abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169807916
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:08 schreef FlyingFish het volgende:

O krijgt geen keuze in broodbeleg, hij moet het doen met wat hij krijgt. Bij bolletjes zelfs nog regelmatig geen beleg. Zolang hij geen alternatief ziet is er geen probleem. En sowieso haalt hij al het beleg eraf om het als eerste op te eten, ook smeerbeleg als smeerworst en pindakaas :')

Dit ja :') :D ook hier eentje met interesse in saus overigens maar dan na het dopen er heel vies naar gaan zitten kijken :+

Fijn dat jullie er achter zijn malteser, scheelt weer. E. heeft ook geen inhaalgroei gehad en de groei is nog steeds wat wankel. Maar so far so good.
Over 2 weken ofzo weer naar het CB. A. moet de bmr nog dus dan gelijk maar ff wegen en meten en zulks.
:)
  maandag 27 maart 2017 @ 09:08:58 #77
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_169807956
Hier een dreumes die wel zelf zijn broodbeleg kiest. Hij pakt t gewoon zelf uit de kast (ha! ha! = hagelslag dus :( ). Als ik m probeer af te leiden en iets anders wil geven weigert meneer resoluut, en gebaart duidelijk naar de hagelslag.

We hebben er maar vrede mee. Hij eet bij opa/oma/kdv ook veel andere dingen, dus het is vast een faaaaase (en dat grote broer gek is op hagelslag werkt vast ook niet mee ;))
pi_169808017
Het probleem is hier dat het nooit goed is. Eet hij een boterham met leverworst en ziet hij mij een boterham met kaas eten, wil hij de kaas. Is het omgekeerd, wil hij het andere. En ik wil niet altijd hetzelfde als wat hij op z'n brood heeft. Dan is de oplossing eten zonder hem, maar dat vind ik ook ongezellig.

Hier ook geen last van de zomertijd, T sliep gister om 19.30, en vanmorgen om kwart voor 8 hebben we hem maar wakker gemaakt...
pi_169808188
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Het probleem is hier dat het nooit goed is. Eet hij een boterham met leverworst en ziet hij mij een boterham met kaas eten, wil hij de kaas. Is het omgekeerd, wil hij het andere. En ik wil niet altijd hetzelfde als wat hij op z'n brood heeft. Dan is de oplossing eten zonder hem, maar dat vind ik ook ongezellig.

Hier ook geen last van de zomertijd, T sliep gister om 19.30, en vanmorgen om kwart voor 8 hebben we hem maar wakker gemaakt...
En als je hem nu hetzelfde geeft als waar jij zin in hebt? Dan kun jij gewoon kiezen wat je lekker vindt en T heeft hetzelfde als mama dus ook blij.
pi_169808241
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dit ja :') :D ook hier eentje met interesse in saus overigens maar dan na het dopen er heel vies naar gaan zitten kijken :+

Fijn dat jullie er achter zijn malteser, scheelt weer. E. heeft ook geen inhaalgroei gehad en de groei is nog steeds wat wankel. Maar so far so good.
Over 2 weken ofzo weer naar het CB. A. moet de bmr nog dus dan gelijk maar ff wegen en meten en zulks.
Ja, wel heel jammer dat ik al vanaf 3 maanden vroeg om verder onderzoek omdat ik zelf ook voedselallergieën heb. Maar de eerste 9 maanden kwam alles door de RS die hem zo ernstig te pakken had gehad, aldus de kinderarts.
E heeft glutenallergie toch? En dus ook nog steeds wat aan de kleine kant?
pi_169808634
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:33 schreef Malteser het volgende:

[..]

En als je hem nu hetzelfde geeft als waar jij zin in hebt? Dan kun jij gewoon kiezen wat je lekker vindt en T heeft hetzelfde als mama dus ook blij.
Ja, dat doe ik meestal ook. Maar, als de duutser dan kaas op z'n brood heeft, is het ook niet goed. Het komt heel precies bij T. Netzoals welke muts en/of jas aan gaat. Gister deden we hem een andere jas aan dan normaal, want het was warm, en dat was zo'n drama...
pi_169808677
Wat fijn trouwens, Malteser dat er duidelijk is dat Twix koemelkallergie heeft. Nou ja, niet fijn van de allergie maar wel van de duidelijkheid.

En wat stom dat ze die testen nu pas deden.
pi_169809638
Oh het lukt me echt niet zo goed om bij te lezen laatste dagen, dus ik kom met een ego post binnenvallen, sorry :@

M'n kleinste wil ineens al 3 dagen geen avondeten. En dan ook echt niet. Als hij toch een hapje neemt dan sproeit ie het zo hard mogelijk uit (liefst over alles heen :X) of hij laat het heel langzaam uit z'n mond vallen (zo smerig :X). Overdag gaat het prima met brood, fruit en flesje melk, zn papfles voor de nacht laat hij ook deels staan.

Kunnen jullie me geruststellen dat dit normaal dreumesgedrag is? Hebben jullie nog tips om hier mee om te gaan? Ik bied het een paar keer nog aan en als hij begint uit te spugen negeer ik hem of laat ik m even uit de kinderstoel (omdat hij z'n broer "aansteekt" anders). Ik geef na het eten wel beide een toetje en wat te drinken, dat gaat er wél in.

Ik vind t een beetje spannend omdat hij al zo fijntjes is. Ik zou de melk verder moeten afbouwen maar durf dat niet zo goed aan nu.
pi_169809946
Vindt ie het niet gewoon niet lekker Madivi?
Verder is het volgens mij gewoon een fase :Y Heeft die van mij ook wel eens ooit. Momenteel heeft ie het hier juist met brood. Dat wordt vakkundig geweigerd, terwijl ie dat normaal naar binnen schrokt. Ik wordt dan altijd een beetje zenuwachtig inderdaad, terwijl ik dat eigenlijk niet hoef te zijn, omdat ie na een paar dagen gewoon weer eet en zo snel iets tekort krijgen lukt denk ik niet. Ik compenseer wel met wat extra melk (maar misschien is dat ook wel helemaal fout :@ )

En het gaat goed met Twix lees ik *O*
pi_169810301
Die van mij beslist per dag wat 'ie wel en niet gaat eten. Ik maak er geen strijd van en biedt gewoon de normale dingen aan (brood, fruit, groente, kwark, melk etc). Eet hij een keer niet, dan haalt hij het de volgende "eetronde" meestal in. Heeft hij tussendoor honger bied ik iets extra aan, meestal een cracker of fruit dan. Pas als hij echt slecht eet wil ik wel eens iets extra lekkers geven zodat hij toch wát op heeft, maar 9 vd 10x is hij dan ziek ook.
pi_169810443
Madivi, het is een fase. Sjaak doet dat ook al een jaar, afgewisseld met tijden dat hij wel goed eet. Hij kan bijvoorbeeld doperwtjes 1 voor 1 uit spugen of aardappels eerst kauwen en daarna tussen zijn tanden door duwen naar buiten.
Maar ja, hij kan niet kiezen wat hij eet 's avonds en misschien is dat nu net waar hij geen zin in heeft. We bieden altijd een toetje aan en eventueel nog een cracker. Dan nog een avondflesje met halfvolle melk en dan is zijn maagje toch nog gevuld voor het slapen gaan.
pi_169810453
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:37 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ja, wel heel jammer dat ik al vanaf 3 maanden vroeg om verder onderzoek omdat ik zelf ook voedselallergieën heb. Maar de eerste 9 maanden kwam alles door de RS die hem zo ernstig te pakken had gehad, aldus de kinderarts.
E heeft glutenallergie toch? En dus ook nog steeds wat aan de kleine kant?
Ja ze groeit op de -3 lijn nu. (Begon op +2.5). Coeliakie heeft ze idd. Het is soms gewoon een zoektocht. Wij hebben ook een hele poos gezocht. Gelukkig kun je er nu mee verder.

Over niet eters, je kunt ze niet dwingen. Ik bied het aan en beslis wat er op tafel komt, zij bepalen vervolgens hoeveel ze eten.
:)
  maandag 27 maart 2017 @ 12:15:05 #88
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169810728
Hier gaat eten ook niet zo lekker meer, maar ach hij kan t hebben. Als ie echt lang niks eet probeer ik 's avonds een boterham, en een toetje gaat er meestal ook wel in.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169812092
Malteser fijn dat de oorzaak is gevonden!

Madivi: het is een faaaaase! Zolang ze blijven drinken (of anderszins vocht uit fruit ofzo halen), dan zal het echt wel goed komen.

Hier wordt overigens wisselend goed gegeten. Er is geen peil op te trekken welke groenten ze bijv. lekker vindt en welke niet. Zo heeft ze een tijdje boontjes hardnekkig geweigerd (uitspugen vervolgd door: bah, isse vies!) en inmiddels gaat ze juichen als ze boontjes krijgt. Echt :')

In geval van vies of geen honger wordt alles overigens uitgespuugd, over de tafel uitgesmeerd en/of op de grond gegooid. Soms probeert ze met wisselend succes haar eten ook te slijten aan de kat ('psj psj poes', terwijl ze een stukje appel omlaag houdt).

Met de pokjes gaat het trouwens beter. Denk dat we nu op het hoogtepunt zitten. Een deel is aan het indrogen en tegelijkertijd komen er nog wat nieuwe op. Ze heeft er weinig last van gelukkig en mag morgen ook gewoon naar het kdv.
pi_169817146
"Fijn" te lezen dat het herkenbaar is. Grootste doet vandaag ook mee dus het was weer feest aan tafel (of vooral eronder :')).

Adrian, ik dacht eerst ook dat het aan het eten lag, maar had juist ook oude succesnummers gemaakt (ze aten eerst alles). Ik denk dat ik ook maar nog even door ga met die twee flessen, geeft toch beetje gerust gevoel.

Sillie, dat is beetje het probleem, hij haalt het ook niet in met de laatste fles (laat ie ook de helft van staan nu). Maar hij slaapt wel tot 6.30, dus blijkbaar is hij wel voldaan.

MevrouwC, ik moest lachen om de doperwtjes. Kan dus wel een jaar (of langer) gaan duren dit. :o ik ben wel verrast door hoe lastig (en ook irritant) ik het vind, iets om aan te werken voor mezelf. :X

Kazy, juichen om bonen :D. Fijn dat de pokken op retour zijn. Komt ze er zonder littekentjes vanaf?
pi_169818329
Madivi: misschien is 'ie niet helemaal lekker? Verkoudheidje op komst? Ik zou me er nog niet te druk om maken hoor, voor je het weer eet 'ie weer de oren van je hoofd.. zeker als 'ie wel goed slaapt, dan heeft 'ie even wat minder nodig kennelijk!
pi_169819027
Madivi, dat van die flesjes 'moeten' minderen kreeg ik ook te horen, maar dat was eoiaou... hij geniet er van, vraagt er nog echt om, dus krijgt m ook nog.

Verder is het vast een fase, en die gaat hier ongeveer per dag. Met name ook zijn vermoeidheid speelt een grote rol bij het wel of niet eten.

Kazy, ik hoop dat de pokjes snel over zijn. Wel fijn dat ze er dan immuun voor is!

Vandaag bij oma ineens ook een goed slapende S. Vanmorgen 1,5 uur en vanmiddag ruim 2 uur! Heerlijk dat hij zo zijn rust pakt, de rest van de tijd heeft hij in de tuin gespeeld O+

Net bij thuiskomst heeft de hond gekrast (S. daagt hem gruwelijk uit constant, dus dat kon ook wel een keer gebeuren) en nou heeft mijn perfect gave snoetje een blauw oog en een rode kras op zijn wang :'( eerste van vele waarschijnlijk....
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 27 maart 2017 @ 19:31:09 #93
56471 pinquit
oh my lama!
pi_169819304
Oh jakkes, wat naar lesage ;( brr ik hou niet van honden, dus heb nu meteen een 'ziejewelrotbeesten'gevoel, maar dat uitdagen is ook niet echt handig natuurlijk :{ :') ik hoop dat ie snel z'n gave gezichtje weer terug heeft! :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_169819851
Eten... ik hou maar in mijn achterhoofd dat ze van liefde en lucht ook groot worden. Dus ik bied (gevarieerd) aan, maar probeer me er niet te druk om te maken als er niet gegeten wordt of eenzijdig gegeten wordt.

Wij waren een weekendje weg en het was zo fijn O+. J sliep zonder gedoe in een vreemd bed :o en heeft bijna alles met een grote lach gedaan. Behalve vertrekken uit de speeltuin dan, elke dag weer }:|. Heerlijk 'seppen' op het strand en in bad met 'bubbels'. Wat een verschil met onze vorige vakantiepoging. Zo is het zķ leuk O+
pi_169820854
Wat heerlijk, Hupje O+

Pinq, het is echt pure liefde van de hond, hij knuffelt gewoon wat enthousiast. En S. roept hem steeds om kusjes te geven en te knuffelen. En dan soms komt daar een poot bij kijken die iets te hard gaat.
Sowieso gaat hij vast nog wel eens een aanvaring krijgen met een hond. 1 hond thuis, 1 hond bij opa en oma, 1 hond bij tante, 2 honden bij ooms en 3 (!) honden bij andere opa en oma, waarvan 1 een enorme rottweiler.
Hij vindt ze helemaal het einde O+ leuk ook om ze te voeren, nog leuker als ze dan worden weggestuurd door het baasje. Kleine sadist >:)

Eten is hier overigens ook alleen maar leuk als het zelf mag. Dus bord voor de neus, lepel en vork erbij en dan zien we wel waar het schip strandt. Meestal zit echt alles onder, dus morgen eens een slabber met mouwen halen :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_169822799
Hupje, wat ontzettend fijn!! Jullie zijn van heel ver gekomen met jullie J en dan is het zo goed om te lezen dat jullie nu echt genieten. O+

Madivi, dat klinkt als (onze) dreumes. Soms leeft hij dagen van lucht en liefde, vanavond at hij een volle kom (kale) mie.

LeSage, fijn dat S en de hond normaal heel goed gaan. Ik ben zo'n schijterd wat honden icm kinderen betreft.
pi_169829685
Ik ben gek op honden, maar ik krijg ook wel een beetje de kriebels als ik zo'n grote hond bij een klein kindje in de buurt zie, 100% vertrouwen kan je ze nooit. Toch vind ik het opgroeien met honden/andere dieren wel heel waardevol en mooi. O+

Madivi, die fase begon hier veel later, maar is heel herkenbaar. N. eet overdag haar brood en fruit altijd wel goed, maar avondeten veel minder. Verder heeft ze een enorme voorkeur voor ongezond, terwijl ze vanaf 6 maanden tot ruim 1 jaar eigenlijk alleen maar met smaak heel gezond heeft gegeten. :') Nu is patat grote favoriet, plukt ze uit de pasta alleen het gehakt en de pasta zelf en uit de boerenkool gaan de spekjes als eerst en vraagt ze direct om meer. Ook op brood vraagt ze nu steeds om chocopasta en appelstroop ipv bijvoorbeeld pindakaas of amandelpasta. Qua groente gaan alleen soep en stamppot nog heel goed, hele groente eet ze niet meer. Qua rauwkost gaan tomaatjes en komkommer er gelukkig nog wel in.

Daar zitten we dan met onze geitenwollensokken gezonde Rapley-opvoeding. _O- Ik ga er vanuit dat het goed komt en ze niet kapot gaat op deze manier.
pi_169829735
Hier hetzelfde... N is dol op pizza en pataaaties. En chocolade... Brood eet ze alleen met hagelslag of chocopasta. -O- Groente lust ze eigenlijk niet, behalve wortels en af en toe een olijf.
Maargoed, ze eet van alles weinig, zelfs pataaaaties maar een stuk of zes. Alleen bv gaat er nog goed in, en noten en pijnboompitten. Noten lijken me wel gezond, dus dat is dan maar goed.
Verschil is misschien dat ze hier nooit goed gegeten heeft, dus het gaat nu niet slechter dan eerst.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169829954
Qua eten kan ik een +1 doen op Selv :P Vooral het vlees tussen je eten vandaag vissen en daarna om 'no meer?' vragen is heel herkenbaar!

Mijn kind lust alleen geen pizza :o
pi_169830015
Pizza zit tomaat op, veel te gezond!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')