Kun je aub dat van de tandarts doen? Ik weet dat je gelijk hebt maar raak er verveeld door om iets op te zoeken wat ik al reeds heb gezien en weet.quote:Op maandag 15 mei 2017 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het bekende verhaal. Rijke mensen potten het geld op, arme mensen geven het uit. Daarom werkt herverdeling van geld goed om een economie gezond te houden.
Je verschuift, zoals verwacht, weer de doelpalen. Maar ook dat valt eigenlijk wel mee.quote:Op maandag 15 mei 2017 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is onzin. Gehandicapten en chronisch zieken zijn sinds Balkenende II helemaal gestript.
Ja ja, daarom groeien linkse landen ook zo in economie.quote:Op maandag 15 mei 2017 22:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Het bekende verhaal. Rijke mensen potten het geld op, arme mensen geven het uit. Daarom werkt herverdeling van geld goed om een economie gezond te houden.
Tov Nederland stukken harderquote:Op maandag 15 mei 2017 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja ja, daarom groeien linkse landen ook zo in economie.
Valt helemaal niet mee. De wet tegemoetkoming is letterlijk geschrapt.quote:Op maandag 15 mei 2017 22:14 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je verschuift, zoals verwacht, weer de doelpalen. Maar ook dat valt eigenlijk wel mee.
Ten opzichte van? Welk tijdvak? Absoluut of relatief?quote:
Voor alle duidelijkheid:quote:Op maandag 15 mei 2017 17:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja ik kan hier onderhand nauwelijks nog een touw aan vast knopen. De discussie begint over het persoonlijk standpunt over een heel simpel iets. En dat is "in hoeverre mag je van bijstandontvanger verwachten dat hij beschikbaar is voor werk". Daar hebben Kaas en ik een duidelijk en genuanceerd standpunt over,
Daar haal je steeds de hele wereld bij zonder dat duidelijk is wat je er nou mee wil zeggen en wat nu precies jouw ideale situatie zou zijn en waarom.
Als ik er al geen drol van begrijp dan zal een kiezer dat dus zeker niet doen.
Nou nee, ik geef aan dat de zorg voor de minima niet zoveel duurder is geworden. Daarna begin jij plots over chronisch zieken. Een groep die alsnog redelijk wat compensatie ontvangt overigens.quote:Op maandag 15 mei 2017 22:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Valt helemaal niet mee. De wet tegemoetkoming is letterlijk geschrapt.
De enige die loopt te schuiven ben jij, als representant van de Davos consensus
En Belgen hier naar de apotheek omdat de medicijnen duurder zijn bij de zuiderburen.quote:Op maandag 15 mei 2017 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat de onderklasse in NL aan zorgkosten betaald is een fractie van wat het kost.
En die zijn duurder omdat... Daar had Bondsrepubliek een goed artikel over gepostquote:Op maandag 15 mei 2017 23:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En Belgen hier naar de apotheek omdat de medicijnen duurder zijn bij de zuiderburen.
Omdat ze recentelijk duurder zijn gemaakt door de Belgische minister van volksgezondheid? Of zie je hier sluwe neoliberale marktkrachten aan het werk?quote:Op maandag 15 mei 2017 23:10 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En die zijn duurder omdat... Daar had Bondsrepubliek een goed artikel over gepost
Het is voor iedereen een duidelijk verhaal, hooguit zijn er mensen die doen alsof ze het niet begrijpen. De tandarts is erg duur dus hebben veel mensen er geen geld voor en krijgen ze een verwaarloosd gebit met ergere gevolgen.quote:Op maandag 15 mei 2017 22:11 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kun je aub dat van de tandarts doen? Ik weet dat je gelijk hebt maar raak er verveeld door om iets op te zoeken wat ik al reeds heb gezien en weet.
Dit klopt. Zeker voor kleine landen is dat belangrijk gebleken. Om succes te hebben te midden van grotere landen.quote:Op maandag 15 mei 2017 11:38 schreef deelnemer het volgende:
Waarom zijn groepsdieren vaak solidair? Denken honden daarover diep na? Nee, de evolutie heeft solidariteit uitgeselecteerd als een meer succesvolle strategie. Mensen zijn ook vaak solidair, maar ze moeten wel de indruk hebben dat solidariteit op zijn plaats is, want er zijn ook andere mogelijkheden. Dat vereist inschattingsvermogen. De eisen daaraan nemen toe, naarmate de lijnen langer worden.
Link naar het hele artikel:quote:Woede - Ferdinand Grapperhaus
‘Bill Gates geeft het goede voorbeeld’
De groeiende kloof tussen hoog- en laagopgeleiden dreigt onze samenleving te ontwrichten, stelt CDA-prominent Ferdinand Grapperhaus. ‘Ik snap niet waarom de woede zich richt op de EU en niet op multinationals.’
door Margreet Fogteloo
10 mei 2017
‘Er iets verrots in de staat van Nederland’, constateert advocaat Ferdinand Grapperhaus in zijn onlangs verschenen boek Rafels aan de rechtsstaat, en hij vraagt zich bezorgd af of we minder verdraagzaam zijn geworden en niet meer kunnen leven met elkaars verschillen. Zijn boek doet het goed binnen het enorme aanbod van boeken over de crisis van de liberale westerse wereld; er is inmiddels een vierde druk. Dat komt ongetwijfeld doordat het geen dikke pil is maar een compact geschreven analyse over hoe een welvarend land met een weerbare democratie en een stevige rechtsstaat toch op drift is geraakt en op het punt is gekomen dat de samenleving ontwricht raakt. Het ergert hem hoe de politiek versplintert en de polemiek almaar platter wordt, zonder dat er wordt nagedacht over constructieve oplossingen. In de kern draait het volgens hem om de verdeling van kansen in de maatschappij en de rol van de overheid; daar zit zowel het probleem als de oplossing.
Zijn bezorgdheid over Nederland is persoonlijk, wat vanwege zijn maatschappelijke positie extra lading krijgt. Grapperhaus is actief lid van het CDA en behoort als partner van het Amsterdamse advocatenkantoor Allen & Overy en hoogleraar arbeidsrecht aan de Universiteit van Maastricht tot ‘de elite’ die onder vuur is komen te liggen. Hij wil verantwoordelijkheid nemen, zegt hij, en niet toekijken hoe de rechtsstaat ‘rafels’ oploopt. Iedereen zou dat moeten doen, vindt hij, onder meer door actief het middenveld te versterken.
Ik heb dat artikel ook al elders besproken. Men vond het vooral "niet oprecht" of overigens niets bijzonders... Ik vind het een zeer goed teken uit onverwachte hoek. Er is hoop...quote:
Na, men vond het vooral opmerkelijk dat jij niet kon vertellen wat er zo goed aan was.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 08:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik heb dat artikel ook al elders besproken. Men vond het vooral "niet oprecht" of overigens niets bijzonders... Ik vind het een zeer goed teken uit onverwachte hoek. Er is hoop...
Niemand dwingt de man om precies dat verhaal te vertellen. Maar hij doet het wel. Dat was wat ik er "goed" aan vond. Als zelfs rechtse prominenten gaan zien wat er mis is is er hoop. C"est tout.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 08:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Na, men vond het vooral opmerkelijk dat jij niet kon vertellen wat er zo goed aan was.
Nee, wat de ouderen aan zorg betalen is een fractie van wat het kost. In de zorg zijn de benedenmodale jongeren en middelbaren solidair met de rijke ouderen. Daar vind ik niks mis mee, maar dat maakt jou voorstelling van zaken niet minder vals.quote:Op maandag 15 mei 2017 19:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat de onderklasse in NL aan zorgkosten betaald is een fractie van wat het kost.
Nee, ouderen betalen slechts een fractie van hun zorgkosten, dat is wat anders.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 09:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, wat de ouderen aan zorg betalen is een fractie van wat het kost. In de zorg zijn de benedenmodale jongeren en middelbaren solidair met de rijke ouderen. Daar vind ik niks mis mee, maar dat maakt jou voorstelling van zaken niet minder vals.
Dan kun je zeggen die benedenmodalen worden ook oud, maar dat valt nogal tegen. Over het algemeen gaan die een stuk eerder dood en besparen daarmee heel erg op de dure zorgjaren.
https://mobile.twitter.com/_basjacobs/status/643776196250071040quote:Op dinsdag 16 mei 2017 11:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Pssst
NWS / Economie loopt als een trein
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |