Blair is geen echte oorlogscimineel?quote:Op zondag 30 april 2017 10:41 schreef Ryon het volgende:
[..]
Zegt dus de man die een echte oorligscrimineel als avatar heeft. Tjah.
Tja als je alleen maar fake news leest of kijkt word je natuurlijk ook niet wijzer.quote:Op zondag 30 april 2017 10:48 schreef Verfassungsschutz het volgende:
[..]
Wellicht missen we wat omdat wij onszelf niet informeren middels dubieuze haatblogjes.
Mijn god krijgen we allemaal van die kleine Schwarzeneggertjes en Laura Croftjes.quote:Op zondag 30 april 2017 11:15 schreef Verfassungsschutz het volgende:
http://www.bd.nl/brabant/(...)ardashians~ad5e5faa/
Prima rolmodel.
Niemand vraagt ernaar maar hoe was je date?quote:Op zondag 30 april 2017 11:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mijn god krijgen we allemaal van die kleine Schwarzeneggertjes en Laura Croftjes.
Kan me er iets bij voorstellen.quote:Op zondag 30 april 2017 10:55 schreef Kaas- het volgende:
's Nachts fappen doe ik in Rotterdam regelmatig, heerlijk rustig op straat dan. In de duinen moet je dat niet proberen zonder verlichting.
Ik dacht dat je het nooit zou vragen.quote:
Maar waar zit je mee? Voor de draad ermee man!quote:
Wil een cadeautje kopen voor iemand maar geen idee wat. Kom er wel uit hoorquote:Op zondag 30 april 2017 11:56 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar waar zit je mee? Voor de draad ermee man!
En dan denk je aan magneten.quote:Op zondag 30 april 2017 11:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wil een cadeautje kopen voor iemand maar geen idee wat. Kom er wel uit hoor
Ja, want magneten zijn cool. Ik weet alleen niet welke ik moet hebben. 23 kilo trekkracht klinkt wel als veel, hè. Te veel?quote:
Ik zou de sterkste nemen die er voor jouw budget te koop is. Kan in principe nooit te sterk. Zodat je bij wijze van spreken een olifant aan het plafond kunt bevestigen. Reken maar dat dat een verrassing voor haar is.quote:Op zondag 30 april 2017 11:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, want magneten zijn cool. Ik weet alleen niet welke ik moet hebben. 23 kilo trekkracht klinkt wel als veel, hè. Te veel?
Zo-eentje van 140 kilo lijkt me kek hey. Meteen alle elektrische apparaten in de wijde omgeving kaduuk en je kunt haar zelf aan het plafond hangen.quote:Op zondag 30 april 2017 12:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou de sterkste nemen die er voor jouw budget te koop is. Kan in principe nooit te sterk. Zodat je bij wijze van spreken een olifant aan het plafond kunt bevestigen. Reken maar dat dat een verrassing voor haar is.
Het ideale geschenk dus. Dat hebben we snel opgelost.quote:Op zondag 30 april 2017 12:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo-eentje van 140 kilo lijkt me kek hey. Meteen alle elektrische apparaten in de wijde omgeving kaduuk en je kunt haar zelf aan het plafond hangen.
Niet zo netjes om iemand met een olifant te vergelijken.quote:Op zondag 30 april 2017 12:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik zou de sterkste nemen die er voor jouw budget te koop is. Kan in principe nooit te sterk. Zodat je bij wijze van spreken een olifant aan het plafond kunt bevestigen. Reken maar dat dat een verrassing voor haar is.
Er worden verder geen namen genoemd dus het kan denk ik wel.quote:Op zondag 30 april 2017 12:04 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niet zo netjes om iemand met een olifant te vergelijken.
Op hoeveel oppervlakte?quote:Op zondag 30 april 2017 11:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, want magneten zijn cool. Ik weet alleen niet welke ik moet hebben. 23 kilo trekkracht klinkt wel als veel, hè. Te veel?
Je moet nog even drie ton betalen.quote:Op zondag 30 april 2017 12:49 schreef Kowloon het volgende:
Foutje ontdekt in de belastingaangifte, net nu het mooi weer is.
Het is ook zo complex allemaal!!!quote:Op zondag 30 april 2017 12:49 schreef Kowloon het volgende:
Foutje ontdekt in de belastingaangifte, net nu het mooi weer is.
Ga je magneetvissen?quote:Op zondag 30 april 2017 11:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuk dat je het vraagt Bart. Was gezellig. Onwijs mooie vrouw. Heel nuchter typje maar heb haar gelijk verteld dat ik een enorme zweefteef ben. Er komt denk ik wel een vervolgdate.quote:Op zondag 30 april 2017 11:23 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Niemand vraagt ernaar maar hoe was je date?
Begint Ron Beton nog geen scheurtjes te vertonen inmiddels?quote:Op zondag 30 april 2017 13:26 schreef Tchock het volgende:
Kan echt alle kanten op vanavond. Denk dat Vitesse aanvallend meer kwaliteit heeft maar AZ heeft Ron Beton.
Hoop op een leuke wedstrijd met verlenging.
Misschien wat haarscheurtjes, maar nog steeds een van de beste verdedigers van de Eredivisie als je het mij vraagt.quote:Op zondag 30 april 2017 13:31 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Begint Ron Beton nog geen scheurtjes te vertonen inmiddels?
Dat is echt dramatisch inderdaad. Zo zonde.quote:Op zondag 30 april 2017 13:59 schreef Kaas- het volgende:
Helaas bakt voormalige held Tim Krul er weinig meer van.
Gebeurt tegenwoordig wel vaker.quote:
Vroeger naar bedje gaan.quote:Op zondag 30 april 2017 14:54 schreef KetchupFTW het volgende:
Hehe ben net mijn nest uit. Moet over 4 minuten wat inleveren.
Nee, elke dag maar een paar uur zonlicht meemaken is kut.quote:Op zondag 30 april 2017 15:45 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Maakt in de bijstand niets uit toch. Lekker gaan met die banaan.
Wat een uitzicht, genot.quote:
quote:
Moet je maar niet de hele nacht op het internet hangen he. En dan wonen de heren nog thuis ook, dus zo'n wilde bedoening zal het niet zijn.quote:Op zondag 30 april 2017 15:47 schreef LelijKnap het volgende:
Slapen is wel essentieel, maar een degelijk ritme ook.
Ik zou zeggen beter.quote:Op zondag 30 april 2017 15:48 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is jouw uitzicht eigenlijk beter of slechter?
Huren?quote:Op zondag 30 april 2017 15:50 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Chill. Dat is nog niet zo vanzelfsprekend als huurder in Amsterdam.
Nee, hoor, ik heb heb zelfs een eigen uitzicht. Mooier die van remlof, zelfs.quote:Op zondag 30 april 2017 15:49 schreef eriksd het volgende:
[..]
Moet je maar niet de hele nacht op het internet hangen he. En dan wonen de heren nog thuis ook, dus zo'n wilde bedoening zal het niet zijn.
Uiteraard. Je woont in A'dam.quote:
Die theologe al geneukt?quote:Op zondag 30 april 2017 15:51 schreef Friek_ het volgende:
Ook weer tot het middaguur in m'n bed liggen stinken. Heerlijk geslapen.
Jullie werken beiden niet?quote:Op zondag 30 april 2017 15:53 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Morgenochtend voor een kopje koffie afgesproken. Wat burgerlijk.
Ooit gekocht, over paar jaar weer eens loeren.quote:
Remlof.quote:Op zondag 30 april 2017 15:55 schreef LelijKnap het volgende:
Welk filosoof of intellectueel zouden jullie aanwijzen wanneer ik zou vragen wie het beste kan beargumenteren waarom de multiculturele (incluis het islamitische) (EU)-staat een wenselijk streven is?
'Jij bent een nazihoer'quote:
Een startersapartementje? Schuif hem dan over een jaar gerust in mijn richting voor een gunstig prijsje.quote:Op zondag 30 april 2017 15:55 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ooit gekocht, over paar jaar weer eens loeren.
Elke poging om Remlof te persifleren zonder het woord fascist te gebruiken faalt jammerlijk.quote:Op zondag 30 april 2017 15:57 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
'Jij bent een nazihoer'
'Domme xenofoob'
Erik verdient toch genoeg.quote:Op zondag 30 april 2017 15:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een startersapartementje? Schuif ik hem dan over een jaar gerust in mijn richting voor een gunstig prijsje.
Da's waar.quote:Op zondag 30 april 2017 15:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elke poging om Remlof te persifleren zonder het woord fascist te gebruiken faalt jammerlijk.
Prima.quote:Op zondag 30 april 2017 15:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een startersapartementje? Schuif ik hem dan over een jaar gerust in mijn richting voor een gunstig prijsje.
Het systeem met college majors daar werkt ook wel wat anders dan ons universitaire systeem.quote:Op zondag 30 april 2017 16:04 schreef LelijKnap het volgende:
Rangschikking (van slim naar minder slim) van universitairen:
1. Burgerlijk ingenieur
2. Wis- en natuurkunde
3. Bio-ingenieur
4. Taal-letterkunde: Latijn en Grieks
5. Tandarts
6. Handelsingenieur
7. Geografie
8. Natuurkunde
9. Logopedie en audiologie
10. Informatica
11. Arts
12. Geologie
13. Dierenarts
14. Wiskunde
15. Economische en Toegepaste econ. wet.
16. Apotheker
17. Scheikunde
18. Biologie
19. Musicologie
20. Wijsbegeerte
21. Psychologie
22. Taal-letterkunde: Germaanse talen
23. Pedagogische wetenschappen
24. Politieke en sociale wetenschappen
25. Lichamelijke opvoeding
26. Biomedische wetenschappen
27. Rechten
28. Revalidatiewetenschappen en kinesitherapie
29. Japanologie
30. Geschiedenis
31. Oosteuropese talen en culturen
32. Taal-letterkunde: Romaanse talen
33. Sociale en culturele agogiek
34. Kunstwetenschappen en archeologie
35. Criminologische wetenschappen
36. Arabistiek en Islamkunde
37. Oosterse studies, Oosterse talen en culturen en sinologie
38. Godsdienstwetenschappen en moraalwetenschappen
39. Communicatiewetenschappen
40. Cultuurwetenschappen
Heel ander beeld dan dat grafiekje over studenten in de VS
De christus. Moet je je voorstellen dat er een zo'n parasiet zou zijn die mensen overneemtquote:Op zondag 30 april 2017 16:00 schreef Tchock het volgende:
Wist je dat er een parasiet is die bidsprinkhanen infecteert en dan hun zenuwstelsel aantast waardoor ze als een soort halve zombies doorleven en op het moment dat de parasiet volgroeid is zoeken ze water op, verdrinken ze zichzelf en dan gebeurt er dit:
Slapen doet de helft hier toch al niet dus nachtrust zal het je niet kosten.
Ga je er toch samen met Kaas wonen?quote:
Thierry Baudet.quote:Op zondag 30 april 2017 15:55 schreef LelijKnap het volgende:
Welk filosoof of intellectueel zouden jullie aanwijzen wanneer ik zou vragen wie het beste kan beargumenteren waarom de multiculturele (incluis het islamitische) (EU)-staat een wenselijk streven is?
In A'dam?quote:Op zondag 30 april 2017 15:57 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een startersapartementje? Schuif hem dan over een jaar gerust in mijn richting voor een gunstig prijsje.
Een buitenaardse krokodil? Japie?quote:Op zondag 30 april 2017 16:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De christus. Moet je je voorstellen dat er een zo'n parasiet zou zijn die mensen overneemt
Som der delen!!!!quote:Op zondag 30 april 2017 16:07 schreef Kaas- het volgende:
2. Wis- en natuurkunde
8. Natuurkunde
14. Wiskunde
Okeuh.
Ja dat ook, maar volgens mij (zie Kaas zn post) is het nogal een gammel onderzoekje geweest. De bron legt het helaas niet uit,quote:Op zondag 30 april 2017 16:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het systeem met college majors daar werkt ook wel wat anders dan ons universitaire systeem.
De studie is iig een van de pittigste...maar dat heeft volgens mij meer met de kwantiteit te maken.quote:Op zondag 30 april 2017 16:09 schreef KetchupFTW het volgende:
Dierenartsen zijn slimmer dan wiskundigen. Nooit geweten!
Ja, idioot hè. Er blijken best wel veel parasieten te zijn die dit soort trucs in huis hebben. Zo is er bijvoorbeeld een schimmel die mieren infecteert. De schimmel laat de mier dan naar een hoog punt boven de kolonie lopen, waarna hij "uitbarst" en de sporen neerdalen op andere mieren er onder. Er zijn ook wespen die eieren in rupsen leggen, en als de eieren uitkomen dan laten de wespenlarven de rups een soort cocon spinnen zodat ze beschermd zijn als ze eenmaal een weg uit de rups hebben gegeten.quote:Op zondag 30 april 2017 16:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
De christus. Moet je je voorstellen dat er een zo'n parasiet zou zijn die mensen overneemt
Handelsingenieur staat ook boven economie, terwijl het twee benamingen voor hetzelfde zijn. Koekoek.quote:Op zondag 30 april 2017 16:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja dat ook, maar volgens mij (zie Kaas zn post) is het nogal een gammel onderzoekje geweest. De bron legt het helaas niet uit,
Vooral dat ze in staat blijken een ander organisme te 'besturen'. Nemen ze dan het neurologisch netwerk over oid?quote:Op zondag 30 april 2017 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, idioot hè. Er blijken best wel veel parasieten te zijn die dit soort trucs in huis hebben. Zo is er bijvoorbeeld een schimmel die mieren infecteert. De schimmel laat de mier dan naar een hoog punt boven de kolonie lopen, waarna hij "uitbarst" en de sporen neerdalen op andere mieren er onder. Er zijn ook wespen die eieren in rupsen leggen, en als de eieren uitkomen dan laten de wespenlarven de rups een soort cocon spinnen zodat ze beschermd zijn als ze eenmaal een weg uit de rups hebben gegeten.
Fascinerend en te luguber voor woorden. Dan worden films als Alien ineens semi-realistisch.
Over die schimmel en de mier trouwens:
Daar is The Last of Us ook op gebaseerd.quote:Op zondag 30 april 2017 16:06 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
Lees net dat het uit België komt. Zegt misschien ook wat.quote:Op zondag 30 april 2017 16:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Handelsingenieur staat ook boven economie, terwijl het twee benamingen voor hetzelfde zijn. Koekoek.
quote:Op zondag 30 april 2017 16:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daar is The Last of Us ook op gebaseerd.Dat kind irriteerde mij zodanig dat ik nooit verder was gekomen dan het eerste hoofdstuk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo lang ik het maar win van biologen vind ik alles goed.quote:Op zondag 30 april 2017 16:04 schreef LelijKnap het volgende:
Rangschikking (van slim naar minder slim) van universitairen:
14. Wiskunde
Heel ander beeld dan dat grafiekje over studenten in de VS
Is uw Jip eigenlijk nog altijd in beeld?quote:Op zondag 30 april 2017 16:17 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo lang ik het maar win van biologen vind ik alles goed.
Hangt daar je Nazi-vlag?quote:Op zondag 30 april 2017 16:19 schreef remlof het volgende:
[..]
Het uitzicht aan de andere kant is beter inderdaad.
[ afbeelding ]
Nee, voetballers leiden zichzelf niet op.quote:Op zondag 30 april 2017 16:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Stelt Vitesse vandaag ook een zelf opgeleide Nederlander op?
quote:Op zondag 30 april 2017 16:18 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Is uw Jip eigenlijk nog altijd in beeld?
In het geval van die worm en sprinkhaan wordt blijkbaar het hele zenuwstelsel overgenomen. De sprinkhaan sterft ook direct als de worm het lichaam verlaat (of eigenlijk was hij dan al dood, maar dat is een kwestie van semantiek).quote:Op zondag 30 april 2017 16:13 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vooral dat ze in staat blijken een ander organisme te 'besturen'. Nemen ze dan het neurologisch netwerk over oid?
Het zegt natuurlijk ook geen kut. Behalve dan dat bepaalde studies een hoger basisniveau vereisen. Studies als natuurkunde zullen dan ook relatief weinig studenten hebben waardoor er al behoorlijke voorselectie plaatsvindt. Wellicht dat een studie als geneeskunde in absolute zin wel meer mensen trekt met een IQ van boven de 130, maar dat het gemiddelde fok omlaag wordt getrokken door de rest.quote:Op zondag 30 april 2017 16:09 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ja dat ook, maar volgens mij (zie Kaas zn post) is het nogal een gammel onderzoekje geweest. De bron legt het helaas niet uit,
quote:Op zondag 30 april 2017 16:22 schreef Kaas- het volgende:
Remlof doet dan elke ochtend z'n gordijnen open, snuift diep wat adem naar binnen en fluistert zachtjes tevreden "Europa..." terwijl hij in de verte kijkt.
Inderdaad.quote:Op zondag 30 april 2017 16:22 schreef Kaas- het volgende:
Remlof doet dan elke ochtend z'n gordijnen open, snuift diep wat adem naar binnen en fluistert zachtjes tevreden "Europa..." terwijl hij in de verte kijkt.
Nog 90 min..quote:Op zondag 30 april 2017 16:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Inderdaad.
9 mei hang ik de blauwe vlag met gele sterren weer uit.
Zo. Maar dan zijn de bezetene nog wel bewust (zover kleine insecten dat kunnen zijn) zeg maar? Ze verliezen alleen de controle over het zenuwstelsel? Wat zorgt er eigenlijk voor dat ze dood gaan wanneer de parasiet hen verlaat? Komt dat door het grove geweld wat erbij gepaard gaat (openbreken van een deel van het lichaam)?quote:Op zondag 30 april 2017 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
In het geval van die worm en sprinkhaan wordt blijkbaar het hele zenuwstelsel overgenomen. De sprinkhaan sterft ook direct als de worm het lichaam verlaat (of eigenlijk was hij dan al dood, maar dat is een kwestie van semantiek).
De parasieten zijn in staat om enzymen af te geven die heel erg lijken op de stoffen die de dieren normaal gesproken gebruiken om zenuwen door te geven. Maar hoe ze dit soort complexe commando's kunnen doorgeven snap ik ook niet.
Overigens zijn er wel degelijk parasieten die ook bij mensen dit soort effecten hebben. Bijvoorbeeld: rabiës (hondsdolheid) verspreidt zich via beten, doordat de virussen zich ophopen in speekselklieren. Als mensen die besmet zijn zouden drinken, wordt het virus doorgeslikt en is er veel minder kans op infectie. Alleen zorgt het virus er voor dat mensen die geïnfecteerd zijn met hondsdolheid bang worden voor water en daardoor niet meer drinken.
Van Wolfswinkel natuurlijk.quote:Op zondag 30 april 2017 16:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Stelt Vitesse vandaag ook een zelf opgeleide Nederlander op?
Het zegt wat je er uit kan halen. Als het gemiddelde omlaag getrokken wordt, dan kán het gemiddelde omlaag getrokken worden. Dat zegt wel weer iets misschien.quote:Op zondag 30 april 2017 16:21 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het zegt natuurlijk ook geen kut. Behalve dan dat bepaalde studies een hoger basisniveau vereisen. Studies als natuurkunde zullen dan ook relatief weinig studenten hebben waardoor er al behoorlijke voorselectie plaatsvindt. Wellicht dat een studie als geneeskunde in absolute zin wel meer mensen trekt met een IQ van boven de 130, maar dat het gemiddelde fok omlaag wordt getrokken door de rest.
quote:Op zondag 30 april 2017 16:22 schreef Kaas- het volgende:
Insecten hebben geen bewustzijn, of dat nou voor of na infectie is.quote:Op zondag 30 april 2017 16:26 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Zo. Maar dan zijn de bezetene nog wel bewust (zover kleine insecten dat kunnen zijn) zeg maar? Ze verliezen alleen de controle over het zenuwstelsel?
Goede vraag. In het geval van die sprinkhaan is de doodsoorzaak dat hij verteerd wordt van binnenuit. Alleen omdat de worm zijn zenuwstelsel blijft besturen zie je dat van de buitenkant niet. Door dat grove geweld is het wel echt definitief afgelopen.quote:Wat zorgt er eigenlijk voor dat ze dood gaan wanneer de parasiet hen verlaat? Komt dat door het grove geweld wat erbij gepaard gaat (openbreken van een deel van het lichaam)?
Ik vond:quote:Nog een laatste vraagje; waarom (en hoe) worden mensen bang voor water dan?
Prettig.quote:Rabies causes hydrophobia in the encephalitic stage which means when it affects the brain and causes swelling and inflammation of multiple areas of the brain. Hence, it affects the complex swallowing areas in the brain. Initially into the course of the disease, the patient has involuntary contractions of neck muscles when he drinks water. At later stages of disease, the patient starts contracting his muscles even at the thought of water. Rabies virus is a neurotropic virus which means that it travels through nerves because of its preference to attach to acetylcholine receptors in the neurons.
Misschien kan het dat bij andere studies ook wel, maar is er sprake van een afschrikeffect. De cijfers zeggen ook niets over de verhouding tussen mensen die een studie wel of niet voltooien en meer van dat soort zaken. En dan hebben we het nog niet eens over hoe de data zelf verzameld is. Het zou me sterk verbazen als daar ook niet nog heel wat op valt af te dingen.quote:Op zondag 30 april 2017 16:28 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Het zegt wat je er uit kan halen. Als het gemiddelde omlaag getrokken wordt, dan kán het gemiddelde omlaag getrokken worden. Dat zegt wel weer iets misschien.
Was voor Darwin (of een van zijn vakgenoten destijds) ook het argument dat er geen rechtvaardige/almachtige God zou bestaan. Die zou een dergelijk beest zijn gang niet laten gaan.quote:Op zondag 30 april 2017 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, idioot hè. Er blijken best wel veel parasieten te zijn die dit soort trucs in huis hebben. Zo is er bijvoorbeeld een schimmel die mieren infecteert. De schimmel laat de mier dan naar een hoog punt boven de kolonie lopen, waarna hij "uitbarst" en de sporen neerdalen op andere mieren er onder. Er zijn ook wespen die eieren in rupsen leggen, en als de eieren uitkomen dan laten de wespenlarven de rups een soort cocon spinnen zodat ze beschermd zijn als ze eenmaal een weg uit de rups hebben gegeten.
Fascinerend en te luguber voor woorden. Dan worden films als Alien ineens semi-realistisch.
Over die schimmel en de mier trouwens:
Twee taalfoutjes in een post Mono.quote:Op zondag 30 april 2017 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien kan het dat bij andere studies ook wel, maar is er sprake van een afschrikeffect. De cijfers zeggen ook niets over de verhouding tussen mensen die een studie wel of niet voltooien en meer van dat soort zaken. En dan hebben we het nog niet eens over hoe de data zelf verzameld is. Het zou me sterk verbazen als daar ook nog heel wat op valt af te dingen.
Bron?quote:Op zondag 30 april 2017 16:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Was voor Darwin (of een van zijn vakgenoten destijds) ook het argument dat er geen rechtvaardige/almachtige God zou bestaan. Die zou een dergelijk beest zijn gang niet laten gaan.
Oh dat is ook serieus wel kut op dit moment denk ik.quote:Op zondag 30 april 2017 16:36 schreef Euribob het volgende:
Nou, m'n zonne-allergie speelt weer op. Dan maar even fokken.
Zoiets heb ik ook wel eens gelezen ja.quote:Op zondag 30 april 2017 16:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Was voor Darwin (of een van zijn vakgenoten destijds) ook het argument dat er geen rechtvaardige/almachtige God zou bestaan. Die zou een dergelijk beest zijn gang niet laten gaan.
Is dat echt uitgesloten? Ik heb het niet over zelfbewustzijn, hè.quote:Op zondag 30 april 2017 16:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Insecten hebben geen bewustzijn, of dat nou voor of na infectie is.
Ah oke, maar dat 'verteren' is een proces, dus hij zal nog iig wel voor een periode 'leven' (bewust of niet)? De semantiek die hierbij komt kijken is wel interessant. Leef je als organisme als een ander organisme jou stuurt, hehe?quote:Goede vraag. In het geval van die sprinkhaan is de doodsoorzaak dat hij verteerd wordt van binnenuit. Alleen omdat de worm zijn zenuwstelsel blijft besturen zie je dat van de buitenkant niet. Door dat grove geweld is het wel echt definitief afgelopen.
''Hence, it affects the complex swallowing areas in the brain. ''quote:[..]
Prettig.
Vrij zonnig hier ja.quote:Op zondag 30 april 2017 16:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh dat is ook serieus wel kut op dit moment denk ik.
Definiëren wat leven is is sowieso heel lastig. In het geval van mensen zou ik zeggen dat als je hart niet meer klopt en er geen hersenactiviteit is, je dood bent. Maar een mier kun je niet onder een MRI leggen en ze hebben geen "hart" zoals wij dus geen idee.quote:Op zondag 30 april 2017 16:39 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Ah oke, maar dat 'verteren' is een proces, dus hij zal nog iig wel voor een periode 'leven' (bewust of niet)? De semantiek die hierbij komt kijken is wel interessant. Leef je als organisme als een ander organisme jou stuurt, hehe?
Hoho, niet rechtvaardig/almachtig is. Dat is al wat minder sterk. De avonturen van Vlad de derde die jij net noemt kun je nog keurig schuiven onder de menselijke vrije wil.quote:Op zondag 30 april 2017 16:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zoiets heb ik ook wel eens gelezen ja.
Toch wonderlijk hè. Vlad de derde zou 25.000 mensen gespiest hebben maar als je een schimmel hebt die mierenhersenen oppeuzelt is dat het bewijs dat God niet bestaat.
De heldgek. Goede contaminatie dit.quote:Op zondag 30 april 2017 16:40 schreef Perrin het volgende:
In ander nieuws, deze held/gek is vandaag te pletter gestort:
Oh, zo. Dat was al langer bekend toch. Het probleem van het kwaad werd al door de Grieken beschreven.quote:Op zondag 30 april 2017 16:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoho, niet rechtvaardig/almachtig is. Dat is al wat minder sterk. De avonturen van Vlad de derde die jij net noemt kun je nog keurig schuiven onder de menselijke vrije wil.
Al met al veel te veel factoren om tot zinnige conclusie te komen ja. Zo kan je je ook afvragen op welk punt de testen worden afgemeten. Na x jaar volgen van een bepaalde studie versterk je bepaalde eigenschappen meer dan bij het volgen een andere studie. Eigenschappen (zoals analytisch-vermogen) die meer centraal staan bij de IQ test dan andere.quote:Op zondag 30 april 2017 16:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Misschien kan het dat bij andere studies ook wel, maar is er sprake van een afschrikeffect. De cijfers zeggen ook niets over de verhouding tussen mensen die een studie wel of niet voltooien en meer van dat soort zaken. En dan hebben we het nog niet eens over hoe de data zelf verzameld is. Het zou me sterk verbazen als daar ook niet nog heel wat op valt af te dingen.
De studie waar je leert hoe je een IQ-test maakt lijkt me verreweg de intelligentste.quote:Op zondag 30 april 2017 16:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Al met al veel te veel factoren om tot zinnige conclusie te komen ja. Zo kan je je ook afvragen op welk punt de testen worden afgemeten. Na x jaar volgen van een bepaalde studie versterk je bepaalde eigenschappen meer dan bij het volgen een andere studie. Eigenschappen (zoals analytisch-vermogen) die meer centraal staan bij de IQ test dan andere.
Vooral dit soort beelden, hè. (Al was hij volgens mij niet op Antartica geweest?).quote:Op zondag 30 april 2017 16:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Daar zat ik inderdaad net ook over na te denkenquote:Op zondag 30 april 2017 16:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
De studie waar je leert hoe je een IQ-test maakt lijkt me verreweg de intelligentste.
Jazeker, en als je dit soort voorbeelden meeneemt in een poging daartoe wordt het nóg lastiger. Je zou het dan eigenlijk per organisme moeten bekijken en definiëren. Tot die realisatie kwam men toch ook toen ze op de bodem van de zee wezens tegenkwamen die aan geen van de eisen voldeden die wij boven de zee hanteerde? Of dat had meer met de 'benodigde omstandigheden' te maken. Mmm..quote:Op zondag 30 april 2017 16:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Definiëren wat leven is is sowieso heel lastig. In het geval van mensen zou ik zeggen dat als je hart niet meer klopt en er geen hersenactiviteit is, je dood bent. Maar een mier kun je niet onder een MRI leggen en ze hebben geen "hart" zoals wij dus geen idee.
Definiëren wat "leven" is, is nog veel moeilijker dan zeggen wanneer een organisme leeft. Je kunt haast geen definitie van leven geven zonder dat je dingen uitsluit die we eigenlijk graag leven zouden willen nemen of dingen insluit die doods zijn.quote:Op zondag 30 april 2017 16:54 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Jazeker, en als je dit soort voorbeelden meeneemt in een poging daartoe wordt het nóg lastiger. Je zou het dan eigenlijk per organisme moeten bekijken. Tot die realisatie kwam men toch ook toen ze op de bodem van de zee wezens tegenkwamen die aan geen van de eisen voldeden die wij boven de zee hanteerde? Of dat had meer met de 'benodigde omstandigheden' te maken. Mmm..
Het gros van die IQ-vraagjes leunt op wiskundig inzicht, dus afgezien van voorselectie heeft dat bij bètastudies ook nog een versterkend effect inderdaad.quote:Op zondag 30 april 2017 16:46 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Al met al veel te veel factoren om tot zinnige conclusie te komen ja. Zo kan je je ook afvragen op welk punt de testen worden afgemeten. Na x jaar volgen van een bepaalde studie versterk je bepaalde eigenschappen meer dan bij het volgen een andere studie. Eigenschappen (zoals analytisch-vermogen) die meer centraal staan bij de IQ test dan andere.
Ja, dat bedoel ik; dan moet je erkennen dat het geen statische definitie kan kennen en per organisme een eigen definitie krijgt. Misschien moet je er dan idd vervolgens een concept als 'functioneren (of bewegen)', of 'groei/aftakeling'; ''leven'', bij betrekken.quote:Op zondag 30 april 2017 16:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Definiëren wat "leven" is, is nog veel moeilijker dan zeggen wanneer een organisme leeft. Je kunt haast geen definitie van leven geven zonder dat je dingen uitsluit die we eigenlijk graag leven zouden willen nemen of dingen insluit die doods zijn.
Zo mogelijk nog saaier dan de GP van vandaag.quote:
Gewonnen!!!quote:
Chill.quote:Op zondag 30 april 2017 18:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Gewonnen!!!
7 punten (7528 tegenover 7521) verschil maar. Retespannend, want het laatste onderdeel is estafette, en toen stonden we nog maar 18 punten voor op nr 2 uit Spijkenisse. Zaten in de baan naast elkaar en het was super spannend want het gaat echt om honderden die paar puntjes, nipt verloren in de estafette maar net genoeg om nu eerste te worden.
Was nog wel even spannend omdat de jury ons eerst diskwalificeerde, maar gelukkig kennen we de regels beter dan die jury dus dat werd nog rechtgezet, wel lichtelijk hartaanvalletje even.
Eerste vd 3 wedstrijden. Eerste jaar dat we meedoen, dus beginnen in 3e divisie, beste 5 uit 5 poules gaan naar promotiewedstrijd voor 2e divisie. 1 team uit andere poule was net iets beter, dus staan nu 2e van ong 50 teams in 3e divisie.
En mooi weertje.
Nee, maar ik ga hem ook niet missen.quote:Op zondag 30 april 2017 19:13 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Yes yes yes gurl,
wist je trouwens dat chavez deaud is?
Baudet zou ik eveneens niet missen.quote:Op zondag 30 april 2017 19:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Baudet wist het niet iig niet.
[ afbeelding ]
Thierry doet een Henkie.quote:Op zondag 30 april 2017 19:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
0-1 voor Vitesse door een blunder van Krulquote:Op zondag 30 april 2017 13:59 schreef Kaas- het volgende:
Helaas bakt voormalige held Tim Krul er weinig meer van.
Elke gelegenheid is goed om je oikofobie te kunnen prediken.quote:Op zondag 30 april 2017 19:16 schreef skysherrif het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Oh lol ik zat net even in een andere kamer te bellen en heb het niet gezien.quote:Op zondag 30 april 2017 19:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
0-1 voor Vitesse door een blunder van Krul
0 2 wel gezien?quote:Op zondag 30 april 2017 19:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Oh lol ik zat net even in een andere kamer te bellen en heb het niet gezien.
En het was nog lang onrustig in Arnhem.quote:
Vreemd fenomeen jaquote:Op zondag 30 april 2017 19:56 schreef Pokkelmans het volgende:
Ik heb nog nooit Vitesse supporters gezien.
Wel kampioen Eerste Divisie en zo. Vitesse is natuurlijk een omhooggevallen provincieclub (in de positieve zin van het woord).quote:
Historisch moment voor hen idd.quote:
toch 16e stad van nederland.quote:Op zondag 30 april 2017 20:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wel kampioen Eerste Divisie en zo. Vitesse is natuurlijk een omhooggevallen provincieclub (in de positieve zin van het woord).
Vitesse mag zijn billetjes wel kussen.quote:Op zondag 30 april 2017 20:09 schreef Tchock het volgende:
Nog een leuk statistiekje: Henk Fraser won alle bekerfinales waaraan hij deelnam als speler en coach (vijf stuks) terwijl John van den Brom ze juist allemaal verloor (twee keer).
Toch gek dat een Den Haag zo slecht presteert met veruit de meeste inwoners na amst/rotterdam.quote:Op zondag 30 april 2017 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
En Groningen is de zevende stad maar ook dat is een provincieclub
Inwonertal is niet alles hè. In de jaren '60-70 was ADO een van de topclubs met nationaal en internationaal succes. Daarna volgde degradatie en dat zijn ze eigenlijk nooit meer echt te boven gekomen.quote:Op zondag 30 april 2017 20:12 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Toch gek dat een Den Haag zo slecht presteert met veruit de meeste inwoners na amst/rotterdam.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 30 april 2017 20:15 schreef remlof het volgende:
Jaaaaaaaaaassaaaaassssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! B
Toch gek hoe dat kan...., dat ze zo'n kleine begroting hebben terwijl die sport en club toch best leeft in Den Haag.quote:Op zondag 30 april 2017 20:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Achterban is niet alles hè. In de jaren '60-70 was ADO een van de topclubs met nationaal en internationaal succes. Daarna volgde degradatie en dat zijn ze eigenlijk nooit meer echt te boven gekomen.
Vooruit dan, een huilende weghorst is me ook wat waardquote:Op zondag 30 april 2017 20:15 schreef remlof het volgende:
Jaaaaaaaaaassaaaaassssaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!! B
Haha, dat gevoel had ik ook.quote:Op zondag 30 april 2017 20:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Vooruit dan, een huilende weghorst is me ook wat waard
Geforceerde fusieclub, te klein stadion, slecht bestuur, vier keer gedegradeerd. Je kunt pas echt succesvol worden als je vele jaren stabiel beleid hebt. Kijk bijvoorbeeld naar Sparta, die zijn nu ook al twintig jaar aan het aankloten terwijl ze ooit groots waren.quote:Op zondag 30 april 2017 20:18 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Toch gek hoe dat kan...., dat ze zo'n kleine begroting hebben terwijl die sport en club toch best leeft in Den Haag.
Over de veiligheid van de aanvoer van babi pangang naar het westen hoef ik me geen zorgen te maken, zie ik.quote:Op zondag 30 april 2017 20:52 schreef Kaas- het volgende:
China launches its first home-built aircraft carrier
https://www.theguardian.c(...)-first-built-at-home
[ afbeelding ]
Dat is wel weer mooi idd. Zal het conflict in 'hun' zee wat bespoedigen.quote:Op zondag 30 april 2017 20:52 schreef Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Ik hoop zo dat er "made in china" op de onderkant staat.quote:Op zondag 30 april 2017 20:52 schreef Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Is het boek positief of negatief over booslims?quote:Op zondag 30 april 2017 21:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
Net 'Ik was een van hen' uit. Wat een grappig geschreven boekje was dat. En wat een treurnis in de schilderswijk en transvaal (waar in 1960 mijn oma nog woonde)
Transvaal is weining Nederlands meer aan tegenwoordig. Ook niet verstandig je daar te vertonen op sommige plekken.quote:Op zondag 30 april 2017 21:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
Net 'Ik was een van hen' uit. Wat een grappig geschreven boekje was dat. En wat een treurnis in de schilderswijk en transvaal (waar in 1960 mijn oma nog woonde)
Ik vind dat maar een teringlul.quote:Op zondag 30 april 2017 21:31 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Goeie arrogante kop heeft die vent. Heerlijk.
quote:Op zondag 30 april 2017 21:31 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Stratego. Goed spel.quote:Op zondag 30 april 2017 21:09 schreef Drugshond het volgende:
Ze hebben serieus geen bitterballen op de POL-meet.Den Bosch en verkenners.
[ afbeelding ]
Wie is dat?quote:Op zondag 30 april 2017 21:31 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Laat ze maar de draak steken met China hier... Ik vind het ook een toffe schuit.quote:Op zondag 30 april 2017 20:52 schreef Kaas- het volgende:
[ afbeelding ]
Met jaren zeventigkapsel.quote:Op zondag 30 april 2017 21:31 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Gerecycled Sovjetmodelletje. Hoeven we voorlopig dus niet echt te vrezen.quote:Op zondag 30 april 2017 21:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Laat ze maar de draak steken met China hier... Ik vind het ook een toffe schuit.
Geen idee, ik zal er navraag naar doen?quote:Op zondag 30 april 2017 21:41 schreef Tem het volgende:
Is dat toevallig Eric Smit een econoom, van follow the money?
En ook nog een niet onverdienstelijke kandidaat in de Slimste Mens!quote:Op zondag 30 april 2017 21:41 schreef Tem het volgende:
Is dat toevallig Eric Smit een econoom, van follow the money?
Nou nou nou nou.quote:Op zondag 30 april 2017 21:42 schreef Kowloon het volgende:
Een econoom, wat een helden zijn het toch.
Winnaar zelfs, dacht ik?quote:Op zondag 30 april 2017 21:42 schreef Falco het volgende:
[..]
En ook nog een niet onverdienstelijke kandidaat in de Slimste Mens!
China en Nederland zijn ook vrienden van elkaar.quote:Op zondag 30 april 2017 21:40 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gerecycled Sovjetmodelletje. Hoeven we voorlopig dus niet echt te vrezen.
Ik begreep dat dat tegenwoordig de maatstaf is voor intelligentie.quote:Op zondag 30 april 2017 21:42 schreef Falco het volgende:
[..]
En ook nog een niet onverdienstelijke kandidaat in de Slimste Mens!
Yepquote:
Uiteraard. Waarom zou Nederland niet vrienden zijn met China?quote:Op zondag 30 april 2017 21:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
China en Nederland zijn ook vrienden van elkaar.
Vandaar die zelfoverschatting van LelijKnap in deze reeks.quote:Op zondag 30 april 2017 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begreep dat dat tegenwoordig de maatstaf is voor intelligentie.
Nonsens. Thierry Baudet ging er in één ronde uit.quote:Op zondag 30 april 2017 21:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik begreep dat dat tegenwoordig de maatstaf is voor intelligentie.
Echt?quote:Op zondag 30 april 2017 21:39 schreef Viltje het volgende:
[..]
Eric Smit, medeoprichter van Follow the Money.
Wie?quote:Op zondag 30 april 2017 21:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nonsens. Thierry Baudet ging er in één ronde uit.
Thierry Baudet.quote:
"Quod erat demonstrandum", zou Thierry zeggen.quote:Op zondag 30 april 2017 21:46 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Nonsens. Thierry Baudet ging er in één ronde uit.
Geld toestaan, heldenideequote:Op zondag 30 april 2017 21:47 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Erik Smid, ecognoom en oprichter van Allow the Money
"Kartellum intelligentsia est!"quote:Op zondag 30 april 2017 21:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
"Quod erat demonstrandum", zou Thierry zeggen.
Moest lachen om die eerste kreet van Koch.quote:Op zondag 30 april 2017 21:48 schreef eriksd het volgende:
Doet me denken aan conversaties met John en Drugshond.
"Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abutitur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?"quote:
'voquote:Op zondag 30 april 2017 21:51 schreef Falco het volgende:
[..]
"Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abutitur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?"
Met dat soort vrienden hebben we geen vijanden meer nodig.quote:Op zondag 30 april 2017 21:43 schreef Kowloon het volgende:
[..]
China en Nederland zijn ook vrienden van elkaar.
Die hoeft zich niet meer druk te maken dus!quote:Op zondag 30 april 2017 16:40 schreef Perrin het volgende:
In ander nieuws, deze held/gek is vandaag te pletter gestort:
Na hoeveel jaar was dat ook weer 185 jaar dacht ik die vlag zou toch allang vergaan moeten zijn dan!quote:
Volgens mijn docent boeide de uitspraak geen reet omdat het een dode taal is.quote:Op zondag 30 april 2017 21:54 schreef Falco het volgende:
Vond wel jammer dat Baudets accent meer weg had van steenkolen-latijn. Zo had Cicero het niet willen horen, me dunkt!
Wat een domme docent zeg. Op de middelbare hoef je de uitspraak niet te leren maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet boeit. C wordt uitgesproken als K, een u als oe, ae als ai, dat soort zaken.quote:Op zondag 30 april 2017 22:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mijn docent boeide de uitspraak geen reet omdat het een dode taal is.
Kicero.quote:Op zondag 30 april 2017 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een domme docent zeg. Op de middelbare hoef je de uitspraak niet te leren maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet boeit. C wordt uitgesproken als K, een u als oe, ae als ai, dat soort zaken.
Kikero ja, en Joelioes Kaiser. Klinkt voor geen meter, we zijn enorm verfranst wat Latijn betreft.quote:
Mijn docent klassieke talen zei tegen ons dat we de uitspraak maar met een korrel zout moesten nemen, omdat het onmogelijk is om na te gaan hoe de taal tweeduizend jaar geleden werd uitgesproken omdat er toen nog geen cassetterecorders waren. De uitspraak zoals we die nu, min of meer gebruikelijk, kennen is gebaseerd op het Latijn van de Kerk. En of we daar nu op moesten vertrouwen...quote:Op zondag 30 april 2017 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat een domme docent zeg. Op de middelbare hoef je de uitspraak niet te leren maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet boeit. C wordt uitgesproken als K, een u als oe, ae als ai, dat soort zaken.
Maar dat is helemaal niet waar. Er zijn uitspraakregels uit die tijd bekend, en aan het Grieks kunnen we ook dingen afleiden (bijvoorbeeld dat een C in het Latijn in het Grieks altijd met een kappa werd vertaald, en nooit met een sigma).quote:Op zondag 30 april 2017 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn docent klassieke talen zei tegen ons dat we de uitspraak maar met een korrel zout moesten nemen, omdat het onmogelijk is om na te gaan hoe de taal tweeduizend jaar geleden werd uitgesproken omdat er toen nog geen cassetterecorders waren. De uitspraak zoals we die nu, min of meer gebruikelijk, kennen is gebaseerd op het Latijn van de Kerk. En of we daar nu op moesten vertrouwen...
Alsof het ook maar op één manier uitgesproken was. Alsof er maar één dialect is geweest....maar ik moet wel zeggen dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat het op z'n Baudets werd gesproken. Probeer het dan op z'n Grieks of Italiaans.quote:Op zondag 30 april 2017 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Mijn docent klassieke talen zei tegen ons dat we de uitspraak maar met een korrel zout moesten nemen, omdat het onmogelijk is om na te gaan hoe de taal tweeduizend jaar geleden werd uitgesproken omdat er toen nog geen cassetterecorders waren. De uitspraak zoals we die nu, min of meer gebruikelijk, kennen is gebaseerd op het Latijn van de Kerk. En of we daar nu op moesten vertrouwen...
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijn-11715459-a921732quote:Ook uit onomatopeeën, woorden die een klank nabootsen, valt iets af te leiden. Den Hengst: „De verbuiging van het Latijnse woord bos (rund), is denk ik niet toevallig bubus – spreek uit: ‘boeboes’.” Ook lijkt het onwaarschijnlijk dat de koekoek, cuculus in het Latijn, vroeger een ander wijsje floot.
Er is inderdaad sowieso al een onderscheid tussen de klassieke en de kerkelijke uitspraak. Nog afgezien van allerhande lokale varianten in uitspraak. En het is inderdaad de vermoedelijke uitspraak bij gebrek aan bronnen over Romeinse fonetiek volgens mij.quote:Op zondag 30 april 2017 22:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Of gewoon omdat zijn eigen Latijn helemaal niet goed is (want laten we wel wezen, van wie wel)quote:Op zondag 30 april 2017 22:50 schreef LelijKnap het volgende:
Maar ik denk dat het zo houterig klonk omdat hij elk woord verstaanbaar wilden laten zijn voor Henk en Ingrid. Dus veel pauzes tussen de woorden.
Hora est.quote:Op zondag 30 april 2017 22:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of gewoon omdat zijn eigen Latijn helemaal niet goed is (want laten we wel wezen, van wie wel)
Kan ook. Maar het komt anderzijds nogal pretentieus over als je het op vloeiende wijze (en snel) uitspreekt. Of het kan zo zijn dat het stukje dan te snel uitgesproken zal zijn en het als een vaag moment voorbij gegaan zal zijn. Zo van; 'hey, sprak ie nou in een andere taal of...?'. Op deze wijze prikkelde ie misschien ook nog wat Kamerleden.quote:Op zondag 30 april 2017 22:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Of gewoon omdat zijn eigen Latijn helemaal niet goed is (want laten we wel wezen, van wie wel)
quote:Op zondag 30 april 2017 22:53 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Kan ook. Maar het komt anderzijds nogal pretentieus over als je het op vloeiende wijze (en snel) uitspreekt.
Probeer het eens met de vertaalde werken van K3.quote:Op zondag 30 april 2017 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]Kun je ook iets in het Latijn voordragen zonder pretentieus te klinken?
quote:Op zondag 30 april 2017 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Probeer het eens met de vertaalde werken van K3.
Nog steeds, vrees ik. Beetje streng bij kijken.quote:Decem milia follium, caelum caerulum pingunt
Decem milia follium ad te veniunt
Decem milia follium orbes finientes pingunt
Decem milia annorum belli, sine victore
Haha, ok goed, 'minder pretentieus'. Laten we wel wezen, hij kwam zo best aandoenlijk over toch?quote:Op zondag 30 april 2017 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]Kun je ook iets in het Latijn voordragen zonder pretentieus te klinken?
in deze sc geen kwaad woord over baudetquote:Op zondag 30 april 2017 22:55 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Haha, ok goed, 'minder pretentieus'. Laten we wel wezen, hij kwam zo best aandoenlijk over toch?
Die hoef je alleen maar om te draaien om de werkelijke boodschap mee te krijgen.quote:Op zondag 30 april 2017 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Probeer het eens met de vertaalde werken van K3.
quote:Op zondag 30 april 2017 22:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds, vrees ik. Beetje streng bij kijken.
Kan de Baudetjugend niet aan inderdaad.quote:Op zondag 30 april 2017 22:56 schreef skysherrif het volgende:
[..]
in deze sc geen kwaad woord over baudet
Jawel hoor, dat kan ik prima ontkennen.quote:Op zondag 30 april 2017 23:01 schreef LelijKnap het volgende:
Wat je ook van hem vindt, je kan moeilijk ontkennen dat hij het volk als geheel naar een hoger niveau brengt.
Natuurlijk kun je dat ontkennen. Baudet brengt niemand naar een hoger niveau. Hij zorgt er alleen voor dat allerlei pubertjes ineens met moeilijke woorden lopen te schermen die ze niet begrijpen. Met dat constante gezanik over oikofobiequote:Op zondag 30 april 2017 23:01 schreef LelijKnap het volgende:
Wat je ook van hem vindt, je kan moeilijk ontkennen dat hij het volk als geheel naar een hoger niveau brengt.
quote:Op zondag 30 april 2017 22:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan de Baudetjugend niet aan inderdaad.
twitter:wierdduk twitterde op zaterdag 29-04-2017 om 16:12:58.@leolewin @ricksmaak Monolith, ik doe maandag aangifte. Maak het maar hard bij het OM. reageer retweet
"Maak het maar hard bij het OM"quote:Op zondag 30 april 2017 23:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]twitter:wierdduk twitterde op zaterdag 29-04-2017 om 16:12:58.@leolewin @ricksmaak Monolith, ik doe maandag aangifte. Maak het maar hard bij het OM. reageer retweet
Behalve dat, schrijf je net een boek over het policore, doe je aangifte bij de eerste beste die je fascist noemt.quote:Op zondag 30 april 2017 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Maak het maar hard bij het OM"
- Iemand die geen idee heeft hoe ons rechtssysteem werkt
Hij blijft op de inhoud gefocust, en alhoewel men nu nog -in alle wanhoop- daar van weg probeert te blijven zal men uiteindelijk zwichten onder het gewicht van de onzin (beledigingen, hokjestermen) die ze zelf ter afleiding spuien. Zolang hij het bij de inhoud houd, zal de rest van Nederland er niet aan komen te leren te discussiëren; inhoudelijk en fatsoenlijk. Het doek van de politieke poppenkast zal uiteindelijk komen te vallen.quote:Op zondag 30 april 2017 23:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk kun je dat ontkennen. Baudet brengt niemand naar een hoger niveau. Hij zorgt er alleen voor dat allerlei pubertjes ineens met moeilijke woorden lopen te schermen die ze niet begrijpen. Met dat constante gezanik over oikofobieHij is een cultuursconservatief.
Hypocrisie is zulke figuren niet vreemd inderdaad. Aangiftes zijn sowieso een goede bron daarvoor, dat zag je bij Wilders ook. Bij aangiftes tegen hem is het land te klein en als iemand dan iets lelijks zegt gaat hij zelf aangifte doen.quote:Op zondag 30 april 2017 23:07 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Behalve dat, schrijf je net een boek over het policore, doe je aangifte bij de eerste beste die je fascist noemt.
Dit is precies wat Baudet ook doet. Eigenlijk zeg je niets, behalve dat Baudet het bij de inhoud houdt (waar ik het sterk mee oneens ben, hij is juist een typische retoricus die met emotie overtuigt). De rest is herhaling, opvulling, nodeloos compliceren van je uitspraak.quote:Op zondag 30 april 2017 23:10 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Hij blijft op de inhoud gefocust, en alhoewel men nu nog -in alle wanhoop- daar van weg probeert te blijven zal men uiteindelijk zwichten onder het gewicht van de onzin (beledigingen, hokjestermen) die ze zelf ter afleiding spuien. Zolang hij het bij de inhoud houd, zal de rest van Nederland er niet aan komen te leren te discussiëren; inhoudelijk en fatsoenlijk. Het doek van de politieke poppenkast zal uiteindelijk komen te vallen.
Of satire.quote:Op zondag 30 april 2017 23:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Maak het maar hard bij het OM"
- Iemand die geen idee heeft hoe ons rechtssysteem werkt
Alhoewel het bij wilders in sommige gevallen iets anders ligt, aangezien de man 24/7 wordt bewaakt. Ligt er een beetje aan waar de aangifte voor is.quote:Op zondag 30 april 2017 23:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hypocrisie is zulke figuren niet vreemd inderdaad. Aangiftes zijn sowieso een goede bron daarvoor, dat zag je bij Wilders ook. Bij aangiftes tegen hem is het land te klein en als iemand dan iets lelijks zegt gaat hij zelf aangifte doen.
Al zijn optredens, in de kamer en media, bewijzen mijn stelling. Had je dat momentje gezien over Syrië? Vergelijk de retoriek eens.quote:Op zondag 30 april 2017 23:13 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit is precies wat Baudet ook doet. Eigenlijk zeg je niets, behalve dat Baudet het bij de inhoud houdt (waar ik het sterk mee oneens ben, hij is juist een typische retoricus die met emotie overtuigt). De rest is herhaling, opvulling, nodeloos compliceren van je uitspraak.
Ik heb je fragment niet gezien, maar als je werkelijk wil beweren dat al zijn optredens in de media en de kamer bewijzen dat hij het enkel op de inhoud speelt, dan is verdere discussie onzinnig.quote:Op zondag 30 april 2017 23:15 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Al zijn optredens, in de kamer en media, bewijzen mijn stelling. Had je dat momentje gezien over Syrië? Vergelijk de retoriek eens.
Nou ja goed, hij heeft zijn terminologie (partijkartel, etc) die deel uitmaken van zijn retoriek, maar het valt altijd binnen een inhoudelijk verhaal. Als iemand hem op 'onwenselijke bewoording' wijst, dan legt hij gewoon uit waarom hij voor die bepaalde verwoording koos. Hij houd van beargumenteren en discussiëren, dat doet hij veel liever dan abstracte vage verhaaltjes houden en het ontwijken van kritische vragen. Hetgeen lang de standaard is geweest in de Nederlandse politiek. Dus ja, natuurlijk, er is ook retoriek, dat is inherent aan het doen van een verhaal; maar in een interactieve setting (in de kamer of aan tafel bij Buitenhof) bewijst hij keer op keer op de inhoud te willen blijven; ondanks alle beledigingen die richting hem gesmeten worden. Dan is ie toch echt wel een keizer die de tomaten van het anti-intellectuele volk (Wiegel, etc) trotseert.quote:Op zondag 30 april 2017 23:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb je fragment niet gezien, maar als je werkelijk wil beweren dat al zijn optredens in de media en de kamer bewijzen dat hij het enkel op de inhoud speelt, dan is verdere discussie onzinnig.
Ik denk dat Baudets overtuigingskracht juist een van zijn sterke punten is. Hij weet allerlei gevoelens aan te spreken maar verwoordt het op een manier die veel aantrekkelijker is dan het domme geschreeuw van Wilders. Maar het is evident niet enkel inhoudelijk, het is juist veel uiterlijk vertoon.
Wat ook niet negatief is, trouwens. Zo bedoel ik het niet, integendeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |