abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:27:26 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169502791
Oh, oeps, sorry, niet gezien dat ik hem sloot :@
  dinsdag 14 maart 2017 @ 09:40:41 #3
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169502875
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:32 schreef Candaasje het volgende:
Oh, oeps, sorry, niet gezien dat ik hem sloot :@
Geeft niks, nu kon ik fijn autistisch alle plaatjes even breed maken :D!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_169511247
quote:
17s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 09:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Geeft niks, nu kon ik fijn autistisch alle plaatjes even breed maken :D!
^O^ Herkenbaar haha.

Maareh, geen plaatje van de wonderschone Prairies hey? }:|
  dinsdag 14 maart 2017 @ 18:21:07 #5
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169512018
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 maart 2017 17:32 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

^O^ Herkenbaar haha.

Maareh, geen plaatje van de wonderschone Prairies hey? }:|
Ik heb geen zaken toegevoegd maar kan de OP nog editten, dus DM maar een linkje wat er bij moet ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_169520510
Bedankt voor je reactie Canadeesje! Ik hou scyscanner al goed in de gaten. Eén bestuurder is voor ons ook een serieuze optie. Ik ben ook nog aan het overwegen om toch een retour te doen en dan een binnenlandse vlucht van Vancouver naar Calgary, dan zijn we waarschijnlijk nog goedkoper uit dan een oneway. Ik ga nog eens goed overwegen wat we allemaal willen en hoeveel dagen dat dan ongeveer kost. Maar we zullen zeker weinig ruimte over hebben!

Andere mensen ervaring met het rondje Vancouver-Vancouver?
pi_169589451
Schaatsfan, met een binnenlandse vlucht zit je dan toch nog steeds met een one-way fee? Of neem je de auto mee in het vliegtuig? Ik begrijp niet waarom je een binnenlandse vlucht zou doen. Met KLM was heen vliegen op Calgary en terug vanaf Vancouver (of andersom) overigens niet duurder dan een retour, zal bij de meeste maatschappijen zo zijn.

Ik zou vooral opletten hoe het zit met bagage voor binnenlandse vluchten. Ik weet dat die bij Amerikaanse vluchten (net als binnen Europa) vaak er niet bij zitten, waardoor er nog kosten bij komen. Ik kan me niet voorstellen dat dat, inclusief het extra gedoe van ruim van te voren aanwezig zijn, extra tijd kwijt zijn omdat vluchten niet aansluiten etc. opwegen tegen de kosten van een one-way fee.

Mocht het rondje de andere kant geen one way fee hebben zou ik dat doen, dat maakt voor de beleving niet zoveel uit. Dat hebben wij afgelopen jaar ook in Oost-Canada gedaan, van Montreal naar Toronto was gratis, van Toronto naar Montreal $300 one way fee. Dat was een makkelijke besparing!

Hier ons reisverslag van west Canada in 2013, van Calgary naar Vancouver, inclusief onze route, die dus ook prima andersom had gekund (afhankelijk wel van de boot en trein-aansluiting wat per dag verschilt).
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_169605273
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:02 schreef koei het volgende:
Schaatsfan, met een binnenlandse vlucht zit je dan toch nog steeds met een one-way fee? Of neem je de auto mee in het vliegtuig? Ik begrijp niet waarom je een binnenlandse vlucht zou doen. Met KLM was heen vliegen op Calgary en terug vanaf Vancouver (of andersom) overigens niet duurder dan een retour, zal bij de meeste maatschappijen zo zijn.

Ik zou vooral opletten hoe het zit met bagage voor binnenlandse vluchten. Ik weet dat die bij Amerikaanse vluchten (net als binnen Europa) vaak er niet bij zitten, waardoor er nog kosten bij komen. Ik kan me niet voorstellen dat dat, inclusief het extra gedoe van ruim van te voren aanwezig zijn, extra tijd kwijt zijn omdat vluchten niet aansluiten etc. opwegen tegen de kosten van een one-way fee.

Mocht het rondje de andere kant geen one way fee hebben zou ik dat doen, dat maakt voor de beleving niet zoveel uit. Dat hebben wij afgelopen jaar ook in Oost-Canada gedaan, van Montreal naar Toronto was gratis, van Toronto naar Montreal $300 one way fee. Dat was een makkelijke besparing!

Hier ons reisverslag van west Canada in 2013, van Calgary naar Vancouver, inclusief onze route, die dus ook prima andersom had gekund (afhankelijk wel van de boot en trein-aansluiting wat per dag verschilt).
Bedankt voor de tips en het verslag! We gaan dit weekend nog even goed alle opties bekijken 😊.
pi_169651391
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:02 schreef koei het volgende:
Schaatsfan, met een binnenlandse vlucht zit je dan toch nog steeds met een one-way fee? Of neem je de auto mee in het vliegtuig? Ik begrijp niet waarom je een binnenlandse vlucht zou doen. Met KLM was heen vliegen op Calgary en terug vanaf Vancouver (of andersom) overigens niet duurder dan een retour, zal bij de meeste maatschappijen zo zijn.

Ik zou vooral opletten hoe het zit met bagage voor binnenlandse vluchten. Ik weet dat die bij Amerikaanse vluchten (net als binnen Europa) vaak er niet bij zitten, waardoor er nog kosten bij komen. Ik kan me niet voorstellen dat dat, inclusief het extra gedoe van ruim van te voren aanwezig zijn, extra tijd kwijt zijn omdat vluchten niet aansluiten etc. opwegen tegen de kosten van een one-way fee.

Mocht het rondje de andere kant geen one way fee hebben zou ik dat doen, dat maakt voor de beleving niet zoveel uit. Dat hebben wij afgelopen jaar ook in Oost-Canada gedaan, van Montreal naar Toronto was gratis, van Toronto naar Montreal $300 one way fee. Dat was een makkelijke besparing!

Hier ons reisverslag van west Canada in 2013, van Calgary naar Vancouver, inclusief onze route, die dus ook prima andersom had gekund (afhankelijk wel van de boot en trein-aansluiting wat per dag verschilt).
Ik ben nu met een kop thee erbij ook je verslag aan het lezen, leuk! ^O^
Wat veel beren hebben jullie gezien! (Ik ben pas bij Tofino met lezen..)

En ik ga ook even onthouden dat de 93a parallelweg een optie, in plaats van (gedeeltelijk) de IcefieldParkway. (Die zal namelijk als wij gaan wel erg druk zijn.)
pi_169687466
quote:
0s.gif Op maandag 20 maart 2017 13:59 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ik ben nu met een kop thee erbij ook je verslag aan het lezen, leuk! ^O^
Wat veel beren hebben jullie gezien! (Ik ben pas bij Tofino met lezen..)

En ik ga ook even onthouden dat de 93a parallelweg een optie, in plaats van (gedeeltelijk) de IcefieldParkway. (Die zal namelijk als wij gaan wel erg druk zijn.)
Dan heb je alle beren ook wel gehad nu :D

In oost Canada kwamen we op onze eerste dag in een park ook al gelijk drie beren tegen (waarvan we er tegen 1 bijna aanliepen en één in de struiken op vijf meter afstand...). Daarna de hele reis geen beer (of Eland of ander groot dier) meer gezien en andere mensen die we op dezelfde trail tegenkwamen hadden geen enkele beer gezien. Het is echt een kwestie van geluk hebben. Mijn schoonzusje is drie keer op vakantie geweest in de omgeving van Jasper en Banff (heeft vrienden in Edmonton wonen), heeft nog nooit een beer gezien :')
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_169711922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2017 22:02 schreef koei het volgende:

[..]

Dan heb je alle beren ook wel gehad nu :D

In oost Canada kwamen we op onze eerste dag in een park ook al gelijk drie beren tegen (waarvan we er tegen 1 bijna aanliepen en één in de struiken op vijf meter afstand...). Daarna de hele reis geen beer (of Eland of ander groot dier) meer gezien en andere mensen die we op dezelfde trail tegenkwamen hadden geen enkele beer gezien. Het is echt een kwestie van geluk hebben. Mijn schoonzusje is drie keer op vakantie geweest in de omgeving van Jasper en Banff (heeft vrienden in Edmonton wonen), heeft nog nooit een beer gezien :')
We gaan keihard duimen 8-) (En het geluk moeten hebben is ook een van de reden dat we dus een 3daagsje kayaktocht doen; wel een beetje het max qua dagen en uren dat ik denk ik in een kayak wil zitten (toch wel zo'n 5-6 uur peddelen per dag...) maar wel weer een wat grotere kans op verschillende soorten wildlife. :) )

Nog wat laatste spullen aanschaffen (vooral (regen)/winddichte kleding, een slaapzak die in de tas past, en even kijken of we onze tarp nog kunnen vinden of dat we er toch nog een moeten kopen), een ESTA aanvragen en euh... ohja, nog een keertje alle reserveringen nakijken. Of het wel klopt qua datum. Is wel zo prettig als dat allemaal klopt :P .
  zaterdag 1 april 2017 @ 15:02:28 #12
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_169925716
Ik wilde eigenlijk meepraten over Banff tot ik las over een sinds kort ingevoerd eta geautoriseerd visa document. Ik heb eigenlijk weinig zin om de belastingkist van een ander land te gaan spekken, ook al gaat het om vijf Euro. Als het zogenaamd om veiligheid gaat, dan volstaat het afgeven van een vingerafdruk en pasfoto toch (over het achterlaten van persoonsgevens gaat het toch om en niet over geld)? Mijn wens om naar Canada te gaan stond wat op losse schroeven en hierdoor heb ik besloten ergens anders naar toe te gaan. Best jammer dat ik weinig kritiek hierop ben tegengekomen.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_169927831
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 15:02 schreef Brett-Anderson het volgende:
Ik wilde eigenlijk meepraten over Banff tot ik las over een sinds kort ingevoerd eta geautoriseerd visa document. Ik heb eigenlijk weinig zin om de belastingkist van een ander land te gaan spekken, ook al gaat het om vijf Euro. Als het zogenaamd om veiligheid gaat, dan volstaat het afgeven van een vingerafdruk en pasfoto toch (over het achterlaten van persoonsgevens gaat het toch om en niet over geld)? Mijn wens om naar Canada te gaan stond wat op losse schroeven en hierdoor heb ik besloten ergens anders naar toe te gaan. Best jammer dat ik weinig kritiek hierop ben tegengekomen.
Misschien omdat je argument belachelijk is? :') Die 5 euro dekt niet eens de kosten.

Je gaat ook geen geld uitgeven op vakantie? Daarvan gaat ook een deel naar de belastingen. En een visum voor een willekeurig land is vaak een stuk duurder, en dat betaal je voor enkel een sticker, regelmatig zonder wat voor check dan ook. De discussie hierover aangaan vanwege privacy en nut van dergelijke controles etc. kan ik nog wel begrijpen, maar vanwege 5 euro extra? Op een reis die je toch al minimaal zo'n 1000 euro gaat kosten? :')
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  zaterdag 8 april 2017 @ 17:11:21 #14
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_170087658
Belachelijke argument.. ik verwachtte niet anders dat mijn mening door Canada-liefhebbers als zodoende wordt beoordeeld. Het gaat mij alleen om het gebaar en het gevoel dat ik net niet welkom ben en extra mag betalen om binnengelaten te worden. Veel landen worden visumvrij, terwijl wij mogen betalen voor Noord-Amerikaanse landen. Laten we dan gelijke monniken hanteren, zij ook 10$ dollar als ze naar Europa willen. Ik heb inmiddels al een fijne nieuwe reis geboekt naar een favoriet land buiten Europa waar ik de vorige zeven keren moeiteloos binnen kwam. Dan is het spijtig voor Trudeau's en zijn nieuwe eTA regeling, maar dat zorgt er dan voor dat ik mijn geld juist in andere landen ga uitgeven. Die mening mag ik toch wel hebben, he?
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_170103154
Die mening mag je uiteraard hebben, maar om een reis vanwege 10$ te laten schieten..tsja... daar heb je vooral jezelf mee denk ik. Vanwege de natuur en de gigantische hoeveelheid wildlife denk ik dat ik er vooral zelf heel erg graag heen wil namelijk. Net zoals ik heel graag een kayak tocht wil maken en er echt een grote, toch ergens wel absurde som geld tegenaan wil gooien. Of het accepteer dat simpele campingplaatsen belachelijk duur zijn. Tsja, ik kan natuurlijk ook naar een ander goedkoper/minder toeristisch/etc. land gaan wat minder mijn bankrekening leegzuigt, maar ik denk niet dat Trudeau daar wakker van ligt. Voor die 10$ extra zijn er namelijk niet zo heel veel mensen die hun wens om naar Canada te gaan zullen laten schieten.

En ik denk dat het landen - ook in Europa - vrij staat om kosten te rekenen, of het nu voor een visum of voor de wegen is. Of voor nationale natuurparken; welke dit jaar in Canada allemaal gratis toegankelijk zijn!
pi_170123548
quote:
17s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 11:18 schreef Debsterr het volgende:
We hebben geboekt! Toch via een reisbureau, mijn vriend had daar een beter gevoel bij en het is uiteindelijk ook vakantie dus moet je er wel allebei relaxed in zitten natuurlijk. We starten nu in Calgary en eindigen in Vancouver. Zoveel zin in!
Hoi, mag ik vragen bij wie jullie de reis hebben geboekt?
Ik ben zelf ook aan het oriënteren, en ik twijfel nu nog tussen alles zelf uitpluizen of via een reisbureau.
  maandag 10 april 2017 @ 10:57:17 #17
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_170123661
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 10:46 schreef Bronson het volgende:

[..]

Hoi, mag ik vragen bij wie jullie de reis hebben geboekt?
Ik ben zelf ook aan het oriënteren, en ik twijfel nu nog tussen alles zelf uitpluizen of via een reisbureau.
Tenzing Travel. Op zich prima geregeld, maar wel jammer dat ze met een paar kleine kritiekpunten na afloop van de reis niets gedaan hebben.

Navigatie die we erbij hadden gehuurd was namelijk niet geüpdatet op 2 kritische punten: vanaf het vliegveld naar het 1ste hotel en vanaf het laatste hotel weer naar het vliegveld toe.
En 1 hotel was hadden we aangeraden niet meer standaard aan te bieden (viezig, oud, gewoon niet voldoende op orde).

We hebben sowieso op 3 of 4 punten in de reis vooraf al een ander hotel laten boeken dus wees daar zeker kritisch in!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_170123887
quote:
17s.gif Op maandag 10 april 2017 10:57 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Tenzing Travel. Op zich prima geregeld, maar wel jammer dat ze met een paar kleine kritiekpunten na afloop van de reis niets gedaan hebben.

Navigatie die we erbij hadden gehuurd was namelijk niet geüpdatet op 2 kritische punten: vanaf het vliegveld naar het 1ste hotel en vanaf het laatste hotel weer naar het vliegveld toe.
En 1 hotel was hadden we aangeraden niet meer standaard aan te bieden (viezig, oud, gewoon niet voldoende op orde).

We hebben sowieso op 3 of 4 punten in de reis vooraf al een ander hotel laten boeken dus wees daar zeker kritisch in!
Ok thanks.
pi_170125642
Ligt het aan mij of is 90% van de hotels / B&B in september in Alberta al uitverkocht? ;(
pi_170129471
Wat raden jullie aan voor een rondreis in september, Oost of West Canada?
pi_170130076
Is een overstap van 10 uur lang in Toronto genoeg om even snel de stad te bezoeken en dan weer terug te gaan naar het vliegveld?
Hoe lang duurt het ongeveer om van het vliegveld naar de stad te komen?
pi_170134384
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 10:46 schreef Bronson het volgende:

[..]

Hoi, mag ik vragen bij wie jullie de reis hebben geboekt?
Ik ben zelf ook aan het oriënteren, en ik twijfel nu nog tussen alles zelf uitpluizen of via een reisbureau.
Zelf goede ervaringen met Tioga tours
Ook combinaties met zelf meedenken mogelijk
All management is Strategic Management.
pi_170135470
Ik heb alles helemaal zelf uitgezocht en geboekt. Kan ik de planning exact zo maken als dat ik het wil, met de acco's zoals ik die wil etc.
Heb ik overigens afgelopen jaar ook gedaan met Noorwegen en in 2014 met Ijsland/New York. Is me altijd nog prima bevallen. Kost wel wat tijd, maar levert uiteindelijk ook weer een besparing op in de kosten t.o.v. de reizen die je standaard kan boeken bij een TUI ofzo ;)
pi_170136781
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 maart 2017 13:02 schreef koei het volgende:
Schaatsfan, met een binnenlandse vlucht zit je dan toch nog steeds met een one-way fee? Of neem je de auto mee in het vliegtuig? Ik begrijp niet waarom je een binnenlandse vlucht zou doen. Met KLM was heen vliegen op Calgary en terug vanaf Vancouver (of andersom) overigens niet duurder dan een retour, zal bij de meeste maatschappijen zo zijn.

Ik zou vooral opletten hoe het zit met bagage voor binnenlandse vluchten. Ik weet dat die bij Amerikaanse vluchten (net als binnen Europa) vaak er niet bij zitten, waardoor er nog kosten bij komen. Ik kan me niet voorstellen dat dat, inclusief het extra gedoe van ruim van te voren aanwezig zijn, extra tijd kwijt zijn omdat vluchten niet aansluiten etc. opwegen tegen de kosten van een one-way fee.

Mocht het rondje de andere kant geen one way fee hebben zou ik dat doen, dat maakt voor de beleving niet zoveel uit. Dat hebben wij afgelopen jaar ook in Oost-Canada gedaan, van Montreal naar Toronto was gratis, van Toronto naar Montreal $300 one way fee. Dat was een makkelijke besparing!

Hier ons reisverslag van west Canada in 2013, van Calgary naar Vancouver, inclusief onze route, die dus ook prima andersom had gekund (afhankelijk wel van de boot en trein-aansluiting wat per dag verschilt).
Ik kan mensen alleen maar aanbevelen om het reisverslag van Koei te lezen en het ook zo te doen. Bij mijn reis van nu alweer drie jaar geleden hun reisverslag gebruikt om mijn reis te plannen; nooit spijt van gehad. Ben koei dankbaar hiervoor al weet ze dat (nog) niet :)
U MAD?
pi_170139074
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:15 schreef wielrennerdt het volgende:
Is een overstap van 10 uur lang in Toronto genoeg om even snel de stad te bezoeken en dan weer terug te gaan naar het vliegveld?
Hoe lang duurt het ongeveer om van het vliegveld naar de stad te komen?
Dat is zeker lang genoeg om even wat van de stad mee te krijgen. Je kan kiezen voor de dure en snelle trein waarmee je in 30 minuten in het centrum staat, of de goedkope bus die je naar een metrostation brengt en van daar nog een keer miet overstappen om in het centrum te komen. Dat duurt ongeveer een uur.
pi_170155324
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 21:53 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Ik kan mensen alleen maar aanbevelen om het reisverslag van Koei te lezen en het ook zo te doen. Bij mijn reis van nu alweer drie jaar geleden hun reisverslag gebruikt om mijn reis te plannen; nooit spijt van gehad. Ben koei dankbaar hiervoor al weet ze dat (nog) niet :)
Thanks, leuk om te horen :) Ik lees zelf ook graag reisverslagen van anderen als we plannen hebben voor een nieuwe bestemming, is altijd goede inspiratie! maar helaas momenteel vooral jaloersmakend, vanwege 3 kleine kinderen hier voorlopig geen grote reizen meer
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_170155534
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2017 22:58 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is zeker lang genoeg om even wat van de stad mee te krijgen. Je kan kiezen voor de dure en snelle trein waarmee je in 30 minuten in het centrum staat, of de goedkope bus die je naar een metrostation brengt en van daar nog een keer miet overstappen om in het centrum te komen. Dat duurt ongeveer een uur.
Ze hebben het tarief van de trein aangepast, kost nu nog maar $12 enkele reis.
pi_170173900
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 21:22 schreef Zocalo het volgende:
Ze hebben het tarief van de trein aangepast, kost nu nog maar $12 enkele reis.
Oh, dat scheelt wel wat. Nog altijd 3x zo duur als met de bus en metro, maar voor die prijs het wel waard om met een dieseltreintje met wifi naar het centrum te worden gereden.
pi_170175504
Whoohoo, zomervakantie naar Canada geboekt! *O*

31 juli vliegen naar Toronto. Planning hier nog in te delen. Ik wil eigenlijk nog naar de Niagara watervallen en het Algonquin park.

Daarna over naar Vancouver (vlucht nog te boeken) en daar met Moose Travel de Pacific route volgen:



24 augustus weer terug naar Nederland.
pi_170176104
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:34 schreef GuitarJJ het volgende:
Whoohoo, zomervakantie naar Canada geboekt! *O*

31 juli vliegen naar Toronto. Planning hier nog in te delen. Ik wil eigenlijk nog naar de Niagara watervallen en het Algonquin park.

Daarna over naar Vancouver (vlucht nog te boeken) en daar met Moose Travel de Pacific route volgen:

[ afbeelding ]

24 augustus weer terug naar Nederland.
Drukke reis dat allemaal in 24 dagen, maar wel een mooie route! Ik zou als ik jou was Algonquin skippen. Is een erg mooi park, maar valt in het niets vergeleken met Banff, Jasper en de omgeving van Tofino. Plus dat het nog best wel een eind rijden is van/naar Toronto. De Niagara Falls zijn wel heel goed aan te rijden vanaf Toronto (houd wel rekening met file) en zou ik je zeker aanraden. Het is een super toeristisch en over de top stadje, maar juist daarom vond ik het wel erg tof voor max 2 dagen. Een avond daar vond ik iig wel de moeite waard vanwege de verlichting op de watervallen.

In Toronto kan ik je een bezoek aan de islands aanraden voor evt wat rust (en mooie foto's van de skyline), en een honkbalwedstrijd van de Blue Jays bezoeken natuuurlijk!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_170180955
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 20:48 schreef koei het volgende:

[..]

Drukke reis dat allemaal in 24 dagen, maar wel een mooie route! Ik zou als ik jou was Algonquin skippen. Is een erg mooi park, maar valt in het niets vergeleken met Banff, Jasper en de omgeving van Tofino. Plus dat het nog best wel een eind rijden is van/naar Toronto. De Niagara Falls zijn wel heel goed aan te rijden vanaf Toronto (houd wel rekening met file) en zou ik je zeker aanraden. Het is een super toeristisch en over de top stadje, maar juist daarom vond ik het wel erg tof voor max 2 dagen. Een avond daar vond ik iig wel de moeite waard vanwege de verlichting op de watervallen.

In Toronto kan ik je een bezoek aan de islands aanraden voor evt wat rust (en mooie foto's van de skyline), en een honkbalwedstrijd van de Blue Jays bezoeken natuuurlijk!
Bedankt voor de tips! :)
  vrijdag 14 april 2017 @ 16:23:08 #32
269930 DaveGrohl
die van Henk
pi_170216886
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 22:30 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Bedankt voor de tips! :)
Algonquin is inderdaad niet heel erg de moeite waard als je ook naar t westen gaat. Bruce Peninsula zou dan leuker zijn met Lions Head e.d. En nog wat dichterbij rond Hamilton heb je een aantal kleinere en minder toeristische watervallen. Kan overigens in de zomer nog best druk zijn in het weekend. En er is kans dat de watervallen daar tot een minimum beperkt zijn rond die tijd. Aangezien t volgens mij veel smeltwater is ook. Maar sowieso een leuke omgeving. https://www.google.ca/web(...)TF-8#q=webster+falls Have fun!
pi_170249650
Ik wil begin oktober (tussen 8 en 20 oktober) van Calgary via Banff naar Vancouver rijden. Hoe zijn in die periode van het jaar over het algemeen de weersomstandigheden? En is het de moeite waard om dan die route te rijden? Ik zit in het weekend van 8 oktober in Chicago vandaar dat ik in die periode gelijk door wil vliegen naar Canada.
pi_171711660
Ik zie dat er al een tijdje niet is gereageerd in dit topic, maar toch een vraagje. Iemand ervaring met het rijden van een camper van Whitehorse naar Calgary? Routes, tips etc. We hebben 18 dagen de tijd. Misschien de moeite een stukje Alaska mee te pakken of is dat te enthousiast? Wij gaan trouwens eind september, begin oktober.
pi_171728811
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 14:59 schreef pocobor het volgende:
Ik zie dat er al een tijdje niet is gereageerd in dit topic, maar toch een vraagje. Iemand ervaring met het rijden van een camper van Whitehorse naar Calgary? Routes, tips etc. We hebben 18 dagen de tijd. Misschien de moeite een stukje Alaska mee te pakken of is dat te enthousiast? Wij gaan trouwens eind september, begin oktober.
Van Whitehorse via Alaska naar Calgary heb ik zelf geen ervaring mee. Wel van Whitehorse naar Alaska en andersom. Ik denk dat het in 18 dagen erg krap wordt om dat te combineren. Het zuidelijke deel van Alaska heeft geen doorgaande wegen. Je zal een klein stukje Alaska in kunnen rijden naar Skagway of ruim 600km naar het westen moeten richting Tok. en dan weer terug. Tok De natuur is in beide gevallen best veelzijdig. Op beide routes genoeg te zien en ook het wildlife is daar goed aanwezig. Daar gespot : beren, elanden, een gigantische gitzwarte wolf, bij Skagway op het water bevers en verder in de baai richting Juneau ook walvissen. Ons stukje van Tok(Alaska) naar Haines( Door Canada naar klein stukje Alaska), ferry naar Skagway, naar Whitehorse en dan naar boven richting Dawson City kostte ons toen een dag of 12 geloof ik. Je wilt ook niet sneller, zoveel te zien.

Skagway is ongeveer 170Km. Dat is wel de moeite waard. Mits er geen cruise schip aankomt die dag. Daar hebben wij een rit gemaakt met de stoomtrein de bergpas op. Mooiste treinreis ooit. Was wel in de maand mei dus zo nu en dan ruim 2 meter sneeuw waar je tussendoor tuft. Daar zal je in september / oktober nog geen last van hebben. Rail away heeft daar eens een uitzending over gemaakt : https://www.npo.nl/rail-away/13-06-2014/VPWON_1222032

Van Whitehorse naar het zuiden, Vancouver of Galgary staat ook op mijn lijstje om nog te willen doen, dus ben benieuwd hoe het gaat worden.
is it a plane??? is it a bird????? ........ no it's superguud
pi_172098776
Is het handiger vooraf een kaart van de nationale parken te regelen, of kan dat ter plekke in Canada ook? We gaan vanuit Calgary richting Waterton, maar daar kun je ook wel zoiets regelen toch?
pi_172102470
Kan allebei. Als je er een via marktplaats kan vinden ben je vaak het goedkoopst uit (bij voorkeur een niet ingevulde ) :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_172110663
Was toegang tot de nationale parken in Canada niet gratis dit jaar? Vanwege het 150-jarige bestaan van Canada staat me daar iets van bij.
pi_172110677
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 12:56 schreef heite het volgende:
Was toegang tot de nationale parken in Canada niet gratis dit jaar? Vanwege het 150-jarige bestaan van Canada staat me daar iets van bij.
Yup :)
Ja doei.
pi_172123993
Jaahaa, maar dan moet ik nog steeds of vooraf, of ter plekke, zo'n pas regelen ;)
pi_172124198
quote:
0s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:07 schreef MissRelin het volgende:
Jaahaa, maar dan moet ik nog steeds of vooraf, of ter plekke, zo'n pas regelen ;)
Als je er nu 1 besteld (gratis) heb je hem in 6 weken thuis. Als je dan nog niet weg bent zou ik hem gewoon bestellen.
Eerst denken, dan typen
  zondag 2 juli 2017 @ 22:17:59 #42
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_172126644
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 23:24 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Kan allebei. Als je er een via marktplaats kan vinden ben je vaak het goedkoopst uit (bij voorkeur een niet ingevulde ) :)
Oh, als het dit jaar gratis is heb ik niets gezegd :@
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_172131457
Ik heb zin om op vakantie te gaan; en Canada staat al jaren erg hoog op mijn lijstje. Enige issue: ik kan pas 2e helft oktober.

Is het handig om in Oktober nog die kant op te reizen als je wilt kamperen met tent? Of is er al veel kans op sneeuw etc en zijn er ook veel campings dicht?
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172161653
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:13 schreef Piger het volgende:

[..]

Als je er nu 1 besteld (gratis) heb je hem in 6 weken thuis. Als je dan nog niet weg bent zou ik hem gewoon bestellen.
Ohja, dat moest ik ook nog doen. Ik denk dat we het toch maar ter plekke doen dan, anders valt 'ie misschien niet op de mat als we in het vliegtuig zitten :P

En marktplaats doen we sowieso niet :{w (ik typ mobiel, kan even niet zien wie dat opperde).

quote:
0s.gif Op maandag 3 juli 2017 08:04 schreef polariteit het volgende:
Ik heb zin om op vakantie te gaan; en Canada staat al jaren erg hoog op mijn lijstje. Enige issue: ik kan pas 2e helft oktober.

Is het handig om in Oktober nog die kant op te reizen als je wilt kamperen met tent? Of is er al veel kans op sneeuw etc en zijn er ook veel campings dicht?
Het zal vast gaan, maar ik denk dat je wel echt rekening moet houden met kouder en slechter weer, waaronder ook sneeuw in de bergstreken ja. Even snel bekeken zijn veel van de national park campsites wel dicht, veel zijn slechts tot september of begin oktober geopend. En als je veel wildlifde wil zien, is het denk ik ook niet echt de beste tijd van het jaar. (Dan liever of in het voorjaar, of mid augustus-mid september, als ik het internet mag geloven)

Jaartje wachten geen optie? :)
pi_172181387
Ik was er al een beetje bang voor :D Jaar wachten is zeker een optie hoor; ik ben gewoon mijn opties aan het bij elkaar zoeken. Ik zag zulke verrekt goedkope tickets in die periode :o :D

Denk dat ik het toch maar laat schieten, ook na wat gegoogled te hebben :) Sneeuw schijnt echt al flink huis te kunnen houden in de bergen en daar heb ik geen trek in w/
Voor wat foto's, kijk hier
pi_172185695
quote:
1s.gif Op zondag 2 juli 2017 21:13 schreef Piger het volgende:

[..]

Als je er nu 1 besteld (gratis) heb je hem in 6 weken thuis. Als je dan nog niet weg bent zou ik hem gewoon bestellen.
Misschien een domme vraag, maar over wat voor kaart gaat het?

Wij gaan begin september voor 2 weken naar Ontario en willen een paar parken bezoeken met de auto/camper.
pi_172199774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 11:59 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar over wat voor kaart gaat het?

Wij gaan begin september voor 2 weken naar Ontario en willen een paar parken bezoeken met de auto/camper.
Je hebt een pas waarmee je alle nationale parken in kan, dit jaar gratis. In Ontario heb je echter heel veel provinciale parken die de moeite waard zijn, en ik weet niet of die ook mee doen aan de actie. Ik zou dus even nagaan welke parken je langs gaat en die even googelen. Sowieso kun je bij elk park ook bij de ingang betalen (en dan gelijk een kaart met wandelroutes en bezienswaardigheden scoren).
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  woensdag 5 juli 2017 @ 21:12:11 #48
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172200283
Volgens mij zijn provinciale parken per definitie gratis!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_172201496
Heb inmiddels ook besloten dat wij de pas op locatie wel gaan halen. Weet ik iig zeker dat we niet al vertrokken zijn, terwijl de pas op weg is naar NL ;)
pi_172201660
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juli 2017 20:57 schreef koei het volgende:

[..]

Je hebt een pas waarmee je alle nationale parken in kan, dit jaar gratis. In Ontario heb je echter heel veel provinciale parken die de moeite waard zijn, en ik weet niet of die ook mee doen aan de actie. Ik zou dus even nagaan welke parken je langs gaat en die even googelen. Sowieso kun je bij elk park ook bij de ingang betalen (en dan gelijk een kaart met wandelroutes en bezienswaardigheden scoren).
Ah dank je. Even kijken of dat voor ons interessant is dan. Willen sowieso naar Algonquin, die werd ons aangeraden. Dat is wel een provinciale ja..
pi_172209751
Zomer 2018 ga ik met zoon naar Canada !

We Googlen al flink maar er is zoveel te zien en te doen. Is BC een goede starters reis ? Dus Vancouver Banff Jasper etc. We hebben de tijd (want zomer vakantie ) ik denk zelf aan een week of 4.

Zoon is aktief dus we willen kajakken hiken Missxhien raften of ziplinen. Uiteraard dieren spotten (walvis tocht Eagle Eye ?) Dan zit ik volgens mij wel goed aan die kant ?

Doe je dan rondje Vancouver - Vancouver ?

We willen geen overvolle reis. Toch wel 2/3 dagen (minimaal )!per lokatie denk ik Ook Vancouver en eventueel Victoria zijn wel de moeite om te bekijken.

Iemand nog goedkope tickets scoren tips ? Heb gocanada gevonden die redelijk gunstige tickets biedt met landarrangement
De prijzen voor zomer 2018 zijn nog niet bekend verder.

Verder ga ik de 10 voorgaande delen eens uitspitten ;-)
  donderdag 6 juli 2017 @ 11:19:52 #52
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172210798
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:24 schreef poldervrouwtje het volgende:
Zomer 2018 ga ik met zoon naar Canada !

We Googlen al flink maar er is zoveel te zien en te doen. Is BC een goede starters reis ? Dus Vancouver Banff Jasper etc. We hebben de tijd (want zomer vakantie ) ik denk zelf aan een week of 4.

Zoon is aktief dus we willen kajakken hiken Missxhien raften of ziplinen. Uiteraard dieren spotten (walvis tocht Eagle Eye ?) Dan zit ik volgens mij wel goed aan die kant ?

Doe je dan rondje Vancouver - Vancouver ?

We willen geen overvolle reis. Toch wel 2/3 dagen (minimaal )!per lokatie denk ik Ook Vancouver en eventueel Victoria zijn wel de moeite om te bekijken.

Iemand nog goedkope tickets scoren tips ? Heb gocanada gevonden die redelijk gunstige tickets biedt met landarrangement
De prijzen voor zomer 2018 zijn nog niet bekend verder.

Verder ga ik de 10 voorgaande delen eens uitspitten ;-)
Ik zou dan geen rondje maken, maar route Calgary - Vancouver zodat je overal de tijd hebt :Y. Sla vooral Whistler niet over met een actieve zoon, daar kan hij zijn hart ophalen wat betreft fietsen en ook de wandelroutes zijn prachtig.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_172214601
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juli 2017 21:12 schreef Debsterr het volgende:
Volgens mij zijn provinciale parken per definitie gratis!
Nee, helaas. Die zijn regelmatig zelfs een stuk duurder dan nationale parken, al verschilt het wel enorm per park.

Overigens is de controle op tickets daarvoor minimaal, meestal omdat het een doorgaande weg is die door het park gaat. Je mag daar gewoon gratis doorheen rijden, maar als je ergens wilt stoppen moet je een ticket in je auto hebben liggen. Maar goed, ik ben blij dat ze die parken hebben en heb het geld er dan ook wel voor over.

Algonquin heeft overigens wel een aantal toffe wandelingen, met name die van de beaver(pond?) vonden we erg leuk vanwege de begeleidende tekst, maar neem wel heel veel anti-muggenspul mee want een aantal andere wandelingen aan de andere kant van het park zijn we bijna doorheen gerend omdat we lekgeprikt werden. En neem ook lunch en genoeg drinken mee, toen wij er waren kon je in het visitor center geen drinken krijgen, en het water uit de toiletten was ook ongeschikt als drinkwater.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  donderdag 6 juli 2017 @ 14:48:16 #54
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_172215609
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:02 schreef koei het volgende:

[..]

Nee, helaas. Die zijn regelmatig zelfs een stuk duurder dan nationale parken, al verschilt het wel enorm per park.

Overigens is de controle op tickets daarvoor minimaal, meestal omdat het een doorgaande weg is die door het park gaat. Je mag daar gewoon gratis doorheen rijden, maar als je ergens wilt stoppen moet je een ticket in je auto hebben liggen. Maar goed, ik ben blij dat ze die parken hebben en heb het geld er dan ook wel voor over.

Algonquin heeft overigens wel een aantal toffe wandelingen, met name die van de beaver(pond?) vonden we erg leuk vanwege de begeleidende tekst, maar neem wel heel veel anti-muggenspul mee want een aantal andere wandelingen aan de andere kant van het park zijn we bijna doorheen gerend omdat we lekgeprikt werden. En neem ook lunch en genoeg drinken mee, toen wij er waren kon je in het visitor center geen drinken krijgen, en het water uit de toiletten was ook ongeschikt als drinkwater.
Ooooh joh, wist ik echt niet :). Well's Grey National park is volgens mij wel gratis, daardoor zal ik dat wel aangenomen hebben denk ik (en een supermooi park, echt een aanrader, heel veel watervallen!)
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_172270229
Heb de pas 6 dagen terug besteld en vandaag al in de bus! Mooi snel dus :)
pi_172314718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 10:24 schreef poldervrouwtje het volgende:
Zomer 2018 ga ik met zoon naar Canada !

We Googlen al flink maar er is zoveel te zien en te doen. Is BC een goede starters reis ? Dus Vancouver Banff Jasper etc. We hebben de tijd (want zomer vakantie ) ik denk zelf aan een week of 4.

Zoon is aktief dus we willen kajakken hiken Missxhien raften of ziplinen. Uiteraard dieren spotten (walvis tocht Eagle Eye ?) Dan zit ik volgens mij wel goed aan die kant ?

Doe je dan rondje Vancouver - Vancouver ?

We willen geen overvolle reis. Toch wel 2/3 dagen (minimaal )!per lokatie denk ik Ook Vancouver en eventueel Victoria zijn wel de moeite om te bekijken.

Iemand nog goedkope tickets scoren tips ? Heb gocanada gevonden die redelijk gunstige tickets biedt met landarrangement
De prijzen voor zomer 2018 zijn nog niet bekend verder.

Verder ga ik de 10 voorgaande delen eens uitspitten ;-)
Vorig jaar hebben we na een aardig aantal keren de westkust van Amerika bezocht te hebben ook Canada toegevoegd. Echt een prachtig land met hele mooie natuur.
Aan de westkant is er genoeg te doen.
We zijn toen gestart in Seattle en met het veer naar Victoria gegaan. Daar hebben we een whale watching tour gedaan. Prachtig weer gehad, kalme zee en niet druk op de boot. Daarbij hebben we diverse walvissen gezien. Zeker een aanrader.
We zijn daarna naar Tofino doorgereden en toen naar Vancouver.
Daarna via Whistler over de Sea to Sky Highway (Highway 99) naar Jasper en via Highway 93 naar Banf. Onderweg even stoppen bij Columbia Icefield.
Daarna zijn we doorgereden naar Yellowstone maar je kunt uiteraard ook in Canada blijven en daar nog meer parken bezoeken.
In de parken is genoeg te doen, check bijvoorbeeld: http://www.pc.gc.ca/en/pn-np/ab/banff/activ voor Banff.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_172652218
Iemand ervaring met camperen in de Nationale parken trouwens? Met een tentje dan.
pi_172652291
Is een NL rijbewijs voldoende, of zou Hertz ook een internationaal rijbewijs willen zien? Had ergens gelezen dat sommige verhuurbedrijven in Canada bij voorkeur ook een internationaal rijbewijs willen zien. Heb geen zin om daar te staan en de auto niet mee te krijgen... :p
  maandag 24 juli 2017 @ 21:38:55 #59
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_172652769
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:24 schreef MissRelin het volgende:
Is een NL rijbewijs voldoende, of zou Hertz ook een internationaal rijbewijs willen zien? ...
Internationaal rijbewijs is kul/niet nodig in Canada. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_172675729
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:22 schreef DavetheNL het volgende:
Iemand ervaring met camperen in de Nationale parken trouwens? Met een tentje dan.
Ja redelijk veel ervaring, wat wil je weten?
pi_172676958
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 20:56 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Ja redelijk veel ervaring, wat wil je weten?
Paar dingen:
- Is het noodzakelijk om te reserveren voor plaatsen begin september?
- Hoe primitief zijn die plaatsen? We willen met een tent gaan, of bieden de vooropgezette tenten noemenswaardig veel extra's?
pi_172678212
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 21:28 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Paar dingen:
- Is het noodzakelijk om te reserveren voor plaatsen begin september?
- Hoe primitief zijn die plaatsen? We willen met een tent gaan, of bieden de vooropgezette tenten noemenswaardig veel extra's?
Zeker reserveren, vooral als je een mooie plek wil. Alle national parks waar wij (weliswaar in augustus) naar toe gingen zaten vol.
Met vooropgezette tenten geen ervaring. Wij hadden gewoon een eenvoudige tent. Voorzieningen waren wel prima.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_172678729
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:24 schreef MissRelin het volgende:
Is een NL rijbewijs voldoende, of zou Hertz ook een internationaal rijbewijs willen zien? Had ergens gelezen dat sommige verhuurbedrijven in Canada bij voorkeur ook een internationaal rijbewijs willen zien. Heb geen zin om daar te staan en de auto niet mee te krijgen... :p
Twee weken geleden op Toronto Pearson bij Hertz een auto gehuurd met mijn NL-rijbewijs. Had geen internationaal rijbewijs nodig.

Als toerist mag je zonder rondrijden in Ontario. :)
pi_172679029
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 22:14 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Zeker reserveren, vooral als je een mooie plek wil. Alle national parks waar wij (weliswaar in augustus) naar toe gingen zaten vol.
Met vooropgezette tenten geen ervaring. Wij hadden gewoon een eenvoudige tent. Voorzieningen waren wel prima.
Toch maar regelen dan. Dank je
pi_172680570
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 22:45 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Toch maar regelen dan. Dank je
Ja dat inderdaad, al heb je wel kans op plekjes op 'overflow' plekken (meestal ruime grasvelden zonder persoonlijke picknicktafel, bbq en electrische aansluiting en wat verder van de toiletgebouwen en voorzieningen) als je op de bonnefooi gaat. Dat heb ik wel redelijk veel gedaan en ook die plekken zijn meestal prima, maar als het kan zou ik het toch van te voren regelen.

De reguliere plekken hebben bijna allemaal een paal met electriciteit, wat wel een beetje extra kost, en dat loopt in prijs op als je meer amperes nodig hebt. Zover ik het weet is er altijd dus een picknick tafel en een vuurpit met gril en/of metalen plaat. Het hout is vaak gratis, maar meestal aan de rand van de camping dus moet je de achterbak van je auto volladen (neem een zijl mee voor bescherming). In BC heb ik wel meegemaakt dat je voor brandhout moest betalen, maar dat was niet veel.

Hou er rekening mee dat de meeste plekken geen gras maar een harde ondergrond hebben, dus een dikke (lucht) matras is erg prettig.

Voorbeelden van twee kampeerplekken in Canadese parken waar ik gestaan heb (en zo zien de meeste eruit naar mijn ervaring):







Ik heb ook geen ervaring met voor opgezette tenten, heb je die wel in de nationale en provinciale parken? Daar heb ik nooit echt op gelet.
pi_172682571
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 22:35 schreef Mandéra het volgende:

[..]

Twee weken geleden op Toronto Pearson bij Hertz een auto gehuurd met mijn NL-rijbewijs. Had geen internationaal rijbewijs nodig.

Als toerist mag je zonder rondrijden in Ontario. :)
Dank! Daar heb ik was aan :)
pi_172682579
Was = wat...doh!!
pi_172683372
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 23:40 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

.
Top, bedankt! In de nationale parkeren waar ik naar het kijken ben (Point Pelee, 1000 Islands en Georgian Bay) zijn er vooropgezette tenten ja. Al Godwin provinciaal niet geloof ik. Vind het verschil tussen een 25 cad en 140/170 cad alleen wel heel veel dus ga voor een eigen tentje. Van dat geld kan ik ook wat extra activiteiten doen.
  Moderator woensdag 26 juli 2017 @ 11:43:59 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_172686173
quote:
0s.gif Op maandag 24 juli 2017 21:24 schreef MissRelin het volgende:
Is een NL rijbewijs voldoende, of zou Hertz ook een internationaal rijbewijs willen zien? Had ergens gelezen dat sommige verhuurbedrijven in Canada bij voorkeur ook een internationaal rijbewijs willen zien. Heb geen zin om daar te staan en de auto niet mee te krijgen... :p
Internationaal rijbewijs is echt een cashcow van de ANWB, compleet onnodig. In de 4x VS en vorig jaar Canada echt nog nooit naar gevraagd :N
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_172694082
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:12 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Top, bedankt! In de nationale parkeren waar ik naar het kijken ben (Point Pelee, 1000 Islands en Georgian Bay) zijn er vooropgezette tenten ja. Al Godwin provinciaal niet geloof ik. Vind het verschil tussen een 25 cad en 140/170 cad alleen wel heel veel dus ga voor een eigen tentje. Van dat geld kan ik ook wat extra activiteiten doen.
Ai ja dat wordt dan wel erg prijzig, nog duurder dan een redelijk goed hotel!

Ik ga over een paar weken weer lekker kamperen in het Prince Albert National Park (midden-noord Canada), met mijn 2 maanden oude dochter. Hopelijk gaat dat goed!

Dat is ook nog wel een tip; muggen, blackflies, horseflies en spruce bugs (bijten erg gemeen) zijn erg aanwezig in de meeste bossen in Canada, al weet ik niet hoe erg dit is in zuid Ontario waar je zal zijn. Zorg iig voor een goede bugspray, en als het even kan een (goedkope) gaas/klamboe tent die je in mijn foto ziet, het is alleen een overkapping dus die kan je zo over de picknick tafel zetten.
pi_172822432
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 21:28 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Paar dingen:
- Is het noodzakelijk om te reserveren voor plaatsen begin september?
- Hoe primitief zijn die plaatsen? We willen met een tent gaan, of bieden de vooropgezette tenten noemenswaardig veel extra's?
Absoluut reserveren en niet te lang mee wachten als je dit nog niet gedaan hebt. Begin september kan nog erg druk zijn, en je kunt zelf je plekje uitzoeken (nav foto's enzo); dus hoe eerder je erbij bent hoe leuker plekje je hebt. Website is http://www.ontarioparks.com/en.

Black flies en muquitos zijn vooral in juni-juni aanwezig. Ik had er eind augustus niet zoveel last van.
pi_172823125
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 04:26 schreef Zocalo het volgende:

[..]

Absoluut reserveren en niet te lang mee wachten als je dit nog niet gedaan hebt. Begin september kan nog erg druk zijn, en je kunt zelf je plekje uitzoeken (nav foto's enzo); dus hoe eerder je erbij bent hoe leuker plekje je hebt. Website is http://www.ontarioparks.com/en.

Black flies en muquitos zijn vooral in juni-juni aanwezig. Ik had er eind augustus niet zoveel last van.
Ga ik vanavond nog regelen dan. Gisteren de Airbnb's geregeld voor de dagen in de stadjes dus dan is het ook maar rond :)
pi_172838691
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 04:26 schreef Zocalo het volgende:
Black flies en muquitos zijn vooral in juni-juni aanwezig. Ik had er eind augustus niet zoveel last van.
Je hebt helemaal gelijk, ik had over het feit dat ze in September gaan gelezen :)
pi_173237764
Het is iets anders gelopen. We hebben via via veel nachten kunnen regelen bij kennissen en familie. Overige nachten (de steden) gaan we Airbnben. Nog maar 1,5 week, zin in!
pi_173360094
Mijn 4 weken Canada zitten er helaas op. Wat een geweldig land! De rockies _O_

Voor de avonturiers: het is een aanrader om Cascade Mountain (2998 meter) in Banff te beklimmen/hiken. Je bent er +- 8 uur en 21 km mee bezig, maar het uitzicht is het absoluut waard. Een goede conditie, enige ervaring met hiken en het niet-hebben van hoogtevrees is wel een vereiste!



pi_173361330
Woah! Mooi! Deze ga ik onthouden voor een volgende trip naar Canada :)
pi_173393357
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Mijn 4 weken Canada zitten er helaas op. Wat een geweldig land! De rockies _O_

Voor de avonturiers: het is een aanrader om Cascade Mountain (2998 meter) in Banff te beklimmen/hiken. Je bent er +- 8 uur en 21 km mee bezig, maar het uitzicht is het absoluut waard. Een goede conditie, enige ervaring met hiken en het niet-hebben van hoogtevrees is wel een vereiste!

[ afbeelding ]

Ik heb geen last van hoogtevrees normaliter, maar zou hier wss wel spontaan hoogtevrees van krijgen
I walked into this empty church, I had no place else to go<br />When the sweetest voice I ever heard whispered to my soul<br />I don't need to be forgiven for loving you so much<br />It's written in the scriptures, It's written ther
  Moderator zondag 27 augustus 2017 @ 14:03:11 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_173421091
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:45 schreef GuitarJJ het volgende:
Mijn 4 weken Canada zitten er helaas op. Wat een geweldig land! De rockies _O_

Voor de avonturiers: het is een aanrader om Cascade Mountain (2998 meter) in Banff te beklimmen/hiken. Je bent er +- 8 uur en 21 km mee bezig, maar het uitzicht is het absoluut waard. Een goede conditie, enige ervaring met hiken en het niet-hebben van hoogtevrees is wel een vereiste!

[ afbeelding ]

Dat uitzicht O+ helaas ben ik niet fit en heb ik hoogtevrees dus dat gaat hem nooit worden :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 27 augustus 2017 @ 19:00:34 #79
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_173428305
Leuke suggesties voor twee weken Canada in Mei (vanaf Toronto) gevraagd!


Vandaag - onder voorbehoud - een vliegticket geboekt :) en grofweg van plan om óf:

Vanaf Toronto de steden Ottawa, Montreal Quebec te bezoeken in combinatie met Niagara Falls en Algonquin National Park. Eventueel Nova Scotia erbij, maar dat lijkt me niet haalbaar qua afstand/tijd.

Of vanaf Toronto bij Niagara Falls de grens over te steken en met enige snelheid een rondje Boston - New York - Washington - Pittsburgh - Toronto te maken.

In Westelijke richting de bergen in lijkt me het gaafst, alleen ligt er daar door de kou nog veel sneeuw in mei. Handiger voor een andere keer.

Tip's/suggesties welkom!
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
pi_173428427
quote:
17s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:00 schreef Mr.Meneer het volgende:
Leuke suggesties voor twee weken Canada in Mei (vanaf Toronto) gevraagd!


Vandaag - onder voorbehoud - een vliegticket geboekt :) en grofweg van plan om óf:

Vanaf Toronto de steden Ottawa, Montreal Quebec te bezoeken in combinatie met Niagara Falls en Algonquin National Park. Eventueel Nova Scotia erbij, maar dat lijkt me niet haalbaar qua afstand/tijd.

Of vanaf Toronto bij Niagara Falls de grens over te steken en met enige snelheid een rondje Boston - New York - Washington - Pittsburgh - Toronto te maken.

In Westelijke richting de bergen in lijkt me het gaafst, alleen ligt er daar door de kou nog veel sneeuw in mei. Handiger voor een andere keer.

Tip's/suggesties welkom!
Algonquin vond ik geweldig O+ . Maar Killarney is minstens even mooi, dat was een grote verrassing, echt adembenemend.
Niagara Falls is tof maar, zoals hier al vaker genoemd, je hebt er niet meer dan een dag voor nodig. Als je in die buurt bent is Niagara on the Lake ook zeker de moeite waard. Dan ook even een wijngaard bezoeken.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_173431057
Boston, New York, Washington etc is ook leuk trouwens. Maar dan heb je echt een volledig andere vakantie dan wanneer je de Canadese wonderwereld induikt. Ik zou voor jezelf even goed bedenken in wat voor vakantie je zin hebt. Een rondje van die steden zou je ook een keer vanaf New York kunnen doen en dan bijvoorbeeld ook Philadelphia meepakken. Is wellicht iets logischer dan vanuit Toronto naar beneden reizen.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zondag 27 augustus 2017 @ 22:08:28 #82
336455 Mr.Meneer
Zeg maar gewoon meneer.
pi_173433332
quote:
14s.gif Op zondag 27 augustus 2017 19:06 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Algonquin vond ik geweldig O+ . Maar Killarney is minstens even mooi, dat was een grote verrassing, echt adembenemend.
Niagara Falls is tof maar, zoals hier al vaker genoemd, je hebt er niet meer dan een dag voor nodig. Als je in die buurt bent is Niagara on the Lake ook zeker de moeite waard. Dan ook even een wijngaard bezoeken.
Dank voor Killarney, ziet er heel gaaf uit! Het is wel vooral natuur, buitensport en vergezichten (plus de noord-Amerikaanse cultuur) die ik wil zien. Met betrekking tot die steden ging het me er meer om van 'als je er toch in de buurt bent.'
Het einde van de wereld is de schuld van:...................
pi_173453019
Wij hebben dit rondje gemaakt in 24 dagen:
Dag 1: naar Montreal (5500 km)
Dag 2: Montreal
Dag 3: Montreal
Dag 4: Quebec City (260 km)
Dag 5: Quebec City dag 2
Dag 6: Amqui (420 km)
Dag 7: Op weg naar Gaspe (400 km)
Dag 8: Gaspe
Dag 9: Perce rock en Ile Bonaventure
Dag 10: Op weg naar Saint Anne des Monte (200 km)
Dag 11: Parc Gaspesie
Dag 12: Op weg naar Tadoussac (350 km)
Dag 13: Tadoussac
Dag 14: Montmorency Falls (470 km)
Dag 15: Park Mauricie
Dag 16: Op weg naar Ottawa (340 km)
Dag 17: Ottawa op Canada Day
Dag 18: Op weg naar Algonquin (240 km)
Dag 19: Algonquin Park
Dag 20: Niagara Falls (440 km)
Dag 21: Niagara Falls dag 2
Dag 22: Blue Jays in Toronto (130 km)
Dag 23: Toronto dag 2
Dag 24: Naar huis

Mooiste park was Forillon bij Gaspé, en Tadoussac was ook erg de moeite waard. Alle steden heb je imo in 1 dag wel gezien. Wij hebben de afstanden per dag bewust kort gehouden, dus de route kan tijdstechnisch verbeterd worden. Mijn reisblog over deze route vind je evt hier.

Heb je een retourticket geboekt? Dan zou ik eerst even goed gaan rekenen tot waar je uberhaupt wil/kan komen, de Gaspe peninsula valt dan bijvoorbeeld al af. Om diezelfde reden zou ik je de VS ook afraden, dat wordt heel snel alles bekijken als je daarna ook weer terug moet.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_173469162
Ik ben vorig jaar 6 nachten in Toronto geweest begin september. Erg goed bevallen, was toen wel verschrikkelijk warm en benauwd daar. Heb toen o.a. een dagje Niagara Falls en Rochester gedaan, een dag Algonquin Park en de rest van de dagen rondom Toronto gedaan.

Tot ik zondag opeens zeer goedkope tickets zag. Toen heb ik in februari AMS-YYZ retour geboekt voor 110 euro en wederom voor 6 nachten. Ik reis nu wel met een andere reisgenoot.

Alleen in begin februari is er kans dat er sneeuw ligt. Heeft iemand enig idee hoe goed er wordt gestrooid en of de wegen dan begaanbaar zijn om zelf rond te rijden? Lijkt mij niet dat we dan in één dag op en neer naar Algonquin kunnen zoals in de zomer ;) Iemand nog wintertips voor de niet wintersporter?
pi_173488157
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 augustus 2017 21:07 schreef Kevin1Bravo het volgende:

Alleen in begin februari is er kans dat er sneeuw ligt. Heeft iemand enig idee hoe goed er wordt gestrooid en of de wegen dan begaanbaar zijn om zelf rond te rijden? Lijkt mij niet dat we dan in één dag op en neer naar Algonquin kunnen zoals in de zomer ;) Iemand nog wintertips voor de niet wintersporter?
Tenzij het een buitengewoon milde winter is, is het 99% zekerheid dat er begin Feb sneeuw ligt in bijna heel Canada (de westkust uitgezonderd)!

Gestrooid wordt alleen in de steden gedaan hier in midden Canada, ik denk dat dit hetzelfde is in Ontario. Buiten de stad wordt er meestal wel zand gestrooid op de belangrijke intersections. Zout wordt een stuk minder gebruikt, omdat het niet werkt als het te koud is (ik dacht bij -10 en lager).

Enfin, bij het huren van de auto zou ik vertellen dat je een tocht wilt maken en als het al niet standaard is in de winter, zorgen ze er voor dat de juiste banden er onder zitten. En ook zou ik voor minstens een SUV gaan met 4-wheel-drive.

Ten slotte is het misschoen handig om een nood pakket te maken voor in de auto, want ik denk niet dat de wegen naar het park erg druk zijn rond die tijd, zeker niet als het weer slecht is. Extra kleding, foliedekens, voedsel, water, warmebron (kaarsen ed), en ook erg belangrijk een sneeuwschep, want het is erg moeilijk om een auto uit (diep) sneeuw te krijgen.

Ik heb een keer met auto pech langs de weg gestaan in een sneeuwstorm bij -30 graden (kapotte accu, dus ook geen verwarming). Dit was wel op een "snelweg", maar in een afgelegen gebied en op zondag laat in de avond dus er was geen ander verkeer. We moesten een paar uur wachten totdat er eindelijk hulp kwam en gelukkig hadden we wel een slaapzak bij ons, maar voor de rest niets om warm te blijven en geen water/voedsel.

Dit was nog in de tijd dat ik geen mobieltje had, niet dat het veel uit had gemaakt want dat gebied heeft toch bijna geen bereik. Hou er rekening mee dat er nog steeds redelijk grote gebieden zijn in Canada waar geen mobiel netwerk is (afgelopen week nog meegmaakt, en dat was in een populair vakantie gebied).

Oh en over het algemeen zijn winterjassen die je in NL koopt lang niet warm genoeg, tenzij je al iets voor de wintersport hebt, maar daar doe je dus niet aan :).

Be prepared!
pi_173552704
Op dit moment aan het wachten op de luchthaven in Calgary om te gaan boarden. Weer terug naar huis, helaas wel, want we hebben drie fantastische weken gehad! Gewandeld en gesurft in de prachtige baaien rond Tofino, drie absoluut waanzinnige dagen gekayakt tussen heeeeel veel orca's, zeehonden, zeeleeuwen, en ook bultruggen en zeearenden in TelegraphCove, en genoten van de imposante Rockies, alle wildlife en de canyons. ❤

Verslag met foto's volgt nog ergens in de komende tijd. (de wekker gaat helaas maandag weer gelijk voor werk...)

@Guitarjj: Weinig last van de rook die dag zo te zien? 😊 Wij hebben deze laatste dagen in Banff er helaas wel veel last van gehad, waardoor we maar op enkelen ogenblikken de bergen fatsoenlijk kunnen zien.
pi_173553984
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 september 2017 22:33 schreef Candaasje het volgende:
Op dit moment aan het wachten op de luchthaven in Calgary om te gaan boarden. Weer terug naar huis, helaas wel, want we hebben drie fantastische weken gehad! Gewandeld en gesurft in de prachtige baaien rond Tofino, drie absoluut waanzinnige dagen gekayakt tussen heeeeel veel orca's, zeehonden, zeeleeuwen, en ook bultruggen en zeearenden in TelegraphCove, en genoten van de imposante Rockies, alle wildlife en de canyons. ❤

Verslag met foto's volgt nog ergens in de komende tijd. (de wekker gaat helaas maandag weer gelijk voor werk...)

@Guitarjj: Weinig last van de rook die dag zo te zien? 😊 Wij hebben deze laatste dagen in Banff er helaas wel veel last van gehad, waardoor we maar op enkelen ogenblikken de bergen fatsoenlijk kunnen zien.
Die dag hadden wij inderdaad behoorlijk geluk!

Vooral op Vancouver Island (Tofino en Victoria) en omgeving Kelowna en Jasper redelijk wat rook gehad. Veelal mist, maar soms ook daadwerkelijke rookgeuren van de branden.

Augustus noemen ze dan ook wel Fogust :+
pi_173937026
Oooh Canada, wat was je mooi! Soms een beetje rokerig (of dat je opeens binnen het uur van niks naar 3 blusvliegtuigen en 2 heli's gaat, dat was wel schokkend om te zien, hoe snel het gaat), maar oh zo mooi.

Calgary vanuit de lucht


The bus says: Oh. Em. Gee.


Sunwapta Falls


Mjah, oké, weet je wat, wij gaan wel effe een stukkie terug. No worries! :D


(dit is maar een heeeeele kleine selectie, ik heb nog heel veel meer moois gezien, maar dat moet ik allemaal nog een keer uit zoeken. Als ik tijd heb. Ooit...)
pi_177644990
Ik heb begin mei een overstap van 20 uur in Toronto en ik vroeg me af hoe haalbaar het is om in die tijd naar Niagara Falls te gaan. We komen aan om 8 uur in de avond en de volgende vlucht vertrekt weer om 6 uur in de middag de dag erna.

Is het de moeite waard om een uurtje oid daar bij de watervallen rond te lopen of is een dagje Toronto een betere besteding van onze lange overstap?
pi_177713999
Wow, wat een mooie foto's MissRelin!

Mr.West, ik zou lekker Toronto gaan bekijken. Ik weet niet waar je vandaan komt en in hoeverre je het risico van een jetlag hebt, maar heen en weer naar Niagara wordt wel erg veel gehaast. Of je komt daar om middernacht pas aan als je vertrekt zodra je vlucht aankomt, of je loopt het risico om er flink wat langer over te doen aangezien de weg van Toronto naar Niagara veel last heeft van files, zelfs midden op de dag. Ik zou persoonlijk dat risico en de eventuele stress niet nemen. Ik vond het tof om de falls eens gezien te hebben, maar eigenlijk stelt het niet heel veel voor. En als je de volle ervaring wil moet je met de boot, en daar staan soms ook flinke wachtrijen voor.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  Moderator zaterdag 10 maart 2018 @ 11:44:17 #91
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_177720661
Ik zou inderdaad ook alleen voor Toronto gaan. Leuke stad waar je je een dag goed kan vermaken! Toronto Island met een prachtig uitzicht op de stad is onmisbaar O+

Niagara is heel gaaf en zou qua tijd misschien nog best kunnen maar ik zou zelf te bang zijn voor eventuele vertragingen.

Waar ga je uiteindelijk heen?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_177734405
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2018 21:48 schreef koei het volgende:
Wow, wat een mooie foto's MissRelin!

Dank! Ben er nu al *kuch* aan toe gekomen om de rest van de foto's uit te zoeken :@
pi_177769345
quote:
0s.gif Op maandag 28 augustus 2017 22:38 schreef koei het volgende:
Wij hebben dit rondje gemaakt in 24 dagen:
Dag 1: naar Montreal (5500 km)
Dag 2: Montreal
Dag 3: Montreal
Dag 4: Quebec City (260 km)
Dag 5: Quebec City dag 2
Dag 6: Amqui (420 km)
Dag 7: Op weg naar Gaspe (400 km)
Dag 8: Gaspe
Dag 9: Perce rock en Ile Bonaventure
Dag 10: Op weg naar Saint Anne des Monte (200 km)
Dag 11: Parc Gaspesie
Dag 12: Op weg naar Tadoussac (350 km)
Dag 13: Tadoussac
Dag 14: Montmorency Falls (470 km)
Dag 15: Park Mauricie
Dag 16: Op weg naar Ottawa (340 km)
Dag 17: Ottawa op Canada Day
Dag 18: Op weg naar Algonquin (240 km)
Dag 19: Algonquin Park
Dag 20: Niagara Falls (440 km)
Dag 21: Niagara Falls dag 2
Dag 22: Blue Jays in Toronto (130 km)
Dag 23: Toronto dag 2
Dag 24: Naar huis

Mooiste park was Forillon bij Gaspé, en Tadoussac was ook erg de moeite waard. Alle steden heb je imo in 1 dag wel gezien. Wij hebben de afstanden per dag bewust kort gehouden, dus de route kan tijdstechnisch verbeterd worden. Mijn reisblog over deze route vind je evt hier.

Heb je een retourticket geboekt? Dan zou ik eerst even goed gaan rekenen tot waar je uberhaupt wil/kan komen, de Gaspe peninsula valt dan bijvoorbeeld al af. Om diezelfde reden zou ik je de VS ook afraden, dat wordt heel snel alles bekijken als je daarna ook weer terug moet.
_O_ Mooie route. Vond Montreal na Vancouver echt de leukste stad. Québec viel me alles mee, mooie provincie. Zat daar in een hostel aan het strand, fantastisch! Behalve dat daar echt alleen maar Franstalige mensen zaten en geen woord Engels werd gesproken :')
pi_178254204
Wij gaan de laatste twee weken van juni met tweeën naar Canada. Aankomst en vertrek is in Calgary en we huren gedurende die periode een auto.

Ik had gedacht om de eerste dag in Calgary te vertoeven om wat gewoon te worden aan de jetlag en om nadien met de auto aan onze roadtrip te starten.
We zouden graag ook in enkele National Parks willen overnachten en ik vermoed dat we dit best van tevoren boeken?
Zouden we dan kampeergerief (tent, slaapzakken,...) al best meenemen via het vliegtuig of daar in Walmart ofzo aankopen?

Verder nog bepaalde trips & tricks en zaken die we zeker moeten doen? We zijn nog aan het twijfelen om ook Vancouver te doen, maar misschien is dat wat te veel van het goede gezien de afstand en het feit dat we er slechts 2 weken zijn?
pi_178258890
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:33 schreef WWTraveler het volgende:
Wij gaan de laatste twee weken van juni met tweeën naar Canada. Aankomst en vertrek is in Calgary en we huren gedurende die periode een auto.

Ik had gedacht om de eerste dag in Calgary te vertoeven om wat gewoon te worden aan de jetlag en om nadien met de auto aan onze roadtrip te starten.
We zouden graag ook in enkele National Parks willen overnachten en ik vermoed dat we dit best van tevoren boeken?
Zouden we dan kampeergerief (tent, slaapzakken,...) al best meenemen via het vliegtuig of daar in Walmart ofzo aankopen?

Verder nog bepaalde trips & tricks en zaken die we zeker moeten doen? We zijn nog aan het twijfelen om ook Vancouver te doen, maar misschien is dat wat te veel van het goede gezien de afstand en het feit dat we er slechts 2 weken zijn?
Kamperen in Canada met al die beren lijkt me knap eng :o
pi_178260552
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2018 12:33 schreef WWTraveler het volgende:
Wij gaan de laatste twee weken van juni met tweeën naar Canada. Aankomst en vertrek is in Calgary en we huren gedurende die periode een auto.

Ik had gedacht om de eerste dag in Calgary te vertoeven om wat gewoon te worden aan de jetlag en om nadien met de auto aan onze roadtrip te starten.
We zouden graag ook in enkele National Parks willen overnachten en ik vermoed dat we dit best van tevoren boeken?
Zouden we dan kampeergerief (tent, slaapzakken,...) al best meenemen via het vliegtuig of daar in Walmart ofzo aankopen?

Verder nog bepaalde trips & tricks en zaken die we zeker moeten doen? We zijn nog aan het twijfelen om ook Vancouver te doen, maar misschien is dat wat te veel van het goede gezien de afstand en het feit dat we er slechts 2 weken zijn?
Ik durf niet te zeggen hoe druk het in juni is, maar ik zou toch wat campings reserveren ja, zeker in bijvoorbeeld Jasper en Banff. In Augustus (dat is wel echt hoogseizoen natuurlijk) was het in elk geval bij veel campings niet meer mogelijk op de bonnefooi te komen.

Wij hadden onze eigen kleine, niet al te zware tent en slaapzakken met het vliegtuig meegenomen, een goede (warme) slaapzak en een waterdichte tent vonden we toch wel een must :Y . Een luchtbed (zwaar, veel volume) hebben we wel bij de Walmart gekocht, evenals gastankjes. (Die krijg je natuurlijk het vliegtuig niet binnen :+ ) Nu zijn wij wel van het type vrij eenvoudig uitgeruste kampeerders en bestaan mijn outfits ook enkel uit wandelkleding e.d., dus ik had geen drie tassen nodig voor zomerjurkjes, sieraden en make-up tassen, en we hadden ook geen complete keuken mee (2 losse gaspitjes, geen 4 pits kooktoestel o.i.d. ) dus dat is misschien wel iets om mee rekening te houden. Wij hadden dus 1 tas voor kampeerspullen, en 1 tas voor kleding. (En dan nog een rugtas met elektronica/papieren e.d.).
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie gewend zijn te kamperen, misschien zijn jullie al van zo lichtgewicht mogelijk en is dit gesneden koek :P .

Vancouver zelf heeft leuke delen, maar ik zou er niet heel mijn planning op aan passen. (Tenzij je echt heeeul erg van steden bezoeken houdt). Wij zijn er begonnen omdat het vliegtuig er landde, en zijn na een dagje bijkomen in het park van daaruit eerst naar Vancouver Island gegaan. Dat is wel de moeite waard, maar voor dat eiland kun je gerust een week of langer uittrekken (en dan heb je nog niet alles gezien) en dat wordt als je 2 weken hebt en in Calgary begint, wel echt een enorme haastklus.

Dus ik zou me lekker richten op Jasper en Banff, en bijvoorbeeld nog Wells Gray National Park erbij pakken.
In Jasper zou ik de Edith Cavell 'hike' niet overslaan. Tikkie aan de toeristische kant, maar wel erg mooi, met uitzicht op een gletsjer. O+ En in Jasper en Banff heb je natuurlijk allerlei canyons en diverse watervalpartijen, ook niet bepaald vrij van toeristen uiteraard, maar zonder al te veel inspanning toch leuk om te bezoeken. Helmcken Falls in Wells Gray NP is ook gemakkelijk te bereiken en zeker de moeite waard te bezoeken. In diezelfde omgeving kun je met een beetje geduld (en in de juiste tijd van het jaar) ook wel een springende zalm zien. :)
pi_181862166
Ik ga volgende week naar Toronto en omgeving, ik reis, bij nu nog een gebrek aan rijbewijs, per ov, ik ga naar Toronto, Montréal, Ottawa, Kingston en 'n dagje naar Niagara falls, iemand nog leuke tips voor deze steden? :)
  Moderator donderdag 13 september 2018 @ 06:29:36 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_181873347
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2018 17:09 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik ga volgende week naar Toronto en omgeving, ik reis, bij nu nog een gebrek aan rijbewijs, per ov, ik ga naar Toronto, Montréal, Ottawa, Kingston en 'n dagje naar Niagara falls, iemand nog leuke tips voor deze steden? :)
Misschien is het nog mogelijk om naar Gananoque te gaan? Daar heb je Thousand Islands, vond dat heel gaaf!

Toronto en Montreal vond ik het tofst, Ottawa vond ik niet zoveel aan :@ In Montreal uiteraard de Mont Royal beklimmen, dan heb je een prachtig uitzicht over de stad. Notre Dame de Montreal vond ik een van de mooiste kerken waar ik ooit geweest ben, zo kleurrijk van binnen O+ Voor de rest lekker rondlopen en wijkjes verkennen (met name in Toronto). En in Toronto is de pont naar Toronto Island een aanrader, ook daar heb je een prachtig uitzicht over de stad.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_181873488
Thanks, Ik ga in deze steden, op Niagara falls na, allemaal ook naar 'n concert van Frank Turner, m'n favoriete artiest vandaar dat ik deze steden aan doe. In Ottawa slaap ik bij het hi hostel in de oude gevangenis dus dat icm concert zorgt er vast wel voor dat ik me vermaak.
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 00:24:02 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183353646
Ik zit me momenteel serieus te verdiepen in een reis naar West Canada eventueel gecombineerd met een cruise naar Alaska O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 25 november 2018 @ 10:48:19 #101
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_183357400
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zit me momenteel serieus te verdiepen in een reis naar West Canada eventueel gecombineerd met een cruise naar Alaska O+
oeh wat gaaf!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 12:15:20 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183358468
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2018 10:48 schreef automatic_ het volgende:

[..]

oeh wat gaaf!
Lijkt mij ook O+ Maar eerst maar eens andere dingen afwachten (zwangerschap en geld sparen) voordat we definitief de knoop door kunnen hakken :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Meest relativerende user 2022 zondag 25 november 2018 @ 12:21:04 #103
357044 Budapestenaar
pi_183358538
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 00:24 schreef MaJo het volgende:
Ik zit me momenteel serieus te verdiepen in een reis naar West Canada eventueel gecombineerd met een cruise naar Alaska O+
_O_
pi_183364866
Alaska is absoluut de moeite waard, maar waarom een cruise?
  Moderator zondag 25 november 2018 @ 23:27:24 #105
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183373144
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:51 schreef heite het volgende:
Alaska is absoluut de moeite waard, maar waarom een cruise?
Ik zag een reis van 23 dagen waarbij je de sights in West-Canada aan kan doen en dan nog een week lang een cruise naar Alaska om daar een gedeelte van te zien. Het leek me een mooie kennismaking en qua tijd en afstanden valt het anders nooit te combineren :)

Alleen Alaska is overigens ook nog een optie :Y
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183387070
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2018 17:51 schreef heite het volgende:
Alaska is absoluut de moeite waard, maar waarom een cruise?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb meerdere kennissen die dit gedaan hebben en het beschreven als een fantastische ervaring. Het staat ook op mijn verlanglijstje!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 27 november 2018 @ 01:06:53 #107
39237 crew  H_T
2733
pi_183394369
Even aan het loeren naar een mogelijke Canada-trip. Onderstaande kwam ik tegen via Kayak bij MyTrip.com. Wat vinden jullie, flexibel, normaal of toch nog maar even verder kijken?

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183398094
Voor ruim 100000 euro zou ik nog even verder kijken tenzij je geld als behang gebruikt :-)
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_183399140
Mocht je desondanks toch voor dit bedrag willen boeken, zou ik wel aanraden om voor de flexibele optie te gaan. :+
  Moderator dinsdag 27 november 2018 @ 14:59:05 #110
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183401400
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 01:06 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Even aan het loeren naar een mogelijke Canada-trip. Onderstaande kwam ik tegen via Kayak bij MyTrip.com. Wat vinden jullie, flexibel, normaal of toch nog maar even verder kijken?

[ link | afbeelding ]
_O- voor dat geld kun je een vaste stoel in het vliegtuig kopen :D
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_183409904
Koopje! Ga ervoor. Once in a lifetime opportunity 8)7
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 6 december 2018 @ 22:27:50 #112
39237 crew  H_T
2733
pi_183574945
Inmiddels een normaal ticket geboekt *O* In juni vlieg ik naar Toronto :D Nu dus nog mooi de tijd om uit te zoeken wat ik daar allemaal wil doen. Goeie kans dat ik ook naar Montreal ga, want mijn verblijf valt niet toevallig samen met de Grand Prix die ze daar hebben O-)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator zondag 9 december 2018 @ 01:54:46 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_183618814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Inmiddels een normaal ticket geboekt *O* In juni vlieg ik naar Toronto :D Nu dus nog mooi de tijd om uit te zoeken wat ik daar allemaal wil doen. Goeie kans dat ik ook naar Montreal ga, want mijn verblijf valt niet toevallig samen met de Grand Prix die ze daar hebben O-)
Oeh tof! Als je nog tips nodig hebt, ik ben in Toronto, Niagara Falls, Gananoque, Ottowa, Montréal en Quebec City geweest :) weinig pretparken in de buurt ;)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 9 december 2018 @ 03:16:30 #114
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_183619344
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 22:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Inmiddels een normaal ticket geboekt *O* In juni vlieg ik naar Toronto :D Nu dus nog mooi de tijd om uit te zoeken wat ik daar allemaal wil doen. Goeie kans dat ik ook naar Montreal ga, want mijn verblijf valt niet toevallig samen met de Grand Prix die ze daar hebben O-)
Sowieso Niagara Falls _O_

Verder CN Tower in Toronto zelf. Als ijshockeyfan vond ik ook de NHL Hall of Fame erg tof. Selfie met de Stanley Cup _O_

Verder vond ik het niet per se een erg toeristische stad, maar ik voelde me er wel erg thuis. Hele relaxte sfeer en fijn om random rond te lopen en in allerlei kroegen en restaurants te zitten.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 9 december 2018 @ 09:57:44 #115
39237 crew  H_T
2733
pi_183620706
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2018 01:54 schreef MaJo het volgende:

[..]

weinig pretparken in de buurt ;)
Weet ik, maar wel een die volgens mij zeker de moeite waard is :D De tweede grote valt al meer in het lijstje 'ach, als ik er toch ben'. Het zal dus een ander soort trip worden, maar dan weet ik ook eens hoe dat bevalt :s)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 8 januari 2019 @ 12:45:39 #116
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_184277732
Hoi,

ik vertrek binnenkort op huwelijksreis naar Canada. We gaan eerst 5 dagen naar Vancouver, dan 6 dagen skiën in Whistler en dan nog 6 dagen naar Vancouver Island.

Iemand ervaringen met Whistler? En wat zijn de musts op Vancouver Island? Ik las sowieso al veel over Tofino. Is Victoria ook de moeite waard?

Tot slot nog een sukkelvraag, maar via welke website hebben jullie je eTA aangevraagd? Ik zie door de bomen het bos niet meer als ik het google. Ik wil gewoon de normale Canadese website, is dat https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/visit-canada/eta.html ?
pi_184345125
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:45 schreef Smash-it het volgende:
Hoi,

ik vertrek binnenkort op huwelijksreis naar Canada. We gaan eerst 5 dagen naar Vancouver, dan 6 dagen skiën in Whistler en dan nog 6 dagen naar Vancouver Island.

Iemand ervaringen met Whistler? En wat zijn de musts op Vancouver Island? Ik las sowieso al veel over Tofino. Is Victoria ook de moeite waard?

Tot slot nog een sukkelvraag, maar via welke website hebben jullie je eTA aangevraagd? Ik zie door de bomen het bos niet meer als ik het google. Ik wil gewoon de normale Canadese website, is dat https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/visit-canada/eta.html ?
Ja die site is de juiste/officiele!

Ik ben een aantal keer op Vancouver Island geweest maar nog nooit in de winter. Victoria is aardig, maar niet zo heel erg bijzonder op zich. Ik heb geen idee hoe druk/populair het toeristisch gebied is in de winter, zomer's is het iig wel leuk met veel dingen te doen (Fisherman’s Wharf, musea, shopping, parken).

Is er whale watching in de winter? Zoja, zeker doen! Tofino is natuurlijk de meest populare en bekende plek op het eiland. Ik weet niet of het Pacific Rim National Park aan te bevelen is in deze tijd van het jaar, maar anders zeker een aanrader.

Je komt op Vancouver Island vooral voor de wonderschone natuur. Zelf heb ik veel rond gefietst en leuke plaatsjes en strandjes "ontdekt" onderweg. Als het even kan zou je de seaplane van of naar Vancouver nemen (of beide), dat is gaaf, ookal is de ferry ook mooi zo tussen de eilandjes door.
pi_184396775
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:45 schreef Smash-it het volgende:
Hoi,

ik vertrek binnenkort op huwelijksreis naar Canada. We gaan eerst 5 dagen naar Vancouver, dan 6 dagen skiën in Whistler en dan nog 6 dagen naar Vancouver Island.

Iemand ervaringen met Whistler? En wat zijn de musts op Vancouver Island? Ik las sowieso al veel over Tofino. Is Victoria ook de moeite waard?

Tot slot nog een sukkelvraag, maar via welke website hebben jullie je eTA aangevraagd? Ik zie door de bomen het bos niet meer als ik het google. Ik wil gewoon de normale Canadese website, is dat https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/visit-canada/eta.html ?
Nu ben ik niet in de winter in Whistler geweest maar in de zomer. Er zijn diverse ski liften waarmee je naar boven kunt. Het zag er prachtig uit dus volgens mij kun je er voldoende lol beleven op je ski's. Het dorpje zelf is mooi opgezet. Het centrum is auto vrij met voldoende kroegen en eettentjes waarbij het volgens mij aardig in de prijzen kan lopen in de winter.

Als je naar Vancouver Island gaat is Tofino leuk om te overnachten. Je komt door het Pacific Rim NP. Als er een berg sneeuw ligt zal het lastig wandelen zijn. De natuur is prachtig, je kunt er langs het strand wandelen en inderdaad Walvissen gaan kijken. Victoria is leuk stadje. Wij hebben van daaruit een Whalewatching tour gedaan in 2018 en 2016.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_184406802
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 12:45 schreef Smash-it het volgende:
Hoi,

ik vertrek binnenkort op huwelijksreis naar Canada. We gaan eerst 5 dagen naar Vancouver, dan 6 dagen skiën in Whistler en dan nog 6 dagen naar Vancouver Island.

Iemand ervaringen met Whistler? En wat zijn de musts op Vancouver Island? Ik las sowieso al veel over Tofino. Is Victoria ook de moeite waard?

Tot slot nog een sukkelvraag, maar via welke website hebben jullie je eTA aangevraagd? Ik zie door de bomen het bos niet meer als ik het google. Ik wil gewoon de normale Canadese website, is dat https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/visit-canada/eta.html ?
Het is al een paar jaar geleden dat ik op Vancouver Island ben geweest, maar de weg naar Tofino was in de zomer al niet fijn, als het daar flink gesneeuwd heeft zou ik er niet heen willen rijden :X Ik vond de Pacific Rim overigens niet zo indrukwekkend, maar dat kan ook doordat wij daarvoor Banff, Jasper en het 'regenwoud' bij Prince Rupert zijn geweest. Ik denk overigens wel dat die kleine baaien in de winter erg mooi kunnen zijn. En in Ucluelet zit je daarvoor beter dan in Tofino.

Ik vind het sowieso lastig in deze tijd van het jaar. Ik vond Victoria erg mooi, maar dat kwam ook grotendeels door het mooie weer en het lekker buiten zijn. Ik kan me voorstellen dat dat in deze tijd van het jaar anders is. Als er geen walvissen- of orcatochten zijn in deze periode zou ik er niet naar toe gaan. Wij vonden een tour over het water bij Campbell River overigens het hoogtepunt van onze reis, maar ook daarvan weet ik niet in hoeverre dat de moeite waard is in de winter en waarschijnlijk zal dat ook akelig koud zijn dan. Waarom willen jullie graag naar Vancouver Island? Ik vind het meer een mooi weer (of nouja, lente, zomer of herfst) bestemming.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  vrijdag 15 februari 2019 @ 15:38:30 #120
161275 Smash-it
Zelfs m'n naam is mooi
pi_185032006
Inmiddels terug na 3 weken Vancouver,Whistler en Vancouver Island. Superleuke bestemming, ook in de winter! We hadden heerlijk weer in Vancouver en lekker veel poedersneeuw in onze week in Whistler. Geweldig snowboarden en leuk om te zien dat daar meer snowboarders zijn dan skiërs, weer eens wat anders dan Oostenrijk :).

Vancouver Island was een leuke verrassing. De rit van Victoria naar Tofino was prachtig en goed te doen. Het sneeuwde een klein beetje toen we na 4 dagen weer terugreden, maar hebben we geen last van gehad.

Ik ga sowieso nog een keer die kant op in de zomer, maar dan gecombineerd met Banff en Jasper.
pi_185449170
Hier is het plan om in september 2,5 - 3 weken naar Oost-Canada te gaan.

We zitten te denken aan een camper rond reis. Mensen die een beetje de voor- en nadelen van kunnen benoemen boven een auto en slapen in appartementen?

Beste het nodige gereisd maar nog nooit met een camper. Reist gezelschap is ik, vriendin en zoontje van dan bijna 4.

Als ik een beetje de steden bekijk denk ik dat enkel Quebec City wel aardig is. De rest lijkt me niet zo heel boeiend.

De natuur is wel iets wat we beide leuk vinden om te zien en we houden niet van mega overdreven toeristische dingen (Niagrafalls zullen we waarschijnlijk wel doen)

Misschien ook kijken of ik nog ergens een dagje op Musky kan vissen :)
  zondag 10 maart 2019 @ 15:55:58 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185520511
Wij gaan in mei. Heeft iemand ervaring met internationaal rijbewijs?
pi_185522876
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 15:55 schreef xzaz het volgende:
Wij gaan in mei. Heeft iemand ervaring met internationaal rijbewijs?
Niet nodig in Canada. Tenminste, wij hadden het niet en niemand heeft er ooit naar gevraagd.
pi_185527918
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 17:49 schreef MissRelin het volgende:
[..]

Niet nodig in Canada. Tenminste, wij hadden het niet en niemand heeft er ooit naar gevraagd.
Eens zowel in VS als Canada niet nodig gehad twee jaar terug. Marketing dingetje volgens mij

Eerste reis wel gehaald, zonde van 't geld
All management is Strategic Management.
pi_185530200
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 15:55 schreef xzaz het volgende:
Wij gaan in mei. Heeft iemand ervaring met internationaal rijbewijs?
Is niet nodig. Je kan in BC zelfs je NL rijbewijs omwisselen voor een Canadese als je hier langer zou blijven.
pi_185530442
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 15:55 schreef xzaz het volgende:
Wij gaan in mei. Heeft iemand ervaring met internationaal rijbewijs?
Niet nodig als je een modern Nederlands rijbewijs hebt.

Let bij het huren van een auto wel op de voorwaarden. Het viel mij op dat verhuurders in Ontario en Québec tegenwoordig je niet buiten de Provincie laten rijden of alleen tegen een meerprijs per km. Hoe ze dat controleren weet ik niet...
  zondag 10 maart 2019 @ 22:51:38 #127
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185531037
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:26 schreef DutchTrain het volgende:
[..]

Niet nodig als je een modern Nederlands rijbewijs hebt.

Let bij het huren van een auto wel op de voorwaarden. Het viel mij op dat verhuurders in Ontario en Québec tegenwoordig je niet buiten de Provincie laten rijden of alleen tegen een meerprijs per km. Hoe ze dat controleren weet ik niet...
Thanks. We gaan geen auto huren maar worden in Vancouver opgehaald met de auto door familie :). Dan nog 6 uur rijden.
pi_185532469
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2019 22:51 schreef xzaz het volgende:
[..]

Thanks. We gaan geen auto huren maar worden in Vancouver opgehaald met de auto door familie :). Dan nog 6 uur rijden.
Oh dat is niks voor Canadese begrippen.
  maandag 11 maart 2019 @ 12:24:46 #129
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_185538175
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2019 00:03 schreef no1uknow het volgende:
[..]

Oh dat is niks voor Canadese begrippen.
Misschien dat ze al zo Canadees zijn geworden dat ze 'ons wel even komen ophalen'. :D
pi_185791794
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2019 00:03 schreef no1uknow het volgende:
Oh dat is niks voor Canadese begrippen.
quote:
10s.gif Op maandag 11 maart 2019 00:03 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Oh dat is niks voor Canadese begrippen.
Wij rijden 4 uur (8 uur totaal) om mijn schoonfamilie te zien (in dezelfde provincie), doen we ongeveer 1x per maand. Mijn schoonvader reed wel eens die 4 uur alleen om iets af te geven en na een uurtje weer 4 uur terug te rijden. Inderdaad niks voor Canadese begrippen haha.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 2 mei 2019 @ 00:42:33 #131
39237 crew  H_T
2733
pi_186555666
Hoe verhouden de Canadese wegen zich ten opzichte van de Amerikaanse? Ik heb nu een belachelijk grote personenauto gereserveerd staan, maar overweeg om een nog belachelijk grotere SUV te nemen voor een paar tientjes meer, vandaar :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_186556549
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hoe verhouden de Canadese wegen zich ten opzichte van de Amerikaanse? Ik heb nu een belachelijk grote personenauto gereserveerd staan, maar overweeg om een nog belachelijk grotere SUV te nemen voor een paar tientjes meer, vandaar :)
Heel erg vergelijkbaar, gewoon doen. Er rijden overal gigantische pickup trucks rond en daar doen mensen ook hun boodschappen mee etc.
pi_186684483
quote:
5s.gif Op donderdag 2 mei 2019 00:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Hoe verhouden de Canadese wegen zich ten opzichte van de Amerikaanse? Ik heb nu een belachelijk grote personenauto gereserveerd staan, maar overweeg om een nog belachelijk grotere SUV te nemen voor een paar tientjes meer, vandaar :)
Van prima tot bar slecht haha. De snelwegen tussen de steden zijn meestal prima, de lokale wegen een stuk minder.

Er zijn hier idd heel veel SUVs en pickup trucks (hier noem je die trouwens alleen "truck"). Hou er wel rekening mee dat een SUV vaak veel meer benzine slurpt, dus wel wat duurder is dan een paar tientjes meer voor het huren.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 7 mei 2019 @ 22:51:47 #134
39237 crew  H_T
2733
pi_186685131
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:38 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Van prima tot bar slecht haha. De snelwegen tussen de steden zijn meestal prima, de lokale wegen een stuk minder.

Er zijn hier idd heel veel SUVs en pickup trucks (hier noem je die trouwens alleen "truck"). Hou er wel rekening mee dat een SUV vaak veel meer benzine slurpt, dus wel wat duurder is dan een paar tientjes meer voor het huren.
Bedankt :) Volgens de officiële cijfers is de SUV niet heel veel onzuiniger dan de grote personenauto, en met de Canadese benzineprijzen maakt het me ook wat minder uit :) Ik heb de reservering gezet, maar op de bevestiging staat de Hertz-code voor een personenbusje maar ook de vermelding van Booking.com dat het om een premium SUV gaat :{ Nog maar even bedenken of ik die gok waag of gewoon voor de personenauto ga :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_186685474
Mijn ervaring is dat de personenauto's ook vaak al halve SUV's zijn naar onze standaard. Het zijn iig geen kleine autootjes, terwijl wij 2 keer de goedkoopste auto en 1 keer een middelmaat auto reserveerden. En upgraden kan sowieso vrijwel altijd als je de auto ophaalt. Dat probeerden ze ons iig altijd aan te smeren. Net als dat we nooit navigatie hebben gehuurd maar dit in elke auto ingebouwd aanwezig was (en ook gebruikt kon worden).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_186782412
Hoi!

Wij zouden graag tips hebben voor een camper-vakantie mid-juli (ja hoogseizoen...)in Oost Canada, met baby (dus 2 + 1 kleine van anderhalf). Ik heb een conferentie in Montreal dus we zouden graag vanuit Montreal beginnen. Daarna 2 tot 3 weken Oost Canada ontdekken. Wat zijn fijne camperhuur organisaties en bestemmingen waar je ook met de camper kan komen?
Er zijn er niet bijster veel zie ik, zeker niet voor oost canada. Canadream zie ik het meest, dat klinkt wel betrouwbaar. Of raden jullie het aan via een Nederlandse reisorganisatie te organiseren?

Graag wat kleine tips en zo; echt alles van tevoren plannen hoeven we ook niet perse want we willen een beetje vrij gaan en staan waar we willen, maar een beetje in de goede richting plannen is wel fijn!

Beetje als vervolg van deze post zie ik :)
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2019 11:33 schreef C.V.S het volgende:
Hier is het plan om in september 2,5 - 3 weken naar Oost-Canada te gaan.

We zitten te denken aan een camper rond reis. Mensen die een beetje de voor- en nadelen van kunnen benoemen boven een auto en slapen in appartementen?

Beste het nodige gereisd maar nog nooit met een camper. Reist gezelschap is ik, vriendin en zoontje van dan bijna 4.

Als ik een beetje de steden bekijk denk ik dat enkel Quebec City wel aardig is. De rest lijkt me niet zo heel boeiend.

De natuur is wel iets wat we beide leuk vinden om te zien en we houden niet van mega overdreven toeristische dingen (Niagrafalls zullen we waarschijnlijk wel doen)

Misschien ook kijken of ik nog ergens een dagje op Musky kan vissen :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_186798260
quote:
7s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:47 schreef Norrage het volgende:
Hoi!

Wij zouden graag tips hebben voor een camper-vakantie mid-juli (ja hoogseizoen...)in Oost Canada, met baby (dus 2 + 1 kleine van anderhalf). Ik heb een conferentie in Montreal dus we zouden graag vanuit Montreal beginnen. Daarna 2 tot 3 weken Oost Canada ontdekken. Wat zijn fijne camperhuur organisaties en bestemmingen waar je ook met de camper kan komen?
Er zijn er niet bijster veel zie ik, zeker niet voor oost canada. Canadream zie ik het meest, dat klinkt wel betrouwbaar. Of raden jullie het aan via een Nederlandse reisorganisatie te organiseren?

Graag wat kleine tips en zo; echt alles van tevoren plannen hoeven we ook niet perse want we willen een beetje vrij gaan en staan waar we willen, maar een beetje in de goede richting plannen is wel fijn!

Beetje als vervolg van deze post zie ik :)
[..]

Wil je heel graag camper omdat je dat wilt ervaren of vanwege de praktische kant? Wij hebben drie jaar geleden dezelfde trip gemaakt met een baby van 10 maanden en hebben juist voor een auto en hotels/cabins gekozen omdat je daarmee veel flexibeler bent. Eén kind tot 2 jaar kan nog prima in een gewone hotelkamer in een babybedje erbij en wij vonden de cabins waar we in hebben gezeten ook heel erg fijn.

Wij zijn gestart in Montreal en via Quebec naar Gaspé (peninsula) gegaan, en vanuit daar via Tadoussac naar Ottawa, Niagara Falls en tot slot Toronto. In 3,5e week. Erg goed te doen, ook met klein kind.

Ik vond Montreal tegen vallen, daar had ik meer van verwacht. Quebec city is relatief klein maar mooi. Gaspé was voor ons het mooiste park van de reis (mooier dan Algonquin, al was dat park ook zeker de moeite waard). Ottawa was verrassend leuk (zeker als je van musea houdt), Niagara Falls is vooral heel commercieel maar ik vond het juist daardoor erg leuk, en Toronto vond ik vrij weinig te bieden hebben, afgezien van honkbal.

Mijn reisverslag kun je evt hier lezen, mocht je wat inspiratie op willen doen.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_186805734
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 23:17 schreef koei het volgende:

[..]

Wil je heel graag camper omdat je dat wilt ervaren of vanwege de praktische kant? Wij hebben drie jaar geleden dezelfde trip gemaakt met een baby van 10 maanden en hebben juist voor een auto en hotels/cabins gekozen omdat je daarmee veel flexibeler bent. Eén kind tot 2 jaar kan nog prima in een gewone hotelkamer in een babybedje erbij en wij vonden de cabins waar we in hebben gezeten ook heel erg fijn.

Wij zijn gestart in Montreal en via Quebec naar Gaspé (peninsula) gegaan, en vanuit daar via Tadoussac naar Ottawa, Niagara Falls en tot slot Toronto. In 3,5e week. Erg goed te doen, ook met klein kind.

Ik vond Montreal tegen vallen, daar had ik meer van verwacht. Quebec city is relatief klein maar mooi. Gaspé was voor ons het mooiste park van de reis (mooier dan Algonquin, al was dat park ook zeker de moeite waard). Ottawa was verrassend leuk (zeker als je van musea houdt), Niagara Falls is vooral heel commercieel maar ik vond het juist daardoor erg leuk, en Toronto vond ik vrij weinig te bieden hebben, afgezien van honkbal.

Mijn reisverslag kun je evt hier lezen, mocht je wat inspiratie op willen doen.
Oh thx! Dat is een vergelijkbaar reisgezelschap en bestemming :) Ik zal het eens doorlezen!

En keuze voor camper is vanwege goede ervaringen die ik daarmee heb, en omdat het ons makkelijk lijkt met een baby (je hebt je bed altijd mee zeg maar en de slaaplocatie is hetzelfde, dus gewenning..). Maar tijdens het rijden zullen ze nog niet mogen slapen dus veel zou dat niet kunnen uitmaken...Maar wel een idee gewoon met een goede auto te gaan wellicht. We gaan eens kijken. Ben benieuwd wat goedkoper is.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_186900676


Ik wil binnenkort deze roadtrip maken. Iemand nog suggesties van zaken die ik moet zien of bezoeken ergens op deze route?
pi_186976138
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 02:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil binnenkort deze roadtrip maken. Iemand nog suggesties van zaken die ik moet zien of bezoeken ergens op deze route?
Nee, wij hebben bewust het deel van Jasper/Calgary naar Vancouver met de trein gedaan omdat er in dit gebied vrij weinig interessants was. Wij hadden alleen Whistler op ons 'misschien interessant'-lijstje staan, al weet ik niet in hoeverre dit in de zomer ook interessant is (het is vooral een wintersportplaats). Waarom heb je voor deze route gekozen en niet voor Vancouver Island? Er vanuit gaande dat je graag op Vancouver wilt vliegen, anders zou ik sowieso vliegen op Calgary aanraden, evt met een one-way autohuur richting Vancouver (of andersom). Qua afstand is dat vergelijkbaar en je komt langs Whistler en Kamloops, maar ook langs Banff, Lake Louise en een klein stukje Icefield parkway, een van de mooiste wegen ter wereld. Als je met een reguliere maatschappij vliegt kost dat je niets extra's, alleen betaal je waarschijnlijk een one-way fee voor je auto-huur en hoeveel dat is verschilt per maatschappij.

Vancouver zelf is overigens wel een leuke stad voor een paar dagen. Sla alleen de capilano suspension bridge over, dat is een tourist trap imo.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_186990955
Nabij Pemberton heb je de Joffre Lakes. Erg mooi daar. Wandeling gaat vrij steil omhoog, maar is allemaal goed te doen (ik ben ook niet de meest fitte persoon :D)

En Whistler was een leuke plaats. Ook leuk om met de lift omhoog te gaan en daar wat rond te lopen. Maar wij zijn er alleen op doorreis gestopt en hebben niet heel veel tijd daar doorgebracht.

Je kan ergens tussen Whistler en Vancouver de Stawamus Chief beklimmen. Een grote rots. Heb je mooie uitzichten van. Wij hebben het ivm tijd gebrek niet gedaan, maar stond wel op de lijst. Achter de Stawamus Chief heb je de Sea to Sky Gondola. Hoef je weinig inspanning voor te leveren, aangezien je naar boven wordt gebracht, maar kost ook wat. Bovendien is het uitzicht wat minder, want er zit een rots voor ;)
Hier zit ook de Shannon Falls. Een waterval. Niet ver lopen, niet super imposant, maar als je even wilt stoppen wel leuk om even te zien.
pi_187092790
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:16 schreef koei het volgende:

[..]

Nee, wij hebben bewust het deel van Jasper/Calgary naar Vancouver met de trein gedaan omdat er in dit gebied vrij weinig interessants was. Wij hadden alleen Whistler op ons 'misschien interessant'-lijstje staan, al weet ik niet in hoeverre dit in de zomer ook interessant is (het is vooral een wintersportplaats). Waarom heb je voor deze route gekozen en niet voor Vancouver Island? Er vanuit gaande dat je graag op Vancouver wilt vliegen, anders zou ik sowieso vliegen op Calgary aanraden, evt met een one-way autohuur richting Vancouver (of andersom). Qua afstand is dat vergelijkbaar en je komt langs Whistler en Kamloops, maar ook langs Banff, Lake Louise en een klein stukje Icefield parkway, een van de mooiste wegen ter wereld. Als je met een reguliere maatschappij vliegt kost dat je niets extra's, alleen betaal je waarschijnlijk een one-way fee voor je auto-huur en hoeveel dat is verschilt per maatschappij.

Vancouver zelf is overigens wel een leuke stad voor een paar dagen. Sla alleen de capilano suspension bridge over, dat is een tourist trap imo.
Ik woon in Vancouver maar krijg bezoek over de vloer binnenkort ;) Vancouver Island, USA, kamperen etc. staan ook op het programma
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:02 schreef MissRelin het volgende:
Nabij Pemberton heb je de Joffre Lakes. Erg mooi daar. Wandeling gaat vrij steil omhoog, maar is allemaal goed te doen (ik ben ook niet de meest fitte persoon :D)

En Whistler was een leuke plaats. Ook leuk om met de lift omhoog te gaan en daar wat rond te lopen. Maar wij zijn er alleen op doorreis gestopt en hebben niet heel veel tijd daar doorgebracht.

Je kan ergens tussen Whistler en Vancouver de Stawamus Chief beklimmen. Een grote rots. Heb je mooie uitzichten van. Wij hebben het ivm tijd gebrek niet gedaan, maar stond wel op de lijst. Achter de Stawamus Chief heb je de Sea to Sky Gondola. Hoef je weinig inspanning voor te leveren, aangezien je naar boven wordt gebracht, maar kost ook wat. Bovendien is het uitzicht wat minder, want er zit een rots voor ;)
Hier zit ook de Shannon Falls. Een waterval. Niet ver lopen, niet super imposant, maar als je even wilt stoppen wel leuk om even te zien.
De meeste van jouw suggesties staan inmiddels al op het lijstje, maar Joffre Lakes ga ik nog overwegen. Schijnt soms erg druk en toeristisch te zijn. Lillooet Lake, ben je daar geweest?
pi_187097716
Nee, niet geweest.

Wij kwamen later in de middag bij de joffre lakes aan en het was heerlijk rustig. Misschien ook omdat het zwaar bewolkt was, geen idee. Het was droog en wel koud. Voor het eerst gedurende de trip de jas aan gehad daar :D
  maandag 27 mei 2019 @ 16:49:40 #144
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_187117179
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 02:59 schreef no1uknow het volgende:
[ afbeelding ]

Ik wil binnenkort deze roadtrip maken. Iemand nog suggesties van zaken die ik moet zien of bezoeken ergens op deze route?
Jasper park!

Wij zijn weer terug, was leuk!
  zondag 2 juni 2019 @ 15:39:19 #145
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_187221575
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 21:02 schreef MissRelin het volgende:

En Whistler was een leuke plaats. Ook leuk om met de lift omhoog te gaan en daar wat rond te lopen. Maar wij zijn er alleen op doorreis gestopt en hebben niet heel veel tijd daar doorgebracht.

Je kan ergens tussen Whistler en Vancouver de Stawamus Chief beklimmen. Een grote rots. Heb je mooie uitzichten van. Wij hebben het ivm tijd gebrek niet gedaan, maar stond wel op de lijst. Achter de Stawamus Chief heb je de Sea to Sky Gondola. Hoef je weinig inspanning voor te leveren, aangezien je naar boven wordt gebracht, maar kost ook wat. Bovendien is het uitzicht wat minder, want er zit een rots voor ;)
Hier zit ook de Shannon Falls. Een waterval. Niet ver lopen, niet super imposant, maar als je even wilt stoppen wel leuk om even te zien.
Dank voor de tip!
Ga vandaag van Vancouver naar Whistler en daarna verder/terug richting Vancouver Island voor zo'n 2 weken...
pi_187715930
Hoi, ben vanaf donderdagavond laat in Montreal, ik heb vanaf volgende week dinsdag een conferentie daar voor mijn werk. Van te voren 4 vrije dagen. Hebben jullie nog tips voor Montreal en omgeving? Is het de moeite waard om Quebec voor een dag te bezoeken of is dat het reizen niet waard?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_187715960
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:40 schreef Felagund het volgende:
Hoi, ben vanaf donderdagavond laat in Montreal, ik heb vanaf volgende week dinsdag een conferentie daar voor mijn werk. Van te voren 4 vrije dagen. Hebben jullie nog tips voor Montreal en omgeving? Is het de moeite waard om Quebec voor een dag te bezoeken of is dat het reizen niet waard?
Hey wat gezellig Montreal ;)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_187716422
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:42 schreef Norrage het volgende:

[..]

Hey wat gezellig Montreal ;)
Jij bent er dus ook? Ben je de hele twee weken er, of alleen bij het gedeelte dat voor jou relevant is?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_204430790
Ik en een vriend hebben het plan september naar West Canada te gaan voor een rondreis vanuit Vancouver.

Echter, geen enkele kleine camper of bus meer te krijgen. Grr. Iemand nog een tip voor een onbekende leverancier? :P
Love is in the air!
pi_204509727
Nov reizigers naar West Canada?
Love is in the air!
  woensdag 18 mei 2022 @ 23:41:15 #151
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204795453
Kennelijk niet, topic zo dood als een pier. Jammer, want ik had gehoopt hier een AirCanada voucher te kunnen slijten aan geinteresseerden... EUR2510, niet op naam, onbeperkt geldig, ook in delen te gebruiken. Wie maakt me los? :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_204798107
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:41 schreef flipsen het volgende:
Kennelijk niet, topic zo dood als een pier. Jammer, want ik had gehoopt hier een AirCanada voucher te kunnen slijten aan geinteresseerden... EUR2510, niet op naam, onbeperkt geldig, ook in delen te gebruiken. Wie maakt me los? :D
Gebruik je die zelf niet?

Ik heb een Canadese vriendin die dan net hele herfst in Europa is via Air Canada.
En eigenlijk al haar reizen via Air Canada doet (bijna enige optie daar _O- ) en dan ontmoeten we elkaar weer ergens voor een nieuwe reis.

Zelf wil ik ook gauw die kant op, alleen niet naar West-Canada (vandaar ook geen reactie :P )
Dus allebei er wel belang bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door bianconeri op 19-05-2022 19:32:53 ]
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 12:16:25 #153
45833 crew  Fogel
pi_204798568
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 23:41 schreef flipsen het volgende:
Kennelijk niet, topic zo dood als een pier. Jammer, want ik had gehoopt hier een AirCanada voucher te kunnen slijten aan geinteresseerden... EUR2510, niet op naam, onbeperkt geldig, ook in delen te gebruiken. Wie maakt me los? :D
Ik misschien. Is die voucher ook op aansluitende partner airlines te gebruiken? Ik moet nl het eerste stuk met SAS doen…
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 19 mei 2022 @ 13:23:19 #154
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204799393
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 12:16 schreef Fogel het volgende:

[..]
Ik misschien. Is die voucher ook op aansluitende partner airlines te gebruiken? Ik moet nl het eerste stuk met SAS doen…
Als je het vía aircanada boekt vast wel? Geen idee, heb het voucher ook nog niet ontvangen trouwens, wel aangevraagd. Benieuwd hoe lang dat duurt :D
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_204802096
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:23 schreef flipsen het volgende:

[..]
Als je het vía aircanada boekt vast wel? Geen idee, heb het voucher ook nog niet ontvangen trouwens, wel aangevraagd. Benieuwd hoe lang dat duurt :D
Kunnen wij dat niet allemaal aanvragen dan :Y
  donderdag 19 mei 2022 @ 18:35:57 #156
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_204802671
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 17:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Kunnen wij dat niet allemaal aanvragen dan :Y
Kan je proberen, maar ik denk dat ze wel graag willen weten welke vluchten je betaald had en waarom je wil annuleren :P

Maar hey, het topic loopt ineens weer als een dolle *O*
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_204802880
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 18:35 schreef flipsen het volgende:

[..]
Kan je proberen, maar ik denk dat ze wel graag willen weten welke vluchten je betaald had en waarom je wil annuleren :P

Maar hey, het topic loopt ineens weer als een dolle *O*
Waar ging je reis heen?

Misschien vragen wie naar niet West-Canada wil en gaat haha.
Dan kom ik ook reageren :p

(Toronto en naburige steden staan voor volgend jaar in de planning als het lukt)

[ Bericht 2% gewijzigd door bianconeri op 19-05-2022 19:45:12 ]
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 18:56:37 #158
45833 crew  Fogel
pi_204802908
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2022 13:23 schreef flipsen het volgende:

[..]
Als je het vía aircanada boekt vast wel? Geen idee, heb het voucher ook nog niet ontvangen trouwens, wel aangevraagd. Benieuwd hoe lang dat duurt :D
Stuur me maar een mailtje als je meer weet, kan dit topic verder ontopic blijven ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_204803270
Blijkbaar gun je Fogel meer, goed recht natuurlijk. Maar als Fogel het niet wordt dan blijf ik mij graag nog steeds melden ervoor haha O-) .
Zoals ik in 1e reactie erop aangeef dan wel voor haar dan wel voor mijzelf, sowieso veel reizen via Air Canada.

Had deze week nog foto's vanuit Toronto gekregen. Ziet eruit als een mooie stad en omgeving. Credits gaan naar een Canadees, niet naar mij.



pi_204821942
Donderdag naar Toronto!
Volgend jaar vier weken West-Canada in de planning staan. Kan niet wachten, schitterend land.
pi_204914452
Algonquin Provincial Park!

  Moderator maandag 30 mei 2022 @ 16:44:04 #162
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204915196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 17:30 schreef Binge-watch het volgende:
Donderdag naar Toronto!
Volgend jaar vier weken West-Canada in de planning staan. Kan niet wachten, schitterend land.
Wat vond je ervan? Ik vond het een leuke stad!
quote:
1s.gif Op maandag 30 mei 2022 15:13 schreef Binge-watch het volgende:
Algonquin Provincial Park!

[ link | afbeelding ]
Nice! Dus ze bestaan wel degelijk :P
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_204916544
Mooi gelukte foto!
Staat er goed op.

En idd hoe was Toronto? Ben benieuwd voor mijn bezoek over niet te lange tijd als goed is.
pi_204947640
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 16:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat vond je ervan? Ik vond het een leuke stad!
[..]
Nice! Dus ze bestaan wel degelijk :P
Het is voor mij de tweede keer, maar het blijft genieten. We zijn eigenlijk vrij weinig in downtown Toronto, dat heb je na een paar dagen wel gezien. We komen vooral downtown om de wedstrijden van de Blue Jays te bezoeken, wat sowieso een aanrader is. Maar er zijn zoveel mooie dingen in de buurt te doen dat je elke trip weer genoeg nieuwe dingen kunt verzinnen.

We waren zelf ook verrast dat we elanden zagen. Naast deze enorme bull moose, zagen we vlak voor de East Gate nog twee vrouwtjes lopen!
In 2019 waren we ook in Algonquin, toen met twee overnachtingen. We stonden vroeg op om de elanden te spotten. Ook aan het eind van de dag reden we Highway 60 af in de hoop ze te vinden, maar helaas. Wel zagen we toen een zwarte beer, wat eigenlijk nog unieker is, maar de elanden bleven verstopt.

Dit jaar besloten we 'even' de 250 km op en neer te rijden op één dag. Door de jetlag ben je toch vroeg wakker en de dagen zijn lang. De rit ernaartoe is al fantastisch: weg van de drukte en omringd door groen. Dat we dan ook nog midden op de dag drie elanden tegenkwamen, maakte het helemaal af.


quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:13 schreef bianconeri het volgende:
Mooi gelukte foto!
Staat er goed op.

En idd hoe was Toronto? Ben benieuwd voor mijn bezoek over niet te lange tijd als goed is.
Leuk! Wanneer en voor hoe lang ga je? Heb je al ideeën wat je wil gaan doen/zien?
pi_204948724
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 04:48 schreef Binge-watch het volgende:

Leuk! Wanneer en voor hoe lang ga je? Heb je al ideeën wat je wil gaan doen/zien?
Is nog even de vraag.
Het is het plan om met een groep naar NY te gaan. Is nog even afhankelijk van of iets open gaat tegen die tijd, anders gaan we (nog) niet.
Dan blijf ik daar 2 week en ga ik denk ik gewoon door naar Canada.

Zo niet dan kan ik Canada alsnog wel doen of ook een jaar uitstellen.

Ik ken daar mensen vlakbij de grote meren, net Noordelijk daarvan. Dus daar ga ik dan sowieso heen en uitvalsbasis is dan vanuit Toronto (ook al hebben ze daar een eigen vliegveldje).
Zal al gauw 2 week wel zijn.
pi_204951665
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 09:29 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is nog even de vraag.
Het is het plan om met een groep naar NY te gaan. Is nog even afhankelijk van of iets open gaat tegen die tijd, anders gaan we (nog) niet.
Dan blijf ik daar 2 week en ga ik denk ik gewoon door naar Canada.

Zo niet dan kan ik Canada alsnog wel doen of ook een jaar uitstellen.

Ik ken daar mensen vlakbij de grote meren, net Noordelijk daarvan. Dus daar ga ik dan sowieso heen en uitvalsbasis is dan vanuit Toronto (ook al hebben ze daar een eigen vliegveldje).
Zal al gauw 2 week wel zijn.
Lekker! Ik neem even aan dat je dan een huurauto hebt. Mijn tip is om dan net buiten Toronto te gaan zitten, bijvoorbeeld in Etobicoke of Mississauga. Toronto in en uit komen met de auto moet je niet willen. Er zijn legio hotels vlakbij snelwegen en OV buiten Toronto. Als je downtown wil bezoeken ben je met een Uber niet heel veel meer kwijt vergeleken met eigen vervoer.
pi_204952228
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 15:29 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Lekker! Ik neem even aan dat je dan een huurauto hebt. Mijn tip is om dan net buiten Toronto te gaan zitten, bijvoorbeeld in Etobicoke of Mississauga. Toronto in en uit komen met de auto moet je niet willen. Er zijn legio hotels vlakbij snelwegen en OV buiten Toronto. Als je downtown wil bezoeken ben je met een Uber niet heel veel meer kwijt vergeleken met eigen vervoer.
Ik wil eigenlijk het liefst vrij centraal zitten in Toronto, zodat ik niet echt van vervoer afhankelijk ben.
En dan wss met trein of vliegtuig naar mijn vrienden.
Dan is daar maar even kijken of ik evt huurauto nodig heb.
  maandag 4 juli 2022 @ 23:20:22 #168
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205241047
Nog mensen met plannen om naar Canada te vliegen? Dan hoor ik het graag :P

Nog steeds een AC voucher, kan hem ook in delen gebruiken dus als je tickets rechtstreeks bij AC wil boeken, doe het via mij en je hebt 10% korting!
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_205304936
Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Canada en hebben nog een vraagje.
We hebben een autoreis geboekt van Vancouver, via Whistler en Banff, naar Calgary. Staat er op die route duidelijk aangegeven om de hoeveel kilometer er een tankstation is? Of is het een kwestie van bij elke tankstation wat je tegenkomt de auto volgooien?
pi_205630457
Iemand nog tips voor SIM kaart in Canada?

In september roadtrip West en sim en navigatie wel handig :)
Love is in the air!
  zondag 14 augustus 2022 @ 09:32:25 #171
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_205633395
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:00 schreef Angelfrouk het volgende:
Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Canada en hebben nog een vraagje.
We hebben een autoreis geboekt van Vancouver, via Whistler en Banff, naar Calgary. Staat er op die route duidelijk aangegeven om de hoeveel kilometer er een tankstation is? Of is het een kwestie van bij elke tankstation wat je tegenkomt de auto volgooien?
Ik kan me niet herinneren daarmee in de knoei gekomen te zijn - als je inderdaad gewoon tankt zodra je half leeg bent en de optie hebt, gaat het verder allemaal wel goed komen. Veel plezier!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_205633475
quote:
17s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ik kan me niet herinneren daarmee in de knoei gekomen te zijn - als je inderdaad gewoon tankt zodra je half leeg bent en de optie hebt, gaat het verder allemaal wel goed komen. Veel plezier!
Dank je wel! En plezier zal wel goed komen. Nu alleen de zenuwen nog de baas (eerste keer buitenland, eerste keer vliegen...)
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 10:08:30 #173
45833 crew  Fogel
pi_205633626
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:39 schreef Landgeld het volgende:
Iemand nog tips voor SIM kaart in Canada?

In september roadtrip West en sim en navigatie wel handig :)
Als je telefoon eSim heeft kan ik https://mobimatter.com/travel-esim/canada aanraden. Heb die zelf vorig jaar in Canada gebruikt en het werkt perfect.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_205634095
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:47 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Dank je wel! En plezier zal wel goed komen. Nu alleen de zenuwen nog de baas (eerste keer buitenland, eerste keer vliegen...)
En je woont in Nederland?
Naar Canada en dan vliegen naar Vancouver helemaal voor de allereerste keer.
Bijzondere keus voor 1e keer buitenland en 1e keer vliegen. Hoe komt dat zo?
pi_205634819
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:22 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En je woont in Nederland?
Naar Canada en dan vliegen naar Vancouver helemaal voor de allereerste keer.
Bijzondere keus voor 1e keer buitenland en 1e keer vliegen. Hoe komt dat zo?
Ja.
Canada is al heel lang onze droom en we zouden zo geen ander land weten waar we heen zouden willen op vakantie. We gaan niet ergens heen waar we niet heen willen "om maar te oefenen" zoals sommige mensen voorstelden.
pi_205635165
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:53 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Ja.
Canada is al heel lang onze droom en we zouden zo geen ander land weten waar we heen zouden willen op vakantie. We gaan niet ergens heen waar we niet heen willen "om maar te oefenen" zoals sommige mensen voorstelden.
Jullie hebben een prachtig land uitgekozen! Snap de spanning, maar ga er lekker van genieten. Je moet in Canada goed je best doen om onvriendelijke mensen te vinden. De bevolking is enorm gastvrij en behulpzaam. Gaat een fantastische ervaring worden, kan niet anders!
pi_205638639
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:53 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Ja.
Canada is al heel lang onze droom en we zouden zo geen ander land weten waar we heen zouden willen op vakantie. We gaan niet ergens heen waar we niet heen willen "om maar te oefenen" zoals sommige mensen voorstelden.
Serieus geen enkel ander land? Europe heeft echt zulke ontzettend mooie landen.
Hele veeleisende reizigers dus haha.

Vlucht van 9,5 uur is echt heel flink als je nog nooit gevlogen hebt. Zou ik niemand aanraden.
Niet dat vliegen zo spannend is ofzo, zeker niet. 2-3 uur is prima te doen voor een eerste keer, maar 9,5 :O
Hopelijk gaat het je niet afschrikken.
pi_205661982
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:00 schreef Angelfrouk het volgende:
Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Canada en hebben nog een vraagje.
We hebben een autoreis geboekt van Vancouver, via Whistler en Banff, naar Calgary. Staat er op die route duidelijk aangegeven om de hoeveel kilometer er een tankstation is? Of is het een kwestie van bij elke tankstation wat je tegenkomt de auto volgooien?
Wij hebben eind april tot medio mei van dit jaar deze reis gedaan met een campertruck en het was echt geweldig. Wij zijn eerst een week naar Vancouver Island gegaan en daarna via Banff naar Calgary. Banff zelf vonden we heel leuk en zijn er een nachtje langer gebleven dan gepland. Helaas was Lake Louise nog bevroren begin mei, op de een of andere manier hadden we dat zelf niet kunnen bedenken, we hebben er dus op kunnen staan wat ook wel bijzonder voelde.

Tanken komt helemaal goed, wij reden wel tot een kwart leeg, maar dan zat er nog steeds 20L in, gemiddeld reden we 1:6 en echt nooit in de problemen gekomen. Bij de lange stukken op de highway wordt wel aangegeven over hoeveel km het volgende tankstation is. Maar snelweg volgen zou ik alleen doen als het moet B-wegen vonden wij leuker om te rijden. En lekker vaak stoppen om van de mooie omgeving en frisse lucht te genieten! Wij gaan zeker nog een keer terugkomen, dan wel wat later want het was nog wat koud. Wakker worden met sneeuw in mei bijvoorbeeld :’).
Fingerspitzgefühl
pi_205664840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 07:31 schreef ForumGek het volgende:

[..]
Wij hebben eind april tot medio mei van dit jaar deze reis gedaan met een campertruck en het was echt geweldig. Wij zijn eerst een week naar Vancouver Island gegaan en daarna via Banff naar Calgary. Banff zelf vonden we heel leuk en zijn er een nachtje langer gebleven dan gepland. Helaas was Lake Louise nog bevroren begin mei, op de een of andere manier hadden we dat zelf niet kunnen bedenken, we hebben er dus op kunnen staan wat ook wel bijzonder voelde.

Tanken komt helemaal goed, wij reden wel tot een kwart leeg, maar dan zat er nog steeds 20L in, gemiddeld reden we 1:6 en echt nooit in de problemen gekomen. Bij de lange stukken op de highway wordt wel aangegeven over hoeveel km het volgende tankstation is. Maar snelweg volgen zou ik alleen doen als het moet B-wegen vonden wij leuker om te rijden. En lekker vaak stoppen om van de mooie omgeving en frisse lucht te genieten! Wij gaan zeker nog een keer terugkomen, dan wel wat later want het was nog wat koud. Wakker worden met sneeuw in mei bijvoorbeeld :’).
Dank je wel voor je verhaal. B wegen zie ik niet echt omhoog komen via Google maps. Wat gebruikten jullie als navigatie? Zijn er veel b wegen gemakkelijk te vinden op die route?
  woensdag 17 augustus 2022 @ 13:15:51 #180
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_205664901
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2022 08:00 schreef Angelfrouk het volgende:
Wij gaan binnenkort voor het eerst naar Canada en hebben nog een vraagje.
We hebben een autoreis geboekt van Vancouver, via Whistler en Banff, naar Calgary. Staat er op die route duidelijk aangegeven om de hoeveel kilometer er een tankstation is? Of is het een kwestie van bij elke tankstation wat je tegenkomt de auto volgooien?
Het is niet zoals in Europa dat je langs de snelweg constant borden ziet hoe ver de volgende pomp is. Vooral in de parken / ‘buitengebieden’ kun je soms uren rijden zonder tankstation.

Ik zou zelf geen enkel risico nemen en elke keer lekker de tank weer volgooien. Zeker als je onder de helft zit. Overigens denk ik dat je via Google Maps ook prima de tankstations kunt vinden en op basis daarvan een beetje kunt plannen. Toen wij er waren in 2011 was dat nog niet zo. Hebben wel een keer vol in de stress gezeten omdat de tank bijna leeg was. :X
pi_205667635
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2022 13:08 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Dank je wel voor je verhaal. B wegen zie ik niet echt omhoog komen via Google maps. Wat gebruikten jullie als navigatie? Zijn er veel b wegen gemakkelijk te vinden op die route?
Wij navigeerden met maps.me, er zullen heus niet altijd B-wegen zijn inderdaad. Maar er zijn soms wel alternatieve routes binnendoor.
Fingerspitzgefühl
pi_207625336
Alles geregeld! Begin juni naar het westen. Drie weken in de Rockies en omgeving (Vancouver, Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff, Calgary) en nog een weekje Toronto om het af te leren. Echt heel veel zin in. Walvissen en beren spotten!
  donderdag 19 januari 2023 @ 14:20:17 #183
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_207626809
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 12:32 schreef Binge-watch het volgende:
Alles geregeld! Begin juni naar het westen. Drie weken in de Rockies en omgeving (Vancouver, Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff, Calgary) en nog een weekje Toronto om het af te leren. Echt heel veel zin in. Walvissen en beren spotten!
Tickets met AirCanada? Dan had je die even via mij moeten regelen, ik had je 10% korting kunnen aanbieden...

* flipsen heeft nog steeds een finlk saldotegoed bij AirCanada wat niet op naam staat.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_207628268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2023 14:20 schreef flipsen het volgende:

[..]
Tickets met AirCanada? Dan had je die even via mij moeten regelen, ik had je 10% korting kunnen aanbieden...

* flipsen heeft nog steeds een finlk saldotegoed bij AirCanada wat niet op naam staat.
Nee, vliegen met KLM. Hopelijk kun je een ander er blij mee maken.
  donderdag 27 april 2023 @ 04:44:47 #185
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_208917945
Ik ga een deel van mijn tegoed bij AirCanada dan toch maar zelf gebruiken. Van Buenos Aires vía Montreal naar Brussel, why not :D iemand leuke tips voor Montreal? Ik kom on 06:00 aan en vlieg ergens in de avonduren weer verder, dus een hele dag voor sightseeing (zin in!). Op de terugweg nog een uur of 7 voor Toronto, tips welkom (Niagara falls lijken me niet interessant, ik ben verwend met de Iguazu Falls)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 27 april 2023 @ 07:13:12 #186
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208918159
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 04:44 schreef flipsen het volgende:
...iemand leuke tips voor Montreal? Ik kom on 06:00 aan en vlieg ergens in de avonduren weer verder, dus een hele dag voor sightseeing (zin in!)....
https://walkmontreal.com/ lijkt wel geschikt voor wat inspiratie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 27 april 2023 @ 07:26:08 #187
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_208918185
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:35 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Serieus geen enkel ander land? Europe heeft echt zulke ontzettend mooie landen.
Hele veeleisende reizigers dus haha.

Vlucht van 9,5 uur is echt heel flink als je nog nooit gevlogen hebt. Zou ik niemand aanraden.
Niet dat vliegen zo spannend is ofzo, zeker niet. 2-3 uur is prima te doen voor een eerste keer, maar 9,5 :O
Hopelijk gaat het je niet afschrikken.
Stel je niet zo aan zeg :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 27 april 2023 @ 09:03:42 #188
338319 ZarB
Piña colada
pi_208918589
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Stel je niet zo aan zeg :')
Ik zit liever 10 uur in een groot vliegtuig met entertainment, wijn en eten inclusief, dan in op een Ryanair/Transavia vlucht van 4 uur waar je zelfs met een gemiddelde lengte dubbelgevouwen zit en koffie 5 euro kost. Dat schrikt pas af _O-

Over 5 weken road trip west canada met camper *O*
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  donderdag 27 april 2023 @ 12:25:38 #189
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_208920803
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 07:13 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
https://walkmontreal.com/ lijkt wel geschikt voor wat inspiratie.
Ha, daar staan veel wandelingen op, tof! Had ook al ergens audiotours gezien, maar dit kan ook prima, met de mobiel paraat. Die laatste met 3 parken ga ik zeker doen, leuk :Y
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator donderdag 27 april 2023 @ 12:50:47 #190
45833 crew  Fogel
pi_208921198
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2023 04:44 schreef flipsen het volgende:
Ik ga een deel van mijn tegoed bij AirCanada dan toch maar zelf gebruiken. Van Buenos Aires vía Montreal naar Brussel, why not :D iemand leuke tips voor Montreal? Ik kom on 06:00 aan en vlieg ergens in de avonduren weer verder, dus een hele dag voor sightseeing (zin in!). Op de terugweg nog een uur of 7 voor Toronto, tips welkom (Niagara falls lijken me niet interessant, ik ben verwend met de Iguazu Falls)
Ben ik veel kerken/kathedralen/etc geweest, en deze in Montreal is toch wel een van de mooiste https://www.basiliquenotredame.ca/en van de plekken die ik bezocht heb.

Misschien vind je hier nog wat dingen die je boeiend vind? TRV / [Reisverslag] Montreal, Canada
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 27 april 2023 @ 13:28:35 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_208921733
quote:
1s.gif Op donderdag 27 april 2023 12:25 schreef flipsen het volgende:

[..]
Ha, daar staan veel wandelingen op, tof! Had ook al ergens audiotours gezien, maar dit kan ook prima, met de mobiel paraat. Die laatste met 3 parken ga ik zeker doen, leuk :Y
Als reserve-Argentijn moet je natuurlijk wel rookvlees proberen. :9
Bon voyage.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_209787445
Morgen weer terug na drie weken westkust en een weekje Toronto.
Westkust was de eerste keer, echt waanzinnig mooi. Vancouver, Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff en Calgary.
Tientallen beren gezien, waaronder een grizzly die met haar twee cubs letterlijk een meter voor onze auto de weg overstak. Mooier gaat het niet worden.
Walvissen, orka's, elanden, zeearenden, qua wildlife konden we het niet beter treffen.
Naar Jasper gaan we zeker nog eens terug. Banff viel me tegen. De blauwe meren zijn mooi maar het is allemaal veel te massaal. We hadden te weinig tijd en energie om wat langere wandelingen te doen en dan ontloop je de drukte niet echt. Doet toch wat afbreuk als je in de natuur zit. Jasper is veel kleinschaliger en rustiger.
Rondom Banff vonden we Kananaskis County minstens zo mooi en vooral veel rustiger. Dat zou ik wel aanraden. Zelf verbleven we in Canmore, dat overigens ook een stuk rustiger is. In Banff zelf kon je over de hoofden lopen.

Op Vancouver Island wilden we naar Tofino, maar dat ging niet omdat een bosbrand de enige verharde weg daarnaartoe had platgelegd. Er was wel een detour over onverharde boswegen maar er werd geadviseerd deze vrij te houden voor noodzakelijk verkeer. Toen omgeboekt naar Campbell River, ook een mooie omgeving. Vanaf daar gingen we naar Victoria waar we een walvistocht deden en zo'n beetje alles zagen wat we hoopten te zien. Fishermans Wharf is ook een aanrader, heel gezellig plekje.

Qua steden: Vancouver echt fantastisch. Daar heb je alles: levendig downtown, terrassen, bossen en stranden. Door de jetlag hadden we in de ochtend Stanley Park voor onszelf, echt genieten.
In de winter ski je in de omgeving van de berg af en in de zomer loop je via een wandelpad omhoog. Echt een top stad, alleen wel met heel veel daklozen.
Calgary is een relaxte stad, weinig hoogtepunten. Puur gebruikt als eindpunt om door te vliegen naar Toronto.
  donderdag 6 juli 2023 @ 18:24:46 #193
338319 ZarB
Piña colada
pi_209788098
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2023 17:26 schreef Binge-watch het volgende:
Morgen weer terug na drie weken westkust en een weekje Toronto.
Westkust was de eerste keer, echt waanzinnig mooi. Vancouver, Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff en Calgary.
Tientallen beren gezien, waaronder een grizzly die met haar twee cubs letterlijk een meter voor onze auto de weg overstak. Mooier gaat het niet worden.
Walvissen, orka's, elanden, zeearenden, qua wildlife konden we het niet beter treffen.
Naar Jasper gaan we zeker nog eens terug. Banff viel me tegen. De blauwe meren zijn mooi maar het is allemaal veel te massaal. We hadden te weinig tijd en energie om wat langere wandelingen te doen en dan ontloop je de drukte niet echt. Doet toch wat afbreuk als je in de natuur zit. Jasper is veel kleinschaliger en rustiger.
Rondom Banff vonden we Kananaskis County minstens zo mooi en vooral veel rustiger. Dat zou ik wel aanraden. Zelf verbleven we in Canmore, dat overigens ook een stuk rustiger is. In Banff zelf kon je over de hoofden lopen.

Op Vancouver Island wilden we naar Tofino, maar dat ging niet omdat een bosbrand de enige verharde weg daarnaartoe had platgelegd. Er was wel een detour over onverharde boswegen maar er werd geadviseerd deze vrij te houden voor noodzakelijk verkeer. Toen omgeboekt naar Campbell River, ook een mooie omgeving. Vanaf daar gingen we naar Victoria waar we een walvistocht deden en zo'n beetje alles zagen wat we hoopten te zien. Fishermans Wharf is ook een aanrader, heel gezellig plekje.

Qua steden: Vancouver echt fantastisch. Daar heb je alles: levendig downtown, terrassen, bossen en stranden. Door de jetlag hadden we in de ochtend Stanley Park voor onszelf, echt genieten.
In de winter ski je in de omgeving van de berg af en in de zomer loop je via een wandelpad omhoog. Echt een top stad, alleen wel met heel veel daklozen.
Calgary is een relaxte stad, weinig hoogtepunten. Puur gebruikt als eindpunt om door te vliegen naar Toronto.
Wat gaaf van die beren! Wij zijn vorige week terug gekomen van 3 weken camperreis westkant. Rondje vancouver dus zelfde plekken aangedaan als jij. Wij hebben maar 2 beren gezien. Wel pal langs de weg. Maar ik vond het niet in verhouding staan tot de hoeveelheid die je ervoor gewaarschuwd werd :+ hebben wel heel veel gehiked dus hoopten echt op meer. Maar goed, hoor ook verhalen van mensen die ze helemaal niet zien dus mogen niet klagen.

Vancouver in alle stilte wegens jetlag komt me ook bekend voor _O-

Ben je ook in Revelstoke/bear creek/manning park geweest? Waren ook echt schitterende parken. Vooral Revelstoke vonden wij prachtig.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_209790854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2023 18:24 schreef ZarB het volgende:

[..]
Wat gaaf van die beren! Wij zijn vorige week terug gekomen van 3 weken camperreis westkant. Rondje vancouver dus zelfde plekken aangedaan als jij. Wij hebben maar 2 beren gezien. Wel pal langs de weg. Maar ik vond het niet in verhouding staan tot de hoeveelheid die je ervoor gewaarschuwd werd :+ hebben wel heel veel gehiked dus hoopten echt op meer. Maar goed, hoor ook verhalen van mensen die ze helemaal niet zien dus mogen niet klagen.

Vancouver in alle stilte wegens jetlag komt me ook bekend voor _O-

Ben je ook in Revelstoke/bear creek/manning park geweest? Waren ook echt schitterende parken. Vooral Revelstoke vonden wij prachtig.
Wij zijn in Campbell River op een berentocht geweest en zagen er toen vijf. De rest hebben we gelukkig allemaal gezien vanuit een gondola (zwarte beer in Whistler, twee grizzly's in Lake Louise) of vanuit de auto. Vooral in Jasper zagen we enorm veel. De weg naar Maligne Lake was echt een wildlife hotspot. Hier zagen we de elanden ook.
De parken die je noemt hebben wij niet gedaan. Wij zijn na Whistler via de 99 naar Kamloops gereden en toen de 5 naar Jasper gepakt, dan kom je daar niet langs.
pi_209803106
Wij hebben dus helemaal geen grote dieren gezien op de weg naar Maligne Lake, dat was wel een bummer :(
Op de terugweg bij Jasper wel een deer jam overigens :D En bij Mount Edith Cavell deelden we het wandelpad met mama grizzly en haar 2 kinderen. Dat was wel zo van: Oh... hallo. En nu? :D
pi_209833392
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juli 2023 21:52 schreef MissRelin het volgende:
Wij hebben dus helemaal geen grote dieren gezien op de weg naar Maligne Lake, dat was wel een bummer :(
Op de terugweg bij Jasper wel een deer jam overigens :D En bij Mount Edith Cavell deelden we het wandelpad met mama grizzly en haar 2 kinderen. Dat was wel zo van: Oh... hallo. En nu? :D
Oh dat moet schrikken geweest zijn! Zeker met die kleintjes erbij weet je nooit hoe ze gaan reageren. Wij hadden wel bear spray mee maar zijn blij de beren alleen vanuit de auto gezien te hebben haha.
Op welk tijdstip heb je Maligne Road gereden? Wij gingen twee avonden tussen 19-22u en zagen meer dan tien zwarte beren en een stuk of vijf elanden. We hebben ook een paar keer onze eigen bear jam gecreëerd maar zagen inderdaad veel omdat auto's voor ons al gestopt waren.
pi_209845763
quote:
1s.gif Op maandag 10 juli 2023 00:11 schreef Binge-watch het volgende:

[..]
Oh dat moet schrikken geweest zijn! Zeker met die kleintjes erbij weet je nooit hoe ze gaan reageren. Wij hadden wel bear spray mee maar zijn blij de beren alleen vanuit de auto gezien te hebben haha.
Op welk tijdstip heb je Maligne Road gereden? Wij gingen twee avonden tussen 19-22u en zagen meer dan tien zwarte beren en een stuk of vijf elanden. We hebben ook een paar keer onze eigen bear jam gecreëerd maar zagen inderdaad veel omdat auto's voor ons al gestopt waren.
Oh neeee, wij waren gewoon overdag. Dan zijn die beestjes moe van al die toeristen :D

En idd, was wel even schrikken, maar ergens ook wel heel gaaf.
Vervolgens kwam er een gids aan die een wandeltocht deed, die vroeg of het de beer met 1 of 2 kleintjes was. Dus ik heel braaf: "Met twee kleintjes."
"Oh, dat is de agressievere van het twee."
Dolletjes :X
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:57:58 #198
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211764438
Laat ik dit topic weer eens kicken. Niet omdat ik weer naar Canada ga, maar wel omdat ik nog steeds een voucher heb van AirCanada, vrij overdraagbaar, zonder maximale geldigheidsduur. Aangezien ik zelf al een flink deel heb opgestookt in mei/juni dit jaar, is het bedrag dat over is nog wat schappelijker ook. Dus, wie maakt me los:

quote:
Check voucher balance
Air Canada Travel Voucher number
***********4073
Voucher PIN
****
••••
Check balance
Your balance is 683,42 EUR.

Quick facts background
Transferable
Yes

Expiry date
None

Usage
Unlimited
Wie doet er een leuk bod?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 27 december 2023 @ 13:43:00 #199
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211775201
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 19:57 schreef flipsen het volgende:
Laat ik dit topic weer eens kicken. Niet omdat ik weer naar Canada ga, maar wel omdat ik nog steeds een voucher heb van AirCanada, vrij overdraagbaar, zonder maximale geldigheidsduur. Aangezien ik zelf al een flink deel heb opgestookt in mei/juni dit jaar, is het bedrag dat over is nog wat schappelijker ook. Dus, wie maakt me los:
[..]
Wie doet er een leuk bod?
Hoe werkt dit? Dat bedrag kan je betaling gebruiken voor tickets?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 27 december 2023 @ 13:44:40 #200
45833 crew  Fogel
pi_211775233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe werkt dit? Dat bedrag kan je betaling gebruiken voor tickets?
:Y
Ik heb er tickets mee geboekt. Je vult gewoon de voucher code in ipv creditcard gegevens.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 27 december 2023 @ 14:07:00 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211775746
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]
:Y
Ik heb er tickets mee geboekt. Je vult gewoon de voucher code in ipv creditcard gegevens.
Ah top. En als die 600 te weinig is betaal je nogmaals gok ik, maar dan met de echte cc?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 december 2023 @ 14:09:24 #202
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211775831
Het is trouwens zeker, volgend jaar ga ik naar BC.

En nu zit ik ook in Canada. :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 27 december 2023 @ 14:18:52 #203
45833 crew  Fogel
pi_211776063
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ah top. En als die 600 te weinig is betaal je nogmaals gok ik, maar dan met de echte cc?
Zo werkt dat bij andere maatschappijen wel, neem aan van wel. Iets anders zou raar zijn.
Toen ik van @flipsen zijn voucher boekte stond er ruim voldoende op…
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Moderator woensdag 27 december 2023 @ 14:19:45 #204
45833 crew  Fogel
pi_211776083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 14:09 schreef kanovinnie het volgende:
Het is trouwens zeker, volgend jaar ga ik naar BC.

En nu zit ik ook in Canada. :P
BC is fantastisch mooi O+
Victoria wil ik graag naar terug een keer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 27 december 2023 @ 15:13:35 #205
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_211777238
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 13:43 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hoe werkt dit? Dat bedrag kan je betaling gebruiken voor tickets?
Wat Fogel zegt :Y Stuur me een mailtje (info@tipica-reizen.nl) en je krijgt het vouchernummer en pincode, die kan je gebruiken voor tickets (en verschil eventueel bijbetalen).
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  woensdag 27 december 2023 @ 16:28:44 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211778761
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2023 15:13 schreef flipsen het volgende:

[..]
Wat Fogel zegt :Y Stuur me een mailtje (info@tipica-reizen.nl) en je krijgt het vouchernummer en pincode, die kan je gebruiken voor tickets (en verschil eventueel bijbetalen).
Komt goed!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')