Bronquote:ISLAMOFOBIE.
Na een bloedige schietpartij in een moskee in het Canadese Quebec zit de schrik er ook bij Nederlandse moslims goed in. ,,Veel moslims in Nederland leven in angst. Ik kijk zelf ook wel drie keer om me heen voordat ik met mijn kind de straat oversteek."
Afgelopen nacht openden meerdere schutters het vuur, vlak na het avondgebed in een moskee in Quebec. Daarop besloot een viertal Nederlandse moskeeën met onmiddellijke ingang de deuren te sluiten tijdens het gebed. 'Wij voelen ons genoodzaakt om onze moskeeën in Nederland tijdens het gebed te sluiten. De moskee is een open gebouw dat een ieder op elk moment van de dag kan betreden en waar diegene zijn/haar rust moet kunnen vinden', lieten ze weten in een gezamenlijke verklaring.
Abdelhamid Taheri van de As-Soennoah moskee in Den Haag licht toe. ,,De aanslag past in een samenleving waarin steeds meer islamfobie is. Zo was er vorig jaar nog een aanslag op een moskee in Enschede en met de jaarwisseling op een islamitische school in Amsterdam. Het is niet langer de vraag of de volgende aan de beurt is, maar wanneer." Het sluiten van de deuren is zodoende een preventieve maatregel, uit angst voor een nieuwe Nederlandse aanslag.
Islamoloog en directeur van het Fahm Instituut Anne Dijk herkent zich wel in die angst. De Utrechtse moslima voelt zich ook al een tijdje wat minder veilig wanneer ze over straat gaat. ,,Zo'n aanslag als dit bevestigt waar iedereen bang voor was", vertelt ze. ,,Het is gewoon verschrikkelijk om te zien."
Hoewel Dijk ook de invloed ziet van het door Trump opgelegde inreisverbod, heeft ze de indruk dat we in Nederland al veel verder zijn dan dat. ,,Toch valt het me op dat er nu zoveel aandacht is voor dingen die verder weg gebeuren, terwijl mensen tijdens een debat in De Balie in Amsterdam vorige week wel een paar stappen verder gingen. Daar was sprake van 'openlijk filosoferen over deportatie van moslims uit Europa' en hoe dit 'juridisch 'recht te breien valt'. Trump heeft het in Amerika nu nog maar over tegenhouden. In Nederland is de radicalisering al veel langer aan de gang en lijken we er bijna immuun voor geworden."
Stoplicht
Volgens Dijk beheerst angst het leven van veel Nederlandse moslims. ,,Ik ken er veel die gewoon een goede baan hebben en die goed meedoen aan de maatschappij. Zij denken na bij elke stap die ze zetten. En sinds ik zelf een kind heb, kijk ik ook eerst drie keer om me heen voordat ik oversteek. Bij een stoplicht ga ik voortaan ook achter de paal staan, om te voorkomen dat een auto zomaar ineens kan uitwijken."
Als het aan de Raad van Marokkaanse Moskeeën Nederland (RMMN) ligt, wordt het dan ook tijd voor maatregelen. Woordvoerder Said Bouharrou laat weten: ,,Wij maken ons ernstige zorgen over de veiligheid van moskeeën in Nederland en wij roepen de moskeeën op meer waakzaam te zijn richting de verkiezingen. Meer preventieve veiligheidsmaatregelen zijn de aankomende maanden gewenst". Het sluiten van de deuren tijdens het gebed is daar een voorbeeld van.
Rondje door de wijk
Volgens Bouharrou valt er de komende maanden nog meer te verwachten. Hij vertelt: ,,Komende maand presenteren we samen met de Nationaal Coördinator voor Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) een convenant. Gemeentebesturen gaan samen met moskeebesturen inventariseren hoe het met de veiligheid gesteld is. Op basis daarvan komen we met tips en maatregelen, zoals meer camerabeveiliging en rondjes door de wijk."
De NCTV laat weten dat van een directe dreiging nog geen sprake is. Een woordvoerder meldt: ,,Politie en gemeenten onderhouden intensief contact met moskeeën om de situatie lokaal te monitoren. Onlangs heeft de NCTV hier nog extra aandacht voor gevraagd bij gemeenten. Op dit moment adviseert de NCTV geen extra algemene veiligheidsmaatregelen." Indien nodig kunnen er volgens de NCTV wel lokaal maatregelen getroffen worden, mocht dat nodig zijn. Zij ziet daar nu echter nog geen reden toe.
Overhaast
Edwin Bakker, als hoogleraar terrorismestudies verbonden aan de Universiteit van Leiden, raadt bovendien aan voorzichtig te zijn met overhaaste conclusies na het voorval in Quebec. ,,Is dit überhaupt terrorisme?", vraagt hij zich af. ,,Het kan ook een afrekening zijn of een interne vete. Totdat daar meer over bekend is, is voorzichtigheid geboden."
Wat het motief ook is, volgens Bakker maakt het moslims hoe dan ook dubbel kwetsbaar. ,,Van welke kant het ook komt, het zorgt wel voor angst. Moslims voelen zich doelwit. Het toont nog maar eens aan hoe belangrijk het is om in gesprek te blijven met elkaar. Door openheid en vertrouwen kun je voorkomen dat je op het laatste moment in moet grijpen. Het is niet alleen aan de AIVD en de politie om hier iets aan te doen, maar ook aan de moskeeën zelf. Dat begint al met het melden van spanningen."
Dijk hoopt vooral dat de verkiezingen van maart verandering brengen in de huidige situatie. ,,Maar ik vrees dat het tegengeluid in de politiek daar momenteel te versplinterd voor is", zegt ze. ,,We staan aan het begin van een moeilijke periode, die lijkt op een copy-paste van de jaren '30. Ik ben bang dat er een climax nodig is voordat we wakker worden geschud. Terrorisme is breed en ook niet selectief. Ik denk dat het alleen maar meer zal worden."
Waar heb je het over jochie?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:11 schreef loni55 het volgende:
@ murdera
Het komt wel goed. Hier lees dit maar. Daar bevestigen ze je wereldbeeld wel. www.telegraaf.nl
De moslims die allemaal beginnen over dat debat in De Balie, draaien het wel aardig omquote:Op dinsdag 31 januari 2017 07:49 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Bron
Laat ik vooropstellen dat niemand in angst zou moeten leven, hoe klein die angst ook is. En dan maakt het mij niet uit of je moslim, christen, jood of atheist bent.
Hoewel Dijk ook de invloed ziet van het door Trump opgelegde inreisverbod, heeft ze de indruk dat we in Nederland al veel verder zijn dan dat. ,,Toch valt het me op dat er nu zoveel aandacht is voor dingen die verder weg gebeuren, terwijl mensen tijdens een debat in De Balie in Amsterdam vorige week wel een paar stappen verder gingen. Daar was sprake van 'openlijk filosoferen over deportatie van moslims uit Europa' en hoe dit 'juridisch 'recht te breien valt'.
Eensquote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:24 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ik vind deze slachtofferrol weer vrij hypocriet gezien het feit dat moslims structureel joden treiteren en terroriseren, dusdanig dat synagogen en joodse scholen bewaakt worden door zwaarbewapende agenten.
De "gematigde" moslims in Nederland roepen na een aanslag allemaal "dit is niet mijn islam"quote:Op dinsdag 31 januari 2017 08:48 schreef Monkeymind het volgende:
+100
Niets zo hypocriet als de islam.
Ik begrijp niet waarom moslims niet massaal dit geloof verlaten - oja, ik begrijp het wel: niet zelf mogen nadenken en angst voor vergelding van binnen de eigen gemeenschap.
Zelfs een varkenskop neerleggen bij een moskee wordt al als een terroristische actie beschouwdquote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:06 schreef Mike-The-Situation het volgende:
Vergeet niet drie boeren die een bierflesje terpentine tegen een moskee gooien die 3 jaar de gevangenis inmoeten vanwege terroristische daden.
Spijker kop, het biedt een mooie uitvlucht maar ondertussen gaat het haat prediken gewoon door.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:25 schreef bluemoon23 het volgende:
moslims in Nederland roepen na een aanslag allemaal "dit is niet mijn islam"
Zie je dat het helpt.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:33 schreef Murdera het volgende:
[..]
Heb je aan je vaders jenever gezeten ofzo?
Ik had een verslag gelezen van iemand die daar aanwezig was, die betreffende vrouw had in totaal 30 seconde gesproken, en het was niet bedoeld om moslims te deporteren, het verhaal zit heel anders in elkaar dan dat de media ons laat geloven. 99,9% van het debat ging totaal ergens anders over, maar ze laten ons graag geloven dat het heel gesprek over de deportatie van moslims.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:25 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
De moslims die allemaal beginnen over dat debat in De Balie, draaien het wel aardig om![]()
De titel van dat debat was "Waarom haten ze ons ? " en "ze" is hierin de moslims en "ons" de Nederlanders.
Er was 1 vrouw uit het publiek die begon over deportatie, het is niet alsof dit nu een debatthema was ofzo.
Enige zelfkritiek is de moslims die zich bedreigd voelen weer vreemd, zoals gewoonlijk.
Ja zo loopt de teller rechts aanslagen jegens moskee's gestaag op. Wederom iets belachelijks, dan moeten ze toch ook de joden, homo's of de oudjes die overvallen worden door moslims benoemen tot radicale islamitische aanslagen, maar dat gebeurd niet helaas. Sommigen in deze samenleving zijn een doelwit omdat ze niet passen in het islamitische straatbeeld, het uitschelden van een vrouw omdat ze geen hoofddoek heeft valt dan ook onder islamitische terreur. Dan loopt de teller ook heel snel op in Nederland en liggen ze dik voor vergeleken met de zogenaamde moslimhaat welke de media graag te koop mee loopt.quote:Zelfs een varkenskop neerleggen bij een moskee wordt al als een terroristische actie beschouwd
De angst is aangedikt, maar dan toch zelf uit angst een mes bij je?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ach ja, al die angsten ( of het nou van moslims of christenen komen) is zo aangedikt.
Ik, als gesluierde moslima, voel me absoluut niet onveilig in Nederland. Wel altijd een mes mee. Mocht een xenofoob ooit het lef hebben me aan te vallen zal hij weten met wie hij te maken heeft.
Heb geen angst, maar een mes voor de zekerheid is altijd goed. Ik neem niet aan dat ik ooit aangevallen word... maar wel heb ik al aantal keren te maken gehad met zaken die in de buurt kwamen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:56 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
[..]
De angst is aangedikt, maar dan toch zelf uit angst een mes bij je?
Nou ik moet het voor haar opnemen, velen dragen iets bij zich voor zelfverdediging. Als zij zich daardoor veiliger voelt waarom niet, het hoeven niet altijd racisten te zijn die haar aanvallen, kunnen ook gewoon jongeren zijn die haar willen overvallen of een verkrachter, dan dan mag ze van mij dat mes gewoon gebruiken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:56 schreef OpslugtAfMorket het volgende:
[..]
De angst is aangedikt, maar dan toch zelf uit angst een mes bij je?
Een mes meebrengen naar een vuurgevecht.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ach ja, al die angsten ( of het nou van moslims of christenen komen) is zo aangedikt.
Ik, als gesluierde moslima, voel me absoluut niet onveilig in Nederland. Wel altijd een mes mee. Mocht een xenofoob ooit het lef hebben me aan te vallen zal hij weten met wie hij te maken heeft.
Zooo stomquote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
Volgens mij mis je wat info.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 15:32 schreef Gia het volgende:
Een moslim schiet in Quebec een aantal moslimbroeders overhoop en dan hebben moslims hier angst dat hen hetzelfde overkomt?
Homo's leven al jaren in angst. En nu?
In 999 van de 1000 gevallen had je gelijk gehad, maar toegeven, deze keer was het toch echt een blanke rechtsextremistquote:Op dinsdag 31 januari 2017 15:32 schreef Gia het volgende:
Een moslim schiet in Quebec een aantal moslimbroeders overhoop en dan hebben moslims hier angst dat hen hetzelfde overkomt?
Homo's leven al jaren in angst. En nu?
Die ene was toch een Marokkaan?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 15:35 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij mis je wat info.
Die Marokkaan bleek uiteindelijk niets mee te maken te hebben.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 15:37 schreef Gia het volgende:
[..]
Die ene was toch een Marokkaan?
Dat ie Trumpfanaat was, kan, maar blijft een Marokkaan.
En dan nog is er in Nederland tot op heden nog niets van dien aard gebeurd, dus om hierom weg te kruipen in een hoekje slaat echt nergens op.
Maar ben het met je eens dat het onzin is on nu bang te zijn idd.quote:De 29-jarige Mohamed Belkhadir werd gisteren opgepakt als een van mogelijk daders van de terroristische aanslag op een moskee in Quebec. Hij was volgens Canadese media het gebedsgebouw uit gevlucht, omdat hij een agent aanzag voor de dader van het bloedbad.
"Ik verleende eerste hulp aan een gewonde vriend op de gebedsvloer", zegt Belkhadir tegen een verslaggever van de Canadese krant The Star. "Toen zag ik een man met een pistool en werd bang. Ik wist niet dat het een agent was en dacht dat de schutter was teruggekeerd."
Na een nacht in de cel mocht de student weer naar huis. Hij is volgens de Canadese politie geen verdachte meer. Op sociale media wordt hij zelfs geroemd als redder.
Sorry Ingrid, dat een moslim erachter zat was een hoax....hoe graag we dat ook anders zien.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 15:32 schreef Gia het volgende:
Vuurgevecht? Ik heb het nergens over een vuurgevecht.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 15:05 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een mes meebrengen naar een vuurgevecht.
Was ook maar een gezegde.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vuurgevecht? Ik heb het nergens over een vuurgevecht.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
Natuurlijk moeten zij weer het slachtoffer rol aannemen. Ga toch weg!
Hier opnamen van dat debat:quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik had een verslag gelezen van iemand die daar aanwezig was, die betreffende vrouw had in totaal 30 seconde gesproken, en het was niet bedoeld om moslims te deporteren, het verhaal zit heel anders in elkaar dan dat de media ons laat geloven. 99,9% van het debat ging totaal ergens anders over, maar ze laten ons graag geloven dat het heel gesprek over de deportatie van moslims.
Het grappige is dat het vooral de moslimhaters zijn die weer in de slachtofferrol kruipen in dit topic. Maar wel zeuren dat moslims in een slachtofferrol kruipen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
Natuurlijk moeten zij weer het slachtoffer rol aannemen. Ga toch weg!
Is ze Anita niet?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Sorry Ingrid, dat een moslim erachter zat was een hoax....hoe graag we dat ook anders zien.
Toch wel jammer he?
Dit is dan ook weer een heel slecht argument, bovendien ook niet nodig. Bang zijn helpt niemand, daar heb je dit soort drogredenen niet voor nodig om dat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:37 schreef speknek het volgende:
In de tussentijd is er door moslimterreur een dode gevallen in de laatste vijftien jaar. In diezelfde tijd zijn er vijfenzeventig doden gevallen door blikseminslag. Terroristische aanslagen door Nederlanders hebben in dezelfde tijd tien keer zoveel doden op hun geweten gehad (Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U), maar ook dat valt in het niet met blikseminslagen.
Bliksem is geen mens.quote:
Aannemen dat iedereen die iets op te merken heeft over moslims maar een moslimhater isquote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:47 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Het grappige is dat het vooral de moslimhaters zijn die weer in de slachtofferrol kruipen in dit topic. Maar wel zeuren dat moslims in een slachtofferrol kruipen.
Het gaat er natuurlijk om dat iets wat we als volkomen belachelijk achten om bang voor te zijn dat het ons einde gaat betekenen, al 75x zo dodelijk is dan hetgene waar we wel bang voor zijn. Wat de oorzaak is, is verder niet zo belangrijk. Ik vermoed dat er meer mensen de laatste paar jaar per ongeluk onder het gewicht van een dik wijf zijn gestorven dan aan moslimterrorisme in Nederland. Natuurlijk, als er dan een aanslag gepleegd wordt vallen er waarschijnlijk gelijk meerdere doden te betreuren, maar dat geeft eigenlijk alleen maar meer aan dat het de uitzondering op de regel betreft.quote:
Na die aanslagen in Parijs ging onze trein hard op de rem in een weiland en de eerste gedachte van mijn vriendin was terrorisme. Ik heb haar uitgelachen. Ben je trots?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om dat iets wat we als volkomen belachelijk achten om bang voor te zijn dat het ons einde gaat betekenen, al 75x zo dodelijk is dan hetgene waar we wel bang voor zijn. Wat de oorzaak is, is verder niet zo belangrijk. Ik vermoed dat er meer mensen de laatste paar jaar per ongeluk onder het gewicht van een dik wijf zijn gestorven dan aan moslimterrorisme in Nederland. Natuurlijk, als er dan een aanslag gepleegd wordt vallen er waarschijnlijk gelijk meerdere doden te betreuren, maar dat geeft eigenlijk alleen maar meer aan dat het de uitzondering op de regel betreft.
Omdat wij slecht zijn en de rest goed.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand aan mij uitleggen hoe iedere aanslag op een moskee een overduidelijk teken van islamfobie is en een reden om Wilders en de zijnen aan te vallen op de angstcultuur, maar diezelfde mensen die dit beweren met droge ogen kunnen zeggen dat islam niks met terreur te maken heeft? Dat ondanks dat Greet altijd nee zegt tegen geweld op eigen houtje en er genoeg invloedrijke imams zijn die geweld toejuichen vanwege de koran?
Nou ja, dat is het wel. Zoals ik zeg, een blikseminslag is een freak occurance. Kan niemand wat tegen doen. Terrorisme wel. Een bliksemschicht heeft geen intentie om jou te doden. Een terrorist wel. Sterker, hij wil jou doden niet om wat je doet maar simpelweg om wie je bent. Of om wat je zegt, dat kan ook. Het is volkomen logisch en begrijpelijk waarom mensen zich meer zorgen maken over terrorisme dan over bliksem.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om dat iets wat we als volkomen belachelijk achten om bang voor te zijn dat het ons einde gaat betekenen, al 75x zo dodelijk is dan hetgene waar we wel bang voor zijn. Wat de oorzaak is, is verder niet zo belangrijk.
Aan de andere kant heb je helaas wel dat de afgelopen jaren behoorlijk wat complotten zijn opgebroken door de veiligheidsdiensten, ook in Nederland. De reden dat ze dit doen en kunnen is toch wel voor een groot gedeelte door angst bepaald. Bliksem kun je niet tegenhouden, aanslagen met een angstcultuur wel.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is het wel. Zoals ik zeg, een blikseminslag is een freak occurance. Kan niemand wat tegen doen. Terrorisme wel. Een bliksemschicht heeft geen intentie om jou te doden. Een terrorist wel. Sterker, hij wil jou doden niet om wat je doet maar simpelweg om wie je bent. Of om wat je zegt, dat kan ook. Het is volkomen logisch en begrijpelijk waarom mensen zich meer zorgen maken over terrorisme dan over bliksem.
Het is beter om te zeggen dat er gewoon sowieso geen reden is om bang te zijn. Er zijn weinig terroristen, wij zijn sterker en beter en zullen ze verslaan.
Er is een verschil tussen angst en een op feiten gestoelde analyse van dreiging. De veiligheidsdiensten gaan van het tweede uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je helaas wel dat de afgelopen jaren behoorlijk wat complotten zijn opgebroken door de veiligheidsdiensten, ook in Nederland. De reden dat ze dit doen en kunnen is toch wel voor een groot gedeelte door angst bepaald. Bliksem kun je niet tegenhouden, aanslagen met een angstcultuur wel.
Het zijn schoften die het niet verdienen in dit land te mogen verblijven. Helaas pemperen we criminelen in dit land.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:03 schreef DrDentz het volgende:
Veel Nederlanders leven in angst. Omaatjes durven de straat niet meer op, durven de deur niet meer open te doen. Door types als
[ afbeelding ]
Je kan als veiligheidsdienst nog zoveel willen maar een verkiesbare politicus bepaald je prioriteiten uiteindelijk. Als de politie opereerde op basis van op feiten gebaseerde dreigingsanalyses dan zou de handhaving in het verkeer de afgelopen jaren niet verschoven zijn naar 3km te hard rijden op de snelweg beboetten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen angst en een op feiten gestoelde analyse van dreiging. De veiligheidsdiensten gaan van het tweede uit.
Die heeft niets te zeggen over het opereren van de veiligheidsdiensten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan als veiligheidsdienst nog zoveel willen maar een verkiesbare politicus bepaald je prioriteiten uiteindelijk.
Terroristische aanslagen door Nederlanders en dan noem je Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U.. Weet je überhaupt wel wat een terroristische aanslag is?!quote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:37 schreef speknek het volgende:
Ik vind het vreemd dat je net doet alsof angst voor aanslagen door moslims niet serieus genomen wordt hier. Wilders heeft puur op basis van deze angst virtueel de grootste partij van Nederland, de VVD doet voortdurend debiele populistische uitspraken erover en zo'n zestig procent houdt ernstig rekening met een aanslag de komende tijd. Ik merk ook dat ik voortdurend om me heen kijk als ik over Utrecht Centraal loop.
In de tussentijd is er door moslimterreur een dode gevallen in de laatste vijftien jaar. In diezelfde tijd zijn er vijfenzeventig doden gevallen door blikseminslag. Terroristische aanslagen door Nederlanders hebben in dezelfde tijd tien keer zoveel doden op hun geweten gehad (Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U), maar ook dat valt in het niet met blikseminslagen.
De angst van Nederlanders, ook mijn angst, wordt veel en veel te serieus genomen, en veel en veel te weinig belachelijk gemaakt.
Dat is meer mijn angst.quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Angst voor wat? Dat hun favoriete kebabzaak op de fles gaat?
Alledrie werden als het goed is een aanslag genoemd. Een aanslag op politici is wellicht wat specifieker dan brede terreur, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor Mohammed B.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:59 schreef madam-april het volgende:
[..]
Terroristische aanslagen door Nederlanders en dan noem je Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U.. Weet je überhaupt wel wat een terroristische aanslag is?!
In geval van Bart van U. was het een familiekwestie (in combinatie met psychische problemen). Bij Volkert en Karst waren het allebei natuurlijk gewoon politiek gemotiveerde aanslagen van lone wolves.quote:Op woensdag 1 februari 2017 07:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Alledrie werden als het goed is een aanslag genoemd. Een aanslag op politici is wellicht wat specifieker dan brede terreur, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor Mohammed B.
Eerlijk is eerlijk, er staat een blanke op! Met een Engelse naam, weliswaar, maar toch!quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:27 schreef Mytho het volgende:
https://www.politie.nl/ge(...)nale-opsporingslijst
Iets met zelfreflectie en het ontbreken daarvan.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, er staat een blanke op! Met een Engelse naam, weliswaar, maar toch!
Wat ik niet snap, zoveel doden in Frankrijk, zoveel doden in België, door aanslagen door Moslims. En nu 6 doden door een extremistische idioot en de hele moslimgemeenschap leeft in angst.
Komt op mij echt over alsof zij het begrijpen dat er aanslagen zijn op Westerlijke verderfelijke doelen, maar het onbegrijpelijk vinden dat een moskee vol onschuldige moslims wordt aangevallen.
In Nederland is nog geen enkele aanslag geweest en de helft van de bevolking is al bang.quote:Op woensdag 1 februari 2017 10:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, er staat een blanke op! Met een Engelse naam, weliswaar, maar toch!
Wat ik niet snap, zoveel doden in Frankrijk, zoveel doden in België, door aanslagen door Moslims. En nu 6 doden door een extremistische idioot en de hele moslimgemeenschap leeft in angst.
Komt op mij echt over alsof zij het begrijpen dat er aanslagen zijn op Westerlijke verderfelijke doelen, maar het onbegrijpelijk vinden dat een moskee vol onschuldige moslims wordt aangevallen.
Dat is de polarisatie, er is geen politicus die beide veroordeelt als zijnde totalitaire stromingen. Waar de politiek aan ontbreekt is een humanist, die mensenrechten altijd op nr1 zet, ook boven religie's. Vroeger was D66 een humanistische partij, maar moffelen de politieke Islam ook onder het tapijt, als hedendaagse links politiek-correcte partij. Er wordt in de media gedaan alsof moslims altijd slachtoffer zijn, en nooit daders. Bij Trump aanhangers is het omgekeerd. Beide zijn overdreven en mist nuance.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:06 schreef truthortruth het volgende:
Men ziet Trump en Wilders als een eng gedachtegoed, maar een islam niet, dat is toch krom. Er is iets ontzettends krom aan het groeien en men trapt er met open ogen in.
(Ik moet helemaal niets hebben van al die stromingen).
Precies, dat is toch wat absurd is. Hoe kunnen mensen toch elke keer zo dom zijn om maar een kant te kiezen. Een enorme weerstand rond Trump en Wilders, en wat mij betreft terecht, maar dan gaan ze de islam omarmen. Dat is toch lood om oud ijzer.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:25 schreef Homey het volgende:
Dat is de polarisatie, er is geen politicus die beide veroordeelt als zijnde totalitaire stromingen. Waar de politiek aan ontbreekt is een humanist, die mensenrechten altijd op nr1 zet, ook boven religie's. Vroeger was D66 een humanistische partij, maar moffelen de politieke Islam ook onder het tapijt, als hedendaagse links politiek-correcte partij. Er wordt in de media gedaan alsof moslims altijd slachtoffer zijn, en nooit daders. Bij Trump aanhangers is het omgekeerd. Beide zijn overdreven en mist nuance.
De totale ineenstorting van Feyenoord gevolgd door het onvermijdelijke kampioenschap van Ajax.quote:
Dacht het niet hahaha.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
De totale ineenstorting van Feyenoord gevolgd door het onvermijdelijke kampioenschap van Ajax.
Laatst las ik een interessant artikel over het fenomeen 'racism of lower expectations'.quote:Op woensdag 1 februari 2017 11:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, dat is toch wat absurd is. Hoe kunnen mensen toch elke keer zo dom zijn om maar een kant te kiezen. Een enorme weerstand rond Trump en Wilders, en wat mij betreft terecht, maar dan gaan ze de islam omarmen. Dat is toch lood om oud ijzer.
Trump blokkeert moslims uit landen waar ze ongelovigen volgens de wet doden, hoezo ga je daarin kiezen, dan ben je toch compleet de weg kwijt.
Dat zie je inderdaad overal. Zo was ik laatst in discussie met iemand die meende dat 'die mensen in het Midden-Oosten' alleen kunnen functioneren in een dictatuur.quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Laatst las ik een interessant artikel over het fenomeen 'racism of lower expectations'.
Ik was laatst in discussie met iemand die dit ontkende, maar geen alternatief gaf. Ik moet er wel bij zeggen dat hij volgens mij psychisch niet helemaal in orde was.quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad overal. Zo was ik laatst in discussie met iemand die meende dat 'die mensen in het Midden-Oosten' alleen kunnen functioneren in een dictatuur.
Iedereen bedenkt z'n eigen realiteit. Hoe meer de fantasiewerelden van mensen met elkaar overeenstemmen, hoe vrediger hun samenleving zal zijn. Dit geldt voor 1 op 1 relaties en voor grote groepen. Diversiteit = conflicterende realiteiten = oorlog. Net zo lang tot de ander zijn 'version of reality' heeft gesynchroniseerd met die van jou.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:24 schreef jstvnsck het volgende:
Het lijkt erop alsof 99% van de bevolking in een 'oversimplified version of reality' leeft. Daarnaast lijkt iedereen ook andere definities te hebben van zo'n beetje alle termen die relevant aan dit soort discussies zijn.
Ik zeg altijd, mensen zijn gelijk maar culturen niet. Godsdiensten zijn niet exact gelijk. Het boeddhisme is echt wel wat anders dan de Islam. Van alle bekende geloven is de Islam (veruit) het meest beheersend in het leven.quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat zie je inderdaad overal. Zo was ik laatst in discussie met iemand die meende dat 'die mensen in het Midden-Oosten' alleen kunnen functioneren in een dictatuur.
Of mensen die claimen dat terreurgroepen als IS 'niets met de islam' te maken hebben en religie nooit onderdeel van de motivatie van geweld kan zijn. Het kan alleen worden gebruikt als excuus voor daden die men sowieso toch wil plegen. Oftewel, schijnbaar zijn bruine mensen van nature gewelddadiger. Of zoiets. Want religie kan het niet zijn.
"De landen die mensen uit Israel niet toelatten zijn achterlijk, dus moeten wij ook achterlijk zijn door mensen uit islamistische landen niet toe te laten."quote:
Die angst is reel als ze Smaakpolitie Rob Geus op bezoek krijgen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Angst voor wat? Dat hun favoriete kebabzaak op de fles gaat?
De selectieve verontwaardiging woekert in weelde.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:03 schreef NgInE het volgende:
[..]
"De landen die mensen uit Israel niet toelatten zijn achterlijk, dus moeten wij ook achterlijk zijn door mensen uit islamistische landen niet toe te laten."
Het is een wedstrijd waarbij de meest achterlijke wint.
Oog om oog en de hele wereld is blind.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:20 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
De selectieve verontwaardiging woekert in weelde.
Maar kies dan geen kant en dat is wel wat nu gebeurt in de media en de politiek. Waarom zou je het ene repressieve beleid (islam) kiezen boven het andere (trump), en dat is nu wel wat er aan de hand is.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:27 schreef NgInE het volgende:
[..]
Oog om oog en de hele wereld is blind.
Waarheid.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:27 schreef NgInE het volgende:
[..]
Oog om oog en de hele wereld is blind.
Kul vergelijking. Ieder land heeft het recht preventief maatregelingen te nemen. In dit geval geldt het inreisverbod voor landen met een onstabiele factor, zoals Jemen en Somalië. Obama heeft het al eerder gedaan bij Irak en toen krijste geen enkele linkse geitenwollensokkenhond. Krijg echt een beetje een vieze smaak van deze hypocrisie. De naïviteit waarmee dit soort makke schaapjes achter hun voorgespiegelde nepnieuws aanwaggelen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar kies dan geen kant en dat is wel wat nu gebeurt in de media en de politiek. Waarom zou je het ene repressieve beleid (islam) kiezen boven het andere (trump), en dat is nu wel wat er aan de hand is.
Er hoeft geen keuze gemaakt te worden want er is geen sprake van een keuze. Dat wat Trump doet is een recente ontwikkeling. Dat er in islamitische landen debiel beleid wordt gehanteerd niet.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar kies dan geen kant en dat is wel wat nu gebeurt in de media en de politiek. Waarom zou je het ene repressieve beleid (islam) kiezen boven het andere (trump), en dat is nu wel wat er aan de hand is.
Fout. De grootste dreiging komt van landen die hij niet op de betreffende lijst heeft gezet. Het is Trump dan ook niet om veiligheid te doen.quote:
Trumps woordvoerder heeft prima verwoord wat de beweegredenen waren om juist te kiezen voor die landen en niet bijvoorbeeld voor SA. Obama heeft precies hetzelfde argument gehanteerd toen hij een tijdelijk inreisverbod inlaste voor inwoners uit Irak.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Fout. De grootste dreiging komt van landen die hij niet op de betreffende lijst heeft gezet. Het is Trump dan ook niet om veiligheid te doen.
Omdat er economische belangen geschaad kunnen worden. Ja, goh. Maar dat toont al prima aan dat het niets met veiligheid te maken heeft.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:11 schreef Elzies het volgende:
[..]
Trumps woordvoerder heeft prima verwoord wat de beweegredenen waren om juist te kiezen voor die landen en niet bijvoorbeeld voor SA.
Allemaal nepnieuws. De beurzen hebben sinds het aantreden van Trump nog nooit zo hoog gestaan.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:12 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat er economische belangen geschaad kunnen worden. Ja, goh. Maar dat toont al prima aan dat het niets met veiligheid te maken heeft.
Je moet dan ook neutraal daar in blijven, dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 1 februari 2017 14:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nepnieuws.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:
De beurzen hebben sinds het aantreden van Trump nog nooit zo hoog gestaan.
Jij maakt helemaal constant een keuze.... Als er iemand hypocriet is in deze dan ben jij het wel, ooit van Hesamedin Jafarzadeh gehoord?quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er hoeft geen keuze gemaakt te worden want er is geen sprake van een keuze. Dat wat Trump doet is een recente ontwikkeling. Dat er in islamitische landen debiel beleid wordt gehanteerd niet.
Dit is te verifiëren.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat het Trump niet om de veiligheid is te doen is ook gewoon te verifiëren.
Een aanslag ja.. maar geen terroristische aanslag..quote:Op woensdag 1 februari 2017 07:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Alledrie werden als het goed is een aanslag genoemd. Een aanslag op politici is wellicht wat specifieker dan brede terreur, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor Mohammed B.
Dat dacht ik ook hahahaquote:
Zeepbel. Kneusje Trump is er ingetrapt en zei dat het door hem kwam. De economische crisis komt straks ook door hem, je kunt niet alleen het positieve nieuws claimen en net doen of je niet verantwoordelijk bent voor het negatieve nieuws straks.quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
De beurzen hebben sinds het aantreden van Trump nog nooit zo hoog gestaan.
Precies!quote:Op woensdag 1 februari 2017 15:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dit is te verifiëren.
http://nos.nl/artikel/214(...)en-rente-omhoog.html
Dat Trump het niet om de veiligheid is te doen is het verkopen van doelgericht sentiment om de ander te beschadigen. Dat is het doel van nepnieuws, waar gemakkelijk te manipuleerde schaapjes slaafs achteraan rennen.
quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:43 schreef MrRatio het volgende:
Dat nogal wat Nederlanders in angst leven door moslims in nooit interessant gevonden door de moslim-woordvoerders. Bij een berichtje waarin voor de verandering moslims aangevallen worden is het opeens wel een belangrijk onderwerp.
6 van de 7 landen die nu een tijdelijk inreisverbod hebben voor de VS hebben zelf een inreisverbod voor reizigers vanuit Israël. Is dat dan niet onacceptabel?
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:34 schreef DrMabuse het volgende:
Religie is nou eenmaal grotendeels gebaseerd en gefundeerd op angst.
En het zijn veelal moslims wereldwijd die dat gegeven prima vinden, zich er prettig bij voelen en ook letterlijk opvatten.
Zolang ze zelf niet aan de beurt zijn.
Dan is bij een zeldzame (verwerpelijke) tegenactie namelijk de wereld te klein en worden het plots hele bange, onbegrepen gediscrimineerde en angstige slachtoffers.
Opmerkelijk.
Kijk eens naar post #76.quote:
Die discussie kun je beter in het andere topic gaan voeren.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:43 schreef MrRatio het volgende:
6 van de 7 landen die nu een tijdelijk inreisverbod hebben voor de VS hebben zelf een inreisverbod voor reizigers vanuit Israël. Is dat dan niet onacceptabel?
Daar zag ik 'm staan.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:48 schreef justarandomdude het volgende:
[..]
Kijk eens naar post #76.
[..]
Verbaast me niks.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:51 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De boodschap bevalt me prima namelijk.
Hoeveel Nederlanders die in angst leven voor moslims ken je?quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:43 schreef MrRatio het volgende:
Dat nogal wat Nederlanders in angst leven door moslims in nooit interessant gevonden door de moslim-woordvoerders. Bij een berichtje waarin voor de verandering moslims aangevallen worden is het opeens wel een belangrijk onderwerp.
Maken aantallen opeens uit?quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders die in angst leven voor moslims ken je?
Naja, dan kun je een beetje inschatten wat voor prioriteit we aan zaken moeten toekennen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:59 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Maken aantallen opeens uit?
Wilders schiet me als eerste te binnen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Als meer Nederlanders zich bedreigd voelen heeft dat dus prio?quote:Op woensdag 1 februari 2017 22:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Naja, dan kun je een beetje inschatten wat voor prioriteit we aan zaken moeten toekennen.
Je lijkt een aanname te maken dat ik een fan ben van de koran ofzo. Dat ben ik absoluut niet.quote:Op woensdag 1 februari 2017 22:04 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Wilders schiet me als eerste te binnen.
Daarnaast ex-moslims, homo's, Joden en Kopten. En nogal wat Nederlanders die omringd worden in hun dagelijkse leven door een meerderheid aan moslims.
En als ik gefouilleerd wordt op Schiphol, heeft dat te maken met radicale Hindoes, met ontspoorde Scientology aanhangers of met een andere religieuze club?
Zwarte Piet? 98% wil de traditie houden en de rest heeft lange tenen. Het maakt moslims alleen uit als het in hun voordeel is. Oprotten graagquote:Op woensdag 1 februari 2017 22:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Naja, dan kun je een beetje inschatten wat voor prioriteit we aan zaken moeten toekennen.
Ik laat dat liever aan de kinderen en hun ouders over. Het interesseert me echt geen reet.quote:Op woensdag 1 februari 2017 22:08 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Zwarte Piet? 98% wil de traditie houden en de rest heeft lange tenen. Het maakt moslims alleen uit als het in hun voordeel is. Oprotten graag
The U.S. Dollar Just Had Its Worst January in 30 Yearsquote:Op woensdag 1 februari 2017 15:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
Allemaal nepnieuws. De beurzen hebben sinds het aantreden van Trump nog nooit zo hoog gestaan.
Wilders behoeft geen 24 uur aan beveiliging omdat de islam zo'n vredelievende totalitaire ideologie is. Dat maakt zo'n angst dus verifieerbaar terecht.quote:Op woensdag 1 februari 2017 22:04 schreef MrRatio het volgende:
[..]
Daarnaast ex-moslims, homo's, Joden en Kopten. En nogal wat Nederlanders die omringd worden in hun dagelijkse leven door een meerderheid aan moslims.
Als je bent opgegroeid met een boekje dat antwoord geeft op elk probleem dat je tegen kunt komen, leer je niet zelf te denken of vraagtekens te plaatsen. Geeft het boek geen antwoord op je vraag, dan ga je naar de Imam en vraag je aan hem wat je moet doen.quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:20 schreef Fir3fly het volgende:
Je zegt dus eigenlijk: hier schrijft de wet voor hoe te handelen, lekker makkelijk, hoef je niet na te denken...quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je bent opgegroeid met een boekje dat antwoord geeft op elk probleem dat je tegen kunt komen, leer je niet zelf te denken of vraagtekens te plaatsen. Geeft het boek geen antwoord op je vraag, dan ga je naar de Imam en vraag je aan hem wat je moet doen.
In de koran staat letterlijk hoe een vrouw dient te handelen als ze ongesteld is, ik noem maar een voorbeeld.
Ik leerde dit van mijn moeder (maandverband), maar vriendinnen gebruikten tampons, dus ging ik dat ook doen.
Zo ook met erven. De koran bepaalt dat jongens 2 x zoveel erven als meisjes. Als je nu in Nederland woont, waar de wet bepaalt dat jongens en meisjes recht hebben op een even groot deel van de erfenis, dan zou je toch moeten gaan nadenken....lijkt me.
Maar nee, de koran schrijft voor hoe te handelen. Makkelijk, hoef je niet na te denken.
Dit is belangrijk, welke soort wet vinden moslims belangrijker? De eigen wetten volgens islam, of de wetten van het gastland?quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je zegt dus eigenlijk: hier schrijft de wet voor hoe te handelen, lekker makkelijk, hoef je niet na te denken...
Volgens de PVV zijn er miljoenen in Nederland die in angst leven voor moslims. Maar de enige die beveiligd moet worden, is hun grote geblondeerde leider. Die miljoenen welke op de PVV stemmen tellen dus niet echt mee voor de PVV.quote:Op woensdag 1 februari 2017 21:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 1 februari 2017 22:04 schreef MrRatio het volgende:
[..]
En als ik gefouilleerd wordt op Schiphol, heeft dat te maken met radicale Hindoes, met ontspoorde Scientology aanhangers of met een andere religieuze club?
Ja, er zullen ook meer criminele niet-moslims zijn in NL.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 00:47 schreef Harvest89 het volgende:
Er zullen een stuk meer niet-moslims zijn in NL, die in angst leven.
Ik moet zeggen, dit valt me nou puur van je mee. Dus bij deze: chapeau.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:11 schreef loni55 het volgende:
[..]
Bron
Laat ik vooropstellen dat niemand in angst zou moeten leven, hoe klein die angst ook is. En dan maakt het mij niet uit of je moslim, christen, jood of atheist bent.
Maar toch wringt mij dit verhaal een beetje, laten we eerlijk zijn, de kans om te komen overlijden door een auto ongeluk is velen malen groter dan te komen overlijden door een aanslag. De kans om te komen overlijden door een islamitische aanslag is zelfs groter dan dat er iemand komt te overlijden omdat hij/zij moslim is.
Ik heb ook al vaker aangegeven dat ik mij minder veilig voel in Nederland, ik ben wat oplettender. Op zo'n moment kun je nogal wat domme opmerkingen verwachten, zaken die je hier op FOK bijvoorbeeld in ieder moslim topic kunt lezen. De angst is ongegrond, meer kans op overlijden vanwege andere zaken, hetzelfde wat ik hierboven al eens aanhaalde.
Nu vraag ik mij twee dingen af, waarom word de angst van moslims na één aanslag aan de andere kant van de oceaan wel serieus genomen, maar als westerse mensen bang zijn na alle aanslagen in Europa word je belachelijk gemaakt, roepen politici dat er niks aan de hand is en dat de PVV en gelijkgestemden angst zaaien in de samenleving.
En ik zou graag eens willen weten wat de FOK'ers die zich altijd negatief uitlaten over de angst jegens een radicale aanslag hier dan van vinden?
Alleen dan ben je islamofobisch en een racist, en volgens de linkse kliek is het belachelijk dat niet-moslims in angst leven. Moslims daarentegen worden dan wel weer beschermd en hun angst is gegrond door de islamofobische samenleving in Nederland.quote:Op vrijdag 3 februari 2017 00:47 schreef Harvest89 het volgende:
"Veel moslims in Nederland leven in angst"
Er zullen een stuk meer niet-moslims zijn in NL, die in angst leven.
Eh, thnx maar dat was mijn OP, loni55 heeft hem gekopieerd voor deel 2 van dit topic.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:55 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Ik moet zeggen, dit valt me nou puur van je mee. Dus bij deze: chapeau.
Verder denk ik dat er al een wereld gewonnen wordt, als er inderdaad eens wat meer begrip wordt getoond voor de niet-moslims ipv het geweld te bagatelliseren en mensen als islamofoob weg te zetten.
Oké, sorry dan. My bad.quote:Op dinsdag 7 februari 2017 11:58 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
[..]
Eh, thnx maar dat was mijn OP, loni55 heeft hem gekopieerd voor deel 2 van dit topic.
Alsof straatterreur geen vorm van angst is. Het hoeft niet altijd een aanslag te wezen. Dus je lat zodanig hoog te we niks hoeven te vrezen. Zo werkt het dus niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:11 schreef loni55 het volgende:
[..]
Bron
Maar toch wringt mij dit verhaal een beetje, laten we eerlijk zijn, de kans om te komen overlijden door een auto ongeluk is velen malen groter dan te komen overlijden door een aanslag. De kans om te komen overlijden door een islamitische aanslag is zelfs groter dan dat er iemand komt te overlijden omdat hij/zij moslim is.
Ik heb ook al vaker aangegeven dat ik mij minder veilig voel in Nederland, ik ben wat oplettender. Op zo'n moment kun je nogal wat domme opmerkingen verwachten, zaken die je hier op FOK bijvoorbeeld in ieder moslim topic kunt lezen. De angst is ongegrond, meer kans op overlijden vanwege andere zaken, hetzelfde wat ik hierboven al eens aanhaalde.
Nu vraag ik mij twee dingen af, waarom word de angst van moslims na één aanslag aan de andere kant van de oceaan wel serieus genomen, maar als westerse mensen bang zijn na alle aanslagen in Europa word je belachelijk gemaakt, roepen politici dat er niks aan de hand is en dat de PVV en gelijkgestemden angst zaaien in de samenleving.
En ik zou graag eens willen weten wat de FOK'ers die zich altijd negatief uitlaten over de angst jegens een radicale aanslag hier dan van vinden?
Mensen zijn gelijk geboren, maar wat ze voortbrengen maakt ze ongelijk.quote:Op woensdag 1 februari 2017 13:05 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik zeg altijd, mensen zijn gelijk maar culturen niet. Godsdiensten zijn niet exact gelijk. Het boeddhisme is echt wel wat anders dan de Islam. Van alle bekende geloven is de Islam (veruit) het meest beheersend in het leven.
Wat de afgelopen 10 a 20 jaar in de Islam is gebeurd, is een omgekeerde reactie op de verlichting in het Christendom. De Islam is juist fundamentalistischer geworden, waar het Christendom (gelukkig) is afgezwakt tot iets persoonlijks achter de voordeur. Ik zag bij mij in de buurt van de zomer kleine meisjes bij 30 graden helemaal ingepakt met een hoofddoek om. Dat is echt abnormaal en riekt naar kindermishandeling. Ook zag ik een paar meiden helemaal ingepakt op een kleedje in de binnenplaats (hele vreemde plek om te zonnebaden), terwijl 100 meter verderop een prachtig park ligt waar veel mensen het gezellig hadden. Ik vermoed dat die moslima's van hun omgeving niet onbegeleid in de buurt mogen komen van niet-moslims, vandaar dat ze niet verder mogen komen dan het appartementencomplex. Het zijn anecdotes, maar het wordt steeds 'normaler' dat dit voorkomt in Nederland.
Nee, de wet zegt waar je recht op hebt. Als je ouders anders bepalen en jij gaat je recht niet halen, dan heb je pech.quote:Op donderdag 2 februari 2017 10:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Je zegt dus eigenlijk: hier schrijft de wet voor hoe te handelen, lekker makkelijk, hoef je niet na te denken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |