Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?quote:Op woensdag 29 maart 2017 15:59 schreef Crumpette het volgende:
[..]
De nieuwe flessen van browns kun je met en zonder ventiel gebruiken meen ik! Dan neem ik aan dat ze zonder ook niet lekkenmaar wat dan de meerwaarde is van een dure browns fles zonder het ventiel weet ik niet. Kun je de speen niet gewoon in een ander universeel flesje stoppen?

Etosquote:Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef Malteser het volgende:
[..]
Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?

quote:

Ook medela flesjes, mocht je die hebben liggen slingeren.quote:Op woensdag 29 maart 2017 16:38 schreef Malteser het volgende:
[..]
Exact dit is waar ik aan dacht. Maar ja, op welke fles past de dr. Browns smalle hals speen zonder teveel te lekken?

Echt exact wat de onze ook eetquote:Op woensdag 29 maart 2017 14:45 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier ook bij wakker worden een papfles in bed.
Of bij ons in bed. En dan later nog een boterham. Of twee. En fruit. Lunch weer twee boterhammen. 's Middags fruit of anders lekkers. Volle bak avondeten met ons mee en griekse yoghurt na. En dan 's avonds nog een fles.
Hij eet meer dan z'n zus van 2,5.
 lekkere vreetberen zijn het!
 lekkere vreetberen zijn het!

Kinderen die uiterlijk om 7.30u gebracht worden, mogen ontbijten op de opvang. Ze eten zodra de tweede leidster en alle eters er zijn; de rest van de kinderen is dan gewoon aan het spelen. J schuift wel ooit aan als hij thuis weigerde te eten, maar ik vind dat ontbijten thuis er gewoon bij hoort.quote:Op woensdag 29 maart 2017 09:53 schreef LuDann het volgende:
Ontbijten op de opvang? Is dat een ding joh?

fijn als je nog steeds last hebt van zwangerschapsmisselijkheid
 fijn als je nog steeds last hebt van zwangerschapsmisselijkheid   

Ik moet wel zeggen dat ik de flessen vorig jaar heb gekocht, dus ik hoop dat ze niet veranderd zijn. Het zijn groene flessen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:10 schreef Malteser het volgende:
Het nieuwe type Dr. Browns hebben we. Die met het groene staafje. Ellende! Lekt hier nog harder dan het oude type wat er niet voor bedoeld was om zonder ventiel en staafje te gebruiken.
[..]
Die ga ik proberen!

Dankjewel! Morgen een mooi ritje op de fiets naar de Etos.quote:Op woensdag 29 maart 2017 19:31 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Ik moet wel zeggen dat ik de flessen vorig jaar heb gekocht, dus ik hoop dat ze niet veranderd zijn. Het zijn groene flessen.
[ afbeelding ]
Zowel de oude als nieuwe dr Browns spenen passen er op (maar in de speen is volgens mij niets veranderd).

als de nieuwe niet passen heb ik nog oude flessen van de etos, en die zou ik kunnen sturen...quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:00 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dankjewel! Morgen een mooi ritje op de fiets naar de Etos.

geen wonder dat meneer zich niet helemaal tof voelt.
 geen wonder dat meneer zich niet helemaal tof voelt. 

lastig wel van dat slapen. S. slaapt juist altijd met slaapzak, maar ligt nu zonder, want we zijn toevallig bij opa en oma zonder en hij moet een dutje doen. Ben benieuwd.
 lastig wel van dat slapen. S. slaapt juist altijd met slaapzak, maar ligt nu zonder, want we zijn toevallig bij opa en oma zonder en hij moet een dutje doen. Ben benieuwd. 

.
.  

. Ik moest even aan mijn hoofd krabben want die van mij had zulke stats met 8 mnd-mijn reusje
. Ik moest even aan mijn hoofd krabben want die van mij had zulke stats met 8 mnd-mijn reusje   . Ik vergeet elke keer dat hij best groot is- er zit nog wel wat molligs aan, maar hij is vooral wat langer. Duurt niet lang meer voordat peuter het tegen hem aflegt  als ze aan het stoeien zijn!
. Ik vergeet elke keer dat hij best groot is- er zit nog wel wat molligs aan, maar hij is vooral wat langer. Duurt niet lang meer voordat peuter het tegen hem aflegt  als ze aan het stoeien zijn! 

hij zegt normaal voornamelijk "mama!!!! Die!Die!Diehieeee!"quote:Op donderdag 30 maart 2017 13:36 schreef LeSage het volgende:
Vosje, pittig is dat ja!
Wat goed van Wurm dat hij al zo'n woorden kentlastig wel van dat slapen. S. slaapt juist altijd met slaapzak, maar ligt nu zonder, want we zijn toevallig bij opa en oma zonder en hij moet een dutje doen. Ben benieuwd.
Stats vanmorgen: 9,6 kg en 74,5 cm. Qua ontwikkeling doet hij het heel super, dus we hoeven ook pas terug bij de 2-jaar afspraak. Dikke prima wat mij betreft, want ik zie ook wel dat hij zich goed ontwikkelt.
En mega stoer: bij alle twee de prikjes 1 traan gelaten en daarna weer gewoon gezellig
Zijn jullie ook zo belachelijk trots als ze de kunstjes van het CB daar goed doen?

zonquote:Op donderdag 30 maart 2017 21:52 schreef Malteser het volgende:
Fijn Stippel van het slapen!
En goede stats voor S van LeSage.
Hier de hele dag thuis geweest want zou mijn Next bestelling eindelijk krijgen maar helaas en dus de hele middag in de tuin gebivakkeerd. Twix heeft met stoepkrijt kennis gemaakt en was koning te rijk! En wij hebben nu een prachtig terras.

)
) 

. Ik ga voor de prikken en de ogentest enzo, en dat vind ik wel genoeg.
 . Ik ga voor de prikken en de ogentest enzo, en dat vind ik wel genoeg.

) om weer te gaan huilen. Daarna weer rustig liggen en na tien minuten hetzelfde liedje (x2). Ik toen gevraagd of hij terug naar Bumba en zijn eigen bed wilde. Dat was een enthousiast "ja" en gelijk dag zwaaien naar mij
 ) om weer te gaan huilen. Daarna weer rustig liggen en na tien minuten hetzelfde liedje (x2). Ik toen gevraagd of hij terug naar Bumba en zijn eigen bed wilde. Dat was een enthousiast "ja" en gelijk dag zwaaien naar mij  en daarna is hij stil gaan slapen in zijn eigen bed. Blijkbaar is dat omhoog komen zijn manier om aan te geven dat hij zijn eigen bed weer in wil. Zo fijn dat hij merkbaar groter wordt, en dat we dit soort dingen ook doorkrijgen. Maakt onze nachtrust een volgende keer een stuk beter.
 en daarna is hij stil gaan slapen in zijn eigen bed. Blijkbaar is dat omhoog komen zijn manier om aan te geven dat hij zijn eigen bed weer in wil. Zo fijn dat hij merkbaar groter wordt, en dat we dit soort dingen ook doorkrijgen. Maakt onze nachtrust een volgende keer een stuk beter.

Grappig! Zo'n zelfde leermomentje hadden wij vorige week ook. Hij gaf ook heel duidelijk aan dat hij terug wilde naar zijn eigen bedje (en z'n aardbei) door druk te gaan bewegen en mij te porren en heel dicht bij mijn gezicht "mama" te zeggen. Duurde ook even voordat ik dat door had.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:37 schreef FlyingFish het volgende:
Hier ook een fijn CB. Ze geven advies maar duidelijk heel vrijblijvend en komen daar niet weer op terug een volgende afspraak (tenzij het gevraagd advies is). Het lijkt ook alsof ze hier heel erg rekening houden met hoe je er zelf in staat. Ik maak me niet druk om zijn ontwikkeling en groei, dus maken zij er ook geen probleem van en geven alleen tips (ook toen er een keer geen groei was vorig jaar). Als je je er niet fijn bij voelt zou ik gewoon alleen voor de entingen gaan en verder niks, dat is ook geen probleem.
En die trotsheid heeft iedere moeder denk ik LeSage! Zo fijn als anderen ook zien hoe briljant hij is
Dat hij oververmoeid is van de eerste keer naar een oppas is niet zo raar stippel, is natuurlijk een nieuwe ervaring voor hem. O gaat regelmatig naar oma of andere opa en oma, en daar heeft hij dat niet. Maar als hij twee uurtjes naar opa gaat (waar hij weinig komt) is hij daarna gesloopt, ook al is hij daar veel korter en doet hij niets (behalve spelen en tv kijken).
Wij hadden vannacht een leermomentje. O was overstuur wakker geworden, dus in ons bed genomen waar hij rustig werd. Na tien minuten rust ging hij echter rechtop zitten en plofte vol op m'n buik neer (gelijk iedereen wakker) om weer te gaan huilen. Daarna weer rustig liggen en na tien minuten hetzelfde liedje (x2). Ik toen gevraagd of hij terug naar Bumba en zijn eigen bed wilde. Dat was een enthousiast "ja" en gelijk dag zwaaien naar mij
en daarna is hij stil gaan slapen in zijn eigen bed. Blijkbaar is dat omhoog komen zijn manier om aan te geven dat hij zijn eigen bed weer in wil. Zo fijn dat hij merkbaar groter wordt, en dat we dit soort dingen ook doorkrijgen. Maakt onze nachtrust een volgende keer een stuk beter.

) met daarbij op advies van m'n moeder een plankje voor O (dan 22 maanden) omdat hij dan echt nog niet zo ver/lang kan lopen of daar gewoon geen zin in heeft (dat heeft hij nu al regelmatig op de terugweg van de supermarkt). Het is overigens de bedoeling dat er vaak 1 baby in de draagzak/doek gaat en de andere en O in de wagen. Maar dat kan alleen bij een echte tweelingwagen met losse reiswieg.
 ) met daarbij op advies van m'n moeder een plankje voor O (dan 22 maanden) omdat hij dan echt nog niet zo ver/lang kan lopen of daar gewoon geen zin in heeft (dat heeft hij nu al regelmatig op de terugweg van de supermarkt). Het is overigens de bedoeling dat er vaak 1 baby in de draagzak/doek gaat en de andere en O in de wagen. Maar dat kan alleen bij een echte tweelingwagen met losse reiswieg. 

Hier exact de zelfde situatiequote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:27 schreef Vieve6 het volgende:
Hier zijn de verpleegkundigen erg meedenkend bij het CB. Ze zijn ook niet veroordelend, dus ga er altijd fijn naar toe...
Even een vraagje voor ideeën! L krijgt in juni een broertje of zusje. L loopt nu een paar weken maar ik denk dat ze nog niet super ver zal lopen als broertje of zusje geboren wordt. Wat is dan makkelijk als je met baby + dreumes op pad wilt? Bijv een plankje op de kinderwagen/draagzak? Of is een dubbele kinderwagen echt heel handig bijv?
 En hier heb ik de hoop opgegeven dat ie voor juni loopt
  En hier heb ik de hoop opgegeven dat ie voor juni loopt   

Wagen + draagdoek/zak.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:27 schreef Vieve6 het volgende:
Hier zijn de verpleegkundigen erg meedenkend bij het CB. Ze zijn ook niet veroordelend, dus ga er altijd fijn naar toe...
Even een vraagje voor ideeën! L krijgt in juni een broertje of zusje. L loopt nu een paar weken maar ik denk dat ze nog niet super ver zal lopen als broertje of zusje geboren wordt. Wat is dan makkelijk als je met baby + dreumes op pad wilt? Bijv een plankje op de kinderwagen/draagzak? Of is een dubbele kinderwagen echt heel handig bijv?

"Mama, kom maa binne! Bel dingdongdingdong! Hajoooow!" Echt zo leuk.
 "Mama, kom maa binne! Bel dingdongdingdong! Hajoooow!" Echt zo leuk.  Verder leert ze zo veel op het kdv, vooral liedjes. Ineens zingt ze haphaphap soksoksok bij het eten en zingt ze "Poesje Mauw, tonnemauw, jijstebij".
 Verder leert ze zo veel op het kdv, vooral liedjes. Ineens zingt ze haphaphap soksoksok bij het eten en zingt ze "Poesje Mauw, tonnemauw, jijstebij".   

Een vriendin van me heeft een dreumes en baby, die zweert bij de combinatie!quote:Op vrijdag 31 maart 2017 11:27 schreef Vieve6 het volgende:

) in de wagen. Loopplankje gaan we wel even testen of dat wat is.
 ) in de wagen. Loopplankje gaan we wel even testen of dat wat is.  
  )
 )

. Toen klein wat zwaar werd overgestapt op hem in de wandelwagen en voor zuslief meerijdplankje als ze moe werd van het zelf lopen. We hebben zo'n breed plankje en als de duwstang van de wandelwagen op de hoogste stand staat kan ze er mooi instaan en haar broertje over de bol aaien als ze dat wil
. Toen klein wat zwaar werd overgestapt op hem in de wandelwagen en voor zuslief meerijdplankje als ze moe werd van het zelf lopen. We hebben zo'n breed plankje en als de duwstang van de wandelwagen op de hoogste stand staat kan ze er mooi instaan en haar broertje over de bol aaien als ze dat wil

. Want met baby in de draagdoek kon ik toch niet echt goed in de speeltuin (of supermarkt
 . Want met baby in de draagdoek kon ik toch niet echt goed in de speeltuin (of supermarkt  ) achter dreumes aan, of boodschappen van de band tillen enzo. Baby sliep dus lekker in het babybedje onderin en dreumes zat prinsheerlijk voorop. Was echt een prima optie voor wandelen en boodschappen doen en speeltuin enzo. Doek gebruikten we meer voor dagjes weg als de wagen onpraktisch was om mee te nemen.
 ) achter dreumes aan, of boodschappen van de band tillen enzo. Baby sliep dus lekker in het babybedje onderin en dreumes zat prinsheerlijk voorop. Was echt een prima optie voor wandelen en boodschappen doen en speeltuin enzo. Doek gebruikten we meer voor dagjes weg als de wagen onpraktisch was om mee te nemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu hebben we ze omgeruild, kan dreumes Tas lekker rondkijken en peuter Annie zelf besluiten of ze wil zitten of niet, en er zelf in- en uitklimmen. Dat ziet er zo uit:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die wagen is voor ons de best op Marktplaatse bestede ¤300 ooit.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2017 13:32:30 ]

. Ook gaat hij nu een deel van de tijd op zijn loopfiets enzo, dus het is vooral heel erg afhankelijk van je kind, wat handig is. Ik loop zelf liever met een opgeklapt plankje dan een halflege wagen
. Ook gaat hij nu een deel van de tijd op zijn loopfiets enzo, dus het is vooral heel erg afhankelijk van je kind, wat handig is. Ik loop zelf liever met een opgeklapt plankje dan een halflege wagen  

Ik wil ook zo graag een tuin en er een heus mama- en kinderparadijs van maken
 Ik wil ook zo graag een tuin en er een heus mama- en kinderparadijs van maken  
 SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.CB is hier ook prima. In het begin zaten ze nogal te panikeren over A's taalontwikkeling omdat ik niet kan horen of het wel goed is enzo. Maar toen A met 14 mnd al een woordenschat had waar menig 1.5 jarige jaloers op was, heb ik ze niet meer gehoord
Ik had vandaag vrij genomen om het huis te poetsen, belastingen te fixen en mijn verhaal voor het estafettetopic eens op te schrijven, maar gisteravond zat ik met A bij de hap. Ze had ineens zomaar uit het niets 40C koorts en huilde keihard en kreundeZe hebben niks gevonden. Nu heeft ze nog 39C en is hangerig, maar wel alert en drinkt goed. Mijn arme moppie

. Uiteraard weer in combinatie met niet willen eten en kwijlen en een tikkeltje sneller huilen.
. Uiteraard weer in combinatie met niet willen eten en kwijlen en een tikkeltje sneller huilen.  

Die hebben ze niet van Mutsy en ik heb gehoord dat de universele nogal wiebelig zijn helaasquote:Op vrijdag 31 maart 2017 13:08 schreef FlyingFish het volgende:
Er bestaan overigens ook meerijdplankjes met zitjes erop die er evt ook af te halen zijn. Daar gaan wij voor (omdat dat het standaard plankje bij bugaboo is). In hoeverre dat handig is zien we tzt wel.

Wij hadden een universele aan de Mutsy, en was prima hoor, niks wiebelig, ondanks de zeer gebruikte staat (3e hands geloof ik). Vriend heeft wel de bevestiging iets moeten aanpassen, maar daarna heeft t hier een jaar goed gefunctioneerd. Plankje is inmiddels zelfs verhuisd naar de vierde eigenaar.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 14:22 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die hebben ze niet van Mutsy en ik heb gehoord dat de universele nogal wiebelig zijn helaas

Hij is heel simpel hoor, want kleine tuin, maar het kind is er dolgelukkig mee.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 13:48 schreef Aerenia het volgende:
Selv: durf t bijna niet te vragen...maar foto van het huisje?Ik wil ook zo graag een tuin en er een heus mama- en kinderparadijs van maken

In onze vorige tuin durfde ik N. bijna niet los te laten en zelf liep ik er ook alleen door als het echt noodzakelijk was, zo vies en smoezelig. Blij dat dat eindelijk aangepakt is.
 In onze vorige tuin durfde ik N. bijna niet los te laten en zelf liep ik er ook alleen door als het echt noodzakelijk was, zo vies en smoezelig. Blij dat dat eindelijk aangepakt is.  
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.*ril*

wat heerlijk, zo net met 't lekkere weer
 wat heerlijk, zo net met 't lekkere weer  zo hop naar buiten kunnen is zo fijn!
 zo hop naar buiten kunnen is zo fijn!

Ik heb ook een universelequote:Op vrijdag 31 maart 2017 14:22 schreef LeSage het volgende:
[..]
Die hebben ze niet van Mutsy en ik heb gehoord dat de universele nogal wiebelig zijn helaas
 niks wiebeligs aan.
 niks wiebeligs aan.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |