quote:Zolang iedereen de Nederlandse wetten en regels maar naleeft, vindt het overgrote deel van zowel de autochtone Nederlanders (79%), als van de Nederlanders met een migratieachtergrond (86%) het niet erg dat er verschillen tussen bevolkingsgroepen in Nederland bestaan.
Als het niet erg is dat er verschillen bestaan wanneer is de integratie dan gelukt?quote:Een ruime meerderheid, 78 procent van de autochtone Nederlanders, vindt dat de integratie in Nederland mislukt is.
Om maar even de minister-president te quoten: "Pleur op!"quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:08 schreef Vladimpala het volgende:
Identiteit begint bij je zelf. En dat is alleen van jezelf afhankelijk.
Wat mensen in mijn omgeving doen, maakt voor mijn identiteit niet uit.
Leven en laten leven. Voor de rest is alle discussie bullshit
Ik leef en ik laat leven. Dus trek me van niemand wat aan.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:11 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Om maar even de minister-president te quoten: "Pleur op!"
Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat verstaan die respondenten van het onderzoek onder integratie?
Verder, ik denk dat men meer en meer vindt dat de integratie niet gelukt is ( grappig dat bij 1e generatie dat men niet vindt terwijl zij toch echt minder geïntegreerd waren) omdat Nederlanders het niet kunnen hebben dat de 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken de Nederlanders en de Nederlandse staat nu ook ter verantwoording roepen over, indien nodig en gerechtvaardigd, allerlei zaken.
Dat is de bovenlaag. Vaak hoogopgeleid en wonende in de welvarende, veilige en roomblanke wijken. Zij hebben nergens last van en op solidariteit of begrip met de mensen in de immigratiewijken hoef je bij deze verhevene niet te rekenen.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:03 schreef DrDentz het volgende:
'Identiteit onder druk'
Zou die andere 22% het een succesverhaal vinden?
Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken.
Daarnaast kun je het iemand van de eerste generatie nog vergeven als ie niet goed Nederlands spreekt. Als je hier geboren en getogen bent zoals de generaties erna en nog steeds nauwelijks Nederlands praat.. Tja.
Dat ben ik wel je eens inderdaad, maar ik zie dat eerlijk gezegd eerder als een gevolg dan oorzaak. Niet dat dat juist is verder..quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.
Jij bent toch diegene wiens kinderen niet eens met een niet-moslim mogen gaan? Dat zou toch de ultieme integratie zijn..quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.
Over wat voor zaken zou je de Nederlandse staat dan ter verantwoording moeten roepen?quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Waarom is NL in jou ogen de oorzaak van deze problematiek? Het enige wat je NL kan verwijten is niet eerder paal en perk gesteld te hebben aan de belachelijke houding van pappen en nathouden.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zij waren misschien wel minder geintegreert qua taal en gebruiken maar deden wel hun best om mee te draaien in de samenleving en gingen respectvol met andere om.quote:Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wat verstaan die respondenten van het onderzoek onder integratie?
Verder, ik denk dat men meer en meer vindt dat de integratie niet gelukt is ( grappig dat bij 1e generatie dat men niet vindt terwijl zij toch echt minder geïntegreerd waren) omdat Nederlanders het niet kunnen hebben dat de 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken de Nederlanders en de Nederlandse staat nu ook ter verantwoording roepen over, indien nodig en gerechtvaardigd, allerlei zaken.
Een groot deel van de eerste generatie is helemaal niet geïntegreerd. Illustratief is dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in ziekenhuizen, omdat mensen die verdomme al 30-40 jaar hier wonen, nog steeds de Nederlandse taal niet machtig zijn. We hebben het allemaal laten gebeuren, met onze veel te softe fluwelen handschoen-aanpak.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:05 schreef Pielemenneke het volgende:
[..]
Zij waren misschien wel minder geintegreert qua taal en gebruiken maar deden wel hun best om mee te draaien in de samenleving en gingen respectvol met andere om.
Iets dat dan weer respect afdwong onder de autochtone Nederlanders, waardoor deze mensen gewaardeerde bewoners van de wijk waren.
Een deel van de generatie van nu is compleet verrot, heeft een gebrek aan zelfreflectie van heb ik jou daar, en wijst altijd naar andere als schuldige voor hun eigen mislukken.
Dat ontken ik ook niet, maar de mensen van de eerste generatie hadden wel een andere mentaliteit en hadden respect voor de buren en de wijkbewoners.quote:Op woensdag 1 maart 2017 21:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Een groot deel van de eerste generatie is helemaal niet geïntegreerd. Illustratief is dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in ziekenhuizen, omdat mensen die verdomme al 30-40 jaar hier wonen, nog steeds de Nederlandse taal niet machtig zijn. We hebben het allemaal laten gebeuren, met onze veel te softe fluwelen handschoen-aanpak.
Te veel allochtone ouders hebben grote steken laten vallen in de opvoeding van hun kinderen. Tot op de dag van vandaag falen Marokkaanse ouders in de opvoeding. Soms uit onmacht, maar ook uit pure onwil. Dit topic uit 2013 heeft weinig aan actualiteit ingeboet: NWS / 'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'
Kijk ook naar de Schilderswijk waar de politie anderhalf jaar geleden nauwelijks de rellen onder controle kon krijgen. Pas toen buurtvaders in hesjes van de moskee de straat op gingen, kalmeerde de situatie. De loyaliteit van tien- tot honderdduizenden moslims in dit land ligt volledig bij de islam en bij hun thuisland (Marokko, Turkije), niet bij Nederland.
45 jaar later zitten we met 3e / 4e generatie ellende.quote:Drees: „Gastarbeiders moeten verdwijnen"
Gepubliceerd op: 25 april 1974
"We moeten vertrouwen op eigen kracht. Geleidelijk moeten gastarbeiders verdwijnen en wij zelf alle werk ter hand nemen. Zo nodig moeten we het werk aanpassen aan de mensen en ook de beloning ervoor".
Dat zei dr. W. Drees, voorzitter van de Tweede-kamerfractie van DS''70 woensdag in een bijeenkomst van het departement Leiden van de Nederlandse maatschappij voor Nijverheid en handel. Drees sprak over „perspectieven voor economische groei in West-Nederland".
„Door de komst van de gastarbeiders zijn de laagste Inkomens van Nederlandse arbeiders laag bebleven. We moeten bereid zijn zijn werk te doen, al zou het niet helemaal passen bij het genoten onderwijs. Ik pleit niet direct voor een ingenieur op de tram, zoals in de crisisjaren, maar een trapje lager werk doen dan waarvoor men is opgeleid, is niet erg". Dr. Drees zei ervan overtuigd te zijn dat er goede mogelijkheden zijn voor verdere economische groei, perspectieven die zijn gebaseerd op de goede ligging en op inventiviteit en initiatieven van de bevolking.
http://www.digibron.nl/se(...)rs-moeten-verdwijnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |