Wat een vreemde interpretatie van hetgeen daar gebeurde.quote:
We zijn hard op weg naar hetzelfde percentage moslims als dat Frankrijk nu al heeft. Bovendien staan de grenzen nog altijd wagenwijd open voor asielzoekers. In 2015 en 2016 hebben we kunnen zien dat Nederland buitenproportioneel veel asielzoekers opneemt, net als Duitsland en Zweden. Andere landen doen relatief (en absoluut) gezien veel minder.quote:Op donderdag 2 maart 2017 12:50 schreef ChickenMan het volgende:
[..]
Op zich wil ik je wel een punt geven. Maar het is wel een beetje extreem allemaal. Zoals Frankrijk zal het hier echt niet worden.
En dan heb je hier denk ik ook over twee verschillende groepen moslims. De vluchteling (of gelukszoekers of hoe je het wil noemen) en de moslims die hier al lang wonen. Die laatste groep gaat alleen maar vooruit mbt onderwijs, dus dat 'probleem' lost zich op een gegeven moment wel op.
En die eerste groep, tsja, dat is lastig. Als je vluchtelingen wil opnemen en rechts dat alles wat met integratie te maken heeft niet wil of wegbezuinigd... Ja, dan gaat het zeker fout.
3,7 miljoen buitenlanders op dit moment in Nederland. Laten we hopen dat het in 2030 verdubbelt is.quote:Op donderdag 2 maart 2017 11:30 schreef ChickenMan het volgende:
Islamisering is sowieso een fantasieprobleem.
1 miljoen moslims ofzo? Op een bevolking van 17. Gaat 'ie lekker mensen.
Alsof Nederland ooit een moslimland wordt.
Maar dat zijn niet allemaal moslims, wat het punt was.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:57 schreef Nober het volgende:
[..]
3,7 miljoen buitenlanders op dit moment in Nederland. Laten we hopen dat het in 2030 verdubbelt is.
Had verwacht dat er nog wel iets gevraagd zou worden over dat relletje in Vrij Nederland. Maar was misschien ook te makkelijk scoren.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:49 schreef Strani het volgende:
Ik vond Jinek en Pauw gisteren eigenlijk best zacht voor Agema. Wellicht vanwege de kritiek over de vorige uitzending. Over die uitzending met Roos wordt trouwens wel een beetje genegeerd dat ze (terecht) bleven hameren op de immigratiekwestie met Alexander Pechtold.
Duidelijk.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:19 schreef Ingolstadt het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)r-reinier-aan-tafel/
Pechtold had wel meer zwakke momenten die aflevering. Als Roos niet aan tafel had gezeten, maar bijv. Martin Bosma of Thierry Baudet had Pechtold een hele zware avond gehad. Roos zakte echter zo erg door het ijs, dat zelfs Pechtolds matige optreden nog best aardig leek.quote:Op donderdag 2 maart 2017 13:49 schreef Strani het volgende:
Ik vond Jinek en Pauw gisteren eigenlijk best zacht voor Agema. Wellicht vanwege de kritiek over de vorige uitzending. Over die uitzending met Roos wordt trouwens wel een beetje genegeerd dat ze (terecht) bleven hameren op de immigratiekwestie met Alexander Pechtold.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik heb op D66 gestemd (per brief) en daar sta ik volledig achter, maar Pechtold wisselde sterkere momenten af met minder sterke momenten in deze uitzending. Ik vind hem sowieso meestal niet de sterkste in zulke situaties.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:19 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Pechtold had wel meer zwakke momenten die aflevering. Als Roos niet aan tafel had gezeten, maar bijv. Martin Bosma of Thierry Baudet had Pechtold een hele zware avond gehad. Roos zakte echter zo erg door het ijs, dat zelfs Pechtolds matige optreden nog best aardig leek.
Hij lijkt vaak moeite te hebben met het inschatten van mensen buiten zijn achterban. Maar goed, hij is een capabel politicus. Als premier zou hij m.i. tekort komen, maar als minister zie ik hem het wel goed doen in een nieuw kabinet. En dat lijkt me ook een waarschijnlijke uitkomst van deze verkiezingen.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:26 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar gelijk in hebt. Ik heb op D66 gestemd (per brief) en daar sta ik volledig achter, maar Pechtold wisselde sterkere momenten af met minder sterke momenten in deze uitzending. Ik vind hem sowieso meestal niet de sterkste in zulke situaties.
Eigenlijk best wel gek dat "slopen" de norm is van leiderschap. Nu maar hopen dat ze Nederland niet sloopt.quote:
Zou heel goed kunnen inderdaad en ik denk dat ik dat ook een goede uitkomst zou vinden. Dan liefst niet als minister van integratiequote:Op donderdag 2 maart 2017 16:30 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Hij lijkt vaak moeite te hebben met het inschatten van mensen buiten zijn achterban. Maar goed, hij is een capabel politicus. Als premier zou hij m.i. tekort komen, maar als minister zie ik hem het wel goed doen in een nieuw kabinet. En dat lijkt me ook een waarschijnlijke uitkomst van deze verkiezingen.
Cultuur en onderwijs, lijkt mij wel iets voor hem. Het past bij het profiel van de partij onder zijn leiding en zijn persoonlijke achtergrond.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Zou heel goed kunnen inderdaad en ik denk dat ik dat ook een goede uitkomst zou vinden. Dan liefst niet als minister van integratieZorg zou neem ik aan naar Pia Dijkstra gaan, maar er zal vast nog wat leuks over zijn voor hem.
Ik ben het helemaal met je eens, ook wat Klaver betreft. Ik denk niet dat er iets mis is met Klaver als persoon maar hij is totaal niet klaar voor het premierschap. Misschien kan hij eerst eens staatssecretaris worden.quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:38 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Cultuur en onderwijs, lijkt mij wel iets voor hem. Het past bij het profiel van de partij onder zijn leiding en zijn persoonlijke achtergrond.
Overigens heb ik Pechtold wel liever als Premier dan Klaver. Maar ik verwacht dat Rutte of Buma 't wordt.
Want? Welke opleiding heb je nodig voor de baan premier?quote:Op donderdag 2 maart 2017 16:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, ook wat Klaver betreft. Ik denk niet dat er iets mis is met Klaver als persoon maar hij is totaal niet klaar voor het premierschap. Misschien kan hij eerst eens staatssecretaris worden.
Enige levens- en maatschappelijke ervaring en een behoorlijke opleiding lijkt me toch wel het minstequote:Op donderdag 2 maart 2017 17:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Want? Welke opleiding heb je nodig voor de baan premier?
Economische kennis heb je gelukkig niet nodig.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:42 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Enige levens- en maatschappelijke ervaring en een behoorlijke opleiding lijkt me toch wel het minste
Een Dijsselbloempje erbij is wel handig jaquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Economische kennis heb je gelukkig niet nodig.
Bij hem sta ik af en toe wel te kijken, hij heeft net als blijkbaar Rutte zijn dossierkennis wel aardig op orde.quote:Op donderdag 2 maart 2017 17:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Een Dijsselbloempje erbij is wel handig ja
De man is ontzettend capabel, helaas zit hij bij de verkeerde partijquote:Op donderdag 2 maart 2017 17:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Bij hem sta ik af en toe wel te kijken, hij heeft net als blijkbaar Rutte zijn dossierkennis wel aardig op orde.
Maar ben het niet altijd eens met zijn redenaties.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |