abonnement Unibet Coolblue
pi_169744570
Een topic waar we verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen.. voor zover opvoeden mogelijk is :P




Waar we praten over al dan niet kletsende dreumesen.
Schudden voor gebruik
pi_169745685
Gadver Sara, wat zul je geschrokken zijn :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanteh op 24-03-2017 16:40:40 ]
pi_169753856
Nieuw topic! Ik ga proberen weer wat aan te haken hier.

Sara, hoe is het nu met T?

Wij waren vandaag in de Efteling (ik heb een abo) en Twix vindt het zo leuk. Vanaf de parkeerplaats startte hij al de tune:
"Taa, ta ta, taaa, ta ta, ta, tadaaa".
pi_169753979
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:23 schreef Malteser het volgende:
Nieuw topic! Ik ga proberen weer wat aan te haken hier.

Sara, hoe is het nu met T?

Wij waren vandaag in de Efteling (ik heb een abo) en Twix vindt het zo leuk. Vanaf de parkeerplaats startte hij al de tune:
"Taa, ta ta, taaa, ta ta, ta, tadaaa".
O+
De Efteling lijkt me zo leuk om een abonnement op te hebben! Helaas te ver weg vanaf hier :'(

Hoe gaat het verder met Twix?
pi_169761058
Oh Malteser! Wat heerlijk ☺ S. vond het ook zo genieten vorige week. Ik twijfel zelf eigenlijk ook een beetje over een abo, is vanuit ons best goed te rijden voor af en toe.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169764880
:W

Wij gaan met L.'s tweede verjaardag voor het eerst naar de Efteling. Ik heb daar zo'n zin in. O+

Na de drie dolle dwaze weken (lees: drie drama weken) spreekt mijn ukkie ineens in half verstaanbare volzinnen. "Waar istie nou?" "Wat doet pappa nou?" "Mamma slaapie, aapie slaapie, Ledsie (zo noemt ze zichzelf) nee slaapie!" "Opvang, peluh kientjes en beeeebie! Juffe Omi en Lalon!" (Juffies Naomi en Manon voelen zich vereerd).

Vanochtend hebben we een rondje kinderboerderij en vogelkelder gedaan. Beestjes kijken is toch wel de bom. En daarna lekker in de tuin scharrelen. Ik hou van dit weer. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169764944
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 07:54 schreef LeSage het volgende:
Oh Malteser! Wat heerlijk ☺ S. vond het ook zo genieten vorige week. Ik twijfel zelf eigenlijk ook een beetje over een abo, is vanuit ons best goed te rijden voor af en toe.
Doen! Voor dreumesen/peuters is het daar zo ontzettend gaaf! Sjaak rent er rond, zoekend naar de Fakir en de Keizer (zonder kleren), waar hij vervolgens 15 minuten kan blijven staan om te kijken O+
pi_169765143
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:27 schreef Aerenia het volgende:

[..]

O+
De Efteling lijkt me zo leuk om een abonnement op te hebben! Helaas te ver weg vanaf hier :'(

Hoe gaat het verder met Twix?
Eigenlijk best goed! Zolang we ons strikt aan zijn koemelkeiwitvrije dieet houden, doet hij het goed. Met 8810 gram en 76 cm blijft het een uk (hij is nu 1,5) maar het is een heerlijk jongetje O+!
pi_169765183
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 07:54 schreef LeSage het volgende:
Oh Malteser! Wat heerlijk ☺ S. vond het ook zo genieten vorige week. Ik twijfel zelf eigenlijk ook een beetje over een abo, is vanuit ons best goed te rijden voor af en toe.
Ik twijfelde ook al heel lang. En nu toch maar eens gedaan. Zeker nadat ik een paar keer was geweest en Twix het geweldig bleek te vinden. Ik heb een abonnement sinds deze maand en we zijn al 5 keer geweest sindsdien. Heerlijk!
pi_169765236
Kris, dat klinkt fijn! En dat je dan ook ineens snapt waarom er drama was. Gewoon een mega update!


quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 13:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Doen! Voor dreumesen/peuters is het daar zo ontzettend gaaf! Sjaak rent er rond, zoekend naar de Fakir en de Keizer (zonder kleren), waar hij vervolgens 15 minuten kan blijven staan om te kijken O+
Dit! En Sjaak en de Sjaakmama's zijn tof dus dreumesmeet in de Efteling O+.
pi_169765476
Haha, Efteling-meet klinkt sowieso tof!
Ik moet het er maar eens over hebben. Misschien in plaats van vakantie dit jaar. Vriend wil nog steeds gaan, maar ik vind 1200 km enkele reis met 34 weken zwangerschap (en terug dus 36 weken) vrij optimistisch :')
En dichter bij huis sowieso geen zin in, want ik zou enkel gaan om S. 2 weken met opa en oma te gunnen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169766461
Dude, LeSageMan, dat is echt geen doen. :o

De Efteling is voor ons zo ver rijden dat ik dat pas wil doen als beide meisjes er iets aan hebben. Over 1,5 jaar of zo. :)

N. lag vandaag voor het eerst in een peuterbed! Drama bij het naar bed gaan (neej niet moe. Peejtuin! :') ), maar uiteindelijk sliep ze bijna een uur en een kwartier! Korter dan normaal, maar niet slecht. :) Benieuwd hoe het vanavond gaat.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 15:33:00 #13
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169767312
Jeetje, leSage, met 34/36 weken zo lang in de auto, no way dat ik dat zou doen. Ik ben met 26 weken bij J op school/studiereis geweest met de bus naar Londen. Dat was al horror, moet er niet aan denken drie keer zo ver te moeten en 10 weken verder te zijn. Hell, met '36 weken' had ik toen al een baby van 2 weken oud :o

Efteling is tof. Toen ik zelf kind was hadden wij ook een abonnement O+ Ik ga nu zelf 1 keer per jaar, maar dreumes en kleuter komen er vaak met opa en oma die een abonnement hebben. Wij twijfelen nu over een abonnement voor J. Ze beginnen nu bij de Efteling vragen te stellen over zijn leeftijd (hij is 4, dus terecht natuurlijk ;)), maar opa en oma moeten natuurlijk eerst zelf beslissen of ze hun abonnement gaan verlengen.

Zelf hebben we een Safaripark + speelland jaarkaart. Ik kan niet wachten tot Speelland weer open gaan. Lekker graven in het zand, springen op de springkussen, klimmen op het klimrek en in de zomer zwemmen en bootje varen O+
pi_169767493
Haha, daarom ga ik het dus ook voorstellen. Eigenlijk vind ik die autorit nog niet het ergste, die doen we ieder jaar wel een (paar) keer. Het meest bang ben ik voor vroeggeboorte in een Hongaars ziekenhuis :') stel je voor, dan zou ik een zoontje Laszló moeten gaan noemen :D

N. in een peuterbed! Dan lijken ze ineens weer zo mini, in zo'n groot bed O+
En uiteraard is de peejtuin veel toffer dan slapen }:| kijk dat zonnetje!

S. kan sinds vorige week traplopen. Maar nu heeft ie ontdekt dat je dus op ALLES kunt klimmen. Bank, bijzettafels, stoelen... ik ben de hele dag hem overal af aan het halen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 25 maart 2017 @ 16:00:09 #15
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169767645
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 15:48 schreef LeSage het volgende:
Haha, daarom ga ik het dus ook voorstellen. Eigenlijk vind ik die autorit nog niet het ergste, die doen we ieder jaar wel een (paar) keer. Het meest bang ben ik voor vroeggeboorte in een Hongaars ziekenhuis :') stel je voor, dan zou ik een zoontje Laszló moeten gaan noemen :D

N. in een peuterbed! Dan lijken ze ineens weer zo mini, in zo'n groot bed O+
En uiteraard is de peejtuin veel toffer dan slapen }:| kijk dat zonnetje!

S. kan sinds vorige week traplopen. Maar nu heeft ie ontdekt dat je dus op ALLES kunt klimmen. Bank, bijzettafels, stoelen... ik ben de hele dag hem overal af aan het halen.
Nee, niet doen! Ik vind dat dus echt een van de meest lelijke namen ooit (er is hier in de buurt een paar weken terug een Lazlo geboren, van Nederlandse ouders, the horror :X )

En dat klimmen, ja, dat doet F dus ook. Klimt via zijn kinderstoel (leuk joh zo'n tripp trapp ;)) op de eettafel. Gaat zelf van de glijbaan af (zo'n hoge in de speeltuin), want als je anderhalf bent, kun je dat tenslotte best :X
pi_169768485
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:00 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Nee, niet doen! Ik vind dat dus echt een van de meest lelijke namen ooit (er is hier in de buurt een paar weken terug een Lazlo geboren, van Nederlandse ouders, the horror :X )

En dat klimmen, ja, dat doet F dus ook. Klimt via zijn kinderstoel (leuk joh zo'n tripp trapp ;)) op de eettafel. Gaat zelf van de glijbaan af (zo'n hoge in de speeltuin), want als je anderhalf bent, kun je dat tenslotte best :X
Hoezo doe je dat als je Nederlands bent? 8)7 ik heb er ook een nogal onprettige associatie bij van een Hongaar..

Anderhalf is al haske oud hoor :{w
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169773284
Ik zou ook wel dicht bij de Efteling willen wonen :( Al vind ik die abonnementen wel belachelijk duur, dan moet je wel minimaal elke twee maanden gaan wil je quitte spelen. Volgens mij is een basisjaarkaart Disney zelfs nog goedkoper. Wij houden het voorlopig op Blijdorp.

Vanmorgen ook weer geweest en O vind het elke keer leuker worden. Hij wil tegenwoordig ook overal zelf lopen en kan vol interesse naar de dieren kijken en ze soms ook heel hard uitlachen. Vooral de tijger die langsliep was heel lachwekkend, en de okapi was mega interessant...

Speeltuin slaan we overigens vrijwel altijd over, die zijn vaak erg druk met grotere kinderen, en zelfs de speeltuin voor kleinere kinderen kan hij nog niet zoveel mee, vooral omdat hij nog niet goed zelf kan glijden (hij remt af met zijn schoenen waardoor hij omkukelt) en zonder schoenen glijden is niet zo handig buiten.

Selvaria, klimt N dan niet zelf uit het bed om nog te gaan spelen? Daar ben ik een beetje bang voor. Wij hebben een juniorplank bij O's bed (dan haal je een zijkant eraf, en zet je die plank erin. Kunnen ze er wel zelf uit klimmen, maar niet uit rollen), maar ik twijfel nog om die er na de verhuizing gelijk in te zetten. Dat zou wel handig zijn omdat hij dan toch al uit elkaar is, maar ik denk dat O dan nooit meer gaat slapen... Hij speelt nu heel vaak nog een half uurtje ofzo in zijn bed als hij wakker wordt, en regelmatig ook voordat hij gaat slapen.

LeSage, ik zou dat ook niet meer doen met die termijn (in geval van een eenling, in mijn geval is het sowieso geen optie). Maar een weekje in Nederland kan toch ook wel leuk zijn dan, vooral voor S. Alleen al volle aandacht en leuke uitjes (zwemmen, eendjes kijken, kinderboerderij) is dan genoeg, en bij ons is het zo dat we thuis toch afgeleid worden door andere dingen (de was doen, zinloos tv kijken etc). Zo'n duf vakantiepark is voor mij écht vakantie, in tegenstelling tot reizen wat wel een stuk toffer is maar waar ik doodmoe van thuis kom.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169773714
Tot nu toe nog niet, FF, maar de nacht is nog jong. :D

Vanmiddag heeft man haar uit bed gehaald en toen was ze netjes blijven liggen. Het zit natuurlijk ook nog niet in haar systeem dat ze zelf uit bed kan komen. We hebben het traphekje in haar deuropening wel dicht, dus het ergste dat er kan gebeuren is dat ze gaat spelen inderdaad.
pi_169782408
FF, is ook wel lekker, maar na de verhuizing dit jaar was het idee om low-budget te doen. Hongarije is voor ons in principe alleen de reis er naartoe en daar eten/drinken. Huis is van schoonouders en dus gratis. Eerste 2 weken augustus in een park in Nederland gaat vast in de papieren lopen.
Dus als ik vriend overtuigd heb (ach, dat kan toch makkelijk, je bent alleen maar zwanger hoor :') ) dan blijven we gewoon thuis, met leuke uitstapjes.

Dreumes was net wakker geworden toen we thuiskwamen van uit eten. Normaal is hij nooit zo vroeg al wakker en zijn gezicht klaarde op toen hij me zag. Hij had gewoon heimwee naar papa en mama *; O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 26 maart 2017 @ 07:59:52 #20
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169784900
Kan je niet eerder gaan, lesage?

Ik ben nog nooit in de Efteling geweest en van plan dat zo te houden. *)
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_169785398
LeSage haha jouw man (edit: vriend zie ik nu)! Mijnes wilde eigenlijk ook vanaf half mei nog lekker 2-3 weken rondreizen door Scandinavië. Ehm nou nee, dan ben ik ook de 30 weken gepasseerd en dat vond ik ook al too much. (Het wordt nu een rustig weekje Zuid-Spanje in april.)

De Efteling O+ Ik wil daar ook wel weer eens heen (en stiekem wil ik ook een abonnement; het is redelijk goed aan te rijden vanaf hier). Blijdorpabonnement hebben we wel en de speeltuinen slaan we eigenlijk ook altijd over. Niet eens bewust, maar M. vind de beesten gewoon ontzettend leuk.

Sara hoe is het met T?

Hier volop waterpokkenfeest trouwens.
pi_169785432
Oh wat sneu, Kazy!
En rondtrekken lijkt me ook pittig ja!

Mari, de efteling O+ qua gekte/drukte vind ik het altijd reuze mee vallen.

Eerder gaat niet, omdat vriend ivm boekmaand niet in juli vrij kan krijgen en ik andere maanden vanwege horeca ook niet.
Mijn bazin vond het al zo heerlijk gepland dat ik heel de maand augustus lekker verlof heb O-)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169785439
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 07:59 schreef Mariposas het volgende:
Kan je niet eerder gaan, lesage?

Ik ben nog nooit in de Efteling geweest en van plan dat zo te houden. *)
Echt een nuttige bijdrage. :X
En ja, meer dan prima dat het jouw mening is. Eveneens prima dat je zo nu en dan met een enkele opmerking deelneemt aan het topic. Maar ik zou het ook echt oprecht leuk vinden om te lezen hoe het met jou en L. gaat, welke dreumesstreken hij heeft, enz.
pi_169785651
Nou ja, het is natuurlijk aan ieder op zich om te bepalen of ze wel/niet (vaak) verhalen over hun dreumesen komen vertellen, maar ik ben het wel met je eens dat het jammer is om alleen maar even binnen te vallen met een negatieve opmerking.

N. sliep zonder problemen in haar grote bed. Man moest haar twee keer opnieuw toedekken omdat ze boven haar dekbed was geschoven. Verder no drama. ^O^
pi_169785737
Ik baal er een beetje van dat alles hier relatief ver weg is. Efteling lijkt me mega leuk voor W, maar 't is anderhalf uur rijden om er te komen. Blijdorp is eveneens een uur. En je hebt hier wel kleinere speelparken etc, maar daar ben ik te snel op uitgekeken voor een abo, eigenlijk..

Groot bed voor N! :o Dat is toch wel snel al Selvaria? Wanneer gaan kindjes eigenlijk doorgaans naar een groot bed?

LeSage: ik zou zo laat nog op vakantie gaan ook ontzien daarom. Zo lang zo zwanger in de auto lijkt me niet fijn..

Hier hadden we overleefweek; ik bleek longontsteking te hebben en belandde in het ziekenhuis. Dat is echt niet handig (zowel ziekenhuis als longontsteking) met dreumes. Inmiddels weer thuis en weer flink aan t opknappen, gelukkig..
  zondag 26 maart 2017 @ 09:59:06 #26
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169785842
Wij gaan deze zomer naar de efteling met korting van AH O+ en dierentuin met korting van Kruidvat :') abonnement is voor ons niet te betalen, maar dat zou ik denk ik ook niet willen, ik vind het leuk als het speciaal blijft.
Verder wordt dreumes van de kinderboerderij ws net zo enthousiast :+
Ik ben zo blij met dit weer O+ lekker de fiets op, en hele dagen buiten, zo fijn.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169786064
Ik neig ook meer naar de dierentuin (Burger's Zoo is mijn favoriet O+ ). Mede vanwege de prijs ook, Pinq. Wel een uurtje rijden, maar dat vind ik nog best te overzien.
Kinderboerderij hier om de hoek vindt S. ook fantastisch hoor, maar ik ben er zelf wel snel op uitgekeken ;)

Selvaria, knap van N, hoor!

Sillie, wat een rotweek heb je gehad. Beterschap nog met het herstel! :*
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 26 maart 2017 @ 10:22:23 #28
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169786091
Ja das wel een dingetje idd, 't moet voor jezelf ook leuk blijven natuurlijk :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169786233
Efteling O+ Wij hadden als kind een abonnement en woonden op een kwartiertje rijden, heerlijk was dat.

Nu wonen we verder weg dus het zit er voorlopig niet in, maar Ketel is toch al 3 keer geweest. Heb nu ook nog AH-spaarkaarten vol, moet alleen nog een handig tijdstip vinden om weer te gaan. Ik ben wel een luxedier geworden, wil absoluut niet lang in rijen moeten staan. :P

Ketel heeft zijn eerste keer logeren zonder papa en mama overleefd! Hij heeft een fijne dag bij opa en oma gehad, met kinderboerderij, speeltuin en pannenkoeken, terwijl papa en mama lekker uit eten zijn geweest. Wel gek hoor. Maar we worden via WhatsApp uitstekend op de hoogte gehouden en hij lijkt het goed naar zijn zin te hebben. Vanavond weer knuffelen O+
pi_169786277
Ach, zolang O elke keer nog mega enthousiast wordt van de geitjes, word ik het ook. Alleen is een half uurtje kinderboerderij idd wel genoeg, al hebben ze hier tegenwoordig ook beperkte horeca en een speeltuin op de kinderboerderij. Handig voor als O nog net iets groter is.

LeSage, is voor de vakantie ook geen optie? Dat is vaak veel goedkoper en ivm zwangerschap waarschijnlijk ook wat fijner. Wij zijn de afgelopen jaren altijd in juni geweest. Een stuk betaalbaarder en rustiger nog, en je hebt de zomer in Nederland (met wisselend succes...). Voorkeur gaat hier uit naar mei, maar dat is met mans werk weer lastig. En in november pakken we een goedkoop weekje in een huisje. Die is voor dit jaar zelfs al geboekt :') maar dat komt doordat we dit jaar met de hele familie een weekend gaan, en wij daar een midweek aan vast plakken. Wij slaan de grote vakantie ivm nieuw huis, nieuwe dure auto, nieuwe dure kinderwagen en medische zwangerschap een jaartje over. In onze eigen tuin kunnen zitten straks is ook een soort vakantie!
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169786297
We hebben een meegroeibed gekocht, Sillie. Hij staat nu op de kleinste stand (1.30) en dat is volgens mij net zo groot als een peuterbed. N. is bijna 2 en ze sliep niet zo denderend in haar ledikant 's nachts, dus we vonden het wel een mooi moment om dit bed eens uit te proberen. :)
pi_169786347
Sillie, wat heftig! Beterschap voor jou!

Selvaria, hoe ging de eerste nacht?

Beterschap voor alle waterpokkindjes? Drogen de pokken al in? Hebben ze er veel last van?
pi_169786401
Helaas kan dat dus ook niet FF. Ik werk in een lunchroom en voorjaar/zomer is echt topdrukte. De vakantieweken worden in december al strak gepland en ik ben dit jaar dus al mega lastig met mijn verlof. Gelukkig zijn mijn eerste 2 weken verlof gelukkig ook de weken dat ik al vakantie had genomen, dus daar was ik toch al uitgepland.

Oh, bij jullie komen al dat soort dingen natuurlijk gewoon weer opnieuw met een tweeling, en dan ook nog een nieuw huis, dat loopt aardig op!

Wat lekker dat jullie zo kunnen genieten, Luna! En zo te lezen heeft Ketel ook een geweldig weekend!

Kinderboerderij hier is echt alleen geiten en herten (en vogels, maar daar heb ik een serieuze fobie voor :') ). Verder niets te beleven. Dat is ons ochtendrondje met de hond standaard, maar echt binnen een kwartier wel gezien hoor.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169786496
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:51 schreef LeSage het volgende:
Helaas kan dat dus ook niet FF. Ik werk in een lunchroom en voorjaar/zomer is echt topdrukte. De vakantieweken worden in december al strak gepland en ik ben dit jaar dus al mega lastig met mijn verlof. Gelukkig zijn mijn eerste 2 weken verlof gelukkig ook de weken dat ik al vakantie had genomen, dus daar was ik toch al uitgepland.

Oh, bij jullie komen al dat soort dingen natuurlijk gewoon weer opnieuw met een tweeling, en dan ook nog een nieuw huis, dat loopt aardig op!

Wat lekker dat jullie zo kunnen genieten, Luna! En zo te lezen heeft Ketel ook een geweldig weekend!

Kinderboerderij hier is echt alleen geiten en herten (en vogels, maar daar heb ik een serieuze fobie voor :') ). Verder niets te beleven. Dat is ons ochtendrondje met de hond standaard, maar echt binnen een kwartier wel gezien hoor.
Werk je bij die leuke 'oranje' lunchroom middenin het dorp?
pi_169786670
Dankzij de positieve verhalen hier over met dreumes naar de Efteling heb ik vriendlief zover dat hij het ook ziet zitten het er dit jaar eens op te wagen! Zin in! Sprookjesbos en het carnavalsfestival en vooral de snoetjes van de kinders en en O+.
Sel: wat fijn dat het slapen in het grote bed goed ging. Weer zo'n mijlpaal he? En dan lijken ze ook weer zo mini onder een dekbedje O+. Sillie, wat een pech zeg, longontsteking. Rustig aan doen en snel helemaal beter worden he :*. Voor de vakantie gaan wij dit jaar net over de grens naar een vakantiepark. Zoiets beviel vorig jaar uitstekend dus op de herhaal dan maar :).
Mijn dreumesmannetje heeft zijn ritme weer eens omgegooid, eerder wakker van 7:00-13:00 en dan dut. Nu om 10:00 (11:00 nu) omvallen en pitten tot de lunch! Gister lekjer in de tuin gespeeld. Wat rotzooi wat van het dak was gewaaid geprobeerd op te eten (eindconclusie: :9~ :? :r ), in de zansbak gespeeld (zand tot in de luier!) en als kers op de taart zich nog zand laten voeren door peuterzus :Y). Kostelijk vermaakt dus :)
pi_169786682
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:11 schreef Vosje6 het volgende:
Dankzij de positieve verhalen hier over met dreumes naar de Efteling heb ik vriendlief zover dat hij het ook ziet zitten het er dit jaar eens op te wagen! Zin in! Sprookjesbos en het carnavalsfestival en vooral de snoetjes van de kinders en en O+.
Sel: wat fijn dat het slapen in het grote bed goed ging. Weer zo'n mijlpaal he? En dan lijken ze ook weer zo mini onder een dekbedje O+. Sillie, wat een pech zeg, longontsteking. Rustig aan doen en snel helemaal beter worden he :*. Voor de vakantie gaan wij dit jaar net over de grens naar een vakantiepark. Zoiets beviel vorig jaar uitstekend dus op de herhaal dan maar :).
Mijn dreumesmannetje heeft zijn ritme weer eens omgegooid, eerder wakker van 7:00-13:00 en dan dut. Nu om 10:00 (11:00 nu) omvallen en pitten tot de lunch! Gister lekker in de tuin gespeeld. Wat rotzooi wat van het dak was gewaaid geprobeerd op te eten (eindconclusie: :9~ :? :r ), in de zandbak gespeeld (zand tot in de luier!) en als kers op de taart zich nog zand laten voeren door peuterzus :Y). Kostelijk vermaakt dus :)
pi_169786721
:D excuses, ik wilde wat spelfouten repareren en heb blijkbaar alweer mijn eigen tekst gequote. Zit er ook ergens een simpele delete knop die ik gemist heb?
pi_169786825
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Werk je bij die leuke 'oranje' lunchroom middenin het dorp?
Ja! Dat is 'm :) bekendste van het hele dorp ook wel geloof ik! En meestal behoorlijk druk.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169787000
Fijn dat Twix het zo goed doet Malteser! Is er een kans dat hij over die intoleranties heengroeit?

Klinkt als een fijn weekend luna!

Kazy: hoe is het met M? Heeft ze veel last van de pokjes? Hoop het niet!

LeSage: met 36 weken zo lang in de auto zou ik ook niet doen! ;) En die fobie...heb je te vaak naar Birds gekeken? ;)

Sel: wat goed dat N in dat grote bedje slaapt!

Fijn om te lezen dat die vakantieparken goed bevallen met dreumes! Wij gaan volgende week ook een paar daagjes! Hoop dat A het leuk vindt! Ze hebben in ieder geval geitjes en Plopsaland is vlakbij...dus A kan haar grote gele held ontmoeten :')

Ik heb geen abonnement op Blijdorp omdat ik het zo onwijs tof vind om regelmatig olifanten te bekijken, ga niet naar Plopsaland omdat ik Bumba zo opwindend vind ( :') ) en ik wil niet naar de Efteling omdat het voor mezelf (los van A gezien) zo leuk is. Natuurlijk is de drukte soms irritant en word ik ook niet blij van wachtrijen, maar de reden dat ik die dingen doe, is omdat ik er ontzettend van kan genieten om te zien hoe A ervan geniet. O+ Dat blije snoetje O+ Soms kan het echt geen kwaad om bepaalde dingen gewoon voor je kind over te hebben :)
pi_169787592
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:11 schreef Vosje6 het volgende:
Dankzij de positieve verhalen hier over met dreumes naar de Efteling heb ik vriendlief zover dat hij het ook ziet zitten het er dit jaar eens op te wagen! Zin in! Sprookjesbos en het carnavalsfestival en vooral de snoetjes van de kinders en en O+.
Nou dit! Ik ben niet per se fan van de Efteling, ik hou meer van dierentuinen, maar door de enthousiaste verhalen hier lijkt het me toch wel heel leuk om een keertje te gaan. Ik ga het ook voorstellen!
pi_169787614
Wij deden dat soort dingen ook zonder kinderen :@ Bij een weekend weg pakten we standaard een dierentuin mee, en we zijn op pretpark-vakantie geweest in Florida een paar jaar terug, bewust voordat we aan kinderen begonnen. En dat leuke snoetje in carnaval festival was hier totaal afwezig :') kon geen glimlachje meer vanaf toen, pas veel later bij de sprookjesboom weer een beetje. Maar verder heb je wel gelijk hoor :D

Met de jumbo-spaaractie kun je met flinke korting naar Plopsaland Aerenia, moet je alleen wel je tickets vooraf bestellen voor een specifieke datum. Afhankelijk van het park tot 75% korting. En voor geďnteresseerden heb ik btw ook nog wat Efteling-spaarkaarten van de AH over.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169787687
Wij zijn nog nooit bij de Efteling geweest, maar dat komt omdat het ver rijden is. Misschien als de kinderen wat groter zijn.

We gaan wel graag naar Dierenpark Nordhorn in Duitsland.

LeSage, ik zou ook niet zo lang in de auto willen zitten op dat termijn. Wellicht iets leuks zoeken wat dichterbij is?

Beterschap Sillie!

[ Bericht 1% gewijzigd door Xanteh op 26-03-2017 13:06:10 ]
pi_169787819
+1 Aerenia. Het is echt zo'n cliché, maar als de kindjes het leuk hebben is het voor jezelf ook echt zo genieten O+
Dat was eerder ook het bezwaar van vriend tegen de Efteling: ze zijn natuurlijk nog te klein voor de grotere attracties. Maar juist die dingen waar jezelf niet meer zo bij stilstaat: de sprookjesachtige sfeer, speeltuinen en paddestoelen lijken me toch echt een redelijke kans op verwonderde snoetjes en genietende kindjes opleveren. Tenzij te eng natuurlijk ;)
  zondag 26 maart 2017 @ 12:34:29 #44
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169788204
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 09:01 schreef Malteser het volgende:

[..]

Echt een nuttige bijdrage. :X
En ja, meer dan prima dat het jouw mening is. Eveneens prima dat je zo nu en dan met een enkele opmerking deelneemt aan het topic. Maar ik zou het ook echt oprecht leuk vinden om te lezen hoe het met jou en L. gaat, welke dreumesstreken hij heeft, enz.
Ja, dat snap ik. Maar ik voel niet echt meer de behoefte om mee te posten over mijn kind. Dus dat blijft het bij oneliners. :)

Begrijp eerlijk gezegd niet waarom je mijn opmerking over de Efteling vervelend vind, het is ook niet een negatieve opmerking. Ik heb er niets tegen, ik voel alleen echt, in tegenstelling tot geloof ik iedereen hier :+ , niet de behoefte om er heen te gaan. Heeft helemaal niets met dat park te maken, maar ik ga naar andere plekken.
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_169788239
Vosje, daar zou ik me niet druk over maken. Met 13 maanden vond S. het dus ook helemaal geweldig. Carnaval Festival was dikke pret, net als de monorail in Laafland (zwaaien naar mama beneden) en het sprookjesbos. Alleen al het dansen op alle liedjes is betoverend voor die kleintjes!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169788311
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar ik voel niet echt meer de behoefte om mee te posten over mijn kind. Dus dat blijft het bij oneliners. :)
Dat is meer dan prima en je goed recht :).
Het zou alleen leuk zijn als er ook eens een positieve oneliner uit je toetsenbord zou komen.
pi_169788371
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:01 schreef FlyingFish het volgende:
Wij deden dat soort dingen ook zonder kinderen :@ Bij een weekend weg pakten we standaard een dierentuin mee, en we zijn op pretpark-vakantie geweest in Florida een paar jaar terug, bewust voordat we aan kinderen begonnen. En dat leuke snoetje in carnaval festival was hier totaal afwezig :') kon geen glimlachje meer vanaf toen , pas veel later bij de sprookjesboom weer een beetje. Maar verder heb je wel gelijk hoor :D

Met de jumbo-spaaractie kun je met flinke korting naar Plopsaland Aerenia, moet je alleen wel je tickets vooraf bestellen voor een specifieke datum. Afhankelijk van het park tot 75% korting. En voor geďnteresseerden heb ik btw ook nog wat Efteling-spaarkaarten van de AH over.
Dat dikgedrukte is hier nog steeds. Het eerste rondje Carnaval kijkt hij zeer onder de indruk voor zich uit. Als we dan blijven zitten voor een tweede rondje gaat hij lachen. Bij de derde ronde wijst hij en lacht hij. Ronde 4 klimt hij zo ongeveer uit het karretje :D.
  zondag 26 maart 2017 @ 12:48:10 #48
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169788532
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is meer dan prima en je goed recht :).
Het zou alleen leuk zijn als er ook eens een positieve oneliner uit je toetsenbord zou komen.
Want die zijn er niet? Sorry, ik begrijp geloof ik niet helemaal wat er aan de hand is, mag ook via DM/PM...
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_169788636
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:48 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Want die zijn er niet? Sorry, ik begrijp geloof ik niet helemaal wat er aan de hand is, mag ook via DM/PM...
Het valt me op dat de weinige zinnen die je schrijft, vaak wat negatief of verbitterd overkomen. Wellicht is dat totaal niet je intentie, het is wel iets wat me opvalt.
pi_169788952
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:35 schreef LeSage het volgende:
Alleen al het dansen op alle liedjes is betoverend voor die kleintjes!
Ik zie het zo voor me O+
Die van mij zijn sowieso van die muziekfans. Peuter kreeg ik pas niet mee uit de H&M omdat ze nog moest dansen :)
pi_169789213
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Maar ik voel niet echt meer de behoefte om mee te posten over mijn kind. Dus dat blijft het bij oneliners. :)

Begrijp eerlijk gezegd niet waarom je mijn opmerking over de Efteling vervelend vind, het is ook niet een negatieve opmerking. Ik heb er niets tegen, ik voel alleen echt, in tegenstelling tot geloof ik iedereen hier :+ , niet de behoefte om er heen te gaan. Heeft helemaal niets met dat park te maken, maar ik ga naar andere plekken.
Je deed later nog een toevoeging aan deze post. Prima. Dan heb ik het wellicht volledig verkeerd geďnterpreteerd.
pi_169789584
Ik ga voorlopig ook niet met J naar de Efteling. De pin in mij vindt dat veel te veel geld voor een attractiepark waar je i.v.m. kind veel attracties over moet slaan :@ en dan zijn er dichterbij ook goedkopere dingen die leuk voor hem zijn.
pi_169789667
Ohh de efteling lijkt mij heerlijk om een abbo op te hebben. Helaas slaapt Mies nog teveel overdag. En alleen in bed ook. Dus het is nu nog te ver.

We hebben wel een abbo op het dierenpark bij ons in de stad. Vijf min rijden.
Er is vannacht een olifantje geboren dus die gaan we volgende week maar eens bekijken O+.
pi_169793796
Oh ik wist helemaal niet dat jij daar woonde MLB! Wij hadden ook een abo daar maar dat was verlopen en baby en kleuter naar school etc. Dit voorjaar weer denk ik, heerlijk daar! Heb nu ook een auto dus kan ook op woensdagmiddag of zo.
pi_169796203
Oh is er een babyolifantje! Dat is leuk O+ . Wij hebben ook een abo daar, het is niet heel erg naast de de deur maar het half uur rijden zeker waard. Goed idee om weer eens te gaan ^O^ ! Woensdagmiddagen en vrijdagen ben ik met ze thuis dus ben altijd in voor een Dierenparkdreumesmeet :7 .

Kan iemand me vertellen wanneer de DIEDIEDIE krijsfase waar Tas nu in zit voorbij is. Ik word er echt gek van :@ . Niks is goed. Hij wil alles en dan steeds iets anders en vooral niet dat wat hij krijgt. Hnnnnnggg.
pi_169796670
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh is er een babyolifantje! Dat is leuk O+ . Wij hebben ook een abo daar, het is niet heel erg naast de de deur maar het half uur rijden zeker waard. Goed idee om weer eens te gaan ^O^ ! Woensdagmiddagen en vrijdagen ben ik met ze thuis dus ben altijd in voor een Dierenparkdreumesmeet :7 .

Kan iemand me vertellen wanneer de DIEDIEDIE krijsfase waar Tas nu in zit voorbij is. Ik word er echt gek van :@ . Niks is goed. Hij wil alles en dan steeds iets anders en vooral niet dat wat hij krijgt. Hnnnnnggg.
T is 18 maand, en het is nog steeds de hele tijd die die die. Aan tafel ben ik bijna zover geen brood meer te eten, want geen enkel beleg is goed. Eerst is het 'die!', en dan doe ik dat op z'n brood, dan is het 'die', etc. Erg frustrerend.

Sowieso is weinig goed op het moment, het was een intensief weekend. Hopenlijk komen er weer betere tijden aan....
pi_169796720
Pretparken O+! 'Nuff said. We zijn er nog niet met E geweest, maar dat komt nog wel. Eerst de Julianatoren bezoeken (nostalgie, hoe vaak ik daar vroeger wel niet geweest ben) en daarna de rest ^^.

Wat knap van N selvaria dat ze de overstap naar een ander bedje zo goed oppakt, en zo jong ook! Fijn :).

Razz, check het grote gele boek? :P Nee sorry, geen idee.. die fase hebben we hier nog niet gehad.

Hier is de bijt-fase aangebroken. Ze hapt naar me als ze het ergens niet mee eens is. Ze is me ook giga aan het uitproberen en alles wat ik doe en zeg lijkt niet binnen te komen. Ik hou vast aan het principe 'als ik maar lang genoeg consequent blijf handelen dan leert ze het hopelijk wel' maar pff. En niet proberen te lachen als ze me aankijkt en je gewoon al aan dat snoetje ziet dat ze op het punt staat iets te doen waarvan ze weet dat het niet mag :') :D. Kleine deugniet.
pi_169796728
Razz, laat Tas S. maar even appen als ie er mee stopt, dan doet S. misschien mee }:| hier ook alles gillen, vooral voor eten en vooral banaan...

Zo lekker, net een dreumes gedoucht die zwart was van het zand en oranje van zijn spaghetti (geheel rapley naar binnen gewerkt :Y) ). Leuk om te zien hoe hij buiten geniet van spelen met z'n nieuwe tractor en alles ontdekken O+
En dan super moe zijn bedje in, maar zo tevreden O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169796941
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 13:29 schreef Malteser het volgende:

[..]

Eigenlijk best goed! Zolang we ons strikt aan zijn koemelkeiwitvrije dieet houden, doet hij het goed. Met 8810 gram en 76 cm blijft het een uk (hij is nu 1,5) maar het is een heerlijk jongetje O+!
Ik moest even terugzoeken maar even een O+! hiervoor. Wat fijn! Kan ik daaruit concluderen dat ie dus wel groeit, maar op z'n eigen lijntje? (Destijds had je het erover dat ie niet groeide en er onderzoeken liepen toch?) En die periodes dat ie zo benauwd was, is dat helemaal 'over' of onder controle?
Als je het liever niet openbaar zet begrijp ik dat ook, overigens. Maar was oprecht benieuwd, vandaar.
pi_169796994
Mijn dreumes stond ineens los midden in de woonkamer :o . Wat is deze! Hoe kan dat! :o
pi_169797453
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:08 schreef Razztwizzle het volgende:
Oh is er een babyolifantje! Dat is leuk O+ . Wij hebben ook een abo daar, het is niet heel erg naast de de deur maar het half uur rijden zeker waard. Goed idee om weer eens te gaan ^O^ ! Woensdagmiddagen en vrijdagen ben ik met ze thuis dus ben altijd in voor een Dierenparkdreumesmeet :7 .

Kan iemand me vertellen wanneer de DIEDIEDIE krijsfase waar Tas nu in zit voorbij is. Ik word er echt gek van :@ . Niks is goed. Hij wil alles en dan steeds iets anders en vooral niet dat wat hij krijgt. Hnnnnnggg.
Wat leuk! Dat word dan mijn eerste meet O+ ik laat t je (op tijd) weten als ik weer ga.
Gaat je grote dan ook mee? O+

Geen tips voor de diee fase, die hebben we overgeslagen denk ik.
pi_169797476
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:48 schreef silliegirl het volgende:
Mijn dreumes stond ineens los midden in de woonkamer :o . Wat is deze! Hoe kan dat! :o
Ohhhh wat knap!!! *O*
  zondag 26 maart 2017 @ 20:51:54 #63
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169798983
Oh knappe W! *O*

Hier hebben we geen die-fase gehad, maar is nu alles 'deze'. Gelukkig kan ze steeds beter praten, dus ik snap het wel snel. En ze praat ook niet zo hard.

Is dat in Amersfoort die olifant? Lijkt me ook leuk om heen te gaan, en natuurlijk om Tas en Annie en Mies te zien!

Gisteren in Blijdorp de baby neushoorn gezien, die was ook erg lief O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169801324
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:45 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ik moest even terugzoeken maar even een O+! hiervoor. Wat fijn! Kan ik daaruit concluderen dat ie dus wel groeit, maar op z'n eigen lijntje? (Destijds had je het erover dat ie niet groeide en er onderzoeken liepen toch?) En die periodes dat ie zo benauwd was, is dat helemaal 'over' of onder controle?
Als je het liever niet openbaar zet begrijp ik dat ook, overigens. Maar was oprecht benieuwd, vandaar.
Wat lief dat je er naar vraagt!

Het bleek een simpele koemelkeiwitallergie te zijn. Zijn darmen hebben ruim 14 maanden verkeerde voeding binnengekregen, hij had 8 keer per dag veel te zure ontlasting, enz. Nu hij geen koemelkeiwitten meer binnen krijgt, poept hij netjes 1-2 keer per dag, kreunt niet meer in zijn slaap, enz, enz. Er is meer rust in zijn lijfje (het is een druk beweeglijk baasje maar de onrust is veel minder).
Wat zijn groei betreft, de kinderarts hoopte op een inhaalslag nu voedingsstoffen de kans krijgen om opgenomen te worden ipv direct afgestoten. Die inhaalslag maakt hij niet. Maar hij groeit! En daar zijn we heel blij mee.

Voor zijn longen hebben we de juiste medicatie gevonden. En ondanks zijn chronische verkoudheid hebben we heel 2017 nog geen opname gehad. Hij is wel nog regelmatig benauwd maar we kunnen dit zelf goed opvangen met de medicatie.

Ons jongetje O+
pi_169801664
Dat klinkt al een stuk positiever, Malteser! Wat erg, maar ook fijn dat het uiteindelijk een allergie blijkt te zijn. Blijft hij daar zijn leven lang last van houden of kan hij er overheen groeien?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169801694
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:52 schreef Malteser het volgende:

[..]

Wat lief dat je er naar vraagt!

Het bleek een simpele koemelkeiwitallergie te zijn. Zijn darmen hebben ruim 14 maanden verkeerde voeding binnengekregen, hij had 8 keer per dag veel te zure ontlasting, enz. Nu hij geen koemelkeiwitten meer binnen krijgt, poept hij netjes 1-2 keer per dag, kreunt niet meer in zijn slaap, enz, enz. Er is meer rust in zijn lijfje (het is een druk beweeglijk baasje maar de onrust is veel minder).
Wat zijn groei betreft, de kinderarts hoopte op een inhaalslag nu voedingsstoffen de kans krijgen om opgenomen te worden ipv direct afgestoten. Die inhaalslag maakt hij niet. Maar hij groeit! En daar zijn we heel blij mee.

Voor zijn longen hebben we de juiste medicatie gevonden. En ondanks zijn chronische verkoudheid hebben we heel 2017 nog geen opname gehad. Hij is wel nog regelmatig benauwd maar we kunnen dit zelf goed opvangen met de medicatie.

Ons jongetje O+
ik lees en reageer maar sporadisch maar voor dit berichtje doe ik thuis even een dansje *O* wat fijn om te lezen!!
pi_169801841
Wat goed van W. Sillie *O*

Jagar, mijn zoon is nog te klein om te kiezen, ik smeer onze boterhammen in de keuken en niet waar hij bij zit. Ik heb wel een 4 jarige, en die mag kiezen uit twee soorten beleg.

Soms doe ik een halve boterham jam, en de andere helft met kaas.

'Die' betekent hier melk drinken :D
Dan wordt er met een vingertje in mijn borst geport O+

Kinderarts kunnen we 4 mei terecht. Over 3 weken ga ik nog even langs het cb om te wegen. Hij eet goed en is actief. Ik gok nog steeds dat het de buikgriep was. Zijn stats zijn nu 8460gram en 73cm met 14.5 maand.
pi_169802514
Ach Malteser, wat fijn dat jullie er achter zijn! Hier is na constatering ook nooit een inhaalslag geweest, maar sinds toen wel netjes groeien op een lijntje. Zó zonde en sneu, al die 'verloren' tijd, maar fijn dat je het nu weet.
pi_169802712
Twix doet het goed! O+
pi_169803960
Wat fijn dat het iets redelijk onschuldigs is Malteser. Wel erg vervelend natuurlijk, maar wel iets waar goed mee te leven is zonder dat hij standaard aan allerlei medicatie moet. Hopelijk gaat het groeisprintje ook nog komen!

O krijgt geen keuze in broodbeleg, hij moet het doen met wat hij krijgt. Bij bolletjes zelfs nog regelmatig geen beleg. Zolang hij geen alternatief ziet is er geen probleem. En sowieso haalt hij al het beleg eraf om het als eerste op te eten, ook smeerbeleg als smeerworst en pindakaas :') Favoriet is hier overigens saus, ongeacht wat voor saus. Vorige week waren we lunchen bij de mac waarbij O perse zijn krentenbol in de frietsaus wilde dopen omdat hij ons zag dopen en dat smaakte blijkbaar ook heerlijk.

En ik wacht nog op de 'die' uitbreiding. Voorlopig is het nog steeds gillen en wijzen en half beginnen te huilen als hij iets wil. Wij hebben een luie driftkikker.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169807332
Hier is die nog regelmatig te horen. Al kunnen we inmiddels wel in gesprek. 'Die!'
'Wat wil je?'
'Bie!'
'Wil jij je beer?'
'JAAAA! Drinten'
'Alsjeblieft, je beer en wat te drinken'
'Dantjie' (dankjewel)

Dit is het gunstigste geval. Soms is de die een hhremsjebegeleflesjie en heb ik geen idee. Daarna krijgt ze een Tantrum. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169807405
Ah Malteser wat r*k dat ze die allergie pas zo laat ontdekt hebben. Beetje hetzelfde als bij hupje dus.. wat zij zegt, zonde van de verloren tijd maar goed, Ik ben heel blij dat er nu duidelijkheid en rust is voor jullie! En ook zo fijn dat de medicatie voor de longen ook goed is nu. Dit jaar is nu al zoveel beter dan 2016 voor jullie als ik het zo lees, fijn O+.

En hebben jullie spruitjes veel last van het verzetten van de klok? Hier merkte ik het gister aan de eetmomenten, die waren 'te vroeg', maar slapen ging op het nieuwe oude tijdstip (ze is om 19u zomertijd naar bed gegaan). Was wel instant knockout uiteraard maar ze slaapt nu nog dus so far so good.
pi_169807407
Wat fijn, Malteser! O+

"Die" hebben we hier nooit gehad en nu weet ze eigenlijk alles wel gewoon te benoemen. De nieuwste (irritante :P ) feature hier is "Neej, sels doen. :( ". Bij werkelijk waar alles. Ik mag geen deur of la meer open trekken met haar er bij, ze moet zelf in de auto klimmen of van bed af en wil zelf de groenten snijden als ik kook (wat niet mag, gevolgd door de geüpdatete versie van de stervende zwaan, namelijk de brullende beer _O- _O- _O- ).

We moeten trouwens enorm oppassen met wat we zeggen, want ze zegt echt alles verstaanbaar na. :X Gisteren gingen we in de tuin werken en ik had N. een legging + Adidasjes en een jas met een nepbontkraag aangetrokken; allemaal spul dat vies mocht worden. Toen man haar zag noemde hij haar liefkozend zijn kleine Tokkie en vervolgens riep N. steeds breed grijnzend "teine Tottie! Noja teine Tottie!" door de tuin. :D _O-
pi_169807770
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:05 schreef LeSage het volgende:
Dat klinkt al een stuk positiever, Malteser! Wat erg, maar ook fijn dat het uiteindelijk een allergie blijkt te zijn. Blijft hij daar zijn leven lang last van houden of kan hij er overheen groeien?
Het zou kunnen dat hij er overheen groeit. Maar dat is een kwestie van af en toe provoceren. De eerste provocatie, op verzoek van de kinderarts, hebben we erop zitten. Hels was het! Binnen een halve dag weer de 'oude' Twix. Véél poep, overstrekken en ineenkrimpen, krijsen van de buikpijn. Voorlopig is het dus duidelijk.
pi_169807801
Broodbeleg: Twix krijgt keuze uit 2 soorten beleg. Ik smeer de boterhammen aan het aanrecht, we eten ze aan tafel op. Alles uitgestald op tafel was hier ook voer voor drama.

Sillie, *G* voor W!

Kris, lijkt me wel fijn als ze al wat dingen echt duidelijk kan maken!

Zusje: hier 0,0 last van de klok. Maar Twix heeft zijn middagslaap nooit op exact dezelfde tijd. Soms ligt hij er om 12.15 uur in, soms om 13.15 uur en alles daar tussenin. Daar kunnen wij dus altijd mee sjoemelen :). Hij was om 7.30 uur oude tijd wakker, we hebben toen pas de klok verzet en toen was het dus 8.30 uur. Daar hebben we onze dag op ingericht en dat ging prima.

Selvaria: hahaha, heerlijk dat napraten! Kleine Tokkie O+

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:11 schreef Xanteh het volgende:

Kinderarts kunnen we 4 mei terecht. Over 3 weken ga ik nog even langs het cb om te wegen. Hij eet goed en is actief. Ik gok nog steeds dat het de buikgriep was. Zijn stats zijn nu 8460gram en 73cm met 14.5 maand.
Hopelijk is het de buikgriep geweest en pikt hij nu zijn lijntje weer op!
pi_169807916
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:08 schreef FlyingFish het volgende:

O krijgt geen keuze in broodbeleg, hij moet het doen met wat hij krijgt. Bij bolletjes zelfs nog regelmatig geen beleg. Zolang hij geen alternatief ziet is er geen probleem. En sowieso haalt hij al het beleg eraf om het als eerste op te eten, ook smeerbeleg als smeerworst en pindakaas :')

Dit ja :') :D ook hier eentje met interesse in saus overigens maar dan na het dopen er heel vies naar gaan zitten kijken :+

Fijn dat jullie er achter zijn malteser, scheelt weer. E. heeft ook geen inhaalgroei gehad en de groei is nog steeds wat wankel. Maar so far so good.
Over 2 weken ofzo weer naar het CB. A. moet de bmr nog dus dan gelijk maar ff wegen en meten en zulks.
:)
  maandag 27 maart 2017 @ 09:08:58 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169807956
Hier een dreumes die wel zelf zijn broodbeleg kiest. Hij pakt t gewoon zelf uit de kast (ha! ha! = hagelslag dus :( ). Als ik m probeer af te leiden en iets anders wil geven weigert meneer resoluut, en gebaart duidelijk naar de hagelslag.

We hebben er maar vrede mee. Hij eet bij opa/oma/kdv ook veel andere dingen, dus het is vast een faaaaase (en dat grote broer gek is op hagelslag werkt vast ook niet mee ;))
pi_169808017
Het probleem is hier dat het nooit goed is. Eet hij een boterham met leverworst en ziet hij mij een boterham met kaas eten, wil hij de kaas. Is het omgekeerd, wil hij het andere. En ik wil niet altijd hetzelfde als wat hij op z'n brood heeft. Dan is de oplossing eten zonder hem, maar dat vind ik ook ongezellig.

Hier ook geen last van de zomertijd, T sliep gister om 19.30, en vanmorgen om kwart voor 8 hebben we hem maar wakker gemaakt...
pi_169808188
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Het probleem is hier dat het nooit goed is. Eet hij een boterham met leverworst en ziet hij mij een boterham met kaas eten, wil hij de kaas. Is het omgekeerd, wil hij het andere. En ik wil niet altijd hetzelfde als wat hij op z'n brood heeft. Dan is de oplossing eten zonder hem, maar dat vind ik ook ongezellig.

Hier ook geen last van de zomertijd, T sliep gister om 19.30, en vanmorgen om kwart voor 8 hebben we hem maar wakker gemaakt...
En als je hem nu hetzelfde geeft als waar jij zin in hebt? Dan kun jij gewoon kiezen wat je lekker vindt en T heeft hetzelfde als mama dus ook blij.
pi_169808241
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit ja :') :D ook hier eentje met interesse in saus overigens maar dan na het dopen er heel vies naar gaan zitten kijken :+

Fijn dat jullie er achter zijn malteser, scheelt weer. E. heeft ook geen inhaalgroei gehad en de groei is nog steeds wat wankel. Maar so far so good.
Over 2 weken ofzo weer naar het CB. A. moet de bmr nog dus dan gelijk maar ff wegen en meten en zulks.
Ja, wel heel jammer dat ik al vanaf 3 maanden vroeg om verder onderzoek omdat ik zelf ook voedselallergieën heb. Maar de eerste 9 maanden kwam alles door de RS die hem zo ernstig te pakken had gehad, aldus de kinderarts.
E heeft glutenallergie toch? En dus ook nog steeds wat aan de kleine kant?
pi_169808634
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

En als je hem nu hetzelfde geeft als waar jij zin in hebt? Dan kun jij gewoon kiezen wat je lekker vindt en T heeft hetzelfde als mama dus ook blij.
Ja, dat doe ik meestal ook. Maar, als de duutser dan kaas op z'n brood heeft, is het ook niet goed. Het komt heel precies bij T. Netzoals welke muts en/of jas aan gaat. Gister deden we hem een andere jas aan dan normaal, want het was warm, en dat was zo'n drama...
pi_169808677
Wat fijn trouwens, Malteser dat er duidelijk is dat Twix koemelkallergie heeft. Nou ja, niet fijn van de allergie maar wel van de duidelijkheid.

En wat stom dat ze die testen nu pas deden.
pi_169809638
Oh het lukt me echt niet zo goed om bij te lezen laatste dagen, dus ik kom met een ego post binnenvallen, sorry :@

M'n kleinste wil ineens al 3 dagen geen avondeten. En dan ook echt niet. Als hij toch een hapje neemt dan sproeit ie het zo hard mogelijk uit (liefst over alles heen :X) of hij laat het heel langzaam uit z'n mond vallen (zo smerig :X). Overdag gaat het prima met brood, fruit en flesje melk, zn papfles voor de nacht laat hij ook deels staan.

Kunnen jullie me geruststellen dat dit normaal dreumesgedrag is? Hebben jullie nog tips om hier mee om te gaan? Ik bied het een paar keer nog aan en als hij begint uit te spugen negeer ik hem of laat ik m even uit de kinderstoel (omdat hij z'n broer "aansteekt" anders). Ik geef na het eten wel beide een toetje en wat te drinken, dat gaat er wél in.

Ik vind t een beetje spannend omdat hij al zo fijntjes is. Ik zou de melk verder moeten afbouwen maar durf dat niet zo goed aan nu.
pi_169809946
Vindt ie het niet gewoon niet lekker Madivi?
Verder is het volgens mij gewoon een fase :Y Heeft die van mij ook wel eens ooit. Momenteel heeft ie het hier juist met brood. Dat wordt vakkundig geweigerd, terwijl ie dat normaal naar binnen schrokt. Ik wordt dan altijd een beetje zenuwachtig inderdaad, terwijl ik dat eigenlijk niet hoef te zijn, omdat ie na een paar dagen gewoon weer eet en zo snel iets tekort krijgen lukt denk ik niet. Ik compenseer wel met wat extra melk (maar misschien is dat ook wel helemaal fout :@ )

En het gaat goed met Twix lees ik *O*
pi_169810301
Die van mij beslist per dag wat 'ie wel en niet gaat eten. Ik maak er geen strijd van en biedt gewoon de normale dingen aan (brood, fruit, groente, kwark, melk etc). Eet hij een keer niet, dan haalt hij het de volgende "eetronde" meestal in. Heeft hij tussendoor honger bied ik iets extra aan, meestal een cracker of fruit dan. Pas als hij echt slecht eet wil ik wel eens iets extra lekkers geven zodat hij toch wát op heeft, maar 9 vd 10x is hij dan ziek ook.
pi_169810443
Madivi, het is een fase. Sjaak doet dat ook al een jaar, afgewisseld met tijden dat hij wel goed eet. Hij kan bijvoorbeeld doperwtjes 1 voor 1 uit spugen of aardappels eerst kauwen en daarna tussen zijn tanden door duwen naar buiten.
Maar ja, hij kan niet kiezen wat hij eet 's avonds en misschien is dat nu net waar hij geen zin in heeft. We bieden altijd een toetje aan en eventueel nog een cracker. Dan nog een avondflesje met halfvolle melk en dan is zijn maagje toch nog gevuld voor het slapen gaan.
pi_169810453
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, wel heel jammer dat ik al vanaf 3 maanden vroeg om verder onderzoek omdat ik zelf ook voedselallergieën heb. Maar de eerste 9 maanden kwam alles door de RS die hem zo ernstig te pakken had gehad, aldus de kinderarts.
E heeft glutenallergie toch? En dus ook nog steeds wat aan de kleine kant?
Ja ze groeit op de -3 lijn nu. (Begon op +2.5). Coeliakie heeft ze idd. Het is soms gewoon een zoektocht. Wij hebben ook een hele poos gezocht. Gelukkig kun je er nu mee verder.

Over niet eters, je kunt ze niet dwingen. Ik bied het aan en beslis wat er op tafel komt, zij bepalen vervolgens hoeveel ze eten.
:)
  maandag 27 maart 2017 @ 12:15:05 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169810728
Hier gaat eten ook niet zo lekker meer, maar ach hij kan t hebben. Als ie echt lang niks eet probeer ik 's avonds een boterham, en een toetje gaat er meestal ook wel in.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169812092
Malteser fijn dat de oorzaak is gevonden!

Madivi: het is een faaaaase! Zolang ze blijven drinken (of anderszins vocht uit fruit ofzo halen), dan zal het echt wel goed komen.

Hier wordt overigens wisselend goed gegeten. Er is geen peil op te trekken welke groenten ze bijv. lekker vindt en welke niet. Zo heeft ze een tijdje boontjes hardnekkig geweigerd (uitspugen vervolgd door: bah, isse vies!) en inmiddels gaat ze juichen als ze boontjes krijgt. Echt :')

In geval van vies of geen honger wordt alles overigens uitgespuugd, over de tafel uitgesmeerd en/of op de grond gegooid. Soms probeert ze met wisselend succes haar eten ook te slijten aan de kat ('psj psj poes', terwijl ze een stukje appel omlaag houdt).

Met de pokjes gaat het trouwens beter. Denk dat we nu op het hoogtepunt zitten. Een deel is aan het indrogen en tegelijkertijd komen er nog wat nieuwe op. Ze heeft er weinig last van gelukkig en mag morgen ook gewoon naar het kdv.
pi_169817146
"Fijn" te lezen dat het herkenbaar is. Grootste doet vandaag ook mee dus het was weer feest aan tafel (of vooral eronder :')).

Adrian, ik dacht eerst ook dat het aan het eten lag, maar had juist ook oude succesnummers gemaakt (ze aten eerst alles). Ik denk dat ik ook maar nog even door ga met die twee flessen, geeft toch beetje gerust gevoel.

Sillie, dat is beetje het probleem, hij haalt het ook niet in met de laatste fles (laat ie ook de helft van staan nu). Maar hij slaapt wel tot 6.30, dus blijkbaar is hij wel voldaan.

MevrouwC, ik moest lachen om de doperwtjes. Kan dus wel een jaar (of langer) gaan duren dit. :o ik ben wel verrast door hoe lastig (en ook irritant) ik het vind, iets om aan te werken voor mezelf. :X

Kazy, juichen om bonen :D. Fijn dat de pokken op retour zijn. Komt ze er zonder littekentjes vanaf?
pi_169818329
Madivi: misschien is 'ie niet helemaal lekker? Verkoudheidje op komst? Ik zou me er nog niet te druk om maken hoor, voor je het weer eet 'ie weer de oren van je hoofd.. zeker als 'ie wel goed slaapt, dan heeft 'ie even wat minder nodig kennelijk!
pi_169819027
Madivi, dat van die flesjes 'moeten' minderen kreeg ik ook te horen, maar dat was eoiaou... hij geniet er van, vraagt er nog echt om, dus krijgt m ook nog.

Verder is het vast een fase, en die gaat hier ongeveer per dag. Met name ook zijn vermoeidheid speelt een grote rol bij het wel of niet eten.

Kazy, ik hoop dat de pokjes snel over zijn. Wel fijn dat ze er dan immuun voor is!

Vandaag bij oma ineens ook een goed slapende S. Vanmorgen 1,5 uur en vanmiddag ruim 2 uur! Heerlijk dat hij zo zijn rust pakt, de rest van de tijd heeft hij in de tuin gespeeld O+

Net bij thuiskomst heeft de hond gekrast (S. daagt hem gruwelijk uit constant, dus dat kon ook wel een keer gebeuren) en nou heeft mijn perfect gave snoetje een blauw oog en een rode kras op zijn wang :'( eerste van vele waarschijnlijk....
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 27 maart 2017 @ 19:31:09 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169819304
Oh jakkes, wat naar lesage ;( brr ik hou niet van honden, dus heb nu meteen een 'ziejewelrotbeesten'gevoel, maar dat uitdagen is ook niet echt handig natuurlijk :{ :') ik hoop dat ie snel z'n gave gezichtje weer terug heeft! :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169819851
Eten... ik hou maar in mijn achterhoofd dat ze van liefde en lucht ook groot worden. Dus ik bied (gevarieerd) aan, maar probeer me er niet te druk om te maken als er niet gegeten wordt of eenzijdig gegeten wordt.

Wij waren een weekendje weg en het was zo fijn O+. J sliep zonder gedoe in een vreemd bed :o en heeft bijna alles met een grote lach gedaan. Behalve vertrekken uit de speeltuin dan, elke dag weer }:|. Heerlijk 'seppen' op het strand en in bad met 'bubbels'. Wat een verschil met onze vorige vakantiepoging. Zo is het zó leuk O+
pi_169820854
Wat heerlijk, Hupje O+

Pinq, het is echt pure liefde van de hond, hij knuffelt gewoon wat enthousiast. En S. roept hem steeds om kusjes te geven en te knuffelen. En dan soms komt daar een poot bij kijken die iets te hard gaat.
Sowieso gaat hij vast nog wel eens een aanvaring krijgen met een hond. 1 hond thuis, 1 hond bij opa en oma, 1 hond bij tante, 2 honden bij ooms en 3 (!) honden bij andere opa en oma, waarvan 1 een enorme rottweiler.
Hij vindt ze helemaal het einde O+ leuk ook om ze te voeren, nog leuker als ze dan worden weggestuurd door het baasje. Kleine sadist >:)

Eten is hier overigens ook alleen maar leuk als het zelf mag. Dus bord voor de neus, lepel en vork erbij en dan zien we wel waar het schip strandt. Meestal zit echt alles onder, dus morgen eens een slabber met mouwen halen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169822799
Hupje, wat ontzettend fijn!! Jullie zijn van heel ver gekomen met jullie J en dan is het zo goed om te lezen dat jullie nu echt genieten. O+

Madivi, dat klinkt als (onze) dreumes. Soms leeft hij dagen van lucht en liefde, vanavond at hij een volle kom (kale) mie.

LeSage, fijn dat S en de hond normaal heel goed gaan. Ik ben zo'n schijterd wat honden icm kinderen betreft.
pi_169829685
Ik ben gek op honden, maar ik krijg ook wel een beetje de kriebels als ik zo'n grote hond bij een klein kindje in de buurt zie, 100% vertrouwen kan je ze nooit. Toch vind ik het opgroeien met honden/andere dieren wel heel waardevol en mooi. O+

Madivi, die fase begon hier veel later, maar is heel herkenbaar. N. eet overdag haar brood en fruit altijd wel goed, maar avondeten veel minder. Verder heeft ze een enorme voorkeur voor ongezond, terwijl ze vanaf 6 maanden tot ruim 1 jaar eigenlijk alleen maar met smaak heel gezond heeft gegeten. :') Nu is patat grote favoriet, plukt ze uit de pasta alleen het gehakt en de pasta zelf en uit de boerenkool gaan de spekjes als eerst en vraagt ze direct om meer. Ook op brood vraagt ze nu steeds om chocopasta en appelstroop ipv bijvoorbeeld pindakaas of amandelpasta. Qua groente gaan alleen soep en stamppot nog heel goed, hele groente eet ze niet meer. Qua rauwkost gaan tomaatjes en komkommer er gelukkig nog wel in.

Daar zitten we dan met onze geitenwollensokken gezonde Rapley-opvoeding. _O- Ik ga er vanuit dat het goed komt en ze niet kapot gaat op deze manier.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 07:43:29 #98
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169829735
Hier hetzelfde... N is dol op pizza en pataaaties. En chocolade... Brood eet ze alleen met hagelslag of chocopasta. -O- Groente lust ze eigenlijk niet, behalve wortels en af en toe een olijf.
Maargoed, ze eet van alles weinig, zelfs pataaaaties maar een stuk of zes. Alleen bv gaat er nog goed in, en noten en pijnboompitten. Noten lijken me wel gezond, dus dat is dan maar goed.
Verschil is misschien dat ze hier nooit goed gegeten heeft, dus het gaat nu niet slechter dan eerst.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169829954
Qua eten kan ik een +1 doen op Selv :P Vooral het vlees tussen je eten vandaag vissen en daarna om 'no meer?' vragen is heel herkenbaar!

Mijn kind lust alleen geen pizza :o
  dinsdag 28 maart 2017 @ 08:25:33 #100
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169830015
Pizza zit tomaat op, veel te gezond!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169830378
Hahaha, die van mij lust geeneens "ptat" en "pieeza". Wat er altijd wel goed ingaat is rijst met flink pittige saus. Ik krijg het daar zelf altijd een beetje warm van, maar A eet het heel nonchalant en met heel veel smaak op! Zullen haar Perzische roots wel zijn denk ik :')

Ben wel blij dat ze op haar crčche elke dag een fruit- en een groentemoment hebben en dat ze dan best veel eet. Andere kindjes zien eten heeft kennelijk een positieve uitwerking! Voor de rest is het qua avondeten idd - zoals bij iedereen zo te lezen - wisselend. Vlees is wel altijd favoriet. Misschien toch vaker een pot sambal op tafel zetten ~O>
pi_169830621
Wij hebben hier een kipnugget monster :D :@
En tomatensaus moet ook het liefst met bakje en al naar binnen :)
pi_169830762
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 07:31 schreef Selvaria het volgende:
Ik ben gek op honden, maar ik krijg ook wel een beetje de kriebels als ik zo'n grote hond bij een klein kindje in de buurt zie, 100% vertrouwen kan je ze nooit. Toch vind ik het opgroeien met honden/andere dieren wel heel waardevol en mooi. O+

Madivi, die fase begon hier veel later, maar is heel herkenbaar. N. eet overdag haar brood en fruit altijd wel goed, maar avondeten veel minder. Verder heeft ze een enorme voorkeur voor ongezond, terwijl ze vanaf 6 maanden tot ruim 1 jaar eigenlijk alleen maar met smaak heel gezond heeft gegeten. :') Nu is patat grote favoriet, plukt ze uit de pasta alleen het gehakt en de pasta zelf en uit de boerenkool gaan de spekjes als eerst en vraagt ze direct om meer. Ook op brood vraagt ze nu steeds om chocopasta en appelstroop ipv bijvoorbeeld pindakaas of amandelpasta. Qua groente gaan alleen soep en stamppot nog heel goed, hele groente eet ze niet meer. Qua rauwkost gaan tomaatjes en komkommer er gelukkig nog wel in.

Daar zitten we dan met onze geitenwollensokken gezonde Rapley-opvoeding. _O- Ik ga er vanuit dat het goed komt en ze niet kapot gaat op deze manier.
Ja hoor, tuurlijk!

Wij komen al jaren bij kinderarts en diëtist voor E. en uiteraard gaat het dan vooral om groei/voeding. Met beiden leuke gesprekken gehad en bottom line is dat voorleven echt het aller allerbelangrijkste is. Dus het goede voorbeeld geven (hier valt zelf nogal wat winst te halen voor mij :X ) en daarna wat je op tafel zet/aanbiedt, een gezonde balans tussen gezond en lekker maar minder gezond en dat op de voet gevolgd door een gezellige tafelsfeer. Dat eten zeg maar geen 'moetje' wordt of dat er heel veel nadruk ligt op gezond MOET en ongezond is superslecht.
En dan een hele tijd niks en ten slotte als laatste komt wat je kind daadwerkelijk naar binnen propt. Daar heb je nu nog niet gek veel invloed op. Als ze niet willen eten dan eten ze niet. Maar val niet in de valkuil van het op gaan vullen met alternatieven (was hun advies). Niet enkel limo geven omdat ze anders niet drinken naar je idee. Geen slurpfruit geven omdat ze hun appel de kamer door slingeren.

Je legt nu nmlk de basis voor als ze 12 zijn en naar de middelbare school gaan en zelf van hun zakcenten kipcorns in de kantine kunnen kopen :') en blikjes redbull :X je legt nu de basis voor een gezonde relatie met voeding. En als ze dan een keertje niet eten of weigeren dan jammer dan. Trekt vanzelf weer bij.

kinderarts zei ook ach mevrouw ik zie zoveel kinderen die met lege maag naar school gaan en voor wie de lunch uit een zakje chips bestaat en het avondeten uit gefrituurde diepvriesrommel... brrr
:)
pi_169830782
Hier wordt alles nog goed gegeten, dus ik laat S. dit allemaal even niet lezen :X

De rottweiler zit overigens meestal buiten en nooooooit een hond alleen met S. We hebben daarvoor overal nog een box staan (opa's/oma's/thuis). Ook als ik een seconde naar boven moet of moet plassen gaat hij altijd in de box.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169830818
Sneu is dat he, Mignonne.

Wij proberen inderdaad het eten los te laten. We zitten met z'n allen aan tafel en eten gezellig. T krijgt wat wij ook hebben, en kiest wat hij daarvan eet, en hoeveel. We merken dat het in vlagen gaat. Sommige weken bunkert hij echt (laatst had hij meer havermoutpap op dan ik), en sommige weken eet hij vrijwel niets. Hij eet sowieso het allerbeste als we er geen aandacht aan schenken, maar hem lekker laten aankloten. Groente eet hij weinig, maar hij krijgt op het kdv ook warm eten 's middags, dus die krijgt hij daar wel binnen.

Alleen als er teveel keuze op tafel staat is het lastig, maar daar werken we aan.
pi_169830934
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja hoor, tuurlijk!

Wij komen al jaren bij kinderarts en diëtist voor E. en uiteraard gaat het dan vooral om groei/voeding. Met beiden leuke gesprekken gehad en bottom line is dat voorleven echt het aller allerbelangrijkste is. Dus het goede voorbeeld geven (hier valt zelf nogal wat winst te halen voor mij :X ) en daarna wat je op tafel zet/aanbiedt, een gezonde balans tussen gezond en lekker maar minder gezond en dat op de voet gevolgd door een gezellige tafelsfeer. Dat eten zeg maar geen 'moetje' wordt of dat er heel veel nadruk ligt op gezond MOET en ongezond is superslecht.
En dan een hele tijd niks en ten slotte als laatste komt wat je kind daadwerkelijk naar binnen propt. Daar heb je nu nog niet gek veel invloed op. Als ze niet willen eten dan eten ze niet. Maar val niet in de valkuil van het op gaan vullen met alternatieven (was hun advies). Niet enkel limo geven omdat ze anders niet drinken naar je idee. Geen slurpfruit geven omdat ze hun appel de kamer door slingeren.

Je legt nu nmlk de basis voor als ze 12 zijn en naar de middelbare school gaan en zelf van hun zakcenten kipcorns in de kantine kunnen kopen :') en blikjes redbull :X je legt nu de basis voor een gezonde relatie met voeding. En als ze dan een keertje niet eten of weigeren dan jammer dan. Trekt vanzelf weer bij.

kinderarts zei ook ach mevrouw ik zie zoveel kinderen die met lege maag naar school gaan en voor wie de lunch uit een zakje chips bestaat en het avondeten uit gefrituurde diepvriesrommel... brrr
Ik weet dat dit niet specifiek op mij gericht is, maar ik voel toch even de behoefte om te zeggen dat wij 9/10 keer een verse en gezonde maaltijd op tafel hebben staan en geen patat halen omdat N. dat graag lust. :D Het valt alleen wel op dat als er dan een keer wat ongezonders op tafel staat dat veel beter naar binnen gaat en dat dat ook de dingen zijn waar ze uit zichzelf om vraagt.
pi_169831197
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:42 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik weet dat dit niet specifiek op mij gericht is, maar ik voel toch even de behoefte om te zeggen dat wij 9/10 keer een verse en gezonde maaltijd op tafel hebben staan en geen patat halen omdat N. dat graag lust. :D Het valt alleen wel op dat als er dan een keer wat ongezonders op tafel staat dat veel beter naar binnen gaat en dat dat ook de dingen zijn waar ze uit zichzelf om vraagt.
Ik bedoelde het juist positief naar jou! :) Ik had nmlk juist niet de indruk dat jullie dat doen ;)
Gewoon zo door joh, het trekt vanzelf bij. En die hang naar ongezond = lekker tsja dat zal vast wel blijven. Maar dit is een prima balans toch? Zo gaat het hier ook hoor.
:)
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:27:19 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_169831558
Ik zie een gezonde relatie met voeding ook vooral als: er niet te gestrest over doen. Dus geen gezeik met bord leeg moeten eten. Sowieso niks moeten of forceren. Ik moest namelijk wel altijd mijn bord leegnassen ook al lag ik kokhalzend over de tafel.
Oh en ik geef nooit waarde-oordelen over eten. Ik zal dus nooit zeggen dat een mossel vies is en een frietje lekker. Het is eten, het ligt er, proef en oordeel zelf maar.

Geen idee of dat "the way" is maar mijn kind eet behoorlijk divers (zowel uit de categorie courgette als chocolade) en pakt nooit meer dan ze nodig heeft nu.
disclaimer
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:28:00 #109
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169831568
Ja, wij eten zelf een flink bord groente, maar ho maar dat N dan denkt dat ze dat ook wil. Pak ik een paaseitje, dan komt ze gelijk aanrennen 'ei! Ei!'
Misschien zou ik die paaseitjes dan maar niet in haar zicht moeten eten...

We geven haar wel andere dingen in plaats van ons avondeten, anders eet ze gewoon niks. Dus nootjes of een cracker ofzo. En bv natuurlijk. Knijpfruit krijgt ze vooral onderweg, anders wordt het zo'n troep.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169831629
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:28 schreef SaskiaR het volgende:
Ja, wij eten zelf een flink bord groente, maar ho maar dat N dan denkt dat ze dat ook wil. Pak ik een paaseitje, dan komt ze gelijk aanrennen 'ei! Ei!'
Misschien zou ik die paaseitjes dan maar niet in haar zicht moeten eten...

We geven haar wel andere dingen in plaats van ons avondeten, anders eet ze gewoon niks. Dus nootjes of een cracker ofzo. En bv natuurlijk. Knijpfruit krijgt ze vooral onderweg, anders wordt het zo'n troep.
als ik paaseitjes op tafel zou zetten dan zou t niets anders doen dan naar de paaseitjes wijzen en 'da da da da' schreeuwen.

Laatst hadden we hapjes op tafel staan, en hij was net een hamster. In elke wang heel veel kaas, zoveel dat hij het niet eens kon kauwen en het z'n mond uit kwam bij elke kauwbeweging. En daarnaast nog allebei de handen vol worst. O+
pi_169831673
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:27 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie een gezonde relatie met voeding ook vooral als: er niet te gestrest over doen. Dus geen gezeik met bord leeg moeten eten. Sowieso niks moeten of forceren. Ik moest namelijk wel altijd mijn bord leegnassen ook al lag ik kokhalzend over de tafel.
Oh en ik geef nooit waarde-oordelen over eten. Ik zal dus nooit zeggen dat een mossel vies is en een frietje lekker. Het is eten, het ligt er, proef en oordeel zelf maar.

Geen idee of dat "the way" is maar mijn kind eet behoorlijk divers (zowel uit de categorie courgette als chocolade) en pakt nooit meer dan ze nodig heeft nu.
Ja dat idd, dat is wat die diëtist enzo ook bedoelde met sfeer. Gewoon aan tafel zitten, gezellig maken, eventueel helpen met koken ofzo indien mogelijk. Gewoon om er maar in te krijgen dat het normaal is dat er gekookt wordt, dat het normaal is om de maaltijd aan tafel door te brengen en dat je dan gewoon gezellig kunt tafelen. Dus niet dat geëmmer van niet mogen praten tot je bord leeg is. Of verplicht je bord leeg moeten eten ook al is het koud en duurt het 2 uur of meer. Dreigen met geen toetjes krijgen of op de gang zetten omdat er niet geproefd wordt.

Echt je kunt het niet afdwingen, dat eten. Het kost je zooooveel frustratie als je dat wel probeert. B. hier thuis vindt dat ook wel echt lastig hoor... hij is wat dat betreft wel van de oude stempel.

Grappig trouwens wat je zegt over waardeoordeel! Ik doe dat ook met het weer :') :D ik zeg nooit "gatver regen" ofzo. Straks heb ik van die zeikstralen die denken dat ze smelten van een druppel regen... :+
:)
pi_169831799
Mijn moeder was net hier, terwijl het huis nog een bende was. Vriend had gisteren de tafel 'afgeruimd' maar was vergeten de tafel te poetsen :')
Dus ik vertelde haar dat S. van mij gewoon alles met handen naar binnen mag werken, zolang hij maar lol heeft.
Ze zei dus zelf: 'misschien hadden wij dat vroeger ook wel meer moeten doen. Jullie waren zo'n slechte eters en wij zaten maar met een lepel iets proberen binnen te schuiven.'
Ik vond het zo mooi dat mijn moeder nu ziet hoe ik dingen aanpak en dat zelfs projecteert op haar eigen opvoedstijl.
Ik denk zelf dat ik gewoon een enorme zeikerd was qua eten en mijn moeder weinig te verwijten valt.
Wel hoop ik door onze aanpak van zelf doen en vies worden is prima, onze kinderen beter eten dan ik deed.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:46:57 #113
149959 SQ
snelle trees
pi_169831832
Oh mijn man kan het ook echt niet handelen als mauw een toetje of fruit krijgt als ze weinig warme maaltijd heeft gegeten ja. Daar hebben we dus wel eens ruzie over. Hij vindt écht dat een toetje een beloning is voor netjes je bord leeg eten zonder klieren en is ook niet op andere gedachten te brengen. Vind dat heel lastig...

Oh en worst en kaas gaan er inderdaad echt ALTIJD in :')
disclaimer
pi_169832854
J krijgt altijd een toetje (is meestal fruitcompote, soms soyatoetje), ook als hij maar 1 hap warm heeft gegeten. Ik probeer wel ooit wat groente naar binnen te schuiven door het laatste stukje vlees voor hem te bewaren voor daarna. Maar als hij niet wil eten zegt hij daar dan ook nee tegen.

We zijn weer voor een jaar goedgekeurd door de kinderarts *O*
pi_169833175
Fijn hupje!

Ik vind dat Willem niet meer hoeft te eten dat dat hij zelf wil. Als ie aangeeft dat ie na 1 hap genoeg heeft vind ik het prima. Ik ga geen alternatief aanbieden, maar man heeft de neiging om dat wel te doen. Toetje krijgt ie altijd, ongeacht hoeveel ie daarvoor eet. Toetje is eigenlijk altijd een kom magere kwark of yoghurt.

Ik leg alleen echt de grens bij eten gooien. Zodra dat gebeurd maak ik streng duidelijk dat het echt niet mag, wordt het eten weggezet, eten papa en mama het bord leeg en daarna beginnen we aan het toetje. Als ie ondertussen aangeeft dat ie toch nog wel iets wil zetten we het bord weer neer, maar zodra er gegooid word gaat het bord weer weg.

Maar goed, we doen maar wat eigenlijk

Af en toe hebben we een snack-dag en ik vind het inderdaad erg grappig om te zien dat dit soort eten (frietjes, kipnuggets, piezzaaaa (niet te verwarren met piezze, want dat is een poesje)) echt de voorkeur krijgt boven groente ed. Zo jong als ie is.
pi_169833256
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 09:04 schreef Aerenia het volgende:
Wat er altijd wel goed ingaat is rijst met flink pittige saus. Ik krijg het daar zelf altijd een beetje warm van, maar A eet het heel nonchalant en met heel veel smaak op!
Geen Perzische roots hier, maar dit geldt hier ook! Noedels met groente waarbij ik eerst rode peper,knoflook en gember in de olie heb gebakken vindt hij helemaal het einde. Pittige nasi ook. We maken niet vaak bewust kindproof gerechten ondat het toch niet te voorspellen valt wat hij lekker vindt, ik ben soms totaal verrast door wat hij wel en niet lust.
pi_169833331
J vindt frietjes ook wel lekker, maar niet boven alles. Afgelopen weekend haalden we friet, nog de ingrediënten e.d. laten checken, gooit die jongen op het laatste moment de snacks de hetzelfde frituurpan :'). Dus snel wat anders gemaakt voor J terwijl onze friet koud werd en hij zeurde wel om frietjes maar na 1 frietje was het toen wel klaar. (Wel vlekken de dag erna, maar geen andere klachten, gelukkig)
pi_169833723
Mijn moeder was altijd heel makkelijk. Ze maakte meestal 2 soorten groenten, waarvan ik er eentje wel lustte, zodat ik in ieder geval iets groens binnenkreeg. (Ik was allenig dus dat scheelt misschien.) Ik hoefde ook nooit perse mijn bord leeg te eten. Dat hanteer ik nu ook voor M.

Kwam het cb laatst wel weer met: jaaa maar als je iets alternatiefs aanbiedt, dan gaat ze daar aan wennen en wil ze niks anders meer eten. (Let op: dit ging over extra tomaatjes, komkommer, etc. neerzetten tijdens het avondeten. Echt als mijn kind dat wel eet, dan mag ze dat wmb iedere dag.. Denk niet dat ze daar stuk van gaat :P )
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:03:15 #119
409579 LuDann
All the way
pi_169834216
Wolk vindt patat ook het einde. :P En 'koek': pannenkoeken.

Maar meestal eten we redelijk gezond en 9 van de 10 keer eet ze prima mee. Wij bieden dan geen alternatief aan omdat ze dan geen honger lijkt te hebben. Zou ze erom vragen dan zou ze wel iets anders krijgen.

Wat wel beter kan is met zijn allen aan tafel eten. Op mijn werkdagen ben ik laat thuis en dan krijgt Wolk vaak eerst te eten (soms een potje) en dan eten wij later als ze slaapt voor de tv. :')
pi_169834247
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 12:31 schreef kazy het volgende:
Mijn moeder was altijd heel makkelijk. Ze maakte meestal 2 soorten groenten, waarvan ik er eentje wel lustte, zodat ik in ieder geval iets groens binnenkreeg. (Ik was allenig dus dat scheelt misschien.) Ik hoefde ook nooit perse mijn bord leeg te eten. Dat hanteer ik nu ook voor M.

Kwam het cb laatst wel weer met: jaaa maar als je iets alternatiefs aanbiedt, dan gaat ze daar aan wennen en wil ze niks anders meer eten. (Let op: dit ging over extra tomaatjes, komkommer, etc. neerzetten tijdens het avondeten. Echt als mijn kind dat wel eet, dan mag ze dat wmb iedere dag.. Denk niet dat ze daar stuk van gaat :P )
oh hou op hoor :')
mijn kinderen mogen onbeperkt rauwkost en dat weten ze. Ook 10 minuten voor het eten. T kan er maar in zitten denk k dan maar. Ik zet wel een rem op het snaaigehalte. Met name de oudste kan er een handje van hebben elke 10 minuten naar de koelkast te lopen. Das ook niet echt de bedoeling. De middelste daarentegen is juist erg van het vol=vol en is in staat om halverwege een tomaat te stoppen met eten want ze zit vol.
Fruit mogen ze redelijk onbeperkt. Qua suikers en vooral ook voor de tanden enz vind ik het niet wenselijk dat er 2 bananen, 4 mandarijnen, 3 kiwi's en een appel worden gegeten op een dag (mn oudste :') )

En ze eten hier gewoon met de pot mee. Pittig of niet, in India en Thailand hebben ze ook baby's en die worden ook groot zonder potjes olvarit denk ik dan maar.
:)
pi_169834252
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:03 schreef LuDann het volgende:
Wolk vindt patat ook het einde. :P En 'koek': pannenkoeken.

Maar meestal eten we redelijk gezond en 9 van de 10 keer eet ze prima mee. Wij bieden dan geen alternatief aan omdat ze dan geen honger lijkt te hebben. Zou ze erom vragen dan zou ze wel iets anders krijgen.

Wat wel beter kan is met zijn allen aan tafel eten. Op mijn werkdagen ben ik laat thuis en dan krijgt Wolk vaak eerst te eten (soms een potje) en dan eten wij later als ze slaapt voor de tv. :')
dat doen wij heel bewust 1 of 2 keer in de week. Even wat tijd samen. T vind potjes hartstikke lekker, en wij genieten ervan om voor de tv te eten.
pi_169834306
Ik hou wel een beetje rekening met ieders voorkeuren trouwens. De meiden gruwelen van zuurkool bijv. B. ook :') dus als ik zuurkool eet dan is er voor hen iets anders. Dingen die ze echt niet lusten daar bied ik gewoon een alternatieve groente voor aan.

kleine A. had gister de grootste lol met zn aardappelstukjes. Hij riep steeds auto auto autoooooo en schoof ze dan over het blad van zn stoel en daarna in zn mond :D
:)
pi_169834752
Ik vind het wel iets anders of je op tafel diverse dingen neerzet, of dat je speciaal iets anders aanbiedt als het eerstgebodene niet gegeten wordt. Dat laatste probeer ik wel te voorkomen. Ketel hoeft niet te eten als hij niet wil, en als alleen de visburger erin gaat (zoals gisteren), ook prima, maar ik ga dan niet nog een boterham smeren.

Ik kan iedereen een logeerpartij in het zomertijd-weekend aanraden trouwens. Volgens mij was hij zo moe dat hij hier 's avonds probleemloos in slaap kegelde, en sindsdien zit hij weer prima in het nieuwe ritme. ^O^
pi_169834969
Dan interpreteerde ik je post verkeerd mignonne. :)

Eens met het meeste dat hier gezegd wordt. Ik wil ook dat de meisjes een goede relatie met eten krijgen. Ik gruwel nog steeds van eenpansmacaroni bijvoorbeeld omdat ik altijd aan tafel moest blijven zitten tot mijn bord leeg was. Ik lustte het gewoon echt niet. Regelmatig was mijn zusje dan al een uur in de speeltuin voor ik eindelijk aan kwam kakken bijvoorbeeld. :') Dat heeft best indruk gemaakt, dus ik eet het nu liever nog steeds niet, terwijl ik verder een hele makkelijke eter ben.
pi_169835749
}:| waarom gaat S. poepen als hij net een kwartier op bed ligt. Nu wil hij dus echt niet meer slapen, maar anders is ie dadelijk met het eten niet meer te genieten ;(

Ik kook op lange werkdagen (half 7 thuis) de dag ervoor of 's morgens al een ovenschotel of eenpansgerecht. Vriend zet dat dan op tijd aan en als ik thuis kom schuiven we meteen aan tafel. Potjes blieft meneer nog wel, maar alleen als het zelf mag en dat is in het geval van potjes echt een ontzettend smerige bende :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169843503
Oeh! Eten/niet eten. Met onze eerste ging de tijd dat ze net echt lekker vast voedsel ging eten naadloos over in avondeten steeds meer weigeren (rond 13 mnd). Nu zijn we dus volledig gewend aan niet etende peuter (ochtend/middag en fruit gaan wel super) en heb ik me met enige regelmaat afgevraagd of we nr 2 niet te weinig aanboden (heerlijke slokop!). Gelukkig is de 'wordt het aangeboden voedsel in de mond gestopt of in het rondgegooid' proef nog steeds een aardige indicatie van het vulniveau. Hij begint nu wel duidelijk wat minder te bunkeren, maar ja dat verwacht je ookwel in jaar 2.
Tussendoor stukjes groenten aanbieden of net voor/tijdens maaltijd heb ik ook altijd beschouwt als een prima methode om er wat vitamientjes en mineralen extra in te krijgen
pi_169843613
Leuk om de eetperikelen te lezen bij anderen, herkenning! E weigert sinds een kleine week ineens al het 'verse' avondeten, potjes gaan er nog wel goed in. Alleen het vlees pikt ze eruit maar dat doen er meer lees ik al, haha. Het zal wel een fase zijn (hoop ik :D). Goed idee om wat meer rauwkost gedurende de dag aan te bieden, dat zal ik nu eens gaan doen.

Wij eten helaas niet vaak met z'n drietjes, omdat wij pas laat thuis zijn (half 7) en E om half 7 / 7 uur echt naar bed moet.. dus dan heeft ze vaak al gegeten. Daar baal ik wel van, ik vond en vind het zelf heel fijn en waardevol om als gezin aan tafel te eten.
pi_169843642
Hier is het ook best wisselend hoe L eet. Havermout, fruit en brood vaak best goed. Drinken en avond eten wisselt meer. Vandaag had ik bijv. noodles met mango, courgette, boontjes, lente ui en spinazie. Dan vond ze vooral de courgette en mango lekker. Het eitje erbij at ze ook niet supergoed, terwijl ze dat normaal wel lekker vindt. Ik probeer ook zeker geen strijd te maken van het eten. Als ze een keer wat minder eet dan zal ze vast minder honger hebben. Groenten zijn hier nu nog vaak favoriet en vlees laat ze vaak liggen. Als toetje krijgt ze altijd griekse yoghurt.

We zijn dit weekend weg geweest met de schoonfamilie en L heeft het heel goed gedaan! We hadden ook geluk met het zonnetje, echt fijn!!

L is zo lekker knuffelig de laatste tijd, superlief ♡♡♡!!!

Verder vandaag haar eerste echte schoentjes gekocht :)!!!
pi_169843792
Oh jongens, ik kwam vandaag thuis van werk en haalde W. op bij opa en oma. Hij ziet mij, begint te stralen en komt zo naar me toe gestapt O+ , los *O*. Stond ik daar bijna te huilen van trots, mijn kleine grote vent!
pi_169845925
Jeeeej voor een lopende W! Wat leuk Sillie! Echt een bijzonder moment!
pi_169846008
Leuk, Sillie!

ik had vanmiddag een dag zoals ik het altijd voorstelde, het leven met een dreumes. Toen ik T ophaalde van het kdv waren ze buiten aan het spelen. Wij zijn doorgegaan naar de speeltuin en hebben daar met vrienden afgesproken. Om 5 uur waren we thuis, en was T zo vies dat ik hem gelijk in bad gebonjoured heb. Daarna hij met een doosje rozijntjes voor de TV, en ik eten koken. Eten, bv, en kind in bed. Het stelt niets voor, maar het was zo fijn!
pi_169847394
Tof is dat, silliegirl!
En heel herkenbaar (en fijn) is dat gevoel, Jagar. O+

Wij zitten zoveel mogelijk samen aan tafel voor de maaltijden. Moet wel zo af en toe het telefoonverbod herhalen voor vriend }:|. Dat vind ik zó ongeinteresseerd naar J toe.
En ach, dat ik dus wat eerder mijn bed uit moet zodat J thuis ontbijt ipv op de opvang, het went.
pi_169848263
Jay Sillie *O*
JT: zo'n dag dat alles loopt is echt heerlijk
O+
pi_169848438
Ik las pas trouwens dit over moeite met groenten (en voorkeur voor vlees en vet en suikers): https://kiind.nl/waarom-kinderen-geen-groente-lusten-en-prima-is/

En dacht: ja veel hiervan klinkt wel logisch.
pi_169848992
Oh en Vieve: leuk-eerste echte schoentjes! Vond ikzelf zo'n emo-moment (mijn kleine dabbert op echte schoentjes-nu kan de grote wereldverkenning echt beginnen :'))
pi_169849797
Wat goed van W sillie! Dat is snel gegaan van los staan tot eerste stapjes!

Jagar klinkt als een heerlijk middagje ^^.

Hupje dat telefoonverbod is herkenbaar helaas.. dat samen ontbijten met dreumes vind ik ook fijn, 's ochtends samen de dag starten.

E wilde dus geen avondeten en dus heb ik haar alleen yoghurt ("toetie!!") gegeven. Wrrronngg :'). Kind werd rond 22u wakker.. "hap!". Toch maar mee naar beneden.. 2 mandarijnen in no time op :X. Lesson learned, volgende x eerst maar iets anders aanbieden en niet zo naar bed :P. Gelukkig ging ze daarna wel slapen. En nu wij ook :O. Truste!
pi_169851596
Wij doen bewust maar af en toe een toetje om het niet standaard te maken, we eten zelf ook maar af en toe een toetje. Meestal krijgt O dus juist een toetje als hij weinig gegeten heeft (want als hij veel gegeten heeft ga ik er niet ook nog eens een toetje bij doen). Hier overigens een kritische eter, maar zodra hij eenmaal door heeft dat het lekker is schuift hij het zo naar binnen. Hij eet geregeld meer dan een volwassene eet... Heeft dan ook echt zo'n bolle buik daarna. Het lijkt ook alsof hij door blijft eten zolang er maar iets voor zn neus staat, dus we remmen dat zelf soms een beetje af. Overigens is groente hier vaak ook maar vies in eerste instantie. Patat vreemd genoeg ook, terwijl hij dol is op alle andere varianten van aardappels.

Jager, wat klinkt je dag fijn O+ O had ook een leuke dag met een fietstochtje naar het strand en spelen met zand. Terwijl ik aan het werk was :( Na de verhuizing straks hebben we ook een dreumes-proof speeltuin in de buurt *O*
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:53:51 #138
409579 LuDann
All the way
pi_169855849
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

dat doen wij heel bewust 1 of 2 keer in de week. Even wat tijd samen. T vind potjes hartstikke lekker, en wij genieten ervan om voor de tv te eten.
Ja, wij genieten er aan de andere kant ook wel weer van inderdaad. Lekker een film aan.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:35 schreef hetzusjevan het volgende:

Wij eten helaas niet vaak met z'n drietjes, omdat wij pas laat thuis zijn (half 7) en E om half 7 / 7 uur echt naar bed moet.. dus dan heeft ze vaak al gegeten. Daar baal ik wel van, ik vond en vind het zelf heel fijn en waardevol om als gezin aan tafel te eten.
Same! Ik ben 18:30 thuis, dan heeft man Wolk om 18 uur opgehaald van het KDV. Ze is dan volkomen gesloopt, op dagen dat ik thuis ben ligt ze er doorgaans om 18:30 al in. Ze heeft dan geen geduld meer om te wachten tot ik gekookt heb. Ook niet als ik het eten al voorbereid heb.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:57 schreef Hupje het volgende:
Tof is dat, silliegirl!
En heel herkenbaar (en fijn) is dat gevoel, Jagar. O+

Wij zitten zoveel mogelijk samen aan tafel voor de maaltijden. Moet wel zo af en toe het telefoonverbod herhalen voor vriend }:|. Dat vind ik zó ongeinteresseerd naar J toe.
En ach, dat ik dus wat eerder mijn bed uit moet zodat J thuis ontbijt ipv op de opvang, het went.
Ontbijten op de opvang? Is dat een ding joh? :o
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:59:11 #139
409579 LuDann
All the way
pi_169855946
Even een jompel voor Sillie! Wat leuk joh! *O*

Jagar: oh, zo'n soort dag had ik ook gisteren. O+ In de ochtend bij een vriendin langs terwijl de dreumessen in de zon speelden met een emmer water en in de middag met een andere vriendin en haar dreumes bij een strandtentje gezeten met een wijntje. Tijdens het dutje van Wolk nog cupcakes gebakken. :Y) Heerlijk kneuterig allemaal. 8-) O+
pi_169856007
Lekker, Ludann!

Hier kun je ook op het kdv ontbijten. Zijn ook redelijk wat kinderen die dat doen. Alleen ontbijten ze pas om half 9. Dan zou alles hier echt drama zijn, want dan heeft T zo'n honger dat niets meer goed is. Sowieso moet vrijwel gelijk na het opstaan ontbeten worden...Vaak is T wel op het kdv voor half 9, en eet hij nog een beetje fruit ofzo, terwijl de andere kindjes ontbijten.
  woensdag 29 maart 2017 @ 10:10:30 #141
409579 LuDann
All the way
pi_169856132
Het zou hier ook geen succes zijn. :D Wolk staat om eten te juichen aan het aanrecht zodra ze beneden is.

Ze krijgen fruit om 9 uur maar het is de bedoeling dat alle kinderen ontbeten hebben voordat ze gebracht worden.
pi_169860700
S. krijgt in bed al pap, en daar kan ook echt niet mee gewacht worden, want dan is het herrie.
Op woensdag doet hij wel aan second breakfast bij opa en oma :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169861663
Hier ook bij wakker worden een papfles in bed.
Of bij ons in bed O+ . En dan later nog een boterham. Of twee. En fruit. Lunch weer twee boterhammen. 's Middags fruit of anders lekkers. Volle bak avondeten met ons mee en griekse yoghurt na. En dan 's avonds nog een fles.

Hij eet meer dan z'n zus van 2,5 :') .
pi_169861671
En al dat eten zorgt voor een heleboel....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 29 maart 2017 @ 15:02:03 #145
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169862051
Hahahahaaha hahahah O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169862984
Hahahaha, die Tas! O+

Hier ook een papfles in de ochtend. Hij drinkt de fles in ons bed. Verder eet hij niks 's morgens. Dus hulde aan de papfles.

Iemand nog de gouden tip voor een goede fles die niet teveel lekt?
We gebruiken dr. Browns met speen 4 en laten dan het ventiel en het staafje eruit. Want daar gaat de pap niet door. Maar zonder ventiel lekt de fles. Speen is dus prima, fles is drama.
pi_169863546
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:39 schreef Malteser het volgende:
Hahahaha, die Tas! O+

Hier ook een papfles in de ochtend. Hij drinkt de fles in ons bed. Verder eet hij niks 's morgens. Dus hulde aan de papfles.

Iemand nog de gouden tip voor een goede fles die niet teveel lekt?
We gebruiken dr. Browns met speen 4 en laten dan het ventiel en het staafje eruit. Want daar gaat de pap niet door. Maar zonder ventiel lekt de fles. Speen is dus prima, fles is drama.
De nieuwe flessen van browns kun je met en zonder ventiel gebruiken meen ik! Dan neem ik aan dat ze zonder ook niet lekken :P maar wat dan de meerwaarde is van een dure browns fles zonder het ventiel weet ik niet. Kun je de speen niet gewoon in een ander universeel flesje stoppen?
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:00:56 #148
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169863604
Ik heb daarom ook een nieuwe dr Brown gekocht, prijs kon me op dat moment niet veel schelen :P en dan dus zonder ventiel :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169863850
Aventfles met papspeen hier. Gaat prima ^O^ .
pi_169864364
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:39 schreef Malteser het volgende:
Hahahaha, die Tas! O+

Hier ook een papfles in de ochtend. Hij drinkt de fles in ons bed. Verder eet hij niks 's morgens. Dus hulde aan de papfles.

Iemand nog de gouden tip voor een goede fles die niet teveel lekt?
We gebruiken dr. Browns met speen 4 en laten dan het ventiel en het staafje eruit. Want daar gaat de pap niet door. Maar zonder ventiel lekt de fles. Speen is dus prima, fles is drama.
Wij gebruikten altijd de grote Difrax-fles met een dr. Browns speen 3 of 4 meen ik.
pi_169864405
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 15:59 schreef Crumpette het volgende:

[..]

De nieuwe flessen van browns kun je met en zonder ventiel gebruiken meen ik! Dan neem ik aan dat ze zonder ook niet lekken :P maar wat dan de meerwaarde is van een dure browns fles zonder het ventiel weet ik niet. Kun je de speen niet gewoon in een ander universeel flesje stoppen?
Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:39:22 #152
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169864411
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?
Etos :)
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_169864924
Het nieuwe type Dr. Browns hebben we. Die met het groene staafje. Ellende! Lekt hier nog harder dan het oude type wat er niet voor bedoeld was om zonder ventiel en staafje te gebruiken.

quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:39 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Etos :)
^O^
Die ga ik proberen!
pi_169865013
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef Malteser het volgende:

[..]

Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?
Ook medela flesjes, mocht je die hebben liggen slingeren.
pi_169867152
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier ook bij wakker worden een papfles in bed.
Of bij ons in bed O+ . En dan later nog een boterham. Of twee. En fruit. Lunch weer twee boterhammen. 's Middags fruit of anders lekkers. Volle bak avondeten met ons mee en griekse yoghurt na. En dan 's avonds nog een fles.

Hij eet meer dan z'n zus van 2,5 :') .
Echt exact wat de onze ook eet :') lekkere vreetberen zijn het!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169867191
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:53 schreef LuDann het volgende:
Ontbijten op de opvang? Is dat een ding joh? :o
Kinderen die uiterlijk om 7.30u gebracht worden, mogen ontbijten op de opvang. Ze eten zodra de tweede leidster en alle eters er zijn; de rest van de kinderen is dan gewoon aan het spelen. J schuift wel ooit aan als hij thuis weigerde te eten, maar ik vind dat ontbijten thuis er gewoon bij hoort.
pi_169867257
Ik vermoed een aantal tanden die gaan doorbreken. Iedere dag zeker 3 poepluiers die enorm stinken :'( fijn als je nog steeds last hebt van zwangerschapsmisselijkheid :r
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 29 maart 2017 @ 19:31:48 #158
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169867956
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:10 schreef Malteser het volgende:
Het nieuwe type Dr. Browns hebben we. Die met het groene staafje. Ellende! Lekt hier nog harder dan het oude type wat er niet voor bedoeld was om zonder ventiel en staafje te gebruiken.

[..]

^O^
Die ga ik proberen!
Ik moet wel zeggen dat ik de flessen vorig jaar heb gekocht, dus ik hoop dat ze niet veranderd zijn. Het zijn groene flessen.

Zowel de oude als nieuwe dr Browns spenen passen er op (maar in de speen is volgens mij niets veranderd).
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_169868818
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:31 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik moet wel zeggen dat ik de flessen vorig jaar heb gekocht, dus ik hoop dat ze niet veranderd zijn. Het zijn groene flessen.
[ afbeelding ]
Zowel de oude als nieuwe dr Browns spenen passen er op (maar in de speen is volgens mij niets veranderd).
Dankjewel! Morgen een mooi ritje op de fiets naar de Etos.
pi_169871608
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:00 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dankjewel! Morgen een mooi ritje op de fiets naar de Etos.
als de nieuwe niet passen heb ik nog oude flessen van de etos, en die zou ik kunnen sturen...
pi_169878790
Zo, na vanmorgen nog zo'n luier heb ik me er toch aan gewaagd om even te voelen en ik voel minstens 3 tanden op doorbreken :o geen wonder dat meneer zich niet helemaal tof voelt.

Ben benieuwd, vanmiddag CB, ik heb het idee dat S. behoorlijk gegroeid is, maar dat komt ook door zijn veranderende gedrag
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169882268
Whoa, drie tanden tegelijk: das pittig!
Het klimmen is hier nu echt ontdekt evenals deurtjes en lades. De dag voelt dus vaak als een aaneenschakeling van wegplukken op hoge gevaarlijke plekken, wegplukken bij kast 1, dan 2 en herhaal x1000 :P
pi_169883062
Lig ik vanochtend op mijn whapp te loeren in de familieapp. Wil wurm ook typen en poppetjes uitkiezen.
"Janna!" Zei hij. (Tante S.hanna)
Dat vind ze vast leuk.
Krijgen we een gesproken bericht voor hem terug van Janna.
Begint hij druk en heftig op alle emoticons te drukken poppetjes die dansen, koeien, kippen, kuikens, een zooi bloemen, hartjes, duim omhoog en een voetbal O+ :D
Vroeg ik wil je zoveel vertellen tegen Janna?
Knikt en zegt ineens "Janna!Die!bal-le-tje!"

Gewoon een drie lettergreepwoord!
Besef wel dat ik dus teveel woordjes verklein :')
Schudden voor gebruik
pi_169883135
Misschien toeval, maar ik heb een wollen gezondheidsdeken overgenomen van iemand voor een prikkie.
Wurm ging er gelijk enthousiast op liggen en het snurkgeluid van Bapa nabootsen. Ik heb hem hoopvol op bed gelegd. Hij wil geen slaapzak aan en dekens zijn des duivels.
Hij heeft nu echt voor zijn doen lange rukken gemaakt op het schaap O+
Schudden voor gebruik
pi_169884234
Vosje, pittig is dat ja!

Wat goed van Wurm dat hij al zo'n woorden kent :o lastig wel van dat slapen. S. slaapt juist altijd met slaapzak, maar ligt nu zonder, want we zijn toevallig bij opa en oma zonder en hij moet een dutje doen. Ben benieuwd.

Stats vanmorgen: 9,6 kg en 74,5 cm. Qua ontwikkeling doet hij het heel super, dus we hoeven ook pas terug bij de 2-jaar afspraak. Dikke prima wat mij betreft, want ik zie ook wel dat hij zich goed ontwikkelt.
En mega stoer: bij alle twee de prikjes 1 traan gelaten en daarna weer gewoon gezellig O+

Zijn jullie ook zo belachelijk trots als ze de kunstjes van het CB daar goed doen? :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169894721
Fijn Stippel van het slapen!

En goede stats voor S van LeSage ^O^.

Hier de hele dag thuis geweest want zou mijn Next bestelling eindelijk krijgen maar helaas en dus de hele middag in de tuin gebivakkeerd. Twix heeft met stoepkrijt kennis gemaakt en was koning te rijk! En wij hebben nu een prachtig terras.
pi_169896394
Ha Lesage, fijn dat hij het zo goed doet :). Ik moest even aan mijn hoofd krabben want die van mij had zulke stats met 8 mnd-mijn reusje :D. Ik vergeet elke keer dat hij best groot is- er zit nog wel wat molligs aan, maar hij is vooral wat langer. Duurt niet lang meer voordat peuter het tegen hem aflegt als ze aan het stoeien zijn!
Zo'n heerlijk weer vandaag, hiero het stoepkrijt maar niet gedaan (wel overwogen maar wordt nog teveel aan geknaagd). Wederom weer twee meer zand dan wat anders kinders uitgeklopt net voor het avondeten. Dreumes was heerlijk moe.
Klinkt goed zo'n schaap Stippel, ik dacht meteen aan het Dikkie Dik verhaaltje 'schaap' waar DD op een schaap in slaap valt :)
pi_169897006
Haha, hij is niet zo heel groot inderdaad. Maar vriend en ik waren vroeger allebei mini's (en zijn redelijk bijgetrokken), dus ik had niet anders verwacht. Het wordt qua uiterlijk en innerlijk wel steeds meer een kindje.

Net onverwacht bij vrienden gebarbecued, gezellig!
S. samen met zijn vriendje in bad geweest, want die waren helemaal vies van het eten en zand.
Hij klapte bij het afdrogen tegen de badrand aan, best lelijk. Vannacht dus maar even in de gaten houden, hoewel hij maar even huilde en er niet echt een dikke bult zit. Vind dat toch een naar idee.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169899250
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:36 schreef LeSage het volgende:
Vosje, pittig is dat ja!

Wat goed van Wurm dat hij al zo'n woorden kent :o lastig wel van dat slapen. S. slaapt juist altijd met slaapzak, maar ligt nu zonder, want we zijn toevallig bij opa en oma zonder en hij moet een dutje doen. Ben benieuwd.

Stats vanmorgen: 9,6 kg en 74,5 cm. Qua ontwikkeling doet hij het heel super, dus we hoeven ook pas terug bij de 2-jaar afspraak. Dikke prima wat mij betreft, want ik zie ook wel dat hij zich goed ontwikkelt.
En mega stoer: bij alle twee de prikjes 1 traan gelaten en daarna weer gewoon gezellig O+

Zijn jullie ook zo belachelijk trots als ze de kunstjes van het CB daar goed doen? :')
hij zegt normaal voornamelijk "mama!!!! Die!Die!Diehieeee!"
En tig dierengeluiden O+
Gisteren was bal nog ba en vanochtend ineens balletje

Verder zegt hij tee en au en bah en een paar halve namen. Dat is het geloof ik wel. Hij heeft wel wat meer gezegd, maar valt hierop terug met wat gebarentaal.

Niks mis mee :)

Ik heb echt niks met het CB. Ze zouden eens beter kunnen noteren wat hij kan. Steeds dezelfde vraag "slaapt hij al door?"
"Nee, gelukkig niet" is om de een of andere rede niet het label wat ze willen opplakken. :')
Ik heb al aangegeven dat ik er niks in zie of ooit heb gezien om te komen.

Gezellige klant ben ik :')
Schudden voor gebruik
pi_169899254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 21:52 schreef Malteser het volgende:
Fijn Stippel van het slapen!

En goede stats voor S van LeSage ^O^.

Hier de hele dag thuis geweest want zou mijn Next bestelling eindelijk krijgen maar helaas en dus de hele middag in de tuin gebivakkeerd. Twix heeft met stoepkrijt kennis gemaakt en was koning te rijk! En wij hebben nu een prachtig terras.
zon O+

Foto van je terras!
Schudden voor gebruik
pi_169899269
Zijn eerste keer dat mama hem bij een van zijn opa's en oma's laat voor een x aantal uur. Ik moet mijn meneer helpen met de allereerste bierproeverij van onze brouwerij. Ik voel mij schuldig dat ik hem er achter laat, maar mijn mams is kei lief en leuk voor wurm.
Dus zonder mama mee eten bij oma en opa. Samen met grotere neef en nicht spelen die er ook logeren. Lekker hyper toeteren en loeien op het balkon als mama er weer is. "Ik dacht ik geef hem wat milkshake (zelfgemaakt met geitenyoghurt kant en klare meuksiroop en fruit) en losse rozijntjes.."; zegt mijn moeder.
"Handig voor bedtijd!" 😂
Als ik hem in de doek stop na het uitrazen en gek doen kroelt hij mijn rug. "Mama!"; klaagt hij. Mijn kleine prul. 😍

Uuuuuren later thuis ellende. Hij wil alleen maar half op mij slapen. Anders is het gillen. Of handjes vasthouden, maar dat typt zo rot op mijn telefoon :')
Het zal wel stukje verwerking zijn van de dag bij mijn ouders. Morgen maar eens lekker bijkomen.
Schudden voor gebruik
pi_169899548
Fijn/leuk om jullie eet perikelen te lezen. Dankzij fokwet werd hier gister hartstikke goed gegeten, half rapley, half geprakt tussendoor van een lepel.

Heb de boys ook maar even gewogen, grootste is nu 9,4 kilo, kleinste 7,5. Ze groeien netjes volgens hun eigen lijntjes, maar wel fijn om in de gaten te houden even.

Sillie, los lopen, wat gaaf!

Razz, geweldige Tas weer :D

Malteser, hopelijk werkt de andere fles. Hier Difrax met L speen voor pap.

LeSage, hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad na dat nare ongelukje. Fijn dat alles verder zo goed gaat!

Vosje, klinkt als een heerlijke dag! Over een kleine twee maand gaan wij verhuizen en dan hebben we ook een tuin, dat lijkt me zo leuk voor ze. Lekker met het zomer seizoen voor de boeg (de verhuizing zelf geeft mij wel een boel stress, weet niet hoe ik alles geregeld ga krijgen :X)

Stippel, wat knap al drie lettergrepen. Hopelijk hebben jullie na de hyper toch nog wat uurtjes kunnen pakken!
pi_169899601
Snap ik, Madivi, dat zo'n verhuizing je stress oplevert. Vraag in ieder geval zoveel mogelijk hulp!
En wat fijn dat je jongens goed groeien!

Stippel, het CB is niet verplicht hoor. Ik herken dat trouwens ook helemaal niet. Bij mij vragen ze of hij goed eet en slaapt, als in: maak je je er zorgen om? Nee dus, en dan is het goed. Ook als ik zeg dat hij halverwege de nacht lekker bij ons komt liggen.
Ze kijken juist vooral naar wat hij kan, qua beweging, coördinatie en taal.
En als dat goed is hoef je dus ook pas terug bij de volgende spuitjes.
Anders krijg je het advies om nog eens eerder terug te komen. Iets wat ik dan best fijn zou vinden, want een achterstand zou ik het liefst snel ontdekken.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169899661
Hier verschilt het naar gelang er een andere verpleegkundige of arts zit. Van heel relaxed naar lijstjes afvinken en zorgelijk kijken. Ik ben nu met no2 wat terughoudender geworden, zeker na alle hijistezwaar-hijdrinktteveelflessen-gedoe destijds. Gestress om niks :{ . Ik ga voor de prikken en de ogentest enzo, en dat vind ik wel genoeg.
pi_169902466
Hier zijn de verpleegkundigen erg meedenkend bij het CB. Ze zijn ook niet veroordelend, dus ga er altijd fijn naar toe...

Even een vraagje voor ideeën! L krijgt in juni een broertje of zusje. L loopt nu een paar weken maar ik denk dat ze nog niet super ver zal lopen als broertje of zusje geboren wordt. Wat is dan makkelijk als je met baby + dreumes op pad wilt? Bijv een plankje op de kinderwagen/draagzak? Of is een dubbele kinderwagen echt heel handig bijv?
pi_169902610
Hier ook een fijn CB. Ze geven advies maar duidelijk heel vrijblijvend en komen daar niet weer op terug een volgende afspraak (tenzij het gevraagd advies is). Het lijkt ook alsof ze hier heel erg rekening houden met hoe je er zelf in staat. Ik maak me niet druk om zijn ontwikkeling en groei, dus maken zij er ook geen probleem van en geven alleen tips (ook toen er een keer geen groei was vorig jaar). Als je je er niet fijn bij voelt zou ik gewoon alleen voor de entingen gaan en verder niks, dat is ook geen probleem.

En die trotsheid heeft iedere moeder denk ik LeSage! Zo fijn als anderen ook zien hoe briljant hij is ;)

Dat hij oververmoeid is van de eerste keer naar een oppas is niet zo raar stippel, is natuurlijk een nieuwe ervaring voor hem. O gaat regelmatig naar oma of andere opa en oma, en daar heeft hij dat niet. Maar als hij twee uurtjes naar opa gaat (waar hij weinig komt) is hij daarna gesloopt, ook al is hij daar veel korter en doet hij niets (behalve spelen en tv kijken).

Wij hadden vannacht een leermomentje. O was overstuur wakker geworden, dus in ons bed genomen waar hij rustig werd. Na tien minuten rust ging hij echter rechtop zitten en plofte vol op m'n buik neer (gelijk iedereen wakker :( ) om weer te gaan huilen. Daarna weer rustig liggen en na tien minuten hetzelfde liedje (x2). Ik toen gevraagd of hij terug naar Bumba en zijn eigen bed wilde. Dat was een enthousiast "ja" en gelijk dag zwaaien naar mij :') en daarna is hij stil gaan slapen in zijn eigen bed. Blijkbaar is dat omhoog komen zijn manier om aan te geven dat hij zijn eigen bed weer in wil. Zo fijn dat hij merkbaar groter wordt, en dat we dit soort dingen ook doorkrijgen. Maakt onze nachtrust een volgende keer een stuk beter.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169902676
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:37 schreef FlyingFish het volgende:
Hier ook een fijn CB. Ze geven advies maar duidelijk heel vrijblijvend en komen daar niet weer op terug een volgende afspraak (tenzij het gevraagd advies is). Het lijkt ook alsof ze hier heel erg rekening houden met hoe je er zelf in staat. Ik maak me niet druk om zijn ontwikkeling en groei, dus maken zij er ook geen probleem van en geven alleen tips (ook toen er een keer geen groei was vorig jaar). Als je je er niet fijn bij voelt zou ik gewoon alleen voor de entingen gaan en verder niks, dat is ook geen probleem.

En die trotsheid heeft iedere moeder denk ik LeSage! Zo fijn als anderen ook zien hoe briljant hij is ;)

Dat hij oververmoeid is van de eerste keer naar een oppas is niet zo raar stippel, is natuurlijk een nieuwe ervaring voor hem. O gaat regelmatig naar oma of andere opa en oma, en daar heeft hij dat niet. Maar als hij twee uurtjes naar opa gaat (waar hij weinig komt) is hij daarna gesloopt, ook al is hij daar veel korter en doet hij niets (behalve spelen en tv kijken).

Wij hadden vannacht een leermomentje. O was overstuur wakker geworden, dus in ons bed genomen waar hij rustig werd. Na tien minuten rust ging hij echter rechtop zitten en plofte vol op m'n buik neer (gelijk iedereen wakker :( ) om weer te gaan huilen. Daarna weer rustig liggen en na tien minuten hetzelfde liedje (x2). Ik toen gevraagd of hij terug naar Bumba en zijn eigen bed wilde. Dat was een enthousiast "ja" en gelijk dag zwaaien naar mij :') en daarna is hij stil gaan slapen in zijn eigen bed. Blijkbaar is dat omhoog komen zijn manier om aan te geven dat hij zijn eigen bed weer in wil. Zo fijn dat hij merkbaar groter wordt, en dat we dit soort dingen ook doorkrijgen. Maakt onze nachtrust een volgende keer een stuk beter.
Grappig! Zo'n zelfde leermomentje hadden wij vorige week ook. Hij gaf ook heel duidelijk aan dat hij terug wilde naar zijn eigen bedje (en z'n aardbei) door druk te gaan bewegen en mij te porren en heel dicht bij mijn gezicht "mama" te zeggen. Duurde ook even voordat ik dat door had.
pi_169902696
Vieve, wij hebben een dubbele kinderwagen besteld (moest wel :') ) met daarbij op advies van m'n moeder een plankje voor O (dan 22 maanden) omdat hij dan echt nog niet zo ver/lang kan lopen of daar gewoon geen zin in heeft (dat heeft hij nu al regelmatig op de terugweg van de supermarkt). Het is overigens de bedoeling dat er vaak 1 baby in de draagzak/doek gaat en de andere en O in de wagen. Maar dat kan alleen bij een echte tweelingwagen met losse reiswieg.

In jouw geval zou ik voor een draagzak/doek en plankje gaan, en dan over een half jaar ofzo als baby 2 kan zitten een tweelingbuggy kopen. Die dingen zijn een stuk betaalbaarder.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169902800
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:27 schreef Vieve6 het volgende:
Hier zijn de verpleegkundigen erg meedenkend bij het CB. Ze zijn ook niet veroordelend, dus ga er altijd fijn naar toe...

Even een vraagje voor ideeën! L krijgt in juni een broertje of zusje. L loopt nu een paar weken maar ik denk dat ze nog niet super ver zal lopen als broertje of zusje geboren wordt. Wat is dan makkelijk als je met baby + dreumes op pad wilt? Bijv een plankje op de kinderwagen/draagzak? Of is een dubbele kinderwagen echt heel handig bijv?
Hier exact de zelfde situatie :P En hier heb ik de hoop opgegeven dat ie voor juni loopt :@

Ik heb besloten niet te investeren in een dubbele wagen. Ik ga de baby zoveel mogelijk dragen, zodat ik alleen met twee zonen op pad kunnen. Als we met vier op pad zijn kan Willem eventueel in de buggy. Daarnaast heb ik een plankje gekocht waar Willem op kan staan, dat lijkt me handig voor de oppas tzt, maar dat is in september pas en dan is Willem ook al 22 / 23 maanden. Ik twijfel namelijk nu of ie op dit moment snapt dat ie op het plankje moet blijven staan. Man zegt overigens dat ie het zo door krijgt dat ie moet blijven staan als ie er een keer af kukelt
pi_169902895
Ik heb hier ook niet zo veel moeite met het CB. Ik ben altijd gruwelijk trots als ik daar van terug kom. En toen ik op het begin echt wanhopig werd van mijn huilbaby hebben ze me goed geholpen en geprobeerd advies te geven waar mogelijk, maar alles vrijblijvend en zonder ideeën op te dringen aan mij.
pi_169902914
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:27 schreef Vieve6 het volgende:
Hier zijn de verpleegkundigen erg meedenkend bij het CB. Ze zijn ook niet veroordelend, dus ga er altijd fijn naar toe...

Even een vraagje voor ideeën! L krijgt in juni een broertje of zusje. L loopt nu een paar weken maar ik denk dat ze nog niet super ver zal lopen als broertje of zusje geboren wordt. Wat is dan makkelijk als je met baby + dreumes op pad wilt? Bijv een plankje op de kinderwagen/draagzak? Of is een dubbele kinderwagen echt heel handig bijv?
Wagen + draagdoek/zak. ^O^

Een meerijplankje hebben we voor N. in de winkel geprobeerd, maar ze kon zich nergens goed aan vasthouden en vond het ook een beetje eng.

Als man er ook bij is loopt N. eigenlijk altijd zelf, tenzij ver, dan gaan we ook wel eens als de mobiele brigade met de wagen + buggy.

N. heeft een nieuw speelhuisje in de tuin en is daar dolgelukkig mee. O+ "Mama, kom maa binne! Bel dingdongdingdong! Hajoooow!" Echt zo leuk. O+ Verder leert ze zo veel op het kdv, vooral liedjes. Ineens zingt ze haphaphap soksoksok bij het eten en zingt ze "Poesje Mauw, tonnemauw, jijstebij". :D
pi_169903336
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:27 schreef Vieve6 het volgende:
Hier zijn de verpleegkundigen erg meedenkend bij het CB. Ze zijn ook niet veroordelend, dus ga er altijd fijn naar toe...

Even een vraagje voor ideeën! L krijgt in juni een broertje of zusje. L loopt nu een paar weken maar ik denk dat ze nog niet super ver zal lopen als broertje of zusje geboren wordt. Wat is dan makkelijk als je met baby + dreumes op pad wilt? Bijv een plankje op de kinderwagen/draagzak? Of is een dubbele kinderwagen echt heel handig bijv?
Een vriendin van me heeft een dreumes en baby, die zweert bij de combinatie!
Plankje voor speeltuin/park/kinderboerderij/stukje wandelen, omdat dreumes er dan makkelijk af kan en je niet zo'n gevaarte bij je hebt.
De dubbele wagen voor supermarkt en winkels, zodat je niet constant achter een dreumes aan rent die spullen uit de schappen trekt.

Mijn vriend heeft ze al bijna overtuigd, dus ik ga marktplaats afspeuren voor een mooie tweedehandse duowagen!

S. heeft ondanks de botsing gisteren goed geslapen en je ziet er amper iets van gelukkig.
Vandaag wel moe en hangerig van de prikjes, dus we knuffelen en slapen maar extra veel.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169903347
CB: toffe arts en ouderwetse verpleegkundige hier. Wisselende ervaringen dus. En ik begrijp ook echt dat de verpleegkundige het allemaal goed bedoelt, maar soms kan ze echt zulke tegenstrijdige dingen zeggen.

Wagens: M. kan prima lopen, maar ze vindt in de wagen zitten ook nog wel relaxed. Ik denk dat we dus ook voor baby in de draagzak/-doek gaan en dreumes (peuter dan :o ) in de wagen. Loopplankje gaan we wel even testen of dat wat is.

Alleen mijn schoonmoeder 'moet' dan tijdelijk even haar oppasdagprogramma aanpassen. Die maakt doorgaans 2x per dag een lange wandeling van steeds 1,5 uur ofzo (ze gaat dan wel langs de winkels of kinderboerderij). Denk niet dat M. dat dan al goed trekt als ze dat allemaal zelf moet lopen :+

Klinkt heerlijk Selv! (En herkenbaar, dat haphaphap zingen voor het eten :D )
pi_169903767
Toen mijn nr 2 er was heb ik een hele tijd de combi: baby in draagdoek en dreumes met wandelwagen (al dan niet erin) heerlijk gevonden. Zeker omdat zo'n kleintje lekker rustig bij je is en je toch je handen vrij hebt O+. Toen klein wat zwaar werd overgestapt op hem in de wandelwagen en voor zuslief meerijdplankje als ze moe werd van het zelf lopen. We hebben zo'n breed plankje en als de duwstang van de wandelwagen op de hoogste stand staat kan ze er mooi instaan en haar broertje over de bol aaien als ze dat wil
pi_169904051
Er bestaan overigens ook meerijdplankjes met zitjes erop die er evt ook af te halen zijn. Daar gaan wij voor (omdat dat het standaard plankje bij bugaboo is). In hoeverre dat handig is zien we tzt wel.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169904511
Ik vond vorig jaar met baby en kind van 1,5 de duowagen echt heerlijk O+ . Want met baby in de draagdoek kon ik toch niet echt goed in de speeltuin (of supermarkt :') ) achter dreumes aan, of boodschappen van de band tillen enzo. Baby sliep dus lekker in het babybedje onderin en dreumes zat prinsheerlijk voorop. Was echt een prima optie voor wandelen en boodschappen doen en speeltuin enzo. Doek gebruikten we meer voor dagjes weg als de wagen onpraktisch was om mee te nemen.

Dit was een jaar geleden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu hebben we ze omgeruild, kan dreumes Tas lekker rondkijken en peuter Annie zelf besluiten of ze wil zitten of niet, en er zelf in- en uitklimmen. Dat ziet er zo uit:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die wagen is voor ons de best op Marktplaatse bestede ¤300 ooit ^O^ .

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2017 13:32:30 ]
pi_169904785
Ik heb de kindjes 20 maanden uit elkaar, en W kon weliswaar nog niet zo ver lopen, maar hij was ook zeker niet meer lang tevreden in de wagen. Ik heb gekozen voor het meerijdplankje dus! Maar wel eentje met zitje én een stuurtje aan dat zitje, voor minimale valpartijen. Hij zit er nog steeds graag op, inmiddels zit T ook in de stoelinzet en kunnen ze mekaar leuk aankijken O+. Ook gaat hij nu een deel van de tijd op zijn loopfiets enzo, dus het is vooral heel erg afhankelijk van je kind, wat handig is. Ik loop zelf liever met een opgeklapt plankje dan een halflege wagen :Y)
pi_169904819
Selv: durf t bijna niet te vragen...maar foto van het huisje? O+ Ik wil ook zo graag een tuin en er een heus mama- en kinderparadijs van maken :P

Omdat ik alleen ben en mijn ouders om de hoek wonen, is het moeilijk om ontspannen rond te kijken naar een ander huis. In het Centrum wil ik niet blijven, want te druk, te veel grachten, te weinig kinderen op straat (ja wel op bepaalde locaties, maar niet voor de deur dus). Dus voorlopig blijven we maar hier wonen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
CB is hier ook prima. In het begin zaten ze nogal te panikeren over A's taalontwikkeling omdat ik niet kan horen of het wel goed is enzo. Maar toen A met 14 mnd al een woordenschat had waar menig 1.5 jarige jaloers op was, heb ik ze niet meer gehoord :)

Ik had vandaag vrij genomen om het huis te poetsen, belastingen te fixen en mijn verhaal voor het estafettetopic eens op te schrijven, maar gisteravond zat ik met A bij de hap. Ze had ineens zomaar uit het niets 40C koorts en huilde keihard en kreunde ;( Ze hebben niks gevonden. Nu heeft ze nog 39C en is hangerig, maar wel alert en drinkt goed. Mijn arme moppie :'(
pi_169904902
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 02:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

zon O+

Foto van je terras!
Onze kleine Mondriaan!
pi_169905008
Razz, handige wagen!

Aerenia, beterschap voor A.

Twix krijgt kiezen. Mčččn wat een luiers :X. Uiteraard weer in combinatie met niet willen eten en kwijlen en een tikkeltje sneller huilen.
1 kies is door, 1 staat op doorbreken en dan zijn er nog 2 op komst. Blijft bijzonder want hij heeft nog steeds maar 1 voortand boven.
pi_169905420
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:08 schreef FlyingFish het volgende:
Er bestaan overigens ook meerijdplankjes met zitjes erop die er evt ook af te halen zijn. Daar gaan wij voor (omdat dat het standaard plankje bij bugaboo is). In hoeverre dat handig is zien we tzt wel.
Die hebben ze niet van Mutsy en ik heb gehoord dat de universele nogal wiebelig zijn helaas ;(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169905477
Wat een prachtige creatie van Twix! ^O^
En sterkte met de tanden weer. Wat een rotdingen zijn het toch ook. Om te krijgen dan, niet om te hebben ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:32:53 #193
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169905601
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

Die hebben ze niet van Mutsy en ik heb gehoord dat de universele nogal wiebelig zijn helaas ;(
Wij hadden een universele aan de Mutsy, en was prima hoor, niks wiebelig, ondanks de zeer gebruikte staat (3e hands geloof ik). Vriend heeft wel de bevestiging iets moeten aanpassen, maar daarna heeft t hier een jaar goed gefunctioneerd. Plankje is inmiddels zelfs verhuisd naar de vierde eigenaar.
pi_169905664
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:48 schreef Aerenia het volgende:
Selv: durf t bijna niet te vragen...maar foto van het huisje? O+ Ik wil ook zo graag een tuin en er een heus mama- en kinderparadijs van maken :P
Hij is heel simpel hoor, want kleine tuin, maar het kind is er dolgelukkig mee. :D

Verder hebben we een zandbak en voor op het gras een IKEA kruiptunnel. Onze tuin is vorige week verbouwd en ik ben er zo gelukkig mee. Ik kan niet wachten om de hele lente en zomer lekker buiten te zitten. O+ In onze vorige tuin durfde ik N. bijna niet los te laten en zelf liep ik er ook alleen door als het echt noodzakelijk was, zo vies en smoezelig. Blij dat dat eindelijk aangepakt is. *O*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*ril*
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:43:09 #195
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169905775
Ooh, nu de na-foto! Kleine tuin noemt ze dat :{ :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169905809
De na-foto hebben we nog niet, want allemaal zand dat nog ingeveegd worden, containers die nog niet op de plek staan enz. Komt nog wel binnenkort! :)

En nou ja, niet mini, maar groot kan je hem ook niet noemen. :P
  vrijdag 31 maart 2017 @ 14:46:06 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169905835
Ah, ben benieuwd :) wat heerlijk, zo net met 't lekkere weer O+ zo hop naar buiten kunnen is zo fijn!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169905870
Lekker ruime tuin hoor! En wat een schattig huisje! O+ Ben jaloers! ;)
pi_169906045
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:22 schreef LeSage het volgende:

[..]

Die hebben ze niet van Mutsy en ik heb gehoord dat de universele nogal wiebelig zijn helaas ;(
Ik heb ook een universele :7 niks wiebeligs aan.
pi_169906148
Ha, goede tegengeluiden. Ik ga me er tzt eens in verdiepen.

Gezellig met dreumes de tuin in dacht ik. Hij is in 2 minuten zwart van het zand en zeiknat door een emmer water :') dat wordt nog douchen vóór het eten..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169907684
*noteert universeel meerijdplankje voor de Mutsy

Leuk huisje Selv! Ik ben ook benieuwd naar de na-foto tzt.

Picasso-Twix :D Goed idee trouwens, stoepkrijt. Kunnen we ook wel een keer doen hier.

Aerenia niks mutsigs aan hoor, je spoiler. Ben je nog opgeschoten thuis? Bij mij verzandt zoiets altijd in een luie dag waarbij ik alsnog niks doe :P
pi_169907918
Oh, wat fijn om de tuin nu klaar te hebben Selvaria, goed moment!
Wij gaan morgen maar eens beginnen met zomerklaar maken. We hebben pas een nieuwe oprit gekregen en het is nu weer een beetje puinhoop. En onze semi-tijdelijke bestrating ligt ook een beetje scheef. Ook niet helemaal onderzoekende dreumes proof.
pi_169908070
Niks mis met luie dagen af en toe! Ik heb muurstickers voor de kinderkamers in het nieuwe huis uitgezocht en een was gedaan, thats it. En wat Kazy zegt Aerenia, je spoiler lijkt me logisch. Dat is uiteindelijk toch wat vrijwel iedereen wil. Het is alleen vervelend dat je niet weet wanneer het komt, dat maakt het lastig om er rekening mee te houden.

En tuinen O+ nog vier dagen, dan hebben wij er ook een *O* alleen geen idee hoe kind-proof die was/is, en opknappen staat sowieso op z'n vroegst voor volgend jaar op het programma. Wel gaan we dit jaar nog even een glijbaan ergens scoren.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169910929
Thnx allemaal voor de tips. Het lijkt een beetje of iedereen wat als meest prettig ervaart, dus het zal toch een beetje uitproberen zijn. : )

Wat fijn dat de tuin is opgeknapt Selvaria!

& mooie stoepkrijttekening van Twix! Wel leuk idee. L is zo graag buiten dus dat vindt ze vast ook super!

Hier een erg verkouden L. Vanmiddag werd ze steeds wakker tijdens het slaapje omdat ze zo moest hoesten. Echt zielig. Ik ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. Ik ga iig vroeg naar bed want zelf ook verkouden....
pi_169911210
Ook weer even een teken van leven hier :W ;)

Zag al stoepkrijt voorbij komen, dat is nog eens een goed idee! ^O^
Hier is de tuin ook eindelijk helemaal op orde, heerlijk! Niet megagroot, maar wel een heerlijk speelparadijs voor onze Minion (inclusief lekker loungebank voor papa en mama 8-) ).

Dat speelhuisje is trouwens ook geweldig zeg! O+

En wat leuk om al die dreumesmama's met nr.2 onderweg zo bij elkaar te lezen :D O+

Beterschap voor de zieke dreumesjes! :*
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169911625
Beterschap voor alle zieke dreumesjes!

Mijn dreumes heeft een soort mega upgrade gehad. Naast los stapjes zetten kan hij ineens ook om van alles vragen... :? .
Dat gaat dan zo:
"Mamamamama!" *ja W.?* "Drink!" "Oh, heb je dorst?" *jajajaja!*

"Eeey! Papa!" *ja W?* "Pie!" *ben je moe? Wil je slaapie doen?* "jajaja pie!"

"Mama!" *wat is er W?* "bam!" *oh ja, 't is tijd voor een boterhammetje..*

En zo vraagt hij ook regelmatig om "thee", "kijken" (voor filmpje kijken), "mee" en "too" (in de auto rijden). En hij roept nog wel meer, maar ik heb nog niet alles ontcijferd. Dat is lastiger, want als ik 'm niet snap wordt 'ie vrij snel boos.. 8)7
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:39:19 #207
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169913847
Mooie tuin! Wij hebben er ook een, maar ik hou niet van tuinieren... Vanmiddag een sh*tload aan bloemenzaad gestrooid, dat ziet er vast mooi uit.

Stoepkrijt is vet! N denkt op een of andere manier dat alle letters haar naam zijn, dus dan tekent ze wat en roept tevreden haar naam (voor - en achternaam). Laatst had ze twee streepjes getekend en was dat een 'kodil'. Ze heeft niet zoveel geduld als Twix om zoiets moois te tekenen. O+

Ze kan nu ook tweewoordzinnetjes, erg handig. Vooral 'mama zitte' en 'baby huile' en het altijd nuttige 'brood nek' (en jawel, daar zat het idd) 8)7

Nu ze steeds alle baby's benoemt, besef ik pas hoe groot ze wordt... We noemen haar vaak nog baby, maar dat is toch echt niet meer zo ;(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169919761
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 07:07 schreef Madivi het volgende:
Fijn/leuk om jullie eet perikelen te lezen. Dankzij fokwet werd hier gister hartstikke goed gegeten, half rapley, half geprakt tussendoor van een lepel.

Heb de boys ook maar even gewogen, grootste is nu 9,4 kilo, kleinste 7,5. Ze groeien netjes volgens hun eigen lijntjes, maar wel fijn om in de gaten te houden even.

Sillie, los lopen, wat gaaf!

Razz, geweldige Tas weer :D

Malteser, hopelijk werkt de andere fles. Hier Difrax met L speen voor pap.

LeSage, hopelijk hebben jullie een goede nacht gehad na dat nare ongelukje. Fijn dat alles verder zo goed gaat!

Vosje, klinkt als een heerlijke dag! Over een kleine twee maand gaan wij verhuizen en dan hebben we ook een tuin, dat lijkt me zo leuk voor ze. Lekker met het zomer seizoen voor de boeg (de verhuizing zelf geeft mij wel een boel stress, weet niet hoe ik alles geregeld ga krijgen :X)

Stippel, wat knap al drie lettergrepen. Hopelijk hebben jullie na de hyper toch nog wat uurtjes kunnen pakken!
eenmalig ben ik bang :p
Maar bar weinig. Ik heb mega lang met hem op schoot gezeten en bandje van mijn topje vastklemmen. De enige vage slaaphouding die hij fijn vond :')
Schudden voor gebruik
pi_169919813
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:53 schreef Malteser het volgende:

[..]

Onze kleine Mondriaan!
[ link | afbeelding ]
lijkt wel chinees. De knapperd!
Schudden voor gebruik
pi_169920203
Stoepkrijt, wat een goed idee O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169920379
A heeft deze week met behulp van stoepkrijt laten zien dat ze fashion design heel erg leuk vindt.
:')
pi_169921328
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 08:48 schreef Aerenia het volgende:
A heeft deze week met behulp van stoepkrijt laten zien dat ze fashion design heel erg leuk vindt.
:')
:D Foto!!

Wij hadden een prutnacht. Echt prut, ik heb elk half uur gezien en continue met W. in de weer geweest. En ik ben nog herstellende van die stomme longontsteking, dus man wilde het al vrij snel van me overnemen zodat ik kon slapen, maar dat vond W. geen goed plan. Ik heb hem nog niet zo vaak zo boos gehoord, hij wilde echt niks van papa weten. Voor man ook heel naar, want hij deed echt z'n best, maar W. wilde persé mama... En wat er nou was? Het enige dat ik kan bedenken is hoektand 4, maar een zetpil deed eigenlijk ook niks, terwijl dat bij tanden normaal wel helpt.

En ik heb dus net van de week een lang weekend venetië geboekt, zonder man en W. Even lekker met mn mams weg O+ . Maar nu voel ik me daar rot om want wat als ik weg ben en W. heeft zo'n bui..
pi_169921927
Sillie, J wil vaak ook het liefst mama als we allebei thuis zijn, maar als ik er niet ben, is er 0,0 gedoe. Hopelijk werkt dat bij W ook zo :*
pi_169921963
Oh Sillie, wat een prutnacht! En niet teveel zorgen maken hoor, als jij er niet bent heeft W. geen alternatief meer en zal papa vast goed zijn ;) en anders is het even jammer voor W. Heerlijk juist, een paar dagen genieten!

Terwijl ik dit typ maak ik me ook best zorgen dat ik in mei een weekend met vriendinnen weg ben hoor ;) ik zie al hele senario's in mijn hoofd dat vriend het niet voor elkaar krijgt thuis :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169927950
Hebben jullie dreumesjes ook zo'n fantasie? Volgens N. zit er een dino in huis, maar als ik haar vraag waar die dan zit zegt ze dat hij verstoppertje aan het spelen is. :D Vervolgens, als de dramaqueen die ze is, stort ze zich achterover op de bank en roept ze dat ze bang is omdat die dino toch wel een beetje eng is. _O-

Verder hebben we gisteren nieuwe schoenen voor haar gekocht, maat 24 alweer. :X Maat 23 heeft ze maar 2 of 3 maanden aan gehad, gelukkig had ik haar schoentjes in die maat in de online uitverkoop gekocht. Nu weer mijn bankrekening leeggetrokken voor een paar gympies en een paar sandalen.
pi_169929491
Hier komt het ook steeds vaker voor dat dreumes per se één van ons 2 wil, maar inderdaad alleen als we allebei thuis zijn en er dus ook echt iets te kiezen valt ;)
Als één van ons alleen met 'r thuis is, is dat nooit een probleem.

Zo mag tegenwoordig alleen papa 's avonds voorlezen en d'r op bed leggen. Prima, dan zit mama alvast lekker op de bank met een kop thee *)

Selvaria, hier ook een errug levendige fantasie ja! :D
Ze zijn hier voor de deur een hele tijd bezig geweest met allerlei graafmachines en hijskranen (wat op zichzelf al magisch was want omgwtfbqq "gaafsjiene en ijskraan!" :o ). En toen die opeens weg waren, waren ze volgens onze Minion "boodgappen doen" en "pizta halen" _O- :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169929549
Sillie: logisch dat je je zorgen maakt! Hopelijk is het gewoon een fase (die weer over is als je weggaat...en lekker hoor Venetië!)!
Enne heb alleen een foto van een heel boos kijkende A in haar stoepkrijtgekleurde jasje, sorry ;)

Selv: Wat een grote voeten heeft N al! :D Die van mij zit nog in 21.5 wat soms heel klein lijkt als ik hoor wat andere dreumessen "al" hebben.

A is aan de beterende hand. Nog 38C en geen flauw idee waar het vandaan komt. Ze is niet verkouden ofzo en lijkt ook geen pijn te hebben (ze zegt ook "nee" als ik vraag of ze "au" heeft). Ben allang weer blij dat ze niet zo stil meer is als donderdagavond ^O^
Heb wel de indruk dat ze elke keer als ze ziekjes is geweest een megasprong maakt. Ze praat nu consequent in 2-woord-zinnetjes, loopt met gemak de kamer door en noemt haar vriendjes op het kdv bij naam O+
  zaterdag 1 april 2017 @ 19:08:05 #218
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169930835
Sillie, hier wil ze ook alleen mama als we er allebei zijn, maar als ik er niet ben is papa ook goed.

Aerenia, N is pas net over naar maat 21, en die is al 20 maanden.

Fantasie merk ik niet zoveel van, in elk geval nog geen dino's gespot :)

Hier zijn brommers en vliegtuigen helemaal de bom, en helikopters (vrolijk zingen ' mag ik met je mee omhoog' als de traumaheli voorbij komt :@ ). Dr sokken met vliegtuigen zijn 'mooooiiii'.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169931145
"Ik ga deur dicht sleutelen" vertelde J net spelend O+ Fantasie heeft hij trouwens ook genoeg, hij speelt papa, laat zijn knuffelkonijn een boekje lezen, gaat boodschappen doen op de fiets.

Helikopters en vliegtuigen zijn hier ook geweldig, net als molens, graafmachines, kiepwagens, loaders en traktors. De weg naar het kdv hangt van ook van liedjes aan elkaar, want daar zien we een molen, een helikopter en vaak ook nog wel een of meer traktors.

J zit nu zo'n 4 maanden in maat 22 en dat is al best lang als ik vergelijk met de vorige maten. En laten dit nou juist de meest niet handige schoentjes tot nu toe zijn qua aantrekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 01-04-2017 21:22:08 ]
pi_169931342
O zit nog steeds prima in maat 20. Al een dik half jaar (al waren ze toen iets te groot). Bij z'n tenen is nog steeds ruimte. Had maat 21 winterschoenen gekocht, maar die zijn nog ongebruikt :')
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169931433
T heeft al maat 22! Begon met maat 21 toen hij begon met lopen.

Verder hier geen fantasie te bekennen. Misschien is het er wel, maar zonder woordjes is het moeilijk te herkennen.
pi_169931938
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 16:39 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Etos :)
Hulde! _O_

¤2,55 geďnvesteerd in een Etos fles. En het werkt. Dr. Browns speen erop, dieetvoeding met wat volkorenpap erin en helemaal lekvrij leeggedronken.
En dat terwijl we al een half jaar lang een hydrofiel om de lekkende fles knoopten, zodat ons bed enigszins droog bleef.
pi_169932220
Zo te lezen leeft mijn meisje op grote voet dus. :D Ze heeft heel erg lang in maat 22 gezeten en 23 dus haast overgeslagen. Grappig hoe dat gaat.

Fijn dat de oplossing zo simpel bleek, Malteser! *O*
pi_169932896
Ketel zit ook in 22-23, maar tja, erfelijk belast. ;) Ik heb zelf maat 43 en man 47-48.
  zaterdag 1 april 2017 @ 20:56:56 #225
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169933048
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:59 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hulde! _O_

¤2,55 geďnvesteerd in een Etos fles. En het werkt. Dr. Browns speen erop, dieetvoeding met wat volkorenpap erin en helemaal lekvrij leeggedronken.
En dat terwijl we al een half jaar lang een hydrofiel om de lekkende fles knoopten, zodat ons bed enigszins droog bleef.
Wat fijn! *O* Zo simpel en goedkoop kan het dus zijn. :D
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
  zaterdag 1 april 2017 @ 21:02:11 #226
327807 Mariposas
יה&#14
pi_169933164
Dreumes heeft denk ik wel kleine voeten in verhouding, maat 21 schoen en hij is 87 cm lang. Man is ook lang en kleine voeten (maat 42).
No hay mal que dure cien ańos ni cuerpo que lo aguante
pi_169933205
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 20:56 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat fijn! *O* Zo simpel en goedkoop kan het dus zijn. :D
Ja, echt hč! Dank!
pi_169933434
Hier sinds deze week ook echt fantasie! Met een vliegtuigje en auto spelen en ook echt laten vliegen en rijden, met bijbehorend geluid.

Wij hadden een fantastische avond. Spontaan met mijn moeder en zusje gaan eten. S. heeft friet, appelmoes en een knakworst gegeten en hapjes meegedaan van ons dessert. Verder af en toe hard gillen (want dan wil hij iets hebben), maar dat heeft ie bij iedereen goedgemaakt door super lief te lachen, de serveersters te knuffelen en iedereen uit te zwaaien bij het gaan O+ Kleine charmeur O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 1 april 2017 @ 23:40:51 #229
409579 LuDann
All the way
pi_169937061
Ha, mijn ukkie zit net in maat 20. Maar haar eerste echte schoenen waren in maat 17, dus ze groeit gestaag. In deze maat bij nader inzien wel onhandige schoenen, bij de volgende maat ga ik voor klittenband. :')
pi_169939252
De schoenen van wurm bevallen hem zo goed, dat hij gaat gillen als ik ze uit probeer te doen :')
Schudden voor gebruik
pi_169939379
Ik heb geloof ik mijn toekomstige schoondochter leren kennen.
De dochter van een vriendin had 9 andere prinsesjes uitgenodigd om taartjes te maken, smincken (daarvoor was ik er), speurtocht, nog meer suikermeuk en in het dierenpark waar ik dus help dieren eten geven.
Wurm wilde alleen maar hand in hand lopen met haar O+

Alle kindjes waren enorm blij bij de dieren. Eitjes spotten van de krielkippen (op afstand van het hok), eten geven, te weten komen hoe ze heten, verschillende eieren zien en voelen (geen bevruchte eieren ;) ) hertengeweien vasthouden en ermee op de foto als een hertje, nog meer geiten aaien zolang ze voer hadden en veren zoeken :)

Wurm wilde nog niet naar huis daarna dus we hebben het kippenhok alvast maar schoongemaakt. Doodmoe en vol praatjes naar huis gegaan.

Fantasie: hij speelt en kletst met zijn poppen en knuffels. Doet gevaarlijke stunts met de auto's terwijl hij sirenes nabootst. Hij maakt geregeld thee voor iedereen en zegt dat we moeten blazen. "Tee au tee au pffffff"

Vandaav keek hij naar een aquarium bij die vrienden van het feestje. Doet hij een varken na met een serieus gezicht.
Echt? Een varken in het water?
Nee! *insert paarden geluid met vermakelijke blik.
Een paard in het water?
Neeeeee mama. *insert vissenblubjes om vervolgens knoerdhard te lachen en een varken na te doen. Daar!

1 april geloof ik..
Schudden voor gebruik
pi_169940103
Onze buren kwamen gisteren terug van vakantie. 'S nachts worden we wakker van gehuil, dus ik stap uit bed om J te gaan troosten. Kom ik daar, blijkt dat het buurmeisje huilt :').
pi_169940183
Haha Hupje, herkenbaar! Ik had dat met de kippen van de buren. :') Die hoor ik soms ook door de babyfoon en tijdens N.'s eerste weken/maanden dacht ik steeds dat zij dat was. Nu met L. trouwens weer, omdat ik ook aan haar huiltjes moest wennen. _O-

Wat een leuk portret heb je, Stippel. :)

Copy-paste uit het babytopic. :7

Ik kom hier even schaamteloos mijn kroost spammen, want fotoshoot binnen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+ O+
pi_169940229
Noooohhhh, Sel O+ O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 2 april 2017 @ 08:41:58 #235
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_169940301
Rammeldebammel selveria! Wat een leuk gezin!

Mini heeft vandaag nogal een sterke mening over als kleren ik aan moet, hij komt je de hele tijd 1 trui brengen, die ik alleen niet aan wil..
  zondag 2 april 2017 @ 09:13:27 #236
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169940479
Awwwww Sel! O+
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169940711
Mnoh Selvaria O+

Ik heb mijn kind even in een veel te kleine slaapzak in bed gelegd nadat hij vanmorgen zijn enige passende slaapzak vol had gepoept :') lekker, zo om 8 uur op de lege maag ;( die tandjespoep is duidelijk nog niet over helaas...
Hij sliep wel lekker uit vanmorgen dus!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169940799
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:40 schreef LuDann het volgende:
Ha, mijn ukkie zit net in maat 20. Maar haar eerste echte schoenen waren in maat 17, dus ze groeit gestaag. In deze maat bij nader inzien wel onhandige schoenen, bij de volgende maat ga ik voor klittenband. :')
Dat zou ik afraden, dat klitteband. W. trekt dat nu elke keer los en doet z'n schoenen uit :') . En daar heb ik dan een klein fortuin aan uitgegeven..

Wij hadden wederom een enorme prutnacht, dus ik ben nogal moe. Toch typisch, ik trok dit soort nachten een stuk beter een jaar terug, toen ze eerder regel dan uitzondering waren.
pi_169940984
E heeft ook maat 20 van schoenen en ik twijfel of we nou 20 of 21 nodig hebben in de zomervakantie (sandaaltjes gezien, te cute O+ Niet over de prijs hebben though ;(.)

Hahah hupje :D.

Selvaria wat een leuke foto's zijn dat geworden!
  zondag 2 april 2017 @ 10:12:58 #240
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169940993
Hier is klittenband juist top, en veters trekt ie los. Hier zit ie nog in 20 trouwens, maar ik kwam er net achter dat z'n voet tussen 21 en 22 zit :') Ik kan alleen geen schoenen vinden naar m'n smaak en prijsrange :{
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169941018
+1 op de onhandigheid van klittenband. Het is wel makkelijk aantrekken maar als je dat nx moet doen ist niet handig ;)
Prachtige foto's Sel!
Sillie, heel herkenbaar. Wij hadden een keer een rustige nacht (2:20-6:00 en om 7:00 op). Al komt er maar 1 voeding bij snachts dan ben ik meteen extra moe terwijl het tijdens minifase geen punt was (lang leve hormonen en overlevingsinstincten
:P)
pi_169941267
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:12 schreef pinquit het volgende:
Hier is klittenband juist top, en veters trekt ie los. Hier zit ie nog in 20 trouwens, maar ik kwam er net achter dat z'n voet tussen 21 en 22 zit :') Ik kan alleen geen schoenen vinden naar m'n smaak en prijsrange :{
Dubbele knoop ftw!
pi_169941435
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 09:52 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat zou ik afraden, dat klitteband. W. trekt dat nu elke keer los en doet z'n schoenen uit :') . En daar heb ik dan een klein fortuin aan uitgegeven..

Wij hadden wederom een enorme prutnacht, dus ik ben nogal moe. Toch typisch, ik trok dit soort nachten een stuk beter een jaar terug, toen ze eerder regel dan uitzondering waren.
lars heeft nu klitteband. Met 21 maanden kan hij ze zelf ook dichtmaken en soms aan doen.

Wel uitkijken met je doek als je draagt ;)
Schudden voor gebruik
pi_169941438
Mooie foto's Selvaria! Ook leuk dat het niet allemaal geposeerd is, maar ook spontaan lijkt.

Ik ben pro klittenband! O trekt het wel los, maar krijgt de schoenen niet uit en weer dichtvouwen is zo gebeurt. Plus dat hij er vanaf blijft als hij staat of loopt. Losmaken is dus alleen binnenshuis, in de auto en in de kinderwagen.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169941449
Wat een leuke foto's Selvaria!
Schudden voor gebruik
pi_169941514
Ik kom door het gesprek hier ineens op het idee dat L. misschien zo vaak "Au, pijn mij teen" zegt omdat d'r schoenen misschien te klein zijn. Straks maar eens even opmeten. :@

Ze heeft vannacht bij opa en oma geslagen. Daar sliep ze uit tot kwart voor 9 :o en at ze vervolgens ontbijt op bed.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_169941734
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:46 schreef FlyingFish het volgende:
Mooie foto's Selvaria! Ook leuk dat het niet allemaal geposeerd is, maar ook spontaan lijkt.
Is ook echt spontaan, dat was er zo fijn aan. :) Vorig jaar alleen met N. door dezelfde fotograve laten doen en die foto's zijn ook zo leuk geworden, dus we hebben haar weer benaderd. *O*
pi_169942065
Kwam dit stuk tegen op twitter :) het lezen waard imho.

http://www.socialevraagst(...)kinderen-te-krijgen/
:)
pi_169942761
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:25 schreef mignonne het volgende:
Kwam dit stuk tegen op twitter :) het lezen waard imho.

http://www.socialevraagst(...)kinderen-te-krijgen/
Goed stuk! :Y Het wordt denk ik inderdaad steeds lastiger om het 'goed' te doen ja...

Qua schoenen: hier momenteel in maat 23 (nog steeds d'r eerste schoenen :') ), binnenkort maar weer eens op laten meten.
Maar sowieso een flinke dame hier; gaat al richting maat 98 en tikt nog niet niet de 15 kilo aan :@

Selvaria wat een prachtige foto's! O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169943130
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 11:25 schreef mignonne het volgende:
Kwam dit stuk tegen op twitter :) het lezen waard imho.

http://www.socialevraagst(...)kinderen-te-krijgen/
Goed stuk inderdaad!

Wat mij wel erg opvalt (zowel privé als beroepsmatig) is dat veel ouders ook de bevestiging zoeken dat ze het goed doen als ouders. Die komt nooit helemaal (want er is altijd wel een kamp dat zegt dat het anders moet), waardoor ze gaan "zoeken" naar "de manier". Daarmee gaat een hoop consequentheid wel verloren. En juist dat is onduidelijk voor kinderen.

Maarja, ga dat maar is veranderen. Net als wegen naar Rome zijn er tig manieren om een kind op te voeden, het zou al een hoop schelen als we konden stoppen met in goed en fout te denken.
pi_169943319
Wat mij vooral zo tegenvalt, is hoe hard ouders onderling kunnen zijn :{
Wij staan gelukkig allebei vrij stevig in ons schoenen en geloven dat onze manier een "goede" manier is (niet de enige en vast ook niet de beste), maar alles opgeteld onder de streep 'gewoon' goed.
Maar ik verbaas me er echt over wat voor commentaar ouders soms geven op anderen, terwijl je toch zou denken dat je als ouder juist weet hoe irritant dat is...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169943388
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 12:33 schreef twist02 het volgende:
Wat mij vooral zo tegenvalt, is hoe hard ouders onderling kunnen zijn :{
Wij staan gelukkig allebei vrij stevig in ons schoenen en geloven dat onze manier een "goede" manier is (niet de enige en vast ook niet de beste), maar alles opgeteld onder de streep 'gewoon' goed.
Maar ik verbaas me er echt over wat voor commentaar ouders soms geven op anderen, terwijl je toch zou denken dat je als ouder juist weet hoe irritant dat is...
Ja, ook dat. Maar ik heb vaak de indruk dat dat voortkomt uit onzekerheid. Zo van "ha! Nu wil ik een keer degene zijn die het beter weet...!"

Plus, en dat stoort mij mateloos; zodra het commentaar over ouderschap gaat is het ook maar ineens prima om ongevraagd dat commentaar te leveren. Je gaat toch ook niet op het schoolplein tegen iemand zeggen dat haar schoenen écht niet mooi zijn? Of dat dié broek echt net wel te strak zit?
Maar als het gaat over hoe je je eigen kinderen opvoedt mag dat ineens wel. Stom vind ik dat.
  zondag 2 april 2017 @ 13:16:09 #253
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_169944009
Laatst vertelde iemand me dat ik de neus van mn kind moest afvegen. M'n mond was heerlijk aan het spelen, en geen mens die er last van had.. :{

Ik krijg geen kritiek op opvoeden. Wellicht doen we het gewoon perfect :o :D. Waar ik me zo aan kan ergeren is het opscheppen over kinderen. Kijk eens wat die van mij kan. Zeker als ze eerst subtiel proberen uit te vinden hoe oud mijn kind precies is, en dan een lijstje afgaan met wat die van hun al wel doet en t nog niet..
pi_169945054
Wat trouwens ook een rol speelt: niet elke opmerking is natuurlijk bedoeld als kritiek, ook al wordt die wel zo opgvat.

Wij krijgen ook nauwelijks kritiek eigenlijk, als ik erover nadenk. Maar dan rijst de vraag: krijgen we daadwerkelijk minder kritiek, of ervaar ik dat zo?
En waarom krijgen wij dan evt. minder kritiek? Omdat we dingen daadwerkelijk beter doen (betwijfel ik :+ ), of omdat mensen dat niet durven, juist omdat ze weten dat wij het minder 'pikken' dan een ander?

Hiermee bedoel ik absoluut niet dat mensen die veel kritiek krijgen, daar naar op zoek zijn of lange tenen hebben hč?! Maar perceptie kan wel veel doen in zulke gevallen.
En triest genoeg durven mensen veel meer te zeggen tegen iemand die minder sterk in z'n schoenen staat...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169945169
Interessant stuk ja! Ook dat opvoeden met de gemeenschap. Ik weet van mijn eigen jeugd niet anders dan dat je zelf buitenspeelde en er altijd wel een volwassene een oogje in het zeil hield voor de echte kleintjes. Je wist ook waar je kon aanbellen als er iets was met iemand en dat hoefden echt niet je eigen ouders.te zijn Nu is dat geen vanzelfsprekenheid meer. Sterker nog: je krijgt soms rare blikken als je zomaar een ander onbekend kindje aanspreekt of bij het spel betrekt als dat zo uitkomt in een speeltuin. Vind ik zo apart! Ok een ander kind een standje geven zou ik niet snel doen, maar een akkefietje opbreken of juist een onbekend kindje ergens mee helpen is toch heel gewoon?
pi_169945363
Oh ja, vergeet ik bijna de mooie foto's van Selvaria! O+ Wat een prachtig gezin heb je nu toch. Ik ga er ook van rammelen hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169945383
Ik vind ook dat men niet zo snel moet oordelen over andere ouders. Ik merk aan mezelf dat ik die neiging ook heb. Ik heb altijd wel een mening over hoe mijn vriendinnen hun kinderen opvoeden, maar eigenlijk vind ik dat heel stom van mezelf. Ook als ik mensen bijv. met een baby bjorn draagzak zie lopen heb ik daar snel een mening over, terwijl die mensen alleen het beste voor hun kind willen wrs en gewoon niet weten dat het ergonomisch slecht is voor hun kind.
pi_169945404
Idd Selvaria, wat een mooie foto's en een prachtig gezin!
pi_169945618
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 14:15 schreef Adrian4 het volgende:
Ik vind ook dat men niet zo snel moet oordelen over andere ouders. Ik merk aan mezelf dat ik die neiging ook heb. Ik heb altijd wel een mening over hoe mijn vriendinnen hun kinderen opvoeden, maar eigenlijk vind ik dat heel stom van mezelf. Ook als ik mensen bijv. met een baby bjorn draagzak zie lopen heb ik daar snel een mening over, terwijl die mensen alleen het beste voor hun kind willen wrs en gewoon niet weten dat het ergonomisch slecht is voor hun kind.
ja maar in dit soort gevallen ist nogal lastig, want wie zegt dat het slecht is? De mensen van baby bjorn niet. De verkoper in de winkel ook niet. De draagconsulent die voor ergonomisch dragen in doek met beentjes in m houden wel.

Maarja! Wie moet je als kersverse moeder dan eigenlijk geloven? Eerlijk gezegd snap ik wel dat je, als je een babyzaak inloopt en daar advies vraagt over een drager, gewoon het verhaal van de verkoper aanneemt hoor. Ik zelf deed een cursus babymassage, daar kwam dragen ook ter sprake en de cursusleidster (zelf kraamverzorgster) kwam toen met zo'n stokke drager aan als tip. Want daar kon je kind met gezicht naar je toe, van je af en op je rug in! Als je nooit bij zo'n draagconsult oid bent geweest neem je dat toch gewoon aan..

En dan is dragen in dit geval meer een voorbeeld; want over alles krijg je als ouder tegenstrijdige adviezen.

Borstvoeding is ook zoiets: dan heb je bijv. La leche league (die ook worden aangeraden door bijv. Kraamzorg voor advies). Dan raden die voor jonge kindjes 8-12 voedingen per 24 uur aan. Minder dan 8? Nee dat is niet goed voor je productie op lange termijn!
Kom je dan, met je baby, op het eerste consult bij het cb en zeg je dat je baby elke 2 uur (dus 12 voedingen per dag) drinkt, dan zijn ze bijna in shock: "neee :o , dat is veel te vaak! Heb je wel genoeg productie dan? Je mag het aantal voedingen wel afbouwen hoor, je kindje moet leren minder vaak grotere hoeveelheden te drinken!" 8)7 8)7

[ Bericht 10% gewijzigd door silliegirl op 02-04-2017 14:33:27 ]
pi_169946307
Ik ben het helemaal met je eens Sillie :D
Het moeder instinct is dat waar je op af moet gaan, maar moeilijk om op te vertrouwen als je alleen maar tegenstrijdige adviezen krijgt.

Maar mijn drang om te oordelen over anderen haat ik, omdat ik er zelf ook een hekel aan heb als ze oordelen over mijn moederinstinct.
pi_169947448
Ik probeer mijn eigen eventueel opstekende 'zendingsdrang' meestal om te zetten naar evt een opmerking maken als 'ah doen jullie dat zo. Mijn ervaring is/ik doe het zelf zo' met mijn redenering erachter erbij. Zeker met dingen als niet-ergonomische drager zou ik het bij gebruik ervan wel van iemand hebben willen horen ipv evt later zelf erachter komen. Ervaringen/kennis delen is niets mis mee. Veroordelen is wat anders. Alhoewel soms het een verward wordt met het ander, dus het ligt er ook een beetje aan in welke context en welke relatie
pi_169951317
Nouja, je hebt oordelen en oordelen natuurlijk ;)

Als ik andere ouders en kinderen zie, heb ik ook vaak genoeg een oordeel klaar. Niet netjes en niet eerlijk, maar wel menselijk. Ik voel me daar dan ook niet schuldig over; daar schiet niemand iets mee op.
Ik ben me er namelijk wél bewust van dat zo'n eerste (voor)oordeel niet eerlijk is en kies er daarom voor om het niet uit te spreken. Dat zouden meer mensen soms mogen doen :+

En daarnaast gaat het inderdaad ook om hoe je iets brengt. In het Babybjörn voorbeeld kun je daar ouders best over informeren zonder ze meteen te betichten van kindermishandeling. Veel ouders zijn je waarschijnlijk nog dankbaar ook, omdat ze inderdaad gewoon echt niet beter weten.

Tegenstrijdige adviezen krijg je over alles, dat is niet voorbehouden aan kinderen ;) daar heb ik dan ook niet zo'n moeite mee eerlijk gezegd, het gaat mij meer om die waarde-oordelen die overal aan vastzitten als je iets anders doet :{w

Of het nu bv/fv, wel/niet laten huilen, etc. is. En ik doe bij zulke dingen juist m'n best om er geen discussie van te maken, maar het puur en alleen bij mezelf te houden. En toch voelt een ander zich dan weer aangevallen door mijn argumenten, terwijl zij dus in eerste instantie mijn manier bekritiseren...
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169955447
Oordelen doen we denk ik allemaal. Het gaat meer om of je mensen ook veroordeeld. En ja, ook dat doe ik wel, maar ik probeer me er wel bewust van te zijn.
Overigens vind ik het helemaal niet zo erg als iemand kritisch naar mijn manier van opvoeden kijkt. Ik doe het op mijn manier en dat is vast niet altijd de beste (waarschijnlijk zelfs zelden), maar het is wel mijn manier.
En soms leer ik weer van de stijl van een ander.

Echte oordelen als in: 'dat zou je nooit zo moeten doen' spreek ik niet uit. Vind ik ook weinig zinvol. Een vergelijking met mijn eigen manier vind ik wel weer zinvol: 'zo doe ik het, leuk om die verschillen te zien.'

Ik heb 1 collega die een kindje heeft van nog geen jaar en met haar vind ik het altijd heel fijn om tips uit te wisselen. Net als een vriendin met 2 kleintjes.
Ik leer zoveel van ze, net als van jullie, omdat ik vaak het gevoel heb maar wat aan te modderen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169956688
Mooie foto's Selvaria!!! Wat leuk om de zusjes zo samen te zien!

Ik denk dat oordelen inderdaad heel normaal en menselijk is. Vooral van belang of, wanneer en hoe je een oordeel/mening uitspreekt. Ik zou het zelf niet heel gauw uitspreken maar vind dat van anderen in mijn directe omgeving ook best meevallen. Soms wel wat opmerkingen gekregen toen L nog bij ons in bed sliep, maar niets waar ik me vervelend door ging voelen. Ik denk wel dat er door berichtgeving in de media / social media steeds bepaalde kritische geluiden zijn waardoor je soms gaat twijfelen. Maar ik vind het vaak ook wel erg interessant om alles te lezen en weten... : )
pi_169956764
& hier meelezen en schrijven vind ik ook erg leuk en leerzaam! Zoveel ervaringen die samen komen dat je er altijd veel van opsteekt!!
pi_169957434
Bedankt voor al jullie reacties, ik ben ook zo blij met de foto's. O+

Oordelen doet iedereen wel denk ik, ik zelf ook, maar wie ben ik om er daadwerkelijk iets van te zeggen? Ik kan wel schrikken als ik de reacties op sommige artikelen op FB lees soms. Hoe moeilijk is het een ander(s mening/opvattingen) gewoon in zijn waarde te laten?
pi_169960759
Zelf heb ik wel ooit dingen gehoord als 'niet bij je laten slapen hoor! Je krijgt ze nooit je bed meer uit!' Of 'moet dat kind nou alweer aan de borst?' En de gouden oude 'Je moet ze niet altijd troosten als ze huilen, dan leren ze het nooit af'. Vond ik bij n=1 lastig en werd ik weleens verdrietig van. Bij nr 2 weet ik dat mijn aanpak werkt voor mij en mijn kinders (en 1 is absoluut geen huilebalk, groeide dikke prima op moedermelk en minder nadat ze volledig op vast voedsel overging en slaapt heerlijk in haar eigen bedje). Dus voor alle first time mums: het is ooit lastig door die wirwar van adviezen en meningen je weg te vinden, maar pik eruit wat goed voelt voor jou en jouw kindje. Dat je je ooit ongelukkig voelt door al die oordelen/meningen betekent uiteindelijk alleen dat je een betrokken ouder bent en graag het beste voor je kleintje wilt O+. (en sommige mensen gewoon lompig zijn: dat ook :+)
pi_169961263
Ik vond hier meelezen ook altijd wel erg leerzaam, en dat maakte me ook een stuk overtuigder van wat ik zelf wil voor O en wat er überhaupt mogelijk is. Die twijfel of ik het wel goed deed heb ik dan ook amper gehad. Alleen de eerste dag nadat de kraamzorg en mn moeder (die daarna nog twee dagen kwam kwamen aangezien ik toen nog niet kon zitten :') ) weg waren had ik dat. En het voordeel van al deels meelezen voordat je echt in een nieuw topic thuis hoort zorgt er ook voor dat je veel dingen al eens voorbij hebt zien komen.

Maarre, zo'n GPS unit lijkt me voor over een paar jaar wel erg handig :P
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
  maandag 3 april 2017 @ 00:20:56 #269
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_169962833
Prachtige foto's Sel! O+
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_169964005
S. krijgt momenteel 3 kiezen tegelijk. Al een week lang zijn de luiers ontzettend vies (en dan het liefst eentje meteen bij het opstaan, dus op nuchtere maag). De geur blijft gewoon hangen in huis ;(
En gisteravond wilde hij zo graag slapen, maar na 3 kwartier draaien en wiebelen begon hij hartverscheurend te huilen :'( dus toen is hij lekker met een paracetamol en papa in ons bed in slaap gevallen.
Ik vind het zo bizar hoeveel verdriet ik zelf heb als mijn kindje pijn heeft. Dat gevoel is zo apart!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169966544
Inderdaad, ik merk dat ik door het meelezen hier ook wel veel beter inzicht krijg in wat ik wel en wat ik niet wil.

Er gaat hier iets fout. Mijn man is mama en ik ben papa volgens Willem... Hij zegt het nu consequent :? :D Als ik de kamer binnen loop is het dus heel enthousiast "papaaaa!"

Verder hebben we gisteren heerlijk genoten van het weer en op het terras gezeten met opa en oma. We hebben echt een kleine Cassanova bij ons. Willem spot een meisje en wil er een rondje omheen stappen (aan de hand, want alleen stappen lukt niet). Dan gaat ie op gehoorafstand zitten spelen en aandacht trekken. Dan wil ie weer stappen aan de hand, en zodra het meisje in de buurt komt steekt ie z'n andere hand uit en moet het meisje met hem stappen. Die blik op z'n snuitje, als dat gelukt is, is onbetaalbaar. Ik heb zo hard moeten lachen. Als het aandacht trekken niet lukt is zijn blik overigens ook onbetaalbaar. Mja, blauwtjes lopen hoort bij het vak natuurlijk.
pi_169966664
Wat leuk, Adrian!

T is ook een flirt. Vooral met volwassenen. Die kijkt hij net zo lang aan totdat ze hem opmerken, waarna ze een stralende lach krijgen...

Wij hadden gister ook een heerlijke dag. Eerst pappa opgehaald van het vliegveld, daarna 's middags het park in. Wat kunnen de simpelste dingen leuk zijn met een dreumes zeg. Zo'n ontspannen middag hadden we...We hadden hamburgers en frietjes gehaald en in het park opgegeten (jaja, tokkie's zijn we). T gebruikte de frietjes als lepel voor de mayonaise. Aflikken, en weer in de mayo dippen...Lekker ding. O+



pi_169970294
Leuk!
Schudden voor gebruik
pi_169970929
Wat een heerlijke dagen, Adrian en Jagar!

En tof hč, als ze mensen zo versieren O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 3 april 2017 @ 14:30:29 #275
409579 LuDann
All the way
pi_169971032
Wat een heerlijke verhalen en foto's! Heel schattig, Adrian. En zo wil ik ook wel in het park zitten Jagar. :9

Die van mij kan ook enorm lopen flirten. Dan staat ze de hokey pokey te dansen in de rij bij de kassa bijvoorbeeld, en moet iedereen meedoen. :') :D

Ik denk dat Wolk een keelontsteking heeft. Koorts sinds 2 dagen, duidelijk niet lekker, snipverkouden en ze wil de hele dag water drinken. Normaal gesproken drinkt ze veel te weinig dus dit is wel echt opvallend. En natuurlijk de bijkomende rampnachten. 10 keer eruit, uren lang wakker en bij ons in bed eindigen, van dat soort.
pi_169972964
Prachtige foto's Selv! O+ Mooi jurkje ook van N.
En kijk T. ook eens genieten, heerlijk.

Leuke discussie hierboven. Ik zal het artikel nog eens gaan lezen.
Overigens merk ik bij mezelf dat ik ook wel snel mijn oordeel klaar heb, maar dat niet zo snel verkondig cq. durf te verkondigen. Bijv. een vriendin van mij heeft haar 11-maander nu al in een gewone autostoel gezet, want dan kan ze zo lekker naar buiten kijken. Ze weet dat het wordt afgeraden, maar doet het toch. Tsja, dan hou ik mijn mond toch maar. (Baby is overigens redelijk klein en kan echt nog wel een paar maanden in de maxi cosi.) Of de buren die gisteren al gingen fietsen met hun 8-maander. Ik zou daar zelf echt nog mee wachten, maarja wie weet heeft het cb wel gezegd dat ze het mogen proberen.

Zo zullen er vast ook genoeg dingen zijn die wij doen die ze vreemd vinden.
pi_169973160
Klinkt als een geslaagde dag Jagar! En dat aflikken van frietjes doet O ook :') Hoe is het gegaan met de sollicitatie van de Duutser?

Volgens mij is dit ook echt de schattigste leeftijd, ik hoef alleen maar met O over straat te lopen en de mensen kijken al vertederd om. En dan doet hij verder niks. En uitgebreid zwaaien doet het ook altijd goed, zelfs bij norse oude mannen.

O heeft overigens echte mannen dansmoves, veel verder dan wat kniebuigingen maken komt hij niet, ook niet bij de Hokey Pokey waar hij wel heel enthousiast van wordt.

Beterschap voor wolk LuDann! Jammer weer zo'n terug val qua nachten, maar hopelijk van korte duur.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169973568
Haha jaa, zelfs bij de chagrijnigste caissičre in de plaatselijke supermarkt kan er een glimlach af als Willem tegen haar aan babbelt. Jagertrut, klinkt als een leuke zondag! Inderdaad kunnen kleine dingen met dreumes enorm leuk worden. Komt ook wel omdat dreumes zichtbaar kan genieten van kleine dingen.

Mja, ik heb een vriendin die af toe dingen kan zeggen als "acht het maakt niet uit als een keer de lunch wordt vervangen door koek en snoep" en dan gaan mijn nekharen overeind staan. Man lacht mij daarna uit omdat ik zo zichtbaar opmerkingen aan het inslikken ben. Ik ben dan ook wel weer erg strikt qua eten, dat weet ik ook wel. Ik ga er maar van uit dat iedereen het beste wil voor zijn kind :)
pi_169974393
Ik kom weer even tussendoor; maar hoe lang slapen jullie dreumessen nog overdag? Ik kom echt elke keer niet uit hier; W. is om 7 uur wakker en gaat dan rond 12:00 weer naar bed. Alleen dat dutje varieert nogal in lengte, soms 3 uur, soms 1. En als hij maar 1 uur slaapt is er om 17:00 al niks meer met 'm te beginnen. Dan leg ik hem dus maar weer op bed, maar dan is het rond bedtijd drama. Maarja anders is het tot bedtijd drama, dat is ook niks. -O- . Iemand de gouden tip? Slaappillen voor tussen de middag ofzo? :')
pi_169974695
Precies hetzelfde hier Sillie. Als ie tdm kort slaapt leg ik hem aan het eind van de middag weer in bed en dan laat ik hem 's avonds iets langer op. Als ie een lange dut maakt tdm dan gaat ie 's middag niet meer naar bed en 's avonds iets vroeger er in. Dit werkt bij ons prima. Hij geeft overigens wel heel goed aan wanneer hij moe is.
pi_169974875
Sillie, hier is dat ook een tijdje een probleempje geweest. Wij lieten Sjaak dan vaak een klein uurtje tv kijken aan het eind van de middag. Dan rustte hij ook even uit, maar viel niet in slaap waardoor hij 's avonds redelijk goed ging slapen.
pi_169976360
Ik zit het dan maar uit met chagrijnige dreumes met een filmpje of we gaan bijvoorbeeld even fietsen of badderen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169977326
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:56 schreef FlyingFish het volgende:
Klinkt als een geslaagde dag Jagar! En dat aflikken van frietjes doet O ook :') Hoe is het gegaan met de sollicitatie van de Duutser?

Volgens mij is dit ook echt de schattigste leeftijd, ik hoef alleen maar met O over straat te lopen en de mensen kijken al vertederd om. En dan doet hij verder niks. En uitgebreid zwaaien doet het ook altijd goed, zelfs bij norse oude mannen.

O heeft overigens echte mannen dansmoves, veel verder dan wat kniebuigingen maken komt hij niet, ook niet bij de Hokey Pokey waar hij wel heel enthousiast van wordt.

Beterschap voor wolk LuDann! Jammer weer zo'n terug val qua nachten, maar hopelijk van korte duur.
T heeft ook geen dansmoves! Ik ook niet, daar zal hij het wel van hebben.

De duutsers sollicitatie ging goed! In het kort komt het er op neer dat we weer een internationale verhuizing voor ons hebben....Hoe, wat en wanneer, je ne sais quoi.
pi_169977386
Sillie, hier is het vaak aan het eind van de middag honger, en geen vermoeidheid. T slaapt soms ook maar een uurtje, en dat gaat eigenlijk wel goed. Alleen als hij honger heeft, dan is alles drama...
pi_169977678
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Sillie, hier is het vaak aan het eind van de middag honger, en geen vermoeidheid. T slaapt soms ook maar een uurtje, en dat gaat eigenlijk wel goed. Alleen als hij honger heeft, dan is alles drama...
+1!

Verder zet ik inderdaad dan ook een filmpje op ter afleiding. Sinds we 's middags nog wat extra eten geven, is het gemopper een stuk minder.
pi_169977953
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:30 schreef kazy het volgende:

[..]

+1!

Verder zet ik inderdaad dan ook een filmpje op ter afleiding. Sinds we 's middags nog wat extra eten geven, is het gemopper een stuk minder.
ik vind dat eten 's middags nog steeds lastig. T eet vaak voor en nadat hij geslapen heeft. En daarna snackt hij een heleboel tussendoortjes, maar die vullen niet zo heb ik het idee. Misschien goed om er gewoon nog een boterham in te stoppen om een uur of 4...
pi_169978402
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:15 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

T heeft ook geen dansmoves! Ik ook niet, daar zal hij het wel van hebben.

De duutsers sollicitatie ging goed! In het kort komt het er op neer dat we weer een internationale verhuizing voor ons hebben....Hoe, wat en wanneer, je ne sais quoi.
Wat leuk, gefeliciteerd *O* Je bent iig goed bezig met je Frans alvast oefenen zie ik :P

Sillie, ik had laatst ergens gelezen dat een extra rustmomentje als hij moe wordt dan kan helpen om het te redden tot de avond. Dat schijnt ook bij het overstappen van 1 naar geen slaapjes te helpen. Voorlezen, muziek luisteren, tv kijken, kan allemaal. Hier gaat ook de tv even aan als O heel moe is en ik moet koken, dan red hij het wel weer tot bed tijd.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169978726
Oh, wat spannend Jagar!

S. kan best aardig dansen, hij heeft verschillende moves, maar favoriet is sowieso twerken :') en hij zingt tegenwoordig ook, zonder woorden, dat wel :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169979648
Thanks voor de tips!

Alleen.. hier is er dan echt niks meer goed; lezen niet, filmpje niet, gewoon knuffelen niet. Echt niks. En als 'ie zo moe is weigert hij ook te eten. Ja of ik moet met een donut ofzo aankomen, maar dat gaan we ook niet dagelijks doen.. Honger zal het dan wel niet zijn, want dan at 'ie wel gewoon denk ik. Zucht, lastig..
pi_169980520
Dan zou ik hem gewoon nog een keertje in bed leggen. Wellicht is 1 slaapje dan nog te weinig voor hem. Het 1e slaapje zou ik dan iets naar voren trekken. En bij het tweede slaapje na een slaapcyclus (45 minuten ongeveer), in de buurt wat gaan rommelen zodat hij daar rustig wakker van wordt en niet nog eens 45 minuten langer gaat slapen.

Sowieso is in bed leggen mijn standaard oplossing voor een vervelende O, ongeacht de tijd. Meestal is hij dan gewoon moe, en gaat hij na een paar minuten huilen rustig slapen en is daarna weer gewoon vrolijk. Of soms gaat hij niet slapen, maar gewoon rustig met zn beesten spelen. En soms blijft hij huilen, troost ik hem en dan is er een 50/50 kans dat hij daarna weer gewoon gaat spelen en anders leg ik hem weer in zijn bedje.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
pi_169980846
F slaapt al sinds 17.30 uur, maar hij heeft zijn ochtendslaapje overgeslagen vandaag (lekker wezen winkelen in Duitsland). Meestal slaapt hij van 9 tot 12 en dan pas weer in de avond rond 20.00 uur.

Filmpje samen op de telefoon of kinderkoekje werkt hier goed als afleiding. Of grote zus houdt hem bezig. Of Netflix op tv....
  maandag 3 april 2017 @ 21:13:37 #292
409579 LuDann
All the way
pi_169980907
Lastig Sillie! Wolk doet ongeveer hetzelfde qua slaapje, ergens rond 11 - 12 uur doet ze er eentje die 1 tot 3 uur duurt. Maar ze houdt het altijd wel uit tot bedtijd eigenlijk, al gaat ze er soms dan al om 18 uur in.

Kunnen jullie je kind op de bank voor de tv zetten onder het koken? :o Die van mij is niet van me af te slaan op dat moment. Terwijl ze normaal gesproken wel goed zelfstandig kan spelen (zolang ik in de kamer ben, that is. Ze volgt me overal op de voet).
pi_169982213
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:13 schreef LuDann het volgende:
Kunnen jullie je kind op de bank voor de tv zetten onder het koken? :o Die van mij is niet van me af te slaan op dat moment. Terwijl ze normaal gesproken wel goed zelfstandig kan spelen (zolang ik in de kamer ben, that is. Ze volgt me overal op de voet).
Kwestie van oefenen ;)

Haha, nee hier werkte het in het begin ook niet echt. Was leuk voor 2 minuten, maar daarna was ze meestal al weer afgeleid (lees: stond ze aan mans broekspijpen te trekken).
Nu kijkt ze met gemak een hele Dora-aflevering (25 min) *)
En kijkt niet eens op als ik tussendoor thuis kom :')
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_169984051
Nou, voor de tv in de tripp Trapp wel ;) gewoon op de bank blijft hij echt niet zitten.
Of ik zet hem in de stoel in de keuken en dan krijgt hij tussendoor eten in zijn handen geduwd en is hij tevreden :)

S. werd wakker toen ik net thuis kwam, maar sliep verder na een knuffel van papa *O* dat is voor het eerst in maaaaaanden :D
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169987164
Wurm heeft een heleboel foute moves. Hij zet de wekkerradio vaak zelf aan en staat dan drumsolo's te geven. Of foute 80 moves die hij van mij leert :D

Wurm komt bijna elke dag meehelpen met koken of ik geef hem klusjes. Brokjes pakken voor de hond en kat
Wasmachine vullen met wasgoed wat ervoor ligt (in en uit en in en uit en in en uit... vind hij tof)
De vaatwasser helpen vullen met bestek en de bamboe bordjes
Dingen weggooien in de juiste prullebak (recyclen veel)

Zijn enkele voorbeelden. Maar hij kan zich ook redelijk vermaken muv ziek zijn, hongerig of slaperig zijn.

Hier is het feest met eczeem op armen, benen en in de nekhaarlijn. Snapte er geen drol van. Ik ben alles wat nagegaan wat er de laatste 3 weken veranderd is en dat is dus, kwam ik vanavond achter, zijn tandpasta. Zit er gewoon melk in verwerkt :(

Weggedonderd en nu eens kijken of er weer verbetering in komt. Stom!
Schudden voor gebruik
pi_169988443
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:55 schreef silliegirl het volgende:
Ik kom weer even tussendoor; maar hoe lang slapen jullie dreumessen nog overdag? Ik kom echt elke keer niet uit hier; W. is om 7 uur wakker en gaat dan rond 12:00 weer naar bed. Alleen dat dutje varieert nogal in lengte, soms 3 uur, soms 1. En als hij maar 1 uur slaapt is er om 17:00 al niks meer met 'm te beginnen. Dan leg ik hem dus maar weer op bed, maar dan is het rond bedtijd drama. Maarja anders is het tot bedtijd drama, dat is ook niks. -O- . Iemand de gouden tip? Slaappillen voor tussen de middag ofzo? :')
heb je je tula al? De incidentele keer dat er echt niets meer hem te bezeilen valt Gooi ik hem op mijn rug en ga ik koken of wandelen. Heel soms op schoot in het donker en dan verhaaltjes vertellen, dan komt hij ook tot rust. Maar mijn man is een stuk breder dan dat ik ben, G kan bij mij zijn draai niet vinden. Gisteren was G te moe om te eten, dus naar bed gebracht met een pap fles. Soms helpt zelf een broodje eten ook wel.
pi_169988470
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 04:57 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

heb je je tula al? De incidentele keer dat er echt niets meer hem te bezeilen valt Gooi ik hem op mijn rug en ga ik koken of wandelen. Heel soms op schoot in het donker en dan verhaaltjes vertellen, dan komt hij ook tot rust. Maar mijn man is een stuk breder dan dat ik ben, G kan bij mij zijn draai niet vinden. Gisteren was G te moe om te eten, dus naar bed gebracht met een pap fles. Soms helpt zelf een broodje eten ook wel.
:Y ! Dat is een idee, dat ga ik proberen! Thanks!
pi_169988844
FF, ik moest lachen om de hokeypokey kniebuigingen, zie t helemaal voor me :D net als de twerkende dreumes van LeSage. :D

Sillie, hopelijk kan je wat met de tips hier! Hier nog 2 a 3 slaapjes van 45 min op een dag, maar ze zijn wat aan t schuiven met hun ritme.

Stippel, bizar, melk in tandpasta, hoe verzinnen ze het? Hopelijk is het eczeem nu gauw weer weg.

Als ik lees wat jullie dreumesjes allemaal al kunnen, wauw er staat wat te wachten dit jaar.

Hier is grootste bezig met stapjes zetten aan de bank, wat lijkt hij dan ineens al een mannetje! Blijft wel bijzonder hoe verschillend ze in alles zijn. Kleinste is juist weer veel sneller met z'n fijne motoriek, maar mist nog de kracht om zich op te trekken. Grootste gaat alleen maar gillen en zwaaien met z'n armen als ik iets Rapley aanbied, terwijl kleinste netjes zelf eet. O+ O+

Met het mooie weer ga ik met ze naar het park en sinds kort haal ik ze ook uit de wagen, dat vinden ze echt nog heel spannend zo in de grote open wereld. Beetje friemelen aan het gras of een takje en dan snel weer op schoot duiken, zo lief. O+ O+
pi_170004007
Stippelrientje, welke tandpasta was dat? :o Het zou tussen al die niet leesbare ingrediënten ook niet snel in me opkomen om melk te zoeken.

De tijd dat soms 2 en soms 1 slaapje nodig is, is een vervelende periode. Als J nu niet of maar heel kort geslapen heeft, redt hij het meestal net tot na het eten en gaat hij dan gewoon vroeg naar bed.
Maar goed, nu ligt hij al drie kwartier te kletsen en zelfbedachte liedjes te zingen in zijn bed, terwijl hij er morgen toch echt om 6.30u uit moet 8)7

Jagar, ik geef J regelmatig rond 4 uur iets van brood of cracker, dat helpt hem de middag door. En als ik dat niet heb gedaan en ik ga koken, komt hij zelf vaak nog om brood vragen. Spannend trouwens, weer verhuizen!

J kan op zondagochtend wel een korte aflevering kijken bij papa in bed, als ik ga hardlopen. Of soms als ik kook, op zijn stoel een aflevering van Nijntje. Maar verder heeft hij weinig interesse in tv. Wel in de tablet :')

Ik zal niet gauw tegen iemand zeggen dat ik iets anders zou doen, al denk ik er wel het mijne van. Ik probeer er van uit te gaan dat iedereen met de beste bedoelingen handelt. Zo vond ik het maar niks, al die mensen die met hun baby in de mc op het onderstel wandelen. Tot wij dat als advies kregen van de kinderarts. Toen zag ik al die mensen kijken en denken...
pi_170010707
Zendium (met nijntje erop)

Wij hebben eigenlijk van nuby tandpasta waar we al dik een jaar mee deden en tevreden over zijn. Die ging op en in de snelheid zendium meegenomen... want voor nuby moeten we naar een andere stad.

Baal er nog zo van!
Schudden voor gebruik
  woensdag 5 april 2017 @ 06:49:32 #301
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_170012519
En dicht!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')