Dat Roma logo is echt genot ja, Liverpool logo vind ik ook mooi.quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:57 schreef SlechteWoordgrappen het volgende:
Mooist
[ afbeelding ]
Lelijkst
[ afbeelding ]
En andere badges met Red Bull erin verwerkt
Vitesse is inderdaad erg goed.quote:Op donderdag 4 mei 2017 00:09 schreef chroestjov het volgende:
Mooiste Nederland:
[ afbeelding ]
Lelijkste Nederland:
[ afbeelding ]
Mooiste internationaal:
[ afbeelding ]
Lelijkste internationaal:
Te veel mogelijkheden.
Dit moet gewoon een grap zijn. Eén of ander lelijk vlaggetje met de letters "PSV" er op, in een lettertype dat in de jaren '70 al als zwaar achterhaald en oubollig zou worden gezienquote:
Ik vind het oude PSV embleem, die zwart witte, wel wat hebben. Veel mooier dan dat domme vlaggetje.quote:Op donderdag 4 mei 2017 01:15 schreef IMVHI het volgende:
[..]
Dit moet gewoon een grap zijn. Eén of ander lelijk vlaggetje met de letters "PSV" er op, in een lettertype dat in de jaren '70 al als zwaar achterhaald en oubollig zou worden gezien![]()
Nee joh dat zag er ook niet uit.quote:Op donderdag 4 mei 2017 02:47 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Ik vind het oude PSV embleem, die zwart witte, wel wat hebben. Veel mooier dan dat domme vlaggetje.
De logo's van de Portugese top drie vind ik ook wel vet.quote:Op donderdag 4 mei 2017 02:57 schreef silverhill het volgende:
Italië en Spanje blinken wel uit in mooie logo's trouwens. Engeland is wat hit & miss, waarbij de logo's in zowel Spanje als Engeland vaak wel erg druk zijn. Duitsland is droefenis ten top.
Welles. D'r zit potverdorie een gloeilamp in verstopt.quote:
Dat is wel erg triest. En van de onderbouwing zakt mij de broek helemaal af.quote:Op donderdag 4 mei 2017 02:55 schreef silverhill het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Wat was er mis met dit logo?
[ afbeelding ]
Een zwarte brei is het. Verre van een topontwerp voor nu en voor die tijd was t ook al flanswerk. Als je een grafisch ontwerper naar de essentie van dat logo laat zoeken kan hij er wellicht meer van maken maar het hoeft niet en het is in de basis al niets en zal het huidige logo niet kunnen overklassen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 02:47 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Ik vind het oude PSV embleem, die zwart witte, wel wat hebben. Veel mooier dan dat domme vlaggetje.
Jaar of 8 geleden. Zelfs meer dan een topic. Een verkiezing.quote:Op donderdag 4 mei 2017 02:55 schreef Pascalus het volgende:
Hier is al eens een topic over gemaakt trouwens, daarin werd besloten dat Vasco Da Gama het mooiste embleem ter wereld had.
Dit meen je toch nietquote:Op donderdag 4 mei 2017 07:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een zwarte brei is het. Verre van een topontwerp voor nu en voor die tijd was t ook al flanswerk. Als je een grafisch ontwerper naar de essentie van dat logo laat zoeken kan hij er wellicht meer van maken maar het hoeft niet en het is in de basis al niets en zal het huidige logo niet kunnen overklassen.
Ik vind het huidige PSV logo prima. Het begon als bedrijfsclub en dat vlaggetje lijkt daar een beetje mee te linken, beter dan dat eeuwige schild dat 95% van alle NL clubs hebben. Simpel maar het klikt. De naam is ook goed verwerkt. De clubkleuren zitten erin en dat gouden randje met hoefijzers (boeren) maakt het af.
Ja het huidige logo straalt ook niks uit, maar ze kunnen best een moderne versie van dat oude logo maken.quote:Op donderdag 4 mei 2017 06:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Welles. D'r zit potverdorie een gloeilamp in verstopt.
Het is wat druk en niet persé mooi (en geen clubkleuren etc), maar nog altijd tien keer aansprekender dan een fucking vlaggetje.
Liverpool gebruikt tegenwoordig wel alleen die vogel uit het logo voor op het shirts, opzich vind ik dat wel fraaier.quote:Op donderdag 4 mei 2017 08:04 schreef tong80 het volgende:
[..]
Jaar of 8 geleden. Zelfs meer dan een topic. Een verkiezing.
Dit was de finale.....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:14 schreef Dejannn het volgende:
Aantal mooie gepost. Al vind ik die van AS Roma persoonlijk echt spuuglelijk, kindertjes die melk drinken bij een wolf? What the ...
![]()
In China heb je er ook wel een paar die vrij tof zijn vind ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Minder cool:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo'n tekst als "Be the best forever" vind ik echt heel kansloos.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:33 schreef Karina het volgende:
Deze Chinese is mooi:
[ afbeelding ]
De oude van Colombus was__ de nieuwe is normaal.
[ afbeelding ]
Euhm... dat is het teken van Roma, sinds de stichting van het romeinse koninkrijk van Remus en Romulus. Romeinse myhtologiequote:Op donderdag 4 mei 2017 11:14 schreef Dejannn het volgende:
Aantal mooie gepost. Al vind ik die van AS Roma persoonlijk echt spuuglelijk, kindertjes die melk drinken bij een wolf? What the ...
![]()
In China heb je er ook wel een paar die vrij tof zijn vind ik:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder nog:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Minder cool:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste logo in de Eredivisie naar mijn mening. Het logo van Excelsior en AZ het lelijkst.quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:53 schreef Heulnie het volgende:
Nieuwe logo Heracles vind ik ook mooi!
[ afbeelding ]
Dat schildje wat er bij gepropt is omdat de clubkleuren er ook nog snel bij moestenquote:
Het oude van Liverpool is ook wel strak:quote:Op donderdag 4 mei 2017 14:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ontzettend strak, ontzettend geil.
Gewoon simpel maar duidelijk ja. Niks mis meequote:Op donderdag 4 mei 2017 15:06 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Het oude van Liverpool is ook wel strak:
[ afbeelding ]
Zou ook zomaar het logo kunnen zijn van een criminele bendequote:Op donderdag 4 mei 2017 14:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ontzettend strak, ontzettend geil.
Heeft wel wat die stoere, gevaarlijke uitstraling.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zou ook zomaar het logo kunnen zijn van een criminele bende
Mooi font waarin Palmeiras staat. Maar dat schildje met die P erin vind ik wat matig. Al is het als geheel wel een sterk beeldquote:Op donderdag 4 mei 2017 15:24 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik hou van basic logos die toch stijlvol zijn, zoals deze
[ afbeelding ]
Ik vond het plaatje mooiquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zo'n tekst als "Be the best forever" vind ik echt heel kansloos.
Alleen you'll never walk alone bij Liverpool is toegestaan. Of eventueel een Latijnse spreuk die al sinds de oprichting met de club verbonden is.
Logo's zoals dat nieuwe van Juventus niet nee. Maar dat logo van Heracles vind je ook niks? Is ook heel strak en modern maar straalt wel wat uitquote:
Wow.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:14 schreef Dejannn het volgende:
![]()
En het blauwe stuk erin is een hamer wat verwijst naar hun mijnwerkersachtergrond. Briljant gevondenquote:Op donderdag 4 mei 2017 15:44 schreef hhh38 het volgende:
Ik vind iets simpels en klassieks zoals die van Bologna ook wel mooi:
[ afbeelding ]
En ik wilde net gaan haten op die van Schalke toen me voor het eerst iets opviel: dat op het eerste oog random witte gebied vormt de G van Gelsenkirchen
[ afbeelding ]
Nu voel ik me dom en is het logo iets minder lelijk
En dat blauwe is volgens mij een hamer of bijl die ze in de mijnen gebruiken?quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:44 schreef hhh38 het volgende:
En ik wilde net gaan haten op die van Schalke toen me voor het eerst iets opviel: dat op het eerste oog random witte gebied vormt de G van Gelsenkirchen
[ afbeelding ]
Nu voel ik me dom en is het logo iets minder lelijk
Ok, wist ik nietquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Euhm... dat is het teken van Roma, sinds de stichting van het romeinse koninkrijk van Remus en Romulus. Romeinse myhtologie
Hun oude had ook wel iets, was wat unieker.quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:50 schreef Pleun2011 het volgende:
Het nieuwe logo van City vind ik mooier dan het oude logo
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 mei 2017 15:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
En het blauwe stuk erin is een hamer wat verwijst naar hun mijnwerkersachtergrond. Briljant gevonden
Ja dus, goed gevonden wel. Al vind ik het er nog steeds een beetje rommelig uitzienquote:Op donderdag 4 mei 2017 15:51 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
En dat blauwe is volgens mij een hamer of bijl die ze in de mijnen gebruiken?
Daarom vind ik het ook zo mooiquote:Op donderdag 4 mei 2017 14:57 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Euhm... dat is het teken van Roma, sinds de stichting van het romeinse koninkrijk van Remus en Romulus. Romeinse myhtologie
Die kwam ik ook tegen vond hem wel goed eigenlijk. Het is een poema maar je zou er ook een vuist in kunnen zien.quote:
Ik vind m mooi als afbeelding, het is letterlijk de afbeelding van Ajax zoals ze m in Griekenland portretteerden, maar het is verre van functioneel als logo. Op groot formaat (op een supportersvlag bijv.) is het allemaal schitterend en prima, net een kunstwerk. Maar dit deed het niet goed in t klein waarbij de nieuwe veel herkenbaarder blijft. Op de shirts viel het dan ook in een grijze brei uiteen. Het was niet zichtbaar.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik vind m mooi als afbeelding, het is letterlijk de afbeelding van Ajax zoals ze m in Griekenland portretteerden, maar het is verre van functioneel als logo. Op groot formaat (op een supportersvlag bijv.) is het allemaal schitterend en prima, net een kunstwerk. Maar dit deed het niet goed in t klein waarbij de nieuwe veel herkenbaarder blijft. Op de shirts viel het dan ook in een grijze brei uiteen. Het was niet zichtbaar.
Ik snap daarom ook best dat ze 'm veranderd hebben en in de kern "samengevat" hebben naar de huidige.
Is gebaseerd op een wapenschild van de Van Cammingha'squote:Op donderdag 4 mei 2017 18:48 schreef Caland het volgende:
Ik vind die van Cambuur altijd zo raar met die zwarte vlakken.
Die is geniaalquote:Op donderdag 4 mei 2017 20:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een betere variant. Wel het belangrijkste uit het oude logo gehaald maar het is niet zo vreselijk abstract als het huidige logo.
Behalve deze adelaars dan:quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:29 schreef AQUILA. het volgende:
Samenvatting: adelaars en kroontjes doen het altijd goed.
Mooi juist.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:39 schreef tjoptjop het volgende:
Die van Napoli is ook wel matig
[ afbeelding ]
Lijkt wel een desktop icoon van een Browser (Netscape)
Aha.. een hybride. Half modern, half oubollig.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:31 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is een betere variant. Wel het belangrijkste uit het oude logo gehaald maar het is niet zo vreselijk abstract als het huidige logo.
Je kan ook best meerdere logo's gebruiken. Liverpool doet dat ook volgens mij, voor hun uitingen op papier etc gebruiken ze dan gewoon dat gedetailleerde rood/groen/witte logo maar op het shirt alleen die vogel. Dat kan Ajax ook best doen dan hiermee. Is ook niet dat die lijntjes zoveel uitstralen hoor.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Aha.. een hybride. Half modern, half oubollig.
Half zo mooi als de oude prent, half zo mooi als de nieuwe. Beetje van beide niets
Waarom moeten al die details in de helm worden toegevoegd? Kun je dat zien als je er 5 meter vandaan staat? zijn die relevant voor het figuur dat symbool voor de club staat?
Bij wat men over het algemeen als een goed logo beschouwd zie je nooit meer dan een paar accenten en een sterke less-is-more benadering. Het nieuwe logo van Ajax straalt imho meer 'de club' Ajax uit dan de Ajax uit de Griekse mythologie. Deze hybride is bovendien niet schaalbaar. Op een postzegel blijft er niets van over. Al dat zwart klontert dan samen.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:22 schreef PowerLoungen het volgende:
Bijna alle Duitse clubs hebben nietszeggende simpele doch lelijke logo's
Pure aids inderdaadquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit slaat toch nergens op. Best leuk vormpje en kleuren hoor, maar dat konden ze toch wel beter verwerken in een goed logo
Lijkt wel een schildersbedrijfquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:24 schreef Caland het volgende:
Die van NEC was trouwens voorheen nog lelijker
[ afbeelding ]
Die hebben (ook vrij recent) behoorlijk wat logo's gehad.quote:
quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:26 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Pure aids inderdaad
[ afbeelding ]
AZlogozooi
De W van Werderquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:26 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Slaat ook nergens opDie van Bayern vind ik wel prima trouwens en Schalke dan. Dortmund is ook maar erg saai.
Misschien kunnen ze weer een nieuw logo invoeren nu ze hun oude shirtontwerp hebben ingevoerd. Een variant van die tweede maar dan iets strakker gemaakt.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Die hebben (ook vrij recent) behoorlijk wat logo's gehad.
[ afbeelding ]
Al vind ik de tweede en een na laatste wel tof eigenlijk.
In Engeland zijn het wel echt meer emblemen dan logo's. Wapenschilden genotquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:34 schreef PowerLoungen het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hou wel van wat drukte in de logo's
Die site is offline gehaald ja. Die meeste logo's van hun vond ik trouwens nog slechter dan het origineelquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:37 schreef Caland het volgende:
Je had toen toch ook zo'n site die allemaal logo's in een nieuw jasje had gestoken? Kan het alleen niet meer vinden op den googles.
Dat doet men bij Ajax toch al? De supporters gebruiken vaak t oude logo op hun vlaggen. Misschien dat Ajax die zelf kan vermarkten bedoel je? En officiele documenten worden niet door de buitenwereld gezien.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je kan ook best meerdere logo's gebruiken. Liverpool doet dat ook volgens mij, voor hun uitingen op papier etc gebruiken ze dan gewoon dat gedetailleerde rood/groen/witte logo maar op het shirt alleen die vogel. Dat kan Ajax ook best doen dan hiermee. Is ook niet dat die lijntjes zoveel uitstralen hoor.
Kijk hoe dat erin is gestikt dan, dat is ook hartstikke rommelig en vlekkerig gedaan. Maar als je dat gewoon strakker weet vorm te geven kan dat prima hoor.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat doet men bij Ajax toch al? De supporters gebruiken vaak t oude logo op hun vlaggen. Misschien dat Ajax die zelf kan vermarkten bedoel je? En officiele documenten worden niet door de buitenwereld gezien.
Hier is het oude logo op een kledingstuk. Een "blob" en je kunt m niet als negatief gebruiken. Het is dat de trouwe fans weten wat het moet voorstellen maar dit is precies waarom het ooit opnieuw is vormgegeven.
[ afbeelding ]
Groningen met hun papercliplogoquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef Caland het volgende:
In Nederland vind ik eigenlijk vooral PSV, Groningen, de Graafschap en Cambuur echt bizar lelijk.
Check de standen op google maar eens. Het nieuwe logo wordt daarin op kabouterschaal gebruikt. Gaat je met het oude niet lukken.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kijk hoe dat erin is gestikt dan, dat is ook hartstikke rommelig en vlekkerig gedaan. Maar als je dat gewoon strakker weet vorm te geven kan dat prima hoor.
En van welke afstand wil jij het logo goed kunnen zien? Het huidige logo zie je van een afstand ook niet zo duidelijk hoor.
Eens. Van PSV lijkt meer op logo van een zeilvereniging met dat lullige vlaggetjequote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef Caland het volgende:
In Nederland vind ik eigenlijk vooral PSV, Groningen, de Graafschap en Cambuur echt bizar lelijk.
Eerder op zo'n vlaggetje achterop een racefiets voor kinderen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 00:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Van PSV lijkt meer op logo van een zeilvereniging met dat lullige vlaggetje
Cambuur vind ik juist wel mooi, maar misschien kijk ik door een gekleurde bril.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef Caland het volgende:
Nu RBC ook niet meer betaald voetbal speelt, mag van mij Zeeland best wel een betaalde voetbalclub hebben.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:46 schreef PowerLoungen het volgende:
[ afbeelding ]
Blij dat die club uit het betaalde voetbal is geschopt
Ik denk het ja.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:08 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Cambuur vind ik juist wel mooi, maar misschien kijk ik door een gekleurde bril.
Past wel goed bij het calimeroimago van Nek. Doe mij maar de veel chillere eagle van Vitas.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Behalve deze adelaars dan:
[ afbeelding ]
Net of ze boos aan het ranten zijn.
Fusieclub.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:19 schreef silverhill het volgende:
Het logo van HSV vind ik ergens best mooi. Het grote probleem is alleen dat de kleuren van het logo niet overeen komen met die van het tenue
nou en? kklelijkquote:Op donderdag 4 mei 2017 20:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Is gebaseerd op een wapenschild van de Van Cammingha's
[ afbeelding ]
ja die hekjes zijn zo armoedigquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het kon sowieso wel beter verwerkt worden ja.
Oogt gewoon heel amateuristisch. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een mooi nieuw strak logo te laten ontwerpen.quote:
Wel een oud logo wat jij postquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:43 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is dat eigenlijk onder de eifeltoren? Een kinderwagen?
[ afbeelding ]
Was van '72 tot '92 met tussen '82 en '90 een stadion er onder.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel een oud logo wat jij post
[ afbeelding ]
Nog langer zelfs.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Was van '72 tot '92 met tussen '82 en '90 een stadion er onder.
[ afbeelding ]
Maar geen idee waar het vandaan komt. Zal wel iets met een fusie te maken hebben of met een historisch verhaal uit de stad Parijs?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit staat op Wikipedia.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar geen idee waar het vandaan komt. Zal wel iets met een fusie te maken hebben of met een historisch verhaal uit de stad Parijs?
Zijn wel leuke details opzich, maakt zo'n logo toch wat levendig.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dit staat op Wikipedia.
But between the tower's legs sat two Saint-Germain-en-Laye symbols in white: Louis XIV's cradle and a fleur de lys.
Dus de wieg van de voormalige koning.
En dat is blijkbaar de kenmerken in het wapen van deze stadquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zijn wel leuke details opzich, maakt zo'n logo toch wat levendig.
'92-96, net het logo van een uitgeverij ofzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat vergeet je oude logo's snel eigenlijk. Zelfs ik kan nog beter een paard tekenen en ik heb de vaardigheden van een 2 jarigequote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:16 schreef Pascalus het volgende:
Vind dit wel een prima logootje eigenlijk
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat ze daarvoor dit hadden
[ afbeelding ]
Echt met afstand het mooiste logo in het voetbalquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Het logo van Benfica is echt heel mooi vind ik.
[ afbeelding ]
De oude van ADO was ook niet echt geweldigquote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wat vergeet je oude logo's snel eigenlijk. Zelfs ik kan nog beter een paard tekenen en ik heb de vaardigheden van een 2 jarige
Beetje een middelmatig paard die 2e idd.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wat vergeet je oude logo's snel eigenlijk. Zelfs ik kan nog beter een paard tekenen en ik heb de vaardigheden van een 2 jarige
Waarom al die sterretjesquote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:12 schreef Pascalus het volgende:
[..]
De oude van ADO was ook niet echt geweldig
[ afbeelding ]
Waarom heeft Gent een indiaan eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
niet echt mooi, maar eerder speciaal:
[ afbeelding ]
heeft ook wel iets:
[ afbeelding ]
lelijkste dat vn Cercle:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 01:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom heeft Gent een indiaan eigenlijk?
quote:Mascotte en bijnaam
De mascotte van KAA Gent is een indiaan, die geassocieerd wordt met de waarden respect, moed en eer.[7] De indiaan verwijst net als de roepnaam Buffalo naar een oude anekdote. In 1895 kwam het circus van Buffalo Bill voor het eerst naar Gent. In de show werd het publiek aangespoord “Buffalo! Buffalo!” te roepen. Gentse studenten introduceerden deze kreet nadien in het studentenleven. Zo werd in 1913 Koning Albert I tijdens zijn bezoek aan de Gentse Universiteit verwelkomd met “Buffalo! Buffalo!”. Tijdens de Olympische Spelen van Antwerpen in 1920 beantwoordde de Belgische atleet Omer Smet van de atletiekafdeling van KAA Gent het geschreeuw van de Amerikaanse delegatie eveneens met deze kreet. Samen met hem kreeg KAA Gent sindsdien als bijnaam De Buffalo’s. De vereniging gebruikte deze bijnaam voor het eerst in haar tijdschrift in 1921. In 1924 verscheen voor het eerst een indiaans opperhoofd op een supportersvlag van de voetbalafdeling van KAA Gent.[7]
De lange tijd die verstreek tussen de komst van Buffalo Bill in 1895 en het gebruik van een native American als logo in een sportieve context verklaart waarom de cowboy Buffalo Bill in 1924 een indiaan werd. De Gentenaars associeerden zijn circus, dat zowel in 1895 als in 1906 Gent bezocht, bijna dertig jaar later vooral met de Sioux en de opvallende hoofdtooi van de chiefs die in het circus optraden. Vandaar dat sindsdien een indiaan de vlag van de Buffalo’s siert.[7]
Sinds 2001 vervult Benjamin Bundervoet, bijgenaamd Buffalo Ben, de rol van mascotte op en rond het veld. De mascotte bestaat al heel lang en Benjamin is niet de eerste indiaan. Er bestond reeds een mascotte toen hij zelf jong was, maar nadien heeft de ploeg het enkele jaren zonder gesteld. Als lid van een grote supportersclub mocht hij in 2001 de aftrap van een wedstrijd geven. Hij had zich verkleed als indiaan, het symbool van de club. Na de match vroeg commercieel directeur Patrick Lips of hij de ploegmascotte wou worden. Dat aanvaardde hij meteen.[8] In 2010 kreeg hij Melissa Joos, bijgenaamd Buffalo Mel, aan zijn zijde.[7]
Groningen heeft ook nog een jaar een Pegasus op het logo gehad.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Beetje een middelmatig paard die 2e idd.
Die van Twente is trouwens vrij bekend, maar er was ook nog een andere NL club die tijdelijk een (zwart) paard gebruikte. Dat was een strak modern logo. Beetje Amerikaans maar wel mooi.
Dit kan ook echt niet nee. Als je uit een stad als Berlijn komt kan je toch ook wel iets meer maken van een logoquote:Op zondag 7 mei 2017 08:24 schreef VanKuikeren het volgende:
Deze kan wmb wel door voor de lelijkste:
[ afbeelding ]
En kun je het inmiddels?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 00:12 schreef MCH het volgende:
Als kind probeerde ik altijd het Ajaxlogo na te tekenen, die met die lijntjes. 😺
Neverrrr. Er wordt al teveel geklooid met logo's. Een voetbalclub is niet een of ander merk waar je eens in de zoveel jaar een logo verandering doorvoert. Er heeft ooit een tijdje een schild achter ons clubwapen gezeten, velen hebben er nooit aan kunnen wennen en inmiddels is het gelukkig verwijderd. Een clublogo is in mijn ogen een essentieel onderdeel van de clubcultuur, daar ga je niet mee lopen klooien!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:36 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Oogt gewoon heel amateuristisch. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een mooi nieuw strak logo te laten ontwerpen.
Er is toch niks mis mee om logo's iets aan te passen in de loop der jaren als je verbeteringen kan doorvoeren. Kan ook gewoon details zijn om alles net wat beter eruit te laten komen, dat je niks kan veranderen en dan met oubollige schildjes aankomt is wel heel conservatief. En als een logo gewoon niet praktisch is of er niet uitziet is er toch niks mis mee om het te veranderen.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 16:13 schreef je_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Neverrrr. Er wordt al teveel geklooid met logo's. Een voetbalclub is niet een of ander merk waar je eens in de zoveel jaar een logo verandering doorvoert. Er heeft ooit een tijdje een schild achter ons clubwapen gezeten, velen hebben er nooit aan kunnen wennen en inmiddels is het gelukkig verwijderd. Een clublogo is in mijn ogen een essentieel onderdeel van de clubcultuur, daar ga je niet mee lopen klooien!
Ik kan na 27 jaar ook nog steeds niet wennen aan die pentekening van Ajax. Puur persoonlijke smaak, maar ik vind het gewoon nog steeds niks.
Voor welke club ben jij?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:06 schreef je_ergste_nachtmerrie het volgende:
Noem mij een fossiel, maar ik ben faliekant tegen het aanpassen of totaal vernieuwen van clublogo's. Er is ooit een idee geopperd om het clubwapen "op te pimpen" en meer op het originele familiewapen te laten lijken, alleen is dat zo hard afgeschoten door de achterban dat het plan weer gauw in de kast is gestopt.
Voor die club met die gekke zwarte vlakjes,,quote:
Raar om je druk te maken als ze dat logo willen verbeteren. Ik snap de emotie prima als je er een lelijk logo voor terugkrijgt, maar in het geval van Cambuur kan het alleen maar beter worden.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:16 schreef je_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Voor die club met die gekke zwarte vlakjes,,![]()
Dus ik zal nooit objectief kunnen kijken naar het clublogo van Cambuur
Wat ik gezien heb.. Nee!quote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:18 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Raar om je druk te maken als ze dat logo willen verbeteren. Ik snap de emotie prima als je er een lelijk logo voor terugkrijgt, maar in het geval van Cambuur kan het alleen maar beter worden.
Wel leuke vorm ja, maar ik vind die adelaar er maar wat raar uitzienquote:Op dinsdag 9 mei 2017 20:21 schreef je_ergste_nachtmerrie het volgende:
Overigens vind ik in Nederland dit een van de mooiste
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |