abonnement Unibet Coolblue
pi_170791218

Crowdfunding is hot! In 2016 is in Nederland 170 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 128 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent .

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), het grootste platform in NL (bruto rente-0,6%= netto rente)
Collin Crowdfund (CCF), leningen met crowdfundcoach (bruto rente-1,04%*= netto rente)
Funding Circle (FNC), kredieten voor het MKB tot 100K en maximale looptijd 3 jaar (bruto rente -1,0% = netto rente)
KapitaalOpMaat (KOM), leningen voor MKB (netto rendement* fluctueert met looptijd**)
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6% (bruto rente = netto rente)
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten (bruto rente = netto rente)
Horecacrowdfunding (HCN) leningen voor horeca (netto rendement fluctueert met looptijd**)
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (bruto rente -0.30%= netto rente).
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail (bruto rente = netto rente)
Lendico, kredieten MKB en particulier (bruto rente -1,0% = netto rente)
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB (netto rendement fluctueert met looptijd**)
Capital circle, leningen voor MKB
Moneybrothers, leningen voor MKB
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven
Zonnepanelendelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc
GreenCrowd, marktplaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten
Duurzaam investeren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement. (netto rendement fluctueert met looptijd**).
Doorgaan, vanuit De Amersfoortse, projecten tot 250k, vorm: awards of geldleningen

* Door veel te investeren krijg je een korting op de standaard fee. Door de korting op de fee neemt je netto rendement toe.
** Hoe langer de lening loopt hoe kleiner het verschil tussen bruto en netto. Bijvoorbeeld:
==> 36 maanden bruto rente - 0,6%= netto rente
==> 60 maanden bruto rente - 0,3%= netto rente.

Nominale en effectieve rente bij annuïtaire lening. :
Sommige Platformen geven het nominale (GvE) en andere het effectieve rente percentage (KOM, AGD, FNC,......) op. In de effectieve rente wordt niet 1 x per jaar de volledige rente vergoed maar elke maand 1/12. Bij gelijk rentepercentage krijg je bij effectieve rente meer dan bij nominaal voor je investering per jaar.
Precies omrekenen:
http://www.berekenhet.nl/berekenen/nominale-rente.html
http://www.berekenhet.nl/berekenen/effectieve-rente.html

Val niet buiten de boot!
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een server die geldvoorelkaar (gve), kapitaalopmaat (kom), collincrowdfund (ccf), fundingcircle (fnc) en aygodutch (agd) bijhoudt op nieuwe projecten. Inschrijven werkt zo:
Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar subscribe@crowdfundmailer.nl. Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.
Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl .
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Crowdfundingplatformen aandelen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platforms
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet.Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_170791219
Info APOC (aankondiging 2 nieuwe projecten):
quote:
Voordat de crowdfundingcampagne van start ging was er met geld van informele investeerders in Project BV E al een Airbus 319 aangekocht. De crowdfundingcampagne had als doel om de informele investeerders af te lossen. Inmiddels is met geld van de informele investeerders alweer een nieuwe Airbus 319 aangekocht met Project BV F. Omdat de verkoop van de onderdelen heel goed verloopt kan nu de eerste crowdfundlening al worden afgelost. Alle investeerders hebben hun geld inmiddels terug en hebben een effectief rendement gemaakt van 23%! Binnen enkele dagen komt er een tweede crowdfundingcampagne van APOC live. Dit geld zal worden gebruikt om de informele investeerders van Project BV F af te lossen. De investeerders gaan binnen drie weken al een derde vliegtuig aankopen in Project BV G. Door de goedlopende verkopen van de onderdelen en de crowdfundleningen kan er waarschijnlijk weer vervroegd afgelost worden en kan Project BV G worden gestart. Zo rollen APOC, de informele investeerders en de crowd door van vliegtuig naar vliegtuig.


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 09-05-2017 06:23:37 ]
pi_170791550
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 11:57 schreef najra1990 het volgende:
Binnenkort weer een nieuwe op SIG: Dorpsweg 178C Rotterdam.
http://www.funda.nl/koop/(...)0110-dorpsweg-178-c/

Ik ben benieuwd
Als het goed is komt hij vandaag beschikbaar.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 08:00:17 #4
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170791625
@djh77: als er meerdere stichtingen zijn dan is er geen probleem. Indien correct vastgelegd zal dan eerste de stichting met het eerste pandrecht worden uitbetaald en pascals er geld over is de ander.

Indien niets is vastgelegd (kom, lees je mee) dan wordt er nasr ratio van openstaande schuld betaald.
Maar als je niets heb vastgelegd loop je ook het risici dat een tweede lening wel de verpanding vastlegd en dan krijgt de eerste niets.
Tot nooit .......
pi_170791984
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 08:00 schreef Speekselklier het volgende:
@djh77: als er meerdere stichtingen zijn dan is er geen probleem. Indien correct vastgelegd zal dan eerste de stichting met het eerste pandrecht worden uitbetaald en pascals er geld over is de ander.

Indien niets is vastgelegd (kom, lees je mee) dan wordt er nasr ratio van openstaande schuld betaald.
Maar als je niets heb vastgelegd loop je ook het risici dat een tweede lening wel de verpanding vastlegd en dan krijgt de eerste niets.
Bij een pandrecht klopt dit. De casus ging hierbij volgens mij over een borgstelling vanuit prive.
pi_170793216
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 08:00 schreef Speekselklier het volgende:
@djh77: als er meerdere stichtingen zijn dan is er geen probleem. Indien correct vastgelegd zal dan eerste de stichting met het eerste pandrecht worden uitbetaald en pascals er geld over is de ander.

Indien niets is vastgelegd (kom, lees je mee) dan wordt er nasr ratio van openstaande schuld betaald.
Maar als je niets heb vastgelegd loop je ook het risici dat een tweede lening wel de verpanding vastlegd en dan krijgt de eerste niets.
Ik ben geen jurist maar ik heb het wel altijd zo opgevat dat de zekerheidsstichtingen transparant zijn, daarmee bedoel ik dat er binnen de stichting één op één relaties zijn tussen de investeerders in een lening aan de ene kant en de bedongen zekerheden (pand, borgstelling) aan de andere kant.
Dus als de Stichting geld weet te incasseren bij een in problemen verkerende debiteur, dan zal zij dit moeten verdelen zoals intern vastgelegd en aan de investeerders toegezegd. Concreet hebben de oudste investeerders dan de sterkste rechten, mits destijds toegezegd uiteraard.
Pecunia non olet
  dinsdag 9 mei 2017 @ 10:14:00 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170793510
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist maar ik heb het wel altijd zo opgevat dat de zekerheidsstichtingen transparant zijn, daarmee bedoel ik dat er binnen de stichting één op één relaties zijn tussen de investeerders in een lening aan de ene kant en de bedongen zekerheden (pand, borgstelling) aan de andere kant.
Dus als de Stichting geld weet te incasseren bij een in problemen verkerende debiteur, dan zal zij dit moeten verdelen zoals intern vastgelegd en aan de investeerders toegezegd. Concreet hebben de oudste investeerders dan de sterkste rechten, mits destijds toegezegd uiteraard.
het is maar wat je vast legt.
Tot nooit .......
pi_170793618
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:14 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

het is maar wat je vast legt.
Dan moet het inderdaad wel specifiek vastgelegd worden of in de algemene voorwaarden van de stichting staan.
pi_170793686
Nieuw Funding circle met 2016 cijfers. Schildersbedrijf in Uddel. Gevestigd in vrijstaand huis in naar het lijkt nette buurt. Rating D. Kleine lening redelijke cijfers eenmanszaak.

https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/21230

https://www.google.nl/map(...)y,98.06h,90t/data%3D*213m4*211e1*213m2*211sTVMpkxrz67QQ9qok5VXC9g*212e0*214m2*213m1*211s0x47c7ca3549318b7b:0x500589b64fafac00!5skzn1+Bouw+uddel+-+Google+zoeken&imagekey=!1e2!2sTVMpkxrz67QQ9qok5VXC9g&sa=X&ved=0ahUKEwjX5PHfsOLTAhVICsAKHS7SAGEQpx8IZzAK
pi_170793786
Beste mensen, ik ben tijdje geleden gestopt met crowdfunding, heb mijn focus verlegd. Ik stop nu ook met mijn bijdragen hier, die steeds meer een waarschuwend karakter kregen. Als ik zie welke projecten er vollopen, dan willen sommige mensen nu eenmaal graag van hun geld af 😊

Meest succesvol waren mijn 25 projecten van particulieren bij GvE die allen gewoon afbetalen, GvE heeft die categorie wel in de vingers. Voor het overige (300+ projecten, ca 100 afgerond, 30 default grotendeels onverhaalbaar) is het bij alle sites zeer wisselvallig, waarbij misleidend opgepoetste - bij de start al kansloze - projecten de boel verpesten. Per saldo zal ik er wsl wel iets aan overhouden.

Overigens heb ik zeer recent de Kifid-procedure tegen KoM inzake Bussman gewonnen, zie eerder. Aanknopingspunt is te vinden op de site van de AFM zelf: Veelgestelde vragen over Zekerheden bij crowdfunding. Laat de sites niet zomaar onder hun verantwoordelijkheden uitkomen, zeker waar het gaat om misleidende informatie bij defaultprojecten.

Iedereen dank voor de bijdragen, en veel wijsheid en succes bij de funding!
pi_170793849
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef ZeKraut het volgende:
Overigens heb ik zeer recent de Kifid-procedure tegen KoM inzake Bussman gewonnen, zie eerder. Aanknopingspunt is te vinden op de site van de AFM zelf: Veelgestelde vragen over Zekerheden bij crowdfunding.
Is hier een openbaar verslag van? Dit kan anderen namelijk ook helpen.
pi_170793911
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:21 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan moet het inderdaad wel specifiek vastgelegd worden of in de algemene voorwaarden van de stichting staan.
Een goed voorbeeld is misschien KOM/grootbrood. Daar is sprake van twee horecapanden in twee leningen. De redenering ten aanzien van het causale verband is denk ik parallel te interpreteren. Kom zegt daar (o.a.):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_170794010
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Een goed voorbeeld is misschien KOM/grootbrood. Daar is sprake van twee horecapanden in twee leningen. De redenering ten aanzien van het causale verband is denk ik parallel te interpreteren. Kom zegt daar (o.a.):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij Memphis gaat het toch alleen om een persoonlijke borgstelling? Dan is het toch een ander verhaal lijkt me.
pi_170794149
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:42 schreef djh77 het volgende:

[..]

Bij Memphis gaat het toch alleen om een persoonlijke borgstelling? Dan is het toch een ander verhaal lijkt me.
De vraag is (m.i.) of er een causaal verband is tussen twee projecten, en de afgegeven borgstellingen, binnen de stichting.

Ik kan me niet voorstellen, en zou het ook onverteerbaar vinden, als een borgstelling zou verwateren als gevolg van latere borgstellingen. Dat zou een mooie boel worden. De Stichting heeft als taak om daar op toe te zien en de rechten van de eerste investeerders veilig te stellen. Als er dan nog geld overblijft, is dat uiteraard voor de latere investeerders.
Pecunia non olet
pi_170794409
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef ZeKraut het volgende:
Beste mensen, ik ben tijdje geleden gestopt met crowdfunding, heb mijn focus verlegd. Ik stop nu ook met mijn bijdragen hier, die steeds meer een waarschuwend karakter kregen. Als ik zie welke projecten er vollopen, dan willen sommige mensen nu eenmaal graag van hun geld af 😊

Meest succesvol waren mijn 25 projecten van particulieren bij GvE die allen gewoon afbetalen, GvE heeft die categorie wel in de vingers. Voor het overige (300+ projecten, ca 100 afgerond, 30 default grotendeels onverhaalbaar) is het bij alle sites zeer wisselvallig, waarbij misleidend opgepoetste - bij de start al kansloze - projecten de boel verpesten. Per saldo zal ik er wsl wel iets aan overhouden.

Overigens heb ik zeer recent de Kifid-procedure tegen KoM inzake Bussman gewonnen, zie eerder. Aanknopingspunt is te vinden op de site van de AFM zelf: Veelgestelde vragen over Zekerheden bij crowdfunding. Laat de sites niet zomaar onder hun verantwoordelijkheden uitkomen, zeker waar het gaat om misleidende informatie bij defaultprojecten.

Iedereen dank voor de bijdragen, en veel wijsheid en succes bij de funding!
ZeKraut, een investeerder van het eerste uur! Jammer dat je ermee stopt, maar kan het wel begrijpen. Ik begon ooit enthousiast met CF maar wordt ook steeds kritischer/cynischer; er zit inderdaad veel rotzooi tussen.

Succes met de verlegde focus!
pi_170794541
Nieuw op HCN:

La Cubanita Almere
Project Nr. : 98
Type bedrijf : Restaurant
Financiering : Bedrijfsovername

Kredietbedrag : ¤ 160.000,00
Rente per jaar : 7,5 %
Looptijd : 48 maanden
pi_170794560
Nog meer haarextentions (8k) (De winkel is zowel een kleine supermarkt (met o.a. tropisch dranken en voedsel) als een beautysalon):
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
pi_170794566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:11 schreef mike79_n het volgende:
Nieuw op HCN:

La Cubanita Almere
Project Nr. : 98
Type bedrijf : Restaurant
Financiering : Bedrijfsovername

Kredietbedrag : ¤ 160.000,00
Rente per jaar : 7,5 %
Looptijd : 48 maanden
80k eigen inbreng. Overname door jong Personeelslid. Zie deze wel zitten. loopt snel vol.
pi_170794585
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef ZeKraut het volgende:
Beste mensen, ik ben tijdje geleden gestopt met crowdfunding, heb mijn focus verlegd. Ik stop nu ook met mijn bijdragen hier, die steeds meer een waarschuwend karakter kregen. Als ik zie welke projecten er vollopen, dan willen sommige mensen nu eenmaal graag van hun geld af 😊

Meest succesvol waren mijn 25 projecten van particulieren bij GvE die allen gewoon afbetalen, GvE heeft die categorie wel in de vingers. Voor het overige (300+ projecten, ca 100 afgerond, 30 default grotendeels onverhaalbaar) is het bij alle sites zeer wisselvallig, waarbij misleidend opgepoetste - bij de start al kansloze - projecten de boel verpesten. Per saldo zal ik er wsl wel iets aan overhouden.

Overigens heb ik zeer recent de Kifid-procedure tegen KoM inzake Bussman gewonnen, zie eerder. Aanknopingspunt is te vinden op de site van de AFM zelf: Veelgestelde vragen over Zekerheden bij crowdfunding. Laat de sites niet zomaar onder hun verantwoordelijkheden uitkomen, zeker waar het gaat om misleidende informatie bij defaultprojecten.

Iedereen dank voor de bijdragen, en veel wijsheid en succes bij de funding!
Bedankt voor je bijdragen! Succes verder (waar ben je heen verschoven)? Ik merk ook wel dat ik veel minder projecten meeneem tegenwoordig, maar vind het hier nog erg gezellig!
pi_170794596
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:12 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Overname bestaande Cubanita Almere 5 sterren 7.5% 48 maanden. 80k eigen inbreng. Overname door Personeelslid.
26 Jaar pas en geen zekerheden, ik twijfel.
pi_170794794
Ik pak de Cubanita mee. Ze weet als het goed is wat ze koopt. Mocht ze als onderneemster de kar niet kunnen trekken dan zie ik het wel gebeuren dat La Cubanita de tent weer terug wil kopen (al vraag ik me af waarom ze hem nu verkopen).
  dinsdag 9 mei 2017 @ 11:25:32 #22
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_170794805
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:14 schreef mike79_n het volgende:

[..]

26 Jaar pas en geen zekerheden, ik twijfel.
Geen bijkomende zekerheden, voor de rest wel de standaard bij HCN. Zie vetgedrukte in spoiler.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170794813
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef ZeKraut het volgende:
Beste mensen, ik ben tijdje geleden gestopt met crowdfunding, heb mijn focus verlegd. (...) Per saldo zal ik er wsl wel iets aan overhouden.
Dankjewel voor jouw bijdragen in deze serie. Er is een ware wildgroei aan platforms en proposities ontstaan en het valt niet mee het kaf van het koren te scheiden. Deze serie helpt daar wel enorm bij! Toch raak ik er meer en meer van overtuigd dat de risoco-rendement-verhouding bij andere vormen van beleggen wel 'ns beter zou kunnen zijn. Anderzijds: dit is wel erg leerzaam en ik vind het leuk om te doen.

Ik heb FNC overigens een vraag gesteld over de risico-klasse van de tentenman, maar ben nog in afwachting van hun reactie.
pi_170795011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:11 schreef djh77 het volgende:
Nog meer haarextentions (8k) (De winkel is zowel een kleine supermarkt (met o.a. tropisch dranken en voedsel) als een beautysalon):
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Ziet er op zich niet zo slecht uit. Met dit kleine leenbedrag en niet zoveel schulden op de balans.Kan je beter in gaan zitten als de hairextentions van KOM. :)
pi_170795096
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:11 schreef mike79_n het volgende:
Nieuw op HCN:

La Cubanita Almere
Project Nr. : 98
Type bedrijf : Restaurant
Financiering : Bedrijfsovername

Kredietbedrag : ¤ 160.000,00
Rente per jaar : 7,5 %
Looptijd : 48 maanden
Jammer voor de investeerders die om 12 uur komen kijken. Dat zit deze toch echt vol:
quote:
09-05-2017 06:12: Vandaag om 12.00 uur nieuw project live!

Vandaag gaat het project La Cubanita Almere live. 7,5% rente. Looptijd 48 maanden. 5 sterren.
pi_170795106
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik heb FNC overigens een vraag gesteld over de risico-klasse van de tentenman, maar ben nog in afwachting van hun reactie.
Afgelopen vrijdag heb ik FNC enkele vragen gesteld over de tentenman (ook over de risico-klasse), maar nog geen antwoord ontvangen...
pi_170795136
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Dankjewel voor jouw bijdragen in deze serie. Er is een ware wildgroei aan platforms en proposities ontstaan en het valt niet mee het kaf van het koren te scheiden. Deze serie helpt daar wel enorm bij! Toch raak ik er meer en meer van overtuigd dat de risoco-rendement-verhouding bij andere vormen van beleggen wel 'ns beter zou kunnen zijn. Anderzijds: dit is wel erg leerzaam en ik vind het leuk om te doen.

Ik heb FNC overigens een vraag gesteld over de risico-klasse van de tentenman, maar ben nog in afwachting van hun reactie.
@ZeKraut
Sluit me geheel aan bij de andere sprekers Dank!
Ben ook benieuwd naar de uitspraak van het Kifid inzake Bussman/Kom. Kan de uispraak niet vinden in de lijst uitspraken op internet. Heb net even met Kifid gebeld maar de mevrouw heeft me geholpen maar kon me ook niet verder helpen als de mededeling dat niet alle uitspraken gepubliceerd worden. Misschien kan je ons nog wel helpen om een geanonimiseerde uitspraak per PM of in een spoiler beschikbaar te stellen. Kunnen we weer wat van leren.
pi_170795205
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:35 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ziet er op zich niet zo slecht uit. Met dit kleine leenbedrag en niet zoveel schulden op de balans.Kan je beter in gaan zitten als de hairextentions van KOM. :)
Ik doe een klein plukje. Klein leningbedrag, geen schulden, korte looptijd, bestaat al 10 jaar. Ik zie de inleg wel terugkomen. (en zowaar cijfers t/m 31-12-16)
pi_170795267
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:33 schreef ZeKraut het volgende:
Beste mensen, ik ben tijdje geleden gestopt met crowdfunding, heb mijn focus verlegd. Ik stop nu ook met mijn bijdragen hier, die steeds meer een waarschuwend karakter kregen. Als ik zie welke projecten er vollopen, dan willen sommige mensen nu eenmaal graag van hun geld af 😊

Meest succesvol waren mijn 25 projecten van particulieren bij GvE die allen gewoon afbetalen, GvE heeft die categorie wel in de vingers. Voor het overige (300+ projecten, ca 100 afgerond, 30 default grotendeels onverhaalbaar) is het bij alle sites zeer wisselvallig, waarbij misleidend opgepoetste - bij de start al kansloze - projecten de boel verpesten. Per saldo zal ik er wsl wel iets aan overhouden.

Overigens heb ik zeer recent de Kifid-procedure tegen KoM inzake Bussman gewonnen, zie eerder. Aanknopingspunt is te vinden op de site van de AFM zelf: Veelgestelde vragen over Zekerheden bij crowdfunding. Laat de sites niet zomaar onder hun verantwoordelijkheden uitkomen, zeker waar het gaat om misleidende informatie bij defaultprojecten.

Iedereen dank voor de bijdragen, en veel wijsheid en succes bij de funding!
Bedankt voor je bijdrage de afgelopen periode!
Kan je wel nog iets meer vertellen mbt je gewonnen klacht bij het Kifid? Of heb je hier eerder al iets over verteld maar dat ik het gemist heb?
pi_170796125
peterverhaar twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 11:45:21 Zelfs Horeca Crowdfunding Nederland laat zorgplicht volledig links liggen en kiest volledig voor geldlener: ook daar stoppen dus reageer retweet
peterverhaar twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 12:03:56 mijn geduld met crowdfundingplatforms is op: nu weer schandalig gedrag Horeca Crowdfunding Nederland: wegblijven daar reageer retweet
pi_170796277
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:29 schreef djh77 het volgende:
peterverhaar twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 11:45:21 Zelfs Horeca Crowdfunding Nederland laat zorgplicht volledig links liggen en kiest volledig voor geldlener: ook daar stoppen dus reageer retweet
peterverhaar twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 12:03:56 mijn geduld met crowdfundingplatforms is op: nu weer schandalig gedrag Horeca Crowdfunding Nederland: wegblijven daar reageer retweet
Peter Verhaar, onze eigen Donnie Troef
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_170796721
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:29 schreef djh77 het volgende:
peterverhaar twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 11:45:21 Zelfs Horeca Crowdfunding Nederland laat zorgplicht volledig links liggen en kiest volledig voor geldlener: ook daar stoppen dus reageer retweet
peterverhaar twitterde op dinsdag 09-05-2017 om 12:03:56 mijn geduld met crowdfundingplatforms is op: nu weer schandalig gedrag Horeca Crowdfunding Nederland: wegblijven daar reageer retweet
Weet iemand waar hij problemen mee heeft bij HCN? Ik kan dat zo niet geheel thuisbrengen wat hij exact bedoelt.
pi_170796902
Voor de statistieken. De Oerboer is bij Collin live gegaan.
https://www.collincrowdfund.nl/oerboer/

Bij de reacties staat nog een antwoord van de ondernemer op de zekerheden van de Rabobank.

quote:
Er is voor gekozen om in overleg met de Rabobank deze positie [lening + 1e pandrecht rabobank] onveranderd te laten. De Rabobank kan op basis van het 1e pandrecht niet meer verhalen dan de hoogte van de vordering, welke maximaal ¤ 25.000,- bedraagt. Daarbij gaat het hier om een rekening courant krediet, hetgeen extra ruimte geeft in de liquiditeiten. De resterende waarde van het vee (de boekwaarde bedraagt per einde boekjaar 2016 ¤ 377.000,-) valt daarmee onder het 2e pandrecht en komt dus ten gunste van de investeerders van Collin Crowdfund.
pi_170797122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:00 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Weet iemand waar hij problemen mee heeft bij HCN? Ik kan dat zo niet geheel thuisbrengen wat hij exact bedoelt.
Ik niet maar ik kan me voorstellen dat hij zich stoorde aan
- Het feit dat bevestigingsmails te laat werden verstuurd waardoor je ondanks het bevestigen niet mee kan doen.
- Of aan het feit dat eerst verteld werd dat de pitch 12.00 uur online zou gaan.
- Of aan het feit dat je niet meer mag annuleren na het bevestigen van je investering.

Maar gezien zijn woorden over zorgplicht zal het probleem wel op een ander vlak liggen.
pi_170797527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Is hier een openbaar verslag van? Dit kan anderen namelijk ook helpen.
Ja, dat zou inderdaad wel interessant zijn om te delen. Op de site van het Kifid kan ik zo 1,2,3 niks vinden.
pi_170797824
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 07:51 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Als het goed is komt hij vandaag beschikbaar.
Hij staat online: https://investeren.sameni(...)g-178-c-te-rotterdam

Alleen beetje hoog minimumbedrag als inleg:
pi_170797964
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij staat online: https://investeren.sameni(...)g-178-c-te-rotterdam

Alleen beetje hoog minimumbedrag als inleg:
[ afbeelding ]
Leeftijd van de aanvrager zijn ze ook nog niet aan uit ?
pi_170797991
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij staat online: https://investeren.sameni(...)g-178-c-te-rotterdam

Alleen beetje hoog minimumbedrag als inleg:
[ afbeelding ]
Voordeel is dan heb je niet zo veel investeerders nodig :O
pi_170798123
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij staat online: https://investeren.sameni(...)g-178-c-te-rotterdam

Alleen beetje hoog minimumbedrag als inleg:
[ afbeelding ]
De allereerste investeerder heeft er zojuist 250 in gestopt. Dus of SiG is incorrect in hun minimuminleg, of ze moeten die beperking nog invoeren en te kleine investeerders eruit gaan gooien.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170798387
Ik heb het idee dat deze vrouw nog niet zo lang geleden een deel van een woning via GvE heeft gefund. Ik kan het project even niet terugvinden. Combi Docent, tennis en Rotterdam komt me bekend voor.
pi_170798422
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:24 schreef djh77 het volgende:
Ik heb het idee dat deze vrouw nog niet zo lang geleden een deel van een woning via GvE heeft gefund. Ik kan het project even niet terugvinden. Combi Docent, tennis en Rotterdam komt me bekend voor.
Dat zou wel vreemd zijn. Overigens heb ik net gekeken en is het minimum investerings- bedrag als je de button aanklikt nu 250,00 euro. Dus vermoedelijk al aangepast.
pi_170798494
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 13:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hij staat online: https://investeren.sameni(...)g-178-c-te-rotterdam

Alleen beetje hoog minimumbedrag als inleg:
[ afbeelding ]
Ja, je kunt nu ook kleinere investeringen doen. Ik heb hem meegepakt.
pi_170798538
Inmiddels staan er maar liefst 24 projecten open bij FnC.
pi_170798762
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 12:24 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik zou best bij Hillplant willen investeren maar ik vind de rente veel te laag.Ik wil wel mee doe als de rente omhoog gaat naar 7 a 8 %.

Aan het trage vollopen te zien denken meer mensen er zo over. Met een rente verhoging naar 5.5% /6.5% gaat hij ook niet volkomen. Wil men echt het geld ophalen dan zal men in het wat hogere rente segment moeten gaan zitten.
Dat ben ik wel met je eens. Hij loopt nu wel héél traag en dat zal alleen maar gaan afnemen de komende periode. Ik denk dat als ze op 7% voor de 36 maanden en 8% voor de 84 maanden lening gaan zitten hij wel redelijk snel zal vollopen.
pi_170798954
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Hij loopt nu wel héél traag en dat zal alleen maar gaan afnemen de komende periode. Ik denk dat als ze op 7% voor de 36 maanden en 8% voor de 84 maanden lening gaan zitten hij wel redelijk snel zal vollopen.
Tja, 7 a 8% zijn rentes die Collin, KoM, etc nu bieden voor projecten zonder goede zekerheden.
Hier krijg je een hypothecaire zekerheid, dus ik denk niet dat we dat soort rentes mogen verwachten.
pi_170799073
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 11:39 schreef BillieCF het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag heb ik FNC enkele vragen gesteld over de tentenman (ook over de risico-klasse), maar nog geen antwoord ontvangen...
Ik heb inmiddels wel antwoord van FNC

Mijn vraag:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft de vraag hoe de cijfers uit 2014 en 2015 zich verhouden tot de cijfers voor de jaren daarvoor. Dat de eigenaar op dit moment een sterke privé-situatie heeft is prettig (heb ik ook), maar die kan snel veranderen (bijv. als ik een dure aankoop doe). Ik hecht om die reden niet zoveel waarde aan die omstandigheid.
pi_170799167
Ik doe ook mee bij SiG met het pand in Rotterdam.

Ik vraag mij af welke keuze jullie maken?
Samen In Geld geeft je de optie om
of 5 jaar aflossingsvrij te kiezen voor 4,8%, en als 1e rechthebbende
of 5 jaar annuïtair aflossen voor 5,3%, maar dan ben je 2e rechthebbende

Het voordeel van de 2e tranch is dat er meteen vanaf maand 1 afgelost wordt. Mocht het halverwege fout gaan, dan heb je al wel een derde van het geld binnen. Bij de 1e tranch krijg je pas na 5 jaar je geld terug, maar heb je wel meer zekerheid.

Wat kiezen jullie en waarom?
pi_170799223
APOC bij GVE, de motoren zijn gestart :B
pi_170799400
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:05 schreef peterc het volgende:
APOC bij GVE, de motoren zijn gestart :B
Klopt het dat de vergoeding bij vervroegde aflossing is gewijzigd in minimaal 6 maanden rente?

Edit: het was 12 maanden. Door ervaring wijzer geworden daar :)
Pecunia non olet
pi_170799401
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:05 schreef peterc het volgende:
APOC bij GVE, de motoren zijn gestart :B
iemand legt 50k in, iemand van het fokforum? of John M vd haarstukjes? :B
pi_170799450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt het dat de vergoeding bij vervroegde aflossing is gewijzigd in minimaal 6 maanden rente? Ik begreep (als ik me goed herinner) dat de vorige investeerders 12 maanden extra kregen, en dat was een stuk aantrekkelijker. Té aantrekkelijk voor Apoc;)
zo lees ik het ook en dat is ook een reden om niet mee te doen. Wel het risico en in het slechtste geval 4% rendement - fee GvE
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170799451
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:12 schreef obligataire het volgende:

[..]

Klopt het dat de vergoeding bij vervroegde aflossing is gewijzigd in minimaal 6 maanden rente? Ik begreep (als ik me goed herinner) dat de vorige investeerders 12 maanden extra kregen, en dat was een stuk aantrekkelijker. Té aantrekkelijk voor Apoc;)
Dit is een aflossingsvrije lening. Gedurende de looptijd van de lening vindt er derhalve geen aflossing plaats. De eerste rentebetaling vindt plaats 3 maanden na ingang van de lening en vervolgens per kwartaal tot einde looptijd. Het is geldnemer toegestaan vervroegd af te lossen. Hierbij wordt aan de investeerders ten minste 12 maanden rente vergoed (bv. bij aflossing na 8 maanden is de rentevergoeding 12 maanden, vindt de aflossing na 14 maanden plaats dan is de rentevergoeding ook 14 maanden).

= vorige lening w/
pi_170799563
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:03 schreef dyna18 het volgende:
Ik doe ook mee bij SiG met het pand in Rotterdam.

Ik vraag mij af welke keuze jullie maken?
Samen In Geld geeft je de optie om
of 5 jaar aflossingsvrij te kiezen voor 4,8%, en als 1e rechthebbende
of 5 jaar annuïtair aflossen voor 5,3%, maar dan ben je 2e rechthebbende

Het voordeel van de 2e tranch is dat er meteen vanaf maand 1 afgelost wordt. Mocht het halverwege fout gaan, dan heb je al wel een derde van het geld binnen. Bij de 1e tranch krijg je pas na 5 jaar je geld terug, maar heb je wel meer zekerheid.

Wat kiezen jullie en waarom?
Ik kies in principe altijd voor de eerste hypotheek.

Bij dergelijke lage rentes wil ik wel (bijna) 100% zekerheid dat ik mijn centjes terug zie. De eerste hypotheek met een dekking van 55% (+eventuele rente en kosten) van de waarde past daar voor mij het beste bij. Daar komt nog bij dat ik niet zit te wachten op tussentijdse terugbetaling van de inleg bij dit soort projecten. Nu weet ik dat dit geld weer 5 jaar onder de pannen is.

Overigens voor de andere optie zijn zeker ook meerdere goede redenen te bedenken. (maandelijks stukje van je inleg terug, afname van het risico en een hogere rente opbrengst).
pi_170799595
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:12 schreef peterc het volgende:

[..]

iemand legt 50k in, iemand van het fokforum? of John M vd haarstukjes? :B
Jennifer de werkneemster.. uhh ik bedoel Hair-Line klant >:)
pi_170799674
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:14 schreef peterc het volgende:

[..]

Dit is een aflossingsvrije lening. Gedurende de looptijd van de lening vindt er derhalve geen aflossing plaats. De eerste rentebetaling vindt plaats 3 maanden na ingang van de lening en vervolgens per kwartaal tot einde looptijd. Het is geldnemer toegestaan vervroegd af te lossen. Hierbij wordt aan de investeerders ten minste 12 maanden rente vergoed (bv. bij aflossing na 8 maanden is de rentevergoeding 12 maanden, vindt de aflossing na 14 maanden plaats dan is de rentevergoeding ook 14 maanden).

= vorige lening w/
Wat ik eerst schreef klopt dus ook niet, het was niet 12 maanden extra rente maar het werd aangevuld tot 12 maanden, toch nét effe anders :)
Pecunia non olet
pi_170799714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:14 schreef komrad het volgende:

[..]

zo lees ik het ook en dat is ook een reden om niet mee te doen. Wel het risico en in het slechtste geval 4% rendement - fee GvE
Maar weliswaar 3.4% over maximaal een halfjaar. Dus bekijkend op jaarbasis niet onaardig zou ik zeggen.
Ceterum censeo Teevum et Opsteltus esse delendam
pi_170799741
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:14 schreef komrad het volgende:

[..]

zo lees ik het ook en dat is ook een reden om niet mee te doen. Wel het risico en in het slechtste geval 4% rendement - fee GvE
OK, maar dat is naar tijdsgelang dus je krijgt wel degelijk 8% rendement. Dat prachtige rendement van het vorige project daar moeten we ons maar niet op blindstaren maar al met al is 8% toch een mooie vergoeding voor een vrij solide belegging in een professioneel bedrijf. Denk dat ik er toch wat in stop.
Pecunia non olet
  dinsdag 9 mei 2017 @ 15:26:08 #58
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170799754
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:12 schreef peterc het volgende:
iemand legt 50k in, iemand van het fokforum? of John M vd haarstukjes? :B
Alweer ingetrokken...
Maar we hebben beelden van de investeerder
Tot nooit .......
pi_170799760
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:24 schreef BruderKlaus het volgende:

[..]

Maar weliswaar 3.4% over maximaal een halfjaar. Dus bekijkend op jaarbasis niet onaardig zou ik zeggen.
ik kies dan liever voor een vastgoed investering met hypotheek tegen 2% minder
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170799778
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:03 schreef dyna18 het volgende:
Het voordeel van de 2e tranch is dat er meteen vanaf maand 1 afgelost wordt. Mocht het halverwege fout gaan, dan heb je al wel een derde van het geld binnen. Bij de 1e tranch krijg je pas na 5 jaar je geld terug, maar heb je wel meer zekerheid.
1/3 terug halverwege klopt volgens mij niet aangezien er wordt afgelost obv een looptijd van 30 jaar en niet obv 5 jaar. Er wordt dus maar een heel klein deel afgelost in de eerste 5 jaar.
pi_170799859
Stap ook in APOC II, zelfs met een iets hoger bedrag dan APOC I. Dat is dan de gunfactor aangezien ze mijn eerste volledige afbetaler zijn.
pi_170799866
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:27 schreef djh77 het volgende:

[..]

1/3 terug halverwege klopt volgens mij niet aangezien er wordt afgelost obv een looptijd van 30 jaar en niet obv 5 jaar. Er wordt dus maar een heel klein deel afgelost in de eerste 5 jaar.
Waar lees je dat er wordt afgelost volgens een schema van 30 jaar? Ik was zelf in de veronderstelling dat dit 5 jaar is.

Dit is wat er bij het project staat:
quote:
Schijf 2 – een annuitaire hypothecaire lening van ¤ 18.750,00 gedekt door de vestiging van een tweede hypotheek. Schijf 2 beloopt de het deel van 55% tot 80% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat. De lening heeft een looptijd van 5 jaar. De rente is 5,30% over de rentevast periode van 60 maanden. U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing.
pi_170799867
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:25 schreef obligataire het volgende:

[..]

OK, maar dat is naar tijdsgelang dus je krijgt wel degelijk 8% rendement. Dat prachtige rendement van het vorige project daar moeten we ons maar niet op blindstaren maar al met al is 8% toch een mooie vergoeding voor een vrij solide belegging in een professioneel bedrijf. Denk dat ik er toch wat in stop.
Klopt maar de zekerheden zijn 0.
Ondanks dat de verleiding groot is naar aanleiding van het vorige project past deze gewoon niet in mijn persoonlijk plaatje. Ik doe hem niet.
pi_170799972
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt maar de zekerheden zijn 0.
Ondanks dat de verleiding groot is naar aanleiding van het vorige project past deze gewoon niet in mijn persoonlijk plaatje. Ik doe hem niet.
Ik doe hem ook niet. Ik had en heb nog steeds het standpunt dat als het mis gaat je een verpanding hebt van op een veiling (bijna) onverkoopbare vliegtuigonderdelen. Er is maar een beperkt aantal wereldwijde klanten voor deze handel. Bovendien blijven de niet courante onderdelen over. Het goed verkoopbare is al weg. Maar misschien ben ik wel te pessimistisch over deze sloop handel...................................
pi_170799979
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:31 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt maar de zekerheden zijn 0.
Ondanks dat de verleiding groot is naar aanleiding van het vorige project past deze gewoon niet in mijn persoonlijk plaatje. Ik doe hem niet.
Eén van de aandeelhouders is Antea Participaties. Mocht het niet naar wens gaan met dit vliegtuig dan zou ik me kunnen voorstellen dat deze bijspringen, want anders kunnen ze volgende projecten op basis van dit financieringsmodel, wel vergeten.
Pecunia non olet
pi_170800018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waar lees je dat er wordt afgelost volgens een schema van 30 jaar? Ik was zelf in de veronderstelling dat dit 5 jaar is.

Dit is wat er bij het project staat:

[..]

Klopt wat DJH77 zegt. Staat in de algemene voorwaarde. Je kunt het ook makkelijk narekenen. Kijk maar bij de financiële analyse, in de tabel en reken dat maar na.
pi_170800088
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:31 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Waar lees je dat er wordt afgelost volgens een schema van 30 jaar? Ik was zelf in de veronderstelling dat dit 5 jaar is.

[..]

En even verder zoeken bij de Algemene voorwaarden staat inderdaad 30 jaar. (artikel 15-2).
https://www.sameningeld.n(...)ing-SamenInGeld-.pdf

Verwarrend, dat staat zo totaal niet op de website in de pitch.

Ik heb SiG om opheldering gevraagd.
pi_170800090
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Eén van de aandeelhouders is Antea Participaties. Mocht het niet naar wens gaan met dit vliegtuig dan zou ik me kunnen voorstellen dat deze bijspringen, want anders kunnen ze volgende projecten op basis van dit financieringsmodel, wel vergeten.
Tja, zou kunnen. Maar ja dat zijn aannames en dat is voor mij niet genoeg meer. Als dat zo zou zijn dan moeten ze het maar zwart op wit zetten.
pi_170800159
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:37 schreef obligataire het volgende:

[..]

Eén van de aandeelhouders is Antea Participaties. Mocht het niet naar wens gaan met dit vliegtuig dan zou ik me kunnen voorstellen dat deze bijspringen, want anders kunnen ze volgende projecten op basis van dit financieringsmodel, wel vergeten.
Ik zie dat niet zo maar gebeuren. Als ze bereid waren geweest bij te springen hadden ze ook een garantie kunnen geven. Als je wel de winst wilt, maar niet het risico, dan doe ik niet mee. Laat ze maar naar de bank gaan.
pi_170800184
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:38 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt wat DJH77 zegt. Staat in de algemene voorwaarde. Je kunt het ook makkelijk narekenen. Kijk maar bij de financiële analyse, in de tabel en reken dat maar na.
Zeer slecht dat dit niet duidelijk in de pitch staat, daar staat alleen maar dat de lening een annuïtaire lening betreft met een looptijd van 5 jaar.

Dan ga ik dus uit dat na 5 jaar alles is afgelost. Zeer verwarrend :{

En dat beïnvloedt ook flink mijn keuze. Want mocht het project nu halverwege klappen (na 2,5 jaar) dan is nog maar 3,6% afgelost. :( Een enorm verschil dus dan als je met 5 jaar rekent, want dan zou er 46,7% zijn afgelost.

[ Bericht 0% gewijzigd door dyna18 op 09-05-2017 15:50:29 ]
pi_170800189
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:41 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, zou kunnen. Maar ja dat zijn aannames en dat is voor mij niet genoeg meer. Als dat zo zou zijn dan moeten ze het maar zwart op wit zetten.
Ik vrees dat ze dat niet zullen doen. Ze zijn ook niet royaal met cijfermateriaal van APOC zelf. Ik vermoed dat ze nog maar weinig eigen vermogen op de balans hebben staan omdat ze pas sinds vrij recent winstgevend zijn. Daarom houd ik mijn bijdrage bescheiden. Bij project G krijgen we weer een nieuwe kans.

Hij zit nu al bijna 4 ton vol; dat is Collin snelheid :) Denk dat niet iedereen de versoberde condities heeft gezien......
Pecunia non olet
pi_170800212
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:44 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Zeer slecht dat dit niet duidelijk in de pitch staat, daar staat alleen maar dat de lening een annuïtaire lening betreft met een looptijd van 5 jaar.

Dan ga ik dus uit dat na 5 jaar alles is afgelost. Zeer verwarrend :{

En dat beïnvloedt ook flink mijn keuze. Want mocht het project nu halverwege klappen (na 2,5 jaar) dan is nog maar 3,6% afgelost :(
Dat is vanaf het begin zo geweest bij SiG maar ik ben met je eens dat ze het ook duidelijk in de pitch zouden moeten zetten omdat het nu voor verschillende investeerders erg onduidelijk en verwarrend is.
Ik weet trouwens niet hoe jij aan die 3,6% komt?

[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 09-05-2017 16:07:03 ]
pi_170800256
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is vanaf het begin zo geweest bij SiG maar ik ben met je eens dat ze het ook duidelijk in de pitch zouden moeten zetten omdat het nu voor verschillende investeerders erg onduidelijk en verwarrend is.
Zo is het ik ben er ook in gestonken. Zal eens bellen met onze vrienden.

Er si voor de liefhebber ook weer een nieuwe FNC:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/3735
Festival foodtrucks met een kaasfondue die ze in de winkel willen gaan verrkopen. Met cijfers 2016 en de balansen zien er goed uit. Het is druk vandaag!
pi_170800313
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dat is vanaf het begin zo geweest bij SiG maar ik ben met je eens dat ze het ook duidelijk in de pitch zouden moeten zetten omdat het nu voor verschillende investeerders erg onduidelijk en verwarrend is.
De enige plek waar ik het nu kan terug vinden is in de kleine lettertjes. Namelijk in paragraaf 15-2 van de algemene voorwaarden staat dat kort vermeld. Verder heb ik het nergens gelezen.

Het heeft mij bij het lezen van de pitch in ieder geval flink op het verkeerde been gezet. Want daar staat dus "De lening heeft een looptijd van 5 jaar. De rente is 5,30% over de rentevast periode van 60 maanden. U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing."

Hierbij heb ik altijd de conclusie getrokken dat de aflossing dus over 5 jaar loopt.
Ik heb SiG om opheldering gevraagd.
pi_170800367
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:49 schreef dyna18 het volgende:

[..]Want daar staat dus "De lening heeft een looptijd van 5 jaar. De rente is 5,30% over de rentevast periode van 60 maanden. U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing."
Er staat niet dat die aflossing zodanig is dat hij in 5 jaar helemaal is afgelost. Sterker nog, als ze iedere maand 1 euro aflossen, is dat ook aflossing. :)

Het was wel netjes geweest als ze hadden gezegd dat 5/6 deel na 5 jaar moet worden geherfinancierd.

Reden te meer om SIG vet links te laten liggen; heb er helemaal niets mee.
Pecunia non olet
pi_170800421
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:51 schreef obligataire het volgende:

[..]

Er staat niet dat die aflossing zodanig is dat hij in 5 jaar helemaal is afgelost. Sterker nog, als ze iedere maand 1 euro aflossen, is dat ook aflossing. :)
Daar heb je gelijk in, maar als platformen dat soort grappen gaan uithalen, geef ik ze niet veel bestaansrecht. Je investeerders moet je natuurlijk wel goed voorlichten...
  dinsdag 9 mei 2017 @ 16:00:58 #77
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170800603
Zitten jullie weer in die Aviation project bij GvE? Wat een enorm bedrag.
Het is besproken; ik denk dat ik er ook in ga stappen.
pi_170800617
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:53 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, maar als platformen dat soort grappen gaan uithalen, geef ik ze niet veel bestaansrecht. Je investeerders moet je natuurlijk wel goed voorlichten...
Ik heb net gebeld zij gaan de tekst aanpassen. Overigens kan je je investering zo terug draaien als je je op het verkeerde been gezet voelt.
pi_170800649
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb net gebeld zij gaan de tekst aanpassen. Overigens kan je je investering zo terug draaien als je je op het verkeerde been gezet voelt.
Dank voor het bellen. Ik ben zelf meer van het mailen, dus aan bellen had ik niet gedacht.

Ben jij trouwens ook betrokken bij dit platform als klankbord of als investeerdersvertegenwoordiging?
pi_170800653
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 15:47 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Er si voor de liefhebber ook weer een nieuwe FNC:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/3735
Festival foodtrucks met een kaasfondue die ze in de winkel willen gaan verrkopen. Met cijfers 2016 en de balansen zien er goed uit. Het is druk vandaag!
Dit bedrijf heeft ook de AH Product Pitch gewonnen. Ik neem hem (mede om die reden) mee. Eens met jouw oordeel over de cijfers.
pi_170800680
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb net gebeld zij gaan de tekst aanpassen. Overigens kan je je investering zo terug draaien als je je op het verkeerde been gezet voelt.
Netjes opgelost. ^O^ Als ze het er nu ook nog bij een volgend project gelijk bijzetten is het voor iedereen duidelijk.
pi_170800795
Bij apoc aviation 1 is een fee betaald voor twee jaar terwijl het project nog geen jaar heeft gelopen.
zouden wij als investeerder daar nog iets van terug krijgen ,of verdwijnt dat in de zak van GVE?
pi_170800943
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:09 schreef samlood het volgende:
Bij apoc aviation 1 is een fee betaald voor twee jaar terwijl het project nog geen jaar heeft gelopen.
zouden wij als investeerder daar nog iets van terug krijgen ,of verdwijnt dat in de zak van GVE?
Extra marge voor GvE. Dat geeft wat mij betreft ook niet want dan blijft het voor hun ook interessant om zich er voor in te zetten dat er zo af en toe vervroegde aflossingen zijn.
pi_170801041
GvE site plat, daar zou ik als ik APOC was niet blij mee zijn zo in the heat of the moment

Ik ben namelijk in de veronderstelling dat als projecten een vliegende start maken er veel investeerders "blind" in stappen om de boot niet te missen

*offline was van korte duur

[ Bericht 27% gewijzigd door impact9 op 09-05-2017 16:28:35 ]
pi_170801368
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:18 schreef impact9 het volgende:
GvE site plat, daar zou ik als ik APOC was niet blij mee zijn zo in the heat of the moment

Ik ben namelijk in de veronderstelling dat als projecten een vliegende start maken er veel investeerders "blind" in stappen om de boot niet te missen

*offline was van korte duur
Het gaat echt snel!!! Al ruim 6 ton. Mooi resultaat voor GvE, dat kunnen ze wel weer gebruiken.
pi_170802709
APOC gaat zo snel dat hij al met de eerste 100k is opgehoogd.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:34:41 #87
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170803036
Relatief hoog bedrag in APOC gedaan.
pi_170803051
Had ik niet gedacht dat APOC zo snel zou gaan. Ik vraag me ook wel eens af wat voor risicostrategie sommige investeerders hebben. Ik houd sinds een tijdje een database-je bij van de GVE investeringen, en als ik kijk naar de investeerder die er 100k in heeft gestoken zou ik dat niet gedaan hebben met zijn gebruikelijke spreiding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170803075
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:34 schreef leolinedance het volgende:
Relatief hoog bedrag in APOC gedaan.
O was jij het. ;)
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:42:34 #90
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170803201
quote:
12s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:36 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

O was jij het. ;)
Geen 100k :D
pi_170803269
Dat zijn geen kleine bedragen.
Als ik er vanuit ga dat je niet meer dan 10% van je vermogen in CF moet steken heeft deze heer of dame dus leuk minstens zo'n 10 a 20 miljoen (vrij) beschikbaar.... Nice
  dinsdag 9 mei 2017 @ 17:49:17 #92
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170803344
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:46 schreef dyna18 het volgende:
Dat zijn geen kleine bedragen.
Als ik er vanuit ga dat je niet meer dan 10% van je vermogen in CF moet steken heeft deze heer of dame dus leuk minstens zo'n 10 a 20 miljoen (vrij) beschikbaar.... Nice
Die 10% gaat bij die bedragen niet meer op.
pi_170803468
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:03 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Dank voor het bellen. Ik ben zelf meer van het mailen, dus aan bellen had ik niet gedacht.

Ben jij trouwens ook betrokken bij dit platform als klankbord of als investeerdersvertegenwoordiging?
We zijn er wel een keer langs geweest om de verbeterpunten te bespreken.
Het heeft echter lang geduurd voor er een aantal doorgevoerd zijn.
Gelukkig werkt het nu wel beter maar men heeft daar nog wel wat stappen te zetten.
pi_170803622
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:30 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het gaat echt snel!!! Al ruim 6 ton. Mooi resultaat voor GvE, dat kunnen ze wel weer gebruiken.
989k al :o
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170803689
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:02 schreef komrad het volgende:

[..]

989k al :o
GvE heeft de smaak te pakken, nu nog maar eens opgehoogd met 300k. Nu dus aan de max van 1.300k.
Onvoorstelbaar en ook weer knap van GvE.
pi_170803833
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 18:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

GvE heeft de smaak te pakken, nu nog maar eens opgehoogd met 300k. Nu dus aan de max van 1.300k.
Onvoorstelbaar en ook weer knap van GvE.
en toch laat ik deze graag aan andere investeerders :)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170804005
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 17:18 schreef Horsemen het volgende:
APOC gaat zo snel dat hij al met de eerste 100k is opgehoogd.
APOC staat nu al boven de 1000k en eindbedrag is opgehoogd tot 1300k. Wordt dit een record voor een dag?
Ook ik doe niet mee, maar wel leuk om te zien deze gekte om 23% rendement te halen.🤔
pi_170804780
Om die 23% op jaarbasis wederom te halen moeten ze nu wel binnen 8 weken de lening aflossen. Of als je heel precies kijkt moeten daar ook de weken nog af waarop je geld wel al bij gve staat maar nog niet rendeert. Ondanks dat het vast wel goed komt laat ik deze even gaan ( resultaten uit het verleden .. :) )
pi_170804820
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:09 schreef samlood het volgende:
Bij apoc aviation 1 is een fee betaald voor twee jaar terwijl het project nog geen jaar heeft gelopen.
zouden wij als investeerder daar nog iets van terug krijgen ,of verdwijnt dat in de zak van GVE?
Dat betekent dat het rendement voor deze nieuwe lening hier flink onder kan lijden als hier ook (zonder boeterente) vervroegd wordt afgelost na 6 maanden of meer. Dan krijg je dus nog netto 3,4% rente in een half jaar (6,8% op jaarbasis). En dat met 0,0 zekerheden.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 19:25:48 #100
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_170806080
En vol!
pi_170806135
1.3 miljoen in paar uur omg _O_ ^O^

zit er niet in trouwers
pi_170806253
Zijn er hier mensen die in maart 2015 hebben geinvesteerd in CroxxXVest via CrowdAboutNow? Wacht al sinds afgelopen maart op een betaling. Volgens de eigenaar zou hij halverwege April jl met een betalingsregeling komen (na aandringen om tot een oplossing te komen), maar sindsdien niets meer vernomen.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 20:23:52 #103
421881 dubbeltjez
dubbeltje wordt kwartje?
pi_170807721
GVE biedt ondernemers in zwaar weer nieuwe service

Stuk in Emerce

Stuk in Geld en Ondernemen
pi_170808038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:25 schreef crowd-fundi het volgende:
En vol!
Mijn felicitaties aan GvE.
Mooie prestatie!
pi_170808185
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:31 schreef 4_Fun het volgende:
Zijn er hier mensen die in maart 2015 hebben geinvesteerd in CroxxXVest via CrowdAboutNow? Wacht al sinds afgelopen maart op een betaling. Volgens de eigenaar zou hij halverwege April jl met een betalingsregeling komen (na aandringen om tot een oplossing te komen), maar sindsdien niets meer vernomen.
Hallo, welkom hier. Volgens mij ben je nieuw hier. Nee, ik zit niet in CroxxXVest.
Doe je veel met Crowdfunding en doe je zaken met meerdere platformen naast CaN?
pi_170808221
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:31 schreef 4_Fun het volgende:
Zijn er hier mensen die in maart 2015 hebben geinvesteerd in CroxxXVest via CrowdAboutNow? Wacht al sinds afgelopen maart op een betaling. Volgens de eigenaar zou hij halverwege April jl met een betalingsregeling komen (na aandringen om tot een oplossing te komen), maar sindsdien niets meer vernomen.
Ik had via GvE geinvesteerd in project CrossXvest nr 2828. Ik neem aan dezelfde. GVE heeft er het incassobureau op gezet. Eind mei/begin juni is een betalingstermijn beloofd. We wachten het af.
Investeerder sinds 2007.
pi_170808407
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn felicitaties aan GvE.
Mooie prestatie!
Heel slim uitgekiend en uitgevoerd. Eerst een project afronden met een heel mooi resultaat en meteen het volgende project er overheen. Pak het moment. Greed is good :7
Pecunia non olet
pi_170808641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 14:24 schreef djh77 het volgende:
Ik heb het idee dat deze vrouw nog niet zo lang geleden een deel van een woning via GvE heeft gefund. Ik kan het project even niet terugvinden. Combi Docent, tennis en Rotterdam komt me bekend voor.
Ik heb het idee dat het onderstaande project dezelfde geldnemer heeft als het project van SiG. Hier was ook een pand in Charlois als onderpand (bij NIBC). Heeft iemand project 15970 nog?

quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:22 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe bij GvE:
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15970

Aankoop belegginspand Rotterdam
Woning Bedrag: 35.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 2

Stapelen, weinig zekerheden en maar 5%.
Verschrikkelijk :W
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:26 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hypotheekje bij SIG kan nog steeds! Oh nee toch niet zie ik nu in de voetnoot.

Ter meerdere zekerheid zal een positieve- en-negatieve hypotheekverklaring worden afgegeven op het hypotheekvrije pand in Rotterdam Charlois.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 februari 2017 11:28 schreef komrad het volgende:

[..]

_O- een beleggingspand kopen met 5k eigen geld en dan voor de junior tranche 5% bieden

Of je neemt bij sameningeld genoegen met 4,8% inclusief eerste hypotheekrecht. GvE zou dit niet moeten willen financieren ....


[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 09-05-2017 20:55:34 ]
pi_170808704
Twee nieuwe Collins:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170809344
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:51 schreef TisIk het volgende:
Twee nieuwe Collins:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed gevonden.

Over die eerste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is inmiddels al mei, hij zou al bijna de helft van de verwachte jaaromzet in het orderboek moeten hebben. Ik geloof er niet in.

Die tweede vind ik er wel goed uit zien.
pi_170811776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 21:03 schreef Benger het volgende:

[..]

Goed gevonden.

Over die eerste:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is inmiddels al mei, hij zou al bijna de helft van de verwachte jaaromzet in het orderboek moeten hebben. Ik geloof er niet in.

Die tweede vind ik er wel goed uit zien.
De tweede heeft ook mijn voorkeur. Prima dat ze de bank er meteen mee aflossen, dat maakt het qua zekerheden een stuk aantrekkelijker. Er wordt toch wel geluisterd naar de commentaren van de investeerders...... :)
Pecunia non olet
pi_170812376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het onderstaande project dezelfde geldnemer heeft als het project van SiG. Hier was ook een pand in Charlois als onderpand (bij NIBC). Heeft iemand project 15970 nog?

[..]


[..]


[..]

Denk je dat het ook om het zelfde pand gaat? Ik dacht namelijk dat het nieuwe SiG pand pas net aangekocht is.

Raar trouwens dat hij nu al niet meer zichtbaar is.
pi_170814198
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het onderstaande project dezelfde geldnemer heeft als het project van SiG. Hier was ook een pand in Charlois als onderpand (bij NIBC). Heeft iemand project 15970 nog?

[..]


[..]


[..]

Als dat zo is trek ik me terug uit de hypotheek van SIG want dan is deze dame niet te vertrouwen.
Wie kan de tekst van 15970 nog wel inzien?
pi_170815788
Tislk, bedankt voor de tip, pak de tweede mee. Neem eigenlijk alleen maar laag risico projecten meer mee van Collin die ook nog goede zekerheden bieden. Af en toe komen deze voorbij. Collin zal echt de concurrentie met de banken moeten aangaan om niet alleen (te) hoog risico projecten binnen te halen maar ook gewoon een alternatieve financiering tov de banken te worden. De banken worden steeds agressiever met 24 uur financiering. Het tweede project is een goed voorbeeld van de vervanging van een bank en bied vertrouwen voor de toekomst voor Collin. Felicitatie aan collin
pi_170817396
Nieuwe Collin (badkamers)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind de zekerheden hierbij nogal mager.
Leenbedrag ¤ 125.000,-
-Borgstelling ¤ 25.000,-. met materiële waarde
- De huidige en toekomstige voorraad en inventaris worden verpand ten behoeve van de investeerders van Collin Crowdfund.
pi_170817692
quote:
Als dat zo is trek ik me terug uit de hypotheek van SIG want dan is deze dame niet te vertrouwen.
Wie kan de tekst van 15970 nog wel inzien?
Toelichting van de aanvrager
Deel met je vrienden
Waarvoor heeft u de lening nodig?
Ik heb de lening nodig voor de aankoop van een beleggingspand in Rotterdam. Het gaat om een woonpand in de populaire wijk Blijdorp, bestaand uit 1 appartement en 2 studio’s die reeds worden verhuurd. De huuropbrengsten bedragen ¤ 29.400 op jaarbasis.

Investeringsbegroting

Aankoop beleggingspand
¤ 291.000,-
Bijkomende kosten
¤ 10.000,-
Overig
¤ 14.700,- / +
Totaal investering
¤ 315.700,-
Af: Hypotheek NIBC
¤ 245.700,-
Af: Lening FREO
¤ 30.000,-
Af: Eigen middelen
¤ 5.000.- / -
Benodigd via Geldvoorelkaar.nl
¤ 35.000,-

Ik heb al een verhuurd appartement in Rotterdam Charlois met een waarde van ¤ 60.000,- in verhuurde staat en een maandelijkse huuropbrengst van ¤ 650,-. Dit appartement is vrij van hypotheek. Daarnaast heb ik een eigen woonhuis in Kralingen met een waarde van ¤ 280.000,- en een hypotheek van ¤ 171.500,-. In dit woonhuis verhuur ik 1 kamer, waarvan de huuropbrengsten bij deze aanvraag buiten beschouwing blijven.

Profiel_15970_2_104101.jpg

Het aan te kopen beleggingspand in Blijdorp kan ik grotendeels financieren bij NIBC, waarbij ik dan ook het al in bezit zijnde appartement in Charlois in onderpand moet geven (vergelijkbaar met eigen middelen). De ¤ 35.000,- die ik dan nog tekort kom wil ik graag financieren via Geldvoorelkaar.nl.

Na aankoop en financiering van het beleggingspand ziet mijn vermogensplaatje er als volgt uit:

Bezittingen

Schulden

Eigen woning Kralingen
¤ 280.000,-
Eigen woning hypotheek
¤ 171.500,-
Pand Blijdorp
¤ 270.000,-
Hypothecaire lening NIBC
¤ 245.700,-
Appartement Charlois
¤ 60.000,-
Lening Geldvoorelkaar.nl
¤ 35.000,-


Lening Freo
¤ 30.000,-
Totaal bezittingen
¤ 610.000,-
Totaal schulden
¤ 482.200,-

Mijn vermogen is derhalve ¤ 610.000,- minus ¤482.200,- = ¤ 127.800,-.

Waarom vraagt u de lening aan via Geldvoorelkaar.nl?
Om de aankoop te kunnen financieren zal naast de financieringen van NIBC en Freo nog een bedrag van ¤ 35.000,- via Geldvoorelkaar.nl gefinancierd moeten worden. NIBC staat geen tweede hypothecaire inschrijvingen toe, maar er zal ten behoeve van Geldvoorelkaar.nl wel een positieve-en-negatieve hypotheekverklaring worden afgegeven op het hypotheekvrije pand in Rotterdam Charlois.

Profiel_15970_2_103933.jpg

Heeft u een vast dienstverband, dan wel een overige vaste bron van inkomen?
Ik heb geen vast dienstverband, maar mijn werkgever heeft de intentie uitgesproken mijn dienstverband na afloop van mijn contract per augustus 2017 om te zetten in een loondienstverband voor onbepaalde tijd. Gezien het gebrek aan docenten Nederlands maak ik mij totaal niet druk om de continuïteit van mijn dienstverband. Naast het feit dat ik momenteel werkzaam ben voor een groot ROC, ben ik tevens in beperkte mate actief als privé-lerares van expats die bij een multinational in Rotterdam werkzaam zijn. Het aantal uren van deze nevenactiviteit zal in 2017 worden uitgebreid. Daarnaast heb ik zoals genoemd huurinkomsten.

Wat voor werk doet u?
Ik ben senior docent Nederlands bij een groot ROC en geef privéles aan expats.

Omschrijf hoe u in staat bent uw betaalverplichtingen na te komen naar uw investeerders.
Naast mijn salaris heb ik de volgende inkomsten:

Huurinkomsten aan te kopen pand Blijdorp
¤ 29.400,-
Huurinkomsten huidig pand Charlois
¤ 7.800,-
Totaal huurinkomsten
¤ 37.200,-
Af: Exploitatiekosten
¤ 3.700,-
Af: Aflossing en rente NIBC hypotheek
¤ 15.200,-
Af: Annuïteit Freo financiering
¤ 6.650,-
Af: Annuïteit Geldvoorelkaar.nl
¤ 5.900,-
Marge
¤ 5.750,-

Heeft uw aanvraag een verdere toelichting nodig?
De financiering bij NIBC wordt gebaseerd op 70% van de taxatiewaarde in verhuurde staat van het nieuw te kopen pand. Bij het huidige pand is dat 70% van de koopprijs + kosten. Zowel Blijdorp als Kralingen zijn populaire wijken. Het reeds in bezit zijnde pand aan een drukke doorgaande weg in Charlois zal met het oog op toekomstige ontwikkelingen een goede investering blijven.

Profiel_15970_2_104026.jpg

Noot van Geldvoorelkaar.nl
Geldnemer tekent mee voor hoofdelijke aansprakelijkheid in privé.

De gelden zullen worden uitgeboekt als NIBC finaal akkoord heeft gegeven voor de lening. Hiervoor is de financiering via Geldvoorelkaar.nl het sluitstuk van de aan te leveren stukken. Uitboeking van de lening zal geschieden via de derdengeldenrekening van de notaris bij het passeren van de hypotheekakte.

Ter meerdere zekerheid zal een positieve- en-negatieve hypotheekverklaring worden afgegeven op het hypotheekvrije pand in Rotterdam Charlois.
pi_170817739
http://www.faillissements(...)compleet-nl-b-v.aspx

Collin project Business Compleet faillissement dec2016 // nieuwe verslagen curator 19apr17, niet veel wijzer en zeker niet vrolijker, heb verlies al genomen, men is HA maar 600k prive halen, mogelijk bij forumleden maar niet bij hen. Wachten verder af, deal ? Who knows w/ w/
pi_170818917
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 22:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Als dat zo is trek ik me terug uit de hypotheek van SIG want dan is deze dame niet te vertrouwen.
Wie kan de tekst van 15970 nog wel inzien?
Veel dank aan William voor het posten van de oude propositie van deze dame.

Ik vind het op zich geen probleem dat ze eerst een ongunstige investering bij GvE heeft proberen te slijten.

Wat mij wel zorgen baart zijn de verschillende cijfers die ze presenteert.
De waarde van het pand en de huurinkomsten die ze aan SiG toont zijn veel hoger dan die in bovenstaande propositie. Het lijkt me sterk dat dee waardes in zo korte tijd zo zijn gestegen. Iets klopt hier niet en Ik ga SiG morgen om opheldering van de cijfers vragen.

Je zou zeggen dat er weinig mis kan gaan met een eerste hypotheekrecht op een pand, maar dan ga ik nog niet ergens instappen waar het op voorhand al niet lijkt te kloppen.
pi_170819274
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 23:52 schreef Certeco het volgende:

[..]

Veel dank aan William voor het posten van de oude propositie van deze dame.

Ik vind het op zich geen probleem dat ze eerst een ongunstige investering bij GvE heeft proberen te slijten.

Wat mij wel zorgen baart zijn de verschillende cijfers die ze presenteert.
De waarde van het pand en de huurinkomsten die ze aan SiG toont zijn veel hoger dan die in bovenstaande propositie. Het lijkt me sterk dat dee waardes in zo korte tijd zo zijn gestegen. Iets klopt hier niet en Ik ga SiG morgen om opheldering van de cijfers vragen.

Je zou zeggen dat er weinig mis kan gaan met een eerste hypotheekrecht op een pand, maar dan ga ik nog niet ergens instappen waar het op voorhand al niet lijkt te kloppen.
Mijn vermoeden is dat het om een ander pand gaat.
Ik ben uiteraard erg benieuwd naar de reactie van SiG.
pi_170820437
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:23 schreef dubbeltjez het volgende:
GVE biedt ondernemers in zwaar weer nieuwe service

Stuk in Emerce

Stuk in Geld en Ondernemen
Die adviseurs zijn vast niet gratis.

Klinkt een beetje als de afdeling bijzonder beheer van banken.
Er worden dan door de bank een hele serie kosten gemaakt die natuurlijk voor rekening van de geldlener komen. Als je daar eenmaal inzet komt het niet vaak voor dat bedrijven uit de afdeling bijzonder beheer weten te komen.

Maar aan de andere kant, beter om vroeg in te grijpen dan later.
Ik hoop alleen niet dat de kosten die dan gemaakt worden ten koste gaan van wat er nog te halen valt voor de investeerders.
pi_170820452
Is het wel dezelfde dame en gaat het wel over hetzelfde pand?
Ik haal dat niet zo snel uit de tekst.
pi_170820771
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 21:43 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Denk je dat het ook om het zelfde pand gaat? Ik dacht namelijk dat het nieuwe SiG pand pas net aangekocht is.

Raar trouwens dat hij nu al niet meer zichtbaar is.
Ik denk dat het gaat om dezelfde dame, maar om een ander pand dan in de pitch van GvE (maar dat moeten we wel even checken). Voor het pand in de pitch waren de zekerheden bij NIBC. De dame heeft zelf erg weinig geld gezien de inbreng van 5k in de vorige woning + een tijdelijke arbeidsovereenkomst. Ook de constatering dat de opbrengsten van het pand bij sig (met ongeveer dezelfde waarde als die bij NIBC/GvE) hoger worden ingeschat moeten we uitzoeken.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:01:36 #123
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170821125
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 19:27 schreef amp25 het volgende:
1.3 miljoen in paar uur omg _O_ ^O^

zit er niet in trouwers
GVE laat weer even zien dat ze nog steeds mee doen ja, ook wel een leuk signaal naar die andere projecten die al een tijdje open staan dat er daar iets fout zit.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170821735
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 05:13 schreef djh77 het volgende:
dame heeft zelf erg weinig geld gezien de inbreng van 5k in de vorige wonin
Er zijn net iets te veel gelijkenissen, het lijkt om dezelfde te gaan. Ik heb wat vragen gesteld aan SiG per mail. Die koppel ik hier terug zodra ik antwoord heb.
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:25:40 #125
454405 escortmk2
petrolhead
pi_170821995
Leuk voor GVE dat APOC project F zo snel vol is gelopen, maar eigenlijk snap ik het niet gezien de voorwaarden. Natuurlijk willen mensen meeprofiteren n.a.v. het vorige succesverhaal, maar zouden ze ook de voorwaarden van het nieuwe project gezien hebben? GVE en APOC zijn daarin namelijk heel duidelijk (en dat is op zich een compliment waard), maar wat mij betreft zijn de nieuwe voorwaarden te makkelijk voor de geldnemer. Als er binnen 2-3-4 maanden volledig terugbetaald wordt, wordt dit aangevuld tot 6 maanden rente. Leuk, maar niet spannend. Als er na 7 maanden terugbetaald wordt, krijg je als uitlener 7 maanden rente. Punt. Wel de lasten, niet de lusten.
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:32:15 #126
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170822110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:44 schreef obligataire het volgende:

[..]

Heel slim uitgekiend en uitgevoerd. Eerst een project afronden met een heel mooi resultaat en meteen het volgende project er overheen. Pak het moment. Greed is good :7
Eigenlijk de perfecte list.
  woensdag 10 mei 2017 @ 09:33:23 #127
454405 escortmk2
petrolhead
pi_170822134
Dat dus.
pi_170822336
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 05:13 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik denk dat het gaat om dezelfde dame, maar om een ander pand dan in de pitch van GvE (maar dat moeten we wel even checken). Voor het pand in de pitch waren de zekerheden bij NIBC. De dame heeft zelf erg weinig geld gezien de inbreng van 5k in de vorige woning + een tijdelijke arbeidsovereenkomst. Ook de constatering dat de opbrengsten van het pand bij sig (met ongeveer dezelfde waarde als die bij NIBC/GvE) hoger worden ingeschat moeten we uitzoeken.
Heb het een en ander uitgezocht:(Bron GVE)
Is de zelfde dame.
Lening bij GVE is op het laatste moment terug getrokken omdat aankoop pand in Blijdorp niet doorging.
Het genoemde pand in de pitch GVE in eigen bezit zonder hypotheek is een andere etage aan de Dorpsweg in Roterdam nl Dorpsweg 154B
De Dame heeft geprobeerd om financiering te krijgen op Dorpsweg 176C bij GvE en is mede door de vreemde gang van zake bij de eerste financiering daar afgewezen. Ook omdat GVE geen hypotheken aan particulieren mag doen.
Nu dus Dorpsweg 176C bij SIG op de rol.

Trek zelf uw conclusies:
Naar mijn idee vreemd en wispelturig maar niet helemaal onoorbaar.
Dus mijn gedachte dat ze op een etage waar een positieve/negatieve hypotheek verklaring bij GvE was afgegeven in hypotheek werd gebracht bij SIG is gelukkig niet de waarheid geworden.
Blijft natuurlijk wel een dame die tot haar nek toe aan het financieren is. Lijkt me dus verstandig om de 2E hypotheken bij deze dame te mijden.

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-05-2017 09:52:49 ]
pi_170822627
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:51 schreef TisIk het volgende:
Twee nieuwe Collins:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De baden man is denk ik wel besproken maar ik zou nog wel wat meningen willen horen over de ledboer.
Start-up met 100K lening maar ook met 100K materiele garantie.
Deze man heeft een behoorlijke staat van dienst en zijn vrouw heeft inkomsten uit andere bronnen om in nood al de benodigde gezinsuitgaven te doen.
Hoewel de led markt concurrerend is denk ik dat er de komende 3 jaar nog wel genoeg verkocht gaat worden.
Door de lange levensduur van dit soort lampen zal de markt wel op enig moment instorten.

Wat denkt men hier?
pi_170822722
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:05 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

De baden man is denk ik wel besproken maar ik zou nog wel wat meningen willen horen over de ledboer.
Start-up met 100K lening maar ook met 100K materiele garantie.
Deze man heeft een behoorlijke staat van dienst en zijn vrouw heeft inkomsten uit andere bronnen om in nood al de benodigde gezinsuitgaven te doen.
Hoewel de led markt concurrerend is denk ik dat er de komende 3 jaar nog wel genoeg verkocht gaat worden.
Door de lange levensduur van dit soort lampen zal de markt wel op enig moment instorten.

Wat denkt men hier?
Het is een starter en dat maakt me al heel schuw. Dat zou geen probleem hoeven zijn als de zekerheden heel strak geregeld waren. Dat blijkt echter niet. Een 2e hypotheek zou het al interessanter maken mits met voldoende overwaarde (tenminste als het hier over zijn woning gaat).

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 10-05-2017 10:19:28 ]
Pecunia non olet
pi_170823040
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 16:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb net gebeld zij gaan de tekst aanpassen. Overigens kan je je investering zo terug draaien als je je op het verkeerde been gezet voelt.
Net toezegging gecontroleerd. Tekst is aangepast!

Schijf 2 – een annuitaire hypothecaire lening van ¤ 18.750,00 gedekt door de vestiging van een tweede hypotheek. Schijf 2 beloopt het deel van 55% tot 80% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat. De lening heeft een looptijd van 5 jaar. De rente is 5,30% over de rentevast periode van 60 maanden. U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing. De annuitaire aflossing is berekend alsof de lening 30 jaar zou lopen.
pi_170823190
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 10:25 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Net toezegging gecontroleerd. Tekst is aangepast!

Schijf 2 – een annuitaire hypothecaire lening van ¤ 18.750,00 gedekt door de vestiging van een tweede hypotheek. Schijf 2 beloopt het deel van 55% tot 80% van de waarde van het te financieren pand in verhuurde staat. De lening heeft een looptijd van 5 jaar. De rente is 5,30% over de rentevast periode van 60 maanden. U ontvangt tijdens de hele rentevast periode een vast maandbedrag dat bestaat uit rente en aflossing. De annuitaire aflossing is berekend alsof de lening 30 jaar zou lopen.
Nu nog in de financiële analyse, dan is het helemaal op orde.
https://investeren.sameni(...)245e1f4e0895ff63.pdf
pi_170823230
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb het een en ander uitgezocht:(Bron GVE)
Is de zelfde dame.
Lening bij GVE is op het laatste moment terug getrokken omdat aankoop pand in Blijdorp niet doorging.
Het genoemde pand in de pitch GVE in eigen bezit zonder hypotheek is een andere etage aan de Dorpsweg in Roterdam nl Dorpsweg 154B
De Dame heeft geprobeerd om financiering te krijgen op Dorpsweg 176C bij GvE en is mede door de vreemde gang van zake bij de eerste financiering daar afgewezen. Ook omdat GVE geen hypotheken aan particulieren mag doen.
Nu dus Dorpsweg 176C bij SIG op de rol.

Trek zelf uw conclusies:
Naar mijn idee vreemd en wispelturig maar niet helemaal onoorbaar.
Dus mijn gedachte dat ze op een etage waar een positieve/negatieve hypotheek verklaring bij GvE was afgegeven in hypotheek werd gebracht bij SIG is gelukkig niet de waarheid geworden.
Blijft natuurlijk wel een dame die tot haar nek toe aan het financieren is. Lijkt me dus verstandig om de 2E hypotheken bij deze dame te mijden.
Dank! voor het uitzoeken. Dit forum bewijst zijn meerwaarde maar weer eens. Ik verwacht het andere pand 154B ook nog wel op SiG terug te zien (Kan ze het geld weer gebruiken voor de aankoop van een ander pandje). Zo staan er op dit moment nog 16 woningen te koop op de Dorpsweg
pi_170823750
Daar is de badkamer verkoper.
https://www.collincrowdfund.nl/stone-company/
Zit al 50% vol.

Edit:En 100% in 5 minuten!
pi_170823915
Voor de mensen die vanmiddag naar de LaH borrel gaan, ik heb (opvallende) lichtblauwe schoenen aan (niet van Noe :)), spreek me gerust aan. ;)
pi_170824144
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb het een en ander uitgezocht:(Bron GVE)
Is de zelfde dame.
Lening bij GVE is op het laatste moment terug getrokken omdat aankoop pand in Blijdorp niet doorging.
Het genoemde pand in de pitch GVE in eigen bezit zonder hypotheek is een andere etage aan de Dorpsweg in Roterdam nl Dorpsweg 154B
De Dame heeft geprobeerd om financiering te krijgen op Dorpsweg 176C bij GvE en is mede door de vreemde gang van zake bij de eerste financiering daar afgewezen. Ook omdat GVE geen hypotheken aan particulieren mag doen.
Nu dus Dorpsweg 176C bij SIG op de rol.
Navraag bij SiG leverde een soortgelijk maar beknopter antwoord op.
pi_170824190
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb het een en ander uitgezocht:(Bron GVE)
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:27 schreef Certeco het volgende:
Navraag bij SiG leverde een soortgelijk maar beknopter antwoord op.
Dank voor deze interessante informatie.
Wat zouden we toch zonder de mensen op dit forum moeten... :)
pi_170824245
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Daar is de badkamer verkoper.
https://www.collincrowdfund.nl/stone-company/
Zit al 50% vol.

Edit:En 100% in 5 minuten!
Ook hier geldt: wat zouden we zonder de info op dit forum moeten. Lekker op tijd dankzij tislk :)
Pecunia non olet
pi_170824317
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:33 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ook hier geldt: wat zouden we zonder de info op dit forum moeten. Lekker op tijd dankzij tislk :)
Ik weet inderdaad zeker dat ik veel minder in Collin zou investeren als deze inner-crowd info er niet was. Dus lekker blijven zoeken zou ik zeggen! Ook van mij nogmaals Dank!
pi_170824674
Zouden ze zich bij FNC onderhand niet eens achter de oren krabbelen en hun zienswijze inzake cijfermateriaal heroverwegen?
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:56:42 #141
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170824714
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:54 schreef bleyenburg het volgende:
Zouden ze zich bij FNC onderhand niet eens achter de oren krabbelen en hun zienswijze inzake cijfermateriaal heroverwegen?
Nee
pi_170824738
@xzaz: weet u dat of denkt u dat?
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:03:53 #143
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170824805
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:59 schreef bleyenburg het volgende:
@xzaz: weet u dat of denkt u dat?
Dat denk ik, ik zie geen reden waarom ze meer informatie zullen verstrekken zolang het niet door de AFM verboden wordt.
  woensdag 10 mei 2017 @ 12:09:35 #144
454405 escortmk2
petrolhead
pi_170824909
HCN Project 98 Cubanita Almere zit al vol.
Desondanks is het wellicht de moeite waard even te googlen op de naam van de onderneemster Melissa Kellerman :P
pi_170824917
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:54 schreef bleyenburg het volgende:
Zouden ze zich bij FNC onderhand niet eens achter de oren krabbelen en hun zienswijze inzake cijfermateriaal heroverwegen?
Het is 1 mei geweest dus voorlopig zal men in ieder geval de 2016 cijfers moeten publiceren wil men nog enigszins geloofwaardig over komen. Dus we zitten vermoedelijk de komende paar maanden goed met de cijfers.
Maar na maand zes zal ik weer gaan vragen om de cijfers van het eerste kwartaal. :)

Recente cijfers moeten in het presentatie model van FNC met zo weinig info, altijd beschikbaar zijn, anders voldoet men niet aan de informatie plicht van AFM aan de investeerders!
pi_170824957
Een nieuwe borg voor de geneeswijzer van KoM (en een verlaging van de looptijd):

quote:
Na overleg met Fatih is besloten de looptijd van het project te verkorten van 60 maanden naar 48 maanden. Dit past binnen de mogelijkheden en de afloscapaciteit komt hierdoor niet in het gedrang. Tevens heeft Fatih een familielid bereid gevonden borg te staan voor de lening, naast de hoofdelijke aansprakelijkheid van Fatih zelf. De identiteit en IB aangifte van het familielid (met de Belgische nationaliteit) zijn bekend bij KOM.

Fatih:"Ik ben van mening dat mijn project sneller gefinancierd kan worden als ik de looptijd verkort naar 48 maanden i.p.v. 60 maanden. Hier is in zekere mate ruimte en aflossingscapaciteit voor zoals vermeld in mijn financieel plan. Dit is vooral te zien aan de cashflow dat reeds vanaf het eerste jaar mijn onderneming levensvatbaar wordt, zelfs bij een lage bezettingsgraad. Tevens wil een familielid als borg mee tekenen."
Deze borgstelling heeft een morele waarde. :N :N

[ Bericht 3% gewijzigd door djh77 op 10-05-2017 13:34:19 ]
pi_170825044
Ik zie bij die geneesgrot ook wat nieuws staan (wellicht al genoemd hier op het forum):

Bijdrage St. Zekerheden Kapitaal op Maat;
De stichting zekerheden Kapitaal Op Maat bouwt een reserve op voor toekomstige verliesrisico’s. Deze reservering wordt opgebouwd middels een bijdrage van de gefinancierde MKB-ondernemer. De hoogte van de bijdrage is gerelateerd aan de risicoklasse bij de start van de financiering en vormt een deel van de maandelijkse kosten.
Risicoklasse C: 0,50% op jaarbasis (De basis voor de reservering is de gemiddelde hoofdsom in een jaar.)

Het verhoogt de lasten van de ondernemer, maar wel verstandig van KOM om toekomstige kosten te dekken.
Bij de overige openstaande C projecten zie ik dit overigens nog niet genoemd.
pi_170825314
quote:
12s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:09 schreef escortmk2 het volgende:
HCN Project 98 Cubanita Almere zit al vol.
Desondanks is het wellicht de moeite waard even te googlen op de naam van de onderneemster Melissa Kellerman :P
Goede investering 😎
Pecunia non olet
pi_170825344
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 12:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Goede investering 😎
Volgens mij een andere met dezelfde naam. Die van google komt uit Texas
pi_170825505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Trek zelf uw conclusies:
Lijkt me dus verstandig om de 2E hypotheken bij deze dame te mijden.
1e hypotheek bij SiG zit al vol
pi_170825558
Investeren in een sprookje voor 6mnd tegen 10% jaarrendement:
https://crowdaboutnow.nl/campagnes/wish
  woensdag 10 mei 2017 @ 13:00:53 #152
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170825752
quote:
12s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:25 schreef escortmk2 het volgende:
Leuk voor GVE dat APOC project F zo snel vol is gelopen, maar eigenlijk snap ik het niet gezien de voorwaarden. Natuurlijk willen mensen meeprofiteren n.a.v. het vorige succesverhaal, maar zouden ze ook de voorwaarden van het nieuwe project gezien hebben? GVE en APOC zijn daarin namelijk heel duidelijk (en dat is op zich een compliment waard), maar wat mij betreft zijn de nieuwe voorwaarden te makkelijk voor de geldnemer. Als er binnen 2-3-4 maanden volledig terugbetaald wordt, wordt dit aangevuld tot 6 maanden rente. Leuk, maar niet spannend. Als er na 7 maanden terugbetaald wordt, krijg je als uitlener 7 maanden rente. Punt. Wel de lasten, niet de lusten.
Dan heb je nog wel een goed rendement toch? Denk dat iedereen er massaal opspringt omdat APOC er weer vanuit gaat dat het project vrij snel weer uit de kosten is dus dan lijkt het net of het niet mis kan gaan.. Soort van in het beste geval lossen ze snel af en anders loopt die gewoon de volledig tijd door.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170826658
Bij GvE waren ze ook verbaasd:
geldvoorelkaar twitterde op woensdag 10-05-2017 om 11:55:24 Wow, 1.3 miloen funding in ruim 4,5 uur voor @APOCAviation! De kracht van de Crowd! #Shareyourambition #Crowdfunding https://t.co/LIgyGy1otL reageer retweet
pi_170827578
Dit vind ik dan weer minder.......geen idee hoeveel debiteuren ze uit hebben staan (er zal wel veel direkt afgerekend worden), maar ze ontnemen de investeerders wel een stuk extra zekerheden zo. Extra werk, pfff :6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
  woensdag 10 mei 2017 @ 15:20:55 #155
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170828792
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 14:21 schreef obligataire het volgende:
Dit vind ik dan weer minder.......geen idee hoeveel debiteuren ze uit hebben staan (er zal wel veel direkt afgerekend worden), maar ze ontnemen de investeerders wel een stuk extra zekerheden zo. Extra werk, pfff :6

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is inderdaad veel extra werk. Je moet de nieuwe debiteuren telkens weer aanmelden bij de belastingdienst. Dat is iets dat niet elk kwartaal moet gebreuren maar minimaal maandelijks. (als een debiteur een nieuwe faktuur ontvangt moet die worden gemeld bij de db)

Collin is eerlijk! KoM geeft aan dat debiteuren wel worden verpand en aangemeld bij de bd. Maar in de praktijk gebeurt dat niet. KoM gaf aan dit per kwartaal te doen. Maar daar heb je helemaal niets aan want een vepanding is alleen geldig op AANGEMELDE en openstaande rekeningen.
Tot nooit .......
pi_170829096
Eupet (KoM) gaat ook een trucje uithalen om zijn centjes binnen te halen:

quote:
Kapitaalopmaat zal dus nu op wens van onze investeerders het project opdelen in 3 stappen: 1e stap ¤ 60.000,- direct gevolgd met de 2e stap ¤ 75.000,- en de 3e stap ¤ 75.000,- Kapitaalopmaat zal dit aanpassen in het project.
pi_170830081
Na aftrek fee e.d. maakte bij APOC exact 7,17% winst op 145 dagen dat het geld effectief bij mij van de rekening was. Kom ik dus op een jaaropbrengst van 19% uit.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:17:24 #158
454405 escortmk2
petrolhead
pi_170830147
wat zou je liever hebben: 7,17% winst binnen 145 dagen, of 8% gedurende de looptijd van 2 jaar?
pi_170830600
quote:
12s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:17 schreef escortmk2 het volgende:
wat zou je liever hebben: 7,17% winst binnen 145 dagen, of 8% gedurende de looptijd van 2 jaar?
Ik vind appels en peren allebei lekker :9~

Er staan al even 2 projecten op Bouwaandeel die 'binnenkort' beschikbaar komen. Wederom vastgoed. Ik ben benieuwd, maar niet bekend met de track record van Bouwaandeel.

Heeft er hier iemand al eens geïnvesteerd in Bouwaandeel? Naar eigen zeggen hebben ze al een paar projecten lopen en 1 ervan is al volledig terugbetaald.
pi_170830861
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:37 schreef Certeco het volgende:

Heeft er hier iemand al eens geïnvesteerd in Bouwaandeel? Naar eigen zeggen hebben ze al een paar projecten lopen en 1 ervan is al volledig terugbetaald.
Bouwaandeel heeft Samen met SIG project Fenix Loft Rotterdam gedaan. Op dat moment had Bouwaandeel nog geen eigen vergunning. Ik dacht dat ze dat nu wel hebben.
pi_170831034
quote:
12s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:17 schreef escortmk2 het volgende:
wat zou je liever hebben: 7,17% winst binnen 145 dagen, of 8% gedurende de looptijd van 2 jaar?
Het is belangrijk nauwkeurig te rekenen. Je haalt geen 16% over die twee jaar maar slechts (bijna) 14.2% vanwege de fee voor GVE. Dan blijft er nog +6.5% in 19 maanden te maken om beter te doen. Met mijn geprojecteert rendement haal ik dat net wel/net niet. Het probleem bij een exacte afweging is dat mijn CF portefeuille erg jong is (75% vd waarde is 12-24 maanden oud). Daardoor is het aantal afschrijvingen wegens wanbetaling niet noodzakelijk representatief.

Kortom, liever gegarandeerd 14.2% erbij in 2 jaar. Dat wil echter niet zeggen dat ik ontevreden ben. Ik ben deze lening met open vizier aangegaan en dus was de vervroegde afbetaling geen onaangename verrassing zoals het bij andere leningen wel eens kan zijn.
pi_170833531
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 15:32 schreef djh77 het volgende:
Eupet (KoM) gaat ook een trucje uithalen om zijn centjes binnen te halen:

[..]

Volgens mij is het zonder de funding gewoon einde verhaal.
pi_170834506
Vanmiddag bij de lah borrel geweest, waren zo'n 40 investeerders. Voelde me wel redelijk jong (eind 30 ben ik) in vergelijking met de meeste aanwezigen :)

Leuk om te zien waar en hoe ze zitten en wie er werken. Even met een andere (grotere) investeerder, de directeur en iemand van marketing gesproken.

Om 17.00 deed de directeur een kort praatje en...... dat was het. Daarna gingen alle medewerkers een beetje praten met de aanwezigen. Had daar toch meer van verwacht, ze hadden best een 20 minuten powerpoint met bijvoorbeeld stand van zaken, toekomstplannen, huidige projecten en terugbetaling van de partner in problemen kunnen doen.

Rond 18.15 ben ik afgetaaid. Geen fokkers gesproken, in ieder geval niemand die mij met mijn blauwe schoenen aansprak (zoals vanmorgen aangegeven :))

Volgende borrel bij 25 miljoen :)
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:17:33 #164
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170835328
In de nieuwsbrief van GvE stond wel een interessant stuk over hoe het hele (beoordelings) traject verloopt bij GvE.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170835401
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik weet inderdaad zeker dat ik veel minder in Collin zou investeren als deze inner-crowd info er niet was. Dus lekker blijven zoeken zou ik zeggen! Ook van mij nogmaals Dank!
Graag gedaan.
Ook dank voor wat jij en anderen hier allemaal doen!
pi_170837687
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 19:48 schreef crowdiefunder het volgende:
Vanmiddag bij de lah borrel geweest, waren zo'n 40 investeerders. Voelde me wel redelijk jong (eind 30 ben ik) in vergelijking met de meeste aanwezigen :)
Ik was ook aanwezig, maar wist toen nog niet dat ik naar blauwe schoenen moest uitkijken. LAH heeft zo'n 2.000 investeerders en de gemiddelde leeftijd van investeerders is 50+. Dat vind ik opvallend, maar was bij de borrel ook te zien. Ik vond het zelf overigens juist prettig dat ik geen half uur naar verplichte reclame heb hoeven luisteren, maar de medewerkers zich daarentegen juist tussen de investeerders mengden om elkaar te leren kennen.
pi_170838455
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 21:24 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Ik was ook aanwezig, maar wist toen nog niet dat ik naar blauwe schoenen moest uitkijken. LAH heeft zo'n 2.000 investeerders en de gemiddelde leeftijd van investeerders is 50+. Dat vind ik opvallend, maar was bij de borrel ook te zien. Ik vond het zelf overigens juist prettig dat ik geen half uur naar verplichte reclame heb hoeven luisteren, maar de medewerkers zich daarentegen juist tussen de investeerders mengden om elkaar te leren kennen.
:)

Dan stond ik niet met jou te kletsen :) was ook prima dat ze kwamen kletsen, maar had liever wat meer info vooraf. Meningen verschillen gelukkig.

Bij de 25 miljoen kom ik wel weer hoor, je leert altijd van andere mensen. Of bij andere borrels.
pi_170844243
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 16:37 schreef Certeco het volgende:

[..]

Er staan al even 2 projecten op Bouwaandeel die 'binnenkort' beschikbaar komen. Wederom vastgoed. Ik ben benieuwd, maar niet bekend met de track record van Bouwaandeel.

Heeft er hier iemand al eens geïnvesteerd in Bouwaandeel? Naar eigen zeggen hebben ze al een paar projecten lopen en 1 ervan is al volledig terugbetaald.
Ik vind de minimale inleg van het openstaande project een beetje aan de hoge kant:
Investeren vanaf privé: ¤100.000, zakelijk: ¤25.000
pi_170844968
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 08:41 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik vind de minimale inleg van het openstaande project een beetje aan de hoge kant:
Investeren vanaf privé: ¤100.000, zakelijk: ¤25.000
Ik ken Bouwaandeel niet, maar een snelle blik op de website leert dat ze onderscheid maken tussen "normale" projecten en "Pro" projecten. Voor die laatste categorie is de minimum inleg veel hoger.

Voor iets als http://bouwaandeel.nl/investeren/duurzame-upgrade-herenhuis/ kon meedoen vanaf 250 euro.
pi_170846022
quote:
12s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:43 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

Ik ken Bouwaandeel niet, maar een snelle blik op de website leert dat ze onderscheid maken tussen "normale" projecten en "Pro" projecten. Voor die laatste categorie is de minimum inleg veel hoger.

Voor iets als http://bouwaandeel.nl/investeren/duurzame-upgrade-herenhuis/ kon meedoen vanaf 250 euro.
Rijkenvoorde is ook een lopend GVE project;

Rijkenvoorde Gelderland
Project:14244 Zakelijk
Leendoel:Onroerend goed
Classificatie:5s
G-PD percentage:0,12
Creditsafe score:47
Rente per jaar:6,0%
Looptijd:30 maanden
pi_170847543
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 20:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat het onderstaande project dezelfde geldnemer heeft als het project van SiG. Hier was ook een pand in Charlois als onderpand (bij NIBC). Heeft iemand project 15970 nog?

[..]

[..]

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:46 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb het een en ander uitgezocht:(Bron GVE)
Is de zelfde dame.
Lening bij GVE is op het laatste moment terug getrokken omdat aankoop pand in Blijdorp niet doorging.
Het genoemde pand in de pitch GVE in eigen bezit zonder hypotheek is een andere etage aan de Dorpsweg in Roterdam nl Dorpsweg 154B
De Dame heeft geprobeerd om financiering te krijgen op Dorpsweg 176C bij GvE en is mede door de vreemde gang van zake bij de eerste financiering daar afgewezen. Ook omdat GVE geen hypotheken aan particulieren mag doen.
Nu dus Dorpsweg 176C bij SIG op de rol.

Trek zelf uw conclusies:
Naar mijn idee vreemd en wispelturig maar niet helemaal onoorbaar.
Dus mijn gedachte dat ze op een etage waar een positieve/negatieve hypotheek verklaring bij GvE was afgegeven in hypotheek werd gebracht bij SIG is gelukkig niet de waarheid geworden.
Blijft natuurlijk wel een dame die tot haar nek toe aan het financieren is. Lijkt me dus verstandig om de 2E hypotheken bij deze dame te mijden.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:27 schreef Certeco het volgende:

[..]

Navraag bij SiG leverde een soortgelijk maar beknopter antwoord op.
Bedankt allemaal, voor het opmerken en uitzoeken! Helemaal top ^O^
pi_170847647
Voor de statistieken:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/ledsgoeco/
Leningaanvrager: LedsGoEco
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden

Vol binnen 5 minuten.
pi_170848504
quote:
14s.gif Op donderdag 11 mei 2017 11:38 schreef Horsemen het volgende:
Voor de statistieken:
Nieuw project op collincrowdfund:
Link: https://www.collincrowdfund.nl/ledsgoeco/
Leningaanvrager: LedsGoEco
Doel van de lening: Werkkapitaal
Rente: 8,00 %
Looptijd: 36 maanden

Vol binnen 5 minuten.
Hmmm, een gelikt eco verhaal, materiële zekerheid, en hoppa.

De zonnebanken blijven daarentegen hangen op 70%. De meesten hier - waaronder ik - zagen hem wel zitten dacht ik. Ik heb meer van dit soort mini leasebedrijfjes in de porto.

Zien wij iets fout, wat de crowd wél ziet? Meestal is het andersom en zijn wij hier kritischer. :)
Pecunia non olet
pi_170848906
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, een gelikt eco verhaal, materiële zekerheid, en hoppa.

De zonnebanken blijven daarentegen hangen op 70%. De meesten hier - waaronder ik - zagen hem wel zitten dacht ik. Ik heb meer van dit soort mini leasebedrijfjes in de porto.

Zien wij iets fout, wat de crowd wél ziet? Meestal is het andersom en zijn wij hier kritischer. :)

Ik twijfelde bij deze heel erg, uiteindelijk niet meegepakt vanwege het negatieve eigen vermogen in de holding, net opgerichte BV's en de niet gespecificeerde materiële borgstelling.

Daarbij waren de contracten (lees: inkomsten) verpand aan de investeerders van Greencrowd, al met al teveel twijfel dus niet gedaan.
pi_170849256
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:15 schreef obligataire het volgende:

[..]

Hmmm, een gelikt eco verhaal, materiële zekerheid, en hoppa.

De zonnebanken blijven daarentegen hangen op 70%. De meesten hier - waaronder ik - zagen hem wel zitten dacht ik. Ik heb meer van dit soort mini leasebedrijfjes in de porto.

Zien wij iets fout, wat de crowd wél ziet? Meestal is het andersom en zijn wij hier kritischer. :)

Heb ook mijn toezegging gedaan in de zonnebanken, lijkt me ook een goed project.
Maar er zijn er ook veel die hun toezegging weer intrekken, afgelopen dagen veel grote investeringen gezien ( > 10.000 ) maar hij blijft op 65-70% staan. Hopelijk stellen ze hem bij naar 280.000 a 300.000 dan is die zo vol.
pi_170849759
Het verhaal van de zonnebanken lijkt wel goed, maar ik heb persoonlijk een afkeer van zonnebanken en denk ook dat dit wel een beetje op zijn retour is. Ik associeer het met zonnebankbruin uit de jaren '90, huidkanker enz.

(mijn gevoel he, geen idee of dit reeel is)
pi_170850003
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 09:57 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben geen jurist maar ik heb het wel altijd zo opgevat dat de zekerheidsstichtingen transparant zijn, daarmee bedoel ik dat er binnen de stichting één op één relaties zijn tussen de investeerders in een lening aan de ene kant en de bedongen zekerheden (pand, borgstelling) aan de andere kant.
Dus als de Stichting geld weet te incasseren bij een in problemen verkerende debiteur, dan zal zij dit moeten verdelen zoals intern vastgelegd en aan de investeerders toegezegd. Concreet hebben de oudste investeerders dan de sterkste rechten, mits destijds toegezegd uiteraard.
Leuke casuïstiek op dit vlak:
Power Kombi Module (KoM) heeft 2 projecten lopen:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Power-Kombi-Module (juni 2015)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Power-Kombi-Module-Tranche-2 (mei 2017)

Ze gaan nu een deelaflossing doen:
quote:
De afgelopen dagen hebben wij meerdere keren contact gehad met de ondernemer. Voor het weekend verwachten wij een (deel)aflossing. Volgende week dinsdag zou het restant moeten volgen. Wij houden u op de hoogte.
Heeft tranche 1 nu voorrang op tranche 2? of krijgt iedereen de deelaflossing naar rato?
pi_170850959
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:38 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik twijfelde bij deze heel erg, uiteindelijk niet meegepakt vanwege het negatieve eigen vermogen in de holding, net opgerichte BV's en de niet gespecificeerde materiële borgstelling.

Daarbij waren de contracten (lees: inkomsten) verpand aan de investeerders van Greencrowd, al met al teveel twijfel dus niet gedaan.
Zou je dat nog iets nader kunnen toelichten?

Ik lees in de pitch iets anders, namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De naam Greencrowd kom ik in de pitch ook niet tegen......


Ik vind die reacties, met name van Collin, vreselijk vaag, met name de op de vraag waarom er D&B verhoogd risico geldt. In plaats van een concreet antwoord, 'kijk maar op de website van D&B'. :r
Pecunia non olet
pi_170851210
quote:
12s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:15 schreef escortmk2 het volgende:
Het verhaal van de zonnebanken lijkt wel goed, maar ik heb persoonlijk een afkeer van zonnebanken en denk ook dat dit wel een beetje op zijn retour is. Ik associeer het met zonnebankbruin uit de jaren '90, huidkanker enz.

(mijn gevoel he, geen idee of dit reeel is)
Dat gevoel had ik eerlijk gezegd ook, er is een tijd geweest dat je alleen maar negatieve zaken hoorde over het zonnebanken. Maar misschien is er toch wel een harde kern die zich niets daarvan aantrekt en stug doorgaat :) Ik vond het vroeger ook prettig en ontspannend, maar nu ook al weer heel lang geleden.
Pecunia non olet
pi_170851237
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:10 schreef obligataire het volgende:

[..]

Zou je dat nog iets nader kunnen toelichten?

Ik lees in de pitch iets anders, namelijk:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De naam Greencrowd kom ik in de pitch ook niet tegen......

Ik vind die reacties, met name van Collin, vreselijk vaag, met name de op de vraag waarom er D&B verhoogd risico geldt. In plaats van een concreet antwoord, 'kijk maar op de website van D&B'. :r
Excuses, mijn opmerkingen hadden betrekking op de EcoLed man
pi_170851552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 13:25 schreef djh77 het volgende:

[..]

Leuke casuïstiek op dit vlak:
Power Kombi Module (KoM) heeft 2 projecten lopen:
https://www.kapitaalopmaat.nl/Power-Kombi-Module (juni 2015)
https://www.kapitaalopmaat.nl/Power-Kombi-Module-Tranche-2 (mei 2017)

Ze gaan nu een deelaflossing doen:

[..]

Heeft tranche 1 nu voorrang op tranche 2? of krijgt iedereen de deelaflossing naar rato?
Als deze deelaflossing voortkomt uit de verpanden voorraden dan zou ik zeggen dat tranche 1 voor gaat. Komen de middelen van een andere bron dan zou ik zeggen naar rato.
pi_170853050
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 14:34 schreef Horsemen het volgende:

[..]Komen de middelen van een andere bron dan zou ik zeggen naar rato.
Naar rato van restant openstaand bedrag, of naar rato van de normale annuïteiten? :)

Ik zou zeggen het laatste, omdat anders de oudste investeerders benadeeld zouden worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 11-05-2017 15:57:46 ]
Pecunia non olet
pi_170853402
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 15:42 schreef obligataire het volgende:

[..]

Naar rato van restant openstaand bedrag, of naar rato van de normale annuïteiten? :)
Hele goed vraag. Ik denk richting openstaand bedrag maar dit soort dingen zouden natuurlijk gewoon vooraf vast moeten liggen.
pi_170854451
Nieuwe op FNC

vraagt 30K.
reden: aflossing RC krediet.

vreemd.....volgens de cijfers is z'n totale schuldpositie nog niet de helft van die 30K

aldusss.....wat gaat ie er nog meer mee doen?
offfff....kloppen de cijfers niet?

sjongejonge...hébben we een keer cijfers, roepen die gelijk weer vragen op
;(
pi_170854631
maar eens bij FNC navraag gedaan....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 mei 2017 @ 16:44:44 #186
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170854759
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:39 schreef bleyenburg het volgende:
maar eens bij FNC navraag gedaan....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je blijft volhouden he :P, zullen ze nog antwoorden?
pi_170854843
Nou, ik vind het anders een vrij legitieme vraag
  donderdag 11 mei 2017 @ 17:12:58 #188
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_170855396
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:48 schreef bleyenburg het volgende:
Nou, ik vind het anders een vrij legitieme vraag
Dat is het ook :)
pi_170855418
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:44 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je blijft volhouden he :P, zullen ze nog antwoorden?
Ik ben wat minder volhoudend, helemaal gestopt met FNC om diverse redenen.
Pecunia non olet
pi_170861554
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 16:48 schreef bleyenburg het volgende:
Nou, ik vind het anders een vrij legitieme vraag
Ik vroeg het me ook kort af. We zijn natuurlijk wél ruim vijf maanden verder dan de balansdatum ultimo 2016 met die schuldposities. FNC zal vast antwoorden dat er inmiddels (extra) RC is opgenomen ....
pi_170865541
Kan iemand mij uitleggen waarom de rentepercentages (voor 'vergelijkbare' rating) bij FundingCircle (FC) hoger is dan elders, zoals GeldVoorElkaar (GVE) ?

Enerzijds kan ik snappen dat uitleners gecompenseerd willen worden voor de relatief hoge 'service fee' van FC, maar wat hebben leners hiermee te maken? Ik kan als lener dan toch beter naar GVE toe?

Bij FC is het meeste >10% terwijl bij GVE (alles?) onder 10% is. Dit is min of meer alleen verklaarbaar als de slechtste rating van GVE overeenkomt met een A/B bij FC? Dus de portefeuille van GVE moet veel beter zijn dan van FC. is dat het geval?

Of is bij GVE de screening zoveel beter (meer uitval)?
pi_170866549


[ Bericht 100% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 11-05-2017 22:09:21 ]
pi_170870979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 21:52 schreef trader76 het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom de rentepercentages (voor 'vergelijkbare' rating) bij FundingCircle (FC) hoger is dan elders, zoals GeldVoorElkaar (GVE) ?

Enerzijds kan ik snappen dat uitleners gecompenseerd willen worden voor de relatief hoge 'service fee' van FC, maar wat hebben leners hiermee te maken? Ik kan als lener dan toch beter naar GVE toe?

Bij FC is het meeste >10% terwijl bij GVE (alles?) onder 10% is. Dit is min of meer alleen verklaarbaar als de slechtste rating van GVE overeenkomt met een A/B bij FC? Dus de portefeuille van GVE moet veel beter zijn dan van FC. is dat het geval?

Of is bij GVE de screening zoveel beter (meer uitval)?
Ik denk dat bedrijven niet naar GVE gaan, omdat ze dan geld moeten betalen terwijl er geen enkele garantie is dat ze door de screening heen komen. Bedrijven proberen geld te lenen, omdat ze geld nodig hebben, niet omdat ze toch geld zat hebben. GVE is er trots op dat ze zo veel aanvragen afwijzen. Degenen die de rekening moeten betalen en vervolgens worden afgewezen zijn er wat minder blij mee.

De screening van GVE is volgens mij veel diepgaander. Of dat leidt tot betere projecten is zeer de vraag. Omdat er nog weinig data is, is hier geen goed beeld van te schetsen. Ik heb de indruk van niet. Dus investeer ik vooral via FC en nauwelijks via GVE.
FC is op zijn eigen manier ook selectief: geen starters.

[ Bericht 1% gewijzigd door Benger op 11-05-2017 23:46:38 ]
pi_170874857
Voordeel van FNC tov GvE voor ondernemers is ook dat ze de lening boetevrij vervroegd kunnen aflossen. Dit kan ondanks hoger rentepercentage toch leiden tot lagere kosten.
pi_170875587
Een administratiekantoor zonder cijfers over 2016:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
pi_170875640
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 06:16 schreef djh77 het volgende:
Voordeel van FNC tov GvE voor ondernemers is ook dat ze de lening boetevrij vervroegd kunnen aflossen. Dit kan ondanks hoger rentepercentage toch leiden tot lagere kosten.
En dat ze niet zoveel moeite doen om achter je aan te zitten als je niet betaald...

Maar ik heb het idee dat er meer mensen minder investeren bij fnc, te zien aan het enorme aantal projecten wat daar openstaat.
pi_170875707
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:56 schreef crowdiefunder het volgende:
[..]
En dat ze niet zoveel moeite doen om achter je aan te zitten als je niet betaald...
De ervaringen die de investeerders hier daaromtrent met andere platforms hebben lopen volgens mij echter ook sterk uiteen. Zelf ben ik bijvoorbeeld ook niet enthousiast over GVE op dit punt. Om over Lendico maar te zwijgen.

[edit[
Vandaag bijvoorbeeld nieuw:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/21839
Lening: ¤10.000,-
Risico-klasse: C
Termijn: 1 jaar
Rente: 8,94%
Een administratiekantoor dat geen cijfers heeft over 2016 en een negatief EV? Nee, dank u.

Gelukkig staat er ook:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Lening: ¤35.000
Risico-klasse: A
Termijn: 3 jaar
Rente: 7.35%
Bij deze uitgeverij zijn wel cijfers over 2016 voorhanden. Het EV is positief en groter dan het bedrag waarvoor een lening is aangevraagd. Maar de lening past maar net binnen de winst.
[edit]

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:56 schreef crowdiefunder het volgende:
Maar ik heb het idee dat er meer mensen minder investeren bij fnc, te zien aan het enorme aantal projecten wat daar openstaat.
Dat heeft wellicht ook te maken met de kwaliteit van de gepresenteerde projecten en het ontbrekende cijfermateriaal. Ik krijg ook minder vertrouwen in de risico-categorie van FNC als die gebaseerd wordt op bankafschriften van drie maanden in combinatie met het saldo van een vrij opneembare privé-spaarrekening van de ondernemer.

[ Bericht 11% gewijzigd door Groepfunder op 12-05-2017 09:39:40 (Twee nieuwe leningen op FNC ingevoegd.) ]
pi_170877323
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:56 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

En dat ze niet zoveel moeite doen om achter je aan te zitten als je niet betaald...

Maar ik heb het idee dat er meer mensen minder investeren bij fnc, te zien aan het enorme aantal projecten wat daar openstaat.
Niet alleen dat, maar er wordt ook heel veel nieuw aangeboden op het moment.

En dat brengt mij bij een belangrijk zorgpunt. Er zit héél veel bagger tussen (wat al een zorg op zich is). Maar goed, dat wordt gecompenseerd door een gemiddeld hoger rentepercentage dan bij andere platforms. Tot zover ok. Maar dan. Het aantal afgeronde projecten wordt een gegeven moment enorm groot. Daar doen zich defaults voor. Veel waarschijnlijk. Hoe kunnen ze die allemaal de aandacht geven die het verdient? Ik heb zelf vaak de indruk dat ze één keer in de maand een telefoontje plegen. Bij goedwillende wanbetalers zal dat misschien effect hebben, maar niet bij de echte deugnieten. ....
Pecunia non olet
pi_170877723
Voor de statistieken, op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/memphys-2/
Leningaanvrager: Memphys
Doel van de lening: Werkkapitaal
Hoogte: 200.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 36 maanden
pi_170877809
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 12:55 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Heb ook mijn toezegging gedaan in de zonnebanken, lijkt me ook een goed project.
Maar er zijn er ook veel die hun toezegging weer intrekken, afgelopen dagen veel grote investeringen gezien ( > 10.000 ) maar hij blijft op 65-70% staan. Hopelijk stellen ze hem bij naar 280.000 a 300.000 dan is die zo vol.
Dat beeld herken ik ook. Vandaag en gisteren minimaal 20K geïnvesteerd, toch blijft hij op de 71% staan dus moet er ook 20K zijn teruggetrokken (maar dat zie je niet). Ik weet niet goed wat ik hiervan moet denken.
Zowel van de terugtrekkingen (waarom?) en van die grote toezeggingen (manipulatie om afname van het % te voorkomen?)
Pecunia non olet
pi_170878001
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:10 schreef Certeco het volgende:
Voor de statistieken, op CCF:
https://www.collincrowdfund.nl/memphys-2/
Leningaanvrager: Memphys
Doel van de lening: Werkkapitaal
Hoogte: 200.000
Rente: 7,50 %
Looptijd: 36 maanden
Men wenst een rekening-courant krediet bij de Rabobank per 1 augustus af te lossen

Ik vraag me dan altijd af wie dat wenst; de ondernemer of de Rabobank? Lijkt me nogal een essentieel verschil
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:35:21 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170878174
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:27 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Men wenst een rekening-courant krediet bij de Rabobank per 1 augustus af te lossen

Ik vraag me dan altijd af wie dat wenst; de ondernemer of de Rabobank? Lijkt me nogal een essentieel verschil
Zit die nou al vol?! 2 ton in een half uur.

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 12-05-2017 11:51:14 ]
pi_170878229
Lekker duidelijk en concreet verhaal (KoM): :X
quote:
Met xxxxxxx is in de aflopen periode meerdere keren contact geweest met de vraag hoe hij de 4 achterstallige termijnen gaat inlossen. Het laatste contact was van 11 mei jongstleden. Hij gaf aan een mooie order te heb gescoord, waardoor hij in staat zal zijn 1 of meerdere ?achterstallige ?aflossingen te kunnen gaan inlossen. Wij hebben nog geen concrete datum van hem vernomen. Hij houdt ons (en daarmee u ook) op de hoogte.


[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 12-05-2017 12:05:40 ]
pi_170878272
KOM: watjes.
ik erger me dood aan al die vraagtekens
pi_170878280
welk project is dat djh77?
pi_170878397
Ik krijg zojuist een update inzake
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aanpak van KOM in dit soort gevallen is m.i. nogal slapjes.

Ze zouden w.m.b. wat eerder en harder met de vuist op tafel mogen (moeten) slaan.
pi_170878419
Sorry over die fnc opmerking en niet achter wanbetalers aanzitten, was een beetje persoonlijke frustratie... ik weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is of dat ze achter de schermen veel doen.

Ik ben daar (en ook bij lendico, precies dezelfde frustratie) gestopt, hun manier van werken past niet bij mij.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:50:30 #208
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170878503
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:46 schreef crowdiefunder het volgende:
Sorry over die fnc opmerking en niet achter wanbetalers aanzitten, was een beetje persoonlijke frustratie... ik weet natuurlijk niet of dat ook echt zo is of dat ze achter de schermen veel doen.

Ik ben daar (en ook bij lendico, precies dezelfde frustratie) gestopt, hun manier van werken past niet bij mij.
Lendico is m.i. op ieder vlak waardeloos. Het verbaast mij dat dit platform kan overleven.
pi_170878794
Zoals al vele malen eerder aangegeven, zowel hier als direct bij de diverse platforms:
De manier waarop met incasso om wordt gegaan zal doorslaggevend blijken te zijn voor succes CF

Mijn ervaringen op dit gebied met diverse platforms, weergegeven op een schaal van 1 tot 10:
KOM: 1
GVE: 1
FNC: 3 (te kort voor werkelijk goede weergave)
HCN: 1
IVM: 8
AGD: 1

Hierbij de aantekening dat ik de goede bedoelingen enz. niet meeweeg.
Puur op resultaat en snelheid voortgang.

Ergo: Ik voorzie mega grote problemen.

Aan de voorkant (binnenharken projecten) gaat het allemaal crescendo.
Bij voortgang project ook allemaal prima
Maar.....Zo gauw er kinkjes in de kabel komen geven de meesten niet thuis.

Oorzaken m.i.:
Slechte voorbereiding
Te slappe houding
Te afwachtend.
pi_170878918
En (bewust) te weinig personeel.
Pecunia non olet
pi_170878956
Project Vandaag (KoM) ook aangepast:
quote:
Na de constructieve gesprekken van 11 mei jongstleden gistermiddag met investeerders, tijdens de bijeenkomst bij Vandaag Engineering, is na overleg met de ondernemer en zijn intermediair gekeken hoe het financieringsvoorstel van het project 'Vandaag Engineering' nog interessanter kan worden gemaakt voor investeerders zonder in te boeten op de zekerheden en met name de afloscapaciteit.

Na het berekenen van de diverse opties is besloten het project aan te passen op de volgende zaken:
- verlagen van het doelbedrag van 100k naar 75K
- verlagen van de looptijd van 60 maanden naar 48 maanden
- verhogen van de rente van 8 naar 8,5%

Met deze aanpassingen verwacht Jeroen Rombouts de huidige én toekomstige investeerders een goed voorstel te hebben gedaan met als doel een succesvolle crowdfunding, zodat hij met zijn bedrijf verder kan groeien.
pi_170878988
Ik ben niet geheel ontevreden over de afhandeling door FC en Lendico van achterstanden. Faillissementen heb ik nog niet meegemaakt. Ik leen geld uit om rendement te behalen. Als het allemaal wat langer duurt en ik krijg daar gewoon rente over, hoor je mij niet klagen.
De informatievoorziening vanuit Lendico vind ik eigenlijk wel onvoldoende, maar het gaat vaak over kleine bedragen, dus dan kun je eigenlijk ook niet heel veel verwachten. Bij grotere bedragen, zoals op Collin zou ik ook meer informatie verwachten.
Ik heb ook een default bij CAN. Die afhandeling is ook slecht.
pi_170879066
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 12:14 schreef Benger het volgende:
Als het allemaal wat langer duurt en ik krijg daar gewoon rente over, hoor je mij niet klagen.
Dit krijg je alleen niet bij de meeste platformen
pi_170879122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 12:17 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dit krijg je alleen niet bij de meeste platformen
Ok. Tja, ik wist ook niet of ik dat kreeg, vandaar de "Als". Dan vind ik het iets minder leuk, maar ook weer niet dramatisch. Als het geld maar terug komt. Ook weer een 'Als'...
pi_170879355
Opvallend: bij FNC is de pitch van het administratiekantoor waar ik vanochtend over schreef volgeschreven, terwijl de drukkerij 51% van het gevraagde kapitaal toegezegd heeft gekregen.
pi_170879589
welke drukkerij en 51%??
pi_170879768
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 12:47 schreef bleyenburg het volgende:
welke drukkerij en 51%??
Deze:
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/22273
Inmiddels 61% toegezegd.
pi_170880142
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 12:04 schreef bleyenburg het volgende:
Zoals al vele malen eerder aangegeven, zowel hier als direct bij de diverse platforms:
De manier waarop met incasso om wordt gegaan zal doorslaggevend blijken te zijn voor succes CF

Mijn ervaringen op dit gebied met diverse platforms, weergegeven op een schaal van 1 tot 10:
KOM: 1
GVE: 1
FNC: 3 (te kort voor werkelijk goede weergave)
HCN: 1
IVM: 8
AGD: 1

Hierbij de aantekening dat ik de goede bedoelingen enz. niet meeweeg.
Puur op resultaat en snelheid voortgang.

Ergo: Ik voorzie mega grote problemen.

Aan de voorkant (binnenharken projecten) gaat het allemaal crescendo.
Bij voortgang project ook allemaal prima
Maar.....Zo gauw er kinkjes in de kabel komen geven de meesten niet thuis.

Oorzaken m.i.:
Slechte voorbereiding
Te slappe houding
Te afwachtend.
Mijn ervaringen op dit gebied met diverse platforms, weergegeven op een schaal van 1 tot 10:

KOM: 4 Zitten wel in het eerste stadia de mensen met een achterstand achter hun broek, niet alleen bellen ze maar gaan ook in bepaalde gevallen bij de geldnemers langs de deur. Ook de communicatie is dan nog voldoende. Bij het vervolgtraject gaat het mis, slechte en onduidelijke communicatie en vooraf investeerders allerlei kosten in de maag splitsen, een slechte zaak.

GVE: 6. Communicatie laat te wensen over en e.e.a. ligt snel bij het incassobureau over de schutting. Vanuit het incassobureau blijft het lang stil, geen vaste periode waarin je op de hoogte gehouden wordt maar waar je zelf regelmatig vragen moet stellen om achter de voortgang te komen. Een groot pluspunt is dat GvE tot op heden de incassokosten nog voor hun rekening neemt, vandaar nog net een 6.

Collin 6. Probeert de zaken vooral op te lossen door nieuwe herziene overeenkomsten te maken waardoor o.a. looptijden vaak verdubbelen, iets waar ik niet altijd even blij mee ben maar wat in andere gevallen wel weer een goede oplossing kan zijn.

IVM: 8 (maar 1 geval)

AGD: 4 Ik geloof oprecht dat de heren proberen de huidige default nog binnen te harken en dat hier door de heren veel tijd in is gestoken. Het heeft er echter alle schijn van dat AgD en de investeerders gewoon een poot zijn uitgedraaid bij dit project (AgD toch hun huiswerk niet voldoende gedaan?). Helaas een platform met de beste intenties dat het niet gehaald heeft. Ik hoop wel dat ze het netjes afronden en de kosten voor de aanstaande procedure voor hun rekening nemen.

HCN Nog geen ervaring mee

LDH: 6 (maar 1 geval echter wel gelijk een grote) Ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.

Ik heb geprobeerd de afweging te maken tussen inzet, goede bedoelingen, kosten , voortgang en natuurlijk het resultaat.
pi_170880623
Tja, als ik de goede bedoelingen en inzet mee laat wegen kom ik tot het volgende.

KOM: 2
GVE: 5
FNC: 3 (te kort voor werkelijk goede weergave)
HCN: 1
IVM: 8
AGD: 5

Maar resultaat telt.
Van goede bedoelingen kan ik de bakker niet betalen.

KOM is écht veuls te slap en te aardig naar oplichters wanbetalers toe.
GVE ook te vaak nét niet en hier en daar halfbakken

Wel complimenten voor project "De Eik" bij GVE.
Zonder morren en zonder enige vertraging gewoon doorbetalen.
Hulde voor deze ondernemer.

Heb bij GVE 5 probleemprojecten waar werkelijk niets gebeurt.
Slechts hier en daar toezeggingen en vage beloftes, maar niks concreets.

Bij KOM 4 problemen en dito afhandeling tot zover.

Steigerbouwert bij IVM is enige probleemgeval waar concreet wat gebeurt en afspraken worden nagekomen
pi_170880755
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:40 schreef bleyenburg het volgende:
Tja, als ik de goede bedoelingen en inzet mee laat wegen kom ik tot het volgende.

KOM: 2
GVE: 5
FNC: 3 (te kort voor werkelijk goede weergave)
HCN: 1
IVM: 8
AGD: 5

Maar resultaat telt.
Van goede bedoelingen kan ik de bakker niet betalen.

KOM is écht veuls te slap en te aardig naar oplichters wanbetalers toe.
GVE ook te vaak nét niet en hier en daar halfbakken

Wel complimenten voor project "De Eik" bij GVE.
Zonder morren en zonder enige vertraging gewoon doorbetalen.
Hulde voor deze ondernemer.

Heb bij GVE 5 probleemprojecten waar werkelijk niets gebeurt.
Slechts hier en daar toezeggingen en vage beloftes, maar niks concreets.

Bij KOM 4 problemen en dito afhandeling tot zover.

Steigerbouwert bij IVM is enige probleemgeval waar concreet wat gebeurt en afspraken worden nagekomen
Behalve dat er van de steigerbouwert al 2 maanden niets meer overgemaakt is richting de investeerders.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  vrijdag 12 mei 2017 @ 13:49:42 #221
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170880838
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Mijn ervaringen op dit gebied met diverse platforms, weergegeven op een schaal van 1 tot 10:

AGD: 4 Ik geloof oprecht dat de heren proberen de huidige default nog binnen te harken en dat hier door de heren veel tijd in is gestoken. Het heeft er echter alle schijn van dat AgD en de investeerders gewoon een poot zijn uitgedraaid bij dit project (AgD toch hun huiswerk niet voldoende gedaan?). Helaas een platform met de beste intenties dat het niet gehaald heeft. Ik hoop wel dat ze het netjes afronden en de kosten voor de aanstaande procedure voor hun rekening nemen.

Precies dat dus. AgD (en dus de investeerders) zijn gewoon opgelicht, dit is overduidelijk een bewuste default.
pi_170881039
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:40 schreef bleyenburg het volgende:
HCN: 1
Ik weet een default bij HCN waarbij HCN het voor elkaar heeft gekregen dat de ondernemer net voor het faillissement de zaak heeft verkocht en de centjes van de verkoop aan HCN heeft overgemaakt. Uit deze verkoop ontvang ik nog maandelijks de annuïteit. Zodra het persoonlijk faillissement is uitgesproken gaan ze in overleg met de ondernemer hoe de hoofdelijke aansprakelijkheid kan worden uitgewonnen (ik heb begrepen dat dit niet kan zolang de procedure mbt het faillissement niet is afgerond).

Ik heb toch wel het idee dat HCN veel weet van de ondernemer en contact blijft onderhouden.
pi_170881164
De haarextentions (KoM) stoppen ermee:
quote:
Na overleg met de ondernemers van True Line Hairextensions is besloten de huidige crowdfunding via Kapitaal Op Maat vandaag om 18:00 uur te beëindigen. De kans op een succesvolle financiering via ons platform is gering. Laat onverlet dat de ondernemers geloven in de plannen en producten van True Line Hairextensions en hier onverkort mee doorgaan. Zij zullen op zoek gaan naar kapitaal via een ander kanaal. Mede namens de ondernemers danken wij de huidige investeerders voor het vertrouwen in hen.
pi_170881284
Ik heb (helaas) een andere (lees: mindere) ervaring met HCN

Verder denk ik dat KOM heeeeeeeeel blij mag zijn dat de pruiken pleite zijn.
Benieuwd waar die straks op gaan duiken.
Duidelijker geval van scam in CF ben ik zelden tegen gekomen.
Deze viel voor mij in de categorie Avicenna koffie (toevallig (?) ook bij KOM)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:29:36 #225
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170881664
Mijn ervaringen:
KOM: 1 Het gaat in het voortraject al fout. slechte controle, verpandingen niet juist geregeld. Uitbetalen voordat alles rond is. Als als het dan misloopt bij de eerste aktie gelijk een rekening naar de investeerders.
AGD: 6 Het voortraject zit wel goed. De verpandingen waren ook prima in orde voor zovoer ik kan overzien. Processen al begonnen maar nog geen rekening gezien. Dat het alsog mis loopt ligt is voor een groot deel niet aan AGD.
FNC: 6 Huh, ja er worden nauwelijks zekerheden beloofd en wat jet niet beloofd hoef je ook niet te regellen. Eigenlijk best eerlijk toch?
IVM: Nog niets meegemaakt. Ik heb het gevoel dat het wel snor zit.
LAH: Tot op heden alles teruggezien
Tot nooit .......
pi_170881752
Vind een aantal cijfers hierboven voor AygoD ook wat te hoog hoor.
Het zijn aardige mensen die nooit te beroerd zijn om het één en ander toe te lichten maar de screening van Infra Unie heeft keihard gefaald.

- Er zijn geen cijfers van de Nederlandse infra B.V. bekeken
- de portfolio met opdrachten op de site van infra unie waren van een eerder gefailleerde infra onderneming.
- Mensen van deze gefailleerde infra onderneming zijn betrokken geweest bij de oprichting van Infra Unie B.V. Bij deze voorlopende onderneming is ten tijde van faillissement ook faillissementsfraude geconstateerd.
- Het feit dat de website van Infra Unie nu offline is maar de bijhorende B.V. verder niet opgeheven of failliet is geeft eigenlijk aan dat de economische activiteiten er niet zijn/waren.
- Getekende contracten in duitsland, maar als er onredelijke tegenrekeningen worden gestuurd kan er juridisch gezien opeens niks tegen gedaan worden.

Zoals leolinedance al aangeeft een enorm stinkende zaak, mijn dieptepuntje in 4 jaar crowdfunding.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thomas88 op 12-05-2017 14:54:27 ]
pi_170881759
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:29 schreef Speekselklier het volgende:
Mijn ervaringen:
KOM: 1 Het gaat in het voortraject al fout. slechte controle, verpandingen niet juist geregeld. Uitbetalen voordat alles rond is. Als als het dan misloopt bij de eerste aktie gelijk een rekening naar de investeerders.
Dit (verpandingen en uitbetaling) geldt niet meer voor het laatste half jaar. We moeten nog wel afwachten of de verpandingen daadwerkelijk waarde hebben. Daar is nog geen ervaring mee volgens mij.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:36:49 #228
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170881798
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:33 schreef djh77 het volgende:
Dit (verpandingen en uitbetaling) geldt niet meer voor het laatste half jaar. We moeten nog wel afwachten of de verpandingen daadwerkelijk waarde hebben. Daar is nog geen ervaring mee volgens mij.
Ik geloof er nog altijd niets van.

Updaten ze de verpandingen regelmatig bij de belastingdienst? Ik zie er in mijn status helemaal niets van (allemaal oude leningen). Volgens mij vis je ook bij de nieuwe leningen nog gewoon achter het net.
Tot nooit .......
pi_170881826
De top 10 van week 19:
pi_170881897
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:36 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Ik geloof er nog altijd niets van.

Updaten ze de verpandingen regelmatig bij de belastingdienst? Ik zie er in mijn status helemaal niets van (allemaal oude leningen). Volgens mij vis je ook bij de nieuwe leningen nog gewoon achter het net.
Dat is afwachten. Voor oude leningen is er veel niet geregeld. Nieuwe leningen worden wel consequent pas uitbetaald nadat hypotheek, verpanding is geregeld. Verpandingen worden ook geregistreerd bij de belastingdienst (op de verpandingsakte staat een stempel van de belastingdienst)

De waarde van verpandingen is in zijn algemeenheid voor alle platforms nog een groot vraagteken voor mij. Dit zal de toekomst moeten uitwijzen.
pi_170882150
Een nieuwe Collin:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 14:54:53 #232
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_170882155
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:41 schreef djh77 het volgende:
Verpandingen worden ook geregistreerd bij de belastingdienst (op de verpandingsakte staat een stempel van de belastingdienst)
Eenmalig ja. Maar wijzigingen worden niet geregisteerd ben ik bang voor, want dat is werk.. De initiele voorraad rode Bordeaux uit 2015 is aan ons verpand. maar als de voorraad op is en de Bordeaux uit 2016 is binnen dan moet die ook worden aangemeld. En ik geloof nooit dat dat gebeurt.
Tot nooit .......
pi_170882238
Nieuwe Collin - vooraankondiging
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opstart restaurant/café. Ik laat deze aan mij voorbijgaan.
pi_170882449
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:54 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Eenmalig ja. Maar wijzigingen worden niet geregisteerd ben ik bang voor, want dat is werk.. De initiele voorraad rode Bordeaux uit 2015 is aan ons verpand. maar als de voorraad op is en de Bordeaux uit 2016 is binnen dan moet die ook worden aangemeld. En ik geloof nooit dat dat gebeurt.
Dat is een groot vraagteken wat dit voor de toekomst gaat brengen. Dit geldt volgens mij voor alle platforms (GvE, CCF, IVM, HCN)
pi_170882699
Nou, dat vraagteken wordt meer en meer duidelijk hoor.
CF gaat een cruciale fase in.
Zonder veranderingen en enkele aantoonbare resultaten op incasso gebied zal het draagvlak zeer snel verminderen
pi_170883209
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_170884299
Zojuist update van FNC gehad.
Helder en duidelijk.
Twee probleemgevallen die opgelost zijn.
Een probleemgeval waarmee ze proactief bezig zijn.

Pluspunt tot dusverre voor FNC

(mag ook wel een keer gezegd worden)
  vrijdag 12 mei 2017 @ 16:58:16 #238
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_170884740
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170884900
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:58 schreef Sjowhan het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170885203
Mijn FNC updates van vertragingen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170885403
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:58 schreef Sjowhan het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even voor de statestieken: Dus die heeft 17 van de 48 termijnen betaald als ik het goed bereken. Klopt dat?
pi_170885611
Meat & Co heeft nog een project lopen die wél doorbetaalt.

Deze moet echt aangepakt worden.

Niks voorstel tegen finale kwijting.

Dit is een typisch voorbeeld van hoe er tegen CF aangekeken wordt.
Een bank zou 'm helemaal slopen.
en terecht.
gewoon die andere zaak van 'm ook hierin meenemen.

Andere project van dezelfde meneer is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170885811
Dan ook nog even een positief verhaal: Heb gisteravond mijn incentive te gelden gemaakt bij Trattoria Bleij op Katendrecht in Rotterdam.. Ik had daar in febr/mrt 2014 in geïnvesteerd en ben er nu pas toe gekomen om de incentive te verzilveren.
Samen met mijn dame een Lekker zwaardvis gerecht gegeten, glaasje wijn, koffie toe. Verzorging was prima in orde.
Eigenaar was erg tevreden met zijn crowdfunding lening, kon toen der tijd geen lening bij de bank krijgen.
Zaken gaan goed plust ieder jaar 20% in omzet.
Als ik het goed inschat krijgen we bij hem geen problemen. heeft overigens ook nog nooit een aflossing gemist.
Is een goede straat trouwens heb hier nog 2 projecten en ook beide andere zaken zaten donderdagavond weer goed vol!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 17:57:23 #244
13309 nostra
ask why
pi_170885958
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:42 schreef bleyenburg het volgende:
Meat & Co heeft nog een project lopen die wél doorbetaalt.

Deze moet echt aangepakt worden.

Niks voorstel tegen finale kwijting.

Dit is een typisch voorbeeld van hoe er tegen CF aangekeken wordt.
Een bank zou 'm helemaal slopen.
en terecht.
gewoon die andere zaak van 'm ook hierin meenemen.

Andere project van dezelfde meneer is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel bijzonder verhaal inderdaad. :') VOFje uitgeschreven en de boel verkocht, juist ja. Die andere zaak van hem loopt prima.

Leuke Facebook-update van hem vanochtend ook :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170886031
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:42 schreef bleyenburg het volgende:
Meat & Co heeft nog een project lopen die wél doorbetaalt.

Deze moet echt aangepakt worden.

Niks voorstel tegen finale kwijting.

Dit is een typisch voorbeeld van hoe er tegen CF aangekeken wordt.
Een bank zou 'm helemaal slopen.
en terecht.
gewoon die andere zaak van 'm ook hierin meenemen.

Andere project van dezelfde meneer is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was dat niet deze?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hebben we ten tijde van de funding hier niet lopen geiten over het feit dat Stefano door de grote afstand tussen de twee zaken zijn huisgenoten amper nog zou zien?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 18:04:38 #246
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_170886122
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Even voor de statestieken: Dus die heeft 17 van de 48 termijnen betaald als ik het goed bereken. Klopt dat?
18 termijnen voldaan van de 48.
pi_170886137
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Even voor de statestieken: Dus die heeft 17 van de 48 termijnen betaald als ik het goed bereken. Klopt dat?
Klopt en van de 17 zijn er misschien nog een aantal betaald door GVE ( achterstallige betalingen schrijven ze )

Verdere projectgegeven :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zou het inderdaad ook zoeken bij het andere restaurant van ze.
Aflossing van het project tegen finale kwijting : ik bereid me voor op een geweldig voorstel 8)7
pi_170886192
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:05 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Klopt en van de 17 zijn er misschien nog een aantal betaald door GVE ( achterstallige betalingen schrijven ze )

Verdere projectgegeven :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zou het inderdaad ook zoeken bij het andere restaurant van ze.
Aflossing van het project tegen finale kwijting : ik bereid me voor op een geweldig voorstel 8)7
Uit de pitch van GvE van Meat & Co:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de investeerders van Meat &Co hoeven zich geen zorgen te maken. :?
  vrijdag 12 mei 2017 @ 18:15:49 #249
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_170886363
Ik maak mij altijd zorgen.. Geld kan ik missen, maar gezien het feit dat de voormalig eigenaar een andere zaak heeft, lijkt het mij niet meer dan redelijk dat ze het daar gaan halen.
Daarnaast, ik vind het (ben nog steeds beginnende investeerder) eigenlijk belachelijk dat ze het nu pas doorgeven, het lijkt erop dat gve niet eerder van de verkoop van de zaak op de hoogte was..
pi_170886374
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:07 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Uit de pitch van GvE van Meat & Co:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus de investeerders van Meat &Co hoeven zich geen zorgen te maken. :?
Destijds is bijna 150k betaald voor de overname en inrichting van meat&co, daar zal nu toch wel een groot gedeelte van terug zijn gekomen ? of hoe moeten we "activiteiten zijn overgedragen aan derden" interpreteren ?
pi_170887599
Zijn er trouwens meer mensen die nog een betaling missen op GVE ? :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft in het verleden altijd netjes op de 9de ( soms 10de ) van de maand betaald, nog nooit op de 15de als GVE maandag dan wel het maandbedrag zou betalen.
pi_170887670
Pff ik heb 5 projecten bij GVE lopen waarvan er met
3 projecten problemen zijn :-( Gaat goed.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 18:16 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Destijds is bijna 150k betaald voor de overname en inrichting van meat&co, daar zal nu toch wel een groot gedeelte van terug zijn gekomen ? of hoe moeten we "activiteiten zijn overgedragen aan derden" interpreteren ?
pi_170888072
Onderwerp: Stand van zaken BusinessCompleet.nl BV update faillissement Collin

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben nog steeds nieuwsgierig hoe de 350k verbrand is. maar daar is de curator niet mee bezig geweest. Die heeft snel geld gemaakt.

mijn eerste en hopende voorlopige enige probleemdossier, alhoewel , verlies al verrekend intern, nu circa 100 projecten, waarvan 2 afgelost, komende maanden nog 3 aanstaande in the pipeline.

Wordt wel steeds kritischer naar de aangeboden projecten (dan maar 5% of 6% rente met hypo recht, ipv hockeystick en veel aannames en verwachtingen richting de toekomst)
Krenten uit de pap filosofie, en niet te greedy zijn. FNC & KOM ff in de wacht gezet.

& John M en de Marjory van de haarstukjes. Oprecht wens ik jullie succes met True Line.
Verbeterpunt voor een volgend traject. Ben helder en transparant ook over evt negatieve aspecten.
Op internet blijft alles achter, en als de schijn geheel of deels *O* w/ terecht of onterecht al tegen is, ga je het niet redden
. *O* w/

[ Bericht 7% gewijzigd door peterc op 12-05-2017 19:59:21 ]
  vrijdag 12 mei 2017 @ 20:02:26 #254
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170888586
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 16:58 schreef Sjowhan het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blegh die had ik ook, wel voor 100,- gelukkig. Maar toch is het alweer de zoveelste.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170888678
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 19:20 schreef Thomas88 het volgende:
Zijn er trouwens meer mensen die nog een betaling missen op GVE ? :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heeft in het verleden altijd netjes op de 9de ( soms 10de ) van de maand betaald, nog nooit op de 15de als GVE maandag dan wel het maandbedrag zou betalen.
Klopt. Ik heb hem ook nog niet binnen en staat op de site ook nog niet als betaald. Bolletje is nog wel groen. Ben benieuwd...
  vrijdag 12 mei 2017 @ 23:10:59 #256
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170893964
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 20:07 schreef flexion het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb hem ook nog niet binnen en staat op de site ook nog niet als betaald. Bolletje is nog wel groen. Ben benieuwd...
Site werkt in elk geval nog wel en je kunt gewoon iets boeken, dus laten we hopen dat het goed komt.

Nog even gekeken maar ik weet niet zeker of we het over hetzelfde hebben, welk nummer is het?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170894346
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:10 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Site werkt in elk geval nog wel en je kunt gewoon iets boeken, dus laten we hopen dat het goed komt.

Nog even gekeken maar ik weet niet zeker of we het over hetzelfde hebben, welk nummer is het?
Hier de gegevens :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook de betalingen van maandag ( 15-05 ) staan al ingepland, staat deze flinke jongen niet bij :(
  vrijdag 12 mei 2017 @ 23:30:30 #258
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170894523
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 23:24 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Hier de gegevens :
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ook de betalingen van maandag ( 15-05 ) staan al ingepland, staat deze flinke jongen niet bij :(
Dat is toch een andere of misschien wel een 2de van ze? Want ik heb een andere maar die heet ook zo meen ik. Nouja even afwachten dan maar.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  vrijdag 12 mei 2017 @ 23:44:22 #259
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_170894794
Hoewel INV de kritiek op het plotseling verzetten van de uitbetaaldatum naar een datum in het weekend goed uit kon leggen, lijkt het erop alsof ze het zich tóch aantrekken. Vandaag de betalingen binnen, die voor morgen gepland stonden. ^O^
pi_170897387
Vooraankondiging SamenInGeld.
quote:
Binnenkort op de site:
Aristotelesstraat 71 te Rotterdam
Nodige financiering ¤ 67.000
Even googelen op meer info:
http://www.funda.nl/koop/(...)ristotelesstraat-71/
pi_170897729
quote:
Wow: 5 jaar te koop gestaan. Dat is de moeite
pi_170897993
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 05:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Wow: 5 jaar te koop gestaan. Dat is de moeite
Overigens zit dit appartement in een goede wijk, op loopafstand van een NS station en groot ziekenhuis.
Wanneer komt dit project online?

Gaan de betalingen bij sameningeld alweer zoals het hoort?
pi_170898251
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 08:11 schreef wouterde het volgende:

[..]

Overigens zit dit appartement in een goede wijk, op loopafstand van een NS station en groot ziekenhuis.
Wanneer komt dit project online?

Gaan de betalingen bij sameningeld alweer zoals het hoort?
Ja.
pi_170898482
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 17:57 schreef nostra het volgende:

[..]

Heel bijzonder verhaal inderdaad. :') VOFje uitgeschreven en de boel verkocht, juist ja. Die andere zaak van hem loopt prima.

Leuke Facebook-update van hem vanochtend ook :o

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn vingers jeuken om een reactie op zijn Facebook te zetten, maar dat is alleen maar negatieve energie. Enfin, hij heeft voor hoofdelijke aansprakelijkheid getekend dus lijkt mij dat incassobureau zijn hele hebben en houden (inclusief verkoop van zijn restaurant in Wijk bij Duurstede) incasseert om onze vordering te kunnen betalen. Ik zit er slechts voor 100 in (ben Alkmaarder en vond het leuk om een project in mijn eigen stad te steunen) maar zag dat er ook inschrijvingen waren van 5.000, die mensen zullen wel een wat minder weekend hebben. De finale kwijting (wat die ook mag wezen) ga ik niet in mee om aan te geven dat ondernemers hier niet mee weg kunnen komen. Hij vrolijk doordraaien met zijn toko in Wijk bij Duurstede en wij met de gebakken peren achter blijven; daar pas ik voor.
pi_170898620
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 09:33 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Mijn vingers jeuken om een reactie op zijn Facebook te zetten, maar dat is alleen maar negatieve energie. Enfin, hij heeft voor hoofdelijke aansprakelijkheid getekend dus lijkt mij dat incassobureau zijn hele hebben en houden (inclusief verkoop van zijn restaurant in Wijk bij Duurstede) incasseert om onze vordering te kunnen betalen. Ik zit er slechts voor 100 in (ben Alkmaarder en vond het leuk om een project in mijn eigen stad te steunen) maar zag dat er ook inschrijvingen waren van 5.000, die mensen zullen wel een wat minder weekend hebben. De finale kwijting (wat die ook mag wezen) ga ik niet in mee om aan te geven dat ondernemers hier niet mee weg kunnen komen. Hij vrolijk doordraaien met zijn toko in Wijk bij Duurstede en wij met de gebakken peren achter blijven; daar pas ik voor.
Mag aannemen dat dat incassobureau gewoon de volle mep incasseert inderdaad. Zit er zelf voor ¤ 500 in vanwege de incentive (die ik vervolgens nooit gebruikt heb :')). Had zo'n debiele actie niet verwacht met die 20+ jaar ervaring die hij (of zijn vader neem ik aan, gezien zijn leeftijd) heeft in Wijk bij Duurstede.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_170899996
Dit kwam ik tegen:

http://www.deuniekeondern(...)wdfunding-te-kiezen/

Punt 4 is en blijft heel slecht. Vooral Collin heeft er een handje van om zekerheden die wel beschikbaar zijn maar toch niet vast te leggen. Veel te veel werk allemaal en de investeerders betalen eventueel toch gewoon de rekening :'( :(

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 13-05-2017 11:21:27 ]
pi_170900165
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 09:33 schreef FINONAF het volgende:
[..]
Enfin, hij heeft voor hoofdelijke aansprakelijkheid getekend dus lijkt mij dat incassobureau zijn hele hebben en houden (inclusief verkoop van zijn restaurant in Wijk bij Duurstede) incasseert om onze vordering te kunnen betalen.
Als investeerder in de verbouwing van het restaurant in Wijk bij Duurstede zit ik daar niet op te wachten.
pi_170900698
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:25 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Als investeerder in de verbouwing van het restaurant in Wijk bij Duurstede zit ik daar niet op te wachten.
Heb je gegevens van dat project ? Bedrag, looptijd, aanvang-datum, wordt die nog gewoon betaald ?
pi_170901165
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:51 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Heb je gegevens van dat project ? Bedrag, looptijd, aanvang-datum, wordt die nog gewoon betaald ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170901443
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 11:11 schreef Horsemen het volgende:
Dit kwam ik tegen:

http://www.deuniekeondern(...)wdfunding-te-kiezen/

Punt 4 is en blijft heel slecht. Vooral Collin heeft er een handje van om zekerheden die wel beschikbaar zijn maar toch niet vast te leggen. Veel te veel werk allemaal en de investeerders betalen eventueel toch gewoon de rekening :'( :(
Inderdaad, het beeld dat je bij CF gratis geld kan ophalen en dan zonder zorgen de boel achter je laten moet inderdaad snel van tafel. Dat trekt vooral de verkeerde figuren aan.

Hier ligt echt een enorme taak voor de platformen om hun afdeling speciaal beheer goed op orde te hebben + de zekerheden moeten veel beter worden vastgelegd.
pi_170904494
Een nieuw project (woonark Amsterdam) met 1e hypotheek 49%LT + verpanding huur 2e woonark:
http://bouwaandeel.nl/investeren/drijvend-wonen-amsterdam/

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 13-05-2017 14:52:53 ]
pi_170905073
Weet iemand waar je op de website van bouwaandeel kunt vinden hoe hoog de kosten zijn die zij wel rekenen?
pi_170905108
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:11 schreef Groepfunder het volgende:
Weet iemand waar je op de website van bouwaandeel kunt vinden hoe hoog de kosten zijn die zij wel rekenen?
Geen kosten voor investeerders;
quote:
Wat zijn de kosten van investeren in dit project?
Bouwaandeel brengt investeerders geen kosten in rekening.
Verder:
• rente 5,5% te betalen per kwartaal
• aflossing 1,25% per kwartaal
• aflossing en rente naar eigen rekening

Klinkt prima
pi_170905278
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:12 schreef djh77 het volgende:

[..]

Geen kosten voor investeerders;

[..]

Verder:
• rente 5,5% te betalen per kwartaal
• aflossing 1,25% per kwartaal
• aflossing en rente naar eigen rekening

Klinkt prima

Ik zou zo instappen, het enige wat me tegenhoudt is het gebrek aan mede-investeerders die goede ervaringen hebben met reeds bestaande projecten van Bouwaandeel. Zijn die er?
pi_170905388
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:19 schreef Certeco het volgende:

[..]

Ik zou zo instappen, het enige wat me tegenhoudt is het gebrek aan mede-investeerders die goede ervaringen hebben met reeds bestaande projecten van Bouwaandeel. Zijn die er?
Ik zit in Fenixlofts. Loopt gewoon zoals gepland.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_170905512
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:12 schreef djh77 het volgende:
[..]
Geen kosten voor investeerders;
Vrij van provisie ja, maar wel:
quote:
Investeren via Bouwaandeel is voor investeerders vrij van provisie. Wel worden kosten van betalingsverkeer in rekening gebracht.
Er zijn dus wél kosten voor investeerders en ik kan op de website de hoogte ervan niet vinden. Misschien kijk ik er overheen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Groepfunder op 13-05-2017 15:38:59 ]
pi_170905796
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:31 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Vrij van provisie ja, maar wel:

[..]

Er zijn dus wél kosten voor investeerders en ik kan op de website de hoogte ervan niet vinden. Misschien kijk ik er overheen.
Dat is wel wat vreemd. Bij dit specifieke project staat her niet. Komt ook niet helemaal overeen met:

Misschien even een berichtje sturen via de site
pi_170906006
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Dat is wel wat vreemd. Bij dit specifieke project staat her niet. Komt ook niet helemaal overeen met:
[ afbeelding ]
Misschien even een berichtje sturen via de site
Done.
pi_170906029
Ook kan ik nergens de algemene voorwaarden vinden maar die zullen er toch vast wel zijn?
pi_170906211
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:05 schreef Horsemen het volgende:
Ook kan ik nergens de algemene voorwaarden vinden maar die zullen er toch vast wel zijn?
Ik heb ze even gegoogled:
http://bouwaandeel.nl/algemene-voorwaarden-investeerder/
pi_170906448
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:31 schreef Groepfunder het volgende:

Er zijn dus wél kosten voor investeerders en ik kan op de website de hoogte ervan niet vinden. Misschien kijk ik er overheen.
Snel beantwoord:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_170906683
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:24 schreef Certeco het volgende:
Snel beantwoord:
Klopt! Ik heb exact hetzelfde antwoord. Dat maakt ¤0,28 per jaar, oftewel ¤0,98 (flat fee) voor dit project.
pi_170907211
quote:
^O^
pi_170907217
De kosten zullen geen showstopper zijn, maar voor mij is de onzekerheid van de verpanding reden om hier niet in te stappen. Je krijgt de ark als onderpand, maar die is niet veel waard zonder ligplaats. Ik ben niet goed genoeg ingevoerd in woonboten om te kunnen doorzien of in geval van problemen de woonboot vervangen kan worden met behoud van ligplaats, terwijl de hypothecair bezwaarde woonboot dus zonder ligplaats weinig meer waard is. Ik zou me erin kunnen gaan verdiepen maar dat ga ik niet doen denk ik. Voor dit soort rentes beperk ik me wel tot onroerende onderpanden.

Edit: bovendien is de pitch cijfermatig niet heel nauwkeurig lijkt me. Ik zie een huuropbrengst van 29.400 (12x2560) maar ergens anders van 22.200. Ik lees rentelasten 4.400 en ergens anders 5.500. Blijkbaar is de lening in het traject gewijzigd van 100k naar 80k en is dat niet overal doorberekend. Cijfermatige slordigheden zijn voor mij een no-go voor een financiële aanbieding.

[ Bericht 25% gewijzigd door gaanmetdiebanaan op 13-05-2017 17:08:31 ]
pi_170908346
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Klopt! Ik heb exact hetzelfde antwoord. Dat maakt ¤0,28 per jaar, oftewel ¤0,98 (flat fee) voor dit project.
Ik wil hem wel meenemen, waar ik alleen tegenaan hik is het feit dat ik vooraf moet betalen en geen idee heb hoelang het project open blijft staan.
Dit hebben we bij meer platformen gehad en die zijn na reclameren overgegaan op achteraf betalen.
Dat zou ik bij dit platform ook graag zien. Zal ze mailen als meer posters hier dat doen dan zet het vermoedelijk zoden aan de dijk.

Vreemd ik vind ook geen mogelijkheid om in de "mijn bouwaandeel" omgeving in te loggen. Heeft iemand al het dashboard geïnspecteerd waar je je investeringen kan volgen?
Ik krijg zo de indruk dat de site nog niet geheel uitontwikkeld is.................................... -O-

[ Bericht 9% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-05-2017 18:13:48 ]
pi_170909376
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 17:37 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik wil hem wel meenemen, waar ik alleen tegenaan hik is het feit dat ik vooraf moet betalen en geen idee heb hoelang het project open blijft staan.
Dit hebben we bij meer platformen gehad en die zijn na reclameren overgegaan op achteraf betalen.
Dat zou ik bij dit platform ook graag zien. Zal ze mailen als meer posters hier dat doen dan zet het vermoedelijk zoden aan de dijk.

Vreemd ik vind ook geen mogelijkheid om in de "mijn bouwaandeel" omgeving in te loggen. Heeft iemand al het dashboard geïnspecteerd waar je je investeringen kan volgen?
Ik krijg zo de indruk dat de site nog niet geheel uitontwikkeld is.................................... -O-
Looptijd van het project is maar 30 dagen. Bij GvE en KoM heb ik vaker dat het project pas na 1 maand na betaling gaat lopen. Valt op zich mee. Als er een optie gaat komen van uitgesteld betalen ben ik daar wel een voorstander van.

Hierbij een scherm van het dashboard. Lijkt niet veel mis mee te zijn:


[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 13-05-2017 18:46:55 ]
pi_170909718
@DJH77 Dank.
Heb inmiddels een inlog knop gevonden.
Deze zit niet op de hoofdpagina van de site.
Je moet eerst in een project gaan en op de investeer button drukken om de login knop te vinden.
Niet echt handig naar mijn idee.

Ik heb geregistreerd maar niet geïnvesteerd daardoor krijg ik geen zicht op het dashboard. Jouw plaatje geeft me dus gelukkig wel een indruk van het dashboard.
Zou mooi zijn als men op de site een voorbeeld van een dashboard zou geven met meerdere investeringen en ook wat uitkeringen erop.
Ik ben wat huiverig geworden na al dat gehannes met het dashboard bij SIG.

Weet iemand of men bij Bouwaandeel met de zelfde betalings provider werkt als bij Samen in Geld of doet men dit in eigen beheer?
pi_170909822
Bouwaandeel werkt met Stichting Mollie Payments, ik weet niet of dat dezelfde is als die van SIG.
pi_170910120
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:
@DJH77 Dank.
Heb inmiddels een inlog knop gevonden.
Deze zit niet op de hoofdpagina van de site.
Je moet eerst in een project gaan en op de investeer button drukken om de login knop te vinden.
Niet echt handig naar mijn idee.

Ik heb geregistreerd maar niet geïnvesteerd daardoor krijg ik geen zicht op het dashboard. Jouw plaatje geeft me dus gelukkig wel een indruk van het dashboard.
Zou mooi zijn als men op de site een voorbeeld van een dashboard zou geven met meerdere investeringen en ook wat uitkeringen erop.
Ik ben wat huiverig geworden na al dat gehannes met het dashboard bij SIG.

Weet iemand of men bij Bouwaandeel met de zelfde betalings provider werkt als bij Samen in Geld of doet men dit in eigen beheer?
Het dashboard dat djh hierboven gedeeld heeft lijkt erg veel op die van SiG
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 13 mei 2017 @ 19:50:29 #290
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_170910623
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 09:33 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Mijn vingers jeuken om een reactie op zijn Facebook te zetten, maar dat is alleen maar negatieve energie. Enfin, hij heeft voor hoofdelijke aansprakelijkheid getekend dus lijkt mij dat incassobureau zijn hele hebben en houden (inclusief verkoop van zijn restaurant in Wijk bij Duurstede) incasseert om onze vordering te kunnen betalen. Ik zit er slechts voor 100 in (ben Alkmaarder en vond het leuk om een project in mijn eigen stad te steunen) maar zag dat er ook inschrijvingen waren van 5.000, die mensen zullen wel een wat minder weekend hebben. De finale kwijting (wat die ook mag wezen) ga ik niet in mee om aan te geven dat ondernemers hier niet mee weg kunnen komen. Hij vrolijk doordraaien met zijn toko in Wijk bij Duurstede en wij met de gebakken peren achter blijven; daar pas ik voor.
Inderdaad aanpakken die gast!
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_170911163
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:33 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Klopt! Ik heb exact hetzelfde antwoord. Dat maakt ¤0,28 per jaar, oftewel ¤0,98 (flat fee) voor dit project.
De hebben de site ook gelijk aangepast:
quote:
Wat zijn de kosten van investeren in dit project?
Bouwaandeel brengt investeerders geen kosten in rekening. Wel worden kosten voor betalingsverkeer in rekening gebracht. Deze bedragen ¤0,07 per transactie.
pi_170920921
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 18:33 schreef djh77 het volgende:

[..]

Looptijd van het project is maar 30 dagen. Bij GvE en KoM heb ik vaker dat het project pas na 1 maand na betaling gaat lopen. Valt op zich mee. [...]
Bij FundingCircle staan projecten ook maar 21 dagen open. En dan nog 21 dagen enz. enz. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat 30 dagen ook 30 dagen is.
pi_170929280
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 23:11 schreef Benger het volgende:

[..]

Bij FundingCircle staan projecten ook maar 21 dagen open. En dan nog 21 dagen enz. enz. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat 30 dagen ook 30 dagen is.
Die logica hebben ze tot nu toe alleen bij FNC. Tot tegendeel is bewezen ga ik er niet vanuit dat dit van toepassing is bij bouwaandeel. Achteraf betalen zou dit wel oplossen.

Funding gaat trouwens best vlot. Na een paar uur (in het weekend) is 1/3 al binnen.
pi_170929688
quote:
1s.gif Op zondag 14 mei 2017 04:17 schreef djh77 het volgende:

[..]Funding gaat trouwens best vlot. Na een paar uur (in het weekend) is 1/3 al binnen.
Nu al 45%. Ik pak hem ook mee.
Pecunia non olet
pi_170952951
Project bouwaandeel is al voor 76% gefund. Deze lijkt vandaag of morgen volgeschreven te worden. Het gaat ieder geval een stuk sneller dan SiG (door pro beleggers?). Voor wie nog mee wil doen:
http://bouwaandeel.nl/investeren/drijvend-wonen-amsterdam/
  maandag 15 mei 2017 @ 08:36:24 #296
454405 escortmk2
petrolhead
pi_170953537
Kent iemand de mensen achter bouwaandeel of heeft iemand zich verdiept in deze club?
Ik kende de site tot vorige week nog niet, maar heb nu geen tijd om me er echt in te verdiepen.
De site ziet er goed uit, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste voor een crowdfundplatform.

Op de site valt mij wel meteen op dat er bij het "drijvend wonen" project 5,5% rente wordt gegeven voor een project met risicoklasse A, en dat even verderop 5% is betaald voor een klasse C.
pi_170953717
Ik denk dat GvE toch echt iets zal moeten doen met de 2 projecten van Hillplant. Ondanks dat het in mijn ogen echt geen verkeerd project is gaat die in dit tempo echt niet volkomen. Ik denk dat de investeerders het eerste hypotheekrecht op een kas (terecht) wat lager waarderen dan op bijvoorbeeld​ een woonhuis. Ik denk dat de rente echt 1 a 2% omhoog moet.
pi_170953729
quote:
12s.gif Op maandag 15 mei 2017 08:36 schreef escortmk2 het volgende:
Kent iemand de mensen achter bouwaandeel of heeft iemand zich verdiept in deze club?
Ik kende de site tot vorige week nog niet, maar heb nu geen tijd om me er echt in te verdiepen.
De site ziet er goed uit, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste voor een crowdfundplatform.

Op de site valt mij wel meteen op dat er bij het "drijvend wonen" project 5,5% rente wordt gegeven voor een project met risicoklasse A, en dat even verderop 5% is betaald voor een klasse C.
Er wordt voor de woonboten iets mee rente vergoed dan de eigen richtlijn
  maandag 15 mei 2017 @ 09:04:51 #299
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_170953753
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 09:00 schreef Horsemen het volgende:
Ik denk dat GvE toch echt iets zal moeten doen met de 2 projecten van Hillplant. Ondanks dat het in mijn ogen echt geen verkeerd project is gaat die in dit tempo echt niet volkomen. Ik denk dat de investeerders het eerste hypotheekrecht op een kas (terecht) wat lager waarderen dan op bijvoorbeeld​ een woonhuis. Ik denk dat de rente echt 1 a 2% omhoog moet.
Die hadden natuurlijk gehoopt dat alle investeerders van het vorige Hillplant project blindelings in zouden stappen met een hoger bedrag. Ik wacht het ook even af, met een wat hoger % overweeg ik er ook wel weer een bedrag(je) in te stoppen.
pi_170953790
quote:
12s.gif Op maandag 15 mei 2017 08:36 schreef escortmk2 het volgende:
Kent iemand de mensen achter bouwaandeel of heeft iemand zich verdiept in deze club?
Ik kende de site tot vorige week nog niet, maar heb nu geen tijd om me er echt in te verdiepen.
De site ziet er goed uit, maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste voor een crowdfundplatform.

Op de site valt mij wel meteen op dat er bij het "drijvend wonen" project 5,5% rente wordt gegeven voor een project met risicoklasse A, en dat even verderop 5% is betaald voor een klasse C.
Het concept van Bouwaandeel was voor mij de reden om in crowdfunding te stappen. Goed rendement tegen hypothecaire zekerheid. Toch is dit mijn eerste project bij deze club.
pi_170953827
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 09:08 schreef Certeco het volgende:

[..]

Het concept van Bouwaandeel was voor mij de reden om in crowdfunding te stappen. Goed rendement tegen hypothecaire zekerheid. Toch is dit mijn eerste project bij deze club.
eens
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')