quote:
Op donderdag 2 maart 2017 13:53 schreef Elfletterig het volgende:[..]
We zijn hard op weg naar hetzelfde percentage moslims als dat Frankrijk nu al heeft. Bovendien staan de grenzen nog altijd wagenwijd open voor asielzoekers. In 2015 en 2016 hebben we kunnen zien dat Nederland buitenproportioneel veel asielzoekers opneemt, net als Duitsland en Zweden. Andere landen doen relatief (en absoluut) gezien veel minder.
Voeg daarbij nog een falend uitzetbeleid voor uitgeprocedeerde asielzoekers, voeg daarbij dat de inburgering momenteel compleet op z'n gat ligt, voeg daarbij dat de integratie de afgelopen 30-40 jaar compleet is
mislukt (wordt door het leeuwendeel van de autochtone Nederlanders zo ervaren), voeg daarbij de segregatie onder moslims, de oververtegenwoordiging in foute lijstjes zoals criminaliteitscijfers en je hebt - alles opgeteld - een behoorlijk probleem: nu en zeker ook in de toekomst.
Overigens is integratie de portefeuille van het halfzachte ei dat vanavond aan tafel zit. Onder verantwoordelijkheid van Asscher is de inburgering compleet gestagneerd en de niet-strafbaarstelling van illegaliteit is ook een PvdA-stokpaardje. Hopelijk krijgt Asscher daar vanavond de nodige vragen over. Hopelijk ingeluid met een kritisch filmpje, net als bij Jan Roos....
Zelfde percentage moslims is niet gelijk evenredig aan zelfde problemen.
Maar je hebt helemaal gelijk hoor, dat er problemen zijn. Dat gaat niemand ontkennen (eerlijk waar).
Mijn probleem is altijd het stellen dat moslims het grote probleem zijn. Nee, het is de inburgering/integratie van die moslims wat het probleem is.
En ik vind ook dat de rest van Europa zijn steentje bij mag dragen, en dat het beste is om voor (goede) opvang in de regio te zorgen. En ik vind zelfs ook dat er daarom heus wat minder mensen hier opgenomen kunnen worden. Maar om te zeggen dat de grenzen dicht moeten, vind ik gewoon vreemd. Als welvarend land mag je best wel wat mensen opnemen.
En grenzen dicht doen gaat de huidige problemen echt niet oplossen. Dat moet komen van 'linkse' pragmatische oplossingen. Niet met de symboolpolitiek waar 'rechts' vaak mee komt.
-omg, lange post
quote:
Sinds wanneer zijn Westerse-allochtonen nou weer zo'n groot probleem?