Demonstraties voor en tegen Front National en voor de Dag van de Arbeid in Parijs, mogelijke rellen erbij. Of bedoelde je die storm niet?quote:Op maandag 1 mei 2017 00:20 schreef Rabieluh het volgende:
Hoe is ie storm des doods in Frankrijk nog afgelopen?
Als dat allemaal door is gegaan zal die storm wel meegevallen zijn.quote:Op maandag 1 mei 2017 15:19 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Demonstraties voor en tegen Front National en voor de Dag van de Arbeid in Parijs, mogelijke rellen erbij. Of bedoelde je die storm niet?
Zie eigenlijk weinig verandering voor de komende twee weken qua weer. Het is nog vroeg, maar voor je gevoel mag de zomer nu toch wel eens aanstalten gaan maken..quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het weer valt mij een beetje tegen deze ochtend. Erg frisjes.
Zeker.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 09:55 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Zie eigenlijk weinig verandering voor de komende twee weken qua weer. Het is nog vroeg, maar voor je gevoel mag de zomer nu toch wel eens aanstalten gaan maken..
Zonnetje en 18 graden. Zijn we al best blij mee toch.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 11:12 schreef Stefanovich het volgende:
A.s. weekend wordt wel weer aardig, of niet?
Boh das indrukwekkend zeg, zag de eerste helft daarvan gister nog ergens online voorbij komen, wat een explosies.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
Massive, gek
Incredible GOES-16 infrared loop of latest massive storm system that produced tornadoes from Texas to Pennsylvania and blizzard conditions across parts of the southern High Plains
ABI BAND 13 INFRARED IMAGERY OF SEVERE STORMS IN THE SOUTHEAST U.S.
Infrared imagery of the strong storms that erupted over parts of the southern Plains and Mississippi Valley April 28-30, 2017. According to several media reports, the storms caused the deaths of at least 13 people, produced widespread heavy rain resulting in flash floods, high winds that down trees and left thousands without power, a late-season blizzard in Kansas, and tornadoes in Texas, Mississippi, and Kentucky. This animation was created with Band 13, one of the new spectral bands offered by GOES-16's Advanced Baseline Imager. Band 13, the so-called "clean" longwave infrared band, is primarily used to monitor clouds and storm intensity. As shown here, the imagery produced by this band offers spectacular views of meteorological phenomena, such as the colder cloud tops (shown in green/yellow/red) associated with these storms, in rich detail.
Zie dat ff exploderen daar.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 20:28 schreef INViCTuS het volgende:
Massive, gek
Incredible GOES-16 infrared loop of latest massive storm system that produced tornadoes from Texas to Pennsylvania and blizzard conditions across parts of the southern High Plains
ABI BAND 13 INFRARED IMAGERY OF SEVERE STORMS IN THE SOUTHEAST U.S.
Infrared imagery of the strong storms that erupted over parts of the southern Plains and Mississippi Valley April 28-30, 2017. According to several media reports, the storms caused the deaths of at least 13 people, produced widespread heavy rain resulting in flash floods, high winds that down trees and left thousands without power, a late-season blizzard in Kansas, and tornadoes in Texas, Mississippi, and Kentucky. This animation was created with Band 13, one of the new spectral bands offered by GOES-16's Advanced Baseline Imager. Band 13, the so-called "clean" longwave infrared band, is primarily used to monitor clouds and storm intensity. As shown here, the imagery produced by this band offers spectacular views of meteorological phenomena, such as the colder cloud tops (shown in green/yellow/red) associated with these storms, in rich detail.
Vanaf vrijdag even een korte opleving qua zon en temperaturen, maar nog altijd niet richting het aangename 22-24 graden.quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:12 schreef dick_laurent het volgende:
Pfff nou mei gaat volgens mij op zelfde voet verder als April.... alleen dan met nog minder zon
Het is meiquote:Op woensdag 3 mei 2017 22:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat een intens tyfus kansloze april zeg. En maar regenen..
Really. Ik geef aan dat april kansloos was. Mei lijkt uit hetzelfde kansloze vaatje te gaan tappenquote:
Genieten, dan kan ik lekker op weerwoord kijken zonder de hele tijd het zweet uit mijn buikband te moeten verwijderen.quote:
Het is nu gewoon prima buiten.quote:Op donderdag 4 mei 2017 09:25 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Zou je niet verwachten he, in een weertopic. Bizar.
Uh nee. Hier niet bepaald...quote:Op donderdag 4 mei 2017 09:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het is nu gewoon prima buiten.
quote:Op donderdag 4 mei 2017 10:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
[..]
Droog en waterig zonnetje.
twitter:NoodweerBe twitterde op donderdag 04-05-2017 om 11:40:58Komend weekend tijdelijk zacht met 18 tot 20°C. Daarna koudere luchtmassa's op komst voor de tijd van het jaar. Voo… https://t.co/b3h5NvxHyD reageer retweet
quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:46 schreef INViCTuS het volgende:
Nog ff en we zijn voorbij de langste dag...schiet lekker op zotwitter:NoodweerBe twitterde op donderdag 04-05-2017 om 11:40:58Komend weekend tijdelijk zacht met 18 tot 20°C. Daarna koudere luchtmassa's op komst voor de tijd van het jaar. Voo… https://t.co/b3h5NvxHyD reageer retweet
Ies traditie.quote:Op donderdag 4 mei 2017 11:46 schreef INViCTuS het volgende:
Nog ff en we zijn voorbij de langste dag...schiet lekker op zotwitter:NoodweerBe twitterde op donderdag 04-05-2017 om 11:40:58Komend weekend tijdelijk zacht met 18 tot 20°C. Daarna koudere luchtmassa's op komst voor de tijd van het jaar. Voo… https://t.co/b3h5NvxHyD reageer retweet
Het wordt niks meer met de lente. De komende twee weken zullen volgens het KNMI ook weer te koud zijn. Wat een grafland is het ookquote:Op donderdag 4 mei 2017 20:14 schreef dick_laurent het volgende:
En zo tikt de lente weg.... met nog altijd de hoogste landelijke temperatuur (@ de bilt dus) die in f*cking MAART is gevallen.
Straks heeft maart gewoon de hoogste temperatuur van de hele lente. Wtf
De pluim heeft er wel vaker mooi uitgezien de afgelopen weken toch?quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:41 schreef Mani89 het volgende:
Pluim ziet er opeens mooi uit vanaf donderdag volgende week. Maar dat ding is ons alleen aan het trollen krijg ik het idee.
Ook nog niet alle bomen staan vol in blad. Was vorig jaar ook wel anders. Op zich best knaak dat het pas laat aangenaam warm wordt. Eer je daaraan gewend bent nadert de herfst alweer. Over 6 weken hebben we de langste dag alquote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:23 schreef Djeez het volgende:
Ik zag net in mijn herinneringen van Google dat ik exact een jaar geleden nog buiten heb gepicknickt. Ik liep zelfs met ontbloot bovenlijf omdat het zo warm was. Dat kun je je nu amper nog voorstellen, begin mei! Dit is toch wel hét bewijs dat de aarde juist afkoelt i.p.v. opwarmt
Hier zijn de bomen ook nog voor de helft kaal. Manmanman, dit is echt een van de treurigste jaren ooit! Pas twee mooie dagen dit jaarquote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:30 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ook nog niet alle bomen staan vol in blad. Was vorig jaar ook wel anders. Op zich best knaak dat het pas laat aangenaam warm wordt. Eer je daaraan gewend bent nadert de herfst alweer. Over 6 weken hebben we de langste dag al
Geen afkoeling, seizoenen verschuivenquote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:23 schreef Djeez het volgende:
Ik zag net in mijn herinneringen van Google dat ik exact een jaar geleden nog buiten heb gepicknickt. Ik liep zelfs met ontbloot bovenlijf omdat het zo warm was. Dat kun je je nu amper nog voorstellen, begin mei! Dit is toch wel hét bewijs dat de aarde juist afkoelt i.p.v. opwarmt
Dat vind ik ook wel een beetje. Als ik zie hoeveel sneeuw er de afgelopen 3 weken alleen al viel in de Alpen, daar zouden ze in december en soms ook januari jaloers op zijn. Veel gebieden zijn boven de 1800 meter nog perfect, maar de meeste liften draaien niet meerquote:
Wie nu nog gelooft in het opwarmen van de aarde, gelooft ook nog in Sinterklaas. We gaan een nieuwe ijstijd tegemoet, het is niet andersquote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:20 schreef INViCTuS het volgende:
As crazy this might look, latest ECMWF EPS (ensemble model) is showing a significant cold outbreak more and more likely by mid next week. This is very serious, could easily bring damaging frost into E Europe, Balkan peninsula and parts of central Europe. Stay tuned for updates!
Ja, maar de temperaturen blijven er in de nieuwe run wel in, dus we hebben een trend!quote:Op vrijdag 5 mei 2017 02:01 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De pluim heeft er wel vaker mooi uitgezien de afgelopen weken toch?
Verrassend. Sinds ik weg ben liggen de temperaturen boven de 25 graden. Ik kom terug en...quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:20 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, het kan niet op dit voorjaar:
As crazy this might look, latest ECMWF EPS (ensemble model) is showing a significant cold outbreak more and more likely by mid next week. This is very serious, could easily bring damaging frost into E Europe, Balkan peninsula and parts of central Europe. Stay tuned for updates!
[ afbeelding ]
Je kan het ook overdrijven.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:24 schreef Stefanovich het volgende:
Het is echt koud buiten. Ik merk echt dat dit effect heeft op mijn mentale toestand en gezondheid. Vorige maand continu verkouden en afgelopen week griep... Ik ben echt toe aan serieuze zon. Als dit zo doorgaat de komende jaren/decennia emigreer ik.
quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:20 schreef INViCTuS het volgende:
Nou, het kan niet op dit voorjaar:
[ afbeelding ]
okequote:Op vrijdag 5 mei 2017 16:52 schreef Djeez het volgende:
Nee, hij overdrijft niet. Ik ben zwaar astmatisch, en heb enorm te lijden onder dit schijtweer. Ik heb het de hele dag koud en ben dringend aan zon toe. Denk dat ik maar weer een lichttherapiekuur neem
Jaar zonder zomerquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:18 schreef Nattekat het volgende:
Global Warming mijn reet. De polen worden warmer, de rest gaat de ijstijd in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |