abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169225707
'Identiteit onder druk'

Twee derde van de autochtone Nederlanders (65%) vindt dat de Nederlandse identiteit onder druk staat. Als oorzaak hiervoor noemen de deelnemers met name de aanwezigheid van immigranten, de islam en de verminderende tolerantie van autochtone Nederlanders.

Dit blijkt uit onderzoek van EenVandaag onder leden van het Opiniepanel en het GfK online panel. Het percentage ligt een stuk lager bij Nederlanders met een migratieachtergrond; van hen vindt (36%) dat de Nederlandse identiteit onder druk staat.

Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met De Stelling van Nederland. Vanavond (NPO 1, 20.30 uur) debatteren in dit nieuwe AVROTROS-programma onder leiding van Jort Kelder mensen uit alle lagen van de samenleving over de vraag: is dit mijn Nederland nog wel?

Integratie gelukt?
Een groot deel van de autochtone Nederlanders die vinden dat de Nederlandse identiteit onder druk staat, wijdt dit aan immigratie. Iemand schrijft 'Zwarte Piet is aan het verdwijnen. Ik versta niemand meer in de tram. Meisjes worden nagefloten. Kerst heet nu ‘winterfeest'. En 'sommige ouders willen niet praten met een vrouwelijke leerkracht.' Een ruime meerderheid, 78 procent van de autochtone Nederlanders, vindt dat de integratie in Nederland mislukt is. Maar liefst 85 procent van hen vindt dat mensen met een migratieachtergrond meer hun best moeten doen om te integreren in de Nederlandse samenleving.

Deze groep zelf onderschrijft dat: twee derde van de Nederlanders met een migratieachtergrond (67%) vindt dat ook. Van hen vindt 40 procent de integratie mislukt. Driekwart van de Nederlanders (72%) met een migratieachtergrond vindt dat autochtone Nederlanders meer moeten open staan voor anderen. De helft van de autochtonen zelf (46%) vindt dat ook.

Toekomst
Slechts iets meer dan de helft van de autochtone Nederlanders gelooft dat de verschillende culturen en religies in Nederland vreedzaam met elkaar kunnen samenleven. Bij de Nederlanders met een migratieachtergrond is dit percentage, met 72%, hoger. Toch is er reden voor optimisme.

Zolang iedereen de Nederlandse wetten en regels maar naleeft, vindt het overgrote deel van zowel de autochtone Nederlanders (79%), als van de Nederlanders met een migratieachtergrond (86%) het niet erg dat er verschillen tussen bevolkingsgroepen in Nederland bestaan.

Over dit onderzoek
Aan het onderzoek deden 29.272 leden van het EenVandaag Opiniepanel mee, zonder migratieachtergrond. Het onderzoek is na weging representatief voor zes variabelen. Dezelfde vragen zijn voorgelegd aan 1005 leden van het GfK-online panel met een migratieachtergrond. Dat onderzoek is na weging representatief voor 8 variabelen. De onderzoeken vonden plaats van 17 tot en met 21 februari 2017.

http://opiniepanel.eenvan(...)entiteit_onder_druk_

Zou die andere 22% het een succesverhaal vinden?

[ Bericht 0% gewijzigd door DrDentz op 01-03-2017 20:08:51 ]
pi_169225731
Bladi bladi bla
pi_169225770
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:04 schreef Vladimpala het volgende:
Bladi bladi bla
IK VERSTA U NIET INTEGREER EENS LEER DE TAAL OFZO
pi_169225781
quote:
Zolang iedereen de Nederlandse wetten en regels maar naleeft, vindt het overgrote deel van zowel de autochtone Nederlanders (79%), als van de Nederlanders met een migratieachtergrond (86%) het niet erg dat er verschillen tussen bevolkingsgroepen in Nederland bestaan.
quote:
Een ruime meerderheid, 78 procent van de autochtone Nederlanders, vindt dat de integratie in Nederland mislukt is.
Als het niet erg is dat er verschillen bestaan wanneer is de integratie dan gelukt?
pi_169225808
Identiteit begint bij je zelf. En dat is alleen van jezelf afhankelijk.

Wat mensen in mijn omgeving doen, maakt voor mijn identiteit niet uit.

Leven en laten leven. Voor de rest is alle discussie bullshit
pi_169225873
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:08 schreef Vladimpala het volgende:
Identiteit begint bij je zelf. En dat is alleen van jezelf afhankelijk.

Wat mensen in mijn omgeving doen, maakt voor mijn identiteit niet uit.

Leven en laten leven. Voor de rest is alle discussie bullshit
Om maar even de minister-president te quoten: "Pleur op!"
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:11:57 #7
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_169225876
Wel mooi dat we nog steeds van "autochtone Nederlanders" spreken, maar "allochtone Nederlanders" verandert in "Nederlanders met een migratieachtergrond" :') . Jezus te paard, wat een treurnis.
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
pi_169225898
De grootste zeikers liepen met carnaval zelf als een buitenaards wezen met bijbehorend onaangepast gedrag rond, niet zeuren dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169225908
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:11 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Om maar even de minister-president te quoten: "Pleur op!"
Ik leef en ik laat leven. Dus trek me van niemand wat aan.

(Dan is deze post eigenlijk ook overbodig)
pi_169225909
Carnaval = cultuur

pi_169225916
Wat verstaan die respondenten van het onderzoek onder integratie?

Verder, ik denk dat men meer en meer vindt dat de integratie niet gelukt is ( grappig dat bij 1e generatie dat men niet vindt terwijl zij toch echt minder geïntegreerd waren) omdat Nederlanders het niet kunnen hebben dat de 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken de Nederlanders en de Nederlandse staat nu ook ter verantwoording roepen over, indien nodig en gerechtvaardigd, allerlei zaken.
  Forum Admin woensdag 1 maart 2017 @ 20:19:35 #12
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169225991
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

Verder, ik denk dat men meer en meer vindt dat de integratie niet gelukt is ( grappig dat bij 1e generatie dat men niet vindt terwijl zij toch echt minder geïntegreerd waren) omdat Nederlanders het niet kunnen hebben dat de 2e en 3e generatie Marokkanen en Turken de Nederlanders en de Nederlandse staat nu ook ter verantwoording roepen over, indien nodig en gerechtvaardigd, allerlei zaken.
Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken. :D

Daarnaast kun je het iemand van de eerste generatie nog vergeven als ie niet goed Nederlands spreekt. Als je hier geboren en getogen bent zoals de generaties erna en nog steeds nauwelijks Nederlands praat.. Tja.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169226038
quote:
11s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:03 schreef DrDentz het volgende:
'Identiteit onder druk'

Zou die andere 22% het een succesverhaal vinden?
Dat is de bovenlaag. Vaak hoogopgeleid en wonende in de welvarende, veilige en roomblanke wijken. Zij hebben nergens last van en op solidariteit of begrip met de mensen in de immigratiewijken hoef je bij deze verhevene niet te rekenen.
God bestaat niet dus geniet van het leven
pi_169226128
quote:
1s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat de oververtegenwoordiging in de bijstand, criminaliteit en andere problematiek dat veroorzaken. :D

Daarnaast kun je het iemand van de eerste generatie nog vergeven als ie niet goed Nederlands spreekt. Als je hier geboren en getogen bent zoals de generaties erna en nog steeds nauwelijks Nederlands praat.. Tja.
Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.
  Forum Admin woensdag 1 maart 2017 @ 20:27:04 #15
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169226163
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:25 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik denk een combinatie van hetgeen jij zegt en wat ik zeg. Feit is nog altijd dat je als Marokkaan de Nederlandse staat niet ter verantwoording mag roepen. Dat wordt je dan niet in dank afgenomen want je bent een allochtoon en je moet blij zijn dat je hier überhaupt leeft.... laten we eerlijk zijn, dat is heel vaak nog altijd het geval.
Dat ben ik wel je eens inderdaad, maar ik zie dat eerlijk gezegd eerder als een gevolg dan oorzaak. Niet dat dat juist is verder..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_169226177
quote:

[..]

Jij bent toch diegene wiens kinderen niet eens met een niet-moslim mogen gaan? Dat zou toch de ultieme integratie zijn..
pi_169226273
quote:

[..]

Over wat voor zaken zou je de Nederlandse staat dan ter verantwoording moeten roepen?
  woensdag 1 maart 2017 @ 20:36:02 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_169226456
quote:

[..]

Waarom is NL in jou ogen de oorzaak van deze problematiek? Het enige wat je NL kan verwijten is niet eerder paal en perk gesteld te hebben aan de belachelijke houding van pappen en nathouden.

Oververtegenwoordiging in allerlei negatieve statistieken als werkloosheid, uitkeringen, criminaliteit, straatterreur, overlast, het continu minderwaardigheid uitstralen naar vrouwen, homo's... Afgeven op de NLse maatschappij, maar zelf alleen in de eigen omgeving blijven.
2de en 3de generatie die hier de taal niet kent, halsstarrig vasthouden aan normen en waarden uit het thuisland van de jaren '60 terwijl het daar ook ontwikkeld.

Joh, wat een integratie zeg. Ondertussen wel een baan en stageplaatsen eisen maar je niet willen aanpassen aan de normen en waarden van het land waar je in woont.

Tevens is er ook nog een feit dat de 2de en 3de generatie hier geboren en getogen is, maar zodra je ze vraagt welke nationaliteit ze hebben, ze een antwoord geven die niet logisch is. En alleen dat paspoort trekken om de inheemse bevolking te irriteren met 'born here'. Of het toppunt, naar syrië afreizen voor daesh.

Ik denk dat een spiegel voor je beter is dan het gebl@@t wat je nu doet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:05:14 #19
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169227717
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 20:14 schreef Maghrebijnse het volgende:

Zij waren misschien wel minder geintegreert qua taal en gebruiken maar deden wel hun best om mee te draaien in de samenleving en gingen respectvol met andere om.
Iets dat dan weer respect afdwong onder de autochtone Nederlanders, waardoor deze mensen gewaardeerde bewoners van de wijk waren.

Een deel van de generatie van nu is compleet verrot, heeft een gebrek aan zelfreflectie van heb ik jou daar, en wijst altijd naar andere als schuldige voor hun eigen mislukken.

Edit: Het zelfde vingertje wijzen wat jij nu ook doet, want waarvoor precies zou de Nederlander en de Staat ter verantwoording geroepen moeten worden ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Pielemenneke op 01-03-2017 21:14:11 ]
pi_169227730
Dit is met stip onderwerp #1 bij de komende verkiezingen. Deze cijfers spreken boekdelen wat de staat van ons land betreft. Onvoorstelbaar dat er nog steeds politieke partijen zijn die bij deze materie liever wegkijken, net als de usual suspects hier op FOK! Ik neem aan dat bijna 80 procent van de Nederlanders nu "racist" is of zo?
pi_169228019
80% van de Nederlanders heeft zich inmiddels bekeerd tot het fascisme.
pi_169228067
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:05 schreef Pielemenneke het volgende:

[..]

Zij waren misschien wel minder geintegreert qua taal en gebruiken maar deden wel hun best om mee te draaien in de samenleving en gingen respectvol met andere om.
Iets dat dan weer respect afdwong onder de autochtone Nederlanders, waardoor deze mensen gewaardeerde bewoners van de wijk waren.

Een deel van de generatie van nu is compleet verrot, heeft een gebrek aan zelfreflectie van heb ik jou daar, en wijst altijd naar andere als schuldige voor hun eigen mislukken.
Een groot deel van de eerste generatie is helemaal niet geïntegreerd. Illustratief is dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in ziekenhuizen, omdat mensen die verdomme al 30-40 jaar hier wonen, nog steeds de Nederlandse taal niet machtig zijn. We hebben het allemaal laten gebeuren, met onze veel te softe fluwelen handschoen-aanpak.

Te veel allochtone ouders hebben grote steken laten vallen in de opvoeding van hun kinderen. Tot op de dag van vandaag falen Marokkaanse ouders in de opvoeding. Soms uit onmacht, maar ook uit pure onwil. Dit topic uit 2013 heeft weinig aan actualiteit ingeboet: NWS / 'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'

Kijk ook naar de Schilderswijk waar de politie anderhalf jaar geleden nauwelijks de rellen onder controle kon krijgen. Pas toen buurtvaders in hesjes van de moskee de straat op gingen, kalmeerde de situatie. De loyaliteit van tien- tot honderdduizenden moslims in dit land ligt volledig bij de islam en bij hun thuisland (Marokko, Turkije), niet bij Nederland.
  woensdag 1 maart 2017 @ 21:16:42 #23
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_169228145
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 21:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Een groot deel van de eerste generatie is helemaal niet geïntegreerd. Illustratief is dat Graaf Denkula vandaag in de krant pleit voor tolken in ziekenhuizen, omdat mensen die verdomme al 30-40 jaar hier wonen, nog steeds de Nederlandse taal niet machtig zijn. We hebben het allemaal laten gebeuren, met onze veel te softe fluwelen handschoen-aanpak.

Te veel allochtone ouders hebben grote steken laten vallen in de opvoeding van hun kinderen. Tot op de dag van vandaag falen Marokkaanse ouders in de opvoeding. Soms uit onmacht, maar ook uit pure onwil. Dit topic uit 2013 heeft weinig aan actualiteit ingeboet: NWS / 'Marokkaanse ouders hebben soms slechte invloed op hun kinderen'

Kijk ook naar de Schilderswijk waar de politie anderhalf jaar geleden nauwelijks de rellen onder controle kon krijgen. Pas toen buurtvaders in hesjes van de moskee de straat op gingen, kalmeerde de situatie. De loyaliteit van tien- tot honderdduizenden moslims in dit land ligt volledig bij de islam en bij hun thuisland (Marokko, Turkije), niet bij Nederland.
Dat ontken ik ook niet, maar de mensen van de eerste generatie hadden wel een andere mentaliteit en hadden respect voor de buren en de wijkbewoners.
pi_169228245
Wat is integratie nu eigenlijk. Ik weet wat de werkelijke definitie is, maar begrijpt men wel wat de werkelijke definitie is?
pi_169228345
Drees vond al dat gastarbeiders moesten verdwijnen.

quote:
Drees: „Gastarbeiders moeten verdwijnen"
Gepubliceerd op: 25 april 1974

"We moeten vertrouwen op eigen kracht. Geleidelijk moeten gastarbeiders verdwijnen en wij zelf alle werk ter hand nemen. Zo nodig moeten we het werk aanpassen aan de mensen en ook de beloning ervoor".

Dat zei dr. W. Drees, voorzitter van de Tweede-kamerfractie van DS''70 woensdag in een bijeenkomst van het departement Leiden van de Nederlandse maatschappij voor Nijverheid en handel. Drees sprak over „perspectieven voor economische groei in West-Nederland".
„Door de komst van de gastarbeiders zijn de laagste Inkomens van Nederlandse arbeiders laag bebleven. We moeten bereid zijn zijn werk te doen, al zou het niet helemaal passen bij het genoten onderwijs. Ik pleit niet direct voor een ingenieur op de tram, zoals in de crisisjaren, maar een trapje lager werk doen dan waarvoor men is opgeleid, is niet erg". Dr. Drees zei ervan overtuigd te zijn dat er goede mogelijkheden zijn voor verdere economische groei, perspectieven die zijn gebaseerd op de goede ligging en op inventiviteit en initiatieven van de bevolking.

http://www.digibron.nl/se(...)rs-moeten-verdwijnen
45 jaar later zitten we met 3e / 4e generatie ellende.

[ Bericht 4% gewijzigd door DrDentz op 01-03-2017 21:28:51 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')