De jonge messiah van links is vooral hol.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:09 schreef Lazvic het volgende:
Jesse Klaver valt vooral tegen vind ik.
Kaas wil denk meer geile Arabische vrouwen in Nederland.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:09 schreef remlof het volgende:
Ik zou toch zomaar D66 kunnen gaan stemmen Kaas-.
Jij twijfelt nog meer dan een pubermeisje. Ik ga niet inhoudelijk in op je tweedagelijkse "misschien ga ik toch wel Pietje stemmen"quote:Op zondag 26 februari 2017 22:09 schreef remlof het volgende:
Ik zou toch zomaar D66 kunnen gaan stemmen Kaas-.
Anders reageer je even een topic te laatquote:Op zondag 26 februari 2017 22:09 schreef Euribob het volgende:
Ik dacht dat je een hekel had aan Pim, remlof.
Tja, zie het nu pas.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Anders reageer je even een topic te laat
Whehe, altijd leuk om zo'n opmerking van een homo te horen.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jij twijfelt nog meer dan een pubermeisje. Ik ga niet inhoudelijk in op je tweedagelijkse "misschien ga ik toch wel Pietje stemmen"
Inderdaad, hij is voor goed in onzin te verkondigen en ik heb geen idee waarom hij zo populair is.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:10 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
De jonge messiah van links is vooral hol.
Hoop, hij is jong, fris en probeert vooral heel erg zo over te komen.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:11 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Inderdaad, hij is voor goed in onzin te verkondigen en ik heb geen idee waar hij zo populair is.
Eh, nee.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:10 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Kaas wil denk meer geile Arabische vrouwen in Nederland.
Het gebeurt regelmatig dat je een homoseksueel tegenkomt die "Jij twijfelt nog meer dan een pubermeisje. Ik ga niet inhoudelijk in op je tweedagelijkse "misschien ga ik toch wel Pietje stemmen"" tegen je zegt en dat is dan elke keer hilarisch. Aha.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Whehe, altijd leuk om zo'n opmerking van een homo te horen.
Homo's lijken heel erg op pubermeisjes. Alleen ontwikkelen ze pas borsten na hun veertigste.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:12 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het gebeurt regelmatig dat je een homoseksueel tegenkomt die "Jij twijfelt nog meer dan een pubermeisje. Ik ga niet inhoudelijk in op je tweedagelijkse "misschien ga ik toch wel Pietje stemmen"" tegen je zegt en dat is dan elke keer hilarisch. Aha.
Ja, dat doen ze. Hoe meer vluchtelingen Europa instromen hoe beter voor de instabiliteit.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Alsof de Russen de boel in Syrie opstoken...
quote:
Ah, was dat de link. Die begreep helemaal niemand, maar wellicht ken je iets meer homo's.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Homo's lijken heel erg op pubermeisjes. Alleen ontwikkelen ze pas borsten na hun veertigste.
Opblazen is een betere omschrijving.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:14 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Alsof de Russen de boel in Syrie opstoken...
Qua onzekerheid.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:15 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah, was dat de link. Die begreep helemaal niemand, maar wellicht ken je iets meer homo's.
Ah, de link is alweer veranderd naar iets nog onnavolgbaarders. Dit zijn de goede grappen hoor.quote:
Welke grap heb je het over?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:17 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ah, de link is alweer veranderd naar iets nog onnavolgbaarders. Dit zijn de goede grappen hoor.
NWS is verderop.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:19 schreef Patrice_Consigny het volgende:
*bang**bang**bang**bang**bang**bang**bang**bang**bang**bang**bang*
quote:Op zondag 26 februari 2017 22:21 schreef remlof het volgende:
Haha, mooi dit, die frontale aanval van Pechtold op Buma.
Behalve dan dat hij precies doet wat hij voor het debat zei niet te gaan doen.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:21 schreef remlof het volgende:
Haha, mooi dit, die frontale aanval van Pechtold op Buma.
TADAAquote:Op zondag 26 februari 2017 22:22 schreef eriksd het volgende:
Ik miste hem, hoorde alleen het gelach.
Zo even kijken.quote:
Buma wint het debatje.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:23 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Zo even kijken.
Pechtold walst gevoelsmatig over Buma heen, maar ik ben bevooroordeeld. Ben benieuwd naar de internetstemming over enkele minuten.
quote:Alexander Pechtold (D66) heeft net Sybrand Buma (CDA) uitgedaagd. Wie vond jij het best?
Alexander Pechtold (D66)
51.3%
Sybrand Buma (CDA)
48.7%
Lekker sociaal weer naar al die mensen die moeilijk een vast contract krijgen.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:27 schreef remlof het volgende:
Mjah, versoepeling van het ontslagrecht wil ik natuurlijk ook niet met mijn vaste contract.
Die doet niet mee vanavond.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
Asscher mag nog even uitleggen hoe fantastisch de flexwet werkt.
Asscher erg sterk nu. Ik stap weer over.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:27 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Lekker sociaal weer naar al die mensen die moeilijk een vast contract krijgen.
Totdat Klaver zo iets goeds zegt.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:28 schreef remlof het volgende:
[..]
Asscher erg sterk nu. Ik stap weer over.
Eens ja. Die man kan toch geen premier worden zeg. Hij kan wel zetels toevoegen aan een progressief kabinet Pechtold.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan moet ie wel iets heel goeds zeggen want ik vind 'm nogal matig in dit debat.
Wat is het standpunt?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:31 schreef Tem het volgende:
Ik vind het het standpunt van D66 hierover helemaal bagger eigenlijk.
Alle tijdelijke contracten afschaffen, en alle vaste contracten opzegbaar maken.quote:
Alles wat D66 op dit gebied zegt is perfect wat elke economieprofessor adviseert op basis van onderzoek.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:31 schreef Tem het volgende:
Ik vind het het standpunt van D66 hierover helemaal bagger eigenlijk.
Ook eerst ontslaan en daarna mag je de procedure starten of het allemaal wel terecht is geweest. Apart verhaal.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Alle tijdelijke contracten afschaffen, en alle vaste contracten opzegbaar maken.
Ben ik het ook mee eens.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:37 schreef remlof het volgende:
Gebruik van auto moet inderdaad belast worden, niet het bezit. Ben ik het weer oneens met de PvdA.
Wanneer heb jij voor het laatst getankt?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:37 schreef remlof het volgende:
Gebruik van auto moet inderdaad belast worden, niet het bezit. Ben ik het weer oneens met de PvdA.
Van huis naar homoparkeerplaats.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
50% van de spits is geen woon-werk.
wot?
Allemaal bejaarden die naar een andere Appie gaan.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:37 schreef Patrice_Consigny het volgende:
50% van de spits is geen woon-werk.
wot?
Toen k deze post zag sloeg ik het lezen direct over. Niet gezien.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:37 schreef eriksd het volgende:
Maarja, wat werkt dan wel. Ik zou zeggen dat die vaste zzp faciliteiten eruit moeten en een soort extra aftrek voor ondernemergskosten wordt geintroduceerd. Dat is een perverse prikkel voor schijnzelfstandigen minder.
Aan de werkgeverskant werkgeverspremies verlagen, termijn voor vast contract naar 5 jaar en deel van inkomstenbelasting reserveren voor een ziektepot zodat dat niet meer direct ten laste van de werkgever komt. Ook een prikkel minder.
Ook weer uit de losse heup.
Gisteren in Duitsland, volle tank voor ¤45, kan ik weer twee maanden rijdenquote:Op zondag 26 februari 2017 22:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wanneer heb jij voor het laatst getankt?
Vanaf jouw huis? Dan is de metro veel sneller. Maar zou gaan fietsen ja.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:39 schreef eriksd het volgende:
Maar het OV is ook niet echt een alternatief momenteel. Moet je in Amsterdam eens in zuid met de bus naar werk gaan. Fiets een kwartier, bus een half uur als je geluk hebt.
Stampvol en dan ben ik ook een half uur onderweg. Als het ding uberhaupt rijdt.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vanaf jouw huis? Dan is de metro veel sneller. Maar zou gaan fietsen ja.
Dan doe je iets niet goed. Van het station naar Zuid is maar 6 minutenquote:Op zondag 26 februari 2017 22:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Stampvol en dan ben ik ook een half uur onderweg. Als het ding uberhaupt rijdt.
Naar station lopen, wachten, metro, geklojo bij Zuid en naar kantoortje lopen.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan doe je iets niet goed. Van het station naar Zuid is maar 6 minuten
En je een fiets hebt.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:41 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb geen rijbewijs. Fiets en/of ov is sneller en chiller, mits je ergens woont met goede verbindingen uiteraard.
Muts.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Naar station lopen, wachten, metro, geklojo bij Zuid en naar kantoortje lopen.
Hier bussen doordeweeks tot 19.00 en in het weekend helemaal geenquote:Op zondag 26 februari 2017 22:41 schreef Kaas- het volgende:
Ik heb geen rijbewijs. Fiets en/of ov is sneller en chiller, mits je ergens woont met goede verbindingen uiteraard.
Oost-Groningen?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:46 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Hier bussen doordeweeks tot 19.00 en in het weekend helemaal geen
Hoho, dat is gewoon binnen de ring, derhalve CBD.quote:Op zondag 26 februari 2017 04:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Hmmm, wacht, wacht even. Sluisbuurt, dat is Zeeburgereiland zo te lezen. Maar dat is toch zo ongeveer halverwege Amsterdam en Almere?Staan ze aan de Grachtengordel met verrekijkers de horizon af te speuren?
Sterkte.
Energietransitie, wat een leeg begrip is dat.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:43 schreef bamibij het volgende:
rekening rijden zsm invoeren en elektrische auto's vrijstelling van rekening rijden geven
afhankelijk zijn Arabische boevenregimes
heel snel opschieten met die energietransitie
Welk debat?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:49 schreef skysherrif het volgende:
wordt er hier nog een beetje over ebat gekletst?
Ik erger me echt groen en geel aan die van het CDA. Wat is dat slecht zeg.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:47 schreef remlof het volgende:
Dat VVD-spotje na die van het CDA is wel meesterlijk.
"Maar 40 jaar later..."
Link?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:47 schreef remlof het volgende:
"Maar 40 jaar later..."
Whehe ja, die was goud, kon eerst niet geloven dat ze dat echt zo getimed hadden als reactiequote:Op zondag 26 februari 2017 22:47 schreef remlof het volgende:
"Maar 40 jaar later..."
Zijn 2 reclames, waar vvd na die van cda komt en eigenlijk reageert op het cda spotje. Die van het CDA was bovendien ook erg matig. Linkje geen idee, was in de reclame van het rtl debat.quote:
Valt mee (vind ik), zeker voor de leken en dat zijn de meeste stemmers, doet klaver et gewoon prima denk ik. Buma doet het het minst voor de buhne denk ik, heeft het gewoon moeilijk als christen/rechts tegen de andere 4. Asscher vind ik zelf het echt heel goed doen, sterker nog, ik ga nu pvda overwegen.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:53 schreef KetchupFTW het volgende:
Hoorde dat Groenlinks het slecht deed?
Ja die tenenkrommende versie van het CDA is hier al voorbij gekomen.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:53 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Zijn 2 reclames, waar vvd na die van cda komt en eigenlijk reageert op het cda spotje. Die van het CDA was bovendien ook erg matig. Linkje geen idee, was in de reclame van het rtl debat.
Bied je excuses aan.quote:
Wat zei ie?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:56 schreef skysherrif het volgende:
Haha, jezus klaver. Oke dit was wel slecht.
Ben ook niet ingetuned.quote:
twitter:jwnavis twitterde op zondag 26-02-2017 om 22:42:59De #neeschudders achter Buma zijn volgens welingelichte bron D66-bestuurders: https://t.co/V3QkQir1B2 en https://t.co/h3FIMapaT9 #rtldebat reageer retweet
Dat hij zn excuses aanbiedt voor "mafklappler" om daarna trump weer een mafklapper te noemen, het kwam nogal sullig over in ieder geval. Hij zei dat hij immers altijd zijn excuses aanbiedt als iemand dat van hem vraagt, komt nogal slap over.quote:
Als iemand aanstoot neemt aan zijn utispraak dat Trump een mafklapper is, dan zal hij daar zijn excuses voor aanbieden. Maar hij blijft Trump wel een mafklapper vinden.quote:
Wat is dan inderdaad je excuses waard als die niet welgemeend is?quote:Op zondag 26 februari 2017 22:57 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Dat hij zn excuses aanbiedt voor "mafklappler" om daarna trump weer een mafklapper te noemen, het kwam nogal sullig over in ieder geval. Hij zei dat hij immers altijd zijn excuses aanbiedt als iemand dat van hem vraagt, komt nogal slap over.
Ik had ze nog niet gezien, zal er nu op gaan letten.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:jwnavis twitterde op zondag 26-02-2017 om 22:42:59De #neeschudders achter Buma zijn volgens welingelichte bron D66-bestuurders: https://t.co/V3QkQir1B2 en https://t.co/h3FIMapaT9 #rtldebat reageer retweet
Ontzettend storend ja.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Wat zielig zeg.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
Misschien omdat de woordkeuze anders zou kunnen. Kan los staan van de inhoud van je mening.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:58 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Wat is dan inderdaad je excuses waard als die niet welgemeend is?
quote:Op zondag 26 februari 2017 22:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als iemand aanstoot neemt aan zijn utispraak dat Trump een mafklapper is, dan zal hij daar zijn excuses voor aanbieden. Maar hij blijft Trump wel een mafklapper vinden.
Allicht, maar het kwam er op zijn zachtst gezegd heel onhandig uit.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Misschien omdat de woordkeuze anders zou kunnen. Kan los staan van de inhoud van je mening.
True, hij maakte het zichzelf ook alleen maar moeilijker.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allicht, maar het kwam er op zijn zachtst gezegd heel onhandig uit.
Doet desondanks af aan de kracht van het ingenomen standpunt.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:00 schreef Tchock het volgende:
Ik heb ook wel eens dingen gezegd waarvoor ik mijn excuses heb aangeboden ondanks dat ik het wel meende. Lijkt me ook niet al te raar eigenlijk. Wat je vindt en wat je moreel kunt zeggen is niet hetzelfde.
Buma gaat daar als overtuigd christen natuurlijk niet op in.quote:
Van zo'n progressieve heiden...quote:Op zondag 26 februari 2017 23:06 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Buma gaat daar als overtuigd christen natuurlijk niet op in.
Met zijn 13 zetels.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:07 schreef GSbrder het volgende:
Haha, Asscher wil premierwaardig lijken.
Zo niet, dan de oppositie in.quote:
quote:Lodewijk Asscher (PvdA) heeft net Sybrand Buma (CDA) uitgedaagd. Wie vond jij het best?
Lodewijk Asscher (PvdA)
41.5%
Sybrand Buma (CDA)
58.5%
Buma: deze regering gaat er niet komen.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:10 schreef Leandra het volgende:
Oh, de voorkeurscoalitie van Klaver staat daar, nou dat gaat dan nog een hele kluif worden om daar een regeerakkoord mee te maken.
Ja, die probeert ook kracht in z'n blik te leggen terwijl je vooral het gevoel hebt dat er een jochie staat dat ook mee mocht praten.quote:
Wat een giller. Roemer is de oom die op het feestje alleen maar slechte grappen vertelt. Maar dan tussendoor nog dingen als "Boete op ziek zijn!"quote:Op zondag 26 februari 2017 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Buma: deze regering gaat er niet komen.
Pechtold: Oh, nou, dan neem ik de leiding wel.
Roemer: een linkse partij die met de VVD regeert is hetzelfde als een drugslab in een CDA-schuur...
Tja, als bestuurder moet je nu eenmaal diplomatiek handelen. En dan bied je je excuses aan, ondanks dat je nog altijd terecht van mening bent dat Trump of Poetin een mafklapper is.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Doet desondanks af aan de kracht van het ingenomen standpunt.
Roemer probeert het gelukkig niet.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, die probeert ook kracht in z'n blik te leggen terwijl je vooral het gevoel hebt dat er een jochie staat dat ook mee mocht praten.
Goede kleur das wel. Zegt me genoeg.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:14 schreef Tchock het volgende:
Buma lijkt net een begrafenisondernemer.
Ik wou net al iets posten over net zo makkelijk weer met de VVD en PVV regeren, maar ik dacht dat hij een samenwerking met de PVV al uitgesloten had toch?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goede kleur das wel. Zegt me genoeg.
Uitgesloten, ik denk eerder dat hij de kans erg klein acht. Misschien wel nul.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wou net al iets posten over net zo makkelijk weer met de VVD en PVV regeren, maar ik dacht dat hij een samenwerking met de PVV al uitgesloten had toch?
Nou ja, blijft een CDA'er, dus als hij daarmee wel in het pluche komt...
quote:Het debat zit er alweer op. Wie is volgens jou de winnaar?
Sybrand Buma (CDA)
31%
Alexander Pechtold (D66)
31.5%
Jesse Klaver (GroenLinks)
17%
Lodewijk Asscher (PvdA)
15%
Emile Roemer (SP)
5.5%
Klaver moet het sowieso van z'n geprojecteerde charisma hebben als 'ie alleen op een podium staat.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:18 schreef remlof het volgende:
Was wel een leuk debat.
Klaver vond ik tegenvallen en Pechtold goed. Maar ook Asscher vond ik het aardig doen.
Op de andere partijen zou ik sowieso niet stemmen.
Een reëel scenario dus?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Buma: deze regering gaat er niet komen.
Pechtold: Oh, nou, dan neem ik de leiding wel.
Roemer: een linkse partij die met de VVD regeert is hetzelfde als een drugslab in een CDA-schuur...
quote:Wie heeft het het slechtst gedaan?
Sybrand Buma (CDA)
27.98%
Alexander Pechtold (D66)
25.91%
Jesse Klaver (GroenLinks)
18.65%
Lodewijk Asscher (PvdA)
11.92%
Emile Roemer (SP)
15.54%
Ja, hij is ook nog te jong. Over een jaar of tien is ie wellicht een serieuze premierskandidaat.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klaver moet het sowieso van z'n geprojecteerde charisma hebben als 'ie alleen op een podium staat.
Dat durft hij echt niet meer. Rutte-I heeft het CDA op de rand van de afgrond gebracht.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wou net al iets posten over net zo makkelijk weer met de VVD en PVV regeren, maar ik dacht dat hij een samenwerking met de PVV al uitgesloten had toch?
Nou ja, blijft een CDA'er, dus als hij daarmee wel in het pluche komt...
Alsof je zolang meegaat in de politiek wanneer je gehypet bent.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, hij is ook nog te jong. Over een jaar of tien is ie wellicht een serieuze premierskandidaat.
niet als sp groenlinks pvda pvdd allemaal naast elkaar bestaan.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, hij is ook nog te jong. Over een jaar of tien is ie wellicht een serieuze premierskandidaat.
Hop naar de 25 zetels, zoals deze jongen al voorspeld had.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
alle vvd en pvvers stemmen nu op buma.
Waarvoor niets dan lof.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat durft hij echt niet meer. Rutte-I heeft het CDA op de rand van de afgrond gebracht.
Heh ja. Maar als ie over 10 jaar nog in de politiek zit is het een serieuze optie voor mp.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Alsof je zolang meegaat in de politiek wanneer je gehypet bent.
Nouja die stemmen nu op Buma omdat de optie rutte/wilders er niet is, maar ze wel hebben gekeken.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hop naar de 25 zetels, zoals deze jongen al voorspeld had.
Dat is precies dezelfde volgorde als de winnaars.quote:
Limburgers in de politiek. Het blijft gewoon een slecht plan.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Heh ja. Maar als ie over 10 jaar nog in de politiek zit is het een serieuze optie voor mp.
Het zijn niet allemaal slappe Camiels in de politiek
Niet allemaal, maar ik vraag me af of 'm dat gaat lukken over 10 jaar.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Heh ja. Maar als ie over 10 jaar nog in de politiek zit is het een serieuze optie voor mp.
Het zijn niet allemaal slappe Camiels in de politiek
Oh ik zie de PvdA en GL ook wel fuseren binnen tien jaar.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:21 schreef skysherrif het volgende:
[..]
niet als sp groenlinks pvda pvdd allemaal naast elkaar bestaan.
Klaver moest wel veel lachen, inderdaad.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dat is precies dezelfde volgorde als de winnaars.![]()
Ik vond ze allemaal wel redelijk goed. Het was duidelijk dat Klaver extreem zenuwachtig was, maar hij heeft niet hele domme dingen gedaan. Buma vond ik persoonlijk het minst sterk. Maar ik ben sowieso geen enorm fan dus ik zal ook wel niet erg eerlijk zijn.
Que.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Oh ik zie de PvdA en GL ook wel fuseren binnen tien jaar.
Jesse is een Brabo.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Limburgers in de politiek. Het blijft gewoon een slecht plan.
Dat weet ik.quote:
Ach, Marianne Thieme zat ook bij het RVSV.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:26 schreef skysherrif het volgende:
trouwens groenlinks begint erg populair te worden binnen het corps hoorde ik, wel interessant.
ja ik las het laatst, maargoed dat was 1 vreemde goudvis in de bijt.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ach, Marianne Thieme zat ook bij het RVSV.
Pechtold hield altijd al wel van de sneertjes.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:25 schreef RensAjacied het volgende:
Ik vond Pechtold heel sterk maar ik vond hem ook wel maniertjes hebben, beetje arrogante/neerbuigende houding.
Zwervers in de gracht gooien gaat vervelenquote:Op zondag 26 februari 2017 23:26 schreef skysherrif het volgende:
trouwens groenlinks begint erg populair te worden binnen het corps hoorde ik, wel interessant.
onzinquote:Op zondag 26 februari 2017 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zwervers in de gracht gooien gaat vervelen
dat verveelt nooitquote:Op zondag 26 februari 2017 23:28 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zwervers in de gracht gooien gaat vervelen
Fixed.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Limburgers Het blijft gewoon een slecht plan.
Op zijn gevoel voor timing is nog wel wat winst te behalen, lijkt me.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
Roemer was de beste trouwens, ondanks Frits.
Ja hij is erg scherp daar hou ik van. Maar zijn manier van spreken is soms stuitend, niet eens de inhoud.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:28 schreef richolio het volgende:
[..]
Pechtold hield altijd al wel van de sneertjes.
Maar dat vind ik wel mooi. Ze zijn vaak goed gevat.
Dat stotteren en niet volgbare analyses?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
Roemer was de beste trouwens, ondanks Frits.
En ondertussen van de superieure moraal en law en order zijn...quote:
Zijn analyse over oorlogen, en dat flex te goedkoop is was super.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:30 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat stotteren en niet volgbare analyses?
Je bedoelt dat je wat dingen hoorde die je graag wilt horen en dat je het daarom geweldig vond.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn analyse over oorlogen, en dat flex te goedkoop is was super.
Wilde Frits en Bertelsmann echter niet horen.
Dit.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:31 schreef richolio het volgende:
Roemer de beste? Echt niet.
Beste man hoor, maar hij is nooit echt goed geweest in debatteren.
Hij heeft natuurlijk gelijk dat de hoofdoorzaak van de vluchtelingen is dat het westen zelf ISIS in leven heeft geroepen en destabiliserende graai-oorlogen in het midden oosten.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:33 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je wat dingen hoorde die je graag wilt horen en dat je het daarom geweldig vond.
aanrader wel?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:37 schreef Hexagon het volgende:
Tering, de film Brimstone steekt qua gruwelijkheden SAW naar de kroon
Gaat dit over de Oscars?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:37 schreef Hexagon het volgende:
Tering, de film Brimstone steekt qua gruwelijkheden SAW naar de kroon
Ach, ik ben het met hem eens dat flex te goedkoop is.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zijn analyse over oorlogen, en dat flex te goedkoop is was super.
Wilde Frits en Bertelsmann echter niet horen.
Dat zeg ik, je bent het met hem eens en daar baseer je je oordeel op. Dat mag, maar die mening wordt niet bepaald gedeeld, omdat hij gewoon een heel beroerd debater is.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk gelijk dat de hoofdoorzaak van de vluchtelingen is dat het westen zelf ISIS in leven heeft geroepen en destabiliserende graai-oorlogen in het midden oosten.
Ook prikte hij de race to the bottom mooi door. Het probleem dat flex veel goedkoper is dan vast (als enige markt in de economie) doet de rest niets aan. Dat zijn paladijnen van vno ncw
Dat lijkt me véél te kort door de bocht eigenlijk. Vooral goedkoop scoren met iets wat heel catchy klinkt maar niet echt een goede samenvatting is van de werkelijkheid.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk gelijk dat de hoofdoorzaak van de vluchtelingen is dat het westen zelf ISIS in leven heeft geroepen en destabiliserende graai-oorlogen in het midden oosten.
Asscher liet zich ook makkelijk afkappen, iets te lief misschien.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ach, ik ben het met hem eens dat flex te goedkoop is.
Maar zijn analyse van eerlijke handel terwijl de sp de voorstander is van importheffingen is gewoon matig en tegenstrijdig. Dan heb ik het nog niet over zijn wijze van praten. Hakkelend, begint zinnen vaak opnieuw en enkel met opgeheven vingertje. Hoe je dat als beste debater kan kwalificeren is wel erg vastzitten in je eigen gelijk.
Overigens had Frits het nog veel meer op Buma voorzien. En ook asscher werd veel vaker afgekapt.
Asscher is ook heel erg vriendelijk, misschien wel te. Is ook een van zijn kwaliteiten want is nogal ontwapenend, maar soms lijkt het alsof hij zelfs politieke tegenstanders te vriend wil houden.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:40 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Asscher liet zich ook makkelijk afkappen, iets te lief misschien.
Ja die was te lief.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:40 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Asscher liet zich ook makkelijk afkappen, iets te lief misschien.
Die avance op Buma was wel op het genante af, vond ik.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Asscher is ook heel erg vriendelijk, misschien wel te. Is ook een van zijn kwaliteiten want is nogal ontwapenend, maar soms lijkt het alsof hij zelfs politieke tegenstanders te vriend wil houden.
Eerlijke handel en wederzijdse importheffingen zijn niet tegenstrijdig.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:38 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ach, ik ben het met hem eens dat flex te goedkoop is.
Maar zijn analyse van eerlijke handel terwijl de sp de voorstander is van importheffingen is gewoon matig en tegenstrijdig. Dan heb ik het nog niet over zijn wijze van praten. Hakkelend, begint zinnen vaak opnieuw en enkel met opgeheven vingertje. Hoe je dat als beste debater kan kwalificeren is wel erg vastzitten in je eigen gelijk.
Overigens had Frits het nog veel meer op Buma voorzien. En ook asscher werd veel vaker afgekapt.
En zat hij niet de gevolgen van z'n eigen arbeidswet totaal af te branden?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die avance op Buma was wel op het genante af, vond ik.
Ik vond hem verder wel helder in zijn punten.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Asscher is ook heel erg vriendelijk, misschien wel te. Is ook een van zijn kwaliteiten want is nogal ontwapenend, maar soms lijkt het alsof hij zelfs politieke tegenstanders te vriend wil houden.
Nationale filmrechten, dat is inderdaad wel wat de instabiliteit in de wereld veroorzaakt en waar roemer naar verwees.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Eerlijke handel en wederzijdse importheffingen zijn niet tegenstrijdig.
Overigens wil de SP er ook een aantal verlagen en willen ze bijv. wat aan het probleem doen dat bijv. filmrechten nog steeds nationaal zijn geregeld.
Een teken van God om minder bier te drinken.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:45 schreef Tchock het volgende:
Trek een speciaalbiertje open en het ontploft over mijn hele bureau heen.
Welke?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:45 schreef Tchock het volgende:
Trek een speciaalbiertje open en het ontploft over mijn hele bureau heen.
twitter:aafkeromeijn twitterde op zondag 26-02-2017 om 23:23:16Krijgen we dit weer. #kamergotchi https://t.co/uSaS0M7GV0 reageer retweet
Nee johquote:
wiequote:Op zondag 26 februari 2017 23:46 schreef richolio het volgende:
In ander nieuws
Aafke Romeijn is niet blij met Baudet als Kamergotchitwitter:aafkeromeijn twitterde op zondag 26-02-2017 om 23:23:16Krijgen we dit weer. #kamergotchi https://t.co/uSaS0M7GV0 reageer retweet
Ik dronk vrijdag een tripel met kruiden er in en toen raadde Untappd me deze aan. Alleen nu heb ik dus nog maar een half glas.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:47 schreef richolio het volgende:
[..]
Nee johDie probeer ik altijd te pluggen bij mensen.
Na Tripel Karmeliet toch wel mijn favo denk ik.
Jopen IPA op 3.
Wie?quote:Op zondag 26 februari 2017 23:46 schreef richolio het volgende:
In ander nieuws
Aafke Romeijn is niet blij met Baudet als Kamergotchitwitter:aafkeromeijn twitterde op zondag 26-02-2017 om 23:23:16Krijgen we dit weer. #kamergotchi https://t.co/uSaS0M7GV0 reageer retweet
Zo werkt het wel inderdaad. Als Maurice de Hond nu gaat pollen wie het debat gewonnen heeft, wordt dat waarschijnlijk Geert Wilders.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:49 schreef richolio het volgende:
Sowieso is "Wie vond jij het beste vanavond?" in de poll een beetje een farce, trouwens. Het gros van de mensen stemt toch wel op hun favoriet en kijken niet per se naar kwaliteit van het debat. Dat gezegd hebbende heeft Alex wel gewonnen.
Breng hem nou niet op ideeën.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo werkt het wel inderdaad. Als Maurice de Hond nu gaat pollen wie het debat gewonnen heeft, wordt dat waarschijnlijk Geert Wilders.
quote:Op zondag 26 februari 2017 23:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo werkt het wel inderdaad. Als Maurice de Hond nu gaat pollen wie het debat gewonnen heeft, wordt dat waarschijnlijk Geert Wilders.
Volgens mij heb ik die Jopen wel eens gehad en vond ik er toch echt weinig aan.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:47 schreef richolio het volgende:
[..]
Nee johDie probeer ik altijd te pluggen bij mensen.
Na Tripel Karmeliet toch wel mijn favo denk ik.
Jopen IPA op 3.
Het is slechts een illustratie van importheffingen die ze willen verlagen.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:46 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nationale filmrechten, dat is inderdaad wel wat de instabiliteit in de wereld veroorzaakt en waar roemer naar verwees.
Ik vind de Hop zij met ons IPA beter van hun. Maar eigenlijk smaken alle IPA's vrijwel hetzelfde.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik die Jopen wel eens gehad en vond ik er toch echt weinig aan.
quote:Op zondag 26 februari 2017 23:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik vind de Bronckhorster Hoptimist en de Kees pale ale citra, al is die laatste een APA.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind de Hop zij met ons IPA beter van hun. Maar eigenlijk smaken alle IPA's vrijwel hetzelfde.
Dan heb je een debat gemist.quote:Op zondag 26 februari 2017 23:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee was net naar de bios hier
[..]
Jazeker
Ik las net enkel op Twitter dat Wilders had gewonnen.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan heb je een debat gemist.
Pechtold deed het goed tho.
twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 26-02-2017 om 23:00:10Volgens mij heb ik het debat gewonnen vanavond 😉 https://t.co/62l4HEhxty reageer retweet
Ik las ook dat hij de moordenaar van Fortuyn een moslim noemde, maw hij lult wel vaker uit zijn nek.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik las net enkel op Twitter dat Wilders had gewonnen.twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 26-02-2017 om 23:00:10Volgens mij heb ik het debat gewonnen vanavond 😉 https://t.co/62l4HEhxty reageer retweet
In de war met Theo hè.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik las ook dat hij de moordenaar van Fortuyn een moslim noemde, maw hij lult wel vaker uit zijn nek.
Hij wordt echt net zo schaamteloos als Trumpquote:Op maandag 27 februari 2017 00:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik las net enkel op Twitter dat Wilders had gewonnen.twitter:geertwilderspvv twitterde op zondag 26-02-2017 om 23:00:10Volgens mij heb ik het debat gewonnen vanavond 😉 https://t.co/62l4HEhxty reageer retweet
Liegen, beledigen, haatzaaien en fantaseren werkt al jaren voor Wilders, ver voordat Trump aan iets meedeed.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Hij wordt echt net zo schaamteloos als Trump
True, Wilders is één van de grondleggers van deze nieuwe vorm van fascisme, het nationaalpopulisme.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Liegen, beledigen, haatzaaien en fantaseren werkt al jaren voor Wilders, ver voordat Trump aan iets meedeed.
Het is toch te droevig voor woorden dat ook nog een miljoen mensen stemmen op deze clown. Die geen standpunten heeft, niet in debat gaat, geen beleid voorstaat. In het algemeen heeft niemand ook maar enig idee wat hij wil of gaat doen. Je kunt niet eens meer zeggen of het een linkse of rechtse partij is. En ALSNOG zijn mensen het er mee eens.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:23 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Het enige standpunt dat ook maar in de verste verte concreet is, is "de-islamiseren van Nederland". Dat kun je rechts noemen, maar het zou net zo goed antifascistisch kunnen zijn.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:35 schreef remlof het volgende:
De PVV is gewoon extreemrechts hoor Tsjok.
Daarom SP.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Het enige standpunt dat ook maar in de verste verte concreet is, is "de-islamiseren van Nederland". Dat kun je rechts noemen, maar het zou net zo goed antifascistisch kunnen zijn.
Verder weet niemand iets, want de PVV heeft geen verkiezingsprogramma, licht zijn stellingen niet toe in de peilwijzers, doet niet mee aan debatten en neemt geen stelling in de kamer.
Het is pure slapstick. Een satirische versie van politiek. En mensen trappen er en masse in, ik word hier echt verdrietig van.
Ik vind het heel dom en naief van je als je de PVV niet herkent als een extreemrechtse partij.quote:Op maandag 27 februari 2017 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Het enige standpunt dat ook maar in de verste verte concreet is, is "de-islamiseren van Nederland". Dat kun je rechts noemen, maar het zou net zo goed antifascistisch kunnen zijn.
Verder weet niemand iets, want de PVV heeft geen verkiezingsprogramma, licht zijn stellingen niet toe in de peilwijzers, doet niet mee aan debatten en neemt geen stelling in de kamer.
Het is pure slapstick. Een satirische versie van politiek. En mensen trappen er en masse in, ik word hier echt verdrietig van.
Ach, lul toch niet zo man. Natuurlijk weet ik dat de PVV aan de rechtse kant van het spectrum zit. Ik wijs alleen op het schrikbarende gebrek aan standpunten en onderbouwing.quote:Op maandag 27 februari 2017 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het heel dom en naief van je als je de PVV niet herkent als een extreemrechtse partij.
Maar aangezien je kennelijk de PVV-retoriek dat de islam een "fascistische ideologie" zou zijn al slikt vrees ik dat je al reddeloos verloren bent.
De PVV is extreem-rechts en de reïncarnatie van de NSB. Alleen zijn na de joden nu de moslims aan de beurt.
D66-bestuurders.quote:Op zondag 26 februari 2017 22:57 schreef Houtenbeen het volgende:
De islam heeft simpelweg inherente trekjes van het fascisme verhult binnen een religieus kader. Staat overigens ook haaks op de rechtsstaat waar jij zo'n fan van bent. Religie & een machtsuitbreidingsdrift is sowieso al een linke combinatie.quote:Op maandag 27 februari 2017 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind het heel dom en naief van je als je de PVV niet herkent als een extreemrechtse partij.
Maar aangezien je kennelijk de PVV-retoriek dat de islam een "fascistische ideologie" zou zijn al slikt vrees ik dat je al reddeloos verloren bent.
De PVV is extreem-rechts en de reïncarnatie van de NSB. Alleen zijn na de joden nu de moslims aan de beurt.
quote:Op maandag 27 februari 2017 02:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De islam heeft simpelweg inherente trekjes van het fascisme verhult binnen een religieus kader. Staat overigens ook haaks op de rechtsstaat waar jij zo'n fan van bent. Religie & een machtsuitbreidingsdrift is sowieso al een linke combinatie.
Alsof fascistische ideologieën niet meer zouden kunnen bestaan.quote:Op maandag 27 februari 2017 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Het ergste vind ik eigenlijk dat de joden het niet als zodanig herkennen en hem volop steunen omdat hij nu toevalig hun grootste vijand op de korrel neemt.quote:Op maandag 27 februari 2017 01:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar dat is de islam dan ook, je bent gewoon erg wereldvreemd als je dat niet ziet. Voor mij telt hetzelfde als dat de SGP er een miljoen leden bij zou krijgen, net zo verschrikkelijk, zelfde pot nat. Het is dan ook bizar dat democraten 66 dat niet onderkent. Ik zou trouwens d66 en al die linkse partijen wel eens willen horen als het SGP gedachtegoed zo zou groeien.quote:Op maandag 27 februari 2017 01:25 schreef remlof het volgende:
In de schilderswijk klinkt het 'joden moet je doden' . Wat denk je nou?quote:Op maandag 27 februari 2017 08:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ergste vind ik eigenlijk dat de joden het niet als zodanig herkennen en hem volop steunen omdat hij nu toevalig hun grootste vijand op de korrel neemt.
Ach ik stem toch wel op D66 dus daar ga ik niet voor thuisblijvenquote:Op maandag 27 februari 2017 00:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan heb je een debat gemist.
Pechtold deed het goed tho.
In de Kuip klinkt het ook dat alle Joden aan het gas moeten. Lijkt me niet dat we alle Feyenoordfans dan maar moeten verbieden.quote:Op maandag 27 februari 2017 08:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
In de schilderswijk klinkt het 'joden moet je doden' . Wat denk je nou?
Morgen.quote:
Dat klinkt op wel meer plekken waar z'n Amerikaanse sponsors nog nooit van gehoord hebben.quote:Op maandag 27 februari 2017 08:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
In de schilderswijk klinkt het 'joden moet je doden' . Wat denk je nou?
Het was wel verfrissend om Pechtold een keer over D66 te horen praten in een debat, in plaats van alleen maar over hoe kut Wilders is.quote:Op maandag 27 februari 2017 08:45 schreef Kaas- het volgende:
Hoppa, Pechtold was volgens de stemmers de winnaar van het debat! En ook NRC noemt hem nu de enige premierwaardige uitdager van Rutte. Perfect, exact waar ik op hoopte.
Wie heeft de deur voor deze laagschedelige open laten staan?quote:Op maandag 27 februari 2017 08:17 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dat is de islam dan ook, je bent gewoon erg wereldvreemd als je dat niet ziet. Voor mij telt hetzelfde als dat de SGP er een miljoen leden bij zou krijgen, net zo verschrikkelijk, zelfde pot nat. Het is dan ook bizar dat democraten 66 dat niet onderkent. Ik zou trouwens d66 en al die linkse partijen wel eens willen horen als het SGP gedachtegoed zo zou groeien.
Ga je je liberale hart eer aandoen door op hem te stemmen of ga je een PVV-kabinet mogelijk maken door te stemmen op de conservatieve debat-ontwijker?quote:Op maandag 27 februari 2017 08:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het was wel verfrissend om Pechtold een keer over D66 te horen praten in een debat, in plaats van alleen maar over hoe kut Wilders is.
Serieuze antwoorden kun je krijgen op serieuze vragen, niet op valse dilemma's.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:03 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ga je je liberale hart eer aandoen door op hem te stemmen of ga je een PVV-kabinet mogelijk maken door te stemmen op de conservatieve debat-ontwijker?
Was ook geen vraag, maar een statement. Ik geloof dat jij ook meer een conservatief dan een liberaal bent en dan zijn de debat-ontwijkers een prima keuze.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Serieuze antwoorden kun je krijgen op serieuze vragen, niet op valse dilemma's.
Make Europe Great Againquote:Op maandag 27 februari 2017 09:04 schreef remlof het volgende:
Ben benieuwd of D66 nu eindelijk gaat stijgen in de peilingen.
Vooral z'n opmerking dat de PvdA niet meer vluchtelingen wil opvangen hakte er in...quote:Op maandag 27 februari 2017 09:08 schreef Kaas- het volgende:
Asscher kwam er in de stemmingen online wel erg slecht uit he Remmie. Geen Asscher-effect.
Ik denk het wel. Pechtold komt goed over en heeft de wind ook lekker mee. Waar bijvoorbeeld Klaver nu al een paar keer in de houdgreep wordt genomen door (de zeer negatieve campagne van) de PvdA, krijgt D66 ruim baan. Vrijdag mocht hij tegen de CDA en CU over ethische onderwerpen praten, de kritiek op hem bij Buitenhof was niet sterk en gisteren ontbraken een paar van zijn grote tegenstanders ook.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:04 schreef remlof het volgende:
Ben benieuwd of D66 nu eindelijk gaat stijgen in de peilingen.
quote:Op maandag 27 februari 2017 09:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Was ook geen vraag, maar een statement. Ik geloof dat jij ook meer een conservatief dan een liberaal bent en dan zijn de debat-ontwijkers een prima keuze.
Misschien toch maar een progressief kabinet mogelijk maken door op de progressieve kandidaat te stemmen die tegen die tijd de grootste is...quote:Op maandag 27 februari 2017 09:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Vooral z'n opmerking dat de PvdA niet meer vluchtelingen wil opvangen hakte er in...
Ik zou willen dat ik hetzelfde tegen je zou kunnen zeggen, maar ik denk niet dat ik het je gun met zo'n opening.quote:
Ik vond het wel een beetje schitteren door afwezigheid van grote tegenstanders. Pechtold is een heel goede debater als het op inhoud aankomt, maar hij laat zich met Rutte en Wilders snel verleiden tot een beetje eloquent moddergooien. Als die er niet zijn is het niet verbazend dat hij het best uit de verf komt.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:09 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Pechtold komt goed over en heeft de wind ook lekker mee. Waar bijvoorbeeld Klaver nu al een paar keer in de houdgreep wordt genomen door (de zeer negatieve campagne van) de PvdA, krijgt D66 ruim baan. Vrijdag mocht hij tegen de CDA en CU over ethische onderwerpen praten, de kritiek op hem bij Buitenhof was niet sterk en gisteren ontbraken een paar van zijn grote tegenstanders ook.
Persoonlijk hoop ik ook een beetje dat Rutte de deksel op zijn neus krijgt en dat nu een paar van zijn kiezers naar D66 huppelen. (Al zullen het wel vooral de GL kiezers zijn die het doen en daardoor links nog verder verzwakken. Want zo rolt links. )
Inderdaad.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:10 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Misschien toch maar een progressief kabinet mogelijk maken door op de progressieve kandidaat te stemmen die tegen die tijd de grootste is...
Hoewel ik het ook nog niet met zekerheid kan stellen denk ik sinds gisteravond wel dat de kans veel groter is dat Pechtold de grootste progressieve partij zal worden dan dat Klaver dat wordt.quote:
Precies en de andere heren waren ook niet erg sterk. Buma zal denk ik toch altijd een net-niet figuur blijven. Klaver is veel te zenuwachtig en heeft zich erg kwetsbaar gemaakt met zijn grote idealen. En Asscher/PvdA ligt op de rug en lijkt niet goed te weten wat te doen. Iemand als Pechtold kan daar dan lekker overheen walsen.quote:Op maandag 27 februari 2017 09:13 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik vond het wel een beetje schitteren door afwezigheid van grote tegenstanders. Pechtold is een heel goede debater als het op inhoud aankomt, maar hij laat zich met Rutte en Wilders snel verleiden tot een beetje eloquent moddergooien. Als die er niet zijn is het niet verbazend dat hij het best uit de verf komt.
True. Progressief maakt weer geen schijn van kansquote:Op maandag 27 februari 2017 09:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Precies en de andere heren waren ook niet erg sterk. Buma zal denk ik toch altijd een net-niet figuur blijven. Klaver is veel te zenuwachtig en heeft zich erg kwetsbaar gemaakt met zijn grote idealen. En Asscher/PvdA ligt op de rug en lijkt niet goed te weten wat te doen. Iemand als Pechtold kan daar dan lekker overheen walsen.
Ik snap de logica van strategisch D66 stemmen wanneer je een progressief kabinet wil trouwens niet. Als D66 groeit ten koste van GL en PvdA dan eindig je weer met een VVD/CDA/D66 kabinet. Dat is niet echt de meest progressieve combinatie ooit.
Welke partij zou je dan wel stemmen? GroenLinks?quote:Op maandag 27 februari 2017 09:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Precies en de andere heren waren ook niet erg sterk. Buma zal denk ik toch altijd een net-niet figuur blijven. Klaver is veel te zenuwachtig en heeft zich erg kwetsbaar gemaakt met zijn grote idealen. En Asscher/PvdA ligt op de rug en lijkt niet goed te weten wat te doen. Iemand als Pechtold kan daar dan lekker overheen walsen.
Ik snap de logica van strategisch D66 stemmen wanneer je een progressief kabinet wil trouwens niet. Als D66 groeit ten koste van GL en PvdA dan eindig je weer met een VVD/CDA/D66 kabinet. Dat is niet echt de meest progressieve combinatie ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |