quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
Natuurlijk moeten zij weer het slachtoffer rol aannemen. Ga toch weg!
Hier opnamen van dat debat:quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:36 schreef Verrekte_Koekwous het volgende:
Ik had een verslag gelezen van iemand die daar aanwezig was, die betreffende vrouw had in totaal 30 seconde gesproken, en het was niet bedoeld om moslims te deporteren, het verhaal zit heel anders in elkaar dan dat de media ons laat geloven. 99,9% van het debat ging totaal ergens anders over, maar ze laten ons graag geloven dat het heel gesprek over de deportatie van moslims.
Het grappige is dat het vooral de moslimhaters zijn die weer in de slachtofferrol kruipen in dit topic. Maar wel zeuren dat moslims in een slachtofferrol kruipen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:38 schreef Schaapje1987 het volgende:
Natuurlijk moeten zij weer het slachtoffer rol aannemen. Ga toch weg!
Is ze Anita niet?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 16:46 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Sorry Ingrid, dat een moslim erachter zat was een hoax....hoe graag we dat ook anders zien.
Toch wel jammer he?
Dit is dan ook weer een heel slecht argument, bovendien ook niet nodig. Bang zijn helpt niemand, daar heb je dit soort drogredenen niet voor nodig om dat duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:37 schreef speknek het volgende:
In de tussentijd is er door moslimterreur een dode gevallen in de laatste vijftien jaar. In diezelfde tijd zijn er vijfenzeventig doden gevallen door blikseminslag. Terroristische aanslagen door Nederlanders hebben in dezelfde tijd tien keer zoveel doden op hun geweten gehad (Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U), maar ook dat valt in het niet met blikseminslagen.
Bliksem is geen mens.quote:
Aannemen dat iedereen die iets op te merken heeft over moslims maar een moslimhater isquote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:47 schreef AnanYaw het volgende:
[..]
Het grappige is dat het vooral de moslimhaters zijn die weer in de slachtofferrol kruipen in dit topic. Maar wel zeuren dat moslims in een slachtofferrol kruipen.
Het gaat er natuurlijk om dat iets wat we als volkomen belachelijk achten om bang voor te zijn dat het ons einde gaat betekenen, al 75x zo dodelijk is dan hetgene waar we wel bang voor zijn. Wat de oorzaak is, is verder niet zo belangrijk. Ik vermoed dat er meer mensen de laatste paar jaar per ongeluk onder het gewicht van een dik wijf zijn gestorven dan aan moslimterrorisme in Nederland. Natuurlijk, als er dan een aanslag gepleegd wordt vallen er waarschijnlijk gelijk meerdere doden te betreuren, maar dat geeft eigenlijk alleen maar meer aan dat het de uitzondering op de regel betreft.quote:
Na die aanslagen in Parijs ging onze trein hard op de rem in een weiland en de eerste gedachte van mijn vriendin was terrorisme. Ik heb haar uitgelachen. Ben je trots?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om dat iets wat we als volkomen belachelijk achten om bang voor te zijn dat het ons einde gaat betekenen, al 75x zo dodelijk is dan hetgene waar we wel bang voor zijn. Wat de oorzaak is, is verder niet zo belangrijk. Ik vermoed dat er meer mensen de laatste paar jaar per ongeluk onder het gewicht van een dik wijf zijn gestorven dan aan moslimterrorisme in Nederland. Natuurlijk, als er dan een aanslag gepleegd wordt vallen er waarschijnlijk gelijk meerdere doden te betreuren, maar dat geeft eigenlijk alleen maar meer aan dat het de uitzondering op de regel betreft.
Omdat wij slecht zijn en de rest goed.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:50 schreef Glazenmaker het volgende:
Kan iemand aan mij uitleggen hoe iedere aanslag op een moskee een overduidelijk teken van islamfobie is en een reden om Wilders en de zijnen aan te vallen op de angstcultuur, maar diezelfde mensen die dit beweren met droge ogen kunnen zeggen dat islam niks met terreur te maken heeft? Dat ondanks dat Greet altijd nee zegt tegen geweld op eigen houtje en er genoeg invloedrijke imams zijn die geweld toejuichen vanwege de koran?
Nou ja, dat is het wel. Zoals ik zeg, een blikseminslag is een freak occurance. Kan niemand wat tegen doen. Terrorisme wel. Een bliksemschicht heeft geen intentie om jou te doden. Een terrorist wel. Sterker, hij wil jou doden niet om wat je doet maar simpelweg om wie je bent. Of om wat je zegt, dat kan ook. Het is volkomen logisch en begrijpelijk waarom mensen zich meer zorgen maken over terrorisme dan over bliksem.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Het gaat er natuurlijk om dat iets wat we als volkomen belachelijk achten om bang voor te zijn dat het ons einde gaat betekenen, al 75x zo dodelijk is dan hetgene waar we wel bang voor zijn. Wat de oorzaak is, is verder niet zo belangrijk.
Aan de andere kant heb je helaas wel dat de afgelopen jaren behoorlijk wat complotten zijn opgebroken door de veiligheidsdiensten, ook in Nederland. De reden dat ze dit doen en kunnen is toch wel voor een groot gedeelte door angst bepaald. Bliksem kun je niet tegenhouden, aanslagen met een angstcultuur wel.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 22:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou ja, dat is het wel. Zoals ik zeg, een blikseminslag is een freak occurance. Kan niemand wat tegen doen. Terrorisme wel. Een bliksemschicht heeft geen intentie om jou te doden. Een terrorist wel. Sterker, hij wil jou doden niet om wat je doet maar simpelweg om wie je bent. Of om wat je zegt, dat kan ook. Het is volkomen logisch en begrijpelijk waarom mensen zich meer zorgen maken over terrorisme dan over bliksem.
Het is beter om te zeggen dat er gewoon sowieso geen reden is om bang te zijn. Er zijn weinig terroristen, wij zijn sterker en beter en zullen ze verslaan.
Er is een verschil tussen angst en een op feiten gestoelde analyse van dreiging. De veiligheidsdiensten gaan van het tweede uit.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je helaas wel dat de afgelopen jaren behoorlijk wat complotten zijn opgebroken door de veiligheidsdiensten, ook in Nederland. De reden dat ze dit doen en kunnen is toch wel voor een groot gedeelte door angst bepaald. Bliksem kun je niet tegenhouden, aanslagen met een angstcultuur wel.
Het zijn schoften die het niet verdienen in dit land te mogen verblijven. Helaas pemperen we criminelen in dit land.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:03 schreef DrDentz het volgende:
Veel Nederlanders leven in angst. Omaatjes durven de straat niet meer op, durven de deur niet meer open te doen. Door types als
[ afbeelding ]
Je kan als veiligheidsdienst nog zoveel willen maar een verkiesbare politicus bepaald je prioriteiten uiteindelijk. Als de politie opereerde op basis van op feiten gebaseerde dreigingsanalyses dan zou de handhaving in het verkeer de afgelopen jaren niet verschoven zijn naar 3km te hard rijden op de snelweg beboetten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen angst en een op feiten gestoelde analyse van dreiging. De veiligheidsdiensten gaan van het tweede uit.
Die heeft niets te zeggen over het opereren van de veiligheidsdiensten.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:10 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je kan als veiligheidsdienst nog zoveel willen maar een verkiesbare politicus bepaald je prioriteiten uiteindelijk.
Terroristische aanslagen door Nederlanders en dan noem je Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U.. Weet je überhaupt wel wat een terroristische aanslag is?!quote:Op dinsdag 31 januari 2017 17:37 schreef speknek het volgende:
Ik vind het vreemd dat je net doet alsof angst voor aanslagen door moslims niet serieus genomen wordt hier. Wilders heeft puur op basis van deze angst virtueel de grootste partij van Nederland, de VVD doet voortdurend debiele populistische uitspraken erover en zo'n zestig procent houdt ernstig rekening met een aanslag de komende tijd. Ik merk ook dat ik voortdurend om me heen kijk als ik over Utrecht Centraal loop.
In de tussentijd is er door moslimterreur een dode gevallen in de laatste vijftien jaar. In diezelfde tijd zijn er vijfenzeventig doden gevallen door blikseminslag. Terroristische aanslagen door Nederlanders hebben in dezelfde tijd tien keer zoveel doden op hun geweten gehad (Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U), maar ook dat valt in het niet met blikseminslagen.
De angst van Nederlanders, ook mijn angst, wordt veel en veel te serieus genomen, en veel en veel te weinig belachelijk gemaakt.
Dat is meer mijn angst.quote:Op woensdag 1 februari 2017 00:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
Angst voor wat? Dat hun favoriete kebabzaak op de fles gaat?
Alledrie werden als het goed is een aanslag genoemd. Een aanslag op politici is wellicht wat specifieker dan brede terreur, maar hetzelfde geldt natuurlijk voor Mohammed B.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 23:59 schreef madam-april het volgende:
[..]
Terroristische aanslagen door Nederlanders en dan noem je Karst Tates, Volkert van der Graaf en Bart van U.. Weet je überhaupt wel wat een terroristische aanslag is?!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |