abonnement Unibet Coolblue
pi_170359497
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom, ook communisten.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:26:23 #2
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170359510
Rhodesië was een mooi land.

Jammer dat de locals het zo verpest hebben.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170359514
Oh, beetje lange post geworden voor de lapo :@ :D

POL / [POLCAFE #7123] Novus homo
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2017 @ 19:27:58 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170359548
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef Igen het volgende:
Oh, beetje lange post geworden voor de lapo :@ :D

POL / [POLCAFE #7123] Novus homo
Ik wilde het vol maken, maar toen kwam jij met een halve bijbel.
Carpe Libertatem
  donderdag 20 april 2017 @ 19:28:11 #5
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170359555
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef Igen het volgende:
Oh, beetje lange post geworden voor de lapo :@ :D

POL / [POLCAFE #7123] Novus homo
Dat gaat niemand meer lezen. Risico van posten als het topic bijna vol is.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2017 @ 19:29:35 #6
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_170359593
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:28 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dat gaat niemand meer lezen. Risico van posten als het topic bijna vol is.
Ik heb de eerste paar woorden van elke alinea gelezen en toen boos koffie over mijn laptop gegooid.
Carpe Libertatem
pi_170359608
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:28 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dat gaat niemand meer lezen. Risico van posten als het topic bijna vol is.
Jij hebt het gelezen :P
  donderdag 20 april 2017 @ 19:31:13 #8
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170359648
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Jij hebt het gelezen :P
Klopt, ik heb respect voor posts waar moeite in is gestoken.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170359751
Heb bij het eten vast een beetje ruzie zitten maken om de kut avond die we gaan beleven. Dit wordt een lange en nare avond waar niemand plezier aan gaat beleven. Maar ben te geërgerd om nog leuk te doen. :7
pi_170359819
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Heb bij het eten vast een beetje ruzie zitten maken om de kut avond die we gaan beleven. Dit wordt een lange en nare avond waar niemand plezier aan gaat beleven. Maar ben te geërgerd om nog leuk te doen. :7
Gezelligheid zo na Belle en het Beest.
pi_170360003
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Heb bij het eten vast een beetje ruzie zitten maken om de kut avond die we gaan beleven. Dit wordt een lange en nare avond waar niemand plezier aan gaat beleven. Maar ben te geërgerd om nog leuk te doen. :7
Zit je zo met een potentiële halve finale EL voor Ajax in je maag?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 april 2017 @ 19:43:04 #12
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170360046
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Heb bij het eten vast een beetje ruzie zitten maken om de kut avond die we gaan beleven. Dit wordt een lange en nare avond waar niemand plezier aan gaat beleven. Maar ben te geërgerd om nog leuk te doen. :7
Gelukkig zijn jij en ik 16 jaar, want volwassenen komen niet weg met dit gedrag.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 20 april 2017 @ 19:43:38 #13
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170360074
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zit je zo met een potentiële halve finale EL voor Ajax in je maag?
Dit zou wel eens kunnen backfiren. Ben er niet gerust op vanavond.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170360104
Wat staat er eigenlijk allemaal nog voor de boeg? Biodanza?
pi_170360186
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dit zou wel eens kunnen backfiren. Ben er niet gerust op vanavond.
Vandaar ook de toevoeging potentieel, ik ben er ook zeker nog niet gerust op. Ze hadden vorige week gewoon de kansen moeten benutten en er 4 of 5 in moeten schieten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 20 april 2017 @ 19:47:15 #16
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170360206
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:44 schreef Tem het volgende:
Wat staat er eigenlijk allemaal nog voor de boeg? Biodanza?
quote:
Biodanza (Grieks βίος, bios „leven“, Spaans danza „dans“; „Dans van het leven“) is een systeem gericht op zelfontplooiing en het verhogen van de levenskwaliteit door middel van vrije dans, muziek (met name new age- en wereldmuziek) en groepservaringen.
:')
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  donderdag 20 april 2017 @ 19:50:35 #17
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170360346
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Vandaar ook de toevoeging potentieel, ik ben er ook zeker nog niet gerust op. Ze hadden vorige week gewoon de kansen moeten benutten en er 4 of 5 in moeten schieten.
Maar goed, Traore schiet ze er in open doel nog niet in.
Geen slechte speler, wel inefficiënt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170360422
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:50 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Maar goed, Traore schiet ze er in open doel nog niet in.
Geen slechte speler, wel inefficiënt.
Tja, het aloude adagium 'als hij ze er ook nog inschoot, dan speelde hij niet in de eredivisie' gaat hier weer op. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170360537
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:25 schreef Igen het volgende:
Dan kun je sneller het ideaal van gelijke uitkomsten bereiken maar het is een schadelijke weg, die alleen maar gebaseerd is op jalouzie en waar niemand voordeel uit haalt.
Aha. De "jaloeziekaart" wordt weer eens getrokken. Ik had hem al een tijdje niet voorbij zien komen. Ook niet echt gemist trouwens. Denk nou eens na man. Het is veel te makkelijk voor een denker als jij.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:00:30 #20
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170360649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Er zijn zo veel "privileges". En dat gaat ook niet alleen over achtergestelde minderheden. Er zijn ook geprivilegeerde minderheden. Stel, je groeit in een rijk gezin in het Gooi op. Grote kans dat je ouders dan veel tijd en geld in de opvoeding kunnen steken. Grote kans dat je ouders dan weten welke opleiding je moet volgen om later een goeie baan te krijgen. Grote kans dat je ouders je dan goed kunnen helpen om te netwerken, om vacatures te vinden, om een goeie sollicitatiebrief te schrijven, enzovoort. Dat is een privilege. En natuurlijk is het nastrevenswaardig dat het verschil met anderen verkleind wordt door hen ook zo veel mogelijk te helpen. Maar het benutten van zo'n privilege is niet iets waar je je voor zou moeten hoeven schamen. Geluk hebben in het leven is geen schande en het slaat nergens op om mensen die geluk hebben naar beneden te willen trekken. Daar profiteert niemand van.

Kijk ook maar naar wat in Zimbabwe en Zuid-Afrika gebeurt. Natuurlijk is er daar sprake van ongelijkheid als blanken al honderden jaren de leidinggevenden op boerderijen zijn en zwarten een soort van slaven. Dat uit zich ook in ongelijkheid in kennis en vaardigheden. Daarom mislukt het ook als je dat geforceerd probeert recht te zetten door ongeschoolde zwarten tot leidinggevende te benoemen. Dan loopt de boel in de soep en verhongert iedereen.

Opbouwen is een veel langduriger proces dan slopen. Je kan iedereen de kans geven om iets te proberen op te bouwen. Daar kunnen zwakkeren dan ook van profiteren. Maar het zal lang duren voordat de uitkomsten ook gelijk zijn. Natuurlijk kun je ook de weg van de sloop kiezen. De bestaande structuren van de geprivilegeerden afbreken. Dan kun je sneller het ideaal van gelijke uitkomsten bereiken maar het is een schadelijke weg, die alleen maar gebaseerd is op jalouzie en waar niemand voordeel uit haalt.
'Minderheden' was inderdaad niet het juiste woord. Ik had het beter kunnen hebben over mensen die achtergesteld worden omdat ze tot een bepaalde groep behoren.

Bewustwording van je privileges heeft weinig te maken met schaamte of schuld. Het gaat er puur om dat men er over nadenkt dat er groepen zijn die automatisch meer kansen krijgen. Een rijke witte heteroseksuele jongen met een mooi hoofd heeft meer kans op baan X/positie Y dan een zwarte moslima uit de Haagse Schilderswijk. Niet omdat de jongen slimmer is of harder werkt, maar puur en alleen vanwege kenmerken waar hij geen bal voor heeft gedaan. Dat is niet eerlijk. Wat er vervolgens gedaan moet worden aan deze kansenongelijkheid is een moeilijk vraagstuk. Maar als vragen om enkel bewustwording dat deze ongelijkheid bestaat al te veel is, dan is het debat snel over. Persoonlijk wil ik best nadenken wat redelijke manieren zijn om deze ongelijkheid kleiner te maken (wegwerken is volgens mij bijna onmogelijk). Dat heeft niks met jaloezie te maken en alles met een gevoel van rechtvaardigheid.
pi_170360831
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dat heeft niks met jaloezie te maken en alles met een gevoel voor rechtvaardigheid.
Dito.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170360859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Aha. De "jaloeziekaart" wordt weer eens getrokken. Ik had hem al een tijdje niet voorbij zien komen. Ook niet echt gemist trouwens. Denk nou eens na man. Het is veel te makkelijk voor een denker als jij.
Dat artikel over "culturele appropriatie" druipt bijv. van de jaloezie. Zo van, "Als ik als allochtoon in een kleine toko Kẹo mè xửng verkoop dan koopt bijna niemand dat, maar als Unilever dat als 'Lifestyle Peanut Bar 100% Vegan' in de AH neerlegt dan verdienen ze daar goud geld mee! Het is niet e-heer-lijk!!! :( "

Nou ja, niet met dat voorbeeld want dat komt niet uit haar cultuur en zij noemt niet echt een concreet voorbeeld, maar het idee is hetzelfde.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:07:19 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_170360904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:26 schreef Igen het volgende:
Oh, beetje lange post geworden voor de lapo :@ :D

POL / [POLCAFE #7123] Novus homo
Meestal sluiten we hier een topic af met een enkel drieletterwoord.
pi_170360950
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Meestal sluiten we hier een topic af met een enkel drieletterwoord.
Ja ja ja ik weet het nou wel, als ik geweten had dat het de lapo was dan had ik het natuurlijk niet zo gedaan ok
  donderdag 20 april 2017 @ 20:09:41 #25
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170360989
Jaaaaaaaaaah het is weer gelukt...

quote:
In India is woedend gereageerd op een foto van een Nederlandse toerist die met een fles alcohol in de hand op een tempelterrein loopt. De politie zou een zoekactie naar hem zijn begonnen. De Nederlander heeft contact opgenomen met het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken omdat hij zich onveilig voelt.
Een aso!Nederlander in het buitenland. *O*
  donderdag 20 april 2017 @ 20:10:08 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_170361010
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja ja ja ik weet het nou wel, als ik geweten had dat het de lapo was dan had ik het natuurlijk niet zo gedaan ok
:P
pi_170361128

Hier, schandalige cultural appropriation door de witte man!!!
pi_170361195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:05 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat artikel over "culturele appropriatie" druipt bijv. van de jaloezie. Zo van, "Als ik als allochtoon in een kleine toko Kẹo mè xửng verkoop dan koopt bijna niemand dat, maar als Unilever dat als 'Lifestyle Peanut Bar 100% Vegan' in de AH neerlegt dan verdienen ze daar goud geld mee! Het is niet e-heer-lijk!!! :( "

Nou ja, niet met dat voorbeeld want dat komt niet uit haar cultuur en zij noemt niet echt een concreet voorbeeld, maar het idee is hetzelfde.
Dat is geen jaloezie maar gewoon een feit cq constatering.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:17:46 #29
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170361291
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:00 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

'Minderheden' was inderdaad niet het juiste woord. Ik had het beter kunnen hebben over mensen die achtergesteld worden omdat ze tot een bepaalde groep behoren.

Bewustwording van je privileges heeft weinig te maken met schaamte of schuld. Het gaat er puur om dat men er over nadenkt dat er groepen zijn die automatisch meer kansen krijgen. Een rijke witte heteroseksuele jongen met een mooi hoofd heeft meer kans op baan X/positie Y dan een zwarte moslima uit de Haagse Schilderswijk. Niet omdat de jongen slimmer is of harder werkt, maar puur en alleen vanwege kenmerken waar hij geen bal voor heeft gedaan. Dat is niet eerlijk. Wat er vervolgens gedaan moet worden aan deze kansenongelijkheid is een moeilijk vraagstuk. Maar als vragen om enkel bewustwording dat deze ongelijkheid bestaat al te veel is, dan is het debat snel over. Persoonlijk wil ik best nadenken wat redelijke manieren zijn om deze ongelijkheid kleiner te maken (wegwerken is volgens mij bijna onmogelijk). Dat heeft niks met jaloezie te maken en alles met een gevoel van rechtvaardigheid.
Desalniettemin gaat het privilege natuurlijk ook op voor de minderheid, zelfs de ongefortuneerde minderheid. De werkloze, zwarte, homoseksuele moslima in de Haagse Schilderswijk heeft diverse (positieve) privileges. Immers, het privilege in Nederland te zijn geboren/te wonen is de grootste van allemaal en daar op elke manier, binnen de grenzen van de wet, het eigen leven te mogen inrichten is een privilege dat velen niet is gegund.

Uiteraard, de rijke blanke heteroseksuele man heeft nog meer privileges, maar het is wel erg eenzijdig van mensen met zeg 50 privileges te kijken naar mensen met 100 privileges en te verkondigen dat die zich daar bewust van moeten worden.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170361329
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:14 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is geen jaloezie maar gewoon een feit cq constatering.
Als je vervolgens een column schrijft waarin je min of meer eist dat Unilever moet stoppen met de "Lifestyle Peanut Bar 100% Vegan" en dat mensen in plaats daarvan bij de toko moeten kopen omdat ze anders racisten zijn, dan is dat geen feitelijke constatering meer maar wel degelijk ronduit jaloezie.
pi_170361401
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je vervolgens een column schrijft waarin je min of meer eist dat Unilever moet stoppen met de "Lifestyle Peanut Bar 100% Vegan" en dat mensen in plaats daarvan bij de toko moeten kopen omdat ze anders racisten zijn, dan is dat geen feitelijke constatering meer maar wel degelijk ronduit jaloezie.
Dat is ook geen jaloezie maar gewoon dom. :) Ik heb dat artikel trouwens niet gelezen en daar niets aan gemist denk ik.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170361510
Zou Kaas- al in de bioscoop zitten? Zou hij chagrijnig zijn? Zou hij het historische moment missen dat Ajax de halve finale haalt?
  donderdag 20 april 2017 @ 20:27:28 #33
104871 remlof
Europees federalist
pi_170361689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:22 schreef Friek_ het volgende:
Zou Kaas- al in de bioscoop zitten? Zou hij chagrijnig zijn? Zou hij het historische moment missen dat Ajax de halve finale haalt?
Wat zou daar historisch aan zijn? :')
pi_170361719
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:22 schreef Friek_ het volgende:
Zou Kaas- al in de bioscoop zitten? Zou hij chagrijnig zijn? Zou hij het historische moment missen dat Ajax de halve finale haalt?
Als ik homo was zou ik er sowieso wel chagrijnig van worden, want je verwacht aan het eind van de film dan misschien nog een klein hoogtepuntje als het beest weer in een prins verandert, maar de acteur die dat speelt is een beetje teleurstellend.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2017 20:28:33 ]
  donderdag 20 april 2017 @ 20:30:52 #35
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170361835
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Desalniettemin gaat het privilege natuurlijk ook op voor de minderheid, zelfs de ongefortuneerde minderheid. De werkloze, zwarte, homoseksuele moslima in de Haagse Schilderswijk heeft diverse (positieve) privileges. Immers, het privilege in Nederland te zijn geboren/te wonen is de grootste van allemaal en daar op elke manier, binnen de grenzen van de wet, het eigen leven te mogen inrichting is een privilege die niet velen gegund worden.

Uiteraard, de rijke blanke heteroseksuele man heeft nog meer privileges, maar het is wel erg eenzijdig van mensen met zeg 50 privileges te kijken naar mensen met 100 privileges en te verkondigen dat die zich daar bewust van moeten worden.
Ik ben ook niet van het aanwijzen van een bepaalde groep die zijn privileges moet checken en dan tot bezinning moet komen etc. Ik snap ook niet waarom de auteur van de DC artikel alleen maar witte mensen aanspreekt.

Ik heb als gezonde witte vrouw in Nederland met lieve en goed opgeleide ouders allerlei voordelen die een Linus in de sloppenwijken van Rio niet heeft. Maar ik vind niet dat we hier op onze kont moeten gaan zitten en alleen maar zeggen dat het in Senagal nog erger is. Als er redelijke manieren zijn om de kansenongelijkheid kleiner te maken dan moeten we dat onderzoeken. Al is het maar iets kleins. Redacties op kranten die eens kritisch kijken naar de keuzes die ze maken met betrekking tot benamingen en foto's bijvoorbeeld.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:32:51 #36
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170361913
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik ben ook niet van het aanwijzen van een bepaalde groep die zijn privileges moet checken en dan tot bezinning moet komen etc. Ik snap ook niet waarom de auteur van de DC artikel alleen maar witte mensen aanspreekt.

Ik heb als gezonde witte vrouw in Nederland met lieve en goed opgeleide ouders allerlei voordelen die een Linus in de sloppenwijken van Rio niet heeft. Maar ik vind niet dat we hier op onze kont moeten gaan zitten en alleen maar zeggen dat het in Senagal nog erger is. Als er redelijke manieren zijn om de kansenongelijkheid kleiner te maken dan moeten we dat onderzoeken. Al is het maar iets kleins. Redacties op kranten die eens kritisch kijken naar de keuzes die ze maken met betrekking tot benamingen en foto's bijvoorbeeld.
Ik ben wel benieuwd naar de "redelijke manieren om kansenongelijkheid kleiner te maken".
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:33:47 #37
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170361944
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Als ik homo was zou ik er sowieso wel chagrijnig van worden, want je verwacht aan het eind van de film dan misschien nog een klein hoogtepuntje als het beest weer in een prins verandert, maar de acteur die dat speelt is een beetje teleurstellend.
Dat valt toch wel mee. Een beetje dertien in een dozijn, maar wel ene mooie versie. Als homo kan je trouwens beter gaan voor de acteur die Gaston speelt. Die is ook homo en dan kan je nog net doen alsof je kans maakt bij hem. :9
  † In Memoriam † donderdag 20 april 2017 @ 20:34:01 #38
137949 Disana
pi_170361953
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:34 schreef Kaas- het volgende:
Heb bij het eten vast een beetje ruzie zitten maken om de kut avond die we gaan beleven. Dit wordt een lange en nare avond waar niemand plezier aan gaat beleven. Maar ben te geërgerd om nog leuk te doen. :7
Wat is dat met al die ruzie ineens.
pi_170362055
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:33 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee. Een beetje dertien in een dozijn, maar wel ene mooie versie. Als homo kan je trouwens beter gaan voor de acteur die Gaston speelt. Die is ook homo en dan kan je nog net doen alsof je kans maakt bij hem. :9
Wist niet dat die homo is
  donderdag 20 april 2017 @ 20:37:30 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170362096
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de "redelijke manieren om kansenongelijkheid kleiner te maken".
Ik ook.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170362233
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:22 schreef Friek_ het volgende:
Zou Kaas- al in de bioscoop zitten? Zou hij chagrijnig zijn? Zou hij het historische moment missen dat Ajax de halve finale haalt?
Hij moest nog? Ik dacht dat hij al geweest was :o
Ja doei.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:43:10 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170362413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Jaaaaaaaaaah het is weer gelukt...

[..]

Een aso!Nederlander in het buitenland. *O*
Zijn Nederlanders goed in :{. Het is triest.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 20:44:20 #43
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170362479
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:32 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar de "redelijke manieren om kansenongelijkheid kleiner te maken".
Nou ja ik denk dat de sleutel op dit vlak ligt bij de representatie van allerlei groepen. We baseren immers ons wereldbeeld op wat we o.a. zien (en lezen) in de media. Je zou als eindredacteur bijvoorbeeld kritisch kunnen kijken of je niet (stock)foto's bij artikelen zet die onnodig stereotype-bevestigend zijn. Hetzelfde kan je doen met woorden. Zorg dat je mensen met een migratieachtergrond altijd op dezelfde manier aanduidt in je tekst. Nu komt het blijkbaar regelmatig voor dat een succesvolle sporter 'Nederlander' wordt genoemd en bij een crimineel wordt de afkomst ook vermeld. Zelfs wanneer dit helemaal niet van belang is. Verder zouden casting bureaus van films wat vaker kleurenblind kunnen casten (tenzij dat niet in het verhaal past). Dat soort dingen.
pi_170362892
Ik zit nu aan de bar met een halve liter Kornuit. Groeten aan Kaas-.
pi_170363132
Wanneer een moslim, met muziekgevoel, weigert de muziekindustrie in te gaan omdat muziek haram is, dan lijkt het mij wel belang om zijn motivatie te erkennen wanneer we het over 'gelijkheidskansen' hebben. Als jongens meisjes aanranden in een zwembad, dan is de achtergrond (mogelijk) relevant, omdat de motivatie (mogelijk) religieus getint is. De duiding van dit soort zaken kan je niet op voorhand neutraliseren omdat je daarmee de problematiek achter hetgeen je te zien krijgt niet kan erkennen.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2017 21:00:14 ]
  donderdag 20 april 2017 @ 20:57:43 #46
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170363157
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Nou ja ik denk dat de sleutel op dit vlak ligt bij de representatie van allerlei groepen. We baseren immers ons wereldbeeld op wat we o.a. zien (en lezen) in de media. Je zou als eindredacteur bijvoorbeeld kritisch kunnen kijken of je niet (stock)foto's bij artikelen zet die onnodig stereotype-bevestigend zijn. Hetzelfde kan je doen met woorden. Zorg dat je mensen met een migratieachtergrond altijd op dezelfde manier aanduidt in je tekst. Nu komt het blijkbaar regelmatig voor dat een succesvolle sporter 'Nederlander' wordt genoemd en bij een crimineel wordt de afkomst ook vermeld. Zelfs wanneer dit helemaal niet van belang is. Verder zouden casting bureaus van films wat vaker kleurenblind kunnen casten (tenzij dat niet in het verhaal past). Dat soort dingen.
Ik heb het idee - wellicht mijn white privilege - dat dit momenteel ook het geval is. Een kleine 90% van Nederland is blank/autochtoon & westers allochtoon. Dit is de norm als je Nederland volledig naar rato van de bevolkingssamenstelling zou representeren. Er zijn zeker voorbeelden denkbaar waarbij blanke redacties latent racistisch onderscheid maken, of waar castingbureaus niet kleurenblind zijn, maar dat is niet noodzakelijk de norm. Sterker, van het laatste wereldje weet ik wel het één en ander. Daar is zelfs een lichte overrepresentatie van minderheden.

Dat een donkere zangeres meer kans maakt in the Lion King en een blanke Hollandse jongen meer in Soldaat van Oranje is in mijn ogen geen kwestie van institutioneel racisme, maar een zoektocht van producties om hun cast te laten passen bij het verhaal van de schrijver. Ook weet ik niet of je hier de kansenongelijkheid op redelijke wijze kunt herstellen, bijvoorbeeld door verplicht Marokkanen en negers te laten casten in een film over de tweede wereldoorlog.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:59:03 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_170363215
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:52 schreef Friek_ het volgende:
Ik zit nu aan de bar met een halve liter Kornuit. Groeten aan Kaas-.
Prima pils dat Kornuit.
  donderdag 20 april 2017 @ 20:59:57 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170363269
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:44 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Nou ja ik denk dat de sleutel op dit vlak ligt bij de representatie van allerlei groepen. We baseren immers ons wereldbeeld op wat we o.a. zien (en lezen) in de media. Je zou als eindredacteur bijvoorbeeld kritisch kunnen kijken of je niet (stock)foto's bij artikelen zet die onnodig stereotype-bevestigend zijn. Hetzelfde kan je doen met woorden. Zorg dat je mensen met een migratieachtergrond altijd op dezelfde manier aanduidt in je tekst. Nu komt het blijkbaar regelmatig voor dat een succesvolle sporter 'Nederlander' wordt genoemd en bij een crimineel wordt de afkomst ook vermeld. Zelfs wanneer dit helemaal niet van belang is. Verder zouden casting bureaus van films wat vaker kleurenblind kunnen casten (tenzij dat niet in het verhaal past). Dat soort dingen.
Maar gebeurt dat laatste niet al?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:02:42 #49
104871 remlof
Europees federalist
pi_170363433
Als ik scriptschrijver was zou ik het script schrijven voor een film over een alternatieve geschiedenis, eentje waarin blanken als slaven werden gehouden en verhandeld door zwarten. Eens kijken of dat wat discussie zou aanzwengelen.
pi_170363536
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:02 schreef remlof het volgende:
Als ik scriptschrijver was zou ik het script schrijven voor een film over een alternatieve geschiedenis, eentje waarin blanken als slaven werden gehouden en verhandeld door zwarten. Eens kijken of dat wat discussie zou aanzwengelen.
Je kan er ook gewoon de geschiedenis bij pakken en verwijzen naar de blanke slaven van de arabieren.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:07:31 #51
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170363744
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:57 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik heb het idee - wellicht mijn white privilege - dat dit momenteel ook het geval is. Een kleine 90% van Nederland is blank/autochtoon & westers allochtoon. Dit is de norm als je Nederland volledig naar rato van de bevolkingssamenstelling zou representeren. Er zijn zeker voorbeelden denkbaar waarbij blanke redacties latent racistisch onderscheid maken, of waar castingbureaus niet kleurenblind zijn, maar dat is niet noodzakelijk de norm. Sterker, van het laatste wereldje weet ik wel het één en ander. Daar is zelfs een lichte overrepresentatie van minderheden.
Vrouwen (ook die in professionele hoedanigheid worden geïnterviewd) worden blijkbaar vaker in huiselijke omgeving geïnterviewd dan mannen. Ook worden we (volgens onderzoeken) twee keer zo vaak 'blootgesteld' aan halfnaakte vrouwen dan aan halfnaakte mannen. En is het vaker zo dat het lichaam van een vrouw zonder het hoofd zichtbaar op foto's en posters staat. Nu zullen er situaties zijn waar dit logisch is (reclame van de Livera, Playboy etc.), maar wanneer die reden er niet is dan kan je er ook voor kiezen om vrouwen niet wezenlijk anders te fotograferen dan mannen.

quote:
Dat een donkere zangeres meer kans maakt in the Lion King en een blanke Hollandse jongen meer in Soldaat van Oranje is in mijn ogen geen kwestie van institutioneel racisme, maar een zoektocht van producties om hun cast te laten passen bij het verhaal van de schrijver. Ook weet ik niet of je hier de kansenongelijkheid op redelijke wijze kunt herstellen, bijvoorbeeld door verplicht Marokkanen en negers te laten casten in een film over de tweede wereldoorlog.
Daarom zei ik ook dat kleurenblind casten niet kan bij films waarbij het verhaal zo is dat het niet past. Maar een standaard hoofdrol in romcom #4784548 kan door iedereen gespeeld worden met een mooi hoofd. Daar hoef je (over het algemeen) geen kleur aan te verbinden. En in dat geval pleit ik voor kleurenblind casten.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:10:40 #52
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170363921
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 20:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar gebeurt dat laatste niet al?
Blijkbaar niet. Ik heb ooit een interview gelezen met Achmed Akkabi. Hij heeft de rol van Bauke (standaard love interest) in Soof 2 en hij vertelde volgens mij (het is al een tijdje terug dat ik het interview las) dat hij die rol aannam omdat hij normaal gesproken alleen rollen mag/kan spelen die te maken hebben met zijn afkomst. Als er kleurenblind gecast zou worden, dan zou hij wel vaker de kans krijgen om van dit soort standaard rollen te spelen.
pi_170364034
hmmm..

AlertesNews twitterde op donderdag 20-04-2017 om 21:05:55 🔴🇫🇷PRUDENCE - Plusieurs personnes signalent des coups de feu sur les Champs-Élysées. reageer retweet
pi_170364079
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Ik heb ooit een interview gelezen met Achmed Akkabi. Hij heeft de rol van Bauke (standaard love interest) in Soof 2 en hij vertelde volgens mij (het is al een tijdje terug dat ik het interview las) dat hij die rol aannam omdat hij normaal gesproken alleen rollen mag/kan spelen die te maken hebben met zijn afkomst. Als er kleurenblind gecast zou worden, dan zou hij wel vaker de kans krijgen om van dit soort standaard rollen te spelen.
De filmindustrie lijkt me een van de weinige uitzonderingen waar je afkomst daadwerkelijk invloed kan en zelfs moet hebben op welke rollen je speelt.
pi_170364121
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:07 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Vrouwen (ook die in professionele hoedanigheid worden geïnterviewd) worden blijkbaar vaker in huiselijke omgeving geïnterviewd dan mannen. Ook worden we (volgens onderzoeken) twee keer zo vaak 'blootgesteld' aan halfnaakte vrouwen dan aan halfnaakte mannen. En is het vaker zo dat het lichaam van een vrouw zonder het hoofd zichtbaar op foto's en posters staat. Nu zullen er situaties zijn waar dit logisch is (reclame van de Livera, Playboy etc.), maar wanneer die reden er niet is dan kan je er ook voor kiezen om vrouwen niet wezenlijk anders te fotograferen dan mannen.
Daarom vrouwen voortaan topless. Net als mannen met onbedekte tepels.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:14:42 #56
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170364125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:13 schreef Tchock het volgende:

[..]

De filmindustrie lijkt me een van de weinige uitzonderingen waar je afkomst daadwerkelijk invloed kan en zelfs moet hebben op welke rollen je speelt.
Hoe bedoel je?
pi_170364154
prefpolice twitterde op donderdag 20-04-2017 om 21:06:20 🔴 Nous vous conseillons d'éviter le secteur des Champs Élysées reageer retweet
  donderdag 20 april 2017 @ 21:15:28 #58
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170364167
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daarom vrouwen voortaan topless. Net als mannen met onbedekte tepels.
Oei...
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:17:11 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170364222
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:15 schreef skysherrif het volgende:
prefpolice twitterde op donderdag 20-04-2017 om 21:06:20 🔴 Nous vous conseillons d'éviter le secteur des Champs Élysées reageer retweet
Islamgekkies weer aan het werk?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170364232
quote:
5s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Dat het meestal voor de geloofwaardigheid van de film redelijk noodzakelijk is om de afkomst van de acteur overeen te laten komen met de afkomst van het karakter dat die acteur speelt. Een acteur van Marokkaanse afkomst veel rollen speelt die daarmee te maken hebben vind ik dan ook niet meer dan logisch. Hooguit kun je dan kritiek hebben op de rollen die geschreven worden.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:17:37 #61
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170364247
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:10 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Blijkbaar niet. Ik heb ooit een interview gelezen met Achmed Akkabi. Hij heeft de rol van Bauke (standaard love interest) in Soof 2 en hij vertelde volgens mij (het is al een tijdje terug dat ik het interview las) dat hij die rol aannam omdat hij normaal gesproken alleen rollen mag/kan spelen die te maken hebben met zijn afkomst. Als er kleurenblind gecast zou worden, dan zou hij wel vaker de kans krijgen om van dit soort standaard rollen te spelen.
Ja goed, dat hij gekozen wordt om rollen die te maken hebben met zijn afkomst is niet gek. Je kunt een blanke persoon geen Marokkaan laten spelen.

Maar voor wat betreft de standaard rollen heb je gelijk. Ik had juist het idee dat daarin nog redelijk blind gecast werd.

Aan de andere kant kan ik me ook voorstellen dat dit niet gebeurt en dat er puur gekeken wordt naar wat marketingtechnisch de beste keuze is. En dat is in Nederland toch een blanke acteur, denk ik.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170364251
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Islamgekkies weer aan het werk?
Kweet niet, lees dingen over kalashnikovs, maar alles nog onbevestigd en in het frans
  donderdag 20 april 2017 @ 21:18:12 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170364266
quote:
5s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:14 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Je kunt als blanke man geen neger spelen, hoewel Eddie Murphy een uitstekende oude (blanke) Joodse man neerzette in Coming to America, maar ik denk dat je als Aziatische prima een native American kunt spelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170364278
Neem bijvoorbeeld het spel Battlefield 1 (speelt zich af tijdens WO1). Het aantal donkergekleurde soldaten dat je kan kiezen wijkt zodanig af van de verhoudingen toen der tijd dat je een foutieve weergave krijgt van hetgeen zich afspeelde. Is dat goed/fout?
pi_170364328
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:18 schreef LelijKnap het volgende:
Neem bijvoorbeeld het spel Battlefield 1 (speelt zich af tijdens WO1). Het aantal donkergekleurde soldaten dat je kan kiezen wijkt zodanig af van de verhoudingen toen der tijd dat je een foutieve weergave krijgt van hetgeen zich afspeelde. Is dat goed/fout?
over dat soort dingen moet je gewoon niet zeuren net zoals ze hier en daar ook ondervertegenwoordigd zijn in films.
pi_170364348
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:18 schreef LelijKnap het volgende:
Neem bijvoorbeeld het spel Battlefield 1 (speelt zich af tijdens WO1). Het aantal donkergekleurde soldaten dat je kan kiezen wijkt zodanig af van de verhoudingen toen der tijd dat je een foutieve weergave krijgt van hetgeen zich afspeelde. Is dat goed/fout?
Wat is goed/fout? Het is niet historisch accuraat in elk geval. Dat is uit je vliegtuig springen op een ander ook niet en dat kan ook in Battlefield, dus of je dat als norm moet stellen weet ik niet.
pi_170364371
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

over dat soort dingen moet je gewoon niet zeuren net zoals ze hier en daar ook ondervertegenwoordigd zijn in films.
Maar volgens mij komt de keuze daarvoor juist voort uit (angst voor) gezeur.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:22:12 #68
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170364440
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:18 schreef LelijKnap het volgende:
Neem bijvoorbeeld het spel Battlefield 1 (speelt zich af tijdens WO1). Het aantal donkergekleurde soldaten dat je kan kiezen wijkt zodanig af van de verhoudingen toen der tijd dat je een foutieve weergave krijgt van hetgeen zich afspeelde. Is dat goed/fout?
Ik weet niet wat battlefield 1 is, gok een game... Ik gok dat die game historisch niet al te accuraat is? Dan boeit t imo niet.

Ga je voor een historisch accurate film, dan moet de verhouding niet afwijken en dus zo accuraat mogelijk zijn.

Accuraat :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170364443
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:20 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar volgens mij komt de keuze daarvoor juist voort uit (angst voor) gezeur.
Toen hermelien in die musical een donkere actrice kreeg was dat niet zo en juist gezeur, lekker laten gaan, al is het zo.
pi_170364459
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat battlefield 1 is, gok een game... Ik gok dat die game historisch niet al te accuraat is? Dan boeit t imo niet.

Ga je voor een historisch accurate film, dan moet de verhouding niet afwijken en dus zo accuraat mogelijk zijn.

Accuraat :').
Wel vrij historsich accuraat meen ik
  donderdag 20 april 2017 @ 21:23:22 #71
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170364491
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:22 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wel vrij historsich accuraat meen ik
Okay! Dan lijkt het me niet meer dan logisch ook op die manier te gaan verfilmen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170364523
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat is goed/fout? Het is niet historisch accuraat in elk geval. Dat is uit je vliegtuig springen op een ander ook niet en dat kan ook in Battlefield, dus of je dat als norm moet stellen weet ik niet.
Nou ja, dat mag dus beantwoord worden met het antwoord op de vraag die ik stelde n.a.v. de stellingen van Linus aangaande de 'beperking' die de achtergrond van een acteur oplevert - of het niet verstandiger is om kleurenblind te zijn. Doorgetrokken; zouden alle karakters net zo goed zwart-wit kunnen zijn? En tot hoever kan je zulk beleid doorvoeren? De grens ligt bij geschiedenisboeken? Ik kan me ook herinneren dat er ergens in Engeland (of de VS) oproer ontstond omdat er teveel blanke in de klas 'English poetry' aanbod kwamen. Dat is doorgeschoten...maar daar glijd je vanzelf naartoe, met zo een houding t.a.v. kleurenverschillen onder mensen.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2017 21:25:32 ]
pi_170364582
W7VOA twitterde op donderdag 20-04-2017 om 21:23:01 One policeman reported dead, another wounded in shooting in vicinity of Champs Elysees, Paris. reageer retweet
Dit zijn wel officiele bronnen
pi_170364643
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:24 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nou ja, dat mag dus beantwoord worden met het antwoord op de vraag die ik stelde n.a.v. de stellingen van Linus aangaande de 'beperking' die de achtergrond van een acteur oplevert - of het niet verstandiger is om kleurenblind te zijn. Doorgetrokken; zouden alle karakters net zo goed zwart-wit kunnen zijn? En tot hoever kan je zulk beleid doorvoeren? De grens ligt bij geschiedenisboeken?
Een game is vermaak en fictie, hoe zeer ook gebaseerd op ware gebeurtenissen. Een geschiedenisboek is dat niet en moet natuurlijk zo veel mogelijk de waarheid weergeven.

Battlefield klopt voor geen reet wat dit betreft. Er zijn zwarte Duitse soldaten in de game die er in werkelijkheid niet waren en blanke Amerikanen uit een regiment dat in de oorlog volledig zwart was. Maar nogmaals: dat is een game. Ik heb gister nog een hele piratenstad ontdekt in Uncharted 4 op een eiland dat niet eens bestaat in het echt.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:26:57 #75
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170364649
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:17 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat het meestal voor de geloofwaardigheid van de film redelijk noodzakelijk is om de afkomst van de acteur overeen te laten komen met de afkomst van het karakter dat die acteur speelt. Een acteur van Marokkaanse afkomst veel rollen speelt die daarmee te maken hebben vind ik dan ook niet meer dan logisch. Hooguit kun je dan kritiek hebben op de rollen die geschreven worden.
Volgens mij zijn er rollen waar het uitmaakt welke etnische achtergrond de acteurs hebben en rollen waar het geen bal uitmaakt. Ik heb het nu steeds over die laatste categorie. Waarom zou Nasrdin Dchar of Marwan Kenzari (beiden winnaars van de Gouden Kalf voor beste acteur) niet rollen kunnen spelen die niks met hun etnische afkomst te maken hebben? Ik zeg maar wat: een romantische hoofdrol of politierechercheur in Amsterdam.

[ Bericht 1% gewijzigd door Linus_van_Pelt op 20-04-2017 21:35:51 ]
pi_170364699
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat battlefield 1 is, gok een game... Ik gok dat die game historisch niet al te accuraat is? Dan boeit t imo niet.

Ga je voor een historisch accurate film, dan moet de verhouding niet afwijken en dus zo accuraat mogelijk zijn.

Accuraat :').
Waarom is het voor een game minder relevant dan voor een film? In games heb je vaak ook een 'verhaalmode' - een film waarin je zelf de hoofdrol vertolkt. Misschien ligt het antwoord in de intentie van de makers? Als ze zeggen; dit is een 'accurate' ('op waarheid gebaseerde...'), dan wel, en anders niet?
pi_170364710
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er rollen waar het uitmaakt welke etnische achtergrond de acteurs hebben en rollen waar het geen bal uitmaakt. Waarom zou Nasrdin Dchar of Marwan Kenzari (beiden winnaars van de Gouden Kalf voor beste acteur) niet rollen kunnen spelen die niks met hun etnische afkomst te maken hebben. Ik zeg maar wat: een romantische hoofdrol of politierechercheur in Amsterdam.
Gebeurt dat niet dan?
pi_170364827
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:26 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er rollen waar het uitmaakt welke etnische achtergrond de acteurs hebben en rollen waar het geen bal uitmaakt. Ik heb het nu steeds over die laatste categorie. Waarom zou Nasrdin Dchar of Marwan Kenzari (beiden winnaars van de Gouden Kalf voor beste acteur) niet rollen kunnen spelen die niks met hun etnische afkomst te maken hebben. Ik zeg maar wat: een romantische hoofdrol of politierechercheur in Amsterdam.
Ja, jij zou een film waar Tygo Gernandt leider speelt van de Shaka Zoeloe serieus kunnen nemen?
pi_170364873
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:30 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, jij zou een film waar Tygo Gernandt leider speelt van de Shaka Zoeloe serieus kunnen nemen?
Het gaat dus om rollen waar het niet uitmaakt. Beter gezegd: waar de afkomst van het karakter niet is genoemd of niet van invloed is op het script of verhaal.
pi_170364883
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Een game is vermaak en fictie, hoe zeer ook gebaseerd op ware gebeurtenissen. Een geschiedenisboek is dat niet en moet natuurlijk zo veel mogelijk de waarheid weergeven.

Battlefield klopt voor geen reet wat dit betreft. Er zijn zwarte Duitse soldaten in de game die er in werkelijkheid niet waren en blanke Amerikanen uit een regiment dat in de oorlog volledig zwart was. Maar nogmaals: dat is een game. Ik heb gister nog een hele piratenstad ontdekt in Uncharted 4 op een eiland dat niet eens bestaat in het echt.
Ja, dat het (vooral) daarom niet klopt is wat ik aankaartte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:31:55 #81
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170364885
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:28 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gebeurt dat niet dan?
Blijkbaar dus niet altijd. Ik had het eerder over Achmed Akkabi die Bauke speelt in Soof 2. Gewoon een standaard love interest voor Soof (gokje, ik heb de film niet gezien). Dat hij zo'n rol mocht spelen was blijkbaar redelijk uniek. Meestal zijn de rollen die voor hem beschikbaar zijn gelimiteerd tot rollen waar zijn afkomst een factor is. Ten minste dat denk ik mij te herinneren van dat interview dat ik ooit las.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:32:01 #82
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170364892
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:27 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Waarom is het voor een game minder relevant dan voor een film? In games heb je vaak ook een 'verhaalmode' - een film waarin je zelf de hoofdrol vertolkt. Misschien ligt het antwoord in de intentie van de makers? Als ze zeggen; dit is een 'accurate' ('op waarheid gebaseerde...'), dan wel, en anders niet?
Ik denk dat de intentie van de makers idd belangrijk is. Als de intentie geen accurate game is, maar gewoon een game losjes gebaseerd op, dan maakt t kein flauss aus wie de hoofdrol vertolkt in een eventuele verfilming.

Als de intentie is een accuraat historisch verhaal neer te zetten, dan moet je wel kijken hoe de wit/zwart verhouding was in die periode.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170364916
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, dat het (vooral) daarom niet klopt is wat ik aankaartte.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg dat het eiland niet bestaat. Over die stad weet ik verder weinig.
pi_170364920
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het gaat dus om rollen waar het niet uitmaakt. Beter gezegd: waar de afkomst van het karakter niet is genoemd of niet van invloed is op het script of verhaal.
Ja, oké, maar dan moet je weer gaan definiëren wanneer het wel en niet uitmaakt. Etniciteit/ras maakt sowieso niet uit toch?
pi_170364962
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:32 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, oké, maar dan moet je weer gaan definiëren wanneer het wel en niet uitmaakt. Etniciteit/ras maakt sowieso niet uit toch?
Natuurlijk maakt dat wel uit. Een witte blonde man neerzetten als krijgsheer in centraal Afrika is volkomen ongeloofwaardig. Net zoals Michiel de Ruyter laten spelen door een zwarte acteur.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:33:39 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170364966
Weer nieuwe nikes, lekker pleb _O_
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:34:25 #87
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365003
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit. Een witte blonde man neerzetten als krijgsheer in centraal Afrika is volkomen ongeloofwaardig. Net zoals Michiel de Ruyter laten spelen door een zwarte acteur.
Juist.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:34:53 #88
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365021
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:33 schreef eriksd het volgende:
Weer nieuwe nikes, lekker pleb _O_
Ik een nieuwe jurk, lekker sophisticated O+.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365035
Doet me denken aan

  donderdag 20 april 2017 @ 21:36:13 #90
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170365068
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:35 schreef Tchock het volgende:
Doet me denken aan

[ afbeelding ]
Epic fail.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:36:41 #91
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170365083
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:35 schreef Tchock het volgende:
Doet me denken aan

[ afbeelding ]
Was er vorig jaar niet een film vol met witte acteurs die Arabieren speelden? Dat was best wel pijnlijk.
pi_170365095
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk dat de intentie van de makers idd belangrijk is. Als de intentie geen accurate game is, maar gewoon een game losjes gebaseerd op, dan maakt t kein flauss aus wie de hoofdrol vertolkt in een eventuele verfilming.

Als de intentie is een accuraat historisch verhaal neer te zetten, dan moet je wel kijken hoe de wit/zwart verhouding was in die periode.
Ja, daar ben ik het mee eens.

(Dat overkomt mij niet zo vaak, dus chapeau!)
pi_170365121
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit. Een witte blonde man neerzetten als krijgsheer in centraal Afrika is volkomen ongeloofwaardig. Net zoals Michiel de Ruyter laten spelen door een zwarte acteur.
Vraag ik me ineens af hè. Stel je maakt een film die zogenaamd speelt in de 17e eeuw, waarin Nigerianen met grote houten zeilboten naar Nederland varen en daar onontwikkelde Nederlanders tegenkomen die in tijgerkoeienvellen rondlopen en met houten speren haringen uit de Rijn vissen.

Nou even niet mekkeren dat haringen zoutwatervissen zijn okee?

Hoe zouden rechtse en linkse figuren op zo'n film reageren?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2017 21:37:52 ]
  donderdag 20 april 2017 @ 21:37:18 #94
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170365128
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Was er vorig jaar niet een film vol met witte acteurs die Arabieren speelden? Dat was best wel pijnlijk.
We weten allemaal dat Arabieren zwart zijn, natuurlijk.
pi_170365166
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:36 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Was er vorig jaar niet een film vol met witte acteurs die Arabieren speelden? Dat was best wel pijnlijk.
Gebeurt wel vaker natuurlijk.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:38:09 #96
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170365168
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Vraag ik me ineens af hè. Stel je maakt een film die zogenaamd speelt in de 17e eeuw, waarin Nigerianen met grote houten zeilboten naar Nederland varen en daar onontwikkelde Nederlanders tegenkomen die in tijgerkoeienvellen rondlopen en met houten speren haringen uit de Rijn vissen.

Hoe zouden rechtse en linkse figuren op zo'n film reageren?
Zo'n film zou eens gemaakt moeten worden _O_
pi_170365174
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

Natuurlijk maakt dat wel uit. Een witte blonde man neerzetten als krijgsheer in centraal Afrika is volkomen ongeloofwaardig. Net zoals Michiel de Ruyter laten spelen door een zwarte acteur.
Kunnen we dat dan ook weer doortrekken naar haarkleur, oogkleur misschien?
  donderdag 20 april 2017 @ 21:38:42 #98
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365192
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het mee eens.

(Dat overkomt mij niet zo vaak, dus chapeau!)
Schouderklopje voor mij *O*.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365195
ReutersWorld twitterde op donderdag 20-04-2017 om 21:37:44 MORE: Paris shooting was very probably 'a terrorist act' - police. See live video: https://t.co/ZV5WfharO6 reageer retweet
pi_170365216
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Vraag ik me ineens af hè. Stel je maakt een film die zogenaamd speelt in de 17e eeuw, waarin Nigerianen met grote houten zeilboten naar Nederland varen en daar onontwikkelde Nederlanders tegenkomen die in tijgerkoeienvellen rondlopen en met houten speren haringen uit de Rijn vissen.

Nou even niet mekkeren dat haringen zoutwatervissen zijn okee?

Hoe zouden rechtse en linkse figuren op zo'n film reageren?
Geen idee. Vind het omdraaien van dit soort dingen altijd een beetje vermoeiend. Er ligt nou eenmaal honderden jaren geschiedenis aan ten grondslag die je niet zomaar om kunt draaien.

Daarnaast lijkt het me een hilarische film.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:39:57 #101
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170365238
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gebeurt wel vaker natuurlijk.
Ja maar ik had eigenlijk gehoopt dat we intussen verder zouden zijn. :{
pi_170365246
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Kunnen we dat dan ook weer doortrekken naar haarkleur, oogkleur misschien?
Dat ligt aan de rol, natuurlijk. Harry Potter had groene ogen in het boek, wat vrij essentieel was voor het plot, en daarom is Daniel Radcliffe een hele slechte cast wat dat betreft. Zo raar is dit toch allemaal niet?
  donderdag 20 april 2017 @ 21:40:47 #103
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170365279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:37 schreef Igen het volgende:

[..]

Vraag ik me ineens af hè. Stel je maakt een film die zogenaamd speelt in de 17e eeuw, waarin Nigerianen met grote houten zeilboten naar Nederland varen en daar onontwikkelde Nederlanders tegenkomen die in tijgerkoeienvellen rondlopen en met houten speren haringen uit de Rijn vissen.

Nou even niet mekkeren dat haringen zoutwatervissen zijn okee?

Hoe zouden rechtse en linkse figuren op zo'n film reageren?
Heel de linkse westerse wereld ontzettend boos natuurlijk.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:41:09 #104
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170365299
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt aan de rol, natuurlijk. Harry Potter had groene ogen in het boek, wat vrij essentieel was voor het plot, en daarom is Daniel Radcliffe een hele slechte cast wat dat betreft. Zo raar is dit toch allemaal niet?
Spoiler!
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170365317
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:38 schreef Samzz het volgende:

[..]

Schouderklopje voor mij *O*.
Gefeliciteerd, je hoort nu bij de 1% van FOK! _O_
pi_170365324
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:41 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Spoiler!
Als ik me niet vergis wordt dit in het eerste hoofdstuk van het eerste boek al genoemd.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:41:40 #107
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170365326
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt aan de rol, natuurlijk. Harry Potter had groene ogen in het boek, wat vrij essentieel was voor het plot, en daarom is Daniel Radcliffe een hele slechte cast wat dat betreft. Zo raar is dit toch allemaal niet?
Mijn favoriet was dat moment dat ze nog eenmaal zeggen dat hij de ogen van zijn moeder heeft en dat er toen meteen geknipt werd naar de ogen van zijn moeder die bruin zijn in de film terwijl DR blauwe ogen heeft. _O-
  donderdag 20 april 2017 @ 21:42:03 #108
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365340
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt aan de rol, natuurlijk. Harry Potter had groene ogen in het boek, wat vrij essentieel was voor het plot, en daarom is Daniel Radcliffe een hele slechte cast wat dat betreft. Zo raar is dit toch allemaal niet?
Mijn autistenbrein kan dat nog steeds niet handelen ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:42:37 #109
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170365363
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis wordt dit in het eerste hoofdstuk van het eerste boek al genoemd.
Alsnog een spoiler.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:43:04 #110
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365389
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als ik me niet vergis wordt dit in het eerste hoofdstuk van het eerste boek al genoemd.
Je vergist je niet.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365423
Heb ook wel een voorbeeldje van haarkleur: Olga in Turks Fruit heeft rood schaamhaar maar in de film werd ze gespeeld door een blondine.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:44:04 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365438
Ik snap nog steeds niet dat die ogen niet digitaal groen gemaakt konden worden ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365443
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat ligt aan de rol, natuurlijk. Harry Potter had groene ogen in het boek, wat vrij essentieel was voor het plot, en daarom is Daniel Radcliffe een hele slechte cast wat dat betreft. Zo raar is dit toch allemaal niet?
Zou het bijvoorbeeld uitmaken of een bepaald blank geschiedenisfiguur met blond haar gespeeld zou worden door iemand met rood haar? Ik zoek een beetje de grens van of het verschil tussen huidskleur (etniciteit, ras?) en andere eigenschappen.
pi_170365476
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:44 schreef Samzz het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat die ogen niet digitaal groen gemaakt konden worden ;(.
Of lenzen
pi_170365488
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:44 schreef Samzz het volgende:
Ik snap nog steeds niet dat die ogen niet digitaal groen gemaakt konden worden ;(.
Heb er wel eens wat over gelezen. Blijkbaar hebben ze het wel geprobeerd maar ging Radcliffe te veel tranen door de lenzen. Toen hebben ze het maar gelaten, wat zes zeven films later natuurlijk als een boomerang terug kwam.

Als ze de Star Wars-methode aanhouden komt er wel een geremasterde versie van alle films over een aantal jaar waarin ze Harry's ogen in elke film alsnog groen maken.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:45:31 #116
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365500
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zou het bijvoorbeeld uitmaken of een bepaald blank geschiedenisfiguur met blond haar gespeeld zou worden door iemand met rood haar? Ik zoek een beetje de grens van of het verschil tussen huidskleur (etniciteit, ras?) en andere eigenschappen.
Als je een accurate weergave wilt wel. Een blonde Hitler zou vreemd zijn, imo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:45:45 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365515
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:45 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Of lenzen
Daar is hij allergisch voor.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365516
Nog even en we kunnen via computertechnologie levensechte karakters creëren. Is dat het einde of het begin van deze problematiek?
pi_170365539
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:44 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Zou het bijvoorbeeld uitmaken of een bepaald blank geschiedenisfiguur met blond haar gespeeld zou worden door iemand met rood haar? Ik zoek een beetje de grens van of het verschil tussen huidskleur (etniciteit, ras?) en andere eigenschappen.
Ik heb geen idee waar je naar loopt te vissen, maar dat ligt aan het karakter natuurlijk. Het zal niemand een hol interesseren of Julius Caesar blond of bruin haar heeft in een film over de Romeinen. Voor andere rollen kan dat heel anders liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:46:25 #120
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170365547
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb er wel eens wat over gelezen. Blijkbaar hebben ze het wel geprobeerd maar ging Radcliffe te veel tranen door de lenzen. Toen hebben ze het maar gelaten, wat zes zeven films later natuurlijk als een boomerang terug kwam.

Als ze de Star Wars-methode aanhouden komt er wel een geremasterde versie van alle films over een aantal jaar waarin ze Harry's ogen in elke film alsnog groen maken.
Waarom konden ze dan niet in de film net doen alsof blauwe ogen juist belangrijk waren?

Gelieve te antwoorden zonder spoilers.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:46:33 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:45 schreef Tchock het volgende:

[..]

Heb er wel eens wat over gelezen. Blijkbaar hebben ze het wel geprobeerd maar ging Radcliffe te veel tranen door de lenzen. Toen hebben ze het maar gelaten, wat zes zeven films later natuurlijk als een boomerang terug kwam.

Als ze de Star Wars-methode aanhouden komt er wel een geremasterde versie van alle films over een aantal jaar waarin ze Harry's ogen in elke film alsnog groen maken.
Ja hij is allergisch voor de lenzen. Maar dat maakt voor digitaal ogen groen maken toch niet uit :@?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365562
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Als je een accurate weergave wilt wel. Een blonde Hitler zou vreemd zijn, imo.
Ja, maar ook wel weer logisch gezien zijn retoriek aangaande de blonde ariër. De logische geschiedenis, 'dat is mijn intentie'.
pi_170365565
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:46 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Waarom konden ze dan niet in de film net doen alsof blauwe ogen juist belangrijk waren?

Gelieve te antwoorden zonder spoilers.
Omdat de actrice die zijn moeder speelt geen blauwe ogen heeft (ook al vanaf film 1).
  donderdag 20 april 2017 @ 21:47:04 #124
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170365571
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:46 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Waarom konden ze dan niet in de film net doen alsof blauwe ogen juist belangrijk waren?

Gelieve te antwoorden zonder spoilers.
Omdat die films gemaakt zijn om snel geld te verdienen. Er zitten heel veel slordigheden in.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:47:14 #125
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365578
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:46 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Waarom konden ze dan niet in de film net doen alsof blauwe ogen juist belangrijk waren?

Gelieve te antwoorden zonder spoilers.
In de film boeien heel die ogen niet helaas ;(.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365588
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:22 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik weet niet wat battlefield 1 is, gok een game... Ik gok dat die game historisch niet al te accuraat is? Dan boeit t imo niet.

Ga je voor een historisch accurate film, dan moet de verhouding niet afwijken en dus zo accuraat mogelijk zijn.

Accuraat :').
Nee, jij bent accuraat.
pi_170365592
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waar je naar loopt te vissen, maar dat ligt aan het karakter natuurlijk. Het zal niemand een hol interesseren of Julius Caesar blond of bruin haar heeft in een film over de Romeinen. Voor andere rollen kan dat heel anders liggen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, oke, dus huidskleur kan wezenlijk meer significant zijn dan haarkleur e.d.? Naar een ja daarop liep ik te vissen.
pi_170365625
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, oke, dus huidskleur kan wezenlijk meer significant zijn dan haarkleur e.d.? Naar een ja daarop liep ik te vissen.
Uiteraard, al was het maar omdat het niet met een pruik te fiksen is.
pi_170365658
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:48 schreef Tchock het volgende:

[..]

Uiteraard, al was het maar omdat het niet met een pruik te fiksen is.
Ja, maar met schmink oid wel, maar dan heb je weer te maken met oogkleur en botstructuur.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:49:31 #130
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170365682
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat de actrice die zijn moeder speelt geen blauwe ogen heeft (ook al vanaf film 1).
Je moeder hoeft toch niet per se blauwe ogen te hebben om die zelf te krijgen?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170365702
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:49 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, maar met schmink oid wel, maar dan heb je weer te maken met oogkleur en botstructuur.
Wordt nooit echt overtuigend, al zijn er wel voorbeelden. Maar als je witte acteurs zwart gaat verven of vice versa dringt zich natuurlijk de vraag op waarom je niet gewoon een andere acteur hebt gekozen.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:49:55 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365704
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Nee, oke, dus huidskleur kan wezenlijk meer significant zijn dan haarkleur e.d.? Naar een ja daarop liep ik te vissen.
Niet kan, IS. Overigens ligt t ook hier weer aan de intentie. Je kunt een Weasley niet door een blonde jongen laten spelen :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:50:25 #133
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170365727
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:49 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Je moeder hoeft toch niet per se blauwe ogen te hebben om die zelf te krijgen?
Maar het feit dat zijn ogen lijken op die van zijn moeder is belangrijk in het verhaal.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:50:37 #134
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365734
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:49 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Je moeder hoeft toch niet per se blauwe ogen te hebben om die zelf te krijgen?
De essentie is dat Harry dezelfde!! ogen heeft als zijn moeder.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365745
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:49 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Je moeder hoeft toch niet per se blauwe ogen te hebben om die zelf te krijgen?
Jawel, wat genen voor blauwe ogen zijn recessief. Alleen als beide ouders blauwe ogen hebben krijg je ze ook.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:51:11 #136
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_170365772
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, wat genen voor blauwe ogen zijn recessief. Alleen als beide ouders blauwe ogen hebben krijg je ze ook.
Nah, ik heb blauwe ogen en mijn vader heeft die niet.
pi_170365774
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wordt nooit echt overtuigend, al zijn er wel voorbeelden. Maar als je witte acteurs zwart gaat verven of vice versa dringt zich natuurlijk de vraag op waarom je niet gewoon een andere acteur hebt gekozen.
Ja, exact. En hetzelfde voor videogames; waarom niet gewoon waarheidsgetrouw? Wat een onnodig gedoetje zeg.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:51:32 #138
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365795
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, wat genen voor blauwe ogen zijn recessief. Alleen als beide ouders blauwe ogen hebben krijg je ze ook.
Hoe zit dat dan met man blauwe ogen en vrouw groene ogen :o?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:52:46 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365854
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Nah, ik heb blauwe ogen en mijn vader heeft die niet.
Het hoeft idd niet. Ligt er maar net aan welk gen je paps doorgeeft. Blijkbaar die van blauwe ogen. Maar dat blauw recessief is klopt wel.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365858
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Nah, ik heb blauwe ogen en mijn vader heeft die niet.
Oh tuurlijk, want je krijgt twee genen per ouder. Dus dan heeft je moeder blauw-blauw en je vader blauw-iets anders en heb jij beide blauwe genen gekregen.

Als beide ouders geen blauwe ogen hebben, kun je ze zelf niet hebben, want dan heb je altijd een combinatie blauw-niet blauw en dán speelt het recessieve.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:53:21 #141
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170365877
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:51 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Nah, ik heb blauwe ogen en mijn vader heeft die niet.
Je "vader", blijkbaar.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:53:25 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170365879
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:46 schreef Tchock het volgende:

[..]

Overigens was Caesar kaal.
Jullius?

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:54:01 #143
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365909
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Oh tuurlijk, want je krijgt twee genen per ouder. Dus dan heeft je moeder blauw-blauw en je vader blauw-iets anders en heb jij beide blauwe genen gekregen.

Als beide ouders geen blauwe ogen hebben, kun je ze zelf niet hebben, want dan heb je altijd een combinatie blauw-niet blauw en dán speelt het recessieve.
Tenzij t bruin-blauw en bruin-blauw is. Dan kan t weer wel zijn dat blauwe ogen eruit komen.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170365912
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jullius?

[ afbeelding ]
Ja, ik weet dat alle borstbeelden hem met haar tonen, maar dat is dus niet waar. Hij werd op jonge leeftijd al kaal.

Er is wel gesuggereerd dat hij vaak een laurierkrans droeg om juist dat te verbergen. In elk geval zijn alle afbeeldingen die hem een dikke haardos geven, een sterk staaltje revisionisme.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:54:15 #145
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170365921
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jullius?

[ afbeelding ]
Tchock zal het wel over de salademan hebben.
pi_170365944
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:54 schreef Samzz het volgende:

[..]

Tenzij t bruin-blauw en bruin-blauw is. Dan kan t weer wel zijn dat blauwe ogen eruit komen.
Ik moet ook mijn mond houden over biologie. :')
  donderdag 20 april 2017 @ 21:55:29 #147
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170365974
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik moet ook mijn mond houden over biologie. :')
Hihi :@. Recessief betekent niet dat ze niet doorgegeven kunnen worden :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 21:56:19 #148
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170366014
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat alle borstbeelden hem met haar tonen, maar dat is dus niet waar. Hij werd op jonge leeftijd al kaal.

Er is wel gesuggereerd dat hij vaak een laurierkrans droeg om juist dat te verbergen. In elk geval zijn alle afbeeldingen die hem een dikke haardos geven, een sterk staaltje revisionisme.
En wat is de bron daarvoor?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:56:32 #149
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170366030
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:50 schreef Tchock het volgende:

[..]

Jawel, wat genen voor blauwe ogen zijn recessief. Alleen als beide ouders blauwe ogen hebben krijg je ze ook.


:?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170366034
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat alle borstbeelden hem met haar tonen, maar dat is dus niet waar. Hij werd op jonge leeftijd al kaal.

Er is wel gesuggereerd dat hij vaak een laurierkrans droeg om juist dat te verbergen. In elk geval zijn alle afbeeldingen die hem een dikke haardos geven, een sterk staaltje revisionisme.
Ja, oke, maar dan was hij niet alleen kaal, hè, als hij kaal werd.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:57:09 #151
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170366059
Is wel leuk. Mijn vader heeft blauwe ogen, mijn moeder groen. Ik ben de enige van de kinderen die groene ogen heeft, mijn zusjes hebben allen blauwe ogen :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170366125
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:56 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:?
Lekker laat, chef.
  donderdag 20 april 2017 @ 21:59:42 #153
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170366153
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Lekker laat, chef.
Nou, je zegt ook dat als beide ouders geen blauwe ogen hebben je ze zelf niet kan hebben.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170366198
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:59 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nou, je zegt ook dat als beide ouders geen blauwe ogen hebben je ze zelf niet kan hebben.
En ook dat heb ik al erkend als fout. Bedankt verder hoor, bioloogje.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:02:50 #155
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170366273
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

En ook dat heb ik al erkend als fout. Bedankt verder hoor, bioloogje.
Oja? Waar dan? Weer lekker snel op je teentjes getrapt merk ik.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170366367
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En wat is de bron daarvoor?
Schrijvers uit zijn tijd. Heb het wel eens in het originele Latijn gelezen maar dat kan ik zo snel niet van je terugvinden. In elk geval is het wel redelijk algemeen bekend, bijvoorbeeld:

http://www.rmo.nl/onderwijs/museumkennis/verhalen/julius-caesar

quote:
Uit de beschrijvingen in de antieke bronnen is bekend dat Caesar mager en pezig was en vrij kaal. Uit ijdelheid liet hij zich echter altijd mét haar afbeelden.
https://www.mysteriekenne(...)iterlijk-van-caesar/
quote:
De Romeinse schrijver Suetonius Tranquillus schrijft ook dat Julius Caesar kaal was en dat hij dat erg vervelend vond. Het blijkt, althans volgens zijn klassieke biograaf, dat Caesar voortdurend pogingen deed deze kaalheid te verbergen.
Denken dat borstbeelden van Romeinse keizers accuraat weergeven hoe ze er uit zagen is sowieso een misvatting. Het waren propagandaplaatjes en het uiterlijk moest weergeven wat de keizers belangrijke persoonstrekken vonden. Alleen de dodenmaskers lijken écht op de persoon en die zijn vaak ook heel anders.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:06:01 #157
165633 eriksd
The grand facade...
pi_170366389
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:59 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Nou, je zegt ook dat als beide ouders geen blauwe ogen hebben je ze zelf niet kan hebben.
Klopt, ik word ook kaal in tegenstelling tot mijn ouders.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_170366533
sorry
pi_170366589
quote:
Wat een verschil met van die filmpjes waar Amerikaanse agenten direct 30 keer schieten.

Maar verder ben je een beetje aan het twitterspammen.
pi_170366606
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Wat een verschil met van die filmpjes waar Amerikaanse agenten direct 30 keer schieten.

Maar verder ben je een beetje aan het twitterspammen.
Mjah daar komt het wel het eerst langs,

maar zag dat het al van 12 april was, helemaal niet meegekregen gek genoeg
pi_170366638
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:11 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Mjah daar komt het wel het eerst langs,

maar zag dat het al van 12 april was, helemaal niet meegekregen gek genoeg
Retweet het dan naar je volgers?
pi_170366669
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Retweet het dan naar je volgers?
Dat van parijs was best nieuwswaardig, discussie over acteurs werd wat saai
  donderdag 20 april 2017 @ 22:13:15 #163
104871 remlof
Europees federalist
  donderdag 20 april 2017 @ 22:14:56 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170366834
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klopt, ik word ook kaal in tegenstelling tot mijn ouders.
Zit kaalheid in de familie?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170366921
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:12 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat van parijs was best nieuwswaardig, discussie over acteurs werd wat saai
want het gaat nog door blijbkaar:

News_Executive twitterde op donderdag 20-04-2017 om 22:14:40 BREAKING: Reports of new shots fired near Avenue des Champs Élysées, in Paris reageer retweet
pi_170366947
Ajax -O-
pi_170367063
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Zit kaalheid in de familie?
Maat van me wordt ook kaal. Zit niet in de familie. Laatst hoorde ik iemand zeggen dat bij hem "de ontvangst onbevlekt" was. :X :X
pi_170367103
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:16 schreef Tchock het volgende:
Ajax -O-
Sukkels, maargoed als je dit weggeeft verdien je ook niet.

Die Fahrmann is ook wel absurd goed
pi_170367154
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]

want het gaat nog door blijbkaar:

News_Executive twitterde op donderdag 20-04-2017 om 22:14:40 BREAKING: Reports of new shots fired near Avenue des Champs Élysées, in Paris reageer retweet
Lekker -O-
  donderdag 20 april 2017 @ 22:19:27 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170367166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Maat van me wordt ook kaal. Zit niet in de familie. Laatst hoorde ik iemand zeggen dat bij hem "de ontvangst onbevlekt" was. :X :X
Als kaalheid niet in de familie zit bestaat die kans :@.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170367223
Monolith zit hem te knijpen dames en heren.
pi_170367279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Maat van me wordt ook kaal. Zit niet in de familie. Laatst hoorde ik iemand zeggen dat bij hem "de ontvangst onbevlekt" was. :X :X
Huh?
pi_170367298
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:06 schreef eriksd het volgende:

[..]

Klopt, ik word ook kaal in tegenstelling tot mijn ouders.
Dik en kaal, beetje zoals jouw omgeving.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:22:07 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_170367315
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:16 schreef Tchock het volgende:
Ajax -O-
Whahahaha _O_
  donderdag 20 april 2017 @ 22:22:11 #175
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170367325
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]

want het gaat nog door blijbkaar:

News_Executive twitterde op donderdag 20-04-2017 om 22:14:40 BREAKING: Reports of new shots fired near Avenue des Champs Élysées, in Paris reageer retweet
Is de nieuwe Franse Burgeroorlog eindelijk begonnen?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170367355
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Whahahaha _O_
Gewoon het Nederlandse voetbal steunen, zuurpruim.
pi_170367412
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:21 schreef Tchock het volgende:

[..]

Huh?
Oh wacht, sorry.

Nee ik bedoelde dat ze zeiden dat die maat van mij via een wonder ter wereld is gekomen, net als hoe Maria Jezus kreeg. En dat hij daarom niet op zijn vader en aanverwanten lijkt. ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2017 22:24:02 ]
  donderdag 20 april 2017 @ 22:23:57 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_170367430
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gewoon het Nederlandse voetbal steunen, zuurpruim.
Ik voel me meer verwand met de Duitsers hier iets verderop naar het oosten dan met die arrogante kutamstedammers, sorry.
pi_170367469
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik voel me meer verwand met de Duitsers hier iets verderop naar het oosten dan met die arrogante kutamstedammers, sorry.
Landverrader. Net als die nationaalpopulisten.
pi_170367501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh wacht, sorry.

Nee ik bedoelde dat ze zeiden dat die maat van mij via een wonder ter wereld is gekomen, net als hoe Maria Jezus kreeg. En dat hij daarom niet op zijn vader en aanverwanten lijkt. ;)
Oh op die manier. Geen christelijke opvoeding gehad hier. :@
pi_170367525
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:23 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik voel me meer verwand met de Duitsers hier iets verderop naar het oosten dan met die arrogante kutamstedammers, sorry.
Zo denkt de gemiddelde Henk er ook over :D
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:26:14 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170367572
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Oh wacht, sorry.

Nee ik bedoelde dat ze zeiden dat die maat van mij via een wonder ter wereld is gekomen, net als hoe Maria Jezus kreeg. En dat hij daarom niet op zijn vader en aanverwanten lijkt. ;)
Wel apart. Want dat is niet wat onbevlekte ontvangenis betekent :P.

Het betekent puur en alleen dat Maria zonder zonden geboren is en daardoor de moeder van Jezus kon zijn :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 22:26:37 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_170367592
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:24 schreef Tchock het volgende:

[..]

Landverrader. Net als die nationaalpopulisten.
Zozo, zit je Ajaxliefde zo diep dat je met zulk slap gelul komt?

Of heb je gewoon een natuurlijke affectie voor verliezers, als PEC-fan?
pi_170367617
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wel apart. Want dat is niet wat onbevlekte ontvangenis betekent :P.

Het betekent puur en alleen dat Maria zonder zonden geboren is en daardoor de moeder van Jezus kon zijn :P.
Ja nee, ik zeg toch dat ik die onbevlekte ontvangenis niet had moeten noemen omdat dat niet klopte.
pi_170367650
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Zozo, zit je Ajaxliefde zo diep dat je met zulk slap gelul komt?

Of heb je gewoon een natuurlijke affectie voor verliezers, als PEC-fan?
Wat zit je nou te miemelen, nsber
pi_170367653
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Zozo, zit je Ajaxliefde zo diep dat je met zulk slap gelul komt?

Of heb je gewoon een natuurlijke affectie voor verliezers, als PEC-fan?
Ajaxliefde? Die heb ik niet. Ik steun gewoon het Nederlandse voetbal en elke club die dat internationaal vertegenwoordigt.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:27:50 #187
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170367662
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja nee, ik zeg toch dat ik die onbevlekte ontvangenis niet had moeten noemen omdat dat niet klopte.
Maar je uitleg daarna klopt ook niet. Want die onbevlekte ontvangenis heeft niks met de manier waarop Jezus geboren is te maken :P.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 20 april 2017 @ 22:29:13 #188
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_170367727
Maar goed, tijd voor bed :9. Doei.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_170367746
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maar je uitleg daarna klopt ook niet. Want die onbevlekte ontvangenis heeft niks met de manier waarop Jezus geboren is te maken :P.
Wat ik daarna zei klopt wel.

Maria werd zwanger van Jezus zonder seks te hebben gehad. Dat is het punt waar het me om ging.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:29:58 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_170367766
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ajaxliefde? Die heb ik niet. Ik steun gewoon het Nederlandse voetbal en elke club die dat internationaal vertegenwoordigt.
Ik heb niet zoveel met grenzen, voel meer voor Nedersaksen dan voor Hollanders.
pi_170367784
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel met grenzen, voel meer voor Nedersaksen dan voor Hollanders.
Dat zeg ik, landverrader.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:32:48 #192
104871 remlof
Europees federalist
pi_170367896
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zeg ik, landverrader.
Ik ben Europeaan en zal Europa nooit verraden.
pi_170368003
Gok nu op een 4-0 voor Schalke.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:37:33 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_170368102
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:34 schreef Friek_ het volgende:
Gok nu op een 4-0 voor Schalke.
Ik hoop het.

Vies kutajax moet dood.
pi_170368322
Joehoe, Monolith!
pi_170368401
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik hoop het.

Vies kutajax moet dood.
Al uit je puberfase remlof?
  donderdag 20 april 2017 @ 22:42:46 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_170368416
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:41 schreef Friek_ het volgende:
Joehoe, Monolith!
En Koos en Tsjok. En nog meer van die niet-Amsterdamse verraders.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:43:18 #198
104871 remlof
Europees federalist
pi_170368442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:42 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Al uit je puberfase remlof?
Daar is voetbal voor hè? Je gedragen alsof je een domme kutpuber als jij bent.
pi_170368593
Veltman is ook een redelijk matige verdediger. Was een talent, maar is amper gegroeid.
pi_170368859
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:47 schreef Pokkelmans het volgende:
Veltman is ook een redelijk matige verdediger. Was een talent, maar is amper gegroeid.
Leuk wel, een voetballer die Veltman heet.
pi_170368915
In dat zelfde kader; gisteren was Hennie de Haan van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders weer op TV. _O_
pi_170368972
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:54 schreef Kowloon het volgende:
In dat zelfde kader; gisteren was Hennie de Haan van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders weer op TV. _O_
Zag op Dumpert een screenshot van een kersenteler die Appelman heette.
  donderdag 20 april 2017 @ 22:56:57 #203
104871 remlof
Europees federalist
pi_170369022
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:54 schreef Kowloon het volgende:
In dat zelfde kader; gisteren was Hennie de Haan van de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders weer op TV. _O_
Word jij dan maar eens burgemeester van Hong-Kong :')
pi_170369080
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 19:43 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Gelukkig zijn jij en ik 16 jaar, want volwassenen komen niet weg met dit gedrag.
Dus 8jr per persoon.
pi_170369131
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:55 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Zag op Dumpert een screenshot van een kersenteler die Appelman heette.
Bij Rijkswaterstaat werkt een adviseur op het gebied van gladheidsbestrijding die Slippens heet. :P
pi_170369143
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:41 schreef Friek_ het volgende:
Joehoe, Monolith!
Ik loop een minuutje achter dus ik mijd fok. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170369193
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:59 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Bij Rijkswaterstaat werkt een adviseur op het gebied van gladheidsbestrijding die Slippens heet. :P
Hihihihihihihi.
pi_170369255
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 22:56 schreef remlof het volgende:

[..]

Word jij dan maar eens burgemeester van Hong-Kong :')
Dat is geen leuke grap, remlof.
pi_170369297
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Daarom vrouwen voortaan topless. Net als mannen met onbedekte tepels.
Sommige zie ik toch liever niet topless.
pi_170369338
quote:
9s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:00 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Hihihihihihihi.
Zo klinkt dat inderdaad als je met slippende banden remt.
pi_170369462
Een slopende verlenging is wel positief voor de kans op verlies van PSV aankomende zondag.
pi_170369496
3-0 in de maak.
pi_170369529
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:06 schreef Kowloon het volgende:
Een slopende verlenging is wel kansen op verlies van PSV aankomende zondag.
Nog beter voor die omhooggevallen IT'er.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:12:26 #214
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_170369817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:06 schreef Friek_ het volgende:
3-0 in de maak.
pi_170369830
Komt u maar met de 4-0.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:13:10 #217
104871 remlof
Europees federalist
pi_170369843
quote:
8s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:01 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is geen leuke grap, remlof.
Sorry :@
  donderdag 20 april 2017 @ 23:13:30 #218
104871 remlof
Europees federalist
pi_170369862
Muhahahahahaha Ajx :')
pi_170369942
Ik schrijf niks behalve dat ik voor iets ben waar Remlof niet voor is, wat die beweerd komt zo goed als nooit uit!
Beter houd die zijn blaffer helemaal dan maken anderen nog een kans!
  donderdag 20 april 2017 @ 23:15:25 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_170369948
Mooi voor al die provinciale Ajax-supporters als Koos en Tsjok.
Over verraders gesproken,
pi_170369970
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:13 schreef remlof het volgende:
Muhahahahahaha Ajx :')
Maak jij je nou maar zorgen om AZ

Kan die puppetclub van chelsea ook een prijsje meepakken
  donderdag 20 april 2017 @ 23:16:07 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_170369983
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:15 schreef john2406 het volgende:
Ik schrijf niks behalve dat ik voor iets ben waar Remlof niet voor is, wat die beweerd komt zo goed als nooit uit!
Beter houd die zijn blaffer helemaal dan maken anderen nog een kans!
Beweerdt.
pi_170369987
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:15 schreef remlof het volgende:
Mooi voor al die provinciale Ajax-supporters als Koos en Tsjok.
Over verraders gesproken,
Zegt de SC nazi :D
pi_170370000
Ingeschakeld

Wtf
  donderdag 20 april 2017 @ 23:16:37 #225
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170370002
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:15 schreef remlof het volgende:
Mooi voor al die provinciale Ajax-supporters als Koos en Tsjok.
Over verraders gesproken,

Want als je uit Oss komt..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170370017
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zegt de SC nazi :D
Komop zeg deze is voor Europa met of zonder Nederland.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:17:38 #227
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_170370061
Wel chill dat er verlenging is. Zijn ze lekker vermoeid tegen Ajax.
pi_170370077
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Beweerdt.
houd ook met t toch, doe het er maar mee, en als het je niet past dan zie het maar niet!
  donderdag 20 april 2017 @ 23:18:26 #230
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370083
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:16 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zegt de SC nazi :D
Jij bent hier de fascist..
pi_170370085
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:17 schreef Kaas- het volgende:
Wel chill dat er verlenging is. Zijn ze lekker vermoeid tegen Ajax.
Dit slaat nergens op grote vriend
  donderdag 20 april 2017 @ 23:19:38 #232
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_170370145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:18 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dit slaat nergens op grote vriend
Wel, ze moeten verliezen tegen PSV.
pi_170370164
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wel, ze moeten verliezen tegen PSV.
Heb je je post al teruggelezen, ouwe reus.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:20:10 #235
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170370168
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wel, ze moeten verliezen tegen PSV.
Je schrijft niet wat je denkt dat je schrijft, beste Kaas.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170370176
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:17 schreef Kaas- het volgende:
Wel chill dat er verlenging is. Zijn ze lekker vermoeid tegen Ajax.
PSV dus. :P
pi_170370226
Owhhhh

Ja man

Ik ben al lang blij dat ik niet meer bij die godse kutfilm zit. Wat een ellende. Man man man man man
  donderdag 20 april 2017 @ 23:22:02 #238
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_170370256
Ik zou Remlof nergens aanbevelen hij is of was lid PvdA en wat is er gebeurt met die partij, nou is die lid van de D66 wat zou deze partij te wachten staan, met dat pact met Remlof?
  donderdag 20 april 2017 @ 23:22:54 #240
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370267
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:19 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Wel, ze moeten verliezen tegen PSV.
Ben je nog gepijpt terwijl je in slaap viel bij Belle en het Beest?
pi_170370270
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:21 schreef Kaas- het volgende:
Owhhhh

Ja man

Ik ben al lang blij dat ik niet meer bij die godse kutfilm zit. Wat een ellende. Man man man man man
Ik had er graag gezeten vanavond met je vriendje, achteraf.
pi_170370343
Radiocommentator kwam klaar.
pi_170370364
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:23 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ik had er graag gezeten vanavond met je vriendje, achteraf.
Heb jij het ook achter de ellebogen?
  donderdag 20 april 2017 @ 23:24:10 #244
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370377
ik heb zojuist mijn stembanden gescheurd.
pi_170370382
Mooi, Ajax.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:24:32 #247
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170370400
Juichen!!!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170370413
Ha!

Per ongeluk de huisgenoten van m'n vriend wakker geschreeuwd :X
pi_170370418
De moffen overmoffen.
pi_170370432
nog 10 lange minuten
pi_170370463
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:23 schreef Pokkelmans het volgende:
Radiocommentator kwam klaar.
Zou kaas zijn vriend onder het bureau zitten?
pi_170370467
Laat ze zich maar lekker kapotspelen in Europa.
pi_170370473
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ben je nog gepijpt terwijl je in slaap viel bij Belle en het Beest?
Nee dat hoort eigenlijk nu te gebeuren maar door de verlenging kijk ik nu eerst dit en is hij afwassen
  donderdag 20 april 2017 @ 23:26:15 #254
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370505
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:24 schreef Pokkelmans het volgende:
Mooi, Ajax.
Volksverrader.

En we zijn er nig niet :P
pi_170370516
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee dat hoort eigenlijk nu te gebeuren maar door de verlenging kijk ik nu eerst dit en is hij afwassen
Geizhals koop die vriend een vaatwasser!
pi_170370535
quote:
8s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Volksverrader.

En we zijn er nig niet :P
Jij juist

Juich eens voor Nederland
pi_170370549
Ai.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:27:22 #258
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370560
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:25 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Nee dat hoort eigenlijk nu te gebeuren maar door de verlenging kijk ik nu eerst dit en is hij afwassen
Hang 'm er gewoon bij in het sop. Schalke scoort toch nog wel.
pi_170370570
quote:
8s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Volksverrader.

En we zijn er nig niet :P
Ben ik voetbaltechnisch toch al wel, met m'n Feyenoordharses.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:28:20 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370606
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:27 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jij juist

Juich eens voor Nederland
Ik juich alleen voor Oranje. Nooit voor Ajax.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:29:22 #261
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370646
En ik juich voor iedereen die van Ajax wint.
pi_170370658
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik juich alleen voor Oranje. Nooit voor Ajax.
Jij juicht ook voor Italie.
pi_170370679
Alleen voor beschuit haal ik hem eruit.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:30:55 #264
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370727
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Jij juicht ook voor Italie.
Maar ik juich verder nooit voor een elftal alleen omdat ze uit Nederland komen.
pi_170370731
Het café gaat he-le-maal kapot hier aan de spanning. :D
pi_170370753
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:29 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Jij juicht ook voor Italie.
D66 juicht hoe de wind op dat moment staan doet.
pi_170370884
WE ZIJN DOOR JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
pi_170370900
JAAAAAAAAAAAAJAAAAAAAAAAAAJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
pi_170370905
Hehehe.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:33:50 #270
104871 remlof
Europees federalist
pi_170370920
Wat een wedstrijd _O_ Onwaarschijnlijk. Ajax naar de halve finale *O*
pi_170370954
Maar wat was er nou precies friek? :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170370984
quote:
13s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:33 schreef remlof het volgende:
Kut.
Jij trekt het ongeluk geloof ik aan, sterke magneet ben jij dan.
pi_170370991
quote:
13s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:33 schreef remlof het volgende:
Kut.
succes he zondag met vitesse ;)
  donderdag 20 april 2017 @ 23:34:59 #275
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170371000
Hehe, alle miepers hier.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170371004
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:34 schreef Monolith het volgende:
Maar wat was er nou precies friek? :P
Geen idee, waren paar mensen je graag spreken mono, weet ook niet waarom
pi_170371009


_O_
pi_170371037
Jammer dit. :P
pi_170371046
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:35 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Geen idee, waren paar mensen je graag spreken mono, weet ook niet waarom
Ben wel in drie kwartier een paar jaar ouder geworden. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170371097
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]

succes he zondag met vitesse ;)
Remlof is Vitesse.
pi_170371098
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:34 schreef skysherrif het volgende:

[..]

succes he zondag met vitesse ;)
Dubbel kut kut?
pi_170371108
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ben wel in drie kwartier een paar jaar ouder geworden. :P
Mijn stembanden zijn weg ghehe, voor mezelf doen alsof ik t toch helemaal niet erg ben dat we er uit gaan en dan compleet gek worden als ze scoren
pi_170371109
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:34 schreef GSbrder het volgende:
Hehe, alle miepers hier.
Ik dacht dat jij voor NEC was.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:37:10 #284
104871 remlof
Europees federalist
pi_170371119
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:34 schreef GSbrder het volgende:
Hehe, alle miepers hier.
Van een Nekker snap ik dat ie uit ellende voor Ajax is.
pi_170371149
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:35 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ben wel in drie kwartier een paar jaar ouder geworden. :P
Ook al haren voor die jaren verloren?
  donderdag 20 april 2017 @ 23:39:07 #286
104871 remlof
Europees federalist
pi_170371211
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:36 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Remlof is Vitesse.
Zondag 30 april is de wedstrijd. Ik heb de maandag erna al vrij genomen.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:39:28 #287
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170371224
quote:
11s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:36 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij voor NEC was.
Uiteraard. Maar die spelen de komende 100 jaar geen EL.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170371292
Yoehoe friek?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_170371303
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Zondag 30 april is de wedstrijd. Ik heb de maandag erna al vrij genomen.
Hup AZ. Niet dat ik iets met AZ heb maar gun het jou niet.
pi_170371334
quote:
12s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:39 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar die spelen de komende 100 jaar geen EL.
Die versloegen niet zo heel lang geleden toch Spartak Moskou nog?
pi_170371350
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hup AZ. Niet dat ik iets met AZ heb maar gun het jou niet.
Nou begrijp ik de haat.
Jouw ex is voor Feyenoord.
blablablabla
  donderdag 20 april 2017 @ 23:42:41 #292
104871 remlof
Europees federalist
pi_170371379
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hup AZ. Niet dat ik iets met AZ heb maar gun het jou niet.
Zo hoop ik nog steeds dat PEC degradeert.
pi_170371391
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:42 schreef Elan het volgende:

[..]

Nou begrijp ik de haat.
Jouw ex is voor Feyenoord.
Is dat zo? Dat is ook nieuw dan.
pi_170371410
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo hoop ik nog steeds dat PEC degradeert.
Idem.
Vooral omdat Tchock zo'n klootzak is eigenlijk.
blablablabla
pi_170371417
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo hoop ik nog steeds dat PEC degradeert.
Beide 50/50.
pi_170371435
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:43 schreef Elan het volgende:

[..]

Idem.
Vooral omdat Tchock zo'n klootzak is eigenlijk.
Wat laat jij je toch opfokken Elan. Valt me van je tegen. Rotterdammers zouden van die ruwe bolsters moeten zijn juist.
pi_170371440
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat is ook nieuw dan.
Ze gunde het Feyenoord in elk geval. Maar wellicht was ze onder invloed ;)
blablablabla
  donderdag 20 april 2017 @ 23:44:21 #298
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170371442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:41 schreef Tchock het volgende:

[..]

Die versloegen niet zo heel lang geleden toch Spartak Moskou nog?
Genot ja. En udinese. Ik was er bij.
Schone in het veld.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 20 april 2017 @ 23:44:40 #299
104871 remlof
Europees federalist
pi_170371453
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:43 schreef Tchock het volgende:

[..]

Beide 50/50.
Nah, PEC hoort wel op het hoogste niveau. Hoop dat ze daar blijven.
pi_170371456
Klaassen ken niet meer lopen. Mooiiiiiii
blablablabla
  donderdag 20 april 2017 @ 23:45:01 #301
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170371471
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 23:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo hoop ik nog steeds dat PEC degradeert.
PEC en NEC?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')