abonnement Unibet Coolblue
pi_170183624



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

*link naar bronnen/videos:
1. Partijkartel
2. Uitzichtloze euro
3. Eberhard van der Laan

Een uitgebreidere visie over o.a. de EU, onderwijs, veiligheid, overheidsfinanciën en immigratie vind je op www.forumvoordemocratie.nl/standpunten.

Verkiezingsprogramma: Op de website hier te vinden (PDF)








Baudet/Hiddema is Batman/Alfred
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 00:09:03 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170183733
quote:
15s.gif Op woensdag 12 april 2017 23:52 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vind anders jou toon richting hem wat ik zo lees een stuk denigrerender dan andersom..
En die conclusie kan je trekken adhv één avond terwijl de grote troll al maanden zo bezig is? Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170183889
leuke memes in de OP heb je d'r nog meer?
pi_170183920
quote:
14s.gif Op donderdag 13 april 2017 00:22 schreef racerdkb het volgende:
leuke memes in de OP heb je d'r nog meer?
http://m.imgur.com/a/2ZOsa
(she/her)
pi_170183939
quote:
maar die zijn allemaal kut
pi_170184918
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 00:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En die conclusie kan je trekken adhv één avond terwijl de grote troll al maanden zo bezig is? Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Jouw bijzonder agressieve toontje laat je hier en elders ook al maanden zien. Het is niet bepaald alsof je gisteravond voor het eerst doordraaide...
  donderdag 13 april 2017 @ 10:08:23 #7
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_170186522
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jouw bijzonder agressieve toontje laat je hier en elders ook al maanden zien. Het is niet bepaald alsof je gisteravond voor het eerst doordraaide...
Tja, na maanden iedere godganse dag getroll en geziek en geterg heb je eindelijk iemand boos gekregen. Ben je nu blij? Heb je nu eindelijk een stijve pik?
pi_170186544
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 00:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En die conclusie kan je trekken adhv één avond terwijl de grote troll al maanden zo bezig is? Dit komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Nou ik lees hier niet alles, zoals ik al gezegd had. Maar volg dit topic toch wel redelijk, al ver voor de verkiezingen.
nee, jij dan!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 10:10:43 #9
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170186553
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 07:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jouw bijzonder agressieve toontje laat je hier en elders ook al maanden zien. Het is niet bepaald alsof je gisteravond voor het eerst doordraaide...
Je lijkt Wilders wel. Zodra het te heet onder je voeten wordt, meteen van onderwerp veranderen :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170186967
Ben maar een meelezer maar voor mij verzieken de reacties op de veelal terechte kritiek van 99.999 het topic en niet 99.999.

Het is geen lofzang op jullie helden Baudet en Hiddema (clown en advocaat) maar een discussieforum.
pi_170187006
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:08 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Tja, na maanden iedere godganse dag getroll en geziek en geterg heb je eindelijk iemand boos gekregen. Ben je nu blij? Heb je nu eindelijk een stijve pik?
Nattekat is al maandag constant kwaad en kan niet anders dan op de man spelen. Dat beperkt zich bepaald niet tot dit topic of tot mij.
Wat kan ik er aan doen dat jullie zo gepikeerd reageren als er terechte kritiek is op jullie helden?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2017 10:44:37 ]
pi_170187016
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:10 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je lijkt Wilders wel. Zodra het te heet onder je voeten wordt, meteen van onderwerp veranderen :')
Het onderwerp is toch dat jij steeds doordraait en agressief wordt als mensen tegen je ingaan of je grote helden terecht bekritiseren?
pi_170187028
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:41 schreef bamibij het volgende:
Ben maar een meelezer maar voor mij verzieken de reacties op de veelal terechte kritiek van 99.999 het topic en niet 99.999.

Het is geen lofzang op jullie helden Baudet en Hiddema (clown en advocaat) maar een discussieforum.
Dat besef lijkt niet erg door te dringen...
pi_170187033
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nattekat is al maandag constant kwaad en kan niet anders dan op de man spelen. Dat beperkt zich bepaald niet tot dit topic of tot mij.
Wat kan ik er aan doen dat jullie zo gepikeerd reageren als er terechte kritiek is op jullie helden?
Dat is ook het punt. De kritiek is niet terecht.

Kom op! Toetsenborden worden niet kwaad of gaan janken. De verbeelding van sommigen. :')
pi_170187053
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is ook het punt. De kritiek is niet terecht.

Kom op! Toetsenborden worden niet kwaad of gaan janken. De verbeelding van sommigen. :')
Nee, maar de users die de toetsenborden gebruiken wel.

Jij zit waarschijnlijk nog net niet huilend achter je beeldscherm.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_170187058
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:46 schreef Elzies het volgende:

[..]

Dat is ook het punt. De kritiek is niet terecht.

Kom op! Toetsenborden worden niet kwaad of gaan janken. De verbeelding van sommigen. :')
Bepaalde gebruikers worden wel degelijk kwaad en agressief...

En als de kritiek niet terecht is, ga daar dan inhoudelijk op in, in plaats van steeds op de man spelen...
pi_170187099
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bepaalde gebruikers worden wel degelijk kwaad en agressief...

En als de kritiek niet terecht is, ga daar dan inhoudelijk op in, in plaats van steeds op de man spelen...
Dan laat je jezelf gewoon manipuleren. Kom op zeg! Het is en blijft een onpersoonlijk spel van woordkeuze en zinsbouw. Voor de rest weet je niet met welke persoonlijkheid je discussieert.

Dat kan een student zijn maar ook een oudere met een rollator. Dus om die reden vind ik de persoon achter het toetsenbord minder interessant. Het gaat erom wat degene opschrijft.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 11:47:20 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170187739
quote:
2s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:49 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bepaalde gebruikers worden wel degelijk kwaad en agressief...

En als de kritiek niet terecht is, ga daar dan inhoudelijk op in, in plaats van steeds op de man spelen...
Kruip eens uit die slachtofferrol zeg, Jezus Christus _O-

Het gaat niet om wat je zegt, maar om hoe je het zegt. Zodra je ook maar iets te veel weerstand oproept voor jouw gevoel kruip je in de slachtofferrol en begin je met modder te gooien. Dan moet je niet in een hoekje gaan liggen huilen als er dan wat modder terug komt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 13 april 2017 @ 11:49:34 #19
66825 Reya
Fier Wallon
pi_170187777
Het is wel weer eens mooi geweest met het persoonlijke geëikel, he.
  donderdag 13 april 2017 @ 11:51:22 #20
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_170187811
Twee kampen die elkaar de godganse tijd de slachtofferrol toedichten in plaats van te discussiëren. Kan beter dit.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_170188676
quote:
10s.gif Op donderdag 13 april 2017 10:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nattekat is al maandag constant kwaad en kan niet anders dan op de man spelen. Dat beperkt zich bepaald niet tot dit topic of tot mij.
Wat kan ik er aan doen dat jullie zo gepikeerd reageren als er terechte kritiek is op jullie helden?
QFT.
Jammer wel.
pi_170188697
quote:
15s.gif Op donderdag 13 april 2017 11:51 schreef Euribob het volgende:
Twee kampen die elkaar de godganse tijd de slachtofferrol toedichten in plaats van te discussiëren. Kan beter dit.
Aangezien er een modje aanwezig is: Hoort dit topic niet in de centrale lijst te staan in plaats van tussen de normale topics? :)
  donderdag 13 april 2017 @ 13:36:27 #23
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_170189443
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 18:55 schreef Fylax het volgende:
Ik vraag me af waarom FvD hierop tegen heeft gestemd, is best wel in lijn van wet BNW toch?


[ afbeelding ]
Zeer jammer imo. Beide moties omtrent homorechten verwerpen, maar wel staan te trappelen om hand in hand op de foto te gaan. En wie stonden er vooraan om schande te spreken van het geweldsincident laatst?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_170195913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:36 schreef richolio het volgende:

[..]

Zeer jammer imo. Beide moties omtrent homorechten verwerpen, maar wel staan te trappelen om hand in hand op de foto te gaan. En wie stonden er vooraan om schande te spreken van het geweldsincident laatst?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie eind vorige topic (na je quote) van deze reeks. Ik begrijp dat het tegenstrijdig over kan komen. Inhoudelijke discussie is dus al enigszins gevoerd, maar ik denk dat het belangrijk is om te onthouden dat tegen zo'n wetsvoorstel stemmen niet hetzelfde is als tegen homorechten stemmen. Over de gelijke rechten bestaat geen discussie. Je kunt grote vraagtekens bijze moties plaatsen, bijv
- qua haalbaarheid: docenten moeten tegenwoordig alles, denk aan jihaddiscussies/-signalering, grote groepen, passend onderwijs, lerarenregister/bijscholing, straks ook seksuele diversiteit.
- qua afdwingbaarheid, boetes of onder curatele stelling zijn vrij brute middelen
- en qua wenselijkheid, denk inmeginging onderwijs / "ondermijning" onderwijsvrijheid.

Ik kan me niet voorstellen dat FvD tegen deze moties heeft gestemd omdat ze tegen homorechten of homo-emancipatie zouden zijn, zoals je lijkt te impliceren. Me dunkt dat eerder de onhaalbaarheid een rol heeft gespeeld.
pi_170196416
quote:
7s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:17 schreef gekkewiebel het volgende:

- qua afdwingbaarheid, boetes of onder curatele stelling zijn vrij brute middelen
- en qua wenselijkheid, denk inmeginging onderwijs / "ondermijning" onderwijsvrijheid.

FvD wil : Behoud bijzonder onderwijs (art. 23), maar zeer strenge waarborgen op kwaliteit.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs
Dus men is niet vies van een strikte overheidscontrole met strenge sancties in het onderwijs.
Blijkbaar vind FvD bespreekbaar maken van het onderwerp sexuele diversiteit in het onderwijs geen kwaliteitseis. Het is toch echt een Nederlandse waarde die FvD pretendeert te beschermen met oa een wet Bescherming Nederlandse waarden
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/wet-bnw
Pretentie hebben is makkelijk en simpel meestemmen met de moties is ook makkelijk, maar kennelijk te moeilijk voor FvD. Waarom?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 19:41:16 #26
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170196494
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD wil : Behoud bijzonder onderwijs (art. 23), maar zeer strenge waarborgen op kwaliteit.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs
Dus men is niet vies van een strikte overheidscontrole met strenge sancties in het onderwijs.
Blijkbaar vind FvD bespreekbaar maken van het onderwerp sexuele diversiteit in het onderwijs geen kwaliteitseis. Het is toch echt een Nederlandse waarde die FvD pretendeert te beschermen met oa een wet Bescherming Nederlandse waarden
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/wet-bnw
Dit punt is in het vorige deel al uitgebreid besproken ;)
Punt is dat dit geen biet te maken heeft met het waarborgen van de Nederlandse Waarden maar weer een bureaucratische laag toevoegen voor iets wat gewoon compleet onnodig is. Misschien hebben docenten het er wel niet over omdat ze het nut niet zien, en niet omdat ze er op tegen zijn. School is voor onderwijs, niets meer dan dat.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170196633
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 13:36 schreef richolio het volgende:

[..]

Zeer jammer imo. Beide moties omtrent homorechten verwerpen, maar wel staan te trappelen om hand in hand op de foto te gaan. En wie stonden er vooraan om schande te spreken van het geweldsincident laatst?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verplichte lessen. op het mbo nota bene, lossen niks op.
pi_170196708
quote:
11s.gif Op maandag 10 april 2017 18:46 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oké/ De NPO wordt "gesaneerd". Hoe ziet de ideale omroep er dan uit?
Not sure if serious?
Ik houd me niet veel bezig met tv/npo, maar ik zou bijvoorbeeld wel 'thematische' omroepen verwelkomen. Het idee dat elke omroep zijn/haar eigen 'kleur' mag hebben stoort me wel. Dan moet je de eventuele bias weer gaan corrigeren met andere omroepen, volgens mij helpt dat niet om minder polarisering te bereiken.

Dus wat vind je van thematiche omroepen? Één 'omroep' die zich richt op actualiteiten, een andere omroep op religie, op 'entertainment' (bzv/voetbal), op discussie, of wat voor thema's er ook maar bestaan. Of je gooit het allemaal in één omroep met verschillende thema-afdelingen, ook prima. Of misschien heb je zelf ideeën? In ieder geval, ik bedoel te zeggen dat ik het raar vind dat een omroep gekleurd 'mag' zijn.

Daarnaast zou reclame van mij ingeperkt mogen worden. Al die debielen, criminelen, tuigvloggers die bij Pauw aanschuiven, dat lijkt me niet de taak van een publieke omroep, dit is compleet doorgeschoten richting kijkcijfers halen. Als er een mindere kijkcijfer prikkel is kun je misschien meer ruimte bieden aan verschillende invalshoeken. Ik heb ooit gezegd dat er meer invalshoeken/assen zijn dan 'links'---'rechts', maar dat media juist de twee meest gepolariseerde personen er uit pikken om maar vuurwerk te krijgen. Meer ruimte voor andere geluiden lijkt me mooi :)
pi_170197023
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD wil : Behoud bijzonder onderwijs (art. 23), maar zeer strenge waarborgen op kwaliteit.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs
Dus men is niet vies van een strikte overheidscontrole met strenge sancties in het onderwijs.
Blijkbaar vind FvD bespreekbaar maken van het onderwerp sexuele diversiteit in het onderwijs geen kwaliteitseis. Het is toch echt een Nederlandse waarde die FvD pretendeert te beschermen met oa een wet Bescherming Nederlandse waarden
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/wet-bnw
Pretentie hebben is makkelijk en simpel meestemmen met de moties is ook makkelijk, maar kennelijk te moeilijk voor FvD. Waarom?
De twee moties in kwestie zijn:

quote:
Nr. 112
De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat in het Regenboog Stembusakkoord wordt voorgesteld
om verplichte lessen over lhbti-acceptatie op het mbo in te voeren;

constaterende dat volgens de Onderwijsinspectie slechts circa 60% van de
mbo-scholen aandacht besteedt aan seksuele diversiteit en seksuele
weerbaarheid;

verzoekt de regering, een voorstel te doen om verplichte lessen over
lhbti-acceptatie op het mbo in te voeren,

quote:
Nr. 113
van mening dat voorlichting over seksuele diversiteit bijdraagt aan de
bestrijding van discriminatie;

overwegende dat de kerndoelen rond seksuele diversiteit al in 2012 zijn
aangescherpt;

constaterende dat volgens de Onderwijsinspectie op ongeveer 80% van
de p.o.-, vo- en so-scholen aandacht is voor seksuele diversiteit en op 20%
dus nog niet;

van mening dat alle scholen zich dienen te houden aan de kerndoelen;

verzoekt de regering, niet te aarzelen om scholen, die consequent
weigeren aandacht te besteden aan seksuele diversiteit, een financiële
sanctie op te leggen dan wel bestuurlijk in te grijpen,

De laatste motie gaat erg ver. Ik ken het verdere dossier niet, maar ik vraag me af wat er al wél geprobeerd is om de 'weigerscholen' aan te zetten tot het handhaven van de kerndoelen. Bovendien zijn die 20% weigerscholen, wat ik me herinner, niet zozeer compleet ignorant over seksuele diversiteit, maar heeft de inspectie ontdekt dat 20% er minder dan ééns per jaar aandacht aan besteedt. Begrijp goed dat deze kerndoelen dus al lang vaststaan. Het voorstel is puur de strafmaatregel. Daar heeft FvD blijkbaar tegen gestemd.

Qua eerste motie, de lhbti-acceptatie lessen, ik ben wel erg benieuwd naar het verschil tussen 'seksuele diversiteit en weerbaarheid' vs 'lhbti-acceptatie'. Dat zijn toch twee flink verschillende dingen. En wat is "acceptatie"? Is acceptatie gewoon het naleven van de wet (niet slaan, niet treiteren, niet weigeren omdat homo), of is acceptatie dat alle leerlingen moeten vinden dat lhbti moreel prima is? Dat het moreel prima is, 'prima', maar dit neigt toch wel naar het afschaffen van de vrijheid van gedachte.

***
Naast dit alles, het zou me niet verbazen dat FvD óók tegen heeft gestemd om geen precedent te scheppen voor meer van zulke moties/sancties. Om die reden vermoed ik dat Denk vóór heeft gestemd. Op later moment zal er een motie verschijnen dat op het mbo verplichte moslim-acceptielessen moeten komen en dat scholen onder curatele worden gesteld als ze niet voldoen aan het moslim-diversity-kerndoel. Dan krijg je dus een situatie waarin scholen boetes krijgen of overgenomen worden door de staat als ze niet voldoende doen aan homo's / moslims / buitenlanders; maar voor 'gewone' missers op alle andere kerndoelen (d.w.z., slecht onderwijs) blijft het dan bij een 'tik op de vingers' van de onderwijsinspectie. Dat zou ik liever andersom zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door gekkewiebel op 13-04-2017 20:50:51 ]
pi_170198579
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit punt is in het vorige deel al uitgebreid besproken ;)
Punt is dat dit geen biet te maken heeft met het waarborgen van de Nederlandse Waarden maar weer een bureaucratische laag toevoegen voor iets wat gewoon compleet onnodig is. Misschien hebben docenten het er wel niet over omdat ze het nut niet zien, en niet omdat ze er op tegen zijn. School is voor onderwijs, niets meer dan dat.
Sexuele diversiteit, goede sexuele voorlichting in het algemeen zijn verworvenheden in Nederland
Dat zijn Nederlandse waarden die FvD pretendeert te beschermen. Maar nu doen ze het tegendeel .
pi_170198618
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Sexuele diversiteit, goede sexuele voorlichting in het algemeen zijn verworvenheden in Nederland
Dat zijn Nederlandse waarden die FvD pretendeert te beschermen. Maar nu doen ze het tegendeel .
Ja, dat zei je eerder ook. Maar ik heb toch net geprobeerd uit te leggen waar de moties over gingen, en waarom het niet onredelijk is daar tegen te stemmen?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 20:50:00 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170198619
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Sexuele diversiteit, goede sexuele voorlichting in het algemeen zijn verworvenheden in Nederland
Dat zijn Nederlandse waarden die FvD pretendeert te beschermen. Maar nu doen ze het tegendeel .
Beschermen =/= opdwingen
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170198748
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:57 schreef gekkewiebel het volgende:
Begrijp goed dat deze kerndoelen dus al lang vaststaan. Het voorstel is puur de strafmaatregel. Daar heeft FvD blijkbaar tegen gestemd.
Nou ja.. FvD wenst wel strenge sancties voor kwaliteitsbewaking van het onderwijs.
Dit onderwerp goed bespreekbaar maken in het onderwijs vind FvD dus niet kwalitatief hoogwaardig genoeg om sancties te heffen.
Dan laat de club toch echt Nederlandse waarden in de kou staan.
pi_170198840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Beschermen =/= opdwingen
Wat bedoel je ? FvD wilt opdwingen met wet bescherming Nederlandse waarden ?
pi_170198863
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:53 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou ja.. FvD wenst wel strenge sancties voor kwaliteitsbewaking van het onderwijs.
Dit onderwerp goed bespreekbaar maken in het onderwijs vind FvD dus niet kwalitatief hoogwaardig genoeg om sancties te heffen.
Dan laat de club toch echt Nederlandse waarden in de kou staan.
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:57 schreef gekkewiebel het volgende:
[...]
Dan krijg je dus een situatie waarin scholen boetes krijgen of overgenomen worden door de staat als ze niet voldoende doen aan homo's / moslims / buitenlanders; maar voor 'gewone' missers op alle andere kerndoelen (d.w.z., slecht onderwijs) blijft het dan bij een 'tik op de vingers' van de onderwijsinspectie. Dat zou ik liever andersom zien.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 20:57:58 #36
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170198948
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat bedoel je ? FvD wilt opdwingen met wet bescherming Nederlandse waarden ?
Je lijkt echt een totaal verkeerd beeld te hebben van het FvD, en dat helpt de discussie (die overigens al gevoerd is) niet echt. De wet BNW wil juist organisaties die de grondwet (oa) overtreden opheffen. Dat is iets anders als iedereen even goed voorlichten over homosexualiteit en er een boete tegenover stellen als dat niet gebeurt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170199067
Los van alles wat eerder geschreven is --en bovendien vraag ik me af waarom de scholen er te weinig aan doen, onmacht of onwil?-- komt het er op neer dat één kerndoel (seksuele diversiteit) boven alle andere kerndoelen (onderwijs) wordt verheven. Dat is niet het idee van kerndoelen.
pi_170199525
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 20:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je lijkt echt een totaal verkeerd beeld te hebben van het FvD, en dat helpt de discussie (die overigens al gevoerd is) niet echt. De wet BNW wil juist organisaties die de grondwet (oa) overtreden opheffen. Dat is iets anders als iedereen even goed voorlichten over homosexualiteit en er een boete tegenover stellen als dat niet gebeurt.
Jij zegt beschermen = opdwingen.
Ik vraag wat je bedoelt en ik verwijs naar BNW . Vind je dat ook opdwingen, vraag ik
Organisaties die de grondwet overtreden opheffen? Dat is jouw interpretatie wat FvD wil met WBN ?
Ik lees dat niet op de website: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/wet-bnw
pi_170199586
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij zegt beschermen = opdwingen.
Ik vraag wat je bedoelt en ik verwijs naar BNW . Vind je dat ook opdwingen, vraag ik
Organisaties die de grondwet overtreden opheffen? Dat is jouw interpretatie wat FvD wil met WBN ?
Ik lees dat niet op de website: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/wet-bnw
=/= betekent "is niet"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 21:13:22 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170199613
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij zegt beschermen = opdwingen.
Ik vraag wat je bedoelt en ik verwijs naar BNW . Vind je dat ook opdwingen, vraag ik
Organisaties die de grondwet overtreden opheffen? Dat is jouw interpretatie wat FvD wil?
Ik lees dat niet op de website: https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/wet-bnw
Waar zeg ik opdwingen en waar wil het FvD opdwingen? Ze zeggen letterlijk dat instanties zich aan de wet moeten houden, of anders gaat het licht uit. Hoe is dat dubbelzinnig?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170199945
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waar zeg ik opdwingen
Lees eens terug naar je post 20.50
Maar ik begreep je niet goed dus. Je bedoelde beschermen = niet gelijk aan opdwingen

quote:
en waar wil het FvD opdwingen? Ze zeggen letterlijk dat instanties zich aan de wet moeten houden, of anders gaat het licht uit. Hoe is dat dubbelzinnig?
Ik lees niet op de pagina BNW dat FvD organisaties wilt opheffen .
De PVV is schuldig bevonden aan discriminatie... dus een overtreding van artikel 1 van de grondwet.
Moet de PVV opgeheven worden? Ik lees dat niet bij FvD.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 21:22:03 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170200021
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:20 schreef Bluesdude het volgende:
Ik lees niet op de pagina BNW dat FvD organisaties wilt opheffen .
De PVV is schuldig bevonden aan discriminatie... dus een overtreding van artikel 1 van de grondwet.
Moet de PVV opgeheven worden? Ik lees dat niet bij FvD.
Dat heeft Baudet in een interview gezegd. Is natuurlijk geen eerste stap, maar wel een uiteindelijke mogelijkheid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170200486
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:20 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lees eens terug naar je post 20.50
Maar ik begreep je niet goed dus. Je bedoelde beschermen = niet gelijk aan opdwingen

[..]

Ik lees niet op de pagina BNW dat FvD organisaties wilt opheffen .
De PVV is schuldig bevonden aan discriminatie... dus een overtreding van artikel 1 van de grondwet.
Moet de PVV opgeheven worden? Ik lees dat niet bij FvD.
Wat heeft dit alles te maken met de moties? :?

Verder. Wilders is schuldig bevonden, niet de PVV. Niet aan discriminatie, maar aan groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie. Wilders is geen instantie, de PVV, denk ik, ook niet.
Verder geen idee of Baudet iets over licht uit doen heeft gezegd.
pi_170201985
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:38 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

FvD wil : Behoud bijzonder onderwijs (art. 23), maar zeer strenge waarborgen op kwaliteit.
https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/onderwijs
De moties discussie is nu wel klaar denk ik, maar deze quote vind ik wel interessant. De zin staat exact zo op de site idd, lijkt te suggereren dat bijzonder onderwijs van veel lagere kwaliteit zou zijn dan openbaar onderwijs? Maf standpunt wat toelichting verdient.
pi_170202425
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 21:32 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Wat heeft dit alles te maken met de moties? :?
Het stemgedrag is in strijd met de pretentie van FvD Nederlandse waarden te promoten

quote:
Verder. Wilders is schuldig bevonden, niet de PVV.
Alle leden van de PVV zijn veroordeeld. En die 'allen' was Wilders, die is op zijn eentje het enigste lid .

quote:
Niet aan discriminatie, maar aan groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie. Wilders is geen instantie, de PVV, denk ik, ook niet.
aanzetten tot discriminatie is discriminatie
pi_170202553
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:08 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

De moties discussie is nu wel klaar denk ik, maar deze quote vind ik wel interessant. De zin staat exact zo op de site idd, lijkt te suggereren dat bijzonder onderwijs van veel lagere kwaliteit zou zijn dan openbaar onderwijs? Maf standpunt wat toelichting verdient.
Toelichting?
Wellicht dit: Specifiek gericht op islamieten. Die wilt men systematisch wegdrukken uit de samenleving. Wat in strijd is met Nederlandse waarden zoals in artikel 1 is geformuleerd.
pi_170202820
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het stemgedrag is in strijd met de pretentie van FvD Nederlandse waarden te promoten

[..]

Alle leden van de PVV zijn veroordeeld. En die 'allen' was Wilders, die is op zijn eentje het enigste lid .

[..]

aanzetten tot discriminatie is discriminatie
:') wat betreft dat laatste

Je eerste punt herhaal je nu al een paar keer maar je licht het niet toe. Dat maakt een normale discussie helaas onmogelijk.
pi_170203061
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:28 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

:') wat betreft dat laatste

Je eerste punt herhaal je nu al een paar keer maar je licht het niet toe. Dat maakt een normale discussie helaas onmogelijk.
Lees eens terug. Ik heb het al toegelicht .
Nederlandse waarde= praktisch, openlijk en tolerant zijn over sexuele kwesties, sexuele geaardheid en transgenderisme.
FvD verwerpt die moties en dus doen ze niet wat ze pretenderen: deze Nederlandse waarde beschermen.
pi_170203264
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Lees eens terug. Ik heb het al toegelicht .
Nederlandse waarde= praktisch, openlijk en tolerant zijn over sexuele kwesties, sexuele geaardheid en transgenderisme.
FvD verwerpt die moties en dus doen ze niet wat ze pretenderen: deze Nederlandse waarde beschermen.
Ok. Maar staan voor Nederlandse waarden is iets anders dan vreemde kapriolen uithalen om één van de vele onderwijsdoelen heilig te verklaren, en aan dat ene doel ook nog eens een paardenmiddel te verbinden (scholen over te laten nemen door de staat) en dus andere onderwijsdoelen ondergeschikt te maken. Dat is wat ik heb proberen duidelijk te maken.
pi_170203764
quote:
1s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:37 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Ok. Maar staan voor Nederlandse waarden is iets anders dan vreemde kapriolen uithalen om één van de vele onderwijsdoelen heilig te verklaren, en aan dat ene doel ook nog eens een paardenmiddel te verbinden (scholen over te laten nemen door de staat) en dus andere onderwijsdoelen ondergeschikt te maken. Dat is wat ik heb proberen duidelijk te maken.
Er werd niks heilig verklaard in die moties. Daar overdrijf je in.
Massa's moties gaan over 1 specifiek item. Dat wil niet zeggen dat het ene item daarmee verheven wordt tot allerbelangrijkste.
Verder roepen die moties niet op tot het totaal overnemen van particuliere scholen, maar tot een strengere controle , eventuele sancties en bestuurlijke veranderingen afdwingen door de regering.
Wat deze Nederlandse waarde betreft zakt FvD door het ijs.
pi_170204274
Ik vind die aannames waarom FVD die moties niet gesteund heeft best interessant hoor, maar hebben de heren er ook zelf iets over gezegd of moeten we het vooralsnog doen met die ene retweet?
pi_170204282
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er werd niks heilig verklaard in die moties. Daar overdrijf je in.
Massa's moties gaan over 1 specifiek item. Dat wil niet zeggen dat het ene item daarmee verheven wordt tot allerbelangrijkste.
Verder roepen die moties niet op tot het totaal overnemen van particuliere scholen, maar tot een strengere controle , eventuele sancties en bestuurlijke veranderingen afdwingen door de regering.
Wat deze Nederlandse waarde betreft zakt FvD door het ijs.
Er wordt wel iets heilig verklaard, want de middelen worden specifiek aangehaald om dit ene doel af te dwingen. Voor alle andere doelen geldt de status quo vwb handhaving.

Je lijkt niet echt te begrijpen wat er allemaal mis is met deze moties. Het is idioot dat partijen hier vóór stemmen. Aangezien je weinig inhoudelijk zegt over de moties, een vergelijking die het misschien begrijpelijker maakt: afrekenen bij de kassa is vast ook een Nederlandse waarde. Stel er komt een motie, om niet-betalers bij een kassa een minimumstraf van 25 jaar gevangenis te geven. Volgens jouw redenatie zou FvD dan voor moeten stemmen. Alle overige dieven (online, zakkenrollers) overtreden ook de Nederlandse waarden, maar zij krijgen nog steeds de gewone straffen.

Zo'n motie slaat natuurlijk nergens op. Daar stem je tegen, ook al ben je nog zo tegen diefstal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 13 april 2017 @ 23:01:04 #53
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170204306
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 22:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Er werd niks heilig verklaard in die moties. Daar overdrijf je in.
Massa's moties gaan over 1 specifiek item. Dat wil niet zeggen dat het ene item daarmee verheven wordt tot allerbelangrijkste.
Verder roepen die moties niet op tot het totaal overnemen van particuliere scholen, maar tot een strengere controle , eventuele sancties en bestuurlijke veranderingen afdwingen door de regering.
Wat deze Nederlandse waarde betreft zakt FvD door het ijs.
Een normale discussie is onmogelijk als je niet begrijpt wat het FvD wil met die BNW en niet luistert naar wat anderen je zeggen.

Het FvD wil organisaties die deze wetten(!) overtreden bestraffen, helemaal niks mis mee. Deze moties gaan over verplichte voorlichting op school. Daarmee val je leerkrachten lastig die dat helemaal niet willen, en leren de leerlingen onnodig onzin dat niet op school thuis hoort.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170206156
quote:
Thierry Baudet wordt de verteller van het muziekspektakel The Passion in 2018. Althans, als het aan Thierry Baudet zelf ligt. De partijleider van Forum voor Democratie laat via Twitter weten dat hij 'graag' de verteller van de volgende editie wil zijn.

Het balletje werd opgegooid door Bertine L. Moenaff: "Misschien dat @thierrybaudet de volgende keer verteller wil zijn?", tweette ze. Kamerlid Thierry reageerde kort maar krachtig: "Graag!" Of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren, valt nog te bezien. De organisators zijn nog niet op het voorstel ingegaan. Wel wordt er al door andere twitteraars positief gereageerd: "Lijkt me geweldig. Wat hij ook vertelt, ik hang aan zijn lippen", en "is precies een rolletje voor hem".
170414_393632_RoJDZDe.png
(she/her)
pi_170206187
Wie is Bertine L. Moenaff en waarom zijn haar dagboekschrijfsels interessant?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 april 2017 @ 00:18:54 #56
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170206202
Gaan we Amerika achterna met het elke-tweet-wordt-nieuws-gedoe :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170206203
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
Wie is Bertine L. Moenaff en waarom zijn haar dagboekschrijfsels interessant?
Niet? :D Het gaat toch over Thierry.
(she/her)
  vrijdag 14 april 2017 @ 00:19:11 #58
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_170206208
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:16 schreef Fylax het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
De rol van Judas lijkt me veel geschikter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_170206213
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:18 schreef Nattekat het volgende:
Gaan we Amerika achterna met het elke-tweet-wordt-nieuws-gedoe :?
Is toch geweldig joh, Thierry die daar dan staat. _O_
(she/her)
pi_170206219
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De rol van Judas lijkt me veel geschikter.
Nah, hij is een goede verteller. Kan uren naar die man luisteren.
(she/her)
pi_170206245
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:18 schreef Fylax het volgende:

[..]

Niet? :D Het gaat toch over Thierry.
Dus als Henk uit Schubbekutteveen dadelijk tweet "Zojuist heerlijk gescheten, al denkend aan Baudet" dan ga jij dat hier direct met ons delen?
pi_170206271
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Dus als Henk uit Schubbekutteveen dadelijk tweet "Zojuist heerlijk gescheten, al denkend aan Baudet" dan ga jij dat hier direct met ons delen?
Je haalt twee dingen door elkaar, maargoed. :D
(she/her)
pi_170206290
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:18 schreef Kansenjongere het volgende:
Wie is Bertine L. Moenaff en waarom zijn haar dagboekschrijfsels interessant?
Leuke meid in persoon. Deed ooit wat met mediawerk over de Amerikaanse verkiezingen geloof ik.
pi_170209980
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De rol van Judas lijkt me veel geschikter.
Want?
  vrijdag 14 april 2017 @ 10:36:51 #65
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_170210213
quote:
0s.gif Op donderdag 13 april 2017 19:47 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Not sure if serious?
Ik houd me niet veel bezig met tv/npo, maar ik zou bijvoorbeeld wel 'thematische' omroepen verwelkomen. Het idee dat elke omroep zijn/haar eigen 'kleur' mag hebben stoort me wel. Dan moet je de eventuele bias weer gaan corrigeren met andere omroepen, volgens mij helpt dat niet om minder polarisering te bereiken.

Dus wat vind je van thematiche omroepen? Één 'omroep' die zich richt op actualiteiten, een andere omroep op religie, op 'entertainment' (bzv/voetbal), op discussie, of wat voor thema's er ook maar bestaan. Of je gooit het allemaal in één omroep met verschillende thema-afdelingen, ook prima. Of misschien heb je zelf ideeën? In ieder geval, ik bedoel te zeggen dat ik het raar vind dat een omroep gekleurd 'mag' zijn.

Daarnaast zou reclame van mij ingeperkt mogen worden. Al die debielen, criminelen, tuigvloggers die bij Pauw aanschuiven, dat lijkt me niet de taak van een publieke omroep, dit is compleet doorgeschoten richting kijkcijfers halen. Als er een mindere kijkcijfer prikkel is kun je misschien meer ruimte bieden aan verschillende invalshoeken. Ik heb ooit gezegd dat er meer invalshoeken/assen zijn dan 'links'---'rechts', maar dat media juist de twee meest gepolariseerde personen er uit pikken om maar vuurwerk te krijgen. Meer ruimte voor andere geluiden lijkt me mooi :)
De reden waarom ik het natuurlijk vraag is omdat het omroepenbestel ook maar bedacht is. Wanneer de FVD wil gaan saneren moeten ze met een alternatief komen. De vraag is dan: wat zou wel een ideale omroep zijn?

De omroepen komen uit de maatschappij zelf en zijn een vertegenwoordiging van de diversiteit aan opvattingen en levensbeschouwingen die in een maatschappij zitten. Dat betekent dat je als kijker niet in alle programma's kan herkennen. Het is wel de bedoeling dat je er door een aantal aangesproken wordt.

De NPO deelt de blokken nu deels in op basis van aanbod. Elke zender heeft een eigen profiel en omroepen moeten programma's maken die in dat profiel passen. Wat op NPO3 kan, kan vaak niet op NPO1. Thematische omroepen zou daar een aanscherping van zijn, maar geen fundamentele wijziging. Daar komt bij dat wij met de NOS natuurlijk al een thematische omroep hebben.

Ik ben het ermee eens dat de kijkcijferprikkel niet leidend zou mogen zijn op de NPO. De paradox is een beetje dat je wel programma's moet maken waar mensen naar willen kijken, ze hebben er al voor betaald. Een NPO waar half Nederland naar kijkt is natuurlijk waardevoller dan een NPO waar eigenlijk niemand naar kijkt.

Niet elk type debat leent zich goed om op tv uit te vechten. Hele technische of academische debatten kunnen bijvoorbeeld beter via papier (via de kranten) beslecht worden. De argumenten die daarin aangevoerd worden moet het hebben van de logos (zeg maar de rede) en vereisen dus veel aandacht van de lezer/kijker om tot zich genomen te kunnen worden.

TV is vluchtiger en leent zich meer voor debatten die terugvallen op pathos en ethos. Dus emotie en autoriteit. De uitgesproken debatten zoals je die in Pauw ziet zijn daar goede voorbeelden van. Mensen met een duidelijk herkenbaar profiel (de boze buitenlander versus de boze conservatief) die hun argumenten baseren op welsprekendheid en herkenbare emoties. Dat levert niet alleen aansprekende tv op maar maakt het debat ook toegankelijk en begrijpelijk. Ook voor de (vele) mensen die niet goed in de materie zitten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_170210417
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 00:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De rol van Judas lijkt me veel geschikter.
:D
pi_170214119

Anne Fleur met Zie je wel seksist!!!111 in 3, 2, 1...
pi_170228792
Anne Fleur heeft gelijk.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 april 2017 @ 23:51:25 #69
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170229174
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:39 schreef bamibij het volgende:
Anne Fleur heeft gelijk.
:N
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170229192
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:59 schreef gekkewiebel het volgende:

Anne Fleur met Zie je wel seksist!!!111 in 3, 2, 1...
Dit is natuurlijk wel heel dom. Waarom zou je dit zeggen? Dit kan alleen tegen je gebruikt worden. Was het ook bij Pauw.
pi_170229231
3 juni jongens!!
pi_170229421
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 april 2017 13:59 schreef gekkewiebel het volgende:

Anne Fleur met Zie je wel seksist!!!111 in 3, 2, 1...
Het is toch ook tamelijk seksistisch wat-ie hier beweert? :D
pi_170229429
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:N
Ik
Jij loopt echt blind achter Thierry aan he? Achter een narcist aanlopen :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2017 @ 00:03:30 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170229472
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:02 schreef bamibij het volgende:

[..]

Ik
Jij loopt echt blind achter Thierry aan he? Achter een narcist aanlopen :')
Nee, gewoon tegen AF. Als zij ja zegt, is het nee.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170229526
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, gewoon tegen AF. Als zij ja zegt, is het nee.
En dat is dus dom.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2017 @ 00:08:05 #76
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170229569
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

En dat is dus dom.
Dat zal best zo zijn, maar ik geef AF nog steeds geen gelijk. Dat het alles behalve een verstandige uitspraak is, vind ik dan wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170229616
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat zal best zo zijn, maar ik geef AF nog steeds geen gelijk. Dat het alles behalve een verstandige uitspraak is, vind ik dan wel.
Het is niet alleen onverstandig maar ook nog eens onzinnig en seksistisch.
pi_170229674
Grappig dat ze bij Pauw heel verontwaardigd deden maar vervolgens wel over andere vooroordelen/generalisaties praatten.
(she/her)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2017 @ 00:16:25 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170229729
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is niet alleen onverstandig maar ook nog eens onzinnig en seksistisch.
Man en vrouw zijn niet gelijk. Nu niet, nooit niet. Als je de evolutionaire verschillen benadrukt, ben je met meteen een seksist. Dat ben je zodra je ze maatschappelijk niet als gelijk ziet en behandelt.

Probleem is dat het randje daartussen zo flinterdun is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170229786
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, gewoon tegen AF. Als zij ja zegt, is het nee.
Klinkt erg rationeel!
pi_170229854
Is hier echt weer heisa om ja? Manmanman :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2017 @ 00:23:43 #82
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170229883
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:19 schreef bamibij het volgende:

[..]

Klinkt erg rationeel!
Ze maakt het soms erg makkelijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170229902
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Man en vrouw zijn niet gelijk. Nu niet, nooit niet. Als je de evolutionaire verschillen benadrukt, ben je met meteen een seksist. Dat ben je zodra je ze maatschappelijk niet als gelijk ziet en behandelt.

Probleem is dat het randje daartussen zo flinterdun is.
Probleem is dat je Baudet z'n uitspraken wil vergoelijken. Dat je meteen een seksist bent als je evolutionaire verschillen benadrukt zuig je uit je duim en als het al waar zou zijn heeft het hier niets mee te maken.
pi_170229915
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:22 schreef gekkewiebel het volgende:
Is hier echt weer heisa om ja? Manmanman :')
Ja, het valt op als je zegt dat vrouwen vooral op familiezaken gericht zijn en geen ambitie hebben. Goh, wat raar!
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2017 @ 00:27:08 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170229948
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:24 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Probleem is dat je Baudet z'n uitspraken wil vergoelijken. Dat je meteen een seksist bent als je evolutionaire verschillen benadrukt zuig je uit je duim en als het al waar zou zijn heeft het hier niets mee te maken.
Ik reageerde toch op de bewering dat ie een seksist is?

Verder is het gewoon een belachelijke uitspraak.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170229967
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, het valt op als je zegt dat vrouwen vooral op familiezaken gericht zijn en geen ambitie hebben. Goh, wat raar!
Weet niet meer wat 'ie precies zei. Maar op zich is dat vaak zo toch? Dat het veranderende is, dat het anders mag, prima. Maar vrouwen zoeken gewoon idd vaak naar een balans tussen de twee zaken.

Het kwam er wat ongemakkelijk uit bij m, z'n manier van twijfelachtig praten doet t gekker overkomen dan wat ie eigenlijk zegt m.i.
pi_170229975
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:27 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik reageerde toch op de bewering dat ie een seksist is?

Verder is het gewoon een belachelijke uitspraak.
Ja, hoe is het gedeelte dat je snel seksist genoemd wordt als dit een seksistische opmerking is precies relevant? Dat is alleen relevant als het geen seksistische opmerking is.
pi_170230010
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:28 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Weet niet meer wat 'ie precies zei. Maar op zich is dat vaak zo toch? Dat het veranderende is, dat het anders mag, prima. Maar vrouwen zoeken gewoon idd vaak naar een balans tussen de twee zaken.

Het kwam er wat ongemakkelijk uit bij m, z'n manier van twijfelachtig praten doet t gekker overkomen dan wat ie eigenlijk zegt m.i.
Het kwam er niet alleen ongemakkelijk uit, het is gewoon een domme uitspraak.
pi_170230068
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het kwam er niet alleen ongemakkelijk uit, het is gewoon een domme uitspraak.
Tja. Er zijn natuurlijk veel excellerende, ambitieuze vrouwen. Maar er zijn er ook veel die idd liever een paar daagjes minderen om een gezinnetje op te voeden. Mannen doen dat minder gauw. In de context van "waarom weinig vrouwen in de quote" is dat best een heldere verantwoording toch?
Ik zie niet helemaal wat ik mis?
pi_170230095
Of bedoel je discriminatie van vrouwen als oorzaak ofzo? Tuurlijk mist Baudet een hoop, maar gezin is zeker een factor, lijkt me logisch.
pi_170230343
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:35 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Tja. Er zijn natuurlijk veel excellerende, ambitieuze vrouwen. Maar er zijn er ook veel die idd liever een paar daagjes minderen om een gezinnetje op te voeden. Mannen doen dat minder gauw. In de context van "waarom weinig vrouwen in de quote" is dat best een heldere verantwoording toch?
Ik zie niet helemaal wat ik mis?
Whehe, nee, Baudet heeft helemaal gelijk. Vrouwen zijn gewoon niet zo ambitieus.

:')
  zaterdag 15 april 2017 @ 00:57:51 #92
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170230386
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Whehe, nee, Baudet heeft helemaal gelijk. Vrouwen zijn gewoon niet zo ambitieus.

:')
Minder ambitieus is totaal iets anders dan niet ambititieus.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170230426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 00:57 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Minder ambitieus is totaal iets anders dan niet ambititieus.
Lees het anders nog eens een keer.
  zaterdag 15 april 2017 @ 01:03:43 #94
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170230448
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het anders nog eens een keer.
Je quote Thierry toch? Dan zou je toch wel iets zorgvuldiger mogen zijn.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170230450
quote:
9s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees het anders nog eens een keer.
Kun je misschien uitleggen wat je wel bedoelt? Zeg je dat vrouwen even veel in hun carriere investeren als mannen en daarnaast nog 3 dagen vrijhouden voor het gezin? Jij ziet zelf toch ook dat capabele vrouwen soms carriere laten schieten omwille van het gezin?
pi_170230467
Lijkt mij juist een compliment. De wens een gezin te stichten/onderhouden is toch oneindig meer belangrijk en dus meer te respecteren dan de neolibarele carrièredrift?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2017 01:07:09 ]
pi_170230477
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:06 schreef LelijKnap het volgende:
Lijkt mij juist een compliment. De wens een gezin te stichten/onderhouden is toch oneindig meer belangrijk dan neolibarele carrièredrift?
Dit, maar het komt nogal denigrerend over.
pi_170230504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:07 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dit, maar het komt nogal denigrerend over.
Door de wijze waarop hij het zei?
  zaterdag 15 april 2017 @ 01:11:49 #99
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_170230528
Ja ik kan wel begrijpen dat de toon waarop hij het zegt met het smoelwerk dat hij er altijd bij trekt irritatie kan opwekken bij mensen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_170230542
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 01:03 schreef gekkewiebel het volgende:

[..]

Kun je misschien uitleggen wat je wel bedoelt? Zeg je dat vrouwen even veel in hun carriere investeren als mannen en daarnaast nog 3 dagen vrijhouden voor het gezin? Jij ziet zelf toch ook dat capabele vrouwen soms carriere laten schieten omwille van het gezin?
Het investeren in 'het gezin' zegt al niets over het hebben van een ambitie. Er zijn nogal wat verklaringen voor het feit dat vrouwen wat minder vertegenwoordigd zijn in bepaalde sectoren of aan de top dan mannen. Maar dat dat vooral komt door het gebrek aan ambitie van vrouwen is kortzichtige onzin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')