abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:24:24 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168913538
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar zo was het voor obamacare toch ook geregeld? En dat vond "de Amerikaan" toch fantastisch? Of is er nu iets veranderd waardoor terugkeren naar het oude systeem veel moeilijker is geworden?
nee de amerikaan vond het niet fantastisch maar die was gewoon niet verzekerd omdat het niet kon, wellicht de gezonde populatie die wat stond te pruttelen. Er zitten natuurlijk wel enorme haken en ogen aan de PPACA voornamelijk voor kleine employers en het moet gerepareerd worden, en laat nou net de verschillende GOP groepjes het licht zien dat een heleboel aspecten van obamacare gewoon goed zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168913562
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Ik snap dat het loont. Ik vind het alleen best wel schandalig dat het zo is. Dat mensen niet uit zichzelf gaan stemmen. En dat er dan achteraf gezeurd wordt dat ze niet vaak genoeg campagne heeft gevoerd in jouw staat/stad/buurt. Het is nog altijd de plicht van de burger om te stemmen.
Je haalt nu twee zaken door elkaar. Lokaal campagnevoeren heeft niet direct als doel de opkomst te verhogen, maar toch ook vooral potentiële swing votes te krijgen.
Ook vreemd dat je stemmen een plicht noemt. Het is in de meeste landen een recht. Er zijn er een paar waar het een plicht is, maar de VS is er daar niet één van.
Voor de Democraten geldt dat ze doorgaans wel een opkomstprobleem hebben omdat ze goed scoren onder de echte onderlaag en onder jongeren. Beiden groepen die om een veelvoud aan redenen doorgaans een relatief lage opkomst hebben.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168913579
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik verwacht dus niet dat de Democraten zo snel hem zullen willen impeachen. Trump kan zo lekker verder met zijn partijgenoten het leven zuur maken.
Ik lees maar steeds dat hij zijn partijgenoten het leven zuur maakt. Ik gaf net al een link naar het stemgedrag van de Republikeinen in het congres tot dusver. Van zuurmaken of oorlog blijkt heel erg weinig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2017 @ 10:27:38 #157
230491 Zith
pls tip
pi_168913593
Poll: Gaat Trump vallen over vermeende 'telefoontjes met Rusland'?
Ja!
Nee!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:29:15 #158
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168913616
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar zo was het voor obamacare toch ook geregeld? En dat vond "de Amerikaan" toch fantastisch? Of is er nu iets veranderd waardoor terugkeren naar het oude systeem veel moeilijker is geworden?
Nee, dat vonden ze niet fantastisch. Heel veel mensen zijn erg blij met de ACA. Sommigen zijn echter erg boos over Obamacare 8)7
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:30:11 #159
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_168913632
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:27 schreef Zith het volgende:
Poll: Gaat Trump vallen over vermeende 'telefoontjes met Rusland'?
Ja!
Nee!
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik mis een "Misschien!"
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_168913697
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:24 schreef Re het volgende:

[..]

nee de amerikaan vond het niet fantastisch maar die was gewoon niet verzekerd omdat het niet kon, wellicht de gezonde populatie die wat stond te pruttelen. Er zitten natuurlijk wel enorme haken en ogen aan de PPACA voornamelijk voor kleine employers en het moet gerepareerd worden, en laat nou net de verschillende GOP groepjes het licht zien dat een heleboel aspecten van obamacare gewoon goed zijn.
Toen konden ze zich niet voor 200-300 dollar per maand verzekeren?

Ik ben erg slecht op de hoogte van het Amerikaanse zorgsysteem, maar nogmaals: ik zie voor Amerika het probleem niet. Er was een situatie die ze blijkbaar prima vonden (anders was er niet zo'n massale woede richting de aanpassing van het systeem lijkt me), dan kunnen ze toch hun zin krijgen en terug naar dat systeem?
pi_168913719
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee, dat vonden ze niet fantastisch. Heel veel mensen zijn erg blij met de ACA. Sommigen zijn echter erg boos over Obamacare 8)7
Ja dat is wel op een pijnlijke manier grappig, een beetje zoals al die Britten die na de Brexit googleden: what is the EU?
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:38:00 #162
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168913777
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:33 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Toen konden ze zich niet voor 200-300 dollar per maand verzekeren?

Ik ben erg slecht op de hoogte van het Amerikaanse zorgsysteem, maar nogmaals: ik zie voor Amerika het probleem niet. Er was een situatie die ze blijkbaar prima vonden (anders was er niet zo'n massale woede richting de aanpassing van het systeem lijkt me), dan kunnen ze toch hun zin krijgen en terug naar dat systeem?
nee ze konden zich niet verzekeren (als je bijvoorbeeld als baby op de ICU bent geboren zat je al aan je life-time cap en wilde niemand je verzekeren voor de rest van je leven). De wwoede valt eigenlijk reuze mee, dat is voornamelijk een politiek spelletje over de naam van de act. En ja gezonde menen willen wellicht terug naar het oude systeem, het is alleen zo dat als ze nu hun verzekering opzeggen ze later niet meer voor die prijs terug kunnen, dan bellen ze gewoon de volle mep (10.000 per jaar tov 900)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:41:13 #163
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_168913839
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je haalt nu twee zaken door elkaar. Lokaal campagnevoeren heeft niet direct als doel de opkomst te verhogen, maar toch ook vooral potentiële swing votes te krijgen.
Dank je, ik haalde daar dan inderdaad dingen door elkaar. :)

quote:
Ook vreemd dat je stemmen een plicht noemt. Het is in de meeste landen een recht. Er zijn er een paar waar het een plicht is, maar de VS is er daar niet één van.
Voor de Democraten geldt dat ze doorgaans wel een opkomstprobleem hebben omdat ze goed scoren onder de echte onderlaag en onder jongeren. Beiden groepen die om een veelvoud aan redenen doorgaans een relatief lage opkomst hebben.
Een democratie functioneert alleen wanneer burgers zich ook gedragen als burgers. En één van de belangrijkste onderdelen daarvan is het stemmen (of in ieder geval een geïnformeerde keuze maken, je kan natuurlijk ook principieel niet stemmen). Ook in democratische landen waar het geen wettelijke plicht is, is het wel een morele plicht.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 10:47:20 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168913945
quote:
3s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:13 schreef Re het volgende:

[..]

sowieso niet voor de mid-terms, laat trump eerst maar de GOP afbreken
De Dems zullen niet beginnen omdat de hele GOP dan weer achter Trump gaat staan. Dus die protesteren alleen wat, wijzen erop dat ze in de minderheid zijn en vragen dan in de pers waarom Republikeinen Trump verdedigen. Als Trump's rating verder zakt zouden die laatsten wel eens daadkracht tegen die charlatan willen tonen. Maar ze zullen eerder hopen dat Trump zich terugtrekt voor 2020.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:52:27 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168914001
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik lees maar steeds dat hij zijn partijgenoten het leven zuur maakt. Ik gaf net al een link naar het stemgedrag van de Republikeinen in het congres tot dusver. Van zuurmaken of oorlog blijkt heel erg weinig.
Nouja, ik kan me met alles dat gebeurt niet voorstellen dat als je de republikeinen voor zou leggen om te kiezen voor Pence als president en weg met Trump, Bannon, Spicer etc. dat ze dan niet meteen ja zouden zeggen.

Ik verwacht dat als Trump zo doorgaat dat hij nog aarig wat ruzies gaat veroorzaken.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 10:52:38 #166
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168914003
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik lees maar steeds dat hij zijn partijgenoten het leven zuur maakt. Ik gaf net al een link naar het stemgedrag van de Republikeinen in het congres tot dusver. Van zuurmaken of oorlog blijkt heel erg weinig.
Hij geeft tegenstrijdige berichten. Dat werkt misschien in een TV Show. Maar niet in het Witte Huis. Ik denk dat men dat bedoelt. Wat hij nou wil met de ACA is bijvoorbeeld volslagen onduidelijk. Probeer dan maar een voorstel te verzinnen dat het gaat halen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 februari 2017 @ 10:56:12 #167
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_168914051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:21 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik las onlangs nog een satirisch artikel waarin DeVos claimde dat met 40% een meerderheid van de bevolking Trump steunde, maar kennelijk denkt zijn aanhang daadwerkelijk dat 55% minder dan de helft is.
Devos was zelfs als LPF minister ongeschikt geweest.
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_168914094
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:52 schreef Hexagon het volgende:
Nouja, ik kan me met alles dat gebeurt niet voorstellen dat als je de republikeinen voor zou leggen om te kiezen voor Pence als president en weg met Trump, Bannon, Spicer etc. dat ze dan niet meteen ja zouden zeggen.

Ik verwacht dat als Trump zo doorgaat dat hij nog aarig wat ruzies gaat veroorzaken.
en als bewezen wordt dat hij verraad heeft gepleegd dan kunnen ze denk ik niet veel anders dan hem wegsturen.

de vraag is alleen hoeveel wist/weet Pence hiervan?

want bij een eventueel impeachment gaat mike Pence dan de 4 jaar volmaken of komen er dan nieuwe verkiezingen?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 11:02:22 #169
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168914109
Wat zou eigenlijk de reden zijn dat Trump zo verliefd is op Poetin? Daar wint hij niets mee volgens mij. Het is alleen maar gezeik afaik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168914121
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

en als bewezen wordt dat hij verraad heeft gepleegd dan kunnen ze denk ik niet veel anders dan hem wegsturen.

de vraag is alleen hoeveel wist/weet Pence hiervan?

want bij een eventueel impeachment gaat mike Pence dan de 4 jaar volmaken of komen er dan nieuwe verkiezingen?
Dan schuift het door naar Paul Ryan. Er komen nooit nieuwe verkiezingen in de VS. Ik ken geen scenario waarin dat mogelijk zou zijn.
pi_168914130
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:02 schreef Ulx het volgende:
Wat zou eigenlijk de reden zijn dat Trump zo verliefd is op Poetin? Daar wint hij niets mee volgens mij. Het is alleen maar gezeik afaik.
Misschien wint hij persoonlijk iets, en niet in zijn ambt als president.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:05:24 #172
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168914156
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

en als bewezen wordt dat hij verraad heeft gepleegd dan kunnen ze denk ik niet veel anders dan hem wegsturen.

de vraag is alleen hoeveel wist/weet Pence hiervan?

want bij een eventueel impeachment gaat mike Pence dan de 4 jaar volmaken of komen er dan nieuwe verkiezingen?
In de VS doet men niet aan vervroegde (presidents)verkiezingen. Er komen dus geen nwe verkiezingen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168914177
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:02 schreef Ulx het volgende:
Wat zou eigenlijk de reden zijn dat Trump zo verliefd is op Poetin? Daar wint hij niets mee volgens mij. Het is alleen maar gezeik afaik.
De strategie kan zijn geweest dat hij Poetin goed kon gebruiken om Clinton kapot te maken, om vervolgens na de verkiezingen zich kritischer richting Poetin op te stellen (ervanuitgaande dat Trump niet chantabel is).
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:09:38 #174
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168914221
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:11 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Dat mensen niet uit zichzelf gaan stemmen.
Stemmen kost je vaak uren en je zal daar een vrije dag voor moeten opnemen, wat veelal onbetaald is waardoor mensen het zich soms niet eens kunnen veroorloven.

Één van de redenen dat het zolang duurt is omdat de stemformulieren complex zijn en vaak over meerdere verkiezingen en beslissingen tegelijkertijd gaan.
Een andere reden is dat er, in vergelijking met Nederland, vaak veel minder stemlocaties zijn. Ik heb mijn woonplaats met zo'n 60 lokalen voor 100.000 inwoners vergeleken met 3 steden in de VS van vergelijkbare grootte en kwam uit op gemiddeld 20 stuks daar, dus het is ook drukker.
Dan nog de registraties en alle andere methoden om stemmen moeilijk te maken (geen ander democratisch land dat zo verschrikkelijk met het stemrecht loopt te kloten elke keer).

En dan heb je nog dat je met alle exit polls en tellingen al de hele dag door uitslagen krijgt, als je weet dat in jouw staat kandidaat A heeft gewonnen en niet meer in te halen lijkt, waarom zou je dan nog uren verspillen om op hem te stemmen, of op kandidaat B?
Het zou verstandig zijn als ze in de VS pas beginnen met tellen als alle stembureaus gesloten zijn, dan is de uitslag maar een paar uur later hoor.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:12:30 #175
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_168914269
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:03 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dan schuift het door naar Paul Ryan. Er komen nooit nieuwe verkiezingen in de VS. Ik ken geen scenario waarin dat mogelijk zou zijn.
Nee, dan zouden er nog een man of twintig tegelijk wegmoeten, uit alle lagen van de regering.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:14:04 #176
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_168914299
quote:
14s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Stemmen kost je vaak uren en je zal daar een vrije dag voor moeten opnemen, wat veelal onbetaald is waardoor mensen het zich soms niet eens kunnen veroorloven.

Één van de redenen dat het zolang duurt is omdat de stemformulieren complex zijn en vaak over meerdere verkiezingen en beslissingen tegelijkertijd gaan.
Een andere reden is dat er, in vergelijking met Nederland, vaak veel minder stemlocaties zijn. Ik heb mijn woonplaats met zo'n 60 lokalen voor 100.000 inwoners vergeleken met 3 steden in de VS van vergelijkbare grootte en kwam uit op gemiddeld 20 stuks daar, dus het is ook drukker.
Dan nog de registraties en alle andere methoden om stemmen moeilijk te maken (geen ander democratisch land dat zo verschrikkelijk met het stemrecht loopt te kloten elke keer).

En dan heb je nog dat je met alle exit polls en tellingen al de hele dag door uitslagen krijgt, als je weet dat in jouw staat kandidaat A heeft gewonnen en niet meer in te halen lijkt, waarom zou je dan nog uren verspillen om op hem te stemmen, of op kandidaat B?
Het zou verstandig zijn als ze in de VS pas beginnen met tellen als alle stembureaus gesloten zijn, dan is de uitslag maar een paar uur later hoor.
Ik ben het helemaal eens dat het in de VS veel te onaantrekkelijk wordt gemaakt om te stemmen. Alleen zullen die mensen waarvoor het praktisch ondoenbaar is waarschijnlijk ook niet gaan stemmen wanneer iemand heeft aangebeld in de weken voor de verkiezingen. Als het niet kan, dan kan het niet. Er is blijkbaar ook een groep die wel de tijd en middelen heeft om te stemmen, maar alleen stemt wanneer ze eerder benaderd zijn door een partij. En dan vraag ik mij af of we hier wel te maken hebben met mensen die hun burgerschap erg serieus nemen.
pi_168914528

Beetje rare uitspraak van Trump of ligt dat aan mij :/ Vanaf 6:10
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 11:40:33 #178
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168914735
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De strategie kan zijn geweest dat hij Poetin goed kon gebruiken om Clinton kapot te maken, om vervolgens na de verkiezingen zich kritischer richting Poetin op te stellen (ervanuitgaande dat Trump niet chantabel is).
Trump die Poetin gebruikt? Daar is hij niet slim genoeg voor. Ik denk ook niet dat Poetin dat gratis doet. En al was het zo is dat plan werkelijk in het gezicht van Trump ontploft.

Het is gewoon raar dat Trump iedereen weet te beledigen of te schofferen, maar dat er geen kwaad woord over Poetin mag worden gezegd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:42:43 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168914784
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:00 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

en als bewezen wordt dat hij verraad heeft gepleegd dan kunnen ze denk ik niet veel anders dan hem wegsturen.

de vraag is alleen hoeveel wist/weet Pence hiervan?

want bij een eventueel impeachment gaat mike Pence dan de 4 jaar volmaken of komen er dan nieuwe verkiezingen?
Is een beetje koffiedik kijken. Als Pence onhoudbaar zou blijken te zijn kunnen ze ook eerst hem wegsturen. Een nieuwe VP benoemen en daarna Trump eruit gooien.

Een beetje zoals het bij Nixon gegaan is.

En anders krijgen we president Ryan.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:45:23 #180
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168914835
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:02 schreef Ulx het volgende:
Wat zou eigenlijk de reden zijn dat Trump zo verliefd is op Poetin? Daar wint hij niets mee volgens mij. Het is alleen maar gezeik afaik.
Zal wel voor Flynn en Bannon zijn ingefluisterd.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 11:45:50 #181
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168914845
Zou Ryan ook niet onder vuur komen tegen die tijd. Dat men een andere speaker kiest?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 11:46:54 #182
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168914863
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zal wel voor Flynn en Bannon zijn ingefluisterd.
En wat winnen die daarmee?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:47:31 #183
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168914877
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:02 schreef Ulx het volgende:
Wat zou eigenlijk de reden zijn dat Trump zo verliefd is op Poetin? Daar wint hij niets mee volgens mij. Het is alleen maar gezeik afaik.
megalomaan narcissistic love
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:48:34 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_168914901
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

En wat winnen die daarmee?
Die hebben een soort idee in hun hoofd dat Rusland de grote vriend moet zijn in het bestrijden van de door hen zo gevreesde moslimgekkies
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 11:50:43 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168914944
Dat maakt Trump nog zwakker dan ik dacht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 februari 2017 @ 11:51:03 #186
426493 crew  PippenScottie
pi_168914954
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:06 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

De strategie kan zijn geweest dat hij Poetin goed kon gebruiken om Clinton kapot te maken, om vervolgens na de verkiezingen zich kritischer richting Poetin op te stellen (ervanuitgaande dat Trump niet chantabel is).
Het is of een stick (chantage met e-mails, video whatever) of een carrot (aandelen, harde cash, gunstige deals).
Waarschijnlijk een combinatie van beiden.

En dan is er dit:
Trump koopt villa voor 40 miljoen dollar en verkoopt het later aan een Rus voor 100 miljoen dollar. Die Rus woont er nooit in en sloopt het gebouw korte tijd later.

http://money.cnn.com/2016(...)ussian-deal-mansion/

Verhaal kan niets zijn, maar in het licht van recente ontwikkelingen kan het geen kwaad om de financiele handel en wandel van Trump heel nauw aan het licht te houden.

Daarover gesproken, heeft hij zijn belastingaangiftes al openbaar gemaakt? Tik tak tik tak.
  Overall beste user 2022 woensdag 15 februari 2017 @ 11:52:53 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_168914998
Dat is wel verdacht.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_168915137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:51 schreef PippenScottie het volgende:

En dan is er dit:
Trump koopt villa voor 40 miljoen dollar en verkoopt het later aan een Rus voor 100 miljoen dollar. Die Rus woont er nooit in en sloopt het gebouw korte tijd later.

http://money.cnn.com/2016(...)ussian-deal-mansion/

Een betaling voor bewezen of komende diensten witwassen ?
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:03:59 #189
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168915220


Dit wordt een kort presidentschap zo..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 februari 2017 @ 12:04:14 #190
426493 crew  PippenScottie
pi_168915224
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:52 schreef Ulx het volgende:
Dat is wel verdacht.
Valt mee.
De kerel die het huis kocht is een oligarch die niet goed schijnt te liggen bij het Kremlin.

Trump lijkt me wel iemand zonder visie en principes die in eerste instantie aan zichzelf denkt.

Als iemand tegen hem zegt dat hij een fantastische zakenman is en hem vervolgens aanbiedt voor een zacht prijsje een Trump tower in Moskou te laten bouwen, ben je waarschijnlijk al binnen.
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:05:07 #191
192592 SureD1
------------------------------
pi_168915239
De ethische commissie van de federale overheid vindt de reclame van Kellyanne voor de spullen van Ivanka een 'clear violation'

https://mobile.nytimes.co(...)ka-trump-ethics.html

Exit Kellyanne voor het weekend?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 februari 2017 @ 12:06:05 #192
426493 crew  PippenScottie
pi_168915258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:05 schreef SureD1 het volgende:
De ethische commissie van de federale overheid vindt de reclame van Kellyanne voor de spullen van Ivanka een 'clear violation'

https://mobile.nytimes.co(...)ka-trump-ethics.html

Exit Kellyanne voor het weekend?
Ze vragen het witte huis om actie te ondernemen.
Het zou ook kunnen dat je hier nooit meer iets over hoort.
pi_168915278
Interessante ontwikkelingen op het gebied van Medicaid:

quote:
GOP may boost Medicaid spending in order to slash the program

Republicans determined to cut Medicaid may first have to pour more money into it, to keep the peace between Republican governors who expanded health care for low-income people under Obamacare and those who resisted.

It’s all part of the GOP’s long-term plan to dramatically revamp the health care entitlement for the poor in order to cap what they see as runaway federal spending.

But growing the program, even as an act of political expediency, would mark a major break from GOP campaign slogans and conservative orthodoxy on spending.

“Is it possible to avoid a food fight?” said Tom Scully, who ran CMS in the George W. Bush administration. “No. The way to make it equal and fair is to spend more money.”

Medicaid is the nation’s biggest insurance program, covering 69 million people, or more the one in five Americans.

But it remains a patchwork quilt after the Supreme Court upheld the constitutionality of Obamacare’s individual mandate but made its Medicaid expansion optional. Thirty-one states expanded their Medicaid programs to help realize the law's coverage expansion while 19 largely Republican-led ones held out, willing to sacrifice billions in extra federal cash to expand their covered populations.

States of those hold-out governors could wind up the biggest losers if GOP lawmakers make good on their longstanding vow to cap federal spending by giving states lump sums tied to the number of Medicaid enrollees. So congressional Republicans are girding to spend significantly more money — at least in the short term — to effectively reward the non-expansion states for their resistance.

The goal, at the very least, is to ensure funding parity between expansion states that would stand to get more money under a capped program and conservative holdouts like Texas, Georgia and Tennessee.

“States that chose not to [expand] based on conservative principles and opposition to the takeover of health care should not be punished," said Sen. John Cornyn (R-Texas), the chamber's No. 2 Republican. "We’re not going to allow that to happen."

The Medicaid discussions in Washington have nonetheless prompted angst at the state level, with Ohio, West Virginia, Arizona and other red expansion states trying to protect themselves from having to care for a large number of newly enrolled people with less federal money. More than 11 million people gained coverage under Medicaid as a result of the Obamacare expansion. The federal government paid the full cost for the first three years and will pick up at least 90 percent in the future.

One idea under discussion is to scale back the amount of money that expansion states get over time. Indeed, one conservative bloc in Congress wants to cut expansion altogether as part of Obamacare repeal. But governors of those states are warning Congress that millions of people could be dropped from the rolls if the feds cut their funding. Because Republicans, including President Donald Trump, have promised that no one will lose their insurance under an Obamacare repeal, the GOP has few options beyond spending more.

By capping Medicaid and reducing the federal rules for states, “you could end up with 19 more states involved in Medicaid expansion,” said Sen. Bob Corker (R-Tenn.). “So the tab could actually be much higher than it is right now.”

“Here’s why they have to look out for the governors who [didn't expand]: If they’re not rapidly taking money away from the states that got it, you’re creating intraparty rivalry and tensions,” added Tom Miller, a health policy expert at the conservative American Enterprise Institute.

Republicans want to end Medicaid as an entitlement where there's no limit on what the federal government spends. They would cap how much to reimburse states per enrollee in an Obamacare repeal-replace plan. Important details have yet to be worked out, including how much to pare back federal spending.

Yet any plan to financially reward conservative states that shunned a major piece of Obamacare for years could run into steep resistance from hardline conservatives angling to sharply curtail entitlement spending.

The House Freedom Caucus on Monday endorsed an Obamacare repeal bill Congress cleared and former President Barack Obama vetoed in 2015 — which eliminated the Medicaid expansion in two years — and indicated they'd worry about a replacement later. That puts conservative lawmakers from non-expansion states in something of a bind when it comes to their home states.

“I don’t think that you can, as a fiscal conservative coming from a state that didn’t expand, punish that state for being what we would say is fiscally prudent with our state legislature and at the same time reward those states that took advantage of it,” said Rep. Mark Meadows (R-N.C.), chairman of the Freedom Caucus. “That’s not just unique to North Carolina. I’ve heard the same comments from Texas, Tennessee, Florida.”

He pushed back on the idea that Republicans may end up expanding an entitlement program to avoid state infighting about money.

“It’s going to be Republicans modifying a huge expansion of an entitlement program — there’s a difference,” Meadows said.

Other Republicans from non-expansion states understand they may have to put parochial concerns over ideology.

Giving more money to non-expansion states "would be probably the right view from the South Carolina-only perspective. But it wouldn’t be about what I’ve tried to work on for a long time, which is trying to watch out for the taxpayer," said Rep. Mark Sanford (R-S.C.), a Freedom Caucus member.

Republican Sens. Rob Portman of Ohio and Shelley Moore Capito of West Virginia, both from expansion states, recently held a meeting with other GOP senators in a similar bind. The subject has been a priority for governors who have weighed in and met with lawmakers.

“A number of the senators who are from Medicaid expansion states are getting together — working with the governors” on next steps, said Sen. Dan Sullivan (R-Alaska), whose state also expanded Medicaid. “There’s a lot of work going into that.”

Sen. Lamar Alexander (R-Tenn.) suggested another option — that Republican governors may get a combination of less money and more relief from federal Medicaid rules.

“The governors, and I used to be one, strongly believe that the federal government mandates on Medicaid are a big source of the cost of Medicaid,” Alexander said. “And there are many governors that will tell you if you give us a lot more flexibility we can cover more people with the same amount of money or with less money.”

Arizona GOP Sen. Jeff Flake, whose state also expanded Medicaid, said some states can’t afford further cuts to their programs.

“Some of the expansion states are worried that if it were block granted, those that had already wrung some of the inefficiencies out would be penalized,” he said.
bron
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:07:54 #194
192592 SureD1
------------------------------
pi_168915298
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:06 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Ze vragen het witte huis om actie te ondernemen.
Het zou ook kunnen dat je hier nooit meer iets over hoort.
Kan... al dagen geruchten dat ze 'out of the loop' is, kan ook de stok zijn om mee te slaan...
pi_168915522
Begin ook te denken dat Trump het niet haalt. Miljoenen verbitterde kiezers die ervan overtuigd zullen zijn dat de inlichtingendiensten, media en politici hebben samengezworen om een president van de VS omver te werpen. De doorsnee Rus zal denken dat de VS in eigen land regime change doorvoert omdat men oorlog met Rusland wil.

Wordt interessant..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:35:18 #196
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168915836
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:51 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het is of een stick (chantage met e-mails, video whatever) of een carrot (aandelen, harde cash, gunstige deals).
Waarschijnlijk een combinatie van beiden.

En dan is er dit:
Trump koopt villa voor 40 miljoen dollar en verkoopt het later aan een Rus voor 100 miljoen dollar. Die Rus woont er nooit in en sloopt het gebouw korte tijd later.

http://money.cnn.com/2016(...)ussian-deal-mansion/

Verhaal kan niets zijn, maar in het licht van recente ontwikkelingen kan het geen kwaad om de financiele handel en wandel van Trump heel nauw aan het licht te houden.

Daarover gesproken, heeft hij zijn belastingaangiftes al openbaar gemaakt? Tik tak tik tak.
Ondertussen in Moskou bouwen ze dit. Ze hebben zeker wat geld te verbrassen opeens :P





Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_168915868
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ondertussen in Moskou bouwen ze dit. Ze hebben zeker wat geld te verbrassen opeens :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
bron?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:37:17 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168915882
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:37:34 #199
192592 SureD1
------------------------------
pi_168915889
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ondertussen in Moskou bouwen ze dit. Ze hebben zeker wat geld te verbrassen opeens :P

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Als je het aan de lelijkheid moet afmeten dan zou Trump er best wel wat mee te maken kunnen hebben :)
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:38:19 #200
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_168915909
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:37 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Als je het aan de lelijkheid moet afmeten dan zou Trump er best wel wat mee te maken kunnen hebben :)
LOL :D Misschien bouwt ie het wel.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 15 februari 2017 @ 12:49:20 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168916136
Hij heeft zijn telefoon terug.. -O-
https://mobile.twitter.co(...)s/831830548565852160
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168916180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:51 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Het is of een stick (chantage met e-mails, video whatever) of een carrot (aandelen, harde cash, gunstige deals).
Waarschijnlijk een combinatie van beiden.

En dan is er dit:
Trump koopt villa voor 40 miljoen dollar en verkoopt het later aan een Rus voor 100 miljoen dollar. Die Rus woont er nooit in en sloopt het gebouw korte tijd later.

http://money.cnn.com/2016(...)ussian-deal-mansion/

Verhaal kan niets zijn, maar in het licht van recente ontwikkelingen kan het geen kwaad om de financiele handel en wandel van Trump heel nauw aan het licht te houden.

Daarover gesproken, heeft hij zijn belastingaangiftes al openbaar gemaakt? Tik tak tik tak.
McCain, Graham en de democraten worden allicht betaald door Soros en Khodorkovsky.
En al onze politici die niets ondernemen tegen het afluisteren door NSA en GCHQ? Chantage met e-mails, telefoongesprekken etc. waarschijnlijk.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_168916186
quote:
2s.gif Op woensdag 15 februari 2017 12:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ondertussen in Moskou bouwen ze dit. Ze hebben zeker wat geld te verbrassen opeens :P
Ach, als je alleen geld steekt in St. Petersburg, Moskou en het leger dan kun je zoiets best neerzetten. De rest van het land is een enorme pauperzooi, compleet met vervallen infrastructuur uit het Sovjettijdperk en boeren die nog met paarden het land moeten bewerken. De economie is ook maar nauwelijks groter dan die van de Benelux.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_168916232
quote:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')