nergens uit blijkt dat ze serieuze plannen hebben om te regeren.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik verbaas me er over dat dit nog een punt van discussie is. Het uitsluiten van de VVD was ongeveer Roemers belangrijkste campagnepunt na het eigen risico. Weet je nog dat hij in debatten Pechtold en Klaver ging uitdagen hetzelfde te doen? En dan zou hij nu ineens bijdraaien?
Misschien heb ik een te hoge pet op van Emile Roemer maar dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk en ook heel dom.
Dan heb je überhaupt de CU niet nodig, als je toch aanstuurt op een minderheidskabinet.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
D66 moet aan het landsbelang denken.
Stel zo'n Joel-pipo gaat er vandoor, who cares, gewoon minderheidskabinetje met Teflon-Rutte.
Zie het ook niet zitten. Tenzij D66 echt extra veel binnen weet te slepen.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:26 schreef remlof het volgende:
Ik vind een kabinet met CU van 76 maar zetels maar een vaag idee.
Dat eerste is al 2 maanden onderzocht en Klaver is exit.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik verwacht het ook absoluut niet, maar ik heb veel liever dat VVD-D66-CDA-GL of VVD-D66-CDA-PvdA onderzocht wordt, in plaats van dat we een zeer riskant avontuur aangaan met de CU. De SP wordt er zomaar bijgetrokken, terwijl nergens uit blijkt dat ze serieuze plannen hebben om te regeren.
Mik je ze er uit en is het ieder voor zich, ook best.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan heb je überhaupt de CU niet nodig, als je toch aanstuurt op een minderheidskabinet.
Dan maar even niks en mogen we het doen met een demissionair kabinet dat naar meerderheden mag zoeken op elk deelterrein. Geen spectaculair vooruitzicht, maar dat zal dan maar even. Eventueel nieuwe verkiezingen als dit langer dan een jaar duurt.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat eerste is al 2 maanden onderzocht en Klaver is exit.
PvdA wil ook niet echt vaart maken.
Ja, complete scheiding van kerk en staat zoals in Frankrijk bijvoorbeeld.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zie het ook niet zitten. Tenzij D66 echt extra veel binnen weet te slepen.
Ik denk dat je het enthousiasme van Pechtold om te regeren onderschat.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:29 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan maar even niks en mogen we het doen met een demissionair kabinet dat naar meerderheden mag zoeken op elk deelterrein. Geen spectaculair vooruitzicht, maar dan zal dan maar even. Eventueel nieuwe verkiezingen als dit langer dan een jaar duurt.
Wellicht, maar die man moet dan maar z'n ego inslikken en aan de slag gaan als burgemeester van Wageningen. Er zal dan maar iemand anders moeten komen. Maar vrees dat je ergens nog eens gelijk kan hebben.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk dat je het enthousiasme van Pechtold om te regeren onderschat.
Eigenlijk zijn er echt geen opties meer over.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik verwacht het ook absoluut niet, maar ik heb veel liever dat VVD-D66-CDA-GL of VVD-D66-CDA-PvdA onderzocht wordt, in plaats van dat we een zeer riskant avontuur aangaan met de CU. De SP wordt er zomaar bijgetrokken, terwijl nergens uit blijkt dat ze serieuze plannen hebben om te regeren.
En Roemer is laatst nog heel duidelijk geweest: Het was nee, het is nee en het blijft nee. SP en VVD gaan deze periode niet in één kabinet zitten. De vraag is voor mij wel wie er af gaat vallen van die twee. Dat kan op termijn ook zomaar de VVD worden.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Centrum Links kabinet.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn er echt geen opties meer over.
Progressieve punten laten varen en extra geld naar het onderwijs de bijzondere scholen.quote:Op maandag 22 mei 2017 23:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zie het ook niet zitten. Tenzij D66 echt extra veel binnen weet te slepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |