Kijk hoe dat erin is gestikt dan, dat is ook hartstikke rommelig en vlekkerig gedaan. Maar als je dat gewoon strakker weet vorm te geven kan dat prima hoor.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:41 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat doet men bij Ajax toch al? De supporters gebruiken vaak t oude logo op hun vlaggen. Misschien dat Ajax die zelf kan vermarkten bedoel je? En officiele documenten worden niet door de buitenwereld gezien.
Hier is het oude logo op een kledingstuk. Een "blob" en je kunt m niet als negatief gebruiken. Het is dat de trouwe fans weten wat het moet voorstellen maar dit is precies waarom het ooit opnieuw is vormgegeven.
[ afbeelding ]
Groningen met hun papercliplogoquote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef Caland het volgende:
In Nederland vind ik eigenlijk vooral PSV, Groningen, de Graafschap en Cambuur echt bizar lelijk.
Check de standen op google maar eens. Het nieuwe logo wordt daarin op kabouterschaal gebruikt. Gaat je met het oude niet lukken.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Kijk hoe dat erin is gestikt dan, dat is ook hartstikke rommelig en vlekkerig gedaan. Maar als je dat gewoon strakker weet vorm te geven kan dat prima hoor.
En van welke afstand wil jij het logo goed kunnen zien? Het huidige logo zie je van een afstand ook niet zo duidelijk hoor.
Eens. Van PSV lijkt meer op logo van een zeilvereniging met dat lullige vlaggetjequote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef Caland het volgende:
In Nederland vind ik eigenlijk vooral PSV, Groningen, de Graafschap en Cambuur echt bizar lelijk.
Eerder op zo'n vlaggetje achterop een racefiets voor kinderen.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 00:16 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eens. Van PSV lijkt meer op logo van een zeilvereniging met dat lullige vlaggetje
Cambuur vind ik juist wel mooi, maar misschien kijk ik door een gekleurde bril.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:43 schreef Caland het volgende:
Nu RBC ook niet meer betaald voetbal speelt, mag van mij Zeeland best wel een betaalde voetbalclub hebben.quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:46 schreef PowerLoungen het volgende:
[ afbeelding ]
Blij dat die club uit het betaalde voetbal is geschopt
Ik denk het ja.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:08 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Cambuur vind ik juist wel mooi, maar misschien kijk ik door een gekleurde bril.
Past wel goed bij het calimeroimago van Nek. Doe mij maar de veel chillere eagle van Vitas.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Behalve deze adelaars dan:
[ afbeelding ]
Net of ze boos aan het ranten zijn.
Fusieclub.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 14:19 schreef silverhill het volgende:
Het logo van HSV vind ik ergens best mooi. Het grote probleem is alleen dat de kleuren van het logo niet overeen komen met die van het tenue
nou en? kklelijkquote:Op donderdag 4 mei 2017 20:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Is gebaseerd op een wapenschild van de Van Cammingha's
[ afbeelding ]
ja die hekjes zijn zo armoedigquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het kon sowieso wel beter verwerkt worden ja.
Oogt gewoon heel amateuristisch. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een mooi nieuw strak logo te laten ontwerpen.quote:
Wel een oud logo wat jij postquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:43 schreef hollandia02 het volgende:
Wat is dat eigenlijk onder de eifeltoren? Een kinderwagen?
[ afbeelding ]
Was van '72 tot '92 met tussen '82 en '90 een stadion er onder.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:51 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel een oud logo wat jij post
[ afbeelding ]
Nog langer zelfs.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Was van '72 tot '92 met tussen '82 en '90 een stadion er onder.
[ afbeelding ]
Maar geen idee waar het vandaan komt. Zal wel iets met een fusie te maken hebben of met een historisch verhaal uit de stad Parijs?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit staat op Wikipedia.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:54 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar geen idee waar het vandaan komt. Zal wel iets met een fusie te maken hebben of met een historisch verhaal uit de stad Parijs?
Zijn wel leuke details opzich, maakt zo'n logo toch wat levendig.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:57 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Dit staat op Wikipedia.
But between the tower's legs sat two Saint-Germain-en-Laye symbols in white: Louis XIV's cradle and a fleur de lys.
Dus de wieg van de voormalige koning.
En dat is blijkbaar de kenmerken in het wapen van deze stadquote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:58 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Zijn wel leuke details opzich, maakt zo'n logo toch wat levendig.
'92-96, net het logo van een uitgeverij ofzo.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat vergeet je oude logo's snel eigenlijk. Zelfs ik kan nog beter een paard tekenen en ik heb de vaardigheden van een 2 jarigequote:Op vrijdag 5 mei 2017 18:16 schreef Pascalus het volgende:
Vind dit wel een prima logootje eigenlijk
[ afbeelding ]
En dan te bedenken dat ze daarvoor dit hadden
[ afbeelding ]
Echt met afstand het mooiste logo in het voetbalquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:51 schreef MrBanaan1 het volgende:
Het logo van Benfica is echt heel mooi vind ik.
[ afbeelding ]
De oude van ADO was ook niet echt geweldigquote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wat vergeet je oude logo's snel eigenlijk. Zelfs ik kan nog beter een paard tekenen en ik heb de vaardigheden van een 2 jarige
Beetje een middelmatig paard die 2e idd.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:57 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Wat vergeet je oude logo's snel eigenlijk. Zelfs ik kan nog beter een paard tekenen en ik heb de vaardigheden van een 2 jarige
Waarom al die sterretjesquote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:12 schreef Pascalus het volgende:
[..]
De oude van ADO was ook niet echt geweldig
[ afbeelding ]
Waarom heeft Gent een indiaan eigenlijk?quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:49 schreef capuchon_jongen het volgende:
niet echt mooi, maar eerder speciaal:
[ afbeelding ]
heeft ook wel iets:
[ afbeelding ]
lelijkste dat vn Cercle:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 01:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Waarom heeft Gent een indiaan eigenlijk?
quote:Mascotte en bijnaam
De mascotte van KAA Gent is een indiaan, die geassocieerd wordt met de waarden respect, moed en eer.[7] De indiaan verwijst net als de roepnaam Buffalo naar een oude anekdote. In 1895 kwam het circus van Buffalo Bill voor het eerst naar Gent. In de show werd het publiek aangespoord “Buffalo! Buffalo!” te roepen. Gentse studenten introduceerden deze kreet nadien in het studentenleven. Zo werd in 1913 Koning Albert I tijdens zijn bezoek aan de Gentse Universiteit verwelkomd met “Buffalo! Buffalo!”. Tijdens de Olympische Spelen van Antwerpen in 1920 beantwoordde de Belgische atleet Omer Smet van de atletiekafdeling van KAA Gent het geschreeuw van de Amerikaanse delegatie eveneens met deze kreet. Samen met hem kreeg KAA Gent sindsdien als bijnaam De Buffalo’s. De vereniging gebruikte deze bijnaam voor het eerst in haar tijdschrift in 1921. In 1924 verscheen voor het eerst een indiaans opperhoofd op een supportersvlag van de voetbalafdeling van KAA Gent.[7]
De lange tijd die verstreek tussen de komst van Buffalo Bill in 1895 en het gebruik van een native American als logo in een sportieve context verklaart waarom de cowboy Buffalo Bill in 1924 een indiaan werd. De Gentenaars associeerden zijn circus, dat zowel in 1895 als in 1906 Gent bezocht, bijna dertig jaar later vooral met de Sioux en de opvallende hoofdtooi van de chiefs die in het circus optraden. Vandaar dat sindsdien een indiaan de vlag van de Buffalo’s siert.[7]
Sinds 2001 vervult Benjamin Bundervoet, bijgenaamd Buffalo Ben, de rol van mascotte op en rond het veld. De mascotte bestaat al heel lang en Benjamin is niet de eerste indiaan. Er bestond reeds een mascotte toen hij zelf jong was, maar nadien heeft de ploeg het enkele jaren zonder gesteld. Als lid van een grote supportersclub mocht hij in 2001 de aftrap van een wedstrijd geven. Hij had zich verkleed als indiaan, het symbool van de club. Na de match vroeg commercieel directeur Patrick Lips of hij de ploegmascotte wou worden. Dat aanvaardde hij meteen.[8] In 2010 kreeg hij Melissa Joos, bijgenaamd Buffalo Mel, aan zijn zijde.[7]
Groningen heeft ook nog een jaar een Pegasus op het logo gehad.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Beetje een middelmatig paard die 2e idd.
Die van Twente is trouwens vrij bekend, maar er was ook nog een andere NL club die tijdelijk een (zwart) paard gebruikte. Dat was een strak modern logo. Beetje Amerikaans maar wel mooi.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |